BloodhoundFromHell | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:12 |
quote:bron: http://www.1vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=33227&nav=33227,33224,33225,33228,0 Iedereen met maar een beetje inzicht in economie kon dit zien aankomen! Mensen vliegen massaal net over de grens en alle budgetairliners verdwijnen uit Nederland. Dit kost de Nederlandse staat uiteindelijk veel meer dan het oplevert en het is slecht voor het milieu, omdat mensen nu allemaal verder gaan reizen om vanaf dld en be op te stappen en dan vaak alsnog via schiphol nar hun bestemming vliegen. Een idiote maatregel, die niet lang stand kan houden, als men slim is komt met er nog op terug nu de schade deels nog kan worden teruggedraaid! [ Bericht 6% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 21-03-2008 18:17:48 ] | |
OldJeller | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:13 |
12000 op schiphol? Blijven alleen piloten over? | |
BloodhoundFromHell | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:15 |
Al die onstslagen moeten straks ook weerergens anders aan de bak, vaak is het laaggeschoold werk en zullen velen in een uitkering vallen. Dit gaat de Nederlandse overheid vele miljarden kosten! [ Bericht 40% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 21-03-2008 18:21:53 ] | |
Ofyles2 | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:25 |
Leuk tweesporenbeleid. ![]() | |
popolon | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:27 |
quote:Dat dus, maar toch niet. Ik wist dat het er veel waren maar meer dan 60.000? ![]() | |
BloodhoundFromHell | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:28 |
Een krankzinnige maatregel, je zou toch verwachten dat men bij zinnen komt, of is er een verborgen agenda?? Ik kan geen enkel positief effect bedenken van deze maatregel. | |
Christiaan | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:28 |
GroenLinks zal trots zijn. | |
Ofyles2 | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:29 |
VVD juist niet. Maar goed, Mark Rutte moet zich eerder zorgen maken over zijn partij dan over de samenleving. | |
BloodhoundFromHell | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:30 |
ook als je naar de doelstelligen van groenlinks kijkt is het een zinloze maatregel, aangezien niemand minder gaat vliegen, maar slechts uitwijkt naar luchthavens net overde grens. Die vliegtuigen vliegen vervolgens over Nederland, vaak zelfs met tussenlanding op schiphol, naar hun bestemming. | |
Papierversnipperaar | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:31 |
Dus goed voor het milieu ![]() | |
StateOfMind | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:41 |
Wat een verrassing...not. Ongelovelijk dat die badgasten daar in Den Haag dit zelf niet inzien... | |
Christiaan | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:41 |
quote:Nee, net slechter, want de meesten zullen met de auto naar DE of BE rijden. | |
raytwente | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:48 |
wanneer krijgen we weer politici. we zien toch wel dat kinderen en mongolen in de 2e kamer niet werkt ongeacht of ze vaker lachen. | |
Labtech | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:51 |
Les 1: Het milieu stopt niet bij de grens Les 2: De reizigers tegenwoordig ook niet. Ik dacht toch dat de afgelopen jaren wel bewezen hadden dat, bijvoorbeeld, als wij hier in NL de benzineprijzen met een kwartje verhogen, en de duitsers en belgen dat niet doen, een hoop mensen geneigd zijn om dan maar in Duitsland/Belgie te gaan tanken. Waarom zou dit voor een ander product niet gelden? Toppunt is natuurlijk dat deze maatregel is ingevoerd om de WW premie te kunnen verlagen (vermomd als Milieumaatregel). Dat zal ook wel weer niet doorgaan, aangezien er juist door deze maatregel 12.000 WW-ers bij komen. | |
Salvad0R | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:54 |
Zo ziekelijk. CO2 is evilllll en het verontreinigt het milieu, en het komt allemaal door verbranding van olie... en in plaats van dat ze technologieën vrijgeven die iedereen olie-onafhankelijk maken, laten ze ons meer belasting betalen, wat helemaal geen reet helpt tegen het fucking milieu. Fucking triestelingen zijn het, ik spuug op ze. | |
Salvad0R | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:56 |
Zeg zelf, hoeveel belasting betalen we nu alleen al om mobiel te zijn ??? Aanschafbelasting op auto, accijns op de brandstof, wegenbelasting, CO2-belasting, strax mooie tolwegen, mensen worden echt tot het bot leeggemolken en iedereen doet er maar mak aan mee. Laffe aarsjes. | |
Ofyles2 | vrijdag 21 maart 2008 @ 19:27 |
quote:Je verschuift het probleem eigenlijk naar de vliegvelden buiten de landsgrenzen. | |
OldJeller | vrijdag 21 maart 2008 @ 19:31 |
quote:Zo, dat zijn er een boel. Ik had in eerste instantie hooguit 10.000 verwacht. | |
Xith | vrijdag 21 maart 2008 @ 19:35 |
Domme idioten daar in The Hague. Rutger05 heeft erop gestemt, mannen, pak de hooivorken! | |
Slappy | vrijdag 21 maart 2008 @ 20:04 |
Ik ben benieuwd naar Dictator Wouter Bos zijn reactie hierop. | |
Xith | vrijdag 21 maart 2008 @ 20:20 |
quote:Balkenende bedoel je. | |
Martijn_77 | vrijdag 21 maart 2008 @ 20:23 |
Plak er milieu voor en je kunt zonder blikken en blozen 12.000 man werkeloos maken ![]() Nee, dit kabinet is erg slecht bezig ![]() | |
kawotski | vrijdag 21 maart 2008 @ 20:26 |
Niemand vliegt er minder om en die enkeling die over de grens gaat dat daar gaat geen baan om verloren. En dat weet de overheid maar al te goed, wij zijn als lammetjes zo mak dat wij zonder sputteren allerlei freaky belastingen betalen. Geef jezelf de schuld zou ik zeggen. Zolang we dit allemaal accepteren gaat de regering gewoon door ons af te zetten. Kijk maar naar de parkeergelden die zo mooi stijgen, hoor je toch ook niemand over. En elke baan die er in de vrije markt verloren gaat is er dus 1 extra bij de overheid. | |
Slappy | vrijdag 21 maart 2008 @ 20:29 |
quote:Ja die debiel ook ja | |
pberends | vrijdag 21 maart 2008 @ 20:35 |
Das natuurlijk het nadeel als je voortrekker bent op milieubeleid. Het wordt tijd dat de Europese vliegtax wordt ingevoerd. Overigens komen die banen er ergens anders net zo hard weer bij. Economie is niet zero-sum. | |
Papierversnipperaar | vrijdag 21 maart 2008 @ 20:56 |
quote:Die banen waren er ook bij gekomen als de economie wel zero-sum was hoor . ![]() | |
Bananenman | zaterdag 22 maart 2008 @ 01:53 |
Kan iemand het bovenstaande nieuwsbericht even toelichten? Ik snap er de ballen van namelijk. Waarom bepaalt de RECHTBANK dat de vliegtax wordt ingevoerd? Het staat toch (nog?) niet in de wet ofzo? | |
pberends | zondag 23 maart 2008 @ 14:04 |
quote:Idd ![]() ![]() | |
Chadi | zondag 23 maart 2008 @ 14:15 |
Kut tax slaat werkelijk nergens op. Schiphol wordt met opzet kapot gemaakt zo lijkt het. DIt was toch te verwachten dat je nooit kan concurreren met andere luchthavens die dit soort onzin niet hoeven te betalen. Zo sloopt de Nederlandse regering al jaren het bedrijfsleven. Altijd tig ambtenaren achter je reet aanhollen als je wat brood wil verdienen op een eerlijke en nette manier. | |
SchoppenKoning | zondag 23 maart 2008 @ 16:54 |
quote:Kan je me uitleggen waar het 12000 meerendeels laaggeschoold personeel direct aan de slag kan? | |
ItaloDancer | maandag 24 maart 2008 @ 00:00 |
quote:Dirk vd Broek. ![]() Verder natuurlijk dit: quote: ![]() | |
Papierversnipperaar | maandag 24 maart 2008 @ 00:36 |
quote:De tuinbouw. | |
Slappy | maandag 24 maart 2008 @ 02:11 |
quote:Landmacht Politie Jumbo Albert hein Gemeente @home helpdesk Kpn Bartsmit Dixons Mediamarkt | |
Martijn_77 | maandag 24 maart 2008 @ 11:27 |
quote:En jij denkt dat het verliezen van die 12.000 banen niet meer banen verlies tot gevolg heeft. ![]() | |
Sander | maandag 24 maart 2008 @ 11:29 |
quote:Als het zo zou werken waren we allemaal allang werkloos. | |
SimtekF1 | maandag 24 maart 2008 @ 11:35 |
Is er al gereageerd vanuit Den Haag? | |
Boze_Appel | maandag 24 maart 2008 @ 11:38 |
quote:Natuurlijk is dat geen goed idee. Helemaal geen vliegtax nergens is een beter idee. | |
SchoppenKoning | maandag 24 maart 2008 @ 15:12 |
Ok, Er van uigaande dat het schipolpersoneel, zoals jullie stellen, vrij snel weer aan de bak komen, is dat dan ook allemaal in de regio Amsterdam. Er van uitgaande dat daar de meeste mensen wonen die op schiphol wonen. Krijg je dan niet te maken met een toename van files door woon-werkverkeer. Of moeten mensen voor hun werk dan maar verhuizen. Mijn punt is dat ik het allemaal vrij ver vind gaan alleen omdat Nederland voorop wil lopen wat betreft het maken van millieubeleid. Als je alle concrete gevolgen tegen elkaar afstreept, kom je onder de streep negatief uit. Of je moet de factor milieu (de gevoelskwestie) wel zoveel gewicht meegeven dat het altijd positief uitvalt. | |
Martijn_77 | maandag 24 maart 2008 @ 15:14 |
quote:Wat denk je zelf ![]() ![]() | |
Koewam | maandag 24 maart 2008 @ 15:29 |
quote:Als het overal wordt ingevoerd dan zullen mensen niet meer uitwijken naar andere luchthavens, en zodoende wordt het effect teniet gedaan. Mensen zullen evenveel blijven vliegen, we zijn geen arm continent dat geen paar tientjes kan ophoesten. | |
Papierversnipperaar | maandag 24 maart 2008 @ 15:33 |
quote:Op dit moment forenst iedereen zich gek naar Amsterdam toe. Lijkt me juist positief om elders werk te creëren. | |
Koewam | maandag 24 maart 2008 @ 15:39 |
quote:Inderdaad. Lijkt mij prima om buiten de randstad groeikernen te creeeren, zo ontstaat er weer wat ruimte. | |
LoggedIn | maandag 24 maart 2008 @ 15:40 |
tja, en als ik straks naar canada ga vliegen, wat doe ik dan? Op een ticket van 1500-2000 euro maakt die 45 euro natuurlijk niks uit. Maar aan de andere kant gaat dit natuurlijk vol tegen je principes in. Ik wil gewoon niet die wandelende kankergezwellen in Den Haag mn geld geven op deze laag bij de grondse manier. | |
SchoppenKoning | maandag 24 maart 2008 @ 15:57 |
quote:Dat geld vooral voor kantoor personeel wat waarschijnlijk niet direct verdwijnt. quote:De laagbetaalde baantjes verdwijnen, en de armere amsterdamse gezinnen dienen dus te verhuizen omdat de overheid graag een vliegtax invoert die zogenaamd mensen zou moeten dwingen minder het vliegtuig te nemen. Prachtig op macroniveau, dat groeikernen verhaal, behoorlijk ingrijpend op microniveau. | |
Papierversnipperaar | maandag 24 maart 2008 @ 16:06 |
quote: ![]() | |
SchoppenKoning | maandag 24 maart 2008 @ 16:07 |
inkoppertje ![]() | |
SchoppenKoning | maandag 24 maart 2008 @ 16:12 |
Maar je wilt dus liever geen luchthaven begrijp ik? | |
Papierversnipperaar | maandag 24 maart 2008 @ 16:18 |
quote:Van mij hoeft een luchthaven niet grenzeloos te groeien, zeker niet in het dichtbevolkte gebied rond Amsterdam. Ik zou het vliegverkeer spreiden en in het IJsselmeer of de Noordzee nog iets bouwen. | |
SchoppenKoning | maandag 24 maart 2008 @ 16:26 |
quote:Daar kan ik me ook wel in vinden, enig idee hoever de plannen daarmee staan? Hier wordt ook al een jaar of 15 over gediscussieerd dacht ik. | |
Evil_Jur | maandag 24 maart 2008 @ 16:29 |
Voorspelbaar inderdaad. Blijft een domme beslissing ook. | |
LoggedIn | maandag 24 maart 2008 @ 16:34 |
quote:Tja, als we zo ver willen komen zullen we toch van die anti-westerse overheid van ons af moeten en een groep mensen met visie in de 2e kamer moeten plaatsen. En dat gaat helaas heel moeilijk worden | |
kawotski | maandag 24 maart 2008 @ 21:30 |
quote:we hebben Lelystad , naast het IJsselmeer.. alleen staan daar een handjevol milieurakkers te anti-demonstreren alsof ze heel Nederland vertegenwoordigen. ps. China groeit wel grenzeloos dus lijkt het me beter om hier te groeien zodat ze daar iets minder hoeven te groeien. | |
#ANONIEM | maandag 24 maart 2008 @ 22:23 |
12000 is wel heel erg veel, zullen er 12 zijn denk ik ![]() | |
Kees22 | dinsdag 25 maart 2008 @ 01:55 |
Ik dacht dat Schiphol maar vijf of zes banen had?? ![]() | |
heiden6 | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:04 |
Het ergste is nog dat de wetenschap dat mensen uitwijken naar andere luchthavens over de grens er niet toe zal leiden dat men dit soort krankzinnige maatregelen afschaft of niet meer neemt, maar juist dat dit soort dingen voortaan Europees geregeld gaan worden, en je er dus helemaal niet meer onderuit komt. ![]() | |
Ridley | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:05 |
Nou ja de vliegtax op zich is niet zo'n probleem want als je je een ticket kunt veroorloven kun je ook wel die 11 euro extra veroorloven (of 45 als je lekker gaat chillen op Bali of in Miami). Die bedragen vallen in het niet bij wat reizen overall kost, dus ik zie het probleem niet echt. Natuurlijk is het een onzintax want de rest van de wereld vervuilt zo veel dat de vervuiling van een ministaatje als Nederland daarbij in het niet valt, maar zie het dan maar als een extra zakcentje dat je aan het goede doel (milieu) geeft. Kun je je nog barmhartig en een weldoener voelen over jezelf ook, terwijl je lekker in de Thaise zon of met je tenen in de Caribische oceaan zit te genieten. Kijk dat er een paar vliegmaatschappijen dan gelijk hysterisch hun banden met Nederland cancellen is hun fout en niet van de Nederlandse overheid. | |
heiden6 | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:05 |
quote: ![]() | |
Ridley | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:07 |
quote:Nou gut wat een leed zeg, in Afrika ligt men te creperen van de ebola en de honger maar hier in Europa moeten we wel 11 hele euro's extra belasting betalen om even te gaan shoppen aan de riviera! Wat een dra-ma! | |
heiden6 | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:11 |
quote:Ik denk dat de creperende ebola-Afrikanen je immens dankbaar zijn voor het steunen van deze maatregel. | |
Ridley | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:16 |
Ken mij die Afrikanen nou schelen? ![]() Ik bedoel alleen dat je je niet zo aan moet stellen. Op een vliegticket is 11 euro echt niet veel. 45 best wel maar dat overleef je ook wel weer, als je toch al genoeg geld hebt om verre vluchten te maken. ![]() | |
heiden6 | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:17 |
quote:Jij dus van mening dat je mensen geen poot uit mag draaien, maar wel een teen? Weten we dat ook weer. ![]() | |
Ridley | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:22 |
Voor Nederland alleen is het een onzinnige tax. Maar jij begint over invoeren in heel Europa. Dat is al een stuk groter/invloedrijker/vervuilender gebied. Nog steeds in het niet vallend bij grootvervuilers als China natuurlijk, maar voor heel Europa zou zo'n tax al heel wat logischer zijn dan elleen NL. Door te zeggen "ze moeten deze tax niet invoeren, want dan wordt de EU op ideeen gebracht!" haal je dus jezelf een beetje onderuit, want dat zou de tax juist al meer rechtvaardigen dan nu het geval is. ![]() | |
heiden6 | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:23 |
quote:Dit soort onzin is helemaal niet te rechtvaardigen. Hoe massaler het wordt ingevoerd, hoe erger het is. | |
Ridley | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:26 |
Want? Als het wereldwijd zou worden ingevoerd zijn zou het erg zijn omdat...? | |
heiden6 | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:33 |
quote:Omdat het geldklopperij is, waarbij mensen geld moeten betalen, zonder dat er een tegenprestatie tegenover staat, en boevendien, onvrijwillig. ![]() | |
Ridley | dinsdag 25 maart 2008 @ 02:39 |
Dat werkt twee kanten op. Van milieuvervuiling hebben ook veel mensen onvrijwillig last. Als je vindt dat een vliegtax het afpakken van je vrijheid is, dan is milieuvervuiling zelf dat ook. Dus don't even go there. Het enige argument tegen deze vliegtax is dat het onzin is omdat NL te klein is om echt invloed uit te oefenen op de wereldwijde milieuproblematiek. Maar als voorbeeldfunctie kan het best een doel dienen en misschien wel Europabreed effect hebben. | |
Kees22 | dinsdag 25 maart 2008 @ 03:02 |
quote:Je draait het om. Tot nog toe hebben mensen veel te goedkoop/zonder te betalen een tegenprestatie gehad. Ze hebben namelijk door het vliegen van hot naar her veel brandstof verbruikt en de schade voor de winning, de productie en het verbruik daarvan niet vergoed. En onvrijwillig is het niet: ieder mens is vrij om in een vliegtuig te stappen of niet. Althans: in het vrije westen. (Tenzij je gedwongen wordt door de CIA, IND of soortgelijke instanties die onze vrijheid verdedigen. Maar dan kun je er zelf niks aan doen.) | |
Jegorex | dinsdag 25 maart 2008 @ 03:45 |
quote:Waarom houden ze schiphol niet gewoon voor passagiers en dan kunnen ze ergens anders een nieuw vliegveld bouwen voor vrachtvluchten. Kunnen ze er ook meteen een goed trein-, wegen- en waternet op aansluiten. | |
LoggedIn | dinsdag 25 maart 2008 @ 09:09 |
quote:kan je het beter andersom doen, en heel Nederland mee verhuizen naar die magische plek waar wel een goed wegennet komt te liggen ![]() | |
paddy | dinsdag 25 maart 2008 @ 09:28 |
quote:Voor de aldi vragen ze al Havo, dus ben ik ook benieuwd naar. Er vliegt geen vliegtuig minder door, maar wijkt gewoon af naar net over de grens. 1200 banen vind ik nogal wat. Weer zoveel mensen die pauper genoemd worden omdat een werkgever niet kan tellen ![]() Ik ben echt benieuwd hoe ze dit willen onderbouwen. En nog benieuwder hoe ze het willen gaan oplossen. Komt er een nieuw systeem? Deze beslissing gaat alleen maar geld kosten uitkeringen...scholing...en wanneer sommige mensen gewoonbeter met hun handen zijn dan met hun hoofd? Weer mensen aannemen om deze mensen te begeleiden. Boel ellende thuis..door onzekerheid enz. Kleine bedrijfjes die daar hun kost verdienen missen dan ook heel klanten, dus ook daar zullen ontslagen vallen. Die worden vast niet meegerekend. Om het milieu zal het niet gaan, want zover van Nederland zullen die vliegtuigen ook niet gaan landen. | |
paddy | dinsdag 25 maart 2008 @ 09:37 |
quote:Is het niet gewoon een extra zakcentje?.....komt er echt minder uitstoot door deze beslissing? Of is het de zoveelste smoes om meer geld te vangen. Volgens mij is alleen de burger hier de dupe van en levert het verder niet meer op dan geld. Vliegen er minder vliegtuigen door? Wanneer ze extra geld willen verdienen? Ga dan een soort heffing vragen om überhaupt het vliegveld op te kunnen. Dit soort beslissingen zijn in mijn ogen schijnheilig, want qua uitstoot verplaats je het een deur verder en zul jij niets hebben bijgedragen aan die vermindering van uitstoot. Laten ze dan gewoon eerlijk zeggen dat ze geld willen zien en dat ze het milieu als smoes gebruiken. | |
ItaloDancer | dinsdag 25 maart 2008 @ 09:51 |
quote:Nee, als Nederland de enige is met een milieutax niet. Maar iemand moet zeggen: kom jongens, we gaan dit doen. Als geen enkel land zich geroepen voelt, dan komt het er nooit. Nederland kan en moet nu dan ook die Europese vliegtax gaan pushen. Ik zie graag dat Nederland een voortrekkersrol speelt; het is niet meer zoals pre-Balkenende maar goed. quote:Wat is het verschil met een heffing vragen om het vliegveld op te komen? Dan zal men toch evengoed gebruik maken van andere (buitenlandse) vliegvelden? Maar goed daar draait dus alles om: er moet een Europese vliegtax komen, dan gaan die argumenten niet op. Maar zoals gezegd: als niemand het als eerste doet, komt er dus niets van. Verder (maar dat is persoonlijk) vind ik vervuilers een goede groep om als overheid wat extra geld vandaan te halen. Dat geld is overigens van ons allemaal. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 maart 2008 @ 11:17 |
quote:Ehm ik betaal 45 pp extra voor een vlucht naar Turkije, mijn ouders betalen 60 euro pp extra voor een vlucht naar Egypte.. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2008 11:23:55 ] | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 25 maart 2008 @ 23:25 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-03-2008 23:30:04 ] | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 25 maart 2008 @ 23:29 |
de vliegtax wordt gebruikt om de gaten in de begroting te vullen ,althans men denkt dat hiermee te kunnen.....en komt zeker niet ten bate van het milieu. Verder is deze vliegtax per saldo eerder slecht voor het milieu en schatkist dan goed, want er wordt geen km minder door gevlogen, mensen moeten grotere afstanden afleggen naar vliegvelden net over de grens er zijn extra transfervluchten en er gaan duizenden banen en belastinginkomsten in Nederland verloren. Een groot deel van deze nieuwe werklozen zal rechtstreeks in een uitkering komen, want laaggeschoold werk ligt nu eenmaal niet voor het oprapen. Verder is het bij bv een retourtje Turkije wel even 180 euro extra als je met 4 personen gaat. Als je in ogenschouw neemt dat vliegen vanuit BE en DU al een stuk goedkoper was dan vanuit NL, is de keuze nu helemaal niet moeilijk meer. Er is werkelijk NIETS positiefs aan die wet te bedenken. | |
Kees22 | woensdag 26 maart 2008 @ 02:15 |
quote:Wat ga je dan ook doen in Turkije of Egypte? Is Limburg niet mooi genoeg? Of is de Achterhoek niet te bereiken? Of de Kempen, of de Waddeneilanden, of Zeeland? | |
LangeTabbetje | woensdag 26 maart 2008 @ 09:19 |
quote:Nou, als jij dus met zijn viertjes naar Turkije gaat, hoef ik die 180 euro belasting niet meer op te hoesten. Dat vind ik wel degelijk positief ![]() | |
kawotski | woensdag 26 maart 2008 @ 20:11 |
quote:ondanks de beloofde 'global warming' (die m.i. nogal uitblijft in Nederland) zul je dus de zon op moeten zoeken en die vind je niet op de Waddeneilanden of Zeeland.. het is een buitengewone hypocriete maatregel deze vliegtax want transfers worden niet extra belast en dat is de motor achter Schiphol. Zonder de transferpassagiers zou Schiphol een luchthaven qua omvang a la Dusseldorf zijn. | |
Slappy | woensdag 26 maart 2008 @ 21:16 |
quote:Tja je hebt wel gelijk maar zodra dat iedereen denkt,Denken die dictators Wouter Bos enzo dan kunnen we nog wel weer lopen verhogen net zoals acijns op brandstof. | |
indahnesia.com | donderdag 27 maart 2008 @ 09:46 |
quote:Het zijn niet de consumenten die kiezen, maar de low-cost airlines die verplaatsen, daarmee heeft de consument niets meer te willen. ![]() | |
indahnesia.com | donderdag 27 maart 2008 @ 09:49 |
quote:45x2 omdat ik niet in de EU woon en misschien wel naar Nederland wil? Maar de oplossing komt eraan hoor, maar dat is pas later dit jaar. En die ebola-kindjes hebben niets van doen met mijn vliegreizen uiteraard. Ebola-kindjes gaan toch wel dood, dus die hoef je ook niet proberen te redden, held dat je bent. Honger? We hebben ze al vaker geholpen, maar zelf een poot uitsteken om iets te ontwikkelen is er niet bij. ![]() | |
Shadowcat | maandag 31 maart 2008 @ 15:13 |
quote:Ik wil, ik wil, ik wil. Als je iets wilt, moet je betalen. Simpele wet van vraag en aanbod. Niemand dwingt je ergens toe. Als je het niet wilt betalen dan betaal je het niet en blijf je lekker zitten waar je zit. | |
Chadi | maandag 31 maart 2008 @ 15:33 |
Ze weten toch dat de burger het weer slikt. Daarom doen ze zo'n verhoging. Kost Nederland uiteindelijk alleen maar geld . | |
DiRadical | maandag 31 maart 2008 @ 15:55 |
quote:Inderdaad. BTW en accijns op kerosine zou een veel beter idee zijn. Of geen BTW en acciijns op benzine en diesel, mag ook | |
indahnesia.com | dinsdag 1 april 2008 @ 09:01 |
quote:Daarom zal ik dus ook niet meer op Nederland vliegen, bespaart me zo 200 euro zie ik wel om me heen. | |
heiden6 | dinsdag 1 april 2008 @ 09:11 |
quote:En als je geen vliegbelasting wilt, dan... ? quote: ![]() quote:Juist wel, dat is het hele probleem. ![]() quote:Precies. Je hebt dus geen vrije keus om tegen een afgesproken prijs van de diensten van een luchtvaartmaatschappij gebruik te maken, en die maatschappij heeft niet de vrije keus om jou diensten aan te bieden voor een prijs die zij redelijk vindt. Dat heet dwang. | |
niet_links | dinsdag 1 april 2008 @ 09:34 |
quote:Denk ook dat ik niet op Nederland vlieg als ik een keer terug ga naar Nederland. Laat ze maar verekken hoor. Die stomme groene lobby. | |
LangeTabbetje | dinsdag 1 april 2008 @ 09:43 |
quote:Feit is wel dat vliegen niet echt goed voor het milieu is. Men zou toch kritisch kunnen kijken of je nu wel in alle gevallen het vliegtuig zou moeten pakken, als er bijvoorbeeld een goed alternatief is in bijv. de Thalys. Bijvoorbeeld dus vluchten van minder dan 1000 km richting Duitsland en Frankrijk. De vraag is of zo´n belasting de manier is. | |
niet_links | dinsdag 1 april 2008 @ 10:02 |
quote:Leven is ook slecht voor het milieu, het zijn van die onzin belastingen. Stel dat ze nu echt wat met dat geld zouden doen dan nog. Het is geldklopperij. Andere landen doen het niet dus Nederland moet het ook niet je verziekt gewoon je eigen land. | |
indahnesia.com | dinsdag 1 april 2008 @ 10:08 |
quote:er zijn wel meer dingen niet goed voor het mileu, maar zolang de Nederlandse politiek lekker het beste kindje van de klas wil zijn met zijn 16 miljoen inwoners en er in een land als Indonesie met 250 miljoen niet gekeken wordt naar enige vorm van het sparen van het milieu is het compleet nutteloos. Ze kunnen dan beter geld aan Indonesie geven, da's ook weggegooid namelijk. ![]() | |
niet_links | dinsdag 1 april 2008 @ 10:11 |
quote:Zelfde hier in Thailand, je kan beter wat verbeteren in dat soort landen (hoewel ze het eigenlijk zelf moeten doen). Maar goed dat kleine beetje wat Nederland doet valt gewoon in het niet wat er gebeurd in landen zoals Indonesie, Thailand, China. Dan kan je wel je burgers uitzuigen maar het levert per saldo niets op. | |
LangeTabbetje | dinsdag 1 april 2008 @ 10:21 |
quote:Dat bedoel ik nu.....men kijkt alleen maar naar die belastingen (die ik ook onzin vind). Maar je kan dus wel kritisch naar je vliegtuiggebruik kijken...bedoel ik dus.... En dan zeker binnen een straal van 1000 kilometers. Je zal toch ergens moeten beginnen ? | |
Radjesh | dinsdag 1 april 2008 @ 10:22 |
TVP ![]() | |
indahnesia.com | dinsdag 1 april 2008 @ 10:58 |
quote:het ligt er ook weer aan waar je die 1000 km vliegt. In Europa kun je zoiets vervangen met treinen, maar 1000 km hier in Indonesie is onmogelijk af te leggen in een tijd die ook maar een beetje in de buurt komt van het vliegtuig (inclusief alle reistijd van en naar vliegvelden) | |
niet_links | dinsdag 1 april 2008 @ 11:17 |
quote:Daar heb je gelijk in hoor, ben ik het ook mee eens. Hier wordt er wel veel gevlogen nog binnen die 1000 km maar dat ligt aan het wegennet. | |
Martijn_77 | maandag 1 september 2008 @ 19:16 |
quote:Bron Dus eerst 12.000 mensen werkeloos maken om vervolgens door Europa gedwongen te worden hem na een paar jaar weer af te schaffen. Nee dit kabinet is goed bezig ![]() | |
athlonkmf | maandag 1 september 2008 @ 19:31 |
quote:Ach, zij hadden de kritiek allang gehoord, maar tegen de tijd dat europa ingrijpt, hebben zij al genoeg gegraaid en is er een nieuw kabinet gekomen. | |
Oud_student | maandag 1 september 2008 @ 19:47 |
quote:Helaas zal het terugdraaien van de maatregel niet meer helpen. Vele Nederlanders hebben de service van andere vliegvelden ervaren, de lagere airport belastingen en de goedkopere parkeermogelijkheden. En qua tijd ben je nauwelijks meer kwijt, tenzij je vlakbij Amsterdam woont. Om een klant weer terug te krijgen kost 10tallen malen meer moeite dan het verliezen van klanten. De aangerichtte schade zal voor een groot deel permanent zijn, misschien kan de vrijkomende capaciteit gebruikt worden voor het vervoeren en opvangen van asiel zoekers. | |
Red_85 | maandag 1 september 2008 @ 20:07 |
hihi, dubbel post | |
Red_85 | maandag 1 september 2008 @ 20:08 |
12.000 en het restje. indirect zullen er nog meer verdwijnen. wat ze winnen met de vliegtax verliezen ze aan de andere kant aan uitkeringen. zo dom is het kabinet. Het volgende slachtoffer: Air Berlin stopt met vluchten vanaf Amsterdam vanaf de 1ste van de volgende maand. | |
ethiraseth | dinsdag 2 september 2008 @ 08:09 |
quote:Maar goed dat die vliegtax er dan is, kan het daarvan worden betaald. ![]() | |
Revolution-NL | dinsdag 2 september 2008 @ 08:30 |
quote: Ongelofelijk hoe dit kabinet Nederland kapot maakt zonder blikken of blozen ![]() ![]() | |
NiGeLaToR | dinsdag 2 september 2008 @ 08:35 |
quote:Toch stemmen we massaal op die zelfde mafketels elke paar jaar... elke keer vinden we 't nix met z'n allen en elke keer stemmen we toch weer op dezelfde grote partijen. | |
DiRadical | dinsdag 2 september 2008 @ 10:47 |
Vliegen is sowieso absurd goedkoop. Niet zo gek met zoveel overheidssubsidie. Onmiddelijk accijns en BTW op kerosine invoeren in heel Europa, net zoals op automobiliteit. Natuurlijk mag je ook de accijns en BTW op brandstoffen voor auto's afschafffen, dat heb ik liever. Maar ik acht de kans erg klein. | |
kawotski | dinsdag 2 september 2008 @ 19:41 |
quote:dus omdat iets goedkoop kan moet je het maar belasten.. je kan het beter omdraaien, overige producten en diensten zijn achterlijk duur omdat ze overbelast worden. Daarnaast kijk jij maar eens wat voor belastingen er op vliegtickets zit, je bent zeker miljonair dat je het goedkoop vind. ![]() | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 2 september 2008 @ 19:52 |
quote:Ja, laten we dat eens gaan doen. Maar dan wil ik je ook niet horen janken dat de prijzen in de winkels omhoog schieten. Enig idee wat er allemaal als luchtvracht het land binnenkomt wat jij in de winkels koopt? | |
SchoppenKoning | dinsdag 2 september 2008 @ 20:32 |
quote:Je ziet er alweer een mooie herverdelingstaak van de overheid liggen. Die ambtenaren doen dat ook allemaal gratis zeker? | |
Red_85 | dinsdag 2 september 2008 @ 20:48 |
quote:Daar hebben mensen die niet in de luchtvracht werken/ gewerkt hebben geen weet van. Jij weet dat, ik weet dat, onze collega's van de verschillende overslagstations weten dat. Luchtvracht is het ondergeschoven kindje van de logistiek. 'alles gaat met de boot' he. | |
Red_85 | dinsdag 2 september 2008 @ 20:54 |
quote:Je moet het omdraaien. Omdat er op vliegen 'geen' belasting zit is het relatief goedkoop in jou ogen. Gooien de gelegaliseerde criminelen (de politiek) van deze wereld de accijnzen en btw's overal af is het allemaal goedkoop. Alles wordt veel bereikbaarder voor iedereen. Dat is wat wij nastreven als mens maar niet de politiek. terwijl zij dat zouden moeten doen. nee, belastingen op vliegen moeten we niet gaan doen. vliegen is te belangrijk geworden voor de mens, halen we die mogelijkheid weg doormiddel van het duurder te maken, maken we alles duurder. Kleding, voedsel, electronica, bloemen en het belangrijkste, de industriele producten die gebruikt worden bij alles. de mensheid krijgt het heel moeilijk dan. | |
HenryHill | dinsdag 2 september 2008 @ 21:34 |
't Nieuwsbericht op zich komt me iets te dramatisch over om objectief te zijn, het klinkt meer alsof Schiphol een duidelijk signaal wil afgeven via de media. - 12000 banen is echt ontzettend veel. - En natuurlijk voornamelijk laagopgeleide banen, want dat is de groep die het moeilijkst te bemiddelen is en de politiek het meeste hoofdbrekens bezorgt. quote:Idd. Tot voor kort zou het in de meeste mensen niet eens zijn opgekomen om vanuit Duitsland of Belgie te vliegen, of je moest praktisch tegen de grens aanwonen. Tegenwoordig hoor ik van collega's en op verjaardagen steeds meer dit alternatief genoemd worden, en de ervaringen zijn overwegend positief. Dus het genereert ook nog eens nadelige mond-op-mond reclame voor Schiphol. En dat allemaal voor een paar rotcenten (in verhouding met de totale prijs is het een peuleschil) waar ze ook nog eens helemaal niets van terugzien. Als ik Schiphol "was", zou ik ook behoorlijk pissed zijn ![]() quote:Precies, er schijnt potentie te zitten aan deze kant... ![]() | |
Red_85 | dinsdag 2 september 2008 @ 22:48 |
quote:Hoe kan het dan zijn dat Boekel en de Neree tot deze conclusie is gekomen? Niet Schiphol maar deze mensen zijn tot deze conclusie gekomen. Onafhankelijk ingehuurd om te onderzoeken wat de uitkomsten van de tax waren. De Schiphol Group heeft de uitkomst overgenomen en daar komen die 12.000 banen vandaan. Objectief dus zeker wel. En pissed off is de Schiphol Group. Ik kan me niet voorstellen dat ze 'ondergronds' niet bezig zijn met het voorbereiden van nog een mogelijkheid om deze tax te stoppen. | |
ethiraseth | woensdag 3 september 2008 @ 00:28 |
quote:Je sarcasmemeter kapot? ![]() | |
agter | woensdag 3 september 2008 @ 00:32 |
Ach, als ze een gezin hebben en een hypotheek, dan lapt het CDA wel bij, lees ik net. | |
Red_85 | woensdag 3 september 2008 @ 17:50 |
quote:Met het geld van de tickettax ![]() | |
Big_Yin | woensdag 3 september 2008 @ 21:19 |
schiphol binnen kort de downgraded tot een vliegveld voor pezier vliegtuigjes zoals Lelystad? Ik zie nu al dat het aantal vluchten van uit Schotland naar Nederland al is afgenomen. Voorheen ging easyjet toch een paar keer per dag van Edinburgh naar Schiphol en nu nog maar 1 keer per dag en de prijs is omhoog gegaan. Ook vanaf Glasgow en Prestwick waar er volgens mij helemaal niet meer door prijs vechters gevlogen word op Nederland. Ryan Ayr vliegt nog van Aberdeen op Eelde maar hoe lang dat nog duurt hangt af van de bezettingsgraad. | |
DiRadical | donderdag 4 september 2008 @ 15:20 |
quote:Vliegen is in verhouding erg goedkoop. En dat is leuk voor mensen die veel vliegen, maar ik, als iemand die niet veel vliegt, betaal daardoor te veel belasting op ander zaken. De overheid doet niet anders dan zaken belasten die in hun ogen te goedkoop zijn (alcohol\tabak\benzine) en subsidiëren wat ze te duur vinden (het OV). Als het invoeren van een, zeer lage, vliegtax als 12.000 banen kost. Hoeveel banen kostten de accijnzen op autobrandstof dan wel niet. 100.000 ? 500.000 ? Blijkbaar vinden we dat allemaal wel normaal. Toch pleit niemand voor het volledig afschaffen van die belastingen. Maar als er enige belasting wordt geheven op kerosine of een ticket verkondigd Schiphol meteen dat dit economsiche rampspoed gaat geven in Nederland. Ik denk dat dit wel meevalt, zeker als we het in Europees verband invoeren. En dat sperciebonen uit Kenia misschien niet meer in de supermarkt liggen is jammer, maar zeker niet onoverkomelijk. Ik zou liever zien dat de accijnzen op brandstoffen volledig afgeschaft worden doe er meteen de subsidies op OV erbij. Dan zullen we zien welk vervoermiddel de beste prijs\prestatie verhouding heeft. Maar dat zal niet zo gauw gebeuren en tot die tijd zie ik niet in waarom kerosine anders belast moet worden dan benzine of diesel | |
Andromache | donderdag 4 september 2008 @ 16:29 |
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg. ![]() ![]() Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder. Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn. | |
#ANONIEM | donderdag 4 september 2008 @ 16:35 |
quote:Ja, want die vliegtax word echt 100% besteed aan milieuverbetering ![]() | |
Andromache | donderdag 4 september 2008 @ 17:02 |
quote:Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat 11 en 45 euro peanuts is, en dat het absoluut onzin is dat mensen voor dat bedrag omrijden naar een ander vliegveld. Daarmee houd je jezelf enorm voor de gek. Het maakt mij niet eens zoveel uit of dat geld in het milieu gestopt wordt, het wordt er ietsje onaantrekkelijker van. | |
Oud_student | donderdag 4 september 2008 @ 18:34 |
quote:Het is de druppel die de emmer doet overlopen: quote: quote:En wat deed de maker van deze film, Al Gore ? Juist: de wereld rondvliegen met of zonder gebruikmaking van zijn prive-jet en 25 x zoveel energie gebruiken als de gemiddelde Amerikaan (die opzich al wereldrecordhouder is) quote:Vliegen zal vanzelf duurder worden door de duurdere brandstof, vliegmaatschappijen lijden nu al verlies. I.pv. dat de overheid tegensturing geeft aan de economie doet zij het omgekeerde hetgeen destabiliserend werkt. In Italie subsidieert de overheid Al Italia, wat een vule nationalistische fascisten ![]() | |
athlonkmf | donderdag 4 september 2008 @ 19:27 |
quote:Voor 18 euro kan je een treinretourtje nemen naar dusseldorf. En als je vertrekt vanuit duitsland zijn de tickets ook goedkoper en luchthavenbelasting is lager. quote:De brandstofprijzen worden doorberekend aan klanten, mensen die rijden voor hun werk krijgen het vergoed en bij elke brandstofverhoging zie je altijd reacties over een bepaald kwartje. Afgelopen jaren onder een steen gezeten? En, grootste verschil met luchtvaart is, er is geen alternatief. Even naar belgie/duitsland rijden om te tanken zit er niet bij. Even naar belgie/duitsland hoppen om daar een vliegtuig in te stappen wel. Voor 1 persoon die z'n verre reis van honderden euro's in het buitenland koopt, zal de overheid dus 5-10 mensen moeten hebben die gewoon op schiphol blijven vliegen. Ja, de korte vluchtjes blijven misschien wel, maar de dure reizen ![]() Bedrijfjes die failliet gaan, halen het nieuws niet. Een luchthaven dat mensen moet ontslaan wel. | |
Red_85 | zaterdag 6 september 2008 @ 11:28 |
quote:Ik zou het ook fantastisch vinden als de EU ook daadwerkelijk voor de hele eu een belasting gaat invoeren en dat ook daadwerkelijk gaat gebruiken voor het verbeteren van het milieu. Daar ben ik onherroepelijk voor. Ik werk in de luchtvaart en ik weet hoe smerig het kan zijn.. MAAR er is voor een scheve verhouding gezorgd doormiddel van het in 1 land in te voeren en te zeggen: ' buren hier heb je onze problemen en jullie zoeken het maar uit'. Jij zegt verder dat je denkt dat het niet uit gaat maken. maar leg mij nou eens uit waarom Corendon, Air Berlin en Ryan Air van de NL'se bodem verdwijnen, De Noord Amerikaanse carriers kleinere vliegtuigen gaan inzetten en de groei van Schiphol ineens stopt. En dat terwijl ALLE luchthavens om ons heen een toestroom van passagiers krijgen. Wat jij denkt gaat dus niet op in deze. | |
Mwanatabu | zaterdag 6 september 2008 @ 11:31 |
quote:Waarvan dus 1/5 gaat verdwijnen door een onzinnige maatregel. Gad-ver-dam-me ![]() | |
Red_85 | zaterdag 6 september 2008 @ 11:46 |
quote:en de uitkeringen van die mensen gaat ook kosten. ik vraag het met eigenlijk af wat de staat het aan uitkeringen de staat gaat kosten. De berekende opbrengsten zijn 350mln. de economische schade volgens de berekeningen van Boekel en de Neree is 1 miljard (dus 190mln aan misgelopen btw inkomsten) en wat is de gemiddelde uitkering van onze laaggeschoolde arbeidsloze medemens? | |
Mwanatabu | zaterdag 6 september 2008 @ 13:03 |
quote:Of je nou de kleuterschool al niet doorkwam of met een zilveren lepel in je kont doorhuppelde tot een professoraat, het blijft ¤ 1.236,86 voor een gezin en ¤ 865,80 voor een alleenstaande | |
Red_85 | zaterdag 6 september 2008 @ 13:43 |
quote:thanks. ![]() 1236.86*12= 14842,32 per persoon *12.000 = 178.107.840 afgerond 178+190= 368 mln Dat betekend dus dat de maatregel nu al 18mln kost. Maar die banen die verloren zijn gegaan hadden ook weer inkomstenbelasting kunnen opleveren. De maatregel leverd dus helemaal niets op. | |
kawotski | zaterdag 6 september 2008 @ 22:49 |
quote:jawel, het ging de overheid in 1e instantie niet om het geld (ahem..) maar om het milieu en dat er minder zou gevlogen worden vanaf de Nederlandse luchthavens, dat gaat ze redelijk lukken dan.. (dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is bevestigd gelukkig weer eens mijn vermoedens, maar ja, het zijn allemaal topbestuurders, topambtenaren.. dus wie ben ik..) | |
Ofyles2 | zondag 7 september 2008 @ 02:44 |
quote:Het logge bestuurssysteem, dat de EU heet, zal dit pas in 2012 doen. Over laksheid gesproken: ![]() ![]() ![]() | |
SchoppenKoning | zondag 7 september 2008 @ 13:39 |
quote:Zal hem idd eens na laten kijken ![]() | |
Lucifer_Doosje | zondag 7 september 2008 @ 13:49 |
quote:Waarschijnlijk is er hier gewoon geen markt voor Schotland. Globespan heeft ook een half jaartje geprobeerd om van Schotland naar Schiphol te vliegen, hetgeen geen succes is gebleken. En als Easyjet elke vlucht vol had weten te krijgen, hadden ze die vluchten echt wel behouden. Dit heeft dus niks met die vliegtax te maken (want dit speelde ruim voor de vliegtax plaats), maar gewoon met het lage passagiersaanbod op die routes. | |
BloodhoundFromHell | zondag 7 september 2008 @ 21:01 |
Als de vliegtax overigens een milieumaatregel zou zijn, dan moet de belasting geheven worden op de routes waar alternatieven voor zijn. Er is geen alternatief voor en vlucht naar azie, amerika, etc.. , maar wel een alternatief voor korte vluchten. De lange vluchten zal men toch blijven vliegen, als je d korte vluchte zwaarder belast daarintegen is men veel meer genegen om bijvoorbeeld de auto te nemen. Dus waarom dan niet 45 euro erbij voor een korte vlucht en 11 voor een lange ipv andersom! Ik vlieg tegenwoordig regelmatig naar Munchen voor mijn werk, als mijn werkgever mij een hotelnacht vergoed dan ben ik best bereid om de auto te nemen. Heb ik ook nog een lekker verzetje met 200+ op de autobahn! . ![]() | |
TC03 | zondag 7 september 2008 @ 23:29 |
quote:Wat denk je lekker simpel. ![]() Overigens, denken dat de vliegtax bij draagt aan een beter milieu is echt zeer naïef. ![]() | |
Red_85 | maandag 8 september 2008 @ 07:05 |
quote:idd, mensen vliegen toch wel. | |
Blik | maandag 8 september 2008 @ 11:26 |
quote:Dat, en het is ook heerlijk hypocriet. Want alle vrachtvliegtuigen en transitpassagiers hoeven het niet te betalen. Want dat zou pas echt de doodsteek zijn voor Schiphol | |
laatmaar | maandag 8 september 2008 @ 11:45 |
quote:dat denk jij. al voor de vliegtax vloog ik al vanaf duitsland en nu zeker, het was al goedkoper en straks helemaal. daarnaast zou ik uit principe liever mijn geld uitgeven aan vervoerskosten dan aan een belachelijke vliegtax. waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig, dit kan wel eens een nog grotere klap betekenen voor schiphol dan men nu denkt. ![]() als ze nu met schiphol gewoon een niet dwingend beleid opleggen om milieu technisch progressief bezig te zijn dan was het veel beter geweest, zou schiphol ook wel wat voor voelen om al een beetje voor te lopen op toekomstig eu beleid. nu worden ze keihard genaaid | |
laatmaar | maandag 8 september 2008 @ 11:49 |
quote:alternatieve.... kijk als ik van enschede naar het westen moet dan koste een treinkaartje met korting 26 euro (retour). als ik met onze zuinige auto ga dan ben ik 25 euro kwijt maar ik ben niet afhankelijk van de trein. als ik geen korting meer krijg kost dat retourtje 45 euro, dan is de auto in mijn eentje al goedkoper, laat staan met 4 mensen in de auto. op vakantie in spanje reis ik wel met de trein, betaal je ontzettend weinig voor een kaartje waardoor het erg rendabel is. ik wil best met de trein, lekker krantje en kop koffie en relaxen, moeten ze wel wat aan de prijzen doen (minimaal 3x verlagen) | |
LangeTabbetje | maandag 8 september 2008 @ 11:50 |
quote:Waarom dan paniek berichten van banenverlies etc ? | |
niet_links | maandag 8 september 2008 @ 11:53 |
quote:Omdat ze ook via andere luchthavens kunnen vliegen. Dacht dat jij wel slim genoeg was om dat zelf te verzinnen. | |
athlonkmf | maandag 8 september 2008 @ 12:00 |
quote:Omdat mensen vliegen vanaf de buurlanden ![]() | |
DiRadical | maandag 8 september 2008 @ 13:26 |
quote:Ik heb het over het vollledig afschaffen van accijnzen en BTW op brandstof en niet over een luizige 8 eurocent. (fl 0,183 extra accijns op benzine) Net zoals dat op kerosine het geval is. Mischien kan ik mijn Diesel aanpassen zodat deze op Kerosine rijdt, maar dat zal wel weer verboden zijn ![]() Daarnaast is de accijns na de invoering 3 jaar bevroren geweest, dus dat hebben we eigenlik wel terug gehad ( Las ik net ![]() quote:In de grensstreek gaan er genoeg mensen even naar het buitenland om te tanken (of te winkelen in een Duitse supermarkt). Sinds de invoering van de extra accijns op Diesel teaken vele vrachtwagen chauffeurs ook in België. Dat scheelt toch weer een paar euro extra op een tank en ze moet er toch langs op weg naar Framrijk/Italië. Dus de extra inkomsten die ons kabinet al lang weer uitgegeven had aan extra kinderopvang en extra zorgtoeslag vallen ook weer tegen. | |
LangeTabbetje | maandag 8 september 2008 @ 15:10 |
quote: ![]() | |
athlonkmf | maandag 8 september 2008 @ 15:20 |
quote:Mooi. Als jij dat niet ziet als een groot gevaar dan zal het wel loslopen. Alle onderzoeken en waarschuwingen kunnen ingetrokken worden. Dat het juist voor de mensen in de randstad, dankzij de vliegtax, wel weer loont om via andere landen te gaan. Met z'n tweetjes scheelt het al 90 euro vliegtax bij verre reizen. Neem dan nog bij dat je minder luchthavenbelasting betaald in het buitenland, en nog eens voordeliger aan tickets kan geraken. Dan heb je een extra halve vakantiedag snel terugverdiend. Het heeft mij in ieder geval 400 euro per persoon minder gekost door via dusseldorf te gaan. | |
LangeTabbetje | maandag 8 september 2008 @ 15:42 |
quote:Schiphol is sowieso een 'dure' luchthaven. Dat zul je mij niet horen ontkennen. Het blijft een feit dat een KLM ticket goedkoper is via bijvoorbeeld Dusseldorf (dus de pure ticketprijs). Dan is alleen de vraag in hoeverre men dat op laat wegen tegenover de extra reistijd naar het vliegveld etc. Ik denk dat dat nog wel zal meevallen. Bovendien vind ik het een beetje makkelijk roepen van Schiphol, dat banen en passagiers verlies nu allemaal komt door een toeslag van 11 cq. 45 euro. Ik denk eerder dat het een combinatie van factoren is. | |
kawotski | maandag 8 september 2008 @ 20:06 |
Een ticket naar Sydney (Australie) was 2 jaar geleden in september nog 1125 all-in, nu kost mij dit 1500 euro.. daarvan dus 45 euro onzinbelasting. Wordt dan maar niet mijn familie bezoeken die destijds zijn geemigreerd omdat er hier geen werk was.. de grap is dat ik nu amper nog een ticket kan betalen notabene om familie te bezoeken, bedankt kabinet, ik waardeer dit heel erg dat ik nu nog meer moet werken om hetzelfde te kunnen.. gelukkig gaat het kabinet het verstandig uitgeven.. not (lees voorlichting aan marokkanen hoe je met ambulancebroeders moet omgaan die je broertje zn leven proberen te redden..) | |
Red_85 | maandag 8 september 2008 @ 20:30 |
quote:Dat is de combi van een dure luchthaven en veel concurrentie in de regio. Schiphol heeft het een aantal jaren kunnen verbloemen dat ze een dure waren doormiddel van 10x achter elkaar europeeskampioen luchthaven te worden. alleen Charles de Gaule en Heathrow waren duurder. Maar door de tickettax is Schiphol de duurste geworden. en nu loont het ook om naar het buitenland te reizen om daar de reis te starten. Dat was eerst minder en dus ook de drempel minder groot. In de grensregio was het eerst rendabel en in de randstad niet echt. Nu ben je een dief van je eigen portomonee als je in de grensstreek woont en je gaat vliegen via Amsterdam en in de randstad wordt het nu ook rendabel om een andere luchthaven te kiezen. Het bewijs is de afgelopen zomer geleverd. | |
Blik | zaterdag 27 september 2008 @ 19:46 |
De eerste gevolgen van de vliegtaks zijn al te merken. Zo heeft Dusseldorf al 62% meer Nederlanders vervoerd dan vorig jaar en Dusseldorf Weeze maar liefst 300% meer Nederlanders. Doel van de vliegtaks was om de mensen minder te laten vliegen, dit blijkt dus echter niet te gebeuren. Mensen vliegen alleen van andere luchthavens. | |
Lucifer_Doosje | zaterdag 27 september 2008 @ 19:56 |
quote:Goh verrassend ![]() Nu is het nog wachten op de reactie uit Den Haag, dat ze dit helemaal niet aan hadden zien komen ![]() | |
Blik | zaterdag 27 september 2008 @ 21:37 |
En Brussel 74% meer passagiers. Ben benieuwd hoe het zit met Charleroi | |
Jegorex | zaterdag 27 september 2008 @ 23:56 |
quote:Den Haag zal het wel een succes noemen omdat ze alleen maar naar de effecten in Nederland kijken. ![]() | |
indahnesia.com | zondag 28 september 2008 @ 06:33 |
quote:Tja, welkom in Nederland, met een stelletje NIMBY's aan de macht. ![]() | |
kawotski | zondag 28 september 2008 @ 10:14 |
En Nederland/Schiphol zal tov internationaal ook wel weer een plaatsje of meer gaan dalen qua passagiersaantallen. Buiten Nederland zal het ze interesseren wat de politiek doet om de economie hier om zeep te helpen, sterker nog ze juichen het toe en zorgen dat elders de zaakjes wel doorgaan. Deze regering is er duidelijk niet voor de burger, je geeft je burger toch geen boete voor een welverdiende vakantie? (oeps vergeet de btw op pretparken) | |
DiRadical | zondag 28 september 2008 @ 11:19 |
Ik vraag me af hoe geld mensen nu uitgeven om de vliegtaks te vermijden. Voor mij is Munster of Duseldorf ongeveer een half uur verder rijden. Maar parkeren is in Munster dan wel weer de helft goedkoper, voor 3 weken, ivm Schiphol. @kawotski De overheid vindt een weekje naar de Veluwe wel voldoende denk ik. Geeft ook weer wat extra omzet aan de achterban van de Chirstenunie Het zal wel meevallen met de plaatsjes op de ranglijsnten. Schiphol moet het toch hebben van tranfers. Volgens mij betalen die geen vliegtaks. Voor Nederland alleen is Schiphol veel te groot, het is een hub voor de rest van Europa. | |
athlonkmf | zondag 28 september 2008 @ 11:50 |
quote:Afgelopen zomer gegaan, met de ICE. Kostte 18 euro. Alleen zeer onhandig met bagage... En de verbindingen zijn ook verre van perfect. Volgende keer misschien toch maar met de auto. quote:En dat is dus waarschijnlijk wat ze willen bereiken. Donder de NLpassagiers weg en je hebt genoeg ruimte en capaciteit voor transfers en vrachtvervoer. En besparing op controlepersoneel. | |
Red_85 | zondag 28 september 2008 @ 12:41 |
quote:Controle personeel hebben ze toch wel. Tot op het irritante toe. Soms heb ik wel eens het idee dat het een dat de beveiliging op Schiphol het toevluchtsoord voor alle no-no's van de nederlandse arbeidsmarkt is. Veel te veel nutteloos personeel. Maar dat is nou net het punt waarop ze niet willen bezuinigen. Meer plek voor vrachtvervoer? Juist tegenovergesteld. Minder passagiers betekend kleinere vliegtuigen of uitval van vluchten. Delta bijvoorbeeld heeft jaren lang gevlogen met 2 (boeing) 767's en 1 757 in het zomer schema. In het winterschema met 1 767 en een 757. Door uitval van passagiers via AMS zijn ze nu van plan om ook het winterschema door te gaan zetten in de zomer. Daardoor verdwijnt er dus een mogelijkheid tot vracht op een passagiersvliegtuig die niet opgevangen gaat worden. (jaarlijks wordt er 40 tot 45% van alle vracht gevlogen via Pax vliegtuigen). Die vracht blijft er wel maar dat gaat dan via Frankfurt / London / Parijs. 1 vlucht /maatschappij maakt nog geen zomer. Maar zodra de rest ook deze daling gaat krijgen zullen er meer gaan volgen. Vrachtmaatschappijen als EL-AL cargo en Polar Air / Atlas verleggen ook hun hub naar Luik en zelfs Leipzig. Alles wordt geweerd op dit moment en er komt voorlopig niets voor terug. Panalpina zal dat gat niet gaan opvangen over een jaar. En maatschappijen denken eerder aan verkassen of vluchten verleggen dan via het dure Schiphol te vliegen. | |
BloodhoundFromHell | donderdag 5 februari 2009 @ 20:11 |
dit topic is weer actueel, want wat iedereen al voorspelde is gebeurd. massaonslagen, massale vlucht van passagiers naar naburige landen (bv Weeze airport aantallen passagiers ruim verdubbeld) vele bedrijven en maatschappijen mijden Nederland. Gigantische strop voor de schatkist en de economie aan misgelopen inkomsten Nu zal de vliegtax waarschijnlijk weer afgeschaft worden, maar veel kwaad is al geschied. Hier zou wat mij betreft een parlementaire enquete op zijn plaats zijn! | |
BloodhoundFromHell | donderdag 5 februari 2009 @ 20:13 |
http://www.telegraaf.nl/o(...)__.html?pageNumber=3 | |
Radjesh | donderdag 5 februari 2009 @ 21:42 |
Kut Wouter Bos. Opzouten met die gast. | |
HenryHill | donderdag 5 februari 2009 @ 23:54 |
Goede topic-kick. ![]() quote:20% minder vertrekkende passagiers binnen een jaar is anders ook heel bijzonder. ![]() En het ergste voor Schiphol is nog dat er een goede kans is dat ze die mensen ook nooit meer terugzien. In het verleden was het voor veel mensen min of meer vanzelfsprekend dat, als je ging vliegen, dat je vanaf Schiphol vertrok. Toen het opeens duurder werd door de taks zijn mensen wakker geschud en om zich heen gaan kijken, en nu ziet een redelijk grote groep in dat het zowel goedkoper als dichterbij is om vanuit Belgie of Duitsland te vliegen. Ik denk dat er redelijk wat voor nodig is om die mensen weer naar Schiphol te krijgen, zelfs als de vliegtaks er weer vanaf gaat... | |
athlonkmf | vrijdag 6 februari 2009 @ 00:20 |
De economische crisis is ook heel bijzonder... Ik ben er voor dat ze de vliegtax er in houden. Als schiphol dan echt tienduizenden mensen gaan ontslaan, en volgend jaar er een miljardentekort is in de begroting door deze blunder, dan is de kans tenminste wat groter dat er niet meer op pvda wordt gekozen. Zelfs zonder vliegtax zal ik niet meer voor schiphol kiezen tegenwoordig. | |
LangeTabbetje | vrijdag 6 februari 2009 @ 08:50 |
Aan het feit dat parkeren, een biertje, of een broodje schreeuwend duur is op Schiphol ligt het zeker niet ? Aan het feit dat als je geland bent op schiphol je eerst 30 minuten moet taxien en vervolgens 20 minuten naar de bagageband moet lopen ligt het volgens Schiphol ook niet ? Aan het feit dat, als je dan eindelijk bij de bagageband bent, je nog 20 minuten moet wachten op je bagage ligt het volgens Schiphol ook niet ? | |
indahnesia.com | vrijdag 6 februari 2009 @ 10:23 |
En daarna ook nog eens 30 minuten voor douane ... maar dat speelt ook vast niet mee.. | |
LangeTabbetje | vrijdag 6 februari 2009 @ 10:52 |
quote:Of 2 marechaussees bij de paspoortcontrole terwijl er net een paar volle 747´s geland zijn, speelt waarschijnlijk ook niet mee ![]() | |
kawotski | vrijdag 6 februari 2009 @ 21:55 |
quote:'t is een simpel optelsommetje waardoor de passagier Schiphol links laat liggen. Als er betere en goedkopere alternatieven zijn... De fout die de regering maakt is dat ze het geld niet daadwerkelijk aan een beter milieu besteden en daardoor zal de passagier zich ook nog een keer extra achter zijn/haar oren krabben, als passagier heb je toch al de mogelijkheid om zgn je co2 uitstoot af te kopen. |