...afgelopen vrijdagmorgen hebben onze kinderen (5 en 3) ons een onvergetelijke 11
e trouwdag bezorgd met het zelfverzonnen spelletje 'glibber glabber'.
Wat hadden ze gedaan? Op de slaapkamer van de jongste waren een fles 'zoete olie', een fles babyolie, een tube zinkzalf en een bus talkpoeder uitgesmeerd, gemengd met een hoeveelheid water. Hier hebben ze druk in heen en weer gegleden en op en neer gestuiterd.
Juist omdat het zo verdacht stil was ben ik maar eens gaan kijken. Ik trof ze in de slaapkamer van de oudste aan, eentje zonder kleren (hij had in zijn bed geplast zei hij... Toen ik keek: droog. Ja, het was alweer opgedroogd...) en de andere drúipénd van de olie. En ze waren níet in de kamer van de jongste geweest.
Het

moment sloeg al snel om in het

moment toen ik de puinhoop zag... We hebben eerst maar eens de kinderopvang gebeld dat ze later kwamen, dáár konden ze er wel om lachen. De jongste onder de douche, proberen de olie uit de haren te wassen (lukte maar deels), de oudste afgeveegd (bleef glibberig).
Daarna met witte handdoeken de olie proberen op te nemen (die konden op 60 graden in de was). Toen ik daarmee bezig was kwam de kat binnensprinten die als Bambi-op-het-ijs met vier poten gespreid ging. Kat zwaar beledigd, ik vreesde al voor een spoor van oliepootjes door het hele huis, maar ze ging in de gang haar poten schoonlikken. Nog een wonder dat de kat niet aan de diarree gegaan is...
De laatste restjes olie heb ik met kattenbakgrit geabsorbeerd, daarna met zo heet mogelijk water gedweild en het leek zowaar redelijk schoon. Toen pas zag ik dat ze ook in het bed gezeten hadden en dat zelfs de klamboe van de olie droop... De andere slaapkamer bleek toen ook nog behoorlijk glibberig te zijn en helaas ligt daar een vloerkleed in. Dat kleed en het beddengoed zullen wel nooit meer helemaal de oude worden... De pyjama's zitten onderhand in de 60 gradenwas, daar hopen we maar het beste van...
De kinderen vonden het allemaal wel leuk, wij konden ook niet eens écht boos zijn. Wel heel duidelijk gemaakt dat ze het niet nog een keer moeten uithalen...
Wie heeft er wel eens een vergelijkbaar kinder-rampje meegemaakt?
[MOD]
Nee, dit staat NIET in [KLB]. Het is een kinderonderwerp. En in [ONZ] hoort het ook niet, want waar gebeurd.
[/MOD]
Een
Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.