abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58098889
Ik ben het helemaal eens met mr.drs. Elco Brinkman met zijn bewering dat er zo ongeveer een verkeerramp moet gebeuren, voordat de politiek nu eens echt iets gaat doen aan het fileprobleem.

Ik hoop met hem dat er drie dagen hard gaat sneeuwen en het land totaal en totaal ontwricht raakt. Ik geloof met hem dat dan pas de politiek wordt wakkergeschud en er eindelijk stappen worden gezet....om het probleem ECHT aan te pakken: het wegennet moet verdubbeld worden. Als de sodemieter: deltaplan entameren.

Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.

Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.
  woensdag 16 april 2008 @ 22:21:33 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_58099083
Typo in de TT
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_58099167
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
  woensdag 16 april 2008 @ 22:36:56 #4
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58099505
De file, dat zijn we zelf
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58099570
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
neuh die politici maken zich er absoluut niet druk om. Doe je dat wel dan ben je direct een populist. Het grote probleem is dat veel van de linkse partijen ABSOLUUT niet meer asfalt willen, automobilistje pesten zou veel beter moeten werken dus reken maar dat zelfs een enorme kettingbotsing met honderden doden nog geen moer op gaat leveren. nou ja, mischien als er een van de politici dan wel een kennis van hem/haar bij betrokken is.
  woensdag 16 april 2008 @ 22:39:56 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58099581
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58099611
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
De file, dat zijn we zelf
Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
  woensdag 16 april 2008 @ 22:46:53 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58099786
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
Dat zeg ik toch niet?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 17 april 2008 @ 01:24:19 #9
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_58103232
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben het helemaal eens met mr.drs. Elco Brinkman met zijn bewering dat er zo ongeveer een verkeerramp moet gebeuren, voordat de politiek nu eens echt iets gaat doen aan het fileprobleem.

Ik hoop met hem dat er drie dagen hard gaat sneeuwen en het land totaal en totaal ontwricht raakt. Ik geloof met hem dat dan pas de politiek wordt wakkergeschud en er eindelijk stappen worden gezet....om het probleem ECHT aan te pakken: het wegennet moet verdubbeld worden. Als de sodemieter: deltaplan entameren.

Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.

Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.

Hier in Limbabwe is een heel groot deel van de waterbeveiliging nog steeds niet uitgevoerd. Komt door verschillende oorzaken (bewoners die geen grindgat naast de deur willen hebben, bedrijven die die grindgaten groter maken omdat dat meer geld oplevert en de politiek die zulke plannen door laat gaan). En de stukken die wel klaar zijn, daar zijn of discussies over de veiligheid (ze hebben xx km kademuur moeten aanpassen omdat ie te laag was...) of over de onderhoudskosten of ze gaan toch weer buiten de kades huizen bouwen...

OT:
Goed plan van Brinkman, helaas.
In Nederland moet eerst de complete veestapel verzopen zijn voordat men een commissie gaat benoemen die over drie kabinetten met een plan moet komen dat in de toekomst voorkomt dat burgers te weten komen dat de veestapel verzopen is.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_58103412
Volledig met Brinkman eens. Regeren is vooruitzien. Dat betekent: NU ons wegennet drastisch verbeteren en opschalen, zodat we in de toekomst niet veel meer verkeersinfarcten krijgen dan we nu al hebben.
  † In Memoriam † donderdag 17 april 2008 @ 06:16:53 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58103976
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.

Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.
Daadkrachtig? Je bedoelt met geweld het eigendom van mensen afpakken (vooral boeren) zodat jij niet meer in de file hoeft te staan en uiteraard moet iedereen ook nog eens het geld ophoesten voor jouw gewenste asfalt?
Carpe Libertatem
  donderdag 17 april 2008 @ 06:58:52 #12
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58104056
Ze moeten die sukkels vooraan in de file eens aanpakken
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58105272
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
pi_58105309
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
Want als er een verdubbeling van het weggennet komt, gaan mensen ineens vijf auto's voor de deur zetten? Denk dat 't wel meevalt. Natuurlijk, er blijven meer auto's bijkomen, maar niet zodanig dat een substantiële uitbreiding van het aantal wegen binnen een mum van tijd weer teniet gedaan wordt.
pi_58105325
Ik denk dat bij een verkeersinfarct de politiek autorijden eerder "op de bon" zal doen dan het wegennet verdubbelen. En het verbaast mij dat Brinkman anders denkt. Als dat zo zou zijn, want ik geloof er geen hol van. Hij heeft ook boter op zijn hoofd, want toen hij in de TK zat heeft hij, bij mijn weten, niet stennis lopen maken over de files en echt... die waren er toen ook.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58105350
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan?
Denk jij werkelijk dat dan ineens alle inactieven ook een baan krijgen? Nou, dan is het helemaal een goed idee!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 17 april 2008 @ 09:33:09 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58105417
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58105675
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
5 a 6 keer per jaar verhuizen gaat mij iets te ver
  donderdag 17 april 2008 @ 09:54:16 #19
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_58105833
Prima helemaal mee eens maar ik ga daarvoor niet in de file staan.
pi_58105860
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
Dat is ook de bedoeling. Nu staan diezelfde mensen op de helft van dat aantal wegen.

Er is een enorme vraag naar uitbreiding van het wegennet. En de reden die jij aandraagt om het wegennet NIET uit te breiden is omdat er een enorme vraag naar is. Dat is krom. Dat is precies het tegenovergestelde doen van wat de mensen willen.
pi_58106200
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Zolang alles en iedereen maar vast blijft houden aan de heilige randstad zal het file probleem een groot probleem zijn. Decentraliseer die hele randstad nu eens, want de milieu, file en criminaliteitsproblemen rijzen daar de pan uit en wonen is bijna niet meer te betalen. Dan kan je de infrastructuur op landelijk niveau aanpakken en verkeer ietsje meer verdelen over de rest van het land. Dat zou de regering eens moeten stimuleren. Dat kan de economie ook alleen maar tengoede komen.
pi_58107425
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:14 schreef kriele het volgende:

[..]

Zolang alles en iedereen maar vast blijft houden aan de heilige randstad zal het file probleem een groot probleem zijn. Decentraliseer die hele randstad nu eens, want de milieu, file en criminaliteitsproblemen rijzen daar de pan uit en wonen is bijna niet meer te betalen. Dan kan je de infrastructuur op landelijk niveau aanpakken en verkeer ietsje meer verdelen over de rest van het land. Dat zou de regering eens moeten stimuleren. Dat kan de economie ook alleen maar tengoede komen.
Het fileprobleem is inmiddels wel wat ruimer dan alleen de randstad. Mensen hebben zich al gespreid.
pi_58107448
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Waarheen verhuizen? Zolang de overheid weigert bedrijven toe te staan in woonwijken en andersom zul je per definitie moeten reizen. Bovendien zitten we met een wegennet uit de jaren 70 waar wijken van 50.000 woningen zo op worden aangesloten. Niet zo gek dat het vastloopt.
pi_58107552
Dat rampen ervoor zorgen dat problemen meer urgentie krijgen, lijkt me niet bepaald een geniaal inzicht. Toch zou ik zeggen dat dit bij het fileprobleem echt zoden aan de dijk gaat zetten. M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58107578
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:
Dat rampen ervoor zorgen dat problemen meer urgentie krijgen, lijkt me niet bepaald een geniaal inzicht. Toch zou ik zeggen dat dit bij het fileprobleem echt zoden aan de dijk gaat zetten. M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
Er is inderdaad absoluut geen relatie tussen het dertig jaar lang weigeren om in één van beide te investeren en het huidige verkeersinfarct.
pi_58107636
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er is inderdaad absoluut geen relatie tussen het dertig jaar lang weigeren om in één van beide te investeren en het huidige verkeersinfarct.
Dat zeg ik niet. Het is een van de oorzaken, maar dat betekent natuurlijk niet dat het daarom ook op te lossen is met simpelweg investeren in één van beiden (of beiden).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 17 april 2008 @ 12:32:53 #27
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58109230
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:17 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waarheen verhuizen? Zolang de overheid weigert bedrijven toe te staan in woonwijken en andersom zul je per definitie moeten reizen. Bovendien zitten we met een wegennet uit de jaren 70 waar wijken van 50.000 woningen zo op worden aangesloten. Niet zo gek dat het vastloopt.
Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58109355
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.
Onzin.
pi_58109464
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
Een deltaplan kan het nog redden. En eerst al die milieu bewegingen de nek omdraaien. Vandaag nog.
pi_58109492
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Prijs je gelukkig, maar niet voor iedereen een optie. Was het maar dat je tegenwoordig 0,0 - lees slechts baan onzekerheid heeft.
pi_58109909
Zodra het kalf verdronken is dempt men de put. De overheid handelt meestal pas nadat zich een ramp heeft voltrokken.

Wat dat betreft ben ik het eens met Brinkman. Misschien wordt het bestuurlijke falen van de overheid eens aangepakt als er een verkeersinfarct plaatsvindt.

Nog beter is om dat te voorkomen en het geld dat automobilisten jaarlijks afdragen niet te laten verdwijnen in allerlei failliete ideeën maar rechtstreeks terug te laten vloeien naar de automobilist door (snel)wegen aan te leggen.
pi_58109960
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Zodra het kalf verdronken is dempt men de put. De overheid handelt meestal pas nadat zich een ramp heeft voltrokken.

Wat dat betreft ben ik het eens met Brinkman. Misschien wordt het bestuurlijke falen van de overheid eens aangepakt als er een verkeersinfarct plaatsvindt.

Nog beter is om dat te voorkomen en het geld dat automobilisten jaarlijks afdragen niet te laten verdwijnen in allerlei failliete ideeën maar rechtstreeks terug te laten vloeien naar de automobilist door (snel)wegen aan te leggen.
pi_58109984
De overheid en pro-actief handelen. Dat gaat nooit gebeuren.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:06:29 #34
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_58110025
Wat dubbeldeks wegen zou geen slecht idee zijn.
pi_58110058
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:
M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
Oh nee?


Het inwoners is explosief gestegen de laatste decennia. Het aantal tweeverdieners is explosief gestegen. Meer mensen kunnne een auto veroorloven.


Zou er werkelijk gen verband bestaan tussen bovengenoemde factoren enerzijds (lees vervoersvraag) en wegcapaciteit /vervoerscapaciteit anderzijds?????

Ik geloof niet dat je een universitaire opleiding nodg hebt om dat verband in te kunnne zien.

De enige oplossing is derhalve: OMHOOG met die capaciteit. Dus meer wegen en meer OV.

Wie dat niet inziet heeft stront in zijn of haar ogen.
pi_58110083
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat dubbeldeks wegen zou geen slecht idee zijn.
Al stoppen ze wegen onder de grond, maar overheid: DOE iets.
pi_58110222
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is.
Dat hangt er toch sterk vanaf. Als het gaat om "een baan", ja... dan lukt het wel. Ik zou misschien wel bij de plaatselijke benzinepomp achter de kassa kunnen zitten. Beetje belachelijk gelet op mijn opleiding en ervaring, maar het kan...

Of het ook logisch is, is een tweede.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58110303
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:01 schreef MrX1982 het volgende:

Wat dat betreft ben ik het eens met Brinkman. Misschien wordt het bestuurlijke falen van de overheid eens aangepakt als er een verkeersinfarct plaatsvindt.
Er is alleen wel een heel groot probleem. Als de drukte zodanig is dat we af en toe meerdere dagen vast staan, dan zitten we wel langdurig met die ellende, want aanpassen kost tientallen jaren en hoe meer je tegelijkertijd doet, hoe minder capaciteit je op dat moment hebt.

Dus je kiest dan wel om de eerste 10 jaar je huis 2x per week te zien (en met tent + slaapzak naar je werk).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:40:25 #39
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58110899
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:04 schreef Isegrim het volgende:
De overheid en pro-actief handelen. Dat gaat nooit gebeuren.
Heeft de overheid niet pro-actief mensen naar slaap-steden gejaagd?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58110952
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oh nee?


Het inwoners is explosief gestegen de laatste decennia. Het aantal tweeverdieners is explosief gestegen. Meer mensen kunnne een auto veroorloven.


Zou er werkelijk gen verband bestaan tussen bovengenoemde factoren enerzijds (lees vervoersvraag) en wegcapaciteit /vervoerscapaciteit anderzijds?????

Ik geloof niet dat je een universitaire opleiding nodg hebt om dat verband in te kunnne zien.

De enige oplossing is derhalve: OMHOOG met die capaciteit. Dus meer wegen en meer OV.

Wie dat niet inziet heeft stront in zijn of haar ogen.
Ik zeg niet dat het probleem niet (tijdelijk) terug te dringen is op die manier, maar dat het niet op te lossen is. Een toename van de capaciteit van het wegennet veroorzaakt ook weer een toename van verkeer waardoor het probleem na de tijdelijke verlichting weer verergert. Bovendien is op sommige plekken in de randstad simpelweg geen ruimte om meer wegen aan te leggen en bottlenecks op te lossen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58110968
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heeft de overheid niet pro-actief mensen naar slaap-steden gejaagd?
Juist. Om vervolgens niets te doen aan het verkeersprobleem dat hieruit voort kwam. Overigens zijn niet alleen de welwillende burgers de stad uitgejaagd, maar ook de bedrijven.
pi_58111268
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is alleen wel een heel groot probleem. Als de drukte zodanig is dat we af en toe meerdere dagen vast staan, dan zitten we wel langdurig met die ellende, want aanpassen kost tientallen jaren en hoe meer je tegelijkertijd doet, hoe minder capaciteit je op dat moment hebt.

Dus je kiest dan wel om de eerste 10 jaar je huis 2x per week te zien (en met tent + slaapzak naar je werk).
Vandaar dat ik ook zei dat het nog beter is om zo'n verkeersinfarct te voorkomen.
pi_58111502
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het probleem niet (tijdelijk) terug te dringen is op die manier, maar dat het niet op te lossen is. Een toename van de capaciteit van het wegennet veroorzaakt ook weer een toename van verkeer waardoor het probleem na de tijdelijke verlichting weer verergert. Bovendien is op sommige plekken in de randstad simpelweg geen ruimte om meer wegen aan te leggen en bottlenecks op te lossen.
Niks tijdelijk. Daar zit precies de denkfout, die Groenlinks en Consorten maar vol blijven houden.

Heel simpel: een bevolkingsomvang , omvang economie en houden in: een zekere vervoersvraag!

Die vraag moet beantwoord worden met aanbod: dus wegcapaciteit etc. Een tekort moet dus worden bestreden met aanlag infrastructuur.

Waar jij op doelt is het huidige beleid van pappen en nathouden. Hier of daar een weggetje verbreden en de brug een eindje verder "vergeten" leidt niet tot oplossingen maar tot verschuivingen van de problematiek.

Ik blijf zeggen : alles uitbreiding zodanig dat de infrastructuur weer klopt met de bevolkingsomvang en economie.

Een kind kan snappen dat je het anno 2008 het niet meer redt met een capaciteit van de jaren 70..
pi_58111677
Eensch met EG. En ik heb geeneens een ootoo.
pi_58111722
Als ze nou eens de olie-technologie afschaffen en overstappen op wat modernere technologie, dan zijn er geen files en hoeven we ons niet blauw te betalen aan accijns, taxaties en belastingen.
pi_58112044
Iedereen een privévliegtuig op zonne-energie?
  donderdag 17 april 2008 @ 15:03:56 #47
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58112722
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.
Nog nooit van detachering gehoord zeker...of moeten we dat maar afschaffen omdat het aanleggen van wegen en adequaat OV de politici te boven gaat?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 april 2008 @ 15:08:32 #48
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58112806
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:16 schreef Salvad0R het volgende:
Als ze nou eens de olie-technologie afschaffen en overstappen op wat modernere technologie, dan zijn er geen files en hoeven we ons niet blauw te betalen aan accijns, taxaties en belastingen.
transporters uit startrek of zo met een waterstof auto sta je net zo hard in de file als met een olie gestookte hoor.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_58112839
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niks tijdelijk. Daar zit precies de denkfout, die Groenlinks en Consorten maar vol blijven houden.

Heel simpel: een bevolkingsomvang , omvang economie en houden in: een zekere vervoersvraag!

Die vraag moet beantwoord worden met aanbod: dus wegcapaciteit etc. Een tekort moet dus worden bestreden met aanlag infrastructuur.

Waar jij op doelt is het huidige beleid van pappen en nathouden. Hier of daar een weggetje verbreden en de brug een eindje verder "vergeten" leidt niet tot oplossingen maar tot verschuivingen van de problematiek.

Ik blijf zeggen : alles uitbreiding zodanig dat de infrastructuur weer klopt met de bevolkingsomvang en economie.

Een kind kan snappen dat je het anno 2008 het niet meer redt met een capaciteit van de jaren 70..
Het interesseert mij niet zozeer wat GL en consorten daarvan zeggen, ik heb het eerder van mensen die hun brood verdienen met weg- en waterbouw, civieltechnici. Sinds wanneer ben jij van de Rita Verdonk / Johan Cruijff oplossingen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 17 april 2008 @ 15:13:51 #50
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58112919
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oh nee?


Het inwoners is explosief gestegen de laatste decennia. Het aantal tweeverdieners is explosief gestegen. Meer mensen kunnne een auto veroorloven.


Zou er werkelijk gen verband bestaan tussen bovengenoemde factoren enerzijds (lees vervoersvraag) en wegcapaciteit /vervoerscapaciteit anderzijds?????
Tja...kijk eens naar Leidsche Rijn, een nieuwe wijk, ook gericht op gezinnen. Aangezien er veel tweeverdieners zijn, (en je dat ook haast nodig hebt om een huis te kunnen betalen natuurlijk) zullen veel van die gezinnen twee auto's hebben. Dus bouwt men hele wijken waar er parkeerplek is voor 1 auto per huis. Dus gaan al die auto's op straat, en dus kunnen de kinderen nog steeds nauwelijks op straat spelen. Zo goed kan de overheid plannen. of beter gezegd, zoveel rekening houdt men met de werkelijke demografie van het land. Dus dat koeien belangrijker zijn dan wegen moet je niet verbazen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 april 2008 @ 15:15:37 #51
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58112968
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nog nooit van detachering gehoord zeker...of moeten we dat maar afschaffen omdat het aanleggen van wegen en adequaat OV de politici te boven gaat?
Want elke werknemer in Nederland wordt gedetacheerd. Als 50% van de klagende mensen nou eens werk/huis dichterbij zocht zou de drukte op de weg al flink afnemen. maarja, waarom zou je moeite doen als je ook lekker van iemand anders kan verwachten dat die het probleem voor je oplost hè. Altijd maar kankeren op de overheid maar zelf iets doen ho maar, dan moet de overheid het opeens voor je oplossen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58113062
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het interesseert mij niet zozeer wat GL en consorten daarvan zeggen, ik heb het eerder van mensen die hun brood verdienen met weg- en waterbouw, civieltechnici.
Helaas hoef je naar hen ook niet te luisteren. De kneusjes van Civiel gaan richting de transportkant de rest richting waterbouwkunde. Ja, ik kan het weten.
  donderdag 17 april 2008 @ 15:22:14 #53
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58113122
Ik ben op 5 minuten van een station gaan wonen, nou goed? Blijft nog steeds dat ik als het tegenzit elke 6 maanden ergens anders werk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_58113195
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Want elke werknemer in Nederland wordt gedetacheerd. Als 50% van de klagende mensen nou eens werk/huis dichterbij zocht zou de drukte op de weg al flink afnemen. maarja, waarom zou je moeite doen als je ook lekker van iemand anders kan verwachten dat die het probleem voor je oplost hè. Altijd maar kankeren op de overheid maar zelf iets doen ho maar, dan moet de overheid het opeens voor je oplossen.
-De overheid heeft de burger de stad uitgejaagd
-De overheid heeft het bedrijfsleven de stad uitgejaagd
-Het is verboden een bedrijf te hebben in een woonwijk
-Het is verboden te wonen op een bedrijventerrein
-De overdrachtsbelasting werkt ook al niet mee
-De overheid bouwt woonwijken voor 80.000 mensen zonder de bestaande infrastructuur aan te passen
-De overheid investeert al 40 jaar in de uitkeringen ipv infrastructuur
-De overheid weigert de winkeltijdenwet aan te passen/te schrappen
-De overheid verbiedt het genoeg parkeerplaatsen aan te leggen bij kantoren
-Enzovoorst

Vertel mij trouwens eens hoe ik in de haven kan gaan wonen?
pi_58113210
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:19 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Helaas hoef je naar hen ook niet te luisteren. De kneusjes van Civiel gaan richting de transportkant de rest richting waterbouwkunde. Ja, ik kan het weten.
Ja een van m'n broertjes is zo'n kneusje bijvoorbeeld, kon elektro niet aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58113296
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja een van m'n broertjes is zo'n kneusje bijvoorbeeld, kon elektro niet aan.
Zo bedoelde ik het niet Sommige richtingen van Civiel zijn niet al te makkelijk, maar de transportkant is echt een lachertje. Komen ook allemaal van die idealisten op af die zeg maar pro-OV zijn en anti-asfalt.
pi_58113553
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet Sommige richtingen van Civiel zijn niet al te makkelijk, maar de transportkant is echt een lachertje. Komen ook allemaal van die idealisten op af die zeg maar pro-OV zijn en anti-asfalt.
De civieltechnici die ik ken hebben die neiging niet zo. Ik heb ook in eerdere posts aangegeven dat nóch alleen extra asfalt nóch alleen verbeterd openbaar vervoer een oplossing bieden aangezien die niet voor de vereiste capaciteit gaan zorgen. Hoe je het ook wendt of keert, in een stad als Amsterdam kun je bijvoorbeeld niet zo maar wat extra wegen aanleggen. Aangezien daar vrij veel mensen heen moeten, zorgt dat voor een bottleneck die niet verdwijnt als je simpelweg extra snelweg aanlegt om maar eens een heel simpel voorbeeld aan te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 18-04-2008 10:33:40 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58117638
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Want elke werknemer in Nederland wordt gedetacheerd. Als 50% van de klagende mensen nou eens werk/huis dichterbij zocht zou de drukte op de weg al flink afnemen. maarja, waarom zou je moeite doen als je ook lekker van iemand anders kan verwachten dat die het probleem voor je oplost hè. Altijd maar kankeren op de overheid maar zelf iets doen ho maar, dan moet de overheid het opeens voor je oplossen.
Ja... zomaar even verhuizen dichterbij je werk.
Grapjas!!

Betaal jij iedere keer die overdrachtkosten?
  donderdag 17 april 2008 @ 18:49:22 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58117954
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja... zomaar even verhuizen dichterbij je werk.
Grapjas!!

Betaal jij iedere keer die overdrachtkosten?
Nee transport is gratis
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † donderdag 17 april 2008 @ 19:01:41 #60
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58118240
Kan iemand mij uitleggen, los van dat de overheid het zichzelf heeft toegeeigend, waarom dit een probleem van iedereen zou moeten zijn?
Carpe Libertatem
  donderdag 17 april 2008 @ 19:06:54 #61
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58118358
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee transport is gratis
Ik het een is wel veel duurder als het andere en het woongenoot is ook belangrijk

Maar Ik denk dat er echt een verkeersramp nodig is om de houding van de politiek te veranderen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58123129
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee transport is gratis
Baas betaalt
pi_58126121
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:41 schreef Monolith het volgende:
Hoe je het ook went of keert, in een stad als Amsterdam kun je bijvoorbeeld niet zo maar wat extra wegen aanleggen. Aangezien daar vrij veel mensen heen moeten, zorgt dat voor een bottleneck die niet verdwijnt als je simpelweg extra snelweg aanlegt om maar eens een heel simpel voorbeeld aan te halen.
Punt is ook dat het 'simpelweg een extra snelweg aanleggen' ook niet zo simpel is. Organisaties als Milieudefensie blokkeren met bezwaren standaard iedere aanleg van wegen. En je staat versteld vd invloed van deze club (hoe jammer dit ook is). Daar komt bij dat het aanleggen van extra wegen ook weer extra verkeer genereerd. Complexe shit is het
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:57:11 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58127342
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:01 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Baas betaalt
Zolang je zelf maar niet betaald, he?
En maar schelden op uitkeringstrekkers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:58:37 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58127357
quote:
Op donderdag 17 april 2008 19:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Kan iemand mij uitleggen, los van dat de overheid het zichzelf heeft toegeeigend, waarom dit een probleem van iedereen zou moeten zijn?
Omdat bijna iedereen in de auto wil zitten en omdat iedereen er van profiteert (lees: iedereen betaald de kosten van files)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58128638
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben het helemaal eens met mr.drs. Elco Brinkman met zijn bewering dat er zo ongeveer een verkeerramp moet gebeuren, voordat de politiek nu eens echt iets gaat doen aan het fileprobleem.
quote:
Maanden heeft zijn commissie aan het rapport gewerkt. Dus wil Peter Elverding wel dat zijn (nog strikt geheime) boodschap lekker valt. Dit weekend zal hij bellen met onder andere Milieuminister Cramer en ANWB-directeur Guido van Woerkom om ze deelgenoot te maken van zijn geheim: de oplossing van het fileleed.


Dat en meer leuke weetjes staan in ‘de draagvlakstrategie (pdf)’ van de commissie-Elverding waar de Volkskrant de hand op heeft weten te leggen. Maandag presenteert Elverding (oud DSM-topman) zijn aanbevelingen die de procedures rond wegenaanleg moeten versimpelen. Gevoelige materie, waarmee volgens de notitie zorgvuldig moet worden omgegaan.

Vandaar dat de commissie op zoek is gegaan naar zogeheten ‘stakeholders’, zoals voorzitter Bernard Wientjes van werkgeversorganisatie VNO-NCW, of Elco Brinkman van Bouwend Nederland. Zij worden dit weekend ingelicht. ‘Het is van belang hen mondeling aan te geven wat de belangrijkste boodschap is van de commissie, met het verzoek hieraan in de media actief steun te verlenen’, aldus de geheime notitie.
http://www.volkskrant.nl/(...)or_geheime_boodschap
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58130085
quote:
En dit bericht mogen we dan zien als het anti-gif... nietwaar?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58130663
Politiek
  † In Memoriam † vrijdag 18 april 2008 @ 10:39:23 #69
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58131142
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Politiek
Eindelijk zeg je eens een keer wat zinnigs.
Carpe Libertatem
pi_58131334
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Eindelijk zeg je eens een keer wat zinnigs.
Mijn omgeving is altijd verbaasd waarom ik niet in de politiek zit. Dat is vanwege die VIEZE spelletjes die worden gespeeld.

Soms vind ik het wel jammer dat ik geen Tweede Kamerlid ben (geworden). Ik hou stiekem wel heel erg van het debat
pi_58131395
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:

Mijn omgeving is altijd verbaasd waarom ik niet in de politiek zit. Dat is vanwege die VIEZE spelletjes die worden gespeeld.
Waarom ga jij dat dan niet veranderen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:56:57 #72
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58133114
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zolang je zelf maar niet betaald, he?
En maar schelden op uitkeringstrekkers.
Weet niet waar jij werkt, maar 'de baas' betaalt mijn transport helemaal niet, noch het Rijk. Hij krijgt een uurtarief voor me, en uit het verschil tussen wat ik krijg en hij ontvangt vergoedt hij m'n OV...of zou ik een leaseauto mogen rijden. Wat overblijft heet bedrijfswinst...

En natuurlijk scheld ik op uitkeringstrekkers, ik moet toch een beetje lol hebben van m'n belastinggeld? Van het vervoer of de grandioze huizenbouw in het land hoef ik ik het niet te verwachten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 18 april 2008 @ 12:27:48 #73
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58133833
Steeds als ik



in mn AT zie staan lees ik per abuis 'Veerkamp' en moet ik aan

denken
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58134827
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zolang je zelf maar niet betaald, he?
En maar schelden op uitkeringstrekkers.
Ik werk er dan ook tussen de 40 en 50 uur per week en zit daarnaast ook nog eens 15 uur in de auto. Kun je van de gemiddelde uitkeringstrekker niet zeggen.

En daarnaast... de baas betaalt dit natuurlijk, maar indirect heeft het ook effect op m'n loon, PLUS het is geen geld verkregen door het handje op te houden of allerlei vage belastingen te heffen.

En ook... ik lever de staat behoorlijk veel geld op via allerlei belastingen en via mijn werkgever. De uitkeringstrekker kost de staat alleen maar geld.

Als je al basht... bash dan goed, want je non-argumenten slaan echt nergens op natuurlijk. Maar dat zijn we wel van je gewend
pi_58134850
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat bijna iedereen in de auto wil zitten en omdat iedereen er van profiteert (lees: iedereen betaald de kosten van files)
Iedereen? Waar haal je deze onzin vandaan?
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:56:30 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58137129
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Iedereen? Waar haal je deze onzin vandaan?
Te veel files = slechte economie = iedereen arm?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58142233
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Te veel files = slechte economie = iedereen arm?

Wat is het leven soms toch zo simpel wanneer je zelf simpel bent en denkt.
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:52:50 #78
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58142363
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]


Wat is het leven soms toch zo simpel wanneer je zelf simpel bent en denkt.
Wat is het leven toch simpel als je geen argumenten nodig hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58143299
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom ga jij dat dan niet veranderen?
Cultuur kan ik denk ik niet veranderen.
pi_58143455
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
Komt omdat het nog lang niet in de buurt zit van een echte "ramp" er kan wel 900 km file zijn maar voor de meeste mensen in die files is de vertraging niet veel meerdan pakweg een half uurtje. Lastig en vervelend maar lang niet voldoende om de politiek echt te triggeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58143618
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
Nou zo erg dat alternatieven echt aantrekkelijk worden is het blijkbaar nog niet..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58143683
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een deltaplan kan het nog redden. En eerst al die milieu bewegingen de nek omdraaien. Vandaag nog.
Wat is het probleem nou dan? een gebrek aan daadkrachtige bestuurders of een teveel aan milieugroeperingen?

Jammer dat je blijkbaar nog geen standvastige mening hebt en dat je nog steeds niet heel veel weet van de processen rondom de aanleg van infrastructuur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58143699
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat dubbeldeks wegen zou geen slecht idee zijn.
Jij betaalt ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58143776
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet Sommige richtingen van Civiel zijn niet al te makkelijk, maar de transportkant is echt een lachertje. Komen ook allemaal van die idealisten op af die zeg maar pro-OV zijn en anti-asfalt.
Hmm vandaar dat de civieltechneuten die ik ken zo dol zijn op asfalt
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58143888
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:14 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik werk er dan ook tussen de 40 en 50 uur per week en zit daarnaast ook nog eens 15 uur in de auto. Kun je van de gemiddelde uitkeringstrekker niet zeggen.
Dat niet maar je kan ook niet zeggen dat jij het erg slim aanpakt .
Ik heb, puur mazzel natuurlijk, een hele leuke baan op 5 minuten fietsen van m'n huis. Moet je ook eens proberen je houdt tijd over .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58144169
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat niet maar je kan ook niet zeggen dat jij het erg slim aanpakt .
Ik heb, puur mazzel natuurlijk, een hele leuke baan op 5 minuten fietsen van m'n huis. Moet je ook eens proberen je houdt tijd over .
Hoe lang ga je die baan hebben?? Want is het tegenwoordig reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie v.........

om te.......

reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, reorganiseren, ....

om een stelletje klote managers bezig te houden.
pi_58144269
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Komt omdat het nog lang niet in de buurt zit van een echte "ramp" er kan wel 900 km file zijn maar voor de meeste mensen in die files is de vertraging niet veel meerdan pakweg een half uurtje. Lastig en vervelend maar lang niet voldoende om de politiek echt te triggeren.
Klopt, want werkweigeraars moet je belonen en werkenden vooral hard afstraffen.
pi_58144494
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat is het leven toch simpel als je geen argumenten nodig hebt.
Ik denk dat uitkeringstrekker en politici geen last hebben van de files... die redden zich wel ten koste van de werkende nederlanders.
pi_58144551
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij betaalt ?
Als hij een auto rijdt... ja.

Hoeveel denk je dat van de accijncen en wegenbelasting en allerhande belastingen op de aanschaf en gebruik van de auto daadwerkelijk werd besteed aan het wegennet?

Wanneer dat allemaal werd besteed aan onze wegen hadden we godverdomme overal 4baans wegen met gouden vangrails.
pi_58155805
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:51 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Klopt, want werkweigeraars moet je belonen en werkenden vooral hard afstraffen.
Wat heeft dit in hemelsnaam met files te maken
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 19 april 2008 @ 11:37:12 #91
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58155823
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Komt omdat het nog lang niet in de buurt zit van een echte "ramp" er kan wel 900 km file zijn maar voor de meeste mensen in die files is de vertraging niet veel meerdan pakweg een half uurtje. Lastig en vervelend maar lang niet voldoende om de politiek echt te triggeren.
Dat is nog het ergste ja. Ondertussen is 300+ km file op een ochtendspits al geen uitzondering meer, maar omdat het zo geleidelijk gebeurt is er geen schrikeffect waardoor men zegt "oe, nu moeten we iets ondernemen".
Wat dat betreft zou Brinkman wel gelijk kunnen hebben met het idee dat we iets nodig hebben om de politiek een schop mee onder de kont te kunnen geven.

Aan de andere kant: misschien presteren ze het dan om het af te doen als incident
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_58155829
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als hij een auto rijdt... ja.

Hoeveel denk je dat van de accijncen en wegenbelasting en allerhande belastingen op de aanschaf en gebruik van de auto daadwerkelijk werd besteed aan het wegennet?

Wanneer dat allemaal werd besteed aan onze wegen hadden we godverdomme overal 4baans wegen met gouden vangrails.
Nou reken het mij maar even voor. Bedenk ook even dat dubbeldekswegen in het drukke (en sompige) deel van Nederland niet goedkoop zullen zijn...

En waarom zou alles aan het wegennet besteed moeten worden? Mij lijkt dat een veel groter deel naar het bestrijden van de negatieve externe effecten moet gaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58155870
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:49 schreef stokbrood het volgende:

[..]

Daar komt bij dat het aanleggen van extra wegen ook weer extra verkeer genereerd. Complexe shit is het
Bullshit bedoel je.. ik hoop dat je bovenstaand de denkwijze van milieudefensie weergeeft ipv je eigen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_58156257
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:39 schreef kawotski het volgende:

[..]

Bullshit bedoel je.. ik hoop dat je bovenstaand de denkwijze van milieudefensie weergeeft ipv je eigen..
Extra wegen zorgen voor extra verkeer. Dat is een algemeen geaccepteerde opvatting onder verkeerskundigen en aanverwanten hoor.
Immers mensen kijken naar de reistijd voor woonwerk verkeer en niet naar de afstand. Zijn de verbindingen beter dan kan je ook verder weg gaan wonen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58156917
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat heeft dit in hemelsnaam met files te maken
Dat de honderden miljarden die de automobilist heeft opgebracht enkel ten goede zijn gekomen aan werkweigeraars.
pi_58156948
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Extra wegen zorgen voor extra verkeer. Dat is een algemeen geaccepteerde opvatting onder verkeerskundigen en aanverwanten hoor.
Immers mensen kijken naar de reistijd voor woonwerk verkeer en niet naar de afstand. Zijn de verbindingen beter dan kan je ook verder weg gaan wonen.
Men is voornamelijk verder weg gaan wonen doordat de stad onleefbaar is gemaakt voor de middenklasse. Eerst weigeren huizen te bouwen voor de middenklasse en vervolgens de stad laten verloederen. Naar een slaapdorp gaan was dus de enige optie. Verder is dit weer zo'n typische aanname van verkeerskundigen. Eerst deze aanname in het model stoppen en dan het bewezen achten omdat het model dit dan ook als uitkomst geeft.
pi_58157062
calamiteit maakt beleid
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58159512
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Men is voornamelijk verder weg gaan wonen doordat de stad onleefbaar is gemaakt voor de middenklasse.
Oh volgens wie is dat zo? Overigens worden de steden nu juist weer populairder onder de jonge hoog opgeleide gezinnen. En welke stad heeft geen grote uitbreidingswijken uit de jaren 70-80-90 met relatief veel koophuizen?
quote:
Eerst weigeren huizen te bouwen voor de middenklasse en vervolgens de stad laten verloederen. Naar een slaapdorp gaan was dus de enige optie. Verder is dit weer zo'n typische aanname van verkeerskundigen. Eerst deze aanname in het model stoppen en dan het bewezen achten omdat het model dit dan ook als uitkomst geeft.
Het is een aanname op basis van decennia lange praktijk. Wereldwijd blijken mensen ongeveer evenveel tijd te besteden aan hun woon-werkverkeer als de infrastructuur en vervoersmiddelen beter worden maakt dat het zoekgebied voor woningen en werk ook groter. is dat echt zo raar?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58159522
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat de honderden miljarden die de automobilist heeft opgebracht enkel ten goede zijn gekomen aan werkweigeraars.
Kan je dat ook financieel onderbouwen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58162217
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Extra wegen zorgen voor extra verkeer. Dat is een algemeen geaccepteerde opvatting onder verkeerskundigen en aanverwanten hoor.
Immers mensen kijken naar de reistijd voor woonwerk verkeer en niet naar de afstand. Zijn de verbindingen beter dan kan je ook verder weg gaan wonen.
Daarmee geef je wel aan dat de reistijd (per kilometer) verkort is, immers zijn ze anders niet in staat om met dezelfde reistijd verder te gaan werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')