quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:51 schreef Kreator het volgende:
Hoi,
Dit is geen bashtopic, maar een aanzet tot discussie.
Wat ik dus al menigmaal heb meegemaakt in mijn omgeving: Niets aan de hand, alles gezellig op elke verjaardag/feestje. Het gaat over de studie/werk/vrienden/sport/winkelen/whatever.
Maar dan. Er is er één zwanger. Niet alleen kan zij nu nergens anders meer over praten, het leven houdt tenslotte compleet op als je zwanger bent, maar ook alle overige vrouwen kunnen nergens anders meer over praten dan zwangerschappen, wat je al dan niet meer mag eten, ranzige verhalen over kinderen/zwangerschap (poepen tijdens het persen) en de Prenatalkleertjes.
Nu ja denk je dan. Dat duurt een maandje en dan zijn we er allemaal aan gewend, kan iedereen weer verder praten over de normale dingen in het leven. Dat is vergissing nummer 1. Het gaat 9 maanden door. Klagen, zeiken, praten over de zwangerschap van jantjes buurman's zus die ook zwanger is....etc etc.
Nou vooruit. Je zet je eroverheen. Maar nééé, als dat kind dan eenmaal is uitgepoept gaat het de eerste 2 jaar alleen maar over luiers, uitslag, hoestjes, grappige anecdotes en andere toffe kinderverhalen.
Overigens doen de mannen net zo hard mee als de vrouwen, dat is zo mogelijk nog erger want je denkt in het begin dat je nog een anti-front kunt opbouwen met de mannen. ("we zijn zwanger" & "kijk eens wat een leuke babyfoto's ik van mijn gedrocht heb gemaakt met nieuwe DSR, omdat ik geen leven meer heb!")
Daarna zie je dan toch wel een scheiding tussen mensen. Normale mensen pakken hun leven weer op en de kanslozen kunnen de rest van hun leven geen eigen leven meer leiden.
Mijn vraag aan de ouders in dit forum: Waarom doe je het? Ik vind het namelijk nogal egoistisch. Er zijn namelijk niet alleen mensen die geen kinderen willen; er zijn ook mensen die een hekel hebben aan het eeuwige gewauwel erover. Kun je écht nergens anders meer over praten, of is het gewoon een kwestie van niet willen? En heb je verder nog een leven, of is het gewoon de bittere waarheid dat je gewoon verder niets meer meemaakt en dús niets meer te vertellen hebt?
Ik vroeg het me zo af.
Groetjes,
Krea.
Ja ga anders even demoniseren. Ik aggiteer tegen Vivi, omdat het zo'n domme zeikdoos is die het niet wil begrijpen zonder jip- en janneketaal.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:29 schreef appelsap het volgende:
Maar het lijkt er steeds meer op dat jij het al vervelend vindt als het woord kinderen alleen maar gezegd wordt. Alsof je echt een gruwelijke hekel hebt aan kinderen.
Net als Vivi zegt ik dan: volgens mij ben jij de enige met een aanpassingsprobleem.
Daarmee bedoel ik niet dat het zo is, maar daarmee bedoel ik dat je op mij overkomt.
En het lijkt ook wel alsof jouw vrienden precies zo moeten zijn wat jij ervan verwacht. Alsof iedereen altijd maar hetzelfde leven moet blijven houden. Het zijn geen slaafjes van je.
Toch apart dat zoveel mensen het dan meemaken in hun omgeving, hell zelfs mensen die ik ken mét kinderen maken het mee van vrienden van hunquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef texelonia het volgende:
[..]
Tja ik denk zelf dat de mensen waar jullie het over hebben juist de uitzonderingen zijn, maar goed.
Ik ken dus een stel die hun peuter had uitbesteed bij opa/oma omdat ze een bedrijfsfeestje hadden tot in den late uurtjes. Vlak voor vertrek vonden ze die stilte in huis toch wel erg lekker. De pumps werden uitgeschopt, de stropdas ging af, een fles wijn werd open getrokken en ze hebben er een heerlijk weekendje van gemaakt samenquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Plus dat je door gebroken nachten ook wel moe kan zijn. Geen zin in een feestje. Of alleen een uurtje.
Ik ben met je eens dat als je op stap wil het gewoon kan. en zeker over twee weken. Blijkbaar willen ze dat dus niet. Dan is het denk ik tijd om te stoppen met tijd te investeren. Of je verwachtingen bijstellen. Er hoop ik voor je ook mensen in je omgeving die wel nog tot een normaal gesprek in staat zijn, of die wel tot laat willen doorzakken. Die dus nog wel bij jou leefstijl passen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je lacht maar een eind weg, ik vind het uitermate triest als 25 man zich de pest hebben uitgesloofd voor een topdag, en je dan ook nog eens het kippenpak bespraren.
Maar dat het losstaat van de kinderen-gesprek discussie klopt ten dele, maar het hangt er natuurlijk wel mee samen.
En dat mensen niet meer de hele week in de kroeg hangen is 100% te begrijpen, maar dat een afspraak maken voor over 2 weken ook onmogelijk is gaat er bij mij gewoon niet in, klaar.
Oh, ik ben het dus ook met jou eens.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:44 schreef Havoc het volgende:
Ik begin meestal pas over mijn dochter als er om gevraagd wordt. In de tussentijd loop ik mensen te vervelen over welke super series ik kijk en lul te veel over Sci-Fi.
Overigens herken ik het wel van Krea. Ik had dat vroeger ook. Kinderen vond ik maar niks, jengelen, je kan er niet mee praten en sja het vreet en poept alleen.
Totdat je zelf een kind krijgt. Dan groei je daar in mee en zie je gewoon de wereld op een hele andere manier. Tevens snap ik ook wel dat ouders het graag over hun kinderen hebben omdat het komt door de intensiteit waarmee je met je kinderen bezig bent. Die nemen gewoon een heel stuk van je tijd in beslag wat uiteraard je belevingswereld enigzins verkleind. Dat gaat ook wel over als kinderen naar school gaan.
En ook voor mij geldt dat ik liever met mijn dochter tijd doorbreng om haar dingen te leren, met haar te lachen e.d. dan dat ik met gasten afspreek die hetzelfde onbegrip vertonen als ikzelf 10 jaar geleden.
Dat is dus het verschil. Jij vind het leuk om te zien dat je kinderen het leuk hebben. Mij laat het compleet koud, ik heb niets met kinderen, dus word ik er ook niet blij van als kinderen het naar hun zin hebben. Het doet niets met me, ik vind kinderen alleen een hoop werk, vervelend, stressvol en je krijgt er niets voor terug. Dáárom vindt niet iedereen het leuk als je je kinderen meeneemt, niet iedereen ziet aan kinderen wat jij eraan ziet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom wil je dan een kind als je geen zin hebt om hem of haar bij je leven te betrekken dan, of moeite te doen om het voor je kind óók leuk te maken. Ik maak zelf die scheiding van "kindergelegenheid"of "volwassengelegenheid" niet op een verjaardag hoor. Dan ga ik wel een avondje clubben ofzo, als ik dat wil. Mijn kind hoort bij mijn leven, en niet alleen alleen als het mij het beste uitkomt. Ik vind het ook alleen maar gezellig, als ik zie dat die moppies het onderling ook leuk hebben.
Daarom, het kan imho allemaal prima, maar ze willen niet meer. En dat snap ik niet. Nogmaals, echt niet elke week ofzo, maar een keer samen een borrel doen kan ik verdomme met mijn vader nog....quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat als je op stap wil het gewoon kan. en zeker over twee weken. Blijkbaar willen ze dat dus niet. Dan is het denk ik tijd om te stoppen met tijd te investeren. Of je verwachtingen bijstellen. Er hoop ik voor je ook mensen in je omgeving die wel nog tot een normaal gesprek in staat zijn, of die wel tot laat willen doorzakken. Die dus nog wel bij jou leefstijl passen.
Dat de persoon in kwestie niet had ingeschat dat het een latertje zou worden met een vrijgezellenfeest is op zijn minst raar te noemen. Maar jou reactie door niet naar de bruiloft te gaan vind ik, uhm... kinderachtig
Zeg ik dat dan ergens? Ik zou het gewoon wel prettig vinden om het op een gehele avond ook eens 10 minuten niet over kinderen te hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:44 schreef Ynske het volgende:
maar Krea, wil je dan dat er echt alleen maar over mannendingen gesproken word?
Ja dat zal het zijn, want *tromgeroffel* ze hebben nog geen kinderen!quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:38 schreef Vivi het volgende:
Dan hebben ze nog niet echt veel meegemaakt in hun leven.
Kinderen zijn vrouwendingen? Ik ben een vrouw, maar heb niets met kinderen, en ongetwijfeld zullen vele vaders het ook niet met je eens zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:44 schreef Ynske het volgende:
maar Krea, wil je dan dat er echt alleen maar over mannendingen gesproken word?
Nope geen fuck krijg je er voor terug behalve kinderbijslag. Daarom hoop ik dat mijn dochter ooit nog een broertje of zusje krijgt. Lekker cashen, je weetquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is dus het verschil. Jij vind het leuk om te zien dat je kinderen het leuk hebben. Mij laat het compleet koud, ik heb niets met kinderen, dus word ik er ook niet blij van als kinderen het naar hun zin hebben. Het doet niets met me, ik vind kinderen alleen een hoop werk, vervelend, stressvol en je krijgt er niets voor terug. Dáárom vindt niet iedereen het leuk als je je kinderen meeneemt, niet iedereen ziet aan kinderen wat jij eraan ziet.
Maar goed, even afgezien van je eventuele eigen feestjes ben jij natuurlijk ook maar een gast. Je had het net over bijvoorbeeld begrafenissen, maar wie weet is dat kind er wel omdat de overledene een speciale band had met 'dat kind'. Of is het op een trouwerij omdat de mensen die gaan trouwen dat heel graag wilden. Je zomaar ergens aan ergeren is heel makkelijk, maar net zo min als de wereld om 'dat kind' draait, draait hij ook niet om jou.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef Maeghan het volgende:
Dáárom vindt niet iedereen het leuk als je je kinderen meeneemt, niet iedereen ziet aan kinderen wat jij eraan ziet.
Ik heb geen hekel aan kinderen, nogmaals. Ze mogen jengelen, aan me hangen, met me spelen (op een platonische manier), whatever. het gaat me om de ouders.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:44 schreef Havoc het volgende:
Overigens herken ik het wel van Krea. Ik had dat vroeger ook. Kinderen vond ik maar niks, jengelen, je kan er niet mee praten en sja het vreet en poept alleen.
maar jij vind dus als je een gezin hebt en je word uitgenodigd voor een verjaardag dat 't gezin maar de helft moet thuislaten???quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is dus het verschil. Jij vind het leuk om te zien dat je kinderen het leuk hebben. Mij laat het compleet koud, ik heb niets met kinderen, dus word ik er ook niet blij van als kinderen het naar hun zin hebben. Het doet niets met me, ik vind kinderen alleen een hoop werk, vervelend, stressvol en je krijgt er niets voor terug. Dáárom vindt niet iedereen het leuk als je je kinderen meeneemt, niet iedereen ziet aan kinderen wat jij eraan ziet.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan ergens? Ik zou het gewoon wel prettig vinden om het op een gehele avond ook eens 10 minuten niet over kinderen te hebben.
Ik ben sociaal best ontwikkeld genoeg om niet alleen over voetbal, carriere of tieten te praten.
tuurlijk mag je dat verwachten, ik vind alleen wel dat van beide kanten wat toegegeven moet kunnen wordenquote:Ik heb genoeg vrouwelijke vrienden die graag met mij gaan stappen/praten omdat ik niet zo narrowminded ben; dat mag ik dan ook van hun verwachten als ze kinderen krijgen.
Nee hehe, als een kind zit te huilen omdat opa dood is, dan vind ik dat wel even wat anders dan dat er een kind keihard zit te krijsen door de hele plechtigheid heen, of een kind dat de hele tijd naar opa of oma aan de andere kant van de zaal zit te schreeuwen, terwijl het verder nauwelijks een band had met de overledene of niet eens oud genoeg is om te beseffen dat er iemand dood is en wat dat dan is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar goed, even afgezien van je eventuele eigen feestjes ben jij natuurlijk ook maar een gast. Je had het net over bijvoorbeeld begrafenissen, maar wie weet is dat kind er wel omdat de overledene een speciale band had met 'dat kind'. Of is het op een trouwerij omdat de mensen die gaan trouwen dat heel graag wilden. Je zomaar ergens aan ergeren is heel makkelijk, maar net zo min als de wereld om 'dat kind' draait, draait hij ook niet om jou.
geef mij dat kind dan maarquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, het krijgen van kinderen laat ik dan ook maar over aan de rest.
Als we 80 zijn leggen we de "meegemaakt" lijst wel eens naast elkaar.
kind
kind
kind
kind
kind
vs
De wereld gezien
Bungeejump in de jungle
Parachutespringen
trio met zweedse tweeling
wat jij wil verder.
Het één sluit het ander niet uit hoor. Gewoon doen voor je kinderen krijgt. De meeste mensen raken de zin in dat "avontuurlijke" leven vanzelf kwijt, waarna de kinderen komen. Die Zweedse tweeling mag je trouwens houden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
kind
kind
kind
kind
kind
vs
De wereld gezien
Bungeejump in de jungle
Parachutespringen
wat jij wil verder.
Mjah, ik moet eerlijk zeggen dat ik zulke ouders bijna nooit tegen kom. Ja ik lul wel eens met een collega over zijn en mijn kind. Maar dat duurt 1 sigaret en dan gaan we het weer over andere dingen hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan kinderen, nogmaals. Ze mogen jengelen, aan me hangen, met me spelen (op een platonische manier), whatever. het gaat me om de ouders.
Als echte vrienden zou je dat toch gewoon accepteren? Het is wel een onderdeel van hun leven. Iets wat je niet zomaar achterlaat. Maar dat lijken anderen dus niet zo goed te begrijpen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja en ik lees en hoor net zo vaak over ouders waarbij dat gewoon NIET het geval is. Het wordt een beetje een welles-nietes-spelletje zo.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:43 schreef DarkElf het volgende:
Oh hiero dus, men ik maak er een potje van
[..]
Toch apart dat zoveel mensen het dan meemaken in hun omgeving, hell zelfs mensen die ik ken mét kinderen maken het mee van vrienden van hun
en t gaat niet om hetzelfde blijven, lees je echt niets ofzo? er staat letterlijk in dat kinderen leuk zijn, dat ze lief zijn en dat ze welkom zijn er zijn alleen wat maren en dié schijnen jullie (over een kam scheren dan maar want dat gebeurt wel vaker hier) absoluut niet te kunnen of willen snappen en roepen dan bijvoorbeeld: nou einde vriendschap dan...
Soms komt het over of juist de kinderloze moeite doet en blijft doen terwijl degene met kinderen het allemaal niet zo belangrijk meer vindt want hee kinderen...... Dát is niet "blijven hangen"dat is waarde hechten aan mensen en er moeite voor willen blijven doen.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
kind
kind
kind
kind
kind
vs
De wereld gezien Kan nog steeds als die koters op kamers zitten
Bungeejump in de jungle Nee bedankt, ook niet voordat ik kinderen had
Parachutespringen Staat nog op de to-do list voor de komende jaren
trio met zweedse tweeling Spaanse ook goed?
wat jij wil verder.
Dat ligt eraan wat voor soort feestje het is. Is het inderdaad gewoon een verjaardag, overdag of vroeg in de avond, en je weet dat veel andere mensen die komen ook kinderen hebben, dan kun je er wel vanuit gaan dat het normaal is om je kinderen mee te nemen. Dat is iets anders dan je kinderen meenemen naar een afstudeerfeestje in een afgehuurde zaal, wat om half tien begint. Het ligt er een beetje aan hoe, maar het kan weleens ongepast zijn, vind ik.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar jij vind dus als je een gezin hebt en je word uitgenodigd voor een verjaardag dat 't gezin maar de helft moet thuislaten???
oftewel je moet geen uitnodiging voor t gezin doen maar voor alleen de ouders
dat vind ik mensen voor hun hoofd instampen, want met kinderen zijn ze niet welkom
nah als ik daarintegen niets met jouw vriend opheb, ga ik jou ook niet verbieden om hem mee te nemen naar mijn verjaardag, aangezien jullie bijeen horen.
zo ook met een gezin met kinderen
Juist en daar gaat het dus om, niet alleen de ouderlozen, maar ook de ouders zullen rekening moeten houden met de ander, mist ze waarde hechten aan de vriendschap.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:50 schreef Ynske het volgende:
tuurlijk mag je dat verwachten, ik vind alleen wel dat van beide kanten wat toegegeven moet kunnen worden
n afspraak voor over 2 weken maken, is goed, maar houd er rekening mee dat er iets tussen kan komen bv
maar goed, ik kan door mn werk niet eens afspraken maken voor over twee werken
Dat je nou Yvonne en Itejeer er gelijk weer bij moet halen vind ik een beetje flauw HWquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:56 schreef HeatWave het volgende:
.
Maar dat zijn dan ook wel een beetje aparte types, dat geef ik toe. Lief enzo, maar geen doorsnee ouders. En toch komen die kinderen allemaal wel goed terecht, op 1 16 jarige breezer na, maar ok.
quote:Totdat je zelf een kind krijgt. Dan groei je daar in mee en zie je gewoon de wereld op een hele andere manier
We hebben het hier niet alleen over vriendschappen. Wat Kreator al zei, je kan niet altijd kiezen wie er ergens komt, op een feestje bij iemand anders bijvoorbeeld, of met wie je werkt. Ik kies wel uit met wie ik zelf omga (gelukkig hebben die nog geen kinderen, ik houd m'n hart vast voor wat er dan gebeurt...), maar het gezanik over babysokjes op m'n werk door collega's, of klanten met compleet onopgevoede kinderen waarbij je altidj maar vriendeiljk moet blijven lachen terwijl ze echt grensoverschrijdend gedrag vertonen, etc. Het gaat me om het feit dat ouders veronderstellen dat kinderen de norm zijn, dat iedereen zich aan moet passen aan kinderen terwijl niet de hele wereld volloopt met alleen maar kinderen, en dat iedereen kinderen en alles wat ze doen maar leuk moet vinden en overal kinderen moet toelaten. Hotels waar je je hond niet naartoe mag nemen zijn er zat, maar heb je weleens een hotel gezien met een bordje "geen kinderen toegestaan?". Jammer hoor, want ik zou er graag boeken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:54 schreef appelsap het volgende:
[..]
Als echte vrienden zou je dat toch gewoon accepteren? Het is wel een onderdeel van hun leven. Iets wat je niet zomaar achterlaat. Maar dat lijken anderen dus niet zo goed te begrijpen.
Dat je niet elke keer met die kinderen geconfronteerd wil worden, op een feestje, in een gesprek of op welke manier dan ook, dat is niet erg. Maar dan kan je toch net zo goed eens een keer samen gaan stappen, shoppen of wat dan ook?
En als ze dan nog door blijven lullen over kinderen, ondanks dat je het misschien al wel 30 keer gezegd heb. Dan moet je toch ook begrijpen dat zoiets geen vriendschap meer kan zijn. Misschien niet vanuit jouw kant, maar wel vanuit de kant van de ander. Want die heeft dan blijkbaar geen respect voor je.
Ik snap niet dat het dan zo moeilijk is om dat te accepteren. Om veel kleinere redenen vergaan vriendschappen, dat accepteer je dan toch ook?
En dit is voor jou vriendschap?quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:56 schreef Maeghan het volgende:
Als ik geen kinderen op mijn feestje wil, ben ik fout, maar als zij kinderen meenemen moet ik dat maar gewoon accepteren. Het is mijn huis, geef ik hier een feestje, dan bepaal ik wie er komt en wat voor soort feestje het is. Wil iemand per se niet komen zonder kinderen, dan kan hij/zij natuurlijk ook een andere keer langskomen.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:58 schreef Havoc het volgende:
[..]
Dat je nou Yvonne en Itejeer er gelijk weer bij moet halen vind ik een beetje flauw HW.
Ik heb zelf genoeg dieren, en laat ik nu ook nog eens een verzameling speelgoedpaardjes hebben die erg aantrekkelijk is voor kinderen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:55 schreef CherryLips het volgende:
Goed topic.
Als er visite komt met klein grut zet ik de hamsterkooien veilig boven neer voor ik als een soort politie-agent alleen maar kleine handjes uit de kooien mag grissen. De hond sturen we eigenlijk het liefst ook naar boven maar die wil mensen begroeten enzo, maar als er een ukkepuk aan haar oren gaat trekken en iets te lomp aait omdat de motoriek nog niet 100 procent is, moet ik ingrijpen voordat de hond het beu is na een half uur, want dan verwachten de ouders van ukkepuk dat ik de hond ter plekke met een nekschot afmaak. Ik snap ook dat ik de kinderen daar niet op mag afrekenen, het zijn kinderen, maar daar gaat je orchidee van 8 jaar met tig mooie stekkies omdat ukkepuk hem even wil verpotten en de ouders het kei-schattig vinden en niet ingrijpen, blind zijn voor de bezwaren van een ander.
Maar ik ben nu eigenlijk al 'afscheid' aan het nemen van een zwangere vriendin van me. Oké, ik geef toe, ik klets nu lekker mee met de zwangerschapsverhalen omdat ik het ook wel intererssant vind, maar ik zal haar missen als vriendin. Ze wordt nu moeder en zal geen tijd meer hebben om naar de bioscoop te gaan. En ik snap nu ook wel dat ze moe is nu ze hoogzwanger is, dat snap ik allemaal best, dus dan is het geen probleem.
Maar.
Als ik een last-minute opdracht krijg die die middag af moet zijn en als het takkedruk is en ik aan die vriendin vraag of we een andere keer kunnen afspreken, dan krijg ik op m'n flikker. Het zal wel niet te vergelijken zijn, maar we hebben allebei ons eigen leven en er kan iets tussenkomen soms, maar op de een of andere manier zijn de redenen van ouders beter dan die van anderen. Ach, het is je werk maar, dat kun je vannacht nog wel doen, of dan had ik beter moeten plannen of de opdracht niet aan moeten nemen ook al zaten ze om iemand te springen die iets kon doen.
Het hele relativeringsvermogen is gewoon weg, lijkt het. Mijn miezerige baantje valt in het niet en is niet interessant, hun kroost is alles wat telt, en als ik dan eens iets te vertellen heb over mijn o zo saaie en lege bestaan, dan onderbreken ze me midden in een zin over iets wat de kleine eens had gedaan, ook al heb je dat verhaal al drie keer gehoord.
Ja, daar gaat je vriendschap, die verwatert gewoon, je slaat ieder een eigen weg in, maar de nieuwe ouders hebben het niet eens in de gaten of doen amper moeite om de vriendschap te bewaren, terwijl ik er echt veel moeite mee heb dat het gewoon niet meer gaat.
Dat laat ik aan iedereen over om de keuze te maken om dat zelf te ervaren of niet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:59 schreef NED het volgende:
[..]
[/b]
Nou, vertel eens Havoc, hoe zag jij de wereld voordat je kinderen had, en op wat voor andere manier zie je hem nu dan?
Wie snapt het hier nu nietquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:47 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn, want *tromgeroffel* ze hebben nog geen kinderen!.
Ondanks dat je me een domme zeikdoos vind en je blijkbaar niet in staat bent om op een normale manier te discussieren zonder de normale beleefdheidsvormen in acht te nemen zal ik toch even antwoorden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah. Nu komen we ergens. Dus als jouw BESTE vriend, die je al 27 jaar door en door kent, INEENS van de een op de andere dag alléén nog maar over kastanjebomen (zo boeiend vind ik babygesprekken) kan en wil praten omdat het zijn grote nieuwe hobby is, dan pas jij je gewoon aan. Whoppa! Jij bent zo ontzettend goed, jij bent echt onnavolgbaar. jij accepteert het en praat de hele dag over kastanjebomen.
Als je nu gaat zeggen: "dan verbreek ik de vriendschap", dan weet je niet wat vriendschap is.
Kinderen zijn mensen! Honden zijn geen mensen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:00 schreef Maeghan het volgende:
[..]
We hebben het hier niet alleen over vriendschappen. Wat Kreator al zei, je kan niet altijd kiezen wie er ergens komt, op een feestje bij iemand anders bijvoorbeeld, of met wie je werkt. Ik kies wel uit met wie ik zelf omga (gelukkig hebben die nog geen kinderen, ik houd m'n hart vast voor wat er dan gebeurt...), maar het gezanik over babysokjes op m'n werk door collega's, of klanten met compleet onopgevoede kinderen waarbij je altidj maar vriendeiljk moet blijven lachen terwijl ze echt grensoverschrijdend gedrag vertonen, etc. Het gaat me om het feit dat ouders veronderstellen dat kinderen de norm zijn, dat iedereen zich aan moet passen aan kinderen terwijl niet de hele wereld volloopt met alleen maar kinderen, en dat iedereen kinderen en alles wat ze doen maar leuk moet vinden en overal kinderen moet toelaten. Hotels waar je je hond niet naartoe mag nemen zijn er zat, maar heb je weleens een hotel gezien met een bordje "geen kinderen toegestaan?". Jammer hoor, want ik zou er graag boeken.
..het valt idd niet mee om tussen 5 over baby's kakelende vrouwen door iets anders aan te snijden. Want dan ben je ongeinteresseerd. Ik weet er overigens genoeg van dankzij alle verhalen, maar het interesseert me inderdaad nauwelijks of een baby krampjes krijgt van te koude melk, als ik op een verjaardag zit.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:53 schreef Havoc het volgende:
Maar is het niet zo dat jij je ergert aan dat soort ouders omdat je totaal geen controle meer over het gesprek hebt en daardoor niet in staat bent het gesprek op een ander onderwerp te brengen zodat je genoodzaakt bent een gesprek aan te horen waar over je weinig tot niets weet en wat je totaal niet interesseert?
Ik dacht, ik hou het herkenbaarquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:58 schreef Havoc het volgende:
[..]
Dat je nou Yvonne en Itejeer er gelijk weer bij moet halen vind ik een beetje flauw HW.
En ik ken echt niemand die ooit een bank beroofd heeft.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:00 schreef appelsap het volgende:
[..]
En dit is voor jou vriendschap?
Kan je dan ook begrijpen dat het vanuit de kant van de ouders NIET zo is?
En ik ken echt geen enkele ouder die zijn kind meeneemt naar een afstudeerfeestje om half 10 's avonds, of wat dan ook in die richting komt.
In mijn ervaring is het juist onmogelijk om van gespreksonderwerp te veranderen, omdat alles weer herleid wordt naar de kinderen. Ik wil best even praten (met gemeende interesse) over hoe het met de kinderen gaat en dat Ella al een aardig eigen willetje heeft, etc. Maar als er dan een ander onderwerp aangesneden wordt, weten ze niet hoe gauw ze weer terug moeten naar het praten over de kinderen. Tja, dan houdt het voor mij gewoon op.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:53 schreef Havoc het volgende:
Maar is het niet zo dat jij je ergert aan dat soort ouders omdat je totaal geen controle meer over het gesprek hebt en daardoor niet in staat bent het gesprek op een ander onderwerp te brengen zodat je genoodzaakt bent een gesprek aan te horen waar over je weinig tot niets weet en wat je totaal niet interesseert?
En Brechtje mag gerust ook uit deze discussie blijven,quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:58 schreef Havoc het volgende:
[..]
True hoor, ik ben ook geen hater van de wezens kinderen, ik heb het niet zo op het voetstukje.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:02 schreef appelsap het volgende:
[..]
Kinderen zijn mensen! Honden zijn geen mensen.
In de herhaling, het ging uiteraard niet over jullie yvquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
En Brechtje mag gerust ook uit deze discussie blijven,
tevens tvp.
Ik zou in eerste instantie al niet bij die vrouwen gaan zitten. En hoe je het wend of keert, je komt in een leeftijdscategorie terecht waarin dit soort situaties nou eenmaal voorkomen. Voor dat soort situaties heeft God de playstation portable uitgevondenquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
..het valt idd niet mee om tussen 5 over baby's kakelende vrouwen door iets anders aan te snijden. Want dan ben je ongeinteresseerd. Ik weet er overigens genoeg van dankzij alle verhalen, maar het interesseert me inderdaad nauwelijks of een baby krampjes krijgt van te koude melk, als ik op een verjaardag zit.
Das weer een hele mooie opsomming, maar waarom zouden mensen met kinderen dat niet kunnen doen of gedaan hebben?quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
kind
kind
kind
kind
kind
vs
De wereld gezien
Bungeejump in de jungle
Parachutespringen
wat jij wil verder.
Het was ook niet echt een hele serieuze postquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:07 schreef Llewella het volgende:
[..]
Das weer een hele mooie opsomming, maar waarom zouden mensen met kinderen dat niet kunnen doen of gedaan hebben?
Tjeetje, mijn ouders worden opa en oma maar die zitten ook echt niet achter de geraniums, die gaan minimaal 3x op vakantie per jaar, m'n vader kan zich lekker uitleven op bijv de kartbaan, heeft vorig jaar de nieuwste xbox voor zijn verjaardag gehad van ons omdat ie dat leuk vind etc.
Kinderen zijn nu bijna allemaal de deur uit en m'n vader en stiefmoeder gaan er samen lekker op uit, en nee geen oude tutten dingen, daar is m'n stiefmoeder net iets te jeugdelijk voor, en m'n vader is een man, dus gewoon een groot kind
Ik wind me er niet over op. Ik vraag me alleen af waaróm het zo is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:02 schreef Vivi het volgende:
Wie snapt het hier nu niet.
Dat bedoel ik helemaal niet, namelijk. Ik bedoel, dat ik me wel ergere dingen kan voorstellen om je druk over te maken..Hell, er gaan hier mensen onderhand bijna schuimbekken over iets wat alleen maar is zoals het is, het is een proces waar sommige mensen nu eenmaal in vastlopen ja, niks aan te doen, circle of life, enzo. Klinkt misschien bombastisch, maar als je een ernstige ziekte hebt meegemaakt oid, dan ga je dingen toch anders zien, focus op de dingen die je wél kan delen ipv je zo opp te winden over zoiets.
Dan nog heb jij er als mede gast weinig over te vertellen wie er wel en niet te gast is. Want dát is wat je net suggereerde, dat 'dat kind' dan maar thusi moet blijven terwijl men misschien liever dat kind (mét al het geschreeuw en geklier en gedoe, want hey, dát zijn kids) te gast heeft dan jij. Weet jij veel.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:51 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee hehe, als een kind zit te huilen omdat opa dood is, dan vind ik dat wel even wat anders dan dat er een kind keihard zit te krijsen door de hele plechtigheid heen, of een kind dat de hele tijd naar opa of oma aan de andere kant van de zaal zit te schreeuwen, terwijl het verder nauwelijks een band had met de overledene of niet eens oud genoeg is om te beseffen dat er iemand dood is en wat dat dan is.
Je kan natuurlijk ook iedereens woorden compleet uit de context rukken en overal uitzonderingen op verzinnen om maar te laten zien dat een ander ongelijk heeft.
Echt ik weet dan niet in wat voor restaurants je komt maar vroeger had ik daar geen last van.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True hoor, ik ben ook geen hater van de wezens kinderen, ik heb het niet zo op het voetstukje.
Maar een restuarant dat kindervrij is zou echt heerlijk zijn. Ik kom er om veel geld uit tegeven voor goed eten. En dan zijn rondrennden koters niet echt waar ik op zit te wachten.
[Slightly offtopic]quote:ik ben ook weleens meegeweest naar de speeltuin wat ik dan ook leuk vind (en die kids zijn helemaal dol van me)
Een hond hoort voor mij net zo goed bij mijn gezien als een kind voor jou misschien. Drie weken op vakantie gaan zonder hond, is voor mij geen optie. Dat vind ik net zo raar als iemadn die zijn kind drie weken ergens anders onderbrengt om maar naar een zonnig eiland te kunnen gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:02 schreef appelsap het volgende:
[..]
Kinderen zijn mensen! Honden zijn geen mensen.
Ik heb er inderdaad een handje van om jou en je familie door het slijk te halen op het forum. Zal het vandaag achterwege laten ok?quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
En Brechtje mag gerust ook uit deze discussie blijven,
tevens tvp.
Het is ook geen schering en inslag hoorquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:10 schreef Havoc het volgende:
[..]
Echt ik weet dan niet in wat voor restaurants je komt maar vroeger had ik daar geen last van.
Dat is dus gewoon onzin.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:01 schreef Havoc het volgende:
[..]
Dat laat ik aan iedereen over om de keuze te maken om dat zelf te ervaren of niet.
Waar zie jij staan dat ik zeg dat ze niet bestaan? En ik snap best dat het een voorbeeld is, maar het is er wel een in de richting die jij bedoelt. En die mensen zijn vrij schaars. Ik bedoel ermee: op de 100 hoeveel zijn dat er dan?quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:04 schreef Maeghan het volgende:
[..]
En ik ken echt niemand die ooit een bank beroofd heeft.dus dan bestaan ze vast niet
Verder is het een gechargeerd voorbeeld, dus niet letterlijk te nemen, maar om het onderscheid te maken tussen iets waarbij het logisch is dat je kinderen wél komen en waarbij het logisch is dat je kinderen níet meekomen.
Ok, begrepenquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het was ook niet echt een hele serieuze post.
Het gaat me er ook niet om dat iedereen dat maar "moet" doen oid. Het gaat me erom dat ze het een stukje terug hadden over dat het krijgen van een kind zo'm "belevenis is" en als je het nog niet hebt meegemaakt heb je uberhaupt niets meegemaakt, dat was de insteek.
Als iemand mij liever niet te gast heeft, kan hij dat op een simpelere manier duidelijk maken denk ik. Verder slaat dit argument natuurlijk weer nergens op.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan nog heb jij er als mede gast weinig over te vertellen wie er wel en niet te gast is. Want dát is wat je net suggereerde, dat 'dat kind' dan maar thusi moet blijven terwijl men misschien liever dat kind (mét al het geschreeuw en geklier en gedoe, want hey, dát zijn kids) te gast heeft dan jij. Weet jij veel.
En waarom?quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:10 schreef NED het volgende:
[..]
[Slightly offtopic]
Mensen die kinderen kids noemen zouden ze standrechtelijk moeten executeren
Ik noem een gehaktbal toch ook gewoon gehaktbal en geen meatballquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:16 schreef Llewella het volgende:
[..]
En waarom?
Wat is je ergenis?
Gooi het in de groep, lucht je hart, praat erover
Omdat het nu eenmaal iets is zoals niets anders wat je meemaakt, en dat bedoel ik echt niet irritant hoor, maar daarvoor zul je toch eerst zelf een kind moeten hebben om dat te begrijpen. Voordat ik een kind had en mensen zeiden dat tegen me dacht ik ook "Ja, sure...quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:09 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik wind me er niet over op. Ik vraag me alleen af waaróm het zo is.
Oy! Niezzo, was ook helemaal niet kut bedoeldquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:11 schreef Havoc het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad een handje van om jou en je familie door het slijk te halen op het forum. Zal het vandaag achterwege laten ok?
Ja en nee. Aan de ene kant ging het topic niet over het gedrag van kinderen, maar aan de andere kant is het wel een verschijnsel dat samenhangt met dit fenomeen. Mensen veranderen in ouders en vinden dan hun kind het belangrijkst, het leukst, het geweldigst, en alles wa thet doet is leuk end aar moeten andere mensend an ook maar om lachen. Ook als je kleuter dus tijdens de bezichtiging van een koophuis aan een servieskast gaat hangen, dan zeg je daar niets meer van, want ach, zo zijn kinderen en daar moeten ze maar om kunnen lachen. En als je dus naar een restaurant gaat, dan neem je je kind mee, ook al verziek je iemand anders' romantische avondje uit met het gejengel en geren van je kind (waar dus vaak niets meer van gezegd wordt). Wat mij betreft zit er soms wel dezelfde houding achter.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:12 schreef HeatWave het volgende:
Maar goed, we gaan weer van het hoofdonderwerp af.
Dat is ook zo met niet rokers en rokers hoor.quote:jij zult nog geen centimeter toegeven, en dan moeten ouders met kinderen dat maar wel?
Maar waarom meteen maar iemand standrechtelijk te executeren?quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:18 schreef NED het volgende:
[..]
Ik noem een gehaktbal toch ook gewoon gehaktbal en geen meatball
Ik kan me best voorstellen dat je er de eerste tijd helemaal vol van bent en daar wil ik ook een heel eind in meegaan, maar als je na 4 jaar nog steeds nergens anders over kan praten (praktijkvoorbeeld dit), dan heb ik er genoeg van.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:18 schreef Vivi het volgende:
[..]
Omdat het nu eenmaal iets is zoals niets anders wat je meemaakt, en dat bedoel ik echt niet irritant hoor, maar daarvoor zul je toch eerst zelf een kind moeten hebben om dat ze begrijpen. Voordat ik een kind had en mensen zeiden dat tegen me dacht ik ook "Ja, sure...' maar een kind, en niet zomaar een kind, nee, een mensje waarin je jouw en je geliefdes trekjes terugziet, dat jij hebt "gemaakt", dat gevoel is gewoon niet uit te leggen, en daar ben je, vooral in het begin, helemaal vol van
.
Ik moest ook meteen aan jou denken,quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, een topic naar mijn hart. Al mijn 'zwangere' vrienden lijken plotseling gereduceerd tot een schepsel met de herseninhoud van een amoebe. Ik weiger nog langer op etentjes te komen, waarbij ik omringd wordt door stelletjes met jong grut. Zelfs al hebben ze oppas geregeld.
Slechts één kan nog een normaal gesprek voeren zonder over zijn kinderen te beginnen. Alleen als ik ze ter sprake breng, zegt hij er iets over. Dat kan ook liggen aan het feit dat hij een leraar is op een basisschool en al de hele dag geconfronteerd wordt met kinderen en vrouwen met rammelende eierstokken.
Ik heb ook ergens een topic geopend over het meenemen van al die 'kerels' op een mannenweekend, maar dat is vanwege fysieke problemen bij mij nog even in de koelkast gezet. Zie ook: Een echte mannen reis. Testosteron, bloed, zweet, etc. over dat weekendje dat ooit nog gaat komen.
Goh, wat raar op een Nederlands forum, echt verbazingwekkendquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:21 schreef Vivi het volgende:
Ik vind dit trouwens echt een Hollands topic...in meer zuidelijke landenzoals Italie bijvoorbeeld horen kinderen gewoon bij het sociale leven, is het helemaal geen discussiepunt zeg maar.
Klopt, maar daar worden de kinderen dan ook meer in het gareel gehouden dan hier in NL, waar vrije opvoeding de klok slaat. Maar dat is weer een andere discussie.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:21 schreef Vivi het volgende:
Ik vind dit trouwens echt een Hollands topic...in meer zuidelijke landenzoals Italie bijvoorbeeld horen kinderen gewoon bij het sociale leven, is het helemaal geen discussiepunt zeg maar.
Dit topic gaat niet over de kinderen en hun plaats in de wereld, het gaat over de ouders die plotseling niets anders meer te melden hebben dan zaken die over hun kinderen gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:21 schreef Vivi het volgende:
Die specifieke groep wordt ook heftig hanggroepschoolplein-ouder.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:23 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je er de eerste tijd helemaal vol van bent en daar wil ik ook een heel eind in meegaan, maar als je na 4 jaar nog steeds nergens anders over kan praten (praktijkvoorbeeld dit), dan heb ik er genoeg van.
Logisch, net zoals het logisch is dat je, als je uit eten gaat, geen zin hebt in het gejengel en gekrijs van andermans kind. Dat heb ik nog net zo goed hoor, nu ik er zelf 1 heb, alleen ik ben er wel wat milder in geworden, omdat ik me beter kan verplaatsen in de ouders sinds ik zelf af en toe in de kramp schiet omdat mijn engeltje een poezelig driftbuitje krijgt in het openbaarquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:23 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je er de eerste tijd helemaal vol van bent en daar wil ik ook een heel eind in meegaan, maar als je na 4 jaar nog steeds nergens anders over kan praten (praktijkvoorbeeld dit), dan heb ik er genoeg van.
Ik doe niet anders dan dat, juist daar word ik zo moe van. Ik geef al toe op het moment dat ik niets zeg als in een restaurant kinderen rondjes om mijn tafel rennen, of op het moment dat ik op de begrafenis van een familielid niets zeg als een vage kennis met een gillende peuter in de zaal blijft zitten. Dat IS toegeven. Moet ik ze dan ook nog toelaten in mijn eigen huis? Ik heb er al genoeg last van dat ouders vinden dat hun kind alles mag en overal moet kunnen komen. Volgens mij is mijn eigen huis gewoon van mij en mag ik daar doen en laten wat ik wil.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:19 schreef Ynske het volgende:
Weet je Maeghan, ik vind dat jij net zo irritant bent als de ouders met kinderen in jouw ogen zijn
jij zult nog geen centimeter toegeven, en dan moeten ouders met kinderen dat maar wel?
k heb geen kinderen maar zie t probleem dat je lijkt te zoeken ook niet
Gelukkig ben ik half Italiaans dan, ik geloof niet in een vrije opvoeding namelijkquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:25 schreef Misstique het volgende:
[..]
Klopt, maar daar worden de kinderen dan ook meer in het gareel gehouden dan hier in NL, waar vrije opvoeding de klok slaat. Maar dat is weer een andere discussie..
timmer je ramen dicht, barricadeer de deuren en doe of de wereld om je heen niet meer bestaatquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:27 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik doe niet anders dan dat, juist daar word ik zo moe van. Ik geef al toe op het moment dat ik niets zeg als in een restaurant kinderen rondjes om mijn tafel rennen, of op het moment dat ik op de begrafenis van een familielid niets zeg als een vage kennis met een gillende peuter in de zaal blijft zitten. Dat IS toegeven. Moet ik ze dan ook nog toelaten in mijn eigen huis? Ik heb er al genoeg last van dat ouders vinden dat hun kind alles mag en overal moet kunnen komen. Volgens mij is mijn eigen huis gewoon van mij en mag ik daar doen en laten wat ik wil.
Een gesprek evolueert soms.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over de kinderen en hun plaats in de wereld, het gaat over de ouders die plotseling niets anders meer te melden hebben dan zaken die over hun kinderen gaan.
iemand die ik ken heeft die neiging wel eens ... tot ik op een gegeven moment zei: (oid) ja hallo, jij vraagt me iets, ik ga antwoord geven en bij zin twee heb je het alweer over.... "quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:04 schreef Misstique het volgende:
[..]
In mijn ervaring is het juist onmogelijk om van gespreksonderwerp te veranderen, omdat alles weer herleid wordt naar de kinderen.
Nee zo'n stomme vraag is het niet, het is eerder jouw posthistorie waardoor ik zoiets heb van 'flikker een eind op'quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:12 schreef NED het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon onzin.
JIJ geeft aan dat je de wereld na het krijgen van kinderen ineens compleet anders ziet.
Ik vraag me af HOE anders je die dan ziet.
En dan moet ik maar kinderen nemen om erachter te komen?
En wat dan als die hele andere kijk op de wereld mij niet bevalt? Dan zit ik met een stel kutjonge te koekeloeren
Zo een stomme vraag was het toch niet? Hoe zie jij de wereld na het krijgen van kinderen dan anders?
Ja, dat is juist het probleem. Het evolueert naar iets over het kleine grut en een normaal gesprek blijkt daarna niet meer mogelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:29 schreef Vivi het volgende:
Een gesprek evolueert soms.
Flauwe reactie. Waarom sla ik door omdat ik geen kinderen in mijn huis wil, terwijl ik verder gedwongen ben ze overal te tolereren (en dat doe, al is het soms met tegenzin, maar ook dat mag gelukkig in een vrij land)?quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
timmer je ramen dicht, barricadeer de deuren en doe of de wereld om je heen niet meer bestaat
je slaat door, echtwaar.
Verkeerde interpretatie mijn kant, snorryquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oy! Niezzo, was ook helemaal niet kut bedoeld
De zombies komen! De zombies komen!quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
timmer je ramen dicht, barricadeer de deuren en doe of de wereld om je heen niet meer bestaat
je slaat door, echtwaar.
Lekker makkelijk Havoc.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:30 schreef Havoc het volgende:
[..]
Nee zo'n stomme vraag is het niet, het is eerder jouw posthistorie waardoor ik zoiets heb van 'flikker een eind op'
je hoeft ze niet binnen te latenquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Flauwe reactie. Waarom sla ik door omdat ik geen kinderen in mijn huis wil, terwijl ik verder gedwongen ben ze overal te tolereren (en dat doe, al is het soms met tegenzin, maar ook dat mag gelukkig in een vrij land)?
Van een paar weet ik zeker dat ze niet meer mogen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:23 schreef yvonne het volgende:
Ik moest ook meteen aan jou denken,
en ik wil een heel voorzichtige vraag aan Krea stellen:
En nee niet iedereen hoeft meteen de gordijnen in, dank u.
De groep mensen waar je het in je OP over hebt, zouden die ook ,als je ze uitnodigd voor een mannenweekend, schoorvoetend toegeven dat eigenlijk helemaal niet "te mogen"?
Je snapt em, iq puntje +1.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:34 schreef NED het volgende:
[..]
Lekker makkelijk Havoc.
Ik kan soms ook best een serieuze vraag stellen, maar vanwege mijn niet zo serieuze posthistorie vind je het overbodig om hem te beantwoorden?
Nou, dan stel ik de vraag maar even in het algemeen voor iedereen met kinderen.quote:
Kom je nog eens eten? Of praat ik teveel over kinderenquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:35 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Van een paar weet ik zeker dat ze niet meer mogen.
En maar die lofzang dat ik iets mis in mijn leven.
Ja, want elke ouder heeft geen leven gehad vóór de kinderen kwamenquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
kind
kind
kind
kind
kind
vs
De wereld gezien
Bungeejump in de jungle
Parachutespringen
wat jij wil verder.
Ik ga toevallig met 'de mannen' in september een weekendje naar de formule 1. Ze zijn dan goddelijk blij dat ze een paar dagen niet over kinderen hoeven te praten.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:23 schreef yvonne het volgende:
De groep mensen waar je het in je OP over hebt, zouden die ook ,als je ze uitnodigd voor een mannenweekend, schoorvoetend toegeven dat eigenlijk helemaal niet "te mogen"?
Blijkbaar welquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Leef gewoon verder, maar dan met kind. Niet zo moeilijk toch?
van mensen die hun baby als avatar gebruiken geloof ik dat niet zomaar. Gek hè.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Leef gewoon verder, maar dan met kind. Niet zo moeilijk toch?
Dit is dus wat mij betreft een beetje de essentie van het hele topic: je hoort als gezin wel bij elkaar, maar je bént het gezin toch niet?quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar jij vind dus als je een gezin hebt en je word uitgenodigd voor een verjaardag dat 't gezin maar de helft moet thuislaten???
oftewel je moet geen uitnodiging voor t gezin doen maar voor alleen de ouders
dat vind ik mensen voor hun hoofd instampen, want met kinderen zijn ze niet welkom
nah als ik daarintegen niets met jouw vriend opheb, ga ik jou ook niet verbieden om hem mee te nemen naar mijn verjaardag, aangezien jullie bijeen horen.
zo ook met een gezin met kinderen
En als je gewoon vriendelijk vraagt of die kinderen weer even in hun kooitje of onder de dekens mogen omdat je ze wel genoeg gezien hebt, dan kun je reakties verwachten alsof je weet ik veel wat voor beledigends hebt gezegd. I've been therequote:Op woensdag 26 maart 2008 12:58 schreef peterfan het volgende:
[..]
Dit is dus wat mij betreft een beetje de essentie van het hele topic: je hoort als gezin wel bij elkaar, maar je bént het gezin toch niet?
![]()
Dus ja, als ik een feestje geef, dan nodig ik mijn vrienden uit. En niet hun kinderen. En als ik gewoon een verjaardag vier waar kinderen wel welkom zouden zijn, dan laat ik dat wel weten. En het gaat niet om verbieden, maar om " op prijs stellen" . Ik spreek mijn vrienden liever alleen, zonder hun kinderen. Maar dan mag het best over de kinderen gaan, want dat interesseert me heus wel. Maar ze hoeven er niet bij te zijn. En dat zal in de praktijk vaak betekenen dat maar 1 van de ouders komt. Jammer. Maar vaak is het trouwens toch zo dat je eerder bevriend was met 1 van het stel, de partner krijg je er dan later bij![]()
(ik geloof dat het appelsap was die het net vroeg over hoe ik dan denk het straks aan te pakken... je hebt helemaal gelijk hoor. Misschien heb ik nu wel een grote mond en ben ik straks geen haar beter...)
En dus wel van je hond of voetbalclub? Dan heb je toch ook nog gewoon een leven naast die andere dingen?quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
van mensen die hun baby als avatar gebruiken geloof ik dat niet zomaar. Gek hè.
Het is typerend, Krea. Ze hebben geen eigen identiteit meer, hun kind is hun identiteit. Wellicht kunnen we ze helpen door te vragen hoe hun dag was, wat hun dromen en ambities zijn, kortom, door ze een gevoel van eigenwaarde terug te geven.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:55 schreef Kreator het volgende:
Heerlijk. Met de mannen op stap. Bier drinken en kut roepenquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ga toevallig met 'de mannen' in september een weekendje naar de formule 1. Ze zijn dan goddelijk blij dat ze een paar dagen niet over kinderen hoeven te praten.
Dit klinkt veelbelovend en ook hoe ik het zie en het graag zou willen. Renzell, vanaf nu ben jij mijn grote voorbeeld!quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:06 schreef renzell het volgende:
Ik geloof niet in ik in zo'n typische ouder veranderd ben. Integendeel. Ik leef intenser en bewuster dan voor ik een kind had denk ik. Vooral omdat het hebben van een kind je dwingt prioriteiten te stellen, daar waar je eerst maar een beetje ongericht aan het aanrommelen was.
Ik houd enorm veel van mijn werk en ben enorm ambitieus als het over mijn vak gaat. Ik werk 5 dagen per week als theaterregisseur en ga deze zomer bijvoorbeeld 5 weken naar Terschelling om daar een voorstelling op het oerolfestival te maken. Vriend en kind komen 2 keer op bezoek.
Ik ga nog genoeg uit; Lowlands, de kroeg, grote feesten, theater. En ik geniet daar nog meer van dan voor ik een kind had. Vooral misschien wel omdat ik dat soort dingen nu heel goed en bewust moet plannen. Het feit DAT het af en toe kan, maakt dat ik daar ook enorm van geniet!
Reizen doen we ook nog. Aankomende januari gaan vriend, kind en ik met z'n drieën een lange reis maken naar Midden-Amerika. Ruim 2 maanden weg met het hele gezin.Dat kán dus.
En daarnaast heb ik een enorm heerlijk joch van bijna 3, waar ik driedubbelknettergek op ben!
Het is puzzelen, natuurlijk.
Maar al die dingen kunnen samen gaan. Echt!
Wie daar niet in gelooft, zal dat zelf alleen misschien nooit kunnen.
hee, alleen de wereld nog zien en dan een heb ik tijd voor een kind. hehequote:Op woensdag 26 maart 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
kind
vs
De wereld gezien
Bungeejump in de jungle
Parachutespringen
trio met zweedse franse tweeling schoonzusjes
Jij blijft wel erg in het verleden hangen zenne...quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:16 schreef leonieke het volgende:
Eerlijk waar: ik mis die vriend, vriendin, zus, ... van vroeger. En niet een klein beetje ook![]()
Zeg het ze! Maak van je hart geen moordkuil! Of zoek mensen waar je dat wel mee kunt delen! Dat is zoveel fijner in het leven!quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:16 schreef leonieke het volgende:
Eerlijk waar: ik mis die vriend, vriendin, zus, ... van vroeger. En niet een klein beetje ook![]()
Wij gaan dit jaar niet naar lowlands, omdat de kleine dan net zo'n 2 maanden oud zal zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:26 schreef peterfan het volgende:
Oeh...zou het??Dan mag iemand me een spuitje geven! (edit: dit was een reactie op Renzells meubelboulevardvoorspelling)
Serieus, ik vind het mooi hoe je het omschrijft en daar kan ik me goed in vinden. Ik hou nu al ontzettend veel van dat frummeltje in mijn buik en kan niet wachten om daar van alles mee te gaan ondernemen. Maar ik kan ook niet wachten tot ik weer eens lekker de kroeg ik kan duiken en kan doorzakken. Een vriend van me zei vorige week: Je ziet er super uit met die buik, maar ik mis je wel! Dat kon ik alleen maar hartgrondig beamen. En ik denk ook dat ik er straks dubbel van ga genieten als het een keer nog wél kan. Het lijkt me een beetje net als ik nu naar Lowlands ga zonder mijn vriend, euh man: ik mis m enorm, maar vermaak me ook ontzettend en het is heerlijk om af en toe te denken:wat is het super hier, en als ik straks naar huis moet is het ook weer geweldig...![]()
ofzo..
Ga anders ff in mijn topic over baby's praten. Goddomme, je hebt er een heel forum voor. Zoek je eigen plekje. Hier wil ik het er vooral niet over hebben, bedankt.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:38 schreef renzell het volgende:
Oeh, je bent zwanger?!Wat leuk! Ik dacht dat je een man was.
![]()
Ik had dat ook ja, tijdens de zwangerschap, dat sommige (vooral mannelijke) vrienden zeiden dat ze me misten. Vrouwen kunnen meestal nog wat beter over zwangerschapskwaaltjes en baby's kwekken.
Ik was ook ontzettend blij toen ik voor het eerst weer een avond kon doorzakken. Want die hele zwangerschap en de periode daarna is nu eenmaal, hoe je het ook wendt of keert, heel erg gericht op het moederschap (gebroken nachten, borstvoeding, je lijf dat nog niet het jouwe is, gedoe met luiers, flesjes, prutjes, papjes, doekjes, slabjes en weet ik het allemaal). En dat was gewoon niet echt aan mij besteed. Ik heb het met liefde gedaan hoor, maar ik ging het moederschap pas echt waarderen toen die fase voorbij was. Het gevoel te hebben dat je je eigen leven weer een beetje terugkrijgt is heerlijk! En dat duurt echt wel even hoor. Dat is er niet meteen. Maar het komt wél! Echt!
![]()
En thuiskomen na (bijvoorbeeld) Lowlands is inderdaad te gek!!! Zo'n klein jongetje, dat staat te juichen van blijdschap om je weer te zien.Een mooiere thuiskomst kun je je niet wensen. En dan doodmoe samen in het grote bed in slaap vallen, de modder nog op je gezicht.
Heerlijk!
![]()
Tsja, net zoals jij in haast elk Oldbie-topic dat er maar ooit geweest is wel dertig keer moet vertellen dat je vanavond écht ver-schrik-ke-lijk gaat zuipen vanavond en dat je dit weekend écht bril-jant wilde plannen hebt en vooral maar (dwangmatig haast) moet laten merken dat je een on-wijs spontane jongen bent met wie het gi-gan-tisch wild stappen is?quote:
Ha ha, dotje. Lees mijn vorige posts even.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ga anders ff in mijn topic over baby's praten. Goddomme, je hebt er een heel forum voor. Zoek je eigen plekje. Hier wil ik het er vooral niet over hebben, bedankt.
Ja, next!quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, net zoals jij in haast elk Oldbie-topic dat er maar ooit geweest is wel dertig keer moet vertellen dat je vanavond écht ver-schrik-ke-lijk gaat zuipen vanavond en dat je dit weekend écht bril-jant wilde plannen hebt en vooral maar (dwangmatig haast) moet laten merken dat je een on-wijs spontane jongen bent met wie het gi-gan-tisch wild stappen is?
Mwoch, ik zie je 't in dit topic ook voornamelijk doen: krampachtig roepen dat jij vooral erg wild en onbezonnen bent. Ik krijg dan gelijk Youp van 't Hek quotes door over sherry drinkende hockey dames die zichzelf vooral "een heel gekke meid" vinden. En dan weet ik niet meer zo goed wát ik nu precies vervelender vindt: mensen die non-stop over hun kids praten, of mensen als pavlov reactie daarop het slechts over één ander ding kunnen hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, next!
Dat jij die posts er nou uitvist in het Oldbies topic wil 100% niet zeggen dat ik nergens anders over kan praten he?
beetje nonsense argumentje J.
Ik denk dat Jarno probeert te zeggen dat jij je krampachtig aan een identiteit vastklampt om zodat je geen enkele reden zou hebben om mee te groeien met je leeftijd.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, next!
Dat jij die posts er nou uitvist in het Oldbies topic wil 100% niet zeggen dat ik nergens anders over kan praten he?
beetje nonsense argumentje J.
Nee niet moet, maar als je nu nog met GI joe poppetjes aan het spelen was zou ik je wel medische hulp willen aanradenquote:Op woensdag 26 maart 2008 13:54 schreef HeatWave het volgende:
Blijkbaar kan je er naast zitten. En je moet nog even met 1 ding rekening houden, dit is FOK! en zeker het Oldbies topic is een soort van microblog. En ik hou nergens "krampachtig" aan vast, ik doe wat ik doe, en niets meer of minder
.
En meegroeien met je leeftijd, dat mag je dan even uitleggen, of bedoel je gewoon je bent xxx oud dus MOET je je zo gedragen? Lekkere eigen mening heb je dan he?
Maar hou er vooral aan vast hoor, mij heb je er niet zo mee.
Ja maar, als ik dat nou met mijn neefje doe?quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:57 schreef Havoc het volgende:
[..]
Nee niet moet, maar als je nu nog met GI joe poppetjes aan het spelen was zou ik je wel medische hulp willen aanraden.
Oh joh dat was geen persoonlijke aanval, meer een interpretatie hoe ik Jarno's post lees en jou een beetje zie posten.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar, als ik dat nou met mijn neefje doe?.
Anyway, ik heb niets tegen persoonlijke aanvallen hoor, maar erg ontopic is het niet.
Ook best. Maar ja, het is en blijft getikte tekst, en das altijd anders te interpreterenquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:02 schreef Havoc het volgende:
[..]
Oh joh dat was geen persoonlijke aanval, meer een interpretatie hoe ik Jarno's post lees en jou een beetje zie posten.
Do the math.quote:Maar Jarno roept dat al een tijdje, maar dan idd altijd als er weer ergens een kinder discussie is
Prima hoorquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:08 schreef Jarno het volgende:
Het was geen persoonlijke aanval hoor, maar een constatering.
[..]
Do the math..
Gek genoeg nam Krea mij hetzelfde kwalijk in hetzelfde topic (maar dan over de zwangerschap)quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:54 schreef HeatWave het volgende:
Blijkbaar kan je er naast zitten. En je moet nog even met 1 ding rekening houden, dit is FOK! en zeker het Oldbies topic is een soort van microblog. En ik hou nergens "krampachtig" aan vast, ik doe wat ik doe, en niets meer of minder
.
Hij roept dat altijd als er een kinder discussie is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook best. Maar ja, het is en blijft getikte tekst, en das altijd anders te interpreteren.
Maar Jarno roept dat al een tijdje, maar dan idd altijd als er weer ergens een kinder discussie is, mag hoor, maar erg accuraat is het niet.
Whehe.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:10 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Gek genoeg nam Krea mij hetzelfde kwalijk in hetzelfde topic (maar dan over de zwangerschap). Misschien moeten we allemaal maar eens over wat anders lullen
.
Maar HeatWave, als je zo'n hekel hebt aan het praten over kinderen,wat doe jij dan steeds in al die kindertopics? Het hoeft maar over de opvoeding van kinderen,de combinatie zorg-kind, de jeugd van tegenwoordig of wat dan ook te gaan, of jij bent erbij. Ik heb een hekel aan gelul over Wilders, en mij zie je dan ook nauwelijks in de Wilderstopics. Hoe valt het dan te verklaren dat jij bijna topposter bent wat betreft dit thema?quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima hoor.
Anyway, iemand nog leuke kinder verhalen?.
Noem het een Don Quichote syndroom. En dit topic was niet te vermijden natuurlijkquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:18 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar HeatWave, als je zo'n hekel hebt aan het praten over kinderen,wat doe jij dan steeds in al die kindertopics? Het hoeft maar over de opvoeding van kinderen,de combinatie zorg-kind, de jeugd van tegenwoordig of wat dan ook te gaan, of jij bent erbij. Ik heb een hekel aan gelul over Wilders, en mij zie je dan ook nauwelijks in de Wilderstopics. Hoe valt het dan te verklaren dat jij bijna topposter bent wat betreft dit thema?
...ah kom op, laten we de discussie integer houden. HW aanvallen is als een kindersuprise openmaken: zonder verrassende uitkomst.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:47 schreef Jarno het volgende:
Tsja, net zoals jij in haast elk Oldbie-topic dat er maar ooit geweest is wel dertig keer moet vertellen dat je vanavond écht ver-schrik-ke-lijk gaat zuipen vanavond en dat je dit weekend écht bril-jant wilde plannen hebt en vooral maar (dwangmatig haast) moet laten merken dat je een on-wijs spontane jongen bent met wie het gi-gan-tisch wild stappen is?
quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Noem het een Don Quichote Sancho Panza syndroom. En dit topic was niet te vermijden natuurlijk.
Maar verder ben ik niet te vinden in kindertopics, wel in topics die deze materie behandelen.
Wachten op nieuw bloed dus.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
...ah kom op, laten we de discussie integer houden. HW aanvallen is als een kindersuprise openmaken: zonder verrassende uitkomst.
Ik neem je niets kwalijk, ik zei alleen dat ik je het afgelopen jaar praktisch alleen maar over zwangerschap en kinderen heb zien praten, terwijl je zelf beweerde dat het niet zo was.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:10 schreef k_i_m het volgende:
Gek genoeg nam Krea mij hetzelfde kwalijk in hetzelfde topic (maar dan over de zwangerschap). Misschien moeten we allemaal maar eens over wat anders lullen
.
Ehm, ik speel er dan wel niet mee, maar heb wel een ruime verzameling aan jaren 80 speelgoed.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:57 schreef Havoc het volgende:
[..]
Nee niet moet, maar als je nu nog met GI joe poppetjes aan het spelen was zou ik je wel medische hulp willen aanraden.
Heb je een monchichi?quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:35 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ehm, ik speel er dan wel niet mee, maar heb wel een ruime verzameling aan jaren 80 speelgoed.
En wat een psycholoog erover zou zeggen? Je wilt niet weten
Bij mij gaan die dingen altijd binnen 5 minuten stukquote:Als vader speel je toch ook mee met de lego? Of de racebaan?
Wat zou daar mis mee zijn?
Hele goede wijsheid inderdaad en ben ik het ook heel erg mee eens.quote:Je wordt pas volwassen als je kind leert te zijn, heb ik ooit ergens gehoord of gelezen, maar ik vind het wel een goede wijsheid
Toch jammer dat je het gelijk weer over de kinderen gaat hebben Swets.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Sorry dat ik wat laat inschakel. Er moest ff bevallen worden tussendoor.
Bijzondere grap, Havoc. Ik zag em bijna niet aankomen. -> [OUD-SC] het hysterische dozenbankjequote:Op woensdag 26 maart 2008 14:41 schreef Havoc het volgende:
Alles goed met moeder en keivers kind?
Daar zit het vol met hormonale vrouwen Krea, als je er zelf niet van houdt doe het dan anderen ook niet aan enzo.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bijzondere grap, Havoc. Ik zag em bijna niet aankomen. -> [OUD-SC] het hysterische dozenbankje
Idd, zelfs nog een boeiender leven dan voor zijn geboorte. Dezelfde leuke dingen doen plus nog eens extra leuk met ons kind erbij.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
-edit- toffe website ook. Gelukkig heb je verder nog een leven.
Ik denk niet dat mijn kijk op de wereld is veranderd. Ik zou er ook niet aan moeten denken om een hele avond enkel over mijn kind te praten, hallo, ik ben er zelf ook nogquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:40 schreef NED het volgende:
[..]
Nou, dan stel ik de vraag maar even in het algemeen voor iedereen met kinderen.
Voor de ouders hier. Is je kijk op de wereld na het krijgen van kind(eren) veranderd en zoja, in welk opzicht?
Nee ik heet geen JOE.quote:
Haren zijn zeldzaam op een echo. En we komen daar pas achter als het eruit floept. Nu weer OTquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:50 schreef Havoc het volgende:
[..]
Nee ik heet geen JOE.
Heb je trouwens op de echo al kunnen zien of GI Junior dezelfde Unibrow krijgt?.
Ok ontopic. Hoe vaak lul jij al over je ongeboren kind tegen jan en alleman?quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:56 schreef GI het volgende:
[..]
Haren zijn zeldzaam op een echo. En we komen daar pas achter als het eruit floept. Nu weer OT
Amper. Ik deel namelijk voor een groot deel K's mening. Ook zal ik mijn uiterste best doen niet "zo'n" ouder te worden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:59 schreef Havoc het volgende:
[..]
Ok ontopic. Hoe vaak lul jij al over je ongeboren kind tegen jan en alleman?
Niet zo lang geleden ben ik op een begrafenis geweest van een oudtante, die oudtante was gek op ons dochtertje van toen 2 jaar.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:15 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Als iemand mij liever niet te gast heeft, kan hij dat op een simpelere manier duidelijk maken denk ik. Verder slaat dit argument natuurlijk weer nergens op.
Dat ik er op dat moment niets over te zeggen heb is zo, maar dat betekent niet dat het gepast is. En in sommige situaties merk je ook dat je niet de enige bent die er zo over denkt. Als je op een begrafenis zit met zo'n schreeuwend kind en je ziet iedereen elkaar geergerd aankijken, dan lijkt het me gewoon overduidelijk dat je daar als ouder even niet op de goede plaats of op het goede moment zit en dat je beter even naar buiten kan lopen om je kind te kalmeren, af te leiden, wat dan ook (en daarna eventueel weer terug te komen). Of laat het kind lekker bij iemand anders, als het verder toch geen familie van het kind is. Maar daar gaan we weer, iedereen moet zich maar aanpassen aan het kind, dat moet maar normaal zijn.
Hier zou ik ook niet heengaan als ik GEEN kinderen zou hebben of als de kinderen WEL mee zouden mogen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:29 schreef lxa het volgende:
" we zitten met de hele familie in de huiskamer verjaardag is". 80 % van de familieleden ken ik dan toch niet, ik zou de oppas moeten betalen omdat hij.zij geen behoefte heeft aan mijn kind. en vervolgens verveel ik me na 2 uren enorm en ben ik het gewauwel van tante bep ook enorm zat.
Ja, als je in de daarvoor bestemde topics bedoelt klopt dat. Mijn postgeschiedenis is inderdaad wat eenzijdig, maar ik geloof niet dat ik daar mensen mee lastig heb gevallen. En ook al heb ik dat wel gedaan, dan kan het me geen reet schelen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik neem je niets kwalijk, ik zei alleen dat ik je het afgelopen jaar praktisch alleen maar over zwangerschap en kinderen heb zien praten, terwijl je zelf beweerde dat het niet zo was.
Ik denk dat jij het schoolvoorbeeld bent van iemand die veranderd is toen ze hoorde dat ze zwanger werd. (niet dat je daarvoor nou zo boeiend was, maar wel anders)
Ik was dolblij met zwangerschapsverlof. Als je niet op je werk komt, vraagt ook niet elke dag iedereen de oren van je hoofd. Zeker niet naarmate de uitgerekende datum in zicht komt. Mijn wederhelft moest elke dag langs een leger nieuwsgierige vrouwen die hem een half uur lang aan een verhoor onderworpen over hoe het ging en of er al wat ging gebeuren. Dat is wel aardig van ze, maar verschrikkelijk toch?! El-ke dag?!quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:36 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Opmerkelijk vind ik ook nog dat mijn vriend er niet mee geconfronteerd wordt. Die gaat gewoon lekker voetballen en thats it. Op zijn werk wordt niet dagelijks gevraagd of hij lekker geslapen heeft, of ze goed gegeten hebben etc etc.
Het was overigens niet krijsen, ze was een beetje aan het jengelen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:30 schreef Troel het volgende:
Tja, in het geval van een krijsend kind op een begrafenis zou ik zoiets hebben van "jammer dan, dan maar de wens van de overledene negeren", in plaats van alle andere mensen afleiden. De persoon die dood is, die merkt toch niet of het kind er wel of niet bij is. Bovendien is het kind er in eerste instantie wel bijgeweest. Ik gok dat als je de overledene gevraagd had wat te doen als het kind begon te gillen, dat die persoon dan gezegd zou hebben dat je dan even met het kind afstand neemt om ook de anderen de kans te geven rustig te rouwen.
Dat vind ik dus onzin, kind gaat zo goed als overal mee heen, zeker naar verjaardagen enzo.quote:..die zitten er ongetwijfeld wel tussen. Maar ook met normale mensen in mijn vriendengroep zag/zie ik een significant verschil, dus dat gaat niet helemaal op.
Kijk, dat iemand kinderen neemt en daarmee bezig is vind ik niet zo erg, maar wáárom moet zo'n kind mee naar een verjaardag en moet IEDEREEN zich dan aanpassen aan het asociale gedrag van die ene persoon? Dat stoort me gewoon, maar kennelijk is het geoorloofd, want het gaat over kinderen.
Als je datzelfde zou doen met een herdershond ('het is m'n kindje'), dan zou 99% van de mensen hier ook zeggen dat ze eens normaal moeten doen.
Klopt, aan mij vragen mensen standaard als eerste, hoe is het met de baby? Aan mijn man vragen ze hoe het met hem is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:36 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Opmerkelijk vind ik ook nog dat mijn vriend er niet mee geconfronteerd wordt. Die gaat gewoon lekker voetballen en thats it. Op zijn werk wordt niet dagelijks gevraagd of hij lekker geslapen heeft, of ze goed gegeten hebben etc etc.
...het interesseert me werkelijk geen reet waar je wel of niet post. Ik reageerde enkel en alleen op het feit dat je eerst zelf ontkende dat je alleen nog maar over zwangerschap en baby's sprak . Ik weet niet hoe ik je anders duidelijk moet maken wat m'n punt was.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:32 schreef k_i_m het volgende:
Ja, als je in de daarvoor bestemde topics bedoelt klopt dat. Mijn postgeschiedenis is inderdaad wat eenzijdig, maar ik geloof niet dat ik daar mensen mee lastig heb gevallen. En ook al heb ik dat wel gedaan, dan kan het me geen reet schelen.
En "anders" ben ik al een tijdje. Ik denk dat in mijn geval de vertrutting heeft toegeslagen op het moment dat ik ging samenwonen. Maar het is voor de meeste mensen enorm wennen dat ik na al die jaren vrijgezel zijn "ineens" graag op tijd thuis wil zijn simpelweg omdat er nu eens iemand op me zit te wachten. Het is me opgevallen dat vooral mannen er grote problemen mee hebben en me anders vinden. Maar dat is dan maar mooi jammer voor ze, ze vinden wel weer een ander stapmaatje. En die laatste opmerking vind ik een beetje flauw van je, gelukkig ben ik hier ter eigen vermaak en niet voor het vermaak van andere mensen.
Grinnik....quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
kind
kind
kind
kind
kind
vs
De wereld gezien
Bungeejump in de jungle
Parachutespringen
wat jij wil verder.
De functie van een knipoogjes smiley is je compleet voorbijgeschoten?quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:20 schreef HeatWave het volgende:
Zou ik het daarom ook zo verwoord hebben? NOEM ik dat?
Zou het zomaar kunnen?
Ik ontken dat nog steeds als het over real life gaat. Een berg posts op een specifiek forum vind ik nogal makkelijk geschoten. Gek he, dat je het daar alleen over het betreffende onderwerp hebtquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
...het interesseert me werkelijk geen reet waar je wel of niet post. Ik reageerde enkel en alleen op het feit dat je eerst zelf ontkende dat je alleen nog maar over zwangerschap en baby's sprak . Ik weet niet hoe ik je anders duidelijk moet maken wat m'n punt was.
Voor de rest bevestig je gewoon m'n punt. Het interesseert je niet wat een ander ervan denkt, jij gaat het over kinderen hebben en that's it. De wereld past zich maar aan. Had je jezelf 2 jaar geleden eens moeten zien. Die verandering is nou net een vd kernpunten van m'n beklag.
En ik heb er geen problemen mee dat jij het doet, want je bent m'n beste vriend niet.
Ja, begrijp ik wel dat het misschien moet gezegd worden, maar dan word je heel vlug afgedaan als iemand die zich niet interesseert voor hun leven. En daar gaat het eigenlijk helemaal niet om. Ik ben wél geïnteresseerd in hun zwangerschap of kinderen, maar niet als het te pas en te onpas moet ter sprake komen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:26 schreef Llewella het volgende:
[..]
Zeg het ze! Maak van je hart geen moordkuil! Of zoek mensen waar je dat wel mee kunt delen! Dat is zoveel fijner in het leven!
Ik kan me goed voorstellen dat je dat mist hoor! Maar niet ieder mens kan je dat geven, zo is ook niet ieder mens automatisch geschikt om die speciale vriend voor jou te zijn, of zelfs ouders en kinderen die elkaar niet altijd even goed liggen.
dat... en dat men eerst eens lekker voor eigen deurtjes veeg ipv al bij voorbaat zich irriteren aan mensen met kinderenquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:26 schreef k_i_m het volgende:
Misschien zou het al schelen als mensen elkaar gewoon recht in het gezicht zouden kunnen zeggen wat ze dwars zit.
Dat is net zoiets als een vrouw die van haar vent verwacht dat hij aanvoelt hoe zij zich voelt...quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:59 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ja, begrijp ik wel dat het misschien moet gezegd worden, maar dan word je heel vlug afgedaan als iemand die zich niet interesseert voor hun leven. En daar gaat het eigenlijk helemaal niet om. Ik ben wél geïnteresseerd in hun zwangerschap of kinderen, maar niet als het te pas en te onpas moet ter sprake komen.
En oké, ik geef het toe, ik vind eigenlijk niet dat ik zo'n dingen moet uitspreken. Vrienden zouden moeten doorhebben dat andere mensen ook eens graag over andere zaken praten dan hun kroost of zwangerschap. Het is erg dat je zoiets al moet uitspreken vooraleer ze het door hebben.
En dan ben ik misschien wel zo'n keikop, maar ik praat ook niet constant over de bouw van ons huis. Ik begin er zelfs zo goed als nooit over tot mensen er mij iets over vragen.
Excuseer?quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat... en dat men eerst eens lekker voor eigen deurtjes veeg ipv al bij voorbaat zich irriteren aan mensen met kinderen
Dat dus. Kom ermee voor de dag en blijf er niet mee zittenquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als een vrouw die van haar vent verwacht dat hij aanvoelt hoe zij zich voelt...
Als je iemand niet vertelt dat je je stoort aan zijn/haar gedrag, hoe moet iemand dat dan merken? Ruiken zullen ze het niet... Dus blijf je vervolgens in het kringetje draaien dat jij je ergert en je vrienden geen flauw idee hebben dat ze iets fout doen. Overigens geldt dit voor elke situatie waarin je je ergert aan je vrienden, niet alleen op ouders die niet kunnen stoppen met over hun kinderen te praten....
Moest ik zeker weten dat ik er niet scheef voor bekeken zou worden, zou ik het zeggen, hoorquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als een vrouw die van haar vent verwacht dat hij aanvoelt hoe zij zich voelt...
Als je iemand niet vertelt dat je je stoort aan zijn/haar gedrag, hoe moet iemand dat dan merken? Ruiken zullen ze het niet... Dus blijf je vervolgens in het kringetje draaien dat jij je ergert en je vrienden geen flauw idee hebben dat ze iets fout doen. Overigens geldt dit voor elke situatie waarin je je ergert aan je vrienden, niet alleen op ouders die niet kunnen stoppen met over hun kinderen te praten....
Of mensen zouden hun kinderen wat beter op moeten gaan voeden, dat zou wonderen doen voor míjn tolerantievermogen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:21 schreef Vivi het volgende:
Eigenlijk zouden alle zeurende kinderlozen hier een kind moeten krijgen, doet wonderen voor het tolerantievermogen
Dat dus. In plaats van dat de zich aangevallen meute (wie de schoen past, overigens....) zich hier met one-liners er heel makkelijk vanaf maakt.......quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:23 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Of mensen zouden hun kinderen wat beter op moeten gaan voeden, dat zou wonderen doen voor míjn tolerantievermogen.
Hoe kom je erbij dat ik er nog nooit iets van heb gezegd? Dat neem je maar zomaar aan, terwijl ik er misschien wel wekelijks discussies over heb met vrienden. Is natuurlijk ook wel makkelijk, om dingen aan te nemen die je goed uitkomen zodat je de kern van het verhaal kunt omzeilen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:31 schreef Sjeen het volgende:
Dus in jouw redenatie zou je NOOIT iemand anders kunnen aanspreken, tenzij je zelf perfect bent. Nou, dan zul jij een rustig leven leiden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:27 schreef Ynske het volgende:
dat... en dat men eerst eens lekker voor eigen deurtjes veeg ipv al bij voorbaat zich irriteren aan mensen met kinderen
Hoe kom je erbij dat ik denk dat JIJ er nog nooit iets van gezegd hebt? Ik reageer op een post van Leonieke, ik quote de post zelfs...quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik er nog nooit iets van heb gezegd? Dat neem je maar zomaar aan, terwijl ik er misschien wel wekelijks discussies over heb met vrienden. Is natuurlijk ook wel makkelijk, om dingen aan te nemen die je goed uitkomen zodat je de kern van het verhaal kunt omzeilen.
Bij échte vrienden zeg ik er wat van. Vrienden van vrienden kunnen me gestolen worden, dus daar ga ik ook de discussie niet mee aan.
nee dat zegik nietquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dus in jouw redenatie zou je NOOIT iemand anders kunnen aanspreken, tenzij je zelf perfect bent. Nou, dan zul jij een rustig leven leiden.
Ik irriteer me overigens niet op voorbaat al aan mensen met kinderen, maar ze bevestigen mijn vermoedens vaker dan ik zou willen.
Dan nog, ik moet zeggen dat onze dochter het extreem goed doet buiten de deur, en ik zou willen zeggen dat dat opvoeding is maar ik ben bang dat het toch grotendeels karakter is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:23 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Of mensen zouden hun kinderen wat beter op moeten gaan voeden, dat zou wonderen doen voor míjn tolerantievermogen.
Oh ok.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:04 schreef Sjeen het volgende:
Ik reageer op een post van Leonieke, ik quote de post zelfs...
En waarom ga je er zo maar van uit dat mensen dat "bij voorbaat" doen? Je weet toch helemaal niet wat de geschiedenis is? Je gaat er van uit dat het "zomaar" gebeurt, maar ik ben eerder van het principe dat alles wel een oorzaak heeft.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee dat zegik niet
ik vind alleen dat er niet zomaar vanuit gegaan moet worden dat mensen met kinderen zich maar moeten aanpassen.
jij irriteert je misschien niet bij voorbaat als aan mensen met kinderen maar er zijn een aantal posters hier die we zo reageren en ik vind dat die idd maar iets verder moeten kijken dan alleen het stickertje mens met kind
Hehe, heb je mijn hyves al gechecked?quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:36 schreef SEMTEX het volgende:
Ik merk ook wel dat mensen die eenmaal kinderen hebben gekregen, ineens helemaal vol van hun kinderen zijn. Hun hyves staat bijv. alleen nog maar vol met foto's van hun kroost en niet meer van hunzelf. Als ze foto's van zichzelf moeten sturen, sturen ze foto's van hun kinderen. Ik zie dat ook bij veel oude klasgenoten. Ik heb die behoefte totaal niet, te kiezen voor zo'n ingrijpende gebeurtenis die zo enorm veel impact heeft op mijn leven. Ik snap wel dat mensen die dat wel hebben gehad, het ook over niets anders kunnen hebben dan die enorme gebeurtenis en elke gebeurtenis die ermee verband houdt.
Misschien is het ook wel uit ongemakkelijkheid dat ze daarna nergens anders meer over praten: ze weten niet meer waar jij het allemaal druk mee hebt, dus beginnen ze maar weer over hun eigen kinderen in de hoop dat jij aanhaakt.
Ik vind het zelf niet erg als mensen erover beginnen, al vind ik het ook niet echt een superboeiend onderwerp, maar ik zou het wel irritant vinden als het alleen maar daarom gaat en mensen er totaal in verdrinken zonder nog oog te hebben voor de buitenwereld.
jezus leo trek eens niet alles meteen op jezelfquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:57 schreef leonieke het volgende:
[..]
En waarom ga je er zo maar van uit dat mensen dat "bij voorbaat" doen? Je weet toch helemaal niet wat de geschiedenis is? Je gaat er van uit dat het "zomaar" gebeurt, maar ik ben eerder van het principe dat alles wel een oorzaak heeft.
En waarschijnlijk zit je toch op mij te doelen met jouw posts, maar eigenlijk weet je in de verste verte niet wat er allemaal al aan de hand is geweest en weet je zelfs niet hoe ik reageer op andere mensen
dat mag je vindenquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:09 schreef leonieke het volgende:
Ik durf het al bijna niet zeggen, maar ik vind kleine kinderen ook niet op een begrafenis of huwelijk of welke gelegenheid van zo'n aard horen
Ik was deel 1 van het trouwpaarquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat mag je vinden
maar als het trouwpaar (of hoe dat ook heet) of degene van de begrafenis/naaste dat wel graag heeft, dan heeft de rest van het bezoek in mijn ogen daar niet over te (ver)oordelen
Een goede vriendin van mij is pas getrouwd, en haar zoontje van 18 maanden en dochtertje van 4 waren bruidsjongen/meisje, verder kropen er behoorlijk wat pleuters rond, inclusief de mijne, die op ongepaste momenten aan de broek van zijn papa, de huwelijksfotograaf op dat moment ging hangen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:09 schreef leonieke het volgende:
Ik durf het al bijna niet zeggen, maar ik vind kleine kinderen ook niet op een begrafenis of huwelijk of welke gelegenheid van zo'n aard horen
dan had je t duidelijk moeten communiceren ipv er niets van te zeggen en je te ergerenquote:
Ik ben benieuwd hoe jij dat straks gaat doen...mag je kind wel mee naar de bakker of is dat ook al te lastig voor de evt. kinderhatende omstanders?quote:
Wat moet je doen als ze met hun kind op jouw receptie toekomen zonder dat ze uitgenodigd waren? Die mensen direct wegsturen ofzo? Kun je toch ook niet maken? Dus dan moet je gewoon zwijgenquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan had je t duidelijk moeten communiceren ipv er niets van te zeggen en je te ergeren
maar goed dat is al vaker aangehaald in dit topic
Dus het is niet normaal dat ik het uiterst vreemd vind dat mensen hun kinderen ongevraagd (de uitnodiging was duidelijk aan dhr en mevr gericht) meenemen naar een feest? Wij hadden aan de mensen van de feestzaal heel duidelijk gecommuniceerd: er zullen geen kinderen zijn en opeens liepen daar een hoop kinderen rond. Zo zie je maar dat ouders opeens andere standaarden lijken te hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij dat straks gaat doen...mag je kind wel mee naar de bakker of is dat ook al te lastig voor de evt. kinderhatende omstanders?
dan had je op je kaart moeten zetten dat er prijs op gesteld zou worden als er geen kinderen aanwezig zouden zijn... klaar, probleem opgelostquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dus het is niet normaal dat ik het uiterst vreemd vind dat mensen hun kinderen ongevraagd (de uitnodiging was duidelijk aan dhr en mevr gericht) meenemen naar een feest? Wij hadden aan de mensen van de feestzaal heel duidelijk gecommuniceerd: er zullen geen kinderen zijn en opeens liepen daar een hoop kinderen rond. Zo zie je maar dat ouders opeens andere standaarden lijken te hebben.
En een bakker en een trouwfeest vind ik trouwens een heel andere zaak. Ik heb me bv nog nooit gestoord aan het feit dat mensen hun boodschappen doen met hun kind. Uiteraard doen ze datMaar op sommige gelegenheden neem je je kinderen niet mee.
Mwoh, als ik een uitnodiging stuur doe ik dat ook niet aan "Dhr en mw de Vries, en Jantje, Pietje Klaasje en Sanne" die horen er gewoon vanzelfsprekend bij imo. En wat je naar de feestzaal communiceert weten de ouders niet he.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dus het is niet normaal dat ik het uiterst vreemd vind dat mensen hun kinderen ongevraagd (de uitnodiging was duidelijk aan dhr en mevr gericht) meenemen naar een feest? Wij hadden aan de mensen van de feestzaal heel duidelijk gecommuniceerd: er zullen geen kinderen zijn en opeens liepen daar een hoop kinderen rond. Zo zie je maar dat ouders opeens andere standaarden lijken te hebben.
En een bakker en een trouwfeest vind ik trouwens een heel andere zaak. Ik heb me bv nog nooit gestoord aan het feit dat mensen hun boodschappen doen met hun kind. Uiteraard doen ze datMaar op sommige gelegenheden neem je je kinderen niet mee.
Ik heb er geen probleem mee wat mensen doen op andere trouwfeesten hoor. Daar mogen voor mijn part 100kinderen rondlopen, maar je neemt je kinderen toch niet ongevraagd mee?quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Een goede vriendin van mij is pas getrouwd, en haar zoontje van 18 maanden en dochtertje van 4 waren bruidsjongen/meisje, verder kropen er behoorlijk wat pleuters rond, inclusief de mijne, die op ongepaste momenten aan de broek van zijn papa, de huwelijksfotograaf op dat moment ging hangen.
Gezellig joh.![]()
![]()
![]()
Maar Leo, no offense hoor, maar jij bent in wel meer dingen nogal "uptight" naar mijn maatstaven. Wat natuurlijk je goed recht is hoor.
Gheghe!quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:21 schreef Vivi het volgende:
het jawoord van je teerbeminde slechts met een megafoon kon horen,
Ah komaan... Vertel toch geen onzin!quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan had je op je kaart moeten zetten dat er prijs op gesteld zou worden als er geen kinderen aanwezig zouden zijn... klaar, probleem opgelost
maar nu ga ik echt slapen
niet teveel lullen met zn allen he
Ik vind het sowieso raar dat er vreemde mensen op je bruiloft komen, met of zonder kinderenquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik heb er geen probleem mee wat mensen doen op andere trouwfeesten hoor. Daar mogen voor mijn part 100kinderen rondlopen, maar je neemt je kinderen toch niet ongevraagd mee?
Om maar een vb te geven, wij hadden de kinderen van de neven en nichten niet uitgenodigd met de mededeling dat er geen kinderen gevraagd werden omdat we
1. geen kinderfeest wilden geven
2. het aantal personen te groot ging worden
En dan lopen je neven en nichten er rond zonder hun kinderen (want zij hebben wel voor een oppas gezorgd) en zien ze daar opeens vreemde mensen met hun kinderen rondlopen. Toch een heel raar signaal vind je niet?
quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:24 schreef leonieke het volgende:
of dat ze hun honden en katten en buren moeten thuis laten.
En waar is het respect gebleven om gewoon te vragen of de kinderen eventueel kunnen meekomen omdat ze geen oppas vonden? Je neemt ze toch niet zomaar mee zonder een signaal te geven of even te informeren of het wel kan?quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mwoh, als ik een uitnodiging stuur doe ik dat ook niet aan "Dhr en mw de Vries, en Jantje, Pietje Klaasje en Sanne" die horen er gewoon vanzelfsprekend bij imo. En wat je naar de feestzaal communiceert weten de ouders niet he.
Dat hadden we nietquote:En wat is nu eigenlijk het probleem? Ik kan me er iets bij voorstellen als je het jawoord van je teerbeminde slechts met een megafoon kon horen, maar op zo'n receptie....ik zou dan wel wat beters te doen hebben dat me te ergeren aan wat rondlopende kinderen hoor.
De buren? Vrienden die al kinderen hebben?quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso raar dat er vreemde mensen op je bruiloft komen, met of zonder kinderen.
Jeetje hey, eer ik zo geobsedeerd zou raken door iemand die ik van een forum ken....quote:
Zie jij of er "de heer en mevrouw" op staat of "familie"?quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:34 schreef owlet het volgende:
Ben ik nou zo naïef dan dat ik niet kijk of mijn dochter apart op de uitnodiging vermeldt staat? Als er apart vermeldt staat dat kinderen niet gewaardeerd worden (wat ik overigens prima kan begrijpen) dan blijft ze thuis of blijf ik ook thuis. Maar anders....
Ik heb er geen scène van gemaakt ofzo op ons huwelijksfeest, ook niet achteraf (wil er ook geen ruzie voor want dan moest ik het maar direct duidelijk gemaakt hebbenquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:36 schreef lily het volgende:
Een paar jaar geleden kregen we de uitnodiging voor de bruiloft van mijn nichtje; ook alleen aan ons gericht. Bij navraag bleken kinderen inderdaad niet welkom.
We konden geen oppas vinden voor onze zoon die dag (onze vaste oppas "mijn ouders" waren natuurlijk ook uitgenodigd).
We zijn dus even met kind geweest en voor de receptie is mijn man met ons kind naar huis gegaan.
Later die avond kreeg ik er flink van langs (door een echtgenoot van een ander nichtje). Hoe associaal we wel niet waren. Hoe durfde we toch met kind op te komen draven en hoe belachelijk het was dat mijn man weer weg was. Hoe moeilijk kon het zijn om oppas te vinden en nog zo meer...
Ik was eerlijk gezegd nogal perplex door die situatie, maar blijkbaar ook erg naief als ik dit topic lees.
Bij ons zou het nog grappige taferelen op kunnen leveren als er Dhr. en Mevr. [insert naam vriend] zou staan, dan mag ik thuisblijven en Isa meequote:Op woensdag 26 maart 2008 21:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Zie jij of er "de heer en mevrouw" op staat of "familie"?
Dat heeft eigenlijk vrij weinig met dit topic te maken, maar meer met het feit dat derden, al dan niet met kinderen, zichzelf uitgenodigd hebben voor jouw bruiloft. Of lees ik je berichten nou verkeerdquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
En dan lopen je neven en nichten er rond zonder hun kinderen (want zij hebben wel voor een oppas gezorgd) en zien ze daar opeens vreemde mensen met hun kinderen rondlopen. Toch een heel raar signaal vind je niet?
Het ging mij eigenlijk om het feit dat veel mensen met kinderen gewoon anders gaan redeneren en het blijkbaar normaal vinden dat hun kinderen er altijd bij moeten zijn (als in: geen leven meer buiten de kinderen). Een voorbeeld om mijn stelling te staven, niet meer, niet minderquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:46 schreef Étoile het volgende:
[..]
Dat heeft eigenlijk vrij weinig met dit topic te maken, maar meer met het feit dat derden, al dan niet met kinderen, zichzelf uitgenodigd hebben voor jouw bruiloft.
OT: Een stel dat ik ken is ook precies zo geworden als Kreators beschrijving, er is totaal geen ruimte of interesse meer voor een ander en die tunnel bestaat nu al meer dan 3 jaar. Dat is dus inmiddels op een mailtje eens in de zoveel maanden doodgebloed.
Gelukkig weet ik dat het ook heel anders kan, mijn beste vriendin en haar man doen het wat dat betreft een stuk relaxeder. Regelmatig gaan we samen gewoon lekker theeleuten (idd over meer dan hun kindje), shoppen of samen uit eten. En soms gaat hun kindje mee of ben ik bij ze thuis, helemaal prima wat mij betreft. Het enige is idd dat ze haar kindje niet meeneemt naar ons huis, want dat is totaal niet childproof (ecru banken).
Dan moet je toch gewoon aangeven aan die andere mensen dat ze zich niet hoeven te moeien omdat het de afspraak was?quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:48 schreef lily het volgende:
Ik heb het er met haar over gehad, ja en ze was het eens met onze "oplossing".
En dat zelfs jouw zus een oppas heeft kunnen vinden hoeft niet te betekenen dat wij er dat ook kunnen natuurlijk.
En nogmaals; ik was blijkbaar naief. Het zal niet meer gebeuren. Ik kijk wel uit![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:52 schreef leonieke het volgende:
Té persoonlijk moet je het nu ook niet nemen
Wij letten daar wel altijd op eigenlijk, als er Dhr. D. en Mevr. D. staat weet ik dat Demi niet welkom is (en dat vind ik ook niet erg, hun dag, hun feestje) staat er Fam. D dan gaat Demi wel even mee.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:34 schreef owlet het volgende:
Ben ik nou zo naïef dan dat ik niet kijk of mijn dochter apart op de uitnodiging vermeldt staat? Als er apart vermeldt staat dat kinderen niet gewaardeerd worden (wat ik overigens prima kan begrijpen) dan blijft ze thuis of blijf ik ook thuis. Maar anders....
Wij welquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:42 schreef owlet het volgende:
Idem bij een diner, ik ga haar niet in een kinderstoel aanschuiven![]()
Toch is het logisch vind ik, hoewel ik er wel rekening mee hou is het niet zo gek dat ouders hun kind(eren) gewoon als volwaardig mens zien ( wat het ook is), net als ieder ander persoon op aarde.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:50 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het ging mij eigenlijk om het feit dat veel mensen met kinderen gewoon anders gaan redeneren en het blijkbaar normaal vinden dat hun kinderen er altijd bij moeten zijn (als in: geen leven meer buiten de kinderen). Een voorbeeld om mijn stelling te staven, niet meer, niet minder![]()
Daar zeg je wat. Iets heel doms zelfs.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:21 schreef Vivi het volgende:
Eerst en vooral wil ik toch wel duidelijk maken dat die post van mij over "geen honden of katten of buren meenemen" op de uitnodiging zetten een grap wasquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:06 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Toch is het logisch vind ik, hoewel ik er wel rekening mee hou is het niet zo gek dat ouders hun kind(eren) gewoon als volwaardig mens zien ( wat het ook is), net als ieder ander persoon op aarde.
Zou je bv zeggen, ik wil geen mensen boven de 60 jaar op mijn verjaardag ( of waar dan ook) dan zouden veel mensen vreemd opkijken, waarom worden deze mensen niet als volwaardig mens gezien en geaccepteerd?
Kinderen worden alleen door derden tegenwoordig meer als huisdieren gezien, je neemt je hond of kat toch ook niet mee naar een verjaardag, waarom dan wel je kind...
Dat vind ik een erg vreemde beredenering.
Dat heb ik totaal niet gelezen dus was ook niet persoonlijk op jou bedoeld maar op een aantal reacties uit het vorige topic waarin huisdieren met kinderen werden vergelekenquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:13 schreef leonieke het volgende:
[..]
Eerst en vooral wil ik toch wel duidelijk maken dat die post van mij over "geen honden of katten of buren meenemen" op de uitnodiging zetten een grap was(ik weet niet hoe het bij jou overgekomen is)
'quote:Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken ivm ons trouwfeest, maar wij (mijn man en ik) wilden geen te groot feest. Als we de kinderen (en dan spreek ik ook over jongeren van 16 jaar) van neven en nichten hadden meegevraagd, was dat sowieso minstens 20 personen extra en dat was voor ons (zowel grootte van de zaal en financieel gezien) te veel. Daarnaast hadden we gewoon geen zin in een kinderfeest.
Ik vind ouderen soms ook vrij storend, de buurman van mijn broer vind ik ook enorm storend en om over het zusje van mijn beste vriendin maar niet te spreken en ja ook kinderen kan ik storend vinden, that's life, deal with it.quote:Ik beschouw een kind zeker als een volwaardig persoon (ik wil ze zelf namelijk ook wel) maar vind gewoon dat kinderen niet thuis horen op bepaalde gelegenheden. Niet omdat ze minderwaardig zijn dan iemand van 30 jaar of ouder, maar gewoon omdat ik ze soms idd als storend ervaar. Mensen van 60 jaar die ik niet op mijn feest wil, nodig ik ook gewoon niet uit. Heeft eigenlijk niets met de leeftijd te maken
(toch niet wat mij betreft)
En toch kan dat niet als er kinderen zijn..want de oppas kan maar tot zo en zo laat, en het mobieltje moet gechecked worden, want Pietje voelde zich niet zo lekker, en als je het straks weer overneemt van de oppas kan je niet bezopen zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:20 schreef peterfan het volgende:
Zoals eerder gezegd, wij wilden ook geen kinderen op onze bruiloft, behalve dan die van mijn zwager, naaste familie dus. En niet omdat we niet van kinderen houden, of dat ze daar gaan rondrennen of wat dan ook, die kinderen vermaken zich wel. Maar ik wilde een heerlijk ouderwets zuipfestijn als feest, waar onze vrienden lekker uit hun dak konden en zo laat naar huis als ze zelf wilden en niet naar hun kinderen hoefde omkijken, daarom.
Deze mening deel ik totaal niet overigens, maar goed wij hebben dan ook geweldige buren waar Isa lekker gaat logeren als wij een feest hebben waarvan we verwachten dat het laat en zaat gaat worden. Dan kunnen we ook nog wat nagenieten zondagmorgen in bed.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
En toch kan dat niet als er kinderen zijn..want de oppas kan maar tot zo en zo laat, en het mobieltje moet gechecked worden, want Pietje voelde zich niet zo lekker, en als je het straks weer overneemt van de oppas kan je niet bezopen zijn.
Face it; zo als vroeger wordt het gewoon niet meer.
Nou ja, er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar over het algemeen gaat het denk ik wel zoals ik het beschreef.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Deze menig deel ik totaal niet overigens, maar goed wij hebben dan ook geweldige buren waar Isa lekker gaat logeren als wij een feest hebben waarvan we verwachten dat het laat en zaat gaat worden. Dan kunnen we ook nog wat nagenieten zondagmorgen in bed.
O dat mag je vinden hoor, maar ik ken mijn kind ietsjes beter dan jij.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:20 schreef peterfan het volgende:
En KD, ik moet wel om jouw opmerking lachen dat "jouw kind toevallig heel makkelijk is buiten de deur...". Dat vind iedere moeder van haar kind. Kan me nog een onderzoek van een paar maanden terug herinneren waaruit bleek dat 75% van de ouders de kinderen van een ander slecht opgevoed vond...
Ik post natuurlijk niet om een populariteitspoll te winnen. Anders deed ik wel mee aan Idols.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:18 schreef Vivi het volgende:
Wat heb je toch een beminnelijke manier van je punt duidelijk proberen te maken SHE.
Anyway, waar beweer ik dat de opvoeding hetzelfde is? Ik wijs er slechts op dat kinderen daar meer als "vanzelfsprekend" meedraaien, daar zullen de ouders, en hun opstelling daarin, ongetwijfeld een aandeel in hebben ja.
Ik geef ook aan dat ik dus geen voorstander ben van een "laat maar waaien en alles wat mijn kind doet is schattig ook al demonteert hij de poten van je hond/bank/antieke wijnglazen"-houding.
En een mongoloide blik is bij niemand interessant, niet bij ouders, niet bij kinderen en niet bij azijnpissende kinderlozen. Een gelukzalige blik is echter niets mis mee imo, zolang dat niet inhoudt dat je geen oog meer hebt voor andere dingen dan die roze wolk.
Oh, maar grootmoeders zijn juist het ergste op dit gebiedquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:26 schreef leonieke het volgende:
Ik wil maar zeggen dat sommige mensen (en nu gaat het zelfs over de grootmoeder) bepaalde zaken niet meer in hun perspectief kunnen plaatsen eens er kinderen aan te pas komen.
Ik snap dat je dat dacht overigens, aangezien ik jouw stukje qoute.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:26 schreef leonieke het volgende:
@KD: ik dacht dat het meer op mij gericht was omdat je een post van mij aanhaaldedaarom mijn uitleg dus in mijn vorige post
Ik wil maar zeggen dat sommige mensen (en nu gaat het zelfs over de grootmoeder) bepaalde zaken niet meer in hun perspectief kunnen plaatsen eens er kinderen aan te pas komen. En vooral dat stoort me eigenlijk
Jij hebt duidelijk dit topic niet gelezen..quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Is er niemand die ook maar een beetje aards met zijn verschoten kruit omgaat? Of zijn alle ouders zo vol van henzelf en hun 'prestatie' dat ze echt geloven dat die mormels geen kwaad kunnen?
ff terzijde, maar Je schrijft heel leukquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:34 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Vandaar ook het belang dat vrienden er even een rem opzetten en zeggen, leuk voor je meid, maar wij weten het nu wel.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben waarbij het haar rechtop gaat staan als je ze bezig hoort of met de foto's ziet rondzeulen door het huis om het toch een maand eventjes op een andere kast te zettenquote:o'ja, en grootouders zijn nog erger dan ouders, zelfs ik kan me daar aan ergeren als ze het over mij kind hebben.![]()
Dank je!quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:40 schreef leonieke het volgende:
[..]
ff terzijde, maar Je schrijft heel leuk![]()
Maar ik beken: ik fret liever mijn eigen kas op dan het risico te lopen mensen voor het hoofd te stoten door te zeggen dat ze het nu echt wel eens over iets anders mogen hebben. Misschien moet ik gewoon eens een grotere mond opzetten en zeggen dat het me stoort. Nu zeg ik het gewoon hier
[..]
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben waarbij het haar rechtop gaat staan als je ze bezig hoort of met de foto's ziet rondzeulen door het huis om het toch een maand eventjes op een andere kast te zetten
quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:11 schreef SHE het volgende:
Natuurlijk generaliseer ik , maar als je die prietpraat uit OUD aan mijn opoe zou laten lezen, zou hij schaterlachend in zijn vino stikken.
Daar gaat het soepeler omdat mensen doorgaan met hun leven; en niet ineens als donder bij heldere hemel veranderen in een stel spuug-aanbiddende freaks. En zeg nu zelf; op een gegeven moment is die mongoloide gelukzalige blik echt niet meer interessant hoor.
even geheel offtopic maar je hebt het nu over foto's van jullie dochter en ik dacht er ineens weer aan, stond Demi nou in de Veronica magazine van deze week?quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:47 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder heeft meer foto's in haar huis hangen van onze dochter dan wij en zo ook bij mijn ouders.
Wat niet geheel vreemd is aangezien ik er 2 heb hangen/staan.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:53 schreef TearSong het volgende:
[..]
even geheel offtopic maar je hebt het nu over foto's van jullie dochter en ik dacht er ineens weer aan, stond Demi nou in de Veronica magazine van deze week?
En dan moet je eens durven te zeggen dat je zwanger zijn niet als leuk ervaart, ik vond het namelijk niet leuk want ik mankeerde van alles en had het er liever niet als wel over. Maar ja iedereen vraagt er naar en niet antwoorden of afkappen is ook weer bot, dus wanneer doe het wel goed als ouder-to-be?quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef peterfan het volgende:
Nog wat anders, al eerder gezegd hier: het [quvalt mij trouwens ook wel op dat sinds ik zwanger ben, mensen alleen daar nog maar naar vragen. En als ik aangeef dat ik bijvoorbeeld het stappen erg mis, of een biertje op z'n tijd, wordt er gezegd "dat moet je er maar voor over hebben, je krijgt er zo veel moois voor terug" .. Dat is natuurlijk wel zo, maar het zijn wel dingen die ik graag deed voor ik zwanger was en die mij, mij maakten. Maar daar "mag" ik het dus niet meer over hebben. Je wordt dus als zwangere ook wel een beetje zo " gemaakt" dat je het nergens anders meer over hebt!
(
Helemaal waar!quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:29 schreef marlieske het volgende:
[..]
En dan moet je eens durven te zeggen dat je zwanger zijn niet als leuk ervaart, ik vond het namelijk niet leuk want ik mankeerde van alles en had het er liever niet als wel over. Maar ja iedereen vraagt er naar en niet antwoorden of afkappen is ook weer bot, dus wanneer doe het wel goed als ouder-to-be?
Ergste vond ik nog dat ik met mijn verjaardag alleen cadeau's kreeg voor de kleine.
Overigens vind ik ook dat je niet moet zeuren over die paar dingen die je niet mag eten/drinken, dat weet je van te voren.
Dat was inderdaad verschrikkelijk. Zowel van ouders als van niet-ouders. Er wordt je zoveel opgedrongen door je omgeving, als je dan eerlijk antwoord geeft is het niet goed, maar als je niet eerlijk bent lieg je tegen jezelf. Het is nooit goed.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:36 schreef KD-fotografie het volgende:
De meeste verwachten idd dat je maar leuk en vrolijk blijft lachen, je bent immer in verwachting van een "wondertje"
Zucht... zit je weer complimentjes te vissen?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:50 schreef YPPY het volgende:
Ben ik irl trouwens erger dan ik denk dat ik ben CF?Voor het geval ik hier helemaal verkeerd zit te reageren en eigenlijk ben wat Krea bedoelt.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:01 schreef YPPY het volgende:En nog reageren ook.
Ik kreeg juist opmerkingen dat ik te weinig over mijn dochter praatte. Schijnt bij een pnd te horen.
Klopt ja, wil je kijken hoe je klasgenootje van tien jaar geleden er inmiddels uitziet, staat er een driejarige in de profielfoto.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:36 schreef SEMTEX het volgende:
Ik merk ook wel dat mensen die eenmaal kinderen hebben gekregen, ineens helemaal vol van hun kinderen zijn. Hun hyves staat bijv. alleen nog maar vol met foto's van hun kroost en niet meer van hunzelf. Als ze foto's van zichzelf moeten sturen, sturen ze foto's van hun kinderen. Ik zie dat ook bij veel oude klasgenoten.
Mensen worden inderdaad snel boos als je iets zegt over hun kind. Heb weleens -heel vriendelijk- aan twee kinderen op mijn werk gevraagd of ze alsjeblieft iets minder hard wilden schreeuwen, omdat ik hoofdpijn had (en die twee waren echt heel erg hard aan het krijsen en al heel erg lang, wat ik sowieso al niet normaal vind in een supermark, maar goed, opvoeden is zo passé...). Nou moet je behoorlijk ver gaan wil ik ergens iets van zeggen, want ik weet dat veel ouders zo raar reageren, dus ik laat het liever maar. Je wil niet weten hoe die moeder uit haar dak ging, en niet alleen die keer, maar iedere keer als ze weer in de winkel was begon ze weer te schreeuwen en nare opmerkingen te maken. Je zou zeggen dat dit heel uitzonderlijk is, maar dat is het echt niet. Ik heb echt al heel veel rare dingen meegemaakt, waarbij de ouder mij uitschold omdat ik het kind aansprak op grensoverschrijdend gedrag (diefstal bijv.) of zelfs gevaarlijk gedrag (ergens opklimmen wat daar echt niet voor gemaakt is bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:17 schreef leonieke het volgende:
[..]
Moest ik zeker weten dat ik er niet scheef voor bekeken zou worden, zou ik het zeggen, hoorMaar ik vrees echt dat bepaalde mensen serieus op hun tenen zullen getrapt worden en ik wil er eigenlijk geen ruzie voor maken. Je ziet hier al hoe normaal het gevonden wordt van er zo vaak over bezig te zijn of hoe abnormaal sommige mensen gevonden worden die er zich aan storen.
Jij nodigde voor je verjaardag je klasgenoten tegelijkertijd uit met je opa en oma?? Heeft niet te maken met dat je een van de twee totaal niet wilt zien of nergens wilt zien, maar met het feit dat je niet altijd in alle situaties alle mensen bij elkaar wilt hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:06 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Toch is het logisch vind ik, hoewel ik er wel rekening mee hou is het niet zo gek dat ouders hun kind(eren) gewoon als volwaardig mens zien ( wat het ook is), net als ieder ander persoon op aarde.
Zou je bv zeggen, ik wil geen mensen boven de 60 jaar op mijn verjaardag ( of waar dan ook) dan zouden veel mensen vreemd opkijken, waarom worden deze mensen niet als volwaardig mens gezien en geaccepteerd?
Kinderen worden alleen door derden tegenwoordig meer als huisdieren gezien, je neemt je hond of kat toch ook niet mee naar een verjaardag, waarom dan wel je kind...
Dat vind ik een erg vreemde beredenering.
OMGquote:Op donderdag 27 maart 2008 00:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja, ik vind kinderen tot een bepaalde leeftijd toch echt geen volwaardige mensen. Als het niet kan lopen of praten, niet voor zijn/haar eigen basisbehoeften kan zorgen, de motoriek nog niet ontwikkeld is, het lichaam niet volgroeid (proporties, tanden) en de hersens nog niet eens voldoende ontwikkeld zijn om herinneringen te hebben, wat maakt het dan een mens?
Ja hoor, mij bestquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:19 schreef Brighteyes het volgende:
HW, ik ben zaterdagmiddag in A'dam, mét kind... Terrasje pakken?![]()
![]()
Welke leeftijd houd jij aan als grens?quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jij nodigde voor je verjaardag je klasgenoten tegelijkertijd uit met je opa en oma?? Heeft niet te maken met dat je een van de twee totaal niet wilt zien of nergens wilt zien, maar met het feit dat je niet altijd in alle situaties alle mensen bij elkaar wilt hebben.
Tja, ik vind kinderen tot een bepaalde leeftijd toch echt geen volwaardige mensen. Als het niet kan lopen of praten, niet voor zijn/haar eigen basisbehoeften kan zorgen, de motoriek nog niet ontwikkeld is, het lichaam niet volgroeid (proporties, tanden) en de hersens nog niet eens voldoende ontwikkeld zijn om herinneringen te hebben, wat maakt het dan een mens? Voor jou is het normaal dat een kind een mens is en deel van je gezin, wat mij betreft zijn kinderen een soort voorstadium van 'mens'. Een rups is ook geen vlinder.
Ja maar wat valt daar nou nog over te zeggen dan? Er is al honderd keer uitgelegd dat je belevingswereld verandert als je kinderen hebt gekregen, en daarmee ook je interesses enzow. Bij de één is dit wat erger dan bij de ander.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:45 schreef peterfan het volgende:
Jammer dat de discussie nu weer een hele andere kant op gaat. Het gaat toch niet over de kinderen, maar om het gedrag van vrienden zodra ze vader/moeder zijn geworden. Heeft niet zoveel te maken met of je kinderen nou leuk/lastig/uberhaupt menselijk vindt....
Nee, zeker niet. Maar jeetje, jij reageert wel erg star op mensen met kinderen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:43 schreef Maeghan het volgende:
Jij nodigde voor je verjaardag je klasgenoten tegelijkertijd uit met je opa en oma??
..het gaat niet over de geweldige mensen met kinderen die toch een leven houden. Vandaar dat ze niet genoemd worden. (behalve dan zichzelf geweldig noemende op de pik getrapte reaguurders hier)quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:52 schreef ColdFeet het volgende:
Ik verbaas me werkelijk over de extreme reacties van de kinderlozen in dit topic: hebben jullie louter bekrompen vrienden met kutkinderen ofzo? Van die mensen die roepen dat je leven pas zin heeft als je kinderen hebt?![]()
Nah, maar je accepteert toch gewoon dat vrienden veranderen als ze kleintjes krijgen? Natuurlijk, hun leven wordt anders, ze zijn minder flexibel. Maar ik heb werkelijk nog nooit gemerkt dat mensen geen interesse meer hebben in je, omdat je kinderloos bent, of dat mensen louter over tandjes en poepluiers praten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
..het gaat niet over de geweldige mensen met kinderen die toch een leven houden. Vandaar dat ze niet genoemd worden. (behalve dan zichzelf geweldig noemende op de pik getrapte reaguurders hier)
...nou, ik dus wel en daar gaat het topic over.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:03 schreef ColdFeet het volgende:
Maar ik heb werkelijk nog nooit gemerkt dat mensen geen interesse meer hebben in je, omdat je kinderloos bent, of dat mensen louter over tandjes en poepluiers praten.
Nou, dan moet je maar gewoon leukere vrienden zoekenquote:Op donderdag 27 maart 2008 11:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
...nou, ik dus wel en daar gaat het topic over.
Als je nou alweer niets zinnigs te melden hebt, dan kun je ook gewoon niet reageren. Dat jij ze niet kent, wil niet zeggen dat ze niet bestaan of dat het topic dús niet boeiend genoeg is. Tief op.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou, dan moet je maar gewoon leukere vrienden zoeken
Ik ken ze oprecht niet, zulke mensen.
Mijn reactie was overigens gericht op de discussie van de afgelopen 2 pagina's.
Geez, gezellige stijl van discussieren heb jij: iedereen die iets zegt wat niet in jouw straatje past, moet optiefenquote:Op donderdag 27 maart 2008 11:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je nou alweer niets zinnigs te melden hebt, dan kun je ook gewoon niet reageren. Dat jij ze niet kent, wil niet zeggen dat ze niet bestaan of dat het topic dús niet boeiend genoeg is. Tief op.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:21 schreef ColdFeet het volgende:
Geez, gezellige stijl van discussieren heb jij: iedereen die iets zegt wat niet in jouw straatje past, moet optiefen
...maar jouw discussiewaarde is wél op niveau....?quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:14 schreef ColdFeet het volgende:
Nou, dan moet je maar gewoon leukere vrienden zoeken
Dan zou ik helemaal tegen zo iemand zeggen 'Sorry, ik heb geen zin om de hele avond alleen maar over kinderen te praten, ik ga ergens anders staan/zitten... doei'quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
...maar jouw discussiewaarde is wél op niveau....?
Als je uberhaupt de moeite had genomen het topic te lezen, had je kunnen weten dat het niet om mijn vrienden gaat, maar om de mensen die zij soms uitnodigen op verjaardagen en feestjes. Maar nee, ik ben een basher, jij bent inhoudelijk bezig.
quote:Mijn vraag aan de ouders in dit forum: Waarom doe je het? Ik vind het namelijk nogal egoistisch. Er zijn namelijk niet alleen mensen die geen kinderen willen; er zijn ook mensen die een hekel hebben aan het eeuwige gewauwel erover. Kun je écht nergens anders meer over praten, of is het gewoon een kwestie van niet willen? En heb je verder nog een leven, of is het gewoon de bittere waarheid dat je gewoon verder niets meer meemaakt en dús niets meer te vertellen hebt?
Ik vroeg het me zo af.
Ow ja hoor... er is heus een groep die inderdaad totaal voor de kinderen leeft. Waarvoor alles moet wijken voor 'het kind'. Ik vraag me ook wel eens af hoe die groep invulling gaf aan hun leven voordat 'het kind' er was...quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:33 schreef Kreator het volgende:
Ik begrijp best dat iedereen graag een oplossing wil bedenken voor het probleem, maar dat kan ik zelf ook wel/heb ik wel gedaan.
Dat neemt niet weg dat ik me wel aan dat soort ouders irriteer en me afvraag of ze écht verder geen leven hebben.
waarvan aktequote:Op donderdag 27 maart 2008 11:33 schreef Kreator het volgende:
Ik begrijp best dat iedereen graag een oplossing wil bedenken voor het probleem, maar dat kan ik zelf ook wel/heb ik wel gedaan.
Dat neemt niet weg dat ik me wel aan dat soort ouders irriteer
Nee.quote:en me afvraag of ze écht verder geen leven hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |