abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57614192
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:17 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Ehm ik betaal 45 pp extra voor een vlucht naar Turkije, mijn ouders betalen 60 euro pp extra voor een vlucht naar Egypte..
Wat ga je dan ook doen in Turkije of Egypte? Is Limburg niet mooi genoeg? Of is de Achterhoek niet te bereiken? Of de Kempen, of de Waddeneilanden, of Zeeland?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57615863
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:


Verder is het bij bv een retourtje Turkije wel even 180 euro extra als je met 4 personen gaat. Als je in ogenschouw neemt dat vliegen vanuit BE en DU al een stuk goedkoper was dan vanuit NL, is de keuze nu helemaal niet moeilijk meer. Er is werkelijk NIETS positiefs aan die wet te bedenken.
Nou, als jij dus met zijn viertjes naar Turkije gaat, hoef ik die 180 euro belasting niet meer op te hoesten. Dat vind ik wel degelijk positief
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57630249
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 02:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat ga je dan ook doen in Turkije of Egypte? Is Limburg niet mooi genoeg? Of is de Achterhoek niet te bereiken? Of de Kempen, of de Waddeneilanden, of Zeeland?
ondanks de beloofde 'global warming' (die m.i. nogal uitblijft in Nederland) zul je dus de zon op moeten zoeken en die vind je niet op de Waddeneilanden of Zeeland..

het is een buitengewone hypocriete maatregel deze vliegtax want transfers worden niet extra belast en dat is de motor achter Schiphol. Zonder de transferpassagiers zou Schiphol een luchthaven qua omvang a la Dusseldorf zijn.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57632324
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:07 schreef Ridley het volgende:

[..]

Nou gut wat een leed zeg, in Afrika ligt men te creperen van de ebola en de honger maar hier in Europa moeten we wel 11 hele euro's extra belasting betalen om even te gaan shoppen aan de riviera! Wat een dra-ma!
Tja je hebt wel gelijk maar zodra dat iedereen denkt,Denken die dictators Wouter Bos enzo dan kunnen we nog wel weer lopen verhogen net zoals acijns op brandstof.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_57641880
quote:
Op vrijdag 21 maart 200820:26 schreef kawotski het volgende:
Niemand vliegt er minder om en die enkeling die over de grens gaat dat daar gaat geen baan om verloren.

En dat weet de overheid maar al te goed, wij zijn als lammetjes zo mak dat wij zonder sputteren allerlei freaky belastingen betalen. Geef jezelf de schuld zou ik zeggen. Zolang we dit allemaal accepteren gaat de regering gewoon door ons af te zetten. Kijk maar naar de parkeergelden die zo mooi stijgen, hoor je toch ook niemand over. En elke baan die er in de vrije markt verloren gaat is er dus 1 extra bij de overheid.
Het zijn niet de consumenten die kiezen, maar de low-cost airlines die verplaatsen, daarmee heeft de consument niets meer te willen.
pi_57641928
quote:
Op dinsdag 25 maart 200802:07 schreef Ridley het volgende:

[..]

Nou gut wat een leed zeg, in Afrika ligt men te creperen van de ebola en de honger maar hier in Europa moeten we wel 11 hele euro's extra belasting betalen om even te gaan shoppen aan de riviera! Wat een dra-ma!
45x2 omdat ik niet in de EU woon en misschien wel naar Nederland wil? Maar de oplossing komt eraan hoor, maar dat is pas later dit jaar.

En die ebola-kindjes hebben niets van doen met mijn vliegreizen uiteraard. Ebola-kindjes gaan toch wel dood, dus die hoef je ook niet proberen te redden, held dat je bent. Honger? We hebben ze al vaker geholpen, maar zelf een poot uitsteken om iets te ontwikkelen is er niet bij.
  maandag 31 maart 2008 @ 15:13:39 #82
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_57737823
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:49 schreef indahnesia.com het volgende:

ik wil
Ik wil, ik wil, ik wil. Als je iets wilt, moet je betalen. Simpele wet van vraag en aanbod. Niemand dwingt je ergens toe. Als je het niet wilt betalen dan betaal je het niet en blijf je lekker zitten waar je zit.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
pi_57738205
Ze weten toch dat de burger het weer slikt. Daarom doen ze zo'n verhoging. Kost Nederland uiteindelijk alleen maar geld .
  maandag 31 maart 2008 @ 15:55:51 #84
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_57738623
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat geen goed idee. Helemaal geen vliegtax nergens is een beter idee.
Inderdaad.
BTW en accijns op kerosine zou een veel beter idee zijn.
Of geen BTW en acciijns op benzine en diesel, mag ook
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_57754786
quote:
Op maandag 31 maart 200815:13 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Ik wil, ik wil, ik wil. Als je iets wilt, moet je betalen. Simpele wet van vraag en aanbod. Niemand dwingt je ergens toe. Als je het niet wilt betalen dan betaal je het niet en blijf je lekker zitten waar je zit.
Daarom zal ik dus ook niet meer op Nederland vliegen, bespaart me zo 200 euro zie ik wel om me heen.
pi_57754896
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:13 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Ik wil, ik wil, ik wil. Als je iets wilt, moet je betalen.
En als je geen vliegbelasting wilt, dan... ?
quote:
Simpele wet van vraag en aanbod.
quote:
Niemand dwingt je ergens toe.
Juist wel, dat is het hele probleem.
quote:
Als je het niet wilt betalen dan betaal je het niet en blijf je lekker zitten waar je zit.
Precies. Je hebt dus geen vrije keus om tegen een afgesproken prijs van de diensten van een luchtvaartmaatschappij gebruik te maken, en die maatschappij heeft niet de vrije keus om jou diensten aan te bieden voor een prijs die zij redelijk vindt. Dat heet dwang.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:34:20 #87
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_57755247
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:01 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Daarom zal ik dus ook niet meer op Nederland vliegen, bespaart me zo 200 euro zie ik wel om me heen.
Denk ook dat ik niet op Nederland vlieg als ik een keer terug ga naar Nederland. Laat ze maar verekken hoor. Die stomme groene lobby.
mai pen rai
pi_57755377
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:34 schreef niet_links het volgende:

[..]

Die stomme groene lobby.
Feit is wel dat vliegen niet echt goed voor het milieu is. Men zou toch kritisch kunnen kijken of je nu wel in alle gevallen het vliegtuig zou moeten pakken, als er bijvoorbeeld een goed alternatief is in bijv. de Thalys. Bijvoorbeeld dus vluchten van minder dan 1000 km richting Duitsland en Frankrijk.

De vraag is of zo´n belasting de manier is.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:02:38 #89
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_57755668
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Feit is wel dat vliegen niet echt goed voor het milieu is. Men zou toch kritisch kunnen kijken of je nu wel in alle gevallen het vliegtuig zou moeten pakken, als er bijvoorbeeld een goed alternatief is in bijv. de Thalys. Bijvoorbeeld dus vluchten van minder dan 1000 km richting Duitsland en Frankrijk.

De vraag is of zo´n belasting de manier is.
Leven is ook slecht voor het milieu, het zijn van die onzin belastingen. Stel dat ze nu echt wat met dat geld zouden doen dan nog. Het is geldklopperij. Andere landen doen het niet dus Nederland moet het ook niet je verziekt gewoon je eigen land.
mai pen rai
pi_57755752
quote:
Op dinsdag 1 april 200809:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Feit is wel dat vliegen niet echt goed voor het milieu is. Men zou toch kritisch kunnen kijken of je nu wel in alle gevallen het vliegtuig zou moeten pakken, als er bijvoorbeeld een goed alternatief is in bijv. de Thalys. Bijvoorbeeld dus vluchten van minder dan 1000 km richting Duitsland en Frankrijk.

De vraag is of zo´n belasting de manier is.
er zijn wel meer dingen niet goed voor het mileu, maar zolang de Nederlandse politiek lekker het beste kindje van de klas wil zijn met zijn 16 miljoen inwoners en er in een land als Indonesie met 250 miljoen niet gekeken wordt naar enige vorm van het sparen van het milieu is het compleet nutteloos. Ze kunnen dan beter geld aan Indonesie geven, da's ook weggegooid namelijk.
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:11:54 #91
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_57755807
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:08 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

er zijn wel meer dingen niet goed voor het mileu, maar zolang de Nederlandse politiek lekker het beste kindje van de klas wil zijn met zijn 16 miljoen inwoners en er in een land als Indonesie met 250 miljoen niet gekeken wordt naar enige vorm van het sparen van het milieu is het compleet nutteloos. Ze kunnen dan beter geld aan Indonesie geven, da's ook weggegooid namelijk.
Zelfde hier in Thailand, je kan beter wat verbeteren in dat soort landen (hoewel ze het eigenlijk zelf moeten doen). Maar goed dat kleine beetje wat Nederland doet valt gewoon in het niet wat er gebeurd in landen zoals Indonesie, Thailand, China. Dan kan je wel je burgers uitzuigen maar het levert per saldo niets op.
mai pen rai
pi_57755969
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:02 schreef niet_links het volgende:

[..]

Leven is ook slecht voor het milieu, het zijn van die onzin belastingen. Stel dat ze nu echt wat met dat geld zouden doen dan nog. Het is geldklopperij. Andere landen doen het niet dus Nederland moet het ook niet je verziekt gewoon je eigen land.
Dat bedoel ik nu.....men kijkt alleen maar naar die belastingen (die ik ook onzin vind). Maar je kan dus wel kritisch naar je vliegtuiggebruik kijken...bedoel ik dus.... En dan zeker binnen een straal van 1000 kilometers. Je zal toch ergens moeten beginnen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:22:35 #93
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_57755995
TVP
pi_57756599
quote:
Op dinsdag 1 april 200810:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nu.....men kijkt alleen maar naar die belastingen (die ik ook onzin vind). Maar je kan dus wel kritisch naar je vliegtuiggebruik kijken...bedoel ik dus.... En dan zeker binnen een straal van 1000 kilometers. Je zal toch ergens moeten beginnen ?
het ligt er ook weer aan waar je die 1000 km vliegt. In Europa kun je zoiets vervangen met treinen, maar 1000 km hier in Indonesie is onmogelijk af te leggen in een tijd die ook maar een beetje in de buurt komt van het vliegtuig (inclusief alle reistijd van en naar vliegvelden)
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:17:23 #95
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_57756935
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nu.....men kijkt alleen maar naar die belastingen (die ik ook onzin vind). Maar je kan dus wel kritisch naar je vliegtuiggebruik kijken...bedoel ik dus.... En dan zeker binnen een straal van 1000 kilometers. Je zal toch ergens moeten beginnen ?
Daar heb je gelijk in hoor, ben ik het ook mee eens. Hier wordt er wel veel gevlogen nog binnen die 1000 km maar dat ligt aan het wegennet.
mai pen rai
  maandag 1 september 2008 @ 19:16:19 #96
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61299436
quote:
Europa tegen voortbestaan vliegtaks na 2012

AMSTERDAM - De Europese Commissie ziet na 2012 geen goede redenen voor het voortbestaan van milieubelastingen op vliegen, zoals de omstreden Nederlandse vliegtaks. Dit zei een Europese beleidsambtenaar maandag.

In 2012 gaat de luchtvaart deelnemen aan het Europese systeem voor emissiehandel. Hiermee moet de uitstoot van het broeikasgas CO2 door vliegtuigen worden teruggedrongen.

"Als emissiehandel er is, zijn er geen redenen voor het in stand houden van andere belastingen", zei David Batchelor die als beleidsambtenaar werkzaam is op het directoraat-generaal Transport van de Europese Commissie op een conferentie over het onderwerp in Amsterdam. Hij wees erop dat dit het officiële beleid van de commissie is.

De Europese Commissie steunt met deze opstelling Schiphol-topman Gerlach Cerfontaine. In augustus zei deze ook al dat de vliegtaks na invoering van de emissiehandel moet worden afgeschaft. Premier Jan-Peter Balkenende zei toen in een reactie dat het nog te vroeg was "om uitspraken te doen".

De Nederlandse vliegtaks is op 1 juli ingevoerd. Reizigers betalen afhankelijk van de bestemming 11,25 euro of 45 euro per reis.
Bron

Dus eerst 12.000 mensen werkeloos maken om vervolgens door Europa gedwongen te worden hem na een paar jaar weer af te schaffen. Nee dit kabinet is goed bezig
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61299959
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Dus eerst 12.000 mensen werkeloos maken om vervolgens door Europa gedwongen te worden hem na een paar jaar weer af te schaffen. Nee dit kabinet is goed bezig
Ach, zij hadden de kritiek allang gehoord, maar tegen de tijd dat europa ingrijpt, hebben zij al genoeg gegraaid en is er een nieuw kabinet gekomen.
pi_61300488
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Iedereen met maar een beetje inzicht in economie kon dit zien aankomen! Mensen vliegen massaal net over de grens en alle budgetairliners verdwijnen uit Nederland. Dit kost de Nederlandse staat uiteindelijk veel meer dan het oplevert en het is slecht voor het milieu, omdat mensen nu allemaal verder gaan reizen om vanaf dld en be op te stappen en dan vaak alsnog via schiphol nar hun bestemming vliegen.

Een idiote maatregel, die niet lang stand kan houden, als men slim is komt met er nog op terug nu de schade deels nog kan worden teruggedraaid!
Helaas zal het terugdraaien van de maatregel niet meer helpen. Vele Nederlanders hebben de service van andere vliegvelden ervaren, de lagere airport belastingen en de goedkopere parkeermogelijkheden.
En qua tijd ben je nauwelijks meer kwijt, tenzij je vlakbij Amsterdam woont. Om een klant weer terug te krijgen kost 10tallen malen meer moeite dan het verliezen van klanten.

De aangerichtte schade zal voor een groot deel permanent zijn, misschien kan de vrijkomende capaciteit gebruikt worden voor het vervoeren en opvangen van asiel zoekers.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_61301185
hihi, dubbel post
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61301200
12.000 en het restje. indirect zullen er nog meer verdwijnen.

wat ze winnen met de vliegtax verliezen ze aan de andere kant aan uitkeringen. zo dom is het kabinet.

Het volgende slachtoffer: Air Berlin stopt met vluchten vanaf Amsterdam vanaf de 1ste van de volgende maand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')