abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61965485
En Nederland/Schiphol zal tov internationaal ook wel weer een plaatsje of meer gaan dalen qua passagiersaantallen. Buiten Nederland zal het ze interesseren wat de politiek doet om de economie hier om zeep te helpen, sterker nog ze juichen het toe en zorgen dat elders de zaakjes wel doorgaan.

Deze regering is er duidelijk niet voor de burger, je geeft je burger toch geen boete voor een welverdiende vakantie? (oeps vergeet de btw op pretparken)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 28 september 2008 @ 11:19:36 #152
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_61966323
Ik vraag me af hoe geld mensen nu uitgeven om de vliegtaks te vermijden.
Voor mij is Munster of Duseldorf ongeveer een half uur verder rijden.

Maar parkeren is in Munster dan wel weer de helft goedkoper, voor 3 weken, ivm Schiphol.

@kawotski De overheid vindt een weekje naar de Veluwe wel voldoende denk ik.
Geeft ook weer wat extra omzet aan de achterban van de Chirstenunie

Het zal wel meevallen met de plaatsjes op de ranglijsnten. Schiphol moet het toch hebben van tranfers.
Volgens mij betalen die geen vliegtaks.
Voor Nederland alleen is Schiphol veel te groot, het is een hub voor de rest van Europa.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_61966844
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:19 schreef DiRadical het volgende:
Ik vraag me af hoe geld mensen nu uitgeven om de vliegtaks te vermijden.
Voor mij is Munster of Duseldorf ongeveer een half uur verder rijden.

Maar parkeren is in Munster dan wel weer de helft goedkoper, voor 3 weken, ivm Schiphol.
Afgelopen zomer gegaan, met de ICE. Kostte 18 euro. Alleen zeer onhandig met bagage... En de verbindingen zijn ook verre van perfect. Volgende keer misschien toch maar met de auto.
quote:
Het zal wel meevallen met de plaatsjes op de ranglijsnten. Schiphol moet het toch hebben van tranfers.
Volgens mij betalen die geen vliegtaks.
Voor Nederland alleen is Schiphol veel te groot, het is een hub voor de rest van Europa.
En dat is dus waarschijnlijk wat ze willen bereiken. Donder de NLpassagiers weg en je hebt genoeg ruimte en capaciteit voor transfers en vrachtvervoer. En besparing op controlepersoneel.
pi_61967767
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Afgelopen zomer gegaan, met de ICE. Kostte 18 euro. Alleen zeer onhandig met bagage... En de verbindingen zijn ook verre van perfect. Volgende keer misschien toch maar met de auto.
[..]

En dat is dus waarschijnlijk wat ze willen bereiken. Donder de NLpassagiers weg en je hebt genoeg ruimte en capaciteit voor transfers en vrachtvervoer. En besparing op controlepersoneel.
Controle personeel hebben ze toch wel. Tot op het irritante toe. Soms heb ik wel eens het idee dat het een dat de beveiliging op Schiphol het toevluchtsoord voor alle no-no's van de nederlandse arbeidsmarkt is. Veel te veel nutteloos personeel. Maar dat is nou net het punt waarop ze niet willen bezuinigen.

Meer plek voor vrachtvervoer? Juist tegenovergesteld. Minder passagiers betekend kleinere vliegtuigen of uitval van vluchten. Delta bijvoorbeeld heeft jaren lang gevlogen met 2 (boeing) 767's en 1 757 in het zomer schema. In het winterschema met 1 767 en een 757. Door uitval van passagiers via AMS zijn ze nu van plan om ook het winterschema door te gaan zetten in de zomer. Daardoor verdwijnt er dus een mogelijkheid tot vracht op een passagiersvliegtuig die niet opgevangen gaat worden. (jaarlijks wordt er 40 tot 45% van alle vracht gevlogen via Pax vliegtuigen).
Die vracht blijft er wel maar dat gaat dan via Frankfurt / London / Parijs. 1 vlucht /maatschappij maakt nog geen zomer. Maar zodra de rest ook deze daling gaat krijgen zullen er meer gaan volgen.

Vrachtmaatschappijen als EL-AL cargo en Polar Air / Atlas verleggen ook hun hub naar Luik en zelfs Leipzig. Alles wordt geweerd op dit moment en er komt voorlopig niets voor terug. Panalpina zal dat gat niet gaan opvangen over een jaar. En maatschappijen denken eerder aan verkassen of vluchten verleggen dan via het dure Schiphol te vliegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:11:37 #155
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_65778475
dit topic is weer actueel, want wat iedereen al voorspelde is gebeurd. massaonslagen, massale vlucht van passagiers naar naburige landen (bv Weeze airport aantallen passagiers ruim verdubbeld) vele bedrijven en maatschappijen mijden Nederland. Gigantische strop voor de schatkist en de economie aan misgelopen inkomsten

Nu zal de vliegtax waarschijnlijk weer afgeschaft worden, maar veel kwaad is al geschied. Hier zou wat mij betreft een parlementaire enquete op zijn plaats zijn!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:13:32 #156
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:42:57 #157
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_65782046
Kut Wouter Bos. Opzouten met die gast.
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:54:16 #158
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_65786631
Goede topic-kick.
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)__.html?pageNumber=3

"Paul Tang (PvdA) houdt juist vast aan de taks. „Als Eurlings er vanaf wil, komt hij ons tegen.” PvdA-minister van Financiën Wouter Bos reageerde verbaasd. „De taks staat in het regeerakkoord. Die afschaffen lijkt me heel bijzonder.” "
20% minder vertrekkende passagiers binnen een jaar is anders ook heel bijzonder.

En het ergste voor Schiphol is nog dat er een goede kans is dat ze die mensen ook nooit meer terugzien. In het verleden was het voor veel mensen min of meer vanzelfsprekend dat, als je ging vliegen, dat je vanaf Schiphol vertrok. Toen het opeens duurder werd door de taks zijn mensen wakker geschud en om zich heen gaan kijken, en nu ziet een redelijk grote groep in dat het zowel goedkoper als dichterbij is om vanuit Belgie of Duitsland te vliegen.

Ik denk dat er redelijk wat voor nodig is om die mensen weer naar Schiphol te krijgen, zelfs als de vliegtaks er weer vanaf gaat...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_65787218
De economische crisis is ook heel bijzonder...

Ik ben er voor dat ze de vliegtax er in houden. Als schiphol dan echt tienduizenden mensen gaan ontslaan, en volgend jaar er een miljardentekort is in de begroting door deze blunder, dan is de kans tenminste wat groter dat er niet meer op pvda wordt gekozen.

Zelfs zonder vliegtax zal ik niet meer voor schiphol kiezen tegenwoordig.
pi_65789845
Aan het feit dat parkeren, een biertje, of een broodje schreeuwend duur is op Schiphol ligt het zeker niet ? Aan het feit dat als je geland bent op schiphol je eerst 30 minuten moet taxien en vervolgens 20 minuten naar de bagageband moet lopen ligt het volgens Schiphol ook niet ? Aan het feit dat, als je dan eindelijk bij de bagageband bent, je nog 20 minuten moet wachten op je bagage ligt het volgens Schiphol ook niet ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65792022
En daarna ook nog eens 30 minuten voor douane ... maar dat speelt ook vast niet mee..
pi_65792907
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:23 schreef indahnesia.com het volgende:
En daarna ook nog eens 30 minuten voor douane ... maar dat speelt ook vast niet mee..
Of 2 marechaussees bij de paspoortcontrole terwijl er net een paar volle 747´s geland zijn, speelt waarschijnlijk ook niet mee
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65815406
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Aan het feit dat parkeren, een biertje, of een broodje schreeuwend duur is op Schiphol ligt het zeker niet ? Aan het feit dat als je geland bent op schiphol je eerst 30 minuten moet taxien en vervolgens 20 minuten naar de bagageband moet lopen ligt het volgens Schiphol ook niet ? Aan het feit dat, als je dan eindelijk bij de bagageband bent, je nog 20 minuten moet wachten op je bagage ligt het volgens Schiphol ook niet ?
't is een simpel optelsommetje waardoor de passagier Schiphol links laat liggen. Als er betere en goedkopere alternatieven zijn... De fout die de regering maakt is dat ze het geld niet daadwerkelijk aan een beter milieu besteden en daardoor zal de passagier zich ook nog een keer extra achter zijn/haar oren krabben, als passagier heb je toch al de mogelijkheid om zgn je co2 uitstoot af te kopen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')