Told yaquote:Op maandag 5 november 2007 13:07 schreef Zwoerd het volgende:
Finale wordt Roda - Feyenoord
Aangepast.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:31 schreef FrankyMcG het volgende:
Waarom heeft Roda maar 4 wedstrijden gespeelt, en Feyenoord 5?
Amateursploegen spelen toch meerdere wedstrijden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:31 schreef FrankyMcG het volgende:
Waarom heeft Roda maar 4 wedstrijden gespeelt, en Feyenoord 5?
Bij onze vorige bekerfinale in 2000 waren we volgens mij ook met ongeveer 17.000 mensen aanwezig en dat zou nu dus ook moeten lukken.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:12 schreef TheGHunter het volgende:
Roda gaat alle 17.000 beschikbare plaatsen ook daadwerkelijk claimen!
Dat dus alvast voor over een maandquote:
Blijft dat vooral denken en vergeet het niet als boodschap aan de spelers mee te gevenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Feyenoord
Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag
quote:
Een mijnwerker.quote:Op maandag 24 maart 2008 11:22 schreef PabloLopez het volgende:
wtf is een koempel?
quote:Op maandag 24 maart 2008 12:01 schreef Prosac het volgende:
http://www.fr12.nl/index.php?page=beker-finale-tshirt
Ik ook nietquote:Op maandag 24 maart 2008 14:21 schreef MarkNMGN het volgende:
Ach, maak er niet zo'n ophef over dat een stel mongolen zo'n simpel shirtje hebben uitgebracht.
Alsof de meeste Feyenoorders er blij mee zijn, ik in ieder geval niet..
Inderdaad, reden te meer om die finale naar het Philipsstadion te verplaatsen. Het veiligheidsprobleem ligt immers toch vooral bij Feyenoord en dus moeten de Feyenoordsupporters maar de verplichte combi met identificatieplicht krijgen, als dat dan zonodig moet.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:14 schreef DarkShine het volgende:
Tjezus wat een teringkaartverkoop! Je word alweer behandeld als een zware crimineel als je je favoriete club in de bekerfinale wilt zien spelen.
Ik heb gehoord dat jullie een verplichte combi regeling hebben?quote:Op maandag 31 maart 2008 21:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, reden te meer om die finale naar het Philipsstadion te verplaatsen. Het veiligheidsprobleem ligt immers toch vooral bij Feyenoord en dus moeten de Feyenoordsupporters maar de verplichte combi met identificatieplicht krijgen, als dat dan zonodig moet.
En dat is dus het punt, want daarmee stel je impliciet dat Roda een uitwedstrijd speelt en dat zou dus niet zo mogen zijn. Een bekerfinale hoort op neutraal terrein thuis en supporters van beide partijen dienen gelijk behandeld te worden. Dus of allemaal een combi, of allemaal vrij vervoer. Nauurlijk kan Feyenoord niet met een combi naar De Kuip (het idee alleen alquote:Op maandag 31 maart 2008 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:
17.000 mensen met vrij vervoer van een rivaliserende partij op die dag,
Nouquote:Op maandag 31 maart 2008 22:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dat is dus het punt, want daarmee stel je impliciet dat Roda een uitwedstrijd speelt en dat zou dus niet zo mogen zijn. Een bekerfinale hoort op neutraal terrein thuis en supporters van beide partijen dienen gelijk behandeld te worden. Dus of allemaal een combi, of allemaal vrij vervoer. Nauurlijk kan Feyenoord niet met een combi naar De Kuip (het idee alleen al), maar daarom moet de finale verplaatst worden als Feyenoord de finale speelt. Op deze manier heeft Feyenoord namelijk veel te veel voordeel bij het thuisvoordeel, deze manier van vervoer scheelt immers duizenden Rodafans, en dat zou niet zo mogen zijn.
Daar lijkt het wel op en eerlijk gezegd heb ik er weinig zin in om eerst helemaal naar Kerkrade te reizen en dan na een uitgebreide visitatie in een bus te stappen, waar ik niet eens een biertje mag drinken.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:58 schreef DarkShine het volgende:
Dit is geen combi, dit is ontmoedigingsbeleid!
Exact, want zoals het nu gaat kost het Roda duizenden supporters en het resultaat is dat er misschien 10.000 Roda-supporters zullen zijn, waardoor het een veredelde uitwedstrijd is.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Dus al met al schiet je er dan weinig tot niets mee op, het is wellicht alleen wat eerlijker als beide clubs aan het stadion moeten wennen en dat beide supporterskampen op combi-vervoer zijn aangewezen.
Wat te denken van de Rodafans uit de andere delen van het land.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op en eerlijk gezegd heb ik er weinig zin in om eerst helemaal naar Kerkrade te reizen en dan na een uitgebreide visitatie in een bus te stappen, waar ik niet eens een biertje mag drinken.
Vertel mij wat. Dat zijn er weliswaar niet zo veel, maar ik snap werkelijk niet dat Roda dit geaccepteerd heeft. Kennelijk hebben ze Henk Bakker en de VC samen naar Rotterdam gestuurd en die twee bejaarden hebben zich natuurlijk onder tafel laten lullen.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:05 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wat te denken van de Rodafans uit de andere delen van het land.
Je ziet ze met uitwedstrijden vaker uit alle hoeken van het land!
Daar was het tien jaar geleden al tijd voorquote:Op maandag 31 maart 2008 23:17 schreef DarkShine het volgende:
Die VC's van ons zijn zowiezo al hoogbejaard. Tijd om beide eruit te gooien!
En ik zit nog in een voorrang periode samen met 1299 andere Feyenoorders, die eerder kaart kan halen dan 37.000 andere SCC houdersquote:Op dinsdag 1 april 2008 09:58 schreef DarkShine het volgende:
Jorientje, waarom lees je enkel wat je lezen wilt?
Het hele seizoen verkoop je je kaarten van Feijenoord en nu er iets te winnen is ga je zelf ineens weer kijken. Jij kocht toch een seizoenskaart van Anderlecht omdat Feijenoord het vorig jaar zo slecht deed?
Leuk dat je de kaarten haalt. Je verkoopt ze vervolgens en als er succes 'dreigt' aan te komen ga jezelf eens kijkenquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:00 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
En ik zit nog in een voorrang periode samen met 1299 andere Feyenoorders, die eerder kaart kan halen dan 37.000 andere SCC houders
goed he
ja meestal wel jaquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Leuk dat je de kaarten haalt. Je verkoopt ze vervolgens en als er succes 'dreigt' aan te komen ga jezelf eens kijken
Met maatwerk mag je, beperkt, alcohol drinken op de heenreis.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:34 schreef MarkNMGN het volgende:
Darkshine, wat is maatwerk?
Je kan nu wel pissig gaan zijn maar wat heeft Feyenoord hier mee te maken? Zoals al eerder gezegd is het onmogelijk iedereen apart naar het stadion te laten komen. En de wedstrijd in een ander stadion laten spelen slaat natuurlijk helemaal nergens op...quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:10 schreef DarkShine het volgende:
Vooral blijven denken dat jullie overwinning zeker is. Jij bent een van die tshirts dragers zeker?
Wij zijn misschien de underdog, maar zeker niet kansloos.
NAW formulier + kopie ID kaart voor een ticket
Dat was een ander verhaal, het was een thuiswedstrijd en NAC kreeg het aantal kaarten wat iedereen krijgt in de Kuip.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:43 schreef DarkShine het volgende:
Echter in de halve finale was NAC ook al zo te spreken over het beleid in Rotterdam.
Ok.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:44 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dat was een ander verhaal, het was een thuiswedstrijd en NAC kreeg het aantal kaarten wat iedereen krijgt in de Kuip.
Maar je vergeet ondertussen even dat Roda er wel gewoon mee akkoord is gegaan, of heb ik dat stukje gemist?quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ok.
Maar dat de maatregelen die ons zijn opgelegd voor de bekerfinale absurd zijn zijn we dus wel eens.
Uiteraard. Een bekerfinale Feyenoord-Roda hoeft geen problemen op te leveren vind ik, zou dus gewoon vrij vervoer moeten zijn aan beide kanten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ok.
Maar dat de maatregelen die ons zijn opgelegd voor de bekerfinale absurd zijn zijn we dus wel eens.
Ik vraag me alleen af of de drie hoeken waar jij het over hebt wel de drie hoeken zijn die het bepaald hebben.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:56 schreef DarkShine het volgende:
Alsof de KNVB iets heeft te zeggen over het beleid dat de driehoek van Rotterdam ons opdringt. Zoals al aangegeven in dit en/of het Rodatopic zijn die VC's van ons ook al hoogbejaard en dienden ze 10 jaar geleden al met pensioen gegaan te zijn.
Blijft echter overeind dat de maatregelen absurd zijn. Deze worden toch echt opgedrongen door Rotterdams beleid en niet door de organiserende partij of Feijenoord.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:59 schreef EnactedChaos het volgende:
De Kuip - B&W Rotterdam - KNVB
Maar wie is hierin dan verwijtbaar?quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:03 schreef DarkShine het volgende:
B&W Rotterdam / Politie Rijnmond, die leggen ons in samenspraak met de organiserende partij (KNVB) en de Kuip de combi op. Dat Roda teveel heeft geaccepteerd hierin is ook overduidelijk!
Alsof Roda zegt 'wij pakken graag een combi van de strengste catagorie dat op een ontmoedigingsbeleid lijkt voor de bekerfinale'.
Dit seizoen zit er rond de 15/16 bij thuiswedstrijden. Ook al zo'n belachelijke 1:1 verkoop. Toen die versoepeld was zat het zo goed als vol (Heerenveen en Ajax thuis, Heracles thuis vorig seizoen).quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:06 schreef MarkNMGN het volgende:
Wel jammer, nu krijg je nooit die 17.000 plaatsen verkocht toch?
Die zitten er immers ook niet bij thuiswedstrijden van Roda als ik het goed heb.
Je gaat me niet zeggen dat Roda dit vrijwillig volledig geaccepteert heeft. Mogelijk was er geen andere keus?quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:07 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Maar wie is hierin dan verwijtbaar?
Dat B&W Rotterdam en De Kuip hoog inzetten dat is toch normaal als je gaat onderhandelen? Roda had hier nooit mee akkoord moeten gaan... Dus je moet daar gaan klagen.
Limburgers en geen alcohol, yeah right.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Met maatwerk mag je, beperkt, alcohol drinken op de heenreis.
Zoals het uitziet om 11 uur vertrekken en geen maatwerk...
Je geeft zelf toch al een goede optie aan met die soepele buscombi?quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:10 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je gaat me niet zeggen dat Roda dit vrijwillig volledig geaccepteert heeft. Mogelijk was er geen andere keus?
Die 1:1 verkoop is een verplichting van Politie en B&W Kerkrade. Toen Roda vrije verkoop wou houden tegen Rijnsburgse Boys voor de beker hebben ze die vrije verkoop direct verboden (serieus).quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:17 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Je geeft zelf toch al een goede optie aan met die soepele buscombi?
Lijkt me sterk dat dit de enige optie was. Je geeft zelf ook al aan dat ze met thuiswedstrijden die 1:1 verkoop hadden. Ze zijn gewoon niet zo slim bij jullie
Ze hadden (als dit de enige optie was) het aan moeten kaarten bij de KNVB dan...
Ja, dat zou ik ook de meest eerlijke en reële optie vinden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:12 schreef DarkShine het volgende:
Zoals ik hier of in het Rodatopic aangaf, met een redelijke combi is zeer zeker te leven.
Dan denk ik aan vrij vervoer tot bv. Breda en vandaar verplicht per bus verder.
Alternatieve opstapplaatsen buiten Kerkrade.
Maatwerk.
Geen NAW formulier + kopie ID voor een ticket.
Spelen we uit tegen een club die de halve finale het stadion in een thuiswedstrijd niet vol kreeg en nu kaarten blijft eisen...quote:Dat de combiregeling zo strikt wordt gehanteerd kan je ons niet verwijten, wees in ieder geval blij dat Roda JC in de finale staat en dat jullie met meer supporters op stap mogen dan dat er gemiddeld bij een thuiswedstrijd van Roda Jc komt opdagen.
Nou ja, makkelijk. Zij vinden dit een betere optie dan jij waarschijnlijk. Voor De Kuip en Rotterdam is dit de beste/makkelijkste optie, dat zal ik niet ontkennen maar het is toch logisch dat zij daar voor gaan? dat vind ik niet verwijtbaar ofzo. Je kan het de KNVB verwijten omdat zij moeten zorgen voor een 'eerlijke' verdeling van alles en je kan het Roda verwijten, die hadden hier mijn inziens niet mee akkoord moeten gaan. Maar Rotterdam en De Kuip kan je weinig verwijten vind ik.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:20 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Die 1:1 verkoop is een verplichting van Politie en B&W Kerkrade. Toen Roda vrije verkoop wou houden tegen Rijnsburgse Boys voor de beker hebben ze die vrije verkoop direct verboden (serieus).
Wel makkelijk om alles op Roda / onze VC's te schuiven. Die hebben er zeker een aandeel in, maar ze bepalen de opties niet. Met een versoepelde combi zoals ik al aangaf kon ik zeker leven. Met dit, ondanks dat ik ga, word je gewoonweg behandeld als een of andere zware crimineel.
En ook daardoor krijgen we deze absurde regels opgelegd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:28 schreef MarkNMGN het volgende:
Het wordt sowieso een 'uitwedstrijd' voor Roda JC want alle neutrale vakken gaan ook naar Feyenoordsupporters natuurlijk.
Dat is altijd zo met finales in de Kuip
behalve dat roda allemaal groepjes feyenoorders aanpakt na een wedstrijdquote:Op dinsdag 1 april 2008 11:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook de meest eerlijke en reële optie vinden.
Wees eerlijk, vrij vervoer is geen doen, sowieso facilitair alleen al niet eens.
Wel goedkoop dat je de Feyenoordaanhangers de combiregeling verwijt.
Volgens mij kan dat best goed gaan, voor de competitie mogen jullie ook vrij vervoer toch, of niet? Er heerst geen uitgesproken vijandigheid tussen Feyenoord en Roda supporters zoals dat wel leeft tussen bijvoorbeeld NAC en Feyenoord.
Het is echter wel wat anders wanneer Roda de finale mocht winnen op een buitengewoon onrechtvaardige manier - in de ogen van de Feyenoordsupporters, dan kunnen er frustraties loskomen, maar zelfs die zijn vaker tegen het eigen bestuur/elftal gericht dan tegen de tegenstander.
Maar vrij vervoer is dus sowieso onmogelijk omdat 17.000 Roda supporters + een gedeelte van de Feyenoordsupporters met vrij vervoer niet te verwerken zijn voor de aanvoerroutes en parkeergelegenheden.
Nogmaals, zoals ik al eerder zei, bij een willekeurige Feyenoord thuiswedstrijd zijn er net zoveel mensen maar die komen niet allemaal met de auto van ver maar ook veel met de bus, trein of gewoon uit Rotterdam met de fiets of te voet, en degenen die wél met de auto komen maken dan niet gebruik van allemaal dezelfde aanvoerroutes vanuit het zuiden.
Daarnaast hebben volgens mij alle clubs die in de finale staan altijd een combiregeling vanwege dit probleem, de vorige edities van de bekerfinales moest ook iedereen met buscombis naar Rotterdam.
Dat de combiregeling zo strikt wordt gehanteerd kan je ons niet verwijten, wees in ieder geval blij dat Roda JC in de finale staat en dat jullie met meer supporters op stap mogen dan dat er gemiddeld bij een thuiswedstrijd van Roda Jc komt opdagen.
Dat mag je omdraaien.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:12 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
behalve dat roda allemaal groepjes feyenoorders aanpakt na een wedstrijd
Als er in een topic gezegd word dat ik die 2 ken staat er niet dat ik dat ben. Ik maak me nog niet eens druk om jullie.quote:en we hebben darkshine ook weleens achter een bus zien hobbelen
die gozer neem ik op mijn beurt weer niet serieusquote:Op dinsdag 1 april 2008 14:17 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat mag je omdraaien.
[..]
Als er in een topic gezegd word dat ik die 2 ken staat er niet dat ik dat ben. Ik maak me nog niet eens druk om jullie.
Maar ik meen me iets te herinneren van een Ajax - Feijenoord verhaal met een met consumptie sprekende Feijenoord fan welke door zijn medefans volledig werd uitgelachen.
quote:Extra bussen vanuit Nederweert
Naar aanleiding van de vele aanvragen heeft Roda JC besloten om op 27 april ook een beperkt aantal bussen vanaf de parkeerplaats van het AC Nederweert (langs de A2) richting Rotterdam te laten vertrekken. Het precieze aantal bussen is afhankelijk van de belangstelling. Supporters die van deze optie gebruik willen maken dienen dit kenbaar te maken op het moment dat zij een kaart komen kopen.
Helaas zullen de bussen die georganiseerd zijn door de supportersverenigingen (Henk Bakker, WSU en Fanproject) alleen rechtstreeks vanuit Kerkrade rijden. Dit heeft alles te maken met de clusters waarin de bussen vertrekken vanuit Kerkrade.
Vertrektijden van bussen worden later via internet en overige media bekend gemaakt.
Bron: Rodajc.nl
joodse arrogantiequote:Op dinsdag 1 april 2008 20:39 schreef jorienvdherik het volgende:
[ afbeelding ]
De Rapid JC fans kwamen van heinde en ver, om hun ploeg uit eindelijk met 3-1 van Feijenoord te zien verliezen.
Ik wou net zeggen...quote:
duh, ik zag die foto en die is fucking mooiquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:02 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen...
En toen zag ik jouw reactie. En dat is nog maar een fractie van het aantal bussen, 15.000 manEn ik was erbij
Bijna 300 bussen, te bizar gewoon. Sta je daar als 12 jarig jochie in dat stadionquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
wat een belevenis moet dat zijn geweest
Wat is het voordeel dan, je krijgt allebei 17.000 kaarten.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dat is dus het punt, want daarmee stel je impliciet dat Roda een uitwedstrijd speelt en dat zou dus niet zo mogen zijn. Een bekerfinale hoort op neutraal terrein thuis en supporters van beide partijen dienen gelijk behandeld te worden. Dus of allemaal een combi, of allemaal vrij vervoer. Nauurlijk kan Feyenoord niet met een combi naar De Kuip (het idee alleen al), maar daarom moet de finale verplaatst worden als Feyenoord de finale speelt. Op deze manier heeft Feyenoord namelijk veel te veel voordeel bij het thuisvoordeel, deze manier van vervoer scheelt immers duizenden Rodafans, en dat zou niet zo mogen zijn.
Die van NAC zijn niks gewend, zulke ellende maken wij al jaren mee, dat is nu een maal het leven van een voetbalsupporter.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:43 schreef DarkShine het volgende:
Die regelgeving wat ons vanuit Rotterdam is opgelegd ligt niet aan ons. Komt door het publiek van Feijenoord. Echter in de halve finale was NAC ook al zo te spreken over het beleid in Rotterdam.
Niet zo scheinheilig, is bij Roda - Feyenoord ook gebeurd.quote:
Ach hij wordt door ons al een tijd niet serieus genomen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:28 schreef DarkShine het volgende:
Og, het word geplaatst door iemand die het hele seizoen door zijn kaarten verkoopt... Nu er wat te winnen is is jorientje, zoals het een echte fan beaamt, er natuurlijk bij.
daar was ik heenquote:Op dinsdag 1 april 2008 23:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Niet zo scheinheilig, is bij Roda - Feyenoord ook gebeurd.
Waarom was vorig voor de beker een semi-combi voor ons.........
Nee, jammer johquote:Op donderdag 3 april 2008 19:28 schreef jorienvdherik het volgende:
ben ik zaterdag de 1e met een kaart voor de finale?
Jammerquote:
quote:gezocht 1kaartje feyenoord roda jc knvb beker finale wil er 150euro voor geven gr sander
Jij zal dus wel niet gaan.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:32 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Jammer
op marktplaats.nl
[..]
Waarschijnlijk geldt de drooglegging alleen voor de Rodafans.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:18 schreef FrankyMcG het volgende:
Belangrijkere vraag, tappen ze gewoon bier in DHZ? Of is er drooglegging rondom te Kuip?
geen idee, maar bier is er toch wel te krijgenquote:Op vrijdag 4 april 2008 19:18 schreef FrankyMcG het volgende:
Belangrijkere vraag, tappen ze gewoon bier in DHZ? Of is er drooglegging rondom te Kuip?
Zoals het hoort.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geldt de drooglegging alleen voor de Rodafans.
Niet bij een wedstrijd die formeel op neutraal terrein gespeeld wordt. Of het geldt voor iedereen, of het geldt voor niemandquote:
Zo is het, niet te vertrouwen die Limburgers.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geldt de drooglegging alleen voor de Rodafans.
Ah, boehoe...quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:00 schreef DarkShine het volgende:
En die teringcombi is dus opgelegd door een smeekbede van Feijenoord bij de KNVB.
Ik zei toch dat je bij de knvb moest gaan zeurenquote:Op zaterdag 5 april 2008 10:00 schreef DarkShine het volgende:
En die teringcombi is dus opgelegd door een smeekbede van Feijenoord bij de KNVB.
Bron?quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:00 schreef DarkShine het volgende:
Bestuur Roda.quote:
Ik ga met dequote:En inderdaad, koop je toch lekker losse kaarten. Of ben je bang om tussen de grote boze Rotterdammers te zitten.
Dan had het bestuur van Roda ervoor moeten gaan liggen. Dat Feyenoord het eist snap ik vanuit hun oogpunt bezien namelijk nog wel, dat de KNVB het accepteert daarentegen niet en van het Roda-bestuur al helemaal niet. Maar goed, Henk Hesler zou nu eens op tv naar Portsmouth-WBA op Wembley moeten kijken. Geweldige sfeer en het is gewoonweg ondenkbaar dat al die mensen met een alcoholloze verplichte combi vervoerd zijn. Daar gaat het dus prima en hier moet het dus ook kunnen.quote:
Pffff... 1e bezoek aan de kuip voor jou dit seizoen zeker ? Naja de bekerfinale is ook het enige dat jullie bereikt hebben. En die finale gaan jullie ook nog eens verliezenquote:Op zaterdag 5 april 2008 09:26 schreef jorienvdherik het volgende:
Moest 30 minuten door de zeik regen fietsen, maar ik heb hem
[ afbeelding ]
Finale, Finale... we spelen de Finale, Finale, Finale... we spelen de Finale, Finale Finale Finale! ohooohohooohoooo ooooohohohohooooo![]()
![]()
![]()
en darkshine liep in de rust gister ff naar het bestuurquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dan had het bestuur van Roda ervoor moeten gaan liggen. Dat Feyenoord het eist snap ik vanuit hun oogpunt bezien namelijk nog wel, dat de KNVB het accepteert daarentegen niet en van het Roda-bestuur al helemaal niet. Maar goed, Henk Hesler zou nu eens op tv naar Portsmouth-WBA op Wembley moeten kijken. Geweldige sfeer en het is gewoonweg ondenkbaar dat al die mensen met een alcoholloze verplichte combi vervoerd zijn. Daar gaat het dus prima en hier moet het dus ook kunnen.
Goed dat ze bij ons ook tijdens de wedstrijd onder het volk komen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
en darkshine liep in de rust gister ff naar het bestuur
ja voor die 400 man die er bij jullie wekelijks zittenquote:Op zaterdag 5 april 2008 23:46 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Goed dat ze bij ons ook tijdens de wedstrijd onder het volk komen.
Het zijn toch weer 400 man dan. Jij bent nog geen enkele wedstrijd bij feijenoord geweest.quote:Op zondag 6 april 2008 00:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ja voor die 400 man die er bij jullie wekelijks zitten
en dan in coma liggen als de wedstrijd bezig isquote:Op zondag 6 april 2008 21:01 schreef jorienvdherik het volgende:
Jawel hoor, trouwens vandaag plannen voor de finale gemaakt, zo fucking vet gaat het worden
savonds er voor al drinken
ik ben toch lam danquote:Op maandag 7 april 2008 12:46 schreef Sjtommiej het volgende:
Die mooie dag kon je wel eens verpest worden door een 1-3 overwinning van Roda
Gereserveerd hequote:Op maandag 7 april 2008 12:51 schreef Sjtommiej het volgende:
Heb je je kaartje al binnen Darkshine?
quote:Bekerfinale in gevaar voor Saeijs en Yulu-Matondo
Datum: 08-04-2008
Bron: FcUpdate.nl
Roda Jc heeft de nodige personele problemen overgehouden aan de verloren wedstrijd tegen Nec (0-2). De Limburgers moeten het voorlopig stellen zonder Jan-Paul Saeijs en Jeanvion Yulu-Matondo.
Saeijs viel vlak voor tijd uit omdat zijn schouder uit de kom was geraakt. Het is niet duidelijk hoe lang de verdediger moet herstellen. Voor Yulu-Matondo duurde het duel met Nec slechts zeventien minuten. De aanvaller liep een hamstringblessure op en staat minimaal drie weken aan de kant.
Door de kwetsuren is het onzeker of Saeijs en Yulu-Matondo op zondag 27 april van de partij zijn tijdens de bekerfinale tegen Feyenoord. Komend weekeinde moet Roda het in de competitiewedstrijd tegen Vvv Venlo ook zonder een ander duo stellen. Roland Lamah (lichte hersenschudding) en Cheick Tioté (schorsing) zijn niet inzetbaar.
Yulu-Matondo zal gewoon spelen, de blessure was niet zo erg als van tevoren gevreesd werd.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:13 schreef jorienvdherik het volgende:
[quote:
Bekerfinale in gevaar voor Saeijs en Yulu-Matondo
Datum: 08-04-2008
Bron: FcUpdate.nl
Roda Jc heeft de nodige personele problemen overgehouden aan de verloren wedstrijd tegen Nec (0-2). De Limburgers moeten het voorlopig stellen zonder Jan-Paul Saeijs en Jeanvion Yulu-Matondo.
Saeijs viel vlak voor tijd uit omdat zijn schouder uit de kom was geraakt. Het is niet duidelijk hoe lang de verdediger moet herstellen. Voor Yulu-Matondo duurde het duel met Nec slechts zeventien minuten. De aanvaller liep een hamstringblessure op en staat minimaal drie weken aan de kant.
Door de kwetsuren is het onzeker of Saeijs en Yulu-Matondo op zondag 27 april van de partij zijn tijdens de bekerfinale tegen Feyenoord. Komend weekeinde moet Roda het in de competitiewedstrijd tegen Vvv Venlo ook zonder een ander duo stellen. Roland Lamah (lichte hersenschudding) en Cheick Tioté (schorsing) zijn niet inzetbaar. ]
quote:Bekerhuldiging Roda JC alvast gepland
Het duurt nog ruim drie weken voordat de bekerfinale wordt gespeeld. Toch heeft Roda JC alvast een huldiging gepland, mocht het op 27 april in de finale van de KNVB-Beker Feyenoord verslaan.
Die huldiging zal een dag later zijn, te weten maandag 28 april. De ploeg van trainer Raymond Atteveld zal om 19.00 uur op de Markt in Kerkrade worden gehuldigd.
quote:Roda JC verkoopt in drie dagen 7.534 kaarten
Na de derde dag van de kaartverkoop voor de Bekerfinale zijn er 7.534 kaarten verkocht. "Een heel mooi aantal voor de eerste drie dagen. Nog een 9.500 te gaan, want wij gaan absoluut voor die 17.000 supporters. De kuip moet geel-zwart kleuren:" aldus Huub Narinx.
Bron: Roda JC.nl
quote:Op donderdag 10 april 2008 16:27 schreef Hofpleinfontein het volgende:
schandalig dat roda zoveel kaarten krijgt. Sorry hoor maar als je in drie dagen iets meer dan 7000 kaarten verkoopt hoor je er maar 10.000 oid te krijgen naar mijn mening
ja, Roda is de grote boze reus en wij zijn het nietige provincieclubjequote:Op donderdag 10 april 2008 16:31 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wat te denken van een club die de voorgaande duels hun stadion niet volkrijgt en nu ineens extra kaarten wilt/eist.
* DarkShine mompelt iets over een vogel met een eierdop
niksquote:Op donderdag 10 april 2008 16:39 schreef DarkShine het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat de kaartverdeling voor een finale vaststaat?
al was de finale Quick Boys - Roda JC in het Haarlem stadion zouden Roda supporters ook zo reageren als ze naast een kaart zouden kunnen grijpenquote:Al was de finale Quick Boys - Haarlem, dan nog was de kaartverdeling 17.000 / 17.000.
Het is een duel op 'neutraal' terrein. Dat het in jullie eigen stadion word gespeeld ok. Maar Feijenoord heeft die dag niks te zeggen in eigen huis.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:48 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
niks
wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat mensen, die het hele jaar naar hun club gaan, teleurgesteld kunnen worden en daarom niet blij zijn?
[..]
al was de finale Quick Boys - Roda JC in het Haarlem stadion zouden Roda supporters ook zo reageren als ze naast een kaart zouden kunnen grijpen
27e gaan wij dan zwaaienquote:Op donderdag 10 april 2008 16:52 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Het is een duel op 'neutraal' terrein. Dat het in jullie eigen stadion word gespeeld ok. Maar Feijenoord heeft die dag niks te zeggen in eigen huis.
Blijven jullie maar lekker afgeven erop.
Ik zal de 27ste wel even zwaaien naar je als jij voor de tv zit, goed? Of je vraagt jorientje, die verkoopt zijn kaarten doorgaans ook.
dat zegt ook niemand volgens mijquote:Op donderdag 10 april 2008 16:52 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Het is een duel op 'neutraal' terrein. Dat het in jullie eigen stadion word gespeeld ok. Maar Feijenoord heeft die dag niks te zeggen in eigen huis.
tof, sportief van jequote:Ik zal de 27ste wel even zwaaien naar je als jij voor de tv zit, goed? Of je vraagt jorientje, die verkoopt zijn kaarten doorgaans ook.
Ik zal aan je denken als ik op een terasje aan een biertje zit, en jij alcoholvrij aan 3 uur durende bustrip bezig bentquote:Op donderdag 10 april 2008 16:52 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik zal de 27ste wel even zwaaien naar je als jij voor de tv zit, goed? Of je vraagt jorientje, die verkoopt zijn kaarten doorgaans ook.
Wat pas echt schandalig is, is dat de finale in de Kuip gespeeld wordt. Een bekerfinale hoort immers op neutraal terrein thuis.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:27 schreef Hofpleinfontein het volgende:
schandalig dat roda zoveel kaarten krijgt. Sorry hoor maar als je in drie dagen iets meer dan 7000 kaarten verkoopt hoor je er maar 10.000 oid te krijgen naar mijn mening
weet je zeker dat je die 3 biertjes wel aan durft?quote:Op donderdag 10 april 2008 22:32 schreef jorienvdherik het volgende:
Komend weekend veel drinkeneens testen voor de finale dag
ik dusquote:Torenhoge prijzen finalekaartjes
Door DÉNIS VAN VLIET
ROTTERDAM - Zwarthandelaren en online ticketbureaus verdienen fors aan het doorverkopen van kaartjes voor de bekerfinale tussen Feyenoord en Roda JC.
afbeelding vergroten
Nu al worden op diverse veilingsites kaarten voor 235 euro, bijna tien keer de oorspronkelijke verkoopprijs, aangeboden. Het is vanwege de aangekondigde kaartcontroles zeer de vraag of die op 27 april wel toegang zullen verschaffen tot De Kuip.
Voor de finalewedstrijd zijn in totaal zon slordige 44.000 kaarten beschikbaar. Beide clubs hebben de beschikking gekregen over 17.000 kaarten. De resterende kaarten - zo’n 10.000 - gaan naar de KNVB die ze weer verdeelt onder sponsors en (amateur-)scheidsrechters. De kaarten kunnen dus via drie kanalen naar het zwarte circuit lekken: via Feyenoord, via Roda JC en via de KNVB. Alle drie de betrokkenen hebben aangekondigd er alles aan te doen dit te voorkomen.
De eerste manier om als zwarthandelaar aan een kaartje te komen, is via het ‘Feyenoord-kanaal. Van de 17.000 kaarten die de Rotterdamse club heeft, zijn er al een kleine 2000 verkocht aan de trouwste fans met een speciale clubkaart. De overige 15.000 toegangsbewijzen gaan aanstaande zaterdag in de verkoop. Seizoenkaarthouders kunnen bij een Ticketbox-vestiging één kaart kopen. Al deze gelukkigen kunnen natuurlijk hun voor 27,50 euro aangeschafte kaartje voor veel geld doorverkopen. Zonder gevaar is dat niet: de nummers op de kaartjes zijn gekoppeld aan de nummers op de seizoenkaarten. Feyenoord heeft aangekondigd op de wedstrijddag streng te zullen controleren of die nummers wel overeenkomen. Is dat niet het geval, dan wordt de seizoenkaart geblokkeerd en mag de wedstrijd niet worden bijgewoond. Deze maatregel moet zowel kopers als verkopers van kaarten afschrikken.
Een kaartje bemachtigen via tegenstander Roda JC dan maar? Ook dat is voor zwarthandelaren moeilijk. De supporters van de Limburgse club kunnen alleen per bus- en treincombi naar De Kuip. Om te voorkomen dat de kaarten op de zwarte markt worden doorverkocht, worden ze pas bij vertrek in de bus uitgedeeld. Overigens is Roda JC nog niet door al zijn kaarten heen: tot nu toe is nog maar minder dan de helft verkocht. Ten derde kunnen de kaarten via het ‘KNVB-kanaal op de zwarte markt komen. De KNVB-kaarten gaan behalve naar sponsors ook naar (amateur-)scheidsrechters. Zij kunnen bij de bond tegen gereduceerd tarief een kaartje kopen. Voor zowel de kaartjes die naar de sponsors gaan als naar de scheidsrechters geldt: ze zijn geregistreerd.
,,Van elk kaartje weten we naar wie het gaat,’’ aldus een woordvoerster van de KNVB. ,,Als we op internet of in de zwarte handel een kaartje tegenkomen, valt de verkoper daarvan dus te traceren. Tegen diegene zullen uiteraard maatregelen worden genomen,’’ aldus de woordvoerster, die nog niet wil verklappen welke straf de zwarthandelaren dan boven het hoofd hangt. En eigenlijk is er ook nog vierde categorie zwarte kaarten: de nepkaarten. Slimme verkopers maken kaarten na die niet van echt zijn te onderscheiden. Bij elke belangrijke wedstrijd spelen zich wel kleine dramas af wanneer onwetende voetballiefhebbers de toegang wordt geweigerd omdat ze een vervalst kaartje hebben, waar ze bovendien vaak een veelvoud voor hebben betaald. Ticket4Events, dat op zijn webpagina finalekaartjes te koop aanbiedt voor ver boven de 200 euro, wijst de kopers zelfs op dit risico: ‘Tickets4events is echter niet aansprakelijk voor eventuele vervalsingen en/of kopie.’ Afgaande op de veilingsites nemen zowel kopers als verkopers alle risico’s die aan de zwarthandel kleven, graag voor lief.
Nope. Bezoekersvak zal dan ook vrij leeg zijn denk ik (voor het eerst in jaren). Al heb ik er dan een goede reden voor.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:55 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
27e gaan wij dan zwaaien
en ga jij voor de competitie dan naar ons wel ?
Als jij denkt dat ik die 3 uur alcoholvrij doorbreng.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:28 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik zal aan je denken als ik op een terasje aan een biertje zit, en jij alcoholvrij aan 3 uur durende bustrip bezig bent
Allemaal bangmakerij, controleren doen ze toch niet, en volgens mij verkoopt de knvb kaarten aan die ticketbureaus, die ze vervolgens voor woekerprijzen verkopen.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:42 schreef jorienvdherik het volgende:
Straks mag ik het stadion niet meer in![]()
[..]
ik dus![]()
ah scc moet dus mee naar de wedstrijd
en wel allemaal naar de finale gaanquote:Op vrijdag 11 april 2008 08:38 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Nope. Bezoekersvak zal dan ook vrij leeg zijn denk ik (voor het eerst in jaren). Al heb ik er dan een goede reden voor.
[..]
Als jij denkt dat ik die 3 uur alcoholvrij doorbreng.
Deze opmerking ook weer, wat wil je er nou mee bereiken man?quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:53 schreef jorienvdherik het volgende:
ik ben er iedergeval bij
Bij Feyenoord zat er ook geen hond tijdens de bekerwedstrijden en nu wil ook iedereenquote:Op vrijdag 11 april 2008 09:43 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
en wel allemaal naar de finale gaan
Op zich begrijpelijk en zal altijd zo blijven. Het gros van de supporters gaat jammer genoeg liever alleen de mooie wedstrijden.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:17 schreef Luni het volgende:
[..]
Bij Feyenoord zat er ook geen hond tijdens de bekerwedstrijden en nu wil ook iedereen
Wat is thuisvoordeel?quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:57 schreef Ixnay het volgende:
Feyenoord lijkt me duidelijk de favoriet voor deze wedstrijd vanwege het thuisvoordeel.
Een neutrale wedstrijd in Eindhoven zou beter geweest zijn.
wel 3 uur, omdat bus maar 80/90 gaatquote:Op vrijdag 11 april 2008 13:55 schreef Ixnay het volgende:
Van Parkstad naar de Kuip is toch geen 3 uur? Hooguit 2 uur.
100.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
wel 3 uur, omdat bus maar 80/90 gaat
nee, want dan hadden beide clubs nog geen 10.000 kaarten gehadquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:57 schreef Ixnay het volgende:
Een neutrale wedstrijd in Eindhoven zou beter geweest zijn.
Het is al eeuwen vastgesteld dat de bekerfinale in de Kuip gespeeld wordt. Lijkt me ook logisch. Het mooiste stadion van Nederland.(dat zeg ik niet omdat ik Feyenoorder ben de joden zeggen het zelfs).quote:Op donderdag 10 april 2008 21:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat pas echt schandalig is, is dat de finale in de Kuip gespeeld wordt. Een bekerfinale hoort immers op neutraal terrein thuis.
Als het op tv wordt uitgezonden, mensen komen vaak rond 18-18.30 van hun werk en de kaartjes nog steeds niet goedkoop zijn kan ik het me wel voorstellen dat mensen thuisblijven. Mij maakt het niet zoveel uit of ze nou tegen de neuzen of fc zwolle moeten. Het is en blijft Feyenoord.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:18 schreef blindgier het volgende:
[..]
Op zich begrijpelijk en zal altijd zo blijven. Het gros van de supporters gaat jammer genoeg liever alleen de mooie wedstrijden.
Blijf het jammer vinden dat de eerdere bekerwedstrijden bij lange na niet vol zaten. En ik word dan altijd zo moe van de smoesjes van de meesten. Tuurlijk zijn er altijd supporters die wel een 'goede' reden hebben. Maar ik weet het zeker dat als de kwartfinale van de beker tegen ajax was geweest dat het dan wel propvol had gezeten. Dan kan iedereen op eens wel.
Maar wel een eerlijke wedstrijd op neutraal terrein met een echte winnaar.quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:25 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
nee, want dan hadden beide clubs nog geen 10.000 kaarten gehad
er is nu niets oneerlijks aanquote:Op vrijdag 11 april 2008 19:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar wel een eerlijke wedstrijd op neutraal terrein met een echte winnaar.
Boo-hoo. Feyenoord speelt de bekerfinale in haar eigen stadion.quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar wel een eerlijke wedstrijd op neutraal terrein met een echte winnaar.
daar zou ik het niet mee eens zijn, een bekerfinale hoort m.i. in een stadion gespeeld te wordenquote:Op vrijdag 11 april 2008 21:07 schreef Plato1980 het volgende:
Ik had jullie wel eens willen horen als de bekerfinale altijd in Amsterdam (dus zelfs bij Ajax-Feyenoord) gespeeld zou worden.
Ja!quote:Op zaterdag 12 april 2008 09:37 schreef jorienvdherik het volgende:
hoe ging dat dan, moest de TB 1 vak keuze opgeven ? en zit je met iedereen die bij je TB was op het zelfde vak
Ik dus met 24 man uit mijn dorp. Allemaal op 1 rij in U.quote:Op zaterdag 12 april 2008 09:38 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Ja!
Op zich wel geinig, wij zitten met 25 man uit Weert op hetzelfde vak...
hehe geweldigquote:Op zaterdag 12 april 2008 09:41 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik dus met 24 man uit mijn dorp. Allemaal op 1 rij in U.
quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:09 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Hier ook nog een kaart!
quote:Bekerfinale in no-time uitverkocht
De resterende kaarten voor de bekerfinale Feyenoord - Roda Jc zijn vanochtend in no-time opgekocht door seizoenkaarthouders. Vele supporters werden teleurgesteld, aangezien de vraag het aanbod ruimschoots overtrof. Sommige stonden al sinds donderdag in de rij bij een van de verkooppunten.
De meeste Ticketbox verkooppunten slaagden erin 18 kaarten uit te draaien, een enkeling 27. Een medewerker van FR-Fans.nl kwam op het idee zijn kaart te halen bij het Psv stadion in Eindhoven, en niet zonder succes. Voor alle 9 supporters die daar stonden werd keurig een kaart uitgedraaid!
Feyenoord supporters die naast een kaart hebben gegrepen rest wellicht nog een mogelijkheid via Roda Jc een kaart aan te schaffen. Deze supporters dienen dan echter wel met een verplichte bus- of treincombi naar De Kuip af te reizen.
Ik heb gewoon een zitplaats hoor...quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:10 schreef jorienvdherik het volgende:
neem aan dat gele zijde iedereen gaat staan
Als je nooit gaat moet je dat inderdaad even navragen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:10 schreef jorienvdherik het volgende:
neem aan dat gele zijde iedereen gaat staan
mensen die gaan zitten op Q R S T Uquote:Op zaterdag 12 april 2008 14:23 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een zitplaats hoor...
Stoelen zijn er om op te zitten.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:39 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
mensen die gaan zitten op Q R S T U
Ik ga gewoon zitten op U, ik heb toch een zitplaats gekochtquote:Op zaterdag 12 april 2008 14:39 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
zitten doe je thuisquote:Op zaterdag 12 april 2008 15:03 schreef Happel het volgende:
[..]
Stoelen zijn er om op te zitten.
Zittuh!!!!
Toen hadden we nog een goal gemaaktquote:Op zaterdag 12 april 2008 16:37 schreef Erasmusch het volgende:
Erger dan vorige x kan het niet worden
Lukken gaat dat alleen niet.quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:05 schreef DarkShine het volgende:
Schijnt dat men Rotterdam wilt droogleggen op 27 april...
Surequote:Op zaterdag 12 april 2008 17:05 schreef DarkShine het volgende:
iedereen zit daar behalve S en een gedeelte van Rquote:Op zaterdag 12 april 2008 14:39 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
lijkt me tofquote:Een kwart van de bezoekers van FR-Fans.nl loopt mee met Road to the Cup. Road the the Cup is een actie opgezet door een groep supporters en bekend gemaakt via verschillende fansites. Als een kwart van alle Feyenoord supporters met een kaartje mee lopen met Road to the Cup, dan komt dat neer op ruim 4.000 supporters.
Dat mag ik wel hopen jaquote:Op zaterdag 12 april 2008 16:37 schreef Erasmusch het volgende:
Erger dan vorige x kan het niet worden
nee dan zit ook gewoon iedereen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 18:29 schreef jorienvdherik het volgende:
behalve met feyenoord-ajax toch? dan staan ze opeens
ik zit al jaren op Q maargoed jij zal het wel beter weten!quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:17 schreef jorienvdherik het volgende:
zeker niet, en zeker europees blijven ze staan
zelf gezien
ach, tegen Utrecht de vorige keer was er ook een droogleggingquote:Op zaterdag 12 april 2008 17:05 schreef DarkShine het volgende:
klopt.quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:21 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
ik zit al jaren op Q maargoed jij zal het wel beter weten!
Ik dacht hetzelfde!quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:31 schreef planethugo het volgende:
dus rondom de kuip zal er ook geen bier te verkrijgen zijn? Ben ik dus al rond 3 uur daar en dan aan de cola maar!!! pfff
Dus niet, het overgrote deel van vak X staat gewoon de gehele wedstrijd, net zoals de hoeken van de vakken die er op aansluiten en tevens staat het grootste deel van vak R en iedereen* op vak S.quote:
Koempels sitequote:Op zaterdag 12 april 2008 20:59 schreef planethugo het volgende:
kpd?
http://forum.fok.nl/forum/128quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:59 schreef planethugo het volgende:
kpd?
Ben naar jood cruijff schaal geweest jaren geleden (mooie vrije trap van Paauwe, toen kreeg Feyenoord alleen het uitvak, dus ik weet niet wat je loopt te zeiken.quote:Op vrijdag 11 april 2008 21:07 schreef Plato1980 het volgende:
Ik had jullie wel eens willen horen als de bekerfinale altijd in Amsterdam (dus zelfs bij Ajax-Feyenoord) gespeeld zou worden.
Zo raar is dat niet, vorige x tegen Utrecht werd er in het Centrum van Rotterdam ook niet geschonken.quote:
Lul niet man, zit al jaren op T en daar staan ze nooit.quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:17 schreef jorienvdherik het volgende:
zelf gezien
Jij zal het inderdaad beter weten dan mensen die er al jaren zitten, mongool.quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:17 schreef jorienvdherik het volgende:
zelf gezien
Utrecht is in deze wel een heel ander soort elftal/club. Die kunnen zich veel beter opladen voor zo'n cupwedstrijd denk ik, en hadden toen Kuyt op z'n top...quote:Op maandag 14 april 2008 08:47 schreef M0NTANA het volgende:
Denk dat de teams gelijkwaardg zijn, Feyenoord heeft alleen het thuisvoordeel. Hoop op een overwinning van Roda JC, net als FC Utrecht een aantal jaar geleden. Maar goed, we'll see.
duh x staat altijdquote:Op zaterdag 12 april 2008 21:02 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dus niet, het overgrote deel van vak X staat gewoon de gehele wedstrijd, net zoals de hoeken van de vakken die er op aansluiten en tevens staat het grootste deel van vak R en iedereen* op vak S.
Vraag me dus af welke duels jij gezien hebt.
Nou volgens mij niet. Alleen op de trappen en helemaal achterin wordt gestaan. Maar verder wordt er op R,S en T gewoon gezeten door het meerendeel.quote:Op maandag 14 april 2008 20:14 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
duh x staat altijd
maar bedoel, q r s t
volgens mij staan ze daar bijna allemaal met grote wedstrijden
lijkt me niet 10 minquote:Kaarten finale in 10 minuten weg
Een 'yesss' hier, een hartgrondige vloek daar. Een tussenweg was er zaterdagochtend niet. Binnen tien minuten waren alle beschikbare 15.000 kaartjes voor de bekerfinale Feyenoord-Roda JC verdeeld onder de supporters van de thuisclub. Het was een loterij met hoofdprijzen én nieten.
'De hele k...nacht hier voor niets gezeten,' mokte op de Oud-Beijerlandse Oostdijk een teleurgestelde Feyenoordfan. Op datzelfde moment verliet Spijkenisser Kees van Eijk na 43 uur posten - hij stond sinds donderdagmiddag paraat - met negen finalekaarten het winkelcentrum. 'Ik had in tranen in mijn ogen, zo blij was ik.'
Wie er vroeg bij zou zijn, maakte de meeste kans, hadden Erasmus-studenten Jan van Wijk en Maarten Leening berekend. Hun sommetje: er zijn 15.000 kaarten en 1000 verkooppunten, dus gaan er in de eerste ronde negen kaarten per winkel uit. Om erbij te zijn klapten ze om vier uur 's morgens voor tabakswinkel van J. van Slingerland aan de Rotterdamse Nieuwe Binnenweg hun campingstoeltjes uit.
Jolanda Posse uit Oud-Beijerland was er nog vroeger bij, gewapend met vijf truien en twee fleecedekens stond zij met dochter Mauren vanaf vrijdagmiddag aan de start. 'Ik was hier vanochtend om zes uur,' lachte Krimpenaar Paul Mes in het Krimpense winkelcentrum Crimpenhof.
Maar Jan boven Jan was Jeroen Haak, een echte mazzelaar. Hij slenterde vijf minuten voor de verkoop de tabakswinkel aan de Nieuwe Binnenweg binnen, legde met een slaperig gezicht zijn clubkaart neer en liep een kwartiertje later mét finalekaart de zaak uit. 'Bang dat ik zou misgrijpen? Wel nee, waarom?'
In de Tabakswinkel in de Vlaardingse Westwijk peurde sigarenboer Koos Oostveen met een rood aangelopen hoofd, peuk in de mond en vinger op het touchscreen drie maal een serie van negen kaarten uit het netwerk. Voor Sjaak van den Berg is Oostveen de held van de week. 'Super dat ik de kaarten heb.'
Ook tabakswinkelier Sjef Crapts in Krimpen haalde opgelucht adem. 'Of ik nog zenuwachting was? Mwah, niet echt.' Aan de Nieuwe Binnenweg trilde Jan van Slingerland nog na. 'Dit is slecht voor je bloeddruk.'
Wie het feestje missen, zijn de fans die een kaartje op het Noordereiland en in de Oranjeboomstraat wilden kopen. Daar sloeg de TicketBox bij de eerste poging op hol.
Bron: AD
Bacardi shooters mee nemen om bij de Cola te gietenquote:Op zaterdag 12 april 2008 20:31 schreef planethugo het volgende:
dus rondom de kuip zal er ook geen bier te verkrijgen zijn? Ben ik dus al rond 3 uur daar en dan aan de cola maar!!! pfff
Waarkom kan dat niet Jorien ?quote:
Ik weet zeker dat het kan.quote:Op maandag 14 april 2008 21:33 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Waarkom kan dat niet Jorien ?
Ik denk dat het makkelijk kan , kijk maar eens hoe snel concerten soms zijn uitverkocht binnen zoveel tijd en in dit geval gaat het maar om 15.000 kaarten dus ik denk dat het wel zeker kan.
Zeker als je leest dat sommige maar 30 ka.arten konden uitdraaien en het toen al uitverkocht was.
O zo op die fietsquote:Op maandag 14 april 2008 21:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het kan.
De ticketbox waar ik stond kon om 09.07 uur al niks meer uitdraaien. Dus in 7 minuten tijd waren alle 15.000 kaarten uitverkocht.
Maar ik denk dat hij juist bedoelt dat 10 minuten een ruime schatting is omdat hij ook wel weet dat kaarten altijd zo uitverkocht zijn bij Feyenoord, zeker als er sprake is van een finale is er een ware stormloop op kaartjes.
Ook bij ons bij de sigarenboer stonden Rotterdammers.quote:Op maandag 14 april 2008 21:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het kan.
De ticketbox waar ik stond kon om 09.07 uur al niks meer uitdraaien. Dus in 7 minuten tijd waren alle 15.000 kaarten uitverkocht.
Maar ik denk dat hij juist bedoelt dat 10 minuten een ruime schatting is omdat hij ook wel weet dat kaarten altijd zo uitverkocht zijn bij Feyenoord, zeker als er sprake is van een finale is er een ware stormloop op kaartjes.
10 min is juist veels te langquote:Op maandag 14 april 2008 21:33 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Waarkom kan dat niet Jorien ?
Ik denk dat het makkelijk kan , kijk maar eens hoe snel concerten soms zijn uitverkocht binnen zoveel tijd en in dit geval gaat het maar om 15.000 kaarten dus ik denk dat het wel zeker kan.
Zeker als je leest dat sommige maar 30 ka.arten konden uitdraaien en het toen al uitverkocht was.
ja was ik ook gaan doen als ik geen voorrang hadquote:Op maandag 14 april 2008 22:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ook bij ons bij de sigarenboer stonden Rotterdammers.
Schijnt dat er zelfs mensen speciaal naar Amsterdam gegaan zijn om daar kaarten te halen.
Zijn ook gasten kaarten wezen halen bij het PSV stadionquote:Op maandag 14 april 2008 22:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ook bij ons bij de sigarenboer stonden Rotterdammers.
Schijnt dat er zelfs mensen speciaal naar Amsterdam gegaan zijn om daar kaarten te halen.
Geniaal.quote:Op maandag 14 april 2008 22:54 schreef Luni het volgende:
Maatje van me stuurde een berichtje je, gasten hadden uren in de rij gestaan voor een ticketbox, worden er kaarten voor de competitiewedstrijd Feyenoord - Roda uitgedraaid!!!!
je doet dit express hequote:Op maandag 14 april 2008 20:14 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
duh x staat altijd
maar bedoel, q r s t
Nee hij is gewoon simpelquote:
tegen chelsea 2 jaar geleden zo fucking vol op gele zijde, volgens mij ging iederen 1e ring staan toenquote:
Is er daar geen animo voor dan?quote:Op maandag 14 april 2008 22:54 schreef Luni het volgende:
Maatje van me stuurde een berichtje je, gasten hadden uren in de rij gestaan voor een ticketbox, worden er kaarten voor de competitiewedstrijd Feyenoord - Roda uitgedraaid!!!!
Trappen op T staan helemaal vol en ik zit helemaal bovenin.quote:Op maandag 14 april 2008 20:16 schreef blindgier het volgende:
[..]
Nou volgens mij niet. Alleen op de trappen en helemaal achterin wordt gestaan. Maar verder wordt er op R,S en T gewoon gezeten door het meerendeel.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEE!quote:Op maandag 14 april 2008 20:14 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
maar bedoel, q r s t
Toch vind ik die combi een beetje een slap excuus.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:07 schreef DarkShine het volgende:
Waar we in 2000 te weinig kaarten hadden komen we ze nu niet kwijt omdat lui bezig zijn over veiligheid en er amateurvoetbal (only in the netherlands) is en communie's zijn... Maar het grootste probleem is de combi!
Dan nog.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:21 schreef DarkShine het volgende:
Een combi of de meest belachelijke combi die je je kunt voorstellen? Sinds de combiregeling bestaat hebben wij nog nooit een dergelijk strenge combi opgelegd gekregen, en dat met een wedstrijd op "neutraal" terrein!
ja ja we weten het nu wel hoor.....quote:Op donderdag 17 april 2008 12:21 schreef DarkShine het volgende:
Een combi of de meest belachelijke combi die je je kunt voorstellen? Sinds de combiregeling bestaat hebben wij nog nooit een dergelijk strenge combi opgelegd gekregen, en dat met een wedstrijd op "neutraal" terrein!
Had dan allemaal thuis geblevenquote:Op donderdag 17 april 2008 12:24 schreef DarkShine het volgende:
Niks dan nog. Heb zelf ook getwijfeld of ik wel zou gaan. Je word verdomme behandeld alsof je een zware crimineel bent, hoezo het vergalt je het plezier!
Jij wel, niet iedereen.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:27 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Had dan allemaal thuis gebleven![]()
Je kan er die dag ook gewoon een feestje van proberen te maken... Ik zou de meest belachelijke combi allertijden in het hele universum en nog verder er wel voor over hebben, that's all.
Jij wel, ik ook en de meeste supporters ook wel. Maar wat oudere mensen laten zich niet als vee vervoeren in een trein of bus om vervolgens nog uren te vroeg bij te kuip aan te komen. Die rijden liever zelf naar de kuip, kijken voetballe, nemen die beker mee naar huis en gaan ook niet de hele nacht zuipen na een overwinning. Bij ons in 't zuiden zijn ze wat kritischer met zo een dingen, helaas zijn we hier niet als r'dammers. Buiten dat heeft roda ook niet een héle grote achterban zoals feyenoord.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:27 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Je kan er die dag ook gewoon een feestje van proberen te maken... Ik zou de meest belachelijke combi allertijden in het hele universum en nog verder er wel voor over hebben, that's all.
quote:Op donderdag 17 april 2008 16:37 schreef MarkNMGN het volgende:
Triest zeg, de bekerfinale raakt niet eens uitverkocht bij die Limbo's.
Kom op, wat een gejank zeg.quote:Op donderdag 17 april 2008 17:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Zoals al aangeven, bedankt de kutcombi! Het amateurvoetbal en de communie zijn echt geen grote boosdoeners. In 2000 hebben we extra kaarten aangevraagd, toen hadden we die absurde maatregelen van nu niet!
Verder blijven er ook mensen thuis door onze bekerfinale (dat snap ik dus volledig niet!) en blijven er mensen thuis omdat er ieder jaar wel weer petten en sjaals worden aangepakt in Rotterdam...
Punt 5 zallastig wordenquote:Tien regels voor beker finale
Datum: 18-04-2008 Bron: FR-Fans.nl
De KNVB en de gemeente hebben een aantal belangrijke “spelregels” opgesteld om de reis naar en het verblijf in en om De Kuip/Rotterdam tot een groot voetbalfeest te maken.
Tien regels van de gemeente en de KNVB:
1. Voorkom ergernis en kom op tijd. Alle supporters worden geadviseerd tijdig naar het stadion te komen en uiterlijk een half uur voor de wedstrijd hun plaats in te nemen.
2. Nuttigen en verkopen van alcohol op de openbare weg is niet toegestaan. De politie zal hier op toezien en tegen optreden.
3. Blikjes/flesjes, vuurwerk, alcohol en professionele foto-/camera-apparatuur mogen niet meegenomen worden het stadion in.
4. Maak gebruik van de aanwezige toiletvoorzieningen. De politie zal optreden tegen “wildplassen”.
5. Personen die onder invloed van alcohol of drugs zijn, wordt de toegang tot het stadion geweigerd.
6. Moedig uw favoriete ploeg enthousiast en positief aan. Eventuele kwetsende, beledigende en racistische spreekkoren zullen niet getolereerd worden.
7. Houdt er rekening mee dat zakkenrollers uw feest kunnen bederven.
8. Houdt het stadion en de omgeving schoon. Gooi uw afval in de prullenbak.
9. Het afsteken van vuurwerk is ten strengste verboden en zal, naast de strafrechtelijk afhandeling, bestraft worden met een stadionverbod van 18 maanden en een boete van ¤ 450,-.
10. Volg de aanwijzingen van stewards, politie en andere officials altijd op.
hehequote:Op zondag 20 april 2008 18:39 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik teken ervoor.
Volgende week alleen wel meer Limburgers in de Kuip, hoeveel waren er vandaag.. 27?
+1 ik ben ook een Limburger!quote:Op zondag 20 april 2008 18:39 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik teken ervoor.
Volgende week alleen wel meer Limburgers in de Kuip, hoeveel waren er vandaag.. 27?
zo, ruime schattingquote:Op zondag 20 april 2008 18:39 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik teken ervoor.
debielquote:Op zondag 20 april 2008 19:49 schreef jorienvdherik het volgende:
ach roda is een makkie
meer dan een schopploeg is het niet
alleen lamah is goed
quote:Op zondag 20 april 2008 18:41 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
+1 ik ben ook een Limburger en een landverrader!
nee, Excelsior, Heracles, Sparta, VVV en Willem 2 ook nietquote:Op zondag 20 april 2008 20:49 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
roda stelt gewoon niet veel voor
quote:Ibrahim Afellay: ,,In Amsterdam hebben ze altijd de grootste mond, maar resultaten ho maar.''
quote:Op zondag 20 april 2008 18:39 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik teken ervoor.
Volgende week ook iets meer Feijenoordfans dan de voorgaande bekerduels?quote:
Dat was de enige plaats waar men nog fatsoenlijk een microfoon konden plaatsen; ruimte zat!quote:Op zondag 20 april 2008 21:34 schreef DarkShine het volgende:
En die 27 hoorde je, op Tele2, vaker boven de uitverkochte Kuip!
Minder dan tijdens de voorgaande bekerduels.quote:Op zondag 20 april 2008 21:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
[..]
Volgende week ook iets meer Feijenoordfans dan de voorgaande bekerduels?
Die zaten als een stel dooie moffen op hun stoeltje, lul niet.quote:En die 27 hoorde je, op Tele2, vaker boven de uitverkochte Kuip!
geniaalquote:Op zondag 20 april 2008 21:34 schreef DarkShine het volgende:
zelf ook niet gegaan dusquote:Op zondag 20 april 2008 21:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
[..]
Nee, minder.quote:Op zondag 20 april 2008 21:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
[..]
Je hebt er zojuist voor gezorgd dat ik met een glimlach naar m'n colleges ga.quote:En die 27 hoorde je, op Tele2, vaker boven de uitverkochte Kuip!
quote:Van Marwijk nauwelijks beter dan Erwin Koeman
Trainer Bert van Marwijk heeft het in zijn eerste en meteen ook laatste seizoen van zijn tweede termijn bij Feyenoord niet veel beter gedaan dan zijn voorganger Erwin Koeman. De Rotterdamse ploeg eindigde gisteren op de onwaardige zesde plaats in de eredivisie. De simpele overwinning op Roda JC (3-0) kon daar in De Kuip niets aan veranderen, omdat de concurrenten FC Twente en SC Heerenveen eveneens drie punten pakten.
Koeman stapte vorig jaar vrijwillig op na een rampzalig seizoen waarin hij met Feyenoord op de zevende plaats eindigde. Onder interim-trainer Leo Beenhakker slaagde de Rotterdamse ploeg er toen niet in om een ticket voor de UEFA Cup af te dwingen. Het was de eerste keer sinds 1990 dat Feyenoord zich niet voor Europees voetbal wist te plaatsen.
Zo ver is het dit seizoen nog niet.
Bij gebrek aan andere uitdagingen zet Feyenoord dit seizoen alles op het KNVB-bekertoernooi.
Over een week speelt het teleurstellende team van Van Marwijk in de bekerfinale in De Kuip opnieuw tegen Roda JC. Mocht dat mislukken, mag Feyenoord het opnieuw proberen in de play-offs om het vierde en laatste UEFA Cup-ticket.
Tijdens de nieuwjaarsreceptie begin januari sprak men in De Kuip nog vol goede moed over de kansen op de landstitel, maar daarna ging het mis. Leverden de eerste 17 duels nog 36 punten op, de laatste 17 wedstrijden haalde de ploeg slechts 24 punten.
Bron: LD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |