Maar goed dat die vliegtax er dan is, kan het daarvan worden betaald.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Al die onstslagen moeten straks ook weerergens anders aan de bak, vaak is het laaggeschoold werk en zullen velen in een uitkering vallen. Dit gaat de Nederlandse overheid vele miljarden kosten!
quote:Op maandag 1 september 2008 20:08 schreef Red_85 het volgende:
12.000 en het restje. indirect zullen er nog meer verdwijnen.
wat ze winnen met de vliegtax verliezen ze aan de andere kant aan uitkeringen. zo dom is het kabinet.
Het volgende slachtoffer: Air Berlin stopt met vluchten vanaf Amsterdam vanaf de 1ste van de volgende maand.
Toch stemmen we massaal op die zelfde mafketels elke paar jaar... elke keer vinden we 't nix met z'n allen en elke keer stemmen we toch weer op dezelfde grote partijen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ongelofelijk hoe dit kabinet Nederland kapot maakt zonder blikken of blozen![]()
dus omdat iets goedkoop kan moet je het maar belasten.. je kan het beter omdraaien, overige producten en diensten zijn achterlijk duur omdat ze overbelast worden. Daarnaast kijk jij maar eens wat voor belastingen er op vliegtickets zit, je bent zeker miljonair dat je het goedkoop vind.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef DiRadical het volgende:
Vliegen is sowieso absurd goedkoop.
Ja, laten we dat eens gaan doen. Maar dan wil ik je ook niet horen janken dat de prijzen in de winkels omhoog schieten. Enig idee wat er allemaal als luchtvracht het land binnenkomt wat jij in de winkels koopt?quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef DiRadical het volgende:
Onmiddelijk accijns en BTW op kerosine invoeren in heel Europa, net zoals op automobiliteit.
Je ziet er alweer een mooie herverdelingstaak van de overheid liggen. Die ambtenaren doen dat ook allemaal gratis zeker?quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Maar goed dat die vliegtax er dan is, kan het daarvan worden betaald.
Daar hebben mensen die niet in de luchtvracht werken/ gewerkt hebben geen weet van. Jij weet dat, ik weet dat, onze collega's van de verschillende overslagstations weten dat. Luchtvracht is het ondergeschoven kindje van de logistiek. 'alles gaat met de boot' he.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:52 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ja, laten we dat eens gaan doen. Maar dan wil ik je ook niet horen janken dat de prijzen in de winkels omhoog schieten. Enig idee wat er allemaal als luchtvracht het land binnenkomt wat jij in de winkels koopt?
Je moet het omdraaien. Omdat er op vliegen 'geen' belasting zit is het relatief goedkoop in jou ogen. Gooien de gelegaliseerde criminelen (de politiek) van deze wereld de accijnzen en btw's overal af is het allemaal goedkoop. Alles wordt veel bereikbaarder voor iedereen. Dat is wat wij nastreven als mens maar niet de politiek. terwijl zij dat zouden moeten doen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef DiRadical het volgende:
Vliegen is sowieso absurd goedkoop.
Niet zo gek met zoveel overheidssubsidie.
Onmiddelijk accijns en BTW op kerosine invoeren in heel Europa, net zoals op automobiliteit.
Natuurlijk mag je ook de accijns en BTW op brandstoffen voor auto's afschafffen, dat heb ik liever. Maar ik acht de kans erg klein.
Idd. Tot voor kort zou het in de meeste mensen niet eens zijn opgekomen om vanuit Duitsland of Belgie te vliegen, of je moest praktisch tegen de grens aanwonen. Tegenwoordig hoor ik van collega's en op verjaardagen steeds meer dit alternatief genoemd worden, en de ervaringen zijn overwegend positief. Dus het genereert ook nog eens nadelige mond-op-mond reclame voor Schiphol. En dat allemaal voor een paar rotcenten (in verhouding met de totale prijs is het een peuleschil) waar ze ook nog eens helemaal niets van terugzien.quote:Op maandag 1 september 2008 19:47 schreef Oud_student het volgende:
Helaas zal het terugdraaien van de maatregel niet meer helpen. Vele Nederlanders hebben de service van andere vliegvelden ervaren, de lagere airport belastingen en de goedkopere parkeermogelijkheden.
En qua tijd ben je nauwelijks meer kwijt, tenzij je vlakbij Amsterdam woont. Om een klant weer terug te krijgen kost 10tallen malen meer moeite dan het verliezen van klanten.
Precies, er schijnt potentie te zitten aan deze kant...quote:De aangerichtte schade zal voor een groot deel permanent zijn, misschien kan de vrijkomende capaciteit gebruikt worden voor het vervoeren en opvangen van asiel zoekers.
Hoe kan het dan zijn dat Boekel en de Neree tot deze conclusie is gekomen? Niet Schiphol maar deze mensen zijn tot deze conclusie gekomen. Onafhankelijk ingehuurd om te onderzoeken wat de uitkomsten van de tax waren. De Schiphol Group heeft de uitkomst overgenomen en daar komen die 12.000 banen vandaan. Objectief dus zeker wel.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:34 schreef HenryHill het volgende:
't Nieuwsbericht op zich komt me iets te dramatisch over om objectief te zijn, het klinkt meer alsof Schiphol een duidelijk signaal wil afgeven via de media.
- 12000 banen is echt ontzettend veel.
- En natuurlijk voornamelijk laagopgeleide banen, want dat is de groep die het moeilijkst te bemiddelen is en de politiek het meeste hoofdbrekens bezorgt.
(...)
Als ik Schiphol "was", zou ik ook behoorlijk pissed zijn
Je sarcasmemeter kapot?quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:32 schreef SchoppenKoning het volgende:
[..]
Je ziet er alweer een mooie herverdelingstaak van de overheid liggen. Die ambtenaren doen dat ook allemaal gratis zeker?
Met het geld van de tickettaxquote:Op woensdag 3 september 2008 00:32 schreef agter het volgende:
Ach, als ze een gezin hebben en een hypotheek, dan lapt het CDA wel bij, lees ik net.
Vliegen is in verhouding erg goedkoop.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:41 schreef kawotski het volgende:
[..]
dus omdat iets goedkoop kan moet je het maar belasten.. je kan het beter omdraaien, overige producten en diensten zijn achterlijk duur omdat ze overbelast worden. Daarnaast kijk jij maar eens wat voor belastingen er op vliegtickets zit, je bent zeker miljonair dat je het goedkoop vind.
Ja, want die vliegtax word echt 100% besteed aan milieuverbeteringquote:Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.![]()
![]()
Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.
Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat 11 en 45 euro peanuts is, en dat het absoluut onzin is dat mensen voor dat bedrag omrijden naar een ander vliegveld. Daarmee houd je jezelf enorm voor de gek. Het maakt mij niet eens zoveel uit of dat geld in het milieu gestopt wordt, het wordt er ietsje onaantrekkelijker van.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want die vliegtax word echt 100% besteed aan milieuverbetering
Het is de druppel die de emmer doet overlopen:quote:Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.![]()
![]()
quote:Op maandag 1 september 2008 19:47 schreef Oud_student het volgende:
Helaas zal het terugdraaien van de maatregel niet meer helpen. Vele Nederlanders hebben de service van andere vliegvelden ervaren, de lagere airport belastingen en de goedkopere parkeermogelijkheden.
En qua tijd ben je nauwelijks meer kwijt, tenzij je vlakbij Amsterdam woont. Om een klant weer terug te krijgen kost 10tallen malen meer moeite dan het verliezen van klanten.
De aangerichtte schade zal voor een groot deel permanent zijn, misschien kan de vrijkomende capaciteit gebruikt worden voor het vervoeren en opvangen van asiel zoekers.
En wat deed de maker van deze film, Al Gore ?quote:Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.
Vliegen zal vanzelf duurder worden door de duurdere brandstof, vliegmaatschappijen lijden nu al verlies.quote:Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
Voor 18 euro kan je een treinretourtje nemen naar dusseldorf. En als je vertrekt vanuit duitsland zijn de tickets ook goedkoper en luchthavenbelasting is lager.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.![]()
![]()
De brandstofprijzen worden doorberekend aan klanten, mensen die rijden voor hun werk krijgen het vergoed en bij elke brandstofverhoging zie je altijd reacties over een bepaald kwartje. Afgelopen jaren onder een steen gezeten?quote:Op donderdag 4 september 2008 15:20 schreef DiRadical het volgende:
Als het invoeren van een, zeer lage, vliegtax als 12.000 banen kost.
Hoeveel banen kostten de accijnzen op autobrandstof dan wel niet.
100.000 ?
500.000 ?
Blijkbaar vinden we dat allemaal wel normaal.
Toch pleit niemand voor het volledig afschaffen van die belastingen.
Maar als er enige belasting wordt geheven op kerosine of een ticket verkondigd Schiphol meteen dat dit economsiche rampspoed gaat geven in Nederland.
Ik zou het ook fantastisch vinden als de EU ook daadwerkelijk voor de hele eu een belasting gaat invoeren en dat ook daadwerkelijk gaat gebruiken voor het verbeteren van het milieu. Daar ben ik onherroepelijk voor. Ik werk in de luchtvaart en ik weet hoe smerig het kan zijn..quote:Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.![]()
![]()
Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.
Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
Waarvan dus 1/5 gaat verdwijnen door een onzinnige maatregel.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat dus, maar toch niet.
Ik wist dat het er veel waren maar meer dan 60.000?
en de uitkeringen van die mensen gaat ook kosten. ik vraag het met eigenlijk af wat de staat het aan uitkeringen de staat gaat kosten.quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarvan dus 1/5 gaat verdwijnen door een onzinnige maatregel.
Gad-ver-dam-me
Of je nou de kleuterschool al niet doorkwam of met een zilveren lepel in je kont doorhuppelde tot een professoraat, het blijft ¤ 1.236,86 voor een gezin en ¤ 865,80 voor een alleenstaandequote:Op zaterdag 6 september 2008 11:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
en de uitkeringen van die mensen gaat ook kosten. ik vraag het met eigenlijk af wat de staat het aan uitkeringen de staat gaat kosten.
De berekende opbrengsten zijn 350mln. de economische schade volgens de berekeningen van Boekel en de Neree is 1 miljard (dus 190mln aan misgelopen btw inkomsten) en wat is de gemiddelde uitkering van onze laaggeschoolde arbeidsloze medemens?
thanks.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Of je nou de kleuterschool al niet doorkwam of met een zilveren lepel in je kont doorhuppelde tot een professoraat, het blijft ¤ 1.236,86 voor een gezin en ¤ 865,80 voor een alleenstaande
jawel, het ging de overheid in 1e instantie niet om het geld (ahem..) maar om het milieu en dat er minder zou gevlogen worden vanaf de Nederlandse luchthavens, dat gaat ze redelijk lukken dan..quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De maatregel levert dus helemaal niets op.
Het logge bestuurssysteem, dat de EU heet, zal dit pas in 2012 doen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:47 schreef DiRadical het volgende:
Vliegen is sowieso absurd goedkoop.
Niet zo gek met zoveel overheidssubsidie.
Onmiddelijk accijns en BTW op kerosine invoeren in heel Europa, net zoals op automobiliteit.
Natuurlijk mag je ook de accijns en BTW op brandstoffen voor auto's afschafffen, dat heb ik liever. Maar ik acht de kans erg klein.
Waarschijnlijk is er hier gewoon geen markt voor Schotland. Globespan heeft ook een half jaartje geprobeerd om van Schotland naar Schiphol te vliegen, hetgeen geen succes is gebleken. En als Easyjet elke vlucht vol had weten te krijgen, hadden ze die vluchten echt wel behouden. Dit heeft dus niks met die vliegtax te maken (want dit speelde ruim voor de vliegtax plaats), maar gewoon met het lage passagiersaanbod op die routes.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:19 schreef Big_Yin het volgende:
Ik zie nu al dat het aantal vluchten van uit Schotland naar Nederland al is afgenomen. Voorheen ging easyjet toch een paar keer per dag van Edinburgh naar Schiphol en nu nog maar 1 keer per dag en de prijs is omhoog gegaan. Ook vanaf Glasgow en Prestwick waar er volgens mij helemaal niet meer door prijs vechters gevlogen word op Nederland.
Ryan Ayr vliegt nog van Aberdeen op Eelde maar hoe lang dat nog duurt hangt af van de bezettingsgraad.
Wat denk je lekker simpel.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.![]()
![]()
Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.
Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
idd, mensen vliegen toch wel.quote:Op zondag 7 september 2008 23:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat denk je lekker simpel.Als je met vier man op vakantie gaat is dat al ¤180 belasting. Bovenop alle andere toeslagen en belastingen. De prijs van een ticket bestaat voor ¤60 uit toeslagen en belastingen, dit is gewoon de spreekwoordelijke druppel. Als een gezin met in totaal 4 personen naar de VS wilt, scheelt een klein beetje omrijden je ¤180. Veel mensen doen dat gewoon.
Overigens, denken dat de vliegtax bij draagt aan een beter milieu is echt zeer naïef.
Dat, en het is ook heerlijk hypocriet. Want alle vrachtvliegtuigen en transitpassagiers hoeven het niet te betalen. Want dat zou pas echt de doodsteek zijn voor Schipholquote:Op zondag 7 september 2008 23:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat denk je lekker simpel.Als je met vier man op vakantie gaat is dat al ¤180 belasting. Bovenop alle andere toeslagen en belastingen. De prijs van een ticket bestaat voor ¤60 uit toeslagen en belastingen, dit is gewoon de spreekwoordelijke druppel. Als een gezin met in totaal 4 personen naar de VS wilt, scheelt een klein beetje omrijden je ¤180. Veel mensen doen dat gewoon.
Overigens, denken dat de vliegtax bij draagt aan een beter milieu is echt zeer naïef.
dat denk jij.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:29 schreef Andromache het volgende:
De hele ophef over de vliegtax is zwaar overtrokken. Over wat voor bedragen hebben we het nu helemaal? 11 en 45? Voor die prijs rijd je echt niet om naar Duitsland, laat staan een land buiten de EU. Laat me niet lachen zeg.![]()
![]()
Het wordt hoog tijd dat mensen wat bewuster gaan nadenken over hun reisgedrag. Vliegen is verschrikkelijk vervuilend, maar veel mensen steken hun kop daarvoor in het zand. We doen allemaal zielig bij films als An inconvenient truth en Earth, maar als puntje bij paaltje komt, zijn mensen niet bereid om hun gedrag echt aan te passen. Slappe hap, niets meer en niets minder.
Op termijn zou ik het fantastisch vinden als elk EU-land de vliegtax hanteert, dat is wel de voorwaarde voor een slagen op lange termijn.
alternatieve....quote:Op zondag 7 september 2008 21:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als de vliegtax overigens een milieumaatregel zou zijn, dan moet de belasting geheven worden op de routes waar alternatieven voor zijn. Er is geen alternatief voor en vlucht naar azie, amerika, etc.. , maar wel een alternatief voor korte vluchten. De lange vluchten zal men toch blijven vliegen, als je d korte vluchte zwaarder belast daarintegen is men veel meer genegen om bijvoorbeeld de auto te nemen. Dus waarom dan niet 45 euro erbij voor een korte vlucht en 11 voor een lange ipv andersom!
Ik vlieg tegenwoordig regelmatig naar Munchen voor mijn werk, als mijn werkgever mij een hotelnacht vergoed dan ben ik best bereid om de auto te nemen. Heb ik ook nog een lekker verzetje met 200+ op de autobahn! .
Omdat ze ook via andere luchthavens kunnen vliegen. Dacht dat jij wel slim genoeg was om dat zelf te verzinnen.quote:Op maandag 8 september 2008 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom dan paniek berichten van banenverlies etc ?
Omdat mensen vliegen vanaf de buurlandenquote:Op maandag 8 september 2008 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom dan paniek berichten van banenverlies etc ?
Ik heb het over het vollledig afschaffen van accijnzen en BTW op brandstof en niet over een luizige 8 eurocent. (fl 0,183 extra accijns op benzine)quote:Op donderdag 4 september 2008 19:27 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Voor 18 euro kan je een treinretourtje nemen naar dusseldorf. En als je vertrekt vanuit duitsland zijn de tickets ook goedkoper en luchthavenbelasting is lager.
[..]
De brandstofprijzen worden doorberekend aan klanten, mensen die rijden voor hun werk krijgen het vergoed en bij elke brandstofverhoging zie je altijd reacties over een bepaald kwartje. Afgelopen jaren onder een steen gezeten?
In de grensstreek gaan er genoeg mensen even naar het buitenland om te tanken (of te winkelen in een Duitse supermarkt).quote:En, grootste verschil met luchtvaart is, er is geen alternatief. Even naar belgie/duitsland rijden om te tanken zit er niet bij. Even naar belgie/duitsland hoppen om daar een vliegtuig in te stappen wel.
Voor 1 persoon die z'n verre reis van honderden euro's in het buitenland koopt, zal de overheid dus 5-10 mensen moeten hebben die gewoon op schiphol blijven vliegen.
Ja, de korte vluchtjes blijven misschien wel, maar de dure reizen![]()
Bedrijfjes die failliet gaan, halen het nieuws niet. Een luchthaven dat mensen moet ontslaan wel.
quote:Op maandag 8 september 2008 11:53 schreef niet_links het volgende:
[..]
Omdat ze ook via andere luchthavens kunnen vliegen. Dacht dat jij wel slim genoeg was om dat zelf te verzinnen.
Mooi. Als jij dat niet ziet als een groot gevaar dan zal het wel loslopen. Alle onderzoeken en waarschuwingen kunnen ingetrokken worden.quote:Op maandag 8 september 2008 15:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
, tuurlijk kan men vanaf andere luchthavens vliegen. Alleen zie ik dat niet als een heel groot gevaar. De mensen voor wie het voor de invoering van de vliegtaks al loonde om bijvoorbeeld vanaf Dusseldorf te vertrekken zullen dat blijven doen. Vanaf de Randstad wordt het nogal bewerkelijk (tijd en geld, maar met name extra reistijd) om hetzij naar een Duits cq een Belgisch vliegveld uit te wijken.
Schiphol is sowieso een 'dure' luchthaven. Dat zul je mij niet horen ontkennen. Het blijft een feit dat een KLM ticket goedkoper is via bijvoorbeeld Dusseldorf (dus de pure ticketprijs). Dan is alleen de vraag in hoeverre men dat op laat wegen tegenover de extra reistijd naar het vliegveld etc. Ik denk dat dat nog wel zal meevallen. Bovendien vind ik het een beetje makkelijk roepen van Schiphol, dat banen en passagiers verlies nu allemaal komt door een toeslag van 11 cq. 45 euro.quote:Op maandag 8 september 2008 15:20 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Mooi. Als jij dat niet ziet als een groot gevaar dan zal het wel loslopen. Alle onderzoeken en waarschuwingen kunnen ingetrokken worden.
Dat het juist voor de mensen in de randstad, dankzij de vliegtax, wel weer loont om via andere landen te gaan. Met z'n tweetjes scheelt het al 90 euro vliegtax bij verre reizen. Neem dan nog bij dat je minder luchthavenbelasting betaald in het buitenland, en nog eens voordeliger aan tickets kan geraken. Dan heb je een extra halve vakantiedag snel terugverdiend.
Het heeft mij in ieder geval 400 euro per persoon minder gekost door via dusseldorf te gaan.
Dat is de combi van een dure luchthaven en veel concurrentie in de regio. Schiphol heeft het een aantal jaren kunnen verbloemen dat ze een dure waren doormiddel van 10x achter elkaar europeeskampioen luchthaven te worden. alleen Charles de Gaule en Heathrow waren duurder. Maar door de tickettax is Schiphol de duurste geworden. en nu loont het ook om naar het buitenland te reizen om daar de reis te starten. Dat was eerst minder en dus ook de drempel minder groot. In de grensregio was het eerst rendabel en in de randstad niet echt. Nu ben je een dief van je eigen portomonee als je in de grensstreek woont en je gaat vliegen via Amsterdam en in de randstad wordt het nu ook rendabel om een andere luchthaven te kiezen. Het bewijs is de afgelopen zomer geleverd.quote:Op maandag 8 september 2008 15:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Schiphol is sowieso een 'dure' luchthaven. Dat zul je mij niet horen ontkennen. Het blijft een feit dat een KLM ticket goedkoper is via bijvoorbeeld Dusseldorf (dus de pure ticketprijs). Dan is alleen de vraag in hoeverre men dat op laat wegen tegenover de extra reistijd naar het vliegveld etc. Ik denk dat dat nog wel zal meevallen. Bovendien vind ik het een beetje makkelijk roepen van Schiphol, dat banen en passagiers verlies nu allemaal komt door een toeslag van 11 cq. 45 euro.
Ik denk eerder dat het een combinatie van factoren is.
Goh verrassendquote:Op zaterdag 27 september 2008 19:46 schreef Blik het volgende:
De eerste gevolgen van de vliegtaks zijn al te merken. Zo heeft Dusseldorf al 62% meer Nederlanders vervoerd dan vorig jaar en Dusseldorf Weeze maar liefst 300% meer Nederlanders.
Doel van de vliegtaks was om de mensen minder te laten vliegen, dit blijkt dus echter niet te gebeuren. Mensen vliegen alleen van andere luchthavens.
Den Haag zal het wel een succes noemen omdat ze alleen maar naar de effecten in Nederland kijken.quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:56 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Goh verrassend
Nu is het nog wachten op de reactie uit Den Haag, dat ze dit helemaal niet aan hadden zien komen
Tja, welkom in Nederland, met een stelletje NIMBY's aan de macht.quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:46 schreef Blik het volgende:
De eerste gevolgen van de vliegtaks zijn al te merken. Zo heeft Dusseldorf al 62% meer Nederlanders vervoerd dan vorig jaar en Dusseldorf Weeze maar liefst 300% meer Nederlanders.
Doel van de vliegtaks was om de mensen minder te laten vliegen, dit blijkt dus echter niet te gebeuren. Mensen vliegen alleen van andere luchthavens.
Afgelopen zomer gegaan, met de ICE. Kostte 18 euro. Alleen zeer onhandig met bagage... En de verbindingen zijn ook verre van perfect. Volgende keer misschien toch maar met de auto.quote:Op zondag 28 september 2008 11:19 schreef DiRadical het volgende:
Ik vraag me af hoe geld mensen nu uitgeven om de vliegtaks te vermijden.
Voor mij is Munster of Duseldorf ongeveer een half uur verder rijden.
Maar parkeren is in Munster dan wel weer de helft goedkoper, voor 3 weken, ivm Schiphol.
En dat is dus waarschijnlijk wat ze willen bereiken. Donder de NLpassagiers weg en je hebt genoeg ruimte en capaciteit voor transfers en vrachtvervoer. En besparing op controlepersoneel.quote:Het zal wel meevallen met de plaatsjes op de ranglijsnten. Schiphol moet het toch hebben van tranfers.
Volgens mij betalen die geen vliegtaks.
Voor Nederland alleen is Schiphol veel te groot, het is een hub voor de rest van Europa.
Controle personeel hebben ze toch wel. Tot op het irritante toe. Soms heb ik wel eens het idee dat het een dat de beveiliging op Schiphol het toevluchtsoord voor alle no-no's van de nederlandse arbeidsmarkt is. Veel te veel nutteloos personeel. Maar dat is nou net het punt waarop ze niet willen bezuinigen.quote:Op zondag 28 september 2008 11:50 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Afgelopen zomer gegaan, met de ICE. Kostte 18 euro. Alleen zeer onhandig met bagage... En de verbindingen zijn ook verre van perfect. Volgende keer misschien toch maar met de auto.
[..]
En dat is dus waarschijnlijk wat ze willen bereiken. Donder de NLpassagiers weg en je hebt genoeg ruimte en capaciteit voor transfers en vrachtvervoer. En besparing op controlepersoneel.
20% minder vertrekkende passagiers binnen een jaar is anders ook heel bijzonder.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)__.html?pageNumber=3
"Paul Tang (PvdA) houdt juist vast aan de taks. „Als Eurlings er vanaf wil, komt hij ons tegen.” PvdA-minister van Financiën Wouter Bos reageerde verbaasd. „De taks staat in het regeerakkoord. Die afschaffen lijkt me heel bijzonder.” "
Of 2 marechaussees bij de paspoortcontrole terwijl er net een paar volle 747´s geland zijn, speelt waarschijnlijk ook niet meequote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:23 schreef indahnesia.com het volgende:
En daarna ook nog eens 30 minuten voor douane ... maar dat speelt ook vast niet mee..
't is een simpel optelsommetje waardoor de passagier Schiphol links laat liggen. Als er betere en goedkopere alternatieven zijn... De fout die de regering maakt is dat ze het geld niet daadwerkelijk aan een beter milieu besteden en daardoor zal de passagier zich ook nog een keer extra achter zijn/haar oren krabben, als passagier heb je toch al de mogelijkheid om zgn je co2 uitstoot af te kopen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Aan het feit dat parkeren, een biertje, of een broodje schreeuwend duur is op Schiphol ligt het zeker niet ? Aan het feit dat als je geland bent op schiphol je eerst 30 minuten moet taxien en vervolgens 20 minuten naar de bagageband moet lopen ligt het volgens Schiphol ook niet ? Aan het feit dat, als je dan eindelijk bij de bagageband bent, je nog 20 minuten moet wachten op je bagage ligt het volgens Schiphol ook niet ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |