Leana, allereerst gefeliciteerd met je spectaculaire zwangerschap van maarliefst 2 kindjes.
Wij hebben nog een Duo Mountain Terrain in de aanbieding, maar ik kan 'em je niet aanraden. Hij is gewoonweg op. Ik heb er veel plezier van gehad, ondanks dat er geen zwenkwielen op zaten. Zwenkwielen zijn in een bos ook niet handig met al dat gezwenk over takken door geulen (als je tenminste ruig wil gaan wandelen).
Voor het reizen hebben we een superklein opvouwbare tweelingbuggy gekocht. Hoe je het ook went of keert; grote combiwagens zijn niet compact. Het blijven loodzware ondingen.
Verder staat er in ons wagenpark nog een KID-car. Daarin 2 babyschaaltjes en ik kon met een maand of 3 al een best eind van huis af. Even van je fiets afkoppelen en je hebt een wandelwagen. We hebben er een windscherm bij, waarvan de kinderen (3 jaar) nu steevast roepen: "Mama, mag het raam dicht?!" En dat is geen onverdeeld genoegen; het dempt behoorlijk al dat geluid wat eronder vandaag komt.
Hier heb ik nooit geen problemen gehad met geklier naar elkaar, maar ik weet van een moeder die de veters van de schoentjes aan de binnenzijde aan een stang vastknoopte omdat de kinderen er veel genoegen in schepten elkaar op acrobatische wijze dwars te zitten met hun benen.
Mijn voorkeur ging/gaat wel uit naar zitjes naast elkaar, want bij zitjes tegenover elkaar heb je over anderhalf jaar behoorlijk wat te duwen of tillen als je een stoep op/af wilt. Er leunt dan een behoorlijk gewicht op de voorste wielen.
Maar vooralsnog wens ik je een fijne zwangerschap toe. Ik zou zeggen: groeien maar!
Wist je overigens van het bestaan van het buikentopic af?