Ik ken wel een stel die gescheiden zijn. Zij heeft het huis helemaal gehouden maar haar partner niet uitgekocht.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:16 schreef bigore het volgende:
[..]
Eigenlijk is het geen optie meer om het huis over te nemen, zoals ik al zei, het zou dezelfde kosten moeten zijn en eigenlijk toch wel wat goedkoper. Maar als ik 6% van 120000 moet bijlenen en ook een nieuwe hypotheek moet opstellen met hogere rentes waarschijnlijk ga ik het gewoon 100% zeker niet redden. Dus dat wordt de hut verkopen met schuld waarschijnlijk. Met winst verkopen gaat gewoon echt niet lukken.
Lekker generaliserend. Wat nou als ik als vrouw wel zou willen blijven werken en dat mijn mannetje thuis voor de kids zorgt. Weet je wat jij moet doen, weer lekker terug naar je hutje op de hei.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:51 schreef josvr het volgende:
Als zij met het geloof door wil gaan: oke, dan moet ze ook maar dokken.
De volgende keer dus zelf alleen zelf een woning kopen. Vervolgens een kapstertje zoeken die lekker kan koken (niet kopen) en die bij je in laten trekken. Zo lang je niet trouwt ontstaat er niet automatisch gemeenschap van goederen. Als je zo stom bent om te trouwen: kies dan voor koude-uitsluiting.
Nu ga ik natuurlijk allerlei boze reacties krijgen dat dit een botte reactie is. Maar vrouwen willen alleen emancipatie als het hun goed uit komt. Jij als man kunt best meehelpen in het huishouden, maar jij mag ook haar band plakken (o.i.d.), want ja jij bent man en zij is vrouw. En een hoop vrouwen willen na de geboorte van kinderen (stiekem) stoppen met werken. Maar als jij als man voorstelt huisman te worden en dat de vrouw fulltime gaat werken? Echt niet!
quote:Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Lekker generaliserend. Wat nou als ik als vrouw wel zou willen blijven werken en dat mijn mannetje thuis voor de kids zorgt. Weet je wat jij moet doen, weer lekker terug naar je hutje op de hei.
OnTopic: Sterkte TS praat met je adviseur en het komt vast goed. En zoals meerdere malen gezegd, als ze echt Christen is dan komt ze ook met dat geld over de brug.
Jullie hebben het huis samen gekocht. Dus jullie zijn samen eigenaar (ik neem aan 50/50 of tenminste 60/40%). Volgens de wet "belastingen van rechtsverkeer" kan de notaris dan een vrijstelling van de overdrachtsbelasting aanvragen. Dat moet hij wel doen, want artikel 15 sub 1 onder g is niet automatisch vrijgesteld voor de belasting. Daar hoef je je m.i. geen zorgen over te maken. Dit artikel betreft de "samenwoners". De toedeling moet natuurlijk wel naar een van de verkrijgers (jij of je ex) geschieden, of het huis gaat naar iemand die als rechtsverkrijgende onder algemene titel van de verkrijger in het toegedeelde goed (het huis dus) was gerechtigd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:54 schreef bigore het volgende:
[..]
Dat van die overdrachtsbelasting had ik nog niet over nagedacht zeg...pfff wat een drama is dit, wordt dus gewoon echt het huis verkopen. Want neem aan dat die overdrachtsbelasting alleen van toepassing is als ik het huis zou overnemen toch? Niet als ik het huis verkoop? Dan maar hopen dat we er nog een niet al te grote schuld aan overhouden. We hebben wel een samenlevingscontract.
Welkom in het christelijke web van schuld en boete, zonde en vergeving.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:03 schreef bigore het volgende:
Nou, na een hoop nachten alleen geslapen te hebben en zij ook, kwam ze gister weer thuis met een toch wel onverwachtte mededeling...ze had er heel goed over nagedacht en was erachter gekomen dat het toch wel een hele slechte keuze was en het niet eerlijk van haar was om alleen voor haar kant te kiezen ipv van mijn kant ook te respecteren. Wat dus 3 jaar wel goedgegaan is.
Ze hield teveel van me om hiermee door te gaan en vroeg of ik haar wilde vergeven voor wat ze nu gedaan had en hoopte om weer bij elkaar te mogen zijn...waarschijnlijk zal het wel goed komen maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen, weet ook echt niet precies wat ik ervan moet denken.
En je gaat haar terugnemen? Wat nou als ze over een jaar weer zo`n gekke actie in dr kop haalt?quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:03 schreef bigore het volgende:
Nou, na een hoop nachten alleen geslapen te hebben en zij ook, kwam ze gister weer thuis met een toch wel onverwachtte mededeling...ze had er heel goed over nagedacht en was erachter gekomen dat het toch wel een hele slechte keuze was en het niet eerlijk van haar was om alleen voor haar kant te kiezen ipv van mijn kant ook te respecteren. Wat dus 3 jaar wel goedgegaan is.
Ze hield teveel van me om hiermee door te gaan en vroeg of ik haar wilde vergeven voor wat ze nu gedaan had en hoopte om weer bij elkaar te mogen zijn...waarschijnlijk zal het wel goed komen maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen, weet ook echt niet precies wat ik ervan moet denken.
Dan verdient TS wat meer en kan ie de hypotheek wel zelf betalenquote:Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je gaat haar terugnemen? Wat nou als ze over een jaar weer zo`n gekke actie in dr kop haalt?
Het is natuurlijk niet aan mij om te oordelen over het liefdes leven van een ander maar als je 'de ware' hebt gevonden kun je een 'foutje' ook wel een keer vergeven.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je gaat haar terugnemen? Wat nou als ze over een jaar weer zo`n gekke actie in dr kop haalt?
Blijkbaar vond ze hem niet de ware, dus zou er een belletje moeten gaan rinkelenquote:Op dinsdag 15 april 2008 12:38 schreef scrumple het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet aan mij om te oordelen over het liefdes leven van een ander maar als je 'de ware' hebt gevonden kun je een 'foutje' ook wel een keer vergeven.
Maar dit soort acties laten je wel weer beseffen dat je zomaar er alleen voor kan staan.
Nou ja, in dat geval verdient ie misschien wat meer en kan hij haar wel uitkopen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef Bastard het volgende:
Afgezien van het huis.. zou ik er nog eens heeeel goed over gaan nadenken of je met een persoon met zulke grillen wel zou willen samenwonen. Miisschien toch beter om het huis te verkopen, ipv dat je over 3 jaar weer in deze situatie zit.
x2, ben benieuwd of je haar teruggenomen hebt... (zou ik overigens niet doen, is alleen maar uitstel van executie ben ik bang, wie weet waar ze volgende keer mee komt...)quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:10 schreef Noway666 het volgende:
Schop!
Hoe is het nu, bijbel inmiddels ritueel verbrand en een pentagram op de wand getekend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |