abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63527039
quote:
Op woensdag 26 november 2008 04:19 schreef Quacker het volgende:

[..]

Maar in DF hangt het toch af van hoever je met de bus gaat?
's Avonds eten in restaurant? Wij doen dan tussen 2pm en 4pm. En 's avonds eet je tacos (de la calle of zelf maken) of niks (althans iets kleins).
Ja.

´s middags eet ik altijd in het restaurant van mijn werk. Lekker en gratis Door mijn tijd in Madrid ben ik gewend om gewoon 2 keer goed te eten. Anders kom ik gewoon om van de honger ´s avonds.
  woensdag 26 november 2008 @ 04:27:41 #282
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_63527043
quote:
Op woensdag 26 november 2008 04:24 schreef Knoekie het volgende:
´s middags eet ik altijd in het restaurant van mijn werk. Lekker en gratis Door mijn tijd in Madrid ben ik gewend om gewoon 2 keer goed te eten. Anders kom ik gewoon om van de honger ´s avonds.
Restaurant vant werk hebben we niet, ook niet in business center. Maar afwisselend eten is ook niet erg, keer naar dit restaurant en dan naar die enz.
1x Goed eten vind ik genoeg, of je moet 5 tacos al Pastor + cebolla + frijoles + limon + salsa roja ook goed eten vinden.
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
pi_63527058
Misschien moet ik ook wat minder gaan eten. 5 kg aangekomen in 3 maanden
  woensdag 26 november 2008 @ 04:46:20 #284
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_63527084
quote:
Op woensdag 26 november 2008 04:36 schreef Knoekie het volgende:
Misschien moet ik ook wat minder gaan eten. 5 kg aangekomen in 3 maanden
Echte Mexicaan aan het worden dus.
pi_63527090
quote:
Op woensdag 26 november 2008 04:46 schreef Quacker het volgende:

[..]

Echte Mexicaan aan het worden dus.

gelukkig kan het er bij mij wel bij
  woensdag 26 november 2008 @ 05:12:40 #286
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_63527162
quote:
Op woensdag 26 november 2008 04:48 schreef Knoekie het volgende:

[..]

gelukkig kan het er bij mij wel bij
Mja dat weet ik niet.
pi_63527304
quote:
Op woensdag 26 november 2008 04:08 schreef Quacker het volgende:

[..]

Dan geef je wel veel geld uit aan die andere dingen. Wat ik gemiddeld uitgeef aan eten is: 100 pesos per dag. Maar vaak is het maar 50 pesos per dag.
Ik zit even te rekenen...

Ben aan vervoer van en naar werk 500 pesos per maand kwijt.
Zo'n 2 keer per maand een weekend naar Playa del Carmen, is totaal 150 pesos aan vervoer.
Twee keer per week uit, reken op 30 pesos per biertje, maar meestal drink ik wodka met cola light á 70 pesos: 250 pesos per keer aan uitgaan, dus 500 pesos per week. Is 2000 pesos per maand (ook incl. uit eten)

2 keer per maand naar de film, 130 pesos per maand

Boodschappen; zo'n 500 pesos per week, is 2000 pesos per maand.
Gas; zo'n 200 pesos per maand
Schoonmaakster 2 keer per maand; 300 pesos per maand.
Electriciteit: zo'n 150 pesos per maand.
Kapper / wenkbrauwen epileren / manicure: 200 pesos per maand totaal

Alles bij elkaar is dat 5630 pesos

Dan vergeet ik de sportschool, die kost me 500 pesos per maand, en soms koop ik ook nog wel eens wat leuke kleding. Kom ik op een totaal van rond de 7000 pesos
pi_63527317
Ik heb eigenlijk totaal geen idee wat ik uitgeef. Ik ga het ook maar niet narekenen.
pi_63527333
Vogue luxepaardje
en knoekie dikzak

Ik ben ook aangekomen... ook 5 kilo, ofoz.. ik maak mezelf wijs dat het spieren zijn

Ik denk er trouwens aan om volgende week donderdag naar 6flags te gaan, dan de nachtbus te pakken en het weeken in guadelajara door te brengen, en vanaf daar nog naa2 andere steden voor een weekje. Is dat een beetje leuk, guadelajara in het weekend?

Eigenlijk wilde ik naar guatemala, maar vanwege verschillende redenen blijf ik liever in Mexico
pi_63527340
quote:
Op woensdag 26 november 2008 06:52 schreef Perruche het volgende:
Vogue luxepaardje
en knoekie dikzak

Ik ben ook aangekomen... ook 5 kilo, ofoz.. ik maak mezelf wijs dat het spieren zijn

Moet ik nou een foto gaan plaatsen om te bewijzen dat ik niet dik ben? Met mijn 1.82 en 65 kilo is er echt geen buikje te vinden hoor.
pi_63527370
quote:
Vogue luxepaardje
en knoekie dikzak

Ik denk er trouwens aan om volgende week donderdag naar 6flags te gaan, dan de nachtbus te pakken en het weeken in guadelajara door te brengen, en vanaf daar nog naa2 andere steden voor een weekje. Is dat een beetje leuk, guadelajara in het weekend?

Eigenlijk wilde ik naar guatemala, maar vanwege verschillende redenen blijf ik liever in Mexico
Ik ben zo'n 14 kilo afgevallen sinds ik in Mexico ben Moet wel eerlijk zeggen dat ik er heel erg op let, want ik was echt te dik toen ik hier kwam (en er mag nog wel 10 kilo af, maar ik ben al aardig tevreden met -14 kilo). Ik probeer dan ook zo weinig mogelijk Mexicaans te eten, hoe lekker ik het ook vind Ik mag van mezelf 2 keer per maand van die lekkere quesadillas met tinga en picadillo, en creme fraiche met kaas. Die dingen druipen van het vet Uberhaupt vind ik het eten hier erg vet en vol met koolhydraten.

Wil niet zeggen dat ik hier alles laat staan hoor Maar als ik uit eten ga dan is het meestal Japans, Argentijns of Chinees. Soms wat lekkere nachos of een plato Yucateco. Maar omdat iedere buitenlander in mijn omgeving hier is aangekomen, en veel Mexicanen gewoon erg dik zijn, let ik er hier gewoon op. Ik kook ook veel zelf, ben gek op alle groentes die ze hier verkopen!
pi_63527379
Trouwens voor mijn laatste 2 weken februari (vakantie) zit ik er aan te denken om naar Monterrey te vliegen, of Guadalajara, en vanaf daar in 2 weken af te zakken naar Cancun. Evt. met een vlucht terug vanaf DF of Oaxaca
pi_63527383
Knoekie! Hap hap! ik geloof je wel hoor haha!

Vogue - wat is een plato yucateco?

Ik probeer er ook wel op te letten, maar ik heb wel zoiets van ach, be er maar voor 4,5 maand, ten volle van genieten! mijn favoriete eten hier is chile en nogada... heerlijk! En hierna zit ik in dublin, daar is het allemaal zo duur dat ik beter hier een speklaagje kan kweken... maar ik ga de groentes ook wel missen, en het fruit, en de zon... aargh!

En nu ga ik slapen... morgen weer vroeg op, ik ga de laatste 2 weken dat ik hier ben iedere dag mexicans ontbijten, en heb om half 10 afgesproken
pi_63527404
quote:
Op woensdag 26 november 2008 07:10 schreef Perruche het volgende:
Knoekie! Hap hap! ik geloof je wel hoor haha!

Vogue - wat is een plato yucateco?

Ik probeer er ook wel op te letten, maar ik heb wel zoiets van ach, be er maar voor 4,5 maand, ten volle van genieten! mijn favoriete eten hier is chile en nogada... heerlijk! En hierna zit ik in dublin, daar is het allemaal zo duur dat ik beter hier een speklaagje kan kweken... maar ik ga de groentes ook wel missen, en het fruit, en de zon... aargh!

En nu ga ik slapen... morgen weer vroeg op, ik ga de laatste 2 weken dat ik hier ben iedere dag mexicans ontbijten, en heb om half 10 afgesproken
j

Ik geef je groot gelijk Perruche! Heerlijk toch? Iedere dag Mexicaans ontbijten met huevos revueltos?

Een plato yucateco is afhankelijk van het restaurant, maar bestaat meestal uit Pollo Pibil of Cerdo Pibil, Tamales, mais tortillas, gallo pinto, een quesadilla, en wat salade. Of met een gepofte aardappel met creme.
  woensdag 26 november 2008 @ 07:18:44 #295
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_63527412
quote:
Op woensdag 26 november 2008 07:10 schreef Perruche het volgende:
Ik probeer er ook wel op te letten, maar ik heb wel zoiets van ach, be er maar voor 4,5 maand, ten volle van genieten! mijn favoriete eten hier is chile en nogada... heerlijk!
Enojada denk ik?
Beetje boze chili's eten.
quote:
Ligt eraan waar je zit denk ik. Zapopan is tof, Centrum is tof. In Zapopan heb je wel veel bars enz. En voor mij dichtbij huis.
pi_63527417
Ik ga trouwens ook pitten, lange dag morgen, eerst werken en daarna ben ik samen met een vriendin uitgenodigd voor een luxe opening van een "fresa" loungebar met live DJ, incl. eten en open bar. Zal wel laat worden En de batterij van mijn laptop is ook bijna leeg, des te meer redenen om te gaan slapen

Trusten!
pi_63527418
Tof Dublin.

Nee voor mij is het over 6 weken voorbij. 7 Maanden Madrid en 4 maanden Mexico Ben nu een beetje aan het aftellen. En beschouw elke dag als een feestdag.

Ik moet morgen ook weer vroeg op. Een presentatie met de managers van Procter & Gamble
pi_63527422
Slow chat in het Mexico topic
pi_63527429
jajaja quacker loop me nu niet te dissen, ik kan niet zo goed spaans ja

kom ik gezellig cervezas drinken in guadelajara!

en ja die chiles zijn wel boos als je de zaadjes er niet uithaalt haha! ik heb egenlijk geen flauw idee hoe je het schrijft... maar lekker is het wel, en daar gaat het om!!

morgen ochtend huevos arrachera denk ik zo, en dan gelijk fruitsalade erbij.... ohohoh wat ga ik mexico missen!

En nu ga ik echt slapen. Buenas noches!
pi_63527441
quote:
Op woensdag 26 november 2008 07:20 schreef Knoekie het volgende:
Tof Dublin.

Nee voor mij is het over 6 weken voorbij. 7 Maanden Madrid en 4 maanden Mexico Ben nu een beetje aan het aftellen. En beschouw elke dag als een feestdag.

Ik moet morgen ook weer vroeg op. Een presentatie met de managers van Procter & Gamble
knoekie! jij zit toch in DF....? weet jij of je in 1 dag van daar naar Teoatihuacan (of hoe schrijf je het) kan...? wantikwildatnogheulgraagzien

Ja dublin is idd wel tof, heb er ook wel zin in, het is daar ook wel relaxed. Alleen k zit eerst 5 weken in NL, alwaar ik een ontzettend toffe bijbaan als belmuts zal hebben...! Dublin is zo duur, en in Mexico duurder geleefd dan gedacht, dus even de rekening bijvullen
  woensdag 26 november 2008 @ 07:27:53 #301
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_63527457
quote:
Op woensdag 26 november 2008 07:22 schreef Perruche het volgende:
jajaja quacker loop me nu niet te dissen, ik kan niet zo goed spaans ja

kom ik gezellig cervezas drinken in guadelajara!

en ja die chiles zijn wel boos als je de zaadjes er niet uithaalt haha! ik heb egenlijk geen flauw idee hoe je het schrijft... maar lekker is het wel, en daar gaat het om!!

morgen ochtend huevos arrachera denk ik zo, en dan gelijk fruitsalade erbij.... ohohoh wat ga ik mexico missen!

En nu ga ik echt slapen. Buenas noches!
Haha!
Mja ga ook zo slapen morgen weer van 9-5 cursus (zoals al een week lang, iedere dag): Personal Software Proces in het spaans. Met een saaie sul als cursusleider.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')