abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57699862
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:24 schreef Menn0 het volgende:
misschien kun je eens met de pastoor/priester gaan praten van haar kerk als je dat er nog voor over hebt.
Die mensen kunnen er tenminste wel mee leven dat anderen verschillende opvattingen hebben, en misschien kun je dan ook eens samen gaan om het daarover te hebben.
For now..sterkte..may god be with you
Ik heb er ook goed over nagedacht, dit is het gewoon het beste. Dus nee, ik heb het er niet meer voor over...
pi_57700468
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:07 schreef bigore het volgende:

de natuur is zo dom als het maar kan.
Klopt, want het heeft jou en jouw vriendin voortgebracht
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_57743096
Ik heb ook een relatie met een meisje dat gelooft. Bij mij is het allemaal prima gegaan. Alleen is mijn vriendin een stuk minder erg dan jou ex.

Haar ouders zijn ook heel erg van 2x naar de kerk gaan op zondag, En dat alles in het teken staat van het geloof. Haar broertje verkloot echt zijn school, maar dat maakt niet uit want hij gaat zondags braaf 2x naar de kerk. Echt heel erg slecht dus.

Mijn vriendin heeft gelukkig niet van die oogkleppen op. Ze woont nog thuis en om de goede vrede te bewaren houdt ze zich nu nogwel aan de regels van haar ouders maar ze is het lang niet altijd mee eens. Dus het gaat al 3 jaar lang top. We zijn nu wel voor een huis aan het kijken, en kwam dus het trouwen verhaal naar voren. Mijn vriendin wil wel graag trouwen ipv samenwonen. Niet uit princiepe maar gewoon omdat ze dat graag wil, en het helpt ook wel dat er dan geen geziek thuis onstaat zeg maar. Ik vind dat geen enkel probleem dus dat zorgt ook niet voor problemen.

Qua kinderen vind ik het prima als ze naar een christelijke school gaan (ben ikz elf ook geweest), maar zo'n regioschool waar zij naar toe is geweest waar alleen maar mensen met precies hetzelfde geloof naar toe gaan vind ik dan weer niks. En mijn vriendin ook niet.
  maandag 31 maart 2008 @ 20:05:41 #154
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57744119
Is direct samenwonen wel verstandig?
  maandag 31 maart 2008 @ 20:09:57 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57744224
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:05 schreef Heathen. het volgende:
Is direct samenwonen wel verstandig?
Samenwonen is voor heidenen. Als maagd het huwelijk in.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57745771
Bigore, ik had een tijdje dit thread links laten liggen maar er is wel veel gebeurt. Ik had dit niet verwacht. Wat mij overigens wel opvalt is dat steeds meer christenen zich zo gaan gedragen.

Succes met je leven als single
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_57747953
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:05 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wat mij overigens wel opvalt is dat steeds meer christenen zich zo gaan gedragen.

In "angstige" tijden, zoeken mensen vaker hun toevlucht in godsdienst. Hypocriet
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_57751555
Valt er op een manier geen last van je af?
Din jävla kuk!
pi_57754308
bedankt voor de reacties, vanwege meerdere vragen een nieuw topic.
Relatie over met net een huis gekocht...

[ Bericht 23% gewijzigd door Re op 01-04-2008 09:24:17 ]
pi_57754895
Sterkte, en voor wat het waard is 'Beter nu dan over 10 jaar'
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:24:22 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57755091
dat topic heb ik verplaatst naar WGR, hier verder over de relationele downside van het alles...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57761504
Ik snap alleen niet zo goed waarom ze nu pas beseft dat het zo niet gaat. Ze ging er blijkbaar echt vanuit dat ze jou kon bekeren. Maar het probleem is.. je kan iemand niet dwingen om te geloven. Of je gelooft dat een god bestaat, of niet.
Toch jammer dat ze er niet mee om kan gaan dat jij niet gelovig bent. Nu is het wel beter zo.
pi_57762595
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik snap alleen niet zo goed waarom ze nu pas beseft dat het zo niet gaat. Ze ging er blijkbaar echt vanuit dat ze jou kon bekeren. Maar het probleem is.. je kan iemand niet dwingen om te geloven. Of je gelooft dat een god bestaat, of niet.
Toch jammer dat ze er niet mee om kan gaan dat jij niet gelovig bent. Nu is het wel beter zo.
Ik acht het zeer waarschijnlijk dat dit eerder geen issue was omdat zij zich pas sinds kort meer is gaan verdiepen in het geloof en van "slapende" christen naar actieve christen is getransformeerd. Anders denk ik dat TS die vanaf het begin wel door had gehad. Dat hoop ik tenminste.

Totaal offtopic: Mensen die denken dat ze je kunnen overhalen om in god te geloven komen natuurlijk ook 3 keer paar jaar aan de deur (hier tenminste) namelijk; de Jehova's getuigen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
pi_57775330
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik acht het zeer waarschijnlijk dat dit eerder geen issue was omdat zij zich pas sinds kort meer is gaan verdiepen in het geloof en van "slapende" christen naar actieve christen is getransformeerd. Anders denk ik dat TS die vanaf het begin wel door had gehad. Dat hoop ik tenminste.

Totaal offtopic: Mensen die denken dat ze je kunnen overhalen om in god te geloven komen natuurlijk ook 3 keer paar jaar aan de deur (hier tenminste) namelijk; de Jehova's getuigen.
Nee precies, dit was ook echt niet het geval in het begin. Ze was idd eerst een slapende christen zoals je dat mooi zegt.

Overigens doet het steeds meer pijn, aangezien het echt zeker is en met de dag duidelijker word in wat voor situatie ik straks kom te zitten...
pi_57775833
Mijn vriendin is juist van een wat actieve christen (hoofdzakelijk door haar ouders en haar leefomgeving, christelijke school, dingen vanuit de kerk enz) naar een wat meer slapende christen gegaan door mij. Wanneer we zaterdagavond wat leuks gaan doen en dus laat thuis zijn en ze blijft slapen dan gaat ze smorgens echt niet naar de kerk. Terwijl ze voordat ze mij kende dan het leuke van de zaterdagavond liet schieten omdat ze smorgens naar de kerk ging.
pi_57796520
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:44 schreef bigore het volgende:

[..]

Nee precies, dit was ook echt niet het geval in het begin. Ze was idd eerst een slapende christen zoals je dat mooi zegt.

Overigens doet het steeds meer pijn, aangezien het echt zeker is en met de dag duidelijker word in wat voor situatie ik straks kom te zitten...
Nog even ter info

Ik zat net met mijn "toekomstige vriendin" in de auto toen ze vroeg of ik geloofde (in god). Had de vraag eerlijk gezegd niet verwacht maar ze is (gelukkig) nogal direct en uiteraard heb ik haar gewoon antwoord gegeven. Ik geloof niet in een god, wel in een entiteit waar wij allen deel van uitmaken enz (ik ben erachter gekomen dat veel waarin ik "geloof" is beschreven in het boedhisme). Zij gelooft wel in een god en bid regelmatig. Dus wie weet eindig ik over 3 jaar hetzelfde maar uiteraard hoop ik dat niet. Ik houd je in ieder geval op de hoogte

Verder zijn we echt voor elkaar gemaakt drinkenroken/drugs niet houden van sporten, snoepen weinig enz.
  donderdag 3 april 2008 @ 03:18:42 #167
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_57797020
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Verder zijn we echt voor elkaar gemaakt drinkenroken/drugs niet houden van sporten, snoepen weinig enz.
Ach ja, als je maar allebei niet snoept.
Dat je over de meest wezenlijke zaken in het leven anders denkt is natuurlijk van ondergeschikt belang.
pi_57797582
Hallo het was bijna 2 uur 's nachts en ik moest er 's morgens nogal vroeg uit, vanmiddag vertel ik er wel wat meer over!!!
  donderdag 3 april 2008 @ 22:42:00 #169
203437 Kevin_NL
Zotter dan zot
pi_57816610
Ongelofelijk dat ze je vanwege haar godsdienst zomaar dumpt.. jullie waren toch heel gelukkig samen
is er echt geen mogelijkheid meer dat jullie ooit samenkomen?
Droeloe
pi_57816854
Probleem is niet zozeer de religie van je vriendin, alswel haar domheid. Geloof is niet voor niets: geloof. Je moet het geloven. Doe jij dat niet dan ben je ook niet over te halen met haar "argumenten". Mocht ze toch willen discussieren over zoiets persoonlijks en gevoeligs als geloof dan zou ik haar aanraden een cusus apologetiek te volgen. Want voorlopig slaat het nergens op

Edit: Lees net dat het uit is. Klote voor je man. Jammer dat je vriendin zo veranderd is zo snel en jij er nu de dupe van bent. Echter, dit heeft m.i. weinig met geloof op zich te maken als wel met de geestelijke gesteldheid van je vriendin en het feit dat zij een "bekeerling" is. Bekeerlingen willen helaas voor jou vaak roomser dan de paus zijn. Sterkte.

[ Bericht 28% gewijzigd door Overlast op 03-04-2008 23:20:55 ]
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 3 april 2008 @ 23:28:09 #171
203437 Kevin_NL
Zotter dan zot
pi_57818179
nooit gehoord van die bekeerlingen
kan het trouwens nog steeds niet geloven dat ze er zo een abrubt einde aan maakt na zon succesvolle relatie
eigenlijk zouden ze eens goede voorlichting over het ontstaan van de mens moeten geven op elke basisschool zodat er niet meer zoveel hersenloze christenen zijn, die ook nog eens perse willen dat iedereen hetzelfde denk als hun
Droeloe
pi_57818347
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:28 schreef Kevin_NL het volgende:
nooit gehoord van die bekeerlingen
kan het trouwens nog steeds niet geloven dat ze er zo een abrubt einde aan maakt na zon succesvolle relatie
eigenlijk zouden ze eens goede voorlichting over het ontstaan van de mens moeten geven op elke basisschool zodat er niet meer zoveel hersenloze christenen zijn, die ook nog eens perse willen dat iedereen hetzelfde denk als hun
  donderdag 3 april 2008 @ 23:41:25 #173
203437 Kevin_NL
Zotter dan zot
pi_57818562
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:34 schreef Overlast het volgende:

[..]
lol een spellingsfout, maar weet je, ik typ dit op me ipod touch op een toetsenbord van 5 cm breed, per zin gemiddeld 2 typos plus dat de spatie de helft van de tijd niet reageert
Droeloe
pi_57818913
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:41 schreef Kevin_NL het volgende:

[..]

lol een spellingsfout, maar weet je, ik typ dit op me ipod touch op een toetsenbord van 5 cm breed, per zin gemiddeld 2 typos plus dat de spatie de helft van de tijd niet reageert
"hun" is fout
  donderdag 3 april 2008 @ 23:58:34 #175
203437 Kevin_NL
Zotter dan zot
pi_57818994
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:54 schreef Overlast het volgende:

[..]

"hun" is fout
denkt zonder t is anders ook fout hoor, en nu weer ontopic anders krijgen we een ban
Droeloe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')