Dat er bij dat voorstel (van De Vries uit 2002) nog eens wordt gekeken naar opties om subsidie voor nieuwe partijen -ook in andere vormen dan de gebruikelijke- te subsidiëren.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:30 schreef FJD het volgende:
Eerste punt is wel ontzettend vaag, breed en in redelijk onduidelijke taal. Wat willen ze nu precies?
Weet ik veel. Punt is dat jouw stelling dat Groen Links vást geen voorstander zou zijn van aanpassing van de regels opdat nieuwe partijen makkelijker aan subsidie kunnen komen, niet klopt.quote:Tweede punt is dat de grondslag voor de subsidie moet worden opgerekt naar het behaalde aantal stemmen. Dan blijft de huidige situatie waarin alleen partijen die hebben meegedaan aan verkiezingen subsidie krijgen dus intact. Als je ze geen subsidie wilt geven dan zie ik ook niet in waarom je inzicht zou willen.
Slecht opgelet, vriend. Ik hoop niet dat je agressief wordt als je ziet dat anderen voor je 120 rijden, of als ze remmen voor rood licht.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
U heeft uw rijbewijs bij een pakje boter gekregen. U kan voor het niet laten invoegen van ander verkeer een boete krijgen wegens hinder. Dat u het maar weet.
quote:In artikel 5 van die wet staat: ‘u mag geen gevaar of hinder op de openbare weg veroorzaken’. Het is aan de weggebruiker zelf om te bedenken hoe hij dit kan voorkomen. Eigen verantwoordelijkheid telt zwaar voor VROM.
Heel slecht opgelet vriend, wie zegt dat ik naar links moest en dus de snelweg opkwam? Kennelijk bent u niet bekend met het fenomeen ritsen? Doorrijden tot het einde van de strook en dan is het de bedoeling dat zowel de rechterkant als de linkerkant zijn of haar snelheid aanpast.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:46 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Slecht opgelet, vriend. Ik hoop niet dat je agressief wordt als je ziet dat anderen voor je 120 rijden, of als ze remmen voor rood licht.
Sterker: het naar links uitwijken is een gedraging in de zin van WAHV en kost 75 Euro, ook als daarmee geen andere bestuurder wordt gehinderd. Er wordt ook voor geschreven, omdat het één van de oorzaken is van het onstaan van files. Niet voor niets worden op veel autosnelwegen ter hoogte van in- en uitvoegstroken doorgetrokken strepen aangebracht om het van rijstrook wisselen tegen te gaan; alsdan kost het 130 euro.
http://www.verkeersforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4294
U moet nog veel leren meneer. De persoon rechts van mij bleef express kleven aan de bumper van zijn voorganger, wat ervoor zorgde dat er geen ruimte was voor mij om in te voegen en ik nagenoeg tot stilstand kwam. Dat terwijl ik ruim 100 meter ervoor al mijn richtingaanwezer aan had gedaan. Dat is gewoon hinder, en dan hang je... ook als je autodidact heet.quote:Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;
Ritsen is niet hetzelfde als invoegen. Ritsen doe je op dezelfde weg, invoegen doe je van een andere weg. Je bedoelt dus ritsen, en niet invoegen.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel slecht opgelet vriend, wie zegt dat ik naar links moest en dus de snelweg opkwam? Kennelijk bent u niet bekend met het fenomeen ritsen? Doorrijden tot het einde van de strook en dan is het de bedoeling dat zowel de rechterkant als de linkerkant zijn of haar snelheid aanpast.
Volgens mij wordt het ook wel gebruikt als 2 wegen of een weg en een oprit samenkomen. Weet het zelfs wel zeker.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ritsen is niet hetzelfde als invoegen. Ritsen doe je op dezelfde weg, invoegen doe je van een andere weg. Je bedoelt dus ritsen.
Zou dat heel, heel misschien ook aan jou kunnen liggenquote:Wat reageer je weer lekker finnig trouwens.
In weze is het hetzelfde, of het nu vanuit de linkerkant gebeurd of van de rechterkant. Zo geldt namelijk ook dat er ruimte gemaakt zal moeten worden voor diegene die invoegt (de snelweg op), dat doet men door een baan op te schuiven als het kan, of anders door van het gas af te gaan.. of eventueel gas bij te geven. Vrachtwagenchauffeurs blijven soms dermate dicht op elkaar hangen dat er geen auto meer kan invoegen, die krijgen dan ook gewoon een bekeuring.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ritsen is niet hetzelfde als invoegen. Ritsen doe je op dezelfde weg, invoegen doe je van een andere weg. Je bedoelt dus ritsen.
Bij invoegen is dat is dus gewoon niet zo - dan moet degene die invoegt voorrang verlenen en desnoods afremmen. Zie de link die ik gaf.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In weze is het hetzelfde, of het nu vanuit de linkerkant gebeurd of van de rechterkant. Zo geldt namelijk ook dat er ruimte gemaakt zal moeten worden voor diegene die invoegt (de snelweg op), dat doet men door een baan op te schuiven als het kan, of anders door van het gas af te gaan.. of eventueel gas bij te geven. Vrachtwagenchauffeurs blijven soms dermate dicht op elkaar hangen dat er geen auto meer kan invoegen, die krijgen dan ook gewoon een bekeuring.
Vooral denken dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij invoegen is dat is dus gewoon niet zo. Zie de link die ik gaf.
Maar goed, wordt vooral boos op anderen in het verkeer.
Fout. Je hebt tijdens je rijlessen geleerd niet van je baan af te gaan als iemand gaat invoegen. Sterker nog, je hebt eerder geleerd dat je op je baan blijft.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In weze is het hetzelfde, of het nu vanuit de linkerkant gebeurd of van de rechterkant. Zo geldt namelijk ook dat er ruimte gemaakt zal moeten worden voor diegene die invoegt (de snelweg op), dat doet men door een baan op te schuiven als het kan, of anders door van het gas af te gaan.. of eventueel gas bij te geven. Vrachtwagenchauffeurs blijven soms dermate dicht op elkaar hangen dat er geen auto meer kan invoegen, die krijgen dan ook gewoon een bekeuring.
Zie de link die ik gaf, Mutant. Ik claim dit niet, dit zijn verkeersregels. Je kunt ook wat minder koppig wezen.quote:
Ik heb geleerd dat ik bij een vrachtwagen van baan moet wisselen, omdat remmen voor filevorming zorgt. Een vrachtwagen trekt immers op als een olifant en het duurt even voordat deze 80 rijd. Maar blijf jij vooral rechts hangenquote:Op donderdag 3 april 2008 18:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Fout. Je hebt tijdens je rijlessen geleerd niet van je baan af te gaan als iemand gaat invoegen. Sterker nog, je hebt eerder geleerd dat je op je baan blijft.
Maar ja, moest zeker weer goedkoop he??
Zelflerende, leer dit maar weer af, wil je?quote:Op donderdag 3 april 2008 17:58 schreef Autodidact het volgende:
() finnig ()
Kennelijk lees jij niet in wat voor situatie ik zat, die link die je geeft heeft namelijk geen zak met deze situatie te maken. Er is geen sprake van een pardoes naar links of naar rechts goan... er is sprake van een gelijke snelheid.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zie de link die ik gaf, Mutant. Ik claim dit niet, dit zijn verkeersregels. Je kunt ook wat minder koppig wezen.
Dat heb je gemist volgens mij. 'Finnig' was een grapje van Apropos.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Zelflerende, leer dit maar weer af, wil je?
Ik had het daar dan ook niet over. Het gaat over deze situatie (invoegen op een snelweg). Bij de les blijven. Als we het over ritsen hadden moet hij ruimte maken.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kennelijk lees jij niet in wat voor situatie ik zat, die link die je geeft heeft namelijk geen zak met deze situatie te maken.
Klopt, dank u!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Uiteraard moet je ruimte laten tussen jezelf en je voorganger, anders is het bumperkleven.
Bij ritsen ben je verplicht ruimte maken en om en om in te voegen.
Klopt, maar dat houdt niet in dat je koppig op je baan moet blijven als er verkeer wil gaan invoegen en de banen daarnaast allemaal leeg zijn. Je riskeert dan een boete wegens verkeershinder.quote:Bij invoegen van toerit naar rijbaan heb je geen enkel recht, daar heeft de rijder op de baan voorrang.
Ik rijd altijd links, omdat rechts vrachtverkeer en bejaarden zitten.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat ik bij een vrachtwagen van baan moet wisselen, omdat remmen voor filevorming zorgt. Een vrachtwagen trekt immers op als een olifant en het duurt even voordat deze 80 rijd. Maar blijf jij vooral rechts hangen
Niet BIJ filevorming, daar heb ik het niet over. Goed lezen aah.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik rijd altijd links, omdat recht vrachtverkeer en bejaarden zitten.
In principe moet je altijd rechts rijden en zo weinig mogelijk van baan verwisselen, JUIST bij filevorming.
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:09 schreef sigme het volgende:
Opzettelijk iemand er niet tussenlaten is overtreding van artikel 5.
Als er geen ruimte gemaakt kan worden heeft invoeger de laagste prioriteit.
Dat verkeer zal jou toch echt voorrang moeten verlenen als jij daar al rijdt. Je moet echter wel ruimte laten, zodat iemand ook kan invoegen, zeker bij filevorming.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, maar dat houdt niet in dat je koppig op je baan moet blijven als er verkeer wil gaan invoegen en de banen daarnaast allemaal leeg zijn. Je riskeert dan een boete wegens verkeershinder.
Geldt niet als jij gewoon voorrang hebt. Dan hoef je niemand er tussen te laten.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:09 schreef sigme het volgende:
Opzettelijk iemand er niet tussenlaten is overtreding van artikel 5.
Ik ben daar eigenlijk wel blij mee, want dan heb ik allle ruimte als ik er rechts voorbij ga!!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Wat ik overigens nooit begrijp bij invoegend verkeer dat men direct wil invoegen zodra het kan. Doorrijden en gebruik maken van het asfalt. Er is al zo weinig asfalt.
Prutsers op de weg.
Exact, echt daar heb ik een teringhekel aan. En dit was dus ook het geval bij mij vanmiddag trouwens.. ik reed door tot het bord (ritsen hier) en die idioot naast me was kennelijk van mening dat ik voordrong en besloot me er maar niet tussen te laten (nadat ik mijn snelheid netjes had aangepast e.d.). Daarom was ik behoorlijk pissed off.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Wat ik overigens nooit begrijp bij invoegend verkeer dat men direct wil invoegen zodra het kan. Doorrijden en gebruik maken van het asfalt. Er is al zo weinig asfalt.
Prutsers op de weg.
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Prutsers op de weg.
Je weet hoe je dan moet reageren hè:quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Je zegt precies hetzelfde als wat ik zeg nerd.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat verkeer zal jou toch echt voorrang moeten verlenen als jij daar al rijdt. Je moet echter wel ruimte laten, zodat iemand ook kan invoegen, zeker bij filevorming.
Ja hoewel het uitkijken is omdat sommige mensen gewoon stil gaan staan op de weg om te kunnen invoegen terwijl je beter kunt doorrijden. Hele invoegstrook gebruiken en op de rechterbaan ruimte laten voor invoegend verkeerquote:Op donderdag 3 april 2008 18:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik ben daar eigenlijk wel blij mee, want dan heb ik allle ruimte als ik er rechts voorbij ga!!
Wat dacht je van die betweters (ik noem ze autodidacten) die met hun dikke SUV precies tussen twee stroken gaan rijken, zodat jij er niet langs kan en dus niet de volledige strook kan gebruiken.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja hoewel het uitkijken is omdat sommige mensen gewoon stil gaan staan op de weg om te kunnen invoegen terwijl je beter kunt doorrijden. Hele invoegstrook gebruiken en op de rechterbaan ruimte laten voor invoegend verkeer.
Gelukkig "durven veel" mensen niet en gaan ze gelijk bij het invoegpunt een poging doen, terwijl je echt prinsheerlijk en volledig legaal een stuk door kunt rijden en rustig kunt invoegen.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja hoewel het uitkijken is omdat sommige mensen gewoon stil gaan staan op de weg om te kunnen invoegen terwijl je beter kunt doorrijden. Hele invoegstrook gebruiken en op de rechterbaan ruimte laten voor invoegend verkeer.
Van die gestreste managersquote:Op donderdag 3 april 2008 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, echt daar heb ik een teringhekel aan. En dit was dus ook het geval bij mij vanmiddag trouwens.. ik reed door tot het bord (ritsen hier) en die idioot naast me was kennelijk van mening dat ik voordrong en besloot me er maar niet tussen te laten (nadat ik mijn snelheid netjes had aangepast e.d.). Daarom was ik behoorlijk pissed off.
Onee? Dan zou het principe ritsen niet werken slimmerik.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef Autodidact het volgende:
Geldt niet als jij gewoon voorrang hebt. Dan hoef je niemand er tussen te laten.
Je hebt het over ritsen in jouw situatie en mrx1982 heeft het over invoegen... ehrm?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, echt daar heb ik een teringhekel aan. En dit was dus ook het geval bij mij vanmiddag trouwens.. ik reed door tot het bord (ritsen hier) en die idioot naast me was kennelijk van mening dat ik voordrong en besloot me er maar niet tussen te laten (nadat ik mijn snelheid netjes had aangepast e.d.). Daarom was ik behoorlijk pissed off.
Beter lezen (zie eerdere post, het gaat over invoegen en niet over ritsen). De babylonische verpspreking is compleet volgens mij. Tegen een dove als jij valt niet te praten.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onee? Dan zou het principe ritsen niet werken slimmerik.
Zucht.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onee? Dan zou het principe ritsen niet werken slimmerik.
Ik heb wel regelmatig last van bumperklevers op mijn voorbumper.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je weet hoe je dan moet reageren hè:
- Groot licht aan
- Aanhoudend claxoneren
- Bumperkleven
- Voorbij rijden en middelvinger opsteken
Invoegen is de handeling, ritsen is het systeem. Dat krijg je als Autodidact aan de haal gaat met mijn verhaal. Artikel 5 geldt trouwens voor zowel invoegen als wat jullie ritsen noemen. En ik had het dan weliswaar over ritsen, bij invoegen is hetzelfde dus fout. Ruimte laten, daar gaat het om. Je hebt dan wel voorrang, maar als jij asociaal gaat bumperkleven om de invoeger/ritser te hinderen, then you're in deep poop!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je hebt het over ritsen in jouw situatie en mrx1982 heeft het over invoegen... ehrm?
Dat werkt het beste denk ik.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:26 schreef MrX1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Keep your lane principe. Ook relaxed.
Maar toen kwam ik Mutant op de weg tegen, met z'n eigen verkeersregels:quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb maar een bescheiden peugeotje hoor.
Je snapt er geen hol van. Zoveel is zeer duidelijk.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Invoegen is de handeling, ritsen is het systeem. Dat krijg je als Autodidact aan de haal gaat met mijn verhaal. Artikel 5 geldt trouwens voor zowel invoegen als wat jullie ritsen noemen. En ik had het dan weliswaar over ritsen, bij invoegen is hetzelfde dus fout.
Klopt, en als de geritste de invoeger bewust hinderd, dan is diegene fout a.k.a art 5.. verkeershinder. Dajetffweet.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je snapt er geen hol van. Zoveel is zeer duidelijk.
Ritsen is van links naar rechts, invoegen van rechts naar links. Bovendien heb je als invoeger geen enkel recht, als ritser ook niet (omdat je van baan wisselt), maar wordt er meer beroep gedaan op de geritste.
Het geeft een rustiger verkeersbeeld dan telkens maar naar rechts te moeten gaan. Relax cruisen op je lanequote:
Als invoeger heb je geen voorrang op degene die al op de rijweg zit, goed lezen dat artikel zou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, en als de geritste de invoeger bewust hinderd, dan is diegene fout a.k.a art 5.. verkeershinder. Dajetffweet.
Ik rij 40.000 km per jaar, nooit een Iraanse crash gehad. Nooit staande gehouden etc. Neem jij maar het OV, want je bent een gevaar voor medeweggebruikers.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:28 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar toen kwam ik Mutant op de weg tegen, met z'n eigen verkeersregels:
[ afbeelding ]
Ik heb nooit over voorrang gesproken. Ik heb het over hinder gehad.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als invoeger heb je geen voorrang op degene die al op de rijweg zit, goed lezen dat artikel zou ik zeggen.
In het geval van ritsen heb je een punt, in het geval van invoegen niet.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb nooit over voorrang gesproken. Ik heb het over hinder gehad.
Nee, dat heb ik juist niet gemist. Als grapje was het leuk.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat heb je gemist volgens mij. 'Finnig' was een grapje van Apropos.
Dus ik had hem moeten meppen, die autochtone boer.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In het geval van ritsen heb je een punt, in het geval van invoegen niet.
Zeikwijf.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik juist niet gemist. Als grapje was het leuk.
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:36 schreef PJORourke het volgende:
In zo'n gepimpte E36 coupe met neppe M3 stickers zeker.
Nee, rustig ademhalen en doorrijden. JIJ wilde van baan verwisselen, remember!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus ik had hem moeten meppen, die autochtone boer.
Niet zo zuur.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik juist niet gemist. Als grapje was het leuk.
Tja, kwaliteit past niet bij je?quote:
hoor je het eens van een ander, Sigmequote:
Ik kan moeilijk stil gaan staan op de snelweg he, maar goed ik gebruikte mijn claxon maar om mijn woede te uitten. Daarna bedacht ik me, ojeej straks gaat ie nog Wilders stemmen, laat ik me koest houden.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, rustig ademhalen en doorrijden. JIJ wilde van baan verwisselen, remember!
Overigens zul je als kut-marokkaan natuurlijk respect willen hebben en over het verdrijfvlak gereden hebben....![]()
Had je zo'n haast om hier ruzie te maken?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus ik had hem moeten meppen, die autochtone boer.
Iedereen zuur en finnig? Of zal het toch ook (zoals Duke al eerder meldde) een beetje aan jezelf liggen?quote:
je hebt een spoilertje?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Tja, kwaliteit past niet bij je?
Nee, het ligt eigenlijk voornamelijk aan jou. En aan sinterklaas.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iedereen zuur en finnig? Of zal het toch ook (zoals Duke al eerder meldde) een beetje aan jezelf liggen?
BMW en kwaliteit.... ga toch fietsen.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Tja, kwaliteit past niet bij je?
Zomaar claxoneren is niet toegestaan. Stilstaan op de ritsstrook kan heel goed. Vaak rijd je daar ook alleen bij file, dus helemaal geen probleem.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk stil gaan staan op de snelweg he, maar goed ik gebruikte mijn claxon maar om mijn woede te uitten. Daarna bedacht ik me, ojeej straks gaat ie nog Wilders stemmen, laat ik me koest houden.
tuurlijk maar dat past niet in z'n straatjequote:Op donderdag 3 april 2008 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iedereen zuur en finnig? Of zal het toch ook (zoals Duke al eerder meldde) een beetje aan jezelf liggen?
Het ligt aan mij dat mensen je vervelend vinden. Aha.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, het ligt eigenlijk voornamelijk aan jou. En aan sinterklaas.
We kunnen dus spreken van een draaideurcrimineel.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zomaar claxoneren is niet toegestaan.
Nee, dat is voor paupers. Ik heb een kleine bmw voor erbij. Audi blijft natuurlijk het beste.quote:
Wie zijn deze 'mensen'? Jij?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het ligt aan mij dat mensen je vervelend vinden. Aha.
Ik claxoneerde niet zomaar.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zomaar claxoneren is niet toegestaan. Stilstaan op de ritsstrook kan heel goed. Vaak rijd je daar ook alleen bij file, dus helemaal geen probleem.
Dat is echt een dieptepunt Aaah, een BMW...dat je op de PVV stemt, oke... maar een BMW...quote:Op donderdag 3 april 2008 18:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, dat is voor paupers. Ik heb een kleine bmw voor erbij. Audi blijft natuurlijk het beste.
De verhuizing van buurt zorgt bij mij niet alleen voor meer schotels maar ook voor meer Audi's en BMW's.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, dat is voor paupers. Ik heb een kleine bmw voor erbij. Audi blijft natuurlijk het beste.
Waarom zou ik met namen moeten komen, ik ben toch de enige? Jij zal wel gelijk hebben, gun ik je dat lolletje ook voor vandaag.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nu moet je ook met namen komen. Wie zijn al deze mensen?
mislukte skoda'squote:Op donderdag 3 april 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
Audi's zijn veredelde VW's .
BMW is top, jammer dat er bevolkingsgroepen bestaan die het merk ten schande maken....quote:Op donderdag 3 april 2008 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is echt een dieptepunt Aaah, een BMW...dat je op de PVV stemt, oke... maar een BMW...
Jij had toch zo'n aygo? Tja, need we say more...quote:
Murken rijden amper BMW heur, althans de Murken hier. VW-Audi-Mercedes all the way.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
BMW is top, jammer dat er bevolkingsgroepen bestaan die het merk ten schande maken....
Zegt genoeg.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou ik met namen moeten komen
Knip-plak. Naar *links* uitwijken bij ritsen?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Geldt niet als jij gewoon voorrang hebt. Dan hoef je niemand er tussen te laten.
Nogmaals, het naar links uitwijken is een gedraging in de zin van WAHV en kost 75 Euro, ook als daarmee geen andere bestuurder wordt gehinderd. Er wordt ook voor geschreven, omdat het één van de oorzaken is van het onstaan van files. Niet voor niets worden op veel autosnelwegen ter hoogte van in- en uitvoegstroken doorgetrokken strepen aangebracht om het van rijstrook wisselen tegen te gaan; alsdan kost het 130 euro.
quote:
Er staat 'als je gewoon voorrang hebt'. Dat geldt dus niet voor ritsen.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Knip-plak. Naar *links* uitwijken bij ritsen?
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jij had toch zo'n aygo? Tja, need we say more...
Mercedes en VW zijn dan ook afgeschreven.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Murken rijden amper BMW heur, althans de Murken hier. VW-Audi-Mercedes all the way.
En nu ritsen!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ow, nieuwe reeks, nieuwe pic:
[ afbeelding ]
Of een 107, ja, meneer de milieufreak zet principes snel overboord.quote:
Dat is het Franse systeem waar ik op doelde, overgenomen door de Marokkanen. Erg succesvol zoals je ziet.quote:
Monidique.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nu moet je ook met namen komen. Wie zijn al deze mensen?
Het staat stil!quote:Op donderdag 3 april 2008 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is het Franse systeem waar ik op doelde, overgenomen door de Marokkanen. Erg succesvol zoals je ziet.
Hij rijdt niet eens op slaolie.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Of een 107, ja, meneer de milieufreak zet principes snel overboord.
Zou op zich wel kunnen. Best geinig voor in de stad, maar op de weg krijg je zin er dwars doorheen te rijden.quote:
Monidique is een entiteit.quote:
Mensen eten geen bananen!quote:Op donderdag 3 april 2008 19:11 schreef Monidique het volgende:
Is Monidique geen mens dan?
--> DIGquote:Op donderdag 3 april 2008 20:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wie kan me hier helpen om de activatie te verwijderen van Win XP MCE NL?
windowtje+r ... cmd ... format c: /q /uquote:Op donderdag 3 april 2008 20:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wie kan me hier helpen om de activatie te verwijderen van Win XP MCE NL?
Vraag het dan ook gewoon in dig ... daar zitten rijen en rijen nerds zonder leven die je graag willen helpen met je windows.quote:Op donderdag 3 april 2008 21:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik pak wel een kop koffie en ga zelf wel zoeken.
Dan krijg ik weer te horen dat ik XP moet aanschaffen of iets anders kneuterigs...quote:Op donderdag 3 april 2008 21:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vraag het dan ook gewoon in dig ... daar zitten rijen en rijen nerds zonder leven die je graag willen helpen met je windows.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wie kan het wat schelen wat zo'n negerland eigenlijk doet he? Natuurlijk zijn de verkiezingen nep, maar misschien is zo'n dictatortje wel nodig om de stabiliteit van het land te garanderen. Stel je voor dat er weer zo'n stammen oorlog losbreekt met kindsoldaten en mensen die elkaar met machettes te lijf gaan..quote:Op donderdag 3 april 2008 23:02 schreef Monidique het volgende:
Tweede verkiezingsronde in Zimbabwe?![]()
![]()
Zugabe!
![]()
![]()
He, leuk, ik wil ook wel een Irakeesje! Ik ben al een tijdje uitgekeken op m'n Pekineesje....quote:
Ik heb altijd begrepen dat Monidique een fictief persoon is dat ontsproten is aan de geest van Montov. En dus: Nee, Monidique is geen mens.quote:
Hij is juist de direct verantwoordelijke voor de puinhoop waar het land zich op dit moment in bevindtquote:Op donderdag 3 april 2008 23:15 schreef Aoristus het volgende:
maar misschien is zo'n dictatortje wel nodig om de stabiliteit van het land te garanderen.
Die Kay weet het maar mooi te brengen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:VVVVVVrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjdddddddddaaaaaaaggggggggg.
Ik moet bekennen dat ik daadwerkelijk onder de indruk was van Rita gisteravond. Wanneer ze zo doorgaat zal
ik zeker op haar stemmen. Ze weet de zaken goed te onderbouwen en duidelijk uit te leggen. Ze straalt visie en succes uit.
http://www.refdag.nl/arti(...)g+van+Nederland.htmlquote:DEN HAAG (ANP) – De Nederlandse tak van Stop Islamisation Of Europe (SIOE) demonstreert vrijdag in Den Haag tegen de islamisering van Nederland en tegen de Nederlandse regering. De organisatie verwacht 150 betogers.
De initiatiefnemers stellen dat „de regering wel het lef heeft om een persoon te demoniseren en monddood te maken, en daarbij alle mensen die sympathiseren met Wilders, maar niet het lef hebben om de islamisering in Nederland onder ogen te zien en een halt toe te roepen".
De demonstranten verzamelen op het Haagse Malieveld. Na enkele toespraken volgt een protestmars naar het Plein.
SIOE wil onder meer de inperking van vrijheid van meningsuiting en de politieke correctheid stoppen. Ook zijn de demonstranten tegen de bouw van moskeeën en tegen antisemitisme.
Dan staat waarschijnlijk gelijk heel Rotterdam vast.quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
Er zit een vrachtwagen vast in de maastunnel.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:VVVVVVrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjdddddddddaaaaaaaggggggggg.
Ik moet bekennen dat ik daadwerkelijk onder de indruk was van Rita gisteravond. Wanneer ze zo doorgaat zal
ik zeker op haar stemmen. Ze weet de zaken goed te onderbouwen en duidelijk uit te leggen. Ze straalt visie en succes uit.
http://www.bndestem.nl/al(...)-Rita-verschijnt.ecequote:Want de Hollandse Hillary weet waar ze moet zijn voor haar publiciteit. En ook wanneer. Het begin van het feest in de hoofdstad viel exact samen met het begin van RTL-nieuws. En haar speech was precies afgelopen op het moment dat Nova begon. Mooie timing, vooral op een moment dat ze in de peilingen een duikeling heeft gemaakt. Het NOS-journaal kwam er wat bekaaid af, want om acht uur was er geen hoogtepunt gepland. "Daar zitten Rita's vrienden toch niet", weet Max Westerman, voormalig Amerika-correspondent van RTL. Of dit een Amerikaanse campagne is? "Ik heb me maanden niet zo thuis gevoeld" , zegt Westerman, die al weer geruime tijd in Nederland is. "Het is exact een Amerikaanse partijconventie, compleet met alle opwinding, show en ballonnen. En dat drie jaar voor de verkiezingen voor iets dat we allemaal al lang weten." Met een schuin oog, constateert hij, is ook gekeken naar Berlusconi en zijn Forza Italia. Trots op NL is daar, met het embleem dat aan een voetbalclub doet denken, een Hollandse variant van. Niet zomaar is de slogan 'Vertrouwen in plaats van wantrouwen'.
Dat bedoel ik. Hoe goedkoop kan het worden.quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
http://www.bndestem.nl/al(...)-Rita-verschijnt.ece
Aldus the gay nazi from Holland...
quote:In de beginselverklaring van Trots op Nederland kondigde Verdonk concrete voorstellen aan op vier terreinen: onderwijs, regeldruk, integratie en veiligheid. Op het gebied van onderwijs wil Verdonk „de nivellering van het onderwijs” stoppen. „Duidelijk is dat er de komende twintig jaar geen sociaal-democraat minister van onderwijs mag zijn.”
Om de regeldruk te verminderen wil Verdonk de provincies helemaal afschaffen of terugbrengen tot de kerntaken. Verdonk vindt ook dat de Tweede Kamer terug kan „naar 75 zetels” zodat het parlement zich kan bezighouden „met de echt belangrijke zaken” en geen „onbenullige en onnodige vragen” meer worden gesteld.
Verdonk wil dat er over vijf jaar geen energie meer wordt verspild „aan de vraag wie wel en wie geen Nederlander is. Trots op Nederland wil trots zijn op alle Nederlanders: Friezen, Limburgers en ook de nieuwe Nederlanders.” Maar iedere nieuwkomer moet zich houden aan de „rechten en plichten die worden vastgelegd in een overeenkomst”.
Op het punt veiligheid wil Verdonk „verplichte heropvoeding” van criminele jongeren en „een opvoedcursus voor de ouders”. Ook bepleit ze het recht op zelfverdediging voor bewoners of winkeliers die bestolen worden. „De bewijslast ligt bij de indringer en niet bij de bewoner of winkelier.”
Het budget voor ontwikkelingshulp kan volgens Verdonk met tweederde worden verlaagd.
Ik las vandaag iets over de Afghanisering van jawel, Afghanistan.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:15 schreef Autodidact het volgende:
Stop de verSecretisering.
Edit: Zie het topicquote:Op vrijdag 4 april 2008 12:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Bararium
Zoow, dat roken in het cafe is ook weer opgelost.
Rock...? Dit soort getroll kan topics best wel verneuken, hoor...quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
quote:Zwagerman: Wilders zelf is een 'geval'
AMSTERDAM - Nee, gefascineerd door Geert Wilders is Joost Zwagerman niet. ,,Ik ben gefascineerd door ónze fascinatie met die man.
We slagen er maar niet in om ontspannen met hem te kunnen omgaan.''
Zwagerman krijgt 17 april de Gouden Ganzenveer uitgereikt, bekroning van een schrijverschap in de breedte. Kees van Kooten, Maria Goos en Tom Lanoye gingen hem voor. In zijn dankwoord zal Zwagerman het hebben over die fascinatie.
De schrijver: ,,Ik probeer die te grijpen. Hoe komt het toch dat Wilders ons zo bezighoudt, zo kwaad maakt? De man zelf is psychologisch gezien wat mij betreft een 'geval'. Iemand met een messiascomplex, die denkt dat hij de wereld van de islam moet redden. Hij heeft natuurlijk bij lange na niet de intellectuele capaciteiten van Fortuyn, die veel zakelijker tegenover de islam stond. Maar dat hij een complex heeft, verklaart niet waarom wíj ons daar zo druk over maken.''
De schrijver heeft inmiddels een theorie. ,,Het heeft nog allemaal met de Tweede Wereldoorlog te maken,'' begint hij. En dan zet hij uiteen hoe wij na de oorlog getraind zijn geraakt in het zoeken van het kwaad in onszelf. ,,Heel terecht ook, hoor. Maar het is er helemaal ingeslepen. Elke keer hoor je het Geert Mak in het commentaar bij de afleveringen in zijn tv-serie over Europa zeggen: 'Hoe kon het toch gebeuren dat in zo'n vredig land als Italië…' of: 'Waarom kon er uit ons midden een man als Hitler opstaan?' ''
Harry Mulisch volgde in de jaren '60 het proces tegen Eichmann en rapporteerde wat een keurig iemand dit monster bleek te zijn. Hannah Arendt was er ook en schreef over 'de banaliteit van het kwaad'. ,,De boodschap was,'' mijmert Zwagerman, ,,dat in ieder van ons wel een Eichmann zou kunnen schuilen. Paul Scheffer, Hans Janmaat, Pim Fortuyn, ze zijn schandalig door ons behandeld om die reden. Belachelijk hoe die mensen zijn gedemoniseerd, maar wel veelzeggend voor ons eigen complex.''
,,En dan komt er opeens zo iemand als Wilders die gewoon naar anderen buiten onze cultuur wijst. 'Die mensen daar, de islam, dat is het kwaad.' Dat is te veel voor ons, iemand die - op zo'n klassieke manier haast - de ander de schuld geeft.'' Het verklaart de 'rare' reactie van Harry de Winter, met zijn 'malle' advertentie, waarin hij de Wilders-aanhang vroeg overal voor het woord moslim eens 'jood' in te vullen. ,,Harry de Winter deed niets anders dan argumenteren dat wij zelf ook heel slecht zijn.''
Intussen moest Fitna van de website worden gehaald wegens doodsbedreigingen aan het adres van het personeel van de provider. ,,Dat is toch ook vreselijk, hoe je ook over Wilders denkt. En het meest vreselijke vind ik nog wel, dat dáár niemand van wakker ligt.''
http://www.gwpda.org/1918p/mesopo.htmlquote:We say we are in Mesopotamia to develop it for the benefit of the world. All experts say that the labour supply is the ruling factor in its development. How far will the killing of ten thousand villagers and townspeople this summer hinder the production of wheat, cotton, and oil? How long will we permit millions of pounds, thousands of Imperial troops, and tens of thousands of Arabs to be sacrificed on behalf of colonial administration which can benefit nobody but its administrators?
http://edition.cnn.com/20(...)uthanasia/index.htmlquote:A former top-level German politician has invented what he calls a "suicide machine" for terminally ill patients who want to die.
"It is the most bearable method for those with a death wish," Roger Kusch told CNN at a presentation of the machine.
The device is a modified perfusor, a machine normally used to inject medicine over a long period of time, and Kusch has installed a button that allows the patient to set off the mechanism.
Ze is hilarisch!quote:Op vrijdag 4 april 2008 13:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Rock...? Dit soort getroll kan topics best wel verneuken, hoor...
Niets zo eenvoudig als politie & journalisten optrommelenquote:DEN HAAG - De demonstratie tegen de ‘islamisering van Nederland', die vrijdag op het Malieveld in Den Haag zou plaatsvinden, is afgelast, omdat er te weinig animo was. Slechts een handjevol mensen hadden zich op het grasveld in het centrum van de hofstad verzameld.
Organisator Martin van der Hulst, van Stop Islamisation Of Europe (SIOE), blies de demonstratie kort na 13.00 uur af. Zijn plan was aanvankelijk om met zo'n honderdvijftig mensen in een optocht naar het Plein te trekken.
In tegenstelling tot de betogers, waren de politiemensen en journalisten wel in groten getale op het Malieveld aanwezig.
Wat zou Gia over die opkomst zeggen?quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Niets zo eenvoudig als politie & journalisten optrommelen.
Suicide booth, Futurama.quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:07 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)uthanasia/index.html
Een oude fiets olé, oléquote:Op donderdag 3 april 2008 18:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij had toch zo'n aygo? Tja, need we say more...
Jij probeert gewoon je status te ontlenen aan hoe hard je andere mensen kan dwingen geld op te hoesten voor jouw leefomgeving.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:36 schreef du_ke het volgende:
Een oude fiets olé, olé.
Maar goed ik probeer ook geen status te ontlenen aan auto's. Dat is meer iets voor Limburgers en Marokkanen.
Beter dan status willen ontlenen aan laffe argumenten om inbrekers dood te willen schietenquote:Op vrijdag 4 april 2008 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij probeert gewoon je status te ontlenen aan hoe hard je andere mensen kan dwingen geld op te hoesten voor jouw leefomgeving.![]()
Hoe meer jij mensen kan dwingen mileubelasting te betalen, hoe cooler je bent.
Weak, weak, weak!quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:51 schreef du_ke het volgende:
Beter dan status willen ontlenen aan laffe argumenten om inbrekers dood te willen schieten.
Nep-geweldverafschuwer van me
Hij roept nog vaker op tot geweld dan de gemiddelde Wildersaanhanger hierquote:
Dat is ook iets wat ik heel graag wil, dat mensen mijn eigendom verwerpen en mijn spullen stelen zodat ik eindelijk een keer als een redneck los kan gaan.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:51 schreef du_ke het volgende:
Beter dan status willen ontlenen aan laffe argumenten om inbrekers dood te willen schieten.
Ga lekker voor Rita stemmen en lekker Trots(tm) zijn op Nederland.quote:
quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:46 schreef Monidique het volgende:
GEWELD!
Je herkent sarcasme toch wel he?quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ga lekker voor Rita stemmen en lekker Trots(tm) zijn op Nederland.![]()
We hebben een NWe hebben een E
We hebben een D
We hebben een E
We hebben een R
We hebben een L
We hebben een A
We hebben een N
We hebben een D
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! RITA!!!!!!!!!!!
Zu leben verstehen wir Deutschen vielleicht nicht; aber sterben, das können wir fabelhaft!quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:07 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)uthanasia/index.html
Inderdaad. Jij stemt toch Pechtold?quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Je herkent sarcasme toch wel he?
Oh. Was jij sarcastisch...quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Oh, we zijn geen sukkels. Phew.quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
We stemmen nog steeds in ruime meerderheid op etatistische leugenaars.quote:
Ik ben al gek.quote:
Laffe argumenten om inbrekers niet dood te schieten.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet zo generaliseren. Ik stem nergens meer op!quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:30 schreef PJORourke het volgende:
We stemmen nog steeds in ruime meerderheid op etatistische leugenaars.
Moet ik anders een Chivas voor je inschenken?quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:34 schreef PJORourke het volgende:
Ik ben al gek.
Denk je dat het werkt? Ik stem zelf principieel niet voor het Europees Parlement en Provinciale Staten. De opkomsten daarvan zijn op zijn zachtst gezegd nooit echt hoog te noemen maar veranderen zie ik het (jammer genoeg) nooit.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet zo generaliseren. Ik stem nergens meer op!
http://www.trouw.nl/dever(...)alle_fronten__opiniequote:Wilders wint echt op alle fronten (opinie)
Andre Krouwel, politicoloog verbonden aan de Vrije Universiteit
Lezersreacties op dit artikel (68) Reageer zelf
Door zo tegen hem tekeer te gaan bevestigt de Kamer de juistheid van Wilders’ rol in de clash der culturen.
Wilders had het debat van dinsdag al gewonnen voordat het was begonnen. Hij wint het debat al maanden! Zijn overwinning stond vast toen de minister-president een formele regeringsverklaring voorlas op de nationale televisie. De minister van buitenlandse zaken en de fractievoorzitter van het CDA toeterden mee dat Wilders zijn ’film’ beter niet kon uitzenden. Begrijpen het CDA en de andere gevestigde partijen dan niet dat het hem helemaal niet gaat om die veredelde power-point presentatie? Wilders staat voor een veel groter politiek project, hij is de Nederlandse variant van een wereldwijd politiek project van neoconservatieven uit de Verenigde Staten en Europa. Lees het programma – inclusief zijn ’Onafhankelijkheidsverklaring’ – er maar op na.
Geert Wilders is de Nederlandse exponent van de botsing der beschavingen, een strijd die is geformuleerd door de Amerikaanse conservatieve politicoloog Huntington. In zijn boek ’Clash of Civilisations’ zet Huntington uiteen dat er een nieuwe wereldorde bestaat waarin het niet gaat om een strijd tussen staten, maar om een strijd tussen culturen. Het idee van een wereldorde van soevereine staten moet worden verlaten, de dominante positie van het Westen wordt bedreigd door onoverbrugbare verschillen tussen culturen. Huntington heeft met deze visie een enorme invloed gehad op het Amerikaanse buitenlandse beleid. Vooral vice-president Dick Cheney gelooft heilig in deze oorlog der beschavingen, waardoor Huntingtons visie nu een self-fulfilling prophecy wordt. Neoconservatieven zijn dan ook niet onder de indruk van de argumenten dat de invallen in Afghanistan en Irak, en straks Iran, ingaan tegen de internationale rechtsorde. Voor hen is het oorlog. Al Qaida, een niet-statelijke organisatie, is de islamitische vijand die overal ter wereld moet worden bestreden. Ook in Nederland.
Vandaar dat Amerikaanse neoconservatieve denktanks politici als Wilders – maar ook Ayaan Hirsi Ali – ondersteunen om deze strijd der beschavingen in Nederland te voeren. Door het ontbreken van een goede wet op de partijfinanciering weten we niet in hoeverre Wilders verder wordt ondersteund.
Wilders vertaalt in zijn programma de strijd tegen islamisering in voorstellen om de westerse cultuur, met name het joods-christelijke gedachtegoed grondwettelijk vast te leggen en de Nederlandse cultuur weer Leitkultur te laten zijn, de grenzen te sluiten voor niet-westerse immigranten, Turkije buiten de EU te houden en de boerkini te verbieden om de islamisering van de sport tegen te gaan. Het lijkt lachwekkend, maar dat is het niet.
Terwijl het Wilders lukt om met iedere uitspraak en schijnbeweging de hele Nederlandse pers hijgend achter zich aan te krijgen, is het politieke project van Wilders en zijn neoconservatieve bondgenoten uit beeld geraakt. Overal in Europa werken de neocons rustig aan de afbraak van de Europese democratie en rechtsstaat. Burgerlijke vrijheden worden –door anti-terrorisme wetgeving en uitbreiding van opsporingsbevoegdheden – ondermijnd. Het publieke debat en klimaat worden beheerst door een ’politiek van angst’ waarbij immigranten en hun kinderen worden neergezet als mogelijke bondgenoten van de islamitische vijand. Al die Marokkanen met een dubbele nationaliteit zullen ook wel een dubbele loyaliteit hebben. En ze zijn – natuurlijk via de sociaal-democraten – al tot in de regering doorgedrongen! Dit verwrongen wereldbeeld wordt niet alleen in Nederland naar voren gebracht.
In Spanje belichaamde ex-premier Aznar van de Partido Popular het neoconservatieve politieke project. Ook Aznar maakte, met financiële hulp van rechtse Amerikaanse denktanks, voor de Spaanse verkiezingen van 2004 een ’filmpje’ waarin werd gesuggereerd dat de sociaal-democraten samenspannen met islamitische terroristen om de westerse beschaving ten prooi te laten vallen aan hun multiculturele project.
De minachting die Wilders liet zien in het debat komt echt niet (alleen) voort uit een persoonlijke aversie tegen Pechtold en Hamer, maar uit een diepe overtuiging dat deze progressieve politici onze kernwaarden verkwanselen. Het lukte de gevestigde partijen dan ook niet om Wilders ook maar één moment aan het wankelen te brengen.
Het stupide argument van CDA-fractievoorzitter Van Geel, dat Wilders een bange man is, was wel het toppunt. Wilders zegt dezelfde dingen waar Pim Fortuyn en Theo van Gogh voor zijn vermoord! Die man moet dag en nacht worden bewaakt, omdat hij continu wordt bedreigd. Wilders is een politicus die ergens in gelooft.
Ik vermoed dat Wilders erin zal slagen de strijd der beschavingen nog lang te voeren, omdat de gevestigde partijen een verkeerde strategie voeren. Zij vallen Wilders aan op zijn integriteit, en vormen één front tegen hem. Dat is precies wat hij wil. Het cordon sanitaire dat om Wilders is opgetrokken speelt hem in de kaart. Het sluit precies aan bij Wilders’ populistische tactiek, waarbij hij de hele politieke elite wegzet als een blok dat het volk niet vertegenwoordigt.
Ik hoop dat het werkt, maar ik kan voor mijzelf gewoon niet moreel verantwoorden om te stemmen en dus te stemmen over andermans eigendom. Ik bepaal ook niet wat voor planten de buurman op zijn balkon heeft, waarom zou ik wel bepalen waarom en wanneer iemand bv. de pil vergoed krijgt of waarom en wanneer iemand zichzelf mag afmaken? Daar ga ik niet over. Daar gaan die mensen zelf over.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:52 schreef MrX1982 het volgende:
Denk je dat het werkt? Ik stem zelf principieel niet voor het Europees Parlement en Provinciale Staten. De opkomsten daarvan zijn op zijn zachtst gezegd nooit echt hoog te noemen maar veranderen zie ik het (jammer genoeg) nooit.
Dat zeker.quote:We zijn gevangenen van een opgelegd systeem.
Waarom stem je niet op de partij die het meest overeenkomst met jouw ideeën? Daarmee is de kans groter dat er in de toekomst minder beslist wordt over andermans eigendommen dan nu het geval is.quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik hoop dat het werkt, maar ik kan voor mijzelf gewoon niet moreel verantwoorden om te stemmen en dus te stemmen over andermans eigendom. Ik bepaal ook niet wat voor planten de buurman op zijn balkon heeft, waarom zou ik wel bepalen waarom en wanneer iemand bv. de pil vergoed krijgt of waarom en wanneer iemand zichzelf mag afmaken? Daar ga ik niet over. Daar gaan die mensen zelf over.
[..]
Dat zeker.
Dat is waar, maar kiezen voor de maffiaclub die mij het minste aftroggelt vind ik geen goede keuze. Ik wil geen maffiaquote:Op zaterdag 5 april 2008 00:17 schreef Picchia het volgende:
Waarom stem je niet op de partij die het meest overeenkomst met jouw ideeën? Daarmee is de kans groter dat er in de toekomst minder beslist wordt over andermans eigendommen dan nu het geval is.
Op democratische manier dingen voor elkaar krijgen is dwang gebruiken. Dwang is immoreel.quote:Waarom streven libertairen niet op democratische wijze naar de opheffing van de democratie? Niet stemmen is namelijk niet echt een effectief middel om je doelstellingen te verwezenlijken. Waarom niet roeien met de riemen die je hebt? Als je simpelweg afwacht totdat de democratie zichzelf opheft, dan kun je lang wachten.
Het verschil zit hem in de initiatie van geweld en/of dwang. Als je mij een ram geeft of op mijn land komt bv. is dat initiatie. De overheid dwingt zonder dat ik maar iets fout heb gedaan. Als ik op mijn landje zit en niet de zoveel verhoogde rioolbelasting betaal, zelfs al kak ik in een bakje, dan komt de politie langs.quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:26 schreef Picchia het volgende:
Mogen libertairen geen dwang gebruiken om van dwang af te komen? Is dat immoreel? Je mag je eigendommen toch verdedigen, ofniet?
Chivasquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:37 schreef Boze_Appel het volgende:
Moet ik anders een Chivas voor je inschenken?
Dat klinkt als een goede reden om je eigendommen te verdedigen. Ze zitten namelijk al aan je eigendommen. Dus nu verdedig je je eigendomsrecht door democratische middelen tegen de overheid toe te passen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het verschil zit hem in de initiatie van geweld en/of dwang. Als je mij een ram geeft of op mijn land komt bv. is dat initiatie. De overheid dwingt zonder dat ik maar iets fout heb gedaan. Als ik op mijn landje zit en niet de zoveel verhoogde rioolbelasting betaal, zelfs al kak ik in een bakje, dan komt de politie langs.
Wat een bespottelijke complottheorie.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:58 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.trouw.nl/dever(...)alle_fronten__opinie
Wilders gefinancieerd door de AEI? Zou het dan echt?
Je beseft dat het geld en de regels en de gebouwen en etc. niet uit een magisch potje van goud komen hoop ik, maar dat die middelen gewoon uit belasting en dus dwang komen?quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:38 schreef Picchia het volgende:
Het is sowieso vreemd dat je er vanuit gaat dat een libertaire partij dwang gebruikt wanneer zij democratische middelen zou aanwenden. Aangezien ze zou streven naar de afschaffing van dwang.
Gasname afdwingen, daar absurde belastingen over heffen en dat geen belasting noemen? Wat?quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:18 schreef Picchia het volgende:
Belastingen zijn niet de enige bron van inkomsten van de overheid. Volgens de miljoenennota van 2007 genereert de overheid als organisatie ook 24 miljard aan inkomsten op private wijze, aandelen in bedrijven en gasbaten.
Welk punt? Dat jij van mijn spullen af moet blijven?quote:Daarnaast blijft het punt van zelfverdediging staan.
Ten eerste hoef je geen gas af te nemen. Je kunt ook in alternatieven investeren.quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gasname afdwingen, daar absurde belastingen over heffen en dat geen belasting noemen? Wat?
Privaat? Hoe naief kan je zijn?
Het punt dat democratische middelen aanwenden om je eigendommen te beschermen (of verdedigen) tegen een overheid die het initiatief neemt om jouw eigendommen te stelen een vorm van zelfverdediging is. En zodoende gerechtvaardigd is voor een libertair.quote:Welk punt? Dat jij van mijn spullen af moet blijven?
http://www.volkskrant.nl/(...)ns%2C_minder_terreurquote:Het islamitische terrorisme zal na 2020 langzaam afnemen, doordat het aantal jonge mannen in de Arabische wereld tegen die tijd aanzienlijk is gedaald. Dit zegt de Duitse socioloog en demograaf Gunnar Heinsohn vandaag in de Volkskrant. Heinsohn was de afgelopen dagen in Nederland voor de presentatie van zijn boek Zonen grijpen de wereldmacht.
Volgens Heinsohn is er een sterk verband tussen oorlog en geboortecijfers. De meeste burgeroorlogen en andere conflicten worden gevoerd in landen met een groot aantal jonge mannen voor wie geen emplooi is. Dat geldt bijvoorbeeld voor de Arabische wereld, Kenia en Afghanistan.
De westerse oorlogen in Irak en Afghanistan zijn volgens Heinsohn tot mislukken gedoemd, omdat de Taliban en andere strijdgroepen een enorm reservoir aan jonge strijders achter de hand hebben.
Omgekeerd gaan conflicten voorbij als het geboortecijfer daalt, aldus Heinsohn. Zo zijn de meeste guerrillaoorlogen in Zuid-Amerika beëindigd omdat er te weinig strijders waren. Ook in landen als Libanon en Algerije is de vrede teruggekeerd nadat het geboortecijfer daalde. Heinsohn verwacht daarom dat het islamitisch terrorisme na 2020 grotendeels verdwijnt, omdat Arabische vrouwen minder kinderen krijgen.
Nu al op?quote:
Grappig feitje is wel dat de gemiddelde leeftijd van de NSDAP'ers rond de 20 jaar lag. Om oorlog uit te lokken hoef je alleen maar de bevolkingsgroei te stimuleren, de rest volgt automagisch.quote:Op zaterdag 5 april 2008 03:45 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ns%2C_minder_terreur
Wehehe. Ik pleit nog wel eens voor preventieve castratie van al het manvolk ten behoeve van de wereldvrede, maar preventieve abortus is natuurlijk een veel beter plan.
Jaquote:
Raar dat dergelijke sociologische verschijnselen wel de mens bekend zijn, maar dat het er niks aan verhelptquote:Op zaterdag 5 april 2008 03:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Grappig feitje is wel dat de gemiddelde leeftijd van de NSDAP'ers rond de 20 jaar lag. Om oorlog uit te lokken hoef je alleen maar de bevolkingsgroei te stimuleren, de rest volgt automagisch.
Er zijn uitzonderingenquote:Op zaterdag 5 april 2008 04:10 schreef sigme het volgende:
Raar dat dergelijke sociologische verschijnselen wel de mens bekend zijn, maar dat het er niks aan verhelpt. De mens is een domme diersoort.
quote:
Ik las het. Ik zag geen concrete gegevens, dus vooralsnog lijkt het voornamelijk gebaseerd op anekdotes. Ben er niet van onder de indruk.quote:Op zaterdag 5 april 2008 03:45 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ns%2C_minder_terreur
Wehehe. Ik pleit nog wel eens voor preventieve castratie van al het manvolk ten behoeve van de wereldvrede, maar preventieve abortus is natuurlijk een veel beter plan.
De Volkskrant - vrijdag 4 april 2008 - Cicero.quote:Door hun levensgeschiedenis te beschrijven probeert Burleigh de terrorist te demystificeren en van alle glamour te ontdoen. Daarmee relativeert hij de ideologie of de goede zaak, die het geweld moet rechtvaardigen. 'We overschatten de mate waarin terroristen ook maar enige kennis hebben van de zaak waarvoor ze zeggen te vechten. 'We lazen een heleboel theorieën maar half, maar we begrepen ze helemaal', zei een lid van de Baader-Meinhofgroep. Het linkse terrorisme was gebaseerd op halfverteerde slogans. Bij Al Qaida zie je iets soortgelijks. Ze zeggen voor de zuivere islam te vechten, maar ze hebben helemaal geen theologische kennis. Bin Laden was aannemer, Al-Zawahiri chirurg. Ze maken een eigen brouwsel van islamitische denkers uit het verleden, van islamitische ideologen als Qutb en van de haat die op internet circuleert.'
De islamitische terroristen lijken op de achterban die rond 1900 de wereld onveilig maakten. De anarchisten vermoordden staatshoofden, zoals de Amerikaanse president McKinley, de Russische Tsaar Alexander II en de Franse president Carnot. Daarnaast was hun haat tegen de rijken zo sterk, dat ze willekeurige leden van de bourgeoisie troffen. Zo vielen meer dan dertig doden bij een aanslag op de Liceo Opera in Bercelona in 1893.
'Zowel bij de anarchisten als bij de islamitische terroristen zie je een netwerk van ad hoc-groepjes, die zichzelf radicaliseren. Groepjes islamitische jongeren komen bij elkaar om te klagen over de barbaarse dingen die moslims worden aangedaan door kruisvaarders en zionisten. Vervolgens gaan ze paintballen en wildwatervaren om hun onderlinge band te versterken. Vaak gaan ze naar Pakistan, met de bedoeling om in Afghanistan te vechten. Daar komen ze heel cynische lieden tegen, die zeggen: je bent eigenlijk niet veel waard als guerilla-strijder, waarom vecht je de oorlog niet uit in eigen land? We krijgen hier de afdankertjes van het slagveld', zegt Burleigh.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 21:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Voorwaar, dit snijdt hout, toekomstige Leidenaar.
Yep en lafheid, vooral veel lafheidquote:Op zaterdag 5 april 2008 11:32 schreef Monidique het volgende:
De Nederlandse traditie is toch dat geloven en bevolkingsgroepen langs elkaar heen leven en dat een kleine bestuurderselite de macht heeft?
quote:In de eerste helft van de Nederlandse Gouden Eeuw was ongeveer
40 procent van alle Amsterdammers allochtoon.
http://onzemaninteheran.com/?p=332#more-332quote:De preek bestaat uit twee delen. het eerste deel is meestal religieus en ook dit keer was dat niet anders. “Voor degenen die in god geloven is hun leven een paradijselijke tuin van goedheid”, zei Khatami (nogmaals, niet de voormalige hervormingsgezinde president). “Ongelovigen lessen hun dorst met zout water, uiteindelijk hebben ze niets.”
In het tweede gedeelte van de preek ging het ook over Nederland en de film.
“Ik heb de tekst van deze hatelijke film gelezen, en ik zeg u het zijn allemaal leugens”, zei de gebedsleider. “De arme Nederlandse parlementarier die hem heeft gemaakt heeft wel 40 keer Israel bezocht. De hand van het zionisme zit hierachter.”
Verder deed hij geen oproepen tegen Nederland en niemand riep ‘Dood aan Nederland’ (wel ‘dood aan Amerika, Israel en Engeland’). Voor de duidelijkheid ‘dood aan’ - kan ook vrijelijk worden vertaald met ‘weg met’. Voordat ik er was waren er net 12 Nederlandse toeristen geweest, zo vertelde een van de wachters bij het gebed. “Van Basten doet het overigens niet zo lekker als trainer”, zei hij tegen me.
Later die middag toog ik naar de Nederlandse ambassade, alwaar twee agenten een groot hekwerk bewaakten dat deze week voor het gebouw is geplaatst. “Er was een demonstratie aangekondigd, maar niemand is gekomen”, legde de hoofdagent met zwarte in plaats van groene pet uit. “Misschien morgen”, zei hij.
We zullen zien. Uiteindelijk ben ik vandaag maar kabab gaan eten, wat een mooi einde was voor mijn zoektocht naar boze mensen. Wordt desondanks waarschijnlijk vervolgd.
Date zit in Belgie, en de Chivas is op. Helaas rook ik door alle toestanden weer wel..quote:
Nee jij wilt zelf willekeurig geweld gebruiken op basis van bijzonder magere argumenten, goddank dat ons democratische bestel dat tegenwerkt.quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is waar, maar kiezen voor de maffiaclub die mij het minste aftroggelt vind ik geen goede keuze. Ik wil geen maffiaIk wil niet van totaal afgeranselt naar af en toe een flinke ros, ... ik wil helemaal niet geslagen worden.
[..]
Op democratische manier dingen voor elkaar krijgen is dwang gebruiken. Dwang is immoreel.
Foei tochquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Date zit in Belgie, en de Chivas is op. Helaas rook ik door alle toestanden weer wel..
bron?quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:14 schreef du_ke het volgende:
Nee jij wilt zelf willekeurig geweld gebruiken op basis van bijzonder magere argumenten, goddank dat ons democratische bestel dat tegenwerkt.
Nee, het is net gestopt met regenen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:49 schreef sigme het volgende:
Foei toch.
Is het aan die kant van het land ook zulk hemels weer? Ik ben de hele dag al buiten. Nu even een broodje eten, zo weer naar buiten.
Het komt hier met bakken uit de hemel zetten. Dus in die zin best hemels weer.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:49 schreef sigme het volgende:
Is het aan die kant van het land ook zulk hemels weer? Ik ben de hele dag al buiten. Nu even een broodje eten, zo weer naar buiten.
Van je geweldsverheerlijking? Komt zeer regelmatig voorbij toch?quote:
Dat is alleen in jouw fanatasiewereldje voorbij gekomen. Ik verafschuw telkens geweld, maar hou mij voor mij, mijn dierbaren en mijn eigendom, desnoods met geweld, te beschermen. Als een inbreker mijn huis binnenkomt om mijn spullen te jatten krijg hij een bestklap.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:56 schreef du_ke het volgende:
Van je geweldsverheerlijking? Komt zeer regelmatig voorbij toch?
Ik denk er in grote lijnen ook wel zo over hoewel ik tot nu toe wel heb gestemd voor de Tweede Kamer en de gemeenteraadsverkiezingen. Maar wat betreft het EP en PS zie je toch dat niet stemmen amper lijkt te werken. Politici laten zich wel uit over de lage opkomsten maar daarna gaat het gewoon als vanouds weer verder. Dat is opzich een moedeloze constatering.quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik hoop dat het werkt, maar ik kan voor mijzelf gewoon niet moreel verantwoorden om te stemmen en dus te stemmen over andermans eigendom. Ik bepaal ook niet wat voor planten de buurman op zijn balkon heeft, waarom zou ik wel bepalen waarom en wanneer iemand bv. de pil vergoed krijgt of waarom en wanneer iemand zichzelf mag afmaken? Daar ga ik niet over. Daar gaan die mensen zelf over.
Dat zeker.
http://www.economist.com/(...)fm?story_id=10909941quote:A systemic problem
[...]
With Mr Olmert's government approaching the two-year average lifespan, the Likud has had a comfortable lead in the polls for some time. A few months ago pundits were predicting that its support would collapse come the election, because most voters would still reluctantly prefer to give the peace process a chance. Now that seems less certain. These days its leader, Binyamin Netanyahu, argues that Israel needs to revive the West Bank's economy and improve life for the Palestinians, but not talk peace just yet. Unless there is a genuine breakthrough in the coming months, more Israelis will be inclined to agree. Mr Netanyahu's main handicap is that as finance minister in 2003 he designed the reforms that impoverished so many of them. But it's nothing that a little coalition-building can't fix.
Paradoxically, it was right-wing governments that made the big territorial withdrawals, Sinai in 1982 and Gaza in 2005, because they were able to convince right-wing voters that this was the right thing to do. Yet as long as the Palestinian leadership remains split between the West Bank and Gaza, it will be impossible to reach a deal in which Israel's security comes before Palestinian independence. At some point, and perhaps quite soon, the political cost of being exposed to daily rocket fire from Gaza may outweigh that of losing dozens of troops in a massive operation to destroy Hamas's power there. That, in turn, could be the death knell of Mahmoud Abbas's leadership in the West Bank and possibly of the Palestinian Authority itself. In extremis, Israel could find itself back in charge of the occupied territories, with nobody to give the keys to, and the wheel will have come full circle.
It may be idle to imagine that something as prosaic as a new electoral system could prevent this. The breakdown of the Palestinian polity may have gone too far already. But if a moderate Israeli leader could take on the settlers without fear of the government collapsing, perhaps he could start a process of gradual disconnection from the West Bank to convince Palestinians that most Israelis really do want to let them build a state of their own.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Niets zo eenvoudig als politie & journalisten optrommelen.
En die is dan voor "onderwijs en zorg"quote:Op zaterdag 5 april 2008 15:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb een nieuw geniaal idee: de takstaks! Belasting betalen omdat je belasting moet betalen. Ik stel 5% voor. Dus koop je iets waar 19% taks op zit moet je over die 19% nog 5% betalen.
Mensen: in de weg lopende, met etterende klieren bedekte apen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:43 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie door de mensen het bos niet meer.
Goed idee voor de concurrerende overheid die ik ga opstarten.quote:Op zaterdag 5 april 2008 15:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb een nieuw geniaal idee: de takstaks! Belasting betalen omdat je belasting moet betalen. Ik stel 5% voor. Dus koop je iets waar 19% taks op zit moet je over die 19% nog 5% betalen.
Decadente apen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mensen: in de weg lopende, met etterende klieren bedekte apen.
Zak toch in de stront met je evolutie.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:47 schreef Monidique het volgende:
Mensen: in de weg lopende, met etterende klieren bedekte apen.
Zo'n cloaca is toch verdomd ingenieus, nietwaar.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:08 schreef MrX1982 het volgende:
Intelligent design.
Hoe verklaart men duiven?
Ik zou best een cloaca willen hebben.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:20 schreef Autodidact het volgende:
Zo'n cloaca is toch verdomd ingenieus, nietwaar.
De afwezigheid ervan zou minder ingenieus geweest zijn ja.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zo'n cloaca is toch verdomd ingenieus, nietwaar.
Die vraag kan ik beantwoorden: Ja, daar zitten wij middenin.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:10 schreef MrX1982 het volgende:
Dat over Amerika klinkt interessant. Zitten we middenin een keerpunt in de geschiedenis?
Nee, de Amerikaanse Eeuw is nog maar net begonnen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:10 schreef MrX1982 het volgende:
Dat over Amerika klinkt interessant. Zitten we middenin een keerpunt in de geschiedenis?
Waarmee ik bedoel: wanneer niet?quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:23 schreef Aoristus het volgende:
Ja, daar zijn M en ik al over ingelicht in het Maagdenhuis destijds
Juist. Transatlantische verdragen: hoe lang nog?quote:
Hier verheerlijk je alweer geweldquote:Op zaterdag 5 april 2008 14:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is alleen in jouw fanatasiewereldje voorbij gekomen. Ik verafschuw telkens geweld, maar hou mij voor mij, mijn dierbaren en mijn eigendom, desnoods met geweld, te beschermen. Als een inbreker mijn huis binnenkomt om mijn spullen te jatten krijg hij een bestklap.
5.quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:29 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Juist. Transatlantische verdragen: hoe lang nog?
Dat is precies het getal wat ik in gedachten had. Je hebt gewonnen: een compleet verzorgd topic om te kankeren op Amerika en diens wereldvernietigersquote:
Heb je verheerlijken welleens opgezocht in een woordenboek?quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:32 schreef du_ke het volgende:
Hier verheerlijk je alweer geweld. Een laf excuusje is voor jou voldoende om iemand half dood te slaan. Dat is een nogal wat lagere drempel dan de overheid hier in NL over het algemeen hanteert.
Heeft ook weinig met geweld verafschuwen te maken trouwens.
Dat neem ik dan voor waar aanquote:Op zaterdag 5 april 2008 18:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die vraag kan ik beantwoorden: Ja, daar zitten wij middenin.
Sorry maar ik vind jou nogal kinderachtig aan de ene kant heel hard huilen over dat de belasting door geweld wordt afgedwongen en aan de andere kant jezelf het recht geven een inbreker (of iemand anders, je grenzen lijken niet zo duidelijk) half dood te slaan. Sorry maar daar word ik nogal kriegelig van. Er zijn hier op dit forum weinig mensen die zo vaak staan te popelen om uit te leggen dat ze een ander maar wat graag in elkaar meppenquote:Op zaterdag 5 april 2008 19:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb je verheerlijken welleens opgezocht in een woordenboek?
Kinderachtig getroll.
Wat een heldenquote:Op zaterdag 5 april 2008 19:55 schreef Autodidact het volgende:
Gewoon m'n glas vullen, en niet te veel lullen.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:55 schreef Autodidact het volgende:
Volgens mij rollen die jochies met hun brommertjes op hun achterwiel door mijn straatquote:Op zaterdag 5 april 2008 19:55 schreef Autodidact het volgende:
Is zo'n knuppel met baksteen de laatste mode bij jullie?quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:13 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Volgens mij rollen die jochies met hun brommertjes op hun achterwiel door mijn straat
WAT?quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:18 schreef Autodidact het volgende:
Is zo'n knuppel de laatste mode bij jullie?
Ja, in die clip staat hij samen met Autodidact. Drie keer raden waarom ze er hier zo vaak over beginnen.quote:
Zo kansloos. Heel die "ghetto" en "gangster" attitude is zo lachwekkend. Geef mij dan maar die Amerikaanse rappers daar komt het nog enigszins geloofwaardig over (bij een aantal).quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:55 schreef Autodidact het volgende:
quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:28 schreef MrX1982 het volgende:
Zo kansloos. Heel die "ghetto" en "gangster" attitude is zo lachwekkend. Geef mij dan maar die Amerikaanse rappers daar komt het nog enigszins geloofwaardig over (bij een aantal).
Yup.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo kansloos. Heel die "ghetto" en "gangster" attitude is zo lachwekkend. Geef mij dan maar die Amerikaanse rappers daar komt het nog enigszins geloofwaardig over (bij een aantal).
Straks gaat Ali B dat ook doen bij Irene Moors en Carlo Boszhard op zondagmiddagquote:
Er is ook zo'n kookflimpje met Alison Goldfrapp. Ze baalde als een stier.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:43 schreef MrX1982 het volgende:
Straks gaat Ali B dat ook doen bij Irene Moors en Carlo Boszhard op zondagmiddag.
"Gangster" couscous.
Ons eigen South Central LA.quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ga vanavond voor de verandering maar eens aan het bier![]()
.
.
Ga je weer fietsen jatten vanavond?quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:07 schreef du_ke het volgende:
Ja bier moet het worden vanavond.
Mijn voordeur komt in de clip voor.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ons eigen South Central LA.
Die polder "gangsters" zouden eigenlijk een tijdje naar Compton of Inglewood moeten gaan.
Hoort natuurlijk bij zijn interpretatie van het libertarisme.quote:
Ook vanavond zal ik geen fietsen jattenquote:Op zaterdag 5 april 2008 21:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ga je weer fietsen jatten vanavond?
Helaas kan ik het via zoeken niet meer vinden, maar ik weet zeker dat je een keer in de SC stoer zat te doen dat je dronken een fiets had gestolen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:29 schreef du_ke het volgende:
Ook vanavond zal ik geen fietsen jatten. Waar ik tegen ben zal ik namelijk ook niet doen
.
Da's Utrecht toch? Schroevedraaier, koevoet, flipper en een baksteeeen, anders gaan we nergens heeeenquote:Op zaterdag 5 april 2008 20:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Is zo'n knuppel met baksteen de laatste mode bij jullie?
MrX1982 leert stappen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ga vanavond voor de verandering maar eens aan het bier![]()
.
.
Ga het gerust opzoeken want je zal falen. Ik heb nooit een fiets gejat. Nimmer.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Helaas kan ik het via zoeken niet meer vinden, maar ik weet zeker dat je een keer in de SC stoer zat te doen dat je dronken een fiets had gestolen.
Lang leve de groetzone.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:03 schreef Aoristus het volgende:
In tegenstelling tot wat het lijkt, zit de straat nog niet vol met tuig, sommigen zeggen zelfs gedag
Excuses is een iets waar jij beter mee kan beginnen, maar dat fietsengebeuren heb ik jou bij in gedachte. Ik weet zeker dat jij het was en anders was het iemand van pol. Ik heb gezocht, maar geen bewijs gevonden om mijn sterke vermoedens te bevestigen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:25 schreef du_ke het volgende:
Ga het gerust opzoeken want je zal falen. Ik heb nooit een fiets gejat. Nimmer.
Dus ik ben verdomde benieuwd hoe je dit verzonnen hebt en verwacht dan ook een overduidelijke bron van je of excuses want dit is nogal laag.
Dat klopt.quote:
Bedankt, ik ben in de stemming om iemand een klap voor zijn bek te gevenquote:
Mileuonvriendelijke kolenstoommachine!quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:52 schreef Reya het volgende:
Tijd om even wat stoom af te blazen, mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |