Ik heb er geen problemen mee dat ze me probeert over te halen, want voor haar is het namelijk de waarheid. Ik ben aan de andere kant erg moeilijk over te halen, aangezien ik graag naar de feiten kijk en die de andere kant op wijzen als een God.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:46 schreef Pakspul het volgende:
Ze houdt niet van de persoon die je bent, daar zou ik een probleem mee hebben
Je moet gewoon zelfde bij haar doen en dan kijken hoelang het duurt voordat ze knetter gek wordt.
Je moet denk ik even aan je vrienden vragen op welke dag God de dinosaurus schiep, levert altijd leuke discussies opquote:Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef bigore het volgende:
Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriendin, naar mijn weten is de relatie erg goed en houden we erg veel van elkaar.
Alleen er is 1 klein probleem, wat misschien wel een groot probleem kan worden. Zij is christen en ik niet.
Zij kan niet verkroppen dat ik geloof dat we van primaten afstammen en wil kostte wat het kost zorgen dat ik geloof in God en dat Hij ons gecreeerd heeft.
Persoonlijk heb ik helemaal geen problemen met mensen die gelovig zijn or what so ever, sterker nog, gelovige mensen zijn vaak lieve en zorgzame mensen, net zoals mijn eigen vriendin.
Heeft iemand hier toevallig ervaring hiermee en wat kan ik op de lange termijn gaan verwachtten? Want vandaag maakte ze een erg vreemde opmerking waar ik wel mijn bedenkingen bij heb. We hadden het over het aap/evolutie gedeelte en in 1 keer zegt ze:"waarom kan je nou niet gewoon geloven dat God ons gecreerd heeft, dat zou alles een heel stuk makkelijker maken".
Ze doelde echt op ons als relatie en dat vond ik toch wel een aparte opmerking.
What's next? "Waarom kan je niet geloven dat we uit een aardbei zijn gekropen"? Dit soort zottepraat is voor mij toch wel een hele zware no-go!quote:waarom kan je nou niet gewoon geloven dat God ons gecreerd heeft, dat zou alles een heel stuk makkelijker maken
quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:59 schreef Lushy het volgende:
Wacht maar tot je kinderen met haar krijgt, dan breekt de pleuris pas echt uit.
Ik ben zelf ook niet gelovig, maar ik ben toch wel erg benieuwd over welke feiten jij het hebt. Ik heb namelijk geen enkel bewijs over de oorsprong van de mens, en alle andere wezens op aarde.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:52 schreef bigore het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee dat ze me probeert over te halen, want voor haar is het namelijk de waarheid. Ik ben aan de andere kant erg moeilijk over te halen, aangezien ik graag naar de feiten kijk en die de andere kant op wijzen als een God.
Je kan inderdaad niet iets bewijzen van iets dat niet bestaatquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:07 schreef remenic het volgende:
Ik kan (nog) niet bewijzen dat God niet bestaat, dus als jij mooie feiten weet, dan hoop ik dat je die wilt delen.
Om een of andere manier is dat bij hun een heel groot probleemquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom kan zij niet gewoon God verwerpen, dat maakt alles een stuk eenvoudiger.
Bij het stuk dat geloof aan woord kwam dan was het punt al bereikt dat ik nooit wat met haar zou nemen maar ok, iedereen maakt foutenquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:09 schreef ehqo het volgende:
Mijn god, ik was al lang aan de horizon verdwenen.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dat problemen oplevert.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb eenzelfde probleem, mijn vriendin is agnost en ik atheïst.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb eenzelfde probleem, mijn vriendin is agnost en ik atheïst.
Ze zijn lief en zorgzaam omdat ze bang zijn!! Ze zijn gewoon fucking schijnheilig. Ze doen alsof ze lief en zorgzaam zijn omdat ze niet in de hel willen komen. Alsof De Grote Almachtige God dat niet door heeft! Schande!!quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef bigore het volgende:
Persoonlijk heb ik helemaal geen problemen met mensen die gelovig zijn or what so ever, sterker nog, gelovige mensen zijn vaak lieve en zorgzame mensen, net zoals mijn eigen vriendin.
Idd. Stelletje egoisten zijn het!quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ze zijn lief en zorgzaam omdat ze bang zijn!! Ze zijn gewoon fucking schijnheilig. Ze doen alsof ze lief en zorgzaam zijn omdat ze niet in de hel willen komen. Alsof De Grote Almachtige God dat niet door heeft! Schande!!
Dat meen je niet... zeg me dat je het niet meentquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:12 schreef Menn0 het volgende:
Meegezongen,op de knietjes gezeten, zelfs van haar een kruisje gehad op mijn voorhoofd met heiligwater.
Het was even op de tong bijten maar daarna was ik tenminste van het gezeik afquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat meen je niet... zeg me dat je het niet meent
Het heeft ook voordelen. Als ik zeg dat ze de enigste is geloofd ze het eerder dan een Atheistische vriendin.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:33 schreef Laton het volgende:
Vent zoek toch iemand die niet in sprookjes gelooft
Dat lijkt me duidelijk. Vraag eens naar bewijzen voor haar stelling TS!quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:33 schreef Freel het volgende:
Je vriendin is niet helemaal 100%
Het is zeker niet de eerste keer dat deze discussie gevoerd is, maar wel pas na 3 jaar dat ik het hier op het forum aangeef. Deze discussie is namelijk bijna net zo moeilijk als de religie/evolutie discussie. We zullen een tussenweg moeten vinden. Die hebben we enigszins ook wel maar door opmerkingen zoals ik aangaf in de OP is dat soms te betwijfelen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:05 schreef spijkerbroek het volgende:
3 jaar?
En dit nog nooit uitgesproken?
Been there done that, antwoord: Maar dat heeft de zondvloed gedaan en dateringsmethoden zijn niet te vertrouwen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:56 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Je moet denk ik even aan je vrienden vragen op welke dag God de dinosaurus schiep, levert altijd leuke discussies op
Je hebt helemaal gelijk, er zijn geen 100% feiten, maar in mijn ogen wel. De primatenfossielen die gevonden zijn, Lucy, het skelet in turkije, de dinosaurussen, etc... allemaal stukken wat in mijn ogen feiten zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:07 schreef remenic het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook niet gelovig, maar ik ben toch wel erg benieuwd over welke feiten jij het hebt. Ik heb namelijk geen enkel bewijs over de oorsprong van de mens, en alle andere wezens op aarde.
Ik kan (nog) niet bewijzen dat God niet bestaat, dus als jij mooie feiten weet, dan hoop ik dat je die wilt delen.
Zo, dat gaat inderdaad wel heel erg ver, zover zou ik niet kunnen gaan. Hooguit meegaan naar de kerk, maar echt niet meezingen en al helemaal niet op de knietjes met heilig water. Kan me niet voorstellen dat als je dat 1 keer hebt gedaan je er voor altijd vanaf bent. Je schept eerder een verwachting denk ik, want de volgende keer verwacht ze dat je weer mee gaat.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:12 schreef Menn0 het volgende:
Tja,jij hebt je eigen overtuiging en zij heeft de hare.
Waar je last van hebt is nu eenmaal het kutte aan geloof of gelovigen, zij kunnen zich er bij hun partner vaak niet bij neerleggen dat diegene andere opvattingen heeft.
Maar als ik het goed begrijp zal ze zich er toch echt bij moeten neerleggen. Ieder heeft in een relatie zijn/haar eigen dingen, of dat nou geloof, uitgaan, schilderen of karten is, de ander heeft het er maar mee te doen en gunt het zijn/haar wederhelft ook als die echt van de ander houdt.
Je kunt wel verder gaan lopen stijfkoppen maar je kunt misschien ook goodwill tonen en laten zien dat je open staat om haar aan jou te laten zien waar haar overtuiging vandaan komt, en wellicht eens mee naar de kerk gaan (als ze dat doet)
Ik zat in een zelfde situatie en hier heb ik toch baat bij gehad. Meegezongen,op de knietjes gezeten, zelfs van haar een kruisje gehad op mijn voorhoofd met heiligwater.
Later in een gesprek gezegd dat ik het mooi vond(dat was het ook),en dat ik me kon voorstellen dat mensen er hun heil vinden. Maar dat het mij verder niets deed. En pas toen kon zij zich hierbij neerleggen.
Het is wel wat moeite maarja als je het ervoor over hebt?
Die tussenweg gaat er niet komen lijkt me. Als ze na 3 jaar nog niet doorheeft dat je niet te bekeren bent, zal ze het nooit snappen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:48 schreef bigore het volgende:
Het is zeker niet de eerste keer dat deze discussie gevoerd is, maar wel pas na 3 jaar dat ik het hier op het forum aangeef. Deze discussie is namelijk bijna net zo moeilijk als de religie/evolutie discussie. We zullen een tussenweg moeten vinden. Die hebben we enigszins ook wel maar door opmerkingen zoals ik aangaf in de OP is dat soms te betwijfelen.
Good point...quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:59 schreef Lushy het volgende:
Wacht maar tot je kinderen met haar krijgt, dan breekt de pleuris pas echt uit.
gezellig tochquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:56 schreef bigore het volgende:
[..]
Zo, dat gaat inderdaad wel heel erg ver, zover zou ik niet kunnen gaan. Hooguit meegaan naar de kerk, maar echt niet meezingen en al helemaal niet op de knietjes met heilig water. Kan me niet voorstellen dat als je dat 1 keer hebt gedaan je er voor altijd vanaf bent. Je schept eerder een verwachting denk ik, want de volgende keer verwacht ze dat je weer mee gaat.
Lijkt me niet zo'n strak plan, de islam is een broeisel van de duivel volgens velen christenen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat natuurlijk ook de ultieme test is: wordt moslim!
Dan geloof je in god zoals ze wilt, alleen de hele uitwerking eromheen is wat anders. Kijken hoe ze daar op reageert
quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:49 schreef bigore het volgende:
[..]
Been there done that, antwoord: Maar dat heeft de zondvloed gedaan en dateringsmethoden zijn niet te vertrouwen.
Inderdaad een aparte opmerking omdat deze ook voor haar kan gelden. Overigens ben ik van mening dat jij het bij het rechte eind hebt maar daar gaat het nu even niet om.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef bigore het volgende:
We hadden het over het aap/evolutie gedeelte en in 1 keer zegt ze:"waarom kan je nou niet gewoon geloven dat God ons gecreerd heeft, dat zou alles een heel stuk makkelijker maken".
Ze doelde echt op ons als relatie en dat vond ik toch wel een aparte opmerking.
Dat zijn wel behoorlijk fundamentalistische christenen,. Komt je vriendin van Staphorst?quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:03 schreef bigore het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo'n strak plan, de islam is een broeisel van de duivel volgens velen christenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |