In welke branche? Wat voor soort opdracht?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 02:59 schreef Perruche het volgende:
Vakantie :-D
eindelijk!!!
ik moet over 2 maanden weer weg uit Mexico... studie afmaken... dan naar Dublin, ook niet verkeerd! Maar ik wil terug... dus als iemand een leuke afstudeerplaats weet voor ergens in mei / juni...? ik hou me aanbevolen
Vraag het anders even hier Mexico! (deel 3) in het TRaVelforum.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef Annelynn het volgende:
Even iets totaal anders... Is het veilig om als 19-jarig meisje (vrouw :p) een aantal weken door Mexico te reizen?
hmm, ligt eraan hoe sterk je bent, waar je heen gaat en of je spaans spreekt/er touristisch uitziet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef Annelynn het volgende:
Even iets totaal anders... Is het veilig om als 19-jarig meisje (vrouw :p) een aantal weken door Mexico te reizen?
Ga ik doen, thnx!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:10 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Vraag het anders even hier Mexico! (deel 3) in het TRaVelforum.
van wat ik tot nu toe heb gezien ligt het er heel erg aan waar je naartoe gaat. Ben van de week naar cancun geweest, en alhoewel ik toch best wat gereisd heb en best wel spaans kan, voelde ik me daar echt niet veilig. In de kleinere plaatsjes eromheen wel, en in de toeristen walhallas ala chcichen en palenque ook. Puebla en Oaxaa zijn best veilig.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef Annelynn het volgende:
daar moet ik even over nadenkenquote:Op maandag 6 oktober 2008 16:04 schreef Quacker het volgende:
[..]
In welke branche? Wat voor soort opdracht?
Nope, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat je postbode niet moet vertrouwen. Dat je niet weet hoe je je pakketjes in NL aankomen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:16 schreef Perruche het volgende:
[..]
Weet iemand trouwens een goedkope manier om pakketjes naar NL te sturen? Ik wa vandaag bij het postkantoor op de Uni en daar kost 0,5 kilo 300 peso.... pinche! Volgens mij is het zelfs nog goedkoper om iets vanuit NL naar MX te sturen.... iemand een andere oplossing? ik weet anders echt niet hoe ik al die souvenirs mee moet krijgen....!!! (nou ja, is wel een goede reden om terug te gaan)
Ik vond Yucatan in het algemeen veilig omdat het toeristisch gebied is. Neem overdag de bus en boek van te voren hotels/hostels. Alles wat daar omheen ligt? Ik zou het grensgebied bij Amerika in 't geheel mijden, als je de verhalen van Juarez kent lijkt me dat zeer onverstandig. Mexico stad schijnt gevaarlijk te zijn maar misschien zijn de verhalen overdreven. Yucatan kan wel, maar ik zou in plaatsen als Valladolid en Merida s'avonds als meisje niet alleen de straat op gaan, het beperkt je mogelijkheden wel als je alleen reist. Daarom zou ik kiezen om met een reispartner gaan. Het kan wel alleen, maar het is geen Australie zeg maar.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef Annelynn het volgende:
Jeps en wie het niet wil geloven moet eens deze film kijken: Bordertown.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:26 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik zou het grensgebied bij Amerika in 't geheel mijden, als je de verhalen van Juarez kent lijkt me dat zeer onverstandig.
heb net mn scriptie geschreven over t imago van de stad vs de daadwerkelijke beleving. Iedereen die er aankomt verwacht een shithole, met alleen maar criminaliteit en smerigheid, maar uiteindelijk blijkt t geweldig te zijnquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:31 schreef runaway het volgende:
Hey goed topic!
Ik ga wellicht van jan-juli op stage in Mexico (C.F.) dus wil graag jullie ervaringen met deze stad horen. Hoor erg diverse verhalen, de meeste mensen die er geweest zijn zeggen dat het allemaal wel mee valt, mensen die er niet geweest zijn waarschuwen me alleen maar voor de criminaliteit, lucht etc. etc.
Is er een relaxte sfeer in de stad?
Ah typo whehe!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:58 schreef Elvislives het volgende:
[..]
heb net mn scriptie geschreven over t imago van de stad vs de daadwerkelijke beleving. Iedereen die er aankomt verwacht een shithole, met alleen maar criminaliteit en smerigheid, maar uiteindelijk blijkt t geweldig te zijn
Kortom: Mexico (je bedoelt D.F; Distrito Federal) is m.i. een hele toffe plek om te zijn en met een beetje gezond verstand veilig zat.
Het belangrijkste is dat je niet onzeker of bang overkomt. Kan je een zooi tips meegeven, maar denk dat de meeste dingen zelf wel te bedenken zijn eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:25 schreef runaway het volgende:
[..]
Ah typo whehe!
Je kunt er als blond nederlands meisje dus gewoon over straat en je eigen ding doen?? (in de veilige wijken)
Haha dat gevoel ken ik.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:59 schreef Perruche het volgende:
Vanavond naar Puebla, beetje theater kijken, volgend weekend weer eens naar Oaxaca... I begin Mexico steeds leuker te vinden, ik wil niet meer weg!!!!
Heb je d'r al geneukt of moet je dat nog doen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:59 schreef Perruche het volgende:
Heb vandaag een Frand meisje leren kennen dat in D.F. woont, over 2 of 3 weken gaan we haar opzoeken en gaat ze ons een rondleiding door de stad geven
Vanavond naar Puebla, beetje theater kijken, volgend weekend weer eens naar Oaxaca... I begin Mexico steeds leuker te vinden, ik wil niet meer weg!!!!
met een dikke tarzan zeker!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je d'r al geneukt of moet je dat nog doen?
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:59 schreef Perruche het volgende:
Ja dat is wel de meest populaire route, van Mexico naar Oaxaca en dan naar Barranca, zit maar een kilometer of 2000 tussenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:44 schreef Knoekie het volgende:
[..]
![]()
Ik ga volgend weekend naar Oaxaca. Het weekend daarop wil ik naar Barranca del Cobre
Imo, is de beste plek om Dia de los Muertos te vieren in Janitzio. Ben daar 2 jaar geleden geweest.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:44 schreef Perruche het volgende:
Wanneer ga je naar Oaxaca knoekie? En wat ga je er doen? I a met mn huisgenootje om Dia de los Muertos te viere... volgens haar is de beste plek daarvoor haar stad![]()
Ik zit in me Mexicaans ritme: tranquilo, poco a poco en natuurlijk mañana mañana.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:24 schreef Knoekie het volgende:
Van 31 October tot 3 November. Ik heb nog geen idee wat ik daar ga doen. Ik zit nog een beetje in mijn Spaanse ritme. Mañana Mañana
Ik weet ook niet wat ik ga doen... maar het wordt vast wel leukquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:24 schreef Knoekie het volgende:
Van 31 October tot 3 November. Ik heb nog geen idee wat ik daar ga doen. Ik zit nog een beetje in mijn Spaanse ritme. Mañana Mañana
Ik mag 6 de enero terug. Helaas ben ik hier slechts voor 4 maandjes. Nu al bijna op de helft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat ik ga doen... maar het wordt vast wel leukbij de mams van m;n huisgenootje logeren... geen duitsers / fransen / wat dan ook om me heen (er zitten er hier nogal wat op de uni.... ) en de vriend van mn huisgenootje heeft me al een fles mezcal belooft & een feest, dus dat komt vast wel goed
![]()
wel kut vind ik dat ik stiekem al aan het aftellen ben... 17 december moet ik terug... naar het koude NL.... het enige wat me daar kan bekoren zijn m'n vrienden en de kookkunsten van m'n mams, maar ik ben benieuwd of dat opweegt tegen het koude december weer, de gesloten deuren en het plannen!!!!
Gelukkig heb ik dat gevoel niet. Ik hoef of moet niet terug.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:01 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik mag 6 de enero terug. Helaas ben ik hier slechts voor 4 maandjes. Nu al bijna op de helft.![]()
Cancún is wel veilig jaquote:Op donderdag 6 november 2008 18:16 schreef henkSX het volgende:
Hey!
Even een vraagje. Ik ben op dit moment op zoek naar mijn eindstage en ben in gesprek met een televisie-bedrijf in Cancun. Maar nu ben ik benieuwd naar de veiligheidsstatus in Cancun. Ik neem aank dat het wel veiliger is dan DF en het noorden ivm het toerisme, maar echt weten doe ik dat dus niet...
Ow ja, mochten jullie nog een andere stagemogelijkheid in Yucatan weten in de entertainment&marketing hoek dan hou ik me warm aanbevolen
Jeps, maar dat is nog niet het ergste. Dat vliegtuig met de minister van Binnenlandse Zaken dat neergestort is en alle passagiers gedood heeft, vind ik ook wel een vermelding waard (zie ook frontpage).quote:Op donderdag 6 november 2008 18:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Cancún is wel veilig ja
Gister weer 58 slachtoffers bij afrekeningen in de onderwereld in Mexico onder wie 8 wouten.
Bloedigste dag van het jaar.
Maar Cancun is wel veilig imo, anders moet je het vragen aan Vogue, die woont er.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:16 schreef henkSX het volgende:
Hey!
Even een vraagje. Ik ben op dit moment op zoek naar mijn eindstage en ben in gesprek met een televisie-bedrijf in Cancun. Maar nu ben ik benieuwd naar de veiligheidsstatus in Cancun. Ik neem aank dat het wel veiliger is dan DF en het noorden ivm het toerisme, maar echt weten doe ik dat dus niet...
Ow ja, mochten jullie nog een andere stagemogelijkheid in Yucatan weten in de entertainment&marketing hoek dan hou ik me warm aanbevolen
Vogue!quote:Op donderdag 6 november 2008 19:22 schreef Quacker het volgende:
[..]
Jeps, maar dat is nog niet het ergste. Dat vliegtuig met de minister van Binnenlandse Zaken dat neergestort is en alle passagiers gedood heeft, vind ik ook wel een vermelding waard (zie ook frontpage).
En die aferkening was in Sinaloa. Das in het noorden tegen de USA grens aan.
[..]
Maar Cancun is wel veilig imo, anders moet je het vragen aan Vogue, die woont er.
Zeker dat ook ja.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:22 schreef Quacker het volgende:
[..]
Jeps, maar dat is nog niet het ergste. Dat vliegtuig met de minister van Binnenlandse Zaken dat neergestort is en alle passagiers gedood heeft, vind ik ook wel een vermelding waard (zie ook frontpage).
En die aferkening was in Sinaloa. Das in het noorden tegen de USA grens aan.
[..]
Ahja je hebt gelijk.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zeker dat ook ja.
De Mexicanen die ik ken denken niet dat het een ongeluk was.
Sinaloa ligt niet tegen de USA aan overigens! Is de staat ten zuiden van Sonora en Chihuahua aan de kust.
Volgens een schematisch overzicht over de moorden in Mexico is grootste gedeelte van Mexico gewoon veilig. Vrijwel alle moorden vinden plaats in de grenssteden met de VS (Reynosa , Ciudad Juerez etc) en daarnaast dan Chihuahua, Culiacan en Mexico City.
quote:Localizan el origen de la fuga de gas en Polanco
18:20 La Secretaría de Seguridad Pública del Distrito Federal (SSPDF) confirmó que fue localizado el origen del fuerte olor a gas que provocó alarma entre los vecinos de la zona de Polanco y cuyo control, provocó un fuerte congestionamiento vial.
La dependencia informó que se trata de un recipiente de una sustancia llamada mercaptano, cuya ruptura provocó una nube de la sustancia que se fue disipando con los minutos pero que generó el fuerte olor a gas y llamó la atención de los vecinos.
Fue un grupo de trabajadores de una constructora que realizaba obras en Río San Joaquín y Presa Falcón, quienes con un trascabo causaron la ruptura del contenedor.
Autoridades de Protección Civil y de la Secretaría de Seguridad Pública del Distrito Federal (SSPDF) desalojaron varios edificios de la zona de Palmas, Ejército Nacional y Periférico en la zona Polanco para localizar el punto de la fuga.
La SSPDF informó que ya se encuentra en el lugar personal especializado para atender el problema y mantener bajo resgurado el punto de la fuga.
Jeps ik snap het ook niet dat zo'n klein vliegtuigje crasht en al die Boeings, Douglas'en enz daar gebeurd niks mee, erg verdacht. Maar sowieso het is een gevaarlijk vliegveld, valt me mee dat het nu een klein vliegtuigje is volgende keer is het een Boeing en dat vaagt half DF weg. Door al die gas tanks op die daken.quote:Op vrijdag 7 november 2008 02:09 schreef Knoekie het volgende:
Ik werk dus op minder dan 2 km van het vliegtuigongeluk.Ik heb zelf niks gemerkt maar collegas van mij hebben de explosie gezien. Die tientallen meters hoog was. Normal neem ik ook altijd die snelweg. (En zo leer je weer relativeren, tijdens de vliegtuigcrash in Madrid was ik aanwezig op Barajas)
(Ben er 2 keer langsgereden maar veel is er niet te zien. Alles is afgezet met hekken en een hoop politie. Ik denk echt dat het een aanslag is, wat ik niet hoop. Het is anders wel erg frapant dat een vliegtuig uberhaupt neerstort in DF. Waarom niet eerder en met zulke belangrijke personen neem ik toch wel aan dat het geen simpel vliegtuigje is. Het zou mij eerder verbazen als het een ongeluk was.
Vandaag overigens tijdens mijn werk mijn gebouw moeten verlaten door een gaslek. Zelfs buiten op 1 km afstand was het nog te ruiken. Gebouw mochten we vandaag niet meer in wegens het gas.
Viva Mexico!
Doe eens ff normaal.quote:Op vrijdag 7 november 2008 05:35 schreef Quacker het volgende:
[..]
Jeps ik snap het ook niet dat zo'n klein vliegtuigje crasht en al die Boeings, Douglas'en enz daar gebeurd niks mee, erg verdacht. Maar sowieso het is een gevaarlijk vliegveld, valt me mee dat het nu een klein vliegtuigje is volgende keer is het een Boeing en dat vaagt half DF weg. Door al die gas tanks op die daken.
IK heb vorig jaar hetzelfde gedaan, heb het vliegtuig van Mexico City naar Tapachula gepakt (vloog met Aviacsa, heb mn vriendin tijdens die vlucht leren kennenquote:Op donderdag 6 november 2008 16:18 schreef Perruche het volgende:
gelukzak!!
ik nog 6 weken aargh...Zaterdag een weekendje naar DF, heb er wel zin in!
Nog wat anders...een kennis heeft me uitgenodigd om naar Guatamala te komen. Nu ben ik vrij van 5 t/m 15 december, en ik zou graag op zijn aanbod in willen gaan. Ik zou dan naar de grens vliegen, in Mexico, en daar de bus naar Anitgua pakken. Weet iemand hier of je doe bus kan reserveren en z ja waar? Of kan ik dat beter in TRV vragen?
quote:
Koud hé?!quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:03 schreef Vogue het volgende:
groetjes uit Tilburg! Ben lekker op vakantie in NL.
Haha, grappig, ik woon ook (nog) in Tilburg.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:03 schreef Vogue het volgende:
[..]groetjes uit Tilburg! Ben lekker op vakantie in NL.
Cancun is een redelijk veilige stad die wel steeds crimineler wordt omdat de drugscene zich nu ook aan het verplaatsen is naar Cancun. Zolang je niet in de foute wijken komt (Bonfil, Talleres) waar soms schietpartijen plaatsvinden, kan je er goed wonen. Dus mits je in (de buurt van) het centrum verblijft, of op de hotelzone. De criminaliteit is in de eerste instantie niet gericht aan buitenlanders. Goede plekken om te wonen zijn de SM17, SM20, SM2, eigenlijk alles tussen en rondom Plaza las Americas, tot aan de Av. Yaxchilan.
Is dat TV station waar je stage kan gaan lopen TV Azteca toevallig?
Hmmm, best veel brabo's die naar Mexico gaan, ik kom oorspronkelijk uit Eindhoven. Nu ben ik half Tapatio.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:59 schreef henkSX het volgende:
Haha, grappig, ik woon ook (nog) in Tilburg.
Tampicoquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:59 schreef henkSX het volgende:
[..]
Haha, grappig, ik woon ook (nog) in Tilburg.
Dank je wel voor je info. Had al wel gehoord dat Cancun redelijk veilig was, maar om van een local te horen is altijd fijn.
Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe het tv-station heet. De oom van mijn vriendin (Mexicaanse uit Tampico) kent een tv-host die sinds een tijd vanuit Cancun uitzendt. Het schijnt iemand bekends te zijn (heeft al 30 jaar een talkshow) en hij vond mijn mijn studierichting en ervaringen ontzettend goed klinken. Hij gaat dus kijken wat en hoe ik hem misschien kan helpen. Ben dus nog niet echt in gesprek, maar op de goede weg.
Ik ben toch wel van plan om naar Mexico te gaan voor mijn stage, dus mocht dit niks worden dan zijn er nog zat entertainment gerichte zaken te vinden in Cancun
Tampico vind ik inderdaad ook niet veel aan. Hoef er gelukkig ook maar even naartoe (om 'schoonmoeder' op te zoeken).quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tampico![]()
Ben ik 2 weken geleden nog geweest voor een bruiloft. Kennis van me ging trouwen met Mexicaanse uit Tampico daar.
Zelf ook leuk meisje ontmoet daar![]()
Lelijke stad trouwens.
Misschien moet jij dan maar samen gaan met Vogue. Maar ja die zit in Tilburg nu.quote:Op zaterdag 8 november 2008 02:38 schreef Perruche het volgende:
ook eindhoven :-D
dan hoeven we in ieder geval de "brabantse" gezelligheid niet te missen in het buitenland...!
HenkXS, leuk joh naar cancunIk vond het daar een beetje scary maar ik geloof dat je een man bent, dan lijkt het me al beter. Wanneer weet je of je weg kan gaan?
Het blijven Mexicanen he, dus ik heb geen idee wanneer ik meer weet, maar ik hou jullie op de hoogtequote:Op zaterdag 8 november 2008 02:38 schreef Perruche het volgende:
ook eindhoven :-D
dan hoeven we in ieder geval de "brabantse" gezelligheid niet te missen in het buitenland...!
HenkXS, leuk joh naar cancunIk vond het daar een beetje scary maar ik geloof dat je een man bent, dan lijkt het me al beter. Wanneer weet je of je weg kan gaan?
Ik denk idd dat ik de Brabantse gezelligheid best wil inruilen tegen Mexicaanse gezelligheidquote:Op zaterdag 8 november 2008 07:52 schreef Quacker het volgende:
[..]
Misschien moet jij dan maar samen gaan met Vogue. Maar ja die zit in Tilburg nu.
Zekers Brabantse gezelligheid, maar met de Mexicaanse gezelligheid is ook niks mis.
Denk ut wel, maar weet natuurlijk je opleiding niet. Ik heb er werk dankzij me afstudeerstage.quote:Op maandag 10 november 2008 15:12 schreef naranjamecanica het volgende:
Denken jullie dat het te doen is om als Nederlander aan een goede baan te komen in Mexico?
En dat is ook mijn planquote:Op maandag 10 november 2008 15:39 schreef Quacker het volgende:
[..]
Ik heb er werk dankzij me afstudeerstage.
Ik ben zelf op zoek gegaan.quote:Op maandag 10 november 2008 18:53 schreef naranjamecanica het volgende:
Ok, en hoe zijn jullie dan aan je afstudeerstage in Mexico gekomen? Via een Nederlandse bedrijven, of je school? Ikzelf heb straks als het goed is een master marketing management, dus heb zelf wel het idee dat ik wat zal vinden daaro..
D.F.quote:Op maandag 10 november 2008 18:16 schreef Perruche het volgende:
hey naranjamecanica (wat een naam haha!)heb je bij de UDLAP gestudeerd... in Cholula?
D.F. was echt vet. Wat een stad jong, echt niet te geloven. Kei groot. Weer eens wat anders dan cholula!
Deze dinderdag / vrijdag wil ik weer eens ergens heen... eens even kijken wat leuke dagtripjes zijnmischien veracruz...?
Hmmm dat heb ik hier niet dat als ik de bus in stap dat ik raar wordt aangekeken ofzo.quote:Op dinsdag 11 november 2008 06:04 schreef Knoekie het volgende:
Ja ik woon in D.F. en niet eens in een goede buurt. Ik woon tussen me werk en de uitgaansbuurten. Het feit dat er voor mijn deur altijd 4 politieagenten met shotguns lopen zegt genoeg denk ik.Ik heb al een paar keer gehad dat een agent vroeg of ik misschien verdwaald was
![]()
Van vijandigheid heb ik hier nog niks gemerkt. Ik neem soms de bus en de metro. Wel raar dat ik daar wel door echt iedereen wordt aangekeken.Niet dat ik dat vervelend vind maar het geeft toch niet echt een veilig gevoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |