DD & GD he. Wel zuur, omdat de uitslagen DD 6-7 6-7 en GD driesetter waren...quote:Op woensdag 9 april 2008 12:40 schreef Norrage het volgende:
En zonnestraaltje, een half punt erbij in de dubbel in 1x???![]()
Jij speelde toch bij Weert Oost he ? Moeten wij komend weekend tegenquote:Op woensdag 9 april 2008 15:08 schreef suus21 het volgende:
hoe kun je je voetenwerk snel trainen/verbeteren, de mijne is ook rampzalig mede door lui te zijn...
Veel trainen/oefenen/spelen. Helpt bij mij altijd wel. Op dit moment is mijn voetenwerk ook nog redelijk drama en dat komt vooral door het indoor spelen. Binnen een paar weken is het al snel verbeterd bij mij.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:08 schreef suus21 het volgende:
hoe kun je je voetenwerk snel trainen/verbeteren, de mijne is ook rampzalig mede door lui te zijn...
Conditie is het sleutelwoord.quote:Op woensdag 9 april 2008 20:35 schreef nickybol het volgende:
Denk aan je splitstep op het moment dat de tegenstander de bal slaat, blijven bewegen, nooit stil gaan staan en stop wat peper in je reet.
Hmm ja herkenbaarquote:Op woensdag 9 april 2008 20:40 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Conditie is het sleutelwoord.
Daarom kan ik ook altijd maar één set lang voluit spelen.
quote:Op woensdag 9 april 2008 22:18 schreef XL het volgende:
Voetenwerk is alleen maar om een gebrek aan talent te compenseren
Maar... Maar... Je woont helemaal in Alkmaar!quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:34 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn als ze me even komt verzorgen, want ik heb een kuitspier gescheurd en kan daardoor 1 tot 3 weken niet tennissen!
Ik begrijp hetquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:53 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Maar... Maar... Je woont helemaal in Alkmaar!
Desalniettemin toch beide partijen gewonnenquote:
Smashcourt behoord bijna hetzelfde te zijn als gravel wat stuit betreft.quote:Op maandag 14 april 2008 09:33 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Lang verhaal...
Mij maakt het echt geen flikker uit in welke volgorde de partijen gespeeld worden...Pas als het begint te lijken dat de tegenstanders het erom doen om de wedstrijd te gaan winnen zou ik me er wat van aantrekken....Op ons niveau is het tennis gewoon een spelletje en dan zou ik niet gaan muggenziften over een beetje volgorde van spelen en zoquote:Op maandag 14 april 2008 09:33 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Whoehoeeeeeeeeeee voor de single word ik weer een zesje!(na vorige week was ik al zowat weer een zeven
)
Hebben 4 - 4 gespeeld gister.1e HE bijna gewonnen, maar onze 'heer' raakte geblesseerd in de derde set. Helaas! Gelukkig hadden we genoeg mannen mee!
(4 stuks!)
2e HE gewonnen, 1e DE verloren (m'n teamgenote mocht tegen het viertje), 2e DE gewonnen (
6-3 6-4 voor mij!!
)
HD opgegeven door de tegenstanderd, DD verloren na een zware driesetter.![]()
GD1 verloren, GD 2 gewonnen.
Denk dat we hier best tevreden mee kunnen zijn. Een mooie plaats in de middenmoot is ons streven, en dat lijkt best reëel.
Alleen.
Onze tegenstanders waren gisteren niet compleet. Hun tweede heer kwam pas rond twaalf uur aankakken, waardoor mijn teamgenoten best pissig waren geworden.Mijn teamgenoten wilden de opstelling per se op papier, waardoor de tegenstanders 'paniekerig' nog de ledenlijst langs gingen bellen. Toen was er opeens hun tweede heer. Hij had van tevoren gezegd dat ie gisteravond moest werken tot laat, dus dat ie later zou komen (rond half elf). Later zei hij dat z'n vriendin zwanger was en dat ie haar niet te lang alleen wilde laten.
Dat wist ie de dag van tevoren nog niet?
Tevens moest hun eerste heer om drie uur weer weg. Hierdoor werd de speelvolgorde ook nog aangepast. We begonnen met HE1, daarna GD2, toen de DE2, DE1, enzovoort. Erg vreemd. Als laatst werd de DD nog eens gespeeld (toen zaten we dus zónder het gemak van een supertiebreak voor de derde set), waardoor we pas om half negenklaar waren met de DD.
Anyway, beetje vreemd gelopen, erg chaotisch. M'n teamgenoten hebben het als redelijk onbevredigend ervaren, de hele dag in z'n totaliteit.
Wat hadden jullie in deze situatie gedaan? Hoe los je zoiets op?
Ik ben nl. ook nog eens aanvoerder en heb geen idee wat ik er aan had kunnen doen.
We hebben trouwens op smashcourt gespeeld. Net kunstgras, alleen de ballen stuiterden nóg minder op dan op kunstgras.
Ik dacht, ohw díé vereniging, gravel! Mooi niet dus, sinds dit seizoen hebben ze smashcourt. Hun park is alleen nog niet klaar, er waren slechts tien van de veertien banen bespeelbaar (twee banen waren nog niet voorzien van een net en twee andere banen waren nog helemaal niet klaar!!)
Ach op zich is het niet zo erg.quote:Op maandag 14 april 2008 11:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mij maakt het echt geen flikker uit in welke volgorde de partijen gespeeld worden...Pas als het begint te lijken dat de tegenstanders het erom doen om de wedstrijd te gaan winnen zou ik me er wat van aantrekken....Op ons niveau is het tennis gewoon een spelletje en dan zou ik niet gaan muggenziften over een beetje volgorde van spelen en zo
Ik heb nog een foto van toen ik 12 was op me pasjequote:Op maandag 14 april 2008 11:34 schreef Chriz2k het volgende:
Of tegenstanders die een bezwaarschrift naar de KNLTB sturen als de foto op je pasje te oud is.
Ik ken het gevoel, maar Ik vind "goed meekomen" altijd een beetje een eng begrip. Het gaat om wedstrijden winnen. Ik kan ook best een lekker potje spelen tegen de gemiddelde 5 speler, maar ik heb pas 1 keer in mijn leven een officiële singe-partij gewonnen van een speler die hoger dan 5.5 stond, en ik had het idee dat die gast echt de slechtste partij uit zijn leven speelde. Van de andere kant hebben spelers die hoger dan 7.0 staan de laatste jaren ongetwijfeld het idee gehad dat ze van me konden winnen, maar dat gebeurt uiteindelijk gewoon niet. Wat dat betreft vind ik dat het huidige speelsterkte-systeem vrij goed werkt, want ik sta 6.2 of zo.quote:Op maandag 14 april 2008 18:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weer 5-0 gewonnen, makkelijk.
Ga eindelijk eens richting de 6, had ik al lang moeten zitten.
12 jaar tennissen, vanaf je 6de en nog steeds 7 zijn op je pas terwijl je goed meekomt in de 5.
Doe ik ook. Zeker in het dubbel erg belangrijk. Dan zetten ze namelijk ook nog eens de sterkste serviceman in. Dan heb je de grootste kans om naar 4-0 uit te lopen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 02:06 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel, maar Ik vind "goed meekomen" altijd een beetje een eng begrip. Het gaat om wedstrijden winnen. Ik kan ook best een lekker potje spelen tegen de gemiddelde 5 speler, maar ik heb pas 1 keer in mijn leven een officiële singe-partij gewonnen van een speler die hoger dan 5.5 stond, en ik had het idee dat die gast echt de slechtste partij uit zijn leven speelde. Van de andere kant hebben spelers die hoger dan 7.0 staan de laatste jaren ongetwijfeld het idee gehad dat ze van me konden winnen, maar dat gebeurt uiteindelijk gewoon niet. Wat dat betreft vind ik dat het huidige speelsterkte-systeem vrij goed werkt, want ik sta 6.2 of zo.
Een absolute aanrader is het boek Winning Ugly van Brad Gilbert. Er staat een hoop onzin in, maar een aantal kleine truukjes hebben me toch geholpen. Zo heb ik al erg vaak de eerste set gepakt door 1 break, namelijk de allereerste game van de wedstrijd. Ik laat altijd de tegenstander beginnen met serveren, die game is hij vaak nog niet echt warm, dan slaat hij 1 of 2 dubbele fouten, nog een balletje in het net, en de game is alweer bijna binnen. Het mooie is dat hij waarschijnlijk pas doorheeft dat het cruciaal is op het moment dat jij 5-4 voorstaat en zelf mag serveren.
Je racket verzwaren aan een kant!quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chriz2k het volgende:
Ik verlies de toss altijd, wat is daar tegen te doen?
gewoon van te voren zeggen/vragen wil je beginnen met serveren? Tos je ook nietquote:Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chriz2k het volgende:
Ik doe altijd wanneer men zegt: P of D, iets ertussenin brabbelen waardoor het net lijkt alsof het altijd goed is. Ik win de tos dus altijd.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chriz2k het volgende:
Bij headrackets: "puntje boven of onder"quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chriz2k het volgende:
wij moeten eens een keer tegen mekaar spelen. Kijken wie er beter serveert.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:58 schreef XL het volgende:
Ik sla toch wel minimaal 1 op de drie services een directe servicewinner, ook 1 op de drie services levert een redelijk grote directe scoringskans op. Ik verlies dus niet vaak mijn service. Al heb ik wel ritme nodig, afgelopen weekend was dat nog ver weg. Verloor ik ook vaak mijn service.
ik gok toch dat in dit geval het 6je (:P, ik bedoel 4je) wel beter serveertquote:Op woensdag 16 april 2008 12:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
wij moeten eens een keer tegen mekaar spelen. Kijken wie er beter serveert.
2 service kanonnen tegen elkaar
Ik zie mezelf absoluut niet als servicekanon. Ik serveer mijn servicewinners door de hoeveelheid lelijke slice in de bal. Ik sla mijn aces slice naar buiten of vlak door het midden. Eigenlijk is het streven dat ik mijn eerste servicegame in een wedstrijd begin met de ace naar buiten. Vervolgens een sliceservice op het lichaam naar 30-0. Op 30-0 gaat de tegenstander als gevolg van de eerste ace een stap meer naar buiten klaar staan. Dus volgt de vlakke knal door het midden.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
wij moeten eens een keer tegen mekaar spelen. Kijken wie er beter serveert.
2 service kanonnen tegen elkaar
Als ik win, laat ik de tegenstander serveren. Als ik verlies, dan begint de tegenstander meestal zelf.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chriz2k het volgende:
Ik heb de eerste game dus al van je gewonnenquote:Op woensdag 16 april 2008 18:14 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zie mezelf absoluut niet als servicekanon. Ik serveer mijn servicewinners door de hoeveelheid lelijke slice in de bal. Ik sla mijn aces slice naar buiten of vlak door het midden. Eigenlijk is het streven dat ik mijn eerste servicegame in een wedstrijd begin met de ace naar buiten. Vervolgens een sliceservice op het lichaam naar 30-0. Op 30-0 gaat de tegenstander als gevolg van de eerste ace een stap meer naar buiten klaar staan. Dus volgt de vlakke knal door het midden.
Spelers die vier geweest zijn lezen mijn spin probleemloos. Steken hem netjes diep terug en gaan de rally aan. Als ze gaan voor de winner counter ik (ik speel zo lelijk als Davydenko). Als ze gaan voor de rally winnen ze 6-0, 6-0 van me.
Ik sla er soms 2 per gamequote:Op woensdag 16 april 2008 18:55 schreef de_boswachter het volgende:
Als mijn service goed loopt mag ik mezelf wel een servicekanon noemenHeb de hele winter aan de service gewerkt, vooral de 2e. Waar ik vorig jaar gemiddeld 6 dubbele fouten sloeg maak ik er nu nog maar 2 per wedstrijd.
Het is grappig dat mensen dit doen.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:31 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Als ik win, laat ik de tegenstander serveren. Als ik verlies, dan begint de tegenstander meestal zelf.
Ja, ik had het een paar posts eerder al over Winning Ugly van Brad Gilbert. Overigens heb ik wel een verklaring voor het feit dat je 99% van je eerste service-games wint: Je speelt te laagquote:Op woensdag 16 april 2008 23:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is grappig dat mensen dit doen.
In "winning Ugly" zegt Brad Gilbert erover dat je beter niet kunt beginnen met serveren. Op deze manier kun je net iets warmer worden en zit je al beter in de wedstrijd als je begint met serveren.
Daarnaast is voor de meeste recreanten het voordeel te klein om er echt gebaat bij te zijn.
Ik laat de ander dus ook (bijna) altijd beginnen.
De gedachtegang van de tegenstander is ook altijd leuk in zo'n geval.
Als hij zijn servicegame verloren heeft en hij mijn game dan krijgt denkt hij "fuck ik dacht dat ik die game wel terug ging winnen....."
Op het moment dat hij zijn game gewonnen heeft weet hij dat het ook zo weer 1-1 staat.
Ik win 99% van mijn eerste servicegames in een wedstrijd.
3de klasse heren zondag....quote:Op donderdag 17 april 2008 12:31 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Ja, ik had het een paar posts eerder al over Winning Ugly van Brad Gilbert. Overigens heb ik wel een verklaring voor het feit dat je 99% van je eerste service-games wint: Je speelt te laag
Tegen Verkerk niet, tegen Fed misschien wel.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:45 schreef Norrage het volgende:
Ja. ik durf inderdaad te wedden dat als je tegen Fed (of Verkerk) speelt je dat niet lukt!
Ik heb er nog steeds niet 1 van Martin Verkerk verloren. Top that!quote:Op donderdag 17 april 2008 14:07 schreef XL het volgende:
[..]
Tegen Verkerk niet, tegen Fed misschien wel.
Ik heb overigens nog nooit in een wedstrijd van Federer verloren.
hhmmm apart clubkampioenschappen zo vroeg in het seizoen , speel je op weiland aka kunstgras ?quote:Op donderdag 17 april 2008 23:10 schreef Norrage het volgende:
Yay mixkampioenIk had wat te veel/wat verkeerds gegeten dus was een beetje raar aan het spelen.....maar we gewonnen
Nu op naar zondag, en dan een keertje winnen
het was zelfs nog inhalen van een maand geledenquote:Op donderdag 17 april 2008 23:50 schreef dekouwe het volgende:
[..]
hhmmm apart clubkampioenschappen zo vroeg in het seizoen , speel je op weiland aka kunstgras ?
ik heb helaas as zaterdag geen compzit in een poule van 7 en het weekend daarna voor het laatst dit seizoen op kunstgras uit tegen 't Twiske
Dan heb je vandeweek wel van Safin verlorenquote:Op donderdag 17 april 2008 18:00 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb toen de finale op Roland Garros van Martin gewonnen.
Ik speel bij St. Pancras, dat is bijna Alkmaarquote:Op donderdag 17 april 2008 23:50 schreef dekouwe het volgende:
[..]
hhmmm apart clubkampioenschappen zo vroeg in het seizoen , speel je op weiland aka kunstgras ?
ik heb helaas as zaterdag geen compzit in een poule van 7 en het weekend daarna voor het laatst (gelukkig ) dit seizoen op kunstgras uit tegen 't Twiske
btw las paar pagina's terug dat er hier iemand bij Alkmaar speelt ? welke club ? tc alkmaar , zes wielen ?
of een van die andere ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke bespanmachine heb je?quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:10 schreef Abonides het volgende:
Heeft iemand misschien een handleiding van een bespanmachine (het liefst in PDF formaat)?
Gisteren is ie binnen gekomen. Enkel zit de handleiding er niet bij. Nu moet ik nog contact opnemen met de leverancier. De winkel kennende zal het wel anderhalve week duren voordat deze binnen is...
Nouja, de service zelf weet ik natuurlijk niet, maar het lijkt hier net alsof je racket elk moment uit je handen kan vallen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Waarom is m'n service apart?
Enne hier stond nog iets, maar ik weet het al, laat maar.![]()
In het groot vind ik de foto mooier trouwens.
De TD S3000. Hier heb ik een aardige gevonden. Volgens mij ga ik het daarmee wel redden. Of heb je een uitgebreidere?quote:
Ohw.. ok. Ik schrok al.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:02 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nouja, de service zelf weet ik natuurlijk niet, maar het lijkt hier net alsof je racket elk moment uit je handen kan vallen.
Dat noemt men de backscratch positie, dat doet ze al hartstikke goed, alleen nu de greep nog ietsjes aanpassen (hoewel ik dat op deze foto niet heel duidelijk kan zien).quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:02 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nouja, de service zelf weet ik natuurlijk niet, maar het lijkt hier net alsof je racket elk moment uit je handen kan vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben 6/6, de tap doet het inderdaad vrij goed (studentenclub), en heb uiteraard de ambitie 5/5 te worden ooit.quote:Op vrijdag 18 april 2008 14:56 schreef Abonides het volgende:
Wat is het gemiddelde niveau van de meeste hier?
Niveau Roger Federer is a pussy of meer niveau moewah... die tap doet het lekker...
Iets wat diepe greep denk ik of bedoel je dat niet?quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:17 schreef nickybol het volgende:
[..]
Dat noemt men de backscratch positie, dat doet ze al hartstikke goed, alleen nu de greep nog ietsjes aanpassen (hoewel ik dat op deze foto niet heel duidelijk kan zien).
Ik was ooit 4/4quote:Op vrijdag 18 april 2008 14:56 schreef Abonides het volgende:
Wat is het gemiddelde niveau van de meeste hier?
Niveau Roger Federer is a pussy of meer niveau moewah... die tap doet het lekker...
quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:26 schreef Zonnestraaltje het volgende:lijkt wel of je stil staat tijdens je service ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sudo is powerrrr
Ik weet wel waar St. Pancras ligt, mijn clubbie heeft van jouw clubbie gewonnenquote:Op vrijdag 18 april 2008 09:47 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik speel bij St. Pancras, dat is bijna Alkmaar.
Hahaquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:48 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Ik weet wel waar St. Pancras ligt, mijn clubbie heeft van jouw clubbie gewonnen![]()
( zondag 1 gemengd bedoel ik daar mee )
Inderdaad, richting een continental.quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Iets wat diepe greep denk ik of bedoel je dat niet?
Doe ik ook altijd.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:31 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Als ik win, laat ik de tegenstander serveren. Als ik verlies, dan begint de tegenstander meestal zelf.
aahhh scherpquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:58 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Haha.
Maar het was wel te verwachten dat jullie zouden winnen natuurlijk, als degradant uit de 1e klasse.
Ik zit zelf in het 2e team.
Ik probeer ook altijd een beetje uit te vissen hoe ik het langste geen last van de zon heb met serveren. Is natuurlijk alleen van toepassing op een zonnige dag.quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:41 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd.
Meestal wordt er pas getosst na of tijdens het inspelen.
In dat geval kies ik ook altijd voor het wisselen van kant, zodat ze moeten beginnen aan de kant waar ze nog niet geserveerd hebben. en ik de volgende game kan beginnen aan de kant waar ik zelf wel ingeslagen heb.
Grotere kans om met 2-0 te starten.
Jah zie het ( toch handig dat jiba )quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:24 schreef Chriz2k het volgende:
Dat Dash'35 heeft een meisje van 14 als eerste dame, die vorige week onze eerste dame die speelsterkte 2 is versloeg, helaas kon ik daar niet bij zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |