neuh die politici maken zich er absoluut niet druk om. Doe je dat wel dan ben je direct een populist. Het grote probleem is dat veel van de linkse partijen ABSOLUUT niet meer asfalt willen, automobilistje pesten zou veel beter moeten werken dus reken maar dat zelfs een enorme kettingbotsing met honderden doden nog geen moer op gaat leveren. nou ja, mischien als er een van de politici dan wel een kennis van hem/haar bij betrokken is.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
quote:Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben het helemaal eens met mr.drs. Elco Brinkman met zijn bewering dat er zo ongeveer een verkeerramp moet gebeuren, voordat de politiek nu eens echt iets gaat doen aan het fileprobleem.
Ik hoop met hem dat er drie dagen hard gaat sneeuwen en het land totaal en totaal ontwricht raakt. Ik geloof met hem dat dan pas de politiek wordt wakkergeschud en er eindelijk stappen worden gezet....om het probleem ECHT aan te pakken: het wegennet moet verdubbeld worden. Als de sodemieter: deltaplan entameren.
Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.
Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.
Daadkrachtig? Je bedoelt met geweld het eigendom van mensen afpakken (vooral boeren) zodat jij niet meer in de file hoeft te staan en uiteraard moet iedereen ook nog eens het geld ophoesten voor jouw gewenste asfalt?quote:Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.
Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.
Want als er een verdubbeling van het weggennet komt, gaan mensen ineens vijf auto's voor de deur zetten? Denk dat 't wel meevalt. Natuurlijk, er blijven meer auto's bijkomen, maar niet zodanig dat een substantiële uitbreiding van het aantal wegen binnen een mum van tijd weer teniet gedaan wordt.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
Denk jij werkelijk dat dan ineens alle inactieven ook een baan krijgen? Nou, dan is het helemaal een goed idee!quote:Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan?
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
5 a 6 keer per jaar verhuizen gaat mij iets te verquote:Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Dat is ook de bedoeling. Nu staan diezelfde mensen op de helft van dat aantal wegen.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
Zolang alles en iedereen maar vast blijft houden aan de heilige randstad zal het file probleem een groot probleem zijn. Decentraliseer die hele randstad nu eens, want de milieu, file en criminaliteitsproblemen rijzen daar de pan uit en wonen is bijna niet meer te betalen. Dan kan je de infrastructuur op landelijk niveau aanpakken en verkeer ietsje meer verdelen over de rest van het land. Dat zou de regering eens moeten stimuleren. Dat kan de economie ook alleen maar tengoede komen.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Het fileprobleem is inmiddels wel wat ruimer dan alleen de randstad. Mensen hebben zich al gespreid.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:14 schreef kriele het volgende:
[..]
Zolang alles en iedereen maar vast blijft houden aan de heilige randstad zal het file probleem een groot probleem zijn. Decentraliseer die hele randstad nu eens, want de milieu, file en criminaliteitsproblemen rijzen daar de pan uit en wonen is bijna niet meer te betalen. Dan kan je de infrastructuur op landelijk niveau aanpakken en verkeer ietsje meer verdelen over de rest van het land. Dat zou de regering eens moeten stimuleren. Dat kan de economie ook alleen maar tengoede komen.
Waarheen verhuizen? Zolang de overheid weigert bedrijven toe te staan in woonwijken en andersom zul je per definitie moeten reizen. Bovendien zitten we met een wegennet uit de jaren 70 waar wijken van 50.000 woningen zo op worden aangesloten. Niet zo gek dat het vastloopt.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Er is inderdaad absoluut geen relatie tussen het dertig jaar lang weigeren om in één van beide te investeren en het huidige verkeersinfarct.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:
Dat rampen ervoor zorgen dat problemen meer urgentie krijgen, lijkt me niet bepaald een geniaal inzicht. Toch zou ik zeggen dat dit bij het fileprobleem echt zoden aan de dijk gaat zetten. M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
Dat zeg ik niet. Het is een van de oorzaken, maar dat betekent natuurlijk niet dat het daarom ook op te lossen is met simpelweg investeren in één van beiden (of beiden).quote:Op donderdag 17 april 2008 11:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er is inderdaad absoluut geen relatie tussen het dertig jaar lang weigeren om in één van beide te investeren en het huidige verkeersinfarct.
Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:17 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waarheen verhuizen? Zolang de overheid weigert bedrijven toe te staan in woonwijken en andersom zul je per definitie moeten reizen. Bovendien zitten we met een wegennet uit de jaren 70 waar wijken van 50.000 woningen zo op worden aangesloten. Niet zo gek dat het vastloopt.
Onzin.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.
Een deltaplan kan het nog redden. En eerst al die milieu bewegingen de nek omdraaien. Vandaag nog.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
Prijs je gelukkig, maar niet voor iedereen een optie. Was het maar dat je tegenwoordig 0,0 - lees slechts baan onzekerheid heeft.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
quote:Op donderdag 17 april 2008 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Zodra het kalf verdronken is dempt men de put. De overheid handelt meestal pas nadat zich een ramp heeft voltrokken.
Wat dat betreft ben ik het eens met Brinkman. Misschien wordt het bestuurlijke falen van de overheid eens aangepakt als er een verkeersinfarct plaatsvindt.
Nog beter is om dat te voorkomen en het geld dat automobilisten jaarlijks afdragen niet te laten verdwijnen in allerlei failliete ideeën maar rechtstreeks terug te laten vloeien naar de automobilist door (snel)wegen aan te leggen.
Oh nee?quote:Op donderdag 17 april 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:
M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
Al stoppen ze wegen onder de grond, maar overheid: DOE iets.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat dubbeldeks wegen zou geen slecht idee zijn.
Dat hangt er toch sterk vanaf. Als het gaat om "een baan", ja... dan lukt het wel. Ik zou misschien wel bij de plaatselijke benzinepomp achter de kassa kunnen zitten. Beetje belachelijk gelet op mijn opleiding en ervaring, maar het kan...quote:Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is.
Er is alleen wel een heel groot probleem. Als de drukte zodanig is dat we af en toe meerdere dagen vast staan, dan zitten we wel langdurig met die ellende, want aanpassen kost tientallen jaren en hoe meer je tegelijkertijd doet, hoe minder capaciteit je op dat moment hebt.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Wat dat betreft ben ik het eens met Brinkman. Misschien wordt het bestuurlijke falen van de overheid eens aangepakt als er een verkeersinfarct plaatsvindt.
Heeft de overheid niet pro-actief mensen naar slaap-steden gejaagd?quote:Op donderdag 17 april 2008 13:04 schreef Isegrim het volgende:
De overheid en pro-actief handelen. Dat gaat nooit gebeuren.
Ik zeg niet dat het probleem niet (tijdelijk) terug te dringen is op die manier, maar dat het niet op te lossen is. Een toename van de capaciteit van het wegennet veroorzaakt ook weer een toename van verkeer waardoor het probleem na de tijdelijke verlichting weer verergert. Bovendien is op sommige plekken in de randstad simpelweg geen ruimte om meer wegen aan te leggen en bottlenecks op te lossen.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oh nee?
Het inwoners is explosief gestegen de laatste decennia. Het aantal tweeverdieners is explosief gestegen. Meer mensen kunnne een auto veroorloven.
Zou er werkelijk gen verband bestaan tussen bovengenoemde factoren enerzijds (lees vervoersvraag) en wegcapaciteit /vervoerscapaciteit anderzijds?????
Ik geloof niet dat je een universitaire opleiding nodg hebt om dat verband in te kunnne zien.
De enige oplossing is derhalve: OMHOOG met die capaciteit. Dus meer wegen en meer OV.
Wie dat niet inziet heeft stront in zijn of haar ogen.
Juist. Om vervolgens niets te doen aan het verkeersprobleem dat hieruit voort kwam. Overigens zijn niet alleen de welwillende burgers de stad uitgejaagd, maar ook de bedrijven.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft de overheid niet pro-actief mensen naar slaap-steden gejaagd?
Vandaar dat ik ook zei dat het nog beter is om zo'n verkeersinfarct te voorkomen.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is alleen wel een heel groot probleem. Als de drukte zodanig is dat we af en toe meerdere dagen vast staan, dan zitten we wel langdurig met die ellende, want aanpassen kost tientallen jaren en hoe meer je tegelijkertijd doet, hoe minder capaciteit je op dat moment hebt.
Dus je kiest dan wel om de eerste 10 jaar je huis 2x per week te zien (en met tent + slaapzak naar je werk).
Niks tijdelijk. Daar zit precies de denkfout, die Groenlinks en Consorten maar vol blijven houden.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het probleem niet (tijdelijk) terug te dringen is op die manier, maar dat het niet op te lossen is. Een toename van de capaciteit van het wegennet veroorzaakt ook weer een toename van verkeer waardoor het probleem na de tijdelijke verlichting weer verergert. Bovendien is op sommige plekken in de randstad simpelweg geen ruimte om meer wegen aan te leggen en bottlenecks op te lossen.
Nog nooit van detachering gehoord zeker...of moeten we dat maar afschaffen omdat het aanleggen van wegen en adequaat OV de politici te boven gaat?quote:Op donderdag 17 april 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tuurlijk, geef anderen maar weer de schuld. Als je een beetje je best doet kan je best een baan vinden die te bereizen valt met een fiets of scooter, of een huis vinden wat op korte afstand van je werk is. Maar nee, dat is weer teveel moeite, dus gaan we lekker kankeren op alles en iedereen behalve je eigen verantwoordelijkheid eens nemen. Want dat is lekker makkelijk hè.
transporters uit startrek of zoquote:Op donderdag 17 april 2008 14:16 schreef Salvad0R het volgende:
Als ze nou eens de olie-technologie afschaffen en overstappen op wat modernere technologie, dan zijn er geen files en hoeven we ons niet blauw te betalen aan accijns, taxaties en belastingen.
Het interesseert mij niet zozeer wat GL en consorten daarvan zeggen, ik heb het eerder van mensen die hun brood verdienen met weg- en waterbouw, civieltechnici. Sinds wanneer ben jij van de Rita Verdonk / Johan Cruijff oplossingen?quote:Op donderdag 17 april 2008 14:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niks tijdelijk. Daar zit precies de denkfout, die Groenlinks en Consorten maar vol blijven houden.
Heel simpel: een bevolkingsomvang , omvang economie en houden in: een zekere vervoersvraag!
Die vraag moet beantwoord worden met aanbod: dus wegcapaciteit etc. Een tekort moet dus worden bestreden met aanlag infrastructuur.
Waar jij op doelt is het huidige beleid van pappen en nathouden. Hier of daar een weggetje verbreden en de brug een eindje verder "vergeten" leidt niet tot oplossingen maar tot verschuivingen van de problematiek.
Ik blijf zeggen : alles uitbreiding zodanig dat de infrastructuur weer klopt met de bevolkingsomvang en economie.
Een kind kan snappen dat je het anno 2008 het niet meer redt met een capaciteit van de jaren 70..
Tja...kijk eens naar Leidsche Rijn, een nieuwe wijk, ook gericht op gezinnen. Aangezien er veel tweeverdieners zijn, (en je dat ook haast nodig hebt om een huis te kunnen betalen natuurlijk) zullen veel van die gezinnen twee auto's hebben. Dus bouwt men hele wijken waar er parkeerplek is voor 1 auto per huis. Dus gaan al die auto's op straat, en dus kunnen de kinderen nog steeds nauwelijks op straat spelen. Zo goed kan de overheid plannen. of beter gezegd, zoveel rekening houdt men met de werkelijke demografie van het land. Dus dat koeien belangrijker zijn dan wegen moet je niet verbazen.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oh nee?
Het inwoners is explosief gestegen de laatste decennia. Het aantal tweeverdieners is explosief gestegen. Meer mensen kunnne een auto veroorloven.
Zou er werkelijk gen verband bestaan tussen bovengenoemde factoren enerzijds (lees vervoersvraag) en wegcapaciteit /vervoerscapaciteit anderzijds?????
Want elke werknemer in Nederland wordt gedetacheerd.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nog nooit van detachering gehoord zeker...of moeten we dat maar afschaffen omdat het aanleggen van wegen en adequaat OV de politici te boven gaat?
Helaas hoef je naar hen ook niet te luisteren. De kneusjes van Civiel gaan richting de transportkant de rest richting waterbouwkunde. Ja, ik kan het weten.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het interesseert mij niet zozeer wat GL en consorten daarvan zeggen, ik heb het eerder van mensen die hun brood verdienen met weg- en waterbouw, civieltechnici.
-De overheid heeft de burger de stad uitgejaagdquote:Op donderdag 17 april 2008 15:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Want elke werknemer in Nederland wordt gedetacheerd.Als 50% van de klagende mensen nou eens werk/huis dichterbij zocht zou de drukte op de weg al flink afnemen. maarja, waarom zou je moeite doen als je ook lekker van iemand anders kan verwachten dat die het probleem voor je oplost hè. Altijd maar kankeren op de overheid maar zelf iets doen ho maar, dan moet de overheid het opeens voor je oplossen.
Ja een van m'n broertjes is zo'n kneusje bijvoorbeeld, kon elektro niet aan.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Helaas hoef je naar hen ook niet te luisteren. De kneusjes van Civiel gaan richting de transportkant de rest richting waterbouwkunde. Ja, ik kan het weten.
Zo bedoelde ik het nietquote:Op donderdag 17 april 2008 15:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja een van m'n broertjes is zo'n kneusje bijvoorbeeld, kon elektro niet aan.
De civieltechnici die ik ken hebben die neiging niet zo. Ik heb ook in eerdere posts aangegeven dat nóch alleen extra asfalt nóch alleen verbeterd openbaar vervoer een oplossing bieden aangezien die niet voor de vereiste capaciteit gaan zorgen. Hoe je het ook wendt of keert, in een stad als Amsterdam kun je bijvoorbeeld niet zo maar wat extra wegen aanleggen. Aangezien daar vrij veel mensen heen moeten, zorgt dat voor een bottleneck die niet verdwijnt als je simpelweg extra snelweg aanlegt om maar eens een heel simpel voorbeeld aan te halen.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het nietSommige richtingen van Civiel zijn niet al te makkelijk, maar de transportkant is echt een lachertje. Komen ook allemaal van die idealisten op af die zeg maar pro-OV zijn en anti-asfalt.
Ja... zomaar even verhuizen dichterbij je werk.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Want elke werknemer in Nederland wordt gedetacheerd.Als 50% van de klagende mensen nou eens werk/huis dichterbij zocht zou de drukte op de weg al flink afnemen. maarja, waarom zou je moeite doen als je ook lekker van iemand anders kan verwachten dat die het probleem voor je oplost hè. Altijd maar kankeren op de overheid maar zelf iets doen ho maar, dan moet de overheid het opeens voor je oplossen.
Nee transport is gratisquote:Op donderdag 17 april 2008 18:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ja... zomaar even verhuizen dichterbij je werk.
Grapjas!!
Betaal jij iedere keer die overdrachtkosten?
Ik het een is wel veel duurder als het andere en het woongenoot is ook belangrijkquote:Op donderdag 17 april 2008 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee transport is gratis
Baas betaaltquote:Op donderdag 17 april 2008 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee transport is gratis
Punt is ook dat het 'simpelweg een extra snelweg aanleggen' ook niet zo simpel is. Organisaties als Milieudefensie blokkeren met bezwaren standaard iedere aanleg van wegen. En je staat versteld vd invloed van deze club (hoe jammer dit ook is). Daar komt bij dat het aanleggen van extra wegen ook weer extra verkeer genereerd. Complexe shit is hetquote:Op donderdag 17 april 2008 15:41 schreef Monolith het volgende:
Hoe je het ook went of keert, in een stad als Amsterdam kun je bijvoorbeeld niet zo maar wat extra wegen aanleggen. Aangezien daar vrij veel mensen heen moeten, zorgt dat voor een bottleneck die niet verdwijnt als je simpelweg extra snelweg aanlegt om maar eens een heel simpel voorbeeld aan te halen.
Zolang je zelf maar niet betaald, he?quote:
Omdat bijna iedereen in de auto wil zitten en omdat iedereen er van profiteert (lees: iedereen betaald de kosten van files)quote:Op donderdag 17 april 2008 19:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Kan iemand mij uitleggen, los van dat de overheid het zichzelf heeft toegeeigend, waarom dit een probleem van iedereen zou moeten zijn?
quote:Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben het helemaal eens met mr.drs. Elco Brinkman met zijn bewering dat er zo ongeveer een verkeerramp moet gebeuren, voordat de politiek nu eens echt iets gaat doen aan het fileprobleem.
http://www.volkskrant.nl/(...)or_geheime_boodschapquote:Maanden heeft zijn commissie aan het rapport gewerkt. Dus wil Peter Elverding wel dat zijn (nog strikt geheime) boodschap lekker valt. Dit weekend zal hij bellen met onder andere Milieuminister Cramer en ANWB-directeur Guido van Woerkom om ze deelgenoot te maken van zijn geheim: de oplossing van het fileleed.
Dat en meer leuke weetjes staan in ‘de draagvlakstrategie (pdf)’ van de commissie-Elverding waar de Volkskrant de hand op heeft weten te leggen. Maandag presenteert Elverding (oud DSM-topman) zijn aanbevelingen die de procedures rond wegenaanleg moeten versimpelen. Gevoelige materie, waarmee volgens de notitie zorgvuldig moet worden omgegaan.
Vandaar dat de commissie op zoek is gegaan naar zogeheten ‘stakeholders’, zoals voorzitter Bernard Wientjes van werkgeversorganisatie VNO-NCW, of Elco Brinkman van Bouwend Nederland. Zij worden dit weekend ingelicht. ‘Het is van belang hen mondeling aan te geven wat de belangrijkste boodschap is van de commissie, met het verzoek hieraan in de media actief steun te verlenen’, aldus de geheime notitie.
En dit bericht mogen we dan zien als het anti-gif... nietwaar?quote:Op vrijdag 18 april 2008 07:46 schreef sigme het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)or_geheime_boodschap
Mijn omgeving is altijd verbaasd waarom ik niet in de politiek zit. Dat is vanwege die VIEZE spelletjes die worden gespeeld.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eindelijk zeg je eens een keer wat zinnigs.
Waarom ga jij dat dan niet veranderen?quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Mijn omgeving is altijd verbaasd waarom ik niet in de politiek zit. Dat is vanwege die VIEZE spelletjes die worden gespeeld.
Weet niet waar jij werkt, maar 'de baas' betaalt mijn transport helemaal niet, noch het Rijk. Hij krijgt een uurtarief voor me, en uit het verschil tussen wat ik krijg en hij ontvangt vergoedt hij m'n OV...of zou ik een leaseauto mogen rijden. Wat overblijft heet bedrijfswinst...quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zolang je zelf maar niet betaald, he?![]()
En maar schelden op uitkeringstrekkers.
Ik werk er dan ook tussen de 40 en 50 uur per week en zit daarnaast ook nog eens 15 uur in de auto. Kun je van de gemiddelde uitkeringstrekker niet zeggen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zolang je zelf maar niet betaald, he?![]()
En maar schelden op uitkeringstrekkers.
Iedereen? Waar haal je deze onzin vandaan?quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat bijna iedereen in de auto wil zitten en omdat iedereen er van profiteert (lees: iedereen betaald de kosten van files)
Te veel files = slechte economie = iedereen arm?quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:15 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Iedereen? Waar haal je deze onzin vandaan?
quote:Op vrijdag 18 april 2008 14:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Te veel files = slechte economie = iedereen arm?
Wat is het leven toch simpel als je geen argumenten nodig hebt.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat is het leven soms toch zo simpel wanneer je zelf simpel bent en denkt.
Komt omdat het nog lang niet in de buurt zit van een echte "ramp" er kan wel 900 km file zijn maar voor de meeste mensen in die files is de vertraging niet veel meerdan pakweg een half uurtje. Lastig en vervelend maar lang niet voldoende om de politiek echt te triggeren.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
Nou zo erg dat alternatieven echt aantrekkelijk worden is het blijkbaar nog niet..quote:Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
Wat is het probleem nou dan? een gebrek aan daadkrachtige bestuurders of een teveel aan milieugroeperingen?quote:Op donderdag 17 april 2008 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een deltaplan kan het nog redden. En eerst al die milieu bewegingen de nek omdraaien. Vandaag nog.
Jij betaaltquote:Op donderdag 17 april 2008 13:06 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat dubbeldeks wegen zou geen slecht idee zijn.
Hmm vandaar dat de civieltechneuten die ik ken zo dol zijn op asfaltquote:Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het nietSommige richtingen van Civiel zijn niet al te makkelijk, maar de transportkant is echt een lachertje. Komen ook allemaal van die idealisten op af die zeg maar pro-OV zijn en anti-asfalt.
Dat niet maar je kan ook niet zeggen dat jij het erg slim aanpaktquote:Op vrijdag 18 april 2008 13:14 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik werk er dan ook tussen de 40 en 50 uur per week en zit daarnaast ook nog eens 15 uur in de auto. Kun je van de gemiddelde uitkeringstrekker niet zeggen.
Hoe lang ga je die baan hebben?? Want is het tegenwoordig reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie op reorganisatie v.........quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat niet maar je kan ook niet zeggen dat jij het erg slim aanpakt.
Ik heb, puur mazzel natuurlijk, een hele leuke baan op 5 minuten fietsen van m'n huis. Moet je ook eens proberen je houdt tijd over.
Klopt, want werkweigeraars moet je belonen en werkenden vooral hard afstraffen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Komt omdat het nog lang niet in de buurt zit van een echte "ramp" er kan wel 900 km file zijn maar voor de meeste mensen in die files is de vertraging niet veel meerdan pakweg een half uurtje. Lastig en vervelend maar lang niet voldoende om de politiek echt te triggeren.
Ik denk dat uitkeringstrekker en politici geen last hebben van de files... die redden zich wel ten koste van de werkende nederlanders.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat is het leven toch simpel als je geen argumenten nodig hebt.
Als hij een auto rijdt... ja.quote:
Wat heeft dit in hemelsnaam met files te makenquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Klopt, want werkweigeraars moet je belonen en werkenden vooral hard afstraffen.
Dat is nog het ergste ja. Ondertussen is 300+ km file op een ochtendspits al geen uitzondering meer, maar omdat het zo geleidelijk gebeurt is er geen schrikeffect waardoor men zegt "oe, nu moeten we iets ondernemen".quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Komt omdat het nog lang niet in de buurt zit van een echte "ramp" er kan wel 900 km file zijn maar voor de meeste mensen in die files is de vertraging niet veel meerdan pakweg een half uurtje. Lastig en vervelend maar lang niet voldoende om de politiek echt te triggeren.
Nou reken het mij maar even voor. Bedenk ook even dat dubbeldekswegen in het drukke (en sompige) deel van Nederland niet goedkoop zullen zijn...quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als hij een auto rijdt... ja.
Hoeveel denk je dat van de accijncen en wegenbelasting en allerhande belastingen op de aanschaf en gebruik van de auto daadwerkelijk werd besteed aan het wegennet?
Wanneer dat allemaal werd besteed aan onze wegen hadden we godverdomme overal 4baans wegen met gouden vangrails.
Bullshit bedoel je.. ik hoop dat je bovenstaand de denkwijze van milieudefensie weergeeft ipv je eigen..quote:Op donderdag 17 april 2008 23:49 schreef stokbrood het volgende:
[..]
Daar komt bij dat het aanleggen van extra wegen ook weer extra verkeer genereerd. Complexe shit is het
Extra wegen zorgen voor extra verkeer. Dat is een algemeen geaccepteerde opvatting onder verkeerskundigen en aanverwanten hoor.quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:39 schreef kawotski het volgende:
[..]
Bullshit bedoel je.. ik hoop dat je bovenstaand de denkwijze van milieudefensie weergeeft ipv je eigen..
Dat de honderden miljarden die de automobilist heeft opgebracht enkel ten goede zijn gekomen aan werkweigeraars.quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat heeft dit in hemelsnaam met files te maken
Men is voornamelijk verder weg gaan wonen doordat de stad onleefbaar is gemaakt voor de middenklasse. Eerst weigeren huizen te bouwen voor de middenklasse en vervolgens de stad laten verloederen. Naar een slaapdorp gaan was dus de enige optie. Verder is dit weer zo'n typische aanname van verkeerskundigen. Eerst deze aanname in het model stoppen en dan het bewezen achten omdat het model dit dan ook als uitkomst geeft.quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Extra wegen zorgen voor extra verkeer. Dat is een algemeen geaccepteerde opvatting onder verkeerskundigen en aanverwanten hoor.
Immers mensen kijken naar de reistijd voor woonwerk verkeer en niet naar de afstand. Zijn de verbindingen beter dan kan je ook verder weg gaan wonen.
Oh volgens wie is dat zo? Overigens worden de steden nu juist weer populairder onder de jonge hoog opgeleide gezinnen. En welke stad heeft geen grote uitbreidingswijken uit de jaren 70-80-90 met relatief veel koophuizen?quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Men is voornamelijk verder weg gaan wonen doordat de stad onleefbaar is gemaakt voor de middenklasse.
Het is een aanname op basis van decennia lange praktijk. Wereldwijd blijken mensen ongeveer evenveel tijd te besteden aan hun woon-werkverkeer als de infrastructuur en vervoersmiddelen beter worden maakt dat het zoekgebied voor woningen en werk ook groter. is dat echt zo raar?quote:Eerst weigeren huizen te bouwen voor de middenklasse en vervolgens de stad laten verloederen. Naar een slaapdorp gaan was dus de enige optie. Verder is dit weer zo'n typische aanname van verkeerskundigen. Eerst deze aanname in het model stoppen en dan het bewezen achten omdat het model dit dan ook als uitkomst geeft.
Kan je dat ook financieel onderbouwen?quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat de honderden miljarden die de automobilist heeft opgebracht enkel ten goede zijn gekomen aan werkweigeraars.
Daarmee geef je wel aan dat de reistijd (per kilometer) verkort is, immers zijn ze anders niet in staat om met dezelfde reistijd verder te gaan werken.quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Extra wegen zorgen voor extra verkeer. Dat is een algemeen geaccepteerde opvatting onder verkeerskundigen en aanverwanten hoor.
Immers mensen kijken naar de reistijd voor woonwerk verkeer en niet naar de afstand. Zijn de verbindingen beter dan kan je ook verder weg gaan wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |