En het wondertje van Kimquote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:54 schreef Webkim het volgende:
h_o_e_r_aKim!
Gefeliciteerd met jullie meiske!
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:54 schreef k_i_m het volgende:
Maar we zijn weer thuis hoor! En wat een hoop felicitaties!. Iedereen bedankt!!
Nou, dit is d'r dan hoor;
Dit is even een klein fotootje, als ik ooit nog een keer kracht heb zal ik wel een mooiere plaatsen.
Ze heet Lilah Marie (uitgesproken als Liela) en ze woog toch nog 3850 gram ondanks die buik die maar niet op gang wilde komen. Ik werd gisteren rond een uur of half 5 wakker door gebroken vliezen en uiteindelijk is ze om 1 voor 12 uur 's middags geboren met behulp van 5 man en een vacuumpomp wegens gebrek aan persweëen
. Dat was nog wel even heftig, zeker gezien het feit dat het stuk ervoor eigenlijk bijzonder soepel ging (half uur nadat ik wakker werd had ik al 5cm ontsluiting) maar dat post ik nog wel eens een keer in het bevallingsverhalentopic, wat ik nu eindelijk weer durf te lezen
.
Ik had me zo verheugd op bier, maar ik moet er nu niet aan denkenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:49 schreef sjak het volgende:
Wat een knapperd Kim!!!! Ik hoop dat je "ooit" weer kracht hebtg om nieuwe foto's te plaatsen
Voor nu even veel sterkte, laat je maar goed verwennen. (Je mag nu alles weer eten he!!!!)
Enne.... Kun je alweer lekker poepen?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:41 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik had me zo verheugd op bier, maar ik moet er nu niet aan denken. En die twee pakken chocolademelk per dag kunnen nu ook niet meer
.
Ik wil best wel. Zeker als ik het fotootje van Lilah ziequote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:42 schreef Popples het volgende:
kim wat een mooi meisje![]()
![]()
macka jij mag, als ET het toch nog even uitstelt
Bix, helemaal goed uitgelegd doorquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:21 schreef bixister het volgende:
madelieve, een meisje, leuk!!!wel een naar idee dat haar kinderen ooit dus mogelijk die nierziekte kunnen hebben.
mammietje, sommige aandoeningen zitten op een van de geslachtschromosomen. blijkbaar is dit iets dat madelieves vriend op zijn X-chromosoom heeft. nog even voor de duidelijkheid: de geslachtschromosomen van een meisje zijn XX, die van een jongetje XY. de moeder geeft altijd een X af bij de bevruchting; de vader een X of een Y. daarmee bepaalt hij in feite het geslacht van het kind. als het een jongetje wordt was de bijdrage van de vader dus een zaadcel met een Y, als het een meisje wordt heeft de vader een X-zaadcel meegegeven. in dit geval kan de erfelijke aandoening alleen meegegeven worden met de X van pa, dus dat kan alleen als het een meisje is. (of leg ik 't nu fout of veel te ingewikkeld uit madelieve?)
Als ik op jou moet wachten duurt het nog 3 wekenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
papa weet het nog niet helemaal hoor
Klinkt bekendquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:17 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als ik op jou moet wachten duurt het nog 3 weken
En wie zijn schuld is datquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ik heb wel het idee dat mijn vrouw al minimaal 3 jaar zwanger is
Die kan er niets aan doen dat jij plots superzaad produceertquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Van die dokter die zei dat de kans op een normale zwangerschap nihil was![]()
Ja IK ook niet. Ik had geen 'test je zaad' thuistestjequote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:29 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Die kan er niets aan doen dat jij plots superzaad produceert
Kijk daar liet jij dus een steek liggenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja IK ook niet. Ik had geen 'test je zaad' thuistestje
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:33 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Kijk daar liet jij dus een steek liggen
Laatste Loodjes Moedersquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:32 schreef geppie het volgende:
Even een vraag tussendoor: wat zijn LLM's
Ah, dan snap ik hem. Dan kan het meisje het dus doorgeven aan een zoon als ze de verkeerde x-chromosoom doorgeeft en een dochter zou opnieuw draagster zijn. Begrijp ik het zo goed?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:30 schreef Madelieve het volgende:
[..]
Bix, helemaal goed uitgelegd door!
Echt dat ik nooit meer ga poepenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
Enne.... Kun je alweer lekker poepen?![]()
van de zonnebank kun je idd ook een zwangerschapsmasker oplopenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:40 schreef geppie het volgende:
Gaan jullie eigenlijk weleens onder de zonnebank nu jullie zwanger zijn? En kan je hiervan ook een zwangerschapsmasker oplopen??
Moet je op je rug gaan liggen en dan proberen overend te komen om je om te draaienquote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:44 schreef Silmarwen het volgende:
k_i_m, wat een mooie naam en een prachtig meisje zeg!
Pff en poepen is overraterd.![]()
Ik las pas ergens, maar ik weet niet maar waar of wat precies, dat zwangerschapsmasker een beetje een fabeltje was. Een beetje als in het gebeurt zeer zelden.
Nu ga ik sowieso nooit en te nimmer onder ze zonnebank omdat ik dat eenmaal gedaan heb, bij zo'n zonnebank voor beginners en speciaal spul had gekregen blablabla en ik er verbrand onder vandaan kwam.Huidtype 1 en zonnebank gaan niet samen.
Pff Ik ben pas 28 en een halve week zwanger maar ik kijk steeds meer uit naar de bevalling. Alles beneden voelt bont en blauw, ik waggel als een idiot en kan amper nog normaal opstaan van de bank of uit de auto stappen. ;') Bovendien doet omdraaien standaard zeer. Maar verder voel ik me eigenlijk wel erg goed! Dus ik moet niet zo zeuren.
Jaquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ah, dan snap ik hem. Dan kan het meisje het dus doorgeven aan een zoon als ze de verkeerde x-chromosoom doorgeeft en een dochter zou opnieuw draagster zijn. Begrijp ik het zo goed?
Dat verrast me dan weer nietquote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:58 schreef LadyS het volgende:![]()
Hij heeft wel een hekel aan mijn popples, trouwens
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe dat nou gaat met volwassen mensen en knuffels in bed...
Toen je man voor de eerste keer the wild thing met je mocht doen, stond toen je popples ook mee te kijken?
Jamaar, dat is ook zo 25 jaar geledenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Zelfs mijn dochter van 4 wordt niet geboeid door my little pony
Ik lees toch stiekem nog even meequote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:20 schreef Leana het volgende:
Hey allemaal,
Ff een vraagje... Weet iemand of het uit maakt aan welek kant de placenta ligt voor het voelen van je baby, of in mijn geval baby's?
En kun je het bij een tweeling eerder voelen dan bij een eenling?
Groetjes,
Leana
Yep, daar heb ik ook al aan zitten denken, of zowieso natuurlijk haar eigen speelgoed (misschien vind ze ponies wel helemaal niet leukquote:Op zondag 23 maart 2008 10:12 schreef Popples het volgende:
Llewella ik voelde de kleine ook eerst aan 2 kanten, nu past echt niet meer.
tja hier liggen alle verzamelingen op zolder en worden dus allemaal verkocht. wij hebben altijd gezegd als wij kids krijgen gaat alles weg.
maar wat je straks zou kunnen doen is wat minder mooie er tussen uit halen en speciaal voor haar bewaren en daar mag ze dan mee spelen. mijn dochtertje speelt ook al met de pony's.
Me2, E.T.quote:Op maandag 24 maart 2008 19:33 schreef E.T. het volgende:
Ben er helemaal klaar voor, Sjak![]()
Uitgerekende datum heb ik trouwens nog nooit gehaaldLijkt me echt verschrikkelijk als die 'zomaar' voorbij gaat
![]()
Gaan ze bij jou nog wat doen ihkv de suiker Sjak, om het eerder te laten komen?
Een maand en een dag na mij he..dat is woensdag danquote:Op maandag 24 maart 2008 12:22 schreef Macka66 het volgende:
Veel gerommel vannacht en vandaag uitgerekend, maar nu is het weer stil in m'n buik. Dat wordt geen paaskindje.
Goed plan, dan heb ik toch al een afspraak in het ziekenhuis met de gynquote:Op maandag 24 maart 2008 23:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Een maand en een dag na mij he..dat is woensdag dan
Dat is mooi, swets ook?quote:
Ik vond dat zo vreemd. Ik had toen ook nergens last van, sterker nog, die avond hebben we nog zeker een km of 15 gefietst. Even bij Dancevalley langs. 's Avonds was het toen nog een graad of 25, overdag dik 30 graden. Grappig trouwens hoe ik nu erg bezig ben met de bevalling van Jetske en alles er omheen.quote:Uitgerekende datum heb ik trouwens nog nooit gehaaldLijkt me echt verschrikkelijk als die 'zomaar' voorbij gaat
Ik ben vorige week bij de gyn geweest en het liefst wachten ze tot het vanzelf begint. Maar veel langer dan 40 weken gaan ze het niet laten duren. Volgende week moet ik weer langs, dan ben ik 38 weken, en dan zullen we een echt plan gaan vaststellen. Heel veel eerder hoeft het nog niet te komen. De baby groeit wel hard maar niet zo vreselijk boven de curven uit. Ze schatte het vorige week op 3500 gram. (Dat is trouwens wel een flink verschil met 1,5 week ervoor toen was het 2900 gram), maar ja we weten allemaal wat de schatten voor waarde heeft. Van mij mag het ook wel wachten hoor. Hoe langer het bij me is hoe mooier het er uit zal komenquote:Gaan ze bij jou nog wat doen ihkv de suiker Sjak, om het eerder te laten komen?
Vanaf wanneer hoor je bij de LLM's?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:26 schreef freecell het volgende:
En? En? En?
Met zoveel LLM's moet er toch eens eentje komen zo langzamerhand
Zowel mijn moeder (7x) als mijn zus (2x, alleen de tweeling was op tijd) liepen standaard een dag of 10 over tijd. Ik ga er dus gemakshalve maar van uit dat die van ons ook minstens een week later komt dan verwacht.
Wat leuk! Wat fijn dat ze zo snel reageren zeg. Wanneer heb je een afspraak met de verloskundige?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:11 schreef owlet het volgende:
Dank je, Sjak. Ik ga meteen mailen.
edit: gemaild, meteen mail terug, gebeld en afspraak gemaaktWel raar, waarschijnlijk komt deze echo nog voor de termijnecho van de verloskundige want ik kan 22 april al terecht.
Maar ja, het is wel weer een leuke kans om even te spieken.![]()
Dat is natuurlijk ook zo, en je kan je er een beetje op instellen. Voor je het weet zijn jullie weer lekker thuisquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:16 schreef sjak het volgende:
Owlet, ik zal het volgende week nog eens met de gyn overleggen. Ik ken verder de protocollen niet van dit ziekenhuis. En weet je, ergens is het natuurlijk ook heel fijn dat de baby straks goed in de gaten gehouden zal worden.
Beterschap voor je vader! En het lijkt me heerlijk mijn ouders zo dichtbij te hebben.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:19 schreef Silmarwen het volgende:
Sjak, dat is goed balen zeg... Ik ben erg benieuwd hoe alles nu zal uitpakken.
Bedankt voor de lieve reacties.Het gaat vandaag al wat beter met mijn vader maar dit zal weer maanden duren voor hij een beetje hersteld is en het oude niveau qua longen komt niet terug. Maar dat heb je nu eenmaal met longemfyseem.
Mijn ouders gaan waarschijnlijk verhuizen naar het dorp waar wij en mijn schoonouders al wonen. Dat is wel erg goed nieuws, alhoewel sommigen dat vreselijk zouden vinden.
Morgen weer naar de bekkenfysio, maar ik moet zeggen dat dat best aardig gaat de laatste tijd. Niet veel slechter in ieder geval! En dan alweer 29 weken.
Jaaaaaaaaaaaaaah!! Daar is ze dan!quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanmorgen om 7:40 is Nienke Maria Simone geboren.
Nienke is 3360 gram en 48cm.
Moeder en dochter maken het na wederom een turbo bevalling goed, foto's volgen.
*sigaar op steekt*
Ik doe graag met je meequote:Op woensdag 26 maart 2008 11:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanmorgen om 7:40 is Nienke Maria Simone geboren.
Nienke is 3360 gram en 48cm.
Moeder en dochter maken het na wederom een turbo bevalling goed, foto's volgen.
*sigaar op steekt*
Ik ook van Brent en jouquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Jeetje Macka, ik zie opeens dat jij ook al helemaal klaar bent! Veel succes alvast! Ik ben zo benieuwd naar jouw 2e spruitje want ik vind je eerste al zo gaaf <3
quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:56 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik ook van Brent en jou![]()
Nummer twee moet ik alleen nog even werpenMaar daar lijkt aan gewerkt te gaan worden...
* Macka66 neemt voor de zekerheid haar logeertasje mee naar de afspraak met de gyn vanmiddag
quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:13 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Je leest het goed. Macka en ik hebben verkering![]()
Ik ben het niet vaak met mijn lief eens, maar hierin moet ik hem gelijk geven!quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:14 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Oei, vind baby's meestal gruwelijk lelijk, maar deze is echt een wolk
Gefeliciteerd met je rijbewijsquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:22 schreef Llewella het volgende:
Zooooo....
Weer een stress minder tijdens het zwangeren...
Heb zojuist m'n rijbewijs behaaldHoef ik niet meer tot het bittere end met die dikke buik in dat kleine lesautootje te proppen en te stressen
(Dit was dus de 2e keer afrijden).
Ja, die wilde een broertjequote:Op woensdag 26 maart 2008 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
tijn is bloedsjacherijnig, Saskia is moe net als wij en Nienke slaapt...
Ik vind dit zo lief klinken trouwensquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
tijn is bloedsjacherijnig, Saskia is moe net als wij en Nienke slaapt...
dus moeten het volgende doen:quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:12 schreef PM-girl het volgende:
Geen Macka, dus.....?!
Een tweede kind heeft meer ruimte in de baarmoeder en wordt daardoor niet zo snel gedwongen om in te dalen. Een eerste kind groeit als het ware vanzelf in het bekken als er geen baarmoederruimte over is, daarna gaat de baarmoeder weer meerekkenquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Volgens mij gebeurt het na de 1e vaak vroeger later, Bix, en is het vrij normaal zelfs... Brent daalde in week 32 in (niet volledig) en daar was volgens de vk niets mis mee.
gefeliciteerd, ET en Swets, met jullie prachtige dochter, wat een lief roze rondjequote:Op woensdag 26 maart 2008 12:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Om 2 uur vannacht begonnen de weeën. Om een uur of 5 hebben we de VK gebeld en zijn we naar het ziekenhuis getogen. Om half 6 4 centimeter ontsluiting. Om half 8 10 centimeter en om 10 over half 8 was Nienke er
[ afbeelding ]
Ik bedacht me net dat ik bij de volgende afspraak met de vlos alweer over de helft bentquote:Op donderdag 27 maart 2008 13:22 schreef Jojogirl het volgende:
Je gaat steeds verder op me voorlopen freecellZo schiet het wel op
Wel fijn dat je het hartje weer gehoord hebt
Ik vind de tijd tussen de afspraken bij de vlos nu echt eindeloos lijken. Voor m'n gevoel gaat het zo langzaam nu.
Hoe zou het met Macka zijn? Hopelijk ligt ze al met d'r beebje in d'r armen.
Hey.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:42 schreef Smirre het volgende:
Leana, wanneer je je kindjes voelt is zo persoonlijk. Zelf wist ik het zeker met 17 weken. Die kriebels waren kindjes. 1 Placenta lag in de top van de baarmoeder en 1 placenta lag aan de voorkant. Ik kon dat zelf wel merken. Ik voelde het bovenste kindje vaker en krachtiger dan de onderste. Overigens zijn de 2 placenta's er in the end als 1 grote uitgekomen.
Klopt het dat je geschreven hebt dat je kindjes twee-eïg zijn? Hoe weet je dat?
K_i_m, gefeliciteerd met je dochter!
De gyn gaf aan dat van beiden kinderen de placenta aan de voor zijde ligt.quote:Op zondag 23 maart 2008 08:20 schreef Popples het volgende:
Llewella leuke verzameling![]()
ik heb ook nog een leuke popples verzameling, alleen gaat hij weg![]()
het toespreken heeft niet geholpen, ze was weer druk lees: pijnlijk aan het bewegen.
leana heeft de gyn niet gezegd hoe je placenta ligt? aan de voorkant duurt het meestal wat langer voor je de kleine voelt maar bij een tweeling geen idee.
leana heb jij van de gyn ook te horen gekregen dat je meer moet eten en ong. 3 keer per week vis enzo?
de vrouw van mijn oom krijgt ook een tweeling en die heeft dat wel te horen gekregen, maar iemand anders die ik ken hoefde dat weer niet. zo raar wat gyn's betreft.
Hier was de eerste afspraak bij 8 weken, maar aangezien er dan nog weinig te horen valt, was die vooral administratief. Tig vragen beantwoord en formulieren voor bloedprikken en termijnecho meegekregen. Die was dus wel handig geweest voor vragen, maar die had ik niet echt (been there, done that).quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik bedacht me net dat ik bij de volgende afspraak met de vlos alweer over de helft bent
Ik vond vooral het wachten op de eerste afspraak érg lang duren. Juist in het begin heb je zoveel vragen! En pas als je op de meesten een antwoord hebt gegoogled, heb je voor het eerst een afspraak
Wanneer ga jij weer dan Jojo?
Gefeli!quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:45 schreef Fuente het volgende:
*meldt*
Een beetje beduust nog, maar helemaal blij! Ik ben ongeveer 5 december uitgerekend, mag ik ook in het lijstje? Samen met Buuf_Rietman?
Dank je welquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:42 schreef Brighteyes het volgende:
Je tikkertje is aangepast freecell.
thnx!quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:07 schreef Brighteyes het volgende:
Oeps.Ook aangepast.
Fuente, je staat erbij hoor!
Jemig... december kindjes alweer!
En dat las ik toch even wat anders dan jij het bedoelde. Ik dacht echt: WAT heeeft de verloskundige gedaan????quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:46 schreef Popples het volgende:
sjak helaas nog niks aan het handje hier.
alles is beneden schoongemaakt.....
Bij mij is het ergens tussen week 13 en 14 een heel eind opgeknapt. Ik ben nog steeds sneller moe dan normaal, maar niet meer constant bekaf. Zoals het nu is, is er prima mee te functionerenquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:30 schreef Reinhilde het volgende:
Ik ben echt zo verschrikkelijk moe. Gaat dat nog over, of blijf ik nu nog 35 weken oververmoeid? :s
Oeh, spannend! Hoezo weet je de datum niet precies? Onregelmatige cyclus of net gestopt met de pil oid? In ieder geval welkom hier!quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:42 schreef Igraine het volgende:
Ik meld me dan ook maar hier. Ik weet de datum waarop ik uitgerekend ben nog niet, vermoedelijk ronde de 15 november....
Volgende week een echo in het ziekenhuis en dan weet ik hopelijk meer.
Pfoe, dat geeft de burger moedquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:37 schreef freecell het volgende:
Bij mij is het ergens tussen week 13 en 14 een heel eind opgeknapt. Ik ben nog steeds sneller moe dan normaal, maar niet meer constant bekaf. Zoals het nu is, is er prima mee te functioneren
quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:56 schreef freecell het volgende:
[..]
Oeh, spannend! Hoezo weet je de datum niet precies? Onregelmatige cyclus of net gestopt met de pil oid? In ieder geval welkom hier!
Bedankt allemaal.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:10 schreef Lishe het volgende:
Igraine, ik had je nog niet gefeliciteerd! Van harte! En met recht een verrassing, jij hebt ook pco toch? Of zit ik er helemaal naast?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |