abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57754275
Weet niet zeker of dit de juiste plek is, maar goed. Ik heb al een post gehad over mijn vriendin maar aangezien het nu echt over en uit is wil ik graag een nieuw topic startten. Misschien dat mensen mij raadt kunnen geven want ik ben echt helemaal de weg kwijt.

Ik zal even kort uitleggen wat er aan de hand is. Ik heb mijn vriendin 3 jaar geleden leren kennen, ik wist dat ze gelovig was maar dat was geen enkel probleem. Nu hebben we een jaar geleden een huis gekocht(duur huis) en krijgt ze het in der bol om volledig voor het geloof te gaan. 1 van de stappen wat ze daarmee onderneemt is mij opzij zetten aangezien ik geen christen ben.

Je kan begrijpen dat dit echt een onwerkelijk situatie is aangezien we echt een supergoede relatie hadden(nouuu hoor ik je denken, ja echt waar). Alles wat we hebben opgebouwd verknald ze hiermee eigenlijk. Maar mijn grootste zorg op het moment is het huis. Ik ga even wat fictieve bedragen opnoemen maar de waardes zullen wel juist zijn. We hebben een lening van 268.000 euro, het huis toen we um kochten was ie 239.000 euro, we hebben er veel in verbouwd. Nieuwe keuken, nieuwe vloeren, alles geschilderd noem maar op. Dus de waarde zal wel iets gestegen zijn hoop ik.

Weet iemand hier wat je in zo'n situatie zou kunnen doen, het huis overnemen zou ik enigszins kunnen betalen, maar dan moeten de bedragen wel hetzelfde blijven. Hoe gaat dit, moet ik een nieuwe hypotheek nemen, zo ja, wat gaat me dit kosten en noem maar op.

En dan nog het verdriet, ik kan dit gewoon niet plaatsen, het doet zoveel pijn maar aan de andere kant ben ik zo boos dat ze mij waarschijnlijk meeneemt in der waanzin door me een heerlijke schuld achter te laten en geen huis noem maar op.
pi_57754347
Een hypotheek van 268000 euro? jullie zijn starters?

Mag je een aardig zakcentje verdienen wil je haar uitkopen en daar alleen blijven wonen

Iets met samenlevingscontract, verdelen van spullen en geld, notariele kosten, oversluitkosten

suc6, koop volgende x een huis van 160000..

Of is t een fipo?
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:19:16 #3
54408 Parzival
Where it happens
pi_57754380
letop dat bij uitkoping van het huis van je partner alsnog overdrachts belasting betaald moet worden.. het is dus niet alleen de helft (of haar deel van de hypotheek), maar ook nog eens 10% er bovenop aan belastingen..

je huis zal wel in waarde gestegen zijn in dat ene jaar, maar de kans dat je met verlies moet verkopen is aardig aanwezig (notariele kosten en overdrachts belasting). Die schuld deel je weer met elkaar, echter die schuld kan geen hypotheek worden (er staat geen huis meer tegenover) en wordt dus omgezet in een standaard lening bij de bank (a ~11%). de schuld wordt gedeeld over beide partners.

Al met al duur gedoe

let er ook op dat de scheiding zelf (of samenlevingscontract) niet 123 verbroken is en het huis niet 123 verkocht!
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  Moderator dinsdag 1 april 2008 @ 08:20:03 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_57754386
Gebeurt wel vaak dit soort dingen de laatste tijd. Misschien staat in dit topic Uit elkaar, wat te doen met het huis? nog iets waar je wat aan hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_57754435
Sterkte .

Wat betreft het huis en de schuld, je zal ook met haar moeten praten. Welk deel is zij bereid op zich te nemen? Het minimale, of meer? En wat denkt zij van haar recht op het huis, en/of wil zij gelijk vertrekken, of wil ze dat jij eerst verkast etc etc.

Wat betreft huis/hypotheek op jouw naam zetten, dat kan als de bank jouw verdiensten hoog genoeg vindt om die last te dragen, maar er is niks wat jullie verbiedt om de boel mog een tijd op beider naam te houden - zelf al betaal jij alles. Dan kan je afspreken over (zeg) 5 jaar de winst te delen, in plaats van nu het verlies .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57754708
Als je vriendin een echte christen is, is zij barmhartig genoeg om toch te blijven betalen voor de woning zonder dat ze daar met jou samenwoont toch?

Verder kan het wellicht ene oplossing zijn om daar toh samen te blijven wonen als huisgenoten? en dan langzaamaan proberen het huis te verkopen, het klinkt nou niet alsof de breuk een onoverkomelijke ruzie heeft opgelevert.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57754729
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:19 schreef Parzival het volgende:
letop dat bij uitkoping van het huis van je partner alsnog overdrachts belasting betaald moet worden.. het is dus niet alleen de helft (of haar deel van de hypotheek), maar ook nog eens 10% er bovenop aan belastingen..

je huis zal wel in waarde gestegen zijn in dat ene jaar, maar de kans dat je met verlies moet verkopen is aardig aanwezig (notariele kosten en overdrachts belasting). Die schuld deel je weer met elkaar, echter die schuld kan geen hypotheek worden (er staat geen huis meer tegenover) en wordt dus omgezet in een standaard lening bij de bank (a ~11%). de schuld wordt gedeeld over beide partners.

Al met al duur gedoe

let er ook op dat de scheiding zelf (of samenlevingscontract) niet 123 verbroken is en het huis niet 123 verkocht!
Dat van die overdrachtsbelasting had ik nog niet over nagedacht zeg...pfff wat een drama is dit, wordt dus gewoon echt het huis verkopen. Want neem aan dat die overdrachtsbelasting alleen van toepassing is als ik het huis zou overnemen toch? Niet als ik het huis verkoop? Dan maar hopen dat we er nog een niet al te grote schuld aan overhouden. We hebben wel een samenlevingscontract.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:00:28 #8
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_57754782
Hopen dat je die hut met winst kan verkopen. Familielid van me heeft het ook gehad. Hut gekocht, drie maanden later relatie uit. Hut kunnen verkopen met winst .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_57754788
Overdrachtsbelasting is 6% geen 10%. Andere kosten die je hebt zijn natuurlijk de nieuwe hypotheekakte enz. Ik zou eens contact opnemen met je hypotheekverstrekker die zal je zonder problemen met dit soort dingen kunnen helpen.

Sterkte.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:06:06 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_57754832
En is het niet over de helft van de waarde van het huis? Omdat de helft al op jouw naam staat? Dus 6% over de helft van ongeveer 240.000?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:06:20 #11
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_57754835
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:00 schreef Mikkie het volgende:
Hopen dat je die hut met winst kan verkopen. Familielid van me heeft het ook gehad. Hut gekocht, drie maanden later relatie uit. Hut kunnen verkopen met winst .
Dat is geluk hebben dan, je ca. 10% kk krijg je er ovet algemeen pas na een jaar op 5 uit volgens mij.
Dus of onder de marktwaarde gekocht, of boven de marktwaarde verkocht.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:07:47 #12
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_57754853
-edit-

niet nodig

[ Bericht 100% gewijzigd door Re op 01-04-2008 09:14:12 ]
pi_57754867
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:53 schreef DroogDok het volgende:
Als je vriendin een echte christen is, is zij barmhartig genoeg om toch te blijven betalen voor de woning zonder dat ze daar met jou samenwoont toch?

Verder kan het wellicht ene oplossing zijn om daar toh samen te blijven wonen als huisgenoten? en dan langzaamaan proberen het huis te verkopen, het klinkt nou niet alsof de breuk een onoverkomelijke ruzie heeft opgelevert.
Ze heeft dat idd ook aangegeven, dat ze der schuld op der wilt nemen, zelfs der ouders die geen cent te makken hebben willen dat wel doen.

Samenwonen is geen optie, doet gewoon teveel pijn.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:11:03 #14
54408 Parzival
Where it happens
pi_57754894
je zou ook eens kunnen kijken naar de optie voor verhuur van het huis.. dan verhuur je het aan iemand en met de opbrengsten kun je dan de hypotheek blijven betalen.. maar dan kun je niet zomaar iemand uit huis plaatsen omdat jij het wilt verkopen volgens mij.. tenzij je een termijn afspreekt..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_57754971
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En is het niet over de helft van de waarde van het huis? Omdat de helft al op jouw naam staat? Dus 6% over de helft van ongeveer 240.000?
Eigenlijk is het geen optie meer om het huis over te nemen, zoals ik al zei, het zou dezelfde kosten moeten zijn en eigenlijk toch wel wat goedkoper. Maar als ik 6% van 120000 moet bijlenen en ook een nieuwe hypotheek moet opstellen met hogere rentes waarschijnlijk ga ik het gewoon 100% zeker niet redden. Dus dat wordt de hut verkopen met schuld waarschijnlijk. Met winst verkopen gaat gewoon echt niet lukken.
pi_57755006
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:11 schreef Parzival het volgende:
je zou ook eens kunnen kijken naar de optie voor verhuur van het huis.. dan verhuur je het aan iemand en met de opbrengsten kun je dan de hypotheek blijven betalen.. maar dan kun je niet zomaar iemand uit huis plaatsen omdat jij het wilt verkopen volgens mij.. tenzij je een termijn afspreekt..
Dan blijf ik gewoon verbonden aan mijn ex, dat zie ik niet zo zitten eigenlijk...
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:20:09 #17
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_57755014
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:11 schreef Parzival het volgende:
Verhuur zal niet mogen volgens de hypotheek voorwaarden. De bank kan het huis dan namelijk minder makkelijk verkopen als TS zijn betalingsverplichtingen niet na komt.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:20:54 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57755028
Ik verplaats deze even naar WGR, daar zitten de "experts"
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:24:07 #19
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_57755086
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat is geluk hebben dan, je ca. 10% kk krijg je er ovet algemeen pas na een jaar op 5 uit volgens mij.
Dus of onder de marktwaarde gekocht, of boven de marktwaarde verkocht.
Zou kunnen. Kan misschien ook komen (maar ik ben er niet in thuis hoor), dat ze bepaalde belastigen niet hoefden te betalen omdat ze het huis binnen een half jaar weer verkochten? Daarnaast waren zaken als makelaarskosten minimaal, omdat ze met dezelfde makelaar in zee gingen als via wie ze het huis gekocht hadden.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_57755161
Beste is om te verkopen (hopelijk met winst) en dan de hypotheek aflossen.....hopelijk hou je hier niet teveel kleurscheuren aan over...
pi_57755335
Dat zou wel het mooiste zijn dat ik niet teveel schuld overhou, als het nou 3 a 4000 euro schuld is per man zou ik nog wel kunnen hebben, maar als we om 10.000 euro de man gaan praten straks gaat der echt iets knappen denk ik.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:43:43 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57755372
en je door je ex laten uitkopen... zeg 20.000 Euro en jou het huis geven? Dit als je in je eentje dus de lasten kan dragen...
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:47:20 #23
54408 Parzival
Where it happens
pi_57755425
ik denk dat je eerst even moet kijken wat de prijzen van de huizen in de straat/wijk zijn.. pas daarna kun je gaan spelen met opties.. je weet nu niet wat het huis zou opbrengen (ongeveer).. dus weet je je schuld ed niet.. als je je huis verkoopt zijn de kosten in principe voor de koper, behalve de makelaarskosten die jij moet maken voor verkoop (als je via de makelaar gaat.. ) of je moet t zelf verkopen/kunnen verkopen
pi_57755576
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:43 schreef Re het volgende:
en je door je ex laten uitkopen... zeg 20.000 Euro en jou het huis geven? Dit als je in je eentje dus de lasten kan dragen...
Door wat ik hier gelezen heb ben ik bang dat de lasten voor mij niet te doen zijn. Ik verdien op zich best goed, maar een toko van onze prijzen is voor mij niet te doen. Overigens zij de bedragen die ik heb aangegeven fictief, omdat ik niet wil dat iedereen mijn financieele positie kent. De bedragen hier zijn hoger, maar het verschil wat tussen de hypotheek en koop van het huis zit is wel exact even hoog.
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:01:31 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57755648
Een andere optie is ook nog de hypotheek overnemen, er zelf blijven wonen en één of twee kamers verhuren aan een student. Niet goed voor je privacy, maar je moet er iets voor over hebben. Na een jaar of acht kun je waarschijnlijk de lasten wel zelf dragen, of je vind iemand waar je weer mee gaat samenwonen, of je kunt met winst verkopen.
The End Times are wild
pi_57755766
Zoek eerst wat advies van iemand die rustig blijft en buiten de relationele problemen staat.
Schrijf alle mogelijkheden op zonder meteen te mekkeren 'dit wil ik niet'.

Dus:
huis verkopen met een restschuld.
huis verkopen zonder schuld of met winst (makkelijkste geval, gewoon winst delen)
Huis voor haar (zij koopt jou uit)
Huis voor jou
Huis verhuren
Huis deels verhuren

Zet er bedragen bij en kijk dan wat je op kunt brengen en wat je wilt.

Ga eens zoeken naar die verhalen van overdrachtsbelasting, want daar komen meer dingen bij kijken dan wat een forum daar van zegt. Niet alleen is het aftrekbaar, maar jullie hebben ook een samenlevingscontract en volgens mij (checken!) hoef je geen OB te betalen als je een huis binnen één jaar na aankoop doorverkoopt.
pi_57755869
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:09 schreef mgerben het volgende:
Zoek eerst wat advies van iemand die rustig blijft en buiten de relationele problemen staat.

Dus:
huis verkopen zonder schuld of met winst (makkelijkste geval, gewoon winst delen)
Huis voor jou
Huis verhuren
Huis deels verhuren

Ga eens zoeken naar die verhalen van overdrachtsbelasting, want daar komen meer dingen bij kijken dan wat een forum daar van zegt. Niet alleen is het aftrekbaar, maar jullie hebben ook een samenlevingscontract en volgens mij (checken!) hoef je geen OB te betalen als je een huis binnen één jaar na aankoop doorverkoopt.
Nou, dat is dan heel mooi, want we hebben 22 maart 2007 getekend vorig jaar, dus dat gaat helaas ook niet op dan... Maar je hebt gelijk, ik ga donderdag naar een hypotheekadviseur, kijken wat daar uit komt. Wil me huis laten taxeren door een makelaar(is gratis vaak). Is wel niet de officieele manier van taxeren maar toch.
pi_57756534
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:09 schreef mgerben het volgende:

Dus:
Huis voor jou
Huis verhuren
Huis deels verhuren

Overdrachtsbelasting is niet aftrekbaar. De kosten die met je hypotheek te maken hebben, die zijn allemaal aftrekbaar.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_57756549
Wat baal ik ervan dat ik de 11.000 euro die ik erin gestoken hebt van de overwaarde van mijn vorige woning niet heb laten opschrijven met het samenlevingscontract. Evenals de 3000 euro schuld die ze al had die we hebben opgenomen in de hypotheek. 14000 euro wat ik eigenlijk had kunnen aftrekken hiervan...
pi_57756729
Als rechtgeaarde gristen, zal ze je die echt wel teruggeven.....
pi_57756904
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:56 schreef bigore het volgende:
Wat baal ik ervan dat ik de 11.000 euro die ik erin gestoken hebt van de overwaarde van mijn vorige woning niet heb laten opschrijven met het samenlevingscontract. Evenals de 3000 euro schuld die ze al had die we hebben opgenomen in de hypotheek. 14000 euro wat ik eigenlijk had kunnen aftrekken hiervan...
Als echte christen, geeft ze je die terug...
pi_57757086
Oke, in dit topic wordt een hoop ONZIN geschreven.

Punt 1: Verhuren is NIET mogelijk. Zoals al aangegeven moet je dan toestemming hebben van de bank, maar veel belangrijker: de huuropbrengsten kunnen nooit de lasten dekken. In Nederland zijn of de huizenprijzen te hoog of de huren te laag, of allebei een beetje. Kijk maar: 268000 schuld. Als dit in best case 100% aflossingsvrij is bedraagt alleen de rente last bij 4.5% rente al 12000 euro per jaar (niet aftrekbaar als je er zelf niet in woont). Dus dan moet je je huis voor 1000 euro per maand verhuren. Dan draai je nog niet quite want bij dit bedrag moet ook nog OG-specifieke belasting komen (zoals OZB) en OG-specifieke verzekeringen zoals woonhuisverzekering. Daarnaast heb je waarschijnlijk ook nog een overlijdingsrisico verzekering, dus die 1000 euro per jaar wordt al gauw 1200 - 1300 euro. Nou misschien lukt dit als jij voor 268.000 euro een grachtenpand hebt gekocht in de binnenstad van Amsterdam (of andere zeer populaire stad), maar anders lijkt me dit problematisch.

Punt 2: Ja dit is toch wel het ZOVEELSTE bewijs dat je geen (duur) huis met zijn tweeen moet kopen. Dit soort topics zien we hier iedere paar maand wel een paar. Tegenwoordig worden relaties wel heel snel afgebroken, want ja vrouwtje vindt lekkerder mannetje dus dat eens uitproberen (of andersom).

Jongeren zijn te NAIEF (het zal altijd wel goed blijven gaan) en gaan m.i. te grote verplichtingen te snel aan.

En kom nou niet aanzetten dat je voor 1 salaris niks meer kunt kopen. Tegenwoordig wil iedere jongere van 30 (ben zelf overigens 31) het liefst een vrijstaande boederij met landgoed aan De Dam in Amsterdam naast de Bijenkorf. Ja dat kan natuurlijk niet. Verder moet het huis meteen af zijn, want van zelf klussen aanpakken daar krijg je vieze handen van en een paar jaartjes gebruik maken van een oude jaren 70 keuken of badkamer, dat kan toch echt niet hoor. Zit er wel een nieuwe keuken in, maar bevalt de kleur niet? Meteen slopen!
pi_57757141
quote:
Oei, dat maakt het verhaal nog zuurder zeg.

Overigens is het ook nogal idioot om zo'n duur huis te kopen... Ik vind het altijd wel verstandig om een huis te kopen wat op 1 salaris te dragen is, dan voorkom je dus dit soort ellende. Maar ja, liefde maakt blind en een groot huis schijnt tegenwoordig belangrijker dan gezond verstand.

Als ik jou was zou ik met een hypotheekadviseur in gesprek gaan en eens kijken wat je nog kunt met die 14.000 euro die ze jou eigenlijk nog verschuldigd is... Als je ex echt bereid is om het eerlijk te doen, zou het ook wel zo eerlijk zijn als ze je die 14.000 euro terug geeft.
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:38:24 #34
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57757363
Probeer haar wijs te maken dat aardse goederen de geloofsbeleiding kunnen beinvloeden en zorg dat ze in een klooster beland .....
pi_57757405
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:25 schreef josvr het volgende:
Oke, in dit topic wordt een hoop ONZIN geschreven.

Punt 1: Verhuren is NIET mogelijk. Zoals al aangegeven moet je dan toestemming hebben van de bank, maar veel belangrijker: de huuropbrengsten kunnen nooit de lasten dekken. In Nederland zijn of de huizenprijzen te hoog of de huren te laag, of allebei een beetje. Kijk maar: 268000 schuld. Als dit in best case 100% aflossingsvrij is bedraagt alleen de rente last bij 4.5% rente al 12000 euro per jaar (niet aftrekbaar als je er zelf niet in woont). Dus dan moet je je huis voor 1000 euro per maand verhuren. Dan draai je nog niet quite want bij dit bedrag moet ook nog OG-specifieke belasting komen (zoals OZB) en OG-specifieke verzekeringen zoals woonhuisverzekering. Daarnaast heb je waarschijnlijk ook nog een overlijdingsrisico verzekering, dus die 1000 euro per jaar wordt al gauw 1200 - 1300 euro. Nou misschien lukt dit als jij voor 268.000 euro een grachtenpand hebt gekocht in de binnenstad van Amsterdam (of andere zeer populaire stad), maar anders lijkt me dit problematisch.

Punt 2: Ja dit is toch wel het ZOVEELSTE bewijs dat je geen (duur) huis met zijn tweeen moet kopen. Dit soort topics zien we hier iedere paar maand wel een paar. Tegenwoordig worden relaties wel heel snel afgebroken, want ja vrouwtje vindt lekkerder mannetje dus dat eens uitproberen (of andersom).

Jongeren zijn te NAIEF (het zal altijd wel goed blijven gaan) en gaan m.i. te grote verplichtingen te snel aan.

En kom nou niet aanzetten dat je voor 1 salaris niks meer kunt kopen. Tegenwoordig wil iedere jongere van 30 (ben zelf overigens 31) het liefst een vrijstaande boederij met landgoed aan De Dam in Amsterdam naast de Bijenkorf. Ja dat kan natuurlijk niet. Verder moet het huis meteen af zijn, want van zelf klussen aanpakken daar krijg je vieze handen van en een paar jaartjes gebruik maken van een oude jaren 70 keuken of badkamer, dat kan toch echt niet hoor. Zit er wel een nieuwe keuken in, maar bevalt de kleur niet? Meteen slopen!
Huren was ook echt geen optie, dus die valt ook echt af. Daarbij gaat het niet om de bedragen die ik heb opgegeven maar om wat minder. Nog niet weinig overigens, zal de juiste bedragen maar noemen dan. Huis gekocht voor 199.000 en hypotheek van 228.000 euro.

We hadden het huis ook niet moeten kopen waarschijnlijk, maar ja...we hadden ruim 2 jaar en het ging gewoon supergoed, echt alles was gewoon helemaal top. Totdat ze dus een aantal maanden geleden met dat geloof verder wilde gaan, toen werd alles anders...
pi_57757613
Als zij met het geloof door wil gaan: oke, dan moet ze ook maar dokken.

De volgende keer dus zelf alleen zelf een woning kopen. Vervolgens een kapstertje zoeken die lekker kan koken (niet kopen) en die bij je in laten trekken. Zo lang je niet trouwt ontstaat er niet automatisch gemeenschap van goederen. Als je zo stom bent om te trouwen: kies dan voor koude-uitsluiting.

Nu ga ik natuurlijk allerlei boze reacties krijgen dat dit een botte reactie is. Maar vrouwen willen alleen emancipatie als het hun goed uit komt. Jij als man kunt best meehelpen in het huishouden, maar jij mag ook haar band plakken (o.i.d.), want ja jij bent man en zij is vrouw. En een hoop vrouwen willen na de geboorte van kinderen (stiekem) stoppen met werken. Maar als jij als man voorstelt huisman te worden en dat de vrouw fulltime gaat werken? Echt niet!
pi_57757786
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:51 schreef josvr het volgende:

De volgende keer dus zelf alleen zelf een woning kopen. Vervolgens een kapstertje zoeken die lekker kan koken (niet kopen) en die bij je in laten trekken. Zo lang je niet trouwt ontstaat er niet automatisch gemeenschap van goederen. Als je zo stom bent om te trouwen: kies dan voor koude-uitsluiting.

Nu ga ik natuurlijk allerlei boze reacties krijgen dat dit een botte reactie is. Maar vrouwen willen alleen emancipatie als het hun goed uit komt. Jij als man kunt best meehelpen in het huishouden, maar jij mag ook haar band plakken (o.i.d.), want ja jij bent man en zij is vrouw. En een hoop vrouwen willen na de geboorte van kinderen (stiekem) stoppen met werken. Maar als jij als man voorstelt huisman te worden en dat de vrouw fulltime gaat werken? Echt niet!
Haha sukkel, je kunt beter Heaumeau worden als je zo over vrouwen denkt.

Gedeeltelijk ben ik het trouwens wel met je eens over emancipatie.
pi_57757823
Niet in heel Nederland zijn huizen te koop die voor een salaris te betalen zijn (ook afhankelijk van je salaris natuurlijk) Ruim een jaar geleden hebben mijn vriend en ik ook een huis gekocht en zijn we ook een hele tijd op zoek geweest naar een huis. Maar hier in het dorp was anderhalf jaar geleden al niets te vinden onder de 220.000 en de huizen net boven die prijs zijn binnen een dag verkocht... Dus voor mijn gevoel is een huis van 239.000 echt geen extreem duur huis ofzo.. (tuurlijk is het veel geld, maar voor minder heb je alleen een achterstallig appartementje waar eigenlijk geen ruimte is voor twee personen) Dus ik vind dat van het kopen van een duur huis ipv een goedkoop huis eigenlijk een loos argument.. Bijvoorbeeld in Groningen is dat goed te doen om voor weinig geld een leuk huis te kopen.. maar ja dan moet je er wel willen wonen..

Maar wat ik me wel afvraag is waarom TS een samenlevingscontract heeft afgesloten als daar niet eens eigen geld e.d. in vernoemd is als daar zoveel verschil in zit.. Tuurlijk ga je wanneer je gaat samenwonen er van uit dat alles goed gaat maar toch..

En TS je zegt dat wanneer de lasten het zelfde blijven je het zelf kan betalen. Is het dan niet iets om bijvoorbeeld de hypotheek over te zetten naar een volledig aflossingsvrije hypotheek (als het dat tenminste nog niet is) misschien dat je dan inclusief alle extra kosten alsnog op ongeveer de zelfde maandlasten uit komt.
Ik zou adviseren om gewoon eens met verschillende hypotheekadviseurs te praten om te kijken wat de mogelijkheden zijn..
pi_57757900
Er is vrijstelling van overdrachtsbelasting indien je de helft van de woning van je (ex)vriendin overneemt. Op www.belastingdienst.nl wordt vermeld dat vrijstelling mogelijk is bij de verdeling van de gemeenschap van samenwoners. Ik heb in ieder geval GEEN overdrachtsbelasting betaald toen ik mijn ex uitkocht.
pi_57757986
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:01 schreef hilliebillie het volgende:
Niet in heel Nederland zijn huizen te koop die voor een salaris te betalen zijn (ook afhankelijk van je salaris natuurlijk) Ruim een jaar geleden hebben mijn vriend en ik ook een huis gekocht en zijn we ook een hele tijd op zoek geweest naar een huis. Maar hier in het dorp was anderhalf jaar geleden al niets te vinden onder de 220.000 en de huizen net boven die prijs zijn binnen een dag verkocht... Dus voor mijn gevoel is een huis van 239.000 echt geen extreem duur huis ofzo.. (tuurlijk is het veel geld, maar voor minder heb je alleen een achterstallig appartementje waar eigenlijk geen ruimte is voor twee personen) Dus ik vind dat van het kopen van een duur huis ipv een goedkoop huis eigenlijk een loos argument.. Bijvoorbeeld in Groningen is dat goed te doen om voor weinig geld een leuk huis te kopen.. maar ja dan moet je er wel willen wonen..

Maar wat ik me wel afvraag is waarom TS een samenlevingscontract heeft afgesloten als daar niet eens eigen geld e.d. in vernoemd is als daar zoveel verschil in zit.. Tuurlijk ga je wanneer je gaat samenwonen er van uit dat alles goed gaat maar toch..

En TS je zegt dat wanneer de lasten het zelfde blijven je het zelf kan betalen. Is het dan niet iets om bijvoorbeeld de hypotheek over te zetten naar een volledig aflossingsvrije hypotheek (als het dat tenminste nog niet is) misschien dat je dan inclusief alle extra kosten alsnog op ongeveer de zelfde maandlasten uit komt.
Ik zou adviseren om gewoon eens met verschillende hypotheekadviseurs te praten om te kijken wat de mogelijkheden zijn..
In het samenlevingscontract staat wel in dat alles wat in het huis staat aan meubels/apparatuur van mij is. Waarom ik dat geld er niet in heb laten zetten kan ik je geen verklaring voor geven, pure domheid.

Maar volledig aflossingsvrij een hypotheek nemen op een huis die voor mij veeeel te groot is. 5 slaapkamers, een gigantische woonkamer met grote keuken noem maar op. Grote achtertuin en een stuk voortuin. Wat moet ik daarmee, dan kan ik het wel betalen maar dan hou ik eigenlijk maar bar weinig over aan het einde van de maand. En waarvoor?zodat ik een groot huis heb die ik kan showen aan....? Daarbij moet ik dus een nog hogere hypotheek gaan nemen(dus nog meer verlies met het verkopen straks) dus nee, ik denk dat dat erg onverstandig is en proberen hieruit te komen en verder te gaan me leven. De restschuld misschien opnemen bij een nieuwe huis in de hypotheek of zo.
pi_57758014
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:06 schreef sw0p het volgende:
Er is vrijstelling van overdrachtsbelasting indien je de helft van de woning van je (ex)vriendin overneemt. Op www.belastingdienst.nl wordt vermeld dat vrijstelling mogelijk is bij de verdeling van de gemeenschap van samenwoners. Ik heb in ieder geval GEEN overdrachtsbelasting betaald toen ik mijn ex uitkocht.
Ok, dit is dan enigszins wel interessant. Nou moet gewoon met me hypotheekadviseur gaan praten, hopen dat ie me goed kan voorlichten.
pi_57759771
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:10 schreef bigore het volgende:

Maar volledig aflossingsvrij een hypotheek nemen op een huis die voor mij veeeel te groot is. 5 slaapkamers, een gigantische woonkamer met grote keuken noem maar op. Grote achtertuin en een stuk voortuin.
Mijn god, waar zat je met je verstand toen je dit huis kocht?? Wtf moet je daar nou mee als je met z'n 2-en bent. Had gewoon een leuk huisje gekocht met 2 of 3 slaapkamers (dat had je dan waarschijnlijk nu wel gewoon goed kunnen opbrengen) Tegen de tijd dat de gezinsuitbreiding naar meer dan 2 kinderen zou gaan neigen en je waarschijnlijk meer zou gaan verdienen, had je altijd nog een groter huis kunnen gaan kopen.

Ik zou maar eens gaan uitzoeken wat je voor dat huis kunt krijgen. En anders een betere baan??
pi_57760542
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:43 schreef mirannie het volgende:

[..]

Mijn god, waar zat je met je verstand toen je dit huis kocht?? Wtf moet je daar nou mee als je met z'n 2-en bent. Had gewoon een leuk huisje gekocht met 2 of 3 slaapkamers (dat had je dan waarschijnlijk nu wel gewoon goed kunnen opbrengen) Tegen de tijd dat de gezinsuitbreiding naar meer dan 2 kinderen zou gaan neigen en je waarschijnlijk meer zou gaan verdienen, had je altijd nog een groter huis kunnen gaan kopen.

Ik zou maar eens gaan uitzoeken wat je voor dat huis kunt krijgen. En anders een betere baan??
We wilden gewoon voorbereid zijn als we aan kinderen zouden beginnen. We hadden bijna elke kamer nodig dus ja...Slaapkamer,studeerkamer, 1 kamer stond de wasmachine en dergelijke en een logeerkamer aangezien er vrij vaak mense bleven slapen.
pi_57760805
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:05 schreef bigore het volgende:
... en krijgt ze het in der bol om volledig voor het geloof te gaan. 1 van de stappen wat ze daarmee onderneemt is mij opzij zetten aangezien ik geen christen ben.
Wat een non-reden om een relatie te beeindigen.
Wil zij non worden? Of wil jij niet trouwen en alleen ongetrouwd samenwonen?
pi_57761568
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 14:35 schreef Deliah het volgende:

[..]

religie zorgt voor strubbels in relatie

Verder wel achterlijk, ja. Dat ze nu na 2,5 jaar de relatie uitmaakt, terwijl ze allang wist dat hij ongelovig was.
pi_57762631
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 14:35 schreef Deliah het volgende:

[..]

Nee hoor, wil zeker wel trouwen, maar ze wilt gewoon met een christen haar levensovertuiging kunnen delen...al haar vriendinnen en familie begrijpen haar keuze helemaal.
  dinsdag 1 april 2008 @ 19:51:24 #47
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_57765758
laat het huis taxeren. jij kan haar dan uit kopen met het bedrag (taxatie - hypotheekbedrag) / 2. Indien dit bedrag negatief is dient zij jou geld te betalen aangezien het huis minder opbrengt dan de hypotheek
pi_57781297
met het geloof verder willen gaan... dude mijn medelijden heb je...

heb je haar al door verwezen naar een inrichting??

Overgens ik zou het huis gewoon in de verkoop gooien.. kijken wat je er voor terug krijgt
I'm not the man you think I am!
  woensdag 2 april 2008 @ 16:46:31 #49
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_57782844
Laat de woning op jouw naam zetten. Verdeel de overwaarde of de negatieve overwaarde en zorg dat je ex-vriendin de woning verlaat. Dan gewoon een jaartje uithouden en dan rustig kijken of je in je huis wilt blijven wonen of ergens anders wilt gaan wonen.
pi_57782957
Ik zoek nog een kamer
And that is how I met your mother.
pi_57818264
Nogmaals klote hoor. Wijf met de kolder in der kop
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_57819090
De belangrijkste financiele vraag is of je in je ééntje een hypotheek van ca 230k kunt opbrengen. Als dat niet zo is moet er wel verkocht worden en heb je allebei een fikse scheur aan de broek.
Als die 199k een reele prijs was dan is het huis nu misschien 210k waard. Verkopen is ook niet zonder kosten dus ga er maar vanuit dat je totaal 228+5=233k kwijt bent. Dus na verkoop blijf je allebei met een schuld van 11500 zitten. Verhuizen en inrichten kost ook geld dus reken er maar op dat je in totaal op min 15000 uitkomt als je op een nieuwe gehuurde stek zit.
Neem dat even mee in je overwegingen en ga vooral niet overhaast te werk.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_57888672
Heb je al een idee hoe je dit wil gaan aanpakken TS?
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  maandag 7 april 2008 @ 14:12:58 #54
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_57888849
Tering hee, je wenst nooit iemand wat toe maar je halsstarrig in een geloof storten is toch wel erg triest.

Jammer dat de situatie voor TS zo omgeslagen is, succes met deze zaak.
pi_57889274
Ongeveer het zelfde gehad (alleen geloofde zij er niet meer in ;-) )

Ik heb de hypotheek gekregen omdat ik het best op kon brengen en we anders met een verlies zouden zitten.

De uitkooppremie van haar bedroeg het laten staan van de inboedel. Ik alle schuld, zij niet al te veel uit het huis (personalia).
Het kan, vooral omdat je anders met een dikke schuld zit.
  maandag 7 april 2008 @ 14:43:20 #56
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_57889371
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:16 schreef bigore het volgende:

[..]

Eigenlijk is het geen optie meer om het huis over te nemen, zoals ik al zei, het zou dezelfde kosten moeten zijn en eigenlijk toch wel wat goedkoper. Maar als ik 6% van 120000 moet bijlenen en ook een nieuwe hypotheek moet opstellen met hogere rentes waarschijnlijk ga ik het gewoon 100% zeker niet redden. Dus dat wordt de hut verkopen met schuld waarschijnlijk. Met winst verkopen gaat gewoon echt niet lukken.
Ik ken wel een stel die gescheiden zijn. Zij heeft het huis helemaal gehouden maar haar partner niet uitgekocht.

Ze heeft zijn ''schuld'' over genomen. En dit was stukken voordeliger.

Maar zoals bovenstaand vermeldt: vraag het even aan je hypotheek adviseur. Die kan de voor jou goedkoopste oplossing zo uit de mouw schudden.
pi_57890564
Jeetje, TS, wat een situatie zeg Ik had je andere topic ook (een beetje) gevolgd en jammer dat het zo loopt.
In mijn vriendenkring is ook net een stel (na 10 jr!) uit elkaar die samen een huis hadden gekocht, een paar maanden geleden ofzo.
Die verkopen het huis naar alle waarschijnlijkheid wel met verlies.

Maar goed, ik denk dat jij je even goed moet laten adviseren door diverse instanties over hoe nu verder. Gelukkig dat meerdere Fok!kers met dit advies komen Ik zou haar ook meteen even aanspreken over die 14.000 euro, wel zo eerlijk als ze je dat terug wil geven.

Na dit soort verhalen weet ik zeker dat mijn vriend en ik er goed aan doen om in eerste instantie een huis te kopen op 1 inkomen. Hij wil dan de hypotheek op 5jr vastzetten en als het dan nog steeds goed gaat, koop ik mij er bij in Het kan altijd nog fout gaan, maar je weet iig vrij goed wat je aan elkaar hebt.

Ik hoop dat TS er een beetje goed vanaf komt en snel verder kan gaan met zijn leven.. wat ontzettend vervelend als zoiets je overkomt
pi_57898086
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:51 schreef josvr het volgende:

Lekker generaliserend. Wat nou als ik als vrouw wel zou willen blijven werken en dat mijn mannetje thuis voor de kids zorgt. Weet je wat jij moet doen, weer lekker terug naar je hutje op de hei.

OnTopic: Sterkte TS praat met je adviseur en het komt vast goed. En zoals meerdere malen gezegd, als ze echt Christen is dan komt ze ook met dat geld over de brug.
Haters gonna hate.
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:34:05 #59
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_57901709
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Lekker generaliserend. Wat nou als ik als vrouw wel zou willen blijven werken en dat mijn mannetje thuis voor de kids zorgt. Weet je wat jij moet doen, weer lekker terug naar je hutje op de hei.

OnTopic: Sterkte TS praat met je adviseur en het komt vast goed. En zoals meerdere malen gezegd, als ze echt Christen is dan komt ze ook met dat geld over de brug.

Dat is idd de planning bij mij en mijn vriendin. Als de financien het toelaten dan ga ik drastisch minder werken om zoveel mogelijk voor de kinderen thuis te zijn. Aangzien zij toch Hoofdkostwinner wordt is het een goede manier
pi_58002051
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:54 schreef bigore het volgende:

[..]

Dat van die overdrachtsbelasting had ik nog niet over nagedacht zeg...pfff wat een drama is dit, wordt dus gewoon echt het huis verkopen. Want neem aan dat die overdrachtsbelasting alleen van toepassing is als ik het huis zou overnemen toch? Niet als ik het huis verkoop? Dan maar hopen dat we er nog een niet al te grote schuld aan overhouden. We hebben wel een samenlevingscontract.
Jullie hebben het huis samen gekocht. Dus jullie zijn samen eigenaar (ik neem aan 50/50 of tenminste 60/40%). Volgens de wet "belastingen van rechtsverkeer" kan de notaris dan een vrijstelling van de overdrachtsbelasting aanvragen. Dat moet hij wel doen, want artikel 15 sub 1 onder g is niet automatisch vrijgesteld voor de belasting. Daar hoef je je m.i. geen zorgen over te maken. Dit artikel betreft de "samenwoners". De toedeling moet natuurlijk wel naar een van de verkrijgers (jij of je ex) geschieden, of het huis gaat naar iemand die als rechtsverkrijgende onder algemene titel van de verkrijger in het toegedeelde goed (het huis dus) was gerechtigd.

[ Bericht 10% gewijzigd door banjavi op 12-04-2008 14:31:16 ]
pi_58063626
Nou, na een hoop nachten alleen geslapen te hebben en zij ook, kwam ze gister weer thuis met een toch wel onverwachtte mededeling...ze had er heel goed over nagedacht en was erachter gekomen dat het toch wel een hele slechte keuze was en het niet eerlijk van haar was om alleen voor haar kant te kiezen ipv van mijn kant ook te respecteren. Wat dus 3 jaar wel goedgegaan is.

Ze hield teveel van me om hiermee door te gaan en vroeg of ik haar wilde vergeven voor wat ze nu gedaan had en hoopte om weer bij elkaar te mogen zijn...waarschijnlijk zal het wel goed komen maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen, weet ook echt niet precies wat ik ervan moet denken.
pi_58063859
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:03 schreef bigore het volgende:
Nou, na een hoop nachten alleen geslapen te hebben en zij ook, kwam ze gister weer thuis met een toch wel onverwachtte mededeling...ze had er heel goed over nagedacht en was erachter gekomen dat het toch wel een hele slechte keuze was en het niet eerlijk van haar was om alleen voor haar kant te kiezen ipv van mijn kant ook te respecteren. Wat dus 3 jaar wel goedgegaan is.

Ze hield teveel van me om hiermee door te gaan en vroeg of ik haar wilde vergeven voor wat ze nu gedaan had en hoopte om weer bij elkaar te mogen zijn...waarschijnlijk zal het wel goed komen maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen, weet ook echt niet precies wat ik ervan moet denken.
Welkom in het christelijke web van schuld en boete, zonde en vergeving.
Rare actie, kolder in d'r kop, ik zou ook niet weten wat ervan te denken.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58063887
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:03 schreef bigore het volgende:

En je gaat haar terugnemen? Wat nou als ze over een jaar weer zo`n gekke actie in dr kop haalt?
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:13:19 #64
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_58063888
Mmhmm ja, straks is het weer kerst of wat dan ook dan komt dat gedoe weer naar voren. Je bent atheïst of niet.

Persoonlijk in jouw geval zou ik het even aanhouden tot je de mogelijkheid hebt haar eruit te kopen en dan mag ze daarna nog wel bij je inwonen maar zodra de kolder weer toeslaat zou ik haar op straat keilen.
pi_58064386
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En je gaat haar terugnemen? Wat nou als ze over een jaar weer zo`n gekke actie in dr kop haalt?
Dan verdient TS wat meer en kan ie de hypotheek wel zelf betalen
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:38:07 #66
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_58064511
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet aan mij om te oordelen over het liefdes leven van een ander maar als je 'de ware' hebt gevonden kun je een 'foutje' ook wel een keer vergeven.

Maar dit soort acties laten je wel weer beseffen dat je zomaar er alleen voor kan staan.
dit is een lege sig
pi_58064946
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:38 schreef scrumple het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet aan mij om te oordelen over het liefdes leven van een ander maar als je 'de ware' hebt gevonden kun je een 'foutje' ook wel een keer vergeven.

Maar dit soort acties laten je wel weer beseffen dat je zomaar er alleen voor kan staan.
Blijkbaar vond ze hem niet de ware, dus zou er een belletje moeten gaan rinkelen
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:04:26 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58065156
Afgezien van het huis.. zou ik er nog eens heeeel goed over gaan nadenken of je met een persoon met zulke grillen wel zou willen samenwonen. Miisschien toch beter om het huis te verkopen, ipv dat je over 3 jaar weer in deze situatie zit.
The truth was in here.
  dinsdag 15 april 2008 @ 14:57:59 #69
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58067283
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:22:40 #70
12913 GreatWhiteSilence
pi_58067683
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef Bastard het volgende:
Afgezien van het huis.. zou ik er nog eens heeeel goed over gaan nadenken of je met een persoon met zulke grillen wel zou willen samenwonen. Miisschien toch beter om het huis te verkopen, ipv dat je over 3 jaar weer in deze situatie zit.
Nou ja, in dat geval verdient ie misschien wat meer en kan hij haar wel uitkopen.

Maar als ik in jouw situatie zat, zou ik er echt niet over denken haar terug te nemen. Ik zou na zo'n geintje altijd op mijn hoede zijn en me niet meer lekker voelen in de relatie.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 28 mei 2008 @ 00:10:36 #71
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_58953973
Schop!

Hoe is het nu, bijbel inmiddels ritueel verbrand en een pentagram op de wand getekend?
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:15:08 #72
216273 Gibson
Play it loud
pi_58986549
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 00:10 schreef Noway666 het volgende:
Schop!

Hoe is het nu, bijbel inmiddels ritueel verbrand en een pentagram op de wand getekend?
x2, ben benieuwd of je haar teruggenomen hebt... (zou ik overigens niet doen, is alleen maar uitstel van executie ben ik bang, wie weet waar ze volgende keer mee komt...)
pi_58987797
We hebben toch besloten om verder te gaan, ze kwam na 2 weken met de mededeling dat haar keus niet de juiste was en het geloof niet tussen ons in mag staan. Ik merk wel dat ze zich ook anders opstelt nu en mij waardeert in waarin ik geloof zoals ik ook bij haar doe. We zullen zien over een paar jaar of het nog steeds goed gaat
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:04:28 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58987840
zag ze het licht?
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:12:34 #75
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_58989453
Misschien heb je nu ook een tweede kans gekregen om jullie samenlevingscontract wat bij te werken....
succes verder iig
zo goed..?
pi_58989495
Nou TS, het is wachten tot de volgende inzinking van je vriendin haar kant.
pi_58990100
quote:
Laat je dat samenlevingscontract nog wel even aanpassen?
Of vertrouw je haar nu helemaal en leef je nog lang en gelukkig?
Veritas - Aequitas
pi_81816236
Inmiddels bijna 1 jaar getrouwd!
  maandag 24 mei 2010 @ 10:45:24 #79
12913 GreatWhiteSilence
pi_81822450
Mooi dat het toch nog goed afgelopen is. Heb je je bekeerd?
  maandag 24 mei 2010 @ 11:28:27 #80
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_81823658
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:54 schreef bigore het volgende:
Inmiddels bijna 1 jaar getrouwd!
Ik hoop oprecht dat je relatie op eerlijkheid is gebaseerd en dat je gelukkig met elkaar bent ondanks jullie spirituele verschillen.

Voornaamste is dat je voor jezelf kiest hoe eenzaam je dan ook kan worden. Maar in een leugen leven is natuurlijk ook eenzaam

Veel geluk iig.
pi_81843741
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mooi dat het toch nog goed afgelopen is. Heb je je bekeerd?
nope, zij accepteert mij zoals ik ben en ik haar. we hebben hier een weg in weten te vinden en dit werkt eigenlijk heel goed! het levert soms zelfs nog wel eens leuke gesprekken op, we praten regelmatig met elkaar over spirituele zaken en wisselen ideeën uit over het hoe en waarom, erg interessant dus eigenlijk
pi_81849669
Mooi dat jullie toch verder zijn gegaan en dat het wel of niet geloven geen belemmering meer vormt.
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:01:19 #83
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_81909023
Goed einde aan dit verhaal, congrats!
Ik heb al een boek.
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:11:57 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81909314
Op 26 mei 2010 was geluk, nog heel gewoon!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')