abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:12:01 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_57524519
quote:
'Vliegtax kost 12.000 banen'
Een aantal vliegtuigmaatschappijen heeft besloten niet meer vanaf Nederlandse vliegvelden te vliegen in verband met de hoge kosten van de 'vliegtax'. Vliegtuigen van Corendon, Sky, Volariaweb en Ryan Air wijken uit naar vliegvelden vlak over de grens in Duitsland en Belgie. Volgens Schiphol kost dat de luchthaven op korte termijn 12.000 banen. Volgens Schiphol gaat het om lager opgeleid personeel, zoals grondpersoneel.
Uitzendingen: 21 maart 2008 / Nederland 1


De rechtbank in Den Haag bepaalde woensdag dat de vliegtax, een milieuheffing, officieel moet worden ingevoerd. Vluchten worden vanaf juli extra belast. Het gaat om 11 euro 25 per persoon voor een vlucht binnen de Europese Unie en 45 euro daarbuiten.


De extra belasting kost de luchtvaartmaatschappijen klanten. Daarom wijken ze massaal uit naar de luchthavens net buiten Nederland. Vliegtuigmaatschappij Sky maakte vandaag bekend dat de vluchten naar Antalya op zondagen naar de luchthaven Weeze gaan, net over de grens bij Nijmegen.


Schiphol is tevens eigenaar van de luchthavens in Rotterdam, Eindhoven en Lelystad. Op deze regionale luchthavens vliegen de prijsvechters, die het meest last hebben van de vliegtax omdat de prijzen van tickets soms zelfs verdubbelen. De NV Luchthaven Schiphol overweegt nog een procedure te starten om de vliegtax tegen te houden.
bron: http://www.1vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=33227&nav=33227,33224,33225,33228,0

Iedereen met maar een beetje inzicht in economie kon dit zien aankomen! Mensen vliegen massaal net over de grens en alle budgetairliners verdwijnen uit Nederland. Dit kost de Nederlandse staat uiteindelijk veel meer dan het oplevert en het is slecht voor het milieu, omdat mensen nu allemaal verder gaan reizen om vanaf dld en be op te stappen en dan vaak alsnog via schiphol nar hun bestemming vliegen.

Een idiote maatregel, die niet lang stand kan houden, als men slim is komt met er nog op terug nu de schade deels nog kan worden teruggedraaid!

[ Bericht 6% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 21-03-2008 18:17:48 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_57524531
12000 op schiphol? Blijven alleen piloten over?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:15:03 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_57524561
Al die onstslagen moeten straks ook weerergens anders aan de bak, vaak is het laaggeschoold werk en zullen velen in een uitkering vallen. Dit gaat de Nederlandse overheid vele miljarden kosten!

[ Bericht 40% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 21-03-2008 18:21:53 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:25:07 #4
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57524752
Leuk tweesporenbeleid.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:27:47 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57524791
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:13 schreef OldJeller het volgende:
12000 op schiphol? Blijven alleen piloten over?
Dat dus, maar toch niet.

Ik wist dat het er veel waren maar meer dan 60.000?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:28:27 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_57524814
Een krankzinnige maatregel, je zou toch verwachten dat men bij zinnen komt, of is er een verborgen agenda?? Ik kan geen enkel positief effect bedenken van deze maatregel.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:28:51 #7
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_57524821
GroenLinks zal trots zijn.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:29:58 #8
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57524841
VVD juist niet.

Maar goed, Mark Rutte moet zich eerder zorgen maken over zijn partij dan over de samenleving.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:30:32 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_57524850
ook als je naar de doelstelligen van groenlinks kijkt is het een zinloze maatregel, aangezien niemand minder gaat vliegen, maar slechts uitwijkt naar luchthavens net overde grens. Die vliegtuigen vliegen vervolgens over Nederland, vaak zelfs met tussenlanding op schiphol, naar hun bestemming.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:31:16 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57524865
Dus goed voor het milieu
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57525082
Wat een verrassing...not. Ongelovelijk dat die badgasten daar in Den Haag dit zelf niet inzien...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:41:55 #12
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_57525099
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus goed voor het milieu
Nee, net slechter, want de meesten zullen met de auto naar DE of BE rijden.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_57525223
wanneer krijgen we weer politici.

we zien toch wel dat kinderen en mongolen in de 2e kamer niet werkt ongeacht of ze vaker lachen.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:51:40 #14
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_57525272
Les 1: Het milieu stopt niet bij de grens
Les 2: De reizigers tegenwoordig ook niet.

Ik dacht toch dat de afgelopen jaren wel bewezen hadden dat, bijvoorbeeld, als wij hier in NL de benzineprijzen met een kwartje verhogen, en de duitsers en belgen dat niet doen, een hoop mensen geneigd zijn om dan maar in Duitsland/Belgie te gaan tanken. Waarom zou dit voor een ander product niet gelden?

Toppunt is natuurlijk dat deze maatregel is ingevoerd om de WW premie te kunnen verlagen (vermomd als Milieumaatregel). Dat zal ook wel weer niet doorgaan, aangezien er juist door deze maatregel 12.000 WW-ers bij komen.
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_57525326
Zo ziekelijk. CO2 is evilllll en het verontreinigt het milieu, en het komt allemaal door verbranding van olie... en in plaats van dat ze technologieën vrijgeven die iedereen olie-onafhankelijk maken, laten ze ons meer belasting betalen, wat helemaal geen reet helpt tegen het fucking milieu.

Fucking triestelingen zijn het, ik spuug op ze.
pi_57525356
Zeg zelf, hoeveel belasting betalen we nu alleen al om mobiel te zijn ???
Aanschafbelasting op auto, accijns op de brandstof, wegenbelasting, CO2-belasting, strax mooie tolwegen, mensen worden echt tot het bot leeggemolken en iedereen doet er maar mak aan mee.
Laffe aarsjes.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 19:27:07 #17
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57525962
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus goed voor het milieu
Je verschuift het probleem eigenlijk naar de vliegvelden buiten de landsgrenzen.
pi_57526047
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:27 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat dus, maar toch niet.

Ik wist dat het er veel waren maar meer dan 60.000?
Zo, dat zijn er een boel.
Ik had in eerste instantie hooguit 10.000 verwacht.
pi_57526106
Domme idioten daar in The Hague.

Rutger05 heeft erop gestemt, mannen, pak de hooivorken!
pi_57526703
Ik ben benieuwd naar Dictator Wouter Bos zijn reactie hierop.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_57527133
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:04 schreef Slappy het volgende:
Ik ben benieuwd naar Dictator Wouter Bos zijn reactie hierop.
Balkenende bedoel je.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:23:08 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57527207
Plak er milieu voor en je kunt zonder blikken en blozen 12.000 man werkeloos maken

Nee, dit kabinet is erg slecht bezig
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57527300
Niemand vliegt er minder om en die enkeling die over de grens gaat dat daar gaat geen baan om verloren.

En dat weet de overheid maar al te goed, wij zijn als lammetjes zo mak dat wij zonder sputteren allerlei freaky belastingen betalen. Geef jezelf de schuld zou ik zeggen. Zolang we dit allemaal accepteren gaat de regering gewoon door ons af te zetten. Kijk maar naar de parkeergelden die zo mooi stijgen, hoor je toch ook niemand over. En elke baan die er in de vrije markt verloren gaat is er dus 1 extra bij de overheid.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57527397
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:20 schreef Xith het volgende:

[..]

Balkenende bedoel je.
Ja die debiel ook ja
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_57527526
Das natuurlijk het nadeel als je voortrekker bent op milieubeleid. Het wordt tijd dat de Europese vliegtax wordt ingevoerd.

Overigens komen die banen er ergens anders net zo hard weer bij. Economie is niet zero-sum.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:56:42 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57528037
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:35 schreef pberends het volgende:

Overigens komen die banen er ergens anders net zo hard weer bij. Economie is niet zero-sum.
Die banen waren er ook bij gekomen als de economie wel zero-sum was hoor .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57533765
Kan iemand het bovenstaande nieuwsbericht even toelichten? Ik snap er de ballen van namelijk. Waarom bepaalt de RECHTBANK dat de vliegtax wordt ingevoerd? Het staat toch (nog?) niet in de wet ofzo?
pi_57556692
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die banen waren er ook bij gekomen als de economie wel zero-sum was hoor .
Idd .
pi_57556875
Kut tax slaat werkelijk nergens op. Schiphol wordt met opzet kapot gemaakt zo lijkt het. DIt was toch te verwachten dat je nooit kan concurreren met andere luchthavens die dit soort onzin niet hoeven te betalen. Zo sloopt de Nederlandse regering al jaren het bedrijfsleven. Altijd tig ambtenaren achter je reet aanhollen als je wat brood wil verdienen op een eerlijke en nette manier.
  zondag 23 maart 2008 @ 16:54:25 #30
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_57561150
quote:
Overigens komen die banen er ergens anders net zo hard weer bij. Economie is niet zero-sum.
Kan je me uitleggen waar het 12000 meerendeels laaggeschoold personeel direct aan de slag kan?
pi_57570518
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:54 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen waar het 12000 meerendeels laaggeschoold personeel direct aan de slag kan?
Dirk vd Broek.

Verder natuurlijk dit:
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:35 schreef pberends het volgende:
Das natuurlijk het nadeel als je voortrekker bent op milieubeleid. Het wordt tijd dat de Europese vliegtax wordt ingevoerd.
  maandag 24 maart 2008 @ 00:36:13 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57571333
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:54 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen waar het 12000 meerendeels laaggeschoold personeel direct aan de slag kan?
De tuinbouw.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57572985
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:54 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen waar het 12000 meerendeels laaggeschoold personeel direct aan de slag kan?
Landmacht
Politie
Jumbo
Albert hein
Gemeente
@home helpdesk
Kpn
Bartsmit
Dixons
Mediamarkt
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 24 maart 2008 @ 11:27:33 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57575530
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:35 schreef pberends het volgende:
Overigens komen die banen er ergens anders net zo hard weer bij. Economie is niet zero-sum.
En jij denkt dat het verliezen van die 12.000 banen niet meer banen verlies tot gevolg heeft.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 24 maart 2008 @ 11:29:36 #35
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57575557
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En jij denkt dat het verliezen van die 12.000 banen niet meer banen verlies tot gevolg heeft.
Als het zo zou werken waren we allemaal allang werkloos.
pi_57575650
Is er al gereageerd vanuit Den Haag?
  † In Memoriam † maandag 24 maart 2008 @ 11:38:29 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57575694
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:35 schreef pberends het volgende:
Das natuurlijk het nadeel als je voortrekker bent op milieubeleid. Het wordt tijd dat de Europese vliegtax wordt ingevoerd.
Natuurlijk is dat geen goed idee. Helemaal geen vliegtax nergens is een beter idee.
Carpe Libertatem
  maandag 24 maart 2008 @ 15:12:47 #38
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_57579580
Ok,
Er van uigaande dat het schipolpersoneel, zoals jullie stellen, vrij snel weer aan de bak komen, is dat dan ook allemaal in de regio Amsterdam. Er van uitgaande dat daar de meeste mensen wonen die op schiphol wonen.
Krijg je dan niet te maken met een toename van files door woon-werkverkeer. Of moeten mensen voor hun werk dan maar verhuizen.

Mijn punt is dat ik het allemaal vrij ver vind gaan alleen omdat Nederland voorop wil lopen wat betreft het maken van millieubeleid. Als je alle concrete gevolgen tegen elkaar afstreept, kom je onder de streep negatief uit. Of je moet de factor milieu (de gevoelskwestie) wel zoveel gewicht meegeven dat het altijd positief uitvalt.
  maandag 24 maart 2008 @ 15:14:57 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57579619
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:35 schreef SimtekF1 het volgende:
Is er al gereageerd vanuit Den Haag?
Wat denk je zelf
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57579929
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:35 schreef pberends het volgende:
Das natuurlijk het nadeel als je voortrekker bent op milieubeleid. Het wordt tijd dat de Europese vliegtax wordt ingevoerd.

Overigens komen die banen er ergens anders net zo hard weer bij. Economie is niet zero-sum.
Als het overal wordt ingevoerd dan zullen mensen niet meer uitwijken naar andere luchthavens, en zodoende wordt het effect teniet gedaan.

Mensen zullen evenveel blijven vliegen, we zijn geen arm continent dat geen paar tientjes kan ophoesten.
  maandag 24 maart 2008 @ 15:33:36 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57580011
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:12 schreef SchoppenKoning het volgende:
Ok,
Er van uigaande dat het schipolpersoneel, zoals jullie stellen, vrij snel weer aan de bak komen, is dat dan ook allemaal in de regio Amsterdam. Er van uitgaande dat daar de meeste mensen wonen die op schiphol wonen.
Krijg je dan niet te maken met een toename van files door woon-werkverkeer. Of moeten mensen voor hun werk dan maar verhuizen.

Mijn punt is dat ik het allemaal vrij ver vind gaan alleen omdat Nederland voorop wil lopen wat betreft het maken van millieubeleid. Als je alle concrete gevolgen tegen elkaar afstreept, kom je onder de streep negatief uit. Of je moet de factor milieu (de gevoelskwestie) wel zoveel gewicht meegeven dat het altijd positief uitvalt.
Op dit moment forenst iedereen zich gek naar Amsterdam toe. Lijkt me juist positief om elders werk te creëren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57580126
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Op dit moment forenst iedereen zich gek naar Amsterdam toe. Lijkt me juist positief om elders werk te creëren.
Inderdaad. Lijkt mij prima om buiten de randstad groeikernen te creeeren, zo ontstaat er weer wat ruimte.
pi_57580172
tja, en als ik straks naar canada ga vliegen, wat doe ik dan? Op een ticket van 1500-2000 euro maakt die 45 euro natuurlijk niks uit. Maar aan de andere kant gaat dit natuurlijk vol tegen je principes in. Ik wil gewoon niet die wandelende kankergezwellen in Den Haag mn geld geven op deze laag bij de grondse manier.
  maandag 24 maart 2008 @ 15:57:36 #44
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_57580545
quote:
Op dit moment forenst iedereen zich gek naar Amsterdam toe. Lijkt me juist positief om elders werk te creëren.
Dat geld vooral voor kantoor personeel wat waarschijnlijk niet direct verdwijnt.
quote:
Inderdaad. Lijkt mij prima om buiten de randstad groeikernen te creeeren, zo ontstaat er weer wat ruimte.
De laagbetaalde baantjes verdwijnen, en de armere amsterdamse gezinnen dienen dus te verhuizen omdat de overheid graag een vliegtax invoert die zogenaamd mensen zou moeten dwingen minder het vliegtuig te nemen.
Prachtig op macroniveau, dat groeikernen verhaal, behoorlijk ingrijpend op microniveau.
  maandag 24 maart 2008 @ 16:06:28 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57580721
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:57 schreef SchoppenKoning het volgende:

Prachtig op microniveau, dat Schiphol verhaal, behoorlijk ingrijpend op macroniveau.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 maart 2008 @ 16:07:44 #46
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_57580736
inkoppertje
  maandag 24 maart 2008 @ 16:12:22 #47
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_57580826
Maar je wilt dus liever geen luchthaven begrijp ik?
  maandag 24 maart 2008 @ 16:18:24 #48
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57580951
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:12 schreef SchoppenKoning het volgende:
Maar je wilt dus liever geen luchthaven begrijp ik?
Van mij hoeft een luchthaven niet grenzeloos te groeien, zeker niet in het dichtbevolkte gebied rond Amsterdam. Ik zou het vliegverkeer spreiden en in het IJsselmeer of de Noordzee nog iets bouwen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 maart 2008 @ 16:26:22 #49
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_57581090
quote:
Van mij hoeft een luchthaven niet grenzeloos te groeien, zeker niet in het dichtbevolkte gebied rond Amsterdam. Ik zou het vliegverkeer spreiden en in het IJsselmeer of de Noordzee nog iets bouwen.
Daar kan ik me ook wel in vinden, enig idee hoever de plannen daarmee staan?
Hier wordt ook al een jaar of 15 over gediscussieerd dacht ik.
pi_57581145
Voorspelbaar inderdaad. Blijft een domme beslissing ook.
pi_57581234
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Van mij hoeft een luchthaven niet grenzeloos te groeien, zeker niet in het dichtbevolkte gebied rond Amsterdam. Ik zou het vliegverkeer spreiden en in het IJsselmeer of de Noordzee nog iets bouwen.
Tja, als we zo ver willen komen zullen we toch van die anti-westerse overheid van ons af moeten en een groep mensen met visie in de 2e kamer moeten plaatsen. En dat gaat helaas heel moeilijk worden
pi_57587444
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Van mij hoeft een luchthaven niet grenzeloos te groeien, zeker niet in het dichtbevolkte gebied rond Amsterdam. Ik zou het vliegverkeer spreiden en in het IJsselmeer of de Noordzee nog iets bouwen.
we hebben Lelystad , naast het IJsselmeer.. alleen staan daar een handjevol milieurakkers te anti-demonstreren alsof ze heel Nederland vertegenwoordigen.

ps. China groeit wel grenzeloos dus lijkt het me beter om hier te groeien zodat ze daar iets minder hoeven te groeien.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57588758
12000 is wel heel erg veel, zullen er 12 zijn denk ik
pi_57592298
Ik dacht dat Schiphol maar vijf of zes banen had??
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57592347
Het ergste is nog dat de wetenschap dat mensen uitwijken naar andere luchthavens over de grens er niet toe zal leiden dat men dit soort krankzinnige maatregelen afschaft of niet meer neemt, maar juist dat dit soort dingen voortaan Europees geregeld gaan worden, en je er dus helemaal niet meer onderuit komt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 02:05:10 #56
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_57592351
Nou ja de vliegtax op zich is niet zo'n probleem want als je je een ticket kunt veroorloven kun je ook wel die 11 euro extra veroorloven (of 45 als je lekker gaat chillen op Bali of in Miami). Die bedragen vallen in het niet bij wat reizen overall kost, dus ik zie het probleem niet echt. Natuurlijk is het een onzintax want de rest van de wereld vervuilt zo veel dat de vervuiling van een ministaatje als Nederland daarbij in het niet valt, maar zie het dan maar als een extra zakcentje dat je aan het goede doel (milieu) geeft. Kun je je nog barmhartig en een weldoener voelen over jezelf ook, terwijl je lekker in de Thaise zon of met je tenen in de Caribische oceaan zit te genieten.

Kijk dat er een paar vliegmaatschappijen dan gelijk hysterisch hun banden met Nederland cancellen is hun fout en niet van de Nederlandse overheid.
And as the finishing touch,
God created the Dutch
pi_57592359
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:05 schreef Ridley het volgende:
Kijk dat er een paar vliegmaatschappijen dan gelijk hysterisch hun banden met Nederland cancellen is hun fout en niet van de Nederlandse overheid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 02:07:26 #58
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_57592367
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:04 schreef heiden6 het volgende:
Het ergste is nog dat de wetenschap dat mensen uitwijken naar andere luchthavens over de grens er niet toe zal leiden dat men dit soort krankzinnige maatregelen afschaft of niet meer neemt, maar juist dat dit soort dingen voortaan Europees geregeld gaan worden, en je er dus helemaal niet meer onderuit komt.
Nou gut wat een leed zeg, in Afrika ligt men te creperen van de ebola en de honger maar hier in Europa moeten we wel 11 hele euro's extra belasting betalen om even te gaan shoppen aan de riviera! Wat een dra-ma!
And as the finishing touch,
God created the Dutch
pi_57592385
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:07 schreef Ridley het volgende:

[..]

Nou gut wat een leed zeg, in Afrika ligt men te creperen van de ebola en de honger maar hier in Europa moeten we wel 11 hele euro's extra belasting betalen om even te gaan shoppen aan de riviera! Wat een dra-ma!
Ik denk dat de creperende ebola-Afrikanen je immens dankbaar zijn voor het steunen van deze maatregel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 02:16:27 #60
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_57592404
Ken mij die Afrikanen nou schelen?

Ik bedoel alleen dat je je niet zo aan moet stellen. Op een vliegticket is 11 euro echt niet veel. 45 best wel maar dat overleef je ook wel weer, als je toch al genoeg geld hebt om verre vluchten te maken.
And as the finishing touch,
God created the Dutch
pi_57592409
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:16 schreef Ridley het volgende:
Ken mij die Afrikanen nou schelen?

Ik bedoel alleen dat je je niet zo aan moet stellen. Op een vliegticket is 11 euro echt niet veel. 45 best wel maar dat overleef je ook wel weer, als je toch al genoeg geld hebt om verre vluchten te maken.
Jij dus van mening dat je mensen geen poot uit mag draaien, maar wel een teen? Weten we dat ook weer.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 02:22:43 #62
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_57592428
Voor Nederland alleen is het een onzinnige tax. Maar jij begint over invoeren in heel Europa. Dat is al een stuk groter/invloedrijker/vervuilender gebied. Nog steeds in het niet vallend bij grootvervuilers als China natuurlijk, maar voor heel Europa zou zo'n tax al heel wat logischer zijn dan elleen NL. Door te zeggen "ze moeten deze tax niet invoeren, want dan wordt de EU op ideeen gebracht!" haal je dus jezelf een beetje onderuit, want dat zou de tax juist al meer rechtvaardigen dan nu het geval is.
And as the finishing touch,
God created the Dutch
pi_57592435
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:22 schreef Ridley het volgende:
Voor Nederland alleen is het een onzinnige tax. Maar jij begint over invoeren in heel Europa. Dat is al een stuk groter/invloedrijker/vervuilender gebied. Nog steeds in het niet vallend bij grootvervuilers als China natuurlijk, maar voor heel Europa zou zo'n tax al heel wat logischer zijn dan elleen NL. Door te zeggen "ze moeten deze tax niet invoeren, want dan wordt de EU op ideeen gebracht!" haal je dus jezelf een beetje onderuit, want dat zou de tax juist al meer rechtvaardigen dan nu het geval is.
Dit soort onzin is helemaal niet te rechtvaardigen. Hoe massaler het wordt ingevoerd, hoe erger het is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 02:26:08 #64
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_57592444
Want? Als het wereldwijd zou worden ingevoerd zijn zou het erg zijn omdat...?
And as the finishing touch,
God created the Dutch
pi_57592484
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:26 schreef Ridley het volgende:
Want? Als het wereldwijd zou worden ingevoerd zijn zou het erg zijn omdat...?
Omdat het geldklopperij is, waarbij mensen geld moeten betalen, zonder dat er een tegenprestatie tegenover staat, en boevendien, onvrijwillig.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 02:39:22 #66
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_57592502
Dat werkt twee kanten op. Van milieuvervuiling hebben ook veel mensen onvrijwillig last. Als je vindt dat een vliegtax het afpakken van je vrijheid is, dan is milieuvervuiling zelf dat ook. Dus don't even go there.

Het enige argument tegen deze vliegtax is dat het onzin is omdat NL te klein is om echt invloed uit te oefenen op de wereldwijde milieuproblematiek. Maar als voorbeeldfunctie kan het best een doel dienen en misschien wel Europabreed effect hebben.
And as the finishing touch,
God created the Dutch
pi_57592548
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Omdat het geldklopperij is, waarbij mensen geld moeten betalen, zonder dat er een tegenprestatie tegenover staat, en boevendien, onvrijwillig.
Je draait het om.
Tot nog toe hebben mensen veel te goedkoop/zonder te betalen een tegenprestatie gehad.
Ze hebben namelijk door het vliegen van hot naar her veel brandstof verbruikt en de schade voor de winning, de productie en het verbruik daarvan niet vergoed.

En onvrijwillig is het niet: ieder mens is vrij om in een vliegtuig te stappen of niet. Althans: in het vrije westen.

(Tenzij je gedwongen wordt door de CIA, IND of soortgelijke instanties die onze vrijheid verdedigen. Maar dan kun je er zelf niks aan doen.)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57592594
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Van mij hoeft een luchthaven niet grenzeloos te groeien, zeker niet in het dichtbevolkte gebied rond Amsterdam. Ik zou het vliegverkeer spreiden en in het IJsselmeer of de Noordzee nog iets bouwen.
Waarom houden ze schiphol niet gewoon voor passagiers en dan kunnen ze ergens anders een nieuw vliegveld bouwen voor vrachtvluchten.
Kunnen ze er ook meteen een goed trein-, wegen- en waternet op aansluiten.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_57593875
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 03:45 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Waarom houden ze schiphol niet gewoon voor passagiers en dan kunnen ze ergens anders een nieuw vliegveld bouwen voor vrachtvluchten.
Kunnen ze er ook meteen een goed trein-, wegen- en waternet op aansluiten.
kan je het beter andersom doen, en heel Nederland mee verhuizen naar die magische plek waar wel een goed wegennet komt te liggen
pi_57594235
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:54 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen waar het 12000 meerendeels laaggeschoold personeel direct aan de slag kan?
Voor de aldi vragen ze al Havo, dus ben ik ook benieuwd naar. Er vliegt geen vliegtuig minder door, maar wijkt gewoon af naar net over de grens. 1200 banen vind ik nogal wat. Weer zoveel mensen die pauper genoemd worden omdat een werkgever niet kan tellen

Ik ben echt benieuwd hoe ze dit willen onderbouwen. En nog benieuwder hoe ze het willen gaan oplossen. Komt er een nieuw systeem? Deze beslissing gaat alleen maar geld kosten uitkeringen...scholing...en wanneer sommige mensen gewoonbeter met hun handen zijn dan met hun hoofd? Weer mensen aannemen om deze mensen te begeleiden. Boel ellende thuis..door onzekerheid enz.

Kleine bedrijfjes die daar hun kost verdienen missen dan ook heel klanten, dus ook daar zullen ontslagen vallen. Die worden vast niet meegerekend.

Om het milieu zal het niet gaan, want zover van Nederland zullen die vliegtuigen ook niet gaan landen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_57594388
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:22 schreef Ridley het volgende:
Voor Nederland alleen is het een onzinnige tax. Maar jij begint over invoeren in heel Europa. Dat is al een stuk groter/invloedrijker/vervuilender gebied. Nog steeds in het niet vallend bij grootvervuilers als China natuurlijk, maar voor heel Europa zou zo'n tax al heel wat logischer zijn dan elleen NL. Door te zeggen "ze moeten deze tax niet invoeren, want dan wordt de EU op ideeen gebracht!" haal je dus jezelf een beetje onderuit, want dat zou de tax juist al meer rechtvaardigen dan nu het geval is.
Is het niet gewoon een extra zakcentje?.....komt er echt minder uitstoot door deze beslissing? Of is het de zoveelste smoes om meer geld te vangen. Volgens mij is alleen de burger hier de dupe van en levert het verder niet meer op dan geld. Vliegen er minder vliegtuigen door?

Wanneer ze extra geld willen verdienen? Ga dan een soort heffing vragen om überhaupt het vliegveld op te kunnen. Dit soort beslissingen zijn in mijn ogen schijnheilig, want qua uitstoot verplaats je het een deur verder en zul jij niets hebben bijgedragen aan die vermindering van uitstoot.

Laten ze dan gewoon eerlijk zeggen dat ze geld willen zien en dat ze het milieu als smoes gebruiken.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_57594611
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 09:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Om het milieu zal het niet gaan, want zover van Nederland zullen die vliegtuigen ook niet gaan landen.
Nee, als Nederland de enige is met een milieutax niet. Maar iemand moet zeggen: kom jongens, we gaan dit doen. Als geen enkel land zich geroepen voelt, dan komt het er nooit. Nederland kan en moet nu dan ook die Europese vliegtax gaan pushen.
Ik zie graag dat Nederland een voortrekkersrol speelt; het is niet meer zoals pre-Balkenende maar goed.
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 09:37 schreef paddy het volgende:

[..]

Is het niet gewoon een extra zakcentje?.....komt er echt minder uitstoot door deze beslissing? Of is het de zoveelste smoes om meer geld te vangen. Volgens mij is alleen de burger hier de dupe van en levert het verder niet meer op dan geld. Vliegen er minder vliegtuigen door?

Wanneer ze extra geld willen verdienen? Ga dan een soort heffing vragen om überhaupt het vliegveld op te kunnen. Dit soort beslissingen zijn in mijn ogen schijnheilig, want qua uitstoot verplaats je het een deur verder en zul jij niets hebben bijgedragen aan die vermindering van uitstoot.

Laten ze dan gewoon eerlijk zeggen dat ze geld willen zien en dat ze het milieu als smoes gebruiken.
Wat is het verschil met een heffing vragen om het vliegveld op te komen? Dan zal men toch evengoed gebruik maken van andere (buitenlandse) vliegvelden?
Maar goed daar draait dus alles om: er moet een Europese vliegtax komen, dan gaan die argumenten niet op. Maar zoals gezegd: als niemand het als eerste doet, komt er dus niets van.

Verder (maar dat is persoonlijk) vind ik vervuilers een goede groep om als overheid wat extra geld vandaan te halen. Dat geld is overigens van ons allemaal.
pi_57595965
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:05 schreef Ridley het volgende:
Nou ja de vliegtax op zich is niet zo'n probleem want als je je een ticket kunt veroorloven kun je ook wel die 11 euro extra veroorloven (of 45 als je lekker gaat chillen op Bali of in Miami). Die bedragen vallen in het niet bij wat reizen overall kost, dus ik zie het probleem niet echt. Natuurlijk is het een onzintax want de rest van de wereld vervuilt zo veel dat de vervuiling van een ministaatje als Nederland daarbij in het niet valt, maar zie het dan maar als een extra zakcentje dat je aan het goede doel (milieu) geeft. Kun je je nog barmhartig en een weldoener voelen over jezelf ook, terwijl je lekker in de Thaise zon of met je tenen in de Caribische oceaan zit te genieten.

Kijk dat er een paar vliegmaatschappijen dan gelijk hysterisch hun banden met Nederland cancellen is hun fout en niet van de Nederlandse overheid.
Ehm ik betaal 45 pp extra voor een vlucht naar Turkije, mijn ouders betalen 60 euro pp extra voor een vlucht naar Egypte..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2008 11:23:55 ]
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:25:49 #74
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_57611993
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-03-2008 23:30:04 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:29:36 #75
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_57612099
de vliegtax wordt gebruikt om de gaten in de begroting te vullen ,althans men denkt dat hiermee te kunnen.....en komt zeker niet ten bate van het milieu. Verder is deze vliegtax per saldo eerder slecht voor het milieu en schatkist dan goed, want er wordt geen km minder door gevlogen, mensen moeten grotere afstanden afleggen naar vliegvelden net over de grens er zijn extra transfervluchten en er gaan duizenden banen en belastinginkomsten in Nederland verloren. Een groot deel van deze nieuwe werklozen zal rechtstreeks in een uitkering komen, want laaggeschoold werk ligt nu eenmaal niet voor het oprapen.

Verder is het bij bv een retourtje Turkije wel even 180 euro extra als je met 4 personen gaat. Als je in ogenschouw neemt dat vliegen vanuit BE en DU al een stuk goedkoper was dan vanuit NL, is de keuze nu helemaal niet moeilijk meer. Er is werkelijk NIETS positiefs aan die wet te bedenken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_57614192
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 11:17 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Ehm ik betaal 45 pp extra voor een vlucht naar Turkije, mijn ouders betalen 60 euro pp extra voor een vlucht naar Egypte..
Wat ga je dan ook doen in Turkije of Egypte? Is Limburg niet mooi genoeg? Of is de Achterhoek niet te bereiken? Of de Kempen, of de Waddeneilanden, of Zeeland?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57615863
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:


Verder is het bij bv een retourtje Turkije wel even 180 euro extra als je met 4 personen gaat. Als je in ogenschouw neemt dat vliegen vanuit BE en DU al een stuk goedkoper was dan vanuit NL, is de keuze nu helemaal niet moeilijk meer. Er is werkelijk NIETS positiefs aan die wet te bedenken.
Nou, als jij dus met zijn viertjes naar Turkije gaat, hoef ik die 180 euro belasting niet meer op te hoesten. Dat vind ik wel degelijk positief
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57630249
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 02:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat ga je dan ook doen in Turkije of Egypte? Is Limburg niet mooi genoeg? Of is de Achterhoek niet te bereiken? Of de Kempen, of de Waddeneilanden, of Zeeland?
ondanks de beloofde 'global warming' (die m.i. nogal uitblijft in Nederland) zul je dus de zon op moeten zoeken en die vind je niet op de Waddeneilanden of Zeeland..

het is een buitengewone hypocriete maatregel deze vliegtax want transfers worden niet extra belast en dat is de motor achter Schiphol. Zonder de transferpassagiers zou Schiphol een luchthaven qua omvang a la Dusseldorf zijn.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57632324
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:07 schreef Ridley het volgende:

[..]

Nou gut wat een leed zeg, in Afrika ligt men te creperen van de ebola en de honger maar hier in Europa moeten we wel 11 hele euro's extra belasting betalen om even te gaan shoppen aan de riviera! Wat een dra-ma!
Tja je hebt wel gelijk maar zodra dat iedereen denkt,Denken die dictators Wouter Bos enzo dan kunnen we nog wel weer lopen verhogen net zoals acijns op brandstof.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_57641880
quote:
Op vrijdag 21 maart 200820:26 schreef kawotski het volgende:
Niemand vliegt er minder om en die enkeling die over de grens gaat dat daar gaat geen baan om verloren.

En dat weet de overheid maar al te goed, wij zijn als lammetjes zo mak dat wij zonder sputteren allerlei freaky belastingen betalen. Geef jezelf de schuld zou ik zeggen. Zolang we dit allemaal accepteren gaat de regering gewoon door ons af te zetten. Kijk maar naar de parkeergelden die zo mooi stijgen, hoor je toch ook niemand over. En elke baan die er in de vrije markt verloren gaat is er dus 1 extra bij de overheid.
Het zijn niet de consumenten die kiezen, maar de low-cost airlines die verplaatsen, daarmee heeft de consument niets meer te willen.
pi_57641928
quote:
Op dinsdag 25 maart 200802:07 schreef Ridley het volgende:

[..]

Nou gut wat een leed zeg, in Afrika ligt men te creperen van de ebola en de honger maar hier in Europa moeten we wel 11 hele euro's extra belasting betalen om even te gaan shoppen aan de riviera! Wat een dra-ma!
45x2 omdat ik niet in de EU woon en misschien wel naar Nederland wil? Maar de oplossing komt eraan hoor, maar dat is pas later dit jaar.

En die ebola-kindjes hebben niets van doen met mijn vliegreizen uiteraard. Ebola-kindjes gaan toch wel dood, dus die hoef je ook niet proberen te redden, held dat je bent. Honger? We hebben ze al vaker geholpen, maar zelf een poot uitsteken om iets te ontwikkelen is er niet bij.
  maandag 31 maart 2008 @ 15:13:39 #82
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_57737823
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:49 schreef indahnesia.com het volgende:

ik wil
Ik wil, ik wil, ik wil. Als je iets wilt, moet je betalen. Simpele wet van vraag en aanbod. Niemand dwingt je ergens toe. Als je het niet wilt betalen dan betaal je het niet en blijf je lekker zitten waar je zit.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
pi_57738205
Ze weten toch dat de burger het weer slikt. Daarom doen ze zo'n verhoging. Kost Nederland uiteindelijk alleen maar geld .
  maandag 31 maart 2008 @ 15:55:51 #84
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_57738623
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat geen goed idee. Helemaal geen vliegtax nergens is een beter idee.
Inderdaad.
BTW en accijns op kerosine zou een veel beter idee zijn.
Of geen BTW en acciijns op benzine en diesel, mag ook
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_57754786
quote:
Op maandag 31 maart 200815:13 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Ik wil, ik wil, ik wil. Als je iets wilt, moet je betalen. Simpele wet van vraag en aanbod. Niemand dwingt je ergens toe. Als je het niet wilt betalen dan betaal je het niet en blijf je lekker zitten waar je zit.
Daarom zal ik dus ook niet meer op Nederland vliegen, bespaart me zo 200 euro zie ik wel om me heen.
pi_57754896
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:13 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Ik wil, ik wil, ik wil. Als je iets wilt, moet je betalen.
En als je geen vliegbelasting wilt, dan... ?
quote:
Simpele wet van vraag en aanbod.
quote:
Niemand dwingt je ergens toe.
Juist wel, dat is het hele probleem.
quote:
Als je het niet wilt betalen dan betaal je het niet en blijf je lekker zitten waar je zit.
Precies. Je hebt dus geen vrije keus om tegen een afgesproken prijs van de diensten van een luchtvaartmaatschappij gebruik te maken, en die maatschappij heeft niet de vrije keus om jou diensten aan te bieden voor een prijs die zij redelijk vindt. Dat heet dwang.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:34:20 #87
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_57755247
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:01 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Daarom zal ik dus ook niet meer op Nederland vliegen, bespaart me zo 200 euro zie ik wel om me heen.
Denk ook dat ik niet op Nederland vlieg als ik een keer terug ga naar Nederland. Laat ze maar verekken hoor. Die stomme groene lobby.
mai pen rai
pi_57755377
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:34 schreef niet_links het volgende:

[..]

Die stomme groene lobby.
Feit is wel dat vliegen niet echt goed voor het milieu is. Men zou toch kritisch kunnen kijken of je nu wel in alle gevallen het vliegtuig zou moeten pakken, als er bijvoorbeeld een goed alternatief is in bijv. de Thalys. Bijvoorbeeld dus vluchten van minder dan 1000 km richting Duitsland en Frankrijk.

De vraag is of zo´n belasting de manier is.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:02:38 #89
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_57755668
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Feit is wel dat vliegen niet echt goed voor het milieu is. Men zou toch kritisch kunnen kijken of je nu wel in alle gevallen het vliegtuig zou moeten pakken, als er bijvoorbeeld een goed alternatief is in bijv. de Thalys. Bijvoorbeeld dus vluchten van minder dan 1000 km richting Duitsland en Frankrijk.

De vraag is of zo´n belasting de manier is.
Leven is ook slecht voor het milieu, het zijn van die onzin belastingen. Stel dat ze nu echt wat met dat geld zouden doen dan nog. Het is geldklopperij. Andere landen doen het niet dus Nederland moet het ook niet je verziekt gewoon je eigen land.
mai pen rai
pi_57755752
quote:
Op dinsdag 1 april 200809:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Feit is wel dat vliegen niet echt goed voor het milieu is. Men zou toch kritisch kunnen kijken of je nu wel in alle gevallen het vliegtuig zou moeten pakken, als er bijvoorbeeld een goed alternatief is in bijv. de Thalys. Bijvoorbeeld dus vluchten van minder dan 1000 km richting Duitsland en Frankrijk.

De vraag is of zo´n belasting de manier is.
er zijn wel meer dingen niet goed voor het mileu, maar zolang de Nederlandse politiek lekker het beste kindje van de klas wil zijn met zijn 16 miljoen inwoners en er in een land als Indonesie met 250 miljoen niet gekeken wordt naar enige vorm van het sparen van het milieu is het compleet nutteloos. Ze kunnen dan beter geld aan Indonesie geven, da's ook weggegooid namelijk.
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:11:54 #91
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_57755807
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:08 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

er zijn wel meer dingen niet goed voor het mileu, maar zolang de Nederlandse politiek lekker het beste kindje van de klas wil zijn met zijn 16 miljoen inwoners en er in een land als Indonesie met 250 miljoen niet gekeken wordt naar enige vorm van het sparen van het milieu is het compleet nutteloos. Ze kunnen dan beter geld aan Indonesie geven, da's ook weggegooid namelijk.
Zelfde hier in Thailand, je kan beter wat verbeteren in dat soort landen (hoewel ze het eigenlijk zelf moeten doen). Maar goed dat kleine beetje wat Nederland doet valt gewoon in het niet wat er gebeurd in landen zoals Indonesie, Thailand, China. Dan kan je wel je burgers uitzuigen maar het levert per saldo niets op.
mai pen rai
pi_57755969
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:02 schreef niet_links het volgende:

[..]

Leven is ook slecht voor het milieu, het zijn van die onzin belastingen. Stel dat ze nu echt wat met dat geld zouden doen dan nog. Het is geldklopperij. Andere landen doen het niet dus Nederland moet het ook niet je verziekt gewoon je eigen land.
Dat bedoel ik nu.....men kijkt alleen maar naar die belastingen (die ik ook onzin vind). Maar je kan dus wel kritisch naar je vliegtuiggebruik kijken...bedoel ik dus.... En dan zeker binnen een straal van 1000 kilometers. Je zal toch ergens moeten beginnen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:22:35 #93
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_57755995
TVP
pi_57756599
quote:
Op dinsdag 1 april 200810:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nu.....men kijkt alleen maar naar die belastingen (die ik ook onzin vind). Maar je kan dus wel kritisch naar je vliegtuiggebruik kijken...bedoel ik dus.... En dan zeker binnen een straal van 1000 kilometers. Je zal toch ergens moeten beginnen ?
het ligt er ook weer aan waar je die 1000 km vliegt. In Europa kun je zoiets vervangen met treinen, maar 1000 km hier in Indonesie is onmogelijk af te leggen in een tijd die ook maar een beetje in de buurt komt van het vliegtuig (inclusief alle reistijd van en naar vliegvelden)
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:17:23 #95
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_57756935
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nu.....men kijkt alleen maar naar die belastingen (die ik ook onzin vind). Maar je kan dus wel kritisch naar je vliegtuiggebruik kijken...bedoel ik dus.... En dan zeker binnen een straal van 1000 kilometers. Je zal toch ergens moeten beginnen ?
Daar heb je gelijk in hoor, ben ik het ook mee eens. Hier wordt er wel veel gevlogen nog binnen die 1000 km maar dat ligt aan het wegennet.
mai pen rai
  maandag 1 september 2008 @ 19:16:19 #96
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61299436
quote:
Europa tegen voortbestaan vliegtaks na 2012

AMSTERDAM - De Europese Commissie ziet na 2012 geen goede redenen voor het voortbestaan van milieubelastingen op vliegen, zoals de omstreden Nederlandse vliegtaks. Dit zei een Europese beleidsambtenaar maandag.

In 2012 gaat de luchtvaart deelnemen aan het Europese systeem voor emissiehandel. Hiermee moet de uitstoot van het broeikasgas CO2 door vliegtuigen worden teruggedrongen.

"Als emissiehandel er is, zijn er geen redenen voor het in stand houden van andere belastingen", zei David Batchelor die als beleidsambtenaar werkzaam is op het directoraat-generaal Transport van de Europese Commissie op een conferentie over het onderwerp in Amsterdam. Hij wees erop dat dit het officiële beleid van de commissie is.

De Europese Commissie steunt met deze opstelling Schiphol-topman Gerlach Cerfontaine. In augustus zei deze ook al dat de vliegtaks na invoering van de emissiehandel moet worden afgeschaft. Premier Jan-Peter Balkenende zei toen in een reactie dat het nog te vroeg was "om uitspraken te doen".

De Nederlandse vliegtaks is op 1 juli ingevoerd. Reizigers betalen afhankelijk van de bestemming 11,25 euro of 45 euro per reis.
Bron

Dus eerst 12.000 mensen werkeloos maken om vervolgens door Europa gedwongen te worden hem na een paar jaar weer af te schaffen. Nee dit kabinet is goed bezig
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61299959
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Dus eerst 12.000 mensen werkeloos maken om vervolgens door Europa gedwongen te worden hem na een paar jaar weer af te schaffen. Nee dit kabinet is goed bezig
Ach, zij hadden de kritiek allang gehoord, maar tegen de tijd dat europa ingrijpt, hebben zij al genoeg gegraaid en is er een nieuw kabinet gekomen.
pi_61300488
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Iedereen met maar een beetje inzicht in economie kon dit zien aankomen! Mensen vliegen massaal net over de grens en alle budgetairliners verdwijnen uit Nederland. Dit kost de Nederlandse staat uiteindelijk veel meer dan het oplevert en het is slecht voor het milieu, omdat mensen nu allemaal verder gaan reizen om vanaf dld en be op te stappen en dan vaak alsnog via schiphol nar hun bestemming vliegen.

Een idiote maatregel, die niet lang stand kan houden, als men slim is komt met er nog op terug nu de schade deels nog kan worden teruggedraaid!
Helaas zal het terugdraaien van de maatregel niet meer helpen. Vele Nederlanders hebben de service van andere vliegvelden ervaren, de lagere airport belastingen en de goedkopere parkeermogelijkheden.
En qua tijd ben je nauwelijks meer kwijt, tenzij je vlakbij Amsterdam woont. Om een klant weer terug te krijgen kost 10tallen malen meer moeite dan het verliezen van klanten.

De aangerichtte schade zal voor een groot deel permanent zijn, misschien kan de vrijkomende capaciteit gebruikt worden voor het vervoeren en opvangen van asiel zoekers.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_61301185
hihi, dubbel post
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61301200
12.000 en het restje. indirect zullen er nog meer verdwijnen.

wat ze winnen met de vliegtax verliezen ze aan de andere kant aan uitkeringen. zo dom is het kabinet.

Het volgende slachtoffer: Air Berlin stopt met vluchten vanaf Amsterdam vanaf de 1ste van de volgende maand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')