quote:Doelman Edwin van der Sar (38) heeft er nog steeds geen genoeg van. De Nederlandse recordinternational (130 caps) verlengt zijn aflopende contract bij Manchester United nog eens met een jaar.
Zijn zaakwaarnemer Rob Jansen bevestigde donderdag een bericht daarover op de website van AD Sportwereld.
''Ja, dat is correct. Manchester United zal het vrijdag officieel bekendmaken'', liet Jansen weten.
''We waren al een paar weken met elkaar in gesprek over een nieuw contract. We zijn er nu uit. Het is voor een jaar. Wat er daarna gebeurt, zou ik niet weten.''
Dat is toch niet erg? Ik zie Sar nog weinig steekjes laten vallen en Foster/Kuszsack zijn mijns inziens nog niet zo stabiel in de goal.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:22 schreef mcyodogg het volgende:
Zegt mij vooral dat ze geen opvolger voor hem hebben.
Foster, jong gehaald, nu midden-20: geen uitzicht op een basisplaats. Kuszczak (redelijk) jong gehaald, nu midden-20: geen uitzicht op een basisplaats.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:23 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Dat is toch niet erg? Ik zie Sar nog weinig steekjes laten vallen en Foster/Kuszsack zijn mijns inziens nog niet zo stabiel in de goal.
Klopt, al heb je met die 2 wel reserves die in veel PL-teams 'n basisplaats zouden hebben denk ik. En tja zoals Dos al zegt, écht goeie keepers groeien niet aan 'n boom.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:35 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Foster, jong gehaald, nu midden-20: geen uitzicht op een basisplaats. Kuszczak (redelijk) jong gehaald, nu midden-20: geen uitzicht op een basisplaats.
We kennen allemaal nog wel het keepersgat waarin United viel na Schmeichel en deze contractverlenging is dan denk ik ook vooral om tijd te winnen, om het dit keer te voorkomen. Je vraagt natuurlijk nogal wat aan Van der Sar, om tegen zn 40ste nog topvoetbal aan te kunnen.
Heldquote:Van der Sar nadert record
Edwin van der Sar nadert een bijzonder record. De 38-jarige doelman hield vandaag in het uitduel tegen Bolton Wanderers opnieuw de nul en heeft nog maar één wedstrijd nodig om het oude record van Petr Cech te verbreken.
Cech hield in het seizoen 2004-2005 maar liefst 1025 minuten de nul, waarmee hij op nummer één staat.. In het seizoen 2006-2007 hield Cech het doel 827 minuten schoon. Daardoor staat hij ook op de derde plaats. Van der Sar staat momenteel tweede met 942 minuten.
Als Van der Sar dinsdag tegen West Bromwich Albion minimaal 84 minuten zijn doel schoon houdt, is hij de nieuwe recordhouder.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:34 schreef Pacmaniac het volgende:
WEST BROMWICH - Edwin van der Sar heeft dinsdagavond een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan een al imposante loopbaan. De doelman van ManUnited brak in het competitieduel met WBA het Premiership-record 'de nul' houden.
Van der Sar bleef tegen West Bromwich Albion 84 minuten zonder tegentreffer, waardoor hij het oude record van Chelsea- keeper Petr Cech van 1025 minuten uit de boeken streepte. Van der Sar staat nu op 1032 minuten.
Van der Sar heeft sinds 8 november, tijdens het duel met Arsenal, maar liefst elf duels op rij de nul gehouden in de Engelse competitie.
Bijna zette nota bene een landgenoot van Van der Sar een dikke streep door het record. AZ-huurling Ryan Donk van WBA schoot de bal halverwege de tweede helft, toen de sluitpost net de grens van duizend minuten had gepasseerd, steenhard op de paal.
United won dinsdagavond eenvoudig in West Bromwich met 5-0 en verstevigde daardoor zijn leidende positie in de Premier League. De doelpunten van de koploper kwamen van Dimitar Berbatov, Carlos Tévez, Nemanja Vidic en Cristiano Ronaldo (2).
Wat een klassespeler is het tochDenk dat ze Peter Smeichel (tot voor kort beste goalie die United ooit had) toch langzaam een beetje aan het vergeten zijn.
Nou maar hopen dat die toch mee wil naar Z Afrika. Er is geen andere Nederlandse keeper die ook maar in de buurt komt van Sar
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:37 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zeker mooi voor 'm, hij verdient 't ook.
Voor m'n gevoel heeft ie ook niet genoeg krediet gehad in z'n carriëre, hij maakt er in ieder geval 'n geweldig mooi slotstuk van.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:45 schreef Twerk het volgende:
Beste en vooral meest complete doelman van de wereld.. Al jaren.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:52 schreef DeTolk het volgende:
Kan makkelijk tot z'n 42/43e doorgaan.
Wat een sportman! Hulde!
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:06 schreef DivineJester het volgende:
[..]
[..]
Raar, wedstrijden duren hier langer dan 84 minuten...
Maar goed, dit onderstreept alleen maar de klasse van Van der Sar natuurlijk. Opvallend dat keepers op hun "oude dag" nog zo goed kunnen zijn...
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:08 schreef Twerk het volgende:
Zo heel opvallend is dat ook weer niet denk ik.. Keepen is ook vooral ervaring en lichamelijk wordt er natuurlijk relatief gezien een stuk minder geeist dan van een veldspeler.. Verder is Van der Sar altijd een echte prof geweest.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:15 schreef DJ_Ryow het volgende:
het is vooral de verdediging die zo'n record mogelijk maakt natuurlijk. maar toch mooi voor hem.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:19 schreef Twerk het volgende:
[..]
Deels wel natuurlijk.. Maar in 11 wedstrijden krijg je altijd wel een x-aantal lastige ballen.. En Van der Sar pakt zulke ballen vaak gewoon, in tegenstelling tot matige keepers als Henk Timmer bijvoorbeeld.
Hoe zo passend voor Chelsea 04/05?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:03 schreef mcyodogg het volgende:
Jammer.
Ik vond het een passend record voor het Chelsea van 04/05, maar records zijn er om gebroken te worden, nietwaar.
Gefeliciteerd, maar het is naar mijn mening meer het record van Vidic dan van Van der Sar. Neem zo'n wedstrijd als tegen Chelsea. Die hadden 0 schoten op goal bij Van der Sar.
Voor Man U de eerste goede keeper sinds Peter Schmeichelquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:48 schreef Adamo144 het volgende:
ik las vandaag de engelse krant over hem, ze waren helemaal gek van hem
Nou ja, dat seizoen hadden ze uberhaupt maar 15 tegengoals, wat een record is en ze braken nog wel een paar andere.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe zo passend voor Chelsea 04/05?
In beide heb je gelijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:16 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Nou ja, dat seizoen hadden ze uberhaupt maar 15 tegengoals, wat een record is en ze braken nog wel een paar andere.
Maar ik moet zeggen dat dit nieuwe record van Man.Utd ook wel wat heeft, omdat op Vidic en Sar na, de verdediging enorm vaak van samenstelling is veranderd vanwege blessure's. Terwijl er bij Chelsea telkens dezelfde 5 spelers stonden. Laat wel wat zien over de sterkte in diepte van dit United.
quote:Vraagtekens bij recordreeks van Van der Sar
06/02/2009 13:15
Doelman Edwin van der Sar kan zaterdag in de uitwedstrijd tegen West Ham United een mijlpaal bereiken door opnieuw de nul te houden onder de lat bij Manchester United. Dat zou zijn aantal minuten zonder tegengoals op 1.212 brengen, waarmee hij een Brits record zou vestigen.
Dat record staat nu nog op naam van de Engelsman Chris Woods, die als doelman van het Schotse Glasgow Rangers in het seizoen 1986/87 een reeks van 1.196 minuten zonder tegentreffers liet noteren.
De Engelse krant The Daily Telegraph vroeg Woods naar zijn mening over de knappe serie van Van der Sar, nu de 49-jarige ex-keeper op het punt staat zijn record aan de voormalige Oranje-international kwijt te raken. De huidige keeperstrainer van Everton gaf daarop een verrassend antwoord.
'Ik heb zo mijn twijfels bij de reeks van Van der Sar', zegt Woods. 'Het is een geweldige prestatie dat hij een Engels competitierecord heeft verbeterd met zijn huidige 1.122 minuten, maar mijn Brits record staat voorlopig nog wel even als je het mij vraagt.'
Woods vindt het vreemd dat in de reeks van Van der Sar de twee wedstrijden in de strijd om de Wereldbeker voor Clubs, die United in december in Japan speelde, zomaar buiten beschouwing worden gelaten. Van der Sar stond onder meer onder de lat tegen Gamba Osaka op 18 december van het vorige jaar. In dat duel werd hij drie keer gepasseerd (5-3 zege).
Woods: 'Als je het aantal minuten zonder tegengoals vanaf het laatste doelpunt van Gamba Osaka gaat rekenen, dan staat Van der Sar pas op 810 minuten. Dan heeft hij dus nog zeker vier wedstrijden nodig om mijn record te verbeteren.'
Engelse statistici hebben de wedstrijden van United in Japan niet meegerekend in de recordreeks van Van der Sar, omdat het geen duels in het Britse voetbal betreft. Onzin, vindt Woods.
'Die wedstrijden zijn nota bene gespeeld onder de vlag van de wereldvoetbalbond FIFA, dus die moeten ze wel degelijk moeten meetellen. In mijn reeks speelde ik ook bekerwedstrijden, daar is toen ook geen uitzondering voor gemaakt.'
Huiliequote:
Sar is een verdediging op zich.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef Barca het volgende:
Ja, jammer dat hij heeft bedankt voor oranje. Ik heb altijd gedacht "verjongen", maar Sar is nog topfit! En op dit moment hebben we geen enkele doelman die qua kwaliteit ook maar in de buurt komt.
Hopelijk gaat hij nog mee naar het WK, als laatste kunstjequote:Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef Barca het volgende:
Ja, jammer dat hij heeft bedankt voor oranje. Ik heb altijd gedacht "verjongen", maar Sar is nog topfit! En op dit moment hebben we geen enkele doelman die qua kwaliteit ook maar in de buurt komt.
E dan nog 1 en dan 3equote:Op maandag 9 februari 2009 21:28 schreef RayMania het volgende:
Nog een wedstrijdje de nul en gelijk stijgen naar #6.
quote:Er lonkt wederom een record voor Van der Sar
Voor Manchester United-goalie Edwin van der Sar kan het vanavond wederom een historische avond worden in de inhaalwedstrijd tegen Fulham. De doelman uit Voorhout heeft namelijk het zoveelste record voor het grijpen.
Wanneer Van der Sar in het duel met The Cottagers in de eerste 64 minuten geen doelpunt tegen krijgt, verbetert hij de reeks van de Spanjaard Abel Resino. De voormalig doelman en sinds kort trainer van Atletico Madrid heeft het record van de grote Europese voetballanden (Engeland, Spanje, Italië, Duitsland) in handen.
Het statistiekenbureau IFFHS meldt dat Resino in het seizoen 1990-91 1275 minuten geen enkel doelpunt hoefde te incasseren. Dat record is dus nu binnen handbereik van Van der Sar.
De Nederlander wordt zelf ondertussen een beetje moe van alle recordverhalen. "Het wordt nu een beetje vervelend, misschien moet ik wel een doelpunt doorlaten", zei Van der Sar gekscherend tegen het AD.
Mocht Van der Sar tegen Fulham wederom een clean sheet halen, dan lonkt het Europese record van de Belg Danny Verlinden die als doelman van Club Brugge in 1990 maar liefst 1390 minuten de nul hield.
OP het moment van schrijven was Sar kansloos op een bal die maar centimeters naast ging en hij wist het! Zijn gezicht toen hij zag dat hij naast ging. Priceless.quote:
Zach?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:27 schreef leroytje het volgende:
[..]
OP het moment van schrijven was Sar kansloos op een bal die maar centimeters naast ging en hij wist het! Zijn gezicht toen hij zach dat hij naast ging. Priceless.
filmpje/gifje or stfuquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:30 schreef Eric_Cantona het volgende:
Was inderdaad 'n mooi moment dat ie in de camera kijkt en z'n wenkbrauwen optrekt
Van der Sar heeft er nu 1392 geloof ik, en het WR staat op 1860 dacht ik.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:51 schreef need2009 het volgende:
Na hoeveel minuten heeft ie het wereldrecord?
Ik zag de tussenstand, ik schrok alquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:54 schreef need2009 het volgende:
Zie net, dat ie helemaal niet meedoet.
quote:
Europese record heeft ie al...quote:Op zondag 22 februari 2009 00:44 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Ik kwam bij een maat binnen en ik zei: 2-1?Nu heeft die geen Europees record
quote:Op zondag 22 februari 2009 00:58 schreef Zapper het volgende:
Jammer dat ie bij zo'n teringclub voetbalt
Dat weet ik wel zeker, dat is al bekend gemaaktquote:Op zondag 1 maart 2009 12:44 schreef Dos37 het volgende:
Denk dat ie vandaag ook niet speelt.
Of je hebt je niet goed ingelezen, of ik mis de clue van de slechte grapquote:
De bal komt laag, en Sar ligt op de grond, hoeft em alleen maar tegen te houden.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:25 schreef Isiolo het volgende:
Iemand idee of vd Sar vanavond op goal staat ?
quote:'Edwin zei zelf dat hij er een puinhoop van had gemaakt'
05/03/2009 09:24
Edwin van der Sar heeft voor het eerst sinds 8 november 2008 een treffer geincasseerd in de Premier League. Nota bene door een fout van hemzelf.
De doelman van Manchester United ging in de negende minuut van het uitduel met Newcastle United in de fout. Hij liet de bal los na een schot van Jonas Gutiérrez, waarna Peter Løvenkrands in de rebound toesloeg.
'Edwin was heel erg teleurgesteld vanwege hun doelpunt', vertelde coach Alex Ferguson na de 2-1 zege van Man Utd. 'De bal stuitte vreemd op, maar hij weet dat hij in de fout ging. Edwin zei zelf dat hij er een puinhoop van had gemaakt.'
'Maar als je toch een misser maakt, kun je dat beter doen in wedstrijden die je wint. En Edwin was zeker opgelucht dat we uiteindelijk het duel hebben gewonnen.'
Dat Van der Sar en Manchester United hierdoor een serie van 1.311 minuten zonder tegentreffer ten einde zagen komen, deerde Ferguson niet. 'Er zou toch een keer een einde komen aan die reeks.'
quote:Van der Sar: "Als United mij niet had benaderd, was ik al gestopt"
Als Manchester United hem in 2005 niet had gestrikt voor een transfer, was Edwin van der Sar al met pensioen. Dat zegt de doelman in een interview met The Sun.
"Na mijn derde en vooral mijn vierde seizoen bij Fulham dacht ik dat ik nooit meer voor een grote club zou spelen", zegt de Nederlandse doelman. "Ik koos in 2001 voor Fulham, omdat ze me overtuigden dat ze bezig waren met een ambitieus project."
"Maar dat pakte niet helemaal goed uit. Ik speelde dan wel met het Nederlands elftal, maar ik miste de grote Europese wedstrijden en de strijd om de prijzen. Op bepaalde momenten stel je jezelf dan de vraag: 'Hoe lang duurt het voordat een club mij benadert? Ik dacht: 'Vinden ze me te oud of denken ze dat ik niet goed genoeg ben?'"
"Maar Ferguson besloot mij te kopen en ik moet toegeven dat als ik nu niet bij Manchester United had gezeten, ik al zou zijn gestopt."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |