Als je een poosje geen tijd hebt, loop je hier toch wel gigantisch achter!

Donna, van harte gefeliciteerd met Ruby!
Sjak, wat een gedoe met die suikers, sterkte!
En KD, wat een schrik en wat een geluk dat het zo goed afgelopen is!
En natuurlijk alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!
Ik ben al weer 30 weken zwanger en ben het nu al een beetje zat aan het worden

. Ik merk dat ik niet te lang kan lopen en dat de gewone dingetjes steeds lastiger gaan. Ik geloof dat ik deze week maar eens de fysiotherapeut bel, gaf ook veel verlichting toen ik zwanger was van Judith.
Afgelopen dinsdag ben ik bij de verloskundige geweest en alles zag er prima uit. We hadden het nog over het bevallen in het ziekenhuis.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen, omdat ik bij de vorige bevalling veel bloed was verloren en na de bevalling naar het ziekenhuis moest, waar ik een bloedtransfusie heb gekregen.Ik zei dat ik maar eens naar zo'n voorlichtingsavond van het ziekenhuis moest gaan, omdat ik eigenlijk wel een beetje tegen een ziekenhuisbevalling opzie en misschien dat zo'n voorlichting dan kan helpen. De verloskundige vond dat (uiteraard) ook wel een goed idee, maar zei nog wel even dat ik niet meer naar het ziekenhuis ga, als de verloskundige meer dan 4 cm. ontsluiting bij mij thuis constateert. Nu heb ik bij de voorgaande bevallingen geen verloskundige gezien voordat ik 4 cm. ontsluiting heb (bij de eerste had ik volledige ontsluiting, bij de vorige zo'n 6 of 7 cm.), dus moet ik toch ook wel rekening houden met een thuisbevalling (waar ik eigenlijk wel blij mee ben)!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
-
[i]Rikkert Zuiderveld[/i]