abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2008 @ 21:39:03 #1
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_57547286
...afgelopen vrijdagmorgen hebben onze kinderen (5 en 3) ons een onvergetelijke 11e trouwdag bezorgd met het zelfverzonnen spelletje 'glibber glabber'.

Wat hadden ze gedaan? Op de slaapkamer van de jongste waren een fles 'zoete olie', een fles babyolie, een tube zinkzalf en een bus talkpoeder uitgesmeerd, gemengd met een hoeveelheid water. Hier hebben ze druk in heen en weer gegleden en op en neer gestuiterd.

Juist omdat het zo verdacht stil was ben ik maar eens gaan kijken. Ik trof ze in de slaapkamer van de oudste aan, eentje zonder kleren (hij had in zijn bed geplast zei hij... Toen ik keek: droog. Ja, het was alweer opgedroogd...) en de andere drúipénd van de olie. En ze waren níet in de kamer van de jongste geweest.

Het moment sloeg al snel om in het moment toen ik de puinhoop zag... We hebben eerst maar eens de kinderopvang gebeld dat ze later kwamen, dáár konden ze er wel om lachen. De jongste onder de douche, proberen de olie uit de haren te wassen (lukte maar deels), de oudste afgeveegd (bleef glibberig).

Daarna met witte handdoeken de olie proberen op te nemen (die konden op 60 graden in de was). Toen ik daarmee bezig was kwam de kat binnensprinten die als Bambi-op-het-ijs met vier poten gespreid ging. Kat zwaar beledigd, ik vreesde al voor een spoor van oliepootjes door het hele huis, maar ze ging in de gang haar poten schoonlikken. Nog een wonder dat de kat niet aan de diarree gegaan is...

De laatste restjes olie heb ik met kattenbakgrit geabsorbeerd, daarna met zo heet mogelijk water gedweild en het leek zowaar redelijk schoon. Toen pas zag ik dat ze ook in het bed gezeten hadden en dat zelfs de klamboe van de olie droop... De andere slaapkamer bleek toen ook nog behoorlijk glibberig te zijn en helaas ligt daar een vloerkleed in. Dat kleed en het beddengoed zullen wel nooit meer helemaal de oude worden... De pyjama's zitten onderhand in de 60 gradenwas, daar hopen we maar het beste van...

De kinderen vonden het allemaal wel leuk, wij konden ook niet eens écht boos zijn. Wel heel duidelijk gemaakt dat ze het niet nog een keer moeten uithalen...

Wie heeft er wel eens een vergelijkbaar kinder-rampje meegemaakt?

[MOD]
Nee, dit staat NIET in [KLB]. Het is een kinderonderwerp. En in [ONZ] hoort het ook niet, want waar gebeurd.
[/MOD]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 22 maart 2008 @ 21:40:56 #2
163650 Greys
pi_57547315
Wel een leuk verhaal 'voor wanneer je er weer om kunt lachen' in elk geval!
Maar op het moment dat je het aantreft....
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57548076
Wij hebben hier wel onze momentjes maar het verbleekt werkelijk bij dit verhaal

(het ergste tot nu toe was dat mijn vader een keer een fles wasmiddel op de grond had gezet toen hij onze kapotte droger ging nakijken...niet erbij nagedacht dat Tomas hier heerlijk mee kon vingerverfen op de vloer )
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 22 maart 2008 @ 22:24:28 #4
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57548172
hahahaha, lekker zeg.
En genoeg schoonmaaktips erbij.

Demi heeft wel eens olie en babypoeder door de huiskamer gestrooid, inclusief bankstel, stoelen, krabpaal , zichzelf enz.

Op het moment zelf kon ik er niet om lachen, nu ondertussen wel en ze heeft de fase van smeren en troep maken gelukkig achter de rug.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 maart 2008 @ 22:32:32 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57548362
Na een dag hard klussen in de nieuwe kinderkamer van de oudste liep ik naar beneden om te eten. De oudste ging nog even naar haar nieuwe kamer om een knuffel te pakken...

Na 5 minuten was ze nog niet terug en riep ik even waar ze bleef. Van twee trappen hoger kwam een vaag paniekerig antwoord "Ja papa, emmer en verf met handen!"

Voordat ze was uitgesproken stond ik al 2 verdiepingen hoger en zag daar zo'n 15 liter structuurverf over het laminaat lopen terwijl dochterlief met 2 handen vol met verf bij het kastje stond dat ze open getrokken had. Ik moet zeggen dat ik wél echt kwaad kon worden en Saskia erg snel beneden was.

We hadden het geluk dat het kastje onder het schuine dak van het huis zit en iets lager ligt dan de loopvloer. Daardoor waren er gelukkig liters verf in het kastje gelopen en niet op de vloer. Na een uurtje of 2 scheppen met plamurmessen en dweilen en nog eens boenen hadden we de verf er vanaf. En heb ik Saskia mijn excuses aangeboden. De emmer stond tegen het deurtje in het kastje aan en viel spontaan om toen ze het kastje open deed. Ze heeft dus nog met handjes vol geprobeerde de verf tegen te houden

Een jaar daarvoor had ze trouwens een 'mooie tekening voor papa' gemaakt op mijn vers geschilderde muurtje in de slaapkamer, waar ik in 1 weekend tijd al het oude meubilair (waterbed) plus tapijt plus behang weg moest halen om vervolgens aan het eind van dat weekend nieuw geschilderde muren, laminaat en nieuw bed moest opleveren. Even een muurtje NOG een keer schilderen paste dus niet zo best in mijn schema...
pi_57548471

Die waren lekker bezig geweest...
Had je geen vlieg op de muur willen zijn om het te zien?

Wij hadden een hele mooie grote auto getekend door zoonlief met onafwasbare viltstift op de deur...
En voor de weg waar hij op moest rijden de trap af staan nog mooie zwarte streepje precies door de midden op de muur, zoals bij een echte weg.
Oh en een witte handtas van mij wilde hij opleuken met rode nagellak.
En zijn tekeningen met plakband op behang hangen, gaat ook niet hebben we gemerkt...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 22 maart 2008 @ 22:40:13 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57548516
Wat een schatjes zijn het toch
En toch he, wij zorgen er stiekem voor dat zij bij die spullen kunnen.....m.a.w. ik zie het hier ook nog wel eens gebeuren
Lekker douchen!
  zaterdag 22 maart 2008 @ 22:41:38 #8
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_57548543
Eerste keer vandaag dat ik hardop gelachen heb

Maarre PICS!
  zaterdag 22 maart 2008 @ 22:49:35 #9
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_57548685
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:41 schreef TheThirdMark het volgende:
Eerste keer vandaag dat ik hardop gelachen heb

Maarre PICS!
Tsja... achteraf gezien hadden we dat ook wel even willen doen als aandenken, maar op het moment zélf was de stress even zodanig dat dat er bij ingeschoten is...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 23:39:45 #10
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_57549536
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:49 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Tsja... achteraf gezien hadden we dat ook wel even willen doen als aandenken, maar op het moment zélf was de stress even zodanig dat dat er bij ingeschoten is...

Moet toch wel een Episch verhaal worden later voor de kleinkinderen.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 23:42:09 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_57549577
Hier hebben we inmiddels geleerd dat poedersuiker erg moeilijk te verwijderen is en dat je dat zeker niet met water moet proberen want dan glazuur je je hele vloer
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_57549661
Ik kan mij nog foto's herinneren van twee kinderen in een woonkamer met witte verf (?) op de TV, bank, tafel, vloer en natuurlijk op die twee kinderen. En dan heb ik het niet over spetters maar echt lagen verf.
Geen idee meer van wie die was maar hij komt ongetwijfeld nog voorbij.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57549752
Heb hem inmiddels gevonden in Mensen met kinderen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 maart 2008 @ 00:10:41 #14
163650 Greys
pi_57550106
Die kunnen wel een wondersponsje (of twee) gebruiken, MM
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57550160
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:10 schreef Greys het volgende:
Die kunnen wel een wondersponsje (of twee) gebruiken, MM
Ik geloof dat Vivi het wondersponsjestopic ook al gevonden had.
pi_57550293
Kian zou die foto-actie zo kunnen imiteren, gok ik

*blikken verf achter slot en grendel gooit....

Hier hebben ze weleens geholpen met schilderen (gele verf op een pas gelatexte muur) of met viltstift op latex (komt er al-tijd doorheen als je het niet eerst isoleert, hoeveel lagen je ook gebruikt). Ewen heeft ook weleens 'gel' in z'n haar gedaan (witte zalf...een compleet potje....) en de salontafel vervangen we pas als de jongste minimaal 6 is, want met kleuren blijven ze op de tafel kliederen.

Pen op de bank (donkerblauw leer, dat scheelt enigszins). Momenteel zijn 'tattoes' populair en proberen de jongste twee de mooiste creaties uit op het lichaam van elkaar met redelijk watervaste stift.

Connor heeft vroeger z'n broer weleens 'gekleurd' in z'n gezicht....: leuk, zo'n baby met stift in z'n gezicht, krijg dat er maar eens af zonder hem pijn te doen.

Glazen frisdrank in laptops (al was de grootste schade door onze ex-kater i.c.m. een laptop ) zijn we ook al tegengekomen, maar het duurst was de ik-ga-de-auto-wassen-met-zand-actie bij een man uit de buurt.... ¤1.250,-
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_57550318
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:39 schreef Beelzebufo het volgende:Toen ik daarmee bezig was kwam de kat binnensprinten die als Bambi-op-het-ijs met vier poten gespreid ging. Kat zwaar beledigd, ik vreesde al voor een spoor van oliepootjes door het hele huis, maar ze ging in de gang haar poten schoonlikken.
!

Ik kom niet verder dan m'n oppasmeisje die de Nutellapot had uitgesmeerd over haar lichaam, de tafel en de stoel, terwijl ze eruit aan het snoepen was .
pi_57550351
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Connor heeft vroeger z'n broer weleens 'gekleurd' in z'n gezicht....: leuk, zo'n baby met stift in z'n gezicht, krijg dat er maar eens af zonder hem pijn te doen.
Wondersponsje?
pi_57550472
Ik stond een keer op een camping waar een stelletje ettertjes van kinderen rond renden. Altijd bonje onderling. Tot op een avond de drie een onbedaarlijke lol hadden samen in hun tentje en het uiteindelijk stil werd. Toen de ouders de volgende morgen de tent open deden troffen ze een compleet slagveld aan. De kinderen waren nog gezond en wel, maar het kussengevecht dat ze met de Pampers van de jongste hadden gehouden hadden de luiers niet overleefd.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_57550511
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:26 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wondersponsje?
Daar gaan ze dof van uitslaan
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 23 maart 2008 @ 08:35:49 #21
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57552872
Wie laat er nou drie kinderen alleen in een tentje slapen... zeker als het van die ruzie-makertjes zijn...

Ontopic: wat zijn mijn kinderen braaaaahaaaaf!
pi_57552908
Ik kom niet verder dan "helpen" de auto ijsvrij te maken met een . Eigen schuld; junior neemt alles letterlijk dus niet alleen de ruiten maar ook zo'n 15 cm er onder. IJskrabbers zijn harder dan autolak
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  zondag 23 maart 2008 @ 08:49:52 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_57552923
wonderlijke verhalen
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 maart 2008 @ 08:55:02 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57552950
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar gaan ze dof van uitslaan
Je moet niet de schuurkant gebruiken 5
  zondag 23 maart 2008 @ 08:56:58 #25
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_57552960
Mijn dochter had gisteren zo'n dag waarna ik me serieus afvroeg waarom ik ooit een kind wou hebben, maar dit lezende valt het wel weer heel erg mee geloof ik

(en nou kan ik mijn monitor even schoonmaken dankzij poes aka bambi visualisatie)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')