abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57433499
Dag allemaal,

Roger Wilco en ik verwachten een tweeling. We zijn helemaal gelukkig, maar zitten met een klein probleempje.

We vragen ons af welke kinderwagen voor ons het meest handig zou zijn.
Ik ben op zoek naar een kinderwagen die ingeklapt niet al te groot en zwaar is. Daarnaast zou het fijn zijn als er 2 maxicosi's oppassen.
Het liefst heb ik er een met luchtbanden omdat ik graag in het bos wandel.
Het zou prettig zijn als de wagen eerst met reiswiegjes is en daarna kan worden omgebouwd met zitjes. Volgens mij heet dat een combiwagen?

Wie heeft er ervating met tweeling wagens, en welke raden jullie aan?
Zijn er mensen die een wagen weten die aan de eisen voldoet?

Bedankt,
Leana
Wees verstandig en denk voor dat je roept!
pi_57433563
Een Maclaren......puur en alleen voor de naam
They live a life, we live a Dream..
pi_57433644
Hahaha als ie dan ook zelf hard rijd vind ik het prima )
pi_57433757
mijn neef had voor de eerste tijd (als ze nog liggen) een kiwi explorer, de kinderen liggen dan onder elkaar. Vanaf dat ze kunnen zitten gingen ze in de fietskar (Burley D'lite met wandelwiel). Voor boswandelen is een fietskar sowieso aan te raden, de wielen zijn lekker groot en hij loopt lichter dan welke kinderwandelwagen dan ook. Als wij met onze nietlopende eenlingen ruig gaan wandelen doen we dat ook met de fietskar (of met de rugdrager, maar dat terzijde).
pi_57433811
Ik heb geen tweeling maar heb wel een tijdje de Urban Jungle van One Tree Hill gebruikt. Hij rijdt zalig, het inklappen gaat ook nog makkelijk maar hij is loodzwaar.

Nav je opmerking gisteren over een maxi-cosi in een duowagen plaatsen heb ik me sufgezocht op het internet want ik weet heel erg zeker dat ik laatst ergens een foto van de Urban Jungle Duo met een Maxi-cosi zag. Maar waar?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 17 maart 2008 @ 16:08:47 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_57433839
wij hebben een urban jungle, van One Tree Hill en die is wel echt geweldig.
Alleen niet klein met opvouwen, maar ik denk ook niet dat je dat kunt verwachten bij een combiwagen.

wij hebben hem gekocht voor 1 peuter en 1 baby. Voor de babytijd hebben we een babybakje gehuurd bij de babyrent, want zo lang liggen ze daar niet in.
Ik vind het echt nog steeds een fantastische wagen!
Hij is binnenkort te koop want inmiddels kan de grootste meneer wel lopen (al wil hij dat niet altijd)
stormy waters...
sailin'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 16:12:24 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57433915
Om ze hier dan ook nog maar te laten zien, dit zijn de duowagens die ik op t net kan vinden waar de cosi's opkunnen
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:00 schreef Leana het volgende:

[..]

Weet je nog of ze naast of achter elkaar zaten?
ik heb deze al gevonden

en op de Bebe Confort Twin Club passen ook autostoeptjes

dat zou deze zijn

hier passsen ook autostoeltjes op

en deze
Frame en 2 zittingen met beschermkap en voetenzak. Frame is ook los verkrijgbaar. Hierop passen ook de autostoelen en reiswiegen van peg perego.

Meer weten over deze wagen kijk op www.pegperego.com . Hier vindt u gedetaileerde plaatjes en beschrijvingen van dit product. Voor vragen kunt u ons altijd mailen info@easy2travel.nl

[ Bericht 14% gewijzigd door Ynske op 17-03-2008 16:23:25 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57434040
Ik ben vader van een tweeling en op meerdere meerlingforum actief. (meerlingforum.nl is een aanrader)

2 maxicosi op 1 wagen, voor zover ik weet zijn er 2 waarbi dat kan, MAAR dan zijn de wagens dusdanig breed dat je geen winkel/huis meer binnekomt, omdat ze simpelweg te breed zijn.

Je geeft aan dat je graag het bos in wil; Neem dan idd een wagen met luchtbanden! De banden het liefst zo groot mogelijk.

De maclaren is kwa prijs wel leuk, maar ik zou zelf nooit deze wagen nemen. De kwaliteit laat te wensen over en als de kinder al wat zwaarder zijn is ie niet bepaald stabiel.....

De modelen die wij hebben bekeken (onze mannen zijn 1,5 jaar, dus er zullen wellicht nieuwere modelen zijn):

De urban jungle duo: Mooie wagen en zeer stevig, maar ook zo geprijst en niet bepaald compact in te klappen.
De city twin: te kleine voorwieltjes niet geschikt voor bos en strand, wel redelijk compact als ie in te klappen is.
Maclaren: Slechte kwaliteit, geen reiswiegjes, naja geen echte reiswiegen, maar soort van zakken die niet GEHEEL vlak kunnen (niet geschikt voor de eerste paar maanden).
Harten(man..) zoiets te breed wel degelijk afgewerkt.

Onze keus is de Easy Walker duo geworden, redelijk compact in te klappen. Grote luchtbanden. Minder prijzig als de Urban jungle. zeer stabiel (zelfs met 2 kleintjes van 12 kilo, die gaan heen en weren.) 78cm breed, dus past overal waar je met een rolstoel kan komen.

succes met je zwangerschap!!

[edit] ik was er vanuit gegaan dat je ze naast elkaar wilde hebben inplaats van achter elkaar, want dat heb je meerder optie, echter zodra ze wat ouder zijn, zit je al gauw de een van de 2 zijn benen niet kwijt kan of gaat zitten vervelen omdat ie weinig kan zien. Naast elkaar heeft dan weer het nadeel dat ze aan elkaar kunnen gaan plukken....

[ Bericht 10% gewijzigd door afterburner op 17-03-2008 16:23:40 ]
pi_57434229
Wij hebben een Phil and Teds. Google daar ook maar even op, echt een fijne kar !
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 16:29:40 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57434292
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:27 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wij hebben een Phil and Teds. Google daar ook maar even op, echt een fijne kar !
oeh dies vetcool

maar is t niet lastig om de onderste erin te krijgen?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_57434364
Nou...die hebben we nou net niet....hahahaa LOL

We hebben de meiden naast elkaar zitten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 16:38:16 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57434443
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:34 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

zoeetje?

maar kun je daar dan ook 2 cosi's naast elkaar zetten?
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 17 maart 2008 @ 16:38:34 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57434447
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:34 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Alleen kom je dan geen deur door.
[KNE]-Mod
pi_57434728
De Urban Jungle was zelfs 1 a 2 cm minder breed dan een rolstoel, ik heb zelden meegemaakt dat ik ergens niet in kon.
  maandag 17 maart 2008 @ 17:15:25 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57435037
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:38 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

de meeste duo-wagens met de kindjes naast elkaar passen prima door gewone deuren

Ik heb hier in de gang een TFK staan, die gaat zeer binnenkort gebruikt worden als de baby geboren is. Nu nog geen ervaring mee dus

Ik zag trouwens dat als je bij de postbank zit en rentepunten hebt, de Sky EasyWalker met rentepunten aangeschaft kan worden, scheelde volgens mij best behoorlijk qua prijs.

Als ik de TFK niet gekregen zou hebben, zou ik voor die Sky bij de PB gegaan zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57436613
Vroeger zaten mijn tweelingszus en ik ook altijd tegenover elkaar in de kinderwagen, zoals in de eerste foto van Ynske, maar dan in zo'n ouderwetse volgens onze ouders vonden we dat altijd wel gezellig

plus je hebt minder kans dat je in de stad/winkel/whatever ieder ander lopend wezen constant over de voeten rijdt
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  Jubileum moderator maandag 17 maart 2008 @ 19:55:55 #18
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57437894
Ik heb geen tweeling maar wel een duowagen gehad, zelfde als Snoopy en met heel veel plezier jarenlang gebruikt. De kleine draaicirkel maakt manouvreren in volle winkels heel handig, en ik vond hem ook heel handig (en best plat)opvouwen.
Ik heb geen seconde spijt gehad van het toch wel enorme aankoopbedrag en vond het ook echt jammer dat we hem niet meer gebruikten toen de kinderen groot waren.
Ik had eerst een wagen waar ze achter elkaar zaten maar vond dat een enorm gevaarte. Zeker met verschil in gewicht van de kindjes was het een hele toer om hem de stoeprand op te krijgen, op het laatst hing ik op de duwstang in de hoop dat de wagen genoeg omhoog zou komen voorop om op de stoeprand te kopen.
Dat ging erg moeilijk, zeker net na een keizersnede dus die wagen hebben we snel weer verkocht.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57439194
Geen ervaring, wel deze zien rijden en hij rijd heel licht en soepel zelfs in de supermarkt.

http://www.baby-s.nl/

Heel veel mogelijkheden wat betreft zitjes, wiegjes, naar elkaar toe enz. Heeft ook zwenkwielen en stuurt daarom erg fijn.

Gaat dus om de Zoom Duo
  maandag 17 maart 2008 @ 21:26:01 #20
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_57439949
Leana, allereerst gefeliciteerd met je spectaculaire zwangerschap van maarliefst 2 kindjes.

Wij hebben nog een Duo Mountain Terrain in de aanbieding, maar ik kan 'em je niet aanraden. Hij is gewoonweg op. Ik heb er veel plezier van gehad, ondanks dat er geen zwenkwielen op zaten. Zwenkwielen zijn in een bos ook niet handig met al dat gezwenk over takken door geulen (als je tenminste ruig wil gaan wandelen).
Voor het reizen hebben we een superklein opvouwbare tweelingbuggy gekocht. Hoe je het ook went of keert; grote combiwagens zijn niet compact. Het blijven loodzware ondingen.
Verder staat er in ons wagenpark nog een KID-car. Daarin 2 babyschaaltjes en ik kon met een maand of 3 al een best eind van huis af. Even van je fiets afkoppelen en je hebt een wandelwagen. We hebben er een windscherm bij, waarvan de kinderen (3 jaar) nu steevast roepen: "Mama, mag het raam dicht?!" En dat is geen onverdeeld genoegen; het dempt behoorlijk al dat geluid wat eronder vandaag komt.
Hier heb ik nooit geen problemen gehad met geklier naar elkaar, maar ik weet van een moeder die de veters van de schoentjes aan de binnenzijde aan een stang vastknoopte omdat de kinderen er veel genoegen in schepten elkaar op acrobatische wijze dwars te zitten met hun benen.

Mijn voorkeur ging/gaat wel uit naar zitjes naast elkaar, want bij zitjes tegenover elkaar heb je over anderhalf jaar behoorlijk wat te duwen of tillen als je een stoep op/af wilt. Er leunt dan een behoorlijk gewicht op de voorste wielen.

Maar vooralsnog wens ik je een fijne zwangerschap toe. Ik zou zeggen: groeien maar!
Wist je overigens van het bestaan van het buikentopic af?
  maandag 17 maart 2008 @ 21:44:37 #21
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57440406
Die zoom is wel mooi zeg!

Ik bedacht mij gisteren toen ik je berichtje las over je auto dat je natuurlijk ook een draagdoek voor de een en een wagen voor de ander gebruiken kunt. Dan heb je minder plaats nodig in de auto.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_57440666
Hoi allemaal,

Wat fijn om jullie ervaring te lezen! Mijn voorkeur ging ook uit naar een wagen met de zitjes naast elkaar.
Heeft iemand ervaring met de Koelstra tweeling wagen?

Mijn man en ik hebben ergens goedkoop nieuwe Rugdragers van Nomad op de kop weten te tikken. Daarnaast hebben we voor de eerste tijd 2 buikdragers. ik denk dat we die heel erg veel gaan gebruiken, maar als ik in mijn eentje weg ga met de twee hummeltjes zal er ook een oplossing moeten zijn.

Rijcomfort is dus nummer 1, en hoe kleiner hoe beter is leuk mee genomen.

Ohja,... Ik heb het buikentopic gezien en zal mijn buik er zeker plaatsen. nu is hij nog zo plat dat het niet de moeite waard is.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 08:05:19 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_57446421
smirre, op onze mountain terrain urban jungle zitten zwenkwielen, maar die kun je dus ook vast zetten.
nieuw zijn ze wel erg duur, maar ik heb er geen spijt van gehad, omdat dat ding zo vreselijk comfortabel rijdt
stormy waters...
sailin'
pi_57446640
Wij hebben die van ons gehuurd bij Babyrent. Heel handig ook om verschillende wagens te proberen. En idd. het reiswiegje(s) heb je niet zo heel lang nodig.
pi_57449713
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:38 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik kan prima door deuren/gangpaden etc etc. Er kan verder niemand meer langs ofzo, maar dat is wat anders.

Op die van ons kunnen inderdaad geen maxi cosi dingen geklikt worden.

Ook wij hebben buikdraagdingen, maar die gebruiken we weinig. Een kinderwagen is in de meeste gevallen practischer. De meiden vinden het trouwens wel erg leuk, dus daar ligt het niet aan.

Wij zijn ook toe aan een tweeling buggy. Ben een bakfiets aan het uitzoeken en dan is een buggy makkelijker meenemen. Het wagenpark groeit gestaag door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')