Told yaquote:Op maandag 5 november 2007 13:07 schreef Zwoerd het volgende:
Finale wordt Roda - Feyenoord
Aangepast.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:31 schreef FrankyMcG het volgende:
Waarom heeft Roda maar 4 wedstrijden gespeelt, en Feyenoord 5?
Amateursploegen spelen toch meerdere wedstrijden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:31 schreef FrankyMcG het volgende:
Waarom heeft Roda maar 4 wedstrijden gespeelt, en Feyenoord 5?
Bij onze vorige bekerfinale in 2000 waren we volgens mij ook met ongeveer 17.000 mensen aanwezig en dat zou nu dus ook moeten lukken.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:12 schreef TheGHunter het volgende:
Roda gaat alle 17.000 beschikbare plaatsen ook daadwerkelijk claimen!
Dat dus alvast voor over een maandquote:
Blijft dat vooral denken en vergeet het niet als boodschap aan de spelers mee te gevenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Feyenoord
Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag
quote:
Een mijnwerker.quote:Op maandag 24 maart 2008 11:22 schreef PabloLopez het volgende:
wtf is een koempel?
quote:Op maandag 24 maart 2008 12:01 schreef Prosac het volgende:
http://www.fr12.nl/index.php?page=beker-finale-tshirt
Ik ook nietquote:Op maandag 24 maart 2008 14:21 schreef MarkNMGN het volgende:
Ach, maak er niet zo'n ophef over dat een stel mongolen zo'n simpel shirtje hebben uitgebracht.
Alsof de meeste Feyenoorders er blij mee zijn, ik in ieder geval niet..
Inderdaad, reden te meer om die finale naar het Philipsstadion te verplaatsen. Het veiligheidsprobleem ligt immers toch vooral bij Feyenoord en dus moeten de Feyenoordsupporters maar de verplichte combi met identificatieplicht krijgen, als dat dan zonodig moet.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:14 schreef DarkShine het volgende:
Tjezus wat een teringkaartverkoop! Je word alweer behandeld als een zware crimineel als je je favoriete club in de bekerfinale wilt zien spelen.
Ik heb gehoord dat jullie een verplichte combi regeling hebben?quote:Op maandag 31 maart 2008 21:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, reden te meer om die finale naar het Philipsstadion te verplaatsen. Het veiligheidsprobleem ligt immers toch vooral bij Feyenoord en dus moeten de Feyenoordsupporters maar de verplichte combi met identificatieplicht krijgen, als dat dan zonodig moet.
En dat is dus het punt, want daarmee stel je impliciet dat Roda een uitwedstrijd speelt en dat zou dus niet zo mogen zijn. Een bekerfinale hoort op neutraal terrein thuis en supporters van beide partijen dienen gelijk behandeld te worden. Dus of allemaal een combi, of allemaal vrij vervoer. Nauurlijk kan Feyenoord niet met een combi naar De Kuip (het idee alleen alquote:Op maandag 31 maart 2008 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:
17.000 mensen met vrij vervoer van een rivaliserende partij op die dag,
Nouquote:Op maandag 31 maart 2008 22:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dat is dus het punt, want daarmee stel je impliciet dat Roda een uitwedstrijd speelt en dat zou dus niet zo mogen zijn. Een bekerfinale hoort op neutraal terrein thuis en supporters van beide partijen dienen gelijk behandeld te worden. Dus of allemaal een combi, of allemaal vrij vervoer. Nauurlijk kan Feyenoord niet met een combi naar De Kuip (het idee alleen al), maar daarom moet de finale verplaatst worden als Feyenoord de finale speelt. Op deze manier heeft Feyenoord namelijk veel te veel voordeel bij het thuisvoordeel, deze manier van vervoer scheelt immers duizenden Rodafans, en dat zou niet zo mogen zijn.
Daar lijkt het wel op en eerlijk gezegd heb ik er weinig zin in om eerst helemaal naar Kerkrade te reizen en dan na een uitgebreide visitatie in een bus te stappen, waar ik niet eens een biertje mag drinken.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:58 schreef DarkShine het volgende:
Dit is geen combi, dit is ontmoedigingsbeleid!
Exact, want zoals het nu gaat kost het Roda duizenden supporters en het resultaat is dat er misschien 10.000 Roda-supporters zullen zijn, waardoor het een veredelde uitwedstrijd is.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Dus al met al schiet je er dan weinig tot niets mee op, het is wellicht alleen wat eerlijker als beide clubs aan het stadion moeten wennen en dat beide supporterskampen op combi-vervoer zijn aangewezen.
Wat te denken van de Rodafans uit de andere delen van het land.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op en eerlijk gezegd heb ik er weinig zin in om eerst helemaal naar Kerkrade te reizen en dan na een uitgebreide visitatie in een bus te stappen, waar ik niet eens een biertje mag drinken.
Vertel mij wat. Dat zijn er weliswaar niet zo veel, maar ik snap werkelijk niet dat Roda dit geaccepteerd heeft. Kennelijk hebben ze Henk Bakker en de VC samen naar Rotterdam gestuurd en die twee bejaarden hebben zich natuurlijk onder tafel laten lullen.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:05 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wat te denken van de Rodafans uit de andere delen van het land.
Je ziet ze met uitwedstrijden vaker uit alle hoeken van het land!
Daar was het tien jaar geleden al tijd voorquote:Op maandag 31 maart 2008 23:17 schreef DarkShine het volgende:
Die VC's van ons zijn zowiezo al hoogbejaard. Tijd om beide eruit te gooien!
En ik zit nog in een voorrang periode samen met 1299 andere Feyenoorders, die eerder kaart kan halen dan 37.000 andere SCC houdersquote:Op dinsdag 1 april 2008 09:58 schreef DarkShine het volgende:
Jorientje, waarom lees je enkel wat je lezen wilt?
Het hele seizoen verkoop je je kaarten van Feijenoord en nu er iets te winnen is ga je zelf ineens weer kijken. Jij kocht toch een seizoenskaart van Anderlecht omdat Feijenoord het vorig jaar zo slecht deed?
Leuk dat je de kaarten haalt. Je verkoopt ze vervolgens en als er succes 'dreigt' aan te komen ga jezelf eens kijkenquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:00 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
En ik zit nog in een voorrang periode samen met 1299 andere Feyenoorders, die eerder kaart kan halen dan 37.000 andere SCC houders
goed he
ja meestal wel jaquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Leuk dat je de kaarten haalt. Je verkoopt ze vervolgens en als er succes 'dreigt' aan te komen ga jezelf eens kijken
Met maatwerk mag je, beperkt, alcohol drinken op de heenreis.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:34 schreef MarkNMGN het volgende:
Darkshine, wat is maatwerk?
Je kan nu wel pissig gaan zijn maar wat heeft Feyenoord hier mee te maken? Zoals al eerder gezegd is het onmogelijk iedereen apart naar het stadion te laten komen. En de wedstrijd in een ander stadion laten spelen slaat natuurlijk helemaal nergens op...quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:10 schreef DarkShine het volgende:
Vooral blijven denken dat jullie overwinning zeker is. Jij bent een van die tshirts dragers zeker?
Wij zijn misschien de underdog, maar zeker niet kansloos.
NAW formulier + kopie ID kaart voor een ticket
Dat was een ander verhaal, het was een thuiswedstrijd en NAC kreeg het aantal kaarten wat iedereen krijgt in de Kuip.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:43 schreef DarkShine het volgende:
Echter in de halve finale was NAC ook al zo te spreken over het beleid in Rotterdam.
Ok.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:44 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dat was een ander verhaal, het was een thuiswedstrijd en NAC kreeg het aantal kaarten wat iedereen krijgt in de Kuip.
Maar je vergeet ondertussen even dat Roda er wel gewoon mee akkoord is gegaan, of heb ik dat stukje gemist?quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ok.
Maar dat de maatregelen die ons zijn opgelegd voor de bekerfinale absurd zijn zijn we dus wel eens.
Uiteraard. Een bekerfinale Feyenoord-Roda hoeft geen problemen op te leveren vind ik, zou dus gewoon vrij vervoer moeten zijn aan beide kanten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ok.
Maar dat de maatregelen die ons zijn opgelegd voor de bekerfinale absurd zijn zijn we dus wel eens.
Ik vraag me alleen af of de drie hoeken waar jij het over hebt wel de drie hoeken zijn die het bepaald hebben.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:56 schreef DarkShine het volgende:
Alsof de KNVB iets heeft te zeggen over het beleid dat de driehoek van Rotterdam ons opdringt. Zoals al aangegeven in dit en/of het Rodatopic zijn die VC's van ons ook al hoogbejaard en dienden ze 10 jaar geleden al met pensioen gegaan te zijn.
Blijft echter overeind dat de maatregelen absurd zijn. Deze worden toch echt opgedrongen door Rotterdams beleid en niet door de organiserende partij of Feijenoord.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:59 schreef EnactedChaos het volgende:
De Kuip - B&W Rotterdam - KNVB
Maar wie is hierin dan verwijtbaar?quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:03 schreef DarkShine het volgende:
B&W Rotterdam / Politie Rijnmond, die leggen ons in samenspraak met de organiserende partij (KNVB) en de Kuip de combi op. Dat Roda teveel heeft geaccepteerd hierin is ook overduidelijk!
Alsof Roda zegt 'wij pakken graag een combi van de strengste catagorie dat op een ontmoedigingsbeleid lijkt voor de bekerfinale'.
Dit seizoen zit er rond de 15/16 bij thuiswedstrijden. Ook al zo'n belachelijke 1:1 verkoop. Toen die versoepeld was zat het zo goed als vol (Heerenveen en Ajax thuis, Heracles thuis vorig seizoen).quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:06 schreef MarkNMGN het volgende:
Wel jammer, nu krijg je nooit die 17.000 plaatsen verkocht toch?
Die zitten er immers ook niet bij thuiswedstrijden van Roda als ik het goed heb.
Je gaat me niet zeggen dat Roda dit vrijwillig volledig geaccepteert heeft. Mogelijk was er geen andere keus?quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:07 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Maar wie is hierin dan verwijtbaar?
Dat B&W Rotterdam en De Kuip hoog inzetten dat is toch normaal als je gaat onderhandelen? Roda had hier nooit mee akkoord moeten gaan... Dus je moet daar gaan klagen.
Limburgers en geen alcohol, yeah right.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Met maatwerk mag je, beperkt, alcohol drinken op de heenreis.
Zoals het uitziet om 11 uur vertrekken en geen maatwerk...
Je geeft zelf toch al een goede optie aan met die soepele buscombi?quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:10 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je gaat me niet zeggen dat Roda dit vrijwillig volledig geaccepteert heeft. Mogelijk was er geen andere keus?
Die 1:1 verkoop is een verplichting van Politie en B&W Kerkrade. Toen Roda vrije verkoop wou houden tegen Rijnsburgse Boys voor de beker hebben ze die vrije verkoop direct verboden (serieus).quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:17 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Je geeft zelf toch al een goede optie aan met die soepele buscombi?
Lijkt me sterk dat dit de enige optie was. Je geeft zelf ook al aan dat ze met thuiswedstrijden die 1:1 verkoop hadden. Ze zijn gewoon niet zo slim bij jullie
Ze hadden (als dit de enige optie was) het aan moeten kaarten bij de KNVB dan...
Ja, dat zou ik ook de meest eerlijke en reële optie vinden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:12 schreef DarkShine het volgende:
Zoals ik hier of in het Rodatopic aangaf, met een redelijke combi is zeer zeker te leven.
Dan denk ik aan vrij vervoer tot bv. Breda en vandaar verplicht per bus verder.
Alternatieve opstapplaatsen buiten Kerkrade.
Maatwerk.
Geen NAW formulier + kopie ID voor een ticket.
Spelen we uit tegen een club die de halve finale het stadion in een thuiswedstrijd niet vol kreeg en nu kaarten blijft eisen...quote:Dat de combiregeling zo strikt wordt gehanteerd kan je ons niet verwijten, wees in ieder geval blij dat Roda JC in de finale staat en dat jullie met meer supporters op stap mogen dan dat er gemiddeld bij een thuiswedstrijd van Roda Jc komt opdagen.
Nou ja, makkelijk. Zij vinden dit een betere optie dan jij waarschijnlijk. Voor De Kuip en Rotterdam is dit de beste/makkelijkste optie, dat zal ik niet ontkennen maar het is toch logisch dat zij daar voor gaan? dat vind ik niet verwijtbaar ofzo. Je kan het de KNVB verwijten omdat zij moeten zorgen voor een 'eerlijke' verdeling van alles en je kan het Roda verwijten, die hadden hier mijn inziens niet mee akkoord moeten gaan. Maar Rotterdam en De Kuip kan je weinig verwijten vind ik.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:20 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Die 1:1 verkoop is een verplichting van Politie en B&W Kerkrade. Toen Roda vrije verkoop wou houden tegen Rijnsburgse Boys voor de beker hebben ze die vrije verkoop direct verboden (serieus).
Wel makkelijk om alles op Roda / onze VC's te schuiven. Die hebben er zeker een aandeel in, maar ze bepalen de opties niet. Met een versoepelde combi zoals ik al aangaf kon ik zeker leven. Met dit, ondanks dat ik ga, word je gewoonweg behandeld als een of andere zware crimineel.
En ook daardoor krijgen we deze absurde regels opgelegd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:28 schreef MarkNMGN het volgende:
Het wordt sowieso een 'uitwedstrijd' voor Roda JC want alle neutrale vakken gaan ook naar Feyenoordsupporters natuurlijk.
Dat is altijd zo met finales in de Kuip
behalve dat roda allemaal groepjes feyenoorders aanpakt na een wedstrijdquote:Op dinsdag 1 april 2008 11:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook de meest eerlijke en reële optie vinden.
Wees eerlijk, vrij vervoer is geen doen, sowieso facilitair alleen al niet eens.
Wel goedkoop dat je de Feyenoordaanhangers de combiregeling verwijt.
Volgens mij kan dat best goed gaan, voor de competitie mogen jullie ook vrij vervoer toch, of niet? Er heerst geen uitgesproken vijandigheid tussen Feyenoord en Roda supporters zoals dat wel leeft tussen bijvoorbeeld NAC en Feyenoord.
Het is echter wel wat anders wanneer Roda de finale mocht winnen op een buitengewoon onrechtvaardige manier - in de ogen van de Feyenoordsupporters, dan kunnen er frustraties loskomen, maar zelfs die zijn vaker tegen het eigen bestuur/elftal gericht dan tegen de tegenstander.
Maar vrij vervoer is dus sowieso onmogelijk omdat 17.000 Roda supporters + een gedeelte van de Feyenoordsupporters met vrij vervoer niet te verwerken zijn voor de aanvoerroutes en parkeergelegenheden.
Nogmaals, zoals ik al eerder zei, bij een willekeurige Feyenoord thuiswedstrijd zijn er net zoveel mensen maar die komen niet allemaal met de auto van ver maar ook veel met de bus, trein of gewoon uit Rotterdam met de fiets of te voet, en degenen die wél met de auto komen maken dan niet gebruik van allemaal dezelfde aanvoerroutes vanuit het zuiden.
Daarnaast hebben volgens mij alle clubs die in de finale staan altijd een combiregeling vanwege dit probleem, de vorige edities van de bekerfinales moest ook iedereen met buscombis naar Rotterdam.
Dat de combiregeling zo strikt wordt gehanteerd kan je ons niet verwijten, wees in ieder geval blij dat Roda JC in de finale staat en dat jullie met meer supporters op stap mogen dan dat er gemiddeld bij een thuiswedstrijd van Roda Jc komt opdagen.
Dat mag je omdraaien.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:12 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
behalve dat roda allemaal groepjes feyenoorders aanpakt na een wedstrijd
Als er in een topic gezegd word dat ik die 2 ken staat er niet dat ik dat ben. Ik maak me nog niet eens druk om jullie.quote:en we hebben darkshine ook weleens achter een bus zien hobbelen
die gozer neem ik op mijn beurt weer niet serieusquote:Op dinsdag 1 april 2008 14:17 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat mag je omdraaien.
[..]
Als er in een topic gezegd word dat ik die 2 ken staat er niet dat ik dat ben. Ik maak me nog niet eens druk om jullie.
Maar ik meen me iets te herinneren van een Ajax - Feijenoord verhaal met een met consumptie sprekende Feijenoord fan welke door zijn medefans volledig werd uitgelachen.
quote:Extra bussen vanuit Nederweert
Naar aanleiding van de vele aanvragen heeft Roda JC besloten om op 27 april ook een beperkt aantal bussen vanaf de parkeerplaats van het AC Nederweert (langs de A2) richting Rotterdam te laten vertrekken. Het precieze aantal bussen is afhankelijk van de belangstelling. Supporters die van deze optie gebruik willen maken dienen dit kenbaar te maken op het moment dat zij een kaart komen kopen.
Helaas zullen de bussen die georganiseerd zijn door de supportersverenigingen (Henk Bakker, WSU en Fanproject) alleen rechtstreeks vanuit Kerkrade rijden. Dit heeft alles te maken met de clusters waarin de bussen vertrekken vanuit Kerkrade.
Vertrektijden van bussen worden later via internet en overige media bekend gemaakt.
Bron: Rodajc.nl
joodse arrogantiequote:Op dinsdag 1 april 2008 20:39 schreef jorienvdherik het volgende:
[ afbeelding ]
De Rapid JC fans kwamen van heinde en ver, om hun ploeg uit eindelijk met 3-1 van Feijenoord te zien verliezen.
Ik wou net zeggen...quote:
duh, ik zag die foto en die is fucking mooiquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:02 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen...
En toen zag ik jouw reactie. En dat is nog maar een fractie van het aantal bussen, 15.000 manEn ik was erbij
Bijna 300 bussen, te bizar gewoon. Sta je daar als 12 jarig jochie in dat stadionquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
wat een belevenis moet dat zijn geweest
Wat is het voordeel dan, je krijgt allebei 17.000 kaarten.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dat is dus het punt, want daarmee stel je impliciet dat Roda een uitwedstrijd speelt en dat zou dus niet zo mogen zijn. Een bekerfinale hoort op neutraal terrein thuis en supporters van beide partijen dienen gelijk behandeld te worden. Dus of allemaal een combi, of allemaal vrij vervoer. Nauurlijk kan Feyenoord niet met een combi naar De Kuip (het idee alleen al), maar daarom moet de finale verplaatst worden als Feyenoord de finale speelt. Op deze manier heeft Feyenoord namelijk veel te veel voordeel bij het thuisvoordeel, deze manier van vervoer scheelt immers duizenden Rodafans, en dat zou niet zo mogen zijn.
Die van NAC zijn niks gewend, zulke ellende maken wij al jaren mee, dat is nu een maal het leven van een voetbalsupporter.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:43 schreef DarkShine het volgende:
Die regelgeving wat ons vanuit Rotterdam is opgelegd ligt niet aan ons. Komt door het publiek van Feijenoord. Echter in de halve finale was NAC ook al zo te spreken over het beleid in Rotterdam.
Niet zo scheinheilig, is bij Roda - Feyenoord ook gebeurd.quote:
Ach hij wordt door ons al een tijd niet serieus genomen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:28 schreef DarkShine het volgende:
Og, het word geplaatst door iemand die het hele seizoen door zijn kaarten verkoopt... Nu er wat te winnen is is jorientje, zoals het een echte fan beaamt, er natuurlijk bij.
daar was ik heenquote:Op dinsdag 1 april 2008 23:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Niet zo scheinheilig, is bij Roda - Feyenoord ook gebeurd.
Waarom was vorig voor de beker een semi-combi voor ons.........
Nee, jammer johquote:Op donderdag 3 april 2008 19:28 schreef jorienvdherik het volgende:
ben ik zaterdag de 1e met een kaart voor de finale?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |