abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 maart 2008 @ 17:12:49 #1
210364 alphabeth
HERSENSPINSELS
pi_57625957
In de zojuist vertoonde documentaire op nl3 over het rauwe dieet dat Tom door zijn moeder wordt opgedrongen was te zien waarom Hugo Borst zich gisteren zo kwaad maakte. En terecht! Red Tom! Want hij raakt ondervoed waar hij voor de rest van zijn leven last van zal hebben. Hij durft natuurlijk niet tegen zijn blinde manipulatieve moeder in te gaan. RED TOM!

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 26-03-2008 19:16:03 (spam verwijderd) ]
neem voor allerhande hersenspinsels een kijkje op alphabeth.nl
pi_57626076
Echt zo zielig, en hugo borst had echt gelijk in dwdd

[ Bericht 88% gewijzigd door lxa op 26-03-2008 20:27:24 ]
pi_57626690
Ik ga eens even dat fragment bekijken.

[ Bericht 68% gewijzigd door Dinus op 26-03-2008 19:52:10 ]
Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 26 maart 2008 @ 18:19:25 #4
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_57627206
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_57628110
Die moeder is wel gek ja
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:00:45 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_57628228
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:05:52 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_57628366
Is het trouwens heel erg dat ik er wel iets in vind zitten (niet dat ik ooit rauw zou willen eten, behalve mijn biefstuk en dergelijke)?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:14:07 #8
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_57628629
Ik vind het ook echt van de gekken. Zonder koolhydraten is het bijna ondoenlijk om genoeg calorien binnen te krijgen als opgroeiend kind. Echt helemaal doorgeslagen.

Weet iemand trouwens waar en hoe laat vandaag die docu uitgezonden wordt? Zou hem wel willen zien, maar kan het nergens vinden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Jojogirl op 26-03-2008 19:20:50 ]
pi_57628714
TT ontschreeuwt en spam verwijderd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:43:34 #10
210364 alphabeth
HERSENSPINSELS
pi_57629470
thanks voor de ontspamming. te wijden aan gebrek aan blogervaring. het draaide mij om de mening, en ben blij dat die gedeeld wordt!
neem voor allerhande hersenspinsels een kijkje op alphabeth.nl
pi_57629526
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 19:14 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vind het ook echt van de gekken. Zonder koolhydraten is het bijna ondoenlijk om genoeg calorien binnen te krijgen als opgroeiend kind. Echt helemaal doorgeslagen.

Weet iemand trouwens waar en hoe laat vandaag die docu uitgezonden wordt? Zou hem wel willen zien, maar kan het nergens vinden.

hij was vanmiddag om 16.40 op nederland 3
somewhere only we know.. thats the place to be
pi_57629891
Ja echt jammer dat het op zo'n rottijd werd uitgezonden. Ik had de documentaire graag gezien maar zat rond die tijd nog op mijn werk. Eens kijken of ie nog te zien is via Uitzending gemist.
pi_57630001
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:00 schreef Stiemie het volgende:
Ja echt jammer dat het op zo'n rottijd werd uitgezonden. Ik had de documentaire graag gezien maar zat rond die tijd nog op mijn werk. Eens kijken of ie nog te zien is via Uitzending gemist.
Inderdaad nogal een rottijd ja, maar morgen is de aflevering wel terug te zien denk ik
Het programma heet Overleven in Nederland
pi_57630009
Het erge is dat ze ook nog doodleuk zegt, mijn tommetje word ziek van ander eten.

Ja dat zielige maagje is natuurlijk niets gewend. En dat hij te klein is voor zijn leeftijd is heus niet ongezond hoor
pi_57630022
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 19:05 schreef Troel het volgende:
Is het trouwens heel erg dat ik er wel iets in vind zitten (niet dat ik ooit rauw zou willen eten, behalve mijn biefstuk en dergelijke)?
Dat had ik ook hoor, vond haar niet volkomen gestoord overkomen. Ben nu ook wel nieuwsgierig geworden door de docu en waar Hugo Borst zich zo druk over maakt. Vind hem wat ongenuanceerd overkomen maar misschien ben ik het met hem eens na het zien van de docu.
Zolang er was is, is er leven.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 maart 2008 @ 20:05:33 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57630065
Het ging om het programma Overleven iin Nederland van de VPRO

staat echter nog niet op Uitzending gemist, en of het erop komt durf ik niet te zeggenq
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57630334
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:05 schreef Ynske het volgende:
Het ging om het programma Overleven iin Nederland van de VPRO

staat echter nog niet op Uitzending gemist, en of het erop komt durf ik niet te zeggenq
nou je het zegt, ik denk het niet.
dinsdag was er ook een aflevering van Overleven in Nederland, maar dan met een ander onderwerp, en die aflevering staat niet op Uitzending gemist.. jammer leek me wel interessant
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 maart 2008 @ 20:16:43 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57630423
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:13 schreef moi_sofie het volgende:

[..]

nou je het zegt, ik denk het niet.
dinsdag was er ook een aflevering van Overleven in Nederland, maar dan met een ander onderwerp, en die aflevering staat niet op Uitzending gemist.. jammer leek me wel interessant
allleen de programmas van nederlandse bodem en een bepaald kijkcijfer gaan naar uitzending gemist als ik het goed heb
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:19:09 #19
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57630491
Wordt het niet herhaald morgen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 maart 2008 @ 20:19:58 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57630517
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:19 schreef PM-girl het volgende:
Wordt het niet herhaald morgen?
nee is tijdens kinderprogrammas geweest
dat word niet herhaald
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:23:37 #21
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57630610
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:19 schreef Ynske het volgende:

[..]

nee is tijdens kinderprogrammas geweest
dat word niet herhaald
Ik zag het net ook, op de tv gids online. Helaas!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:47:49 #22
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_57631368
Ik had het inmiddels ook gevonden. Erg jammer dat het al geweest is. Had het graag gezien Hopelijk kotm het nog op uitzendinggemist.nl of anders op dumpert o.i.d.
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:07:32 #23
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_57631918
Goeie kans dat de VPRO het zelf in de archieven gooit de komende tijd, hier staat wat meer over de docu.

Ik vond het commentaar van Hugo wat ongenuanceerd, maar hij sloeg wel de spijker op z'n kop (vind ik dan hè).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:25:52 #24
185631 Guncta
En un momento dado
pi_57632690
Ik zoek even mee en anders een tvp.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_57632883
Jeetje mineetje, ik zit nu het stukje te kijken van dwdd; maar hormonen en antibiotica zijn zowieso in nederland verboden in de melk en vlees industrie voor zover ik weet.
Als een koe met antibiotica behandelt wordt gaat de melk niet de melktank in maar wordt het afgevoerd als afval. Hormonen waren volgens mij nog altijd verboden in de EU/nederland qua vleesindustrie, maar in amerika worden er wel hormonen gebruikt bij bijv rundvee.
Of de richtlijnen moeten inmiddels aangepast zijn, maar dat is wat ik weet.

Ik vind hugo borst het trouwens netjes brengen, hij is scherp, maar ik ben het wel met hem eens.

Voeding zou in veel gevallen idd wat gezonder mogen, en ik ben dan zelf ook pro natuur ondanks dat ik het zelf niet naleef (ik ben zelf dol op veel dingen die ongezond zijn ); maar ik let voor mezelf ook wel op bepaalde dingen (mede ook omdat ik zelf ook gevoelig reageer op bepaalde producten wegens darmziekte).

Maar dit vind ik tamelijk extreem idd, want ik denk dat er betere alternatieve zijn voor een goede uitgebalanceerde voeding, en dat mensen niet teveel moeten knoeien met zoiets belangerijks zonder goede voorkennis of te eenzijdige voorkennis.

En ik vind het niet gek dat een kind ziek wordt na een stukje brood als het al lange periode niet dergelijke voedingsmiddelen gewend is, maar ik zou daar voor mezelf zeker niet de bevestiging uit kunnen halen van dat het dan bij voorbaat idd slecht is zoals deze moeder doet.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:47:34 #26
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57633399
Ik vond het wel sneu voor het menneke dat Hugo Borst zijn moeder zo 'aanviel' (ook al deed hij ht redelijk netjes).

Jammer dat die docu dus al vanmiddag is uitgezonden. Kon hem al niet vinden in de gids...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57633480
Gezond eten lijkt me niks verkeerd aan, maar dit gaat in mijn ogen wel heel erg ver.
DIe Hugo blijft best netjes, ondanks dat hij toch zegt wat hij vind. Ik kan me wel in zijn mening vinden.
Fake it till you make it...
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:54:41 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57633633
Kan iemand me even bijpraten?
Mag hij alleen rauwe groenten? Of ook rauwe vis , rauw vlees en dergelijken?
Kortom; wat had mevrouw voor hem bedacht?
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:56:06 #29
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_57633681
En die moeder lijdt dus hieraan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthorexia_nervosa
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:56:34 #30
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_57633693
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:54 schreef SHE het volgende:
quote:
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_57633981
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:56 schreef Ps2K het volgende:
En die moeder lijdt dus hieraan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthorexia_nervosa
Hoho..niet iedereen die een bewuste keuze maakt voor een andere manier van eten als wij 'gewend' zijn lijdt hieraan hoor! En ik vind het een beetje raar om zoiets te zeggen over iemand die je totaal niet kent. (dat had Hugo Borst ook niet mogen doen imho) Die mevrouw gaf aan dat ze best onderzocht mag worden door doktoren en psychiaters dus laten ze dat eerst dan maar even doen...die hebben er meer verstand van dan wij denk ik
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57634468
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:54 schreef SHE het volgende:
geen vlees, geen zuivel alleen noten fruit groente (en dan ongekookt) hij begon smorgens met shakes van sinasappelen en banaan, had op school terwijl iedereen een boterhammetje at een appel en savonds kreeg hij groentesapjes, salades etc etc.

(ik vond dat de klasgenoten trouwens er heel goed mee omgingen en zeer scherpe vragen er over hadden ook naar zijn moeder toe)
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:21:33 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57634637
Dit gaat natuurlijk een keer fout. Zo'n jongetje komt ook in de puberteit, wil ook een keer meedoen met zijn klasgenootjes en komt dan in een heftig conflict met zijn moeder en krijgt met allerlei schuldgevoelens te kampen. Ik kan niet oordelen over het voedsel, hoewel het mij te eenzijdig lijkt (SHE?), maar ik ben van mening dat je je kind niet in zo'n sociaal isolement moet plaatsen. Kies voor jezelf het eetpatroon wat je wilt, maar hou het wat flexibeler voor je kind.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:37:12 #34
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57635278
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:18 schreef knorretje het volgende:

[..]

geen vlees, geen zuivel alleen noten fruit groente (en dan ongekookt) hij begon smorgens met shakes van sinasappelen en banaan, had op school terwijl iedereen een boterhammetje at een appel en savonds kreeg hij groentesapjes, salades etc etc.

(ik vond dat de klasgenoten trouwens er heel goed mee omgingen en zeer scherpe vragen er over hadden ook naar zijn moeder toe)
Met wat ze geeft is niets mis en ze heeft gelijk vwb de ongekookte groenten. Rauwe, onbewerkte producten zijn een absolute gift voor je kinderen.
Ik mis alleen een essentiele bouwstof : eiwit en daarbij het onontbeerlijke vet.
En daarmee pleegt ze roofbouw op de kleine en zijn ontwikkeling,
Als ze de jongen rauwe vis en zelfs rauw vlees zou geven, dan zpu ik haar de hemel in prijzen, want dan zit ze goed.

Zuivel is idd een farce en melk al helemaal. Je hebt er niet bijster veel aan. Rauwe groenten en vruchten zijn onontbeerlijk, evenals noten. Maar een zuiver veganistisch dieet voor een kind in de groei is onnodig, onverantwoordelijk en in mijn optiek zelfs ronduit gemeen. Dat zijn levenswijzen die je aan een volwassene moet laten , als hij ervoor kan kiezen.
Die jongen heeft niet zoveel te kiezen en ze is hierin duidelijk onvolledig.

Jammer. Idee een 10, uitvoering een 3
pi_57635335
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:21 schreef livelink het volgende:
Dit gaat natuurlijk een keer fout. Zo'n jongetje komt ook in de puberteit, wil ook een keer meedoen met zijn klasgenootjes en komt dan in een heftig conflict met zijn moeder en krijgt met allerlei schuldgevoelens te kampen.
Ik weet het niet...die moeder leek me niet echt het type om daar problemen van te maken. Ze gaf zelf ook al aan dat hij af en toe wel eens dingen at die eigenlijk niet 'mogen'. Ik ken haar niet, maar het zou me niets verbazen als ze het ook wel kan waarderen als hij zijn eigen keuzes gaat maken zodra hij ouder wordt. Ik heb haar iig. niet horen zeggen dat hij tot z'n 18e niks anders 'mag' eten.
It's all up to you
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:40:35 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57635391
Nee, maar ze speelt wel meteen in op zijn gemoed door te zeggen dat hij dan direct ziek wordt.
Echt, ik voorzie een uiterst pijnlijk loyaliteitsconflict tussen moeder en zoon, later. Noem mij maar pessimistisch.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_57635627
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:40 schreef livelink het volgende:
Nee, maar ze speelt wel meteen in op zijn gemoed door te zeggen dat hij dan direct ziek wordt.
Nou ja dat is ook natuurljk wel zo. Als je alleen rauw voedsel eet en je stapt dan de McDonalds in voor een Bigmac menu...dan kun je daar flink ziek van worden
Tja ik weet het niet. Zo'n loyaliteitsconflict kun je altijd krijgen, in meer of mindere mate. Als je ouders fanatieke niet rokers zijn en je gaat als kind daar tegenin en je rookt toch, dan heb je dat ook.En dan zeggen die ouders ook vast wel tegen dat kind 'nooit gaan roken hoor want dan krijg je kanker!'
Eten je ouders vegetarisch en wil jij graag spareribs gaan eten..zelfde probleem.
Tom gaat vast op een gegeven moment tegen zijn moeder in net zoals bijna elke puber
It's all up to you
pi_57640654
Ik weet het ook zo net nog niet, van dat loyaliteitsconflict. Mijn broertje is nu 12 en vanaf zijn vijfde eet hij geen granen, geen suiker, geen zuivel. Een half jaar geleden gaf hij aan ook normaal te willen eten. Heel voorzichtig werd er toen steeds meer geintroduceerd tot hij zo goed als normaal at. Na een paar maanden wilde hij zelf weer terug, hij voelde zich lichamelijk en geestelijk niet lekker.
Daar was dus helemaal niet gepushed, niet aangestuurd op het ziek worden. Hij merkte het vanzelf en koos toen zelf weer voor zijn dieet.
Ik kan me heel goed voorstellen dat als je zware astma hebt je echt wel die melkproducten laat liggen, ookal wil je nog zo graag een milkshake.

Overigens vind ik dat gekookt eten, granen, suiker en melkproducten zwaar overrated zijn en ik geloof zeker dat het gezonder kan zijn om een dieet van rauwe groente en fruit, noten en zaden te volgen. Maar dan wel met de nodige vis en eventueel vlees.
pi_57641247
SHE, rauw vlees? en rauwe vis? aan een kind geven?? Sorry hoor, maar dat vind ik dus echt waanzin.

Ik vind deze vrouw nogal ver gaan met haar bewering dat wij allemaal 'verslaafd' zijn aan gekookt eten, zonder het zelf te weten. Hoe rustig ze ook praat, ik vind haar als een gestoord persoon overkomen, ben het dus eens met Hugo Borst.
Hoe lekker ik het ook vind om salade te eten, het blijft voor mij een 'bij-gerecht' . Behalve misschien in de zomer, een lekkere witlofsalade met hamblokjes en een hoop fruit, lekker. Maar daar blijft het dan bij, bij mij dan (ik eet overigens bijna elke dag salade bij het eten).
  donderdag 27 maart 2008 @ 09:38:45 #40
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57641762
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:47 schreef TearSong het volgende:
Tja ik weet het niet. Zo'n loyaliteitsconflict kun je altijd krijgen, in meer of mindere mate. Als je ouders fanatieke niet rokers zijn en je gaat als kind daar tegenin en je rookt toch, dan heb je dat ook.En dan zeggen die ouders ook vast wel tegen dat kind 'nooit gaan roken hoor want dan krijg je kanker!'
Maar het verschil is wel dat eten een eerste levensbehoefte is, je hebt het nodig. Roken is eigenlijk gewoon onzin, het is alleen maar slecht, en je 'hebt' er in principe niks aan.

Ik heb de docu niet gezien helaas. Maar als ik hoor dat dat kind te klein is, zou ik nog wel even 3 keer gaan nadenken of je wel zo slim bezig bent....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57641810
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:04 schreef Suzanna het volgende:
SHE, rauw vlees? en rauwe vis? aan een kind geven?? Sorry hoor, maar dat vind ik dus echt waanzin.
Ronja smult anders behoorlijk van carpaccio en sashimi
  donderdag 27 maart 2008 @ 09:45:27 #42
3185 Adelante
To let it go now
pi_57641861
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:38 schreef texelonia het volgende:

Ik heb de docu niet gezien helaas. Maar als ik hoor dat dat kind te klein is, zou ik nog wel even 3 keer gaan nadenken of je wel zo slim bezig bent....
wat is te klein? door het kind geen overbodige groeihormonen te geven, blijft ie misschien wat achter bij gemiddeld, maar is dat dan slecht?

en ik ben het met SHE wel eens dat het toevoegen van met name rauwe vis wel een goede aanvulling is voor dit kind.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_57642089
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:38 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar het verschil is wel dat eten een eerste levensbehoefte is, je hebt het nodig. Roken is eigenlijk gewoon onzin, het is alleen maar slecht, en je 'hebt' er in principe niks aan.

Maar hij eet ook wel. Het is niet alsof dat kind de hele dag honger loopt te lijden. Je kunt alleen je vraagtekens stellen bij het eten van alleen rauw voedsel bij een opgroeiend kind. Maar goed, dit is nu toevallig op tv uitgezonden en uitgebreid besproken, andersom zijn er volgens mij zat ouders die hun kinderen op een andere manier niet gezond voeden (te veel junkfood, te weinig vitaminen, te veel 'troep' in het voedsel...veel frisdranken, te weinig variatie..ga zo maar door). En dan heb ik het niet eens over kinderen die 'meeroken' met de ouders en daardoor schade op kunnen lopen. Maar dit is dan ineens 'anders' en dan moet dat uitgebreid besproken worden...

Ik weet het allemaal nog niet. Het zou leuk zijn als ze die mevrouw en haar zoontje eens goed laten onderzoeken en dan wil ik wel eens weten of er inderdaad bepaalde tekorten zijn ontstaan en of het daadwerkelijk zo ongezond is allemaal. Tot die tijd ga ik er iig. niet van uit dat wat ze doet per definitie slecht is.

@SHE: en plantaardige eiwitten uit bijv. peulvruchten, sojabonen? is het niet mogelijk dat ze zo het eiwittekort opvangt?
It's all up to you
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:07:34 #44
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57642168
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:45 schreef Adelante het volgende:

[..]

wat is te klein? door het kind geen overbodige groeihormonen te geven, blijft ie misschien wat achter bij gemiddeld, maar is dat dan slecht?
Tja ik ben geen deskundige, dus ik weet niet wat té klein is, en ik weet ook niet hoe klein dat kind was, aangezien ik het programma dus niet gezien heb.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:09:28 #45
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57642199
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:00 schreef TearSong het volgende:

[..]

Maar hij eet ook wel. Het is niet alsof dat kind de hele dag honger loopt te lijden. Je kunt alleen je vraagtekens stellen bij het eten van alleen rauw voedsel bij een opgroeiend kind. Maar goed, dit is nu toevallig op tv uitgezonden en uitgebreid besproken, andersom zijn er volgens mij zat ouders die hun kinderen op een andere manier niet gezond voeden (te veel junkfood, te weinig vitaminen, te veel 'troep' in het voedsel...veel frisdranken, te weinig variatie..ga zo maar door). En dan heb ik het niet eens over kinderen die 'meeroken' met de ouders en daardoor schade op kunnen lopen. Maar dit is dan ineens 'anders' en dan moet dat uitgebreid besproken worden...
Dat ontken ik ook niet, dat die dingen óók ongezond zijn.
Ik vond alleen jouw voorbeeld over roken veroorzaakt kanker, en het in dit geval "van 'normaal' eten wordt je ziek" niet echt vergelijkbaar.

Maar zo'n onderzoek naar hoe (on)gezond die vrouw bezig is lijkt me ook wel interessant
©Dumbo
pi_57642255
Of er wel of niet voldoende voedingstoffen inzitten is niet eens de enige reden dat het voor het jongentje erg moeilijk is om te functioneren in de maatschappij. Hij wordt willens en wetens door zijn moeder volledig overal buiten gezet lijkt mij. Een traktatie meeeten op school zit er niet in, een feestje bij een vriendje ook niet, het mikpunt zijn van pesterijen ligt op de loer.
Natuurlijk ga je dan als kind volledig achter de ideeen van je moeder staan. Het is dan nog het enige veilige op deze wereld, de rest denkt dat je gek bent.
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat hij zelf voor een ander patroon kan kiezen als hij 18 is. Dan is het kwaad al geschied, is hij volgroeid en kun je dus niet meer de te kort gekomen bouwstoffen aanvullen.
Als je zo wilt leven als volwassene prima, maar ga daar niet een kind mee belasten, een kind dat zelf nog niet in staat is om alle redenen van dit eetpatroon te begrijpen. Dat is in mijn optiek niet eerlijk tov dit kind.
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:13:52 #47
152199 Biancavla
Augie is lief!
pi_57642272
Ja, Tom is veel te klein, maar het is de keuze die ik voor hem maak en ik doe het uit liefde.
Geen vla zo lekker als Biancavla.
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:21:13 #48
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57642399
kan je bonen, peulvruchten etc. zomaar rauw eten? Aardappelen bijv zijn gifitg rauw is mij altijd verteld. Is het met meer groenten zo dat je de benodigde voedingsstoffen er niet uit kan halen omdat het niet bewerkt is?

Als dat zo is loopt ie namelijk nog veel meer kans om tekorten op te lopen.

En ben ik de enige die vond dat de vrouw erg holle ogen had? Dat melk niet gezond is weet ik, dat er zeker goede vervangers voor zijn weet ik ook maar dit lijkt me dan weer voorbij gezond.
En als je aan ondervoeding leidt kan je dan nog wel helder denken? Want dan draait ze op een gegeven moment in circeltjes lijkt mij....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57642417
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 19:05 schreef Troel het volgende:
nee, ik vind het eerlijk gezegt ook geen gekke gedachte , je weet niet wat er allemaal in dat vlees en groente van tegenwoordig zit, maar er is ook nog zoiets als biologisch voedsel, zal wel te duur zijn voor mevrouw.
maar ik vind het zeker geen ongezonde gedachte van mevrouw, iedereen krijgt tegenwoordig maar kanker en diabetes en andere welvaartsziektes, waar komt dat vandaan ?

[ Bericht 9% gewijzigd door janimie op 27-03-2008 10:41:32 ]
pi_57642572
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:37 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik mis alleen een essentiele bouwstof : eiwit en daarbij het onontbeerlijke vet.
daar zijn de noten en pindas dus voor
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:45:03 #51
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_57642885
Dit gaat me toch iets te ver
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:50:44 #52
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_57643007
Ik moet zeggen dat ze wel een paar goede punten had waar ik ook tegenaan loop. Maar toch geef ik mijn kinderen alles. Ik let er wel op dat ik niet te kwistig ben met bepaalde ongezonde stoffen (met name van die zogenaamd onschuldige E-stoffen).
Wat zij doet is misschien uit liefde, maar ik heb ooit eens een vriendin gehad die zo leefde. Zij voelde zich inderdaad superieur aan anderen, dat typische beeld van orthorexia. Ik kon niet meer normaal met haar communiceren op een gegeven moment. Haar man verliet haar, even later haar zoon ook. Dat zet mij toch wel aan het denken.
pi_57645048
Aten ze dan 'vroeger' ook alleen maar rauwe groenten en fruit??! (en toen werden ze natuurlijk ook nooooit ziek he, alleen overleden ze aan ondervoeding (en een hoop andere dingen, en veel vaker dan tegenwoordig, ook was de kindersterfte veeeeel hoger, maar goed, dat vergeten we maar even)
pi_57645224
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:27 schreef Suzanna het volgende:
Aten ze dan 'vroeger' ook alleen maar rauwe groenten en fruit??! (en toen werden ze natuurlijk ook nooooit ziek he, alleen overleden ze aan ondervoeding (en een hoop andere dingen, en veel vaker dan tegenwoordig, ook was de kindersterfte veeeeel hoger, maar goed, dat vergeten we maar even)
Sinds de ontdekking van vuur zijn de mensen volgens mij hun eten gaan koken of bakken of roken.
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:38:40 #55
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_57645269
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:21 schreef janimie het volgende:

[..]
iedereen krijgt tegenwoordig maar kanker waar komt dat vandaan ?
'Vroeger' kregen mensen ook kanker, maar werd dat niet als zodanig (h)erkend..

En 'vroeger' at men ook rauw: ja, tot dat het vuur uitgevonden werd. Ik vind het onverantwoordelijk om op een lichaam van nu en met het voedsel van nu een dieet van miljoenen jaren geleden toe te passen.
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_57645463
Wow, wat extreem. .

tvp voor thuis
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:26:00 #57
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57646193
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:27 schreef Suzanna het volgende:
Mensen zijn eten gaan koken omdat mensen te veel last hadden van parasieten die ook dodelijk waren.
pi_57646277
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:38 schreef Principessa het volgende:

[..]

En 'vroeger' at men ook rauw: ja, tot dat het vuur uitgevonden werd. Ik vind het onverantwoordelijk om op een lichaam van nu en met het voedsel van nu een dieet van miljoenen jaren geleden toe te passen.
dat mensen vroeger in de 18de eeuw en ervoor aan kanker overleden had nix met eten te maken (bespoten voedsel kende men niet) maar meer met de leefomgeving (wonen in een industriegebieden) en het soort werk (schoorsteenvegers, fabrieksardbeid met veel roetuitstoot, werken in de mijnen) wat men vroeger deed
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:37:06 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57646449
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:30 schreef janimie het volgende:

[..]

daar zijn de noten en pindas dus voor
Als de druif minimaal 200 gr noten per dag kan wegwerken, en dan wel pinda's , dan is er niets aan de hand.
Het is een volwaardige eiwitvervanger, dat zeker.
Ik hoop wel dat ze aan minimaal B12 suppletie denkt en dat ze gevarieerd noten geeft.
Knap als het kind het volhoud. Gezond is het wel, maar alleen als de dosering en variatie zeer nauwlettend in de gaten wordt gehouden.
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:40:09 #60
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57646514
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:21 schreef janimie het volgende:

[..]

nee, ik vind het eerlijk gezegt ook geen gekke gedachte , je weet niet wat er allemaal in dat vlees en groente van tegenwoordig zit, maar er is ook nog zoiets als biologisch voedsel, zal wel te duur zijn voor mevrouw.
maar ik vind het zeker geen ongezonde gedachte van mevrouw, iedereen krijgt tegenwoordig maar kanker en diabetes en andere welvaartsziektes, waar komt dat vandaan ?
Vroeger leefde men tot max 20jr. Beetje onzinnig argument dus.
Wat deze mevrouw doet is een keuze, een way of life. Het is niet onomstotelijk bewezen dat een veganistisch dieet een garantie is voor een langer, gezonder of gelukkiger leven. Het is een keuze, meer niet.
Ik sta er (deels) achter, voor volwassen : ja, voor kinderen: neen
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:40:37 #61
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_57646524
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:29 schreef janimie het volgende:

[..]

dat mensen vroeger in de 18de eeuw en ervoor aan kanker overleden had nix met eten te maken (bespoten voedsel kende men niet) maar meer met de leefomgeving (wonen in een industriegebieden) en het soort werk (schoorsteenvegers, fabrieksardbeid met veel roetuitstoot, werken in de mijnen) wat men vroeger deed
De industriele revolutie begon pas in de 19e eeuw...
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:46:53 #62
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57646665
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:38 schreef Principessa het volgende:

[..]

En nog twijfel ik dan. Want waar haalden ze toen vijgen vandaan? die groeien hier toch niet? en aangezien de aarde toen ook nog niet opgewarmd was... Wat aten ze dan in de winter? wortelen? en....... bonen? maar gedroogd dan. is dat te eten zonder koken? gedroogd fruit misschien?
Dat er gezonder eten is dan de mac en junkfood ben ik gelijk met mw eens. Dat je ervoor kiest je kind vegetarisch of zonder melk op te laten groeien op zich ook nog. Maar dit is wel heeeeeeel beperkt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57646740
Ik vond het zó erg dat die vrouw tegen Matthijs zei, 'Als Tom bij zijn papa is geweest, dan is ie daarna altijd ziek.' Lekker zo'n steek onder water.
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:59:18 #64
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_57646886
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:29 schreef janimie het volgende:

[..]

Kanker is niet per definitie een gevolg van eten of uitlaatgassen. Ook vroeger dan de 18e eeuw zal er kanker zijn geweest. Al in de 1e na Chr. wordt er gesproken van "cancer". En verder wat SHE zegt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Principessa op 27-03-2008 14:11:42 ]
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:03:14 #65
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_57646975
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:46 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En nog twijfel ik dan. Want waar haalden ze toen vijgen vandaan? die groeien hier toch niet? en aangezien de aarde toen ook nog niet opgewarmd was... Wat aten ze dan in de winter? wortelen? en....... bonen? maar gedroogd dan. is dat te eten zonder koken? gedroogd fruit misschien?
Wat bedoel je? Hoe de mensen (waren dat toen al mensen?) aten voordat er vuur was? Ik denk gewoon rauw maar dat daar het lichaam op aan was gepast..
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:08:11 #66
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57647073
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:50 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond het zó erg dat die vrouw tegen Matthijs zei, 'Als Tom bij zijn papa is geweest, dan is ie daarna altijd ziek.' Lekker zo'n steek onder water.
Ik twijfel niet aan de waarheid van die opmerking hoor. Als je strikt rauw voedsel eet, dan gaan je darmen en zelfs hoofd behoorlijk protesteren als je bewerkt voedsel binnenkrijgt.
Niet voor niets moet je elk dieet langzaam introduceren, anders gaat het lijf protesteren.
Ik vind het eerder zorgwekkend dat er blijkbaar geen eenduidige lijn in zijn voeding zit.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:20:18 #67
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57647322
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:03 schreef Principessa het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Hoe de mensen (waren dat toen al mensen?) aten voordat er vuur was? Ik denk gewoon rauw maar dat daar het lichaam op aan was gepast..
Ik bedoel meer dat ze dingen eten die hier niet van nature groeien. Zoals pinda's en vijgen. Appels zijn er niet in de winter...
dus het argument dat " vroeger" dit de leefwijze was klopt mi niet. En dan nog wat: ook dieren krijgen best tumoren. En niet alleen huisdieren, maar ook wilde dieren. De argumenten zijn een beetje wankel.
pi_57647393
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:08 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan de waarheid van die opmerking hoor. Als je strikt rauw voedsel eet, dan gaan je darmen en zelfs hoofd behoorlijk protesteren als je bewerkt voedsel binnenkrijgt.
Niet voor niets moet je elk dieet langzaam introduceren, anders gaat het lijf protesteren.
Ik vind het eerder zorgwekkend dat er blijkbaar geen eenduidige lijn in zijn voeding zit.
Ja, ik snap dat je lijf tegen gaat spartelen. Maar juist daardoor vond ik het zo'n trieste opmerking. Dat dat jongetje ziek wordt bij zijn vader, ligt waarschijnlijk niet aan het eten dat zijn vader hem voorschotelt, maar aan dat absurd rigide dieet dat mama voor hem bedacht heeft. Natuurlijk geeft die vader hem wat anders te eten, dat zou ik ook doen.

En dan telkens dat: 'Hij is allergisch bladiebla." Ja, en dat zal hij ook altijd blijven op deze manier. Mijn neefje was vroeger allergisch voor eieren, en vrat er nu met Pasen een stuk of vijf op, geen probleem. Zijn ouders hebben hem er beetje bij beetje weer aan laten wennen.
pi_57647453
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:26 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Mensen zijn eten gaan koken omdat mensen te veel last hadden van parasieten die ook dodelijk waren.
Dat is natuurlijk weer grotendeels een kwestie van voedselhygiene!

Afijn, zonder de hele discussie over ongezond etende kinderen van laatst weer op te willen rakelen (ja, die heb ik stiekem meegelezen ): ik vind wel dat mensen erg snel roepen dat deze moeder idioot en ongezond is, terwijl je zelf je kinderen smeerleverworst en taksi voert. Nee, dat is gezond....
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:28:25 #70
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57647494
Begin nou niet weer over de sap en leverworst CF , de laatste keer dat ik dat probeerde beten ze hier bijna mijn kop eraf.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:28:58 #71
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_57647506
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:20 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ze dingen eten die hier niet van nature groeien. Zoals pinda's en vijgen. Appels zijn er niet in de winter...
dus het argument dat " vroeger" dit de leefwijze was klopt mi niet. En dan nog wat: ook dieren krijgen best tumoren. En niet alleen huisdieren, maar ook wilde dieren. De argumenten zijn een beetje wankel.
Oh ok! Dan zijn we het met elkaar eens (of ik iig met jou) . Het zal best dat in het stenentijdperk dit de leefwijze, maar toen waren mensen nog halve apen. Iig niet te vergelijken met de mensen en het eten nu en inderdaad een zwak argument.
pi_57647561
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:28 schreef SHE het volgende:
Begin nou niet weer over de sap en leverworst CF , de laatste keer dat ik dat probeerde beten ze hier bijna mijn kop eraf.
Oh

Nou ja, ik moet zeggen, ik zou zo'n dieet best eens een weekje willen proberen. Gewoon om te kijken hoe je lijf reageert.

200 gram noten per dag red je volgens mij makkelijk trouwens, als je verder enkel groente en fruit eet. Zou dat jochie wel thee mogen, of alleen maar water en sap?
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:33:18 #73
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57647589
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat je lijf tegen gaat spartelen. Maar juist daardoor vond ik het zo'n trieste opmerking. Dat dat jongetje ziek wordt bij zijn vader, ligt waarschijnlijk niet aan het eten dat zijn vader hem voorschotelt, maar aan dat absurd rigide dieet dat mama voor hem bedacht heeft. Natuurlijk geeft die vader hem wat anders te eten, dat zou ik ook doen.

En dan telkens dat: 'Hij is allergisch bladiebla." Ja, en dat zal hij ook altijd blijven op deze manier. Mijn neefje was vroeger allergisch voor eieren, en vrat er nu met Pasen een stuk of vijf op, geen probleem. Zijn ouders hebben hem er beetje bij beetje weer aan laten wennen.
Ach, ik ken moeders die ergere dingen met hun kinderen doen. Ik twijfel in eerste instantie niet aan de toewijding van de moeder in kwestie. Zij heeft de overtuiging dat haar kind zo het beste krijgt.
Jammer genoeg heeft ze zich niet verdiept in de principen van de voordelen van het eten van rauw voedsel. Had ze dat wel gedaan, dan had ze geweten dat het gezondheidstechnisch geen flikker uitmaakt of je al je eten rauw eet, of 80% van je maaltijd rauw consumeert en de rest bewerkt/gekookt. Eindresultaat voor je lichaam is hetzelfde.
Het lijkt me heden ten dage al vermoeiend genoeg om een kind zo goed mogelijk op te voeden; laat staan complete biochemische constructies los te laten op zijn voedingspatroon.

Maar wat kun je erover zeggen? Dat ze slecht is niet.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:33:51 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57647599
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk weer grotendeels een kwestie van voedselhygiene!

Afijn, zonder de hele discussie over ongezond etende kinderen van laatst weer op te willen rakelen (ja, die heb ik stiekem meegelezen ): ik vind wel dat mensen erg snel roepen dat deze moeder idioot en ongezond is, terwijl je zelf je kinderen smeerleverworst en taksi voert. Nee, dat is gezond....
En toch hè, denk ik dat er iets zit tussen smeerleverworst en taksi en wat deze mevrouw doet. De tekorten die hij nu opdoet haalt hij gewoonweg niet meer in, net als te zware kleuters die verhoogde kans hebben op diabetes ed.
Ik vind beide erg. Ik zou graag zien dat ze eens kijken hoe het met de botopbouw is van dit jongetje, zijn vitaminen (vooral de B varianten) en zijn groei en ontwikkeling.
Maar ja, mijn bij voorkeur patatetende buurmeisje zal vast en zeker minder vitamines binnenkrijgen dan dit jongetje. Toch vond ik de holle blik van de moeder niet echt een tip om ook vooral maar deze leefwijze aan te nemen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:36:53 #75
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57647656
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh

Nou ja, ik moet zeggen, ik zou zo'n dieet best eens een weekje willen proberen. Gewoon om te kijken hoe je lijf reageert.

200 gram noten per dag red je volgens mij makkelijk trouwens, als je verder enkel groente en fruit eet. Zou dat jochie wel thee mogen, of alleen maar water en sap?
Zo'n dieet kun je niet een week proberen. Daar moet je lijf eerst aan wennen, anders gaat het vervelend doen.
Maar probeer het eens een half jaartje; ik weet zeker dat de kans bestaat dat je een gat in de ozon springt van vitaliteit.
Althans, sommige mensen ervaren die high.

Ik heb het weleens een jaar gedaan, maar ik kreeg problemen met mijn werk. Voor een veeleisende baan bleek deze manier van leven toch niet helemaal handig.
pi_57647696
Ik vond het wel meevallen met die moeder, moest erg lachen om wat zij tegen Hugo Borst zei over zijn looks. Want inderdaad, die ziet eruit als zo'n alcoholist die 12 halve-literblikjes Euroshopperbier afrekent bij de Appie

Afijn: ik vind sowieso dat wij in NL erg ongezond eten. Gelukkig ben ik nogal een kookgek, dan kun je nog wel 's wat behoorlijks maken
pi_57647741
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:36 schreef SHE het volgende:

Ik heb het weleens een jaar gedaan, maar ik kreeg problemen met mijn werk. Voor een veeleisende baan bleek deze manier van leven toch niet helemaal handig.
... en daarom probeer ik het liever een weekje Zo net tussen afstuderen en baan door, als je de tijd hebt om er iets fatsoenlijks van te maken.

Afijn, vanavond hier salade op het menu. Met rosbief.
pi_57647814
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:33 schreef SHE het volgende:

[..]

Ach, ik ken moeders die ergere dingen met hun kinderen doen. Ik twijfel in eerste instantie niet aan de toewijding van de moeder in kwestie. Zij heeft de overtuiging dat haar kind zo het beste krijgt.
Jammer genoeg heeft ze zich niet verdiept in de principen van de voordelen van het eten van rauw voedsel. Had ze dat wel gedaan, dan had ze geweten dat het gezondheidstechnisch geen flikker uitmaakt of je al je eten rauw eet, of 80% van je maaltijd rauw consumeert en de rest bewerkt/gekookt. Eindresultaat voor je lichaam is hetzelfde.
Het lijkt me heden ten dage al vermoeiend genoeg om een kind zo goed mogelijk op te voeden; laat staan complete biochemische constructies los te laten op zijn voedingspatroon.

Maar wat kun je erover zeggen? Dat ze slecht is niet.
Maar dat vind ik nu juist het enge, dat ze denkt dat ze de wijsheid in pacht heeft.

Misschien maak ik een vreemde denkkronkel hoor, maar ik zie nog liever moeders die zoals jij het zegt 'ergere dingen met hun kinderen doen'. Dat vind ik óók erg hoor, laat daar geen misverstand over bestaan, maar dat soort moeders is zich er vaak nog wel bewust van dat het anders kan. Deze dame niet, en dat vind ik ronduit eng.

En ik vraag me toch af wat slechter is: een kind dat voedingsstoffen tekort komt doordat het alleen rauw eten krijgt, of een kind dat een mollig postuur heeft omdat het snoept, friet eet en niet al te gek is op groenten.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:58:26 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57648107
Als ze de voeding goed gebalanceert geeft en voor suppletie zorgt zal het kind in eerste instantie weinig tekort komen. Ik vraag me alleen af of ze dat doet . Is dat niet het geval, dan is ze echt roofbouw aan het plegen.
Maar dat weet ik niet, dus kan ik er moeilijk wat van zeggen.
Ik had het ook liever anders gezien, simpelweg omdat haar methode nogal nauw luistert. Ik zou voor mijn kind het risico niet willen/durven nemen.

Kijk, gorilla's leven ook uitsluitend op groenvoer; en die zien er niet beroerd uit toch? Maar die beesten eten tientallen kilo's per dag om aan hun calorie-inname te voldoen.
Ik vraag me af of dat kind genoeg binnenkrijgt om zijn hersenen en lichaam goed te kunnen laten functioneren.
Zit het kind op sport; doet het kind het goed op school..etc etc.
Maar dat weten we allemaal niet.
pi_57648177
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:44 schreef _Arual_ het volgende:
En ik vraag me toch af wat slechter is: een kind dat voedingsstoffen tekort komt doordat het alleen rauw eten krijgt, of een kind dat een mollig postuur heeft omdat het snoept, friet eet en niet al te gek is op groenten.
Ik weet het niet hoor. Kijk, je hebt een goede kans dat je met zo'n rauw dieet niet genoeg energie binnenkrijgt (hoera voor de noten ), maar dat mollige kindje krijgt wel genoeg energie, maar mist wellicht allerlei vitamines en mineralen. En heeft ook nog eens de nadelen van overgewicht.
pi_57648351
Ik heb die moeder + kind alleen bij DWDD gezien dus niet het programma zelf. Wat mij echt heel erg opviel aan dat jongetje waren zijn onnatuurlijk gele tanden voor zo'n jong kind.

Ik vind dit geen dieet voor zo'n kind. Als je dit als volwasse doet is het jouw eigen keus maar zo'n kind kun je niet zo'n keus laten maken. Je zet zo'n kind onder druk en hij moet zich altijd maar verantwoorden naar anderen toe.

Het moeilijke vind ik wel hieraan dat je als ouder altijd de keus voor jouw kind maakt en daar is deze moeder natuurlijk niet anders in. Ik vind het moeilijk om zo'n moeder gelijk af te branden want ik geloof echt dat ze het uit liefde voor haar kind doet, of het de juiste keus is, tjah...
ijs_beer fan!
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:16:17 #82
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57648476
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:58 schreef SHE het volgende:
Kijk, gorilla's leven ook uitsluitend op groenvoer; en die zien er niet beroerd uit toch? Maar die beesten eten tientallen kilo's per dag om aan hun calorie-inname te voldoen.
De chimpansee staat het dichtste bij de mens , 96% van het DNA is gelijk aan mensen, dit zijn omnivoren en ook gezond.
Dus wat wil je hier mee zeggen?

Mijn dochter krijgt wel eens taxi (aangelengt met water) en zeker ook smeerworst, daar is ze gek op en ja ik weet dat er gezondere dingen zijn maar het is toch ook niet zo dat ik haar mishandel hiermee en de kinderbescherming ingeschakeld moet worden.
ikzelf eet ook wel eens dingen die wat minder gezond zijn, maar ik ben er zelf van overtuigd dat zoalng het met mate is het geen kwaad kan, maar misschien ben ik naief.

Wat betreft deze vrouw, ik maak me vooral zorgen om de sociale ontwikkeling van het jongetje net als vele hier.
Ik zeg niet dat de moeder hem daarom maar vanalles ongezonds moet voorschotelen maar er is zeker een middenweg die niet zo drastisch is.
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:26:39 #83
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57648706
DNA van een chimp komt meer dan 97% overeen; die van een Gorilla 95% and then some
Ze zitten nogal dicht bij elkaar zoals je merkt.
Gorilla's zijn vega's en kunnen alleen zo mooi en sterk blijven door kilo's van het groen weg te werken.
Een mens kan ook prima op dat voedsel leven; alleen zou het net als de aap behoorlijke hoeveelheden moeten wegwerken.
Het gaat helemaal niet om moeten. Niks moet. Nergens is enig bewijs te vinden voor de onmogelijkheid van een strikt veganistisch of zelf fruitarisch dieet. Het kan. Legio mensen doen het zelfs.
Wat wel of niet goed is; dat is aan de wetenschap en zolang die nog geen uitsluitsel bieden, wil ik me er al helemaal niet aan branden.

van taksi en smeerleverworst daarentegen, is de toxiciteit al redelijk aangetoond.
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:33:09 #84
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57648833
Ik kan van zowel pro vega als tegen vega's nu "bewezen" onderzoeken vinden waarom het wel of juist niet gezond zou zijn.
Dat taksi en smeerleverworst niet de gezondste dingen zijn heb ik ook nooit in discussie gebracht, alleen zoals met alles is alles waar TE voor staat niet goed.
Maar ik wil dit niet in weer zo'n discussie brengen als de vorige keer, dat heeft toch geen nut.

Wat ik alleen wil zeggen is dat de levestijl van zowel gorilla's als chimpansees niet een bewezen feit is dat iets ook goed is voor een mens, ondanks dat we zoveel DNA gemeen hebben zijn we toch nog andere wezens.

Iedere ouder doet wat ie denkt dat goed is, dus deze moeder zal het ook vast met de beste bedoelingen doen.
Of het wel of niet gezond is laat ik in het midden, daarvoor zouden onderzoeken naar het jongetje zelf nodig zijn.
pi_57648856
Kijk, ik heb makkelijk praten, KD, want ik heb geen kinderen. Maar de haren rijzen me ten berge als ik eraan denk wat voor troep smeerleverworst is. Ik zou het zelf al niet eens eten, laat staan dat ik het aan een kind zou voeren. Dan is al die rauwe shit toch een betere keuze.
Maar nee, ik geloof niet dat ik er zelf voor zou gaan, voor zo'n dieet.

Overigens, SHE, fruitariers ken ik alleen uit Notting Hill; wat moet je in vredesnaam eten als je fruitarier bent?
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:39:24 #86
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57648967
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:34 schreef ColdFeet het volgende:
Maar de haren rijzen me ten berge als ik eraan denk wat voor troep smeerleverworst is.
Tja, als ik via google zoek komt er bovenaan het vorige topic over voeding te staan verders kan ik niet vinden waarom het zo verschrikkelijk slecht zou zijn.
Sterker, het wordt zelfs aangeprezen als eerste beleg op brood ( naast aappelstroop en smeerkaas) bij jonge kinderen door verschillende voedingsinstanties.
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:40:37 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57648998
vraag mij wel af, het ging voornamelijk toch om hormonen etc. als je vers fruit en groentes zelf kookt komen er toch geen andere stoffen bij? hooguit dood je bacteries e.d. lijkt mij in die zin gezonder. toch?

dat die tandjes zo verkleurd waren, zal wel niet met tandpasta mogen poetsen want dat hadden ze vroeger in in de natuur ook niet.. nee maar na 15 jaar ook geen tanden meer brrrr..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:42:31 #88
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57649050
Net wilde je het DNA van de chimp nog gebruiken als argument, en nu is het volgens jou ineens irrelevant?
Mooie ben jij.
Het enige wat tussen ons en een aap blijft staan is 6 miljoen jaar evolutie en het feit dat mensapen wel immun blijken voor ziekten als aids en kanker. DNA=DNA
Je zou er bijna van op je kamerplanten gaan kauwen...

* SHE lust geen kamerplanten overigens
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:42:56 #89
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57649058
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:40 schreef _evenstar_ het volgende:
vraag mij wel af, het ging voornamelijk toch om hormonen etc. als je vers fruit en groentes zelf kookt komen er toch geen andere stoffen bij? hooguit dood je bacteries e.d. lijkt mij in die zin gezonder. toch?
Denk dat dat dan voornamenlijk over vlees en andere dierlijke stoffen gaat , anders zou ik het idd ook niet weten..
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:44:09 #90
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57649086
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Net wilde je het DNA van de chimp nog gebruiken als argument, en nu is het volgens jou ineens irrelevant?
Mooie ben jij.
Nee, ik wilde juist aangeven dat ondanks dat de chimp dichterbij de mens staat het nog geen vergelijkingsmateriaal is aangezien daarmee niet is bewezen dat vega's nou wel of niet gezonder zijn dan omnivoren.
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Het enige wat tussen ons en een aap blijft staan is 6 miljoen jaar evolutie en het feit dat mensapen wel immun blijken voor ziekten als aids en kanker. DNA=DNA
Je zou er bijna van op je kamerplanten gaan kauwen...
Mensapen krijgen ook aids ( SIV) en krijgen ook kanker (helaas), daarnaast hebben dieren als katten ook aids (FIV) en hebben haast alle zoogdieren ( ook wilde) te maken met kanker.

[ Bericht 35% gewijzigd door KD-fotografie op 27-03-2008 15:49:33 ]
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 15:44:21 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_57649092
Ik heb de docu niet gezien en het topic half gelezen Maar aten ze dan ook onbespoten groente en fruit dan?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:46:08 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57649124
ja maar ze eten toch alles rauw, probeer dat te snappen waarom dan..
zoverre mijn kennis rijkt, is voornamelijk voor allergiegevoelige kindjes/mensen juist beter om het te koken/verwarmen.

dat vlees en zo weg gelaten wordt kan ik snappen. hoop wel dat er gewoon andere goede degelijke vervangers gegeven worden. voor calcium , natrium etc.
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:46:48 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57649140
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:44 schreef moussy het volgende:
Ik heb de docu niet gezien en het topic half gelezen Maar aten ze dan ook onbespoten groente en fruit dan?
mag toch hopen van wel
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:47:54 #94
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57649168
quote:

dat die tandjes zo verkleurd waren, zal wel niet met tandpasta mogen poetsen want dat hadden ze vroeger in in de natuur ook niet.. nee maar na 15 jaar ook geen tanden meer brrrr..
Nee, het koken van voedsel heeft effect op moleculair niveau; ofwel het neemt andere vormen aan.
Zoek maar eens op van die rawfood maniakken sites. ( En probeer over sommige onzin heen te lezen )
Ik snap het biochemisch aspect, maar kan me nauwelijks vinden in de theorie dat gekookt voedsel zijn 'levenskracht' verliest
pi_57649180
quote:
Rawfood mensen gebruiken als argument dat gekookt voedsel minder vitamines bevatten dan ongekookt voedsel. Hoe langer je je groente kookt hoe minder vitamine er over blijft.
quote:
Of het komt door veel te zure sapjes . Maar misschien is het idd wel om de tandpasta.
Ik denk wel dat er bio tandpasta bestaat tho.
ijs_beer fan!
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:51:14 #96
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57649223
En over die tandjes, de kleur kan ook gewoon genetische predispositie zijn.
Met tandenpoetsen zijn we ook snel klaar; hele volksstammen die nog in lemen hutjes wonen hebben nog nooit tandpasta gezien en hebben itt westerlingen vaak puntgave tanden. Reden : voeding
Die eten ook geen bewerkt voedsel .

Waarbij ik wil zeggen dat de kleur van de tanden NIETS zegt over de staat of gezondheid ervan.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 15:52:10 #97
7074 moussy
kuttekop
pi_57649245
Ik vraag me in eens ook af hoe ze dat doen met eventuele medicatie, niet nemen?
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:53:00 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57649268
paradontax is toch vrij natuurlijk
enige tandpasta die hier mag voor arwen in veel zit nl colostrum en of lactose..

en die rawfood ken ik wel, maar dan kan je toch betgaar koken ofzo? ik houdt zelfs liever van rauwe groentes daar neit van, maar gooi ze wel een minuutje of 2 in kokend water.

weet je wat ik nu wel so sonde vind.. dat doort dit soort maniakken het woord allergie zo gemakkelijk in de mond genomen wordt ( gebeurt sowieso te vaak) dat diegene die erwel daadwerkelijk hebben niet meer serieus genomen worden..
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:55:36 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57649331
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:52 schreef moussy het volgende:
Ik vraag me in eens ook af hoe ze dat doen met eventuele medicatie, niet nemen?
zoals ik begreep zijn ze niet meer ziek toch? dus geen medicatie nodig

@she, maar daar is de leefomgeving etc. geheel anders. denk dat dat alles bij elkaar ook een rol speelt.
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:58:32 #100
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57649374
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:55 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

zoals ik begreep zijn ze niet meer ziek toch? dus geen medicatie nodig
Een of meerdere allergieen hebben is naar mijn inziens niet algeheel gezond.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:00:28 #101
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57649400
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:58 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

zeggeuh mijn ki9nd is heel gezond hoor !
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:02:49 #102
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57649448
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:00 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

zeggeuh mijn ki9nd is heel gezond hoor !
hahaha, tja, ik heb chronische bronchitis en allergien dus ik ben ook niet geheel gezond.
Wil niemand beledigen maar dingen als allergien vind ik niet passen in het plaatje van een extreem gezond lichaam.
pi_57649467
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:51 schreef SHE het volgende:
En over die tandjes, de kleur kan ook gewoon genetische predispositie zijn.
Met tandenpoetsen zijn we ook snel klaar; hele volksstammen die nog in lemen hutjes wonen hebben nog nooit tandpasta gezien en hebben itt westerlingen vaak puntgave tanden. Reden : voeding
Die eten ook geen bewerkt voedsel .

Waarbij ik wil zeggen dat de kleur van de tanden NIETS zegt over de staat of gezondheid ervan.
Rauwe groente eten is juist prima voor je tanden; bevat minder suikers en minder zuren dan fruit. En al dat gekauw is goed voor de speekselaanmaak. Wat dan weer goed is tegen gaatjes enzo.

Biologische tandpasta heb ik weleens gekocht; geen succes, vond ik. Het was op basis van krijt en venkel, het smaakte super, maar ik kreeg er geen schone tanden van (heb nogal een gebitshygienefetish ).
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:05:41 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57649529
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:02 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

hahaha, tja, ik heb chronische bronchitis en allergien dus ik ben ook niet geheel gezond.
Wil niemand beledigen maar dingen als allergien vind ik niet passen in het plaatje van een extreem gezond lichaam.
weet ik, en arwen is ook niet geheel gezond, maar wij zijn niet anders gwend, dus voor ons is arwen in die zin gezond, wel dankzij een hoop chemische troep
brengt mij tot het volgende, als rauwe producten etc. allemaal zo goed zijn, waarom is mijn kind er dan allergisch voor.. als een kind van een puur zuiver product een shock krijgt wil dat toch zeggen dat het meer lichamelijk is dan een product zelf ?
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:11:43 #105
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57649662
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:44 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Nee, ik wilde juist aangeven dat ondanks dat de chimp dichterbij de mens staat het nog geen vergelijkingsmateriaal is aangezien daarmee niet is bewezen dat vega's nou wel of niet gezonder zijn dan omnivoren.
[..]

Mensapen krijgen ook aids ( SIV) en krijgen ook kanker (helaas), daarnaast hebben dieren als katten ook aids (FIV) en hebben haast alle zoogdieren ( ook wilde) te maken met kanker.
SIVis niet hetzelfde als HIV en ook niet als Aids. Daarnaast worden apen niet ziek van het SIV virus en mensen dus wel. Snap je 'm nu?
Voor kanker gaat hetzelfde op; er zijn slechts enkele soorten bekend die kanker kunnen ontwikkelen, de meeste apen zijn er ongevoelig voor.
Ik zal in het vervolg mijn post even voor je vermierenneuken.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:19:16 #106
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57649830
Jeetje SHE, wat doe jij krengerig zeg
Ze zegt helemaal niks raars hoor, we zijn niet allemaal zo thuis in die materie als jij tenslotte.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:20:09 #107
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57649846
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:11 schreef SHE het volgende:

[..]

SIVis niet hetzelfde als HIV en ook niet als Aids. Daarnaast worden apen niet ziek van het SIV virus en mensen dus wel. Snap je 'm nu?
Voor kanker gaat hetzelfde op; er zijn slechts enkele soorten bekend die kanker kunnen ontwikkelen, de meeste apen zijn er ongevoelig voor.
Ik zal in het vervolg mijn post even voor je vermierenneuken.
Nou, vandaar de lange wachttijd op een reactie, je moest even wikipedia er bij pakken?

Maar voor jouw info...

Deze neefjes- en nichtjesvirussen zijn gevonden in Afrika bij apen. Het neefje van HIV heet SIV. De S in SIV komt van het Engelse woord simian, dat aapachtig betekent. Er zijn reeds 26 apensoorten bekend die het virus bij zich dragen, variërend van chimpansees tot mandrilapen. Apen die besmet zijn met SIV worden zelf niet ziek en krijgen geen apen-AIDS, maar zij kunnen het virus wel overdragen op andere apen en ook op mensen. Hierover is verderop meer te lezen.

Wetenschappelijk bewijs

Om aannemelijk te maken dat HIV zich heeft verspreid via apen worden er vier criteria genoemd:
1) Overeenkomsten tussen het virale DNA van HIV en SIV laten zien dat deze virussen zeer nauw verwant zijn.

2) Hoe meer apen besmet zijn met het virus, hoe groter de kans is dat een mens met een besmette aap in aanraking komt.

3) Overeenkomt in de plek waar SIV besmette apen leven met de plek waar mensen voorkomen met nauw verwante HIV varianten, maakt het aannemelijk dat op die plek de apen de bron van de besmettingshaard vormen.

4) Er is een aannemelijke verspreidingsroute waarlangs het virus van aap naar mens overgegaan is.

Bron: http://www.kennislink.nl/web/show?id=79772

Snap je 'm nu? merk dat je alweer een beetje gepikeerd raakt omdat je tegengas krijgt maar jij hebt echt niet alle wijsheid in pacht, ook al denk je dat zelf wel graag, dat heeft niemand namenlijk.
Ik zeg namenlijk helemaal niet dat de 2 vormen exact hetzelfde zijn, het zijn alleen wel degelijk 2 vormen van AIDS.

staat nog veel meer leuke info voor je en is wat makkelijker dan wikipedia....
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:28:22 #108
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_57650010
http://player.omroep.nl/?aflID=5280872

Ik moest ook nog denken aan deze aflevering van dubbel en dwars met een vrouw die macrobiotisch leeft. Wel anders dan rawfood, maar ze laat zich niet inenten voorkomt kanker!
pi_57650064
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:20 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Nou, vandaar de lange wachttijd op een reactie, je moest even wikipedia er bij pakken?
Oei oei oei, voel je je aangevallen?
Alsof jij dat allemaal uit je hoofd weet...
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:31:25 #110
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57650065
Euh, je toont nu alleen maar aan wat ik in mijn repliek zeg

Je zegt verdikkeme ook nog dat het 2 vormen van aids zijn, terwijl je ( ik hou het niet droog hoor ) , ZELF quote

'Apen die besmet zijn met SIV worden zelf niet ziek en krijgen geen apen-AIDS, maar zij kunnen het virus wel overdragen op andere apen en ook op mensen.'

je weet hopelijk ook het verschil tussen HIV en Aids he? of moet ik je die ook nog gaan uitleggen?
APEN ZIJN IMMUUN VOOR AIDS

En even voor jouw informatie; ik heb gewoon een baan, en heb itt jou niet de HELE dag de tijd om te F5-en in een topic. Misschien voor jou ook een idee; dat zou je onmetelijke stupiditeit wellicht goed doen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:33:19 #111
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57650098
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zo ging ze ook al tekeer in het voedings topic, helemaal pissed of omdat ze uit haar nek lulde en echt niet begreep waarom ze geen feiten kon ontkennen.
Dit alles onder het mom 'tegengas'
Het is slechts treurig.
pi_57650147
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:05 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

weet ik, en arwen is ook niet geheel gezond, maar wij zijn niet anders gwend, dus voor ons is arwen in die zin gezond, wel dankzij een hoop chemische troep
brengt mij tot het volgende, als rauwe producten etc. allemaal zo goed zijn, waarom is mijn kind er dan allergisch voor.. als een kind van een puur zuiver product een shock krijgt wil dat toch zeggen dat het meer lichamelijk is dan een product zelf ?
Dat is appelen met peren vergelijken. Dat iets voor Arwen, met haar heel specifieke behoeftes, het beste of juist niet goed is wil niet zeggen dat het voor het gros van de mensen goed of niet goed is.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:42:06 #113
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57650284
Ff kronkel.

Leven er hier geen apen omdat er gezien het klimaat niet voldoende afwisselend voedsel voor ze is? Is het dan voor mensen die hier wonen wel een geschikt dieet?
En wat vind de Raw-food gemeenschap ervan dat het voedsel wat zij nuttigen van zover voor ze gehaald moet worden, met eventueel schadelijke gevolgen voor het milieu.

Vind dit wel interessant eigenlijk. Want het zet je toch weer aan het denken. Dat kinderen gaan snotteren van melk was mij ook al opgevallen. Maar om daar een vervanger voor te zoeken die ze ook nog lusten valt niet mee. Mijn kinderen gaan echt overgeven van alpro soya
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 16:43:09 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_57650313
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:58 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

maar daar heeft het kind geen last van, want ze eten/leven gezond.

Als je zo ver gaat dan zou je toch haast ook met een mondkapje op lopen, oftewel in mijn ogen doorslaan. Mevrouw had dr vel wél dichtgesmeerd zitten met make up, das toch ook niet gezond. Als je extreem gaat, ga dan maar meteen helemaal extreem
pi_57650320
Ik vind het té.

Groente is gezond, fruit ook en allebei rauw is ook prima. Maar als ik dat stukje programma zag, had ik het idee dat er bijvoorbeeld in die salade méér zat dan pitten, kaas en olijven en dat hij gewoon simpelweg de rest niet mocht. Klinkt toch wel wat orthorectisch van die mevrouw ergens.
Als ze dit dieet nu gewoon combineerde met wat meer koolhydraten (brood, rijst) en vlees en dergelijke zou ik zeggen topdieet Nu heb ik het idee dat die jongen tekorten krijgt door de rigide houding van zijn moeder.
pi_57650330
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Ff kronkel.

Leven er hier geen apen omdat er gezien het klimaat niet voldoende afwisselend voedsel voor ze is? Is het dan voor mensen die hier wonen wel een geschikt dieet?
En wat vind de Raw-food gemeenschap ervan dat het voedsel wat zij nuttigen van zover voor ze gehaald moet worden, met eventueel schadelijke gevolgen voor het milieu.

Vind dit wel interessant eigenlijk. Want het zet je toch weer aan het denken. Dat kinderen gaan snotteren van melk was mij ook al opgevallen. Maar om daar een vervanger voor te zoeken die ze ook nog lusten valt niet mee. Mijn kinderen gaan echt overgeven van alpro soya
Als je voor de rest gevarieerd en gezond eet dan hoef je volgens mij die zuivel helemaal niet te vervangen.
  Moderator donderdag 27 maart 2008 @ 16:44:48 #117
5428 crew  miss_sly
pi_57650346
Er is toch een groot verschil tussen ons darmstelsel en dat van (mens)apen? Als ik me niet vergis een veel langer darmstelsel (vandaar ook de dikke buik waar zoveel meer meters darm in moeten passen) om te zorgen dat er voldoende voedingsstoffen worden opgenomen uit de groenten, fruit etc., die gegeten worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_57650352
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat kinderen gaan snotteren van melk was mij ook al opgevallen. Maar om daar een vervanger voor te zoeken die ze ook nog lusten valt niet mee. Mijn kinderen gaan echt overgeven van alpro soya
Waarom vervanger? In feite hebben ze het niet meer nodig als ze van de melk af zijn. Genoeg andere eiwitbronnen!
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 16:48:40 #119
7074 moussy
kuttekop
pi_57650433
Ik vind het sneu dat het kind soms zin heeft in iets warms dat moeder het dan door de blender rammelt, zodat het warm lijkt. Door groenten en fruit tot smurrie te malen verander je toch ook de molekulen?!
pi_57650486
En warm eten is inderdaad zó lekker in de winter
Dat isniet zomaar iets om je kind te ontzeggen vind ik. Er zijn best veel compleet natuurlijke maaltijden zonder toevoegingen te maken die tóch lekker warm zijn.
pi_57650558
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:51 schreef freecell het volgende:
Dat isniet zomaar iets om je kind te ontzeggen vind ik. Er zijn best veel compleet natuurlijke maaltijden zonder toevoegingen te maken die tóch lekker warm zijn.
Ja, dat zat ik ook te bedenken toen ik haar hoorde praten: nooit meer iets warms?
Maar da's ook omdat je het gewend bent, natuurlijk.

@ moussy: volgens mij valt het wel mee met het veranderen van de moleculaire structuur in de blender. Zeker niet hetzelfde als verhitten. Als je het gewoon puur chemisch bekijkt.
pi_57650640
Raw food hoeft ook niet koud te zijn. Alleen wordt het meestal maar tot 40 á 50 graden verhit.
Ik geloof wel dat het gezond kan zijn, maar het is vrij extreem. En zoals met alle extreme levenwijzes, vind ik het niet goed dat aan anderen op te dringen.

Als jij zo wil leven, prima. En als je kind bij jou thuis is, eet het mee wat jij maakt. Maar dat hoeft imo niet te zeggen dat hij/zij daarbuiten niets anders zou mogen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_57650673
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:54 schreef ColdFeet het volgende:

@ moussy: volgens mij valt het wel mee met het veranderen van de moleculaire structuur in de blender. Zeker niet hetzelfde als verhitten. Als je het gewoon puur chemisch bekijkt.
Het wordt er blijkbaar wel iets warmer van.... Zouden ze het eten ook mogen fohnen om het iets warmer te krijgen?
Verwarmen is verwarmen, of dat nu een héél klein beetje in een blender of een héél klein beetje in een pannetje is zou niet uit moeten maken.
pi_57651184
Het scheelt in ieder geval aan ruimte in de keuken.
Geen kastjes vol met pannen en geen fornuis nodig
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 17:27:43 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_57651247
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:51 schreef freecell het volgende:
Als het aan mij lag at ik 3x p dag warm, ah nee een salade voor de lunch vind ik ook lekker, ik ben gewoon niet gek op brood, crackers dat soort dingen

Ik weet niet zo goed wat ik van deze moeder en haar voeding moet denken, ergens heeft ze een punt en klinkt het niet raar, maar blijkbaar komt het kind toch nog van alles te kort.
pi_57651568
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef lily het volgende:
Het scheelt in ieder geval aan ruimte in de keuken.
Geen kastjes vol met pannen en geen fornuis nodig
Nee , maar wel een kast vol blenders, sapcentrifuges en een oven of een dehydrator...
pi_57651655
Oven lijkt me overbodig als je je eten niet verwarmt, of wilde je er appels in bewaren
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:50:59 #128
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57651716
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef moussy het volgende:

[..]

Als het aan mij lag at ik 3x p dag warm, ah nee een salade voor de lunch vind ik ook lekker, ik ben gewoon niet gek op brood, crackers dat soort dingen

Ik weet niet zo goed wat ik van deze moeder en haar voeding moet denken, ergens heeft ze een punt en klinkt het niet raar, maar blijkbaar komt het kind toch nog van alles te kort.
Oeh, ik ook.
Het enige wat ik het liefst rauw eet is vis en vlees. Dat is echt het lekkerst als het rauw is. ( en sla natuurlijk )
pi_57651908
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:59 schreef freecell het volgende:
Het wordt er blijkbaar wel iets warmer van.... Zouden ze het eten ook mogen fohnen om het iets warmer te krijgen?
Verwarmen is verwarmen, of dat nu een héél klein beetje in een blender of een héél klein beetje in een pannetje is zou niet uit moeten maken.
Klopt. Maar het vermalen an sich doet niet zoveel met de moleculaire textuur, en moussy (?) zei van wel. Verwarme daarentegen verandert het wel.
Maar sowieso wil ik geen lange winter door zonder een grote kom hete soep, en dat soort lekkers.
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef moussy het volgende:

Herkenbaar

Blijkbaar komt dat kind vanalles tekort? Valt wel mee, toch? Ik vond hem er niet ongezond uitzien, eigenlijk.
Haar keuze zou niet de mijne zijn, maar ik vond het echt wel meevallen, hoe ongezond die twee eruit zagen.
pi_57651975
Ik zou juist gek worden van een dieet zonder brood. Ik ben gek op brood.

Dat eten deze moeder en zoon toch ook niet?
pi_57652197
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:04 schreef lily het volgende:
Ik zou juist gek worden van een dieet zonder brood. Ik ben gek op brood.

Dat eten deze moeder en zoon toch ook niet?
Nee, dat is ook verhit.
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:29:53 #132
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57654083
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

ehm pardon, heb je haar reactie gelezen, uiterard voel ik me aangevallen, zo was het toch ook bedoeld?

She, jij wint meid, jij hebt gelijk en niemand anders, als jij dat graag wil horen dan krijg je dat van mij, ik heb geen zin in een welles/nietes spelletje.
Dat je weer meteen mij moet gaat beledigen en onzin dingen uit een vorig topic naar voren moet halen vind ik niet echt toevoegen aan een gezonde discussie.
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:32:20 #133
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57654160
Wat ik me afvraag, KAN een opgroeiend kind wel zonder koolhydraten? Of iig, nauwelijks koolhydraten?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_57655098
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:48 schreef freecell het volgende:
Oven lijkt me overbodig als je je eten niet verwarmt, of wilde je er appels in bewaren
Zoals ik al eerder zei...

Raw food hoeft ook niet koud te zijn. Alleen wordt het meestal maar tot 40 á 50 graden verhit.

Dus een oven kan wel gebruikt worden. Of een dehydrator, daar wordt het ook warm in.
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:05:45 #135
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57655335
Wat ik me nu afvraag is dit:

Oke, dan eet je dus super-super-super-gezond (volgens die moeder dan).

Wat is je winst? Is het niet een heel groot en leuk onderdeel van het leven, om lekker te kunnen eten en drinken? Eten is niet alleen voeden in de huidige maatschappij, maar ook een sociaal gebeuren. Oke, dan eet je dus alleen maar dat soort dingen, maar wat is de meerwaarde dan? Die 3 jaar die je puur hypothetisch gezien langer leeft? En misschien leef je niet eens langer, het LIJKT alleen wel veel langer.

Nee, ik kies dan liever voor "gewoon" verstandig eten, met af en toe een lekker rood wijntje (mét anti-oxidanten ) en een minder ecologisch verantwoord hapje, en ja, natuurlijk ook die lekkere warme stamppot in de winter, met een kuiltje jus

Véél beter voor je stressniveau en je algemeen gevoel van welbehagen ook volgens mij.
pi_57655563
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:05 schreef Vivi het volgende:
Wat ik me nu afvraag is dit:

Oke, dan eet je dus super-super-super-gezond (volgens die moeder dan).

Wat is je winst? Is het niet een heel groot en leuk onderdeel van het leven, om lekker te kunnen eten en drinken? Eten is niet alleen voeden in de huidige maatschappij, maar ook een sociaal gebeuren. Oke, dan eet je dus alleen maar dat soort dingen, maar wat is de meerwaarde dan? Die 3 jaar die je puur hypothetisch gezien langer leeft? En misschien leef je niet eens langer, het LIJKT alleen wel veel langer.

Nee, ik kies dan liever voor "gewoon" verstandig eten, met af en toe een lekker rood wijntje (mét anti-oxidanten ) en een minder ecologisch verantwoord hapje, en ja, natuurlijk ook die lekkere warme stamppot in de winter, met een kuiltje jus

Véél beter voor je stressniveau en je algemeen gevoel van welbehagen ook volgens mij.

Dat dus.

IK heb liever een (dan misschien wel íets korter) leven, waarin ik lekker eet (oké ze vind het dieet zelf lekker, mij lijkt het alleen niks).
Ik denk ook als dat kindje ouder wordt, inderdaad stiekem gaat eten wat hij niet mag. persoonlijk zou echt ik het niet leuk vinden als mijn eventuele kinderen later achter mijn rug om stiekem dingen gaan doen.
pi_57655622
Ik dacht hetzelfde, Vivi.

Ik geef die hypothetische 3 jaar van mijn leven er ook voor op (voor lekker eten en af en toe dingen eten/drinken die minder gezond zijn).
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:25:51 #138
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57655944
daar heb je een heel goed punt vivi, ben het met je eens!
pi_57657532
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:58 schreef Igraine het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei...

Dus een oven kan wel gebruikt worden. Of een dehydrator, daar wordt het ook warm in.
Ja en heb je ook de docu gezien, hij mocht niets warms eten.
pi_57657717
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef lxa het volgende:

[..]

En hij gaf aan dat het hem in de winter wel héél lekker leek om iets warms te eten Dat vind ik dan echt sneu om te horen...
pi_57658948
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef lxa het volgende:

[..]

Nee, ik heb het dan ook niet over dit specifieke geval maar over rawfood in het algemeen.

Het was trouwens een reactie op de post van Lily over de keukenapparatuur, niet op de documentaire...
pi_57658965
edit: dubbel lijkt me niet nodig...
pi_57659120
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:19 schreef freecell het volgende:

[..]

En hij gaf aan dat het hem in de winter wel héél lekker leek om iets warms te eten Dat vind ik dan echt sneu om te horen...
Zo sec gezegd vind ik dat ook sneu en mijn methode is het ook zeker niet.
Maar als je heel gericht vragen stelt aan een jongen van die leeftijd dan kan je al snel een beeld creëren.
Als je mij zou vragen wat ik níet leuk vind aan het moederschap dan kan ik je zo een paar dingen geven. Maar dat wil dan niet meteen zeggen dat ik het vreselijk vind om moeder te zijn

Ik denk dat er ergere dingen zijn dan dat wat deze moeder nu doet, al hoop ik van harte dat ze echt weet waar ze mee bezig is.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 22:13:40 #144
43556 miss_dynastie
pi_57659761
Die moeder doet me een beetje denken aan een kennis van me die er heilig van overtuigd was dat het kind ziek zou worden als ze ermee naar buiten zou gaan. Het kind bleef een hele poos binnen en toen ze voor het eerst na het ritje ziekenhuis-huis weer buiten kwam, werd ze ziek. 'Zie je nou wel', zei moeders. Duh, als het kind de buitenlucht niet gewend is . Als je een kind na vijf jaar weer een keer kaas geeft moet zijn lichaam eraan wennen. Allebei even logisch.

Ik vind het sneu voor het kind, dat wel, maar red Tom, kinderbescherming (Hugo Borst)? Waarom geen kinderbescherming voor de kinderen die met chips en chocola de straat op worden geschopt, die krijgen ook geen warme maaltijd...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 02:50:29 #145
150152 Queen_Bee
pi_57665587
Ik kreeg niet het gevoel dat wanneer t kind aan zou geven wat anders te willen proberen, dat moeder dat gaat toelaten zonder gevecht.
I'm super sonic man
pi_57666004
Lachen dat ze gluten gelijk koppeld aan astma.
Ze heeft iets gelezen en ze geloofd het nu, meerdere mensen vinden haar nu gek.

En de Bijbel? Misschien heeft ooit iemand dat wel eens gelezen en "klikte" er iets bij die persoon waarna hij dat geloofde en dat is nu zover gevorderd dat het geaccepteerd is.

Dat heeft hier inderdaad geen fuck mee te maken, maar wie kan nu met absolute zekerheid zeggen dat ze fout zit?
pi_57666501
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 06:56 schreef RickTheGreatest het volgende:
Lachen dat ze gluten gelijk koppeld aan astma.
Dat viel mij ook al op...
Fake it till you make it...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:32:09 #148
150152 Queen_Bee
pi_57666519
Niemand zegt dat ze echt fout zit.
I'm super sonic man
pi_57670913
Hij staat wel op uitzending gemist nu, hij doet het alleen niet bij mij.. zou ook aan mijn computer kunnen liggen.
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=1361&md5=aefab529d820efe4f23ad66ad094a4db

Edit: Hier doet ie het wel: http://weblogs.vpro.nl/vi(...)auw-online-bekijken/

[ Bericht 21% gewijzigd door Naamah op 28-03-2008 12:48:48 ]
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:16:03 #150
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57671579
Pff.. wat een zeikerd zeg die Hugo Borst.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_57672073
Wat ik nog het ergste vond van die documentaire was dat ze met kerst bij oma gingen eten en hun aten hun eten en de rest van de familie eendenborst ofzo. Begon ze over jus als zij dat zag het water met bloed vond ofzo. Weet het niet meer precies, maar iig echt zo aan dat jongetje vragen: vind jij dat ook zo.
Hij kwam op mij niet over of hij nou echt genoot van zijn eten. Over een toetje wat ze hadden zei hij: Ik vind het niet echt een toetje. En die moeder: Ja ik vind dat wel hoor.
Ook over gefrituurd eten: Dat is het allerslechtste eten, daar krijg je kanker van. (ik weet ook wel dat het niet goed voor je is, maar de manier waarop ze dat zei... Kan ik niet zo goed tegen )

die "citaten" zijn niet letterlijk hoor, kwam daar ongeveer op neer wat ik me herinner
pi_57672826
In principe is het natuurlijk een mooi streven van die moeder dat ze haar kind gezond wil laten eten, maar ik heb het idee dat zij wel heel extreem is in wat hij wel en niet mag eten. Ik kan me voorstellen dat wanneer haar zoon oud genoeg is en zelf mag bepalen wat hij wil eten dat hij juist al die ongezonde dingen gaat eten die hij vroeger nooit mocht, onder andere omdat hij zich zal afzetten tegen zijn moeder. Ik vind het raar dat als dat kind graag iets warms wil eten (blijkbaar heeft hij daar op dat moment een (lichamelijke) behoefte aan) dat zij dat haar kind niet wil geven. Te ongezond is niet goed, maar te gezond in deze zin ook niet.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:46:35 #153
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_57673553
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:05 schreef Vivi het volgende:
En misschien leef je niet eens langer, het LIJKT alleen wel veel langer.

Mij lijkt zo'n levenswijze niets, maar of het ongezond is, kan ik niet beoordelen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † vrijdag 28 maart 2008 @ 14:49:59 #154
7074 moussy
kuttekop
pi_57673629
Dat smoeltje van Tom in de docu als ie met de honden langs de vreettenten loopt... Toch sneu voor zo'n kind wat zelf al zegt ik denk dat ik klein ben omdat ik rauw eet.

Zou ze de honden ook appeltjes, gras en nootjes geven?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:57:48 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57673812
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:40 schreef Naamah het volgende:
Hij staat wel op uitzending gemist nu, hij doet het alleen niet bij mij.. zou ook aan mijn computer kunnen liggen.
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=1361&md5=aefab529d820efe4f23ad66ad094a4db

Edit: Hier doet ie het wel: http://weblogs.vpro.nl/vi(...)auw-online-bekijken/
Ah, dankjewel! Die ga ik van het weekend eens bekijken.

Overigens ben ik het met (ik geloof) ColdFeet eens dat er hier wel erg snel wordt ver-/geoordeeld, terwiijl de meesten van ons toch niet echt deskundig zijn op dit vlak.
En idd, als een kind moddervet is van de chips, cola en chocolade wordt daar eens stuk minder heisa om gemaakt.
  † In Memoriam † vrijdag 28 maart 2008 @ 15:09:06 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_57674004
In de docu vond ik de mensen er overigens echt niet ongezond uit zien, Tom heeft zelfs van die lekkere knijp-wangen Ik weet allemaal niet wat ik er van moet denken, ik vond Oma wel een punt hebben; Ik hoef echt geen 150 te worden, ik wil gewoon graag lekker eten.
pi_57674110
Het lijkt me voor zo'n jongetje heel lastig om tussen z'n oma en moeder in te staan die op een lieflijk toontje toch best een "deze discussie hebben we al zovaak gehad" bijtend gesprek met elkaar hebben.

Het deed me ook heel erg denken aan het boek/film "About a Boy", waar een jongetje met een vergelijkbare (maar veel labielere) moeder leeft, en zich op een gegeven moment ook gaat afzetten. Ik hoop dat moeder en zoon de rest van hun leven een goede band zullen houden, en ik ben benieuwd hoe moeder zich met haar zoon gaat redden mocht hij wel stevig gaan puberen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 15:17:47 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57674165
Ik vind de moeder echt indoctrinerend overkomen naar haar zoontje, en dat geooi met het woord kanker.. voor een bepaald soort leefwijze alle respect , al vind ik het voor een kind onverantwoord. Maar hoe ze haar zoontje dingen oplegt woorden in de mond legt en gewoon bang maakt, vind het echt ziek.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 15:17:50 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57674166
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:09 schreef moussy het volgende:
ik vond Oma wel een punt hebben; Ik hoef echt geen 150 te worden, ik wil gewoon graag lekker eten.
Vivi is toch nog geen oma?

† In Memoriam † vrijdag 28 maart 2008 @ 15:25:32 #160
7074 moussy
kuttekop
pi_57674338
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Vivi is toch nog geen oma?

Ga dan ook niet wachten tot het weekend om te kijken!! Tis best interessant, maar mn milky way smaakte er niet minder om!
pi_57674465
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

Overigens ben ik het met (ik geloof) ColdFeet eens dat er hier wel erg snel wordt ver-/geoordeeld, terwiijl de meesten van ons toch niet echt deskundig zijn op dit vlak.
En idd, als een kind moddervet is van de chips, cola en chocolade wordt daar eens stuk minder heisa om gemaakt.
Ik heb me toch wel enigzins verdiept in het eetpatroon van de mens, daar ik zelf zowieso last heb met bepaalde voedingsmiddelen (spastische darm+colitus ulcerosa waardoor ik gewoon last krijg van sommige voedingsproducten) maar ook eetproblemen heb gehad.
Mijn moeder pastte ook weleens rigoreuze dingen toe in het dieet (tjah, mensen worden worden soms gewoon gebrainwashed van het moet gezond en goed, en afvallen, zonder er daadwerkelijk verstandig mee om te gaan), en of het daardoor nou komt of niet, maar vervolgens ben ik eetproblemen door gaan ontwikkelen vanaf kind af aan (teveel eten, te weinig eten), waar ik overigens intussen wel vrij suksesvol vanaf ben, maar wel na een serieuze behandeling hiervoor.

Daarbij houd ik me ook bezig met het voedingspatroon van diverse diersoorten, waardoor ik ook ben gaan nadenken over het orginele eetpatroon van de mens.

De mens is een omnivoor, en is over de lange tijd daartoe ook ontwikkelt. We hebben niet zo'n uitgebreid verteringssysteem als een totaal vegetarische diersoort.
We hebben ook niet het verteringssysteem van een carnivoor.

Ik snap niet dat als ze helemaal back to basics wilt ze niet een uitgebreidener dieet toepast, ik zou dan ook rauw vlees en rauwe vis en insecten toepassen. Er zijn zoveel dingen te bedenken!

Van vlees krijg je niet bij voorbaat kanker, wel zou er idd zeker verstandiger omgegaan kunnen worden met vlees.
En suiker bij voorbaat vergif? Er zijn diersoorten die juist afhnakelijk zijn van die suikers.

En daarbij zijn er nog genoeg dingen waar je wel kanker van kunt krijgen of wat, dingen die ze zich wel tot zich krijgen ondanks het dieet.

Maar daarbij, je kind voor zulke dilemma's te zetten, de manier hoe ze het verkoopt naar haar kind doen mij toch vermoeden van andere dingen, dat haar beweegredenen niet geheel zuiver zijn, maar idd meer een middel van controle en het afzetten tegen de maatschappij (ik voel een stukje bitterheid en radicaliteit).
Ik snap ook helemaal niet dat ze de discussie met kinderen aangaat, ik mis dan de discussie tussen haar en mensen die bijv nader onderzoek hebben gedaan naar het oorspronkelijke dieet van mensen, of vergelijkbare diersoorten, alsmede ook artsen/dietisten.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:21:39 #162
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57675593
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

Niks waar "té" voor staat is goed lijkt me . Ik heb een gezonde afkeer van fanatici, op welk gebied dan ook. Hoewel veel chips en andere "zooi" aan je kinderen voeren vaak meer te maken heeft met gemakzucht dan met overtuiging neem ik aan .
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:38:03 #163
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57679615
Niet alleen met gemakzucht Vivi, daarmee zou je een hoop ouders tekort doen. Sommige mensen weten echt niet beter en dat is ook niet zo vreemd als zelfs CB's en scholen compleet oblivious zijn. Notabene het voedingscentrum noemt een boterham met kaas, 'gezond' .
En dat heeft echt met de Nederlandse cultuur te maken; als ik dan even terugblik op het mediterrane...daar is de eetcultuur veel zuiverder. Snoep is echt een uitzondering en wordt zelfs doorgaans gemaakt door opoe.
Kinderen eten veel vis, onverkloot vlees en ontzettend veel groenten en olieen.
Neem de Japanse cultuur; wederom 1 die zich beperkt tot hele zuivere en onbewerkte producten.
Niet voor niets scoren deze 2 gebieden hoog op de bejaarden ladder.

Gezond eten is geen wetenschap hoor; gewoon een zoveelste truukje wat je even onder de knie moet krijgen.
En als ik moet kiezen tussen dit ventje en de kids met overgewicht die op rommel leven, dan kies ik zonder twijfel voor dit ventje. Iets aanleren is namelijk makkelijker dan iets afleren.
pi_57680629
SHE, ik denk dat het voor een groot deel ook heeft te maken met het huidige aanbod, hoor. De chips, het snoep, de snacks, al die additieven die worden ingeschakeld om onsmakelijke dingen eetbaar te maken... Dat was er 'vroegah' nog niet. En ik denk dat dat in Italie inmiddels ook gewoon in de supermarkten ligt.
En idd een beetje zelfstandig denken. In het begin van de discussie hier begon iemand over 'je geeft je kind toch geen rauwe vis ', nee, volgens de 'bevoegde instanties' niet.
Maar KD-fotografie postte ook nog, zag ik net, dat allerlei bronnen op internet aangaven dat smeerleverworst gezond en verantwoord broodbeleg is. Sja, dan denk ik, lees de ingredientenlijst even door en gooi het weg...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:38:30 #165
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57681009
Lieve CF, daar leg je de vinger toch op de zere plek?
NADENKEN
Je kan toch lezen? Je kan toch nadenken?
En KD heeft van mij netjes de info achter leverworst gekregen, maar daar heeft ze netjes overheen gelezen. Is niet boeiend genoeg. Bij je eigen overtuiging blijven, dat is wat boeiend is.

En ja, in Italie ligt ook snoep in de winkel, maar neem een willkeurige dorpsvrouw en ze zal je aankijken of je het over voodoo hebt. Zelfs italianen zijn nog anal over hun eten.
Waarmee ik niet wil zeggen dat snoep per defintie niet mag, maar elke imbeciel kan zien dat er nul voedingsstoffen en een shitload aan rommel in zit.
Wat kies je?
En als je een instantie nodig hebt om je boerenverstand te gebruiken dan vrees ik met grote vrezen..

broodje kaas - sashimi van zalm..hmmmm
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:44:00 #166
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57681190
SHE, nogmaals, zou je aub kunnen stoppen mij te bashen, is het net niet erg genoeg uit de hand gelopen denk je zelf?
Als jij mij nu gewoon negeerd en ik jou dan is er toch niks aan de hand, wat doe je toch moeilijk en waarom moet je perse altijd iedereen beledigen?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:47:37 #167
150152 Queen_Bee
pi_57681305
Gelukkig had ik dit topic al in mn AT
I'm super sonic man
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:50:08 #168
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_57681379
nu geen tijd even een tvpeetje om t later eens door te lezen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:57:06 #169
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57681603
Mwoh..wat leverworst en kaas etc betreft weten mensen misschien niet veel beter, maar je moet wel het IQ van een amoebe hebben wil je niet bewust zijn van het feit dat chips, cola en Big Tasty' s nu niet echt onderdeel zijn van een uitgebalanceerd dieet.

Heb net de docu bekeken, laat ik het zo zeggen; het verbaast me niet echt dat er geen man aan de tafel zit

Buiten de uiterlijke gelijkenis met dit vind ik die moeder nu niet echt het toppunt iemand die een gezellige atmosfeer om zich heen weet te creeeren .
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:58:40 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57681657
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:44 schreef KD-fotografie het volgende:
SHE, nogmaals, zou je aub kunnen stoppen mij te bashen, is het net niet erg genoeg uit de hand gelopen denk je zelf?
Als jij mij nu gewoon negeerd en ik jou dan is er toch niks aan de hand, wat doe je toch moeilijk en waarom moet je perse altijd iedereen beledigen?
Ga eens weg.:{
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:16:35 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57682134
* Isdatzo pakt popcorn.
Huilen dan.
pi_57682411
dit is niet normaal meer... ik ga die documentaire ook eens bekijken.
A little bit hateful
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:25:48 #173
150152 Queen_Bee
pi_57682463
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:16 schreef Isdatzo het volgende:
* Isdatzo pakt popcornnoten.
I'm super sonic man
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2008 @ 21:32:10 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57682676
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:57 schreef Vivi het volgende:
Mwoh..wat leverworst en kaas etc betreft weten mensen misschien niet veel beter, maar je moet wel het IQ van een amoebe hebben wil je niet bewust zijn van het feit dat chips, cola en Big Tasty' s nu niet echt onderdeel zijn van een uitgebalanceerd dieet.
Nou ik werd eens benaderd door een telefonisch enquête bureau die me wat vragen wilde stellen over een Magnum van Ola. Een van de vragen was "Denkt u dat er in een pakje roomboter méér of minder calorieën zitten dan in een magnum?" Op mijn antwoord "Nou meer lijkt me een veilige gok" werd zeer enthousiast gereageerd... "Ja inderdaad in een pakje roomboter zit wel tot 3 maal zoveel calorieën!"

Op mijn opmerking dat ik maar zelden een stokje in een pakje roomboter steek om hem vervolgens in een kwartiertje op te likken werd minder enthousiast gereageerd.
  Jubileum moderator vrijdag 28 maart 2008 @ 21:32:31 #175
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57682691
*kijkt even streng om het hoekje*

Move along people, nothing to see here. Ontopic weer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57683797
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:57 schreef Vivi het volgende:
Dat klopt, ja. Maar ik schrik soms van mijn eigen onwetendheid als het gaat om eten. En dan heb ik er nog wel een beetje verstand van, omdat ik er veel over lees en er deels mijn brood mee verdien.

Heel veel kant-en-klaarproducten bevatten somehow gewoon griezelig veel calorieen en hulpstoffen. Nou hoef je ook weer niet van ieder additiefje meteen te gaan gillen, natuurlijk. Maar weten wat je eet is toch wel fijn.

KD, ik geloof niet dat het bedoeld is als bash-gedrag. Noch van SHE, noch van mij. Je hebt wel een wat lastige manier van discussieren; je bent erg overtuigd van je eigen punt, maar echt goed argumenten aandragen doe je niet.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:39:52 #177
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57684603
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

KD, ik geloof niet dat het bedoeld is als bash-gedrag. Noch van SHE, noch van mij. Je hebt wel een wat lastige manier van discussieren; je bent erg overtuigd van je eigen punt, maar echt goed argumenten aandragen doe je niet.
Ik heb het ook niet over jou maar geloof me, wat ze vanavond geflikt heeft valt onder bashen, niet in dit topic maar wel in een ander topic, het is niet voor niks verwijderd ( ik was dom, een mongooltje, achterlijk, uitspraken over het ouder zijn en veel meer)
ik heb haar daar ook gevraagd hiermee te stoppen maar om de een of andere reden kan ze dat niet en bleef ze schelden en uitdagen, ik heb overigens niet teruggescholden of wat ook.

En ik ben helemaal niet overtuigd van mijn eigen standpunt, ik vroeg gewoon hoe het zat daarmee meer niet en sta open voor de meningen van anderen.
Alleen vraag ik me af waarom ik jullie wel zou moeten geloven en diverse voedingsinstanties niet.
Dat ik daarom meteen overal waar ik kom op Fok! uitgescholden moet worden begrijp ik alleen niet, is dat zo vreemd?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:41:34 #178
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57684641
Ik schrik nog dagelijks van mijn onwetenheid. En dat terwijl ik echt 15 jaar voeding als specialisme heb.
Zoveel mensen, zoveel gevaren en ik kan onmogelijk een 'proven concept' uitschrijven. Dat zou me duur komen te staan.
Ik kan me hooguit focussen op 1 mens en daar al mijn kennis, tijd en energie in proppen en hopen dat het uitpakt zoals het in theorie werkt.
Natuurlijk is er wel een algemene beproefde methode en die houd ik , hoe dom het ook klinkt, maar aan:

- groeit het aan een boom, struik of plant
- heeft het gebloed
- kun je het uit de grond frotten

Eet het.
Klinkt simplistisch, maar in deze tijden kun je het wellicht maar beter simpel houden. In een supermarkt zou ik namelijk een kleine 5 uur bezig zijn om alle labels te lezen. Ik heb wel wat beters te doen.
En dan nog moet je maar hopen dat iemand geen weirde intolerantie heeft, of gevoelige darmen, of cluster hoofdpijn..want ook dan gaat die simpele theorie niet altijd op.

( verder is voeding ontzettend leuk/gezellig/lekker en fijn hoor )
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:43:57 #179
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57684704
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:39 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over jou maar geloof me, wat ze vanavond geflikt heeft valt onder bashen, niet in dit topic maar wel in een ander topic, het is niet voor niks verwijderd ( ik was dom, een mongooltje, achterlijk, uitspraken over het ouder zijn en veel meer)
ik heb haar daar ook gevraagd hiermee te stoppen maar om de een of andere reden kan ze dat niet en bleef ze schelden en uitdagen, ik heb overigens niet teruggescholden of wat ook.

En ik ben helemaal niet overtuigd van mijn eigen standpunt, ik vroeg gewoon hoe het zat daarmee meer niet en sta open voor de meningen van anderen.
Alleen vraag ik me af waarom ik jullie wel zou moeten geloven en diverse voedingsinstanties niet.
Dat ik daarom meteen overal waar ik kom op Fok! uitgescholden moet worden begrijp ik alleen niet, is dat zo vreemd?

1. Je was zelf degene die in de aanval ging. Mijn return was slechts een logische
2. Je bent zelf niet vies van een aanmatigende toon, waarin je doet voorkomen alsof ik uit mijn nek klets en feiten simpelweg ontkent.
3. Wees dan ook een echte volwassene en laat DIT TOPIC IN GODSNAAM MET RUST!

en dat is ook wat ik zei over jou als ouder; ik kan niet geloven dat jij verantwoordelijk bent voor een mensenleven.

Good god.:{
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:45:26 #180
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57684739
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:16 schreef Isdatzo het volgende:
* Isdatzo pakt popcorn.
* Isdatzo pakt nog een bak.
Huilen dan.
pi_57684753
SHE, je asperge komt weer naar boven

Nah laat ik mij maar eruit houden.
A little bit hateful
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:54:12 #182
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57684966
Ja wat?
Ik ben dit gezeik echt spuugzat. Ik moet echt elke minuut op mijn handen gaan zitten om dat afgrijselijk lelijke mokkel niet met de neus op de feiten te drukken,
Dan is het maar autistisch, of onfatsoenlijk, maar ik krijg echt de fucking ziekte van dit hopeloze mormel wat zich moeder noemt. Ik sta er echt van te kijken dat dit mensen groot brengt.

En voor jou KD, en dan hoef ik je nooit meer te lezen;

Je bent een irritant kutwijf. Die zich in een cordon van zelfmedelijden hult omdat iemand haar tegenspreekt.
Jij deed niks, ik was de boosdoener en jij had natuurlijk helemaal niets kwaads in de zin.
Luister, ik ken jouw soort en ik heb er een broertje dood aan.Het zijn dezelfde griezelige wijven die de levens van duizenden kinderen en mannen verneuken, door hun manipulatieve manier van redeneren.
Vergeef me, maar ik krijg nog liever een ban dan dat ik jou in de waan laat dat je echt iets zinnigs te melden hebt,
Je bent een onvoorstelbaar lelijk mormel, met het karakter van een rozijn en ik zou echt de wereld geven om jouw soort van reproductie te weerhouden.

Waarom? Omdat ik zie wat het doet. En jij in al je naive stupiditeit eenzelfde vrouw groot gaat brengen.
Dat je mag krijgen wat je verdient. En als jij elke morgen ziet hoe de spiegel eruit ziet, dan denk ik dat je dat allang hebt gekregen.

Alsjeblieft zeg .

PS; Apen krijgen geen AIDS,
pi_57685027
* janimie corrigeert ff ......
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

* Isdatzo pakt nog een bak pindaatjes.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:56:44 #184
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57685050
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:43 schreef SHE het volgende:

[..]

1. Je was zelf degene die in de aanval ging. Mijn return was slechts een logische
2. Je bent zelf niet vies van een aanmatigende toon, waarin je doet voorkomen alsof ik uit mijn nek klets en feiten simpelweg ontkent.
3. Wees dan ook een echte volwassene en laat DIT TOPIC IN GODSNAAM MET RUST!

en dat is ook wat ik zei over jou als ouder; ik kan niet geloven dat jij verantwoordelijk bent voor een mensenleven.

Good god.:{
1. Ehm nee, en het bewijs staat nog in het andere topic.
2. Ik ben niet overtuigd van jouw mening en stel dus ook wat kritische vragen, maar dat heeft niks met jou persoonlijk te maken.
3. Wees jij eens echt volwassen en scheld mij niet uit in andere topics en ga hier de onschuld zelf spelen, ik heb ook gelezen wat je over iemand anders hebt geschreven daar, voor dat het was weggehaald, dat was ziek, echt ik heb zelden zulke verotte opmerkingen gelzen over een vrouw die notabene net is bevallen en niet eens zelf aanwezig was in dat topic, je haalt kinderen en partners erbij om je gelijk te halen, dat is triest!!

En waarom niet, omdat ik mijn dochtertje smeerleverworst op brood geef.
Maar je hoeft je niet druk te maken om mijn kind, ze doet het perfect en ontwikkeld zich exact zoals het hoort en bovenal, ze is een schat van een meid!
pi_57685073
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:39 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Als het gaat om dat ongezond-etentopic, dan heb ik dat helemaal gemist, terwijl ik toen wel meelas. Afijn, als jij het zegt, ook goed.

Ik heb niet beweerd dat je in alles precies het tegengestelde moet doen van wat het voedingscentrum voorschrijft Absoluut niet. Er wordt veel onderzoek gedaan naar voedsel, en in mijn ervaring loopt bijvoorbeeld het voedingscentrum vaak achter met recent onderzoek. Daarnaast is het feit dat het voedingscentrum niet bepaald onafhankelijk is voor mij een goede reden om scherp te blijven en kritisch.
Wat trouwens ook geldt voor de nieuwste wetenschappelijke onderzoeken; slecht opgezet onderzoek toont dingen ook slecht aan! Geloof me, er is veel kaf onder het koren.

Mijn ervaring op Fok! is sowieso dat de mensen die het hardst roepen dat ze openstaan voor discussie en helemaaaaal geen lange tenen hebben meestal gebrek aan zelfkennis hebben

@ SHE: die nachos con todos van jou, valt dat ook onder de basisregels?
pi_57685130
waar gaat het heen met deze topic
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:01:02 #187
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57685177
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:54 schreef SHE het volgende:
Ja wat?
Ik ben dit gezeik echt spuugzat. Ik moet echt elke minuut op mijn handen gaan zitten om dat afgrijselijk lelijke mokkel niet met de neus op de feiten te drukken,
Dan is het maar autistisch, of onfatsoenlijk, maar ik krijg echt de fucking ziekte van dit hopeloze mormel wat zich moeder noemt. Ik sta er echt van te kijken dat dit mensen groot brengt.

Je bent een irritant kutwijf. Die zich in een cordon van zelfmedelijden hult omdat iemand haar tegenspreekt.
Jij deed niks, ik was de boosdoener en jij had natuurlijk helemaal niets kwaads in de zin.
Luister, ik ken jouw soort en ik heb er een broertje dood aan.Het zijn dezelfde griezelige wijven die de levens van duizenden kinderen en mannen verneuken, door hun manipulatieve manier van redeneren.
Vergeef me, maar ik krijg nog liever een ban dan dat ik jou in de waan laat dat je echt iets zinnigs te melden hebt,
Je bent een onvoorstelbaar lelijk mormel, met het karakter van een rozijn en ik zou echt de wereld geven om jouw soort van reproductie te weerhouden.

Waarom? Omdat ik zie wat het doet. En jij in al je naive stupiditeit eenzelfde vrouw groot gaat brengen.
Dat je mag krijgen wat je verdient. En als jij elke morgen ziet hoe de spiegel eruit ziet, dan denk ik dat je dat allang hebt gekregen.

Alsjeblieft zeg .

Schitterend..
Huilen dan.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:01:10 #188
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57685181
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:54 schreef SHE het volgende:
Ja wat?

Alsjeblieft zeg .

zou je aub een keer fatsoenlijk in discussie kunnen gaan zonder meteen te schelden en te beledigen, is dat nou echt zoveel gevraagd?
En nee ik ben niet geheel onschuldig, maar ik ga jou niet uitschelden omdat je een andere mening hebt, dat is infantiel en deed ik 10 jaar terug toen ik nog wel eens op een chat kwam, er is een reden voor dat ik daar niet meer kom.
Jij geeft kritiek op mij en mijn ouderschap, mijn dochtertje zal hopenlijk toch wel meer respect krijgen voor haar medemens dan jij en een discussie normaal en fatsoenlijk kunnen oplossen inplaats van meteen hysterisch te gaan schelden als een viswijf.
pi_57685191
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:59 schreef janimie het volgende:
waar gaat het heen met deze topic
Je moet nu een kant kiezen en dan doen alsof je er verstand van hebt. Oh en het helpt ook als je onder de gordel dingen ga uiten.

Ik heb het geprobeerd, maar het leek mij leuker om de natural selection zijn werk te laten doen.
A little bit hateful
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:01:55 #190
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57685197
Jazeker, want als je die maakt van scratch is daar niets mis mee.

nachos: mais
todos: oude kaas, vlees, tomaten, paprika, creme fraiche, pepers, meer tomaten en nog een shitload aan tomaten.
Schijf van 7 , trut!

Maar even serieus; nee, nachos con todos valt niet onder gezonde voeding. Maar het is wel een betere keus dan een bezoekje aan een snackbar. Keuzes
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:02:16 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57685208
Entertainment ten top, ga zo verder.. ik amuseer me wel
Huilen dan.
pi_57685210
She heeft een overschot aan energie dankzij die nachos con todos.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:03:27 #193
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57685237
Ik vind bepaalde opmerkingen iig veel te ver gaan.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:05:30 #194
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57685297
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:01 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

zou je aub een keer fatsoenlijk in discussie kunnen gaan zonder meteen te schelden en te beledigen, is dat nou echt zoveel gevraagd?
En nee ik ben niet geheel onschuldig, maar ik ga jou niet uitschelden omdat je een andere mening hebt, dat is infantiel en deed ik 10 jaar terug toen ik nog wel eens op een chat kwam, er is een reden voor dat ik daar niet meer kom.
Jij geeft kritiek op mij en mijn ouderschap, mijn dochtertje zal hopenlijk toch wel meer respect krijgen voor haar medemens dan jij en een discussie normaal en fatsoenlijk kunnen oplossen inplaats van meteen hysterisch te gaan schelden als een viswijf.
Zelfs in een ordinaire bitchfight ben je nog niet in staat 1 argument te geven waarom ik dat NIET zou doen.
Luister dame, je bent zo oblivous dat de lampen ben jou thuis waarschijnlijk uit springen als je de kamer binnenloopt.
Zelfs nu heb je niet door hoe tergend zuigend je bent.
Geef me ingodesnaam 1 goede reden waarom ik met jou in gesprek moet?
Je kunt niet eens volzinnen produceren, laat staan dat je de implicaties ervan begrijpt.

En dan ben ik notabene hartstikke autistisch.
Wil je raden wat het jou maakt?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:06:32 #195
150152 Queen_Bee
pi_57685332
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:03 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het wel amusant.
I'm super sonic man
pi_57685389
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:06 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik vind het wel amusant.
Je lokt weer slowchat uit en dan maak je weer topics dood.
A little bit hateful
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:09:35 #197
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57685425
Leuk kunnen schrijven vind ik geen excuus om mensen te kwetsen, en aan te vallen op dingen die helemaal niet relevant zijn voor de discussie.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:09:59 #198
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57685434
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Zelfs in een ordinaire bitchfight ben je nog niet in staat 1 argument te geven waarom ik dat NIET zou doen.
Luister dame, je bent zo oblivous dat de lampen ben jou thuis waarschijnlijk uit springen als je de kamer binnenloopt.
Je kunt niet eens volzinnen produceren, laat staan dat je de implicaties ervan begrijpt.

Nogmaals, warom zo persoonlijk tekeer gaan? wat is het nut hiervan?
Waarom ben jij nu eigenlijk pissed op mij? omdat ik je mening niet deel? boeiend, dat zullen veel meer mensen niet doen.
Zoveel mensen, zoveel meningen.

Maar je kent mij niet, je hebt mij nog nooit ontmoet en je gaat nu uit van een paar losse woorden en baseerd daar al meteen een hele negatieve mening op.
Nou kan mij het weinig boeien dat jij mij een onaangenaam mens vind alleen vind ik het wel irritant dat je zo de behoefte hebt om te schelden en te tieren, die tijd ben ik voorbij namenlijk.
pi_57685451
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:01 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd, maar het leek mij leuker om de natural selection zijn werk te laten doen.
pziez, ff genieten tot een ieder de messcherpe nagels weer heeft ingetrokken
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:11:34 #200
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57685467
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:09 schreef Vivi het volgende:
Leuk kunnen schrijven vind ik geen excuus om mensen te kwetsen, en aan te vallen op dingen die helemaal niet relevant zijn voor de discussie.
Kwetsen zal ze me niet, ze kent me immers niet.
Zou iemand het zeggen die mij echt kent dan zou het wat anders zijn maar gelukkig is dat niet zo.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:11:46 #201
150152 Queen_Bee
pi_57685477
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:08 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Je lokt weer slowchat uit en dan maak je weer topics dood.
Oh sorry, ik geef toe dat het mijn schuld is.
I'm super sonic man
pi_57685485
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:03 schreef Vivi het volgende:
Nee joh, ik houd wel van wat entertainment.. ga zo verder dames.
pi_57685499
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:11 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ff snel quoten in geval van edit

vrijdag 28 maart 2008 @ 23:14:23 #204
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57685549
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:12 schreef MazigeWafkees het volgende:

[..]

Nee joh, ik houd wel van wat entertainment.. ga zo verder dames.
Hoe entertainend het ook is voor jou en anderen, ik kap er mee, heb mijn mening gegeven en die is duidelijk geloof ik.
Ik ga nog ff lekker bankhangen met de man van wie ik het leven kapot maak.
pi_57685554
Komt dit nu allemaal doordat er zoveel kunstmatige troep aan She's en KD's voedsel wordt toegevoegd?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:15:04 #206
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57685569
SHE, je kan grappig schrijven, en ja, ik kan een lach niet onderdrukken vaak, maar dat staat natuurlijk los van het feit dat ik me afvraag waarom je je zo enorm op laat naaien? Is het nu werkelijk zo'n issue dat je je niet meer kan beheersen en iemands kind bij de discussie sleept, terwijl dat er helemaal niets mee te maken heeft?

Het komt iig op mij over alsof je behoorlijk gefrustreerd bent over het een of ander, en ik snap ook niet zo goed waarom je je " autisme" in elk topic erbij sleept alsof het een of ander wapenfeit is?

Als iemand je niet ligt, laat het lekker links liggen en laat diegene in zijn (haar) waarde, dan is het gewoon niet aan diegene besteedt, aan wie dat dan ook ligt. Het is niet alsof het een slecht mens is ofzo verder dat je zo van leer moet trekken...Namaste, enzo
pi_57685596
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:14 schreef _Arual_ het volgende:
Komt dit nu allemaal doordat er zoveel kunstmatige troep aan She's en KD's voedsel wordt toegevoegd?
DAT zal ut zijn
pi_57685605
nouuuu schatjes, niet stoppen
pi_57685668
catfight is over ?
pi_57685688
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:11 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

En weer heb je het voorelkaar KD kapt ermee en SHE post waarschijnlijk nog maar één bericht uit frustratie

Ik kap er ook mee!
A little bit hateful
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:25:53 #211
150152 Queen_Bee
pi_57685860
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:19 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

En weer heb je het voorelkaar KD kapt ermee en SHE post waarschijnlijk nog maar één bericht uit frustratie

Ik kap er ook mee!
! Het spijt me
I'm super sonic man
pi_57685871
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:05 schreef SHE het volgende:

[..]

SHE, je hebt wel een punt met wat je vertelt. Maar de manier waarop je de discussie aangaat is nogal ehm agressief en defensief. Het is jouw weg of de snelweg. Je zal ongetwijfeld een punt hebben met wat je verteld, want je benadrukt dat je er 15 jaar ervaring mee hebt. Maar je discussie-manier... Je speelt het erg persoonlijk.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:30:06 #213
150152 Queen_Bee
pi_57685952
't Is toch ook persoonlijk?
I'm super sonic man
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:30:48 #214
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57685970
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:15 schreef Vivi het volgende:
SHE, je kan grappig schrijven, en ja, ik kan een lach niet onderdrukken vaak, maar dat staat natuurlijk los van het feit dat ik me afvraag waarom je je zo enorm op laat naaien? Is het nu werkelijk zo'n issue dat je je niet meer kan beheersen en iemands kind bij de discussie sleept, terwijl dat er helemaal niets mee te maken heeft?

Het komt iig op mij over alsof je behoorlijk gefrustreerd bent over het een of ander, en ik snap ook niet zo goed waarom je je " autisme" in elk topic erbij sleept alsof het een of ander wapenfeit is?

Als iemand je niet ligt, laat het lekker links liggen en laat diegene in zijn (haar) waarde, dan is het gewoon niet aan diegene besteedt, aan wie dat dan ook ligt. Het is niet alsof het een slecht mens is ofzo verder dat je zo van leer moet trekken...Namaste, enzo
En waar bemoei jij je nou eigenlijk mee?
Serieus? Wat de neuk denk jij mij nou voor wijsheden toe te bedelen?
Nog geen 2 jaar geleden was jij degene die en plein publique werd weggelachen omdat je je in de meest treurige situatie bevond waar een mens zich in kan bevinden. En je schroomde niet er eerlijk over te zijn en heel de wereld te laten delen in je misere
Dat je nu in staat bent geweest een paar pond vlees eruit te persen maakt je niet ineens verlicht ofzo.

Pleur toch op Vivi, je kent me beter dan dit. Zet lekker tik-tak op en schuifel verder.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:32:02 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57686002
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:30 schreef Queen_Bee het volgende:
't Is toch ook persoonlijk?
Idd, kom niet aan mijn smeerleverworst want dan kom je aan mij!

pi_57686041
Sorry, maar heeft SHE het over Vivi's ongewenste zwangerschap in een Rauwkost etende jongetje topic?

Dit is geen stookpost, maar puur om meer informatie over de achtergronden op te vragen.
A little bit hateful
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:34:00 #217
150152 Queen_Bee
pi_57686042
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:32 schreef Vivi het volgende:

[..]

Idd, kom niet aan mijn smeerleverworst want dan kom je aan mij!

Het gaat klaarblijkelijk om KD en SHE, ja. Er zullen genoeg andere mensen smeerworst eten waar SHE niet zo op reageert dus persoonlijk ja.
I'm super sonic man
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:34:44 #218
150152 Queen_Bee
pi_57686063
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:33 schreef Liquidootje het volgende:
Sorry, maar heeft SHE het over Vivi's ongewenste zwangerschap in een Rauwkost etende jongetje?
Fill me in, ik wilde al bijna post geschiedenis gaan bekijken
I'm super sonic man
pi_57686084
ja, nu wil ik het ook wel weten.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:36:11 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57686099
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:35 schreef MazigeWafkees het volgende:
ja, nu wil ik het ook wel weten.
Anders ik wel.
Huilen dan.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:37:28 #221
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57686128
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:26 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

SHE, je hebt wel een punt met wat je vertelt. Maar de manier waarop je de discussie aangaat is nogal ehm agressief en defensief. Het is jouw weg of de snelweg. Je zal ongetwijfeld een punt hebben met wat je verteld, want je benadrukt dat je er 15 jaar ervaring mee hebt. Maar je discussie-manier... Je speelt het erg persoonlijk.
Als ik een punt heb, wat de neuk doet het er dan toe HOE ik het breng.
Ik heb mijn punt hier al op duizend manieren gebracht. Ik ben gekke Henkie niet. Als er een enkeling is die te achterlijk is om het te volgen dan zie ik mezelf niet genoodzaakt mezelf te nuanceren.
Dat heb ik te vaak getracht, met deze idioterie als gevolg.

Ik ben bij nader inzien liever duidelijk, Vergeef me.
pi_57686134
nog 80 posts te gaan volor het slotje erop gaat
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:37:45 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57686135
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Nog geen 2 jaar geleden was jij degene die en plein publique werd weggelachen omdat je je in de meest treurige situatie bevond waar een mens zich in kan bevinden. En je schroomde niet er eerlijk over te zijn en heel de wereld te laten delen in je misere
Dat je nu in staat bent geweest een paar pond vlees eruit te persen maakt je niet ineens verlicht ofzo.

Pleur toch op Vivi, je kent me beter dan dit. Zet lekker tik-tak op en schuifel verder.
Dit is dus mijn punt, dat je mijn postgeschiedenis erbij sleept vind ik trouwens een zwaktebod van je, dat is wel erg makkelijk he, om iemand monddood te maken. (Daarbij, de meest trieste situatie? Mwoh, valt mee hoor.)

En ik deel jou helemaal geen wijsheden toe meid, steeds minder naarmate deze discussie vordert, ik herinner je alleen maar even aan je eigen ondertitel.

Wb dat paar pond vlees eruit persen, idd Dat maakt je niet *ineens* verlicht, daar heb je gelijk in, en dat beweer ik ook nergens, alleen sommige mensen maken naarmate ze ouder worden een bepaald proces door, dat heet "volwassen worden". Hoe jij nu als een krijsende kleuter mensen onder de gordel probeert te pakken vind ik daar geen voorbeeld van overigens.

Dat je hier begint te janken waar anderen zich mee bemoeien vind ik zacht gezegd nogal curieus op een openbaar forum...

Ik zou zeggen, chill, schenk een wodka en en post nog een lekker recept
pi_57686156
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:30 schreef SHE het volgende:

[..]

SHE, rustig!!
Ik schenk een stoli voor je in en dan gaan we weer gezellig naar de CUL SC toe!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:38:42 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57686163
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:33 schreef Liquidootje het volgende:
Sorry, maar heeft SHE het over Vivi's ongewenste zwangerschap in een Rauwkost etende jongetje topic?

Dit is geen stookpost, maar puur om meer informatie over de achtergronden op te vragen.
For the record, mijn zwangerschap was NIET ongewenst.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:39:01 #226
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57686172
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

SHE, rustig!!
Dat zeg ik
pi_57686209
Nou ja zeg, als ik nog es wat wil zeggen op een post van SHE zal ik me wel 2x bedenken zeg. Christus, wat een aangebrand type!

Hoi Hara en Liquidootje
pi_57686257
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:34 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Fill me in, ik wilde al bijna post geschiedenis gaan bekijken
Wie ben ik ook dat te uiten?
Wie ben ik om te vertellen over dingen waar ik niets van weet, behalve dat er iets was over een vivi die tijdelijk van vrouwen hield, tijdelijk veel rondslette, plotseling zwanger werd en nu weer helemaal gelukkig is oid. Waar hebben we het dan over. En daarbij ben ik een fok noob van 2007 ( ) terwijl jullie al uit 2006 komen he

* Liquidootje is onwetend over alles. Stomme liquidootje
A little bit hateful
pi_57686275
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:38 schreef Vivi het volgende:

[..]

For the record, mijn zwangerschap was NIET ongewenst.
Nee, maar wel een leuke verassing toch!
A little bit hateful
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:43:06 #230
150152 Queen_Bee
pi_57686278
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:40 schreef conleche het volgende:
Nou ja zeg, als ik nog es wat wil zeggen op een post van SHE zal ik me wel 2x bedenken zeg. Christus, wat een aangebrand type!

Hoi Hara en Liquidootje
Ah, t was allemaal jouw schuld dus!

Hoi
I'm super sonic man
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:44:01 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57686307
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:42 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Wie ben ik om te vertellen over dingen waar ik niets van weet, behalve dat er iets was over een vivi die tijdelijk van vrouwen hield, tijdelijk veel rondslette, plotseling zwanger werd en nu weer helemaal gelukkig is oid. Waar hebben we het dan over. En daarbij ben ik een fok noob van 2007 ( ) terwijl jullie al uit 2006 komen he

van vrouwen hield en rondslette? Mkkaay
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:44:43 #232
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57686327
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:43 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Nee, maar wel een leuke verassing toch!
Idd, dat wel, een hele leuke .

Maar goed, ik denk dat ik maar ff een rauwe wortel ga mishandelen ofzo .
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:44:48 #233
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57686328
quote:
Ken uw Fokkers, iedereen weet dat SHE zand in d'r vagina heeft. Waar ze ook maar voor of tegen is.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:44:51 #234
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57686330
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

SHE, rustig!!
Je hebt gelijk.
(punt)
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:44:52 #235
150152 Queen_Bee
pi_57686333
quote:

[..]

.
I'm super sonic man
pi_57686361
quote:

Hoi Hara en Liquidootje
Conlenche wat doet u nu!
Je weet toch heel goed dat als je drie dingen doet. SHE helemaal flipt.
1. Oneens zijn
2. Afschuiven op haar "aandoening"
3. Vertellen dat ze mooi is en dat ze daar alles aan te danken heeft.
A little bit hateful
pi_57686384
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Idd, dat wel, een hele leuke .
Ja, als het er eenmaal uit is en je met grote ogen aankijkt, kun je natuurlijk moeilijk boos blijven
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:47:38 #238
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57686407
quote:

[..]

Nou, ik dacht alles te weten blijk ik weer onvolledig, wanneer was Vivi van de vrouwenliefde?
Ik durf toch echt mijn hand ervoor in het vuur te steken dat zij nimmer een paar ranke dijen van elkaar heeft gescheiden om vervolgens haar warme tong langs de gezwollen clit van een geslachtsgenote te laten glijden.

Daar is ze te laf voor.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:48:29 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57686430
Nou, soms knijp ik hem nog wel stiekem, niet doorvertellen hoor.

Ik denk dat ik hem bij wijze van meer subtiele straf maar rauwe knollen ga voeren.

Oh nee, smeerleverworst, die sluipmoordenaar!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 maart 2008 @ 23:48:37 #240
163650 Greys
pi_57686434
Liquidootje noemt je 'u', Co!
Hoi Hara en Liqui!

Viev! *aai*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57686451
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:44 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ken uw Fokkers, iedereen weet dat SHE zand in d'r vagina heeft. Waar ze ook maar voor of tegen is.

* janimie lacht zich een breuk
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:49:49 #242
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57686466
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:46 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Conlenche wat doet u nu!
1. Oneens zijn
Ik heb heus wel hersuns.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:51:32 #243
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57686506
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:49 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb heus wel hersuns.
Dat ontkent toch ook niemand.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:52:51 #244
150152 Queen_Bee
pi_57686540
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:46 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Conlenche wat doet u nu!
1. Oneens zijn
Alsof SHE hier op gaat happen
I'm super sonic man
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:55:39 #245
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57686598
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:47 schreef SHE het volgende:

[..]

Nou, ik dacht alles te weten blijk ik weer onvolledig, wanneer was Vivi van de vrouwenliefde?
Ik durf toch echt mijn hand ervoor in het vuur te steken dat zij nimmer een paar ranke dijen van elkaar heeft gescheiden om vervolgens haar warme tong langs de gezwollen clit van een geslachtsgenote te laten glijden.

Daar is ze te laf voor.
Jezus, wat een domme redenatie.

Dan ben ik zeker ook te laf om me te laten uitwonen door 7 eenarmige dwergen met een chronisch acnéprobleem, dat heeft zo ongeveer hetzelfde appeal op me, namelijk.
pi_57686633
Hai Greys. Je moet meer posten om dit topic gesloten te krijgen voordat de modjes er lucht van krijgen, want anders...

1. Conleche 48 uurs ban vanwege aanstichting
2. SHE ban vanwege onsmakelijke uitspraken
3. KD vanwege het nimrod effect in discussie
4. Hara weekje weg vanwege herhaaldelijke sc uitlokking
5. Vivi omdat ze ehm vivi is
6. en ik... ehm.. ehm..

Hey ik ga mijn kinderen later denk ik niet vegatarisch opvoeden. Vond dat die vrouw wel een logica had, maar het was wat die man zei. Extremistisch iets doortrekken is altijd slecht. Een goede belans tussen gezonde voeding en lekkere voeding is het beste. Waarom zou je tot je 150ste willen leven als je rond je 90ste niet eens meer goed rond kunt gaan.
A little bit hateful
pi_57686700
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:52 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Alsof SHE hier op gaat happen
Nee ze heeft wel hersens.

Oh en als dat jongetje later groot wordt (ik betwijfel of hij wel groot word...), dan moet ie eens goed nadenken voor zichzelf. Vind ik dan. Hij is nu wat 12 ofzo? Zodra hij naar de middelbare school gaat krijgt hij echt wel zijn eigen karakter en identiteit.
A little bit hateful
pi_57686728
Om even ontopic te zijn, er bestaan mensen met dusdanige allergische reacties die baat kunnen hebben bij zo'n voeding.
***** Kraak.....
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:01:59 #249
150152 Queen_Bee
pi_57686760
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:59 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Nee ze heeft wel hersens.

Oh en als dat jongetje later groot wordt (ik betwijfel of hij wel groot word...), dan moet ie eens goed nadenken voor zichzelf. Vind ik dan. Hij is nu wat 12 ofzo? Zodra hij naar de middelbare school gaat krijgt hij echt wel zijn eigen karakter en identiteit.
Ja, maar zoals ik al zei, ik vrees dat die moeder hem niet zomaar andere dingen gaat laten proberen. Dus doet ie t zelf, lekker naar de snackbar en dan ligt zn hele lichaam overhoop
I'm super sonic man
pi_57686788
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:00 schreef kraaksandaal het volgende:
Om even ontopic te zijn, er bestaan mensen met dusdanige allergische reacties die baat kunnen hebben bij zo'n voeding.
Dat is een noodzaak, dat is wat anders he. Wist je dat er mensen die geen afweersysteem hebben en daardoor in een tentje moeten leven. Dus als iedereen dat zou doen, dan zou je in een paar eeuwen ziektes helemaal uit kunnen bannen. Maar tenslotte toch weer kantklare onzin.
A little bit hateful
pi_57686848
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:01 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja, maar zoals ik al zei, ik vrees dat die moeder hem niet zomaar andere dingen gaat laten proberen. Dus doet ie t zelf, lekker naar de snackbar en dan ligt zn hele lichaam overhoop
Dat klopt. Ik zag eens bij een E.R. of House aflevering van zo;n jongetje die een hamburger at en daardoor vreselijk ziek werd. Zijn maag miste wat eiwit afbrekers of enzymen enzo

Ze heeft dus uiteindelijk zijn lichaam zo geconditioneerd dat hij nooit meer naar een normaal restaurant kan gaan om iets anders dan een eigen samengestelde salade te bestellen.

Kom op van een stukje brood ziek worden!?

Edit:
Valt mij nu op dat het in OUD staat. Dus ik hoef niet meer net alsof te doen om het topic vol te krijgen
A little bit hateful
pi_57686885
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:02 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Dat is een noodzaak, dat is wat anders he. Wist je dat er mensen die geen afweersysteem hebben en daardoor in een tentje moeten leven. Dus als iedereen dat zou doen, dan zou je in een paar eeuwen ziektes helemaal uit kunnen bannen. Maar tenslotte toch weer kantklare onzin.
Ik weet meer dan jij denkt. Het verhaal over ziektes kan ik niet helemaal volgen?
***** Kraak.....
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:08:53 #253
150152 Queen_Bee
pi_57686895
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:06 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik zag eens bij een E.R. of House aflevering van zo;n jongetje die een hamburger at en daardoor vreselijk ziek werd. Zijn maag miste wat eiwit afbrekers of enzymen enzo

Ze heeft dus uiteindelijk zijn lichaam zo geconditioneerd dat hij nooit meer naar een normaal restaurant kan gaan om iets anders dan een eigen samengestelde salade te bestellen.

Was dat met een broer die met een meisje mailde en t jochie werd neergeschoten? Dan was t geen van beide iig
I'm super sonic man
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:08:57 #254
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57686897
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:01 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

En precies hier heb je het probleem. Iemand die standaard slecht eet, zal weinig last hebben van veranderingen.
Iemand die zuiver eet en uit de ban springt, krijgt hell & fury van zijn lijf omdat het de stoffen niet gewend is.
DAT is wat er zielig is aan het verhaal, niet dat zijn mama hem probeert goed te voeden.
(Al had ik er rauw vlees en vis bij gegooid )
De mama is niet fout, de mama is niet voorbereid op de gevolgen van haar ogenschijnlijk juist dieet.
pi_57686929
quote:

Niet van de granen, wel van de toevoegingen.
***** Kraak.....
pi_57686946
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:08 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik weet meer dan jij denkt. Het verhaal over ziektes kan ik niet helemaal volgen?

Ja nee, dat was een onsamenhangend reply van mij met een tintje van "kennis" om toch een post te kunnen klaren.

Maar vertel. Jij volgt een dergelijke dieet? Mis je dan soms niet om iets anders te eten? Jij hebt geen keus.
Hij wordt ermee opgedrongen.
A little bit hateful
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:11:06 #257
150152 Queen_Bee
pi_57686955
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:08 schreef SHE het volgende:

[..]

En precies hier heb je het probleem. Iemand die standaard slecht eet, zal weinig last hebben van veranderingen.
Iemand die zuiver eet en uit de ban springt, krijgt hell & fury van zijn lijf omdat het de stoffen niet gewend is.
DAT is wat er zielig is aan het verhaal, niet dat zijn mama hem probeert goed te voeden.
(Al had ik er rauw vlees en vis bij gegooid )
De mama is niet fout, de mama is niet voorbereid op de gevolgen van haar ogenschijnlijk juist dieet.
Dan vind ik haar idee niet fout, maar wat zij nu doet is dan wel fout. Je speelt met een kinderleven, dan moet je goed weten wat je doet en dat weet zij klaarblijkelijk niet. Dus wat dat betreft vind ik haar wel degelijk fout.
I'm super sonic man
pi_57686957
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:57 schreef Liquidootje het volgende:
Hai Greys. Je moet meer posten om dit topic gesloten te krijgen voordat de modjes er lucht van krijgen, want anders...

1. Conleche 48 uurs ban vanwege aanstichting
2. SHE ban vanwege onsmakelijke uitspraken
3. KD vanwege het nimrod effect in discussie
4. Hara weekje weg vanwege herhaaldelijke sc uitlokking
5. Vivi omdat ze ehm vivi is
6. en ik... ehm.. ehm..

Hey ik ga mijn kinderen later denk ik niet vegatarisch opvoeden. Vond dat die vrouw wel een logica had, maar het was wat die man zei. Extremistisch iets doortrekken is altijd slecht. Een goede belans tussen gezonde voeding en lekkere voeding is het beste. Waarom zou je tot je 150ste willen leven als je rond je 90ste niet eens meer goed rond kunt gaan.
Ik heb nog nooit een ban gehad en ik ben pas net terug van vakantie, dus ik wil er nu ook geen, want ik ga morgen de hele dag Fokken op het werk. (als het rustig is ofcourse). Bovendien, bij constateren van feiten krijgt men doorgaans geen ban.

Ik ben ook niet zo heel dol op smeerleverworst overigens, maar moeders die hun kind niks warms te eten geven midden in de winter, dat vind ik pas echt misdadig. Als dat ventje later geen complex gaat krijgen en van de psych gaat horen dat z'n moeder misschien ietwat te dominant is geweest dan weet ik het niet meer.
pi_57687003
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:08 schreef SHE het volgende:

Die moeder kwam wat geobsedeerd over mede dankzij Hugo aan de Ritalin.
***** Kraak.....
pi_57687044
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een ban gehad en ik ben pas net terug van vakantie, dus ik wil er nu ook geen, want ik ga morgen de hele dag Fokken op het werk. (als het rustig is ofcourse). Bovendien, bij constateren van feiten krijgt men doorgaans geen ban.

Ik ben ook niet zo heel dol op smeerleverworst overigens, maar moeders die hun kind niks warms te eten geven midden in de winter, dat vind ik pas echt misdadig. Als dat ventje later geen complex gaat krijgen en van de psych gaat horen dat z'n moeder misschien ietwat te dominant is geweest dan weet ik het niet meer.
Werk je op zaterdagen?
Weet je dan wel wat je man de kinderen voed tussen de middag?
Of is dat ook een geval van moeder keurt alleen wat goed is voor de kids.
A little bit hateful
pi_57687073
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:12 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Die moeder kwam wat geobsedeerd over mede dankzij Hugo aan de Ritalin.
Ook al was Hugo er niet. Dat fragment was voldoende om mensen in het publiek te laten reageren.
A little bit hateful
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:15:31 #262
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_57687100
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:10 schreef janimie het volgende:

[..]

pziez, ff genieten tot een ieder de messcherpe nagels weer heeft ingetrokken
Neerkomen wel!
pi_57687102
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:10 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Ja nee, dat was een onsamenhangend reply van mij met een tintje van "kennis" om toch een post te kunnen klaren.

Maar vertel. Jij volgt een dergelijke dieet? Mis je dan soms niet om iets anders te eten? Jij hebt geen keus.
Hij wordt ermee opgedrongen.
Ik kan zonder probleem alles eten wat slecht voor de mens is en soms sta ik erbij stil dat het niet voor iedereen weglegd is.
We zien nu een klein stukje op TV en kennen de hele achtergrond niet.
***** Kraak.....
pi_57687113
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:13 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Werk je op zaterdagen?
Weet je dan wel wat je man de kinderen voed tussen de middag?
Of is dat ook een geval van moeder keurt alleen wat goed is voor de kids.
Ik heb geen kinderen. (of mag ik dan niet in OUD ) De hond neem ik mee en die voed ik zelf.
pi_57687130
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:08 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Was dat met een broer die met een meisje mailde en t jochie werd neergeschoten? Dan was t geen van beide iig
Of was het Greys anatomy. hmmm wel iets met hamburger, dat weet ik zeker. In een hamburger zit ook zoveel E-getallen dat het een wonder is dat normale mensen daar niet ziek van worden.
A little bit hateful
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:17:12 #266
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57687162
quote:
Dat kind had toch ook een glutenallergie? Nou, dan wil dat wel heur.
Ik ga naar huis.
pi_57687200
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:15 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik kan zonder probleem alles eten wat slecht voor de mens is en soms sta ik erbij stil dat het niet voor iedereen weglegd is.
We zien nu een klein stukje op TV en kennen de hele achtergrond niet.
Heb je het over de clip of over de hele documentaire?
http://www.vetvrij.com/documentaire-rauw-eten.html <-- is de hele iig.
A little bit hateful
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:19:14 #268
150152 Queen_Bee
pi_57687239
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:16 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Of was het Greys anatomy. hmmm wel iets met hamburger, dat weet ik zeker. In een hamburger zit ook zoveel E-getallen dat het een wonder is dat normale mensen daar niet ziek van worden.
Nee, waar ik het over had was Law & Order oid. Later op Net 5
I'm super sonic man
pi_57687240
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:16 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Er zit nogal verschil tussen een lap droog vlees of een lekker vette hamburger van de bakplaat bij de lokale frietboer.
***** Kraak.....
pi_57687304
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:17 schreef nietzman het volgende:

[..]

Dat kind had toch ook een glutenallergie? Nou, dan wil dat wel heur.
oh, Ik wil een bloedonderzoek zien.
Naja, hij zal wel op een dieet gemoeten van de dokter, maar toen ging mama zelf op onderzoek uit en besloot het helemaal door te trekken. Meteen zijn astma verholpen, zijn allergien en als ze morgen iets anders leest waardoor komkommers slecht zijn.. dan ehm.. nee dat laatste was een aanname.
A little bit hateful
pi_57687338
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:19 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Er zit nogal verschil tussen een lap droog vlees of een lekker vette hamburger van de bakplaat bij de lokale frietboer.
Hoeveel lokale frietboeren krijgen tegenwoordig niet twee keer per week een witbusje voor hun deur Zelfde met bakkers.
A little bit hateful
pi_57687374
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:18 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Heb je het over de clip of over de hele documentaire?
http://www.vetvrij.com/documentaire-rauw-eten.html <-- is de hele iig.
Ik heb 't over het feit dat er mensen zijn die zeer beperkt worden in hun voedsel door allergische reacties.
Daarnaast heb je sektes die zich met met zuivere leer bezighouden en daar voedsel ook bij betrekken.
***** Kraak.....
pi_57687403
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:19 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Nee, waar ik het over had was Law & Order oid. Later op Net 5
Nee, advocaten (en politie) series.. daar ben ik mee gestopt. Dan wil ik altijd advocaat worden en lekker slim doen met rechten artikelen.

Jij was toch vegetarisch he q_b.
A little bit hateful
pi_57687451
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:22 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Hoeveel lokale frietboeren krijgen tegenwoordig niet twee keer per week een witbusje voor hun deur Zelfde met bakkers.
Ik snap je post niet?
***** Kraak.....
pi_57687483
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:23 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik heb 't over het feit dat er mensen zijn die zeer beperkt worden in hun voedsel door allergische reacties.
Daarnaast heb je sektes die zich met met zuivere leer bezighouden en daar voedsel ook bij betrekken.
Ja weet je eigenlijk wat het is.
Ik weet niet eens waar wij het over hebben. Jij vindt dat men beter op voedsel moeten letten of dat zulke dieten bestaan omdat er allergische mensen zijn oid.

Ja vind ik ook
A little bit hateful
pi_57687511
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:25 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik snap je post niet?
Ik ook niet Ik las je post blijkbaar verkeerd.
Oh. Ik dacht je een vergelijking maakte met de mac en een friettent en niet tussen en lapvlees en friettent.
A little bit hateful
pi_57687512
Waar gáát dit nog over. Ik doe er een mooi slot op en de rest laat ik aan de moderators van OUD over.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:29:22 #278
150152 Queen_Bee
pi_57687581
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:24 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Nee, advocaten (en politie) series.. daar ben ik mee gestopt. Dan wil ik altijd advocaat worden en lekker slim doen met rechten artikelen.

Jij was toch vegetarisch he q_b.
Correct

Net als het weer ontopic is gaan ze met sloten gooien
I'm super sonic man
pi_57687624
Ik deed nog zo mijn best om het topic op rails te krijgen door allemaal wiki's te lezen en dan komt Isabeau

Maar jij vindt dus dat die moeder wel een punt heeft. Of is het dat je geen dieren dood wil maken.

Edit:
Ooh was wel een leuke vraag nog nét voor het slotje over de belevingswereld van fokkers op dit item.

A little bit hateful
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')