Inderdaad, dat gaat maar zelden goed. Jullie beide zullen de kinderen willen bijbrengen wat volgens jullie 'waarheid' is.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:51 schreef Laton het volgende:
[..]
Je wilt je kinderen meegeven wat belangrijk is. Dus of mama's geloof of papa's logica.
Dat kan niet anders dan botsen worden.
Ja, want engels is stoerquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:37 schreef JWTOG het volgende:
Simpel, zeg gewoon: God is just an imaginary figure created by humans to explain that which they cannot explain themselves.
Succes gegarandeerd
Daar gaat het hier niet om. Het gaat hier simpelweg over de relatie tussen een atheist en een gelovige. Niet om wie het het bij het juiste eind heeft. Mensen vinden vaak rust/kalmte/hoop in het geloof wat zij aanhangen. Bepaalde ideeen zijn in overeenstemming met dat geloof. Als zij zich hierbij prettig voelen dan mag dat. Ik geloof in buitenaardse wezens, zijn er zat die mij voor gek verklaren. Zo ben ik me aan het inlezen in het boedhisme en kom er achter dat veel dingen overeenstemmen met mijn opvattingingen. Ik kan me dus goed voorstellen dat anderen dat met het christendom enz. hebben.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:38 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
De schepping van hemel en aarde wordt geschat op iets van 5000 v.C? (Zoiets dacht ik) En dan zijn er 1000en fossielen gevonden van lang daarvoor nog. Hoe wil je vriendin dat gaan verklaren?
En de duidelijk (in gevonden skeletten) zichtbare evolutie van mens naar o.a. homo erectus naar uiteindelijk homo sapiens?
Geloof is gewoon fucking bullshit
quote:Op zondag 23 maart 2008 12:38 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
De schepping van hemel en aarde wordt geschat op iets van 5000 v.C? (Zoiets dacht ik) En dan zijn er 1000en fossielen gevonden van lang daarvoor nog. Hoe wil je vriendin dat gaan verklaren?
En de duidelijk (in gevonden skeletten) zichtbare evolutie van mens naar o.a. homo erectus naar uiteindelijk homo sapiens?
Geloof is gewoon fucking bullshit
Terugsmijten waarom zij per defintie in een god moet geloven.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef bigore het volgende:
Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriendin, naar mijn weten is de relatie erg goed en houden we erg veel van elkaar.
Alleen er is 1 klein probleem, wat misschien wel een groot probleem kan worden. Zij is christen en ik niet.
Zij kan niet verkroppen dat ik geloof dat we van primaten afstammen en wil kostte wat het kost zorgen dat ik geloof in God en dat Hij ons gecreeerd heeft.
Persoonlijk heb ik helemaal geen problemen met mensen die gelovig zijn or what so ever, sterker nog, gelovige mensen zijn vaak lieve en zorgzame mensen, net zoals mijn eigen vriendin.
Heeft iemand hier toevallig ervaring hiermee en wat kan ik op de lange termijn gaan verwachtten? Want vandaag maakte ze een erg vreemde opmerking waar ik wel mijn bedenkingen bij heb. We hadden het over het aap/evolutie gedeelte en in 1 keer zegt ze:"waarom kan je nou niet gewoon geloven dat God ons gecreerd heeft, dat zou alles een heel stuk makkelijker maken".
Ze doelde echt op ons als relatie en dat vond ik toch wel een aparte opmerking.
Prankster God!quote:Op zondag 23 maart 2008 12:38 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Dit is toch wel wat lastiger dan dat, hoor.quote:Op zondag 23 maart 2008 14:48 schreef katerwater het volgende:
Dit is gewoon een meningsverschil zoals er zovelen zijn.
In elke relatie is er wel "iets" wat verschillend is.
Ik vind van niet: er zijn namelijk nog geen kinderen. Een relatie gaat in schokjes: van verliefheid naar een serieuze relatie, eventueel met kinderen. In de beginperiode denk je nog niet aan kinderen, en hoeft dit nog geen probleem te zijn (later natuurlijk wel).quote:Op zondag 23 maart 2008 20:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit is toch wel wat lastiger dan dat, hoor.
Vooral mochten er eventueel kinderen komen.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien is dit al gezegd, maar het klinkt alsof ze graag een toekomst (trouwen, kinderen krijgen) met je op wil bouwen maar dat niet mag van kerk/ouders omdat je niet gelovig bent of dat ze daar iig bang voor is.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef bigore het volgende:
Want vandaag maakte ze een erg vreemde opmerking waar ik wel mijn bedenkingen bij heb. We hadden het over het aap/evolutie gedeelte en in 1 keer zegt ze:"waarom kan je nou niet gewoon geloven dat God ons gecreerd heeft, dat zou alles een heel stuk makkelijker maken".
Ze doelde echt op ons als relatie en dat vond ik toch wel een aparte opmerking.
Zelf zou ik het absoluut niet uit kunnen staan om een gelovige vriendin te hebben, daar ga ik mij enorm aan irriteren. Absoluut een no-go voor mij.quote:Op maandag 24 maart 2008 13:55 schreef Liquidootje het volgende:
Ik vraag mij altijd af in hoeverre levensovertuigingen invloed hebben op je relatie. Bij normale bezigheden mag het toch helemaal niet uitmaken.
Bij het uiteten, misschien rekening houden met wat je besteld etc.
Puur de drang om het op iemand anders te projecteren nekt het ehm. Waarom kunnen mensen het gewoon niet hebben om samen oneens te zijn over iets.
quote:Op zondag 23 maart 2008 21:56 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ik vind van niet: er zijn namelijk nog geen kinderen. Een relatie gaat in schokjes: van verliefheid naar een serieuze relatie, eventueel met kinderen. In de beginperiode denk je nog niet aan kinderen, en hoeft dit nog geen probleem te zijn (later natuurlijk wel).
Het is een kwestie van goede afspraken en elkaar respecteren om wie je bent. Pas als de relatie evolueert naar een dieper niveau, komen er nieuwe problemen te boven. Dat is in elke relatie zo.
Dan moet je zien of het blijft werken met kinderen en niet aan het begin van je relatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |