Dat er bij dat voorstel (van De Vries uit 2002) nog eens wordt gekeken naar opties om subsidie voor nieuwe partijen -ook in andere vormen dan de gebruikelijke- te subsidiëren.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:30 schreef FJD het volgende:
Eerste punt is wel ontzettend vaag, breed en in redelijk onduidelijke taal. Wat willen ze nu precies?
Weet ik veel. Punt is dat jouw stelling dat Groen Links vást geen voorstander zou zijn van aanpassing van de regels opdat nieuwe partijen makkelijker aan subsidie kunnen komen, niet klopt.quote:Tweede punt is dat de grondslag voor de subsidie moet worden opgerekt naar het behaalde aantal stemmen. Dan blijft de huidige situatie waarin alleen partijen die hebben meegedaan aan verkiezingen subsidie krijgen dus intact. Als je ze geen subsidie wilt geven dan zie ik ook niet in waarom je inzicht zou willen.
Slecht opgelet, vriend. Ik hoop niet dat je agressief wordt als je ziet dat anderen voor je 120 rijden, of als ze remmen voor rood licht.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
U heeft uw rijbewijs bij een pakje boter gekregen. U kan voor het niet laten invoegen van ander verkeer een boete krijgen wegens hinder. Dat u het maar weet.
quote:In artikel 5 van die wet staat: ‘u mag geen gevaar of hinder op de openbare weg veroorzaken’. Het is aan de weggebruiker zelf om te bedenken hoe hij dit kan voorkomen. Eigen verantwoordelijkheid telt zwaar voor VROM.
Heel slecht opgelet vriend, wie zegt dat ik naar links moest en dus de snelweg opkwam? Kennelijk bent u niet bekend met het fenomeen ritsen? Doorrijden tot het einde van de strook en dan is het de bedoeling dat zowel de rechterkant als de linkerkant zijn of haar snelheid aanpast.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:46 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Slecht opgelet, vriend. Ik hoop niet dat je agressief wordt als je ziet dat anderen voor je 120 rijden, of als ze remmen voor rood licht.
Sterker: het naar links uitwijken is een gedraging in de zin van WAHV en kost 75 Euro, ook als daarmee geen andere bestuurder wordt gehinderd. Er wordt ook voor geschreven, omdat het één van de oorzaken is van het onstaan van files. Niet voor niets worden op veel autosnelwegen ter hoogte van in- en uitvoegstroken doorgetrokken strepen aangebracht om het van rijstrook wisselen tegen te gaan; alsdan kost het 130 euro.
http://www.verkeersforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4294
U moet nog veel leren meneer. De persoon rechts van mij bleef express kleven aan de bumper van zijn voorganger, wat ervoor zorgde dat er geen ruimte was voor mij om in te voegen en ik nagenoeg tot stilstand kwam. Dat terwijl ik ruim 100 meter ervoor al mijn richtingaanwezer aan had gedaan. Dat is gewoon hinder, en dan hang je... ook als je autodidact heet.quote:Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;
Ritsen is niet hetzelfde als invoegen. Ritsen doe je op dezelfde weg, invoegen doe je van een andere weg. Je bedoelt dus ritsen, en niet invoegen.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel slecht opgelet vriend, wie zegt dat ik naar links moest en dus de snelweg opkwam? Kennelijk bent u niet bekend met het fenomeen ritsen? Doorrijden tot het einde van de strook en dan is het de bedoeling dat zowel de rechterkant als de linkerkant zijn of haar snelheid aanpast.
Volgens mij wordt het ook wel gebruikt als 2 wegen of een weg en een oprit samenkomen. Weet het zelfs wel zeker.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ritsen is niet hetzelfde als invoegen. Ritsen doe je op dezelfde weg, invoegen doe je van een andere weg. Je bedoelt dus ritsen.
Zou dat heel, heel misschien ook aan jou kunnen liggenquote:Wat reageer je weer lekker finnig trouwens.
In weze is het hetzelfde, of het nu vanuit de linkerkant gebeurd of van de rechterkant. Zo geldt namelijk ook dat er ruimte gemaakt zal moeten worden voor diegene die invoegt (de snelweg op), dat doet men door een baan op te schuiven als het kan, of anders door van het gas af te gaan.. of eventueel gas bij te geven. Vrachtwagenchauffeurs blijven soms dermate dicht op elkaar hangen dat er geen auto meer kan invoegen, die krijgen dan ook gewoon een bekeuring.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ritsen is niet hetzelfde als invoegen. Ritsen doe je op dezelfde weg, invoegen doe je van een andere weg. Je bedoelt dus ritsen.
Bij invoegen is dat is dus gewoon niet zo - dan moet degene die invoegt voorrang verlenen en desnoods afremmen. Zie de link die ik gaf.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In weze is het hetzelfde, of het nu vanuit de linkerkant gebeurd of van de rechterkant. Zo geldt namelijk ook dat er ruimte gemaakt zal moeten worden voor diegene die invoegt (de snelweg op), dat doet men door een baan op te schuiven als het kan, of anders door van het gas af te gaan.. of eventueel gas bij te geven. Vrachtwagenchauffeurs blijven soms dermate dicht op elkaar hangen dat er geen auto meer kan invoegen, die krijgen dan ook gewoon een bekeuring.
Vooral denken dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij invoegen is dat is dus gewoon niet zo. Zie de link die ik gaf.
Maar goed, wordt vooral boos op anderen in het verkeer.
Fout. Je hebt tijdens je rijlessen geleerd niet van je baan af te gaan als iemand gaat invoegen. Sterker nog, je hebt eerder geleerd dat je op je baan blijft.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In weze is het hetzelfde, of het nu vanuit de linkerkant gebeurd of van de rechterkant. Zo geldt namelijk ook dat er ruimte gemaakt zal moeten worden voor diegene die invoegt (de snelweg op), dat doet men door een baan op te schuiven als het kan, of anders door van het gas af te gaan.. of eventueel gas bij te geven. Vrachtwagenchauffeurs blijven soms dermate dicht op elkaar hangen dat er geen auto meer kan invoegen, die krijgen dan ook gewoon een bekeuring.
Zie de link die ik gaf, Mutant. Ik claim dit niet, dit zijn verkeersregels. Je kunt ook wat minder koppig wezen.quote:
Ik heb geleerd dat ik bij een vrachtwagen van baan moet wisselen, omdat remmen voor filevorming zorgt. Een vrachtwagen trekt immers op als een olifant en het duurt even voordat deze 80 rijd. Maar blijf jij vooral rechts hangenquote:Op donderdag 3 april 2008 18:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Fout. Je hebt tijdens je rijlessen geleerd niet van je baan af te gaan als iemand gaat invoegen. Sterker nog, je hebt eerder geleerd dat je op je baan blijft.
Maar ja, moest zeker weer goedkoop he??
Zelflerende, leer dit maar weer af, wil je?quote:Op donderdag 3 april 2008 17:58 schreef Autodidact het volgende:
() finnig ()
Kennelijk lees jij niet in wat voor situatie ik zat, die link die je geeft heeft namelijk geen zak met deze situatie te maken. Er is geen sprake van een pardoes naar links of naar rechts goan... er is sprake van een gelijke snelheid.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zie de link die ik gaf, Mutant. Ik claim dit niet, dit zijn verkeersregels. Je kunt ook wat minder koppig wezen.
Dat heb je gemist volgens mij. 'Finnig' was een grapje van Apropos.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Zelflerende, leer dit maar weer af, wil je?
Ik had het daar dan ook niet over. Het gaat over deze situatie (invoegen op een snelweg). Bij de les blijven. Als we het over ritsen hadden moet hij ruimte maken.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kennelijk lees jij niet in wat voor situatie ik zat, die link die je geeft heeft namelijk geen zak met deze situatie te maken.
Klopt, dank u!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Uiteraard moet je ruimte laten tussen jezelf en je voorganger, anders is het bumperkleven.
Bij ritsen ben je verplicht ruimte maken en om en om in te voegen.
Klopt, maar dat houdt niet in dat je koppig op je baan moet blijven als er verkeer wil gaan invoegen en de banen daarnaast allemaal leeg zijn. Je riskeert dan een boete wegens verkeershinder.quote:Bij invoegen van toerit naar rijbaan heb je geen enkel recht, daar heeft de rijder op de baan voorrang.
Ik rijd altijd links, omdat rechts vrachtverkeer en bejaarden zitten.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat ik bij een vrachtwagen van baan moet wisselen, omdat remmen voor filevorming zorgt. Een vrachtwagen trekt immers op als een olifant en het duurt even voordat deze 80 rijd. Maar blijf jij vooral rechts hangen
Niet BIJ filevorming, daar heb ik het niet over. Goed lezen aah.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik rijd altijd links, omdat recht vrachtverkeer en bejaarden zitten.
In principe moet je altijd rechts rijden en zo weinig mogelijk van baan verwisselen, JUIST bij filevorming.
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:09 schreef sigme het volgende:
Opzettelijk iemand er niet tussenlaten is overtreding van artikel 5.
Als er geen ruimte gemaakt kan worden heeft invoeger de laagste prioriteit.
Dat verkeer zal jou toch echt voorrang moeten verlenen als jij daar al rijdt. Je moet echter wel ruimte laten, zodat iemand ook kan invoegen, zeker bij filevorming.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, maar dat houdt niet in dat je koppig op je baan moet blijven als er verkeer wil gaan invoegen en de banen daarnaast allemaal leeg zijn. Je riskeert dan een boete wegens verkeershinder.
Geldt niet als jij gewoon voorrang hebt. Dan hoef je niemand er tussen te laten.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:09 schreef sigme het volgende:
Opzettelijk iemand er niet tussenlaten is overtreding van artikel 5.
Ik ben daar eigenlijk wel blij mee, want dan heb ik allle ruimte als ik er rechts voorbij ga!!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Wat ik overigens nooit begrijp bij invoegend verkeer dat men direct wil invoegen zodra het kan. Doorrijden en gebruik maken van het asfalt. Er is al zo weinig asfalt.
Prutsers op de weg.
Exact, echt daar heb ik een teringhekel aan. En dit was dus ook het geval bij mij vanmiddag trouwens.. ik reed door tot het bord (ritsen hier) en die idioot naast me was kennelijk van mening dat ik voordrong en besloot me er maar niet tussen te laten (nadat ik mijn snelheid netjes had aangepast e.d.). Daarom was ik behoorlijk pissed off.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Wat ik overigens nooit begrijp bij invoegend verkeer dat men direct wil invoegen zodra het kan. Doorrijden en gebruik maken van het asfalt. Er is al zo weinig asfalt.
Prutsers op de weg.
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Wat ik overigens nooit begrijp bij invoegend verkeer dat men direct wil invoegen zodra het kan. Doorrijden en gebruik maken van het asfalt. Er is al zo weinig asfalt.
Prutsers op de weg.
Je weet hoe je dan moet reageren hè:quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Wat ik overigens nooit begrijp bij invoegend verkeer dat men direct wil invoegen zodra het kan. Doorrijden en gebruik maken van het asfalt. Er is al zo weinig asfalt.
Je zegt precies hetzelfde als wat ik zeg nerd.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat verkeer zal jou toch echt voorrang moeten verlenen als jij daar al rijdt. Je moet echter wel ruimte laten, zodat iemand ook kan invoegen, zeker bij filevorming.
Ja hoewel het uitkijken is omdat sommige mensen gewoon stil gaan staan op de weg om te kunnen invoegen terwijl je beter kunt doorrijden. Hele invoegstrook gebruiken en op de rechterbaan ruimte laten voor invoegend verkeerquote:Op donderdag 3 april 2008 18:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik ben daar eigenlijk wel blij mee, want dan heb ik allle ruimte als ik er rechts voorbij ga!!
Wat dacht je van die betweters (ik noem ze autodidacten) die met hun dikke SUV precies tussen twee stroken gaan rijken, zodat jij er niet langs kan en dus niet de volledige strook kan gebruiken.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja hoewel het uitkijken is omdat sommige mensen gewoon stil gaan staan op de weg om te kunnen invoegen terwijl je beter kunt doorrijden. Hele invoegstrook gebruiken en op de rechterbaan ruimte laten voor invoegend verkeer.
Gelukkig "durven veel" mensen niet en gaan ze gelijk bij het invoegpunt een poging doen, terwijl je echt prinsheerlijk en volledig legaal een stuk door kunt rijden en rustig kunt invoegen.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja hoewel het uitkijken is omdat sommige mensen gewoon stil gaan staan op de weg om te kunnen invoegen terwijl je beter kunt doorrijden. Hele invoegstrook gebruiken en op de rechterbaan ruimte laten voor invoegend verkeer.
Van die gestreste managersquote:Op donderdag 3 april 2008 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, echt daar heb ik een teringhekel aan. En dit was dus ook het geval bij mij vanmiddag trouwens.. ik reed door tot het bord (ritsen hier) en die idioot naast me was kennelijk van mening dat ik voordrong en besloot me er maar niet tussen te laten (nadat ik mijn snelheid netjes had aangepast e.d.). Daarom was ik behoorlijk pissed off.
Onee? Dan zou het principe ritsen niet werken slimmerik.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef Autodidact het volgende:
Geldt niet als jij gewoon voorrang hebt. Dan hoef je niemand er tussen te laten.
Je hebt het over ritsen in jouw situatie en mrx1982 heeft het over invoegen... ehrm?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, echt daar heb ik een teringhekel aan. En dit was dus ook het geval bij mij vanmiddag trouwens.. ik reed door tot het bord (ritsen hier) en die idioot naast me was kennelijk van mening dat ik voordrong en besloot me er maar niet tussen te laten (nadat ik mijn snelheid netjes had aangepast e.d.). Daarom was ik behoorlijk pissed off.
Beter lezen (zie eerdere post, het gaat over invoegen en niet over ritsen). De babylonische verpspreking is compleet volgens mij. Tegen een dove als jij valt niet te praten.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onee? Dan zou het principe ritsen niet werken slimmerik.
Zucht.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onee? Dan zou het principe ritsen niet werken slimmerik.
Ik heb wel regelmatig last van bumperklevers op mijn voorbumper.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je weet hoe je dan moet reageren hè:
- Groot licht aan
- Aanhoudend claxoneren
- Bumperkleven
- Voorbij rijden en middelvinger opsteken
Invoegen is de handeling, ritsen is het systeem. Dat krijg je als Autodidact aan de haal gaat met mijn verhaal. Artikel 5 geldt trouwens voor zowel invoegen als wat jullie ritsen noemen. En ik had het dan weliswaar over ritsen, bij invoegen is hetzelfde dus fout. Ruimte laten, daar gaat het om. Je hebt dan wel voorrang, maar als jij asociaal gaat bumperkleven om de invoeger/ritser te hinderen, then you're in deep poop!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je hebt het over ritsen in jouw situatie en mrx1982 heeft het over invoegen... ehrm?
Dat werkt het beste denk ik.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:26 schreef MrX1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Keep your lane principe. Ook relaxed.
Maar toen kwam ik Mutant op de weg tegen, met z'n eigen verkeersregels:quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb maar een bescheiden peugeotje hoor.
Je snapt er geen hol van. Zoveel is zeer duidelijk.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Invoegen is de handeling, ritsen is het systeem. Dat krijg je als Autodidact aan de haal gaat met mijn verhaal. Artikel 5 geldt trouwens voor zowel invoegen als wat jullie ritsen noemen. En ik had het dan weliswaar over ritsen, bij invoegen is hetzelfde dus fout.
Klopt, en als de geritste de invoeger bewust hinderd, dan is diegene fout a.k.a art 5.. verkeershinder. Dajetffweet.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je snapt er geen hol van. Zoveel is zeer duidelijk.
Ritsen is van links naar rechts, invoegen van rechts naar links. Bovendien heb je als invoeger geen enkel recht, als ritser ook niet (omdat je van baan wisselt), maar wordt er meer beroep gedaan op de geritste.
Het geeft een rustiger verkeersbeeld dan telkens maar naar rechts te moeten gaan. Relax cruisen op je lanequote:
Als invoeger heb je geen voorrang op degene die al op de rijweg zit, goed lezen dat artikel zou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, en als de geritste de invoeger bewust hinderd, dan is diegene fout a.k.a art 5.. verkeershinder. Dajetffweet.
Ik rij 40.000 km per jaar, nooit een Iraanse crash gehad. Nooit staande gehouden etc. Neem jij maar het OV, want je bent een gevaar voor medeweggebruikers.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:28 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar toen kwam ik Mutant op de weg tegen, met z'n eigen verkeersregels:
[ afbeelding ]
Ik heb nooit over voorrang gesproken. Ik heb het over hinder gehad.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als invoeger heb je geen voorrang op degene die al op de rijweg zit, goed lezen dat artikel zou ik zeggen.
In het geval van ritsen heb je een punt, in het geval van invoegen niet.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb nooit over voorrang gesproken. Ik heb het over hinder gehad.
Nee, dat heb ik juist niet gemist. Als grapje was het leuk.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat heb je gemist volgens mij. 'Finnig' was een grapje van Apropos.
Dus ik had hem moeten meppen, die autochtone boer.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In het geval van ritsen heb je een punt, in het geval van invoegen niet.
Zeikwijf.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik juist niet gemist. Als grapje was het leuk.
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:36 schreef PJORourke het volgende:
In zo'n gepimpte E36 coupe met neppe M3 stickers zeker.
Nee, rustig ademhalen en doorrijden. JIJ wilde van baan verwisselen, remember!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus ik had hem moeten meppen, die autochtone boer.
Niet zo zuur.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik juist niet gemist. Als grapje was het leuk.
Tja, kwaliteit past niet bij je?quote:
hoor je het eens van een ander, Sigmequote:
Ik kan moeilijk stil gaan staan op de snelweg he, maar goed ik gebruikte mijn claxon maar om mijn woede te uitten. Daarna bedacht ik me, ojeej straks gaat ie nog Wilders stemmen, laat ik me koest houden.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, rustig ademhalen en doorrijden. JIJ wilde van baan verwisselen, remember!
Overigens zul je als kut-marokkaan natuurlijk respect willen hebben en over het verdrijfvlak gereden hebben....![]()
Had je zo'n haast om hier ruzie te maken?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus ik had hem moeten meppen, die autochtone boer.
Iedereen zuur en finnig? Of zal het toch ook (zoals Duke al eerder meldde) een beetje aan jezelf liggen?quote:
je hebt een spoilertje?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Tja, kwaliteit past niet bij je?
Nee, het ligt eigenlijk voornamelijk aan jou. En aan sinterklaas.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iedereen zuur en finnig? Of zal het toch ook (zoals Duke al eerder meldde) een beetje aan jezelf liggen?
BMW en kwaliteit.... ga toch fietsen.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Tja, kwaliteit past niet bij je?
Zomaar claxoneren is niet toegestaan. Stilstaan op de ritsstrook kan heel goed. Vaak rijd je daar ook alleen bij file, dus helemaal geen probleem.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk stil gaan staan op de snelweg he, maar goed ik gebruikte mijn claxon maar om mijn woede te uitten. Daarna bedacht ik me, ojeej straks gaat ie nog Wilders stemmen, laat ik me koest houden.
tuurlijk maar dat past niet in z'n straatjequote:Op donderdag 3 april 2008 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iedereen zuur en finnig? Of zal het toch ook (zoals Duke al eerder meldde) een beetje aan jezelf liggen?
Het ligt aan mij dat mensen je vervelend vinden. Aha.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, het ligt eigenlijk voornamelijk aan jou. En aan sinterklaas.
We kunnen dus spreken van een draaideurcrimineel.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zomaar claxoneren is niet toegestaan.
Nee, dat is voor paupers. Ik heb een kleine bmw voor erbij. Audi blijft natuurlijk het beste.quote:
Wie zijn deze 'mensen'? Jij?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het ligt aan mij dat mensen je vervelend vinden. Aha.
Ik claxoneerde niet zomaar.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zomaar claxoneren is niet toegestaan. Stilstaan op de ritsstrook kan heel goed. Vaak rijd je daar ook alleen bij file, dus helemaal geen probleem.
Dat is echt een dieptepunt Aaah, een BMW...dat je op de PVV stemt, oke... maar een BMW...quote:Op donderdag 3 april 2008 18:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, dat is voor paupers. Ik heb een kleine bmw voor erbij. Audi blijft natuurlijk het beste.
De verhuizing van buurt zorgt bij mij niet alleen voor meer schotels maar ook voor meer Audi's en BMW's.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, dat is voor paupers. Ik heb een kleine bmw voor erbij. Audi blijft natuurlijk het beste.
Waarom zou ik met namen moeten komen, ik ben toch de enige? Jij zal wel gelijk hebben, gun ik je dat lolletje ook voor vandaag.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nu moet je ook met namen komen. Wie zijn al deze mensen?
mislukte skoda'squote:Op donderdag 3 april 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
Audi's zijn veredelde VW's .
BMW is top, jammer dat er bevolkingsgroepen bestaan die het merk ten schande maken....quote:Op donderdag 3 april 2008 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is echt een dieptepunt Aaah, een BMW...dat je op de PVV stemt, oke... maar een BMW...
Jij had toch zo'n aygo? Tja, need we say more...quote:
Murken rijden amper BMW heur, althans de Murken hier. VW-Audi-Mercedes all the way.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
BMW is top, jammer dat er bevolkingsgroepen bestaan die het merk ten schande maken....
Zegt genoeg.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou ik met namen moeten komen
Knip-plak. Naar *links* uitwijken bij ritsen?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Geldt niet als jij gewoon voorrang hebt. Dan hoef je niemand er tussen te laten.
Nogmaals, het naar links uitwijken is een gedraging in de zin van WAHV en kost 75 Euro, ook als daarmee geen andere bestuurder wordt gehinderd. Er wordt ook voor geschreven, omdat het één van de oorzaken is van het onstaan van files. Niet voor niets worden op veel autosnelwegen ter hoogte van in- en uitvoegstroken doorgetrokken strepen aangebracht om het van rijstrook wisselen tegen te gaan; alsdan kost het 130 euro.
quote:
Er staat 'als je gewoon voorrang hebt'. Dat geldt dus niet voor ritsen.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Knip-plak. Naar *links* uitwijken bij ritsen?
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jij had toch zo'n aygo? Tja, need we say more...
Mercedes en VW zijn dan ook afgeschreven.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Murken rijden amper BMW heur, althans de Murken hier. VW-Audi-Mercedes all the way.
En nu ritsen!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ow, nieuwe reeks, nieuwe pic:
[ afbeelding ]
Of een 107, ja, meneer de milieufreak zet principes snel overboord.quote:
Dat is het Franse systeem waar ik op doelde, overgenomen door de Marokkanen. Erg succesvol zoals je ziet.quote:
Monidique.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nu moet je ook met namen komen. Wie zijn al deze mensen?
Het staat stil!quote:Op donderdag 3 april 2008 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is het Franse systeem waar ik op doelde, overgenomen door de Marokkanen. Erg succesvol zoals je ziet.
Hij rijdt niet eens op slaolie.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Of een 107, ja, meneer de milieufreak zet principes snel overboord.
Zou op zich wel kunnen. Best geinig voor in de stad, maar op de weg krijg je zin er dwars doorheen te rijden.quote:
Monidique is een entiteit.quote:
Mensen eten geen bananen!quote:Op donderdag 3 april 2008 19:11 schreef Monidique het volgende:
Is Monidique geen mens dan?
--> DIGquote:Op donderdag 3 april 2008 20:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wie kan me hier helpen om de activatie te verwijderen van Win XP MCE NL?
windowtje+r ... cmd ... format c: /q /uquote:Op donderdag 3 april 2008 20:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wie kan me hier helpen om de activatie te verwijderen van Win XP MCE NL?
Vraag het dan ook gewoon in dig ... daar zitten rijen en rijen nerds zonder leven die je graag willen helpen met je windows.quote:Op donderdag 3 april 2008 21:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik pak wel een kop koffie en ga zelf wel zoeken.
Dan krijg ik weer te horen dat ik XP moet aanschaffen of iets anders kneuterigs...quote:Op donderdag 3 april 2008 21:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vraag het dan ook gewoon in dig ... daar zitten rijen en rijen nerds zonder leven die je graag willen helpen met je windows.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wie kan het wat schelen wat zo'n negerland eigenlijk doet he? Natuurlijk zijn de verkiezingen nep, maar misschien is zo'n dictatortje wel nodig om de stabiliteit van het land te garanderen. Stel je voor dat er weer zo'n stammen oorlog losbreekt met kindsoldaten en mensen die elkaar met machettes te lijf gaan..quote:Op donderdag 3 april 2008 23:02 schreef Monidique het volgende:
Tweede verkiezingsronde in Zimbabwe?![]()
![]()
Zugabe!
![]()
![]()
He, leuk, ik wil ook wel een Irakeesje! Ik ben al een tijdje uitgekeken op m'n Pekineesje....quote:
Ik heb altijd begrepen dat Monidique een fictief persoon is dat ontsproten is aan de geest van Montov. En dus: Nee, Monidique is geen mens.quote:
Hij is juist de direct verantwoordelijke voor de puinhoop waar het land zich op dit moment in bevindtquote:Op donderdag 3 april 2008 23:15 schreef Aoristus het volgende:
maar misschien is zo'n dictatortje wel nodig om de stabiliteit van het land te garanderen.
Die Kay weet het maar mooi te brengen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:VVVVVVrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjdddddddddaaaaaaaggggggggg.
Ik moet bekennen dat ik daadwerkelijk onder de indruk was van Rita gisteravond. Wanneer ze zo doorgaat zal
ik zeker op haar stemmen. Ze weet de zaken goed te onderbouwen en duidelijk uit te leggen. Ze straalt visie en succes uit.
http://www.refdag.nl/arti(...)g+van+Nederland.htmlquote:DEN HAAG (ANP) – De Nederlandse tak van Stop Islamisation Of Europe (SIOE) demonstreert vrijdag in Den Haag tegen de islamisering van Nederland en tegen de Nederlandse regering. De organisatie verwacht 150 betogers.
De initiatiefnemers stellen dat „de regering wel het lef heeft om een persoon te demoniseren en monddood te maken, en daarbij alle mensen die sympathiseren met Wilders, maar niet het lef hebben om de islamisering in Nederland onder ogen te zien en een halt toe te roepen".
De demonstranten verzamelen op het Haagse Malieveld. Na enkele toespraken volgt een protestmars naar het Plein.
SIOE wil onder meer de inperking van vrijheid van meningsuiting en de politieke correctheid stoppen. Ook zijn de demonstranten tegen de bouw van moskeeën en tegen antisemitisme.
Dan staat waarschijnlijk gelijk heel Rotterdam vast.quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
Er zit een vrachtwagen vast in de maastunnel.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:VVVVVVrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjdddddddddaaaaaaaggggggggg.
Ik moet bekennen dat ik daadwerkelijk onder de indruk was van Rita gisteravond. Wanneer ze zo doorgaat zal
ik zeker op haar stemmen. Ze weet de zaken goed te onderbouwen en duidelijk uit te leggen. Ze straalt visie en succes uit.
http://www.bndestem.nl/al(...)-Rita-verschijnt.ecequote:Want de Hollandse Hillary weet waar ze moet zijn voor haar publiciteit. En ook wanneer. Het begin van het feest in de hoofdstad viel exact samen met het begin van RTL-nieuws. En haar speech was precies afgelopen op het moment dat Nova begon. Mooie timing, vooral op een moment dat ze in de peilingen een duikeling heeft gemaakt. Het NOS-journaal kwam er wat bekaaid af, want om acht uur was er geen hoogtepunt gepland. "Daar zitten Rita's vrienden toch niet", weet Max Westerman, voormalig Amerika-correspondent van RTL. Of dit een Amerikaanse campagne is? "Ik heb me maanden niet zo thuis gevoeld" , zegt Westerman, die al weer geruime tijd in Nederland is. "Het is exact een Amerikaanse partijconventie, compleet met alle opwinding, show en ballonnen. En dat drie jaar voor de verkiezingen voor iets dat we allemaal al lang weten." Met een schuin oog, constateert hij, is ook gekeken naar Berlusconi en zijn Forza Italia. Trots op NL is daar, met het embleem dat aan een voetbalclub doet denken, een Hollandse variant van. Niet zomaar is de slogan 'Vertrouwen in plaats van wantrouwen'.
Dat bedoel ik. Hoe goedkoop kan het worden.quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
http://www.bndestem.nl/al(...)-Rita-verschijnt.ece
Aldus the gay nazi from Holland...
quote:In de beginselverklaring van Trots op Nederland kondigde Verdonk concrete voorstellen aan op vier terreinen: onderwijs, regeldruk, integratie en veiligheid. Op het gebied van onderwijs wil Verdonk „de nivellering van het onderwijs” stoppen. „Duidelijk is dat er de komende twintig jaar geen sociaal-democraat minister van onderwijs mag zijn.”
Om de regeldruk te verminderen wil Verdonk de provincies helemaal afschaffen of terugbrengen tot de kerntaken. Verdonk vindt ook dat de Tweede Kamer terug kan „naar 75 zetels” zodat het parlement zich kan bezighouden „met de echt belangrijke zaken” en geen „onbenullige en onnodige vragen” meer worden gesteld.
Verdonk wil dat er over vijf jaar geen energie meer wordt verspild „aan de vraag wie wel en wie geen Nederlander is. Trots op Nederland wil trots zijn op alle Nederlanders: Friezen, Limburgers en ook de nieuwe Nederlanders.” Maar iedere nieuwkomer moet zich houden aan de „rechten en plichten die worden vastgelegd in een overeenkomst”.
Op het punt veiligheid wil Verdonk „verplichte heropvoeding” van criminele jongeren en „een opvoedcursus voor de ouders”. Ook bepleit ze het recht op zelfverdediging voor bewoners of winkeliers die bestolen worden. „De bewijslast ligt bij de indringer en niet bij de bewoner of winkelier.”
Het budget voor ontwikkelingshulp kan volgens Verdonk met tweederde worden verlaagd.
Ik las vandaag iets over de Afghanisering van jawel, Afghanistan.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:15 schreef Autodidact het volgende:
Stop de verSecretisering.
Edit: Zie het topicquote:Op vrijdag 4 april 2008 12:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Bararium
Zoow, dat roken in het cafe is ook weer opgelost.
Rock...? Dit soort getroll kan topics best wel verneuken, hoor...quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik moet bekennen dat ik daadwerkelijk onder de indruk was van Rita gisteravond. Wanneer ze zo doorgaat zal
ik zeker op haar stemmen. Ze weet de zaken goed te onderbouwen en duidelijk uit te leggen. Ze straalt visie en succes uit.
quote:Zwagerman: Wilders zelf is een 'geval'
AMSTERDAM - Nee, gefascineerd door Geert Wilders is Joost Zwagerman niet. ,,Ik ben gefascineerd door ónze fascinatie met die man.
We slagen er maar niet in om ontspannen met hem te kunnen omgaan.''
Zwagerman krijgt 17 april de Gouden Ganzenveer uitgereikt, bekroning van een schrijverschap in de breedte. Kees van Kooten, Maria Goos en Tom Lanoye gingen hem voor. In zijn dankwoord zal Zwagerman het hebben over die fascinatie.
De schrijver: ,,Ik probeer die te grijpen. Hoe komt het toch dat Wilders ons zo bezighoudt, zo kwaad maakt? De man zelf is psychologisch gezien wat mij betreft een 'geval'. Iemand met een messiascomplex, die denkt dat hij de wereld van de islam moet redden. Hij heeft natuurlijk bij lange na niet de intellectuele capaciteiten van Fortuyn, die veel zakelijker tegenover de islam stond. Maar dat hij een complex heeft, verklaart niet waarom wíj ons daar zo druk over maken.''
De schrijver heeft inmiddels een theorie. ,,Het heeft nog allemaal met de Tweede Wereldoorlog te maken,'' begint hij. En dan zet hij uiteen hoe wij na de oorlog getraind zijn geraakt in het zoeken van het kwaad in onszelf. ,,Heel terecht ook, hoor. Maar het is er helemaal ingeslepen. Elke keer hoor je het Geert Mak in het commentaar bij de afleveringen in zijn tv-serie over Europa zeggen: 'Hoe kon het toch gebeuren dat in zo'n vredig land als Italië…' of: 'Waarom kon er uit ons midden een man als Hitler opstaan?' ''
Harry Mulisch volgde in de jaren '60 het proces tegen Eichmann en rapporteerde wat een keurig iemand dit monster bleek te zijn. Hannah Arendt was er ook en schreef over 'de banaliteit van het kwaad'. ,,De boodschap was,'' mijmert Zwagerman, ,,dat in ieder van ons wel een Eichmann zou kunnen schuilen. Paul Scheffer, Hans Janmaat, Pim Fortuyn, ze zijn schandalig door ons behandeld om die reden. Belachelijk hoe die mensen zijn gedemoniseerd, maar wel veelzeggend voor ons eigen complex.''
,,En dan komt er opeens zo iemand als Wilders die gewoon naar anderen buiten onze cultuur wijst. 'Die mensen daar, de islam, dat is het kwaad.' Dat is te veel voor ons, iemand die - op zo'n klassieke manier haast - de ander de schuld geeft.'' Het verklaart de 'rare' reactie van Harry de Winter, met zijn 'malle' advertentie, waarin hij de Wilders-aanhang vroeg overal voor het woord moslim eens 'jood' in te vullen. ,,Harry de Winter deed niets anders dan argumenteren dat wij zelf ook heel slecht zijn.''
Intussen moest Fitna van de website worden gehaald wegens doodsbedreigingen aan het adres van het personeel van de provider. ,,Dat is toch ook vreselijk, hoe je ook over Wilders denkt. En het meest vreselijke vind ik nog wel, dat dáár niemand van wakker ligt.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |