abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58039749
Of tegenstanders die een bezwaarschrift naar de KNLTB sturen als de foto op je pasje te oud is .
  maandag 14 april 2008 @ 12:41:29 #127
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58041050
Gister ben ik afgedroogd door een mannetje van 16 in mijn enkelspel.

Daarna heb ik zijn vriendjes afgedroogd in het dubbelspel

Met de scores van mijn teamgenoten erbij speelden we 3-3
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 14 april 2008 @ 14:43:47 #128
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58043246
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:31 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mij maakt het echt geen flikker uit in welke volgorde de partijen gespeeld worden...Pas als het begint te lijken dat de tegenstanders het erom doen om de wedstrijd te gaan winnen zou ik me er wat van aantrekken....Op ons niveau is het tennis gewoon een spelletje en dan zou ik niet gaan muggenziften over een beetje volgorde van spelen en zo
Ach op zich is het niet zo erg.
Ik vind alleen wel dat het niet te gortig moet worden...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 14 april 2008 @ 14:44:10 #129
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58043258
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:34 schreef Chriz2k het volgende:
Of tegenstanders die een bezwaarschrift naar de KNLTB sturen als de foto op je pasje te oud is .
Ik heb nog een foto van toen ik 12 was op me pasje (inmiddels 25)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_58046836
Weer 5-0 gewonnen, makkelijk.

Ga eindelijk eens richting de 6, had ik al lang moeten zitten.

12 jaar tennissen, vanaf je 6de en nog steeds 7 zijn op je pas terwijl je goed meekomt in de 5 .
Geen referral hier.
  dinsdag 15 april 2008 @ 02:06:31 #131
47580 hoM3r
Our trip.
pi_58058963
quote:
Op maandag 14 april 2008 18:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weer 5-0 gewonnen, makkelijk.

Ga eindelijk eens richting de 6, had ik al lang moeten zitten.

12 jaar tennissen, vanaf je 6de en nog steeds 7 zijn op je pas terwijl je goed meekomt in de 5 .
Ik ken het gevoel, maar Ik vind "goed meekomen" altijd een beetje een eng begrip. Het gaat om wedstrijden winnen. Ik kan ook best een lekker potje spelen tegen de gemiddelde 5 speler, maar ik heb pas 1 keer in mijn leven een officiële singe-partij gewonnen van een speler die hoger dan 5.5 stond, en ik had het idee dat die gast echt de slechtste partij uit zijn leven speelde. Van de andere kant hebben spelers die hoger dan 7.0 staan de laatste jaren ongetwijfeld het idee gehad dat ze van me konden winnen, maar dat gebeurt uiteindelijk gewoon niet. Wat dat betreft vind ik dat het huidige speelsterkte-systeem vrij goed werkt, want ik sta 6.2 of zo.
Een absolute aanrader is het boek Winning Ugly van Brad Gilbert. Er staat een hoop onzin in, maar een aantal kleine truukjes hebben me toch geholpen. Zo heb ik al erg vaak de eerste set gepakt door 1 break, namelijk de allereerste game van de wedstrijd. Ik laat altijd de tegenstander beginnen met serveren, die game is hij vaak nog niet echt warm, dan slaat hij 1 of 2 dubbele fouten, nog een balletje in het net, en de game is alweer bijna binnen. Het mooie is dat hij waarschijnlijk pas doorheeft dat het cruciaal is op het moment dat jij 5-4 voorstaat en zelf mag serveren.

[ Bericht 20% gewijzigd door hoM3r op 15-04-2008 02:17:51 ]
pi_58060317
Ja je moet inderdaad oppassen met het jezelf te goed vinden...Ik ken zoveel 7tjes die allemaal vinden dat ze 6 moeten zijn en zo..Nou, in de training kunnen ze inderdaad een heel goed balletje slaan...maar als het er in een wedstrijd op aan komt tegen een 6je is het zo met 6-0 6-0 foetsie....En zo zijn er echt een heleboel...Die het mentaal gewoon volledig laten afweten...

Gelukkig heb ik dat zelf niet. Zelf ben ik misschien zelfs wel slechter dan een paar van die 7tjes, maar toch win ik altijd met ruime marge omdat ik wle de goede keuzes op de baan maak

Maar ik moet even mijn 6 status dit jaar gaan vastzetten...ik moet natuurlijk niet gaan terugvallen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:32:03 #133
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58060749
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 02:06 schreef hoM3r het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel, maar Ik vind "goed meekomen" altijd een beetje een eng begrip. Het gaat om wedstrijden winnen. Ik kan ook best een lekker potje spelen tegen de gemiddelde 5 speler, maar ik heb pas 1 keer in mijn leven een officiële singe-partij gewonnen van een speler die hoger dan 5.5 stond, en ik had het idee dat die gast echt de slechtste partij uit zijn leven speelde. Van de andere kant hebben spelers die hoger dan 7.0 staan de laatste jaren ongetwijfeld het idee gehad dat ze van me konden winnen, maar dat gebeurt uiteindelijk gewoon niet. Wat dat betreft vind ik dat het huidige speelsterkte-systeem vrij goed werkt, want ik sta 6.2 of zo.
Een absolute aanrader is het boek Winning Ugly van Brad Gilbert. Er staat een hoop onzin in, maar een aantal kleine truukjes hebben me toch geholpen. Zo heb ik al erg vaak de eerste set gepakt door 1 break, namelijk de allereerste game van de wedstrijd. Ik laat altijd de tegenstander beginnen met serveren, die game is hij vaak nog niet echt warm, dan slaat hij 1 of 2 dubbele fouten, nog een balletje in het net, en de game is alweer bijna binnen. Het mooie is dat hij waarschijnlijk pas doorheeft dat het cruciaal is op het moment dat jij 5-4 voorstaat en zelf mag serveren.
Doe ik ook. Zeker in het dubbel erg belangrijk. Dan zetten ze namelijk ook nog eens de sterkste serviceman in. Dan heb je de grootste kans om naar 4-0 uit te lopen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_58060875
Ik merk echter zelden dat een set op service gaat Ik ben een hele goede retourneerder en een wat mindere serveerder, dus dan huppakee...alleen maar breaks..dus het maakt echt niks uit wie er nou begint...en ik heb het gevoel dat dat zeker op ons niveau niet echt heel veel uitmaakt....Ik kom slechts een enkele keer iemand die tegen die dusdanig goed serveert dat ik (of iemand anders uit mijn team) hem niet kan breaken.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:58:34 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58061187
Ik sla toch wel minimaal 1 op de drie services een directe servicewinner, ook 1 op de drie services levert een redelijk grote directe scoringskans op. Ik verlies dus niet vaak mijn service. Al heb ik wel ritme nodig, afgelopen weekend was dat nog ver weg. Verloor ik ook vaak mijn service.
pi_58061609
ja ok je wint vaker je service dan dat je hem verliest, maar dat een eerste game cruciaal is heb ik zelden meegemaakt behalve in een dubbel.
pi_58063064
Mezelf te goed vinden is zeker niet het geval, klink arrogant, maar ik hang nu al jare in de categorie van tennissers die het gewoon missen aan techniek, waarvan ik gewoon constant win.

Te weinig toernooien is het enige waardoor ik nog in de 7 hang.
Geen referral hier.
pi_58065965
Ik verlies de toss altijd, wat is daar tegen te doen?
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:11:20 #139
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58067478
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chriz2k het volgende:
Je racket verzwaren aan een kant!
pi_58067654
quote:
gewoon van te voren zeggen/vragen wil je beginnen met serveren? Tos je ook niet
sudo is powerrrr
pi_58067662
Hallo allemaal,
ik ben hier nieuw lees wel al een aantal weken hier de "verhalen" over de comp en toernooitjes etc. Na enige moeite heb ik een account aan kunnen aanmaken. Ging allemaal niet zo soepel.

zal even korte introductie doen (over me tennis etc). In de jeugd altijd gespeeld van ong 10 jaar oud t/m 17 D1 in me enkel en C2 in me dubbel. Vervolgens weer op me 22ste weer begonnen ( wat een ramp ). Het eerste seizoen sloeg ik geen bal raak alles uit en zo'n 20 bespanningen er door heen. 2e Seizoen, vorig jaar, ging vrij lekker veel potten gewonnen in de comp en 2 finales gehaald in de mix dubbel 7 waarvan 1 gewonnen verder nog paar enkel en herendubbel toernooitjes gespeeld in de 7 waar ik er steeds uit vloog als ik op een andere ondergrond moest spelen dan gravel ( regen enzo .. hal in .. verloren ) Ik ben dus ook echt een gravel speler heb een hekel aan andere ondergronden.

nou dat waren beknopt de vorige twee seizoenen, ik speel competities in een mix team maar naar ons idee spelen we veels te laag, vorige week tegen beginners gespeeld was geen moer aan 5-0 gewonnen.

Dit weekend moesten we op dat altijd door mij vervloekte kunstgras. Met echte storm was gewoon geen tennis maar toch de herendubbel (tegen twee prutsers 3 setter ) en heren enkel (6-0 6-3) door mij gewonnen.
Die partij ook gewonnen met 4-1 de dames dubbel ging er helaas aan. Dus op naar het kampioenschap.

nou dat was mijn story als jullie vragen hebben hoor ik ze wel.
sudo is powerrrr
pi_58071156
quote:
Ik doe altijd wanneer men zegt: P of D, iets ertussenin brabbelen waardoor het net lijkt alsof het altijd goed is. Ik win de tos dus altijd.

Afgelopen zaterdag met het team weer 3-2 gewonnen. Staan na 2 speeldagen 2e met 2 gewonnen wedstrijden 6-4. Ik speelde zaterdag niet.
Komende zaterdag weer richting Brabant op kunstgras. Mijn 1ste single van het jaar
U MAD?
  woensdag 16 april 2008 @ 12:13:37 #143
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58085543
quote:
Bij headrackets: "puntje boven of onder"
Je hoeft niet te zeggen wat het nou wordt. Je kunt het "puntje" bedoelen dat midden in het teken zit bedoelen en die staat aan 1 kant boven de boog en aan de andere kant eronder (duh)
Maar je kunt ook de boog bedoelen als "punt". En dat is precies andersom als het puntje

Bij Wilson doen ze altijd "W of M" Ik zeg altijd "de W van winnen"
Valt hij ook bijna altijd op als je hem draait. (serieus)
  woensdag 16 april 2008 @ 12:14:41 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58085567
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:58 schreef XL het volgende:
Ik sla toch wel minimaal 1 op de drie services een directe servicewinner, ook 1 op de drie services levert een redelijk grote directe scoringskans op. Ik verlies dus niet vaak mijn service. Al heb ik wel ritme nodig, afgelopen weekend was dat nog ver weg. Verloor ik ook vaak mijn service.
wij moeten eens een keer tegen mekaar spelen. Kijken wie er beter serveert.
2 service kanonnen tegen elkaar
pi_58085577
ik hoop altijd dat ik de toss verlies dan hoef ik tenminste geen keuze te maken
pi_58085629
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

ik gok toch dat in dit geval het 6je (:P, ik bedoel 4je) wel beter serveert
Alhoewel, bij ons bij de vereniging zit iemand die op zich niet heel goed is (8 op zijn pasje of zo) maar die wel een bizarre service heeft....echt gewoon tenminste 150 kmh en ook gewoon echt vaak in...is echt supervervelend Alleen choket ie altijd in de wedstrijden
  woensdag 16 april 2008 @ 12:51:26 #147
75556 erkel
back from Dagestan
pi_58086359
Ik geef de service ook meestal weg, behalve als mijn service lekker loopt. Op goede dagen sla ik een paar aces in een wedstrijd.
Weisst
pi_58092510
hhmmm mijn service is ook wel lekker .. Als die loopt wat over het algemeen toch wel vaak is heb ik er zeker per game 2 directe punten.
sudo is powerrrr
  woensdag 16 april 2008 @ 18:14:57 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58092678
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik zie mezelf absoluut niet als servicekanon. Ik serveer mijn servicewinners door de hoeveelheid lelijke slice in de bal. Ik sla mijn aces slice naar buiten of vlak door het midden. Eigenlijk is het streven dat ik mijn eerste servicegame in een wedstrijd begin met de ace naar buiten. Vervolgens een sliceservice op het lichaam naar 30-0. Op 30-0 gaat de tegenstander als gevolg van de eerste ace een stap meer naar buiten klaar staan. Dus volgt de vlakke knal door het midden.

Spelers die vier geweest zijn lezen mijn spin probleemloos. Steken hem netjes diep terug en gaan de rally aan. Als ze gaan voor de winner counter ik (ik speel zo lelijk als Davydenko). Als ze gaan voor de rally winnen ze 6-0, 6-0 van me.
pi_58093441
Als mijn service goed loopt mag ik mezelf wel een servicekanon noemen Heb de hele winter aan de service gewerkt, vooral de 2e. Waar ik vorig jaar gemiddeld 6 dubbele fouten sloeg maak ik er nu nog maar 2 per wedstrijd.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')