quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:14 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vind het ook echt van de gekken. Zonder koolhydraten is het bijna ondoenlijk om genoeg calorien binnen te krijgen als opgroeiend kind. Echt helemaal doorgeslagen.
Weet iemand trouwens waar en hoe laat vandaag die docu uitgezonden wordt? Zou hem wel willen zien, maar kan het nergens vinden.
Inderdaad nogal een rottijd ja, maar morgen is de aflevering wel terug te zien denk ikquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:00 schreef Stiemie het volgende:
Ja echt jammer dat het op zo'n rottijd werd uitgezonden. Ik had de documentaire graag gezien maar zat rond die tijd nog op mijn werk. Eens kijken of ie nog te zien is via Uitzending gemist.
Dat had ik ook hoor, vond haar niet volkomen gestoord overkomen. Ben nu ook wel nieuwsgierig geworden door de docu en waar Hugo Borst zich zo druk over maakt. Vind hem wat ongenuanceerd overkomen maar misschien ben ik het met hem eens na het zien van de docu.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:05 schreef Troel het volgende:
Is het trouwens heel erg dat ik er wel iets in vind zitten (niet dat ik ooit rauw zou willen eten, behalve mijn biefstuk en dergelijke)?
nou je het zegt, ik denk het niet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:05 schreef Ynske het volgende:
Het ging om het programma Overleven iin Nederland van de VPRO
staat echter nog niet op Uitzending gemist, en of het erop komt durf ik niet te zeggenq
allleen de programmas van nederlandse bodem en een bepaald kijkcijfer gaan naar uitzending gemist als ik het goed hebquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:13 schreef moi_sofie het volgende:
[..]
nou je het zegt, ik denk het niet.
dinsdag was er ook een aflevering van Overleven in Nederland, maar dan met een ander onderwerp, en die aflevering staat niet op Uitzending gemist.. jammerleek me wel interessant
nee is tijdens kinderprogrammas geweestquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:19 schreef PM-girl het volgende:
Wordt het niet herhaald morgen?
Ik zag het net ook, op de tv gids online. Helaas!quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee is tijdens kinderprogrammas geweest
dat word niet herhaald
quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:54 schreef SHE het volgende:
Kan iemand me even bijpraten?
Mag hij alleen rauwe groenten? Of ook rauwe vis , rauw vlees en dergelijken?
Kortom; wat had mevrouw voor hem bedacht?
quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:19 schreef Nonneke het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)oor_haar_kiezen.html
Hoho..niet iedereen die een bewuste keuze maakt voor een andere manier van eten als wij 'gewend' zijn lijdt hieraan hoor! En ik vind het een beetje raar om zoiets te zeggen over iemand die je totaal niet kent. (dat had Hugo Borst ook niet mogen doen imho) Die mevrouw gaf aan dat ze best onderzocht mag worden door doktoren en psychiaters dus laten ze dat eerst dan maar even doen...die hebben er meer verstand van dan wij denk ikquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:56 schreef Ps2K het volgende:
En die moeder lijdt dus hieraan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthorexia_nervosa
geen vlees, geen zuivel alleen noten fruit groente (en dan ongekookt) hij begon smorgens met shakes van sinasappelen en banaan, had op school terwijl iedereen een boterhammetje at een appel en savonds kreeg hij groentesapjes, salades etc etc.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:54 schreef SHE het volgende:
Kan iemand me even bijpraten?
Mag hij alleen rauwe groenten? Of ook rauwe vis , rauw vlees en dergelijken?
Kortom; wat had mevrouw voor hem bedacht?
Met wat ze geeft is niets mis en ze heeft gelijk vwb de ongekookte groenten. Rauwe, onbewerkte producten zijn een absolute gift voor je kinderen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:18 schreef knorretje het volgende:
[..]
geen vlees, geen zuivel alleen noten fruit groente (en dan ongekookt) hij begon smorgens met shakes van sinasappelen en banaan, had op school terwijl iedereen een boterhammetje at een appel en savonds kreeg hij groentesapjes, salades etc etc.
(ik vond dat de klasgenoten trouwens er heel goed mee omgingen en zeer scherpe vragen er over hadden ook naar zijn moeder toe)
Ik weet het niet...die moeder leek me niet echt het type om daar problemen van te maken. Ze gaf zelf ook al aan dat hij af en toe wel eens dingen at die eigenlijk niet 'mogen'. Ik ken haar niet, maar het zou me niets verbazen als ze het ook wel kan waarderen als hij zijn eigen keuzes gaat maken zodra hij ouder wordt. Ik heb haar iig. niet horen zeggen dat hij tot z'n 18e niks anders 'mag' eten.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:21 schreef livelink het volgende:
Dit gaat natuurlijk een keer fout. Zo'n jongetje komt ook in de puberteit, wil ook een keer meedoen met zijn klasgenootjes en komt dan in een heftig conflict met zijn moeder en krijgt met allerlei schuldgevoelens te kampen.
Nou ja dat is ook natuurljk wel zo. Als je alleen rauw voedsel eet en je stapt dan de McDonalds in voor een Bigmac menu...dan kun je daar flink ziek van wordenquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:40 schreef livelink het volgende:
Nee, maar ze speelt wel meteen in op zijn gemoed door te zeggen dat hij dan direct ziek wordt.
Maar het verschil is wel dat eten een eerste levensbehoefte is, je hebt het nodig. Roken is eigenlijk gewoon onzin, het is alleen maar slecht, en je 'hebt' er in principe niks aan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:47 schreef TearSong het volgende:
Tja ik weet het niet. Zo'n loyaliteitsconflict kun je altijd krijgen, in meer of mindere mate. Als je ouders fanatieke niet rokers zijn en je gaat als kind daar tegenin en je rookt toch, dan heb je dat ook.En dan zeggen die ouders ook vast wel tegen dat kind 'nooit gaan roken hoor want dan krijg je kanker!'
Ronja smult anders behoorlijk van carpaccio en sashimiquote:Op donderdag 27 maart 2008 09:04 schreef Suzanna het volgende:
SHE, rauw vlees? en rauwe vis? aan een kind geven?? Sorry hoor, maar dat vind ik dus echt waanzin.
wat is te klein? door het kind geen overbodige groeihormonen te geven, blijft ie misschien wat achter bij gemiddeld, maar is dat dan slecht?quote:Op donderdag 27 maart 2008 09:38 schreef texelonia het volgende:
Ik heb de docu niet gezien helaas. Maar als ik hoor dat dat kind te klein is, zou ik nog wel even 3 keer gaan nadenken of je wel zo slim bezig bent....
Maar hij eet ook wel. Het is niet alsof dat kind de hele dag honger loopt te lijden. Je kunt alleen je vraagtekens stellen bij het eten van alleen rauw voedsel bij een opgroeiend kind. Maar goed, dit is nu toevallig op tv uitgezonden en uitgebreid besproken, andersom zijn er volgens mij zat ouders die hun kinderen op een andere manier niet gezond voeden (te veel junkfood, te weinig vitaminen, te veel 'troep' in het voedsel...veel frisdranken, te weinig variatie..ga zo maar door). En dan heb ik het niet eens over kinderen die 'meeroken' met de ouders en daardoor schade op kunnen lopen. Maar dit is dan ineens 'anders' en dan moet dat uitgebreid besproken worden...quote:Op donderdag 27 maart 2008 09:38 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar het verschil is wel dat eten een eerste levensbehoefte is, je hebt het nodig. Roken is eigenlijk gewoon onzin, het is alleen maar slecht, en je 'hebt' er in principe niks aan.
Ik heb de docu niet gezien helaas. Maar als ik hoor dat dat kind te klein is, zou ik nog wel even 3 keer gaan nadenken of je wel zo slim bezig bent....
Tja ik ben geen deskundige, dus ik weet niet wat té klein is, en ik weet ook niet hoe klein dat kind was, aangezien ik het programma dus niet gezien heb.quote:Op donderdag 27 maart 2008 09:45 schreef Adelante het volgende:
[..]
wat is te klein? door het kind geen overbodige groeihormonen te geven, blijft ie misschien wat achter bij gemiddeld, maar is dat dan slecht?
Dat ontken ik ook niet, dat die dingen óók ongezond zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:00 schreef TearSong het volgende:
[..]
Maar hij eet ook wel. Het is niet alsof dat kind de hele dag honger loopt te lijden. Je kunt alleen je vraagtekens stellen bij het eten van alleen rauw voedsel bij een opgroeiend kind. Maar goed, dit is nu toevallig op tv uitgezonden en uitgebreid besproken, andersom zijn er volgens mij zat ouders die hun kinderen op een andere manier niet gezond voeden (te veel junkfood, te weinig vitaminen, te veel 'troep' in het voedsel...veel frisdranken, te weinig variatie..ga zo maar door). En dan heb ik het niet eens over kinderen die 'meeroken' met de ouders en daardoor schade op kunnen lopen. Maar dit is dan ineens 'anders' en dan moet dat uitgebreid besproken worden...
nee, ik vind het eerlijk gezegt ook geen gekke gedachte , je weet niet wat er allemaal in dat vlees en groente van tegenwoordig zit, maar er is ook nog zoiets als biologisch voedsel, zal wel te duur zijn voor mevrouw.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:05 schreef Troel het volgende:
Is het trouwens heel erg dat ik er wel iets in vind zitten (niet dat ik ooit rauw zou willen eten, behalve mijn biefstuk en dergelijke)?
daar zijn de noten en pindas dus voorquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik mis alleen een essentiele bouwstof : eiwit en daarbij het onontbeerlijke vet.
Sinds de ontdekking van vuur zijn de mensen volgens mij hun eten gaan koken of bakken of roken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:27 schreef Suzanna het volgende:
Aten ze dan 'vroeger' ook alleen maar rauwe groenten en fruit??!![]()
(en toen werden ze natuurlijk ook nooooit ziek he, alleen overleden ze aan ondervoeding (en een hoop andere dingen, en veel vaker dan tegenwoordig, ook was de kindersterfte veeeeel hoger, maar goed, dat vergeten we maar even)
'Vroeger' kregen mensen ook kanker, maar werd dat niet als zodanig (h)erkend..quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:21 schreef janimie het volgende:
[..]
iedereen krijgt tegenwoordig maar kanker waar komt dat vandaan ?
Mensen zijn eten gaan koken omdat mensen te veel last hadden van parasieten die ook dodelijk waren.quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:27 schreef Suzanna het volgende:
Aten ze dan 'vroeger' ook alleen maar rauwe groenten en fruit??!![]()
(en toen werden ze natuurlijk ook nooooit ziek he, alleen overleden ze aan ondervoeding (en een hoop andere dingen, en veel vaker dan tegenwoordig, ook was de kindersterfte veeeeel hoger, maar goed, dat vergeten we maar even)
dat mensen vroeger in de 18de eeuw en ervoor aan kanker overleden had nix met eten te maken (bespoten voedsel kende men niet) maar meer met de leefomgeving (wonen in een industriegebieden) en het soort werk (schoorsteenvegers, fabrieksardbeid met veel roetuitstoot, werken in de mijnen) wat men vroeger deedquote:Op donderdag 27 maart 2008 12:38 schreef Principessa het volgende:
[..]
'Vroeger' kregen mensen ook kanker, maar werd dat niet als zodanig (h)erkend..
En 'vroeger' at men ook rauw: ja, tot dat het vuur uitgevonden werd.Ik vind het onverantwoordelijk om op een lichaam van nu en met het voedsel van nu een dieet van miljoenen jaren geleden toe te passen.
Als de druif minimaal 200 gr noten per dag kan wegwerken, en dan wel pinda's , dan is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:30 schreef janimie het volgende:
[..]
daar zijn de noten en pindas dus voor
Vroeger leefde men tot max 20jr. Beetje onzinnig argument dus.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:21 schreef janimie het volgende:
[..]
nee, ik vind het eerlijk gezegt ook geen gekke gedachte , je weet niet wat er allemaal in dat vlees en groente van tegenwoordig zit, maar er is ook nog zoiets als biologisch voedsel, zal wel te duur zijn voor mevrouw.
maar ik vind het zeker geen ongezonde gedachte van mevrouw, iedereen krijgt tegenwoordig maar kanker en diabetes en andere welvaartsziektes, waar komt dat vandaan ?
De industriele revolutie begon pas in de 19e eeuw...quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:29 schreef janimie het volgende:
[..]
dat mensen vroeger in de 18de eeuw en ervoor aan kanker overleden had nix met eten te maken (bespoten voedsel kende men niet) maar meer met de leefomgeving (wonen in een industriegebieden) en het soort werk (schoorsteenvegers, fabrieksardbeid met veel roetuitstoot, werken in de mijnen) wat men vroeger deed
En nog twijfel ik dan. Want waar haalden ze toen vijgen vandaan? die groeien hier toch niet? en aangezien de aarde toen ook nog niet opgewarmd was... Wat aten ze dan in de winter? wortelen? en.......quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:38 schreef Principessa het volgende:
[..]
'Vroeger' kregen mensen ook kanker, maar werd dat niet als zodanig (h)erkend..
En 'vroeger' at men ook rauw: ja, tot dat het vuur uitgevonden werd.Ik vind het onverantwoordelijk om op een lichaam van nu en met het voedsel van nu een dieet van miljoenen jaren geleden toe te passen.
Kanker is niet per definitie een gevolg van eten of uitlaatgassen. Ook vroeger dan de 18e eeuw zal er kanker zijn geweest. Al in de 1e na Chr. wordt er gesproken van "cancer". En verder wat SHE zegt.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:29 schreef janimie het volgende:
[..]
dat mensen vroeger in de 18de eeuw en ervoor aan kanker overleden had nix met eten te maken (bespoten voedsel kende men niet) maar meer met de leefomgeving (wonen in een industriegebieden) en het soort werk (schoorsteenvegers, fabrieksardbeid met veel roetuitstoot, werken in de mijnen) wat men vroeger deed
Wat bedoel je? Hoe de mensen (waren dat toen al mensen?) aten voordat er vuur was? Ik denk gewoon rauw maar dat daar het lichaam op aan was gepast..quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En nog twijfel ik dan. Want waar haalden ze toen vijgen vandaan? die groeien hier toch niet? en aangezien de aarde toen ook nog niet opgewarmd was... Wat aten ze dan in de winter? wortelen? en.......bonen? maar gedroogd dan. is dat te eten zonder koken? gedroogd fruit misschien?
Ik twijfel niet aan de waarheid van die opmerking hoor. Als je strikt rauw voedsel eet, dan gaan je darmen en zelfs hoofd behoorlijk protesteren als je bewerkt voedsel binnenkrijgt.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:50 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond het zó erg dat die vrouw tegen Matthijs zei, 'Als Tom bij zijn papa is geweest, dan is ie daarna altijd ziek.' Lekker zo'n steek onder water.
Ik bedoel meer dat ze dingen eten die hier niet van nature groeien. Zoals pinda's en vijgen. Appels zijn er niet in de winter...quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:03 schreef Principessa het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Hoe de mensen (waren dat toen al mensen?) aten voordat er vuur was? Ik denk gewoon rauw maar dat daar het lichaam op aan was gepast..
Ja, ik snap dat je lijf tegen gaat spartelen. Maar juist daardoor vond ik het zo'n trieste opmerking. Dat dat jongetje ziek wordt bij zijn vader, ligt waarschijnlijk niet aan het eten dat zijn vader hem voorschotelt, maar aan dat absurd rigide dieet dat mama voor hem bedacht heeft. Natuurlijk geeft die vader hem wat anders te eten, dat zou ik ook doen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan de waarheid van die opmerking hoor. Als je strikt rauw voedsel eet, dan gaan je darmen en zelfs hoofd behoorlijk protesteren als je bewerkt voedsel binnenkrijgt.
Niet voor niets moet je elk dieet langzaam introduceren, anders gaat het lijf protesteren.
Ik vind het eerder zorgwekkend dat er blijkbaar geen eenduidige lijn in zijn voeding zit.
Dat is natuurlijk weer grotendeels een kwestie van voedselhygiene!quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:26 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Mensen zijn eten gaan koken omdat mensen te veel last hadden van parasieten die ook dodelijk waren.
Oh ok! Dan zijn we het met elkaar eens (of ik iig met jou)quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat ze dingen eten die hier niet van nature groeien. Zoals pinda's en vijgen. Appels zijn er niet in de winter...
dus het argument dat " vroeger" dit de leefwijze was klopt mi niet. En dan nog wat: ook dieren krijgen best tumoren. En niet alleen huisdieren, maar ook wilde dieren. De argumenten zijn een beetje wankel.
Ohquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:28 schreef SHE het volgende:
Begin nou niet weer over de sap en leverworst CF , de laatste keer dat ik dat probeerde beten ze hier bijna mijn kop eraf.
Ach, ik ken moeders die ergere dingen met hun kinderen doen. Ik twijfel in eerste instantie niet aan de toewijding van de moeder in kwestie. Zij heeft de overtuiging dat haar kind zo het beste krijgt.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat je lijf tegen gaat spartelen. Maar juist daardoor vond ik het zo'n trieste opmerking. Dat dat jongetje ziek wordt bij zijn vader, ligt waarschijnlijk niet aan het eten dat zijn vader hem voorschotelt, maar aan dat absurd rigide dieet dat mama voor hem bedacht heeft. Natuurlijk geeft die vader hem wat anders te eten, dat zou ik ook doen.
En dan telkens dat: 'Hij is allergisch bladiebla." Ja, en dat zal hij ook altijd blijven op deze manier. Mijn neefje was vroeger allergisch voor eieren, en vrat er nu met Pasen een stuk of vijf op, geen probleem. Zijn ouders hebben hem er beetje bij beetje weer aan laten wennen.
En toch hè, denk ik dat er iets zit tussen smeerleverworst en taksi en wat deze mevrouw doet. De tekorten die hij nu opdoet haalt hij gewoonweg niet meer in, net als te zware kleuters die verhoogde kans hebben op diabetes ed.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk weer grotendeels een kwestie van voedselhygiene!
Afijn, zonder de hele discussie over ongezond etende kinderen van laatst weer op te willen rakelen (ja, die heb ik stiekem meegelezen): ik vind wel dat mensen erg snel roepen dat deze moeder idioot en ongezond is, terwijl je zelf je kinderen smeerleverworst en taksi voert. Nee, dat is gezond....
Zo'n dieet kun je niet een week proberen. Daar moet je lijf eerst aan wennen, anders gaat het vervelend doen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh![]()
Nou ja, ik moet zeggen, ik zou zo'n dieet best eens een weekje willen proberen. Gewoon om te kijken hoe je lijf reageert.
200 gram noten per dag red je volgens mij makkelijk trouwens, als je verder enkel groente en fruit eet. Zou dat jochie wel thee mogen, of alleen maar water en sap?
... en daarom probeer ik het liever een weekjequote:Op donderdag 27 maart 2008 14:36 schreef SHE het volgende:
Ik heb het weleens een jaar gedaan, maar ik kreeg problemen met mijn werk. Voor een veeleisende baan bleek deze manier van leven toch niet helemaal handig.
Maar dat vind ik nu juist het enge, dat ze denkt dat ze de wijsheid in pacht heeft.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Ach, ik ken moeders die ergere dingen met hun kinderen doen. Ik twijfel in eerste instantie niet aan de toewijding van de moeder in kwestie. Zij heeft de overtuiging dat haar kind zo het beste krijgt.
Jammer genoeg heeft ze zich niet verdiept in de principen van de voordelen van het eten van rauw voedsel. Had ze dat wel gedaan, dan had ze geweten dat het gezondheidstechnisch geen flikker uitmaakt of je al je eten rauw eet, of 80% van je maaltijd rauw consumeert en de rest bewerkt/gekookt. Eindresultaat voor je lichaam is hetzelfde.
Het lijkt me heden ten dage al vermoeiend genoeg om een kind zo goed mogelijk op te voeden; laat staan complete biochemische constructies los te laten op zijn voedingspatroon.
Maar wat kun je erover zeggen? Dat ze slecht is niet.
Ik weet het niet hoor. Kijk, je hebt een goede kans dat je met zo'n rauw dieet niet genoeg energie binnenkrijgt (hoera voor de notenquote:Op donderdag 27 maart 2008 14:44 schreef _Arual_ het volgende:
En ik vraag me toch af wat slechter is: een kind dat voedingsstoffen tekort komt doordat het alleen rauw eten krijgt, of een kind dat een mollig postuur heeft omdat het snoept, friet eet en niet al te gek is op groenten.
De chimpansee staat het dichtste bij de mens , 96% van het DNA is gelijk aan mensen, dit zijn omnivoren en ook gezond.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:58 schreef SHE het volgende:
Kijk, gorilla's leven ook uitsluitend op groenvoer; en die zien er niet beroerd uit toch? Maar die beesten eten tientallen kilo's per dag om aan hun calorie-inname te voldoen.
Tja, als ik via google zoek komt er bovenaan het vorige topic over voeding te staan verders kan ik niet vinden waarom het zo verschrikkelijk slecht zou zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:34 schreef ColdFeet het volgende:
Maar de haren rijzen me ten berge als ik eraan denk wat voor troep smeerleverworst is.
Denk dat dat dan voornamenlijk over vlees en andere dierlijke stoffen gaat , anders zou ik het idd ook niet weten..quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:40 schreef _evenstar_ het volgende:
vraag mij wel af, het ging voornamelijk toch om hormonen etc. als je vers fruit en groentes zelf kookt komen er toch geen andere stoffen bij? hooguit dood je bacteries e.d. lijkt mij in die zin gezonder. toch?
Nee, ik wilde juist aangeven dat ondanks dat de chimp dichterbij de mens staat het nog geen vergelijkingsmateriaal is aangezien daarmee niet is bewezen dat vega's nou wel of niet gezonder zijn dan omnivoren.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Net wilde je het DNA van de chimp nog gebruiken als argument, en nu is het volgens jou ineens irrelevant?
Mooie ben jij.
Mensapen krijgen ook aids ( SIV) en krijgen ook kanker (helaas), daarnaast hebben dieren als katten ook aids (FIV) en hebben haast alle zoogdieren ( ook wilde) te maken met kanker.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Het enige wat tussen ons en een aap blijft staan is 6 miljoen jaar evolutie en het feit dat mensapen wel immun blijken voor ziekten als aids en kanker. DNA=DNA
Je zou er bijna van op je kamerplanten gaan kauwen...
mag toch hopen van welquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:44 schreef moussy het volgende:
Ik heb de docu niet gezien en het topic half gelezenMaar aten ze dan ook onbespoten groente en fruit dan?
Nee, het koken van voedsel heeft effect op moleculair niveau; ofwel het neemt andere vormen aan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:40 schreef _evenstar_ het volgende:
vraag mij wel af, het ging voornamelijk toch om hormonen etc. als je vers fruit en groentes zelf kookt komen er toch geen andere stoffen bij? hooguit dood je bacteries e.d. lijkt mij in die zin gezonder. toch?
dat die tandjes zo verkleurd waren, zal wel niet met tandpasta mogen poetsen want dat hadden ze vroeger in in de natuur ook niet.. nee maar na 15 jaar ook geen tanden meer brrrr..
Rawfood mensen gebruiken als argument dat gekookt voedsel minder vitamines bevatten dan ongekookt voedsel. Hoe langer je je groente kookt hoe minder vitamine er over blijft.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Of het komt door veel te zure sapjesquote:dat die tandjes zo verkleurd waren, zal wel niet met tandpasta mogen poetsen want dat hadden ze vroeger in in de natuur ook niet.. nee maar na 15 jaar ook geen tanden meer brrrr..
zoals ik begreep zijn ze niet meer ziek toch? dus geen medicatie nodigquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:52 schreef moussy het volgende:
Ik vraag me in eens ook af hoe ze dat doen met eventuele medicatie, niet nemen?
Een of meerdere allergieen hebben is naar mijn inziens niet algeheel gezond.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:55 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
zoals ik begreep zijn ze niet meer ziek toch? dus geen medicatie nodig
quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:58 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Een of meerdere allergieen hebben is naar mijn inziens niet algeheel gezond.
hahaha, tja, ik heb chronische bronchitis en allergien dus ik ben ook niet geheel gezond.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:00 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
zeggeuh mijn ki9nd is heel gezond hoor !
Rauwe groente eten is juist prima voor je tanden; bevat minder suikers en minder zuren dan fruit. En al dat gekauw is goed voor de speekselaanmaak. Wat dan weer goed is tegen gaatjes enzo.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:51 schreef SHE het volgende:
En over die tandjes, de kleur kan ook gewoon genetische predispositie zijn.
Met tandenpoetsen zijn we ook snel klaar; hele volksstammen die nog in lemen hutjes wonen hebben nog nooit tandpasta gezien en hebben itt westerlingen vaak puntgave tanden. Reden : voeding
Die eten ook geen bewerkt voedsel .
Waarbij ik wil zeggen dat de kleur van de tanden NIETS zegt over de staat of gezondheid ervan.
weet ik, en arwen is ook niet geheel gezond, maar wij zijn niet anders gwend, dus voor ons is arwen in die zin gezond, wel dankzij een hoop chemische troepquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:02 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
hahaha, tja, ik heb chronische bronchitis en allergien dus ik ben ook niet geheel gezond.
Wil niemand beledigen maar dingen als allergien vind ik niet passen in het plaatje van een extreem gezond lichaam.
SIVis niet hetzelfde als HIV en ook niet als Aids. Daarnaast worden apen niet ziek van het SIV virus en mensen dus wel. Snap je 'm nu?quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:44 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Nee, ik wilde juist aangeven dat ondanks dat de chimp dichterbij de mens staat het nog geen vergelijkingsmateriaal is aangezien daarmee niet is bewezen dat vega's nou wel of niet gezonder zijn dan omnivoren.
[..]
Mensapen krijgen ook aids ( SIV) en krijgen ook kanker (helaas), daarnaast hebben dieren als katten ook aids (FIV) en hebben haast alle zoogdieren ( ook wilde) te maken met kanker.
Nou, vandaar de lange wachttijd op een reactie, je moest even wikipedia er bij pakken?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:11 schreef SHE het volgende:
[..]
SIVis niet hetzelfde als HIV en ook niet als Aids. Daarnaast worden apen niet ziek van het SIV virus en mensen dus wel. Snap je 'm nu?
Voor kanker gaat hetzelfde op; er zijn slechts enkele soorten bekend die kanker kunnen ontwikkelen, de meeste apen zijn er ongevoelig voor.
Ik zal in het vervolg mijn post even voor je vermierenneuken.
Oei oei oei, voel je je aangevallen?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:20 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Nou, vandaar de lange wachttijd op een reactie, je moest even wikipedia er bij pakken?
Zo ging ze ook al tekeer in het voedings topic, helemaal pissed of omdat ze uit haar nek lulde en echt niet begreep waarom ze geen feiten kon ontkennen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oei oei oei, voel je je aangevallen?
Alsof jij dat allemaal uit je hoofd weet...
Dat is appelen met peren vergelijken. Dat iets voor Arwen, met haar heel specifieke behoeftes, het beste of juist niet goed is wil niet zeggen dat het voor het gros van de mensen goed of niet goed is.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
weet ik, en arwen is ook niet geheel gezond, maar wij zijn niet anders gwend, dus voor ons is arwen in die zin gezond, wel dankzij een hoop chemische troep
brengt mij tot het volgende, als rauwe producten etc. allemaal zo goed zijn, waarom is mijn kind er dan allergisch voor.. als een kind van een puur zuiver product een shock krijgt wil dat toch zeggen dat het meer lichamelijk is dan een product zelf ?
maar daar heeft het kind geen last van, want ze eten/leven gezond.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:58 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Een of meerdere allergieen hebben is naar mijn inziens niet algeheel gezond.
Als je voor de rest gevarieerd en gezond eet dan hoef je volgens mij die zuivel helemaal niet te vervangen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Ff kronkel.
Leven er hier geen apen omdat er gezien het klimaat niet voldoende afwisselend voedsel voor ze is? Is het dan voor mensen die hier wonen wel een geschikt dieet?
En wat vind de Raw-food gemeenschap ervan dat het voedsel wat zij nuttigen van zover voor ze gehaald moet worden, met eventueel schadelijke gevolgen voor het milieu.
Vind dit wel interessant eigenlijk. Want het zet je toch weer aan het denken. Dat kinderen gaan snotteren van melk was mij ook al opgevallen. Maar om daar een vervanger voor te zoeken die ze ook nog lusten valt niet mee. Mijn kinderen gaan echt overgeven van alpro soya
Waarom vervanger?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat kinderen gaan snotteren van melk was mij ook al opgevallen. Maar om daar een vervanger voor te zoeken die ze ook nog lusten valt niet mee. Mijn kinderen gaan echt overgeven van alpro soya
Ja, dat zat ik ook te bedenken toen ik haar hoorde praten: nooit meer iets warms?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:51 schreef freecell het volgende:
En warm eten is inderdaad zó lekker in de winter
Dat isniet zomaar iets om je kind te ontzeggen vind ik. Er zijn best veel compleet natuurlijke maaltijden zonder toevoegingen te maken die tóch lekker warm zijn.
Het wordt er blijkbaar wel iets warmer van.... Zouden ze het eten ook mogen fohnen om het iets warmer te krijgen?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
@ moussy: volgens mij valt het wel mee met het veranderen van de moleculaire structuur in de blender. Zeker niet hetzelfde als verhitten. Als je het gewoon puur chemisch bekijkt.
Als het aan mij lag at ik 3x p dag warm, ah nee een salade voor de lunch vind ik ook lekker, ik ben gewoon niet gek op brood, crackers dat soort dingenquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:51 schreef freecell het volgende:
En warm eten is inderdaad zó lekker in de winter
Dat isniet zomaar iets om je kind te ontzeggen vind ik. Er zijn best veel compleet natuurlijke maaltijden zonder toevoegingen te maken die tóch lekker warm zijn.
Nee , maar wel een kast vol blenders, sapcentrifuges en een oven of een dehydrator...quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef lily het volgende:
Het scheelt in ieder geval aan ruimte in de keuken.
Geen kastjes vol met pannen en geen fornuis nodig
Oeh, ik ook.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef moussy het volgende:
[..]
Als het aan mij lag at ik 3x p dag warm, ah nee een salade voor de lunch vind ik ook lekker, ik ben gewoon niet gek op brood, crackers dat soort dingen
Ik weet niet zo goed wat ik van deze moeder en haar voeding moet denken, ergens heeft ze een punt en klinkt het niet raar, maar blijkbaar komt het kind toch nog van alles te kort.
Klopt. Maar het vermalen an sich doet niet zoveel met de moleculaire textuur, en moussy (?) zei van wel. Verwarme daarentegen verandert het wel.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:59 schreef freecell het volgende:
Het wordt er blijkbaar wel iets warmer van.... Zouden ze het eten ook mogen fohnen om het iets warmer te krijgen?
Verwarmen is verwarmen, of dat nu een héél klein beetje in een blender of een héél klein beetje in een pannetje is zou niet uit moeten maken.
Herkenbaarquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef moussy het volgende:
Als het aan mij lag at ik 3x p dag warm, ah nee een salade voor de lunch vind ik ook lekker, ik ben gewoon niet gek op brood, crackers dat soort dingen
Ik weet niet zo goed wat ik van deze moeder en haar voeding moet denken, ergens heeft ze een punt en klinkt het niet raar, maar blijkbaar komt het kind toch nog van alles te kort.
Nee, dat is ook verhit.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:04 schreef lily het volgende:
Ik zou juist gek worden van een dieet zonder brood. Ik ben gek op brood.
Dat eten deze moeder en zoon toch ook niet?
ehm pardon, heb je haar reactie gelezen, uiterard voel ik me aangevallen, zo was het toch ook bedoeld?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oei oei oei, voel je je aangevallen?
Alsof jij dat allemaal uit je hoofd weet...
Zoals ik al eerder zei...quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:48 schreef freecell het volgende:
Oven lijkt me overbodig als je je eten niet verwarmt, of wilde je er appels in bewaren
quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:05 schreef Vivi het volgende:
Wat ik me nu afvraag is dit:
Oke, dan eet je dus super-super-super-gezond (volgens die moeder dan).
Wat is je winst? Is het niet een heel groot en leuk onderdeel van het leven, om lekker te kunnen eten en drinken? Eten is niet alleen voeden in de huidige maatschappij, maar ook een sociaal gebeuren. Oke, dan eet je dus alleen maar dat soort dingen, maar wat is de meerwaarde dan? Die 3 jaar die je puur hypothetisch gezien langer leeft? En misschien leef je niet eens langer, het LIJKT alleen wel veel langer.
Nee, ik kies dan liever voor "gewoon" verstandig eten, met af en toe een lekker rood wijntje (mét anti-oxidanten) en een minder ecologisch verantwoord hapje, en ja, natuurlijk ook die lekkere warme stamppot in de winter, met een kuiltje jus
![]()
Véél beter voor je stressniveau en je algemeen gevoel van welbehagen ook volgens mij.
Ja en heb je ook de docu gezien, hij mocht niets warms eten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:58 schreef Igraine het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei...
Raw food hoeft ook niet koud te zijn. Alleen wordt het meestal maar tot 40 á 50 graden verhit.
Dus een oven kan wel gebruikt worden. Of een dehydrator, daar wordt het ook warm in.
En hij gaf aan dat het hem in de winter wel héél lekker leek om iets warms te etenquote:Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef lxa het volgende:
[..]
Ja en heb je ook de docu gezien, hij mocht niets warms eten.
Nee, ik heb het dan ook niet over dit specifieke geval maar over rawfood in het algemeen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef lxa het volgende:
[..]
Ja en heb je ook de docu gezien, hij mocht niets warms eten.
Zo sec gezegd vind ik dat ook sneu en mijn methode is het ook zeker niet.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:19 schreef freecell het volgende:
[..]
En hij gaf aan dat het hem in de winter wel héél lekker leek om iets warms te etenDat vind ik dan echt sneu om te horen...
Dat viel mij ook al op...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 06:56 schreef RickTheGreatest het volgende:
Lachen dat ze gluten gelijk koppeld aan astma.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:05 schreef Vivi het volgende:
En misschien leef je niet eens langer, het LIJKT alleen wel veel langer.
Ah, dankjewel! Die ga ik van het weekend eens bekijken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:40 schreef Naamah het volgende:
Hij staat wel op uitzending gemist nu, hij doet het alleen niet bij mij.. zou ook aan mijn computer kunnen liggen.
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=1361&md5=aefab529d820efe4f23ad66ad094a4db
Edit: Hier doet ie het wel: http://weblogs.vpro.nl/vi(...)auw-online-bekijken/
Vivi is toch nog geen oma?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:09 schreef moussy het volgende:
ik vond Oma wel een punt hebben; Ik hoef echt geen 150 te worden, ik wil gewoon graag lekker eten.
Ga dan ook niet wachten tot het weekend om te kijken!! Tis best interessant, maar mn milky way smaakte er niet minder om!quote:
Ik heb me toch wel enigzins verdiept in het eetpatroon van de mens, daar ik zelf zowieso last heb met bepaalde voedingsmiddelen (spastische darm+colitus ulcerosa waardoor ik gewoon last krijg van sommige voedingsproducten) maar ook eetproblemen heb gehad.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, dankjewel! Die ga ik van het weekend eens bekijken.
Overigens ben ik het met (ik geloof) ColdFeet eens dat er hier wel erg snel wordt ver-/geoordeeld, terwiijl de meesten van ons toch niet echt deskundig zijn op dit vlak.
En idd, als een kind moddervet is van de chips, cola en chocolade wordt daar eens stuk minder heisa om gemaakt.
Niks waar "té" voor staat is goed lijkt mequote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, dankjewel! Die ga ik van het weekend eens bekijken.
Overigens ben ik het met (ik geloof) ColdFeet eens dat er hier wel erg snel wordt ver-/geoordeeld, terwiijl de meesten van ons toch niet echt deskundig zijn op dit vlak.
En idd, als een kind moddervet is van de chips, cola en chocolade wordt daar eens stuk minder heisa om gemaakt.
Ga eens weg.:{quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:44 schreef KD-fotografie het volgende:
SHE, nogmaals, zou je aub kunnen stoppen mij te bashen, is het net niet erg genoeg uit de hand gelopen denk je zelf?
Als jij mij nu gewoon negeerd en ik jou dan is er toch niks aan de hand, wat doe je toch moeilijk en waarom moet je perse altijd iedereen beledigen?
Nou ik werd eens benaderd door een telefonisch enquête bureau die me wat vragen wilde stellen over een Magnum van Ola. Een van de vragen was "Denkt u dat er in een pakje roomboter méér of minder calorieën zitten dan in een magnum?" Op mijn antwoord "Nou meer lijkt me een veilige gok" werd zeer enthousiast gereageerd... "Ja inderdaad in een pakje roomboter zit wel tot 3 maal zoveel calorieën!"quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:57 schreef Vivi het volgende:
Mwoh..wat leverworst en kaas etc betreft weten mensen misschien niet veel beter, maar je moet wel het IQ van een amoebe hebben wil je niet bewust zijn van het feit dat chips, cola en Big Tasty' s nu niet echt onderdeel zijn van een uitgebalanceerd dieet.
Dat klopt, ja. Maar ik schrik soms van mijn eigen onwetendheid als het gaat om eten. En dan heb ik er nog wel een beetje verstand van, omdat ik er veel over lees en er deels mijn brood mee verdien.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:57 schreef Vivi het volgende:
Mwoh..wat leverworst en kaas etc betreft weten mensen misschien niet veel beter, maar je moet wel het IQ van een amoebe hebben wil je niet bewust zijn van het feit dat chips, cola en Big Tasty' s nu niet echt onderdeel zijn van een uitgebalanceerd dieet.
Ik heb het ook niet over jou maar geloof me, wat ze vanavond geflikt heeft valt onder bashen, niet in dit topic maar wel in een ander topic, het is niet voor niks verwijderd ( ik was dom, een mongooltje, achterlijk, uitspraken over het ouder zijn en veel meer)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
KD, ik geloof niet dat het bedoeld is als bash-gedrag. Noch van SHE, noch van mij. Je hebt wel een wat lastige manier van discussieren; je bent erg overtuigd van je eigen punt, maar echt goed argumenten aandragen doe je niet.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:39 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over jou maar geloof me, wat ze vanavond geflikt heeft valt onder bashen, niet in dit topic maar wel in een ander topic, het is niet voor niks verwijderd ( ik was dom, een mongooltje, achterlijk, uitspraken over het ouder zijn en veel meer)
ik heb haar daar ook gevraagd hiermee te stoppen maar om de een of andere reden kan ze dat niet en bleef ze schelden en uitdagen, ik heb overigens niet teruggescholden of wat ook.
En ik ben helemaal niet overtuigd van mijn eigen standpunt, ik vroeg gewoon hoe het zat daarmee meer niet en sta open voor de meningen van anderen.
Alleen vraag ik me af waarom ik jullie wel zou moeten geloven en diverse voedingsinstanties niet.
Dat ik daarom meteen overal waar ik kom op Fok! uitgescholden moet worden begrijp ik alleen niet, is dat zo vreemd?
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
* Isdatzo pakt nog een bak pindaatjes.
1. Ehm nee, en het bewijs staat nog in het andere topic.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:43 schreef SHE het volgende:
[..]
1. Je was zelf degene die in de aanval ging. Mijn return was slechts een logische
2. Je bent zelf niet vies van een aanmatigende toon, waarin je doet voorkomen alsof ik uit mijn nek klets en feiten simpelweg ontkent.
3. Wees dan ook een echte volwassene en laat DIT TOPIC IN GODSNAAM MET RUST!
en dat is ook wat ik zei over jou als ouder; ik kan niet geloven dat jij verantwoordelijk bent voor een mensenleven.
Good god.:{
Als het gaat om dat ongezond-etentopic, dan heb ik dat helemaal gemist, terwijl ik toen wel meelas. Afijn, als jij het zegt, ook goed.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:39 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over jou maar geloof me, wat ze vanavond geflikt heeft valt onder bashen, niet in dit topic maar wel in een ander topic, het is niet voor niks verwijderd ( ik was dom, een mongooltje, achterlijk, uitspraken over het ouder zijn en veel meer)
ik heb haar daar ook gevraagd hiermee te stoppen maar om de een of andere reden kan ze dat niet en bleef ze schelden en uitdagen, ik heb overigens niet teruggescholden of wat ook.
En ik ben helemaal niet overtuigd van mijn eigen standpunt, ik vroeg gewoon hoe het zat daarmee meer niet en sta open voor de meningen van anderen.
Alleen vraag ik me af waarom ik jullie wel zou moeten geloven en diverse voedingsinstanties niet.
Dat ik daarom meteen overal waar ik kom op Fok! uitgescholden moet worden begrijp ik alleen niet, is dat zo vreemd?
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:54 schreef SHE het volgende:
Ja wat?
Ik ben dit gezeik echt spuugzat. Ik moet echt elke minuut op mijn handen gaan zitten om dat afgrijselijk lelijke mokkel niet met de neus op de feiten te drukken,
Dan is het maar autistisch, of onfatsoenlijk, maar ik krijg echt de fucking ziekte van dit hopeloze mormel wat zich moeder noemt. Ik sta er echt van te kijken dat dit mensen groot brengt.
En voor jou KD, en dan hoef ik je nooit meer te lezen;
Je bent een irritant kutwijf. Die zich in een cordon van zelfmedelijden hult omdat iemand haar tegenspreekt.
Jij deed niks, ik was de boosdoener en jij had natuurlijk helemaal niets kwaads in de zin.
Luister, ik ken jouw soort en ik heb er een broertje dood aan.Het zijn dezelfde griezelige wijven die de levens van duizenden kinderen en mannen verneuken, door hun manipulatieve manier van redeneren.
Vergeef me, maar ik krijg nog liever een ban dan dat ik jou in de waan laat dat je echt iets zinnigs te melden hebt,
Je bent een onvoorstelbaar lelijk mormel, met het karakter van een rozijn en ik zou echt de wereld geven om jouw soort van reproductie te weerhouden.
Waarom? Omdat ik zie wat het doet. En jij in al je naive stupiditeit eenzelfde vrouw groot gaat brengen.
Dat je mag krijgen wat je verdient. En als jij elke morgen ziet hoe de spiegel eruit ziet, dan denk ik dat je dat allang hebt gekregen.
Alsjeblieft zeg .
PS; Apen krijgen geen AIDS,
zou je aub een keer fatsoenlijk in discussie kunnen gaan zonder meteen te schelden en te beledigen, is dat nou echt zoveel gevraagd?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:54 schreef SHE het volgende:
Ja wat?
Ik ben dit gezeik echt spuugzat. Ik moet echt elke minuut op mijn handen gaan zitten om dat afgrijselijk lelijke mokkel niet met de neus op de feiten te drukken,
Dan is het maar autistisch, of onfatsoenlijk, maar ik krijg echt de fucking ziekte van dit hopeloze mormel wat zich moeder noemt. Ik sta er echt van te kijken dat dit mensen groot brengt.
En voor jou KD, en dan hoef ik je nooit meer te lezen;
Je bent een irritant kutwijf. Die zich in een cordon van zelfmedelijden hult omdat iemand haar tegenspreekt.
Jij deed niks, ik was de boosdoener en jij had natuurlijk helemaal niets kwaads in de zin.
Luister, ik ken jouw soort en ik heb er een broertje dood aan.Het zijn dezelfde griezelige wijven die de levens van duizenden kinderen en mannen verneuken, door hun manipulatieve manier van redeneren.
Vergeef me, maar ik krijg nog liever een ban dan dat ik jou in de waan laat dat je echt iets zinnigs te melden hebt,
Je bent een onvoorstelbaar lelijk mormel, met het karakter van een rozijn en ik zou echt de wereld geven om jouw soort van reproductie te weerhouden.
Waarom? Omdat ik zie wat het doet. En jij in al je naive stupiditeit eenzelfde vrouw groot gaat brengen.
Dat je mag krijgen wat je verdient. En als jij elke morgen ziet hoe de spiegel eruit ziet, dan denk ik dat je dat allang hebt gekregen.
Alsjeblieft zeg .
PS; Apen krijgen geen AIDS,
Je moet nu een kant kiezen en dan doen alsof je er verstand van hebt. Oh en het helpt ook als je onder de gordel dingen ga uiten.quote:
Zelfs in een ordinaire bitchfight ben je nog niet in staat 1 argument te geven waarom ik dat NIET zou doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:01 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
zou je aub een keer fatsoenlijk in discussie kunnen gaan zonder meteen te schelden en te beledigen, is dat nou echt zoveel gevraagd?
En nee ik ben niet geheel onschuldig, maar ik ga jou niet uitschelden omdat je een andere mening hebt, dat is infantiel en deed ik 10 jaar terug toen ik nog wel eens op een chat kwam, er is een reden voor dat ik daar niet meer kom.
Jij geeft kritiek op mij en mijn ouderschap, mijn dochtertje zal hopenlijk toch wel meer respect krijgen voor haar medemens dan jij en een discussie normaal en fatsoenlijk kunnen oplossen inplaats van meteen hysterisch te gaan schelden als een viswijf.
Ik vind het wel amusant.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:03 schreef Vivi het volgende:
Ik vind bepaalde opmerkingen iig veel te ver gaan.
Nogmaals, warom zo persoonlijk tekeer gaan? wat is het nut hiervan?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Zelfs in een ordinaire bitchfight ben je nog niet in staat 1 argument te geven waarom ik dat NIET zou doen.
Luister dame, je bent zo oblivous dat de lampen ben jou thuis waarschijnlijk uit springen als je de kamer binnenloopt.
Zelfs nu heb je niet door hoe tergend zuigend je bent.
Geef me ingodesnaam 1 goede reden waarom ik met jou in gesprek moet?
Je kunt niet eens volzinnen produceren, laat staan dat je de implicaties ervan begrijpt.
En dan ben ik notabene hartstikke autistisch.
Wil je raden wat het jou maakt?
pziez, ff genieten tot een ieder de messcherpe nagels weer heeft ingetrokkenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:01 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, maar het leek mij leuker om de natural selection zijn werk te laten doen.
Kwetsen zal ze me niet, ze kent me immers niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:09 schreef Vivi het volgende:
Leuk kunnen schrijven vind ik geen excuus om mensen te kwetsen, en aan te vallen op dingen die helemaal niet relevant zijn voor de discussie.
Oh sorry, ik geef toe dat het mijn schuld is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:08 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Je lokt weer slowchat uit en dan maak je weer topics dood.
Nee joh, ik houd wel van wat entertainment.. ga zo verder dames.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:03 schreef Vivi het volgende:
Ik vind bepaalde opmerkingen iig veel te ver gaan.
Ff snel quoten in geval van editquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:11 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Oh sorry, ik geef toe dat het mijn schuld is.
Hoe entertainend het ook is voor jou en anderen, ik kap er mee, heb mijn mening gegeven en die is duidelijk geloof ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:12 schreef MazigeWafkees het volgende:
[..]
Nee joh, ik houd wel van wat entertainment.. ga zo verder dames.
DAT zal ut zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:14 schreef _Arual_ het volgende:
Komt dit nu allemaal doordat er zoveel kunstmatige troep aan She's en KD's voedsel wordt toegevoegd?
En weer heb je het voorelkaar KD kapt ermee en SHE post waarschijnlijk nog maar één bericht uit frustratiequote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:11 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Oh sorry, ik geef toe dat het mijn schuld is.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:19 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
En weer heb je het voorelkaar KD kapt ermee en SHE post waarschijnlijk nog maar één bericht uit frustratie
Ik kap er ook mee!
SHE, je hebt wel een punt met wat je vertelt. Maar de manier waarop je de discussie aangaat is nogal ehm agressief en defensief. Het is jouw weg of de snelweg. Je zal ongetwijfeld een punt hebben met wat je verteld, want je benadrukt dat je er 15 jaar ervaring mee hebt. Maar je discussie-manier... Je speelt het erg persoonlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Zelfs in een ordinaire bitchfight ben je nog niet in staat 1 argument te geven waarom ik dat NIET zou doen.
Luister dame, je bent zo oblivous dat de lampen ben jou thuis waarschijnlijk uit springen als je de kamer binnenloopt.
Zelfs nu heb je niet door hoe tergend zuigend je bent.
Geef me ingodesnaam 1 goede reden waarom ik met jou in gesprek moet?
Je kunt niet eens volzinnen produceren, laat staan dat je de implicaties ervan begrijpt.
En dan ben ik notabene hartstikke autistisch.
Wil je raden wat het jou maakt?
En waar bemoei jij je nou eigenlijk mee?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:15 schreef Vivi het volgende:
SHE, je kan grappig schrijven, en ja, ik kan een lach niet onderdrukken vaak, maar dat staat natuurlijk los van het feit dat ik me afvraag waarom je je zo enorm op laat naaien? Is het nu werkelijk zo'n issue dat je je niet meer kan beheersen en iemands kind bij de discussie sleept, terwijl dat er helemaal niets mee te maken heeft?
Het komt iig op mij over alsof je behoorlijk gefrustreerd bent over het een of ander, en ik snap ook niet zo goed waarom je je " autisme" in elk topic erbij sleept alsof het een of ander wapenfeit is?
Als iemand je niet ligt, laat het lekker links liggen en laat diegene in zijn (haar) waarde, dan is het gewoon niet aan diegene besteedt, aan wie dat dan ook ligt. Het is niet alsof het een slecht mens is ofzo verder dat je zo van leer moet trekken...Namaste, enzo
Idd, kom niet aan mijn smeerleverworst want dan kom je aan mij!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:30 schreef Queen_Bee het volgende:
't Is toch ook persoonlijk?
Het gaat klaarblijkelijk om KD en SHE, ja. Er zullen genoeg andere mensen smeerworst eten waar SHE niet zo op reageert dus persoonlijk ja.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Idd, kom niet aan mijn smeerleverworst want dan kom je aan mij!
Fill me in, ik wilde al bijna post geschiedenis gaan bekijkenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:33 schreef Liquidootje het volgende:
Sorry, maar heeft SHE het over Vivi's ongewenste zwangerschap in een Rauwkost etende jongetje?
Anders ik wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:35 schreef MazigeWafkees het volgende:
ja, nu wil ik het ook wel weten.
Als ik een punt heb, wat de neuk doet het er dan toe HOE ik het breng.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:26 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
SHE, je hebt wel een punt met wat je vertelt. Maar de manier waarop je de discussie aangaat is nogal ehm agressief en defensief. Het is jouw weg of de snelweg. Je zal ongetwijfeld een punt hebben met wat je verteld, want je benadrukt dat je er 15 jaar ervaring mee hebt. Maar je discussie-manier... Je speelt het erg persoonlijk.
Dit is dus mijn punt, dat je mijn postgeschiedenis erbij sleept vind ik trouwens een zwaktebod van je, dat is wel erg makkelijk he, om iemand monddood te maken. (Daarbij, de meest trieste situatie? Mwoh, valt mee hoor.)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:30 schreef SHE het volgende:
[..]
En waar bemoei jij je nou eigenlijk mee?
Serieus? Wat de neuk denk jij mij nou voor wijsheden toe te bedelen?
Nog geen 2 jaar geleden was jij degene die en plein publique werd weggelachen omdat je je in de meest treurige situatie bevond waar een mens zich in kan bevinden. En je schroomde niet er eerlijk over te zijn en heel de wereld te laten delen in je misere
Dat je nu in staat bent geweest een paar pond vlees eruit te persen maakt je niet ineens verlicht ofzo.
Pleur toch op Vivi, je kent me beter dan dit. Zet lekker tik-tak op en schuifel verder.
SHE, rustig!!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:30 schreef SHE het volgende:
[..]
En waar bemoei jij je nou eigenlijk mee?
Serieus? Wat de neuk denk jij mij nou voor wijsheden toe te bedelen?
Nog geen 2 jaar geleden was jij degene die en plein publique werd weggelachen omdat je je in de meest treurige situatie bevond waar een mens zich in kan bevinden. En je schroomde niet er eerlijk over te zijn en heel de wereld te laten delen in je misere
Dat je nu in staat bent geweest een paar pond vlees eruit te persen maakt je niet ineens verlicht ofzo.
Pleur toch op Vivi, je kent me beter dan dit. Zet lekker tik-tak op en schuifel verder.
For the record, mijn zwangerschap was NIET ongewenst.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:33 schreef Liquidootje het volgende:
Sorry, maar heeft SHE het over Vivi's ongewenste zwangerschap in een Rauwkost etende jongetje topic?
Dit is geen stookpost, maar puur om meer informatie over de achtergronden op te vragen.
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
SHE, rustig!!
Ik schenk een stoli voor je in en dan gaan we weer gezellig naar de CUL SC toe!
Wie ben ik ook dat te uiten?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:34 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Fill me in, ik wilde al bijna post geschiedenis gaan bekijken
Nee, maar wel een leuke verassing toch!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:38 schreef Vivi het volgende:
[..]
For the record, mijn zwangerschap was NIET ongewenst.
Ah, t was allemaal jouw schuld dus!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:40 schreef conleche het volgende:
Nou ja zeg, als ik nog es wat wil zeggen op een post van SHE zal ik me wel 2x bedenken zeg. Christus, wat een aangebrand type!
Hoi Hara en Liquidootje
van vrouwen hield en rondslette? Mkkaayquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:42 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Wie ben ik ook dat te uiten?
Wie ben ik om te vertellen over dingen waar ik niets van weet, behalve dat er iets was over een vivi die tijdelijk van vrouwen hield, tijdelijk veel rondslette, plotseling zwanger werd en nu weer helemaal gelukkig is oid. Waar hebben we het dan over. En daarbij ben ik een fok noob van 2007 () terwijl jullie al uit 2006 komen he
![]()
* Liquidootje is onwetend over alles. Stomme liquidootje
Idd, dat wel, een hele leukequote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:43 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Nee, maar wel een leuke verassing toch!
Ken uw Fokkers, iedereen weet dat SHE zand in d'r vagina heeft. Waar ze ook maar voor of tegen is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:40 schreef conleche het volgende:
Nou ja zeg, als ik nog es wat wil zeggen op een post van SHE zal ik me wel 2x bedenken zeg. Christus, wat een aangebrand type!
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
SHE, rustig!!
Ik schenk een stoli voor je in en dan gaan we weer gezellig naar de CUL SC toe!
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:42 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Wie ben ik om te vertellen over dingen waar ik niets van weet, behalve dat er iets was over een vivi die tijdelijk van vrouwen hield, tijdelijk veel rondslette, plotseling zwanger werd en nu weer helemaal gelukkig is oid. Waar hebben we het dan over. En daarbij ben ik een fok noob van 2007 () terwijl jullie al uit 2006 komen he
![]()
Conlenche wat doet u nu!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:40 schreef conleche het volgende:
Hoi Hara en Liquidootje
Ja, als het er eenmaal uit is en je met grote ogen aankijkt, kun je natuurlijk moeilijk boos blijvenquote:
Nou, ik dacht alles te weten blijk ik weer onvolledig, wanneer was Vivi van de vrouwenliefde?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:42 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
![]()
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ken uw Fokkers, iedereen weet dat SHE zand in d'r vagina heeft. Waar ze ook maar voor of tegen is.
Ik heb heus wel hersuns.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:46 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Conlenche wat doet u nu!![]()
![]()
![]()
Je weet toch heel goed dat als je drie dingen doet. SHE helemaal flipt.
1. Oneens zijn
2. Afschuiven op haar "aandoening"
3. Vertellen dat ze mooi is en dat ze daar alles aan te danken heeft.
Alsof SHE hier op gaat happenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:46 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Conlenche wat doet u nu!![]()
![]()
![]()
Je weet toch heel goed dat als je drie dingen doet. SHE helemaal flipt.
1. Oneens zijn
2. Afschuiven op haar "aandoening"
3. Vertellen dat ze mooi is en dat ze daar alles aan te danken heeft.
Jezus, wat een domme redenatie.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou, ik dacht alles te weten blijk ik weer onvolledig, wanneer was Vivi van de vrouwenliefde?
Ik durf toch echt mijn hand ervoor in het vuur te steken dat zij nimmer een paar ranke dijen van elkaar heeft gescheiden om vervolgens haar warme tong langs de gezwollen clit van een geslachtsgenote te laten glijden.
Daar is ze te laf voor.
Nee ze heeft wel hersens.quote:
Ja, maar zoals ik al zei, ik vrees dat die moeder hem niet zomaar andere dingen gaat laten proberen. Dus doet ie t zelf, lekker naar de snackbar en dan ligt zn hele lichaam overhoopquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:59 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Nee ze heeft wel hersens.
Oh en als dat jongetje later groot wordt (ik betwijfel of hij wel groot word...), dan moet ie eens goed nadenken voor zichzelf. Vind ik dan. Hij is nu wat 12 ofzo? Zodra hij naar de middelbare school gaat krijgt hij echt wel zijn eigen karakter en identiteit.
Dat is een noodzaak, dat is wat anders he. Wist je dat er mensen die geen afweersysteem hebben en daardoor in een tentje moeten leven. Dus als iedereen dat zou doen, dan zou je in een paar eeuwen ziektes helemaal uit kunnen bannen. Maar tenslotte toch weer kantklare onzin.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:00 schreef kraaksandaal het volgende:
Om even ontopic te zijn, er bestaan mensen met dusdanige allergische reacties die baat kunnen hebben bij zo'n voeding.
Dat klopt. Ik zag eens bij een E.R. of House aflevering van zo;n jongetje die een hamburger at en daardoor vreselijk ziek werd. Zijn maag miste wat eiwit afbrekers of enzymen enzoquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:01 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, maar zoals ik al zei, ik vrees dat die moeder hem niet zomaar andere dingen gaat laten proberen. Dus doet ie t zelf, lekker naar de snackbar en dan ligt zn hele lichaam overhoop
Ik weet meer dan jij denkt.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:02 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Dat is een noodzaak, dat is wat anders he. Wist je dat er mensen die geen afweersysteem hebben en daardoor in een tentje moeten leven. Dus als iedereen dat zou doen, dan zou je in een paar eeuwen ziektes helemaal uit kunnen bannen. Maar tenslotte toch weer kantklare onzin.
Was dat met een broer die met een meisje mailde en t jochie werd neergeschoten? Dan was t geen van beide iigquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:06 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik zag eens bij een E.R. of House aflevering van zo;n jongetje die een hamburger at en daardoor vreselijk ziek werd. Zijn maag miste wat eiwit afbrekers of enzymen enzo
Ze heeft dus uiteindelijk zijn lichaam zo geconditioneerd dat hij nooit meer naar een normaal restaurant kan gaan om iets anders dan een eigen samengestelde salade te bestellen.
Kom op van een stukje brood ziek worden!?
En precies hier heb je het probleem. Iemand die standaard slecht eet, zal weinig last hebben van veranderingen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:01 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, maar zoals ik al zei, ik vrees dat die moeder hem niet zomaar andere dingen gaat laten proberen. Dus doet ie t zelf, lekker naar de snackbar en dan ligt zn hele lichaam overhoop
Niet van de granen, wel van de toevoegingen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:06 schreef Liquidootje het volgende:
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:08 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik weet meer dan jij denkt.Het verhaal over ziektes kan ik niet helemaal volgen?
Dan vind ik haar idee niet fout, maar wat zij nu doet is dan wel fout. Je speelt met een kinderleven, dan moet je goed weten wat je doet en dat weet zij klaarblijkelijk niet. Dus wat dat betreft vind ik haar wel degelijk fout.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:08 schreef SHE het volgende:
[..]
En precies hier heb je het probleem. Iemand die standaard slecht eet, zal weinig last hebben van veranderingen.
Iemand die zuiver eet en uit de ban springt, krijgt hell & fury van zijn lijf omdat het de stoffen niet gewend is.
DAT is wat er zielig is aan het verhaal, niet dat zijn mama hem probeert goed te voeden.
(Al had ik er rauw vlees en vis bij gegooid )
De mama is niet fout, de mama is niet voorbereid op de gevolgen van haar ogenschijnlijk juist dieet.
Ik heb nog nooit een ban gehad en ik ben pas net terug van vakantie, dus ik wil er nu ook geen, want ik ga morgen de hele dag Fokken op het werk. (als het rustig is ofcourse). Bovendien, bij constateren van feiten krijgt men doorgaans geen ban.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:57 schreef Liquidootje het volgende:
Hai Greys. Je moet meer posten om dit topic gesloten te krijgen voordat de modjes er lucht van krijgen, want anders...
1. Conleche 48 uurs ban vanwege aanstichting
2. SHE ban vanwege onsmakelijke uitspraken
3. KD vanwege het nimrod effect in discussie
4. Hara weekje weg vanwege herhaaldelijke sc uitlokking
5. Vivi omdat ze ehm vivi is
6. en ik... ehm.. ehm..
Hey ik ga mijn kinderen later denk ik niet vegatarisch opvoeden. Vond dat die vrouw wel een logica had, maar het was wat die man zei. Extremistisch iets doortrekken is altijd slecht. Een goede belans tussen gezonde voeding en lekkere voeding is het beste. Waarom zou je tot je 150ste willen leven als je rond je 90ste niet eens meer goed rond kunt gaan.
Die moeder kwam wat geobsedeerd over mede dankzij Hugo aan de Ritalin.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:08 schreef SHE het volgende:
De mama is niet fout, de mama is niet voorbereid op de gevolgen van haar ogenschijnlijk juist dieet.
Werk je op zaterdagen?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een ban gehad en ik ben pas net terug van vakantie, dus ik wil er nu ook geen, want ik ga morgen de hele dag Fokken op het werk. (als het rustig is ofcourse). Bovendien, bij constateren van feiten krijgt men doorgaans geen ban.![]()
Ik ben ook niet zo heel dol op smeerleverworst overigens, maar moeders die hun kind niks warms te eten geven midden in de winter, dat vind ik pas echt misdadig. Als dat ventje later geen complex gaat krijgen en van de psych gaat horen dat z'n moeder misschien ietwat te dominant is geweest dan weet ik het niet meer.
Ook al was Hugo er niet. Dat fragment was voldoende om mensen in het publiek te laten reageren.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:12 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Die moeder kwam wat geobsedeerd over mede dankzij Hugo aan de Ritalin.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:10 schreef janimie het volgende:
[..]
pziez, ff genieten tot een ieder de messcherpe nagels weer heeft ingetrokken
Ik kan zonder probleem alles eten wat slecht voor de mens is en soms sta ik erbij stil dat het niet voor iedereen weglegd is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:10 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Ja nee, dat was een onsamenhangend reply van mij met een tintje van "kennis" om toch een post te kunnen klaren.
Maar vertel. Jij volgt een dergelijke dieet? Mis je dan soms niet om iets anders te eten? Jij hebt geen keus.
Hij wordt ermee opgedrongen.
Ik heb geen kinderen. (of mag ik dan niet in OUDquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:13 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Werk je op zaterdagen?
Weet je dan wel wat je man de kinderen voed tussen de middag?![]()
Of is dat ook een geval van moeder keurt alleen wat goed is voor de kids.
Of was het Greys anatomy. hmmm wel iets met hamburger, dat weet ik zeker. In een hamburger zit ook zoveel E-getallen dat het een wonder is dat normale mensen daar niet ziek van worden.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:08 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Was dat met een broer die met een meisje mailde en t jochie werd neergeschoten? Dan was t geen van beide iig
Dat kind had toch ook een glutenallergie? Nou, dan wil dat wel heur.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:06 schreef Liquidootje het volgende:
Heb je het over de clip of over de hele documentaire?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:15 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik kan zonder probleem alles eten wat slecht voor de mens is en soms sta ik erbij stil dat het niet voor iedereen weglegd is.
We zien nu een klein stukje op TV en kennen de hele achtergrond niet.
Nee, waar ik het over had was Law & Order oid. Later op Net 5quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:16 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Of was het Greys anatomy. hmmm wel iets met hamburger, dat weet ik zeker. In een hamburger zit ook zoveel E-getallen dat het een wonder is dat normale mensen daar niet ziek van worden.
Er zit nogal verschil tussen een lap droog vlees of een lekker vette hamburger van de bakplaat bij de lokale frietboer.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:16 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Of was het Greys anatomy. hmmm wel iets met hamburger, dat weet ik zeker. In een hamburger zit ook zoveel E-getallen dat het een wonder is dat normale mensen daar niet ziek van worden.
oh, Ik wil een bloedonderzoek zien.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat kind had toch ook een glutenallergie? Nou, dan wil dat wel heur.
Hoeveel lokale frietboeren krijgen tegenwoordig niet twee keer per week een witbusje voor hun deurquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:19 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Er zit nogal verschil tussen een lap droog vlees of een lekker vette hamburger van de bakplaat bij de lokale frietboer.
Ik heb 't over het feit dat er mensen zijn die zeer beperkt worden in hun voedsel door allergische reacties.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:18 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Heb je het over de clip of over de hele documentaire?
http://www.vetvrij.com/documentaire-rauw-eten.html <-- is de hele iig.
Nee, advocaten (en politie) series.. daar ben ik mee gestopt. Dan wil ik altijd advocaat worden en lekker slim doen met rechten artikelen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:19 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Nee, waar ik het over had was Law & Order oid. Later op Net 5
Ik snap je post niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:22 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Hoeveel lokale frietboeren krijgen tegenwoordig niet twee keer per week een witbusje voor hun deurZelfde met bakkers.
Ja weet je eigenlijk wat het is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:23 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik heb 't over het feit dat er mensen zijn die zeer beperkt worden in hun voedsel door allergische reacties.
Daarnaast heb je sektes die zich met met zuivere leer bezighouden en daar voedsel ook bij betrekken.
Ik ook nietquote:
Correctquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:24 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Nee, advocaten (en politie) series.. daar ben ik mee gestopt. Dan wil ik altijd advocaat worden en lekker slim doen met rechten artikelen.
Jij was toch vegetarisch he q_b.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |