Weet ik veel, voetbal intresseerd me niet. Dus ga het ze ook echt niet vragen.quote:
Wat ik nou echt mis hier is een burrito/enchilada bestel service (in de VS heb je die wel veel). Veel beter dan die Turkse pizza's.quote:
Taco Mundo! maar ik weet niet of die al in Rotterdam zitten, in Amsterdam iniedergeval wel.quote:Op zondag 30 maart 2008 05:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat ik nou echt mis hier is een burrito/enchilada bestel service (in de VS heb je die wel veel). Veel beter dan die Turkse pizza's.
Esta bien por mi. Yo aprendo Español.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:55 schreef Vogue het volgende:
Pero como estamos en un topic de México, mejor que hablaremos en Español, que te parece?
¡¡¡Saludos!!!
quote:Op woensdag 2 april 2008 19:40 schreef Vogue het volgende:
Guadalajara y Cancun, ya es casi el otro lado del país. A ver si me encuentro un imagen...
En zijn de vrouwen (en de mannen!) ook mooi in Cancun zefl?quote:Que te parece Guadalajara? Aqui en Cancun dicen que las chicas son muy guapas ahíBueno, por los chicos no lo sé porque no conozco ningún de acá.
En waar vond je het 't mooist/leukst/apartst?quote:El solo lado de México que conozco yo son los estados de Quintana Roo, Campeche, Yucatan, Tabasco, Chiapas y México DF.
Leuk dat je het er zo naar je zin hebt!quote:Me encanta este país y me gusta mucho vivir ahí.
Gracias.quote:
Ay, muchisimas gracias!! Wat een verhaal!quote:Op donderdag 3 april 2008 00:31 schreef Vogue het volgende:
Ik heb je PM gehad Bora BoraAy caramba :p Nu een antwoordenlijst op al je vragen :8
Hè jammer!quote:De mannen in Cancun zijn verre van mooi. Althans, de meeste. 95 % van de mannen is kleiner dan 1.65. De andere 5 % is niet van Yucatan maar uit het noorden, of buitenlander![]()
Dat klinkt fantastisch zeg! Je hebt er echt mazzel mee dat je deze job opportunity gekregen (en gegrepen!) hebt!quote:Ik vind persoonlijk Chiapas heel mooi / puur. De natuur is er prachtig, bergen en heel groen, echt jungle met aapjes enzo. De mensen zijn er heel Indiaans, met vaak klederdracht nog, en linten door hun haren gevlochten. Wel is het erg arm. Ook Yucatan kan me deren. Merida is een prachtige stad op 4 tot 5 uur rijden van Cancun, waar ik regelmatig heenga als ik een lang weekend vrij ben. Het ligt niet aan zee maar barst van de (straat) theaters en andere culturele evenementen. Dat heb je in Cancun dus niet. Verder vind ik dat Yucatan nog veel meer te bieden heeft; de prachtigste hacienda's, mooie, maar arme vissersdorpjes, cenotes (grotten waar je in kan zwemmen), een boeiende jungle al ziet het er wat saai uit als je er langs rijdt omdat het vlak is, en natuurlijk de mooie knalblauwe caribische zee. Die ligt bij mij om de hoek
Spreken jullie onder buitenlanders trouwens ook Spaans? (of ga je daarmee gezellig je andere talen weer door elkaar halen?quote:Ik ga om met Mexicanen (ben, samen met een handjevol Spanjaarden, een Duitser en een Italiaan de enige buitenlandse in een bedrijf van 130 man), Nederlanders, Duitsers en ik heb een Canadese vriendin. Maar het merendeel van mijn vrienden en kennissen hier zijn Mexicaans
Ja, da's zeker irritant! Ik hoop dat het toch nog (gauw) opgelost gaat worden, maarja, als het al zo op z'n elfendertigst gaat, hebben ze waarschijnlijk het idee hebben dat ze er toch geen geld op verliezen, op die manier...quote:Ik zit al 3 maanden zonder warm water en er wordt maar geen boiler gekocht. Ik douche me dus dagelijks in de sportschool, en dat is geen doen natuurlijk.
Quacker heeft dus blijkbaar meteen de juiste hoek uitgekozen, wat dat betreft!quote:Op donderdag 3 april 2008 01:15 schreef Quacker het volgende:
De vrouwen hier zijn muy caliente, in ieder geval de meeste die tegen kom en ken. De mannen hier zeggen dat hier de mooie vrouwen van Mexico zitten.
Goed hoor! Je bent dus echt compleet in het Spaanstalige bad gedoken! Zonder echte voorkennis.quote:Het is voor mij wel wennen aan de taal, ik heb echter nog nooit Spaanse les ofzo gehad. Begin is dus lastig, maar ben aardig op weg nu. Want ik moet wel, meeste collega's kennen wel Engels, maar normaliter praten ze Spaans. Maar op straat kennen er niet zoveel mensen Engels, de jeugd die studeerd dan weer wel, maar meestal is dat Spanglish.
quote:Plaatje Guadalajara - Cancun.
[ afbeelding ]
Leuk leuk leuk!quote:Op vrijdag 4 april 2008 03:02 schreef Vogue het volgende:
Ik zal morgen en komend weekend eens wat fotootjes schieten van het dagelijkse leven hier. Van het gekkenhuis bij het busstation, tot het kantoor waar ik werk en de toeristengebieden enzo.
Haha ja, was wel de bedoeling ja.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:21 schreef Bora-Bora het volgende:
Quacker heeft dus blijkbaar meteen de juiste hoek uitgekozen, wat dat betreft!
Vooral spannend ja, ik ben hier nu voor iets meer dan een maand. Druk bezig met integreren: todo tranquilo. Maar ook de taal gaat me al beter af. Begrijp het al redelijk goed en praten gaat wat lastiger. Maar ik probeer het en ze begrijpen me wel.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:21 schreef Bora-Bora het volgende:
Goed hoor! Je bent dus echt compleet in het Spaanstalige bad gedoken! Zonder echte voorkennis.
Da's moedig, en lekker spannend ook! Hoe lang zit je er al, intussen?
Nou ja vragen stellen kan altijd, als iemand er over denkt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 03:46 schreef Bora-Bora het volgende:
Volgens mij gaan de mensen het bij het lezen van jullie verhalen zo leuk vinden dat het aantal Mexico-gangers binnenkort sterk gaat toenemen!
Ja, dat zie je vaak. Veel mensen dromen erover om eens / ooit naar het buitenland te vertrekken, maar als het puntje bij het paaltje komt, zijn er in de meeste gevallen teveel beren op de weg om het dan toch te doen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 06:41 schreef Quacker het volgende:
Iedereen had het erover toen ik ging van: Zou ik ook wel willen.
En ik had zoiets van plan het gewoon het is echt top. Half jaar is niks, maar je proeft wel de sfeer enz.
Maar dat durfde ze dan niet.[/sub]
Watjes. Gewoon doen, je leert er een hoop van en het is gewoon te gaaf.quote:Op vrijdag 4 april 2008 13:14 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja, dat zie je vaak. Veel mensen dromen erover om eens / ooit naar het buitenland te vertrekken, maar als het puntje bij het paaltje komt, zijn er in de meeste gevallen teveel beren op de weg om het dan toch te doen.
Ik hoop in September in Mexico City te zittenquote:Op donderdag 10 april 2008 19:58 schreef Elvislives het volgende:
Woon tijdelijk in Mexico City voor scriptie onderzoek. Is alweer de derde keer (in 4 jaar tijd) dat in deze streek ben en het bevalt me prima! Misschien volgend jaar op zoek naar werk hier, het bevalt met beter dan in Nederland.
Vamos Pumas!
Mexico City is wel een smerige stad, maar overigens heb ik zelfde gedacht: Beter dan in NL.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:58 schreef Elvislives het volgende:
Woon tijdelijk in Mexico City voor scriptie onderzoek. Is alweer de derde keer (in 4 jaar tijd) dat in deze streek ben en het bevalt me prima! Misschien volgend jaar op zoek naar werk hier, het bevalt met beter dan in Nederland.
Vamos Pumas!
Ga je ook nog ergens anders heen in Mexico buiten Mexico City?quote:Op donderdag 10 april 2008 23:53 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik hoop in September in Mexico City te zitten
Weet ik, maar ik geef nog even extra aan dat ik met de laatste Mexico, de stad bedoel.quote:
Ik vind Mexico persoonlijk minder, is te groot en te massief. Geef mij maar Zapopan of Tepic. Zapopan is wel onderdeel van Guadalajara, maar is toch een stukje op zich.quote:Op vrijdag 11 april 2008 21:43 schreef Knoekie het volgende:
Nee ik bedoel Mexico stadDaar zit een vestiging van het bedrijf waar ik nu werk.
Haha, ik was niet in Mexico, das me te ver rijden. Ik zit goed hier in Guadalajara. De vrouwen zijn hier mooier dan in Mexicoquote:Op zaterdag 26 april 2008 19:02 schreef Elvislives het volgende:
Wie van jullie heeft er kortsluiting gemaakt woensdag? Halve stad (Mexico) lag plat, geen stoplicht werkte, telefoons, etc. Soms waan je je gewoon weer in een derde wereldland
Mexico
Maakt niet uit, ik heb de mooiste. De rest mag jij allemaal hebbenquote:Op zondag 27 april 2008 00:45 schreef Quacker het volgende:
[..]
Haha, ik was niet in Mexico, das me te ver rijden. Ik zit goed hier in Guadalajara. De vrouwen zijn hier mooier dan in Mexico
Haha voor mij duurt het nog 4 maanden en daarna waarschijnlijk terug om te gaan werken.quote:Op zondag 27 april 2008 18:09 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik heb de mooiste. De rest mag jij allemaal hebben
Over een maandje weer terug naar NederlandHopelijk volgend jaar hier studeren...
Dank je. Is wel iets meer info zo.quote:Op maandag 28 april 2008 03:55 schreef popolon het volgende:
Openingspost even aangepast.
Aaaii cabron, donde?quote:Op zondag 18 mei 2008 18:38 schreef ednet94 het volgende:
Hier nog een Mexicaner,
woon zelf inmiddels ruim 7 jaar in Mexico, in Guadalajara (Zapopan om preciezer te zijn)
Zal binnenkort nog wel wat foto's ervan hier opzetten.
Heb inmiddels vrij veel van het land bekeken, mis nu nog voornamelijk de staten boven Mexico stad te bezoeken. Vind het een prachtig land.
Hmm Patria/Vallarta is niet zo ver, mijn straat naar is Corona Boreal. Is vlakbij Copernico/Lopez Mateos.quote:Op maandag 19 mei 2008 02:48 schreef ednet94 het volgende:
Cerca de los Cubos, Av. Patria/Vallarta.
Que padre!quote:Op maandag 19 mei 2008 17:45 schreef Vogue het volgende:
Ik had nog wat alledaagse foto's van Cancun beloofd. Zal ze zo uploaden
Dat is inderdaad niet zo ver. Je bent de eerste Nederlander die ik in Zapopan ken. Overigen zitten allemaal in Guadalajara of Tlaquepaque. Zat dacht ik ook een Nederlands restaurantje op Copernico bij jou in de buurt zag ik een keer in een reclamefolder. Maar dat is al een tijdje geleden, geen idee of ze er nog steeds zitten, ben er ook nog nooit naar toe gegaan. Nooit echt behoefte gehad, maak wel mijn eigen krokettenquote:Op maandag 19 mei 2008 03:56 schreef Quacker het volgende:
[..]
Hmm Patria/Vallarta is niet zo ver, mijn straat naar is Corona Boreal. Is vlakbij Copernico/Lopez Mateos.
Haha, wel leuk iemand uit NL zo dichtbij. Ga je ook wel eens stappen hiero (Boston's, Poco Veneno, Mood, Zapopan downtown)?quote:Op maandag 19 mei 2008 18:51 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet zo ver. Je bent de eerste Nederlander die ik in Zapopan ken. Overigen zitten allemaal in Guadalajara of Tlaquepaque. Zat dacht ik ook een Nederlands restaurantje op Copernico bij jou in de buurt zag ik een keer in een reclamefolder. Maar dat is al een tijdje geleden, geen idee of ze er nog steeds zitten, ben er ook nog nooit naar toe gegaan. Nooit echt behoefte gehad, maak wel mijn eigen kroketten
Die staan op me laptop, maar als ik er vanavond aan denk. Dan zet ik ze wel ff online.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:04 schreef Vogue het volgende:
Dankje QuackerWaar zijn jouw foto's uit Zapopan?
Die shopping malls hebben we hier ook veel. Gran Plaza, Plaza Mexico, Galerias, Plaza del Sol....quote:Op maandag 19 mei 2008 21:14 schreef Vogue het volgende:
Wat een leuke foto's Ednet! Mexico is zo vreselijk groot! Qua natuur is het op jouw foto's compleet anders dan hier. We hebben hier geen bergen en geen watervallen. Laat staan rivieren. Mooie foto van de Cañon. Jullie winkelcentrum Galerias lijkt erg veel op een van de tig shoppingmalls die we in Cancun ook hebben.
Maar jij zit dan ook wel 1700 kilometer verderop aan de kust en wij in het binnenland in de bergen op iets van 1500m.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:21 schreef Vogue het volgende:
Leuk Quacker, die foto's! Sommige punten herken ik heel erg, de Pemex natuurlijk en de rommelige straten zijn hier net zoEn de snelwegen met de 1001 billboards haha. Qua natuur is het net een ander land, waar jullie zitten!
pfff die billboards ja, die zijn hier niet alleen op de snelwegen, maar ook gewoon in de stad. Zie er vanaf het dak van mijn huis al stuk of tien of meer denk ik. Ze zijn gelukkig wel sinds vorige week begonnen de eerste billboards weg te halen in Zapopan. In de rest van Guadalajara zijn ze dat nog niet van plan. Maarja of ze allemaal weggaan geen id, maar het begin is er.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:21 schreef Vogue het volgende:
Leuk Quacker, die foto's! Sommige punten herken ik heel erg, de Pemex natuurlijk en de rommelige straten zijn hier net zoEn de snelwegen met de 1001 billboards haha. Qua natuur is het net een ander land, waar jullie zitten!
Goed bezig, kan je mij even aflossen.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:27 schreef Knoekie het volgende:
Hola![]()
Vandaag mijn vliegticket gekocht. Vanaf 31 Augustus veruil ik Madrid voor Mexico D.F, om daar 4 maanden stage te gaan lopen.
Que no manches, cabron!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:23 schreef Elvislives het volgende:
México, te extraño...Ya quiero regresar, wey!
Porque tengo que graduar y necesito mas dinero antes de ir ahi. En cual ciudad vives tu? Quiero ir al DF cuando regresequote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:26 schreef Quacker het volgende:
[..]
Que no manches, cabron!
Que onda, porque no regresar?
Viva Mexico!
Zapopan (Guadalajara) arriba!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:20 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Porque tengo que graduar y necesito mas dinero antes de ir ahi. En cual ciudad vives tu? Quiero ir al DF cuando regrese
No te vas a las pinches Chivas verdad?quote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:40 schreef Vogue het volgende:
Poca madre!
Ja, typerend!quote:Ik ging net naar de pinautomaat, slikt dat kreng mijn pasje in. Ik naar de Banorte. Uur in de rij staan, zoals gewoonlijk, zeggen ze doodleuk, nee, hier kunnen we niets aan doen, je moet een 0800 nummer bellen. Grrrr. Ik naar servicio al clientes. Kreeg ik een blaadje, waarmee ik geld kon opnemen. Wéér een half uur in de rij staan. Nouja, ik heb in ieder geval geld. Het pasje gaat nog even duren. Pinche banco
Vamos Chivas vamos.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:08 schreef Elvislives het volgende:
[..]
No te vas a las pinches Chivas verdad?
Arriba, abajo, a centro, al dentro!
Hmm dat is wel klote.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:40 schreef Vogue het volgende:
Poca madre!
Ik ging net naar de pinautomaat, slikt dat kreng mijn pasje in. Ik naar de Banorte. Uur in de rij staan, zoals gewoonlijk, zeggen ze doodleuk, nee, hier kunnen we niets aan doen, je moet een 0800 nummer bellen. Grrrr. Ik naar servicio al clientes. Kreeg ik een blaadje, waarmee ik geld kon opnemen. Wéér een half uur in de rij staan. Nouja, ik heb in ieder geval geld. Het pasje gaat nog even duren. Pinche banco
Kijk nog es goed naar mn avatar manquote:Op woensdag 23 juli 2008 04:46 schreef Quacker het volgende:
[..]
Vamos Chivas vamos.
Jij bent zeker voor America, pinche chilangos!
Ik vind Mexicaans voetbal erg vermakelijk, maar hoog nivo is het zeker niet neequote:Op woensdag 23 juli 2008 17:04 schreef Quacker het volgende:
Ben niet zo thuis in het Mexicaanse voetbal. Ken alleen America, Chivas en Atlas.
Maar omdat je naar DF wou, dacht ik dat je voor America was.
En als ik eerlijk ben vind ik DF maar een grote lelijke stad. In ieder geval de delen die ik gezien heb.
Van het gevaarlijke heb ik ook niks gemerkt, gelukkig. Maar het lelijke wel.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:56 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ik vind Mexicaans voetbal erg vermakelijk, maar hoog nivo is het zeker niet nee
Heb net 4 maanden scriptie-onderzoek in DF gedaan (en vroeger al veel gereisd in heel Mexico) en vind t echt een geweldige stad. Is ook helemaal niet zo lelijk en gevaarlijk als je het een beetje leert kennen. Wat doe jij in Gdl? Werken?
Ah, ik zit nu in dat '1,5 maand-traject', alleen duurt dat wel iets langer bij mij helaasquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:56 schreef Quacker het volgende:
[..]
Van het gevaarlijke heb ik ook niks gemerkt, gelukkig. Maar het lelijke wel.
Ik ben nu bezig met me scriptie, maar zoals je hierboven kan lezen is die bijna af. Vrijdag laatste dag. Daarna 3 weken lekker lamballen in Puerto Vallarta en daarna terug naar NL voor een 1,5 maand om af te studeren. Daarna vertrek ik weer naar GDL om te gaan wonen en werken.
Ik zal het meenemen in mijn reisje, maar of ik er ook aan toe kom. Ga in ieder geval ook een nacht op het strand van Sayulita "slapen" met vrienden.quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:03 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ah, ik zit nu in dat '1,5 maand-traject', alleen duurt dat wel iets langer bij mij helaas![]()
Hoop in december naar Mexico te kunnen en dan werk te vinden. Baan in het toerisme/marketing, iemand?
Ga meteen 'ff' langs Melaque (Barra deNavidad) als je toch in PV bent, mooiste zonsopgang ooit daar
Ja nog net. Begin de tacos en de tortillas al te missen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Nou, da's nog wel uit te houwen, dacht ik zo!
Alvast een fijne reis, ik kom je over 1 maand en 5 dagen achterna, maar ik vlieg wel door naar Guadalajara op dezelfde dag.quote:
Graciasquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:47 schreef Quacker het volgende:
[..]
Alvast een fijne reis, ik kom je over 1 maand en 5 dagen achterna, maar ik vlieg wel door naar Guadalajara op dezelfde dag.
Goede reis!quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:55 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Nu alles geregeld, vanmorgen me visum opgehaald en bij de bank alvast wat pesos gehaald. Ik hoop niet dat Mexico Stad net zo vies is als de biljeten die ik heb gekregen
Van harte gefeliciteerd, Quack!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:11 schreef Quacker het volgende:
Ik ben afgestudeerd, dus kan met een gerust hart in Mexico gaan werken.
Dank je.quote:
Jaaaaaaaaaaaaaa! Nog anderhalve week.quote:
quote:Op maandag 19 mei 2008 18:44 schreef Vogue het volgende:
Fotospam
Mijn appartementje (ik woon 3 hoog, waar het raam openstaat). Hoezo orkaanveilig?
[ afbeelding ]
Fresa? Aardbei? Roze ofzo?quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:50 schreef Vogue het volgende:
Ik ben inmiddels alweer verhuisd![]()
Mijn appartement was redelijk smal, zo'n 5 meter, maar wel "lang". Het had een woonkamer, keukentje, badkamer en een slaapkamer en het totaal was ongeveer 50m2.
Nu deel ik een appartement met een Peruaans meisje, omdat het alleen wonen bij nader inzien toch niet veilig was, er waren wat vervelende dingen gebeurd in mijn straat. Het appartement waar ik nu woon is erg "fresa", met 2 zwembaden in de tuin, ruime woonkamer en keuken, 2 badkamers en 2 slaapkamers in een gebouw met 24 uur bewaking. Zal snel weer wat foto's posten!
fresa is kakkerquote:Op vrijdag 19 september 2008 01:11 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Fresa? Aardbei? Roze ofzo?![]()
Zo te lezen zit je nu in ieder geval stukken beter!
Ben benieuwd naar de plaatjes.
Ok dankje voor de verduidelijkingquote:Op vrijdag 19 september 2008 00:50 schreef Vogue het volgende:
Ik ben inmiddels alweer verhuisd![]()
Mijn appartement was redelijk smal, zo'n 5 meter, maar wel "lang". Het had een woonkamer, keukentje, badkamer en een slaapkamer en het totaal was ongeveer 50m2.
Nu deel ik een appartement met een Peruaans meisje, omdat het alleen wonen bij nader inzien toch niet veilig was, er waren wat vervelende dingen gebeurd in mijn straat. Het appartement waar ik nu woon is erg "fresa", met 2 zwembaden in de tuin, ruime woonkamer en keuken, 2 badkamers en 2 slaapkamers in een gebouw met 24 uur bewaking. Zal snel weer wat foto's posten!
Knoekie K.O.....quote:Op zondag 21 september 2008 10:50 schreef Knoekie het volgende:
Waarom heb ik nou weer zoveel tequila gedronken, ik wilde namelijk opblijven om Feyenoord - Ajax te luisteren.
Méxicoquote:Op maandag 29 september 2008 12:37 schreef Elvislives het volgende:
Waar wonen jullie ook alweer? Erg leuke huizen!
Pinche Chilangos!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:43 schreef Elvislives het volgende:
No mames, que fresa
Ken je Chilanga Banda van Café Tatuba al? Is een must als je wil integreren in de stad
Ik had het dan ook tegen Knoekie 'Life from Mexico City'quote:
Nu ga ik naar mijn werk! (met de busquote:Op maandag 29 september 2008 12:37 schreef Elvislives het volgende:
Waar wonen jullie ook alweer? Erg leuke huizen!
Hoe laat begin jij daar trouwens?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:46 schreef Vogue het volgende:
Ik antwoordde hierop:
[..]
Nu ga ik naar mijn werk! (met de bus)
Perdónamequote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:46 schreef Vogue het volgende:
Ik antwoordde hierop:
Ik begin tussen 8 en 11, maar op het moment dichterbij de 8. Dat tijdsverschil laat me af en toe nog heel op tijd op staan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:34 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Hoe laat begin jij daar trouwens?
Meestal tussen een uur of 10 en half 11. Heb geen strikte werk- en pauzetijden, erg fijn. Ik werk vaak ook wat langer door, tot een uur of 7, 8 en als het moet tot 9.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:34 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Hoe laat begin jij daar trouwens?
Hier ook geen vaste werk- en pauzetijden. Heerlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 02:01 schreef Vogue het volgende:
[..]
Meestal tussen een uur of 10 en half 11. Heb geen strikte werk- en pauzetijden, erg fijn. Ik werk vaak ook wat langer door, tot een uur of 7, 8 en als het moet tot 9.
In welke branche? Wat voor soort opdracht?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 02:59 schreef Perruche het volgende:
Vakantie :-D
eindelijk!!!
ik moet over 2 maanden weer weg uit Mexico... studie afmaken... dan naar Dublin, ook niet verkeerd! Maar ik wil terug... dus als iemand een leuke afstudeerplaats weet voor ergens in mei / juni...? ik hou me aanbevolen
Vraag het anders even hier Mexico! (deel 3) in het TRaVelforum.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef Annelynn het volgende:
Even iets totaal anders... Is het veilig om als 19-jarig meisje (vrouw :p) een aantal weken door Mexico te reizen?
hmm, ligt eraan hoe sterk je bent, waar je heen gaat en of je spaans spreekt/er touristisch uitziet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef Annelynn het volgende:
Even iets totaal anders... Is het veilig om als 19-jarig meisje (vrouw :p) een aantal weken door Mexico te reizen?
Ga ik doen, thnx!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:10 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Vraag het anders even hier Mexico! (deel 3) in het TRaVelforum.
van wat ik tot nu toe heb gezien ligt het er heel erg aan waar je naartoe gaat. Ben van de week naar cancun geweest, en alhoewel ik toch best wat gereisd heb en best wel spaans kan, voelde ik me daar echt niet veilig. In de kleinere plaatsjes eromheen wel, en in de toeristen walhallas ala chcichen en palenque ook. Puebla en Oaxaa zijn best veilig.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef Annelynn het volgende:
daar moet ik even over nadenkenquote:Op maandag 6 oktober 2008 16:04 schreef Quacker het volgende:
[..]
In welke branche? Wat voor soort opdracht?
Nope, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat je postbode niet moet vertrouwen. Dat je niet weet hoe je je pakketjes in NL aankomen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:16 schreef Perruche het volgende:
[..]
Weet iemand trouwens een goedkope manier om pakketjes naar NL te sturen? Ik wa vandaag bij het postkantoor op de Uni en daar kost 0,5 kilo 300 peso.... pinche! Volgens mij is het zelfs nog goedkoper om iets vanuit NL naar MX te sturen.... iemand een andere oplossing? ik weet anders echt niet hoe ik al die souvenirs mee moet krijgen....!!! (nou ja, is wel een goede reden om terug te gaan)
Ik vond Yucatan in het algemeen veilig omdat het toeristisch gebied is. Neem overdag de bus en boek van te voren hotels/hostels. Alles wat daar omheen ligt? Ik zou het grensgebied bij Amerika in 't geheel mijden, als je de verhalen van Juarez kent lijkt me dat zeer onverstandig. Mexico stad schijnt gevaarlijk te zijn maar misschien zijn de verhalen overdreven. Yucatan kan wel, maar ik zou in plaatsen als Valladolid en Merida s'avonds als meisje niet alleen de straat op gaan, het beperkt je mogelijkheden wel als je alleen reist. Daarom zou ik kiezen om met een reispartner gaan. Het kan wel alleen, maar het is geen Australie zeg maar.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef Annelynn het volgende:
Jeps en wie het niet wil geloven moet eens deze film kijken: Bordertown.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:26 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik zou het grensgebied bij Amerika in 't geheel mijden, als je de verhalen van Juarez kent lijkt me dat zeer onverstandig.
heb net mn scriptie geschreven over t imago van de stad vs de daadwerkelijke beleving. Iedereen die er aankomt verwacht een shithole, met alleen maar criminaliteit en smerigheid, maar uiteindelijk blijkt t geweldig te zijnquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:31 schreef runaway het volgende:
Hey goed topic!
Ik ga wellicht van jan-juli op stage in Mexico (C.F.) dus wil graag jullie ervaringen met deze stad horen. Hoor erg diverse verhalen, de meeste mensen die er geweest zijn zeggen dat het allemaal wel mee valt, mensen die er niet geweest zijn waarschuwen me alleen maar voor de criminaliteit, lucht etc. etc.
Is er een relaxte sfeer in de stad?
Ah typo whehe!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:58 schreef Elvislives het volgende:
[..]
heb net mn scriptie geschreven over t imago van de stad vs de daadwerkelijke beleving. Iedereen die er aankomt verwacht een shithole, met alleen maar criminaliteit en smerigheid, maar uiteindelijk blijkt t geweldig te zijn
Kortom: Mexico (je bedoelt D.F; Distrito Federal) is m.i. een hele toffe plek om te zijn en met een beetje gezond verstand veilig zat.
Het belangrijkste is dat je niet onzeker of bang overkomt. Kan je een zooi tips meegeven, maar denk dat de meeste dingen zelf wel te bedenken zijn eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:25 schreef runaway het volgende:
[..]
Ah typo whehe!
Je kunt er als blond nederlands meisje dus gewoon over straat en je eigen ding doen?? (in de veilige wijken)
Haha dat gevoel ken ik.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:59 schreef Perruche het volgende:
Vanavond naar Puebla, beetje theater kijken, volgend weekend weer eens naar Oaxaca... I begin Mexico steeds leuker te vinden, ik wil niet meer weg!!!!
Heb je d'r al geneukt of moet je dat nog doen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:59 schreef Perruche het volgende:
Heb vandaag een Frand meisje leren kennen dat in D.F. woont, over 2 of 3 weken gaan we haar opzoeken en gaat ze ons een rondleiding door de stad geven
Vanavond naar Puebla, beetje theater kijken, volgend weekend weer eens naar Oaxaca... I begin Mexico steeds leuker te vinden, ik wil niet meer weg!!!!
met een dikke tarzan zeker!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je d'r al geneukt of moet je dat nog doen?
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:59 schreef Perruche het volgende:
Ja dat is wel de meest populaire route, van Mexico naar Oaxaca en dan naar Barranca, zit maar een kilometer of 2000 tussenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:44 schreef Knoekie het volgende:
[..]
![]()
Ik ga volgend weekend naar Oaxaca. Het weekend daarop wil ik naar Barranca del Cobre
Imo, is de beste plek om Dia de los Muertos te vieren in Janitzio. Ben daar 2 jaar geleden geweest.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:44 schreef Perruche het volgende:
Wanneer ga je naar Oaxaca knoekie? En wat ga je er doen? I a met mn huisgenootje om Dia de los Muertos te viere... volgens haar is de beste plek daarvoor haar stad![]()
Ik zit in me Mexicaans ritme: tranquilo, poco a poco en natuurlijk mañana mañana.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:24 schreef Knoekie het volgende:
Van 31 October tot 3 November. Ik heb nog geen idee wat ik daar ga doen. Ik zit nog een beetje in mijn Spaanse ritme. Mañana Mañana
Ik weet ook niet wat ik ga doen... maar het wordt vast wel leukquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:24 schreef Knoekie het volgende:
Van 31 October tot 3 November. Ik heb nog geen idee wat ik daar ga doen. Ik zit nog een beetje in mijn Spaanse ritme. Mañana Mañana
Ik mag 6 de enero terug. Helaas ben ik hier slechts voor 4 maandjes. Nu al bijna op de helft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat ik ga doen... maar het wordt vast wel leukbij de mams van m;n huisgenootje logeren... geen duitsers / fransen / wat dan ook om me heen (er zitten er hier nogal wat op de uni.... ) en de vriend van mn huisgenootje heeft me al een fles mezcal belooft & een feest, dus dat komt vast wel goed
![]()
wel kut vind ik dat ik stiekem al aan het aftellen ben... 17 december moet ik terug... naar het koude NL.... het enige wat me daar kan bekoren zijn m'n vrienden en de kookkunsten van m'n mams, maar ik ben benieuwd of dat opweegt tegen het koude december weer, de gesloten deuren en het plannen!!!!
Gelukkig heb ik dat gevoel niet. Ik hoef of moet niet terug.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:01 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik mag 6 de enero terug. Helaas ben ik hier slechts voor 4 maandjes. Nu al bijna op de helft.![]()
Cancún is wel veilig jaquote:Op donderdag 6 november 2008 18:16 schreef henkSX het volgende:
Hey!
Even een vraagje. Ik ben op dit moment op zoek naar mijn eindstage en ben in gesprek met een televisie-bedrijf in Cancun. Maar nu ben ik benieuwd naar de veiligheidsstatus in Cancun. Ik neem aank dat het wel veiliger is dan DF en het noorden ivm het toerisme, maar echt weten doe ik dat dus niet...
Ow ja, mochten jullie nog een andere stagemogelijkheid in Yucatan weten in de entertainment&marketing hoek dan hou ik me warm aanbevolen
Jeps, maar dat is nog niet het ergste. Dat vliegtuig met de minister van Binnenlandse Zaken dat neergestort is en alle passagiers gedood heeft, vind ik ook wel een vermelding waard (zie ook frontpage).quote:Op donderdag 6 november 2008 18:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Cancún is wel veilig ja
Gister weer 58 slachtoffers bij afrekeningen in de onderwereld in Mexico onder wie 8 wouten.
Bloedigste dag van het jaar.
Maar Cancun is wel veilig imo, anders moet je het vragen aan Vogue, die woont er.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:16 schreef henkSX het volgende:
Hey!
Even een vraagje. Ik ben op dit moment op zoek naar mijn eindstage en ben in gesprek met een televisie-bedrijf in Cancun. Maar nu ben ik benieuwd naar de veiligheidsstatus in Cancun. Ik neem aank dat het wel veiliger is dan DF en het noorden ivm het toerisme, maar echt weten doe ik dat dus niet...
Ow ja, mochten jullie nog een andere stagemogelijkheid in Yucatan weten in de entertainment&marketing hoek dan hou ik me warm aanbevolen
Vogue!quote:Op donderdag 6 november 2008 19:22 schreef Quacker het volgende:
[..]
Jeps, maar dat is nog niet het ergste. Dat vliegtuig met de minister van Binnenlandse Zaken dat neergestort is en alle passagiers gedood heeft, vind ik ook wel een vermelding waard (zie ook frontpage).
En die aferkening was in Sinaloa. Das in het noorden tegen de USA grens aan.
[..]
Maar Cancun is wel veilig imo, anders moet je het vragen aan Vogue, die woont er.
Zeker dat ook ja.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:22 schreef Quacker het volgende:
[..]
Jeps, maar dat is nog niet het ergste. Dat vliegtuig met de minister van Binnenlandse Zaken dat neergestort is en alle passagiers gedood heeft, vind ik ook wel een vermelding waard (zie ook frontpage).
En die aferkening was in Sinaloa. Das in het noorden tegen de USA grens aan.
[..]
Ahja je hebt gelijk.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zeker dat ook ja.
De Mexicanen die ik ken denken niet dat het een ongeluk was.
Sinaloa ligt niet tegen de USA aan overigens! Is de staat ten zuiden van Sonora en Chihuahua aan de kust.
Volgens een schematisch overzicht over de moorden in Mexico is grootste gedeelte van Mexico gewoon veilig. Vrijwel alle moorden vinden plaats in de grenssteden met de VS (Reynosa , Ciudad Juerez etc) en daarnaast dan Chihuahua, Culiacan en Mexico City.
quote:Localizan el origen de la fuga de gas en Polanco
18:20 La Secretaría de Seguridad Pública del Distrito Federal (SSPDF) confirmó que fue localizado el origen del fuerte olor a gas que provocó alarma entre los vecinos de la zona de Polanco y cuyo control, provocó un fuerte congestionamiento vial.
La dependencia informó que se trata de un recipiente de una sustancia llamada mercaptano, cuya ruptura provocó una nube de la sustancia que se fue disipando con los minutos pero que generó el fuerte olor a gas y llamó la atención de los vecinos.
Fue un grupo de trabajadores de una constructora que realizaba obras en Río San Joaquín y Presa Falcón, quienes con un trascabo causaron la ruptura del contenedor.
Autoridades de Protección Civil y de la Secretaría de Seguridad Pública del Distrito Federal (SSPDF) desalojaron varios edificios de la zona de Palmas, Ejército Nacional y Periférico en la zona Polanco para localizar el punto de la fuga.
La SSPDF informó que ya se encuentra en el lugar personal especializado para atender el problema y mantener bajo resgurado el punto de la fuga.
Jeps ik snap het ook niet dat zo'n klein vliegtuigje crasht en al die Boeings, Douglas'en enz daar gebeurd niks mee, erg verdacht. Maar sowieso het is een gevaarlijk vliegveld, valt me mee dat het nu een klein vliegtuigje is volgende keer is het een Boeing en dat vaagt half DF weg. Door al die gas tanks op die daken.quote:Op vrijdag 7 november 2008 02:09 schreef Knoekie het volgende:
Ik werk dus op minder dan 2 km van het vliegtuigongeluk.Ik heb zelf niks gemerkt maar collegas van mij hebben de explosie gezien. Die tientallen meters hoog was. Normal neem ik ook altijd die snelweg. (En zo leer je weer relativeren, tijdens de vliegtuigcrash in Madrid was ik aanwezig op Barajas)
(Ben er 2 keer langsgereden maar veel is er niet te zien. Alles is afgezet met hekken en een hoop politie. Ik denk echt dat het een aanslag is, wat ik niet hoop. Het is anders wel erg frapant dat een vliegtuig uberhaupt neerstort in DF. Waarom niet eerder en met zulke belangrijke personen neem ik toch wel aan dat het geen simpel vliegtuigje is. Het zou mij eerder verbazen als het een ongeluk was.
Vandaag overigens tijdens mijn werk mijn gebouw moeten verlaten door een gaslek. Zelfs buiten op 1 km afstand was het nog te ruiken. Gebouw mochten we vandaag niet meer in wegens het gas.
Viva Mexico!
Doe eens ff normaal.quote:Op vrijdag 7 november 2008 05:35 schreef Quacker het volgende:
[..]
Jeps ik snap het ook niet dat zo'n klein vliegtuigje crasht en al die Boeings, Douglas'en enz daar gebeurd niks mee, erg verdacht. Maar sowieso het is een gevaarlijk vliegveld, valt me mee dat het nu een klein vliegtuigje is volgende keer is het een Boeing en dat vaagt half DF weg. Door al die gas tanks op die daken.
IK heb vorig jaar hetzelfde gedaan, heb het vliegtuig van Mexico City naar Tapachula gepakt (vloog met Aviacsa, heb mn vriendin tijdens die vlucht leren kennenquote:Op donderdag 6 november 2008 16:18 schreef Perruche het volgende:
gelukzak!!
ik nog 6 weken aargh...Zaterdag een weekendje naar DF, heb er wel zin in!
Nog wat anders...een kennis heeft me uitgenodigd om naar Guatamala te komen. Nu ben ik vrij van 5 t/m 15 december, en ik zou graag op zijn aanbod in willen gaan. Ik zou dan naar de grens vliegen, in Mexico, en daar de bus naar Anitgua pakken. Weet iemand hier of je doe bus kan reserveren en z ja waar? Of kan ik dat beter in TRV vragen?
quote:
Koud hé?!quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:03 schreef Vogue het volgende:
groetjes uit Tilburg! Ben lekker op vakantie in NL.
Haha, grappig, ik woon ook (nog) in Tilburg.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:03 schreef Vogue het volgende:
[..]groetjes uit Tilburg! Ben lekker op vakantie in NL.
Cancun is een redelijk veilige stad die wel steeds crimineler wordt omdat de drugscene zich nu ook aan het verplaatsen is naar Cancun. Zolang je niet in de foute wijken komt (Bonfil, Talleres) waar soms schietpartijen plaatsvinden, kan je er goed wonen. Dus mits je in (de buurt van) het centrum verblijft, of op de hotelzone. De criminaliteit is in de eerste instantie niet gericht aan buitenlanders. Goede plekken om te wonen zijn de SM17, SM20, SM2, eigenlijk alles tussen en rondom Plaza las Americas, tot aan de Av. Yaxchilan.
Is dat TV station waar je stage kan gaan lopen TV Azteca toevallig?
Hmmm, best veel brabo's die naar Mexico gaan, ik kom oorspronkelijk uit Eindhoven. Nu ben ik half Tapatio.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:59 schreef henkSX het volgende:
Haha, grappig, ik woon ook (nog) in Tilburg.
Tampicoquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:59 schreef henkSX het volgende:
[..]
Haha, grappig, ik woon ook (nog) in Tilburg.
Dank je wel voor je info. Had al wel gehoord dat Cancun redelijk veilig was, maar om van een local te horen is altijd fijn.
Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe het tv-station heet. De oom van mijn vriendin (Mexicaanse uit Tampico) kent een tv-host die sinds een tijd vanuit Cancun uitzendt. Het schijnt iemand bekends te zijn (heeft al 30 jaar een talkshow) en hij vond mijn mijn studierichting en ervaringen ontzettend goed klinken. Hij gaat dus kijken wat en hoe ik hem misschien kan helpen. Ben dus nog niet echt in gesprek, maar op de goede weg.
Ik ben toch wel van plan om naar Mexico te gaan voor mijn stage, dus mocht dit niks worden dan zijn er nog zat entertainment gerichte zaken te vinden in Cancun
Tampico vind ik inderdaad ook niet veel aan. Hoef er gelukkig ook maar even naartoe (om 'schoonmoeder' op te zoeken).quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tampico![]()
Ben ik 2 weken geleden nog geweest voor een bruiloft. Kennis van me ging trouwen met Mexicaanse uit Tampico daar.
Zelf ook leuk meisje ontmoet daar![]()
Lelijke stad trouwens.
Misschien moet jij dan maar samen gaan met Vogue. Maar ja die zit in Tilburg nu.quote:Op zaterdag 8 november 2008 02:38 schreef Perruche het volgende:
ook eindhoven :-D
dan hoeven we in ieder geval de "brabantse" gezelligheid niet te missen in het buitenland...!
HenkXS, leuk joh naar cancunIk vond het daar een beetje scary maar ik geloof dat je een man bent, dan lijkt het me al beter. Wanneer weet je of je weg kan gaan?
Het blijven Mexicanen he, dus ik heb geen idee wanneer ik meer weet, maar ik hou jullie op de hoogtequote:Op zaterdag 8 november 2008 02:38 schreef Perruche het volgende:
ook eindhoven :-D
dan hoeven we in ieder geval de "brabantse" gezelligheid niet te missen in het buitenland...!
HenkXS, leuk joh naar cancunIk vond het daar een beetje scary maar ik geloof dat je een man bent, dan lijkt het me al beter. Wanneer weet je of je weg kan gaan?
Ik denk idd dat ik de Brabantse gezelligheid best wil inruilen tegen Mexicaanse gezelligheidquote:Op zaterdag 8 november 2008 07:52 schreef Quacker het volgende:
[..]
Misschien moet jij dan maar samen gaan met Vogue. Maar ja die zit in Tilburg nu.
Zekers Brabantse gezelligheid, maar met de Mexicaanse gezelligheid is ook niks mis.
Denk ut wel, maar weet natuurlijk je opleiding niet. Ik heb er werk dankzij me afstudeerstage.quote:Op maandag 10 november 2008 15:12 schreef naranjamecanica het volgende:
Denken jullie dat het te doen is om als Nederlander aan een goede baan te komen in Mexico?
En dat is ook mijn planquote:Op maandag 10 november 2008 15:39 schreef Quacker het volgende:
[..]
Ik heb er werk dankzij me afstudeerstage.
Ik ben zelf op zoek gegaan.quote:Op maandag 10 november 2008 18:53 schreef naranjamecanica het volgende:
Ok, en hoe zijn jullie dan aan je afstudeerstage in Mexico gekomen? Via een Nederlandse bedrijven, of je school? Ikzelf heb straks als het goed is een master marketing management, dus heb zelf wel het idee dat ik wat zal vinden daaro..
D.F.quote:Op maandag 10 november 2008 18:16 schreef Perruche het volgende:
hey naranjamecanica (wat een naam haha!)heb je bij de UDLAP gestudeerd... in Cholula?
D.F. was echt vet. Wat een stad jong, echt niet te geloven. Kei groot. Weer eens wat anders dan cholula!
Deze dinderdag / vrijdag wil ik weer eens ergens heen... eens even kijken wat leuke dagtripjes zijnmischien veracruz...?
Hmmm dat heb ik hier niet dat als ik de bus in stap dat ik raar wordt aangekeken ofzo.quote:Op dinsdag 11 november 2008 06:04 schreef Knoekie het volgende:
Ja ik woon in D.F. en niet eens in een goede buurt. Ik woon tussen me werk en de uitgaansbuurten. Het feit dat er voor mijn deur altijd 4 politieagenten met shotguns lopen zegt genoeg denk ik.Ik heb al een paar keer gehad dat een agent vroeg of ik misschien verdwaald was
![]()
Van vijandigheid heb ik hier nog niks gemerkt. Ik neem soms de bus en de metro. Wel raar dat ik daar wel door echt iedereen wordt aangekeken.Niet dat ik dat vervelend vind maar het geeft toch niet echt een veilig gevoel.
Ik bedoel meer in de trant van. Hé een buitenlander!quote:Op dinsdag 11 november 2008 06:33 schreef Quacker het volgende:
[..]
Hmmm dat heb ik hier niet dat als ik de bus in stap dat ik raar wordt aangekeken ofzo.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 06:04 schreef Knoekie het volgende:
Ik denk de standaard toeristische dingen bezoeken. Ik weet niet veel over Oaxaca. Heb jij tips wat ik zeker zou moeten zien?
Quacker, thnx, is useful! Denk dat ik dit in principe ook ga doen!quote:Ik ben zelf op zoek gegaan.
Bedrijven zoeken in de buurt waar je heen wil. En dan emailen. Want een brief duurt te lang.
Buuuu waarom woont iedereen zo ver weg...quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:38 schreef Perruche het volgende:
Zullen we een cuernavaca meet plannen in Mexico
No problem. Misschien wat beknopt opgeschreven...maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:27 schreef naranjamecanica het volgende:
[..]
Quacker, thnx, is useful! Denk dat ik dit in principe ook ga doen!
Eerst een baan voor mezelf (in D.F.) vinden, daarna zal ik es kijken wat ik voor jou kan doenquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:52 schreef Perruche het volgende:
NaranjamecanicaDeed je ook de IPBS MIM master? Zo ja - waar ben je daarna naartoe gegaan?
Quacker, jij woont toch in guadalajara? Daar wil ik ook nog heenalhoewel me vanmiddag een vorstel is gedaan om via guatamala naar belize en weer terug te gaan... ook tof!
2009 DF gaat het voor mij niet wordenof je moet tegen het eind van het jaar een toffe baan voor me vinden daar
Jeps, daar woon en werk ik. Tlaquepaque is wel nice gedeelte.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:52 schreef Perruche het volgende:
Quacker, jij woont toch in guadalajara? Daar wil ik ook nog heenalhoewel me vanmiddag een vorstel is gedaan om via guatamala naar belize en weer terug te gaan... ook tof!
Waarom ziet het er somber uit en je weet toch ook wel dat je je niet aan 1 strohalm kan vast klampenquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:49 schreef henkSX het volgende:
Hmm, het ziet er op dit moment somber uit voor mijn Cancun avontuur... Denk dat het helaas niet doorgaat. Nog maar een paar keer aan de virgen de Guadalupe vragen of ze me misschien toch een beetje helpt
Puebla is inderdaad een erg leuke stad. Een stuk schoner dan D.F.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:38 schreef Perruche het volgende:
Hey knoeke, ik weet niet of het voor mij was maar ik woon in Puebla ja. Nou ja, Cholula, een klein dorpje erbuiten. Mijn school staat daar. Als ik terugga wil ik wel nar Puebla, leuke stad.
...
Zullen we een cuernavaca meet plannen in Mexico
Uiteraard is het niet mijn enige, maar wel degene waar ik het meeste hoop op had gevestigd en één van de 3 in Cancun. Andere bedrijven die ik heb aangeschreven zitten over de rest van de wereld verspreidquote:Op woensdag 12 november 2008 00:35 schreef Quacker het volgende:
[..]
Waarom ziet het er somber uit en je weet toch ook wel dat je je niet aan 1 strohalm kan vast klampen
In ieder geval suc6 ermee.
Ik kom in december in Mexico City aan, en ga dan ook opzoek naar een kamer/appartement en werk, zal mijn oren voor je open houden, had vorige keer mijn appartement gevonden via www.inmomexico.com.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:08 schreef runaway het volgende:
Ik kom van januari-juli naar mexico city!!!! ZIN!!!!!!!!!!
Ben nu op zoek naar een goedkoop ticket en een kamer (ga stage lopen bij de nederlandse ambassade)
Tips zijn welkom!
Ik was aan het werk in een goeie baan op een suf kantoor drie hoog achter in utrecht.. toen ik bedacht dat ik dat niet echt nog langer wilde doen. Lening genomen, ingeschreven voor een master en naar mexico gegaanquote:Op woensdag 12 november 2008 17:31 schreef Perruche het volgende:
Hey runaway, wat gaaf! veel plezier![]()
Ik denk dat ik volgend weekend naar cuernavaca kom. Of misschien deze zaterdag, kweetnognieprecies. Zoveel te toen, zo weinig tijd!
Goed initiatief!!quote:Op woensdag 12 november 2008 21:38 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik was aan het werk in een goeie baan op een suf kantoor drie hoog achter in utrecht.. toen ik bedacht dat ik dat niet echt nog langer wilde doen. Lening genomen, ingeschreven voor een master en naar mexico gegaanik ga de opleiding afmaken in Ierland, daar begin ik 2 feb... helaas gedad voor mexico, maar ik denk dat ik er nog wel terug kan komen
Ik zodadelijk vaststaan van Breda naar Hilversum, Joy!quote:Op donderdag 13 november 2008 07:37 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga maar eens pitten. Morgen weer lekker een uur vaststaan op de periferico
Mooi, avontuurlijke mensen!!!!quote:Op woensdag 12 november 2008 21:38 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik was aan het werk in een goeie baan op een suf kantoor drie hoog achter in utrecht.. toen ik bedacht dat ik dat niet echt nog langer wilde doen. Lening genomen, ingeschreven voor een master en naar mexico gegaanik ga de opleiding afmaken in Ierland, daar begin ik 2 feb... helaas gedad voor mexico, maar ik denk dat ik er nog wel terug kan komen
Nu pas een date?quote:Op donderdag 13 november 2008 09:27 schreef Perruche het volgende:
Morgen om 10:00 weer spaanse les, huiswerk maken, lunchen, eetafspraak, film en dan ee date (heheee eindelijk een date met een mexicaan, 5 weken voor ik wegga)
Haha, ik heb vaste Mexicaanse vriendin.quote:Op vrijdag 14 november 2008 02:23 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Nu pas een date?Ik heb gemerkt dat het voor mij best wel makkelijk is om in contact te komen met de vrouwen. Ik flirt er wat op los hier.
Wel een koortslip overgehouden aan zaterdag
Iemand op mijn werk vertelde mij dat in Guadalajara de mooiste vrouwen rondliepen. Guadalajara staat daarom volgend weekend in de planning.quote:Op vrijdag 14 november 2008 05:47 schreef Quacker het volgende:
[..]
Haha, ik heb vaste Mexicaanse vriendin.
Ja idd, je hoeft alleen maar ergens te gaan staan en ze komen vanzelf op je afquote:Op vrijdag 14 november 2008 02:23 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Nu pas een date?Ik heb gemerkt dat het voor mij best wel makkelijk is om in contact te komen met de vrouwen. Ik flirt er wat op los hier.
Wel een koortslip overgehouden aan zaterdag
Dat vertelde ze me ook, toen ik hier aan kwam. Maar kijk me ogen uit.quote:Op vrijdag 14 november 2008 05:53 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Iemand op mijn werk vertelde mij dat in Guadalajara de mooiste vrouwen rondliepen. Guadalajara staat daarom volgend weekend in de planning.
Daar heb je gelijk in. Voor zover ik dat kan beoordelen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:59 schreef Perruche het volgende:
mexicaanse mannen zijn lang zo sexy niet als mexicaanse vrouwen...!
En gisteren wel een euke mexicaan tegen gekomen maar die was bij navrag toch wel erg jong![]()
Ah joh, ik wacht wel tot ik in ierland ben
Mee eens.quote:
Ik vind het doelloos. A mi no me gusta.quote:Op zaterdag 15 november 2008 21:01 schreef Elvislives het volgende:
Niet-Hyvers![]()
Handig zat om oude bekenden terug te vinden, a mi me gusta eso
Gelukkig is het als ik geen lif wil worden ook goed.quote:Op zaterdag 15 november 2008 21:14 schreef runaway het volgende:
Oh het was niet mn bedoeling een hyves-vs-fok discussie te starten!
Mensen die lid willen worden: leuk! Anders ook prima!
Welke maatschappij?quote:Op dinsdag 18 november 2008 04:35 schreef Knoekie het volgende:
AcapulcoWel onderweg problemen gehad met de bus namelijk een klapband (jejeje rookpauze maar wel een lange) en in DF natuurlijk file.
Troost was ik dat ik met twee muchachas calientes in de bus zat dus ik heb me prima geamuseerd![]()
Zal straks ahorita wat fotos posten.
Morgen weer werken
Costa Line.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:08 schreef Quacker het volgende:
[..]
Welke maatschappij?
Wel mooi dat je wat chicas had in je bus waar je je ogen de kost aan kon geven.
Blegh, morgen weer werken...
Heb je ook fotos van die chicas?quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:15 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Costa Line.![]()
[ afbeelding ]
Om 7 uur gaat de wekker weer
Buenas noches. Que descanses.quote:
Ja en de foto van die chicas dan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:15 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Costa Line.![]()
[ afbeelding ]
Om 7 uur gaat de wekker weer
Grolsch nie, wel Heiniken, Bavaria, Leffe en nog een abdijbier.quote:Op donderdag 20 november 2008 05:54 schreef Knoekie het volgende:
[ afbeelding ]
Meer krijgen jullie niet![]()
Ik ga slapen en morgen extra vroeg op aangezien ik me moet voorbereiden op een presentatie met gringos. Wel makkelijker dan in het SpaansHopelijk gooi ik er niet te vaak 'like' door.
Weet iemand trouwens of ik Grolsch beer ergens kan vinden. Wel Bavaria gevonden en een of andere bier uit Tilburg (Nog nooit van gehoord)
Bienvenida de nuevo!quote:Op donderdag 20 november 2008 18:16 schreef Vogue het volgende:
Grolsch verkopen ze hier soms in de Walmart.
Ik ben ook weer terug in mijn Lindo Mexico sinds afgelopen zondag
Ik heb nog veel vakantiedagen over, heb 2 weken vrijgenomen helf februari. Ik vraag me nu af of ik beter een reis in Mexico kan gaan maken (wil graag het noorden zien, en het centrum), of dat ik weer naar NL ga op vakantie. LuxeprobleempjeIk wil ook nog naar Cuba...
Over anderhalve maand ga ik 10 dagen naar St Lucia voor mijn werk (eiland naast Barbados). Wellicht gecombineerd met een bliksembezoek aan Martinique, Grenada of Barbados.
Reisjes genoeg in 't verschiet dus
3000 - 3500 pesos per maand ongeveer, soms meerquote:Op dinsdag 25 november 2008 14:04 schreef Elvislives het volgende:
Aan de mensen die in Mexico wonen: hoeveel geven jullie ongeveer uit per maand, exclusief je woonruimte? Even een beeld vormen waar ik aan moet gaan denken...
Wat betaal je dan voor de bus of taxi? Bus hier is 5 pesos, voor de hele lijn, of je er nu 1 min in zit of 1,5 uur. Taxi verschilt per afstand, maar is zo'n 20-30 pesos voor ongeveer kwartiertje, afstanden weet ik zo niet.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:25 schreef Vogue het volgende:
Rond de 5000 tot 6000 pesos per maand. Daar eet ik van, ga ik van uit, koop ik kleding, betaal ik de taxi's of bussen van naar werk, etc. Cancun is samen met Mexico City de duurste stad van het land
Dan geef je wel veel geld uit aan die andere dingen. Wat ik gemiddeld uitgeef aan eten is: 100 pesos per dag. Maar vaak is het maar 50 pesos per dag.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:53 schreef Vogue het volgende:
Hier hetzelfde. Bus is 4,50 pesos en taxi is 20 pesos als je in het centrum blijft.
Als je de bus neemt naar de zona hotelera dan is het 6,50.
Maar in DF hangt het toch af van hoever je met de bus gaat?quote:Op woensdag 26 november 2008 04:13 schreef Knoekie het volgende:
DF
4 pesos voor de bus (soms 2 pesos) terugreis ga ik met de bus en metro en betaal ik 5 pesos.![]()
´s avonds ga ik altijd naar een restaurant en betaal ik tussen de 70 en 250 pesos![]()
Nee ik ben nog niet naar Guadalajara geweest. Misschien dit weekend of volgend weekend.
Ja.quote:Op woensdag 26 november 2008 04:19 schreef Quacker het volgende:
[..]
Maar in DF hangt het toch af van hoever je met de bus gaat?
's Avonds eten in restaurant? Wij doen dan tussen 2pm en 4pm. En 's avonds eet je tacos (de la calle of zelf maken) of niks (althans iets kleins).
Restaurant vant werk hebben we niet, ook niet in business center. Maar afwisselend eten is ook niet erg, keer naar dit restaurant en dan naar die enz.quote:Op woensdag 26 november 2008 04:24 schreef Knoekie het volgende:
´s middags eet ik altijd in het restaurant van mijn werk. Lekker en gratisDoor mijn tijd in Madrid ben ik gewend om gewoon 2 keer goed te eten. Anders kom ik gewoon om van de honger ´s avonds.
Echte Mexicaan aan het worden dus.quote:Op woensdag 26 november 2008 04:36 schreef Knoekie het volgende:
Misschien moet ik ook wat minder gaan eten. 5 kg aangekomen in 3 maanden
quote:Op woensdag 26 november 2008 04:46 schreef Quacker het volgende:
[..]
Echte Mexicaan aan het worden dus.
Mja dat weet ik niet.quote:Op woensdag 26 november 2008 04:48 schreef Knoekie het volgende:
[..]
![]()
gelukkig kan het er bij mij wel bij![]()
Ik zit even te rekenen...quote:Op woensdag 26 november 2008 04:08 schreef Quacker het volgende:
[..]
Dan geef je wel veel geld uit aan die andere dingen. Wat ik gemiddeld uitgeef aan eten is: 100 pesos per dag. Maar vaak is het maar 50 pesos per dag.
Moet ik nou een foto gaan plaatsen om te bewijzen dat ik niet dik ben? Met mijn 1.82 en 65 kilo is er echt geen buikje te vinden hoor.quote:Op woensdag 26 november 2008 06:52 schreef Perruche het volgende:
Vogue luxepaardje![]()
en knoekie dikzak
Ik ben ook aangekomen... ook 5 kilo, ofoz.. ik maak mezelf wijs dat het spieren zijn![]()
Ik ben zo'n 14 kilo afgevallen sinds ik in Mexico benquote:Op woensdag 26 november 2008 06:52 schreef Perruche het volgende:
Vogue luxepaardje![]()
en knoekie dikzak
Ik ben ook aangekomen... ook 5 kilo, ofoz.. ik maak mezelf wijs dat het spieren zijn![]()
Ik denk er trouwens aan om volgende week donderdag naar 6flags te gaan, dan de nachtbus te pakken en het weeken in guadelajara door te brengen, en vanaf daar nog naa2 andere steden voor een weekje. Is dat een beetje leuk, guadelajara in het weekend?
Eigenlijk wilde ik naar guatemala, maar vanwege verschillende redenen blijf ik liever in Mexico
jquote:Op woensdag 26 november 2008 07:10 schreef Perruche het volgende:
Knoekie! Hap hap!ik geloof je wel hoor haha!
Vogue - wat is een plato yucateco?
Ik probeer er ook wel op te letten, maar ik heb wel zoiets van ach, be er maar voor 4,5 maand, ten volle van genieten! mijn favoriete eten hier is chile en nogada... heerlijk! En hierna zit ik in dublin, daar is het allemaal zo duur dat ik beter hier een speklaagje kan kweken... maar ik ga de groentes ook wel missen, en het fruit, en de zon... aargh!
En nu ga ik slapen... morgen weer vroeg op, ik ga de laatste 2 weken dat ik hier ben iedere dag mexicans ontbijten, en heb om half 10 afgesproken
Enojada denk ik?quote:Op woensdag 26 november 2008 07:10 schreef Perruche het volgende:
Ik probeer er ook wel op te letten, maar ik heb wel zoiets van ach, be er maar voor 4,5 maand, ten volle van genieten! mijn favoriete eten hier is chile en nogada... heerlijk!
Ligt eraan waar je zit denk ik. Zapopan is tof, Centrum is tof. In Zapopan heb je wel veel bars enz. En voor mij dichtbij huis.quote:Op woensdag 26 november 2008 06:52 schreef Perruche het volgende:
Ik denk er trouwens aan om volgende week donderdag naar 6flags te gaan, dan de nachtbus te pakken en het weeken in guadelajara door te brengen, en vanaf daar nog naa2 andere steden voor een weekje. Is dat een beetje leuk, guadelajara in het weekend?
knoekie! jij zit toch in DF....? weet jij of je in 1 dag van daar naar Teoatihuacan (of hoe schrijf je het) kan...? wantikwildatnogheulgraagzienquote:Op woensdag 26 november 2008 07:20 schreef Knoekie het volgende:
Tof Dublin.![]()
Nee voor mij is het over 6 weken voorbij. 7 Maanden Madrid en 4 maanden MexicoBen nu een beetje aan het aftellen. En beschouw elke dag als een feestdag.
![]()
Ik moet morgen ook weer vroeg op. Een presentatie met de managers van Procter & Gamble
Haha!quote:Op woensdag 26 november 2008 07:22 schreef Perruche het volgende:
jajaja quacker loop me nu niet te dissen, ik kan niet zo goed spaans ja![]()
kom ik gezellig cervezas drinken in guadelajara!![]()
en ja die chiles zijn wel boos als je de zaadjes er niet uithaalt haha! ik heb egenlijk geen flauw idee hoe je het schrijft... maar lekker is het wel, en daar gaat het om!!![]()
morgen ochtend huevos arrachera denk ik zo, en dan gelijk fruitsalade erbij.... ohohoh wat ga ik mexico missen!![]()
En nu ga ik echt slapen. Buenas noches!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |