abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57667259
Is best moeilijk om er een punt achter te zetten als je een huis hebt gekocht een jaar geleden waarmee we 100% verlies mee gaan lijden (en dan praat ik niet over 2000 euro of zo) en als je 3 jaar bij elkaar bent. Ik bedoel, het gaat dan uit om een reden waar ik niets van begrijp en in mijn ogen ook helemaal niet waar is en daar heb ik echt gigantisch veel moeite mee.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:47:57 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57667475
Zijn jouw idealen dan zo anders dan haar christelijke waarden? Dat kan ik me haast niet voorstellen. Misschien zouden jullie daar eens naar kunnen kijken. En kennen jullie ook andere stellen die 'gemengd' zijn en wel de stap naar een gezin hebben gezet? Misschien een idee om eens met die mensen te gaan praten.

Ik ken een voorbeeld in mijn omgeving van een zeer vrome katholieke dame die toch een goed huwelijk heeft met een ongelovige man en ze hebben geen problemen in de gezamenlijke opvoeding van de kinderen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_57667616
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:47 schreef Lienekien het volgende:
Zijn jouw idealen dan zo anders dan haar christelijke waarden? Dat kan ik me haast niet voorstellen. Misschien zouden jullie daar eens naar kunnen kijken. En kennen jullie ook andere stellen die 'gemengd' zijn en wel de stap naar een gezin hebben gezet? Misschien een idee om eens met die mensen te gaan praten.

Ik ken een voorbeeld in mijn omgeving van een zeer vrome katholieke dame die toch een goed huwelijk heeft met een ongelovige man en ze hebben geen problemen in de gezamenlijke opvoeding van de kinderen.
Ligt er vooral aan hoe open ze zijn met elkaar en of ze een tussenweg hebben gekozen. In mijn geval moet ik mijn idealen laten varen om bij haar te blijven. Oftewel een volledig christelijke opvoeding. Ik denk dat daar het verschil zit.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:57:00 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57667628
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:56 schreef bigore het volgende:

[..]

Ligt er vooral aan hoe open ze zijn met elkaar en of ze een tussenweg hebben gekozen. In mijn geval moet ik mijn idealen laten varen om bij haar te blijven. Oftewel een volledig christelijke opvoeding. Ik denk dat daar het verschil zit.
Maar wat bedoel je dan, met jouw idealen? Ik krijg daar helemaal geen beeld bij.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:57:34 #105
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_57667637
In een relatie moet je elkaar en elkaars opvattingen respecteren. Dat doet zij niet. Ik zou het niet eens een half jaar bij zo iemand uithouden.
pi_57667838
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je dan, met jouw idealen? Ik krijg daar helemaal geen beeld bij.
Ok, zij heeft haar geloof gevonden in God, wat inhoudt dat ze denkt dat God het leven heeft gecreerd hier op aarde...je kent het verhaal wel.

Ik geloof dit dus niet en ik geloof dat we afstammen van primaten die later zijn uitgegroeid tot wat we nu zijn. Hier wil zij niks van weten en ook niet overdragen aan de kinderen. Maar ze wil dus ook elke zondag naar de kerk, bidden voor het eten, met slapengaan voorlezen uit de bijbel en ik zou dus beetje buitenspel worden gezet. Althans, dat is mijn gevoel erbij.
pi_57667862
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
In een relatie moet je elkaar en elkaars opvattingen respecteren. Dat doet zij niet. Ik zou het niet eens een half jaar bij zo iemand uithouden.
Hou er rekening mee, toen ik haar leerde kennen, toen was dit nog helemaal niet aan de orde. Ze was gelovig, maar leefde er maar een beetje naast. Ik had er geen problemen mee whatsoever. Maar nu is het de laatste maanden steeds meer aan het worden omdat ze zich hier helemaal voor wil instellen. Dus in zekere zin heb ik hier ook nog geen half jaar mee te maken. Dat maakt het ook zo fokking moeilijk.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:15:55 #108
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_57667969
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:10 schreef bigore het volgende:

[..]

Hou er rekening mee, toen ik haar leerde kennen, toen was dit nog helemaal niet aan de orde. Ze was gelovig, maar leefde er maar een beetje naast. Ik had er geen problemen mee whatsoever. Maar nu is het de laatste maanden steeds meer aan het worden omdat ze zich hier helemaal voor wil instellen. Dus in zekere zin heb ik hier ook nog geen half jaar mee te maken. Dat maakt het ook zo fokking moeilijk.
Nou des te leuker. Na 2.5 jaar accepteerd ze je mening en opvattingen nog niet.
pi_57668292
Je kan niet je zieleheil verknallen vanwege een huis.

Uitmaken, wegwezen. Je kan dit haar ook niet aandoen trouwens. Met haar opvattingen zal ze én niet kunnen afzien van kinderwens én niet kunnen afzien van duidelijke ideeën over de opvoeding - de hare.

Voorbeelden waarin het wel kan zijn met rekkelijken - en dat is niet voor niks. En dan ook nog vaak katholieken, iets zegt me dat je vriendin geen katholiek is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57668348
Dus na 2,5 jaar gaat ze precies de andere kant op dan jij?

Een gelovige en niet gelovige samen, zouden prima moeten kunnen, mits er respect is voor elkaar. Je vriendin heeft (zo te lezen) helemaal geen respect voor jou en jou manier van denken over "het leven". En of het dan om geloof gaat of iets anders, maar als je geen respect voor elkaar kunt hebben binnen een relatie, wat heb je dan voor een relatie?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:44:07 #111
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_57668538
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:38 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
De schepping van hemel en aarde wordt geschat op iets van 5000 v.C? (Zoiets dacht ik) En dan zijn er 1000en fossielen gevonden van lang daarvoor nog. Hoe wil je vriendin dat gaan verklaren?
En de duidelijk (in gevonden skeletten) zichtbare evolutie van mens naar o.a. homo erectus naar uiteindelijk homo sapiens?
Geloof is gewoon fucking bullshit
Anders lees je het topic even?
There is no rehab for stupidity.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:55:50 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_57668789
Lijkt erop dat ze geen behoefte meer heeft om samen te leven. Zoals het er hier staat is het echt her way or the highway. Probeer haar daar voorzichtig mee te confronteren. Zeg dat je graag wat inschikt, maar ze nu onredelijk bezig is. Kan zijn dat ze gewoon wat aan het aftasten is en haar mening nog niet goed heeft gevormd, dus blijf begripvol, maar laat merken dat het niet zo kan zijn dat een voor beiden bepaalt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:56:02 #113
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_57668793
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Dus na 2,5 jaar gaat ze precies de andere kant op dan jij?

Een gelovige en niet gelovige samen, zouden prima moeten kunnen, mits er respect is voor elkaar. Je vriendin heeft (zo te lezen) helemaal geen respect voor jou en jou manier van denken over "het leven". En of het dan om geloof gaat of iets anders, maar als je geen respect voor elkaar kunt hebben binnen een relatie, wat heb je dan voor een relatie?
What he said.

Effe vraagje tussendoor: drink je wel es een biertje? en zo ja: hoe reageert zij dan?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:58:47 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_57668848
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
What he said.

Effe vraagje tussendoor: drink je wel es een biertje? en zo ja: hoe reageert zij dan?
Het is geen moslim. Strenge Christenen kunnen ontzettende drinkenboeren zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:01:15 #115
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_57668903
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is geen moslim. Strenge Christenen kunnen ontzettende drinkenboeren zijn.
Als je niet weet waar je over praat reageer dan niet. Ik ken mensen die bij het Leger Des Heils zitten ( en dus Christen) en die mogen geen alcohol, drugs of tabak nuttigen.
pi_57669210
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:09 schreef bigore het volgende:
Ok, zij heeft haar geloof gevonden in God, wat inhoudt dat ze denkt dat God het leven heeft gecreerd hier op aarde...je kent het verhaal wel.

Ik geloof dit dus niet en ik geloof dat we afstammen van primaten die later zijn uitgegroeid tot wat we nu zijn.
Volgens mij krijg je voornamelijk problemen wanneer jullie elkaar proberen te overtuigen van je eigen gelijk.
Als je de houding inneemt van 'IK heb gelijk of JIJ hebt gelijk, maar niet allebei" dan gooi je de deur op slot.
Je kunt het toch ook anders aanpakken?
Bijvoorbeeld de zinloze discussie niet aangaan maar gewoon zeggen 'ik respecteer jouw mening' of 'ik respecteer dat jij een andere mening hebt'.

Evolutie hoeft ook geen ontkenning van de bijbel te betekenen. Als je het presenteert als: 'Als dit waar is, dan is dat dus niet waar' wek je aversie op. Dat is echt geen houding waarmee je iemand overhaalt.
Wat ik zelf bijvoorbeeld een hele mooie vond was een uitspraak van een evolutiebioloog die zei dat de Intelligent Design beweging eigenlijk een belediging van god is: Die beweging stelt namelijk dat het evolutieproces af en toe moet worden bijgestuurd, waarmee ze dus zeggen dat het niet perfect is.
Implicatie: Een proces dat zonder bijsturing al 3 miljard jaar leven op de planeet houdt en de meest fantastische oplossingen en samenwerkingen creëert kun je best in overeenstemming brengen met een geloof in een almachtige.

Maar goed... ik zou de discussie niet eens aangaan. Je valt namelijk direct haar geloof aan en dat is een slecht idee. Ga de discussie gewoon niet aan, breek het af met opmerkingen als 'ik respecteer dat jij er anders over denkt'.
quote:
Hier wil zij niks van weten en ook niet overdragen aan de kinderen. Maar ze wil dus ook elke zondag naar de kerk, bidden voor het eten, met slapengaan voorlezen uit de bijbel en ik zou dus beetje buitenspel worden gezet. Althans, dat is mijn gevoel erbij.
Nou en?
Plannen en uitvoering zijn twee dingen. Je gaat nu toch niet vastleggen wat de kinderen wel en niet mogen horen?
Ten eerste ben je een domme eikel als je via je kinderen het geloof van je vrouw wilt ondergraven.
Maar je kunt toch ook wachten tot die kinderen bij jou komen met bepaalde vragen? Je zou een genuanceerd beeld kunnen geven.

Ik zou het ook prima vinden. Lees de bijbel, bid voor het eten. Wat is daar nou helemaal mis mee? Je vrouw loopt een enorme kans dat jullie kinderen zich afkeren van dat opgedrongen geloof zodra ze voor zichzelf beginnen te denken. En de kinderen kunnen ook leren dat je bij papa andere antwoorden krijgt dan bij mama.
En een beetje bijbelse vorming is echt helemaal niet weg. Onze cultuur zit vol met verwijzingen naar de bijbel. Je mist gewoon een stuk culturele bagage als je dat niet hebt.

Als je nu al gaat vastleggen wat de juiste antwoorden zijn op bepaalde vragen ben je echt totaal zinloos bezig. Je bent alleen maar de confrontatie met je vrouw aan het zoeken: Wie heeft er gelijk? Wie moet toegeven? Dat heeft toch totaal geen zin... wat denk je daar nou mee te bereiken? Dat je vrouw zegt 'je hebt gelijk, ik zet mijn geloof aan de kant en ik wordt evolutiebioloog' ? Dat gaat toch niet gebeuren, dus waarom doe je zoveel moeite voor to-taal niks?

Maar misschien ben ik daar wat relaxter in.

[ Bericht 10% gewijzigd door mgerben op 28-03-2008 11:24:25 ]
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:16:38 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_57669255
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als je niet weet waar je over praat reageer dan niet. Ik ken mensen die bij het Leger Des Heils zitten ( en dus Christen) en die mogen geen alcohol, drugs of tabak nuttigen.
Ik zei kunnen, en ik weet vrij zeker dat de vriendin van bigore niet bij het Leger des heils zit (en ook geen Mormoon is).
pi_57669621
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:56 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

What he said.

Ja respect moet van allebei de kanten komen, ik weet dat ze me respecteert en van me houdt, maar of ze de idealen waar ik in leef respecteert is een vraagteken...

En ja, ik drink zeker wel een biertje, nou ja niet eentje maar meestal totdat ik omval. Ze is overigens geen stijfpoot wat je van christenen misschien mag verwachtten, of ze nu een stijfpoot gaat worden durf ik niet te zeggen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:40:38 #119
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_57669745
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:34 schreef bigore het volgende:

[..]

ik weet dat ze me respecteert en van me houdt, maar of ze de idealen waar ik in leef respecteert is een vraagteken...
Dus...
pi_57669759
Misschien moet je eens fictieve situaties creëren en zien of jullie eruit komen.

Bvb: Je zoon van 10 komt met vragen over het leven. Jij geeft de Darwin-versie, je vrouw de bijbelse. Hoe reageert je vrouw in deze situatie. Wordt ze kwaad dat jij een verderfelijke versie verteld, of probeert ze je zoon ervan te overtuigen dat iedereen hier een andere visie over heeft? enz...
pi_57669914
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:40 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dus...
Ok ze respecteert me voor 75%
pi_57670340
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:41 schreef katerwater het volgende:
Misschien moet je eens fictieve situaties creëren en zien of jullie eruit komen.

Bvb: Je zoon van 10 komt met vragen over het leven. Jij geeft de Darwin-versie, je vrouw de bijbelse. Hoe reageert je vrouw in deze situatie. Wordt ze kwaad dat jij een verderfelijke versie verteld, of probeert ze je zoon ervan te overtuigen dat iedereen hier een andere visie over heeft? enz...
Hier hebben we het idd ook over gehad, ze zou niet kwaad worden, maar ze zou het er wel moeilijk mee hebben.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:47:19 #123
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57671028
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb eenzelfde probleem, mijn vriendin is agnost en ik atheïst.
Dumpen,.. agnosten zijn de meest vreselijke figuren.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:48:49 #124
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57671056
Even inhoudelijk, ze accepteert niet van je dat je geen Christen bent. Waarschijnlijk heeft ze gedacht dat ze jou kon veranderen. Iets waar relaties op stuk gaan is dat men denkt elkaar te kunnen veranderen.
pi_57672062
Maar jij hebt toch ook moeite om je kinderen met de bijbel op te voeden (tenminste in de mate die je vrouw zou willen) ?
En je hoeft je kinderen niet te overtuigen van de "waarheid". Vertel ze beide versies (en eventuele andere) en laat ze zelf kiezen als ze er oud genoeg voor zijn..
pi_57672072
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:48 schreef Heathen. het volgende:
Even inhoudelijk, ze accepteert niet van je dat je geen Christen bent. Waarschijnlijk heeft ze gedacht dat ze jou kon veranderen. Iets waar relaties op stuk gaan is dat men denkt elkaar te kunnen veranderen.
Voor zover ik het lees doet TS precies hetzelfde bij zijn vrouw...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:56:34 #127
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57672468
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:38 schreef mgerben het volgende:

[..]

Voor zover ik het lees doet TS precies hetzelfde bij zijn vrouw...
Ik zie anders nergens de TS eisen van zijn vriendin dat zij maar moet aanvaarden dat er niets is omdat het alles vele malen makkelijker maakt.

Waar zie jij het daN?
pi_57674025
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:56 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Ik zie anders nergens de TS eisen van zijn vriendin dat zij maar moet aanvaarden dat er niets is omdat het alles vele malen makkelijker maakt.

Waar zie jij het daN?
Dank je, dacht even dat ik het mis geformuleerd had. Ik ben absoluut bereid om beide kanten van het verhaal te laten horen aan mijn kinderen. Mijn vriendin ziet dit niet zo zitten en zou alleen maar de christelijke kant van het verhaal willen doorgeven.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 15:55:48 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57674986
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:10 schreef bigore het volgende:

[..]

Dank je, dacht even dat ik het mis geformuleerd had. Ik ben absoluut bereid om beide kanten van het verhaal te laten horen aan mijn kinderen. Mijn vriendin ziet dit niet zo zitten en zou alleen maar de christelijke kant van het verhaal willen doorgeven.
Dat lijkt me niet realistisch. Je kinderen komen sowieso ook met de niet-christelijke kant van het verhaal in aanraking. Dat moet ook geen probleem zijn.

Je vriendin lijkt een vrij onrealistisch beeld te hebben van hoe je je kind christelijk opvoedt. Dat is m.i. geen afschermen van je kind van andere wereldbeelden dan je eigen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:05:04 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57675190
Ik ben 't trouwens ook erg eens met de reactie van mgerben.

Waarschijnlijk wil je vriendin ook graag dat je kinderen naar christelijke scholen gaan. Daarin kan ik uit ervaring spreken dat dat niet automatisch christenen van je kinderen maakt. Ik heb twaalf jaar 'christelijk onderwijs' genoten. Heb daar geen enkele hinder van ondervonden, maar ben ook niet christelijk geworden/gebleven. Op geen van die scholen werd het geloof opgedrongen. Maar ik heb op die manier wel een belangrijk deel cultuurhistorische kennis meegekregen. Iets waar ik in mijn vervolgstudie nog best profijt van heb gehad.

[ Bericht 84% gewijzigd door Lienekien op 28-03-2008 16:10:18 ]
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:05:17 #131
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57675196
bigore, ik vind het jammer voor je. Gelukkig heb ik zelf nooit in zo'n situatie gezeten. Maar ik weet wel dat als mij dat zou overkomen ik het wel zou moeten breken omdat het op den duur ontzettend tegen je gaat werken.
pi_57676590
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben 't trouwens ook erg eens met de reactie van mgerben.

Waarschijnlijk wil je vriendin ook graag dat je kinderen naar christelijke scholen gaan. Daarin kan ik uit ervaring spreken dat dat niet automatisch christenen van je kinderen maakt. Ik heb twaalf jaar 'christelijk onderwijs' genoten. Heb daar geen enkele hinder van ondervonden, maar ben ook niet christelijk geworden/gebleven. Op geen van die scholen werd het geloof opgedrongen. Maar ik heb op die manier wel een belangrijk deel cultuurhistorische kennis meegekregen. Iets waar ik in mijn vervolgstudie nog best profijt van heb gehad.
Heb jij ooit van je ouders het verhaal gehoord over dinosaurussen, de opkomst van primaten/mensapen in afrika en dergelijke? We praten namelijk ook niet alleen maar over een christelijke school, sterker nog ik zou zelf ook wel mijn kinderen naar een christelijke school sturen. Is niks mis mee, heb er zelf ook op gezeten. Maar ik wil mijn kinderen niet het geloof met de paplepel erin gieten, ze mogen weten dat hun vader niet in God gelooft.

Ik weet uit ervaring dat gelovige mensen erg weinig van evolutie afweten, als ik vraag wat de evolutietheorie inhoudt komen ze altijd met het verhaal aan dat wezens zich "aanpassen" aan de natuur en zo ons gevormd heeft.(alsof de natuur een denkend proces is) Dit is niet wat de evolutietheorie betekend, de natuur is zo dom als het maar kan.
pi_57677363
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:10 schreef bigore het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke ongelovig, maar dit ben ik wel met je vriendin eens.
Ik ga geen dingen vertellen waar ik zelf niet achter sta. Ik zou niet eens willen dat een gelovige de kinderen over evolutie vertelt; en ik zou het ook niet aan een ongelovige willen overlaten om de kinderen over geloof voor te lichten.

Je komt heel tolerant en acceptabel over maar als je vriendin geen dingen wil doorgeven waar ze zelf niet achter staat kan ik dat goed begrijpen; en evenzo verwacht ik niet dat jij een beeld van het geloof schept waar je vriendin zich in kan vinden.

Je schrijft wel heel heilig dat je 'beide kanten van het verhaal' wilt laten horen, maar de voorkeur van papa gaat toch heel duidelijk doorklinken.
Dan zeg ik: Schoenmaker, blijf bij je leest, en ga geen dingen verkondigen waar je zelf niet achter staat.

Maar dat hoeft toch ook helemaal niet? Waarom is dat nou zo vreselijk nodig dat jullie andermans ideëen moeten doorgeven? Even heel rolbevestigend: Kinderen leren toch voetballen van hun vader?
Als ouders ben je niet een Xerox-kopietje van elkaar; je vult elkaar aan.

Ik zie wat je bedoelt met het geloof en de paplepel (andere post).
Tsja. Ik zou de vriendin lekker haar gang laten gaan. Je kunt geloof namelijk niet afdwingen; net zoals jij trouwens atheïsme niet zal kunnen afdwingen.
Als ik mocht kiezen zou ik kinderen mét geloof op laten voeden. Krijgen ze wat normen en waarden mee, en als ze zelf kunnen nadenken stappen ze er weer vanaf. Veel beter dan al die 'born again' christians die ongelovig zijn opgevoed maar als tiener Jezus vinden en daar hun hele identiteit aan ophangen.

Het is (uiteraard) totaal acceptabel dat de kinderen er achter komen dat papa en mama niet allebei dezelfde denkbeeldige vriendjes voor volwassenen hebben.
Ik zou het prima vinden: Hoe feller mama het geloof pusht, hoe zekerder jij weet dat de kinderen zelf gaan nadenken.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:51:59 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57677477
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:07 schreef bigore het volgende:

[..]

Heb jij ooit van je ouders het verhaal gehoord over dinosaurussen, de opkomst van primaten/mensapen in afrika en dergelijke? We praten namelijk ook niet alleen maar over een christelijke school, sterker nog ik zou zelf ook wel mijn kinderen naar een christelijke school sturen. Is niks mis mee, heb er zelf ook op gezeten. Maar ik wil mijn kinderen niet het geloof met de paplepel erin gieten, ze mogen weten dat hun vader niet in God gelooft.

Ik weet uit ervaring dat gelovige mensen erg weinig van evolutie afweten, als ik vraag wat de evolutietheorie inhoudt komen ze altijd met het verhaal aan dat wezens zich "aanpassen" aan de natuur en zo ons gevormd heeft.(alsof de natuur een denkend proces is) Dit is niet wat de evolutietheorie betekend, de natuur is zo dom als het maar kan.
Waarom zou ik van mijn ouders hebben moeten horen over dinosaurussen en zo? ik zie eerlijk gezegd helemaal niet waarom dat relevant is. Er zijn genoeg gelovigen die óók in de evolutietheorie geloven, hoor. Alsof elke christen het scheppingsverhaal zo letterlijk neemt.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:52:07 #135
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57677480
Daar gaat het helemaal niet om mgerben. De grondslag ligt in dat zijn vriendin hem niet accepteert om wie hij is. Dat verder doorgevoerd word in de kinderen is een andere discussie.
pi_57678811
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:09 schreef bigore het volgende:

Maar ze wil dus met slapengaan voorlezen uit de bijbel

Gelovigen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_57682532
Het is uit...om het geloof zeg...wat is dit voor shit...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:43:40 #138
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57683024
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:28 schreef bigore het volgende:
Heeft ze het uitgemaakt? Na 3 jaar?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57683183
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heeft ze het uitgemaakt? Na 3 jaar?
Jup...net een uur geleden...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:52:54 #140
pi_57683312
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:48 schreef bigore het volgende:

[..]

Jup...net een uur geleden...
ongelofelijk...
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_57683364
Sterkte..
pi_57683492
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

ongelofelijk...
Ik kan het ook echt niet geloven gewoon, omdat ik niet christen ben, wat is dit voor gezeik man. Moet ik hier voortaan dus ook al rekening mee gaan houden dat christenen en niet gelovigen niet bij elkaar kunnen zijn....
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:15:25 #143
pi_57683955
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:57 schreef bigore het volgende:

[..]

Ik kan het ook echt niet geloven gewoon, omdat ik niet christen ben, wat is dit voor gezeik man. Moet ik hier voortaan dus ook al rekening mee gaan houden dat christenen en niet gelovigen niet bij elkaar kunnen zijn....
Dat kan wel, maar dan moeten beide partijen vinden dat dat kan.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:37:02 #144
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57686119
quote:

[..]

Jeetje man... sterkte. Het ligt echt aan haar en er zijn vast wel gelovies die in zo'n situatie jou wel zouden accepteren...
pi_57696057
quote:

[..]

Dat kan prima maar dan moeten beiden elkaars mening wel respecteren.

En het zou me ook niks verbazen als mevrouw een ander heeft en dit als briljante smoes gebruikt.

In ieder geval sterkte en zulks.
pi_57696650
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:28 schreef bigore het volgende:

Join the club. Sterkte.
pi_57697610
misschien kun je eens met de pastoor/priester gaan praten van haar kerk als je dat er nog voor over hebt.
Die mensen kunnen er tenminste wel mee leven dat anderen verschillende opvattingen hebben, en misschien kun je dan ook eens samen gaan om het daarover te hebben.
For now..sterkte..may god be with you
pi_57697617
x

[ Bericht 99% gewijzigd door Menn0 op 29-03-2008 16:26:09 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:30:00 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57697698
quote:

[..]

hoe kut ook, het is een goede beslissing van haar...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57699305
Hoe kortzichtig! Zonde dat ze zoiets dan niet inziet Voordat ze een relatie aangaat en samen een huis koopt.
Sorry TS maar ik vind je ex een domme gelovige hoer.

Desalniettemin hoop ik wel dat het goed komt met jullie beiden.
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')