abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57818264
Nogmaals klote hoor. Wijf met de kolder in der kop
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_57819090
De belangrijkste financiele vraag is of je in je ééntje een hypotheek van ca 230k kunt opbrengen. Als dat niet zo is moet er wel verkocht worden en heb je allebei een fikse scheur aan de broek.
Als die 199k een reele prijs was dan is het huis nu misschien 210k waard. Verkopen is ook niet zonder kosten dus ga er maar vanuit dat je totaal 228+5=233k kwijt bent. Dus na verkoop blijf je allebei met een schuld van 11500 zitten. Verhuizen en inrichten kost ook geld dus reken er maar op dat je in totaal op min 15000 uitkomt als je op een nieuwe gehuurde stek zit.
Neem dat even mee in je overwegingen en ga vooral niet overhaast te werk.
-
pi_57888672
Heb je al een idee hoe je dit wil gaan aanpakken TS?
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  maandag 7 april 2008 @ 14:12:58 #54
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_57888849
Tering hee, je wenst nooit iemand wat toe maar je halsstarrig in een geloof storten is toch wel erg triest.

Jammer dat de situatie voor TS zo omgeslagen is, succes met deze zaak.
pi_57889274
Ongeveer het zelfde gehad (alleen geloofde zij er niet meer in ;-) )

Ik heb de hypotheek gekregen omdat ik het best op kon brengen en we anders met een verlies zouden zitten.

De uitkooppremie van haar bedroeg het laten staan van de inboedel. Ik alle schuld, zij niet al te veel uit het huis (personalia).
Het kan, vooral omdat je anders met een dikke schuld zit.
  maandag 7 april 2008 @ 14:43:20 #56
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_57889371
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:16 schreef bigore het volgende:

[..]

Eigenlijk is het geen optie meer om het huis over te nemen, zoals ik al zei, het zou dezelfde kosten moeten zijn en eigenlijk toch wel wat goedkoper. Maar als ik 6% van 120000 moet bijlenen en ook een nieuwe hypotheek moet opstellen met hogere rentes waarschijnlijk ga ik het gewoon 100% zeker niet redden. Dus dat wordt de hut verkopen met schuld waarschijnlijk. Met winst verkopen gaat gewoon echt niet lukken.
Ik ken wel een stel die gescheiden zijn. Zij heeft het huis helemaal gehouden maar haar partner niet uitgekocht.

Ze heeft zijn ''schuld'' over genomen. En dit was stukken voordeliger.

Maar zoals bovenstaand vermeldt: vraag het even aan je hypotheek adviseur. Die kan de voor jou goedkoopste oplossing zo uit de mouw schudden.
pi_57890564
Jeetje, TS, wat een situatie zeg Ik had je andere topic ook (een beetje) gevolgd en jammer dat het zo loopt.
In mijn vriendenkring is ook net een stel (na 10 jr!) uit elkaar die samen een huis hadden gekocht, een paar maanden geleden ofzo.
Die verkopen het huis naar alle waarschijnlijkheid wel met verlies.

Maar goed, ik denk dat jij je even goed moet laten adviseren door diverse instanties over hoe nu verder. Gelukkig dat meerdere Fok!kers met dit advies komen Ik zou haar ook meteen even aanspreken over die 14.000 euro, wel zo eerlijk als ze je dat terug wil geven.

Na dit soort verhalen weet ik zeker dat mijn vriend en ik er goed aan doen om in eerste instantie een huis te kopen op 1 inkomen. Hij wil dan de hypotheek op 5jr vastzetten en als het dan nog steeds goed gaat, koop ik mij er bij in Het kan altijd nog fout gaan, maar je weet iig vrij goed wat je aan elkaar hebt.

Ik hoop dat TS er een beetje goed vanaf komt en snel verder kan gaan met zijn leven.. wat ontzettend vervelend als zoiets je overkomt
pi_57898086
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:51 schreef josvr het volgende:
Als zij met het geloof door wil gaan: oke, dan moet ze ook maar dokken.

De volgende keer dus zelf alleen zelf een woning kopen. Vervolgens een kapstertje zoeken die lekker kan koken (niet kopen) en die bij je in laten trekken. Zo lang je niet trouwt ontstaat er niet automatisch gemeenschap van goederen. Als je zo stom bent om te trouwen: kies dan voor koude-uitsluiting.

Nu ga ik natuurlijk allerlei boze reacties krijgen dat dit een botte reactie is. Maar vrouwen willen alleen emancipatie als het hun goed uit komt. Jij als man kunt best meehelpen in het huishouden, maar jij mag ook haar band plakken (o.i.d.), want ja jij bent man en zij is vrouw. En een hoop vrouwen willen na de geboorte van kinderen (stiekem) stoppen met werken. Maar als jij als man voorstelt huisman te worden en dat de vrouw fulltime gaat werken? Echt niet!
Lekker generaliserend. Wat nou als ik als vrouw wel zou willen blijven werken en dat mijn mannetje thuis voor de kids zorgt. Weet je wat jij moet doen, weer lekker terug naar je hutje op de hei.

OnTopic: Sterkte TS praat met je adviseur en het komt vast goed. En zoals meerdere malen gezegd, als ze echt Christen is dan komt ze ook met dat geld over de brug.
Haters gonna hate.
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:34:05 #59
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_57901709
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Lekker generaliserend. Wat nou als ik als vrouw wel zou willen blijven werken en dat mijn mannetje thuis voor de kids zorgt. Weet je wat jij moet doen, weer lekker terug naar je hutje op de hei.

OnTopic: Sterkte TS praat met je adviseur en het komt vast goed. En zoals meerdere malen gezegd, als ze echt Christen is dan komt ze ook met dat geld over de brug.

Dat is idd de planning bij mij en mijn vriendin. Als de financien het toelaten dan ga ik drastisch minder werken om zoveel mogelijk voor de kinderen thuis te zijn. Aangzien zij toch Hoofdkostwinner wordt is het een goede manier
pi_58002051
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:54 schreef bigore het volgende:

[..]

Dat van die overdrachtsbelasting had ik nog niet over nagedacht zeg...pfff wat een drama is dit, wordt dus gewoon echt het huis verkopen. Want neem aan dat die overdrachtsbelasting alleen van toepassing is als ik het huis zou overnemen toch? Niet als ik het huis verkoop? Dan maar hopen dat we er nog een niet al te grote schuld aan overhouden. We hebben wel een samenlevingscontract.
Jullie hebben het huis samen gekocht. Dus jullie zijn samen eigenaar (ik neem aan 50/50 of tenminste 60/40%). Volgens de wet "belastingen van rechtsverkeer" kan de notaris dan een vrijstelling van de overdrachtsbelasting aanvragen. Dat moet hij wel doen, want artikel 15 sub 1 onder g is niet automatisch vrijgesteld voor de belasting. Daar hoef je je m.i. geen zorgen over te maken. Dit artikel betreft de "samenwoners". De toedeling moet natuurlijk wel naar een van de verkrijgers (jij of je ex) geschieden, of het huis gaat naar iemand die als rechtsverkrijgende onder algemene titel van de verkrijger in het toegedeelde goed (het huis dus) was gerechtigd.

[ Bericht 10% gewijzigd door banjavi op 12-04-2008 14:31:16 ]
pi_58063626
Nou, na een hoop nachten alleen geslapen te hebben en zij ook, kwam ze gister weer thuis met een toch wel onverwachtte mededeling...ze had er heel goed over nagedacht en was erachter gekomen dat het toch wel een hele slechte keuze was en het niet eerlijk van haar was om alleen voor haar kant te kiezen ipv van mijn kant ook te respecteren. Wat dus 3 jaar wel goedgegaan is.

Ze hield teveel van me om hiermee door te gaan en vroeg of ik haar wilde vergeven voor wat ze nu gedaan had en hoopte om weer bij elkaar te mogen zijn...waarschijnlijk zal het wel goed komen maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen, weet ook echt niet precies wat ik ervan moet denken.
pi_58063859
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:03 schreef bigore het volgende:
Nou, na een hoop nachten alleen geslapen te hebben en zij ook, kwam ze gister weer thuis met een toch wel onverwachtte mededeling...ze had er heel goed over nagedacht en was erachter gekomen dat het toch wel een hele slechte keuze was en het niet eerlijk van haar was om alleen voor haar kant te kiezen ipv van mijn kant ook te respecteren. Wat dus 3 jaar wel goedgegaan is.

Ze hield teveel van me om hiermee door te gaan en vroeg of ik haar wilde vergeven voor wat ze nu gedaan had en hoopte om weer bij elkaar te mogen zijn...waarschijnlijk zal het wel goed komen maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen, weet ook echt niet precies wat ik ervan moet denken.
Welkom in het christelijke web van schuld en boete, zonde en vergeving.
Rare actie, kolder in d'r kop, ik zou ook niet weten wat ervan te denken.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58063887
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:03 schreef bigore het volgende:

En je gaat haar terugnemen? Wat nou als ze over een jaar weer zo`n gekke actie in dr kop haalt?
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:13:19 #64
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_58063888
Mmhmm ja, straks is het weer kerst of wat dan ook dan komt dat gedoe weer naar voren. Je bent atheïst of niet.

Persoonlijk in jouw geval zou ik het even aanhouden tot je de mogelijkheid hebt haar eruit te kopen en dan mag ze daarna nog wel bij je inwonen maar zodra de kolder weer toeslaat zou ik haar op straat keilen.
pi_58064386
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En je gaat haar terugnemen? Wat nou als ze over een jaar weer zo`n gekke actie in dr kop haalt?
Dan verdient TS wat meer en kan ie de hypotheek wel zelf betalen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:38:07 #66
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_58064511
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet aan mij om te oordelen over het liefdes leven van een ander maar als je 'de ware' hebt gevonden kun je een 'foutje' ook wel een keer vergeven.

Maar dit soort acties laten je wel weer beseffen dat je zomaar er alleen voor kan staan.
dit is een lege sig
pi_58064946
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:38 schreef scrumple het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet aan mij om te oordelen over het liefdes leven van een ander maar als je 'de ware' hebt gevonden kun je een 'foutje' ook wel een keer vergeven.

Maar dit soort acties laten je wel weer beseffen dat je zomaar er alleen voor kan staan.
Blijkbaar vond ze hem niet de ware, dus zou er een belletje moeten gaan rinkelen
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:04:26 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58065156
Afgezien van het huis.. zou ik er nog eens heeeel goed over gaan nadenken of je met een persoon met zulke grillen wel zou willen samenwonen. Miisschien toch beter om het huis te verkopen, ipv dat je over 3 jaar weer in deze situatie zit.
The truth was in here.
  dinsdag 15 april 2008 @ 14:57:59 #69
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58067283
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:22:40 #70
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_58067683
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef Bastard het volgende:
Afgezien van het huis.. zou ik er nog eens heeeel goed over gaan nadenken of je met een persoon met zulke grillen wel zou willen samenwonen. Miisschien toch beter om het huis te verkopen, ipv dat je over 3 jaar weer in deze situatie zit.
Nou ja, in dat geval verdient ie misschien wat meer en kan hij haar wel uitkopen.

Maar als ik in jouw situatie zat, zou ik er echt niet over denken haar terug te nemen. Ik zou na zo'n geintje altijd op mijn hoede zijn en me niet meer lekker voelen in de relatie.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 28 mei 2008 @ 00:10:36 #71
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_58953973
Schop!

Hoe is het nu, bijbel inmiddels ritueel verbrand en een pentagram op de wand getekend?
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:15:08 #72
216273 Gibson
Play it loud
pi_58986549
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 00:10 schreef Noway666 het volgende:
Schop!

Hoe is het nu, bijbel inmiddels ritueel verbrand en een pentagram op de wand getekend?
x2, ben benieuwd of je haar teruggenomen hebt... (zou ik overigens niet doen, is alleen maar uitstel van executie ben ik bang, wie weet waar ze volgende keer mee komt...)
pi_58987797
We hebben toch besloten om verder te gaan, ze kwam na 2 weken met de mededeling dat haar keus niet de juiste was en het geloof niet tussen ons in mag staan. Ik merk wel dat ze zich ook anders opstelt nu en mij waardeert in waarin ik geloof zoals ik ook bij haar doe. We zullen zien over een paar jaar of het nog steeds goed gaat
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:04:28 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58987840
zag ze het licht?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:12:34 #75
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_58989453
Misschien heb je nu ook een tweede kans gekregen om jullie samenlevingscontract wat bij te werken....
succes verder iig
zo goed..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')