Ik heb er ook goed over nagedacht, dit is het gewoon het beste. Dus nee, ik heb het er niet meer voor over...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:24 schreef Menn0 het volgende:misschien kun je eens met de pastoor/priester gaan praten van haar kerk als je dat er nog voor over hebt.
Die mensen kunnen er tenminste wel mee leven dat anderen verschillende opvattingen hebben, en misschien kun je dan ook eens samen gaan om het daarover te hebben.
For now..sterkte..may god be with you
Klopt, want het heeft jou en jouw vriendin voortgebrachtquote:
Samenwonen is voor heidenen.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:05 schreef Heathen. het volgende:
Is direct samenwonen wel verstandig?
In "angstige" tijden, zoeken mensen vaker hun toevlucht in godsdienst. Hypocrietquote:Op maandag 31 maart 2008 21:05 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wat mij overigens wel opvalt is dat steeds meer christenen zich zo gaan gedragen.
Ik acht het zeer waarschijnlijk dat dit eerder geen issue was omdat zij zich pas sinds kort meer is gaan verdiepen in het geloof en van "slapende" christen naar actieve christen is getransformeerd. Anders denk ik dat TS die vanaf het begin wel door had gehad. Dat hoop ik tenminste.quote:Op dinsdag 1 april 2008 15:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik snap alleen niet zo goed waarom ze nu pas beseft dat het zo niet gaat. Ze ging er blijkbaar echt vanuit dat ze jou kon bekeren. Maar het probleem is.. je kan iemand niet dwingen om te geloven. Of je gelooft dat een god bestaat, of niet.
Toch jammer dat ze er niet mee om kan gaan dat jij niet gelovig bent. Nu is het wel beter zo.
Nee precies, dit was ook echt niet het geval in het begin. Ze was idd eerst een slapende christen zoals je dat mooi zegt.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik acht het zeer waarschijnlijk dat dit eerder geen issue was omdat zij zich pas sinds kort meer is gaan verdiepen in het geloof en van "slapende" christen naar actieve christen is getransformeerd. Anders denk ik dat TS die vanaf het begin wel door had gehad. Dat hoop ik tenminste.
Totaal offtopic: Mensen die denken dat ze je kunnen overhalen om in god te geloven komen natuurlijk ook 3 keer paar jaar aan de deur (hier tenminste) namelijk; de Jehova's getuigen.
Nog even ter infoquote:Op woensdag 2 april 2008 10:44 schreef bigore het volgende:
[..]
Nee precies, dit was ook echt niet het geval in het begin. Ze was idd eerst een slapende christen zoals je dat mooi zegt.
Overigens doet het steeds meer pijn, aangezien het echt zeker is en met de dag duidelijker word in wat voor situatie ik straks kom te zitten...
Ach ja, als je maar allebei niet snoept.quote:Op donderdag 3 april 2008 01:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Verder zijn we echt voor elkaar gemaakt drinkenroken/drugs niet houden van sporten, snoepen weinig enz.
quote:Op donderdag 3 april 2008 23:28 schreef Kevin_NL het volgende:
nooit gehoord van die bekeerlingen
kan het trouwens nog steeds niet geloven dat ze er zo een abrubt einde aan maakt na zon succesvolle relatie
eigenlijk zouden ze eens goede voorlichting over het ontstaan van de mens moeten geven op elke basisschool zodat er niet meer zoveel hersenloze christenen zijn, die ook nog eens perse willen dat iedereen hetzelfde denk als hun
lol een spellingsfout, maar weet je, ik typ dit op me ipod touch op een toetsenbord van 5 cm breed, per zin gemiddeld 2 typos plus dat de spatie de helft van de tijd niet reageertquote:
"hun" is foutquote:Op donderdag 3 april 2008 23:41 schreef Kevin_NL het volgende:
[..]
lol een spellingsfout, maar weet je, ik typ dit op me ipod touch op een toetsenbord van 5 cm breed, per zin gemiddeld 2 typos plus dat de spatie de helft van de tijd niet reageert
Ik snap niet waarom de middenweg niet gewoon mogelijk is.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:52 schreef bigore het volgende:
Nou, ik hoefde zelf niet te beginnen met een gesprek aangezien ze er zelf mee kwam. Het ging dus inderdaad over kinderen en dat ze niet wist hoe we dat later zouden moeten doen, ze wilt gewoon echt met haar geloof verder en daar zich volledig voor inzetten. Op zich heb ik daar geen problemen mee alleen ik weet niet precies wat me te wachten staat.
Het is dus nu echt het verhaal of we wel bij elkaar kunnen blijven in deze situatie. Als het aan haar ligt dat zou ze het liefste de kinderen volledig christelijk opvoeden zonder enige opvoeding van mijn idealen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet kan en mijn kinderen het behoren te weten dat er meer is als het geloof.
Nu is er nog iets gebeurd waar ik niet weet hoe dit gaat leiden, maar een paar maanden geleden is er dus iemand nieuw op haar werk gekomen, daar heeft ze toevallig vandaag een gesprek mee gehad en kwam ze er dus achter dat deze dame exact dezelfde situatie heeft gehad een aantal maanden geleden en het dus uitgemaakt heeft met haar vriend omdat zij ook christen was en hij niet. Ik moet eerlijk zeggen dat het toeval erg groot is maar je kan begrijpen dat zij dit als een teken ziet van God. Niet een teken dat zij het ook uit moet maken maar meer als een teken van hulp of iets dergelijks.
Ben benieuwd waar dit op gaat uitdraaien maar ik vrees het ergste...
Dat vind ik ook ja. Je ex zou je kind uitgebreid kunnen vertellen of laten weten hoe het christendom in elkaar zit, maar dat je kind ook andere meningen hoort en dan als het kind dan oud genoeg is dat hij/zij dan zelf de conclusie mag trekken.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:12 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom de middenweg niet gewoon mogelijk is.
Gewoon dat kind zelf laten concluderen hoe de vork in de steel zit.
Ik vind eigenlijk dat het... tjah.. indoctrineren eigenlijk ... van kinderen met godverhaaltjes bij de wet verboden moet worden. Maargoed dat ben ik.
Haar ouders is het anders aardig gelukt om iemand zo te dwingen :pquote:Op dinsdag 1 april 2008 15:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik snap alleen niet zo goed waarom ze nu pas beseft dat het zo niet gaat. Ze ging er blijkbaar echt vanuit dat ze jou kon bekeren. Maar het probleem is.. je kan iemand niet dwingen om te geloven. Of je gelooft dat een god bestaat, of niet.
*beweegt de open hand naar het hoofd en daalt bij landing lanzaam neder tot aan de kin*quote:Op donderdag 3 april 2008 01:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Nog even ter info
. Ik geloof niet in een god, wel in een entiteit waar wij allen deel van uitmaken enz (ik ben erachter gekomen dat veel waarin ik "geloof" is beschreven in het boedhisme).
Verder zijn we echt voor elkaar gemaakt drinkenroken/drugs niet houden van sporten, snoepen weinig enz.
Omdat zij ook heel goed weet dat de kans dan groot is dat het kind voor een vrijer leven zonder (veel) geloof kiest.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:12 schreef McKillem het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar wat doe je er tegen? Mensen die intelligent zijn stappen daar vroeger of later wel van af of relativeren de boel wel zo dat een zekere God geen waardeoordeel kan vellen over het priveleven van een ander.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:12 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat het... tjah.. indoctrineren eigenlijk ... van kinderen met godverhaaltjes bij de wet verboden moet worden. Maargoed dat ben ik.
Ik bedoel als iemand er al van overtuigd is dat er niets is.quote:Op zondag 6 april 2008 13:08 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Haar ouders is het anders aardig gelukt om iemand zo te dwingen :p
Ik zal de situatie schetsen zoals ik eerder had aangegeven te zullen doen.quote:Op zondag 6 april 2008 13:14 schreef Heathen. het volgende:
[..]
*beweegt de open hand naar het hoofd en daalt bij landing lanzaam neder tot aan de kin*
Behoorlijk relaxed.quote:Op maandag 7 april 2008 13:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Samenvatting: Zij gelooft in god, ik niet. Het speelt geen primaire rol in een van onze levens en zien beide geen reden waarom dit wel een rol zou moeten spellen in de relatie tussen ons, of eventueel bij de opvoeding van kinderen.
Das gek, die indruk heb ik niet.quote:Op maandag 7 april 2008 14:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Behoorlijk relaxed.
Ik kreeg de indruk dat het bij TS niet echt zo ontspannen was. En ik had de indruk dat hij daar zelf voor een groot deel verantwoordelijk voor was door de zaak op de spits te drijven. Waar zijn vriendin niet op sympathie kan rekenen met haar houding 'als je voor mij kiest, kies je voor God', had ik de indruk dat zijn houding was 'en jij kiest óf voor mij óf voor God'.
Ik trek toch echt een andere conclusie als ik het hele topic doorlees.quote:Op maandag 7 april 2008 14:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Behoorlijk relaxed.
Ik kreeg de indruk dat het bij TS niet echt zo ontspannen was. En ik had de indruk dat hij daar zelf voor een groot deel verantwoordelijk voor was door de zaak op de spits te drijven. Waar zijn vriendin niet op sympathie kan rekenen met haar houding 'als je voor mij kiest, kies je voor God', had ik de indruk dat zijn houding was 'en jij kiest óf voor mij óf voor God'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |