neuh die politici maken zich er absoluut niet druk om. Doe je dat wel dan ben je direct een populist. Het grote probleem is dat veel van de linkse partijen ABSOLUUT niet meer asfalt willen, automobilistje pesten zou veel beter moeten werken dus reken maar dat zelfs een enorme kettingbotsing met honderden doden nog geen moer op gaat leveren. nou ja, mischien als er een van de politici dan wel een kennis van hem/haar bij betrokken is.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
quote:Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben het helemaal eens met mr.drs. Elco Brinkman met zijn bewering dat er zo ongeveer een verkeerramp moet gebeuren, voordat de politiek nu eens echt iets gaat doen aan het fileprobleem.
Ik hoop met hem dat er drie dagen hard gaat sneeuwen en het land totaal en totaal ontwricht raakt. Ik geloof met hem dat dan pas de politiek wordt wakkergeschud en er eindelijk stappen worden gezet....om het probleem ECHT aan te pakken: het wegennet moet verdubbeld worden. Als de sodemieter: deltaplan entameren.
Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.
Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.
Daadkrachtig? Je bedoelt met geweld het eigendom van mensen afpakken (vooral boeren) zodat jij niet meer in de file hoeft te staan en uiteraard moet iedereen ook nog eens het geld ophoesten voor jouw gewenste asfalt?quote:Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.
Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.
Want als er een verdubbeling van het weggennet komt, gaan mensen ineens vijf auto's voor de deur zetten? Denk dat 't wel meevalt. Natuurlijk, er blijven meer auto's bijkomen, maar niet zodanig dat een substantiële uitbreiding van het aantal wegen binnen een mum van tijd weer teniet gedaan wordt.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
Denk jij werkelijk dat dan ineens alle inactieven ook een baan krijgen? Nou, dan is het helemaal een goed idee!quote:Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan?
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
5 a 6 keer per jaar verhuizen gaat mij iets te verquote:Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Dat is ook de bedoeling. Nu staan diezelfde mensen op de helft van dat aantal wegen.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
Zolang alles en iedereen maar vast blijft houden aan de heilige randstad zal het file probleem een groot probleem zijn. Decentraliseer die hele randstad nu eens, want de milieu, file en criminaliteitsproblemen rijzen daar de pan uit en wonen is bijna niet meer te betalen. Dan kan je de infrastructuur op landelijk niveau aanpakken en verkeer ietsje meer verdelen over de rest van het land. Dat zou de regering eens moeten stimuleren. Dat kan de economie ook alleen maar tengoede komen.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Het fileprobleem is inmiddels wel wat ruimer dan alleen de randstad. Mensen hebben zich al gespreid.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:14 schreef kriele het volgende:
[..]
Zolang alles en iedereen maar vast blijft houden aan de heilige randstad zal het file probleem een groot probleem zijn. Decentraliseer die hele randstad nu eens, want de milieu, file en criminaliteitsproblemen rijzen daar de pan uit en wonen is bijna niet meer te betalen. Dan kan je de infrastructuur op landelijk niveau aanpakken en verkeer ietsje meer verdelen over de rest van het land. Dat zou de regering eens moeten stimuleren. Dat kan de economie ook alleen maar tengoede komen.
Waarheen verhuizen? Zolang de overheid weigert bedrijven toe te staan in woonwijken en andersom zul je per definitie moeten reizen. Bovendien zitten we met een wegennet uit de jaren 70 waar wijken van 50.000 woningen zo op worden aangesloten. Niet zo gek dat het vastloopt.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Er is inderdaad absoluut geen relatie tussen het dertig jaar lang weigeren om in één van beide te investeren en het huidige verkeersinfarct.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:
Dat rampen ervoor zorgen dat problemen meer urgentie krijgen, lijkt me niet bepaald een geniaal inzicht. Toch zou ik zeggen dat dit bij het fileprobleem echt zoden aan de dijk gaat zetten. M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
Dat zeg ik niet. Het is een van de oorzaken, maar dat betekent natuurlijk niet dat het daarom ook op te lossen is met simpelweg investeren in één van beiden (of beiden).quote:Op donderdag 17 april 2008 11:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er is inderdaad absoluut geen relatie tussen het dertig jaar lang weigeren om in één van beide te investeren en het huidige verkeersinfarct.
Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:17 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waarheen verhuizen? Zolang de overheid weigert bedrijven toe te staan in woonwijken en andersom zul je per definitie moeten reizen. Bovendien zitten we met een wegennet uit de jaren 70 waar wijken van 50.000 woningen zo op worden aangesloten. Niet zo gek dat het vastloopt.
Onzin.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.
Een deltaplan kan het nog redden. En eerst al die milieu bewegingen de nek omdraaien. Vandaag nog.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
Prijs je gelukkig, maar niet voor iedereen een optie. Was het maar dat je tegenwoordig 0,0 - lees slechts baan onzekerheid heeft.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
quote:Op donderdag 17 april 2008 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Zodra het kalf verdronken is dempt men de put. De overheid handelt meestal pas nadat zich een ramp heeft voltrokken.
Wat dat betreft ben ik het eens met Brinkman. Misschien wordt het bestuurlijke falen van de overheid eens aangepakt als er een verkeersinfarct plaatsvindt.
Nog beter is om dat te voorkomen en het geld dat automobilisten jaarlijks afdragen niet te laten verdwijnen in allerlei failliete ideeën maar rechtstreeks terug te laten vloeien naar de automobilist door (snel)wegen aan te leggen.
Oh nee?quote:Op donderdag 17 april 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:
M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
Al stoppen ze wegen onder de grond, maar overheid: DOE iets.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat dubbeldeks wegen zou geen slecht idee zijn.
Dat hangt er toch sterk vanaf. Als het gaat om "een baan", ja... dan lukt het wel. Ik zou misschien wel bij de plaatselijke benzinepomp achter de kassa kunnen zitten. Beetje belachelijk gelet op mijn opleiding en ervaring, maar het kan...quote:Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is.
Er is alleen wel een heel groot probleem. Als de drukte zodanig is dat we af en toe meerdere dagen vast staan, dan zitten we wel langdurig met die ellende, want aanpassen kost tientallen jaren en hoe meer je tegelijkertijd doet, hoe minder capaciteit je op dat moment hebt.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Wat dat betreft ben ik het eens met Brinkman. Misschien wordt het bestuurlijke falen van de overheid eens aangepakt als er een verkeersinfarct plaatsvindt.
Heeft de overheid niet pro-actief mensen naar slaap-steden gejaagd?quote:Op donderdag 17 april 2008 13:04 schreef Isegrim het volgende:
De overheid en pro-actief handelen. Dat gaat nooit gebeuren.
Ik zeg niet dat het probleem niet (tijdelijk) terug te dringen is op die manier, maar dat het niet op te lossen is. Een toename van de capaciteit van het wegennet veroorzaakt ook weer een toename van verkeer waardoor het probleem na de tijdelijke verlichting weer verergert. Bovendien is op sommige plekken in de randstad simpelweg geen ruimte om meer wegen aan te leggen en bottlenecks op te lossen.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oh nee?
Het inwoners is explosief gestegen de laatste decennia. Het aantal tweeverdieners is explosief gestegen. Meer mensen kunnne een auto veroorloven.
Zou er werkelijk gen verband bestaan tussen bovengenoemde factoren enerzijds (lees vervoersvraag) en wegcapaciteit /vervoerscapaciteit anderzijds?????
Ik geloof niet dat je een universitaire opleiding nodg hebt om dat verband in te kunnne zien.
De enige oplossing is derhalve: OMHOOG met die capaciteit. Dus meer wegen en meer OV.
Wie dat niet inziet heeft stront in zijn of haar ogen.
Juist. Om vervolgens niets te doen aan het verkeersprobleem dat hieruit voort kwam. Overigens zijn niet alleen de welwillende burgers de stad uitgejaagd, maar ook de bedrijven.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft de overheid niet pro-actief mensen naar slaap-steden gejaagd?
Vandaar dat ik ook zei dat het nog beter is om zo'n verkeersinfarct te voorkomen.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is alleen wel een heel groot probleem. Als de drukte zodanig is dat we af en toe meerdere dagen vast staan, dan zitten we wel langdurig met die ellende, want aanpassen kost tientallen jaren en hoe meer je tegelijkertijd doet, hoe minder capaciteit je op dat moment hebt.
Dus je kiest dan wel om de eerste 10 jaar je huis 2x per week te zien (en met tent + slaapzak naar je werk).
Niks tijdelijk. Daar zit precies de denkfout, die Groenlinks en Consorten maar vol blijven houden.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het probleem niet (tijdelijk) terug te dringen is op die manier, maar dat het niet op te lossen is. Een toename van de capaciteit van het wegennet veroorzaakt ook weer een toename van verkeer waardoor het probleem na de tijdelijke verlichting weer verergert. Bovendien is op sommige plekken in de randstad simpelweg geen ruimte om meer wegen aan te leggen en bottlenecks op te lossen.
Nog nooit van detachering gehoord zeker...of moeten we dat maar afschaffen omdat het aanleggen van wegen en adequaat OV de politici te boven gaat?quote:Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.
transporters uit startrek of zoquote:Op donderdag 17 april 2008 14:16 schreef Salvad0R het volgende:
Als ze nou eens de olie-technologie afschaffen en overstappen op wat modernere technologie, dan zijn er geen files en hoeven we ons niet blauw te betalen aan accijns, taxaties en belastingen.
Het interesseert mij niet zozeer wat GL en consorten daarvan zeggen, ik heb het eerder van mensen die hun brood verdienen met weg- en waterbouw, civieltechnici. Sinds wanneer ben jij van de Rita Verdonk / Johan Cruijff oplossingen?quote:Op donderdag 17 april 2008 14:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niks tijdelijk. Daar zit precies de denkfout, die Groenlinks en Consorten maar vol blijven houden.
Heel simpel: een bevolkingsomvang , omvang economie en houden in: een zekere vervoersvraag!
Die vraag moet beantwoord worden met aanbod: dus wegcapaciteit etc. Een tekort moet dus worden bestreden met aanlag infrastructuur.
Waar jij op doelt is het huidige beleid van pappen en nathouden. Hier of daar een weggetje verbreden en de brug een eindje verder "vergeten" leidt niet tot oplossingen maar tot verschuivingen van de problematiek.
Ik blijf zeggen : alles uitbreiding zodanig dat de infrastructuur weer klopt met de bevolkingsomvang en economie.
Een kind kan snappen dat je het anno 2008 het niet meer redt met een capaciteit van de jaren 70..
Tja...kijk eens naar Leidsche Rijn, een nieuwe wijk, ook gericht op gezinnen. Aangezien er veel tweeverdieners zijn, (en je dat ook haast nodig hebt om een huis te kunnen betalen natuurlijk) zullen veel van die gezinnen twee auto's hebben. Dus bouwt men hele wijken waar er parkeerplek is voor 1 auto per huis. Dus gaan al die auto's op straat, en dus kunnen de kinderen nog steeds nauwelijks op straat spelen. Zo goed kan de overheid plannen. of beter gezegd, zoveel rekening houdt men met de werkelijke demografie van het land. Dus dat koeien belangrijker zijn dan wegen moet je niet verbazen.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oh nee?
Het inwoners is explosief gestegen de laatste decennia. Het aantal tweeverdieners is explosief gestegen. Meer mensen kunnne een auto veroorloven.
Zou er werkelijk gen verband bestaan tussen bovengenoemde factoren enerzijds (lees vervoersvraag) en wegcapaciteit /vervoerscapaciteit anderzijds?????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |