quote:Berg is terug: Groningen wint weer
Groningen - Zijn linkeroog is blauw, als gevolg van een klap van Keller in het vorige duel met Utrecht. Wat geeft het? Als Marcus Berg de mouw van zijn T-shirt ophoudt na het gewonnen duel met FC Utrecht, verschijnt de stoere tekst op zijn rechter bovenarm: you bleed just to know you’re alive.
Pijn hoort dus bij het leven. Je bloedt om te weten dat je leeft; het is ook een zin uit een song van de rockband Goo Goo Dolls.
‘Voetbal is geven en nemen’, zegt de Zweed na afloop, als hij zojuist twee keer heeft gescoord, zijn eerste doelpunten na een blessureperiode van tweeënhalve maand. ‘Keller wilde soms meer vechten dan voetballen.’
FC Groningen verslaat Utrecht over twee duels en vervolgt zijn weg naar de entree in de UEFA Cup met twee wedstrijden tegen NEC. Marcus Berg is terug van een rugblessure en FC Groningen wint weer.
In de periode dat de 21-jarige Berg ontbrak, verging het Groningen over het algemeen slecht. Een plek bij de eerste vijf raakte uit zicht. Dat kwam overigens niet alleen door de absentie van de Zweed, want trainer Jans miste tal van geblesseerden.
Maar Berg beleeft een sensationeel eerste seizoen in Euroborg. Hij werd voor de aftrap gehuldigd, als de ‘C1000 speler van het jaar’, gekozen door de supporters. ‘Ik voel me vereerd.’ Met 218 punten bleef hij Tom Hiariej, een jongen uit de streek, 82 punten voor.
Berg is de opvolger van Suarez, destijds ook al een debutant en zijn voorganger als spits. De Uruguayaan verhuisde na één seizoen voor bijna 8 miljoen euro naar Ajax.
En wie garandeert Groningen dat Berg nog blijft na één jaar? Is hij de club nu al ontgroeid? ‘Met een transfer ben ik helemaal niet bezig. Dat soort zaken laat ik over aan mijn zaakwaarnemer.’ Trainer Jans: ‘Nou, als hij gaat, vragen we echt de hoofdprijs.’ Berg was immers de duurste aankoop in de clubgeschiedenis, met zijn 3,4 miljoen euro.
En zijn cijfers zijn schitterend, ook omdat hij eerst moest wennen als nieuweling en omdat hij dus de laatste twee maanden miste. Hij maakte ook bijna alleen belangrijke treffers. Twee in de Arena tegen Ajax, twee in het thuisduel met Feyenoord, eentje in Groningen tegen PSV.
Berg krijgt dus twee keer een staande ovatie deze zondag: eerst als hij de prijs voor de speler van het seizoen ontvangt en zich schaart in een rijtje met onder anderen Houtman, Ronald Koeman, Van Tiggelen en Robben, daarna na de wissel, als Groningen zich zeker waant van de winst.
Misschien is hij nog niet zo populair als Erik Nevland, de Noor die in de winterstop vertrok naar Fulham.
Voor Nevland kocht een heel vak destijds een Vikingpet; groen met witte hoorntjes. Nevland was de speler wiens loopbaan een beetje in het slop was geraakt door blessures, en wiens opgang gelijke tred hield met de opkomst van Groningen in de eredivisie.
Berg is een koele, berekenende Zweed met een vermoedelijk strak loopbaanplan. Jans, lovend: ‘Hij ziet de ruimtes, heeft het vermogen om precies op tijd te vertrekken en behaalt een hoog rendement uit het benutten van kansen.’
Bij de tweede goal stapt hij simpel weg van Pieters, op het moment dat de voorzet van Powel onderweg is; hij neemt de bal met rechts aan en haalt uit met links. Bij de beslissende 3-1 loopt hij eenvoudig weg van Keller, na een diepe vrije trap van Svejdik. Scoren met rechts, scoren met links.
‘Het ging al een stuk beter dan donderdag, tijdens het duel in Utrecht’, aldus Berg. Hij houdt genoeg te wensen over. Zo ziet hij Nijland in de eerste helft niet staan, en schiet hij zelf. ‘Dat was erg slecht van me. Ik moet op zo’n moment weten waar mijn ploeggenoot is.’
Terwijl de verliezende trainer Van Hanegem weer eens een klaagzang begint over het niveau van de scheidsrechters, looft zijn assistent Van Loen de kracht van Berg: ‘Hij is echt een levensgevaarlijke spits. Ook na zo’n lange periode afwezigheid is hij weer meteen gevaarlijk.’
Ron Jans denkt dat de samenwerking met Powel en Nijland, de andere aanvallers, nog veel beter kan. ‘Ze moeten goed naar elkaar kijken. Dan hebben we straks weer een Bermuda-driehoek.’
Berg weet zich in de belangstelling van de Zweedse bondscoach. Assistent Roland Andersson bezocht de Euroborg. Berg debuteerde in februari in de nationale ploeg, in een oefenduel met Turkije. ‘Als ik mee mag naar het EK, is dat een bonus voor me.’
Hij verwacht mooie wedstrijden tegen NEC. Beide duels in de competitie eindigden in 5-1. Hier valt wel iets te halen voor Berg.
Volkskrant
quote:Herstelde Berg geeft FC Groningen weer hoop
05 mei 2008
In zijn debuutseizoen is Marcus Berg een onmisbare kracht voor FC Groningen geworden. De Zweed bewees zijn klasse zondag opnieuw met twee treffers tegen FC Utrecht (3-1). Door de winst mag de formatie van trainer Ron Jans blijven hopen op een UEFA Cup-ticket.
Om Berg naar de Martinistad te halen, betaalde FC Groningen afgelopen zomer de hoogste transfersom uit de clubhistorie. Het prijskaartje van 3,2 miljoen euro maakte de aanvaller met vijftien doelpunten in 25 competitieduels volledig waar. Hoe afhankelijk de noorderlingen inmiddels zijn geworden van Berg, bleek toen hij de afgelopen twee maanden ontbrak wegens een rugblessure. In die periode wist de ploeg slechts één van zijn acht wedstrijden te winnen.
Met de herstelde Berg kijkt FC Groningen weer verwachtingsvol vooruit. Vooral dankzij zijn trefzekerheid moest FC Utrecht in de eerste ronde van de play-offs het hoofd buigen. "Ik kreeg diverse kansjes en had zelfs meer kunnen scoren", blijft de aanvaller kritisch tegen FCUpdate.nl. "Utrecht gaf ons veel ruimte achterin, waar we enkele keren goed gebruik van hebben gemaakt. De overwinning was absoluut verdiend."
Na twee maanden blessureleed is Berg blij met zijn terugkeer binnen de lijnen. "Het was erg frusterend dat ik niet kon voetballen. Deze doelpunten doen me goed, al is het moeilijk te zeggen of ik nu weer op mijn oude niveau zit. Ik heb in twee maanden maar twee wedstrijden gespeeld. Ik kom natuurlijk ritme tekort. Mijn rug is oké. Door het spelen van de wedstrijden tegen Utrecht is het niet slechter geworden."
Naast twee doelpunten hield de aanvaller ook een minder prettig aandenken over aan de dubbele confrontatie met de Domstedelingen. "Ik kreeg in Utrecht een elleboog van Sander Keller", wijst Berg naar zijn blauwe oog. "Hij vecht meer in plaats van te voetballen. Nu liet hij me twee keer vrij en kon ik scoren. Heb ik hem toch mooi teruggepakt."
Door zijn scoringsdrift mag Berg zich onderhand in de belangstelling verheugen van enkele buitenlandse clubs. "Ik ben niet bezig met een transfer. Dit is een mooie club, al hoop ik natuurlijk ooit eens hogerop te komen", zegt de Zweed, die dit kalenderjaar zijn eerste A-interland afwerkte. "Selectie voor het EK zou een bonus zijn. Ik heb alleen de interland tegen Turkije gespeeld. Misschien kan ik de komende wedstrijden nog wat afdwingen."
fcupdate
quote:Thuisduel met NEC vastgesteld op 19.00 uur
De play-offwedstrijd FC Groningen – NEC wordt zondagavond om 19.00 uur gespeeld in Euroborg. Dit nieuwe aanvangstijdstip voor de zondagavond heeft alles te maken met de finaledag van Eurovoetbal, die eerste pinksterdag in Groningen wordt afgewerkt.
Aanvankelijk zou de aftrap in Euroborg om 14.30 uur zijn, maar op verzoek van diverse betrokken partijen is uitgeweken naar een later tijdstip. Ook de technische staf van FC Groningen wilde hieraan meewerken. Hierdoor loopt de finale van het internationaal erkende jeugdtoernooi niet gelijk met het returnduel in de tweede ronde van de play-offs.
Alle Groningse voetballiefhebbers zijn nu in de gelegenheid beide sportevenementen te bezoeken. De KNVB zal de officiële wedstrijdaankondiging morgen bekend maken.
Bron: FC Groningen
Je vindt het geen probleem? Ik zou me als supporter zwaar afgeperst voelen eerlijk gezegd. Het was tegen Roda volgens mij ook niet uitverkocht?quote:
quote:Groningen en Heerenveen jagen op Noorse sensatie
Het 20-jarige Noorse supertalent Tarik Elyounoussi kan wel eens aan zijn laatste maanden als voetballer bij zijn club Fredrikstad FK bezig zijn. Volgens het doorgaans goed geïnformeerde Fredriksstad Blad zouden FC Groningen en SC Heerenveen vorige week al een bod hebben uitgebracht op de jonge rechtervleugel aanvaller.
Elyounoussi is al twee jaar een vaste kracht in het basiselftal van Fredrikstad FK. In 2006 won hij met deze ploeg de Noorse beker, terwijl de ploeg dit seizoen verrassend de tweede plek inneemt achter Stabæk IF. Tarik Elyounoussi maakt tot dusverre zelf ook een goed seizoen door; in zes wedstrijden scoorde hij tot dusverre drie keer en gaf hij twee assists.
Volgens de Noorse voetbalanalist Tor-Kristian Karlsen is Elyounoussi klaar om komende zomer de overstap te maken naar Nederland. Karlsen: 'De Nederlandse Eredivisie is het ideale tussenstation voor jonge, talentvolle Scandinavische voetballers. De spelers krijgen daar veel individuele aandacht en 75% van de ploegen speelt er het 4-3-3 systeem. Kortom, volop mogelijkheden voor Tarik om zich nog verder te ontwikkelen.'
FC Groningen en SC Heerenveen zijn overigens niet de enige ploegen die achter Elyounoussi aan zouden zitten. Ook het Duitse FC Schalke 04, volgend seizoen getraind door Fred Rutten, zou de ontwikkeling van de Noorse aanvaller met meer dan gemiddelde interesse volgen.
soccernews.nl![]()
quote:Een 34-jarige Groninger heeft bekend voorafgaand aan de wedstrijd FC Groningen-Ajax een brandende wc-rol te hebben gegooid. De man is zondag aangehouden door de politie. Dat heeft de politie zojuist bekendgemaakt. Het is de tweede aanhouding in de zaak. De Groninger is na verhoor weer vrijgelaten. De politie heeft de zaak overgedragen aan justitie.
De brand veroorzaakte op 13 april grote paniek in het stadion, 22 mensen raakten daarbij gewond. De wedstrijd zelf werd niet meer gespeeld. Een commissie onder leiding van oud-staatssecretaris Margo Vliegenthart onderzoekt de zaak.
Planet Voetbal.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:18 schreef detulp050 het volgende:
Veel te duur, maar ja, ik kan wel protesteren door geen kaart te kopen maar dan zie ik geen wedstrijd
Duur? Is toch een normale prijs? Ik vind ¤12,50 voor een kaartje eerder belachelijk dan ¤18.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:18 schreef detulp050 het volgende:
Veel te duur, maar ja, ik kan wel protesteren door geen kaart te kopen maar dan zie ik geen wedstrijd
Nou Dirkie, trek de portemonnee maar openquote:'AZ houdt verrichtingen Marcus Berg scherp in de gaten'
In de zoektocht naar een nieuwe, scorende, spits worden tal van spelers in verband gebracht met AZ. De Argentijn German Denis zou door trainer Louis van Gaal al bekeken zijn, Carlos Tenorio is in Qatar aan het werk gezien en nu komt ook de naam van Groningen-spits Marcus Berg (foto, links) naar voren.
Het Noordhollands Dagblad weet te melden dat de Zweedse spits nadrukkelijk in de gaten wordt gehouden door de Alkmaarders. Berg staat inmiddels, ondanks divers blessureleed, al op vijftien doelpunten dit seizoen. Over de terugkeer van Jeremain Lens wordt pas na het lopende seizoen besloten. Lens strijdt met NEC, dat hem huurt van AZ, nog om een ticket voor Europees voetbal. (BR)
Sportweek
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:51 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Duur? Is toch een normale prijs? Ik vind ¤12,50 voor een kaartje eerder belachelijk dan ¤18.
quote:Hiariej en Nijland opnieuw in voorselectie
Tom Hiariej en Stefan Nijland behoren tot de voorselectie voor de activiteiten van Jong Oranje en het Olympisch Elftal later deze maand. Naast Roy Makaay (Feyenoord) zijn Gerald Sibon (SC Heerenveen), Edson Braafheid en Robbie Wielaert (beiden FC Twente) mogelijke dispensatiespelers voor Beijing.
Als FC Groningen in de tweede ronde van de play-offs wordt uitgeschakeld, melden Tom Hiariej en Stefan Nijland zich maandagavond 12 mei in Hotel Papendal te Arnhem voor een vijfdaags trainingskamp.
Als de FC zich plaatst voor de derde ronde van de UEFA Cup melden Hiariej en Nijland zich pas op 19 mei op Schiphol en volgt een vierdaags trainingskamp in Oisterwijk. Op vrijdag 23 mei wordt de EK-kwalificatiewedstrijd Jong Oranje – Jong Zwitserland gespeeld in Tilburg. Aanvang is 20.00 uur.
Een dag later vertrekt de Olympisch Elftal voor een vierlandentoernooi naar Zweden. Daar speelt de ploeg van bondscoach Foppe de Haan op zondag 25 mei tegen Frankrijk, drie dagen later tegen gastland Malmö en tenslotte op zaterdag 31 mei tegen Portugal. Een dag later volgt de terugreis naar Nederland.
Wat kost een losse kaart voor een Eredivisie-wedstrijd? In Groningen zijn de play-offs geen veredelde oefenpotjes.quote:
Geen idee over het algemeen. Bij Excelsior betaal je 15e volgens mij, bij Ajax afhankelijk van waar tussen de 20 en 25 op basis van de wedstrijd. Sparta betaal je ook tussen de 15 en 20 dacht ik.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:08 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Wat kost een losse kaart voor een Eredivisie-wedstrijd? In Groningen zijn de play-offs geen veredelde oefenpotjes.
quote:Donderdag 8 mei (20.00 uur)
NEC - FC Groningen. Scheidsrechter: Bossen. Assistent-scheidsrechters: Slot en Theelen. Vierde official: Van Meenen.
knvb
Grote verschil met al die clubs is natuurlijk dat het Groningse publiek wél warm loopt voor de play-offs. Wanneer dit bij die andere clubs ook het geval zou zijn, waren de kaarten vast geen ¤12,50 geweest. Want dat heeft naar mijn idee weinig te maken met de argumenten die jij geeft, en des te meer met een gebrek aan animo. In het geval van Groningen zou ik ¤12,50 dus belachelijk vinden.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar het is echt krankzinnig, zeker in vergelijking met je seizoenskaart om de goedkoopste kaarten 18e (incl korting) te prijzen hoor. Heerenveen zijn ze ook prijzig, maar de korting voor SCC's is wel weer behoorlijk. NAC en Ajax geven beiden kortingen aan iedereen (Ajax voor Twente thuis varieert van 12.50 tot 25), Twente heeft wel weer dure kaarten voor de thuiswedstrijd - maar ook niet extreem.
Het is wel maar een wedstrijd tegen NEC; het is maar een wedstrijd voor de intertoto; het is weer een extra wedstrijd voor trouwe bezoekers. Dan is 12.50 voor SCC-houders echt geen belachelijke prijs hoor.
Met Bossen erbij wordt het een regelrechte rampquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:12 schreef _Mike_ het volgende:
Met Berg erbij word NEC een makkie voor jullie
Whehe, Bossen geeft altijd of rood of een pingel per wedstrijd. Gelukkig hebben wij steeds aan de goede zijde gestaan als hij floot en wat pingels gekregen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Met Bossen erbij wordt het een regelrechte ramp
Wat een mazzel dat hij maar één wedstrijd fluit.
Goh wat raarquote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:30 schreef Bullet-tooth het volgende:
Bossen is plots vervangen door Wiedemeijer.
Voor 6mln + Dembele mag hij em meenemen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:40 schreef borisz het volgende:
Hoeveel zal Dirk neer moeten tellen voor Berg ?
Meer dan hem lief is.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:40 schreef borisz het volgende:
Hoeveel zal Dirk neer moeten tellen voor Berg ?
Hahahaquote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:30 schreef Bullet-tooth het volgende:
Bossen is plots vervangen door Wiedemeijer.
Je was niet de enige. Ik stonk er ook in hahaquote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:29 schreef Grulez het volgende:
Kon mn ogen bijna niet geloven... helaas las ik het verkeerd![]()
[ afbeelding ]
quote:FC Groningen wil soberder spelersfonds
Directie wil superrendement in clubkas
De superrendementen die de investeringsgroep binnen FC Groningen heeft gemaakt zijn binnenkort van de baan. De directie van FC Groningen stelt voor de deelnemingen om te zetten in obligaties die een gegarandeerd jaarlijks rendement van 5 procent opleveren. De investeringsgroep die een bedrag van vijf miljoen euro voor de aankoop van spelers bij elkaar bracht, incasseerde onlangs een rendement van bijna 70 procent. Deze superopbrengst was het gevolg van de verkoop van Suarez, Lindgren, Silva en Nevland.
De club incasseerde voor deze transfers 12,5 miljoen euro en droeg meer dan 3,5 miljoen af aan de investeerders. Overigens is vanuit een groep investeerders zelf de suggestie gekomen om deze aantrekkelijke regeling voor hen te versoberen en de opbrengsten meer ten goede van de clubkas te laten komen. Deze houding komt voort uit de gedachte dat de club erbij is gebaat dat zij financieel zelfstandiger kan opereren en minder afhankelijk wordt van particuliere investeerders. Dat het ooit gegarandeerde rendement van 35 procent nu terugloopt tot 5 procent noemt een kleine groep investeerders ’teleurstellend en een te grote stap naar beneden’.
Als zekerheid van de participaties droeg FC Groningen de transferrechten van de spelers over aan de investeringsgroep. De clubleiding wil deze geste nu terugdraaien en de transferrechten weer in eigen bezit nemen. Dat betekent dat tegenover de uit te geven obligaties geen zekerheden meer bestaan. Mocht de club ooit (nog) eens in financieel zwaar weer terechtkomen, dan bestaat het risico dat de deelneming van 50.000 euro niets meer waard blijkt te zijn.
De leden van de investeringsgroep zijn of worden dezer dagen benaderd om aan te geven of zij in de vorm van obligaties met FC Groningen door willen gaan. Leden die deze opzet niet zien zitten, kunnen hun oorspronkelijke inleg van 50.000 euro terugkrijgen. Een klein deel van de participanten zegt af te zien van verdere deelneming in het spelersfonds. Daar staat tegenover dat de exclusiviteit wegvalt en iedereen, ook in groepjes, een obligatie kan kopen.
Een kleine rondgang leert dat zich binnen het spelersfonds een meerderheid aftekent om de jongste voorstelen van de club te accepteren. Het zijn vooral vermogende mannen die de club al jaren financieel steunen en meer afgaan op hun liefde voor FC Groningen dan op het behalen van superrendementen.
FC Groningen wil voor 1 juni duidelijkheid, omdat de transfermarkt dan opent. Komt de nieuwe opzet wel rond voor opening van de transfermarkt, dan vloeit het grootste deel van de winst in de clubkas. Dan onstaat direct ook een beter evenwicht tussen de club en het spelersfonds.
Leden
De investeringsgroep telt ongeveer 60 leden die samen een kleine honderd participaties van 50.000 euro per stuk heeft genomen. Op de verkoop van de vier genoemde spelers ontvingen zij per participatie een rendement van 35.000 euro. (bron: DvhN, Menno Hoexum)
Lovre moet nu nog twee wedstrijden uitzitten na zijn rode kaart tegen Utreg.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:21 schreef endr0me het volgende:
valt nog niet veel van te zeggen wie er sterker is op dit moment.. hebben jullie schorsingen?
quote:FC Groningen en Roda JC bijna akkoord over Meeuwis
Het is nog slechts een kwestie van tijd voordat FC Groningen en Roda JC een akkoord bereiken over de transfer van middenvelder Marcel Meeuwis.
Aanvankelijk liet de leiding van Roda JC weten niet te willen meewerken aan een vertrek van zijn 27-jarige aanvoerder. Maar dat standpunt is nu veranderd, aangezien de Kerkraadse club de vraagprijs van vijf miljoen euro met een miljoen heeft verlaagd.
Begin deze week voerden de Limburgers verdere onderhandelingen met FC Groningen, dat de biedingen in een eerder stadium nog staakte bij een bedrag van omstreeks drie miljoen euro.
Meeuwis maakte vorige maand bekend dat hij ondanks een nog vier jaar doorlopend contract geen heil ziet in een langer verblijf in Kerkrade. Als reden noemde hij zijn relatie met trainer Raymond Atteveld, die volgens Meeuwis verstoord is geraakt sinds de winterstop.
Naar verluidt ligt voor Meeuwis een contract voor drie of vier seizoenen te wachten in Groningen. In de ogen van trainer Ron Jans is de oud-speler van Willem II en VVV-Venlo de ideale opvolger van Rasmus Lindgren, die tijdens de winterstop naar Ajax vertrok.
VI
En wederom vertrekt Meeuwis met ruzie (net zoals bij zijn voorgaande clubs).quote:
Sparta - Roda. Meeuwis was de slechtste man op het veld en kreeg kritiek van Atteveld. Atte zei toen voor de camera dat Marcel en Marcel (de Jong en Meeuwis) ook binnen het veld een mannetje moesten zijn als ze zich daarbuiten er ook zo naar gedraagden. Dat kon meneer niet hebben en hij wou weg. Vlak daarvoor had die het nog erover om zijn carrière bij Roda af te sluitenquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:19 schreef venomsnake het volgende:
Is er al duidelijkheid waarom hij bij Roda weg wil?
Je hoort de gekste geruchten namelijk, Atteveld die niet van zijn vrouw kan afblijven enzo.
Waar komt zoiets tegenwoordig niet voor?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:19 schreef venomsnake het volgende:
Je hoort de gekste geruchten namelijk, Atteveld die niet van zijn vrouw kan afblijven enzo.
Meeuwis forceert nu voor de 3de keer een vertrek op deze manier.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Waar komt zoiets tegenwoordig niet voor?
Maar de situatie die jij schetst kan natuurlijk ook te maken hebben met de sfeer binnen de club DarkShine. Er zijn genoeg spelers die bij bijna iedere club zeiken als ze niet aan de bak komen en bij een club waar de sfeer/ trainer goed met dat soort mensen om kan gaan er niets aan de hand is. Recente voorbeelden zijn Hersi (die zat in het begin constant op de bank) en van den Bergh (2e seizoenshelft bijna constant op de bank), bij vorige clubs forceerden ze een vertrek in dit soort situaties.
Als dat het geval was zou Atte toch al zeker ontslagen zijn. Lijkt me niet dat het bestuur van ons met hem verder zou gaan als dit het geval was!quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:23 schreef Prosac het volgende:
Maar goed ik zou ook niet willen werken met de man die mijn vriendin heeft liggen uitwonen.
Ik wil alleen maar zeggen dat dit soort zaken uit het verleden niet automatisch betekent dat het bij zijn volgende club weer gaat gebeuren.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:25 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Meeuwis forceert nu voor de 3de keer een vertrek op deze manier.
1) Willem II -> VVV Venlo
2) VVV Venlo -> Roda JC
3) Roda JC -> FC Groningen
What's next?
Ok, maar de geschiedenis leert dat het niet de eerste keer is dat hij dit toepast...quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:28 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat dit soort zaken uit het verleden niet automatisch betekent dat het bij zijn volgende club weer gaat gebeuren.
Waarom zou je ontslagen worden als vrouw en man met elkaar konijnen? Tja, dat Meeuwis dat niet leuk vindt is begrijpelijk, maar geen reden voor ontslag.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als dat het geval was zou Atte toch al zeker ontslagen zijn. Lijkt me niet dat het bestuur van ons met hem verder zou gaan als dit het geval was!
Reden voor ontslag op staande voet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Waarom zou je ontslagen worden als vrouw en man met elkaar konijnen? Tja, dat Meeuwis dat niet leuk vindt is begrijpelijk, maar geen reden voor ontslag.
Dat is waar, en ik zeg ook niet dat ik het chique vind. Maar dan vind ik het nog te voorbarig om conclusies te trekken voor de toekomst. Een persoon kan verandering, een andere omgeving kan het forceren van een vertrek onnodig maken, etc.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:30 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ok, maar de geschiedenis leert dat het niet de eerste keer is dat hij dit toepast...
quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als dat het geval was zou Atte toch al zeker ontslagen zijn. Lijkt me niet dat het bestuur van ons met hem verder zou gaan als dit het geval was!
Die wedstrijd heb ik toevallig in zijn geheel gezien. Maar toen speelde iedereen slecht bij Roda, gewoon een totale offday. Zou hij echt daarom weg willen bij Roda?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:22 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Sparta - Roda. Meeuwis was de slechtste man op het veld en kreeg kritiek van Atteveld. Atte zei toen voor de camera dat Marcel en Marcel (de Jong en Meeuwis) ook binnen het veld een mannetje moesten zijn als ze zich daarbuiten er ook zo naar gedraagden. Dat kon meneer niet hebben en hij wou weg. Vlak daarvoor had die het nog erover om zijn carrière bij Roda af te sluiten
Heel Roda was slecht met Meeuwis die daar boven uitstak dat duel.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:41 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die wedstrijd heb ik toevallig in zijn geheel gezien. Maar toen speelde iedereen slecht bij Roda, gewoon een totale offday. Zou hij echt daarom weg willen bij Roda?
De frustratie leg ik meer bij ons bestuur die de vraagprijs verlaagt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:40 schreef Prosac het volgende:
[..]<-----
ik geloof niet alles direct hoor
Wegens speeltijd is Meeuwis toch bij Willem II weg gegaan? en bij VVV toch gewoon transfervrij naar jullie? wat valt er dan te zeiken?
Ik snap echter de frustratie? van jullie kant wel, het voelt toch als een forcering tot breuk.
Yep, hij zegt het volgende:quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:49 schreef Prosac het volgende:
Ik begreep dat Sankoh ook vond dat de groepssfeer een stuk minder was sinds de winterstop?
Zie die Robben nog haar hebbenquote:
quote:Sankoh terug bij selectie en geselecteerd
Gibril Sankoh is door de voetbalbond van Sierra Leone opgeroepen voor een reeks kwalificatie-interlands met zijn vaderland. Van 31 mei tot en met 21 juni speelt Sierra Leone een kwartet interlands in de WK-kwalificatie.
In de aanloop naar de heenwedstrijd in de play-offs tegen NEC in de tweede ronde van de play-offs is Gibril Sankoh teruggekeerd bij de selectie ten opzichte van afgelopen zondag.
Sankoh heeft maandag de hersteltraining meegedaan, trainde dinsdag mee met de Beloften en was vanochtend weer actief bij de eerste selectie die in voorbereiding is op het duel van donderdagavond in Nijmegen. Martijn van der Laan maakt geen deel uit van de selectie, net als de geschorste Goran Lovre en de geblesseerden Matthijs, Van de Laak, Holla en Meerdink.
Trainer Ron Jans zag zijn ploeg verdiend naar de tweede ronde gaan: “We hebben de tweede helft gewoon goed gespeeld. Het leek misschien normaal, maar ik vond het toch bijzonder dat we zo’n goede prestatie hebben behaald. Behalve drie goals hadden we nog drie opgelegde kansen. De eerste helft was het van beide kanten wat afwachtend, misschien door een gebrek aan lef of kwaliteit. Maar op basis van de tweede helft vond ik dat we verdiend gewonnen hebben.”
Over tegenstander NEC zei de trainer van Groningen het volgende: “We zijn erg aan elkaar gewaagd. Dat NEC dertien van de laatste vijftien duels heeft gewonnen, speelt helemaal geen rol. Zij hebben vertrouwen als wapen op basis van die resultaten en zijn misschien het best presterende team in de Eredivisie sinds de winterstop. Maar deze wedstrijden staan op zich. Wij zullen hen met onze eigen middelen bestrijden en druk zetten op hun opbouw. Het is voor ons zaak dat hun snelle aanvallers niet gevaarlijk kunnen worden.”
quote:Opstelling NEC - FC Groningen
Gibril Sankoh keert terug in het elftal van FC Groningen, dat morgenavond in de tweede ronde van de play-offs voor deelname aan het UEFA-Cuptoernooi in Nijmegen aantreedt tegen NEC. Ondrej Svejdik moet voor hem plaatsmaken. Sankoh ontbrak zondag tegen FC Utrecht vanwege griep.
Trainer Ron Jans heeft zijn ploeg verder ongewijzigd gelaten.
De opstelling van FC Groningen is als volgt: Van Loo; De Roover, Sankoh, Kruiswijk en Stenman; Fledderus, Hiariej, Nijland en Levtsjenko; Berg en Powel.
dvhn
Gaat door / gaat niet door / gaat doorquote:Transfer Meeuwis lijkt van de baan
De transfer van Roda JC’er Marcel Meeuwis naar FC Groningen lijkt van de baan. De Limburgers houden vast aan een transfersom van vijf miljoen euro, maar dat bedrag wil Groningen niet betalen.
,,Sinds de maandag na de bekerfinale hebben we géén contact meer met Roda gehad,’’ zegt directeur Hans Nijland van FC Groningen.
,,Ik lees overal dat we begin deze maand opnieuw met Roda hebben gesproken, maar dat is absoluut niet waar. Ik heb met veel mensen gesproken, maar niet met Limburgers. Het initiatief over Meeuwis moet nu van Roda komen. Wij kijken inmiddels naar andere namen op ons lijstje.’’
AD Sportwereld
Gewoon afwachten dusquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Gaat door / gaat niet door / gaat door![]()
Wat een gedoe.
Het zal allemaal wel.
Op grond waarvan wilt die een arbitragezaak aanspannen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Gewoon afwachten dusSjezus wat een gedoe allemaal zeg. 5mln zullen ze echt niet krijgen voor hem. En misschien spant ie wel een arbitragezaak aan tegen Roda
![]()
Niet, is ook niet realistisch, hij is geen Zuid-Amerikaan. Was ook een grapjequote:Op woensdag 7 mei 2008 15:27 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Op grond waarvan wilt die een arbitragezaak aanspannen?
Ssst we hebben Cahaisquote:Op donderdag 8 mei 2008 01:32 schreef bof het volgende:
Doe Saeijs er maar bij als vervanger voor Kruiswijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |