quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:51 schreef Kreator het volgende:
Hoi,
Dit is geen bashtopic, maar een aanzet tot discussie.
Wat ik dus al menigmaal heb meegemaakt in mijn omgeving: Niets aan de hand, alles gezellig op elke verjaardag/feestje. Het gaat over de studie/werk/vrienden/sport/winkelen/whatever.
Maar dan. Er is er één zwanger. Niet alleen kan zij nu nergens anders meer over praten, het leven houdt tenslotte compleet op als je zwanger bent, maar ook alle overige vrouwen kunnen nergens anders meer over praten dan zwangerschappen, wat je al dan niet meer mag eten, ranzige verhalen over kinderen/zwangerschap (poepen tijdens het persen) en de Prenatalkleertjes.
Nu ja denk je dan. Dat duurt een maandje en dan zijn we er allemaal aan gewend, kan iedereen weer verder praten over de normale dingen in het leven. Dat is vergissing nummer 1. Het gaat 9 maanden door. Klagen, zeiken, praten over de zwangerschap van jantjes buurman's zus die ook zwanger is....etc etc.
Nou vooruit. Je zet je eroverheen. Maar nééé, als dat kind dan eenmaal is uitgepoept gaat het de eerste 2 jaar alleen maar over luiers, uitslag, hoestjes, grappige anecdotes en andere toffe kinderverhalen.
Overigens doen de mannen net zo hard mee als de vrouwen, dat is zo mogelijk nog erger want je denkt in het begin dat je nog een anti-front kunt opbouwen met de mannen. ("we zijn zwanger" & "kijk eens wat een leuke babyfoto's ik van mijn gedrocht heb gemaakt met nieuwe DSR, omdat ik geen leven meer heb!")
Daarna zie je dan toch wel een scheiding tussen mensen. Normale mensen pakken hun leven weer op en de kanslozen kunnen de rest van hun leven geen eigen leven meer leiden.
Mijn vraag aan de ouders in dit forum: Waarom doe je het? Ik vind het namelijk nogal egoistisch. Er zijn namelijk niet alleen mensen die geen kinderen willen; er zijn ook mensen die een hekel hebben aan het eeuwige gewauwel erover. Kun je écht nergens anders meer over praten, of is het gewoon een kwestie van niet willen? En heb je verder nog een leven, of is het gewoon de bittere waarheid dat je gewoon verder niets meer meemaakt en dús niets meer te vertellen hebt?
Ik vroeg het me zo af.
Groetjes,
Krea.
Ja ga anders even demoniseren. Ik aggiteer tegen Vivi, omdat het zo'n domme zeikdoos is die het niet wil begrijpen zonder jip- en janneketaal.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:29 schreef appelsap het volgende:
Maar het lijkt er steeds meer op dat jij het al vervelend vindt als het woord kinderen alleen maar gezegd wordt. Alsof je echt een gruwelijke hekel hebt aan kinderen.
Net als Vivi zegt ik dan: volgens mij ben jij de enige met een aanpassingsprobleem.
Daarmee bedoel ik niet dat het zo is, maar daarmee bedoel ik dat je op mij overkomt.
En het lijkt ook wel alsof jouw vrienden precies zo moeten zijn wat jij ervan verwacht. Alsof iedereen altijd maar hetzelfde leven moet blijven houden. Het zijn geen slaafjes van je.
Toch apart dat zoveel mensen het dan meemaken in hun omgeving, hell zelfs mensen die ik ken mét kinderen maken het mee van vrienden van hunquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef texelonia het volgende:
[..]
Tja ik denk zelf dat de mensen waar jullie het over hebben juist de uitzonderingen zijn, maar goed.
Ik ken dus een stel die hun peuter had uitbesteed bij opa/oma omdat ze een bedrijfsfeestje hadden tot in den late uurtjes. Vlak voor vertrek vonden ze die stilte in huis toch wel erg lekker. De pumps werden uitgeschopt, de stropdas ging af, een fles wijn werd open getrokken en ze hebben er een heerlijk weekendje van gemaakt samenquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Plus dat je door gebroken nachten ook wel moe kan zijn. Geen zin in een feestje. Of alleen een uurtje.
Ik ben met je eens dat als je op stap wil het gewoon kan. en zeker over twee weken. Blijkbaar willen ze dat dus niet. Dan is het denk ik tijd om te stoppen met tijd te investeren. Of je verwachtingen bijstellen. Er hoop ik voor je ook mensen in je omgeving die wel nog tot een normaal gesprek in staat zijn, of die wel tot laat willen doorzakken. Die dus nog wel bij jou leefstijl passen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je lacht maar een eind weg, ik vind het uitermate triest als 25 man zich de pest hebben uitgesloofd voor een topdag, en je dan ook nog eens het kippenpak bespraren.
Maar dat het losstaat van de kinderen-gesprek discussie klopt ten dele, maar het hangt er natuurlijk wel mee samen.
En dat mensen niet meer de hele week in de kroeg hangen is 100% te begrijpen, maar dat een afspraak maken voor over 2 weken ook onmogelijk is gaat er bij mij gewoon niet in, klaar.
Oh, ik ben het dus ook met jou eens.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:44 schreef Havoc het volgende:
Ik begin meestal pas over mijn dochter als er om gevraagd wordt. In de tussentijd loop ik mensen te vervelen over welke super series ik kijk en lul te veel over Sci-Fi.
Overigens herken ik het wel van Krea. Ik had dat vroeger ook. Kinderen vond ik maar niks, jengelen, je kan er niet mee praten en sja het vreet en poept alleen.
Totdat je zelf een kind krijgt. Dan groei je daar in mee en zie je gewoon de wereld op een hele andere manier. Tevens snap ik ook wel dat ouders het graag over hun kinderen hebben omdat het komt door de intensiteit waarmee je met je kinderen bezig bent. Die nemen gewoon een heel stuk van je tijd in beslag wat uiteraard je belevingswereld enigzins verkleind. Dat gaat ook wel over als kinderen naar school gaan.
En ook voor mij geldt dat ik liever met mijn dochter tijd doorbreng om haar dingen te leren, met haar te lachen e.d. dan dat ik met gasten afspreek die hetzelfde onbegrip vertonen als ikzelf 10 jaar geleden.
Dat is dus het verschil. Jij vind het leuk om te zien dat je kinderen het leuk hebben. Mij laat het compleet koud, ik heb niets met kinderen, dus word ik er ook niet blij van als kinderen het naar hun zin hebben. Het doet niets met me, ik vind kinderen alleen een hoop werk, vervelend, stressvol en je krijgt er niets voor terug. Dáárom vindt niet iedereen het leuk als je je kinderen meeneemt, niet iedereen ziet aan kinderen wat jij eraan ziet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom wil je dan een kind als je geen zin hebt om hem of haar bij je leven te betrekken dan, of moeite te doen om het voor je kind óók leuk te maken. Ik maak zelf die scheiding van "kindergelegenheid"of "volwassengelegenheid" niet op een verjaardag hoor. Dan ga ik wel een avondje clubben ofzo, als ik dat wil. Mijn kind hoort bij mijn leven, en niet alleen alleen als het mij het beste uitkomt. Ik vind het ook alleen maar gezellig, als ik zie dat die moppies het onderling ook leuk hebben.
Daarom, het kan imho allemaal prima, maar ze willen niet meer. En dat snap ik niet. Nogmaals, echt niet elke week ofzo, maar een keer samen een borrel doen kan ik verdomme met mijn vader nog....quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat als je op stap wil het gewoon kan. en zeker over twee weken. Blijkbaar willen ze dat dus niet. Dan is het denk ik tijd om te stoppen met tijd te investeren. Of je verwachtingen bijstellen. Er hoop ik voor je ook mensen in je omgeving die wel nog tot een normaal gesprek in staat zijn, of die wel tot laat willen doorzakken. Die dus nog wel bij jou leefstijl passen.
Dat de persoon in kwestie niet had ingeschat dat het een latertje zou worden met een vrijgezellenfeest is op zijn minst raar te noemen. Maar jou reactie door niet naar de bruiloft te gaan vind ik, uhm... kinderachtig
Zeg ik dat dan ergens? Ik zou het gewoon wel prettig vinden om het op een gehele avond ook eens 10 minuten niet over kinderen te hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:44 schreef Ynske het volgende:
maar Krea, wil je dan dat er echt alleen maar over mannendingen gesproken word?
Ja dat zal het zijn, want *tromgeroffel* ze hebben nog geen kinderen!quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:38 schreef Vivi het volgende:
Dan hebben ze nog niet echt veel meegemaakt in hun leven.
Kinderen zijn vrouwendingen? Ik ben een vrouw, maar heb niets met kinderen, en ongetwijfeld zullen vele vaders het ook niet met je eens zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:44 schreef Ynske het volgende:
maar Krea, wil je dan dat er echt alleen maar over mannendingen gesproken word?
Nope geen fuck krijg je er voor terug behalve kinderbijslag. Daarom hoop ik dat mijn dochter ooit nog een broertje of zusje krijgt. Lekker cashen, je weetquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is dus het verschil. Jij vind het leuk om te zien dat je kinderen het leuk hebben. Mij laat het compleet koud, ik heb niets met kinderen, dus word ik er ook niet blij van als kinderen het naar hun zin hebben. Het doet niets met me, ik vind kinderen alleen een hoop werk, vervelend, stressvol en je krijgt er niets voor terug. Dáárom vindt niet iedereen het leuk als je je kinderen meeneemt, niet iedereen ziet aan kinderen wat jij eraan ziet.
Maar goed, even afgezien van je eventuele eigen feestjes ben jij natuurlijk ook maar een gast. Je had het net over bijvoorbeeld begrafenissen, maar wie weet is dat kind er wel omdat de overledene een speciale band had met 'dat kind'. Of is het op een trouwerij omdat de mensen die gaan trouwen dat heel graag wilden. Je zomaar ergens aan ergeren is heel makkelijk, maar net zo min als de wereld om 'dat kind' draait, draait hij ook niet om jou.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef Maeghan het volgende:
Dáárom vindt niet iedereen het leuk als je je kinderen meeneemt, niet iedereen ziet aan kinderen wat jij eraan ziet.
Ik heb geen hekel aan kinderen, nogmaals. Ze mogen jengelen, aan me hangen, met me spelen (op een platonische manier), whatever. het gaat me om de ouders.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:44 schreef Havoc het volgende:
Overigens herken ik het wel van Krea. Ik had dat vroeger ook. Kinderen vond ik maar niks, jengelen, je kan er niet mee praten en sja het vreet en poept alleen.
maar jij vind dus als je een gezin hebt en je word uitgenodigd voor een verjaardag dat 't gezin maar de helft moet thuislaten???quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is dus het verschil. Jij vind het leuk om te zien dat je kinderen het leuk hebben. Mij laat het compleet koud, ik heb niets met kinderen, dus word ik er ook niet blij van als kinderen het naar hun zin hebben. Het doet niets met me, ik vind kinderen alleen een hoop werk, vervelend, stressvol en je krijgt er niets voor terug. Dáárom vindt niet iedereen het leuk als je je kinderen meeneemt, niet iedereen ziet aan kinderen wat jij eraan ziet.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan ergens? Ik zou het gewoon wel prettig vinden om het op een gehele avond ook eens 10 minuten niet over kinderen te hebben.
Ik ben sociaal best ontwikkeld genoeg om niet alleen over voetbal, carriere of tieten te praten.
tuurlijk mag je dat verwachten, ik vind alleen wel dat van beide kanten wat toegegeven moet kunnen wordenquote:Ik heb genoeg vrouwelijke vrienden die graag met mij gaan stappen/praten omdat ik niet zo narrowminded ben; dat mag ik dan ook van hun verwachten als ze kinderen krijgen.
Nee hehe, als een kind zit te huilen omdat opa dood is, dan vind ik dat wel even wat anders dan dat er een kind keihard zit te krijsen door de hele plechtigheid heen, of een kind dat de hele tijd naar opa of oma aan de andere kant van de zaal zit te schreeuwen, terwijl het verder nauwelijks een band had met de overledene of niet eens oud genoeg is om te beseffen dat er iemand dood is en wat dat dan is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar goed, even afgezien van je eventuele eigen feestjes ben jij natuurlijk ook maar een gast. Je had het net over bijvoorbeeld begrafenissen, maar wie weet is dat kind er wel omdat de overledene een speciale band had met 'dat kind'. Of is het op een trouwerij omdat de mensen die gaan trouwen dat heel graag wilden. Je zomaar ergens aan ergeren is heel makkelijk, maar net zo min als de wereld om 'dat kind' draait, draait hij ook niet om jou.
geef mij dat kind dan maarquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, het krijgen van kinderen laat ik dan ook maar over aan de rest.
Als we 80 zijn leggen we de "meegemaakt" lijst wel eens naast elkaar.
kind
kind
kind
kind
kind
vs
De wereld gezien
Bungeejump in de jungle
Parachutespringen
trio met zweedse tweeling
wat jij wil verder.
Het één sluit het ander niet uit hoor. Gewoon doen voor je kinderen krijgt. De meeste mensen raken de zin in dat "avontuurlijke" leven vanzelf kwijt, waarna de kinderen komen. Die Zweedse tweeling mag je trouwens houden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
kind
kind
kind
kind
kind
vs
De wereld gezien
Bungeejump in de jungle
Parachutespringen
trio met zweedse tweeling
wat jij wil verder.
Mjah, ik moet eerlijk zeggen dat ik zulke ouders bijna nooit tegen kom. Ja ik lul wel eens met een collega over zijn en mijn kind. Maar dat duurt 1 sigaret en dan gaan we het weer over andere dingen hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan kinderen, nogmaals. Ze mogen jengelen, aan me hangen, met me spelen (op een platonische manier), whatever. het gaat me om de ouders.
Als echte vrienden zou je dat toch gewoon accepteren? Het is wel een onderdeel van hun leven. Iets wat je niet zomaar achterlaat. Maar dat lijken anderen dus niet zo goed te begrijpen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja en ik lees en hoor net zo vaak over ouders waarbij dat gewoon NIET het geval is. Het wordt een beetje een welles-nietes-spelletje zo.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:43 schreef DarkElf het volgende:
Oh hiero dus, men ik maak er een potje van
[..]
Toch apart dat zoveel mensen het dan meemaken in hun omgeving, hell zelfs mensen die ik ken mét kinderen maken het mee van vrienden van hun
en t gaat niet om hetzelfde blijven, lees je echt niets ofzo? er staat letterlijk in dat kinderen leuk zijn, dat ze lief zijn en dat ze welkom zijn er zijn alleen wat maren en dié schijnen jullie (over een kam scheren dan maar want dat gebeurt wel vaker hier) absoluut niet te kunnen of willen snappen en roepen dan bijvoorbeeld: nou einde vriendschap dan...
Soms komt het over of juist de kinderloze moeite doet en blijft doen terwijl degene met kinderen het allemaal niet zo belangrijk meer vindt want hee kinderen...... Dát is niet "blijven hangen"dat is waarde hechten aan mensen en er moeite voor willen blijven doen.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:49 schreef HeatWave het volgende:
kind
kind
kind
kind
kind
vs
De wereld gezien Kan nog steeds als die koters op kamers zitten
Bungeejump in de jungle Nee bedankt, ook niet voordat ik kinderen had
Parachutespringen Staat nog op de to-do list voor de komende jaren
trio met zweedse tweeling Spaanse ook goed?
wat jij wil verder.
Dat ligt eraan wat voor soort feestje het is. Is het inderdaad gewoon een verjaardag, overdag of vroeg in de avond, en je weet dat veel andere mensen die komen ook kinderen hebben, dan kun je er wel vanuit gaan dat het normaal is om je kinderen mee te nemen. Dat is iets anders dan je kinderen meenemen naar een afstudeerfeestje in een afgehuurde zaal, wat om half tien begint. Het ligt er een beetje aan hoe, maar het kan weleens ongepast zijn, vind ik.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar jij vind dus als je een gezin hebt en je word uitgenodigd voor een verjaardag dat 't gezin maar de helft moet thuislaten???
oftewel je moet geen uitnodiging voor t gezin doen maar voor alleen de ouders
dat vind ik mensen voor hun hoofd instampen, want met kinderen zijn ze niet welkom
nah als ik daarintegen niets met jouw vriend opheb, ga ik jou ook niet verbieden om hem mee te nemen naar mijn verjaardag, aangezien jullie bijeen horen.
zo ook met een gezin met kinderen
Juist en daar gaat het dus om, niet alleen de ouderlozen, maar ook de ouders zullen rekening moeten houden met de ander, mist ze waarde hechten aan de vriendschap.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:50 schreef Ynske het volgende:
tuurlijk mag je dat verwachten, ik vind alleen wel dat van beide kanten wat toegegeven moet kunnen worden
n afspraak voor over 2 weken maken, is goed, maar houd er rekening mee dat er iets tussen kan komen bv
maar goed, ik kan door mn werk niet eens afspraken maken voor over twee werken
Dat je nou Yvonne en Itejeer er gelijk weer bij moet halen vind ik een beetje flauw HWquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:56 schreef HeatWave het volgende:
.
Maar dat zijn dan ook wel een beetje aparte types, dat geef ik toe. Lief enzo, maar geen doorsnee ouders. En toch komen die kinderen allemaal wel goed terecht, op 1 16 jarige breezer na, maar ok.
quote:Totdat je zelf een kind krijgt. Dan groei je daar in mee en zie je gewoon de wereld op een hele andere manier
We hebben het hier niet alleen over vriendschappen. Wat Kreator al zei, je kan niet altijd kiezen wie er ergens komt, op een feestje bij iemand anders bijvoorbeeld, of met wie je werkt. Ik kies wel uit met wie ik zelf omga (gelukkig hebben die nog geen kinderen, ik houd m'n hart vast voor wat er dan gebeurt...), maar het gezanik over babysokjes op m'n werk door collega's, of klanten met compleet onopgevoede kinderen waarbij je altidj maar vriendeiljk moet blijven lachen terwijl ze echt grensoverschrijdend gedrag vertonen, etc. Het gaat me om het feit dat ouders veronderstellen dat kinderen de norm zijn, dat iedereen zich aan moet passen aan kinderen terwijl niet de hele wereld volloopt met alleen maar kinderen, en dat iedereen kinderen en alles wat ze doen maar leuk moet vinden en overal kinderen moet toelaten. Hotels waar je je hond niet naartoe mag nemen zijn er zat, maar heb je weleens een hotel gezien met een bordje "geen kinderen toegestaan?". Jammer hoor, want ik zou er graag boeken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:54 schreef appelsap het volgende:
[..]
Als echte vrienden zou je dat toch gewoon accepteren? Het is wel een onderdeel van hun leven. Iets wat je niet zomaar achterlaat. Maar dat lijken anderen dus niet zo goed te begrijpen.
Dat je niet elke keer met die kinderen geconfronteerd wil worden, op een feestje, in een gesprek of op welke manier dan ook, dat is niet erg. Maar dan kan je toch net zo goed eens een keer samen gaan stappen, shoppen of wat dan ook?
En als ze dan nog door blijven lullen over kinderen, ondanks dat je het misschien al wel 30 keer gezegd heb. Dan moet je toch ook begrijpen dat zoiets geen vriendschap meer kan zijn. Misschien niet vanuit jouw kant, maar wel vanuit de kant van de ander. Want die heeft dan blijkbaar geen respect voor je.
Ik snap niet dat het dan zo moeilijk is om dat te accepteren. Om veel kleinere redenen vergaan vriendschappen, dat accepteer je dan toch ook?
En dit is voor jou vriendschap?quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:56 schreef Maeghan het volgende:
Als ik geen kinderen op mijn feestje wil, ben ik fout, maar als zij kinderen meenemen moet ik dat maar gewoon accepteren. Het is mijn huis, geef ik hier een feestje, dan bepaal ik wie er komt en wat voor soort feestje het is. Wil iemand per se niet komen zonder kinderen, dan kan hij/zij natuurlijk ook een andere keer langskomen.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:58 schreef Havoc het volgende:
[..]
Dat je nou Yvonne en Itejeer er gelijk weer bij moet halen vind ik een beetje flauw HW.
Ik heb zelf genoeg dieren, en laat ik nu ook nog eens een verzameling speelgoedpaardjes hebben die erg aantrekkelijk is voor kinderen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:55 schreef CherryLips het volgende:
Goed topic.
Als er visite komt met klein grut zet ik de hamsterkooien veilig boven neer voor ik als een soort politie-agent alleen maar kleine handjes uit de kooien mag grissen. De hond sturen we eigenlijk het liefst ook naar boven maar die wil mensen begroeten enzo, maar als er een ukkepuk aan haar oren gaat trekken en iets te lomp aait omdat de motoriek nog niet 100 procent is, moet ik ingrijpen voordat de hond het beu is na een half uur, want dan verwachten de ouders van ukkepuk dat ik de hond ter plekke met een nekschot afmaak. Ik snap ook dat ik de kinderen daar niet op mag afrekenen, het zijn kinderen, maar daar gaat je orchidee van 8 jaar met tig mooie stekkies omdat ukkepuk hem even wil verpotten en de ouders het kei-schattig vinden en niet ingrijpen, blind zijn voor de bezwaren van een ander.
Maar ik ben nu eigenlijk al 'afscheid' aan het nemen van een zwangere vriendin van me. Oké, ik geef toe, ik klets nu lekker mee met de zwangerschapsverhalen omdat ik het ook wel intererssant vind, maar ik zal haar missen als vriendin. Ze wordt nu moeder en zal geen tijd meer hebben om naar de bioscoop te gaan. En ik snap nu ook wel dat ze moe is nu ze hoogzwanger is, dat snap ik allemaal best, dus dan is het geen probleem.
Maar.
Als ik een last-minute opdracht krijg die die middag af moet zijn en als het takkedruk is en ik aan die vriendin vraag of we een andere keer kunnen afspreken, dan krijg ik op m'n flikker. Het zal wel niet te vergelijken zijn, maar we hebben allebei ons eigen leven en er kan iets tussenkomen soms, maar op de een of andere manier zijn de redenen van ouders beter dan die van anderen. Ach, het is je werk maar, dat kun je vannacht nog wel doen, of dan had ik beter moeten plannen of de opdracht niet aan moeten nemen ook al zaten ze om iemand te springen die iets kon doen.
Het hele relativeringsvermogen is gewoon weg, lijkt het. Mijn miezerige baantje valt in het niet en is niet interessant, hun kroost is alles wat telt, en als ik dan eens iets te vertellen heb over mijn o zo saaie en lege bestaan, dan onderbreken ze me midden in een zin over iets wat de kleine eens had gedaan, ook al heb je dat verhaal al drie keer gehoord.
Ja, daar gaat je vriendschap, die verwatert gewoon, je slaat ieder een eigen weg in, maar de nieuwe ouders hebben het niet eens in de gaten of doen amper moeite om de vriendschap te bewaren, terwijl ik er echt veel moeite mee heb dat het gewoon niet meer gaat.
Dat laat ik aan iedereen over om de keuze te maken om dat zelf te ervaren of niet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:59 schreef NED het volgende:
[..]
[/b]
Nou, vertel eens Havoc, hoe zag jij de wereld voordat je kinderen had, en op wat voor andere manier zie je hem nu dan?
Wie snapt het hier nu nietquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:47 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn, want *tromgeroffel* ze hebben nog geen kinderen!.
Ondanks dat je me een domme zeikdoos vind en je blijkbaar niet in staat bent om op een normale manier te discussieren zonder de normale beleefdheidsvormen in acht te nemen zal ik toch even antwoorden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah. Nu komen we ergens. Dus als jouw BESTE vriend, die je al 27 jaar door en door kent, INEENS van de een op de andere dag alléén nog maar over kastanjebomen (zo boeiend vind ik babygesprekken) kan en wil praten omdat het zijn grote nieuwe hobby is, dan pas jij je gewoon aan. Whoppa! Jij bent zo ontzettend goed, jij bent echt onnavolgbaar. jij accepteert het en praat de hele dag over kastanjebomen.
Als je nu gaat zeggen: "dan verbreek ik de vriendschap", dan weet je niet wat vriendschap is.
Kinderen zijn mensen! Honden zijn geen mensen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:00 schreef Maeghan het volgende:
[..]
We hebben het hier niet alleen over vriendschappen. Wat Kreator al zei, je kan niet altijd kiezen wie er ergens komt, op een feestje bij iemand anders bijvoorbeeld, of met wie je werkt. Ik kies wel uit met wie ik zelf omga (gelukkig hebben die nog geen kinderen, ik houd m'n hart vast voor wat er dan gebeurt...), maar het gezanik over babysokjes op m'n werk door collega's, of klanten met compleet onopgevoede kinderen waarbij je altidj maar vriendeiljk moet blijven lachen terwijl ze echt grensoverschrijdend gedrag vertonen, etc. Het gaat me om het feit dat ouders veronderstellen dat kinderen de norm zijn, dat iedereen zich aan moet passen aan kinderen terwijl niet de hele wereld volloopt met alleen maar kinderen, en dat iedereen kinderen en alles wat ze doen maar leuk moet vinden en overal kinderen moet toelaten. Hotels waar je je hond niet naartoe mag nemen zijn er zat, maar heb je weleens een hotel gezien met een bordje "geen kinderen toegestaan?". Jammer hoor, want ik zou er graag boeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |