Ligt er vooral aan hoe open ze zijn met elkaar en of ze een tussenweg hebben gekozen. In mijn geval moet ik mijn idealen laten varen om bij haar te blijven. Oftewel een volledig christelijke opvoeding. Ik denk dat daar het verschil zit.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:47 schreef Lienekien het volgende:
Zijn jouw idealen dan zo anders dan haar christelijke waarden? Dat kan ik me haast niet voorstellen. Misschien zouden jullie daar eens naar kunnen kijken. En kennen jullie ook andere stellen die 'gemengd' zijn en wel de stap naar een gezin hebben gezet? Misschien een idee om eens met die mensen te gaan praten.
Ik ken een voorbeeld in mijn omgeving van een zeer vrome katholieke dame die toch een goed huwelijk heeft met een ongelovige man en ze hebben geen problemen in de gezamenlijke opvoeding van de kinderen.
Maar wat bedoel je dan, met jouw idealen? Ik krijg daar helemaal geen beeld bij.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:56 schreef bigore het volgende:
[..]
Ligt er vooral aan hoe open ze zijn met elkaar en of ze een tussenweg hebben gekozen. In mijn geval moet ik mijn idealen laten varen om bij haar te blijven. Oftewel een volledig christelijke opvoeding. Ik denk dat daar het verschil zit.
Ok, zij heeft haar geloof gevonden in God, wat inhoudt dat ze denkt dat God het leven heeft gecreerd hier op aarde...je kent het verhaal wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je dan, met jouw idealen? Ik krijg daar helemaal geen beeld bij.
Hou er rekening mee, toen ik haar leerde kennen, toen was dit nog helemaal niet aan de orde. Ze was gelovig, maar leefde er maar een beetje naast. Ik had er geen problemen mee whatsoever. Maar nu is het de laatste maanden steeds meer aan het worden omdat ze zich hier helemaal voor wil instellen. Dus in zekere zin heb ik hier ook nog geen half jaar mee te maken. Dat maakt het ook zo fokking moeilijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
In een relatie moet je elkaar en elkaars opvattingen respecteren. Dat doet zij niet. Ik zou het niet eens een half jaar bij zo iemand uithouden.
Nou des te leuker. Na 2.5 jaar accepteerd ze je mening en opvattingen nog niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:10 schreef bigore het volgende:
[..]
Hou er rekening mee, toen ik haar leerde kennen, toen was dit nog helemaal niet aan de orde. Ze was gelovig, maar leefde er maar een beetje naast. Ik had er geen problemen mee whatsoever. Maar nu is het de laatste maanden steeds meer aan het worden omdat ze zich hier helemaal voor wil instellen. Dus in zekere zin heb ik hier ook nog geen half jaar mee te maken. Dat maakt het ook zo fokking moeilijk.
Anders lees je het topic even?quote:Op zondag 23 maart 2008 12:38 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
De schepping van hemel en aarde wordt geschat op iets van 5000 v.C? (Zoiets dacht ik) En dan zijn er 1000en fossielen gevonden van lang daarvoor nog. Hoe wil je vriendin dat gaan verklaren?
En de duidelijk (in gevonden skeletten) zichtbare evolutie van mens naar o.a. homo erectus naar uiteindelijk homo sapiens?
Geloof is gewoon fucking bullshit
What he said.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Dus na 2,5 jaar gaat ze precies de andere kant op dan jij?
Een gelovige en niet gelovige samen, zouden prima moeten kunnen, mits er respect is voor elkaar. Je vriendin heeft (zo te lezen) helemaal geen respect voor jou en jou manier van denken over "het leven". En of het dan om geloof gaat of iets anders, maar als je geen respect voor elkaar kunt hebben binnen een relatie, wat heb je dan voor een relatie?
Het is geen moslim. Strenge Christenen kunnen ontzettende drinkenboeren zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
What he said.
Effe vraagje tussendoor: drink je wel es een biertje? en zo ja: hoe reageert zij dan?
Als je niet weet waar je over praat reageer dan niet. Ik ken mensen die bij het Leger Des Heils zitten ( en dus Christen) en die mogen geen alcohol, drugs of tabak nuttigen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is geen moslim. Strenge Christenen kunnen ontzettende drinkenboeren zijn.
Volgens mij krijg je voornamelijk problemen wanneer jullie elkaar proberen te overtuigen van je eigen gelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:09 schreef bigore het volgende:
Ok, zij heeft haar geloof gevonden in God, wat inhoudt dat ze denkt dat God het leven heeft gecreerd hier op aarde...je kent het verhaal wel.
Ik geloof dit dus niet en ik geloof dat we afstammen van primaten die later zijn uitgegroeid tot wat we nu zijn.
Nou en?quote:Hier wil zij niks van weten en ook niet overdragen aan de kinderen. Maar ze wil dus ook elke zondag naar de kerk, bidden voor het eten, met slapengaan voorlezen uit de bijbel en ik zou dus beetje buitenspel worden gezet. Althans, dat is mijn gevoel erbij.
Ik zei kunnen, en ik weet vrij zeker dat de vriendin van bigore niet bij het Leger des heils zit (en ook geen Mormoon is).quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als je niet weet waar je over praat reageer dan niet. Ik ken mensen die bij het Leger Des Heils zitten ( en dus Christen) en die mogen geen alcohol, drugs of tabak nuttigen.
Ja respect moet van allebei de kanten komen, ik weet dat ze me respecteert en van me houdt, maar of ze de idealen waar ik in leef respecteert is een vraagteken...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
What he said.
Effe vraagje tussendoor: drink je wel es een biertje? en zo ja: hoe reageert zij dan?
Dus...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:34 schreef bigore het volgende:
[..]
ik weet dat ze me respecteert en van me houdt, maar of ze de idealen waar ik in leef respecteert is een vraagteken...
Hier hebben we het idd ook over gehad, ze zou niet kwaad worden, maar ze zou het er wel moeilijk mee hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:41 schreef katerwater het volgende:
Misschien moet je eens fictieve situaties creëren en zien of jullie eruit komen.
Bvb: Je zoon van 10 komt met vragen over het leven. Jij geeft de Darwin-versie, je vrouw de bijbelse. Hoe reageert je vrouw in deze situatie. Wordt ze kwaad dat jij een verderfelijke versie verteld, of probeert ze je zoon ervan te overtuigen dat iedereen hier een andere visie over heeft? enz...
Dumpen,.. agnosten zijn de meest vreselijke figuren.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb eenzelfde probleem, mijn vriendin is agnost en ik atheïst.
Voor zover ik het lees doet TS precies hetzelfde bij zijn vrouw...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:48 schreef Heathen. het volgende:
Even inhoudelijk, ze accepteert niet van je dat je geen Christen bent. Waarschijnlijk heeft ze gedacht dat ze jou kon veranderen. Iets waar relaties op stuk gaan is dat men denkt elkaar te kunnen veranderen.
Ik zie anders nergens de TS eisen van zijn vriendin dat zij maar moet aanvaarden dat er niets is omdat het alles vele malen makkelijker maakt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:38 schreef mgerben het volgende:
[..]
Voor zover ik het lees doet TS precies hetzelfde bij zijn vrouw...
Dank je, dacht even dat ik het mis geformuleerd had. Ik ben absoluut bereid om beide kanten van het verhaal te laten horen aan mijn kinderen. Mijn vriendin ziet dit niet zo zitten en zou alleen maar de christelijke kant van het verhaal willen doorgeven.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:56 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik zie anders nergens de TS eisen van zijn vriendin dat zij maar moet aanvaarden dat er niets is omdat het alles vele malen makkelijker maakt.
Waar zie jij het daN?
Dat lijkt me niet realistisch. Je kinderen komen sowieso ook met de niet-christelijke kant van het verhaal in aanraking. Dat moet ook geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:10 schreef bigore het volgende:
[..]
Dank je, dacht even dat ik het mis geformuleerd had. Ik ben absoluut bereid om beide kanten van het verhaal te laten horen aan mijn kinderen. Mijn vriendin ziet dit niet zo zitten en zou alleen maar de christelijke kant van het verhaal willen doorgeven.
Heb jij ooit van je ouders het verhaal gehoord over dinosaurussen, de opkomst van primaten/mensapen in afrika en dergelijke? We praten namelijk ook niet alleen maar over een christelijke school, sterker nog ik zou zelf ook wel mijn kinderen naar een christelijke school sturen. Is niks mis mee, heb er zelf ook op gezeten. Maar ik wil mijn kinderen niet het geloof met de paplepel erin gieten, ze mogen weten dat hun vader niet in God gelooft.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben 't trouwens ook erg eens met de reactie van mgerben.
Waarschijnlijk wil je vriendin ook graag dat je kinderen naar christelijke scholen gaan. Daarin kan ik uit ervaring spreken dat dat niet automatisch christenen van je kinderen maakt. Ik heb twaalf jaar 'christelijk onderwijs' genoten. Heb daar geen enkele hinder van ondervonden, maar ben ook niet christelijk geworden/gebleven. Op geen van die scholen werd het geloof opgedrongen. Maar ik heb op die manier wel een belangrijk deel cultuurhistorische kennis meegekregen. Iets waar ik in mijn vervolgstudie nog best profijt van heb gehad.
Ik ben hartstikke ongelovig, maar dit ben ik wel met je vriendin eens.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:10 schreef bigore het volgende:
[..]
Dank je, dacht even dat ik het mis geformuleerd had. Ik ben absoluut bereid om beide kanten van het verhaal te laten horen aan mijn kinderen. Mijn vriendin ziet dit niet zo zitten en zou alleen maar de christelijke kant van het verhaal willen doorgeven.
Waarom zou ik van mijn ouders hebben moeten horen over dinosaurussen en zo? ik zie eerlijk gezegd helemaal niet waarom dat relevant is. Er zijn genoeg gelovigen die óók in de evolutietheorie geloven, hoor. Alsof elke christen het scheppingsverhaal zo letterlijk neemt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:07 schreef bigore het volgende:
[..]
Heb jij ooit van je ouders het verhaal gehoord over dinosaurussen, de opkomst van primaten/mensapen in afrika en dergelijke? We praten namelijk ook niet alleen maar over een christelijke school, sterker nog ik zou zelf ook wel mijn kinderen naar een christelijke school sturen. Is niks mis mee, heb er zelf ook op gezeten. Maar ik wil mijn kinderen niet het geloof met de paplepel erin gieten, ze mogen weten dat hun vader niet in God gelooft.
Ik weet uit ervaring dat gelovige mensen erg weinig van evolutie afweten, als ik vraag wat de evolutietheorie inhoudt komen ze altijd met het verhaal aan dat wezens zich "aanpassen" aan de natuur en zo ons gevormd heeft.(alsof de natuur een denkend proces is) Dit is niet wat de evolutietheorie betekend, de natuur is zo dom als het maar kan.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:09 schreef bigore het volgende:
Maar ze wil dus met slapengaan voorlezen uit de bijbel
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:28 schreef bigore het volgende:
Het is uit...om het geloof zeg...wat is dit voor shit...
Jup...net een uur geleden...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft ze het uitgemaakt? Na 3 jaar?
ongelofelijk...quote:
Ik kan het ook echt niet geloven gewoon, omdat ik niet christen ben, wat is dit voor gezeik man. Moet ik hier voortaan dus ook al rekening mee gaan houden dat christenen en niet gelovigen niet bij elkaar kunnen zijn....quote:
Dat kan wel, maar dan moeten beide partijen vinden dat dat kan.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:57 schreef bigore het volgende:
[..]
Ik kan het ook echt niet geloven gewoon, omdat ik niet christen ben, wat is dit voor gezeik man. Moet ik hier voortaan dus ook al rekening mee gaan houden dat christenen en niet gelovigen niet bij elkaar kunnen zijn....
Jeetje man... sterkte. Het ligt echt aan haar en er zijn vast wel gelovies die in zo'n situatie jou wel zouden accepteren...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:57 schreef bigore het volgende:
[..]
Ik kan het ook echt niet geloven gewoon, omdat ik niet christen ben, wat is dit voor gezeik man. Moet ik hier voortaan dus ook al rekening mee gaan houden dat christenen en niet gelovigen niet bij elkaar kunnen zijn....
Dat kan prima maar dan moeten beiden elkaars mening wel respecteren.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:57 schreef bigore het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:28 schreef bigore het volgende:
Het is uit...om het geloof zeg...wat is dit voor shit...
hoe kut ook, het is een goede beslissing van haar...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:57 schreef bigore het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |