Dat van die overdrachtsbelasting had ik nog niet over nagedacht zeg...pfff wat een drama is dit, wordt dus gewoon echt het huis verkopen. Want neem aan dat die overdrachtsbelasting alleen van toepassing is als ik het huis zou overnemen toch? Niet als ik het huis verkoop? Dan maar hopen dat we er nog een niet al te grote schuld aan overhouden. We hebben wel een samenlevingscontract.quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:19 schreef Parzival het volgende:
letop dat bij uitkoping van het huis van je partner alsnog overdrachts belasting betaald moet worden.. het is dus niet alleen de helft (of haar deel van de hypotheek), maar ook nog eens 10% er bovenop aan belastingen..
je huis zal wel in waarde gestegen zijn in dat ene jaar, maar de kans dat je met verlies moet verkopen is aardig aanwezig (notariele kosten en overdrachts belasting). Die schuld deel je weer met elkaar, echter die schuld kan geen hypotheek worden (er staat geen huis meer tegenover) en wordt dus omgezet in een standaard lening bij de bank (a ~11%). de schuld wordt gedeeld over beide partners.
Al met al duur gedoe
let er ook op dat de scheiding zelf (of samenlevingscontract) niet 123 verbroken is en het huis niet 123 verkocht!
Dat is geluk hebben dan, je ca. 10% kk krijg je er ovet algemeen pas na een jaar op 5 uit volgens mij.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:00 schreef Mikkie het volgende:
Hopen dat je die hut met winst kan verkopen. Familielid van me heeft het ook gehad. Hut gekocht, drie maanden later relatie uit. Hut kunnen verkopen met winst.
Ze heeft dat idd ook aangegeven, dat ze der schuld op der wilt nemen, zelfs der ouders die geen cent te makken hebben willen dat wel doen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:53 schreef DroogDok het volgende:
Als je vriendin een echte christen is, is zij barmhartig genoeg om toch te blijven betalen voor de woning zonder dat ze daar met jou samenwoont toch?![]()
Verder kan het wellicht ene oplossing zijn om daar toh samen te blijven wonen als huisgenoten? en dan langzaamaan proberen het huis te verkopen, het klinkt nou niet alsof de breuk een onoverkomelijke ruzie heeft opgelevert.
Eigenlijk is het geen optie meer om het huis over te nemen, zoals ik al zei, het zou dezelfde kosten moeten zijn en eigenlijk toch wel wat goedkoper. Maar als ik 6% van 120000 moet bijlenen en ook een nieuwe hypotheek moet opstellen met hogere rentes waarschijnlijk ga ik het gewoon 100% zeker niet redden. Dus dat wordt de hut verkopen met schuld waarschijnlijk. Met winst verkopen gaat gewoon echt niet lukken.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En is het niet over de helft van de waarde van het huis? Omdat de helft al op jouw naam staat? Dus 6% over de helft van ongeveer 240.000?
Dan blijf ik gewoon verbonden aan mijn ex, dat zie ik niet zo zitten eigenlijk...quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:11 schreef Parzival het volgende:
je zou ook eens kunnen kijken naar de optie voor verhuur van het huis.. dan verhuur je het aan iemand en met de opbrengsten kun je dan de hypotheek blijven betalen.. maar dan kun je niet zomaar iemand uit huis plaatsen omdat jij het wilt verkopen volgens mij.. tenzij je een termijn afspreekt..
Verhuur zal niet mogen volgens de hypotheek voorwaarden. De bank kan het huis dan namelijk minder makkelijk verkopen als TS zijn betalingsverplichtingen niet na komt.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:11 schreef Parzival het volgende:
je zou ook eens kunnen kijken naar de optie voor verhuur van het huis.. dan verhuur je het aan iemand en met de opbrengsten kun je dan de hypotheek blijven betalen.. maar dan kun je niet zomaar iemand uit huis plaatsen omdat jij het wilt verkopen volgens mij.. tenzij je een termijn afspreekt..
Zou kunnen. Kan misschien ook komen (maar ik ben er niet in thuis hoor), dat ze bepaalde belastigen niet hoefden te betalen omdat ze het huis binnen een half jaar weer verkochten? Daarnaast waren zaken als makelaarskosten minimaal, omdat ze met dezelfde makelaar in zee gingen als via wie ze het huis gekocht hadden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is geluk hebben dan, je ca. 10% kk krijg je er ovet algemeen pas na een jaar op 5 uit volgens mij.
Dus of onder de marktwaarde gekocht, of boven de marktwaarde verkocht.
Door wat ik hier gelezen heb ben ik bang dat de lasten voor mij niet te doen zijn. Ik verdien op zich best goed, maar een toko van onze prijzen is voor mij niet te doen. Overigens zij de bedragen die ik heb aangegeven fictief, omdat ik niet wil dat iedereen mijn financieele positie kent. De bedragen hier zijn hoger, maar het verschil wat tussen de hypotheek en koop van het huis zit is wel exact even hoog.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:43 schreef Re het volgende:
en je door je ex laten uitkopen... zeg 20.000 Euro en jou het huis geven? Dit als je in je eentje dus de lasten kan dragen...
Nou, dat is dan heel mooi, want we hebben 22 maart 2007 getekend vorig jaar, dus dat gaat helaas ook niet op dan... Maar je hebt gelijk, ik ga donderdag naar een hypotheekadviseur, kijken wat daar uit komt. Wil me huis laten taxeren door een makelaar(is gratis vaak). Is wel niet de officieele manier van taxeren maar toch.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:09 schreef mgerben het volgende:
Zoek eerst wat advies van iemand die rustig blijft en buiten de relationele problemen staat.
Schrijf alle mogelijkheden op zonder meteen te mekkeren 'dit wil ik niet'.
Dus:
huis verkopen met een restschuld.
huis verkopen zonder schuld of met winst (makkelijkste geval, gewoon winst delen)
Huis voor haar (zij koopt jou uit)
Huis voor jou
Huis verhuren
Huis deels verhuren
Zet er bedragen bij en kijk dan wat je op kunt brengen en wat je wilt.
Ga eens zoeken naar die verhalen van overdrachtsbelasting, want daar komen meer dingen bij kijken dan wat een forum daar van zegt. Niet alleen is het aftrekbaar, maar jullie hebben ook een samenlevingscontract en volgens mij (checken!) hoef je geen OB te betalen als je een huis binnen één jaar na aankoop doorverkoopt.
Overdrachtsbelasting is niet aftrekbaar. De kosten die met je hypotheek te maken hebben, die zijn allemaal aftrekbaar.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:09 schreef mgerben het volgende:
Zoek eerst wat advies van iemand die rustig blijft en buiten de relationele problemen staat.
Schrijf alle mogelijkheden op zonder meteen te mekkeren 'dit wil ik niet'.
Dus:
huis verkopen met een restschuld.
huis verkopen zonder schuld of met winst (makkelijkste geval, gewoon winst delen)
Huis voor haar (zij koopt jou uit)
Huis voor jou
Huis verhuren
Huis deels verhuren
Zet er bedragen bij en kijk dan wat je op kunt brengen en wat je wilt.
Ga eens zoeken naar die verhalen van overdrachtsbelasting, want daar komen meer dingen bij kijken dan wat een forum daar van zegt. Niet alleen is het aftrekbaar, maar jullie hebben ook een samenlevingscontract en volgens mij (checken!) hoef je geen OB te betalen als je een huis binnen één jaar na aankoop doorverkoopt.
Als echte christen, geeft ze je die terug...quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:56 schreef bigore het volgende:
Wat baal ik ervan dat ik de 11.000 euro die ik erin gestoken hebt van de overwaarde van mijn vorige woning niet heb laten opschrijven met het samenlevingscontract. Evenals de 3000 euro schuld die ze al had die we hebben opgenomen in de hypotheek. 14000 euro wat ik eigenlijk had kunnen aftrekken hiervan...
Oei, dat maakt het verhaal nog zuurder zeg.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:56 schreef bigore het volgende:
Wat baal ik ervan dat ik de 11.000 euro die ik erin gestoken hebt van de overwaarde van mijn vorige woning niet heb laten opschrijven met het samenlevingscontract. Evenals de 3000 euro schuld die ze al had die we hebben opgenomen in de hypotheek. 14000 euro wat ik eigenlijk had kunnen aftrekken hiervan...
Huren was ook echt geen optie, dus die valt ook echt af. Daarbij gaat het niet om de bedragen die ik heb opgegeven maar om wat minder. Nog niet weinig overigens, zal de juiste bedragen maar noemen dan. Huis gekocht voor 199.000 en hypotheek van 228.000 euro.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:25 schreef josvr het volgende:
Oke, in dit topic wordt een hoop ONZIN geschreven.
Punt 1: Verhuren is NIET mogelijk. Zoals al aangegeven moet je dan toestemming hebben van de bank, maar veel belangrijker: de huuropbrengsten kunnen nooit de lasten dekken. In Nederland zijn of de huizenprijzen te hoog of de huren te laag, of allebei een beetje. Kijk maar: 268000 schuld. Als dit in best case 100% aflossingsvrij is bedraagt alleen de rente last bij 4.5% rente al 12000 euro per jaar (niet aftrekbaar als je er zelf niet in woont). Dus dan moet je je huis voor 1000 euro per maand verhuren. Dan draai je nog niet quite want bij dit bedrag moet ook nog OG-specifieke belasting komen (zoals OZB) en OG-specifieke verzekeringen zoals woonhuisverzekering. Daarnaast heb je waarschijnlijk ook nog een overlijdingsrisico verzekering, dus die 1000 euro per jaar wordt al gauw 1200 - 1300 euro. Nou misschien lukt dit als jij voor 268.000 euro een grachtenpand hebt gekocht in de binnenstad van Amsterdam (of andere zeer populaire stad), maar anders lijkt me dit problematisch.
Punt 2: Ja dit is toch wel het ZOVEELSTE bewijs dat je geen (duur) huis met zijn tweeen moet kopen. Dit soort topics zien we hier iedere paar maand wel een paar. Tegenwoordig worden relaties wel heel snel afgebroken, want ja vrouwtje vindt lekkerder mannetje dus dat eens uitproberen (of andersom).
Jongeren zijn te NAIEF (het zal altijd wel goed blijven gaan) en gaan m.i. te grote verplichtingen te snel aan.
En kom nou niet aanzetten dat je voor 1 salaris niks meer kunt kopen. Tegenwoordig wil iedere jongere van 30 (ben zelf overigens 31) het liefst een vrijstaande boederij met landgoed aan De Dam in Amsterdam naast de Bijenkorf. Ja dat kan natuurlijk niet. Verder moet het huis meteen af zijn, want van zelf klussen aanpakken daar krijg je vieze handen van en een paar jaartjes gebruik maken van een oude jaren 70 keuken of badkamer, dat kan toch echt niet hoor. Zit er wel een nieuwe keuken in, maar bevalt de kleur niet? Meteen slopen!
Haha sukkel, je kunt beter Heaumeau worden als je zo over vrouwen denkt.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:51 schreef josvr het volgende:
Als zij met het geloof door wil gaan: oke, dan moet ze ook maar dokken.
De volgende keer dus zelf alleen zelf een woning kopen. Vervolgens een kapstertje zoeken die lekker kan koken (niet kopen) en die bij je in laten trekken. Zo lang je niet trouwt ontstaat er niet automatisch gemeenschap van goederen. Als je zo stom bent om te trouwen: kies dan voor koude-uitsluiting.
Nu ga ik natuurlijk allerlei boze reacties krijgen dat dit een botte reactie is. Maar vrouwen willen alleen emancipatie als het hun goed uit komt. Jij als man kunt best meehelpen in het huishouden, maar jij mag ook haar band plakken (o.i.d.), want ja jij bent man en zij is vrouw. En een hoop vrouwen willen na de geboorte van kinderen (stiekem) stoppen met werken. Maar als jij als man voorstelt huisman te worden en dat de vrouw fulltime gaat werken? Echt niet!
In het samenlevingscontract staat wel in dat alles wat in het huis staat aan meubels/apparatuur van mij is. Waarom ik dat geld er niet in heb laten zetten kan ik je geen verklaring voor geven, pure domheid.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:01 schreef hilliebillie het volgende:
Niet in heel Nederland zijn huizen te koop die voor een salaris te betalen zijn (ook afhankelijk van je salaris natuurlijk) Ruim een jaar geleden hebben mijn vriend en ik ook een huis gekocht en zijn we ook een hele tijd op zoek geweest naar een huis. Maar hier in het dorp was anderhalf jaar geleden al niets te vinden onder de 220.000 en de huizen net boven die prijs zijn binnen een dag verkocht... Dus voor mijn gevoel is een huis van 239.000 echt geen extreem duur huis ofzo.. (tuurlijk is het veel geld, maar voor minder heb je alleen een achterstallig appartementje waar eigenlijk geen ruimte is voor twee personen) Dus ik vind dat van het kopen van een duur huis ipv een goedkoop huis eigenlijk een loos argument.. Bijvoorbeeld in Groningen is dat goed te doen om voor weinig geld een leuk huis te kopen.. maar ja dan moet je er wel willen wonen..
Maar wat ik me wel afvraag is waarom TS een samenlevingscontract heeft afgesloten als daar niet eens eigen geld e.d. in vernoemd is als daar zoveel verschil in zit.. Tuurlijk ga je wanneer je gaat samenwonen er van uit dat alles goed gaat maar toch..
En TS je zegt dat wanneer de lasten het zelfde blijven je het zelf kan betalen. Is het dan niet iets om bijvoorbeeld de hypotheek over te zetten naar een volledig aflossingsvrije hypotheek (als het dat tenminste nog niet is) misschien dat je dan inclusief alle extra kosten alsnog op ongeveer de zelfde maandlasten uit komt.
Ik zou adviseren om gewoon eens met verschillende hypotheekadviseurs te praten om te kijken wat de mogelijkheden zijn..
Ok, dit is dan enigszins wel interessant. Nou moet gewoon met me hypotheekadviseur gaan praten, hopen dat ie me goed kan voorlichten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:06 schreef sw0p het volgende:
Er is vrijstelling van overdrachtsbelasting indien je de helft van de woning van je (ex)vriendin overneemt. Op www.belastingdienst.nl wordt vermeld dat vrijstelling mogelijk is bij de verdeling van de gemeenschap van samenwoners. Ik heb in ieder geval GEEN overdrachtsbelasting betaald toen ik mijn ex uitkocht.
Mijn god, waar zat je met je verstand toen je dit huis kocht?? Wtf moet je daar nou mee als je met z'n 2-en bent. Had gewoon een leuk huisje gekocht met 2 of 3 slaapkamers (dat had je dan waarschijnlijk nu wel gewoon goed kunnen opbrengen) Tegen de tijd dat de gezinsuitbreiding naar meer dan 2 kinderen zou gaan neigen en je waarschijnlijk meer zou gaan verdienen, had je altijd nog een groter huis kunnen gaan kopen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:10 schreef bigore het volgende:
Maar volledig aflossingsvrij een hypotheek nemen op een huis die voor mij veeeel te groot is. 5 slaapkamers, een gigantische woonkamer met grote keuken noem maar op. Grote achtertuin en een stuk voortuin.
We wilden gewoon voorbereid zijn als we aan kinderen zouden beginnen. We hadden bijna elke kamer nodig dus ja...Slaapkamer,studeerkamer, 1 kamer stond de wasmachine en dergelijke en een logeerkamer aangezien er vrij vaak mense bleven slapen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:43 schreef mirannie het volgende:
[..]
Mijn god, waar zat je met je verstand toen je dit huis kocht?? Wtf moet je daar nou mee als je met z'n 2-en bent. Had gewoon een leuk huisje gekocht met 2 of 3 slaapkamers (dat had je dan waarschijnlijk nu wel gewoon goed kunnen opbrengen) Tegen de tijd dat de gezinsuitbreiding naar meer dan 2 kinderen zou gaan neigen en je waarschijnlijk meer zou gaan verdienen, had je altijd nog een groter huis kunnen gaan kopen.
Ik zou maar eens gaan uitzoeken wat je voor dat huis kunt krijgen. En anders een betere baan??
Wat een non-reden om een relatie te beeindigen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:05 schreef bigore het volgende:
... en krijgt ze het in der bol om volledig voor het geloof te gaan. 1 van de stappen wat ze daarmee onderneemt is mij opzij zetten aangezien ik geen christen ben.
religie zorgt voor strubbels in relatiequote:Op dinsdag 1 april 2008 14:35 schreef Deliah het volgende:
[..]
Wat een non-reden om een relatie te beeindigen.
Wil zij non worden? Of wil jij niet trouwen en alleen ongetrouwd samenwonen?
Nee hoor, wil zeker wel trouwen, maar ze wilt gewoon met een christen haar levensovertuiging kunnen delen...al haar vriendinnen en familie begrijpen haar keuze helemaal.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:35 schreef Deliah het volgende:
[..]
Wat een non-reden om een relatie te beeindigen.
Wil zij non worden? Of wil jij niet trouwen en alleen ongetrouwd samenwonen?
Ik ken wel een stel die gescheiden zijn. Zij heeft het huis helemaal gehouden maar haar partner niet uitgekocht.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:16 schreef bigore het volgende:
[..]
Eigenlijk is het geen optie meer om het huis over te nemen, zoals ik al zei, het zou dezelfde kosten moeten zijn en eigenlijk toch wel wat goedkoper. Maar als ik 6% van 120000 moet bijlenen en ook een nieuwe hypotheek moet opstellen met hogere rentes waarschijnlijk ga ik het gewoon 100% zeker niet redden. Dus dat wordt de hut verkopen met schuld waarschijnlijk. Met winst verkopen gaat gewoon echt niet lukken.
Lekker generaliserend. Wat nou als ik als vrouw wel zou willen blijven werken en dat mijn mannetje thuis voor de kids zorgt. Weet je wat jij moet doen, weer lekker terug naar je hutje op de hei.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:51 schreef josvr het volgende:
Als zij met het geloof door wil gaan: oke, dan moet ze ook maar dokken.
De volgende keer dus zelf alleen zelf een woning kopen. Vervolgens een kapstertje zoeken die lekker kan koken (niet kopen) en die bij je in laten trekken. Zo lang je niet trouwt ontstaat er niet automatisch gemeenschap van goederen. Als je zo stom bent om te trouwen: kies dan voor koude-uitsluiting.
Nu ga ik natuurlijk allerlei boze reacties krijgen dat dit een botte reactie is. Maar vrouwen willen alleen emancipatie als het hun goed uit komt. Jij als man kunt best meehelpen in het huishouden, maar jij mag ook haar band plakken (o.i.d.), want ja jij bent man en zij is vrouw. En een hoop vrouwen willen na de geboorte van kinderen (stiekem) stoppen met werken. Maar als jij als man voorstelt huisman te worden en dat de vrouw fulltime gaat werken? Echt niet!
quote:Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Lekker generaliserend. Wat nou als ik als vrouw wel zou willen blijven werken en dat mijn mannetje thuis voor de kids zorgt. Weet je wat jij moet doen, weer lekker terug naar je hutje op de hei.
OnTopic: Sterkte TS praat met je adviseur en het komt vast goed. En zoals meerdere malen gezegd, als ze echt Christen is dan komt ze ook met dat geld over de brug.
Jullie hebben het huis samen gekocht. Dus jullie zijn samen eigenaar (ik neem aan 50/50 of tenminste 60/40%). Volgens de wet "belastingen van rechtsverkeer" kan de notaris dan een vrijstelling van de overdrachtsbelasting aanvragen. Dat moet hij wel doen, want artikel 15 sub 1 onder g is niet automatisch vrijgesteld voor de belasting. Daar hoef je je m.i. geen zorgen over te maken. Dit artikel betreft de "samenwoners". De toedeling moet natuurlijk wel naar een van de verkrijgers (jij of je ex) geschieden, of het huis gaat naar iemand die als rechtsverkrijgende onder algemene titel van de verkrijger in het toegedeelde goed (het huis dus) was gerechtigd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:54 schreef bigore het volgende:
[..]
Dat van die overdrachtsbelasting had ik nog niet over nagedacht zeg...pfff wat een drama is dit, wordt dus gewoon echt het huis verkopen. Want neem aan dat die overdrachtsbelasting alleen van toepassing is als ik het huis zou overnemen toch? Niet als ik het huis verkoop? Dan maar hopen dat we er nog een niet al te grote schuld aan overhouden. We hebben wel een samenlevingscontract.
Welkom in het christelijke web van schuld en boete, zonde en vergeving.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:03 schreef bigore het volgende:
Nou, na een hoop nachten alleen geslapen te hebben en zij ook, kwam ze gister weer thuis met een toch wel onverwachtte mededeling...ze had er heel goed over nagedacht en was erachter gekomen dat het toch wel een hele slechte keuze was en het niet eerlijk van haar was om alleen voor haar kant te kiezen ipv van mijn kant ook te respecteren. Wat dus 3 jaar wel goedgegaan is.
Ze hield teveel van me om hiermee door te gaan en vroeg of ik haar wilde vergeven voor wat ze nu gedaan had en hoopte om weer bij elkaar te mogen zijn...waarschijnlijk zal het wel goed komen maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen, weet ook echt niet precies wat ik ervan moet denken.
En je gaat haar terugnemen? Wat nou als ze over een jaar weer zo`n gekke actie in dr kop haalt?quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:03 schreef bigore het volgende:
Nou, na een hoop nachten alleen geslapen te hebben en zij ook, kwam ze gister weer thuis met een toch wel onverwachtte mededeling...ze had er heel goed over nagedacht en was erachter gekomen dat het toch wel een hele slechte keuze was en het niet eerlijk van haar was om alleen voor haar kant te kiezen ipv van mijn kant ook te respecteren. Wat dus 3 jaar wel goedgegaan is.
Ze hield teveel van me om hiermee door te gaan en vroeg of ik haar wilde vergeven voor wat ze nu gedaan had en hoopte om weer bij elkaar te mogen zijn...waarschijnlijk zal het wel goed komen maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen, weet ook echt niet precies wat ik ervan moet denken.
Dan verdient TS wat meer en kan ie de hypotheek wel zelf betalenquote:Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je gaat haar terugnemen? Wat nou als ze over een jaar weer zo`n gekke actie in dr kop haalt?
Het is natuurlijk niet aan mij om te oordelen over het liefdes leven van een ander maar als je 'de ware' hebt gevonden kun je een 'foutje' ook wel een keer vergeven.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je gaat haar terugnemen? Wat nou als ze over een jaar weer zo`n gekke actie in dr kop haalt?
Blijkbaar vond ze hem niet de ware, dus zou er een belletje moeten gaan rinkelenquote:Op dinsdag 15 april 2008 12:38 schreef scrumple het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet aan mij om te oordelen over het liefdes leven van een ander maar als je 'de ware' hebt gevonden kun je een 'foutje' ook wel een keer vergeven.
Maar dit soort acties laten je wel weer beseffen dat je zomaar er alleen voor kan staan.
Nou ja, in dat geval verdient ie misschien wat meer en kan hij haar wel uitkopen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef Bastard het volgende:
Afgezien van het huis.. zou ik er nog eens heeeel goed over gaan nadenken of je met een persoon met zulke grillen wel zou willen samenwonen. Miisschien toch beter om het huis te verkopen, ipv dat je over 3 jaar weer in deze situatie zit.
x2, ben benieuwd of je haar teruggenomen hebt... (zou ik overigens niet doen, is alleen maar uitstel van executie ben ik bang, wie weet waar ze volgende keer mee komt...)quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:10 schreef Noway666 het volgende:
Schop!
Hoe is het nu, bijbel inmiddels ritueel verbrand en een pentagram op de wand getekend?
Laat je dat samenlevingscontract nog wel even aanpassen?quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:56 schreef bigore het volgende:
Ik hoop oprecht dat je relatie op eerlijkheid is gebaseerd en dat je gelukkig met elkaar bent ondanks jullie spirituele verschillen.quote:
nope, zij accepteert mij zoals ik ben en ik haar. we hebben hier een weg in weten te vinden en dit werkt eigenlijk heel goed! het levert soms zelfs nog wel eens leuke gesprekken op, we praten regelmatig met elkaar over spirituele zaken en wisselen ideeën uit over het hoe en waarom, erg interessant dus eigenlijkquote:Op maandag 24 mei 2010 10:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mooi dat het toch nog goed afgelopen is. Heb je je bekeerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |