neuh die politici maken zich er absoluut niet druk om. Doe je dat wel dan ben je direct een populist. Het grote probleem is dat veel van de linkse partijen ABSOLUUT niet meer asfalt willen, automobilistje pesten zou veel beter moeten werken dus reken maar dat zelfs een enorme kettingbotsing met honderden doden nog geen moer op gaat leveren. nou ja, mischien als er een van de politici dan wel een kennis van hem/haar bij betrokken is.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Vorige maand 900km file in de spits en er is geen politicus die zich druk maakt. Nee, zelfs een verkeersinfarct (en die is er feitelijk al) kan Nederland niet meer redden.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
quote:Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben het helemaal eens met mr.drs. Elco Brinkman met zijn bewering dat er zo ongeveer een verkeerramp moet gebeuren, voordat de politiek nu eens echt iets gaat doen aan het fileprobleem.
Ik hoop met hem dat er drie dagen hard gaat sneeuwen en het land totaal en totaal ontwricht raakt. Ik geloof met hem dat dan pas de politiek wordt wakkergeschud en er eindelijk stappen worden gezet....om het probleem ECHT aan te pakken: het wegennet moet verdubbeld worden. Als de sodemieter: deltaplan entameren.
Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.
Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.
Daadkrachtig? Je bedoelt met geweld het eigendom van mensen afpakken (vooral boeren) zodat jij niet meer in de file hoeft te staan en uiteraard moet iedereen ook nog eens het geld ophoesten voor jouw gewenste asfalt?quote:Op woensdag 16 april 2008 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat rampen inderdaad heilzaam kunnen werken, bleek wel in 1995 toe neen paar rivierdijken bijna knapten: toen werden procedures aanmerkelijk bekort en werd DAADKRACHTIG gewerkt aan nieuwe dijken. Een paar jaar later werden ze opgeleverd. Het kan dus, echt waar.
Wie is het eens met Brinkman? Ik zeker! Want ik ben met hem die passiviteit meer dan spuugzat.
Want als er een verdubbeling van het weggennet komt, gaan mensen ineens vijf auto's voor de deur zetten? Denk dat 't wel meevalt. Natuurlijk, er blijven meer auto's bijkomen, maar niet zodanig dat een substantiële uitbreiding van het aantal wegen binnen een mum van tijd weer teniet gedaan wordt.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
Denk jij werkelijk dat dan ineens alle inactieven ook een baan krijgen? Nou, dan is het helemaal een goed idee!quote:Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan?
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Weer iemand die doet of we er voor de lol instaan.
5 a 6 keer per jaar verhuizen gaat mij iets te verquote:Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb geen last van file, ik woon een kwartier van mn werk. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Dat is ook de bedoeling. Nu staan diezelfde mensen op de helft van dat aantal wegen.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:23 schreef kriele het volgende:
Nou, dan krijg je wel een verdubbeling van het wegennet. Zullen die nieuwe wegen ook niet binnen een mum van tijd vol staan? Pak dan tegeleijkertijd het openbaar vervoer ook aan, zodat mensen een acceptabel alternatief hebben.
Zolang alles en iedereen maar vast blijft houden aan de heilige randstad zal het file probleem een groot probleem zijn. Decentraliseer die hele randstad nu eens, want de milieu, file en criminaliteitsproblemen rijzen daar de pan uit en wonen is bijna niet meer te betalen. Dan kan je de infrastructuur op landelijk niveau aanpakken en verkeer ietsje meer verdelen over de rest van het land. Dat zou de regering eens moeten stimuleren. Dat kan de economie ook alleen maar tengoede komen.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Het fileprobleem is inmiddels wel wat ruimer dan alleen de randstad. Mensen hebben zich al gespreid.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:14 schreef kriele het volgende:
[..]
Zolang alles en iedereen maar vast blijft houden aan de heilige randstad zal het file probleem een groot probleem zijn. Decentraliseer die hele randstad nu eens, want de milieu, file en criminaliteitsproblemen rijzen daar de pan uit en wonen is bijna niet meer te betalen. Dan kan je de infrastructuur op landelijk niveau aanpakken en verkeer ietsje meer verdelen over de rest van het land. Dat zou de regering eens moeten stimuleren. Dat kan de economie ook alleen maar tengoede komen.
Waarheen verhuizen? Zolang de overheid weigert bedrijven toe te staan in woonwijken en andersom zul je per definitie moeten reizen. Bovendien zitten we met een wegennet uit de jaren 70 waar wijken van 50.000 woningen zo op worden aangesloten. Niet zo gek dat het vastloopt.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want je doet ook geen moeite om te verhuizen of een andere baan te zoeken hè. De file ben je inderdaad zelf.
Er is inderdaad absoluut geen relatie tussen het dertig jaar lang weigeren om in één van beide te investeren en het huidige verkeersinfarct.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:
Dat rampen ervoor zorgen dat problemen meer urgentie krijgen, lijkt me niet bepaald een geniaal inzicht. Toch zou ik zeggen dat dit bij het fileprobleem echt zoden aan de dijk gaat zetten. M.i. is dat een probleem dat niet echt simpel is op te lossen door meer asfalt te dumpen of het openbaar vervoer te verbeteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |