![]()
quote:
1:Trancelocator: 66 punten
2: BlaZ: 61,5 punten
3: Da_Sandman: 59 punten
4: Gitanki: 53 punten
5: Sjefhoelenpapers: 46,5 punten
6: Laevid: 41 punten
7: Grobbel 39 punten
8: Sequencial: 36 punten
9: HenkieSpankie: 25,5 punten
10 Warezguy05: 24 punten
En de winnaar is..........
Trancelocator!!

.
Met zijn 66 punten heeft hij volgens mij de hoogst behaalde score ooit. Maar laten we vooral nummer 2
BlaZ en nummer 3
Da_Sandman niet vergeten.

.
En dan nu de tracklist met YouTube-linkjes, indien beschikbaar:
01. White Town - Your WomanOne-hit-wonder uit 1997. Daarna nooit meer wat van gehoord. Vind het zelf wel een lekker plaatje met een aparte clip.
02. Red 5 - Da Beat GoesBekende Eurodanceplaat, door iedereen geraden. Vreemd genoeg geen YouTube-link beschikbaar. Waarschijnlijk omdat de mijne verwijderd is.

.
03. R.O.O.S. - Instant Moments (Fire & Ice Mix) Hit van Nederlandse bodem. R.O.O.S is een pseudoniem van jawel, Benno de Goeij en Piet Bervoets, oftewel Rank 1. R.O.O.S had een enorme hit met deze plaat in 1997, welke in 2002 weer werd geremixed door het duo Fire & Ice.
04. Reeloop - Fucking SocietyPlaat die mij persoonlijk nog steeds raakt. De clip was nogal controversieel en werd in Duitsland verboden.
05. Topmodelz - Strings Of Infinity (Pulsedriver Remix)De plaat zelf kan me niet zoveel boeien, maar vond het vooral leuk om te horen wie er achter Topmodelz zat. Dit bleek niemand minder te zijn dan Ramon Roelofs a.k.a. Charly Lownoise samen met Pulsedriver a.k.a. DJ Tibby en Franky Tunes a.k.a. Starsplash. Één grote familie daar.
06. The Crazy Drummer - Party DrumzPlaat uit 2000.
07. Vengaboys - We Like To Party (Klubbheads Mix) Wederom van Nederlandse bodem, al ging bij de Vengaboys lang het gerucht dat de leden allesbehalve Nederlands waren. Uit de stal van Wessel van Diepen. De Klubbheads (Itty Bitty, Boozy Woozy & Greatski) zijn beroemd en berucht om hun typerende Klubbheadssound.
08. Warp 9 - Whammer slammer Hitje uit 1994.
09. Zhi Vago - Celebrate the love Heb meerdere keren Robert Miles - Fable als antwoord voorbij zien komen. De stijl is ook bijna hetzelfde, dus de verwarring is logisch.
10. Scott Bond vs. Solar Stone - 3rd Earth Persoonlijk vind ik dit echt een heerlijke plaat. De opbouw is geweldig en de melodie is goed.
Veel geraden ook, al dan niet na wat slapeloze nachten.
11. U96 - Das Boot (Mickey Finn Full Version)Een wereldhit van dit Duitse echtpaar naar aanleiding van een bewerking van de muziek van de gelijknamige film. U96 is ook de boot in deze film.
12. Antiloop - In My Mind (Mind Your Own Business Mix)Uit Zweden. Bekende clip met dat meisje met een koptelefoon en een voor die tijd nog gigántische zonnebril, wat vorig jaar zelfs nog mode bleek te worden ook.

.
13. Miss Jane - It's A Fine DayIs het Miss Jane? Is het ATB? Zoals BlaZ al eerder opmerkte, de bekendste versie is de ATB remix van dit nummer. Echter was ik even vergeten te vermelden dat het een remix was, dus ik heb zowel ATB als Miss Jane goed gerekend.
14. Buzzy Bus - You Don't StopRegelmatig verward met The Riddle van Gigi D'Agostino. Begrijpelijk, want het is hetzelfde deuntje. Oorspronkelijk van Nik Kershaw en Buzzy Bus had er een hitje mee in '99. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
15. Future Breeze - Why Don't You Dance With Me Duitse dance-formatie die in 1996 hier een grote hit mee scoorde. Zijn vooral bekend geworden met de vele remixen die ze gemaakt hebben, daarover later meer.
16. Gigi D'Agostino - SweetlyNu wel een plaat van Gigi D'Agostino, één van zijn eerste zelfs. Lekker zomerse plaat, door iedereen geraden.
17. Jam & Spoon featuring Plavka - Right In The Night (Fall In Love With Music)Het geniale duo Jam & Spoon, waarvan lid Mark Spoon in 2006 helaas onverwachts overleed. Pioniers op hun gebied, met werkelijk briljante platen waaronder bijvoorbeeld Stella. Tevens is dit duo ook bekend onder een aantal pseudoniemen als Tokio Ghetto Pussy en Storm.
18. Paul van Dyk - For An Angel (Terry Lee Brown Jnr Mix) Het is echt een remix van de wereldberoemde plaat van Paul van Dyk, echter moeilijk te herkennen. Toch een aantal keer geraden.
19. DJ Jean & Peran - Let Yourself Go Hitje uit 1997.
20. Kadoc - The Nighttrain (Kosmonova Remix)Verbaasde me dat deze plaat nog nooit eerder was voorgekomen. Hier dus één van de remixen die Kosmonova heeft gemaakt.
21. Lovestation - Teardrops Werd door Laevid in eerste instantie geassocieerd met Tracy Chapman - Fast Car, een plaat die niets met dance te maken heeft, maar bij nader inzien er inderdaad wel wat van weg heeft.
22. Marco V - Indicator (Grinder Remix) 23. Melodie MC - Dum Da Dum Een plaat uit '93 alweer. Was vooral te vinden op albums als Now Dance, YabbadabbaDance, Move The House etc. Heb zelfs hun eigen album nog, Northland Wonderland.
24. Sia - The Girl You Lost On Cocaine (Sander van Doorn Remix)Sia? Maar dat is toch geen oude plaat? Nee, dat klopt.

. Toch wel leuk om te zien dat als je een nieuwe plaat tussen (relatief) oude platen stopt, mensen automatisch in de oude hoek gaan zoeken. Gitanki en Da_Sandman hadden hem als enige door.
25. N.U.K.E. - Nana Uiteraard meerdere keren L.A. Style - I'm Raving gehoord. Niet verwonderlijk, aangezien de sample gewoon schaamteloos gekopieerd is.
26. Schwarze Puppen - Schwarze Puppen (Russenmafia Mix) Erg vage plaat, toch redelijk vaak geraden.
27. The Darkman - IllegalePersoonlijk favorietje, doet het altijd erg goed op feestjes.
28. Flamman & Abraxas feat. MC Lynx - I'll Be Your Only Friend Flamman en Abraxas probeerde met deze plaat iedereen te waarschuwen voor de gevolgen van drugs.
29. Ramirez - Terapia 30. Rave Creator & The Mover - Atmos-Fear Hier heb puntje benadeeld zag ik, want Rave Creator is een pseudoniem van Marc Acardipane. Dat wist ik zelf niet, dus bij deze alsnog een puntje erbij. Klassieker uit 1994.
31. Scooter - Hyper HyperDeze plaat van onze Duitse vrinden Scooter is inmiddels al 14 jaar oud, maar herkenbaar uit duizenden, door de markante stem van zanger (??) H.P. Baxxter. Het stukje waarin allerlei artiesten worden genoemd heeft wel wat.
32. Lipstick - I'm A Raver Foute clip, foute plaat. Blijer wordt het niet. Stiekem toch wel leuk.

.
33.4 Tune Fairytales My Little Fantasy (Bass D & King Matthew Remix)Nou had ik hier een ge-wel-dig clipje bij gevonden, livebeelden van één of ander hardcorefeest in de jaren negentig waarbij 4 Tune Fairytales dit nummer uiterst serieus ten gehore brengt. Playback uiteraard, maar de "yeah mothafucka, this is fucking hardcore!!!"-kreten en de hele zaal die los gaat zijn werkelijk hilarisch om te zien.

.
Helaas verwijderd van YouTube, dus
hier het origineel.
![]()
Tot zover de tracklist. Bedankt allemaal voor het meedoen, vond het leuk weer een ID-contest te maken. En wat betreft mijn voorspelling in de OP, die is goed uitgekomen. Veel deelnemers en hoge scores, ondanks de remixen waar toch veel mensen problemen mee hadden.
Next!

.
[ Bericht 0% gewijzigd door MissLuna op 14-04-2008 10:24:00 ]