abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2008 @ 08:09:13 #101
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61313312
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Al die onstslagen moeten straks ook weerergens anders aan de bak, vaak is het laaggeschoold werk en zullen velen in een uitkering vallen. Dit gaat de Nederlandse overheid vele miljarden kosten!
Maar goed dat die vliegtax er dan is, kan het daarvan worden betaald.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 2 september 2008 @ 08:30:15 #102
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_61313515
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:08 schreef Red_85 het volgende:
12.000 en het restje. indirect zullen er nog meer verdwijnen.

wat ze winnen met de vliegtax verliezen ze aan de andere kant aan uitkeringen. zo dom is het kabinet.

Het volgende slachtoffer: Air Berlin stopt met vluchten vanaf Amsterdam vanaf de 1ste van de volgende maand.

Ongelofelijk hoe dit kabinet Nederland kapot maakt zonder blikken of blozen
  FOK!fotograaf dinsdag 2 september 2008 @ 08:35:38 #103
13368 NiGeLaToR
pi_61313578
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 08:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ongelofelijk hoe dit kabinet Nederland kapot maakt zonder blikken of blozen
Toch stemmen we massaal op die zelfde mafketels elke paar jaar... elke keer vinden we 't nix met z'n allen en elke keer stemmen we toch weer op dezelfde grote partijen.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:47:20 #104
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_61315783
Vliegen is sowieso absurd goedkoop.
Niet zo gek met zoveel overheidssubsidie.

Onmiddelijk accijns en BTW op kerosine invoeren in heel Europa, net zoals op automobiliteit.
Natuurlijk mag je ook de accijns en BTW op brandstoffen voor auto's afschafffen, dat heb ik liever. Maar ik acht de kans erg klein.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_61328286
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef DiRadical het volgende:
Vliegen is sowieso absurd goedkoop.
dus omdat iets goedkoop kan moet je het maar belasten.. je kan het beter omdraaien, overige producten en diensten zijn achterlijk duur omdat ze overbelast worden. Daarnaast kijk jij maar eens wat voor belastingen er op vliegtickets zit, je bent zeker miljonair dat je het goedkoop vind.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 2 september 2008 @ 19:52:15 #106
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_61328642
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef DiRadical het volgende:
Onmiddelijk accijns en BTW op kerosine invoeren in heel Europa, net zoals op automobiliteit.
Ja, laten we dat eens gaan doen. Maar dan wil ik je ook niet horen janken dat de prijzen in de winkels omhoog schieten. Enig idee wat er allemaal als luchtvracht het land binnenkomt wat jij in de winkels koopt?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 2 september 2008 @ 20:32:15 #107
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_61329801
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 08:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Maar goed dat die vliegtax er dan is, kan het daarvan worden betaald.
Je ziet er alweer een mooie herverdelingstaak van de overheid liggen. Die ambtenaren doen dat ook allemaal gratis zeker?
pi_61330290
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 19:52 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Ja, laten we dat eens gaan doen. Maar dan wil ik je ook niet horen janken dat de prijzen in de winkels omhoog schieten. Enig idee wat er allemaal als luchtvracht het land binnenkomt wat jij in de winkels koopt?
Daar hebben mensen die niet in de luchtvracht werken/ gewerkt hebben geen weet van. Jij weet dat, ik weet dat, onze collega's van de verschillende overslagstations weten dat. Luchtvracht is het ondergeschoven kindje van de logistiek. 'alles gaat met de boot' he.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61330456
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef DiRadical het volgende:
Vliegen is sowieso absurd goedkoop.
Niet zo gek met zoveel overheidssubsidie.

Onmiddelijk accijns en BTW op kerosine invoeren in heel Europa, net zoals op automobiliteit.
Natuurlijk mag je ook de accijns en BTW op brandstoffen voor auto's afschafffen, dat heb ik liever. Maar ik acht de kans erg klein.
Je moet het omdraaien. Omdat er op vliegen 'geen' belasting zit is het relatief goedkoop in jou ogen. Gooien de gelegaliseerde criminelen (de politiek) van deze wereld de accijnzen en btw's overal af is het allemaal goedkoop. Alles wordt veel bereikbaarder voor iedereen. Dat is wat wij nastreven als mens maar niet de politiek. terwijl zij dat zouden moeten doen.

nee, belastingen op vliegen moeten we niet gaan doen. vliegen is te belangrijk geworden voor de mens, halen we die mogelijkheid weg doormiddel van het duurder te maken, maken we alles duurder. Kleding, voedsel, electronica, bloemen en het belangrijkste, de industriele producten die gebruikt worden bij alles. de mensheid krijgt het heel moeilijk dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 september 2008 @ 21:34:05 #110
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_61331807
't Nieuwsbericht op zich komt me iets te dramatisch over om objectief te zijn, het klinkt meer alsof Schiphol een duidelijk signaal wil afgeven via de media.
- 12000 banen is echt ontzettend veel.
- En natuurlijk voornamelijk laagopgeleide banen, want dat is de groep die het moeilijkst te bemiddelen is en de politiek het meeste hoofdbrekens bezorgt.
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:47 schreef Oud_student het volgende:
Helaas zal het terugdraaien van de maatregel niet meer helpen. Vele Nederlanders hebben de service van andere vliegvelden ervaren, de lagere airport belastingen en de goedkopere parkeermogelijkheden.
En qua tijd ben je nauwelijks meer kwijt, tenzij je vlakbij Amsterdam woont. Om een klant weer terug te krijgen kost 10tallen malen meer moeite dan het verliezen van klanten.
Idd. Tot voor kort zou het in de meeste mensen niet eens zijn opgekomen om vanuit Duitsland of Belgie te vliegen, of je moest praktisch tegen de grens aanwonen. Tegenwoordig hoor ik van collega's en op verjaardagen steeds meer dit alternatief genoemd worden, en de ervaringen zijn overwegend positief. Dus het genereert ook nog eens nadelige mond-op-mond reclame voor Schiphol. En dat allemaal voor een paar rotcenten (in verhouding met de totale prijs is het een peuleschil) waar ze ook nog eens helemaal niets van terugzien.

Als ik Schiphol "was", zou ik ook behoorlijk pissed zijn
quote:
De aangerichtte schade zal voor een groot deel permanent zijn, misschien kan de vrijkomende capaciteit gebruikt worden voor het vervoeren en opvangen van asiel zoekers.
Precies, er schijnt potentie te zitten aan deze kant...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_61334184
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:34 schreef HenryHill het volgende:
't Nieuwsbericht op zich komt me iets te dramatisch over om objectief te zijn, het klinkt meer alsof Schiphol een duidelijk signaal wil afgeven via de media.
- 12000 banen is echt ontzettend veel.
- En natuurlijk voornamelijk laagopgeleide banen, want dat is de groep die het moeilijkst te bemiddelen is en de politiek het meeste hoofdbrekens bezorgt.

(...)
Als ik Schiphol "was", zou ik ook behoorlijk pissed zijn

Hoe kan het dan zijn dat Boekel en de Neree tot deze conclusie is gekomen? Niet Schiphol maar deze mensen zijn tot deze conclusie gekomen. Onafhankelijk ingehuurd om te onderzoeken wat de uitkomsten van de tax waren. De Schiphol Group heeft de uitkomst overgenomen en daar komen die 12.000 banen vandaan. Objectief dus zeker wel.

En pissed off is de Schiphol Group. Ik kan me niet voorstellen dat ze 'ondergronds' niet bezig zijn met het voorbereiden van nog een mogelijkheid om deze tax te stoppen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 september 2008 @ 00:28:53 #112
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61336927
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 20:32 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Je ziet er alweer een mooie herverdelingstaak van de overheid liggen. Die ambtenaren doen dat ook allemaal gratis zeker?
Je sarcasmemeter kapot?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_61337010
Ach, als ze een gezin hebben en een hypotheek, dan lapt het CDA wel bij, lees ik net.
Make my day!
pi_61352807
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:32 schreef agter het volgende:
Ach, als ze een gezin hebben en een hypotheek, dan lapt het CDA wel bij, lees ik net.
Met het geld van de tickettax
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61358857
schiphol binnen kort de downgraded tot een vliegveld voor pezier vliegtuigjes zoals Lelystad?

Ik zie nu al dat het aantal vluchten van uit Schotland naar Nederland al is afgenomen. Voorheen ging easyjet toch een paar keer per dag van Edinburgh naar Schiphol en nu nog maar 1 keer per dag en de prijs is omhoog gegaan. Ook vanaf Glasgow en Prestwick waar er volgens mij helemaal niet meer door prijs vechters gevlogen word op Nederland.
Ryan Ayr vliegt nog van Aberdeen op Eelde maar hoe lang dat nog duurt hangt af van de bezettingsgraad.
  donderdag 4 september 2008 @ 15:20:23 #116
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_61376608
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 19:41 schreef kawotski het volgende:

[..]

dus omdat iets goedkoop kan moet je het maar belasten.. je kan het beter omdraaien, overige producten en diensten zijn achterlijk duur omdat ze overbelast worden. Daarnaast kijk jij maar eens wat voor belastingen er op vliegtickets zit, je bent zeker miljonair dat je het goedkoop vind.
Vliegen is in verhouding erg goedkoop.
En dat is leuk voor mensen die veel vliegen, maar ik, als iemand die niet veel vliegt, betaal daardoor te veel belasting op ander zaken. De overheid doet niet anders dan zaken belasten die in hun ogen te goedkoop zijn (alcohol\tabak\benzine) en subsidiëren wat ze te duur vinden (het OV).

Als het invoeren van een, zeer lage, vliegtax als 12.000 banen kost.
Hoeveel banen kostten de accijnzen op autobrandstof dan wel niet.
100.000 ?
500.000 ?
Blijkbaar vinden we dat allemaal wel normaal.
Toch pleit niemand voor het volledig afschaffen van die belastingen.
Maar als er enige belasting wordt geheven op kerosine of een ticket verkondigd Schiphol meteen dat dit economsiche rampspoed gaat geven in Nederland.
Ik denk dat dit wel meevalt, zeker als we het in Europees verband invoeren.
En dat sperciebonen uit Kenia misschien niet meer in de supermarkt liggen is jammer, maar zeker niet onoverkomelijk.

Ik zou liever zien dat de accijnzen op brandstoffen volledig afgeschaft worden doe er meteen de subsidies op OV erbij.
Dan zullen we zien welk vervoermiddel de beste prijs\prestatie verhouding heeft.
Maar dat zal niet zo gauw gebeuren en tot die tijd zie ik niet in waarom kerosine anders belast moet worden dan benzine of diesel
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 4 september 2008 @ 16:29:36 #117
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_61378284
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.

Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.

Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_61378435
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.

Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.

Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
Ja, want die vliegtax word echt 100% besteed aan milieuverbetering
  donderdag 4 september 2008 @ 17:02:15 #119
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_61379148
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want die vliegtax word echt 100% besteed aan milieuverbetering
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat 11 en 45 euro peanuts is, en dat het absoluut onzin is dat mensen voor dat bedrag omrijden naar een ander vliegveld. Daarmee houd je jezelf enorm voor de gek. Het maakt mij niet eens zoveel uit of dat geld in het milieu gestopt wordt, het wordt er ietsje onaantrekkelijker van.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_61381257
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.
Het is de druppel die de emmer doet overlopen:
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:47 schreef Oud_student het volgende:
Helaas zal het terugdraaien van de maatregel niet meer helpen. Vele Nederlanders hebben de service van andere vliegvelden ervaren, de lagere airport belastingen en de goedkopere parkeermogelijkheden.
En qua tijd ben je nauwelijks meer kwijt, tenzij je vlakbij Amsterdam woont. Om een klant weer terug te krijgen kost 10tallen malen meer moeite dan het verliezen van klanten.

De aangerichtte schade zal voor een groot deel permanent zijn, misschien kan de vrijkomende capaciteit gebruikt worden voor het vervoeren en opvangen van asiel zoekers.
quote:
Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.
En wat deed de maker van deze film, Al Gore ?
Juist: de wereld rondvliegen met of zonder gebruikmaking van zijn prive-jet en 25 x zoveel energie gebruiken als de gemiddelde Amerikaan (die opzich al wereldrecordhouder is)
quote:
Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
Vliegen zal vanzelf duurder worden door de duurdere brandstof, vliegmaatschappijen lijden nu al verlies.
I.pv. dat de overheid tegensturing geeft aan de economie doet zij het omgekeerde hetgeen destabiliserend werkt. In Italie subsidieert de overheid Al Italia, wat een vule nationalistische fascisten
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_61382605
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.
Voor 18 euro kan je een treinretourtje nemen naar dusseldorf. En als je vertrekt vanuit duitsland zijn de tickets ook goedkoper en luchthavenbelasting is lager.
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:20 schreef DiRadical het volgende:

Als het invoeren van een, zeer lage, vliegtax als 12.000 banen kost.
Hoeveel banen kostten de accijnzen op autobrandstof dan wel niet.
100.000 ?
500.000 ?
Blijkbaar vinden we dat allemaal wel normaal.
Toch pleit niemand voor het volledig afschaffen van die belastingen.
Maar als er enige belasting wordt geheven op kerosine of een ticket verkondigd Schiphol meteen dat dit economsiche rampspoed gaat geven in Nederland.
De brandstofprijzen worden doorberekend aan klanten, mensen die rijden voor hun werk krijgen het vergoed en bij elke brandstofverhoging zie je altijd reacties over een bepaald kwartje. Afgelopen jaren onder een steen gezeten?

En, grootste verschil met luchtvaart is, er is geen alternatief. Even naar belgie/duitsland rijden om te tanken zit er niet bij. Even naar belgie/duitsland hoppen om daar een vliegtuig in te stappen wel.
Voor 1 persoon die z'n verre reis van honderden euro's in het buitenland koopt, zal de overheid dus 5-10 mensen moeten hebben die gewoon op schiphol blijven vliegen.
Ja, de korte vluchtjes blijven misschien wel, maar de dure reizen

Bedrijfjes die failliet gaan, halen het nieuws niet. Een luchthaven dat mensen moet ontslaan wel.
pi_61423007
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.

Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.

Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
Ik zou het ook fantastisch vinden als de EU ook daadwerkelijk voor de hele eu een belasting gaat invoeren en dat ook daadwerkelijk gaat gebruiken voor het verbeteren van het milieu. Daar ben ik onherroepelijk voor. Ik werk in de luchtvaart en ik weet hoe smerig het kan zijn..

MAAR er is voor een scheve verhouding gezorgd doormiddel van het in 1 land in te voeren en te zeggen: ' buren hier heb je onze problemen en jullie zoeken het maar uit'.

Jij zegt verder dat je denkt dat het niet uit gaat maken. maar leg mij nou eens uit waarom Corendon, Air Berlin en Ryan Air van de NL'se bodem verdwijnen, De Noord Amerikaanse carriers kleinere vliegtuigen gaan inzetten en de groei van Schiphol ineens stopt. En dat terwijl ALLE luchthavens om ons heen een toestroom van passagiers krijgen.

Wat jij denkt gaat dus niet op in deze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61423071
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:27 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat dus, maar toch niet.

Ik wist dat het er veel waren maar meer dan 60.000?
Waarvan dus 1/5 gaat verdwijnen door een onzinnige maatregel.
Gad-ver-dam-me
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61423318
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarvan dus 1/5 gaat verdwijnen door een onzinnige maatregel.
Gad-ver-dam-me
en de uitkeringen van die mensen gaat ook kosten. ik vraag het met eigenlijk af wat de staat het aan uitkeringen de staat gaat kosten.

De berekende opbrengsten zijn 350mln. de economische schade volgens de berekeningen van Boekel en de Neree is 1 miljard (dus 190mln aan misgelopen btw inkomsten) en wat is de gemiddelde uitkering van onze laaggeschoolde arbeidsloze medemens?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61424830
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

en de uitkeringen van die mensen gaat ook kosten. ik vraag het met eigenlijk af wat de staat het aan uitkeringen de staat gaat kosten.

De berekende opbrengsten zijn 350mln. de economische schade volgens de berekeningen van Boekel en de Neree is 1 miljard (dus 190mln aan misgelopen btw inkomsten) en wat is de gemiddelde uitkering van onze laaggeschoolde arbeidsloze medemens?
Of je nou de kleuterschool al niet doorkwam of met een zilveren lepel in je kont doorhuppelde tot een professoraat, het blijft ¤ 1.236,86 voor een gezin en ¤ 865,80 voor een alleenstaande
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61425536
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Of je nou de kleuterschool al niet doorkwam of met een zilveren lepel in je kont doorhuppelde tot een professoraat, het blijft ¤ 1.236,86 voor een gezin en ¤ 865,80 voor een alleenstaande
thanks.

1236.86*12= 14842,32 per persoon *12.000 = 178.107.840

afgerond 178+190= 368 mln

Dat betekend dus dat de maatregel nu al 18mln kost. Maar die banen die verloren zijn gegaan hadden ook weer inkomstenbelasting kunnen opleveren.

De maatregel leverd dus helemaal niets op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61438012
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De maatregel levert dus helemaal niets op.
jawel, het ging de overheid in 1e instantie niet om het geld (ahem..) maar om het milieu en dat er minder zou gevlogen worden vanaf de Nederlandse luchthavens, dat gaat ze redelijk lukken dan..

(dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is bevestigd gelukkig weer eens mijn vermoedens, maar ja, het zijn allemaal topbestuurders, topambtenaren.. dus wie ben ik..)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 7 september 2008 @ 02:44:06 #128
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61441284
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef DiRadical het volgende:
Vliegen is sowieso absurd goedkoop.
Niet zo gek met zoveel overheidssubsidie.

Onmiddelijk accijns en BTW op kerosine invoeren in heel Europa, net zoals op automobiliteit.
Natuurlijk mag je ook de accijns en BTW op brandstoffen voor auto's afschafffen, dat heb ik liever. Maar ik acht de kans erg klein.
Het logge bestuurssysteem, dat de EU heet, zal dit pas in 2012 doen.

Over laksheid gesproken:
  zondag 7 september 2008 @ 13:39:01 #129
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_61446521
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je sarcasmemeter kapot?
Zal hem idd eens na laten kijken
  zondag 7 september 2008 @ 13:49:45 #130
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_61446746
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:19 schreef Big_Yin het volgende:
Ik zie nu al dat het aantal vluchten van uit Schotland naar Nederland al is afgenomen. Voorheen ging easyjet toch een paar keer per dag van Edinburgh naar Schiphol en nu nog maar 1 keer per dag en de prijs is omhoog gegaan. Ook vanaf Glasgow en Prestwick waar er volgens mij helemaal niet meer door prijs vechters gevlogen word op Nederland.
Ryan Ayr vliegt nog van Aberdeen op Eelde maar hoe lang dat nog duurt hangt af van de bezettingsgraad.
Waarschijnlijk is er hier gewoon geen markt voor Schotland. Globespan heeft ook een half jaartje geprobeerd om van Schotland naar Schiphol te vliegen, hetgeen geen succes is gebleken. En als Easyjet elke vlucht vol had weten te krijgen, hadden ze die vluchten echt wel behouden. Dit heeft dus niks met die vliegtax te maken (want dit speelde ruim voor de vliegtax plaats), maar gewoon met het lage passagiersaanbod op die routes.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 7 september 2008 @ 21:01:54 #131
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_61458144
Als de vliegtax overigens een milieumaatregel zou zijn, dan moet de belasting geheven worden op de routes waar alternatieven voor zijn. Er is geen alternatief voor en vlucht naar azie, amerika, etc.. , maar wel een alternatief voor korte vluchten. De lange vluchten zal men toch blijven vliegen, als je d korte vluchte zwaarder belast daarintegen is men veel meer genegen om bijvoorbeeld de auto te nemen. Dus waarom dan niet 45 euro erbij voor een korte vlucht en 11 voor een lange ipv andersom!

Ik vlieg tegenwoordig regelmatig naar Munchen voor mijn werk, als mijn werkgever mij een hotelnacht vergoed dan ben ik best bereid om de auto te nemen. Heb ik ook nog een lekker verzetje met 200+ op de autobahn! .
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 7 september 2008 @ 23:29:29 #132
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61463348
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.

Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.

Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
Wat denk je lekker simpel. Als je met vier man op vakantie gaat is dat al ¤180 belasting. Bovenop alle andere toeslagen en belastingen. De prijs van een ticket bestaat voor ¤60 uit toeslagen en belastingen, dit is gewoon de spreekwoordelijke druppel. Als een gezin met in totaal 4 personen naar de VS wilt, scheelt een klein beetje omrijden je ¤180. Veel mensen doen dat gewoon.

Overigens, denken dat de vliegtax bij draagt aan een beter milieu is echt zeer naïef.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_61466433
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat denk je lekker simpel. Als je met vier man op vakantie gaat is dat al ¤180 belasting. Bovenop alle andere toeslagen en belastingen. De prijs van een ticket bestaat voor ¤60 uit toeslagen en belastingen, dit is gewoon de spreekwoordelijke druppel. Als een gezin met in totaal 4 personen naar de VS wilt, scheelt een klein beetje omrijden je ¤180. Veel mensen doen dat gewoon.

Overigens, denken dat de vliegtax bij draagt aan een beter milieu is echt zeer naïef.
idd, mensen vliegen toch wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 september 2008 @ 11:26:40 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_61469650
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat denk je lekker simpel. Als je met vier man op vakantie gaat is dat al ¤180 belasting. Bovenop alle andere toeslagen en belastingen. De prijs van een ticket bestaat voor ¤60 uit toeslagen en belastingen, dit is gewoon de spreekwoordelijke druppel. Als een gezin met in totaal 4 personen naar de VS wilt, scheelt een klein beetje omrijden je ¤180. Veel mensen doen dat gewoon.

Overigens, denken dat de vliegtax bij draagt aan een beter milieu is echt zeer naïef.
Dat, en het is ook heerlijk hypocriet. Want alle vrachtvliegtuigen en transitpassagiers hoeven het niet te betalen. Want dat zou pas echt de doodsteek zijn voor Schiphol
pi_61470069
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.

Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.

Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
dat denk jij.
al voor de vliegtax vloog ik al vanaf duitsland en nu zeker, het was al goedkoper en straks helemaal.

daarnaast zou ik uit principe liever mijn geld uitgeven aan vervoerskosten dan aan een belachelijke vliegtax.
waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig, dit kan wel eens een nog grotere klap betekenen voor schiphol dan men nu denkt.

als ze nu met schiphol gewoon een niet dwingend beleid opleggen om milieu technisch progressief bezig te zijn dan was het veel beter geweest, zou schiphol ook wel wat voor voelen om al een beetje voor te lopen op toekomstig eu beleid.

nu worden ze keihard genaaid
pi_61470158
quote:
Op zondag 7 september 2008 21:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als de vliegtax overigens een milieumaatregel zou zijn, dan moet de belasting geheven worden op de routes waar alternatieven voor zijn. Er is geen alternatief voor en vlucht naar azie, amerika, etc.. , maar wel een alternatief voor korte vluchten. De lange vluchten zal men toch blijven vliegen, als je d korte vluchte zwaarder belast daarintegen is men veel meer genegen om bijvoorbeeld de auto te nemen. Dus waarom dan niet 45 euro erbij voor een korte vlucht en 11 voor een lange ipv andersom!

Ik vlieg tegenwoordig regelmatig naar Munchen voor mijn werk, als mijn werkgever mij een hotelnacht vergoed dan ben ik best bereid om de auto te nemen. Heb ik ook nog een lekker verzetje met 200+ op de autobahn! .
alternatieve....

kijk als ik van enschede naar het westen moet dan koste een treinkaartje met korting 26 euro (retour).
als ik met onze zuinige auto ga dan ben ik 25 euro kwijt maar ik ben niet afhankelijk van de trein.

als ik geen korting meer krijg kost dat retourtje 45 euro, dan is de auto in mijn eentje al goedkoper, laat staan met 4 mensen in de auto.

op vakantie in spanje reis ik wel met de trein, betaal je ontzettend weinig voor een kaartje waardoor het erg rendabel is.

ik wil best met de trein, lekker krantje en kop koffie en relaxen, moeten ze wel wat aan de prijzen doen (minimaal 3x verlagen)
pi_61470181
quote:
Op maandag 8 september 2008 07:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

idd, mensen vliegen toch wel.
Waarom dan paniek berichten van banenverlies etc ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 8 september 2008 @ 11:53:40 #138
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_61470246
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarom dan paniek berichten van banenverlies etc ?
Omdat ze ook via andere luchthavens kunnen vliegen. Dacht dat jij wel slim genoeg was om dat zelf te verzinnen.
mai pen rai
pi_61470403
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarom dan paniek berichten van banenverlies etc ?
Omdat mensen vliegen vanaf de buurlanden
  maandag 8 september 2008 @ 13:26:13 #140
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_61472210
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:27 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Voor 18 euro kan je een treinretourtje nemen naar dusseldorf. En als je vertrekt vanuit duitsland zijn de tickets ook goedkoper en luchthavenbelasting is lager.
[..]

De brandstofprijzen worden doorberekend aan klanten, mensen die rijden voor hun werk krijgen het vergoed en bij elke brandstofverhoging zie je altijd reacties over een bepaald kwartje. Afgelopen jaren onder een steen gezeten?
Ik heb het over het vollledig afschaffen van accijnzen en BTW op brandstof en niet over een luizige 8 eurocent. (fl 0,183 extra accijns op benzine)
Net zoals dat op kerosine het geval is.
Mischien kan ik mijn Diesel aanpassen zodat deze op Kerosine rijdt, maar dat zal wel weer verboden zijn

Daarnaast is de accijns na de invoering 3 jaar bevroren geweest, dus dat hebben we eigenlik wel terug gehad ( Las ik net )
quote:
En, grootste verschil met luchtvaart is, er is geen alternatief. Even naar belgie/duitsland rijden om te tanken zit er niet bij. Even naar belgie/duitsland hoppen om daar een vliegtuig in te stappen wel.
Voor 1 persoon die z'n verre reis van honderden euro's in het buitenland koopt, zal de overheid dus 5-10 mensen moeten hebben die gewoon op schiphol blijven vliegen.
Ja, de korte vluchtjes blijven misschien wel, maar de dure reizen

Bedrijfjes die failliet gaan, halen het nieuws niet. Een luchthaven dat mensen moet ontslaan wel.
In de grensstreek gaan er genoeg mensen even naar het buitenland om te tanken (of te winkelen in een Duitse supermarkt).
Sinds de invoering van de extra accijns op Diesel teaken vele vrachtwagen chauffeurs ook in België.
Dat scheelt toch weer een paar euro extra op een tank en ze moet er toch langs op weg naar Framrijk/Italië.
Dus de extra inkomsten die ons kabinet al lang weer uitgegeven had aan extra kinderopvang en extra zorgtoeslag vallen ook weer tegen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_61474410
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:53 schreef niet_links het volgende:

[..]

Omdat ze ook via andere luchthavens kunnen vliegen. Dacht dat jij wel slim genoeg was om dat zelf te verzinnen.
, tuurlijk kan men vanaf andere luchthavens vliegen. Alleen zie ik dat niet als een heel groot gevaar. De mensen voor wie het voor de invoering van de vliegtaks al loonde om bijvoorbeeld vanaf Dusseldorf te vertrekken zullen dat blijven doen. Vanaf de Randstad wordt het nogal bewerkelijk (tijd en geld, maar met name extra reistijd) om hetzij naar een Duits cq een Belgisch vliegveld uit te wijken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61474601
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

, tuurlijk kan men vanaf andere luchthavens vliegen. Alleen zie ik dat niet als een heel groot gevaar. De mensen voor wie het voor de invoering van de vliegtaks al loonde om bijvoorbeeld vanaf Dusseldorf te vertrekken zullen dat blijven doen. Vanaf de Randstad wordt het nogal bewerkelijk (tijd en geld, maar met name extra reistijd) om hetzij naar een Duits cq een Belgisch vliegveld uit te wijken.
Mooi. Als jij dat niet ziet als een groot gevaar dan zal het wel loslopen. Alle onderzoeken en waarschuwingen kunnen ingetrokken worden.

Dat het juist voor de mensen in de randstad, dankzij de vliegtax, wel weer loont om via andere landen te gaan. Met z'n tweetjes scheelt het al 90 euro vliegtax bij verre reizen. Neem dan nog bij dat je minder luchthavenbelasting betaald in het buitenland, en nog eens voordeliger aan tickets kan geraken. Dan heb je een extra halve vakantiedag snel terugverdiend.

Het heeft mij in ieder geval 400 euro per persoon minder gekost door via dusseldorf te gaan.
pi_61475078
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:20 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Mooi. Als jij dat niet ziet als een groot gevaar dan zal het wel loslopen. Alle onderzoeken en waarschuwingen kunnen ingetrokken worden.

Dat het juist voor de mensen in de randstad, dankzij de vliegtax, wel weer loont om via andere landen te gaan. Met z'n tweetjes scheelt het al 90 euro vliegtax bij verre reizen. Neem dan nog bij dat je minder luchthavenbelasting betaald in het buitenland, en nog eens voordeliger aan tickets kan geraken. Dan heb je een extra halve vakantiedag snel terugverdiend.

Het heeft mij in ieder geval 400 euro per persoon minder gekost door via dusseldorf te gaan.
Schiphol is sowieso een 'dure' luchthaven. Dat zul je mij niet horen ontkennen. Het blijft een feit dat een KLM ticket goedkoper is via bijvoorbeeld Dusseldorf (dus de pure ticketprijs). Dan is alleen de vraag in hoeverre men dat op laat wegen tegenover de extra reistijd naar het vliegveld etc. Ik denk dat dat nog wel zal meevallen. Bovendien vind ik het een beetje makkelijk roepen van Schiphol, dat banen en passagiers verlies nu allemaal komt door een toeslag van 11 cq. 45 euro.

Ik denk eerder dat het een combinatie van factoren is.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61481751
Een ticket naar Sydney (Australie) was 2 jaar geleden in september nog 1125 all-in, nu kost mij dit 1500 euro.. daarvan dus 45 euro onzinbelasting.
Wordt dan maar niet mijn familie bezoeken die destijds zijn geemigreerd omdat er hier geen werk was.. de grap is dat ik nu amper nog een ticket kan betalen notabene om familie te bezoeken, bedankt kabinet, ik waardeer dit heel erg dat ik nu nog meer moet werken om hetzelfde te kunnen..

gelukkig gaat het kabinet het verstandig uitgeven.. not (lees voorlichting aan marokkanen hoe je met ambulancebroeders moet omgaan die je broertje zn leven proberen te redden..)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_61482463
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Schiphol is sowieso een 'dure' luchthaven. Dat zul je mij niet horen ontkennen. Het blijft een feit dat een KLM ticket goedkoper is via bijvoorbeeld Dusseldorf (dus de pure ticketprijs). Dan is alleen de vraag in hoeverre men dat op laat wegen tegenover de extra reistijd naar het vliegveld etc. Ik denk dat dat nog wel zal meevallen. Bovendien vind ik het een beetje makkelijk roepen van Schiphol, dat banen en passagiers verlies nu allemaal komt door een toeslag van 11 cq. 45 euro.

Ik denk eerder dat het een combinatie van factoren is.
Dat is de combi van een dure luchthaven en veel concurrentie in de regio. Schiphol heeft het een aantal jaren kunnen verbloemen dat ze een dure waren doormiddel van 10x achter elkaar europeeskampioen luchthaven te worden. alleen Charles de Gaule en Heathrow waren duurder. Maar door de tickettax is Schiphol de duurste geworden. en nu loont het ook om naar het buitenland te reizen om daar de reis te starten. Dat was eerst minder en dus ook de drempel minder groot. In de grensregio was het eerst rendabel en in de randstad niet echt. Nu ben je een dief van je eigen portomonee als je in de grensstreek woont en je gaat vliegen via Amsterdam en in de randstad wordt het nu ook rendabel om een andere luchthaven te kiezen. Het bewijs is de afgelopen zomer geleverd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 27 september 2008 @ 19:46:14 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_61956849
De eerste gevolgen van de vliegtaks zijn al te merken. Zo heeft Dusseldorf al 62% meer Nederlanders vervoerd dan vorig jaar en Dusseldorf Weeze maar liefst 300% meer Nederlanders.

Doel van de vliegtaks was om de mensen minder te laten vliegen, dit blijkt dus echter niet te gebeuren. Mensen vliegen alleen van andere luchthavens.
  zaterdag 27 september 2008 @ 19:56:03 #147
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_61957099
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:46 schreef Blik het volgende:
De eerste gevolgen van de vliegtaks zijn al te merken. Zo heeft Dusseldorf al 62% meer Nederlanders vervoerd dan vorig jaar en Dusseldorf Weeze maar liefst 300% meer Nederlanders.

Doel van de vliegtaks was om de mensen minder te laten vliegen, dit blijkt dus echter niet te gebeuren. Mensen vliegen alleen van andere luchthavens.
Goh verrassend

Nu is het nog wachten op de reactie uit Den Haag, dat ze dit helemaal niet aan hadden zien komen
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:37:53 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_61959528
En Brussel 74% meer passagiers. Ben benieuwd hoe het zit met Charleroi
pi_61962017
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:56 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Goh verrassend

Nu is het nog wachten op de reactie uit Den Haag, dat ze dit helemaal niet aan hadden zien komen
Den Haag zal het wel een succes noemen omdat ze alleen maar naar de effecten in Nederland kijken.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_61964772
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:46 schreef Blik het volgende:
De eerste gevolgen van de vliegtaks zijn al te merken. Zo heeft Dusseldorf al 62% meer Nederlanders vervoerd dan vorig jaar en Dusseldorf Weeze maar liefst 300% meer Nederlanders.

Doel van de vliegtaks was om de mensen minder te laten vliegen, dit blijkt dus echter niet te gebeuren. Mensen vliegen alleen van andere luchthavens.
Tja, welkom in Nederland, met een stelletje NIMBY's aan de macht.
pi_61965485
En Nederland/Schiphol zal tov internationaal ook wel weer een plaatsje of meer gaan dalen qua passagiersaantallen. Buiten Nederland zal het ze interesseren wat de politiek doet om de economie hier om zeep te helpen, sterker nog ze juichen het toe en zorgen dat elders de zaakjes wel doorgaan.

Deze regering is er duidelijk niet voor de burger, je geeft je burger toch geen boete voor een welverdiende vakantie? (oeps vergeet de btw op pretparken)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 28 september 2008 @ 11:19:36 #152
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_61966323
Ik vraag me af hoe geld mensen nu uitgeven om de vliegtaks te vermijden.
Voor mij is Munster of Duseldorf ongeveer een half uur verder rijden.

Maar parkeren is in Munster dan wel weer de helft goedkoper, voor 3 weken, ivm Schiphol.

@kawotski De overheid vindt een weekje naar de Veluwe wel voldoende denk ik.
Geeft ook weer wat extra omzet aan de achterban van de Chirstenunie

Het zal wel meevallen met de plaatsjes op de ranglijsnten. Schiphol moet het toch hebben van tranfers.
Volgens mij betalen die geen vliegtaks.
Voor Nederland alleen is Schiphol veel te groot, het is een hub voor de rest van Europa.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_61966844
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:19 schreef DiRadical het volgende:
Ik vraag me af hoe geld mensen nu uitgeven om de vliegtaks te vermijden.
Voor mij is Munster of Duseldorf ongeveer een half uur verder rijden.

Maar parkeren is in Munster dan wel weer de helft goedkoper, voor 3 weken, ivm Schiphol.
Afgelopen zomer gegaan, met de ICE. Kostte 18 euro. Alleen zeer onhandig met bagage... En de verbindingen zijn ook verre van perfect. Volgende keer misschien toch maar met de auto.
quote:
Het zal wel meevallen met de plaatsjes op de ranglijsnten. Schiphol moet het toch hebben van tranfers.
Volgens mij betalen die geen vliegtaks.
Voor Nederland alleen is Schiphol veel te groot, het is een hub voor de rest van Europa.
En dat is dus waarschijnlijk wat ze willen bereiken. Donder de NLpassagiers weg en je hebt genoeg ruimte en capaciteit voor transfers en vrachtvervoer. En besparing op controlepersoneel.
pi_61967767
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Afgelopen zomer gegaan, met de ICE. Kostte 18 euro. Alleen zeer onhandig met bagage... En de verbindingen zijn ook verre van perfect. Volgende keer misschien toch maar met de auto.
[..]

En dat is dus waarschijnlijk wat ze willen bereiken. Donder de NLpassagiers weg en je hebt genoeg ruimte en capaciteit voor transfers en vrachtvervoer. En besparing op controlepersoneel.
Controle personeel hebben ze toch wel. Tot op het irritante toe. Soms heb ik wel eens het idee dat het een dat de beveiliging op Schiphol het toevluchtsoord voor alle no-no's van de nederlandse arbeidsmarkt is. Veel te veel nutteloos personeel. Maar dat is nou net het punt waarop ze niet willen bezuinigen.

Meer plek voor vrachtvervoer? Juist tegenovergesteld. Minder passagiers betekend kleinere vliegtuigen of uitval van vluchten. Delta bijvoorbeeld heeft jaren lang gevlogen met 2 (boeing) 767's en 1 757 in het zomer schema. In het winterschema met 1 767 en een 757. Door uitval van passagiers via AMS zijn ze nu van plan om ook het winterschema door te gaan zetten in de zomer. Daardoor verdwijnt er dus een mogelijkheid tot vracht op een passagiersvliegtuig die niet opgevangen gaat worden. (jaarlijks wordt er 40 tot 45% van alle vracht gevlogen via Pax vliegtuigen).
Die vracht blijft er wel maar dat gaat dan via Frankfurt / London / Parijs. 1 vlucht /maatschappij maakt nog geen zomer. Maar zodra de rest ook deze daling gaat krijgen zullen er meer gaan volgen.

Vrachtmaatschappijen als EL-AL cargo en Polar Air / Atlas verleggen ook hun hub naar Luik en zelfs Leipzig. Alles wordt geweerd op dit moment en er komt voorlopig niets voor terug. Panalpina zal dat gat niet gaan opvangen over een jaar. En maatschappijen denken eerder aan verkassen of vluchten verleggen dan via het dure Schiphol te vliegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:11:37 #155
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_65778475
dit topic is weer actueel, want wat iedereen al voorspelde is gebeurd. massaonslagen, massale vlucht van passagiers naar naburige landen (bv Weeze airport aantallen passagiers ruim verdubbeld) vele bedrijven en maatschappijen mijden Nederland. Gigantische strop voor de schatkist en de economie aan misgelopen inkomsten

Nu zal de vliegtax waarschijnlijk weer afgeschaft worden, maar veel kwaad is al geschied. Hier zou wat mij betreft een parlementaire enquete op zijn plaats zijn!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:13:32 #156
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:42:57 #157
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_65782046
Kut Wouter Bos. Opzouten met die gast.
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:54:16 #158
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_65786631
Goede topic-kick.
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)__.html?pageNumber=3

"Paul Tang (PvdA) houdt juist vast aan de taks. „Als Eurlings er vanaf wil, komt hij ons tegen.” PvdA-minister van Financiën Wouter Bos reageerde verbaasd. „De taks staat in het regeerakkoord. Die afschaffen lijkt me heel bijzonder.” "
20% minder vertrekkende passagiers binnen een jaar is anders ook heel bijzonder.

En het ergste voor Schiphol is nog dat er een goede kans is dat ze die mensen ook nooit meer terugzien. In het verleden was het voor veel mensen min of meer vanzelfsprekend dat, als je ging vliegen, dat je vanaf Schiphol vertrok. Toen het opeens duurder werd door de taks zijn mensen wakker geschud en om zich heen gaan kijken, en nu ziet een redelijk grote groep in dat het zowel goedkoper als dichterbij is om vanuit Belgie of Duitsland te vliegen.

Ik denk dat er redelijk wat voor nodig is om die mensen weer naar Schiphol te krijgen, zelfs als de vliegtaks er weer vanaf gaat...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_65787218
De economische crisis is ook heel bijzonder...

Ik ben er voor dat ze de vliegtax er in houden. Als schiphol dan echt tienduizenden mensen gaan ontslaan, en volgend jaar er een miljardentekort is in de begroting door deze blunder, dan is de kans tenminste wat groter dat er niet meer op pvda wordt gekozen.

Zelfs zonder vliegtax zal ik niet meer voor schiphol kiezen tegenwoordig.
pi_65789845
Aan het feit dat parkeren, een biertje, of een broodje schreeuwend duur is op Schiphol ligt het zeker niet ? Aan het feit dat als je geland bent op schiphol je eerst 30 minuten moet taxien en vervolgens 20 minuten naar de bagageband moet lopen ligt het volgens Schiphol ook niet ? Aan het feit dat, als je dan eindelijk bij de bagageband bent, je nog 20 minuten moet wachten op je bagage ligt het volgens Schiphol ook niet ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65792022
En daarna ook nog eens 30 minuten voor douane ... maar dat speelt ook vast niet mee..
pi_65792907
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:23 schreef indahnesia.com het volgende:
En daarna ook nog eens 30 minuten voor douane ... maar dat speelt ook vast niet mee..
Of 2 marechaussees bij de paspoortcontrole terwijl er net een paar volle 747´s geland zijn, speelt waarschijnlijk ook niet mee
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65815406
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Aan het feit dat parkeren, een biertje, of een broodje schreeuwend duur is op Schiphol ligt het zeker niet ? Aan het feit dat als je geland bent op schiphol je eerst 30 minuten moet taxien en vervolgens 20 minuten naar de bagageband moet lopen ligt het volgens Schiphol ook niet ? Aan het feit dat, als je dan eindelijk bij de bagageband bent, je nog 20 minuten moet wachten op je bagage ligt het volgens Schiphol ook niet ?
't is een simpel optelsommetje waardoor de passagier Schiphol links laat liggen. Als er betere en goedkopere alternatieven zijn... De fout die de regering maakt is dat ze het geld niet daadwerkelijk aan een beter milieu besteden en daardoor zal de passagier zich ook nog een keer extra achter zijn/haar oren krabben, als passagier heb je toch al de mogelijkheid om zgn je co2 uitstoot af te kopen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')