Ach op zich is het niet zo erg.quote:Op maandag 14 april 2008 11:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mij maakt het echt geen flikker uit in welke volgorde de partijen gespeeld worden...Pas als het begint te lijken dat de tegenstanders het erom doen om de wedstrijd te gaan winnen zou ik me er wat van aantrekken....Op ons niveau is het tennis gewoon een spelletje en dan zou ik niet gaan muggenziften over een beetje volgorde van spelen en zo
Ik heb nog een foto van toen ik 12 was op me pasjequote:Op maandag 14 april 2008 11:34 schreef Chriz2k het volgende:
Of tegenstanders die een bezwaarschrift naar de KNLTB sturen als de foto op je pasje te oud is.
Ik ken het gevoel, maar Ik vind "goed meekomen" altijd een beetje een eng begrip. Het gaat om wedstrijden winnen. Ik kan ook best een lekker potje spelen tegen de gemiddelde 5 speler, maar ik heb pas 1 keer in mijn leven een officiële singe-partij gewonnen van een speler die hoger dan 5.5 stond, en ik had het idee dat die gast echt de slechtste partij uit zijn leven speelde. Van de andere kant hebben spelers die hoger dan 7.0 staan de laatste jaren ongetwijfeld het idee gehad dat ze van me konden winnen, maar dat gebeurt uiteindelijk gewoon niet. Wat dat betreft vind ik dat het huidige speelsterkte-systeem vrij goed werkt, want ik sta 6.2 of zo.quote:Op maandag 14 april 2008 18:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weer 5-0 gewonnen, makkelijk.
Ga eindelijk eens richting de 6, had ik al lang moeten zitten.
12 jaar tennissen, vanaf je 6de en nog steeds 7 zijn op je pas terwijl je goed meekomt in de 5.
Doe ik ook. Zeker in het dubbel erg belangrijk. Dan zetten ze namelijk ook nog eens de sterkste serviceman in. Dan heb je de grootste kans om naar 4-0 uit te lopen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 02:06 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel, maar Ik vind "goed meekomen" altijd een beetje een eng begrip. Het gaat om wedstrijden winnen. Ik kan ook best een lekker potje spelen tegen de gemiddelde 5 speler, maar ik heb pas 1 keer in mijn leven een officiële singe-partij gewonnen van een speler die hoger dan 5.5 stond, en ik had het idee dat die gast echt de slechtste partij uit zijn leven speelde. Van de andere kant hebben spelers die hoger dan 7.0 staan de laatste jaren ongetwijfeld het idee gehad dat ze van me konden winnen, maar dat gebeurt uiteindelijk gewoon niet. Wat dat betreft vind ik dat het huidige speelsterkte-systeem vrij goed werkt, want ik sta 6.2 of zo.
Een absolute aanrader is het boek Winning Ugly van Brad Gilbert. Er staat een hoop onzin in, maar een aantal kleine truukjes hebben me toch geholpen. Zo heb ik al erg vaak de eerste set gepakt door 1 break, namelijk de allereerste game van de wedstrijd. Ik laat altijd de tegenstander beginnen met serveren, die game is hij vaak nog niet echt warm, dan slaat hij 1 of 2 dubbele fouten, nog een balletje in het net, en de game is alweer bijna binnen. Het mooie is dat hij waarschijnlijk pas doorheeft dat het cruciaal is op het moment dat jij 5-4 voorstaat en zelf mag serveren.
Je racket verzwaren aan een kant!quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chriz2k het volgende:
Ik verlies de toss altijd, wat is daar tegen te doen?
gewoon van te voren zeggen/vragen wil je beginnen met serveren? Tos je ook nietquote:Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chriz2k het volgende:
Ik doe altijd wanneer men zegt: P of D, iets ertussenin brabbelen waardoor het net lijkt alsof het altijd goed is. Ik win de tos dus altijd.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chriz2k het volgende:
Bij headrackets: "puntje boven of onder"quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chriz2k het volgende:
wij moeten eens een keer tegen mekaar spelen. Kijken wie er beter serveert.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:58 schreef XL het volgende:
Ik sla toch wel minimaal 1 op de drie services een directe servicewinner, ook 1 op de drie services levert een redelijk grote directe scoringskans op. Ik verlies dus niet vaak mijn service. Al heb ik wel ritme nodig, afgelopen weekend was dat nog ver weg. Verloor ik ook vaak mijn service.
ik gok toch dat in dit geval het 6je (:P, ik bedoel 4je) wel beter serveertquote:Op woensdag 16 april 2008 12:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
wij moeten eens een keer tegen mekaar spelen. Kijken wie er beter serveert.
2 service kanonnen tegen elkaar
Ik zie mezelf absoluut niet als servicekanon. Ik serveer mijn servicewinners door de hoeveelheid lelijke slice in de bal. Ik sla mijn aces slice naar buiten of vlak door het midden. Eigenlijk is het streven dat ik mijn eerste servicegame in een wedstrijd begin met de ace naar buiten. Vervolgens een sliceservice op het lichaam naar 30-0. Op 30-0 gaat de tegenstander als gevolg van de eerste ace een stap meer naar buiten klaar staan. Dus volgt de vlakke knal door het midden.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
wij moeten eens een keer tegen mekaar spelen. Kijken wie er beter serveert.
2 service kanonnen tegen elkaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |