abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57808333
Lijkt me redelijk toepasselijk na het vorig debat
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57808575
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:30 schreef FJD het volgende:
Eerste punt is wel ontzettend vaag, breed en in redelijk onduidelijke taal. Wat willen ze nu precies?
Dat er bij dat voorstel (van De Vries uit 2002) nog eens wordt gekeken naar opties om subsidie voor nieuwe partijen -ook in andere vormen dan de gebruikelijke- te subsidiëren.
quote:
Tweede punt is dat de grondslag voor de subsidie moet worden opgerekt naar het behaalde aantal stemmen. Dan blijft de huidige situatie waarin alleen partijen die hebben meegedaan aan verkiezingen subsidie krijgen dus intact. Als je ze geen subsidie wilt geven dan zie ik ook niet in waarom je inzicht zou willen.
Weet ik veel. Punt is dat jouw stelling dat Groen Links vást geen voorstander zou zijn van aanpassing van de regels opdat nieuwe partijen makkelijker aan subsidie kunnen komen, niet klopt.

En waarom zou je inzicht willen krijgen in donaties? Nou, omdat er (wettelijk) is vastgelegd dat er geen invloed 'gekocht' mag worden, en dat is alleen te controleren door de burger inzicht te geven in wie er wat financiert. Dat staat verder los van subsidie - het is informatie voor de kiezer, niet voor de overheid. Die bepaalt ook de waarde van die informatie - het kan een overweging zijn niet te stemmen (of juist wel) op een partij als deze gefinancieert wordt door <vul in; Greenpeace, Shell, oid>.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57808650
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

U heeft uw rijbewijs bij een pakje boter gekregen. U kan voor het niet laten invoegen van ander verkeer een boete krijgen wegens hinder. Dat u het maar weet.
Slecht opgelet, vriend. Ik hoop niet dat je agressief wordt als je ziet dat anderen voor je 120 rijden, of als ze remmen voor rood licht.

Sterker: het naar links uitwijken is een gedraging in de zin van WAHV en kost 75 Euro, ook als daarmee geen andere bestuurder wordt gehinderd. Er wordt ook voor geschreven, omdat het één van de oorzaken is van het onstaan van files. Niet voor niets worden op veel autosnelwegen ter hoogte van in- en uitvoegstroken doorgetrokken strepen aangebracht om het van rijstrook wisselen tegen te gaan; alsdan kost het 130 euro.

http://www.verkeersforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4294
pi_57808737
Artikel 5 verkeerswet.
quote:
In artikel 5 van die wet staat: ‘u mag geen gevaar of hinder op de openbare weg veroorzaken’. Het is aan de weggebruiker zelf om te bedenken hoe hij dit kan voorkomen. Eigen verantwoordelijkheid telt zwaar voor VROM.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57808841
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:46 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Slecht opgelet, vriend. Ik hoop niet dat je agressief wordt als je ziet dat anderen voor je 120 rijden, of als ze remmen voor rood licht.

Sterker: het naar links uitwijken is een gedraging in de zin van WAHV en kost 75 Euro, ook als daarmee geen andere bestuurder wordt gehinderd. Er wordt ook voor geschreven, omdat het één van de oorzaken is van het onstaan van files. Niet voor niets worden op veel autosnelwegen ter hoogte van in- en uitvoegstroken doorgetrokken strepen aangebracht om het van rijstrook wisselen tegen te gaan; alsdan kost het 130 euro.

http://www.verkeersforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4294
Heel slecht opgelet vriend, wie zegt dat ik naar links moest en dus de snelweg opkwam? Kennelijk bent u niet bekend met het fenomeen ritsen? Doorrijden tot het einde van de strook en dan is het de bedoeling dat zowel de rechterkant als de linkerkant zijn of haar snelheid aanpast.
quote:
Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;
U moet nog veel leren meneer. De persoon rechts van mij bleef express kleven aan de bumper van zijn voorganger, wat ervoor zorgde dat er geen ruimte was voor mij om in te voegen en ik nagenoeg tot stilstand kwam. Dat terwijl ik ruim 100 meter ervoor al mijn richtingaanwezer aan had gedaan. Dat is gewoon hinder, en dan hang je... ook als je autodidact heet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57808921
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heel slecht opgelet vriend, wie zegt dat ik naar links moest en dus de snelweg opkwam? Kennelijk bent u niet bekend met het fenomeen ritsen? Doorrijden tot het einde van de strook en dan is het de bedoeling dat zowel de rechterkant als de linkerkant zijn of haar snelheid aanpast.
Ritsen is niet hetzelfde als invoegen. Ritsen doe je op dezelfde weg, invoegen doe je van een andere weg. Je bedoelt dus ritsen, en niet invoegen.

Wat reageer je weer lekker finnig trouwens.
pi_57808922
Wilders gaat zich laten interviewen door Robbie, Hitler in Oostenrijk, Muntz, hoe lang gaat hij dat volhouden? 10 minuten?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57808964
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:58 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ritsen is niet hetzelfde als invoegen. Ritsen doe je op dezelfde weg, invoegen doe je van een andere weg. Je bedoelt dus ritsen.
Volgens mij wordt het ook wel gebruikt als 2 wegen of een weg en een oprit samenkomen. Weet het zelfs wel zeker.
quote:
Wat reageer je weer lekker finnig trouwens.
Zou dat heel, heel misschien ook aan jou kunnen liggen ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57808976
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:58 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ritsen is niet hetzelfde als invoegen. Ritsen doe je op dezelfde weg, invoegen doe je van een andere weg. Je bedoelt dus ritsen.
In weze is het hetzelfde, of het nu vanuit de linkerkant gebeurd of van de rechterkant. Zo geldt namelijk ook dat er ruimte gemaakt zal moeten worden voor diegene die invoegt (de snelweg op), dat doet men door een baan op te schuiven als het kan, of anders door van het gas af te gaan.. of eventueel gas bij te geven. Vrachtwagenchauffeurs blijven soms dermate dicht op elkaar hangen dat er geen auto meer kan invoegen, die krijgen dan ook gewoon een bekeuring.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57809051
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In weze is het hetzelfde, of het nu vanuit de linkerkant gebeurd of van de rechterkant. Zo geldt namelijk ook dat er ruimte gemaakt zal moeten worden voor diegene die invoegt (de snelweg op), dat doet men door een baan op te schuiven als het kan, of anders door van het gas af te gaan.. of eventueel gas bij te geven. Vrachtwagenchauffeurs blijven soms dermate dicht op elkaar hangen dat er geen auto meer kan invoegen, die krijgen dan ook gewoon een bekeuring.
Bij invoegen is dat is dus gewoon niet zo - dan moet degene die invoegt voorrang verlenen en desnoods afremmen. Zie de link die ik gaf.

Maar goed, word vooral boos op anderen in het verkeer.
pi_57809078
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:04 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Bij invoegen is dat is dus gewoon niet zo. Zie de link die ik gaf.

Maar goed, wordt vooral boos op anderen in het verkeer.
Vooral denken dat je gelijk hebt.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 3 april 2008 @ 18:06:29 #12
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57809086
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In weze is het hetzelfde, of het nu vanuit de linkerkant gebeurd of van de rechterkant. Zo geldt namelijk ook dat er ruimte gemaakt zal moeten worden voor diegene die invoegt (de snelweg op), dat doet men door een baan op te schuiven als het kan, of anders door van het gas af te gaan.. of eventueel gas bij te geven. Vrachtwagenchauffeurs blijven soms dermate dicht op elkaar hangen dat er geen auto meer kan invoegen, die krijgen dan ook gewoon een bekeuring.
Fout. Je hebt tijdens je rijlessen geleerd niet van je baan af te gaan als iemand gaat invoegen. Sterker nog, je hebt eerder geleerd dat je op je baan blijft.

Maar ja, moest zeker weer goedkoop he??
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_57809098
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vooral denken dat je gelijk hebt.
Zie de link die ik gaf, Mutant. Ik claim dit niet, dit zijn verkeersregels. Je kunt ook wat minder koppig wezen.
  † In Memoriam † donderdag 3 april 2008 @ 18:07:52 #14
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57809111
Verder heeft Richard-Quest gelijk.
Degene die van baan wil veranderen moet voorang verlenen aan degene die al op die baan zit. Logisch.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_57809141
Opzettelijk iemand er niet tussenlaten is overtreding van artikel 5.

Als er geen ruimte gemaakt kan worden heeft invoeger de laagste prioriteit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57809152
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Fout. Je hebt tijdens je rijlessen geleerd niet van je baan af te gaan als iemand gaat invoegen. Sterker nog, je hebt eerder geleerd dat je op je baan blijft.

Maar ja, moest zeker weer goedkoop he??
Ik heb geleerd dat ik bij een vrachtwagen van baan moet wisselen, omdat remmen voor filevorming zorgt. Een vrachtwagen trekt immers op als een olifant en het duurt even voordat deze 80 rijd. Maar blijf jij vooral rechts hangen
Allah Al Watan Al Malik
pi_57809163
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:58 schreef Autodidact het volgende:
() finnig ()
Zelflerende, leer dit maar weer af, wil je?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57809180
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:07 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zie de link die ik gaf, Mutant. Ik claim dit niet, dit zijn verkeersregels. Je kunt ook wat minder koppig wezen.
Kennelijk lees jij niet in wat voor situatie ik zat, die link die je geeft heeft namelijk geen zak met deze situatie te maken. Er is geen sprake van een pardoes naar links of naar rechts goan... er is sprake van een gelijke snelheid.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 3 april 2008 @ 18:11:11 #19
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57809181
Uiteraard moet je ruimte laten tussen jezelf en je voorganger, anders is het bumperkleven.
Bij ritsen ben je verplicht ruimte maken en om en om in te voegen. Bij invoegen van toerit naar rijbaan heb je geen enkel recht, daar heeft de rijder op de baan voorrang.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_57809191
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Zelflerende, leer dit maar weer af, wil je?
Dat heb je gemist volgens mij. 'Finnig' was een grapje van Apropos.
  donderdag 3 april 2008 @ 18:11:51 #21
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57809198
da's de 2e keer al he?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_57809202
Ik had net een seinende vrachtwagenchauffeur achter me die wilde invoegen en blijkbaar niet blij was dat ik hem rechts passeerde in de file.

Moet ik zeker remmen en hem links voorbij gaan .
pi_57809223
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kennelijk lees jij niet in wat voor situatie ik zat, die link die je geeft heeft namelijk geen zak met deze situatie te maken.
Ik had het daar dan ook niet over. Het gaat over deze situatie (invoegen op een snelweg). Bij de les blijven. Als we het over ritsen hadden moet hij ruimte maken.
pi_57809224
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Uiteraard moet je ruimte laten tussen jezelf en je voorganger, anders is het bumperkleven.
Bij ritsen ben je verplicht ruimte maken en om en om in te voegen.
Klopt, dank u!
quote:
Bij invoegen van toerit naar rijbaan heb je geen enkel recht, daar heeft de rijder op de baan voorrang.
Klopt, maar dat houdt niet in dat je koppig op je baan moet blijven als er verkeer wil gaan invoegen en de banen daarnaast allemaal leeg zijn. Je riskeert dan een boete wegens verkeershinder.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 3 april 2008 @ 18:13:07 #25
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57809226
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb geleerd dat ik bij een vrachtwagen van baan moet wisselen, omdat remmen voor filevorming zorgt. Een vrachtwagen trekt immers op als een olifant en het duurt even voordat deze 80 rijd. Maar blijf jij vooral rechts hangen
Ik rijd altijd links, omdat rechts vrachtverkeer en bejaarden zitten.
In principe moet je altijd rechts rijden en zo weinig mogelijk van baan verwisselen, JUIST bij filevorming.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')