abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58098889
Ik ben het helemaal eens met mr.drs. Elco Brinkman met zijn bewering dat er zo ongeveer een verkeerramp moet gebeuren, voordat de politiek nu eens echt iets gaat doen aan het fileprobleem.

Ik hoop met hem dat er drie dagen hard gaat sneeuwen en het land totaal en totaal ontwricht raakt. Ik geloof met hem dat dan pas de politiek wordt wakkergeschud en er eindelijk stappen worden gezet....om het probleem ECHT aan te pakken: het wegennet moet verdubbeld worden. Als de sodemieter: deltaplan entameren.

Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.

Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.
  woensdag 16 april 2008 @ 22:21:33 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_58099083
Typo in de TT
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_58099167
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
  woensdag 16 april 2008 @ 22:36:56 #4
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58099505
De file, dat zijn we zelf
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58099570
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
neuh die politici maken zich er absoluut niet druk om. Doe je dat wel dan ben je direct een populist. Het grote probleem is dat veel van de linkse partijen ABSOLUUT niet meer asfalt willen, automobilistje pesten zou veel beter moeten werken dus reken maar dat zelfs een enorme kettingbotsing met honderden doden nog geen moer op gaat leveren. nou ja, mischien als er een van de politici dan wel een kennis van hem/haar bij betrokken is.
  woensdag 16 april 2008 @ 22:39:56 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58099581
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58099611
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
De file, dat zijn we zelf
Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
  woensdag 16 april 2008 @ 22:46:53 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58099786
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
Dat zeg ik toch niet?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 17 april 2008 @ 01:24:19 #9
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_58103232
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben het helemaal eens met mr.drs. Elco Brinkman met zijn bewering dat er zo ongeveer een verkeerramp moet gebeuren, voordat de politiek nu eens echt iets gaat doen aan het fileprobleem.

Ik hoop met hem dat er drie dagen hard gaat sneeuwen en het land totaal en totaal ontwricht raakt. Ik geloof met hem dat dan pas de politiek wordt wakkergeschud en er eindelijk stappen worden gezet....om het probleem ECHT aan te pakken: het wegennet moet verdubbeld worden. Als de sodemieter: deltaplan entameren.

Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.

Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.

Hier in Limbabwe is een heel groot deel van de waterbeveiliging nog steeds niet uitgevoerd. Komt door verschillende oorzaken (bewoners die geen grindgat naast de deur willen hebben, bedrijven die die grindgaten groter maken omdat dat meer geld oplevert en de politiek die zulke plannen door laat gaan). En de stukken die wel klaar zijn, daar zijn of discussies over de veiligheid (ze hebben xx km kademuur moeten aanpassen omdat ie te laag was...) of over de onderhoudskosten of ze gaan toch weer buiten de kades huizen bouwen...

OT:
Goed plan van Brinkman, helaas.
In Nederland moet eerst de complete veestapel verzopen zijn voordat men een commissie gaat benoemen die over drie kabinetten met een plan moet komen dat in de toekomst voorkomt dat burgers te weten komen dat de veestapel verzopen is.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_58103412
Volledig met Brinkman eens. Regeren is vooruitzien. Dat betekent: NU ons wegennet drastisch verbeteren en opschalen, zodat we in de toekomst niet veel meer verkeersinfarcten krijgen dan we nu al hebben.
  † In Memoriam † donderdag 17 april 2008 @ 06:16:53 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58103976
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.

Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.
Daadkrachtig? Je bedoelt met geweld het eigendom van mensen afpakken (vooral boeren) zodat jij niet meer in de file hoeft te staan en uiteraard moet iedereen ook nog eens het geld ophoesten voor jouw gewenste asfalt?
Carpe Libertatem
  donderdag 17 april 2008 @ 06:58:52 #12
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58104056
Ze moeten die sukkels vooraan in de file eens aanpakken
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58105272
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
pi_58105309
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
Want als er een verdubbeling van het weggennet komt, gaan mensen ineens vijf auto's voor de deur zetten? Denk dat 't wel meevalt. Natuurlijk, er blijven meer auto's bijkomen, maar niet zodanig dat een substantiële uitbreiding van het aantal wegen binnen een mum van tijd weer teniet gedaan wordt.
pi_58105325
Ik denk dat bij een verkeersinfarct de politiek autorijden eerder "op de bon" zal doen dan het wegennet verdubbelen. En het verbaast mij dat Brinkman anders denkt. Als dat zo zou zijn, want ik geloof er geen hol van. Hij heeft ook boter op zijn hoofd, want toen hij in de TK zat heeft hij, bij mijn weten, niet stennis lopen maken over de files en echt... die waren er toen ook.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58105350
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan?
Denk jij werkelijk dat dan ineens alle inactieven ook een baan krijgen? Nou, dan is het helemaal een goed idee!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 17 april 2008 @ 09:33:09 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58105417
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58105675
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
5 a 6 keer per jaar verhuizen gaat mij iets te ver
  donderdag 17 april 2008 @ 09:54:16 #19
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_58105833
Prima helemaal mee eens maar ik ga daarvoor niet in de file staan.
pi_58105860
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
Dat is ook de bedoeling. Nu staan diezelfde mensen op de helft van dat aantal wegen.

Er is een enorme vraag naar uitbreiding van het wegennet. En de reden die jij aandraagt om het wegennet NIET uit te breiden is omdat er een enorme vraag naar is. Dat is krom. Dat is precies het tegenovergestelde doen van wat de mensen willen.
pi_58106200
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Zolang alles en iedereen maar vast blijft houden aan de heilige randstad zal het file probleem een groot probleem zijn. Decentraliseer die hele randstad nu eens, want de milieu, file en criminaliteitsproblemen rijzen daar de pan uit en wonen is bijna niet meer te betalen. Dan kan je de infrastructuur op landelijk niveau aanpakken en verkeer ietsje meer verdelen over de rest van het land. Dat zou de regering eens moeten stimuleren. Dat kan de economie ook alleen maar tengoede komen.
pi_58107425
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:14 schreef kriele het volgende:

[..]

Zolang alles en iedereen maar vast blijft houden aan de heilige randstad zal het file probleem een groot probleem zijn. Decentraliseer die hele randstad nu eens, want de milieu, file en criminaliteitsproblemen rijzen daar de pan uit en wonen is bijna niet meer te betalen. Dan kan je de infrastructuur op landelijk niveau aanpakken en verkeer ietsje meer verdelen over de rest van het land. Dat zou de regering eens moeten stimuleren. Dat kan de economie ook alleen maar tengoede komen.
Het fileprobleem is inmiddels wel wat ruimer dan alleen de randstad. Mensen hebben zich al gespreid.
pi_58107448
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Waarheen verhuizen? Zolang de overheid weigert bedrijven toe te staan in woonwijken en andersom zul je per definitie moeten reizen. Bovendien zitten we met een wegennet uit de jaren 70 waar wijken van 50.000 woningen zo op worden aangesloten. Niet zo gek dat het vastloopt.
pi_58107552
Dat rampen ervoor zorgen dat problemen meer urgentie krijgen, lijkt me niet bepaald een geniaal inzicht. Toch zou ik zeggen dat dit bij het fileprobleem echt zoden aan de dijk gaat zetten. M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58107578
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:
Dat rampen ervoor zorgen dat problemen meer urgentie krijgen, lijkt me niet bepaald een geniaal inzicht. Toch zou ik zeggen dat dit bij het fileprobleem echt zoden aan de dijk gaat zetten. M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
Er is inderdaad absoluut geen relatie tussen het dertig jaar lang weigeren om in één van beide te investeren en het huidige verkeersinfarct.
pi_58107636
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er is inderdaad absoluut geen relatie tussen het dertig jaar lang weigeren om in één van beide te investeren en het huidige verkeersinfarct.
Dat zeg ik niet. Het is een van de oorzaken, maar dat betekent natuurlijk niet dat het daarom ook op te lossen is met simpelweg investeren in één van beiden (of beiden).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 17 april 2008 @ 12:32:53 #27
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58109230
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:17 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waarheen verhuizen? Zolang de overheid weigert bedrijven toe te staan in woonwijken en andersom zul je per definitie moeten reizen. Bovendien zitten we met een wegennet uit de jaren 70 waar wijken van 50.000 woningen zo op worden aangesloten. Niet zo gek dat het vastloopt.
Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58109355
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.
Onzin.
pi_58109464
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
Een deltaplan kan het nog redden. En eerst al die milieu bewegingen de nek omdraaien. Vandaag nog.
pi_58109492
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Prijs je gelukkig, maar niet voor iedereen een optie. Was het maar dat je tegenwoordig 0,0 - lees slechts baan onzekerheid heeft.
pi_58109909
Zodra het kalf verdronken is dempt men de put. De overheid handelt meestal pas nadat zich een ramp heeft voltrokken.

Wat dat betreft ben ik het eens met Brinkman. Misschien wordt het bestuurlijke falen van de overheid eens aangepakt als er een verkeersinfarct plaatsvindt.

Nog beter is om dat te voorkomen en het geld dat automobilisten jaarlijks afdragen niet te laten verdwijnen in allerlei failliete ideeën maar rechtstreeks terug te laten vloeien naar de automobilist door (snel)wegen aan te leggen.
pi_58109960
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Zodra het kalf verdronken is dempt men de put. De overheid handelt meestal pas nadat zich een ramp heeft voltrokken.

Wat dat betreft ben ik het eens met Brinkman. Misschien wordt het bestuurlijke falen van de overheid eens aangepakt als er een verkeersinfarct plaatsvindt.

Nog beter is om dat te voorkomen en het geld dat automobilisten jaarlijks afdragen niet te laten verdwijnen in allerlei failliete ideeën maar rechtstreeks terug te laten vloeien naar de automobilist door (snel)wegen aan te leggen.
pi_58109984
De overheid en pro-actief handelen. Dat gaat nooit gebeuren.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:06:29 #34
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_58110025
Wat dubbeldeks wegen zou geen slecht idee zijn.
pi_58110058
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:
M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
Oh nee?


Het inwoners is explosief gestegen de laatste decennia. Het aantal tweeverdieners is explosief gestegen. Meer mensen kunnne een auto veroorloven.


Zou er werkelijk gen verband bestaan tussen bovengenoemde factoren enerzijds (lees vervoersvraag) en wegcapaciteit /vervoerscapaciteit anderzijds?????

Ik geloof niet dat je een universitaire opleiding nodg hebt om dat verband in te kunnne zien.

De enige oplossing is derhalve: OMHOOG met die capaciteit. Dus meer wegen en meer OV.

Wie dat niet inziet heeft stront in zijn of haar ogen.
pi_58110083
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat dubbeldeks wegen zou geen slecht idee zijn.
Al stoppen ze wegen onder de grond, maar overheid: DOE iets.
pi_58110222
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is.
Dat hangt er toch sterk vanaf. Als het gaat om "een baan", ja... dan lukt het wel. Ik zou misschien wel bij de plaatselijke benzinepomp achter de kassa kunnen zitten. Beetje belachelijk gelet op mijn opleiding en ervaring, maar het kan...

Of het ook logisch is, is een tweede.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58110303
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:01 schreef MrX1982 het volgende:

Wat dat betreft ben ik het eens met Brinkman. Misschien wordt het bestuurlijke falen van de overheid eens aangepakt als er een verkeersinfarct plaatsvindt.
Er is alleen wel een heel groot probleem. Als de drukte zodanig is dat we af en toe meerdere dagen vast staan, dan zitten we wel langdurig met die ellende, want aanpassen kost tientallen jaren en hoe meer je tegelijkertijd doet, hoe minder capaciteit je op dat moment hebt.

Dus je kiest dan wel om de eerste 10 jaar je huis 2x per week te zien (en met tent + slaapzak naar je werk).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:40:25 #39
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58110899
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:04 schreef Isegrim het volgende:
De overheid en pro-actief handelen. Dat gaat nooit gebeuren.
Heeft de overheid niet pro-actief mensen naar slaap-steden gejaagd?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58110952
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oh nee?


Het inwoners is explosief gestegen de laatste decennia. Het aantal tweeverdieners is explosief gestegen. Meer mensen kunnne een auto veroorloven.


Zou er werkelijk gen verband bestaan tussen bovengenoemde factoren enerzijds (lees vervoersvraag) en wegcapaciteit /vervoerscapaciteit anderzijds?????

Ik geloof niet dat je een universitaire opleiding nodg hebt om dat verband in te kunnne zien.

De enige oplossing is derhalve: OMHOOG met die capaciteit. Dus meer wegen en meer OV.

Wie dat niet inziet heeft stront in zijn of haar ogen.
Ik zeg niet dat het probleem niet (tijdelijk) terug te dringen is op die manier, maar dat het niet op te lossen is. Een toename van de capaciteit van het wegennet veroorzaakt ook weer een toename van verkeer waardoor het probleem na de tijdelijke verlichting weer verergert. Bovendien is op sommige plekken in de randstad simpelweg geen ruimte om meer wegen aan te leggen en bottlenecks op te lossen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58110968
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heeft de overheid niet pro-actief mensen naar slaap-steden gejaagd?
Juist. Om vervolgens niets te doen aan het verkeersprobleem dat hieruit voort kwam. Overigens zijn niet alleen de welwillende burgers de stad uitgejaagd, maar ook de bedrijven.
pi_58111268
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is alleen wel een heel groot probleem. Als de drukte zodanig is dat we af en toe meerdere dagen vast staan, dan zitten we wel langdurig met die ellende, want aanpassen kost tientallen jaren en hoe meer je tegelijkertijd doet, hoe minder capaciteit je op dat moment hebt.

Dus je kiest dan wel om de eerste 10 jaar je huis 2x per week te zien (en met tent + slaapzak naar je werk).
Vandaar dat ik ook zei dat het nog beter is om zo'n verkeersinfarct te voorkomen.
pi_58111502
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het probleem niet (tijdelijk) terug te dringen is op die manier, maar dat het niet op te lossen is. Een toename van de capaciteit van het wegennet veroorzaakt ook weer een toename van verkeer waardoor het probleem na de tijdelijke verlichting weer verergert. Bovendien is op sommige plekken in de randstad simpelweg geen ruimte om meer wegen aan te leggen en bottlenecks op te lossen.
Niks tijdelijk. Daar zit precies de denkfout, die Groenlinks en Consorten maar vol blijven houden.

Heel simpel: een bevolkingsomvang , omvang economie en houden in: een zekere vervoersvraag!

Die vraag moet beantwoord worden met aanbod: dus wegcapaciteit etc. Een tekort moet dus worden bestreden met aanlag infrastructuur.

Waar jij op doelt is het huidige beleid van pappen en nathouden. Hier of daar een weggetje verbreden en de brug een eindje verder "vergeten" leidt niet tot oplossingen maar tot verschuivingen van de problematiek.

Ik blijf zeggen : alles uitbreiding zodanig dat de infrastructuur weer klopt met de bevolkingsomvang en economie.

Een kind kan snappen dat je het anno 2008 het niet meer redt met een capaciteit van de jaren 70..
pi_58111677
Eensch met EG. En ik heb geeneens een ootoo.
pi_58111722
Als ze nou eens de olie-technologie afschaffen en overstappen op wat modernere technologie, dan zijn er geen files en hoeven we ons niet blauw te betalen aan accijns, taxaties en belastingen.
pi_58112044
Iedereen een privévliegtuig op zonne-energie?
  donderdag 17 april 2008 @ 15:03:56 #47
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58112722
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.
Nog nooit van detachering gehoord zeker...of moeten we dat maar afschaffen omdat het aanleggen van wegen en adequaat OV de politici te boven gaat?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 april 2008 @ 15:08:32 #48
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58112806
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:16 schreef Salvad0R het volgende:
Als ze nou eens de olie-technologie afschaffen en overstappen op wat modernere technologie, dan zijn er geen files en hoeven we ons niet blauw te betalen aan accijns, taxaties en belastingen.
transporters uit startrek of zo met een waterstof auto sta je net zo hard in de file als met een olie gestookte hoor.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_58112839
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niks tijdelijk. Daar zit precies de denkfout, die Groenlinks en Consorten maar vol blijven houden.

Heel simpel: een bevolkingsomvang , omvang economie en houden in: een zekere vervoersvraag!

Die vraag moet beantwoord worden met aanbod: dus wegcapaciteit etc. Een tekort moet dus worden bestreden met aanlag infrastructuur.

Waar jij op doelt is het huidige beleid van pappen en nathouden. Hier of daar een weggetje verbreden en de brug een eindje verder "vergeten" leidt niet tot oplossingen maar tot verschuivingen van de problematiek.

Ik blijf zeggen : alles uitbreiding zodanig dat de infrastructuur weer klopt met de bevolkingsomvang en economie.

Een kind kan snappen dat je het anno 2008 het niet meer redt met een capaciteit van de jaren 70..
Het interesseert mij niet zozeer wat GL en consorten daarvan zeggen, ik heb het eerder van mensen die hun brood verdienen met weg- en waterbouw, civieltechnici. Sinds wanneer ben jij van de Rita Verdonk / Johan Cruijff oplossingen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 17 april 2008 @ 15:13:51 #50
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58112919
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oh nee?


Het inwoners is explosief gestegen de laatste decennia. Het aantal tweeverdieners is explosief gestegen. Meer mensen kunnne een auto veroorloven.


Zou er werkelijk gen verband bestaan tussen bovengenoemde factoren enerzijds (lees vervoersvraag) en wegcapaciteit /vervoerscapaciteit anderzijds?????
Tja...kijk eens naar Leidsche Rijn, een nieuwe wijk, ook gericht op gezinnen. Aangezien er veel tweeverdieners zijn, (en je dat ook haast nodig hebt om een huis te kunnen betalen natuurlijk) zullen veel van die gezinnen twee auto's hebben. Dus bouwt men hele wijken waar er parkeerplek is voor 1 auto per huis. Dus gaan al die auto's op straat, en dus kunnen de kinderen nog steeds nauwelijks op straat spelen. Zo goed kan de overheid plannen. of beter gezegd, zoveel rekening houdt men met de werkelijke demografie van het land. Dus dat koeien belangrijker zijn dan wegen moet je niet verbazen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 april 2008 @ 15:15:37 #51
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58112968
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nog nooit van detachering gehoord zeker...of moeten we dat maar afschaffen omdat het aanleggen van wegen en adequaat OV de politici te boven gaat?
Want elke werknemer in Nederland wordt gedetacheerd. Als 50% van de klagende mensen nou eens werk/huis dichterbij zocht zou de drukte op de weg al flink afnemen. maarja, waarom zou je moeite doen als je ook lekker van iemand anders kan verwachten dat die het probleem voor je oplost hè. Altijd maar kankeren op de overheid maar zelf iets doen ho maar, dan moet de overheid het opeens voor je oplossen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58113062
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het interesseert mij niet zozeer wat GL en consorten daarvan zeggen, ik heb het eerder van mensen die hun brood verdienen met weg- en waterbouw, civieltechnici.
Helaas hoef je naar hen ook niet te luisteren. De kneusjes van Civiel gaan richting de transportkant de rest richting waterbouwkunde. Ja, ik kan het weten.
  donderdag 17 april 2008 @ 15:22:14 #53
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58113122
Ik ben op 5 minuten van een station gaan wonen, nou goed? Blijft nog steeds dat ik als het tegenzit elke 6 maanden ergens anders werk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_58113195
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Want elke werknemer in Nederland wordt gedetacheerd. Als 50% van de klagende mensen nou eens werk/huis dichterbij zocht zou de drukte op de weg al flink afnemen. maarja, waarom zou je moeite doen als je ook lekker van iemand anders kan verwachten dat die het probleem voor je oplost hè. Altijd maar kankeren op de overheid maar zelf iets doen ho maar, dan moet de overheid het opeens voor je oplossen.
-De overheid heeft de burger de stad uitgejaagd
-De overheid heeft het bedrijfsleven de stad uitgejaagd
-Het is verboden een bedrijf te hebben in een woonwijk
-Het is verboden te wonen op een bedrijventerrein
-De overdrachtsbelasting werkt ook al niet mee
-De overheid bouwt woonwijken voor 80.000 mensen zonder de bestaande infrastructuur aan te passen
-De overheid investeert al 40 jaar in de uitkeringen ipv infrastructuur
-De overheid weigert de winkeltijdenwet aan te passen/te schrappen
-De overheid verbiedt het genoeg parkeerplaatsen aan te leggen bij kantoren
-Enzovoorst

Vertel mij trouwens eens hoe ik in de haven kan gaan wonen?
pi_58113210
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:19 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Helaas hoef je naar hen ook niet te luisteren. De kneusjes van Civiel gaan richting de transportkant de rest richting waterbouwkunde. Ja, ik kan het weten.
Ja een van m'n broertjes is zo'n kneusje bijvoorbeeld, kon elektro niet aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58113296
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja een van m'n broertjes is zo'n kneusje bijvoorbeeld, kon elektro niet aan.
Zo bedoelde ik het niet Sommige richtingen van Civiel zijn niet al te makkelijk, maar de transportkant is echt een lachertje. Komen ook allemaal van die idealisten op af die zeg maar pro-OV zijn en anti-asfalt.
pi_58113553
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet Sommige richtingen van Civiel zijn niet al te makkelijk, maar de transportkant is echt een lachertje. Komen ook allemaal van die idealisten op af die zeg maar pro-OV zijn en anti-asfalt.
De civieltechnici die ik ken hebben die neiging niet zo. Ik heb ook in eerdere posts aangegeven dat nóch alleen extra asfalt nóch alleen verbeterd openbaar vervoer een oplossing bieden aangezien die niet voor de vereiste capaciteit gaan zorgen. Hoe je het ook wendt of keert, in een stad als Amsterdam kun je bijvoorbeeld niet zo maar wat extra wegen aanleggen. Aangezien daar vrij veel mensen heen moeten, zorgt dat voor een bottleneck die niet verdwijnt als je simpelweg extra snelweg aanlegt om maar eens een heel simpel voorbeeld aan te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 18-04-2008 10:33:40 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58117638
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Want elke werknemer in Nederland wordt gedetacheerd. Als 50% van de klagende mensen nou eens werk/huis dichterbij zocht zou de drukte op de weg al flink afnemen. maarja, waarom zou je moeite doen als je ook lekker van iemand anders kan verwachten dat die het probleem voor je oplost hè. Altijd maar kankeren op de overheid maar zelf iets doen ho maar, dan moet de overheid het opeens voor je oplossen.
Ja... zomaar even verhuizen dichterbij je werk.
Grapjas!!

Betaal jij iedere keer die overdrachtkosten?
  donderdag 17 april 2008 @ 18:49:22 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58117954
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja... zomaar even verhuizen dichterbij je werk.
Grapjas!!

Betaal jij iedere keer die overdrachtkosten?
Nee transport is gratis
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † donderdag 17 april 2008 @ 19:01:41 #60
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58118240
Kan iemand mij uitleggen, los van dat de overheid het zichzelf heeft toegeeigend, waarom dit een probleem van iedereen zou moeten zijn?
Carpe Libertatem
  donderdag 17 april 2008 @ 19:06:54 #61
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58118358
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee transport is gratis
Ik het een is wel veel duurder als het andere en het woongenoot is ook belangrijk

Maar Ik denk dat er echt een verkeersramp nodig is om de houding van de politiek te veranderen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58123129
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee transport is gratis
Baas betaalt
pi_58126121
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:41 schreef Monolith het volgende:
Hoe je het ook went of keert, in een stad als Amsterdam kun je bijvoorbeeld niet zo maar wat extra wegen aanleggen. Aangezien daar vrij veel mensen heen moeten, zorgt dat voor een bottleneck die niet verdwijnt als je simpelweg extra snelweg aanlegt om maar eens een heel simpel voorbeeld aan te halen.
Punt is ook dat het 'simpelweg een extra snelweg aanleggen' ook niet zo simpel is. Organisaties als Milieudefensie blokkeren met bezwaren standaard iedere aanleg van wegen. En je staat versteld vd invloed van deze club (hoe jammer dit ook is). Daar komt bij dat het aanleggen van extra wegen ook weer extra verkeer genereerd. Complexe shit is het
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:57:11 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58127342
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:01 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Baas betaalt
Zolang je zelf maar niet betaald, he?
En maar schelden op uitkeringstrekkers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:58:37 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58127357
quote:
Op donderdag 17 april 2008 19:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Kan iemand mij uitleggen, los van dat de overheid het zichzelf heeft toegeeigend, waarom dit een probleem van iedereen zou moeten zijn?
Omdat bijna iedereen in de auto wil zitten en omdat iedereen er van profiteert (lees: iedereen betaald de kosten van files)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58128638
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben het helemaal eens met mr.drs. Elco Brinkman met zijn bewering dat er zo ongeveer een verkeerramp moet gebeuren, voordat de politiek nu eens echt iets gaat doen aan het fileprobleem.
quote:
Maanden heeft zijn commissie aan het rapport gewerkt. Dus wil Peter Elverding wel dat zijn (nog strikt geheime) boodschap lekker valt. Dit weekend zal hij bellen met onder andere Milieuminister Cramer en ANWB-directeur Guido van Woerkom om ze deelgenoot te maken van zijn geheim: de oplossing van het fileleed.


Dat en meer leuke weetjes staan in ‘de draagvlakstrategie (pdf)’ van de commissie-Elverding waar de Volkskrant de hand op heeft weten te leggen. Maandag presenteert Elverding (oud DSM-topman) zijn aanbevelingen die de procedures rond wegenaanleg moeten versimpelen. Gevoelige materie, waarmee volgens de notitie zorgvuldig moet worden omgegaan.

Vandaar dat de commissie op zoek is gegaan naar zogeheten ‘stakeholders’, zoals voorzitter Bernard Wientjes van werkgeversorganisatie VNO-NCW, of Elco Brinkman van Bouwend Nederland. Zij worden dit weekend ingelicht. ‘Het is van belang hen mondeling aan te geven wat de belangrijkste boodschap is van de commissie, met het verzoek hieraan in de media actief steun te verlenen’, aldus de geheime notitie.
http://www.volkskrant.nl/(...)or_geheime_boodschap
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58130085
quote:
En dit bericht mogen we dan zien als het anti-gif... nietwaar?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58130663
Politiek
  † In Memoriam † vrijdag 18 april 2008 @ 10:39:23 #69
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58131142
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Politiek
Eindelijk zeg je eens een keer wat zinnigs.
Carpe Libertatem
pi_58131334
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Eindelijk zeg je eens een keer wat zinnigs.
Mijn omgeving is altijd verbaasd waarom ik niet in de politiek zit. Dat is vanwege die VIEZE spelletjes die worden gespeeld.

Soms vind ik het wel jammer dat ik geen Tweede Kamerlid ben (geworden). Ik hou stiekem wel heel erg van het debat
pi_58131395
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:

Mijn omgeving is altijd verbaasd waarom ik niet in de politiek zit. Dat is vanwege die VIEZE spelletjes die worden gespeeld.
Waarom ga jij dat dan niet veranderen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:56:57 #72
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58133114
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zolang je zelf maar niet betaald, he?
En maar schelden op uitkeringstrekkers.
Weet niet waar jij werkt, maar 'de baas' betaalt mijn transport helemaal niet, noch het Rijk. Hij krijgt een uurtarief voor me, en uit het verschil tussen wat ik krijg en hij ontvangt vergoedt hij m'n OV...of zou ik een leaseauto mogen rijden. Wat overblijft heet bedrijfswinst...

En natuurlijk scheld ik op uitkeringstrekkers, ik moet toch een beetje lol hebben van m'n belastinggeld? Van het vervoer of de grandioze huizenbouw in het land hoef ik ik het niet te verwachten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 18 april 2008 @ 12:27:48 #73
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58133833
Steeds als ik



in mn AT zie staan lees ik per abuis 'Veerkamp' en moet ik aan

denken
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58134827
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zolang je zelf maar niet betaald, he?
En maar schelden op uitkeringstrekkers.
Ik werk er dan ook tussen de 40 en 50 uur per week en zit daarnaast ook nog eens 15 uur in de auto. Kun je van de gemiddelde uitkeringstrekker niet zeggen.

En daarnaast... de baas betaalt dit natuurlijk, maar indirect heeft het ook effect op m'n loon, PLUS het is geen geld verkregen door het handje op te houden of allerlei vage belastingen te heffen.

En ook... ik lever de staat behoorlijk veel geld op via allerlei belastingen en via mijn werkgever. De uitkeringstrekker kost de staat alleen maar geld.

Als je al basht... bash dan goed, want je non-argumenten slaan echt nergens op natuurlijk. Maar dat zijn we wel van je gewend
pi_58134850
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat bijna iedereen in de auto wil zitten en omdat iedereen er van profiteert (lees: iedereen betaald de kosten van files)
Iedereen? Waar haal je deze onzin vandaan?
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:56:30 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58137129
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Iedereen? Waar haal je deze onzin vandaan?
Te veel files = slechte economie = iedereen arm?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58142233
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Te veel files = slechte economie = iedereen arm?

Wat is het leven soms toch zo simpel wanneer je zelf simpel bent en denkt.
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:52:50 #78
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58142363
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]


Wat is het leven soms toch zo simpel wanneer je zelf simpel bent en denkt.
Wat is het leven toch simpel als je geen argumenten nodig hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58143299
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom ga jij dat dan niet veranderen?
Cultuur kan ik denk ik niet veranderen.
pi_58143455
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
Komt omdat het nog lang niet in de buurt zit van een echte "ramp" er kan wel 900 km file zijn maar voor de meeste mensen in die files is de vertraging niet veel meerdan pakweg een half uurtje. Lastig en vervelend maar lang niet voldoende om de politiek echt te triggeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58143618
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
Nou zo erg dat alternatieven echt aantrekkelijk worden is het blijkbaar nog niet..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58143683
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een deltaplan kan het nog redden. En eerst al die milieu bewegingen de nek omdraaien. Vandaag nog.
Wat is het probleem nou dan? een gebrek aan daadkrachtige bestuurders of een teveel aan milieugroeperingen?

Jammer dat je blijkbaar nog geen standvastige mening hebt en dat je nog steeds niet heel veel weet van de processen rondom de aanleg van infrastructuur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58143699
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat dubbeldeks wegen zou geen slecht idee zijn.
Jij betaalt ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58143776
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet Sommige richtingen van Civiel zijn niet al te makkelijk, maar de transportkant is echt een lachertje. Komen ook allemaal van die idealisten op af die zeg maar pro-OV zijn en anti-asfalt.
Hmm vandaar dat de civieltechneuten die ik ken zo dol zijn op asfalt
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58143888
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:14 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik werk er dan ook tussen de 40 en 50 uur per week en zit daarnaast ook nog eens 15 uur in de auto. Kun je van de gemiddelde uitkeringstrekker niet zeggen.
Dat niet maar je kan ook niet zeggen dat jij het erg slim aanpakt .
Ik heb, puur mazzel natuurlijk, een hele leuke baan op 5 minuten fietsen van m'n huis. Moet je ook eens proberen je houdt tijd over .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58144169
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat niet maar je kan ook niet zeggen dat jij het erg slim aanpakt .
Ik heb, puur mazzel natuurlijk, een hele leuke baan op 5 minuten fietsen van m'n huis. Moet je ook eens proberen je houdt tijd over .
Hoe lang ga je die baan hebben?? Want is het tegenwoordig reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie v.........

om te.......

reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, ....

om een stelletje klote managers bezig te houden.
pi_58144269
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Komt omdat het nog lang niet in de buurt zit van een echte "ramp" er kan wel 900 km file zijn maar voor de meeste mensen in die files is de vertraging niet veel meerdan pakweg een half uurtje. Lastig en vervelend maar lang niet voldoende om de politiek echt te triggeren.
Klopt, want werkweigeraars moet je belonen en werkenden vooral hard afstraffen.
pi_58144494
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat is het leven toch simpel als je geen argumenten nodig hebt.
Ik denk dat uitkeringstrekker en politici geen last hebben van de files... die redden zich wel ten koste van de werkende nederlanders.
pi_58144551
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij betaalt ?
Als hij een auto rijdt... ja.

Hoeveel denk je dat van de accijncen en wegenbelasting en allerhande belastingen op de aanschaf en gebruik van de auto daadwerkelijk werd besteed aan het wegennet?

Wanneer dat allemaal werd besteed aan onze wegen hadden we godverdomme overal 4baans wegen met gouden vangrails.
pi_58155805
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:51 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Klopt, want werkweigeraars moet je belonen en werkenden vooral hard afstraffen.
Wat heeft dit in hemelsnaam met files te maken
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 19 april 2008 @ 11:37:12 #91
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58155823
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Komt omdat het nog lang niet in de buurt zit van een echte "ramp" er kan wel 900 km file zijn maar voor de meeste mensen in die files is de vertraging niet veel meerdan pakweg een half uurtje. Lastig en vervelend maar lang niet voldoende om de politiek echt te triggeren.
Dat is nog het ergste ja. Ondertussen is 300+ km file op een ochtendspits al geen uitzondering meer, maar omdat het zo geleidelijk gebeurt is er geen schrikeffect waardoor men zegt "oe, nu moeten we iets ondernemen".
Wat dat betreft zou Brinkman wel gelijk kunnen hebben met het idee dat we iets nodig hebben om de politiek een schop mee onder de kont te kunnen geven.

Aan de andere kant: misschien presteren ze het dan om het af te doen als incident
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_58155829
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als hij een auto rijdt... ja.

Hoeveel denk je dat van de accijncen en wegenbelasting en allerhande belastingen op de aanschaf en gebruik van de auto daadwerkelijk werd besteed aan het wegennet?

Wanneer dat allemaal werd besteed aan onze wegen hadden we godverdomme overal 4baans wegen met gouden vangrails.
Nou reken het mij maar even voor. Bedenk ook even dat dubbeldekswegen in het drukke (en sompige) deel van Nederland niet goedkoop zullen zijn...

En waarom zou alles aan het wegennet besteed moeten worden? Mij lijkt dat een veel groter deel naar het bestrijden van de negatieve externe effecten moet gaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58155870
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:49 schreef stokbrood het volgende:

[..]

Daar komt bij dat het aanleggen van extra wegen ook weer extra verkeer genereerd. Complexe shit is het
Bullshit bedoel je.. ik hoop dat je bovenstaand de denkwijze van milieudefensie weergeeft ipv je eigen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_58156257
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:39 schreef kawotski het volgende:

[..]

Bullshit bedoel je.. ik hoop dat je bovenstaand de denkwijze van milieudefensie weergeeft ipv je eigen..
Extra wegen zorgen voor extra verkeer. Dat is een algemeen geaccepteerde opvatting onder verkeerskundigen en aanverwanten hoor.
Immers mensen kijken naar de reistijd voor woonwerk verkeer en niet naar de afstand. Zijn de verbindingen beter dan kan je ook verder weg gaan wonen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58156917
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat heeft dit in hemelsnaam met files te maken
Dat de honderden miljarden die de automobilist heeft opgebracht enkel ten goede zijn gekomen aan werkweigeraars.
pi_58156948
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Extra wegen zorgen voor extra verkeer. Dat is een algemeen geaccepteerde opvatting onder verkeerskundigen en aanverwanten hoor.
Immers mensen kijken naar de reistijd voor woonwerk verkeer en niet naar de afstand. Zijn de verbindingen beter dan kan je ook verder weg gaan wonen.
Men is voornamelijk verder weg gaan wonen doordat de stad onleefbaar is gemaakt voor de middenklasse. Eerst weigeren huizen te bouwen voor de middenklasse en vervolgens de stad laten verloederen. Naar een slaapdorp gaan was dus de enige optie. Verder is dit weer zo'n typische aanname van verkeerskundigen. Eerst deze aanname in het model stoppen en dan het bewezen achten omdat het model dit dan ook als uitkomst geeft.
pi_58157062
calamiteit maakt beleid
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58159512
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Men is voornamelijk verder weg gaan wonen doordat de stad onleefbaar is gemaakt voor de middenklasse.
Oh volgens wie is dat zo? Overigens worden de steden nu juist weer populairder onder de jonge hoog opgeleide gezinnen. En welke stad heeft geen grote uitbreidingswijken uit de jaren 70-80-90 met relatief veel koophuizen?
quote:
Eerst weigeren huizen te bouwen voor de middenklasse en vervolgens de stad laten verloederen. Naar een slaapdorp gaan was dus de enige optie. Verder is dit weer zo'n typische aanname van verkeerskundigen. Eerst deze aanname in het model stoppen en dan het bewezen achten omdat het model dit dan ook als uitkomst geeft.
Het is een aanname op basis van decennia lange praktijk. Wereldwijd blijken mensen ongeveer evenveel tijd te besteden aan hun woon-werkverkeer als de infrastructuur en vervoersmiddelen beter worden maakt dat het zoekgebied voor woningen en werk ook groter. is dat echt zo raar?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58159522
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat de honderden miljarden die de automobilist heeft opgebracht enkel ten goede zijn gekomen aan werkweigeraars.
Kan je dat ook financieel onderbouwen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58162217
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Extra wegen zorgen voor extra verkeer. Dat is een algemeen geaccepteerde opvatting onder verkeerskundigen en aanverwanten hoor.
Immers mensen kijken naar de reistijd voor woonwerk verkeer en niet naar de afstand. Zijn de verbindingen beter dan kan je ook verder weg gaan wonen.
Daarmee geef je wel aan dat de reistijd (per kilometer) verkort is, immers zijn ze anders niet in staat om met dezelfde reistijd verder te gaan werken.
pi_58162264
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 18:11 schreef Picchia het volgende:

[..]

Daarmee geef je wel aan dat de reistijd verkort is, immers zijn ze anders niet in staat om met dezelfde reistijd (per kilometer) verder te gaan werken.
Die kortere reistijd is dus meestal tijdelijk (al is het uiteraard voor ieder individu anders), immers je kan nu een baan verderop zoeken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58162536
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die kortere reistijd is dus meestal tijdelijk (al is het uiteraard voor ieder individu anders), immers je kan nu een baan verderop zoeken.
Als mensen hun woon-werkafstand baseren op de reistijd, en de reistijd per kilometer stijgt weer doordat meer mensen van die route gebruik maken, dan zouden mensen weer dichterbij moeten gaan werken om de reistijd verminderen. Dus volgens die theorie kan het niet op hetzelfde niveau qua reistijd per kilometer (voor dat aantal auto's) terugvallen. (Hoewel de verkeersdruk sowieso zal toenemen de komende decennia door het toenemende aantal auto's op de weg)

Fictief voorbeeld:

Stel in het begin 100 kilometer = 1 uur
De infrastructuur verbeterd 120 kilometer = 1 uur

Verkeersdrukte van die route neemt toe 120 kilometer = 1 uur 20 minuten
Mensen willen niet 20 minuten langer reizen dus gaan ze dichterbij werken.
1xx kilometer = 1 uur

De maatregel kan geen afname van reistijd per kilometer veroorzaken, maar wel toename.

En als het de reistijd per kilometer niet verkort, dan kunnen blijkbaar meer mensen die lange afstand afleggen, die ze voorheen niet konden afleggen. Dan is in ieder geval de capaciteit toegenomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Picchia op 19-04-2008 19:17:02 ]
pi_58162619
Ik vraag mij af waarom er nooit zoiets gemaakt is in Nederland?



"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_58162926
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 18:31 schreef Picchia het volgende:
Even in normaal Nederlands. Wat ik bedoelde te zeggen is dat sowieso de reistijd per kilometer danwel de capaciteit toeneemt.
pi_58167359
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 18:54 schreef Picchia het volgende:

[..]

Even in normaal Nederlands. Wat ik bedoelde te zeggen is dat sowieso de reistijd per kilometer danwel de capaciteit toeneemt.
Nou echt normaal is je Nederlands nog niet . Maar het komt er gewoon op neer dat de gemiddelde Chinees ongeveer evenlang doet over z'n reis naar z'n werk als de gemiddelde Argentijn of Brit. Ondanks de verschillende vervoermiddelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58167492
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 18:36 schreef axis303 het volgende:
Ik vraag mij af waarom er nooit zoiets gemaakt is in Nederland?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
We kunnen het wel hoor

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58174892
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan je dat ook financieel onderbouwen?
pi_58174938
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh volgens wie is dat zo? Overigens worden de steden nu juist weer populairder onder de jonge hoog opgeleide gezinnen. En welke stad heeft geen grote uitbreidingswijken uit de jaren 70-80-90 met relatief veel koophuizen?
Die wijken zijn hetzelfde als de slaapdorpen om de stad heeb.
quote:
[..]

Het is een aanname op basis van decennia lange praktijk. Wereldwijd blijken mensen ongeveer evenveel tijd te besteden aan hun woon-werkverkeer als de infrastructuur en vervoersmiddelen beter worden maakt dat het zoekgebied voor woningen en werk ook groter. is dat echt zo raar?
Laat maar. Mensen mogen toch geen keuzes van jouw maken. De overheid bepaalt wel waar jij mag wonen/werken

Ik stop met deze discussie. Het is compleet zinloos, Nederland zal toch nooit meer leefbaar worden. Daar is het socialisme te diep geworteld voor.
pi_58175304
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:08 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Die wijken zijn hetzelfde als de slaapdorpen om de stad heeb.
[..]

Laat maar. Mensen mogen toch geen keuzes van jouw maken. De overheid bepaalt wel waar jij mag wonen/werken

Ik stop met deze discussie. Het is compleet zinloos, Nederland zal toch nooit meer leefbaar worden. Daar is het socialisme te diep geworteld voor.
En daar kom jij pas na 5 pagina's pas achter?
In Nederland lopen en hoop lieden zoals hij rond, met vastgeroeste doctrine's die verbeteringen op dat punt altijd zullen tegenwerken.
Ook al heeft dat helemaal niet het effect wat ze zelf vaak beogen.
PS: ondanks dat je aangeeft met dit topic te kappen denk ik jou later toch nog aan te gaan treffen hier.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_58175738
Het bedrijfsleven in Nederland geeft bijna iedereen een auto, om vervolgens dan iedereen zoveel mogelijk en tegelijk de weg op te sturen, en dan maar klagen dat het druk is en dat de overheid het maar op moet lossen. Het is niet alleen lui, rigide en gemakzuchtig, het gaat ook nog eens niet werken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 20 april 2008 @ 12:53:38 #111
132605 kawotski
Il Dottore
pi_58175755
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Extra wegen zorgen voor extra verkeer. Dat is een algemeen geaccepteerde opvatting onder verkeerskundigen en aanverwanten hoor.
Immers mensen kijken naar de reistijd voor woonwerk verkeer en niet naar de afstand. Zijn de verbindingen beter dan kan je ook verder weg gaan wonen.
geen extra verkeer dus, maar (potentieel) verkeer dat dus in de wachtrij stond / staat. Door de wegen klein te houden blokkeert men dus nu de vrijheid van beweging.

Volgens de redenering van extra verkeer kun je de wegen ook wel verminderen want het is 'maar' extra verkeer..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_58175913
Ben laatst vanuit het Oosten naar Amsterdam gereden en het viel me op dat de files vooral ontstaan door de vele in- en uitvoegstroken. Hierdoor kan er geen geleidelijke verkeersstroom ontstaan. Juist op deze plekken moeten er extra banen asfalt bijkomen.

Kijk naar Knooppunt Hoevelaken. In principe (toen ik er langs reed) was het er niet echt superdruk, maar je staat wel stil of rijdt erg langzaam, terwijl je na 2 km opeens weer vaart kunt maken. Dit komt puur door het slechte aansluiten van de wegen op elkaar dmv de in- en uitvoegstroken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 20 april 2008 @ 13:19:47 #113
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58176292
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Het bedrijfsleven in Nederland geeft bijna iedereen een auto, om vervolgens dan iedereen zoveel mogelijk en tegelijk de weg op te sturen, en dan maar klagen dat het druk is en dat de overheid het maar op moet lossen. Het is niet alleen lui, rigide en gemakzuchtig, het gaat ook nog eens niet werken.
Volgens mij komt een flink deel van het probleem ook voort uit het feit dat er teveel bedrijven zich in dezelfde hoek van Nederland vestigen. Lang niet iedereen wil (kan) in de randstad wonen, maar zal nu wel die kant opmoeten voor zijn of haar werk, en dus zit er weinig anders op dan aanschuiven in de file.

Wanneer bedrijven zich meer zouden spreiden over Nederland, wordt het verkeer ook beter gespreidt, en nog beter, biedt het mensen ook de mogelijkheid om dichter bij hun werk te gaan wonen (of omgekeerd: een baan te zoeken dichter bij huis).

Want wat is nou eigenlijk de meerwaarde voor een bedrijf om zich te vestigen in de randstad? Dienstverlenende bedrijven hebben niets aan de haven van Rotterdam, en personeel wordt ook niet dagelijks ingevlogen vanaf Schiphol, wel? Waarom dan toch je hele personeelsbestand dwingen om naar de Randstad te pendelen?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_58176528
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:08 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Die wijken zijn hetzelfde als de slaapdorpen om de stad heeb.
[..]
En de plaats waar de meeste mensen wonen in die steden. Overigens worden de stadscentra en de interbellum wijken ook snel populairder. Daarna zullen de ruim opgezette wijken uit de jaren 60 wel aan debeurt zijn.
quote:
Laat maar. Mensen mogen toch geen keuzes van jouw maken. De overheid bepaalt wel waar jij mag wonen/werken

Ik stop met deze discussie. Het is compleet zinloos, Nederland zal toch nooit meer leefbaar worden. Daar is het socialisme te diep geworteld voor.
Ah dus omdat jij een mening hebt waar geen wetenschapper het mee eens is en je last hebt van kansloze interpretaties heeft iedereen ongelijk behalve jij ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58176552
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:53 schreef kawotski het volgende:

[..]

geen extra verkeer dus,
Toch wel, extra rijzigerskilomters, extra verkeer dus.
quote:
maar (potentieel) verkeer dat dus in de wachtrij stond / staat. Door de wegen klein te houden blokkeert men dus nu de vrijheid van beweging.

Volgens de redenering van extra verkeer kun je de wegen ook wel verminderen want het is 'maar' extra verkeer..
Snelwegen afschaffen is inderdaad de beste manier om files op te lossen. Niet realistisch maar het werkt wel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58176692
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:19 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Volgens mij komt een flink deel van het probleem ook voort uit het feit dat er teveel bedrijven zich in dezelfde hoek van Nederland vestigen. Lang niet iedereen wil (kan) in de randstad wonen, maar zal nu wel die kant opmoeten voor zijn of haar werk, en dus zit er weinig anders op dan aanschuiven in de file.
Mensen willen in de stad werken en wonen in een vrijstaand huis met grote tuin. Prima, maar dan moet je de eigen verantwoordelijkheid nemen voor je reistijd. Eigen verantwoordelijkheid was toch zo'n stokpaardje van rechts? Maar nee, je gaat wonen in het huis van je keuze en dan ga je werken bij de werkgever van je keuze die wil dat je met de auto komt en er om half negen bent, en dan moet de overheid zorgen dat je niet langer dan half uurtje onderweg bent en lekker kunt opschieten.

Dat lamlendige klagende kuddevolk moet eens een keer verantwoordelijkheid leren nemen voor hun eigen leven en de consequenties van hun eigen keuzes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58176768
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mensen willen in de stad werken en wonen in een vrijstaand huis met grote tuin. Prima, maar dan moet je de eigen verantwoordelijkheid nemen voor je reistijd. Eigen verantwoordelijkheid was toch zo'n stokpaardje van rechts? Maar nee, je gaat wonen in het huis van je keuze en dan ga je werken bij de werkgever van je keuze die wil dat je met de auto komt en er om half negen bent, en dan moet de overheid zorgen dat je niet langer dan half uurtje onderweg bent en lekker kunt opschieten.

Dat lamlendige klagende kuddevolk moet eens een keer verantwoordelijkheid leren nemen voor hun eigen leven en de consequenties van hun eigen keuzes.
Tja die kant van de medaille doet het niet zo goed als borrelpraat .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58177307
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch wel, extra rijzigerskilomters, extra verkeer dus.
[..]

Snelwegen afschaffen is inderdaad de beste manier om files op te lossen. Niet realistisch maar het werkt wel.
Iemand die reiziger niet normaal weet te spellen, kan ik niet serieus nemen. Linkse luie hippie.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_58177320
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mensen willen in de stad werken en wonen in een vrijstaand huis met grote tuin. Prima, maar dan moet je de eigen verantwoordelijkheid nemen voor je reistijd. Eigen verantwoordelijkheid was toch zo'n stokpaardje van rechts? Maar nee, je gaat wonen in het huis van je keuze en dan ga je werken bij de werkgever van je keuze die wil dat je met de auto komt en er om half negen bent, en dan moet de overheid zorgen dat je niet langer dan half uurtje onderweg bent en lekker kunt opschieten.

Dat lamlendige klagende kuddevolk moet eens een keer verantwoordelijkheid leren nemen voor hun eigen leven en de consequenties van hun eigen keuzes.
Nog maar eens. De overheid heeft het verboden om naast een bedrijf te gaan wonen. Bovendien is het in Nederland overal verboden om grote huizen met tuinen te bouwen. Maar ja, we hebben geen ruimte he

Gelukkig hoef ik nog maar een jaar in dit verschrikkelijke land te wonen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fastmatti op 20-04-2008 14:13:25 ]
pi_58177417
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch wel, extra rijzigerskilomters, extra verkeer dus.
[..]

Snelwegen afschaffen is inderdaad de beste manier om files op te lossen. Niet realistisch maar het werkt wel.
Dit ga je toch niet menen Owja, infrastructuur kost in jouw wereld alleen maar geld. Even vergeten.
pi_58178214
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja die kant van de medaille doet het niet zo goed als borrelpraat .
Nee, het is mijn mooie huis en mijn mooie leasebak die zo goed rijdt, dankzij mijn goede werkgever en dat is allemaal het gevolg van mijn goede keuzes. En alles wat vervelend is, is het gevolg van andermans keuzes.
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:07 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nog maar eens. De overheid heeft het verboden om naast een bedrijf te gaan wonen. Bovendien is het in Nederland overal verboden om grote huizen met tuinen te bouwen. Maar ja, we hebben geen ruimte he

Gelukkig hoef ik nog maar een jaar in dit verschrikkelijke land te wonen.
In New York heeft men ook geen ruimte, en daar gaat men dan dus ook niet met de auto. Vreemd genoeg is dat geen belemmering voor een bruisende economie. Er is nou eenmaal niet veel ruimte in Nederland, dan kun je daar wel mee gaan woekeren omdat bedrijven en personeel het zichzelf zo gemakkelijk mogelijk naar de zin willen maken en daar waar het niet sluit naar de overheid kijken, maar dan blijf je aan de gang met het aanleggen van wegen, en komt uiteindelijk iedereen naast een snelweg te wonen en dat wil ook niemand.

Het een gaat ten koste van het ander, dan schijnt nogal moeilijk te accepteren te zijn. We willen allemaal rijden op een lege weg, en omdat we dat allemaal willen krijgt niemand het en zal niemand het ooit krijgen. De vraag naar lege wegen zal altijd groter zijn dan het aanbod omdat de vraag groeit met het aanbod.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 20 april 2008 @ 15:30:47 #122
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58179390
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mensen willen in de stad werken en wonen in een vrijstaand huis met grote tuin. Prima, maar dan moet je de eigen verantwoordelijkheid nemen voor je reistijd. Eigen verantwoordelijkheid was toch zo'n stokpaardje van rechts? Maar nee, je gaat wonen in het huis van je keuze en dan ga je werken bij de werkgever van je keuze die wil dat je met de auto komt en er om half negen bent, en dan moet de overheid zorgen dat je niet langer dan half uurtje onderweg bent en lekker kunt opschieten.

Dat lamlendige klagende kuddevolk moet eens een keer verantwoordelijkheid leren nemen voor hun eigen leven en de consequenties van hun eigen keuzes.
De meeste werkgelegenheid bevindt zich in de randstad, maar de capaciteit van de wegen in en om de randstad is niet toereikend om het verkeer in en om de spits aan te kunnen. Vertel eens, wat zou ik daar aan moeten doen?

Als veel bedrijven zich in de Randstad vestigen kun je de donder erop zeggen dat er veel verkeer die kant op moet elke dag.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_58179949
quote:
Op zondag 20 april 2008 15:30 schreef HenryHill het volgende:
De meeste werkgelegenheid bevindt zich in de randstad, maar de capaciteit van de wegen in en om de randstad is niet toereikend om het verkeer in en om de spits aan te kunnen. Vertel eens, wat zou ik daar aan moeten doen?
Het is toch de werkgever van jouw keuze? Waarom nou weer bedelen bij de overheid om jouw ongemak op te lossen wat je samen met je werkgever hebt veroorzaakt?
quote:
Als veel bedrijven zich in de Randstad vestigen kun je de donder erop zeggen dat er veel verkeer die kant op moet elke dag.
Je kunt niet van de overheid verwachten dat ze elk bedrijf aan het handje meenemen. Dat bedrijf wil zich in de randstad vestigen, prima, maar niet zo handig als je dan zorgt dat je werknemers met de auto moeten komen en er allemaal om half negen moeten zijn, weet je dat je je werknemers veel reistijd bezorgt. Dat is iets tussen werkgever en werknemer: Eigen verantwoordelijkheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58182104
quote:
Op zondag 20 april 2008 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is toch de werkgever van jouw keuze? Waarom nou weer bedelen bij de overheid om jouw ongemak op te lossen wat je samen met je werkgever hebt veroorzaakt?
Werken is tegenwoordig al een ongemak Werkenden zijn echt de paria van de samenleving en dat bevestig je hier maar weer eens.

Bovendien kun je je eigen veranwoordelijkheid niet nemen want het is ook al verboden een weg aan te leggen.
pi_58182200
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het is mijn mooie huis en mijn mooie leasebak die zo goed rijdt, dankzij mijn goede werkgever en dat is allemaal het gevolg van mijn goede keuzes. En alles wat vervelend is, is het gevolg van andermans keuzes.
Krijg toch de tering. Door mensen zoals jij zijn de steden onleefbaar geworden. Als blanke kan je simpelweg niet meer in de steden wonen.
quote:
[..]

In New York heeft men ook geen ruimte, en daar gaat men dan dus ook niet met de auto. Vreemd genoeg is dat geen belemmering voor een bruisende economie. Er is nou eenmaal niet veel ruimte in Nederland, dan kun je daar wel mee gaan woekeren omdat bedrijven en personeel het zichzelf zo gemakkelijk mogelijk naar de zin willen maken en daar waar het niet sluit naar de overheid kijken, maar dan blijf je aan de gang met het aanleggen van wegen, en komt uiteindelijk iedereen naast een snelweg te wonen en dat wil ook niemand.
Dit is zo'n flauwekul. Er is zat ruimte in Nederland alleen is het verboden deze te gebruiken. Vervolgens is de overheid diegene die nieuwe wijken tegen de snelweg aanbouwt terwijl die wijken ook best 500 meter het weiland in hadden gekund, maar dat mag dan weer niet want de overheid verbiedt dit simpelweg.

Het RO-beleid deugt simpelweg niet en dat is de schuld van al die gore tyfuslijers van een planologen die wel even bepalen wat goed is voor de bevolking. Ik kots echt op dit tuig.
pi_58182298
Jullie weigeren gewoon in te zien dat het RO-beleid dit alles veroorzaakt heeft. Eerst de burger de stad uitjagen en dan weigeren wegen aan te leggen voor de burger die probeert zijn eigen broek op te houden.
  zondag 20 april 2008 @ 17:04:49 #127
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58182320
quote:
Op zondag 20 april 2008 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is toch de werkgever van jouw keuze? Waarom nou weer bedelen bij de overheid om jouw ongemak op te lossen wat je samen met je werkgever hebt veroorzaakt?
[..]

Je kunt niet van de overheid verwachten dat ze elk bedrijf aan het handje meenemen. Dat bedrijf wil zich in de randstad vestigen, prima, maar niet zo handig als je dan zorgt dat je werknemers met de auto moeten komen en er allemaal om half negen moeten zijn, weet je dat je je werknemers veel reistijd bezorgt. Dat is iets tussen werkgever en werknemer: Eigen verantwoordelijkheid.
Nogmaals: wat moeten "de werknemers" doen aan het feit dat "de bedrijven" zich in de randstad vestigen? Met z'n allen niet daar gaan werken? Dat gebeurt nooit, daar zijn mensen te egocentrisch voor. Immers, wanneer iemand voor een mindere baan zou kiezen die buiten de randstad ligt, dan wordt de groep "randstadwerkers" er wel iets beter van, maar benadeelt diegene alleen zichzelf. Geen aantrekkelijke keuze.

Nu zal het feit dat iemand dagelijks in de file moet staan ook een bepaald negatief effect hebben op de aantrekkelijkheid van een baan in de randstad, en afhankelijk van hoe zwaar dit voor een persoon weegt kan een an sich minder aantrekkelijke baan buiten de randstad netto toch nog aantrekkelijker worden. En het is niet moeilijk om in te zien dat dit systeem uiteindelijk in een equilibrium uitkomt, waarbij mensen mondjesmaat ervoor kiezen om niet langer naar de randstad te forenzen naarmate de files die kant op langer worden. Dit effect zal er dus nooit voor zorgen dat de files korter worden, omdat het daarmee ook weer aantrekkelijker wordt om die kant op te gaan werken.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_58182348
Bovendien is het fileprobleem niet alleen in de Randstad een probleem. Alleen buiten Nederland vestigen is dan de oplossing en dat is dus wat ik ga doen. Ik kijk dan wel van een afstandje hoe Nederland instort.
pi_58182448
quote:
Op zondag 20 april 2008 16:59 schreef Fastmatti het volgende:
Krijg toch de tering. Door mensen zoals jij zijn de steden onleefbaar geworden. Als blanke kan je simpelweg niet meer in de steden wonen.
Ik ken toch aardig wat blanken die in steden wonen. Misschien moet je gewoon wat harder werken en wat meer verdienen, ipv te gaan bedelen bij de overheid om je leven wat comfortabeler te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58182568
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ken toch aardig wat blanken die in steden wonen. Misschien moet je gewoon wat harder werken en wat meer verdienen, ipv te gaan bedelen bij de overheid om je leven wat comfortabeler te maken.


Ik ben echt de maanden aan het aftellen voor ik uit die vreselijke land wegkan.
pi_58182670
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:04 schreef HenryHill het volgende:


Nogmaals: wat moeten "de werknemers" doen aan het feit dat "de bedrijven" zich in de randstad vestigen? Met z'n allen niet daar gaan werken?
Als jij ervoor kiest daar te werken moet je de consequenties accepteren. Een consequentie is dat je je samen met de hele kudde op hetzelfde tijdstip dezelfde stad in probeert te wurmen.
quote:
Nu zal het feit dat iemand dagelijks in de file moet staan ook een bepaald negatief effect hebben op de aantrekkelijkheid van een baan in de randstad, en afhankelijk van hoe zwaar dit voor een persoon weegt kan een an sich minder aantrekkelijke baan buiten de randstad netto toch nog aantrekkelijker worden.
Maar dat rekenen mensen dus niet mee. Wel de lusten, maar de lasten moet de overheid maar voor je oplossen. Tja.
quote:
En het is niet moeilijk om in te zien dat dit systeem uiteindelijk in een equilibrium uitkomt, waarbij mensen mondjesmaat ervoor kiezen om niet langer naar de randstad te forenzen naarmate de files die kant op langer worden.
Joepie, marktwerking. Het gaat erom dat je niet moet verwachten dat de overheid wel even het probleem komt oplossen dat de werkgever en de werknemer samen creeeren.
quote:
Dit effect zal er dus nooit voor zorgen dat de files korter worden, omdat het daarmee ook weer aantrekkelijker wordt om die kant op te gaan werken.
Precies, maar dat werkt met meer asfalt net zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58182774
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij ervoor kiest daar te werken moet je de consequenties accepteren. Een consequentie is dat je je samen met de hele kudde op hetzelfde tijdstip dezelfde stad in probeert te wurmen.
Waar moet je dan werken?
quote:

[..]

Maar dat rekenen mensen dus niet mee. Wel de lusten, maar de lasten moet de overheid maar voor je oplossen. Tja.
20 miljard betaald de automobilist dus het is wel de lasten niet de lusten.
quote:
[..]

Joepie, marktwerking. Het gaat erom dat je niet moet verwachten dat de overheid wel even het probleem komt oplossen dat de werkgever en de werknemer samen creeeren.
Je mag je bedrijf alleen maar vestigen op een plaats waar de overheid dit toestaat. Wat je ook kiest het is dus per definitie een filegevoelige locatie.
quote:
[..]

Precies, maar dat werkt met meer asfalt net zo.
pi_58183036
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waar moet je dan werken?
Wat is dat nou weer voor instelling? Moet de overheid dan echt alles voor je regelen? Je kiest maar werk en woning zo dat je dat het prettigst vindt. Rot voor je dat je het niet perfect voor mekaar hebt, maar daar zul je toch echt zelf wat aan moeten doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58183202
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor instelling? Moet de overheid dan echt alles voor je regelen? Je kiest maar werk en woning zo dat je dat het prettigst vindt. Rot voor je dat je het niet perfect voor mekaar hebt, maar daar zul je toch echt zelf wat aan moeten doen.
Kutkloon
pi_58183598
Het is natuurlijk wel een beetje zo dat je het zelf in de hand hebt. Ik woon in een dorp in het oosten des lands, vlakbij de stad. 15 minuutjes in de auto en ik ben filevrij op mijn werk. Zelf gedaan, is een keuze. Dan kun je wel in Almere gaan wonen en in A'dam gaan werken, maar dat is de problemen opzoeken natuurlijk.
pi_58183928
quote:
Op zondag 20 april 2008 18:03 schreef stokbrood het volgende:
Het is natuurlijk wel een beetje zo dat je het zelf in de hand hebt. Ik woon in een dorp in het oosten des lands, vlakbij de stad. 15 minuutjes in de auto en ik ben filevrij op mijn werk. Zelf gedaan, is een keuze. Dan kun je wel in Almere gaan wonen en in A'dam gaan werken, maar dat is de problemen opzoeken natuurlijk.
Behalve dan dat de mensen in Almere ten eerste een goede verbinding naar Amsterdam is beloofd en ten tweede werkgelegenheid in Almere. Beide heeft de politiek niet uitgevoerd.
pi_58184199
Mensen die geloven in wat de politiek beloofd staan voor mij gelijk aan volwassenen die nog in de kerstman en sinterklaas geloven.
pi_58184271
quote:
Op zondag 20 april 2008 18:33 schreef stokbrood het volgende:
Mensen die geloven in wat de politiek beloofd staan voor mij gelijk aan volwassenen die nog in de kerstman en sinterklaas geloven.
Toch hebben ze een 'stad' kunnen vullen met deze mensen
pi_58184381
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:07 schreef Fastmatti het volgende:
Gelukkig hoef ik nog maar een jaar in dit verschrikkelijke land te wonen.
Ook in je geliefde VS zijn ze niet vies van zoning hoor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58184402
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:11 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit ga je toch niet menen Owja, infrastructuur kost in jouw wereld alleen maar geld. Even vergeten.
Dat je zonder wegen en auto's geen files meer hebt? Ja dat meen ik wel degelijk. Niet dat ik dat wil, zeker niet maar het klopt als feit wel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58184453
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:03 schreef Fastmatti het volgende:
Jullie weigeren gewoon in te zien dat het RO-beleid dit alles veroorzaakt heeft. Eerst de burger de stad uitjagen en dan weigeren wegen aan te leggen voor de burger die probeert zijn eigen broek op te houden.
Toch jammer dat je helaas niet veel verder komt dan borrelpraat met oogkleppen op.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58184477
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:04 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Nogmaals: wat moeten "de werknemers" doen aan het feit dat "de bedrijven" zich in de randstad vestigen? Met z'n allen niet daar gaan werken? Dat gebeurt nooit, daar zijn mensen te egocentrisch voor. Immers, wanneer iemand voor een mindere baan zou kiezen die buiten de randstad ligt, dan wordt de groep "randstadwerkers" er wel iets beter van, maar benadeelt diegene alleen zichzelf. Geen aantrekkelijke keuze.

Nu zal het feit dat iemand dagelijks in de file moet staan ook een bepaald negatief effect hebben op de aantrekkelijkheid van een baan in de randstad, en afhankelijk van hoe zwaar dit voor een persoon weegt kan een an sich minder aantrekkelijke baan buiten de randstad netto toch nog aantrekkelijker worden. En het is niet moeilijk om in te zien dat dit systeem uiteindelijk in een equilibrium uitkomt, waarbij mensen mondjesmaat ervoor kiezen om niet langer naar de randstad te forenzen naarmate de files die kant op langer worden. Dit effect zal er dus nooit voor zorgen dat de files korter worden, omdat het daarmee ook weer aantrekkelijker wordt om die kant op te gaan werken.
Je hebt gelijk .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 20 april 2008 @ 20:03:18 #143
150991 Kritski
De Übermensch
pi_58186325
In Nederland:
- hebben we nog een rotonde in het snelwegennet (Joure)
- kruisen de A28 en A1 elkaar met een 18e eeuws klaverblad (Hoevelaken)
- bouwen we anno 2002 een klaverblad zónder parrallelbanen (Holsloot)
- lullen we 40 jaar over 7 kilometer snelweg zonder enig resultaat (A4)

Ofwel: de overheid én Rijkswaterstaat... één incompetente pot nat die ons belastinggeld verbrassen met halve kutoplossingen.

We hebben dus gewoon een klote snelwegennet... maar... da's niet het enigste! Het onderliggend wegennet in Nederland was altijd al van belabberd niveau, maar is de laatste 10 jaar nog verder verneukt met stoplichten, drempels, doorgetrokken strepen, rotonde's en treurige snelheidslimieten. Je hebt als belastingbetaler dus weinig alternatieven:
- snelwegennet is kut
- onderliggend wegennet is nog kutter
- OV is überkut

Ik heb inmiddels de hoop in een verbetering van onze infrastructuur opgegeven. Deze zal in Nederland nooit op het benodigde niveau komen zonder een radicale cultuuromslag.

...En die Duke weer met z'n sompige grond. Waar is toch die VOC mentaliteit, man? De Hollandsche bikkels die in de jaren '30 de Afsluitdijk bouwden waren toch ook niet bang voor natte voeten? Jezus vent... daadkracht is het toverwoord. En dan mag het best ietsje meer kosten, wat jij?

Gelukkig zijn hier ook mensen zonder Down-syndroom, die wél snappen dat je als automobilist genaaid wordt en dat de (r)overheid de laatste 30 jaar bar weinig heeft gedaan aan het upgraden van de infrastructuur. Inderdaad, de nederlandse (r)overheid heeft geld zat om álle snelwegen qua capaciteit te verdubbelen en te voorzien van gouden vangrail, platina portaalborden én diamanten wegmarkeringen. Maar ja, we moeten weer naar Irak, kansenjongeren in prachtwijken helpen, afrikaanse warlords financieren, aftandse kunst subsidieeren, en natuurlijk het loon van de 80 miljard ambtenaren van de (r)overheid betalen die ons land de grond in helpen met hun woud aan regels en procedures.

Dat het gros van de nederlanders ruggegraatloze lafaards zijn hoef ik jullie natuurlijk niet meer te vertellen, hè? Volgende keer allemaal weer massaal CDA en PVDA stemmen, mensen... "Men dronk nog een glas en deed een plas en alles bleef zoals het was". Ies koeltoer.

Ik ga wel lekker m'n bloeddruk verlagen in Duitsland. Freude am Fahren. Een subliem snelwegennet, uitmuntend onderliggend wegennet en realistische snelheidslimieten (of niet).
pi_58186817
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 21 april 2008 @ 07:30:04 #145
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58195821
quote:
In Nederland:
- hebben we nog een rotonde in het snelwegennet (Joure)
- kruisen de A28 en A1 elkaar met een 18e eeuws klaverblad (Hoevelaken)
- bouwen we anno 2002 een klaverblad zónder parrallelbanen (Holsloot)
- lullen we 40 jaar over 7 kilometer snelweg zonder enig resultaat (A4)

Ofwel: de overheid én Rijkswaterstaat... één incompetente pot nat die ons belastinggeld verbrassen met halve kutoplossingen.
Teveel clubjes die er een levenstaak van maken om alles wat weg is tegen te houden in mijn ogen is een groter probleem, maar je hebt een punt.
quote:
We hebben dus gewoon een klote snelwegennet... maar... da's niet het enigste! Het onderliggend wegennet in Nederland was altijd al van belabberd niveau, maar is de laatste 10 jaar nog verder verneukt met stoplichten, drempels, doorgetrokken strepen, rotonde's en treurige snelheidslimieten. Je hebt als belastingbetaler dus weinig alternatieven:
- snelwegennet is kut
- onderliggend wegennet is nog kutter
- OV is überkut

Ik heb inmiddels de hoop in een verbetering van onze infrastructuur opgegeven. Deze zal in Nederland nooit op het benodigde niveau komen zonder een radicale cultuuromslag.
Ja. Maar zolang alleen mensen als Verdonk van verkeer een speerpunt proberen te maken, zal het ook niet snel wat worden.
quote:
de nederlandse (r)overheid heeft geld zat om álle snelwegen qua capaciteit te verdubbelen en te voorzien van gouden vangrail, platina portaalborden én diamanten wegmarkeringen. Maar ja, we moeten weer naar Irak, kansenjongeren in prachtwijken helpen, afrikaanse warlords financieren, aftandse kunst subsidieeren
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_58195988
quote:
Op maandag 21 april 2008 07:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Teveel clubjes die er een levenstaak van maken om alles wat weg is tegen te houden in mijn ogen is een groter probleem, maar je hebt een punt.
Juist, vooral subsidie spons Milieudefensie maakt hier een sport van. Kansloze club die overal waar het woord asfalt in voor komt standaard bezwaar tegen begint te maken. Ze mogen van mij de bezwaar mogelijkheden van dit soort groeperingen best gaan inperken. Kijk ik heb de democratie hoog in het vaandel staan, maar er zijn grenzen...
pi_58197934
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:49 schreef Elfletterig het volgende:
Volledig met Brinkman eens. Regeren is vooruitzien. Dat betekent: NU ons wegennet drastisch verbeteren en opschalen, zodat we in de toekomst niet veel meer verkeersinfarcten krijgen dan we nu al hebben.
Als we toch vooruit gaan kijken: Over 30 jaar is er een compleet nieuw mobiliteitssysteem. Door de dure olie is de trein het vervoersmiddel van de toekomst. Mensen die nu in de file blijven staan zijn wat mij betreft te dom voor woorden. Helemaal degene die met het zelfde gemak de trein kunnen nemen. Voor de rest hoor je in heel veel onderzoeken dat mensen het fijn vinden om in de file te staan omdat ze dan een moment voor zichzelf hebben. Dus het ljikt erop dat Jan Modaal met z'n Opeltje Kadet helemaal geen moeite met de file heeft.
  maandag 21 april 2008 @ 11:03:16 #148
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58198597
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:25 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Als we toch vooruit gaan kijken: Over 30 jaar is er een compleet nieuw mobiliteitssysteem. Door de dure olie is de trein het vervoersmiddel van de toekomst. Mensen die nu in de file blijven staan zijn wat mij betreft te dom voor woorden. Helemaal degene die met het zelfde gemak de trein kunnen nemen. Voor de rest hoor je in heel veel onderzoeken dat mensen het fijn vinden om in de file te staan omdat ze dan een moment voor zichzelf hebben. Dus het ljikt erop dat Jan Modaal met z'n Opeltje Kadet helemaal geen moeite met de file heeft.
Dit soort reacties vind ik dus neerkomen op :
'we kunnen niets beters verzinnen dan oliegestookte motoren, dus laten we maar terugvallen op een nog oudere uitvinding, de trein".
Dat de huidige aardolieverslaving geen lange termijn toekomst heeft is duidelijk. maar waarom ontwikkelingen als elctrische auto's en waterstof ed gelijk afschrijven? De huidige bio brandstoffen zijn geen oplossing maar we zijn als menselijk ras verder gekomen door NIEUWE oplossingen voor problemen te zoeken. Dus OV moeten we in blijven investeren (ben zelf gedetacheerd maar red het al drie jaar zonder leaseauto en met OV) maar we moeten vooral niet stoppen met het onderzoeken van nieuwe initiatieven.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_58201409
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dit soort reacties vind ik dus neerkomen op :
'we kunnen niets beters verzinnen dan oliegestookte motoren, dus laten we maar terugvallen op een nog oudere uitvinding, de trein".
Dat de huidige aardolieverslaving geen lange termijn toekomst heeft is duidelijk. maar waarom ontwikkelingen als elctrische auto's en waterstof ed gelijk afschrijven? De huidige bio brandstoffen zijn geen oplossing maar we zijn als menselijk ras verder gekomen door NIEUWE oplossingen voor problemen te zoeken. Dus OV moeten we in blijven investeren (ben zelf gedetacheerd maar red het al drie jaar zonder leaseauto en met OV) maar we moeten vooral niet stoppen met het onderzoeken van nieuwe initiatieven.
Een auto is natuurlijk veel te leuk, die gaat nooit weg. We moeten niet doen alsof er een tegenstelling tussen auto en trein is, het gaat altijd om mobiliteit. Veel automobilisten zijn tegen investeringen in het openbaar vervoer, terwijl ik er heel erg voor ben dat iedereen die met de trein zou kunnen en willen, ook daadwerkelijk met de trein gaat. Daar wordt de weg namelijk leger van. Ik ben ook voor binnenvaart, hoe minder per vrachtwagen wordt vervoerd, hoe beter.

Je moet gewoon een zinnige mobiliteitsoplossing vinden voor de situatie ter plekke. Dat betekent dat je Zeeland en Groningen niet van een enorm OV-netwerk gaat voorzien, maar wel van goede wegverbindingen, maar dat betekent ook dat je van de randstad geen autoparadijs gaat maken. Tokyo of New York gaan ook niet proberen om iedereen per auto mobiel te laten zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58201427
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:25 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Als we toch vooruit gaan kijken: Over 30 jaar is er een compleet nieuw mobiliteitssysteem. Door de dure olie is de trein het vervoersmiddel van de toekomst.
Rijdt een trein op lucht? Bovendien als er één vervoersmiddel uit de tijd is, is het de trein wel. Een vervoersmiddel uit de 18 eeuw als oplossing van de toekomst zien
quote:
Helemaal degene die met het zelfde gemak de trein kunnen nemen. Voor de rest hoor je in heel veel onderzoeken dat mensen het fijn vinden om in de file te staan omdat ze dan een moment voor zichzelf hebben. Dus het ljikt erop dat Jan Modaal met z'n Opeltje Kadet helemaal geen moeite met de file heeft.
Ik heb nieuws voor je. Het spoorwegennet is ook vol. Ook daar heeft de politiek geweigerd om in te investeren.
pi_58206939
Eurlings wil dus fiks investeren in nieuwe en verbreding van de wegen.Daarnaast wil hij de inspraakprocedures flink inperken. Chapeau! Het moet allemaal weer wat werkbaarder worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')