Klinkt goed!quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:00 schreef Tezz het volgende:
Ik had ook een luie-kook-dag: een gegrilde kip van de markt, een simpele salade (tomaat-komkommer-mozzerella-ui-wortel) en ciabattabrood met kruiden.
Het was voor een snelle hap verbazingwekkend lekker!
Oeh ik vrees dat ik daarvoor te laat ben nu, maar ik hoop dat het goed smaakt!quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:51 schreef SeaOfLove het volgende:
Roti is verschoven naar morgen, eet je mee?![]()
ha ha ja da;s dan altijd even lekker hequote:Op donderdag 13 maart 2008 21:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
heerlijk was het weer
nu de overgebleven pijnboompitten aan het opsnoepen
pssst die van de hema zijn ook lekkerderquote:Op donderdag 13 maart 2008 21:52 schreef tong80 het volgende:
Net een hele UNOX-worst op. Ben kotsmisselijk
snap ik nou niks vanquote:Op donderdag 13 maart 2008 21:52 schreef tong80 het volgende:
Net een hele UNOX-worst op. Ben kotsmisselijk
quote:
Jah te laat , en het smaakte heerlijkquote:Op donderdag 13 maart 2008 18:30 schreef krioro het volgende:
[..]
Oeh ik vrees dat ik daarvoor te laat ben nu, maar ik hoop dat het goed smaakt!![]()
On topic: griekse pastasalade met tonijn en olijven enz.enz.
Tomatensaus met ui, knof, peper, ansjovis, kappertjes en olijven, mainly.quote:
adres in PM graagquote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:22 schreef SeaOfLove het volgende:
Gaan vanaaf al beginnen voor het eten voor het weekend:
ossenhaas in kokos
daging semoor
kipsate
sambal goreng buncies
nasi kuning
atjar ketimun
atjar tauge
Ik heb nu al zin in morgen en overmorgen, damzz wat zullen wij heerlijk eten
quote:
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:13 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Hadden we nu in Delft geweest, dan had ik nog wel overwogen om je wat te brengen zondag![]()
ben je al misselijk?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:42 schreef borisz het volgende:
In de navolging van tong een unox worst van 100 gram, die voor in de magnetron
neequote:
Je woont toch redelijk in de buurt van Delft?quote:
Mijn buik heeft zich bedacht. Toch maar even een biefstukje gebakken en een komkommersalade in elkaar geflanstquote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:10 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik nu nog, maar ik geloof dat ik over mijn honger heen ben![]()
jazekerquote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:37 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Je woont toch redelijk in de buurt van Delft?![]()
We hebben vanaaf/vannacht zoveel lol om met zijn tweetjes te kokkerellen, dus dit gaat zeker weten vaker gebeuren![]()
Morgenochtend vroeg gaat de wekker weer en gaan we weer verder koken
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:42 schreef kaatjejannie het volgende:
gisteravond deze gemaakt : [Fok!-kookboek] Drankjes
Hij was erg lekker. Zelfs nog nadat er een scheut bacardi limon bij zat.
Vanaaf zelf pizza maken geloof ik
En, was ie lekker???quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:49 schreef MinderMutsig het volgende:
Vanavond wordt het een Italiaans tomatensoepje (met dank aan Tezz) met Turks brood en een salade met veeeel olijven en feta.
ik las daar gisteren toevallig een stuk over in de 020, lijkt me een erg leuk concept!quote:Op zondag 16 maart 2008 16:57 schreef computergirl het volgende:
ik eet vanavond sperciebonen en biologische lamsburger die ik gekocht heb bij Marqt
quote:Op zondag 16 maart 2008 17:26 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik las daar gisteren toevallig een stuk over in de 020, lijkt me een erg leuk concept!
Is dat het recept uit de oven? waarmee je het kreng echt engelen-mals krijgt?quote:Op zondag 16 maart 2008 18:58 schreef DarkElf het volgende:
wie de delicious heeft van vorige maand of die maand ervoor: er staat bij cook en chemist een recept voor langzaam gegaarde rib eye en daar is manlief nu meer bezig...
ben benieuwd !
yep, en tis zalig!quote:Op zondag 16 maart 2008 20:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Is dat het recept uit de oven? waarmee je het kreng echt engelen-mals krijgt?
Mijn abbo op delicious is verlopen, ik moet het echt weer aanschaffen. Fantastisch blad
vervelend van je rugquote:Op maandag 17 maart 2008 09:10 schreef Bluezz het volgende:
Bak yoghurt met een fijngesneden appel erin en een glas jus ernaast.
Ik ga nu een koffie verkeerd maken
En dan mijn bed weer in, RUG AUW![]()
stalk je me?quote:Op maandag 17 maart 2008 12:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
multi fruit sap, en donkere bammen met geitenkaas en honing
grapjequote:
nee, maar dat wil ik wel eigenlijk!quote:Op maandag 17 maart 2008 12:53 schreef ColdFeet het volgende:
Muck, heb jij een goed recept voor kip tandoori?
nee, die heb ik inderdaad niet, dus ik doe het gewoon in de wok of koekenpan.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
Nou ja, voor echt goede kip tandoori heb je een tandoor nodig, en die heb ik natuurlijk niet (en jij vast ook niet). Mr CF is dol op kip met de tandooripasta van patak
Recept staat in de delicious (natuurlijkquote:Op maandag 17 maart 2008 13:22 schreef ColdFeet het volgende:
DE, vertel eens wat meer over die chutney! Ik ben dol op chutneys, zowel om te maken als om te eten!
Hij's lekker!quote:Op maandag 17 maart 2008 13:04 schreef Muck het volgende:
[..]
nee, die heb ik inderdaad niet, dus ik doe het gewoon in de wok of koekenpan.
hmm, die moet ik eens uit gaan proberen dan!
die voor kip tandoori natuurlijk!quote:
Daarom vroeg ik het me ook afquote:Op maandag 17 maart 2008 15:00 schreef Muck het volgende:
[..]
die voor kip tandoori natuurlijk!
al staat ie niet op de site van conimex en ook niet bij de producten die uit het assortiment zijn
hoe kom ik er dan in vredesnaam aan vraag ik me nu af
whelp, ik heb illegale boemboe in mijn kastquote:
quote:Op maandag 17 maart 2008 18:10 schreef Smallish het volgende:
Zag ik voorbij komen dat je vanavond de spinazie-fetataart uit de Delicious gaat maken, DE? Post je dan morgen even hoe deze smaakt? Lijkt mij ook zo lekker.......
was ie net zo lekker als die van mij?quote:Op maandag 17 maart 2008 18:12 schreef marcb1974 het volgende:
Kip tandoori
Dat ziet er heerlijk uit!quote:Op maandag 17 maart 2008 20:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo is hij geworden en hij smaakt echt heel lekker
De chutney erbij is een heerlijke frisse smaak erbij...
wij waren dik tevree
we hebben alleen de verse spinazie eerst geroerbakt en toen bij de vulling gedaan... dat staat er niet in maar dat is veel logischer
Klinkt goed. Ik heb hier nog een witte kool liggen waar ik nog iets mee moet dus ik denk dat ik dit morgen maar eens ga proberen.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:35 schreef Bluezz het volgende:
Die taart ziet er goed uit!
mmm die ovenschotel was echt lekker
recept :
Uitje, knofje fruiten, rundergehakt erbij, rul bakken. peper zout kerrie
in ovenschaal doen
zak kool naar keuze eroverheen strooien (gesn. rauw)
mengsel van bijv. kookroom of cremefraich of slagroom met ei en ger. kaas eroverheen
puree (zelf-) maken met warme melk en nootmuskaat, zout
paneermeel en kleine klontjes boter erbovenop
half uurtje op 220
Dat was wel te verwachten van Knorr.quote:
Ja, het smaakt eigenlijk allemaal hetzelfde van die troep maar wij krijgen af en toe van die pakketten gratis en niet opeten is ook zonde...maar dat wat zij als roti verkopen met roti vergelijken slaat echt nergens opquote:
Wat is een eierbal?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:51 schreef Qwea het volgende:
strax patat oorlog met uit, en een broodje braadworst ofzo met een eierbal
Een culinaire abominatie. Ei met paneermeel gefrituurd. Typisch snackbar voedsel(niet ik dat afkeur maar een eierbal daarentegenquote:
Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:06 schreef Haijo het volgende:
[..]
Een culinaire abominatie. Ei met paneermeel gefrituurd. Typisch snackbar voedsel(niet ik dat afkeur maar een eierbal daarentegen)
aardbeien! zijn ze al echt lekker?quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Nu lekker yoghurt met muesli en aardbeiden!
Jawelquote:Op woensdag 19 maart 2008 08:08 schreef draculettetje het volgende:
[..]
aardbeien! zijn ze al echt lekker?
ga ik het weekend ook maar eens op zoek@quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:11 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Jawelal gooi ik er altijd nog wel een klein beetje suiker over hoor!
Hé lekker, misschien dat ik ook weer een stoofpotje ga maken dit weekend.quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:27 schreef Oblivion het volgende:
Net boter geklaard, uien gesmoord, laurierblaadje erin, knoflook, vlees aangebraden, rode wijn erin gedaan, saffraan, komijn, koriander en water, pruttelen maar...![]()
Nu even twee eitjes koken...
Vlees valt lekker helemaal uit elkaar...quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:27 schreef Oblivion het volgende:
Net boter geklaard, uien gesmoord, laurierblaadje erin, knoflook, vlees aangebraden, rode wijn erin gedaan, saffraan, komijn, koriander en water, pruttelen maar...![]()
Ik roep maar weer eens een keer: jij bent echt mijn culinaire other halfquote:Op woensdag 19 maart 2008 15:59 schreef DarkElf het volgende:
Zometeen eens genieten van een grote kop Yogi thee
klinkt apart maar wel lekkerquote:Op woensdag 19 maart 2008 15:41 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Vlees valt lekker helemaal uit elkaar...![]()
Nu staan de bruine bonen te koken.
Bruine bonen met vlees dus vanavond.
Op z'n Turks!
Nu: Kopje groene thee.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 16:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik roep maar weer eens een keer: jij bent echt mijn culinaire other half
Ik zit namelijk ook aan de yogi tea. Lekker.
Ja, van half 9 tot een uurtje of 1,2 .quote:Op woensdag 19 maart 2008 16:16 schreef draculettetje het volgende:
[..]
klinkt apart maar wel lekker
heb je nou het vlees vanaf vanochtend tot nu opgehad?
En dat zo vroeg 's morgensquote:Op woensdag 19 maart 2008 08:27 schreef Oblivion het volgende:
Nu even twee eitjes koken...
quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:23 schreef Bluezz het volgende:
Rundermedallions met pancetta en saus (appie, feestdagen)
Asperges met spek eromheen (appie, feestdagen)
Geb. gekruide aardappeltjes in de schil.
Omdat we met pasen andere dingen gaan eten, en we nu tijd hebben om ff lekkertjes te kokkerellen
Oh, asperges, het is weer lente-lentequote:
quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:54 schreef DarkElf het volgende:
gebakken iers biefstukje, gegrilde courgetteplakjes... met ertussen een prutje met feta, thaise pepertjes, wat citroensap , peper natuurlijk...
even kijken nog of ik er nog iets bij doe.
Aspergesquote:Op woensdag 19 maart 2008 20:21 schreef Xennia het volgende:
[..]
Oh, asperges, het is weer lente-lente![]()
Mijn moeder heeft al beloofd met Pasen asperges voor me te maken.
geprakte feta, veel klein gesneden gedroogde tomaat (kan ook lekker met rode peper), verse peper, vers citroensap, vers gesneden muntblaadjes, beetje olijfoliequote:Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef SHE het volgende:
Keukenelf; wil je mij vertellen wat voor fetaprutje er tussen je kunstige courgettes zit?
( dit klinkt bijna sensueel! )
Ik vind het ook leuk om te zien dat je altijd alles netjes op het bord presenteert. Ik ben zelf ook zo anal. Then again, je doet de moeite niet voor niets natuurlijk
Mmmm lekker, vooral die courgettes lijkt me!quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:26 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]
dit dusheb wat cherrytomaatjes mishandeld op de grill
en erbij gegooid.
Klinkt fantastisch. Zeker bij mijn gemarineerde lamskoteletjes. Dan eten wij dat morgen, feest!.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:55 schreef DarkElf het volgende:
[..]
geprakte feta, veel klein gesneden gedroogde tomaat (kan ook lekker met rode peper), verse peper, vers citroensap, vers gesneden muntblaadjes, beetje olijfolie
en ja, mijn eten moet orderlijk zijn, ben ik idd ook heel anal in. Een rommelig bord kan mijn eetlust echt beinvloeden
oeh lam!quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Klinkt fantastisch. Zeker bij mijn gemarineerde lamskoteletjes. Dan eten wij dat morgen, feest!.
Raar wijf.quote:Op donderdag 20 maart 2008 00:31 schreef ColdFeet het volgende:
Tequila sunrise met aardbeienpuree ipv grenadine![]()
Erbij eet ik radijsjes
roerbakken en dan serveren met geitenkaas eroverheen gebrokkeld en pijnboompitjesquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:36 schreef Tezz het volgende:
Vanavond staat in huize Tezz spinazie op het menu. Ik heb alleen nog geen idee wat ik er mee ga doen........roerbakken? Salade met gegrilde groentes? In een hartige taart?? Ik weet het echt nog niet.....
Iemand nog suggesties??
Erbij chipolataworstjes van de grill en aardappels met knof uit de oven.....
Ja ik zag van de week een foto voorbij komen hier! Zag er super uit...........quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:37 schreef DarkElf het volgende:
spinazie geitenkaas taart![]()
(staat in de delicious)
en ja het werd zeker watquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:30 schreef DarkElf het volgende:
... en ga zometeen een wortel-verse gembersoep maken...
geen idee of het wat wordt, maar goed... we zien wel
Wooow SHE, lijkt net of alles wat je vandaag typt uit mijn handen komt...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:46 schreef SHE het volgende:
Zit ik gotver al jaaaaaaaaaren mezelf helemaal binnenstebuiten te keren om mijn culinaire hoogetpunten te benadrukken
Drie keer raden wat meneer het allerlekkerste vond wat hij ooit gegeten heeft? De moussaka!
Een godvergeten boeren stink gerecht, wat zelfs mijn eigen moer niet wil klaarmaken omdat het er niet uit ziet!
Mannen![]()
Nu: een fles wijn en een joint. Dit alles natuurlijk louter educatief, in het kader van zelfreflectie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |