quote:Van Der Sar gaat écht stoppen
Komend seizoen wordt het allerlaatste jaar dat Edwin van der Sar onder de lat staat bij Manchester United. Daarna stopt de keeper definitief. Dat heeft de 38-jarige Nederlander bekendgemaakt bij de leiding van de Engelse topclub.
Van Der Sar heeft zijn beslissing overlegd met vrienden en familie, weet boulevardkrant The Sun. Daaropvolgend heeft hij in de voorbereiding van het huidige seizoen te kennen gegeven dat hij na dit seizoen echt gaat stoppen.
Een bron binnen de club meldde dat "Edwin zeker weet dat dit zijn laatste jaar wordt. Hij wil nog één keer vlammen met United."
Foster
Het afscheid van Van Der Sar is goed nieuws voor Engelsman Ben Foster. De 26-jarige reserve van United moet de opvolger worden van de Nederlandse goalie.
Vraag je je dat nog steeds af? Hij heeft toch allang aangegeven niet meer voor Oranje uit te komen. Hij kwam alleen nog een paar wedstrijden terug omdat v. Marwijk omhoog zat met blessures.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:32 schreef Dvm86 het volgende:
Rest de vraag of hij mee gaat naar het WK in Zuid-Afrika.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben het nieteens met de top10, maar opzich boeit dat ook niet. Kijk en geniet van Nederlands beste keeper ooit.
Edwin bedankt![]()
Terecht natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Keeper van het jaar bij de UEFA
Wat een carrièrequote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Terecht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Niet zo gek natuurlijk als je eerst bij Juve door de mand valt en daarna naar Fulham gaat en daar jarenlang blijft hangenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:21 schreef fanneke het volgende:
[..]
Terecht.
Internationaal naar mijn mening altijd ondergewaardeerd.
Z'n schoorsteenmantel had natuurlijk vol moeten staan met van die trofeeën.
Beste doelman van de afgelopen CL toch ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jean Marie Pfaff werd beste doelman van de wereld toen ie bij Beveren speelde.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet zo gek natuurlijk als je eerst bij Juve door de mand valt en daarna naar Fulham gaat en daar jarenlang blijft hangen
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Telegraafquote:Van der Sar houdt de deur open.
AMSTERDAM - Edwin van der Sar sluit niet uit dat hij tijdens het WK in Zuid-Afrika bij het Nederlands elftal onder de lat staat. "Het is een nationale discussie", zei de doelman nadat hij op door Telesport georganiseerde Gala Voetballer van het Jaar uit handen van Marco van Basten de prijs voor beste doelman van Europa in ontvangst had genomen. "Maar revalideren van mijn blessure is nu het belangrijkste. Daarna richt ik me op Manchester United en dan maar zien wat er met Oranje gebeurt." Waarmee hij de deur naar het Nederlands elftal niet dichtgooide, maar - bewust of onbewust - openhield.
,,Als ik de lijst zie met keepers, die deze prijzen hebben gewonnen, ben ik blij dat ik er nu tussen sta", zei de 38-jarige goalie. ,,Vorig jaar won ik de Champions League en werd Petr Cech gekozen, nu verloor ik de eindstrijd en was ik de beste. Ik was blij verrast." Hoewel dat voor de buitenwereld zo lijkt, denkt Van der Sar niet dat hij elk jaar nog beter wordt. "Ik heb al lange tijd een bepaald niveau en je moet niet vergeten dat de spelers om me heen fantastisch zijn. Met zo'n goede verdediging voel je je prettig. Ik denk, dat ik dat uitstraal." Langzaamaan merkt hij dat de jaren gaan tellen. "Het fysieke en mentale herstel na een training of wedstrijd duurt wat langer. Het geheim van zo lang door keepen? Je lichaam goed onderhouden en op de juiste momenten je rust pakken."
Aan de tafel met onder meer Bert van Marwijk, Phillip Cocu, Dick Voorn en Frank de Boer genoot en ontspande Van der Sar zichtbaar. "Het is altijd weer leuk om op het Voetballer van het Jaar Gala te zijn, omdat je heel veel oude bekenden tegenkomt." Dat gebeurt in Zuid-Afrika - tijdens het WK - wellicht ook. "Maar nogmaals, laten we het stap voor stap bekijken. Fit worden, heeft nu prioriteit."
zou echt geweldig zijn als ie het wk gaat keepenquote:
quote:Op woensdag 2 september 2009 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
Slecht nieuws. Op een gegeven moment is het gewoon over. Dat moet ook het publiek accepteren.
Inderdaad. Met de huidige keepers gooien we veel hogere ogen op het WKquote:Op woensdag 2 september 2009 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
Slecht nieuws. Op een gegeven moment is het gewoon over. Dat moet ook het publiek accepteren.
quote:Op woensdag 2 september 2009 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
Knap dat jij weet dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Knap dat jullie weten dat vd Sar over een dik jaar nog net zo goed gaat zijn als afgelopen jaar. Of lees ik jullie opmerkingen verkeerd?
Waarom zou hij dat niet zijn?quote:Op woensdag 2 september 2009 11:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Knap dat jullie weten dat vd Sar over een dik jaar nog net zo goed gaat zijn als afgelopen jaar. Of lees ik jullie opmerkingen verkeerd?
Ontzettende draak, de beste keeper van de CL afgelopen jaar komt wellicht terug in ons nationale team en jij vindt het slecht nieuws? Terwijl we nu Stekelenburg hebben. Dude.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik ben ook bang dat we dan 2 gevallen van de 'over the hill' gaan meemaken (RvN en vd Sar). Maar goed, wie weet zijn ze beide wel geblesseerd of zo hopeloos uit vorm tegen die tijd. We zullen zien.
Persie is geen nr 9, zie je wel bij Arsenalquote:Op woensdag 2 september 2009 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
Van der Sar is absoluut niet beter geworden. Het herstel bij Van der Sar gaat steeds langer duren. Factoren die je mee moet wegen.
Nederland heeft bovendien genoeg keeperstalenten. Ze krijgen helaas geen kansen bij hun clubs maar echt hopeloos is het niet als Sar af haakt. Bovendien is Stekelenburg nou ook weer niet zo ontzettend slecht.
Van Nistelrooy was voor zijn blessure al over het hoogtepunt heen vond ik. Probleem is dat Nederland geen echte spitsen meer heeft. Enkel Huntelaar maar die is niet goed genoeg. Zet Van Persie er maar neer zou ik zeggen. Heb je tenminste iemand lopen die het gewend is daar te spelen en kan combineren.
Dan kun je wel aan de gang blijven natuurlijk. Je weet nooit hoe spelers er over een jaar voorstaan (misschien is de halve basis wel geblesseerd).quote:Op woensdag 2 september 2009 11:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
True, maar met Sar heb je wel iets meer valse hoopquote:Op woensdag 2 september 2009 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
Persie is geen spits maar bij Arsenal speelt hij daar wel. Daar doet hij wat ie moet doen: combineren en pasjes geven.
Zijn kwaliteiten lijken ook anders te zijn geworden. Bij Feyenoord werd hij geroemd om zijn traptechniek maar dat valt niet meer zo op bij Arsenal. Toch één van de beste spelers die Nederland heeft en dus zonde dat de bondscoaches hem continu misbruiken op de rechtsbuiten positie. Dat past niet.
Maar om bij Sar terug te komen: hij is inderdaad nog steeds beter dan Stekelenburg maar heb mijn twijfels of hij zoveel wedstrijden achter elkaar kan spelen. Bovendien win je er het WK niet mee (iets dat 'we' sowieso uit ons hoofd moeten zetten imo, kwestie van tekort aan kwaliteit).
Niet mee eens. Stekelenburg wordt compleet de grond ingeboord omdat hij soms naast hoge ballen grabbelt. Voor de rest een goede keeper.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:09 schreef Cacciatore het volgende:
Maar kom op, Stekelenburg is echt niet goed genoeg voor Oranje. Ook daar moet de allerbeste van het land keepen en dat is VD Sar.
Hij is beter dan Stekelenburg ja. Dus? Dus zou het fantastisch zijn als hij het WK keept. Want dan gaan we er in kwaliteit dus op vooruit.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
Maar om bij Sar terug te komen: hij is inderdaad nog steeds beter dan Stekelenburg maar heb mijn twijfels of hij zoveel wedstrijden achter elkaar kan spelen. Bovendien win je er het WK niet mee (iets dat 'we' sowieso uit ons hoofd moeten zetten imo, kwestie van tekort aan kwaliteit).
Op een gegeven moment is het gewoon over. Cruyff was op zijn 37ste nog steeds een prima speler voor Oranje maar wist ook dat zijn beste tijd erop zat en het tijd was voor een nieuwe generatie.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij is beter dan Stekelenburg ja. Dus? Dus zou het fantastisch zijn als hij het WK keept. Want dan gaan we er in kwaliteit dus op vooruit.
Stekelenburg is absoluut geen snelle meevoetballer, zelfs Valdes weet dat je een verdediger gewoon de bal in de voeten kunt gooien als er ruimte voor hem ligt om op te komen, maar nee hoor Stekelenburg moet weer zo kansloos ver uittrappen richting een dwerg in de Ajax voorhoede.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet mee eens. Stekelenburg wordt compleet de grond ingeboord omdat hij soms naast hoge ballen grabbelt. Voor de rest een goede keeper.
Vraag je ook eens af wat voor type keeper je nodig hebt bij het spel dat Oranje wil spelen. Als je pressie-voetbal wilt spelen dan heb je een snelle mee-voetballende keeper nodig en snelle verdedigers, geen opa's die bij Feyenoord en PSV spelen en geen keeper die de 40 is gepasseerd.
Helaas is van Marwijk fan van Vorm waar ik liever Velthuizen zie.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het gewoon over. Cruyff was op zijn 37ste nog steeds een prima speler voor Oranje maar wist ook dat zijn beste tijd erop zat en het tijd was voor een nieuwe generatie.
Doorstroming is een groot probleem. Nederland heeft genoeg keeperstalenten, je kunt er zo vijf op noemen, daar moet toch minstens wel eentje van slagen. Probleem is dat ze amper tijd krijgen bij hun clubs en/of geen stap maken naar betere clubs. Eigenlijk zouden ook keepers de stap moeten maken naar het buitenland maarja.
Dus jij vindt niet dat de beste Nederlandse spelers naar een WK moeten? En jij neemt dus liever drie keepers uit het rijtje: Steek, Vermeer, Velthuizen, Vorm en Krul mee? Tja, dan denk ik dat we maar moeten stoppen met deze discussie, want dan gaan we het nooit eens worden.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het gewoon over. Cruyff was op zijn 37ste nog steeds een prima speler voor Oranje maar wist ook dat zijn beste tijd erop zat en het tijd was voor een nieuwe generatie.
Doorstroming is een groot probleem. Nederland heeft genoeg keeperstalenten, je kunt er zo vijf op noemen, daar moet toch minstens wel eentje van slagen. Probleem is dat ze amper tijd krijgen bij hun clubs en/of geen stap maken naar betere clubs. Eigenlijk zouden ook keepers de stap moeten maken naar het buitenland maarja.
qftquote:Op woensdag 2 september 2009 23:06 schreef Ritmo het volgende:
Als die mee naar Z-Afrika gaat verandert Oranje van outsider naar een titelkandidaat. En dan hopen dat Marcellis, Vlaar en Loovens hun grote doorbraak in Oranje gaan maken want van kneusjes Heitinga en Mathijssen moet je het ook niet hebben.
Nee, maar wel de talentvolste Nederlandse verdedigers in jaren (samen met Braafheid). Een beetje body achterin zou Oranje goed doen.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:10 schreef Cacciatore het volgende:
Ja Marcellis Vlaar en Loovens zijn wereldtop idd.
Vlaar-Mathijssen lijkt me prima.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, maar wel de talentvolste Nederlandse verdedigers in jaren. Een beetje body achterin zou Oranje goed doen.
Maar ja, de beste Nederlandse verdediger van de laatste 10 jaar is nooit een talent geweest.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, maar wel de talentvolste Nederlandse verdedigers in jaren. Een beetje body achterin zou Oranje goed doen.
Talenten was het verkeerde woord, maar juist omdat Stam idd nooit echt opviel op jonge leeftijd is er misschien wel hoop voor Loovens en Vlaar.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar ja, de beste Nederlandse verdediger van de laatste 10 jaar is nooit een talent geweest.
En Loovens vind ik ook wel een beetje het predikaat talent voorbij.
Die is 26 jaar.
Oja.quote:Maar goed, t gaat hier over Van der Sar.
En daar win je niks mee, doei argument.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, maar wel de talentvolste Nederlandse verdedigers in jaren (samen met Braafheid). Een beetje body achterin zou Oranje goed doen.
Die jongen heeft nog nooit een seconde in Oranje gespeeldquote:
Uh?quote:Op woensdag 2 september 2009 23:48 schreef Foca het volgende:
[..]
Die jongen heeft nog nooit een seconde in Oranje gespeeld
Tijdens WK 1998 had Stam inderdaad wel wat slippertjes, de Boer was echt groots dat toernooi. Denk dat hij in die vorm een van de beste centrale verdedigers ooit was.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:25 schreef Fortitudo het volgende:
frank de boer was 2 klassen beter dan stam op hun hoogtepunten
stam vond ik in Nederlands elftal genoeg fouten maken. Raar dat men dat is vergeten.
Je kent het verschil tussen Danny en Joris niet?quote:
Klopt ook wel hoor. Maar over the hill klinkt meteen zo kleinerend. En dat terwijl het nog steeds een prima keeper is. En absoluut de beste van Nederland. Lullig voor Steek die de hele kwalificatie heeft gekeept, maar hij zal zelf ook wel begrijpen dat Sar meer toevoegt aan Oranje. En Steek heeft nog tijd zat. Zijn beste jaren moeten nog komen.quote:Op donderdag 3 september 2009 01:35 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vind het prima als hij mee wil. Een WK is altijd aantrekkelijk. Echter, ik ga niet mee als je zegt dat Van der Sar niet over the hill is, want dat is hij wel. Hij is steeds vaker geblesseerd, schiet ballen recht in de voeten van tegenstanders, en heeft 2, 3 pogingen nodig om een bal volledig tot stilstand te krijgen. Dat gezegd hebbende, hij is waarschijnlijk nog altijd aanzienlijk beter dan de andere keepers, die toch onder de druk gaan bezwijken op zo'n podium. Dus mijn zegen heeft hij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |