Die hebben hem niet nodigquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Na dit seizoen naar AZ lijkt mij?
Gaat Timmer weg dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die hebben hem niet nodig
Heerenveen, Groningen, Twente en Feyenoord zijn de enige opties voor hem van een beetje niveau
Nah, keeperstrainer in Amsterdamquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:03 schreef Eric_Cantona het volgende:
Hij gaat nog lekker 'n jaartje door en daarna wordt ie keeperstrainer en begeleidt Foster naar de wereldtop
Nee, die mag rondjes gaan lopen op het bijveldquote:
Jammer, maar wel een goede keuze.quote:Van der Sar keert niet terug naar Nederland
Edwin van der Sar Oud-Ajacied Edwin van der Sar (37) heeft met verbazing kennisgenomen van een bericht in de Engelse krant The Guardian. Daarin stond dat de doelman van Manchester United serieus een terugkeer naar de Eredivisie overweegt. "Niks van waar", reageert de sluitpost tegenover Voetbal International.
Van der Sar verlengde zijn contract bij de koploper in de Premier League deze winter niet voor niets met één seizoen. Het Nederlands Elftal speelt vanavond zonder zijn eerste keeper een oefeninterland in en tegen Oostenrijk. Van der Sar neemt rust en wordt vervangen door Feyenoord-goalie Henk Timmer.
quote:Van der Sar: ‘Doorgaan bij Oranje is niet aan de orde’
Datum: 8-apr-2008 11:17
Door Edwin Struis
Bovenaan het wensenlijstje van de vorige week als nieuwe bondscoach gepresenteerde Bert van Marwijk staat het behouden van Edwin van der Sar (foto) als keeper van Oranje. Voor de camera’s van Sport1 liet de huidige Feyenoord-trainer weten graag een poging te ondernemen om de 37-jarige keeper op andere gedachten te brengen. De kans dat de doelman van Manchester United zich laat ompraten, lijkt echter zeer klein.
Van der Sar: “Ik heb voor mezelf een idee hoe ik m’n loopbaan bij Oranje wil afsluiten en daar past geen verlenging in. Twee jaar geleden heb ik die keuze al gemaakt. In onderling overleg is toen besloten dat ik door zou gaan tot en met het EK van 2008 met de aanpassing dat ik zo nu en dan een interland kon overslaan om m’n rust te pakken. Dat is me goed bevallen.”
Het initiatief van Van Marwijk is wel te begrijpen. Je keept nog als in je beste dagen en de echte opvolger staat nog niet klaar.
“Ja, het gaat nog steeds prima. Daarom ga ik ook nog minimaal een jaar door bij Manchester United. Maar je weet niet hoe ik er in 2009 voorsta. En dat is meteen het nadeel van een verlengd verblijf bij Oranje. Je moet dan meteen weer een cyclus van twee jaar meedraaien, inclusief hoofdtoernooi. Je wilt niet een paar kwalificatieduels meedraaien en er dan halverwege uitstappen. Aan een hoofdtoernooi meedoen is toch het leukste.”
Dus dat wordt een onmogelijke missie voor Van Marwijk?
“Ach, zoals Louis van Gaal altijd zegt: ‘probeer me maar te overtuigen met goede argumenten’. Maar zoals het er nu voorstaat, lijkt het me niet aan de orde. Ik kan me niet voorstellen welke argumenten me nog op andere gedachten kunnen brengen.”
quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:00 schreef Dos37 het volgende:
Jezus wat een fucking held. Standbeeld voor het leven
En in het jaar dat Van Breukelen dat deed werd NL Europees Kampioenquote:Op donderdag 22 mei 2008 00:12 schreef vitessezuid113 het volgende:
´´ mijn Hans van Breukelen moment ´´
dat deed ie zo evenquote:
Ja hij heeft nou al 2x de beker voor je ploeg gepakt!!quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:00 schreef Dos37 het volgende:
Jezus wat een fucking held. Standbeeld voor het leven
quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:20 schreef Oente het volgende:
[ afbeelding ]
EDJEEEEEEEEEEEEEE
Het is hem gegunt, gewoon de beste keeper van de wereld.
quote:'Dit was eindelijk mijn Hans van Breukelen-moment'
'Dit is geen jongensboek, maar een oudere mannenboek', jubelde Edwin van der Sar voor de camera van de NOS nadat hij met een gekeerde strafschop de Champions League-finale tussen Manchester United en Chelsea had beslist.
'Ik wist waar-ie heen ging', herinnerde Van der Sar aan de cruciale penalty van Nicolas Anelka. 'Ik wachtte iets langer dan normaal. Ik zag hem komen, ik wist dat-ie op mijn handschoenen zou komen. Ik wist dat ik deze zou hebben en dat is het lekkerste.'
'Eindelijk had ik mijn Hans van Breukelen-moment. Ik heb er mijn hele carrière achteraan gezeten.' Van Breukelen was in 1988 de doelman die namens PSV de beslissende strafschop keerde in de Europa Cup I-finale tegen Benfica.
Van der Sar was sowieso uitgelaten na de winst van zijn tweede Champions League. 'Ik denk dat ik stop, serieus', zei hij met een glimlach, waarna hij vervolgde, 'Ik zal beloven dat ik het niet te laat maak en maandag om drie uur bij het Nederlands elftal ben.'
Dat vind ik echt weer van die loze uitsprakenquote:Op donderdag 22 mei 2008 01:37 schreef MarkNMGN het volgende:
Belooft weer weinig goeds voor een komende penaltyserie op het EK.
Het is een Ajacied, wat had je dan verwacht?quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat vind ik echt weer van die loze uitspraken
Timmer moet zijn plek innemen inderdaadquote:Op donderdag 22 mei 2008 01:37 schreef MarkNMGN het volgende:
Belooft weer weinig goeds voor een komende penaltyserie op het EK.
En dan de rest van de wedstrijd zeker.. vd Sar gleed constant weg, zag er slecht uit bij elke aanval van Chelsea... Man, doe je havenslaafbril eens af. Wees blij dat die man dit EK nog wilt spelen voor ons!quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:39 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik ben blij dat hij die ene bal pakte, maar voorderest bakte hij er bij de penaltys helemaal niets van. Veel te sloom en te stijf. Ik hoop dat hij op het EK een beetje zijn vorm herpakt, anders zijn we de enige stabiele factor ook nog eens kwijt.
En toch ook enorm knap hoe hij, na een stapje te hebben teruggezet, weeral 3 seizoenen vlot meedraait bij een club als ManU.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:42 schreef Leatherface het volgende:
De beste keeper ter wereld, zoals sommigen zeggen, weet ik niet. Hij behoort in ieder geval tot de grote keepers. Dat is wel duidelijk.
Ik doelde alleen op de penaltyserie.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:44 schreef Luco het volgende:
[..]
En dan de rest van de wedstrijd zeker.. vd Sar gleed constant weg, zag er slecht uit bij elke aanval van Chelsea... Man, doe je havenslaafbril eens af. Wees blij dat die man dit EK nog wilt spelen voor ons!
Ik ben ook voor Man Utd hequote:Op donderdag 22 mei 2008 11:44 schreef Luco het volgende:
[..]
En dan de rest van de wedstrijd zeker.. vd Sar gleed constant weg, zag er slecht uit bij elke aanval van Chelsea... Man, doe je havenslaafbril eens af. Wees blij dat die man dit EK nog wilt spelen voor ons!
Oranje moet maar zorgen dat het niet zo ver komtquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:57 schreef MarkNMGN het volgende:
Sar is alles behalve een penaltykiller, dat heeft hij gisteren maar weer eens bewezen. Kan je op het EK nog wel eens duur komen te staan.![]()
Dat is waar ook, penalty's zijn er nog helemaal niet in de eerste ronde.quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:11 schreef pinow het volgende:
[..]
Oranje moet maar zorgen dat het niet zo ver komt
quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:11 schreef pinow het volgende:
[..]
Oranje moet maar zorgen dat het niet zo ver komt
quote:"We vonden het jaren geleden moeilijk een opvolger voor Peter Schmeichel te vinden, maar zijn kalmte, zijn rustgevendheid en zijn aanwezigheid zijn fenomenaal. Hij is een belangrijke, een heel belangrijke speler”, gaf Ferguson diep in de Russische nacht aan.
Dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:58 schreef Dj_Day-V het volgende:
Van Breukelen houd de beslissende penalty tegen in de CL finale en wint ook het EK.
Van der Sar houd de beslissende penalty tegen in de CL finale en....
Do the math
quote:Van der Sar mag zo lang vakantie vieren als hij wil
Edwin van der Sar mag zelf bepalen wanneer hij aansluit bij Manchester United in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Manager Alex Ferguson heeft de 37-jarige doelman geen datum opgelegd wanneer hij zich weer moet melden.
'Ik heb hem verteld dat hij zoveel vakantie mag nemen als hij wil', legde Ferguson uit op de website van de Engelse kampioen. 'Op zijn leeftijd weet hij zelf als geen ander wat het beste voor hem is.'
Van der Sar heeft persoonlijk een geslaagd EK achter de rug. Hij was als enige speler van Oranje alle duels in topvorm, al kon hij daarmee de uitschakeling in de kwartfinale tegen Rusland niet voorkomen. Ook het seizoen bij Man United was lang, met het winnen van de Champions League als toetje.
'Hij heeft altijd goed voor zichzelf gezorgd. Van der Sar hoeft niet van de daken te schreeuwen wat hij allemaal heeft bereikt in zijn carrière. Hij is een bescheiden en nuchtere gozer', aldus Ferguson.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:33 schreef Dos37 het volgende:
Ik had het al gelezen op de site van United zelf, zegt genoeg over zijn status. Sir Alex wil hem zo lang mogelijk houden.
Straks zit ie weer met zo'n na Schmeichel(van der Sar) periode. Wereldklasse keepers groeien niet aan de bomen.
Wel als ze beslissend zijnquote:Op zondag 10 augustus 2008 19:56 schreef mcyodogg het volgende:
Ik snap echt niet waarom er zo bijzonder over wordt gedaan. In de CL-finale pakte hij er 1 vd 7, nu 1 vd 4. Is dat dan zo magisch?
En niet zo lang geleden werd er altijd, terecht, lacherig over zijn penalty-tegenhouden-skills gedaan.quote:
Je vergeet de Charity Shield van vorig jaar.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:56 schreef mcyodogg het volgende:
Ik snap echt niet waarom er zo bijzonder over wordt gedaan. In de CL-finale pakte hij er 1 vd 7, nu 1 vd 4. Is dat dan zo magisch?
Zoals ik al in het andere topic zei, ik vind het meer de verdienste van de nemers die nooit missen (behalve die ene van Ronaldo dan).quote:
Een speler is meer in het voordeel dan een keeper.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:00 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Zoals ik al in het andere topic zei, ik vind het meer de verdienste van de nemers die nooit missen (behalve die ene van Ronaldo dan).
Dat was inderdaad een goede serie van hem, maar dat opgehemel na de CL-finale en die titel vandaag weer op TT vind ik overdreven.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:59 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je vergeet de Charity Shield van vorig jaar.
Dat zal best, maar zo'n bizar tegenhoudspercentage heeft Van der Sar nu ineens niet gekregen hoor. Bovendien nemen de spelers van Man.Utd hem over een algemeen een stuk beter dan hun tegenstanders. Vandaag ook weer.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:00 schreef sjimz het volgende:
[..]
Een speler is meer in het voordeel dan een keeper.
Dus dit is ophemelen van Van der Sar? Oh, wist niet dat ik het zo bedoelde.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:02 schreef mcyodogg het volgende:
maar dat opgehemel na de CL-finale en die titel vandaag weer op TT vind ik overdreven.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:50 schreef RayMania het volgende:
En hij wint gewoon wéér een penaltyserie.
Zo kan je het ook zien.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:02 schreef mcyodogg het volgende:
Dat zal best, maar zo'n bizar tegenhoudspercentage heeft Van der Sar nu ineens niet gekregen hoor. Bovendien nemen de spelers van Man.Utd hem over een algemeen een stuk beter dan hun tegenstanders. Vandaag ook weer.
Had het over de CL-finale, en niet over jou persoonlijk. Veel valt er niet op te hemelen bij een community shield, maar je kan het wel overdrijven zoals teletekst doet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:05 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dus dit is ophemelen van Van der Sar? Oh, wist niet dat ik het zo bedoelde.
[..]
Maar hij heeft nu een penalty gestopt, en de vorige keer ook maar een (van de zeven!).quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:00 schreef sjimz het volgende:
[..]
Een speler is meer in het voordeel dan een keeper.
Hij heeft wel steeds een penalty meer gestopt dan zijn collega, anders win je geen strafschoppen serie.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:21 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Maar hij heeft nu een penalty gestopt, en de vorige keer ook maar een (van de zeven!).
Dan mag je er ook best een keer een stoppen. Vind het nog wel wat weinig, al werden ze toen wel goed ingeschoten (in de CL).
Je lijkt Cruijff wel.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij heeft wel steeds een penalty meer gestopt dan zijn collega, anders win je geen strafschoppen serie.
Of uitglijdt en op de paal schiet hequote:Op zondag 10 augustus 2008 20:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij heeft wel steeds een penalty meer gestopt dan zijn collega, anders win je geen strafschoppen serie.
Tenzij je ze a la Pompey mis schiet
hehequote:Op zondag 10 augustus 2008 20:25 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Of uitglijdt en op de paal schiet he![]()
Lijkt me wel dat Van der Sar die 'prijs' pakt.quote:Van der Sar bij beste spelers Champions League
Edwin van der Sar is een van de twintig spelers die zijn genomineerd voor de titel van Speler van het Jaar van de Champions League. De doelman van Manchester United is de enige Nederlander.
Van der Sar staat op de lijst met vijf beste doelmannen. Hij heeft concurrentie van Manuel Almunia (Arsenal), Petr Cech (Chelsea), Manuel Neuer (Schalke 04) en José Manuel Reina (Liverpool). De Nederlander heeft het voordeel dat zijn ploeg de Champions League won én dat hij zelf beslissend was in de strafschoppenserie tijdens de finale tegen Chelsea.
De UEFA heeft de coaches van de zestien ploegen die vorig seizoen de knock-outfase van de Champions League bereikten, gevraagd hun stem uit te brengen voor de vijf categoriën: Beste Keeper, Beste Verdediger, Beste Middenvelder, Beste Aanvaller en Beste Speler. Volgende week donderdag maakt de UEFA in Monaco de winnaars bekend.
Net als bij de doelmannen, valt ook in de andere categoriën de dominantie van de Engelse clubs op. Van de twintig spelers die zijn genomineerd, voetballen er zeventien in de Premier League. Alleen Neuer, Lionel Messi (Barcelona) en Carles Puyol (Barcelona) voetballen niet in Engeland. Met zes spelers levert Man United de meeste kandidaten.
Hopelijk niet ernstig.quote:Ferguson verwacht vlot herstel uitgevallen Van der Sar
Edwin van der Sar moest na een half uur van het veld tijdens het uitduel van Manchester United met Chelsea. De knieblessure van de doelman blijkt niet ernstig, verzekert coach Alex Ferguson.
Van der Sar botste halverwege de eerste helft met Florent Malouda, die hem met zijn linkervoet vol op de rechterknie raakte. 'Hij kreeg enkele noppen in zijn knieschijf, waarna er een zwelling kwam', zei Ferguson op MUTV. 'Hopelijk is hij volgende week weer fit.'
Komende dinsdag zal Tomasz Kuszczak nog in het doel staan als Middlesbrough op bezoek komt op Old Trafford in het toernooi om de League Cup. Maar Ferguson denkt Van der Sar er volgende zaterdag bij te hebben als Bolton Wanderers zich meldt in Manchester.
Hij keept wel slecht op het moment, jammer dat Foster ook niet fit is.quote:
Als Van der Vaart tot in zijn najaren bij het Nederlands elftal blijft, is hij een mogelijke opvolger.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:39 schreef methodmich het volgende:
Zal er ooit een Nederlander komen die meer interlands gaat spelen??
quote:Ferguson trakteert jarige Van der Sar op tribuneplek
30 oktober 2008
Alex Ferguson, manager van Manchester United, had woensdag een bijzonder verjaardagscadeau voor zijn doelman Edwin van der Sar. De Nederlander kreeg op zijn 38e verjaardag een vrije dag en mocht de competitiewedstrijd tegen West Ham United daarom vanaf de tribunes bekijken.
Van der Sar zag zijn vervanger Tomasz Kuszczak geen fout maken. De landskampioen won het duel dankzij twee treffers van Cristiano Ronaldo met 2-0. "Edwin werd 38 en het is niet nodig om hem iedere wedstrijd te laten spelen", verklaarde Ferguson donderdag zijn 'cadeau' aan Van der Sar. "We hebben twee hele goede vervangers met Kuszczak en Ben Foster."
quote:Doelman Edwin van der Sar (38) heeft er nog steeds geen genoeg van. De Nederlandse recordinternational (130 caps) verlengt zijn aflopende contract bij Manchester United nog eens met een jaar.
Zijn zaakwaarnemer Rob Jansen bevestigde donderdag een bericht daarover op de website van AD Sportwereld.
''Ja, dat is correct. Manchester United zal het vrijdag officieel bekendmaken'', liet Jansen weten.
''We waren al een paar weken met elkaar in gesprek over een nieuw contract. We zijn er nu uit. Het is voor een jaar. Wat er daarna gebeurt, zou ik niet weten.''
Dat is toch niet erg? Ik zie Sar nog weinig steekjes laten vallen en Foster/Kuszsack zijn mijns inziens nog niet zo stabiel in de goal.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:22 schreef mcyodogg het volgende:
Zegt mij vooral dat ze geen opvolger voor hem hebben.
Foster, jong gehaald, nu midden-20: geen uitzicht op een basisplaats. Kuszczak (redelijk) jong gehaald, nu midden-20: geen uitzicht op een basisplaats.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:23 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Dat is toch niet erg? Ik zie Sar nog weinig steekjes laten vallen en Foster/Kuszsack zijn mijns inziens nog niet zo stabiel in de goal.
Klopt, al heb je met die 2 wel reserves die in veel PL-teams 'n basisplaats zouden hebben denk ik. En tja zoals Dos al zegt, écht goeie keepers groeien niet aan 'n boom.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:35 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Foster, jong gehaald, nu midden-20: geen uitzicht op een basisplaats. Kuszczak (redelijk) jong gehaald, nu midden-20: geen uitzicht op een basisplaats.
We kennen allemaal nog wel het keepersgat waarin United viel na Schmeichel en deze contractverlenging is dan denk ik ook vooral om tijd te winnen, om het dit keer te voorkomen. Je vraagt natuurlijk nogal wat aan Van der Sar, om tegen zn 40ste nog topvoetbal aan te kunnen.
Heldquote:Van der Sar nadert record
Edwin van der Sar nadert een bijzonder record. De 38-jarige doelman hield vandaag in het uitduel tegen Bolton Wanderers opnieuw de nul en heeft nog maar één wedstrijd nodig om het oude record van Petr Cech te verbreken.
Cech hield in het seizoen 2004-2005 maar liefst 1025 minuten de nul, waarmee hij op nummer één staat.. In het seizoen 2006-2007 hield Cech het doel 827 minuten schoon. Daardoor staat hij ook op de derde plaats. Van der Sar staat momenteel tweede met 942 minuten.
Als Van der Sar dinsdag tegen West Bromwich Albion minimaal 84 minuten zijn doel schoon houdt, is hij de nieuwe recordhouder.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:34 schreef Pacmaniac het volgende:
WEST BROMWICH - Edwin van der Sar heeft dinsdagavond een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan een al imposante loopbaan. De doelman van ManUnited brak in het competitieduel met WBA het Premiership-record 'de nul' houden.
Van der Sar bleef tegen West Bromwich Albion 84 minuten zonder tegentreffer, waardoor hij het oude record van Chelsea- keeper Petr Cech van 1025 minuten uit de boeken streepte. Van der Sar staat nu op 1032 minuten.
Van der Sar heeft sinds 8 november, tijdens het duel met Arsenal, maar liefst elf duels op rij de nul gehouden in de Engelse competitie.
Bijna zette nota bene een landgenoot van Van der Sar een dikke streep door het record. AZ-huurling Ryan Donk van WBA schoot de bal halverwege de tweede helft, toen de sluitpost net de grens van duizend minuten had gepasseerd, steenhard op de paal.
United won dinsdagavond eenvoudig in West Bromwich met 5-0 en verstevigde daardoor zijn leidende positie in de Premier League. De doelpunten van de koploper kwamen van Dimitar Berbatov, Carlos Tévez, Nemanja Vidic en Cristiano Ronaldo (2).
Wat een klassespeler is het tochDenk dat ze Peter Smeichel (tot voor kort beste goalie die United ooit had) toch langzaam een beetje aan het vergeten zijn.
Nou maar hopen dat die toch mee wil naar Z Afrika. Er is geen andere Nederlandse keeper die ook maar in de buurt komt van Sar
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:37 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zeker mooi voor 'm, hij verdient 't ook.
Voor m'n gevoel heeft ie ook niet genoeg krediet gehad in z'n carriëre, hij maakt er in ieder geval 'n geweldig mooi slotstuk van.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:45 schreef Twerk het volgende:
Beste en vooral meest complete doelman van de wereld.. Al jaren.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:52 schreef DeTolk het volgende:
Kan makkelijk tot z'n 42/43e doorgaan.
Wat een sportman! Hulde!
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:06 schreef DivineJester het volgende:
[..]
[..]
Raar, wedstrijden duren hier langer dan 84 minuten...
Maar goed, dit onderstreept alleen maar de klasse van Van der Sar natuurlijk. Opvallend dat keepers op hun "oude dag" nog zo goed kunnen zijn...
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:08 schreef Twerk het volgende:
Zo heel opvallend is dat ook weer niet denk ik.. Keepen is ook vooral ervaring en lichamelijk wordt er natuurlijk relatief gezien een stuk minder geeist dan van een veldspeler.. Verder is Van der Sar altijd een echte prof geweest.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:15 schreef DJ_Ryow het volgende:
het is vooral de verdediging die zo'n record mogelijk maakt natuurlijk. maar toch mooi voor hem.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:19 schreef Twerk het volgende:
[..]
Deels wel natuurlijk.. Maar in 11 wedstrijden krijg je altijd wel een x-aantal lastige ballen.. En Van der Sar pakt zulke ballen vaak gewoon, in tegenstelling tot matige keepers als Henk Timmer bijvoorbeeld.
Hoe zo passend voor Chelsea 04/05?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:03 schreef mcyodogg het volgende:
Jammer.
Ik vond het een passend record voor het Chelsea van 04/05, maar records zijn er om gebroken te worden, nietwaar.
Gefeliciteerd, maar het is naar mijn mening meer het record van Vidic dan van Van der Sar. Neem zo'n wedstrijd als tegen Chelsea. Die hadden 0 schoten op goal bij Van der Sar.
Voor Man U de eerste goede keeper sinds Peter Schmeichelquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:48 schreef Adamo144 het volgende:
ik las vandaag de engelse krant over hem, ze waren helemaal gek van hem
Nou ja, dat seizoen hadden ze uberhaupt maar 15 tegengoals, wat een record is en ze braken nog wel een paar andere.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe zo passend voor Chelsea 04/05?
In beide heb je gelijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:16 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Nou ja, dat seizoen hadden ze uberhaupt maar 15 tegengoals, wat een record is en ze braken nog wel een paar andere.
Maar ik moet zeggen dat dit nieuwe record van Man.Utd ook wel wat heeft, omdat op Vidic en Sar na, de verdediging enorm vaak van samenstelling is veranderd vanwege blessure's. Terwijl er bij Chelsea telkens dezelfde 5 spelers stonden. Laat wel wat zien over de sterkte in diepte van dit United.
quote:Vraagtekens bij recordreeks van Van der Sar
06/02/2009 13:15
Doelman Edwin van der Sar kan zaterdag in de uitwedstrijd tegen West Ham United een mijlpaal bereiken door opnieuw de nul te houden onder de lat bij Manchester United. Dat zou zijn aantal minuten zonder tegengoals op 1.212 brengen, waarmee hij een Brits record zou vestigen.
Dat record staat nu nog op naam van de Engelsman Chris Woods, die als doelman van het Schotse Glasgow Rangers in het seizoen 1986/87 een reeks van 1.196 minuten zonder tegentreffers liet noteren.
De Engelse krant The Daily Telegraph vroeg Woods naar zijn mening over de knappe serie van Van der Sar, nu de 49-jarige ex-keeper op het punt staat zijn record aan de voormalige Oranje-international kwijt te raken. De huidige keeperstrainer van Everton gaf daarop een verrassend antwoord.
'Ik heb zo mijn twijfels bij de reeks van Van der Sar', zegt Woods. 'Het is een geweldige prestatie dat hij een Engels competitierecord heeft verbeterd met zijn huidige 1.122 minuten, maar mijn Brits record staat voorlopig nog wel even als je het mij vraagt.'
Woods vindt het vreemd dat in de reeks van Van der Sar de twee wedstrijden in de strijd om de Wereldbeker voor Clubs, die United in december in Japan speelde, zomaar buiten beschouwing worden gelaten. Van der Sar stond onder meer onder de lat tegen Gamba Osaka op 18 december van het vorige jaar. In dat duel werd hij drie keer gepasseerd (5-3 zege).
Woods: 'Als je het aantal minuten zonder tegengoals vanaf het laatste doelpunt van Gamba Osaka gaat rekenen, dan staat Van der Sar pas op 810 minuten. Dan heeft hij dus nog zeker vier wedstrijden nodig om mijn record te verbeteren.'
Engelse statistici hebben de wedstrijden van United in Japan niet meegerekend in de recordreeks van Van der Sar, omdat het geen duels in het Britse voetbal betreft. Onzin, vindt Woods.
'Die wedstrijden zijn nota bene gespeeld onder de vlag van de wereldvoetbalbond FIFA, dus die moeten ze wel degelijk moeten meetellen. In mijn reeks speelde ik ook bekerwedstrijden, daar is toen ook geen uitzondering voor gemaakt.'
Huiliequote:
Sar is een verdediging op zich.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef Barca het volgende:
Ja, jammer dat hij heeft bedankt voor oranje. Ik heb altijd gedacht "verjongen", maar Sar is nog topfit! En op dit moment hebben we geen enkele doelman die qua kwaliteit ook maar in de buurt komt.
Hopelijk gaat hij nog mee naar het WK, als laatste kunstjequote:Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef Barca het volgende:
Ja, jammer dat hij heeft bedankt voor oranje. Ik heb altijd gedacht "verjongen", maar Sar is nog topfit! En op dit moment hebben we geen enkele doelman die qua kwaliteit ook maar in de buurt komt.
E dan nog 1 en dan 3equote:Op maandag 9 februari 2009 21:28 schreef RayMania het volgende:
Nog een wedstrijdje de nul en gelijk stijgen naar #6.
quote:Er lonkt wederom een record voor Van der Sar
Voor Manchester United-goalie Edwin van der Sar kan het vanavond wederom een historische avond worden in de inhaalwedstrijd tegen Fulham. De doelman uit Voorhout heeft namelijk het zoveelste record voor het grijpen.
Wanneer Van der Sar in het duel met The Cottagers in de eerste 64 minuten geen doelpunt tegen krijgt, verbetert hij de reeks van de Spanjaard Abel Resino. De voormalig doelman en sinds kort trainer van Atletico Madrid heeft het record van de grote Europese voetballanden (Engeland, Spanje, Italië, Duitsland) in handen.
Het statistiekenbureau IFFHS meldt dat Resino in het seizoen 1990-91 1275 minuten geen enkel doelpunt hoefde te incasseren. Dat record is dus nu binnen handbereik van Van der Sar.
De Nederlander wordt zelf ondertussen een beetje moe van alle recordverhalen. "Het wordt nu een beetje vervelend, misschien moet ik wel een doelpunt doorlaten", zei Van der Sar gekscherend tegen het AD.
Mocht Van der Sar tegen Fulham wederom een clean sheet halen, dan lonkt het Europese record van de Belg Danny Verlinden die als doelman van Club Brugge in 1990 maar liefst 1390 minuten de nul hield.
OP het moment van schrijven was Sar kansloos op een bal die maar centimeters naast ging en hij wist het! Zijn gezicht toen hij zag dat hij naast ging. Priceless.quote:
Zach?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:27 schreef leroytje het volgende:
[..]
OP het moment van schrijven was Sar kansloos op een bal die maar centimeters naast ging en hij wist het! Zijn gezicht toen hij zach dat hij naast ging. Priceless.
filmpje/gifje or stfuquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:30 schreef Eric_Cantona het volgende:
Was inderdaad 'n mooi moment dat ie in de camera kijkt en z'n wenkbrauwen optrekt
Van der Sar heeft er nu 1392 geloof ik, en het WR staat op 1860 dacht ik.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:51 schreef need2009 het volgende:
Na hoeveel minuten heeft ie het wereldrecord?
Ik zag de tussenstand, ik schrok alquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:54 schreef need2009 het volgende:
Zie net, dat ie helemaal niet meedoet.
quote:
Europese record heeft ie al...quote:Op zondag 22 februari 2009 00:44 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Ik kwam bij een maat binnen en ik zei: 2-1?Nu heeft die geen Europees record
quote:Op zondag 22 februari 2009 00:58 schreef Zapper het volgende:
Jammer dat ie bij zo'n teringclub voetbalt
Dat weet ik wel zeker, dat is al bekend gemaaktquote:Op zondag 1 maart 2009 12:44 schreef Dos37 het volgende:
Denk dat ie vandaag ook niet speelt.
Of je hebt je niet goed ingelezen, of ik mis de clue van de slechte grapquote:
De bal komt laag, en Sar ligt op de grond, hoeft em alleen maar tegen te houden.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:25 schreef Isiolo het volgende:
Iemand idee of vd Sar vanavond op goal staat ?
quote:'Edwin zei zelf dat hij er een puinhoop van had gemaakt'
05/03/2009 09:24
Edwin van der Sar heeft voor het eerst sinds 8 november 2008 een treffer geincasseerd in de Premier League. Nota bene door een fout van hemzelf.
De doelman van Manchester United ging in de negende minuut van het uitduel met Newcastle United in de fout. Hij liet de bal los na een schot van Jonas Gutiérrez, waarna Peter Løvenkrands in de rebound toesloeg.
'Edwin was heel erg teleurgesteld vanwege hun doelpunt', vertelde coach Alex Ferguson na de 2-1 zege van Man Utd. 'De bal stuitte vreemd op, maar hij weet dat hij in de fout ging. Edwin zei zelf dat hij er een puinhoop van had gemaakt.'
'Maar als je toch een misser maakt, kun je dat beter doen in wedstrijden die je wint. En Edwin was zeker opgelucht dat we uiteindelijk het duel hebben gewonnen.'
Dat Van der Sar en Manchester United hierdoor een serie van 1.311 minuten zonder tegentreffer ten einde zagen komen, deerde Ferguson niet. 'Er zou toch een keer een einde komen aan die reeks.'
quote:Van der Sar: "Als United mij niet had benaderd, was ik al gestopt"
Als Manchester United hem in 2005 niet had gestrikt voor een transfer, was Edwin van der Sar al met pensioen. Dat zegt de doelman in een interview met The Sun.
"Na mijn derde en vooral mijn vierde seizoen bij Fulham dacht ik dat ik nooit meer voor een grote club zou spelen", zegt de Nederlandse doelman. "Ik koos in 2001 voor Fulham, omdat ze me overtuigden dat ze bezig waren met een ambitieus project."
"Maar dat pakte niet helemaal goed uit. Ik speelde dan wel met het Nederlands elftal, maar ik miste de grote Europese wedstrijden en de strijd om de prijzen. Op bepaalde momenten stel je jezelf dan de vraag: 'Hoe lang duurt het voordat een club mij benadert? Ik dacht: 'Vinden ze me te oud of denken ze dat ik niet goed genoeg ben?'"
"Maar Ferguson besloot mij te kopen en ik moet toegeven dat als ik nu niet bij Manchester United had gezeten, ik al zou zijn gestopt."
quote:Van Der Sar gaat écht stoppen
Komend seizoen wordt het allerlaatste jaar dat Edwin van der Sar onder de lat staat bij Manchester United. Daarna stopt de keeper definitief. Dat heeft de 38-jarige Nederlander bekendgemaakt bij de leiding van de Engelse topclub.
Van Der Sar heeft zijn beslissing overlegd met vrienden en familie, weet boulevardkrant The Sun. Daaropvolgend heeft hij in de voorbereiding van het huidige seizoen te kennen gegeven dat hij na dit seizoen echt gaat stoppen.
Een bron binnen de club meldde dat "Edwin zeker weet dat dit zijn laatste jaar wordt. Hij wil nog één keer vlammen met United."
Foster
Het afscheid van Van Der Sar is goed nieuws voor Engelsman Ben Foster. De 26-jarige reserve van United moet de opvolger worden van de Nederlandse goalie.
Vraag je je dat nog steeds af? Hij heeft toch allang aangegeven niet meer voor Oranje uit te komen. Hij kwam alleen nog een paar wedstrijden terug omdat v. Marwijk omhoog zat met blessures.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:32 schreef Dvm86 het volgende:
Rest de vraag of hij mee gaat naar het WK in Zuid-Afrika.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben het nieteens met de top10, maar opzich boeit dat ook niet. Kijk en geniet van Nederlands beste keeper ooit.
Edwin bedankt![]()
Terecht natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Keeper van het jaar bij de UEFA
Wat een carrièrequote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Terecht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Niet zo gek natuurlijk als je eerst bij Juve door de mand valt en daarna naar Fulham gaat en daar jarenlang blijft hangenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:21 schreef fanneke het volgende:
[..]
Terecht.
Internationaal naar mijn mening altijd ondergewaardeerd.
Z'n schoorsteenmantel had natuurlijk vol moeten staan met van die trofeeën.
Beste doelman van de afgelopen CL toch ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jean Marie Pfaff werd beste doelman van de wereld toen ie bij Beveren speelde.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet zo gek natuurlijk als je eerst bij Juve door de mand valt en daarna naar Fulham gaat en daar jarenlang blijft hangen
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Telegraafquote:Van der Sar houdt de deur open.
AMSTERDAM - Edwin van der Sar sluit niet uit dat hij tijdens het WK in Zuid-Afrika bij het Nederlands elftal onder de lat staat. "Het is een nationale discussie", zei de doelman nadat hij op door Telesport georganiseerde Gala Voetballer van het Jaar uit handen van Marco van Basten de prijs voor beste doelman van Europa in ontvangst had genomen. "Maar revalideren van mijn blessure is nu het belangrijkste. Daarna richt ik me op Manchester United en dan maar zien wat er met Oranje gebeurt." Waarmee hij de deur naar het Nederlands elftal niet dichtgooide, maar - bewust of onbewust - openhield.
,,Als ik de lijst zie met keepers, die deze prijzen hebben gewonnen, ben ik blij dat ik er nu tussen sta", zei de 38-jarige goalie. ,,Vorig jaar won ik de Champions League en werd Petr Cech gekozen, nu verloor ik de eindstrijd en was ik de beste. Ik was blij verrast." Hoewel dat voor de buitenwereld zo lijkt, denkt Van der Sar niet dat hij elk jaar nog beter wordt. "Ik heb al lange tijd een bepaald niveau en je moet niet vergeten dat de spelers om me heen fantastisch zijn. Met zo'n goede verdediging voel je je prettig. Ik denk, dat ik dat uitstraal." Langzaamaan merkt hij dat de jaren gaan tellen. "Het fysieke en mentale herstel na een training of wedstrijd duurt wat langer. Het geheim van zo lang door keepen? Je lichaam goed onderhouden en op de juiste momenten je rust pakken."
Aan de tafel met onder meer Bert van Marwijk, Phillip Cocu, Dick Voorn en Frank de Boer genoot en ontspande Van der Sar zichtbaar. "Het is altijd weer leuk om op het Voetballer van het Jaar Gala te zijn, omdat je heel veel oude bekenden tegenkomt." Dat gebeurt in Zuid-Afrika - tijdens het WK - wellicht ook. "Maar nogmaals, laten we het stap voor stap bekijken. Fit worden, heeft nu prioriteit."
zou echt geweldig zijn als ie het wk gaat keepenquote:
quote:Op woensdag 2 september 2009 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
Slecht nieuws. Op een gegeven moment is het gewoon over. Dat moet ook het publiek accepteren.
Inderdaad. Met de huidige keepers gooien we veel hogere ogen op het WKquote:Op woensdag 2 september 2009 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
Slecht nieuws. Op een gegeven moment is het gewoon over. Dat moet ook het publiek accepteren.
quote:Op woensdag 2 september 2009 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
Knap dat jij weet dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Knap dat jullie weten dat vd Sar over een dik jaar nog net zo goed gaat zijn als afgelopen jaar. Of lees ik jullie opmerkingen verkeerd?
Waarom zou hij dat niet zijn?quote:Op woensdag 2 september 2009 11:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Knap dat jullie weten dat vd Sar over een dik jaar nog net zo goed gaat zijn als afgelopen jaar. Of lees ik jullie opmerkingen verkeerd?
Ontzettende draak, de beste keeper van de CL afgelopen jaar komt wellicht terug in ons nationale team en jij vindt het slecht nieuws? Terwijl we nu Stekelenburg hebben. Dude.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik ben ook bang dat we dan 2 gevallen van de 'over the hill' gaan meemaken (RvN en vd Sar). Maar goed, wie weet zijn ze beide wel geblesseerd of zo hopeloos uit vorm tegen die tijd. We zullen zien.
Persie is geen nr 9, zie je wel bij Arsenalquote:Op woensdag 2 september 2009 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
Van der Sar is absoluut niet beter geworden. Het herstel bij Van der Sar gaat steeds langer duren. Factoren die je mee moet wegen.
Nederland heeft bovendien genoeg keeperstalenten. Ze krijgen helaas geen kansen bij hun clubs maar echt hopeloos is het niet als Sar af haakt. Bovendien is Stekelenburg nou ook weer niet zo ontzettend slecht.
Van Nistelrooy was voor zijn blessure al over het hoogtepunt heen vond ik. Probleem is dat Nederland geen echte spitsen meer heeft. Enkel Huntelaar maar die is niet goed genoeg. Zet Van Persie er maar neer zou ik zeggen. Heb je tenminste iemand lopen die het gewend is daar te spelen en kan combineren.
Dan kun je wel aan de gang blijven natuurlijk. Je weet nooit hoe spelers er over een jaar voorstaan (misschien is de halve basis wel geblesseerd).quote:Op woensdag 2 september 2009 11:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
True, maar met Sar heb je wel iets meer valse hoopquote:Op woensdag 2 september 2009 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
Persie is geen spits maar bij Arsenal speelt hij daar wel. Daar doet hij wat ie moet doen: combineren en pasjes geven.
Zijn kwaliteiten lijken ook anders te zijn geworden. Bij Feyenoord werd hij geroemd om zijn traptechniek maar dat valt niet meer zo op bij Arsenal. Toch één van de beste spelers die Nederland heeft en dus zonde dat de bondscoaches hem continu misbruiken op de rechtsbuiten positie. Dat past niet.
Maar om bij Sar terug te komen: hij is inderdaad nog steeds beter dan Stekelenburg maar heb mijn twijfels of hij zoveel wedstrijden achter elkaar kan spelen. Bovendien win je er het WK niet mee (iets dat 'we' sowieso uit ons hoofd moeten zetten imo, kwestie van tekort aan kwaliteit).
Niet mee eens. Stekelenburg wordt compleet de grond ingeboord omdat hij soms naast hoge ballen grabbelt. Voor de rest een goede keeper.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:09 schreef Cacciatore het volgende:
Maar kom op, Stekelenburg is echt niet goed genoeg voor Oranje. Ook daar moet de allerbeste van het land keepen en dat is VD Sar.
Hij is beter dan Stekelenburg ja. Dus? Dus zou het fantastisch zijn als hij het WK keept. Want dan gaan we er in kwaliteit dus op vooruit.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
Maar om bij Sar terug te komen: hij is inderdaad nog steeds beter dan Stekelenburg maar heb mijn twijfels of hij zoveel wedstrijden achter elkaar kan spelen. Bovendien win je er het WK niet mee (iets dat 'we' sowieso uit ons hoofd moeten zetten imo, kwestie van tekort aan kwaliteit).
Op een gegeven moment is het gewoon over. Cruyff was op zijn 37ste nog steeds een prima speler voor Oranje maar wist ook dat zijn beste tijd erop zat en het tijd was voor een nieuwe generatie.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij is beter dan Stekelenburg ja. Dus? Dus zou het fantastisch zijn als hij het WK keept. Want dan gaan we er in kwaliteit dus op vooruit.
Stekelenburg is absoluut geen snelle meevoetballer, zelfs Valdes weet dat je een verdediger gewoon de bal in de voeten kunt gooien als er ruimte voor hem ligt om op te komen, maar nee hoor Stekelenburg moet weer zo kansloos ver uittrappen richting een dwerg in de Ajax voorhoede.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet mee eens. Stekelenburg wordt compleet de grond ingeboord omdat hij soms naast hoge ballen grabbelt. Voor de rest een goede keeper.
Vraag je ook eens af wat voor type keeper je nodig hebt bij het spel dat Oranje wil spelen. Als je pressie-voetbal wilt spelen dan heb je een snelle mee-voetballende keeper nodig en snelle verdedigers, geen opa's die bij Feyenoord en PSV spelen en geen keeper die de 40 is gepasseerd.
Helaas is van Marwijk fan van Vorm waar ik liever Velthuizen zie.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het gewoon over. Cruyff was op zijn 37ste nog steeds een prima speler voor Oranje maar wist ook dat zijn beste tijd erop zat en het tijd was voor een nieuwe generatie.
Doorstroming is een groot probleem. Nederland heeft genoeg keeperstalenten, je kunt er zo vijf op noemen, daar moet toch minstens wel eentje van slagen. Probleem is dat ze amper tijd krijgen bij hun clubs en/of geen stap maken naar betere clubs. Eigenlijk zouden ook keepers de stap moeten maken naar het buitenland maarja.
Dus jij vindt niet dat de beste Nederlandse spelers naar een WK moeten? En jij neemt dus liever drie keepers uit het rijtje: Steek, Vermeer, Velthuizen, Vorm en Krul mee? Tja, dan denk ik dat we maar moeten stoppen met deze discussie, want dan gaan we het nooit eens worden.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het gewoon over. Cruyff was op zijn 37ste nog steeds een prima speler voor Oranje maar wist ook dat zijn beste tijd erop zat en het tijd was voor een nieuwe generatie.
Doorstroming is een groot probleem. Nederland heeft genoeg keeperstalenten, je kunt er zo vijf op noemen, daar moet toch minstens wel eentje van slagen. Probleem is dat ze amper tijd krijgen bij hun clubs en/of geen stap maken naar betere clubs. Eigenlijk zouden ook keepers de stap moeten maken naar het buitenland maarja.
qftquote:Op woensdag 2 september 2009 23:06 schreef Ritmo het volgende:
Als die mee naar Z-Afrika gaat verandert Oranje van outsider naar een titelkandidaat. En dan hopen dat Marcellis, Vlaar en Loovens hun grote doorbraak in Oranje gaan maken want van kneusjes Heitinga en Mathijssen moet je het ook niet hebben.
Nee, maar wel de talentvolste Nederlandse verdedigers in jaren (samen met Braafheid). Een beetje body achterin zou Oranje goed doen.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:10 schreef Cacciatore het volgende:
Ja Marcellis Vlaar en Loovens zijn wereldtop idd.
Vlaar-Mathijssen lijkt me prima.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, maar wel de talentvolste Nederlandse verdedigers in jaren. Een beetje body achterin zou Oranje goed doen.
Maar ja, de beste Nederlandse verdediger van de laatste 10 jaar is nooit een talent geweest.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, maar wel de talentvolste Nederlandse verdedigers in jaren. Een beetje body achterin zou Oranje goed doen.
Talenten was het verkeerde woord, maar juist omdat Stam idd nooit echt opviel op jonge leeftijd is er misschien wel hoop voor Loovens en Vlaar.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar ja, de beste Nederlandse verdediger van de laatste 10 jaar is nooit een talent geweest.
En Loovens vind ik ook wel een beetje het predikaat talent voorbij.
Die is 26 jaar.
Oja.quote:Maar goed, t gaat hier over Van der Sar.
En daar win je niks mee, doei argument.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, maar wel de talentvolste Nederlandse verdedigers in jaren (samen met Braafheid). Een beetje body achterin zou Oranje goed doen.
Die jongen heeft nog nooit een seconde in Oranje gespeeldquote:
Uh?quote:Op woensdag 2 september 2009 23:48 schreef Foca het volgende:
[..]
Die jongen heeft nog nooit een seconde in Oranje gespeeld
Tijdens WK 1998 had Stam inderdaad wel wat slippertjes, de Boer was echt groots dat toernooi. Denk dat hij in die vorm een van de beste centrale verdedigers ooit was.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:25 schreef Fortitudo het volgende:
frank de boer was 2 klassen beter dan stam op hun hoogtepunten
stam vond ik in Nederlands elftal genoeg fouten maken. Raar dat men dat is vergeten.
Je kent het verschil tussen Danny en Joris niet?quote:
Klopt ook wel hoor. Maar over the hill klinkt meteen zo kleinerend. En dat terwijl het nog steeds een prima keeper is. En absoluut de beste van Nederland. Lullig voor Steek die de hele kwalificatie heeft gekeept, maar hij zal zelf ook wel begrijpen dat Sar meer toevoegt aan Oranje. En Steek heeft nog tijd zat. Zijn beste jaren moeten nog komen.quote:Op donderdag 3 september 2009 01:35 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vind het prima als hij mee wil. Een WK is altijd aantrekkelijk. Echter, ik ga niet mee als je zegt dat Van der Sar niet over the hill is, want dat is hij wel. Hij is steeds vaker geblesseerd, schiet ballen recht in de voeten van tegenstanders, en heeft 2, 3 pogingen nodig om een bal volledig tot stilstand te krijgen. Dat gezegd hebbende, hij is waarschijnlijk nog altijd aanzienlijk beter dan de andere keepers, die toch onder de druk gaan bezwijken op zo'n podium. Dus mijn zegen heeft hij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |