quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:57 schreef Moonah het volgende:[..]
Ah, dankjewel! Die ga ik van het weekend eens bekijken.
Overigens ben ik het met (ik geloof) ColdFeet eens dat er hier wel erg snel wordt ver-/geoordeeld, terwiijl de meesten van ons toch niet echt deskundig zijn op dit vlak.
En idd, als een kind moddervet is van de chips, cola en chocolade wordt daar eens stuk minder heisa om gemaakt.

Ik heb me toch wel enigzins verdiept in het eetpatroon van de mens, daar ik zelf zowieso last heb met bepaalde voedingsmiddelen (spastische darm+colitus ulcerosa waardoor ik gewoon last krijg van sommige voedingsproducten) maar ook eetproblemen heb gehad.
Mijn moeder pastte ook weleens rigoreuze dingen toe in het dieet (tjah, mensen worden worden soms gewoon gebrainwashed van het moet gezond en goed, en afvallen, zonder er daadwerkelijk verstandig mee om te gaan), en of het daardoor nou komt of niet, maar vervolgens ben ik eetproblemen door gaan ontwikkelen vanaf kind af aan (teveel eten, te weinig eten), waar ik overigens intussen wel vrij suksesvol vanaf ben, maar wel na een serieuze behandeling hiervoor.
Daarbij houd ik me ook bezig met het voedingspatroon van diverse diersoorten, waardoor ik ook ben gaan nadenken over het orginele eetpatroon van de mens.
De mens is een omnivoor, en is over de lange tijd daartoe ook ontwikkelt. We hebben niet zo'n uitgebreid verteringssysteem als een totaal vegetarische diersoort.
We hebben ook niet het verteringssysteem van een carnivoor.
Ik snap niet dat als ze helemaal back to basics wilt ze niet een uitgebreidener dieet toepast, ik zou dan ook rauw vlees en rauwe vis en insecten toepassen. Er zijn zoveel dingen te bedenken!
Van vlees krijg je niet bij voorbaat kanker, wel zou er idd zeker verstandiger omgegaan kunnen worden met vlees.
En suiker bij voorbaat vergif? Er zijn diersoorten die juist afhnakelijk zijn van die suikers.
En daarbij zijn er nog genoeg dingen waar je wel kanker van kunt krijgen of wat, dingen die ze zich wel tot zich krijgen ondanks het dieet.
Maar daarbij, je kind voor zulke dilemma's te zetten, de manier hoe ze het verkoopt naar haar kind doen mij toch vermoeden van andere dingen, dat haar beweegredenen niet geheel zuiver zijn, maar idd meer een middel van controle en het afzetten tegen de maatschappij (ik voel een stukje bitterheid en radicaliteit).
Ik snap ook helemaal niet dat ze de discussie met kinderen aangaat, ik mis dan de discussie tussen haar en mensen die bijv nader onderzoek hebben gedaan naar het oorspronkelijke dieet van mensen, of vergelijkbare diersoorten, alsmede ook artsen/dietisten.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae