abonnement Unibet Coolblue
pi_57123307
Welkom in het centrale Canon topic


Huidige line-up:

Powershot S5 IS


Powershot A560


Ixus 950 IS


G7

EOS 400D

EOS 40D


EOS 5D

EOS 1D mark III


EOS 1Ds mark III



Nieuws:

17-07-2007:

Canon bouwt CMOS fabriek - Canon gaat CMOS chips maken voor hun nieuwe compact camera's voor verdere onafhankelijkheid, ten opzichte van andere fabriekanten. Canon gebruikte voorheen CCD chips van Sony. Nieuwe fabriek zal klaar zijn halfweg 2008. Dan zal Canon ook OLED schermen in hun camera's gaan plaatsen.


02-08-2007:


Nieuwe Canon HDD HD video camera. Canon gaat eindelijk de markt op komen met een HardDisk camera. De camera zal dezelfde CMOS chip hebben als de HV20 (momenteel de beste HighDefenition camera op de consumenten markt). Hij zal dus ook 24P kunnen filmen, maar is helaas nog steeds anamorph 1440x1080 (dit in tegenstelling tot de nieuwe Panasonic lijn die wel 1920x1080 zijn, maar helaas weer hun 5.1 surround microfoons kwijt zijn en niet progressive kunnen opnemen).

04-08-2006
:

de nieuwe 40D al weer uitgelekt?. Met plaatjes van de viewfinder (ISO, sRAW)

20 Augustus:

embargo datum nieuwe Canon camera's.
Verwacht: Canon G9; Canon EOS 40D, Canon A650 IS, Ixus 80, Ixus 85, Ixus 1000Ti (12mp?)

Vorige delen:

[Centraal] Canon DSLR
Canon (D)SLR *2*
Canon (D)SLR deel 3
Canon (D)SLR Deeltje 4
[Centraal] Canon-topic - Deel 5
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_57123443
Ik ben op zoek naar een nieuw objectief. Nu maak ik veel party en uitgaans foto's dus moet ik een lichtsterke lens hebben.

Nu zag ik deze: Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro Canon

Maar wat houdt dat macro precies in? Betekent dat je het alleen voor macro kan gebruiken ofzo?

En kan ik beter iets anders nemen?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 maart 2008 @ 12:12:02 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_57123801
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:56 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuw objectief. Nu maak ik veel party en uitgaans foto's dus moet ik een lichtsterke lens hebben.

Nu zag ik deze: Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro Canon

Maar wat houdt dat macro precies in? Betekent dat je het alleen voor macro kan gebruiken ofzo?

En kan ik beter iets anders nemen?
Die 'macro' houdt in dat de lens een aparte stand heeft waarin hij bijzonder dichtbij kan scherpstellen. De lens is verder gewoon overal voor bruikbaar.
Die macro-toevoeging is wat misleidend. Strikt naar de letter van de ongeschreven wet is het namelijk geen macro wat geboden wordt(want het is niet 1:1 en dat telt bij numeriek gedreven fotografen vaak nogal zwaar). De geboden maatstaf is meestal iets van 1:4 en daarmee kun je de bloemetjesoorlog met gemak winnen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_57124301
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:12 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Die 'macro' houdt in dat de lens een aparte stand heeft waarin hij bijzonder dichtbij kan scherpstellen. De lens is verder gewoon overal voor bruikbaar.
Die macro-toevoeging is wat misleidend. Strikt naar de letter van de ongeschreven wet is het namelijk geen macro wat geboden wordt(want het is niet 1:1 en dat telt bij numeriek gedreven fotografen vaak nogal zwaar). De geboden maatstaf is meestal iets van 1:4 en daarmee kun je de bloemetjesoorlog met gemak winnen.
die "macro" lenzen zijn een stuk goedkoper. Betekent dat er een stuk minder mooie plaatjes uit (kunnen) komen als een zelfde lens zonder de "macro" toevoeging?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 maart 2008 @ 13:16:43 #5
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_57125099
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:35 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

die "macro" lenzen zijn een stuk goedkoper. Betekent dat er een stuk minder mooie plaatjes uit (kunnen) komen als een zelfde lens zonder de "macro" toevoeging?
't Is mij nog nooit opgevallen. Die macrostand is overigens geen vervanger voor een dedicated macrolens. Het streven van de fabrikant is eerder geweest om één stuk glas te maken dat alles kan. Aan de macrokant worden dan nogal wat compromissen gesloten die zich uiten in een wat mindere randscherpte en meer vertekening dan je zou willen. Voor een bloemetje op zijn tijd ga je dat echter niet merken, probeer er echter niet een goeie reproductie mee te maken maar wie doet dat nog tegenwoordig
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_57127059
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:35 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

die "macro" lenzen zijn een stuk goedkoper. Betekent dat er een stuk minder mooie plaatjes uit (kunnen) komen als een zelfde lens zonder de "macro" toevoeging?
Welke lenzen ben je nu aan het vergelijken?

Naar mijn weten is de 17-70mm een vrij goede lens, de macrostand levert een 1:2 vergroting op wat heel bruikbaar is, zoals Ouwesok al zegt.
Ik zou ook eens kijken naar bijvoorbeeld de 18-50mm 2.8 van Sigma, die is wellicht ook zeer bruikbaar voor feesten (en ook nog eens over het hele bereik 2.8). Of natuurlijk een andere lens in die range.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57209444
Ik heb een probleempje, ik was vandaag foto's maken in een sportzaal met TL licht enzo. En ik had het diafragma op 3,5 en iso op 400 en alsnog moet ik met lange sluitertijden foto's maken. Op ISO 800 en iets snellere sluitertijd, en diafragma op 5,6 ging het wel, maar die instellingen wil ik niet. Ik wil bijvoorbeeld kleiner diafragma en uiteraard snellere sluitertijd, en lagere ISO waarde. Is er iets wat ik over het hoofd zie? Ik kan wel steeds met flits gaan werken natuurlijk, maar dat is ook niet alles. (ik heb een externe flits)
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 maart 2008 @ 06:01:44 #8
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57214227
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:50 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb een probleempje, ik was vandaag foto's maken in een sportzaal met TL licht enzo. En ik had het diafragma op 3,5 en iso op 400 en alsnog moet ik met lange sluitertijden foto's maken. Op ISO 800 en iets snellere sluitertijd, en diafragma op 5,6 ging het wel, maar die instellingen wil ik niet. Ik wil bijvoorbeeld kleiner diafragma en uiteraard snellere sluitertijd, en lagere ISO waarde. Is er iets wat ik over het hoofd zie? Ik kan wel steeds met flits gaan werken natuurlijk, maar dat is ook niet alles. (ik heb een externe flits)
Dat is gewoon iets waar je altijd tegen aan zult lopen...
In zo'nzaal is relatief weinig licht.

Om dus toch een goed belichtte foto te hebben en wat snellere sluitertijden zou je toch echt of je ISO omhoog moeten gooien. Of een lichtsterkere lens nemen zodat je diafragma nog meer open kan op bijv 2,8 of 1,8.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_57218788
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:01 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dat is gewoon iets waar je altijd tegen aan zult lopen...
In zo'nzaal is relatief weinig licht.

Om dus toch een goed belichtte foto te hebben en wat snellere sluitertijden zou je toch echt of je ISO omhoog moeten gooien. Of een lichtsterkere lens nemen zodat je diafragma nog meer open kan op bijv 2,8 of 1,8.
Ja, maar dat is dus wat ik niet wilde hebben, omdat ik niet maar een klein gedeelte scherp wilde hebben. Maar ik dacht dat er wel genoeg licht was (was in een sportzaal en al het tl licht stond aan en dat was niet weinig ofzo)
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_57220531
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:10 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus wat ik niet wilde hebben, omdat ik niet maar een klein gedeelte scherp wilde hebben. Maar ik dacht dat er wel genoeg licht was (was in een sportzaal en al het tl licht stond aan en dat was niet weinig ofzo)
Als je per se alles scherp wilt hebben in een donkere ruimte als een sportzaal (want het menselijk oog heeft veel minder licht nodig dan een camera!) dan zul je of een groot diafragma moeten gebruiken, of een hoge isowaarde, of moeten flitsen, of een statief + langere sluitertijd moeten gebruiken.
Het lijkt voor jou misschien licht in zo'n zaal, maar dat is het niet.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57222786
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:38 schreef Elefes het volgende:

[..]

Als je per se alles scherp wilt hebben in een donkere ruimte als een sportzaal (want het menselijk oog heeft veel minder licht nodig dan een camera!) dan zul je of een groot diafragma moeten gebruiken, of een hoge isowaarde, of moeten flitsen, of een statief + langere sluitertijd moeten gebruiken.
Het lijkt voor jou misschien licht in zo'n zaal, maar dat is het niet.
Dan zal het daar wel aan liggen dat het dus niet licht genoeg is ofzo. De reden dat ik eigenlijk niet met flitser wil werken is omdat ik daar nog niet zo goed in ben. Moet ik nog het 1 en ander over leren.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_57229334
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:37 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Dan zal het daar wel aan liggen dat het dus niet licht genoeg is ofzo. De reden dat ik eigenlijk niet met flitser wil werken is omdat ik daar nog niet zo goed in ben. Moet ik nog het 1 en ander over leren.
Vergeet niet dat je met een flitser maar een beperkte afstand kan belichten hé. Als je aan tien meter geraakt denk ik dat je je al gelukkig mag prijzen. Meestal zit je verder van het sportgebeuren af .
pi_57234158
Wat mij trouwens opviel bij mijn 400D is dat de gegevens in de zoeker heel onscherp zijn als ik de camera tegen mijn gezicht hou. Ik weet dat er een dioptrie-regeling (?) is, maar normaal zie ik relatief scherp (zeker ivm de zoeker) dus dacht ik dat ik dat niet nodig heb. Beetje vreemd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 8 maart 2008 @ 00:09:36 #14
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_57234798
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:44 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat mij trouwens opviel bij mijn 400D is dat de gegevens in de zoeker heel onscherp zijn als ik de camera tegen mijn gezicht hou. Ik weet dat er een dioptrie-regeling (?) is, maar normaal zie ik relatief scherp (zeker ivm de zoeker) dus dacht ik dat ik dat niet nodig heb. Beetje vreemd.
Kwestie van aan dat correctiewieltje bij je zoeker draaien tot je alle info wél scherp ziet.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_57247336
Ik weet dat dat daarvoor dient. Het vreemde is dat ik 't vandaag wel scherp kon zien... Denk dat 't door vermoeidheid ofzo kwam .
pi_57249117
Dat is handig voor als je bril draagt, maar zonder bril wil fotograferen!

Canon
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_57328608
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:26 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Vergeet niet dat je met een flitser maar een beperkte afstand kan belichten hé. Als je aan tien meter geraakt denk ik dat je je al gelukkig mag prijzen. Meestal zit je verder van het sportgebeuren af .
Inderdaad, sportzalen zijn vaak ruk qua available light. In de VS hebben ze bij grote ijshockey of basketbal -wedstrijden meestal het hele plafond volhangen met wireless flitssystemen om de boel een beetje mooi op de plaat te krijgen. Ik heb ook weleens een basketbalwedstrijd gefotografeerd, maar daarbij had ik het geluk dat het een klein zaaltje was waarbij ik ook nog eens dicht bij het veld kon komen zodat direct inflitsen geen probleem was. (behalve voor de spelers dan misschien )
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_57332768
Wireless flitsen? Nog nooit van gehoord , sterke spots oké, maar 't lijkt mij dat zo'n flitsers toch veel te laat zouden komen? Allé, 't bestaat duidelijk, klinkt gewoon vreemd .
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 19:04:03 #19
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57332851
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:00 schreef tony_clifton- het volgende:
Wireless flitsen? Nog nooit van gehoord , sterke spots oké, maar 't lijkt mij dat zo'n flitsers toch veel te laat zouden komen? Allé, 't bestaat duidelijk, klinkt gewoon vreemd .
Wireless flitsen is tegenwoordig aan de orde van de dag, en de sluiter mist dat licht echt niet. Is goed afgestemd op elkaar.

In die toepassing als omschreven kende ik het niet. Maar dat kan zonder twijfel wel denk ik! Wellicht alleen irritant voor de spelers...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_57347566
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:00 schreef tony_clifton- het volgende:
Wireless flitsen? Nog nooit van gehoord , sterke spots oké, maar 't lijkt mij dat zo'n flitsers toch veel te laat zouden komen? Allé, 't bestaat duidelijk, klinkt gewoon vreemd .
Het wordt tegenwoordig heel veel gebruikt. Zelfs mijn opzet flitser heeft die functie.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_57363593
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:04 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Wireless flitsen is tegenwoordig aan de orde van de dag, en de sluiter mist dat licht echt niet. Is goed afgestemd op elkaar.

In die toepassing als omschreven kende ik het niet. Maar dat kan zonder twijfel wel denk ik! Wellicht alleen irritant voor de spelers...
Draadloos flitsen (en fotograferen) bij sport wordt vooral in de VS toegepast, in Europa krijgen de indoor sports niet zo'n grote media-coverage dat de gemiddelde beroepsfotograaf daarin wil investeren denk ik. Hier is nog een leuk artikel ter illustratie. Flitsen van bovenaf is trouwens minder storend dan direct flitsen voor de sporters!
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  FOK!fotograaf vrijdag 14 maart 2008 @ 11:31:41 #22
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57370846
Zo. Beslissing is genomen, mijn Peleng gaat de deur uit. Krengen zijn redelijk zeldzaam geworden zag ik! Zelfs met importeren uit het buitenland betaal je richting de 300 euro .

Erg toffe vertekening, maar gebruik hem zelden, en als ik wil fishen, dan heb ik ook een sigma... Koop er liever een lappie van .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_57373094
Heb hier een Canon 400D. Als ik de belichtingsinstelling gelocked heb, schuif ik de cokin filter erin. Maar al na 10 seconden ofzo schakelt de display van m'n 400D zichzelf uit, waarna ik de belichtinginstellingen kwijt ben. Is er geen methode om dit wat langer te laten duren, ipv steeds half op het ontspanknopje te indrukken.
pi_57373319
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:07 schreef ThinAir het volgende:
Heb hier een Canon 400D. Als ik de belichtingsinstelling gelocked heb, schuif ik de cokin filter erin. Maar al na 10 seconden ofzo schakelt de display van m'n 400D zichzelf uit, waarna ik de belichtinginstellingen kwijt ben. Is er geen methode om dit wat langer te laten duren, ipv steeds half op het ontspanknopje te indrukken.
Op M schieten. En belichten op de voorgrond want je wil je Cokin-filter juist je lucht wat minder fel maken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57373854
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:17 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Op M schieten. En belichten op de voorgrond want je wil je Cokin-filter juist je lucht wat minder fel maken
Op M-stand werkt de lockfunctie voor belichting vreemd genoeg niet. Het staat ook in de handleiding.

En ik moet dus m'n camera eerst richten op lichte vlakken, voordat ik 'm ga positioneren om een filter in te stoppen
  FOK!fotograaf vrijdag 14 maart 2008 @ 13:40:58 #26
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57373877
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:39 schreef ThinAir het volgende:

[..]

Op M-stand werkt de lockfunctie voor belichting vreemd genoeg niet. Het staat ook in de handleiding.

En ik moet dus m'n camera eerst richten op lichte vlakken, voordat ik 'm ga positioneren om een filter in te stoppen
Belichtingsmeter werkt wel in M, maar niet automatisch naar je instellingen. Je kan op M zien of het goed belicht is, en dan doe je je filter ervoor en druk je af.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_57374362
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:39 schreef ThinAir het volgende:

[..]

Op M-stand werkt de lockfunctie voor belichting vreemd genoeg niet. Het staat ook in de handleiding.

En ik moet dus m'n camera eerst richten op lichte vlakken, voordat ik 'm ga positioneren om een filter in te stoppen
In plaats van gebruik te maken van de lockfunctie stel je gewoon je belichting in. Dat is ff oefenen, maar dat gaat vrij snel gemakkelijker. En je moet zorgen dat je voorgrond goed belicht is dus richt je de cam op de voorgrond om zo te kijken wat de belichting meot zijn. Vervolgens schuif je je filter erop en maak ej de foto
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57374846
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:04 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

In plaats van gebruik te maken van de lockfunctie stel je gewoon je belichting in. Dat is ff oefenen, maar dat gaat vrij snel gemakkelijker. En je moet zorgen dat je voorgrond goed belicht is dus richt je de cam op de voorgrond om zo te kijken wat de belichting meot zijn. Vervolgens schuif je je filter erop en maak ej de foto
Bedankt voor je reply, maar wat is dan het nut van de belichtingsmeter? Doordat je je filter eroverheen schuift, stelt de belichtingsmeter zich anders in, toch?
pi_57376725
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:20 schreef ThinAir het volgende:

[..]

Bedankt voor je reply, maar wat is dan het nut van de belichtingsmeter? Doordat je je filter eroverheen schuift, stelt de belichtingsmeter zich anders in, toch?
Als je belicht op de voorgrond (dus het donkere stuk) zal de sluitertijd automatisch langer worden. Dat betekent dus dat je lucht lichter zal worden danwel uitgebetener. Door dat graduele Cokin-filter compenseer je dat weer En daarom moet je dus overschakelen op de M-stand waar je alles zelf in kan stellen. Wat je kan doen is eerst bijv. in de A-stand je belichting meten en dat zelf instellen in de M-stand.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57377149
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:43 schreef PdeHoog het volgende:
Wat je kan doen is eerst bijv. in de A-stand je belichting meten en dat zelf instellen in de M-stand.
Begrijp ik hieruit dat ik in M-stand m'n belichting niet kan meten
pi_57377479
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:05 schreef ThinAir het volgende:

[..]

Begrijp ik hieruit dat ik in M-stand m'n belichting niet kan meten
Leg ik het nou zo verkeerd uit Maar je begrijpt het niet goed. Je kan in de M-stand gewoon je belichting meten want je belichtingsmeter doet het gewoon. Als je alleen eerst even in A kijkt wat het moet zijn, kun je dat makkelijker in een keer instellen daar. Snap je?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57431236
De belichting instellen in de M-stand zonder filter en dan met dezelfde instellingen afdrukken met het filter ervoor...lijkt mij het makkelijkst.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_57439238
Of gewoon even instellen dat het langer duurt voordat ie zichzelf uitschakeld?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 16:48:40 #34
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_57523253
als deze geruchten waar zijn, dan kan mij dit de stap naar een D3 wel weerhouden :

The new 5D II will not be released at Photokina, but instead will be a surprise announcement on April 22, according to a source I am unwilling to disclose.
The specs of the new camera are as follows (final name unavailable):

- 15.3 MP full frame CMOS sensor (vastly improved light-gathering capacity per pixel: improved micro lenses; miniaturized micro circuitry; enhanced signal/noise ratio)
- Weather sealing same as 1Ds Mark III

- Dual Digic III with all-new "CXR" NR system reported to best 3rd party NR software. Available as a C.F with 4 levels of customizable parameters.
14 bit A/D conversion

- ISO 12800 (C.F. up to 25600)

- Reported 1 2/3 stop sensitivity improvement

- All-new 29-point TTL CMOS sensor
with 12 cross-type for F/2.8 or faster lens
(35% faster than 40D)

- Micro lens fine adjustment for up to 14 lenses

- 300,000 exposure shutter durability

- 6.0 / 3.0 fps

- 3.0" LCD
922,000 pixels

- EOS Integrated Cleaning System

- Live View (improved from 450D; latest generation)

- 6/3 fps continuous shooting for up to 68 frames

- MSRP $3499, available June 2
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_57523396
Tf, ISO 25600, grapje zeker?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:10:45 #36
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_57523557
doet de D3 toch ook. zou dus niet zo gek zijn.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_57523606
O, wist ik niet... geeft dat niet mighty veel ruis?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:33:25 #38
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_57523911
ruis smuis. who cares? Ofcourse it's noisy! It's frickin' ISO 25600. Maar je kan met nul licht wel een foto maken en DAT scheelt.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_57524193
True.
pi_57578209
Ik heb een probleem. Ik heb gister wat foto's gemaakt, maar af en toe slaat er 1tje blauw uit! Vroeger had ik dat toen de WB op auto stond, maar hij stond nu op flitser.

Echt zonde van de foto!.



iemand enig idee? En het is een canon eos 400d
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_57578307
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
als deze geruchten waar zijn, dan kan mij dit de stap naar een D3 wel weerhouden :

The new 5D II will not be released at Photokina, but instead will be a surprise announcement on April 22, according to a source I am unwilling to disclose.
The specs of the new camera are as follows (final name unavailable):

- 15.3 MP full frame CMOS sensor (vastly improved light-gathering capacity per pixel: improved micro lenses; miniaturized micro circuitry; enhanced signal/noise ratio)
- Weather sealing same as 1Ds Mark III

- Dual Digic III with all-new "CXR" NR system reported to best 3rd party NR software. Available as a C.F with 4 levels of customizable parameters.
14 bit A/D conversion

- ISO 12800 (C.F. up to 25600)

- Reported 1 2/3 stop sensitivity improvement

- All-new 29-point TTL CMOS sensor
with 12 cross-type for F/2.8 or faster lens
(35% faster than 40D)

- Micro lens fine adjustment for up to 14 lenses

- 300,000 exposure shutter durability

- 6.0 / 3.0 fps

- 3.0" LCD
922,000 pixels

- EOS Integrated Cleaning System

- Live View (improved from 450D; latest generation)

- 6/3 fps continuous shooting for up to 68 frames

- MSRP $3499, available June 2
Ok...dat zijn fijne specs Ben benieuwd wat-ie moet gaan kosten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57578349
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:53 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb een probleem. Ik heb gister wat foto's gemaakt, maar af en toe slaat er 1tje blauw uit! Vroeger had ik dat toen de WB op auto stond, maar hij stond nu op flitser.

Echt zonde van de foto!.

[ link | afbeelding ]

iemand enig idee? En het is een canon eos 400d

Ik zie in de Exif dat je WB op manual stond... Misschien een verkeerd profiel gekozen perongeluk?
Gezien 't posterformaat heb je 'm misschien in RAW, dat zou je redding kunnen zijn.
pi_57579425
quote:
Op maandag 24 maart 2008 14:01 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik zie in de Exif dat je WB op manual stond... Misschien een verkeerd profiel gekozen perongeluk?
Gezien 't posterformaat heb je 'm misschien in RAW, dat zou je redding kunnen zijn.
Voor zover ik weet heeft de WB de hele avond op flitser gestaan. Maar helaas niet in RAW, daarvoor maak ik en teveel foto's op een avond, en dat is me teveel werk voor zoiets.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_57607999
nog een paar weken en dan heb ik eindelijk mijn 450D om mijn gejatte 400D te vervangen, ben van plan sowieso over te stappen op de opvolger van de 5D, maar geen zin zo lang dr op te moeten wachten
pi_57608570
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:49 schreef Vendris het volgende:
nog een paar weken en dan heb ik eindelijk mijn 450D om mijn gejatte 400D te vervangen, ben van plan sowieso over te stappen op de opvolger van de 5D, maar geen zin zo lang dr op te moeten wachten
Waarom geen 40D gekocht dan? Van 400/450D naar 5D MkII lijkt mij een nogal grote stap.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_57609466
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:11 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Waarom geen 40D gekocht dan? Van 400/450D naar 5D MkII lijkt mij een nogal grote stap.
Mijn vriendin heeft een 40D waar ik tot nu toe intensief gebruik van gemaakt heb, meer dan zijzelf.

De bedoeling is dus dat de 450D naar haar gaat en ik een 5D Mark II koop.

De 40D zal dan verkocht worden omdat hij overkill is voor haar.


Edit: dit leest wat makkelijker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vendris op 25-03-2008 22:48:34 ]
pi_57610665
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:46 schreef Vendris het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft een 40D waar ik tot nu toe intensief gebruik van gemaakt heb, meer dan zijzelf.

De bedoeling is dus dat de 450D naar haar gaat zodra de 5D Mark II beschikbaar is, en de 40D dan verkocht word omdat hij redelijk overkill is voor haar
Aha, dat maakt het een stuk logischer.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:59:30 #48
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57692346
straks mijn 40D ophalen die ik besteld heb.

Ik kan er nog niks mee want mijn lens die ik ergens anders heb besteld komt niet eerder als dinsdag.

Canon 40D
Lens: Sigma EX 50-150 mm F 2.8 APO DC HSM canon
UV Filter: B+W UV Filter MRC 67E

Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_57711969
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:59 schreef WEST het volgende:
straks mijn 40D ophalen die ik besteld heb.

Ik kan er nog niks mee want mijn lens die ik ergens anders heb besteld komt niet eerder als dinsdag.

Canon 40D
Lens: Sigma EX 50-150 mm F 2.8 APO DC HSM canon
UV Filter: B+W UV Filter MRC 67E


Leuke set! Maar geen groothoek oid erbij?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zondag 30 maart 2008 @ 13:27:50 #50
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57713364
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:01 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Leuke set! Maar geen groothoek oid erbij?
nee die heb ik nog niet, maar dat komt in de toekomst nog wel. Net eerst de aanvraag van de cashback gedaan.

De Camera heb ik nu, alleen de lens nog.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_57713746
West waarom geen 5D gekozen , ligt in zelfde prijsrange of zat daar geen cashback op
  zondag 30 maart 2008 @ 16:25:20 #52
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57717009
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:47 schreef morpheus_at_work het volgende:
West waarom geen 5D gekozen , ligt in zelfde prijsrange of zat daar geen cashback op
zat 200 euro cashback op maar is ook wel een stukkie duurder ¤ 1.709,00 en dan heb je alleen de body. Voor 917 euro heb je de 40D al.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_57731597
Ik heb van het weekend een oude canon-lens gekocht, met een oude mount. (analoog)
Is hier iets voor te krijgen zodat hij op mijn 350D past?

Groet, Paul
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
pi_57732047
quote:
Op maandag 31 maart 2008 09:31 schreef Polleke83 het volgende:
Ik heb van het weekend een oude canon-lens gekocht, met een oude mount. (analoog)
Is hier iets voor te krijgen zodat hij op mijn 350D past?

Groet, Paul
er zijn FD - EOS convertors , maar houd wel rekening mee dat de werking niet conform verwachting kan zijn
pi_57732265
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:03 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

er zijn FD - EOS convertors , maar houd wel rekening mee dat de werking niet conform verwachting kan zijn
Het is een vaste brandpuntsafstand, en diafragma kiezen op het opjectief.
Mijn verwachting is dat ik manueel moet focussen en diafragma met kiezen, maar dat de camera er wel zelf een sluitertijd bij kan kiezen.
Klopt dit?
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
pi_57732510
Ja, klopt idd.

Houd er rekening mee dat er verschillende soorten converters zijn. Hele simpele, die alleen maar zorgen dat je lens past. Daarnaast ook iets geavanceerdere die wel een signaal geven dat je goed gefocussed hebt.

Voor sommige typen lenzen geldt ook dat je met een converter kunt misfocussen op oneindig. Duurdere converters vangen dit op. Ik weet niet hoe dit bij FD-EOS zit.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:07:15 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58591923
De topic zakt een beetje weg, maar goed. Ik kwam onlangs CHDK tegen. Ik zag dat ’t in deel 6 van deze topicreeks ook voorbij was gekomen, maar toen was er niet veel mee gedaan.

In het kort: Het is een soort van firmware-update voor veel Canon Point-and-Shoots, die veel meer functionaliteit biedt. Ik zeg een soort, omdat het niet permanent is. Je zet twee files op je flash-card, activeert dan ‘update firmware’ op je camera, en dan wordt je camera gereboot met die firmware. Er wordt echter niets permanent geüpdatet aan je camera, dus als je accu leeg raakt, of je de camera uitzet, dan krijg je weer je oude firmware.

Zelf heb ik geen Canon, maar m'n ouders wel (Ixus 70), dus die heb ik even ingepikt. Het resultaat is heel grappig, alhoewel de bediening wat omslachtig is. Je krijgt veel functionaliteit die je normaliter alleen bij duurdere modellen vindt, zoals een (live) histogram in je beeld, indicatie van overbelichte en onderbelichte stukken op je foto; meer mogelijkheden om diafragma en sluitertijd in te stellen, en hogere en lagere ISO’s in te stellen.

Verder kun je scripts draaien, zodat je b.v. automatisch elke 30s een foto kunt maken (leuk voor van die webcam-achtige filmpjes van voorbijtrekkende wolken zoals op het journaal) of dat je via je computer de boel kunt bedienen. Ook zijn er mogelijkheden voor bracketing (foto’s met verschillende mate van over en onderbelichting maken om later te mergen voor high dynamic range) en om in RAW te schieten.

Al met al is het wel een beetje behelpen, aangezien de camera maar een beperkt aantal knopjes heeft, maar toch, het is goedkoper dan een spiegelreflex-camera, en zeker als je wat stopmotion werk wilt doen is het fijn dat je de belichtingstijd en diafragma kunt instellen voor een constantere belichting. Ook RAW kan nuttig zijn, alhoewel dit ook een wat bewerkelijker proces is.

Hoe dan ook, het relatief risicoloos – je updatet je firmware dus niet echt, en je kunt er grappige resultaten mee behalen. Ik ben benieuwd of er hier meer users zijn die het al gebruikt hebben, of er zelfs voor geprogrammeerd hebben.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 10 mei 2008 @ 13:10:25 #58
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_58592818
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:32 schreef Vliegvrager het volgende:
Ja, klopt idd.

Houd er rekening mee dat er verschillende soorten converters zijn. Hele simpele, die alleen maar zorgen dat je lens past. Daarnaast ook iets geavanceerdere die wel een signaal geven dat je goed gefocussed hebt.

Voor sommige typen lenzen geldt ook dat je met een converter kunt misfocussen op oneindig. Duurdere converters vangen dit op. Ik weet niet hoe dit bij FD-EOS zit.
FD naar EOS vergt een extra elementje om de boel naar oneindig te laten focussen. Op de betaalbare adapters zal dat best wel een negatieve invloed op de kwalité hebben. Wil je het verliesvrij, dan is het zoeken geblazen naar een adaptertje dat Canon ooit in elkaar fabrutselde om de oplegmaten van de EOS en de FD te verrekenen, die schijnt het wel goed te doen, maar voor de prijs kun je je een heel leuk EF-lensje verwerven
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 10 mei 2008 @ 20:32:30 #59
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_58599203
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 12:07 schreef Iblis het volgende:
De topic zakt een beetje weg, maar goed. Ik kwam onlangs CHDK tegen. Ik zag dat ’t in deel 6 van deze topicreeks ook voorbij was gekomen, maar toen was er niet veel mee gedaan.
Is me bekend, maar ik zie dat er eindelijk CHDK voor de Powershot S5 beschikbaar is!

* Meteen aan de slag gaat
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_58599486
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 20:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Is me bekend, maar ik zie dat er eindelijk CHDK voor de Powershot S5 beschikbaar is!

* Meteen aan de slag gaat
Nog een linkje:
http://lifehacker.com/387(...)-into-a-super+camera
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  FOK!fotograaf zondag 11 mei 2008 @ 00:43:32 #61
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58603891
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 13:10 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

FD naar EOS vergt een extra elementje om de boel naar oneindig te laten focussen. Op de betaalbare adapters zal dat best wel een negatieve invloed op de kwalité hebben. Wil je het verliesvrij, dan is het zoeken geblazen naar een adaptertje dat Canon ooit in elkaar fabrutselde om de oplegmaten van de EOS en de FD te verrekenen, die schijnt het wel goed te doen, maar voor de prijs kun je je een heel leuk EF-lensje verwerven
De officiele canon adapter is zeldzaam inderdaad. Heb zelf een cheapo versie, en die werkt redelijk. Handmatig focussen blijft helaas een crime. Is meer voor de fun, dan voor serieus gebruik, alhoewel ik stiekum best de MF lenzen eens wil proberen met een ander matglas in mijn 40D, zodat MF nauwkeuriger is...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:40:45 #62
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58701248
tvp-tje met opmerkelijk nieuws.
In de helpfile van de laatste software update van de DPP software, wordt een compatibiliteit gesuggereerd met de EOS 1000D.
Met andere woorden, come photokina komt er ook een EOS camera aan in een dramatisch lage prijs, wat onder de 400D wordt gepositioneerd.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf vrijdag 16 mei 2008 @ 11:38:26 #63
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58702549
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:40 schreef ebeaydojraes het volgende:
tvp-tje met opmerkelijk nieuws.
In de helpfile van de laatste software update van de DPP software, wordt een compatibiliteit gesuggereerd met de EOS 1000D.
Met andere woorden, come photokina komt er ook een EOS camera aan in een dramatisch lage prijs, wat onder de 400D wordt gepositioneerd.
Interessant? Misschien een reactie op de lage prijzen van een Olympus of zo? De markt is best rijp voor een wat simpelere DSLR. Je had al compact camera's met functies van DSLR's, maar misschien nu de keuze voor een DSLR point-and-shoot?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:49:14 #64
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58702765
ik zou eerder zeggen Nikon D40 á 359,- ... dus als ze een leuke plastic (ala 3000v) kit (3af, cleansensor 8mp) voor 299,- kunnen brengen (dwz 399 introprijs) ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 10 juni 2008 @ 08:28:23 #65
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59269138
en daar istie dan. de canon eos 1000d http://www.dpreview.com/news/0806/08061002Canon1000D.asp
549,- voor een body is toch eigenlijk net veel te hoog. Als ze die Live-View er nou eens niet op hadden gedaan ...
en f5.6 crosstype... te trage camera voor mij als 2de body... nee moet maar blijven kijken naar september ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_59270463
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
en daar istie dan. de canon eos 1000d http://www.dpreview.com/news/0806/08061002Canon1000D.asp
549,- voor een body is toch eigenlijk net veel te hoog. Als ze die Live-View er nou eens niet op hadden gedaan ...
en f5.6 crosstype... te trage camera voor mij als 2de body... nee moet maar blijven kijken naar september ...
Dat is toch helemaal niet duur? Ik heb voor mijn eos 400d meer betaald
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_59271949
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
en daar istie dan. de canon eos 1000d http://www.dpreview.com/news/0806/08061002Canon1000D.asp
549,- voor een body is toch eigenlijk net veel te hoog. Als ze die Live-View er nou eens niet op hadden gedaan ...
en f5.6 crosstype... te trage camera voor mij als 2de body... nee moet maar blijven kijken naar september ...
Ik geloof ook niet dat jij de doelgroep voor de 1000D bent. En voor die doelgroep is live-view ws een enorm voordeel. De prijs zal ongetwijfeld zakken nadat de ongeduldige gagdget freaks hun portomonnee leeggestort hebben
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:57:59 #68
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59271957
tvp, ik heb afgelopen zaterdag de EF-S 17-85 IS USM gekocht en ik kan zeggen, das een moi dingetje!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:24:57 #69
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59275623
hij is te duur omdat hij zich richt op de amrktgroep van de D60 (alleen dan met Live view voor die prijs). Canon heeft een camera nodig in het prijspijl van de D40. Daar is nu nog steeds een gat. Canon doet het dus WEER fout ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:46:02 #70
118003 Azathoth
Boundless Deamon Sultan
pi_59276236
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:57 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik geloof ook niet dat jij de doelgroep voor de 1000D bent. En voor die doelgroep is live-view ws een enorm voordeel. De prijs zal ongetwijfeld zakken nadat de ongeduldige gagdget freaks hun portomonnee leeggestort hebben


de nieuwe mode
Amorphous blight of nethermost confusion which blasphemes and bubbles at the center of all infinity
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:04:41 #71
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59278273
ffs, mijn 17-85 gaat waarschijnlijk alweer terug.
Een krasje in de binnenlens?
Als je vanaf de zijkant op de achterkant kijkt kun je zien dat hij niet oppervlakkig zit, maar er midden in zit -.-
* NordicBlue niet blij is
Die 1e is ingeflitst

pi_59284783
Ondersteunt de 400D eigenlijk microdrives? Ik heb een oude Hitachi microdrive (4GB) uit een ongebruikte iPod mini gehaald, werkt perfect in de cardreader... 400d doet enorm lang over opstarten, en als ik het ding wil formatteren krijg ik een error 99 (geeft ook de grootte van de drive niet aan)..
  dinsdag 10 juni 2008 @ 19:17:11 #73
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59284845
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:14 schreef Intrepidity het volgende:
Ondersteunt de 400D eigenlijk microdrives? Ik heb een oude Hitachi microdrive (4GB) uit een ongebruikte iPod mini gehaald, werkt perfect in de cardreader... 400d doet enorm lang over opstarten, en als ik het ding wil formatteren krijg ik een error 99 (geeft ook de grootte van de drive niet aan)..
Afaik doet de 400d alleen CF kaartjes slikken
pi_59285016
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
en daar istie dan. de canon eos 1000d http://www.dpreview.com/news/0806/08061002Canon1000D.asp
549,- voor een body is toch eigenlijk net veel te hoog. Als ze die Live-View er nou eens niet op hadden gedaan ...
en f5.6 crosstype... te trage camera voor mij als 2de body... nee moet maar blijven kijken naar september ...
zonder live view is het toch gewoon eigenlijk een 300D ? en die kan je voor een prikie kopen op marktplaats,...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:10:41 #75
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59286501
nee dan is t een 350D. Maar technisch gezien is ie wel een stuk verder dan dat, ook qua fotokwaliteit. Maar dat is puur softwarematig. Canon mist gewoon de boot in de ultra-goedkope hoek. Ze brengen een goedkopere versie uit dan de 450D, maar hij is bij lange na niet goedkoop genoeg. 200 euro verschil is te weinig ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:01 #76
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_59290417
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:10 schreef ebeaydojraes het volgende:
nee dan is t een 350D. Maar technisch gezien is ie wel een stuk verder dan dat, ook qua fotokwaliteit. Maar dat is puur softwarematig. Canon mist gewoon de boot in de ultra-goedkope hoek. Ze brengen een goedkopere versie uit dan de 450D, maar hij is bij lange na niet goedkoop genoeg. 200 euro verschil is te weinig ...
Ik zie die prijs nog wel een flink stuk lager uitvallen, de indicaties die ik tot nog toe tegenkwam waren voornamelijk voor GB(duurder dan NL) en zo te zien is ie toch aardig compleet voor degene die geen 27 beelden per seconde hoeft te machinegeweren. Het is in elk geval gelukkig niet zo'n castraatversie geworden waar maar een fractie van de EF-lenzen op past, ontdaan van nuttige instelmogelijkheden.
Of Canon 'een boot mist' is nog moeilijk vast te stellen, na meer dan twintig jaar diverse EOS'sen hebben ze toch een aardig stukje handigheid opgebouwd in het breed in de markt zetten van camera's.
De concurrentie op de eerste verdieping van het prijsgebouw is momenteel stevig en daarin is het best knap van Canon om er een reflexje neer te zetten dat gewoon naadloos past bij de rest van de EOS'sen. Je zou dat kunnen vertalen als 'Canon laat zich niet gek maken' waarom zouden ze ook
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:40:24 #77
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59291585
waarom? Omdat ze de laatste adnerhalf jaar de strij al aan het verliezen zijn. Nikon heeft de marktleiding overgenomen en SOny is hard aan de weg aan het timmeren (harder dan Olympus, Samsung en Pentax). Na de desastreuze introductie van de 1D mark III (die nog steeds niet goed werkt) en de op zijn zachtst gezegd tegenvallende verkopen vand e EOS 450D, had je toch iets meer verwacht.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 juni 2008 @ 23:05:51 #78
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_59292672
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:40 schreef ebeaydojraes het volgende:
waarom? Omdat ze de laatste adnerhalf jaar de strij al aan het verliezen zijn. Nikon heeft de marktleiding overgenomen en SOny is hard aan de weg aan het timmeren (harder dan Olympus, Samsung en Pentax). Na de desastreuze introductie van de 1D mark III (die nog steeds niet goed werkt) en de op zijn zachtst gezegd tegenvallende verkopen vand e EOS 450D, had je toch iets meer verwacht.
Dat van die strijd snap ik even niet, volgens mij zien alleen de 'fanboys' iets van een strijd in cameraland, in de praktijk doen de fabrikanten hun dingetje om de centen binnen te halen en zijn om de beurt marktleider omdat er daarvan slechts één is. Zou alles terugvallen naar slechts één producent (die die eventuele strijd wint) dan kom je al snel op een concept van een soort staatscamera uit en dat moet je niet willen.
Canon heeft dat marktleidennu een paar jaartjes volgehouden en het zou me niet verwonderen als Sony in dat opzicht op ramkoers ligt (om nog maar eens wat strijdpraat te gebruiken). Op zich is dat niet vreemd, op het moment dat de EOS'sen uitkwamen(1987) was het alleen maar Minolta wat het uurwerk tikte en was het eerste verweer van Canon een regelrecht wanprodukt (de T80). Nikon liep toen zelfs nog verder achter de twee aan in aantallen maar zou dat later weer ruimschoots goed gaan maken.
Een beetje beweging in de cameramarkt kan volgens dus mij helemaal geen kwaad, je krijgt er alleen maar leukere produkten van, zelfs als Sony die in de markt moet zetten. Dan is Canon maar een poosje geen marktleidervoor zover ik kan zien verkopen ze er dan nog best wel veel.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_59298390
Persoonlijk denk ik dat de naam van Canon gewoon zo groot is momenteel dat veel mensen daar naartoe gaan gaan.
En het aanbod aan tweedehandsspul is ook groter dan van de concurrentie...
pi_59298691
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:17 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Afaik doet de 400d alleen CF kaartjes slikken
Hmm, toch lees ik overal in de specs dat de 400d CF type 1, 2, en microdrives moet slikken (formaatje CF-II).. heb het ding nog in de PC geformatteerd met FAT32, maar nog steeds niet herkend..
Opzich geen ramp verder, maar 4gb extra geheugen is nooit verkeerd met de vakantie in aantocht
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 juni 2008 @ 11:40:03 #81
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59300805
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:16 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Hmm, toch lees ik overal in de specs dat de 400d CF type 1, 2, en microdrives moet slikken (formaatje CF-II).. heb het ding nog in de PC geformatteerd met FAT32, maar nog steeds niet herkend..
Opzich geen ramp verder, maar 4gb extra geheugen is nooit verkeerd met de vakantie in aantocht
ben daar wel benieuwd naar waar je dat leest
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59301244
http://www.dpreview.com/n(...)neos400drebelxti.asp
Daar bijvoorbeeld
quote:
Storage
• Compact Flash Type I or II
• Microdrive supported
• FAT 12/16 and FAT 32 support
• No CF card supplied
• Up to 9999 images per folder *
  FOK!fotograaf woensdag 11 juni 2008 @ 12:12:53 #83
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_59301663
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:14 schreef Intrepidity het volgende:
Ondersteunt de 400D eigenlijk microdrives? Ik heb een oude Hitachi microdrive (4GB) uit een ongebruikte iPod mini gehaald, werkt perfect in de cardreader... 400d doet enorm lang over opstarten, en als ik het ding wil formatteren krijg ik een error 99 (geeft ook de grootte van de drive niet aan)..
Iets staat me bij dat die oude ipod microdrives niet werken. De allereerste serie deed het wel, maar omdat veel fotografen ipods kochten en meteen sloopten om de microdrive eruit te halen, heeft apple ze aangepast zodat ze niet meer werkten. (een ipod met 4GB Microdrive was voordeliger als de microdrive los)
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:50:50 #84
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59340774
nou... ik schiet voorlopig in ieder geval ff helemaal geen foto's meer :S




camera focust niet meer en de 24-70 ... ach, ik hoef hier nix bij te zeggen denk ik .. :S
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 17:54:50 #85
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_59340860
Jikes, wat is daarmee gebeurt?
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_59341148
ai, dat ziet er altijd naar uit, zo'n lens die open ligt. wat heb je vanplan om er mee te gaan doen? laten repareren? of is het een verloren zaak?
  donderdag 12 juni 2008 @ 18:47:36 #87
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59342149
tas is van me fiets afgevallen. Ik snap nog steeds niet hoe die dan zo kan afbreken (die tas is echt 5cm dik ofzo), maar goed.
De verzekeraar is al naar huis, dus ff wachten op bericht morgen. De camera kan vast wel gerepareerd worden denk ik, maar bij de lens zijn de contacten losgescheurd en om dat weer allemaal recht te zetten ... denk dat ze die wel total loss kunnen verklaren ..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_59342313
Misschien kunnen ze buitenste printplaat wel helemaal vervangen. Maar als ze hem inderdaad total loss verklaren, dan heb ik wel interesse om hem over te kopen en zelf een poging te wagen om die contacten te solderen. maargoed, weet niet hoe jij daar overdenkt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 12 juni 2008 @ 19:02:30 #89
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59342593
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
tas is van me fiets afgevallen. Ik snap nog steeds niet hoe die dan zo kan afbreken (die tas is echt 5cm dik ofzo), maar goed.
De verzekeraar is al naar huis, dus ff wachten op bericht morgen. De camera kan vast wel gerepareerd worden denk ik, maar bij de lens zijn de contacten losgescheurd en om dat weer allemaal recht te zetten ... denk dat ze die wel total loss kunnen verklaren ..
neem eens contact op met Dr Fles
die heeft dit ook meegemaakt met een 30 mm sigma
kostte aardig wat aan geld voor t repareren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:44:40 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59387627
Hoi fotodudes en dudettes.

Ik wil mijn vakantiegeld gaan opmaken aan een nieuw body. Mijn huidige body (350D) is alweer 3 jaar oud en ik wil eigenlijk het moment voor zijn dat hij ermee ophoudt. Ik fotografeer nog steeds heel erg vaak en veel en wat extra functies kan nooit kwaad, dus ik wil hem gaan vervangen met een iets duurder broertje. Ik zit te twijfelen tussen de 30D en de 40D. De 30D is nu al te krijgen voor 550 euro, zijn nieuwere variant de 40D voor 850 euro (als je hem goedkoper ziet, geef ff een gil ).
Is het de moeite waard om voor de duurdere 40D te gaan of is het de 300 euro niet waard?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 14 juni 2008 @ 15:27:58 #91
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_59388334
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:44 schreef SEMTEX het volgende:
Hoi fotodudes en dudettes.

Ik wil mijn vakantiegeld gaan opmaken aan een nieuw body.
Komkom dame, je ziet er toch prima uit
quote:
Mijn huidige body (350D)
Oh, op die manier
quote:
is alweer 3 jaar oud en ik wil eigenlijk het moment voor zijn dat hij ermee ophoudt. Ik fotografeer nog steeds heel erg vaak en veel en wat extra functies kan nooit kwaad, dus ik wil hem gaan vervangen met een iets duurder broertje. Ik zit te twijfelen tussen de 30D en de 40D. De 30D is nu al te krijgen voor 550 euro, zijn nieuwere variant de 40D voor 850 euro (als je hem goedkoper ziet, geef ff een gil ).
Is het de moeite waard om voor de duurdere 40D te gaan of is het de 300 euro niet waard?
Voor de megapixels en de kwaliteit zit je met een 30D al helemaal goed. Zaak dus om eens te kijken wat die 40D heeft dat voor jou het prijsverschil rechtvaardigt of zou kunnen rechtvaardigen. Is iets wat een ander moeilijk of niet voor je kan doen. Mocht het prijsverschil niet de aanschaf van een 40D rechtvaardigen, dan heb je mooi dat stukje budget over als beginnetje van een fraai stukje glas of zo. Kijk dus eens goed na wat je het meest fotografeert en wat je daarbij met je huidige camera tekort komt.
als ik bijvoorbeeld naar mijn eigen lijstje van belangrijke waarden aan een camera kijk, dan zou ik een 40D alleen voor zijn verwisselbare matglas aanschaffen en dan is 300 eur een hoop meerprijs. Resolutie, framerate en overige zaken staan bij mij zodanig op de prio-lijst dat ik meestal gewoon mijn 350D pak, alleen voor macro komt de 30D naar buiten, maar dat is dus míjn praktijk
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 14 juni 2008 @ 15:37:58 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59388484
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:27 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Komkom dame, je ziet er toch prima uit
[..]

Oh, op die manier
[..]

Voor de megapixels en de kwaliteit zit je met een 30D al helemaal goed. Zaak dus om eens te kijken wat die 40D heeft dat voor jou het prijsverschil rechtvaardigt of zou kunnen rechtvaardigen. Is iets wat een ander moeilijk of niet voor je kan doen. Mocht het prijsverschil niet de aanschaf van een 40D rechtvaardigen, dan heb je mooi dat stukje budget over als beginnetje van een fraai stukje glas of zo. Kijk dus eens goed na wat je het meest fotografeert en wat je daarbij met je huidige camera tekort komt.
als ik bijvoorbeeld naar mijn eigen lijstje van belangrijke waarden aan een camera kijk, dan zou ik een 40D alleen voor zijn verwisselbare matglas aanschaffen en dan is 300 eur een hoop meerprijs. Resolutie, framerate en overige zaken staan bij mij zodanig op de prio-lijst dat ik meestal gewoon mijn 350D pak, alleen voor macro komt de 30D naar buiten, maar dat is dus míjn praktijk
Lenzen zijn niet bepaald een probleem, ik heb in de afgelopen 3 jaar al aardig wat (leuke) lenzen bij elkaar gescharreld, al zou een 10-22mm of een fisheyelens misschien nog wel leuk zijn. Ik gebruik hem het vaakst voor portretten en het vastleggen van evenementen en meets.
Verder: bedankt voor je tip! Ik denk dat ik dan toch de 30D aanschaf . Ik wil hem sowieso gaan vervangen, ook omdat mijn 350D toch wat vaak foutjes begint te maken (een Error 99 als ik hem net opstart bijvoorbeeld...). Ik hou de 350D wel gewoon aan, want lijkt me altijd handig voor erbij.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 14 juni 2008 @ 15:42:17 #93
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_59388532
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:37 schreef SEMTEX het volgende:
omdat mijn 350D toch wat vaak foutjes begint te maken (een Error 99 als ik hem net opstart bijvoorbeeld...).
Even voorzichtig met wat alcohol de lenscontactjes op lenzen en camera schoonmaken. Een Error99 bij een start lijkt ermee te maken te hebben dat je lens op de een of andere manier geen antwoord geeft.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 14 juni 2008 @ 17:28:32 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59390267
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:42 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Even voorzichtig met wat alcohol de lenscontactjes op lenzen en camera schoonmaken. Een Error99 bij een start lijkt ermee te maken te hebben dat je lens op de een of andere manier geen antwoord geeft.
Ik dacht eerst dat het veroorzaakt werd door mijn Sigma 70-300mm, want die kwam het eerst met die error. Maar het verschijnt steeds vaker bij andere lenzen ook. Eigenlijk heeft mijn cam daar ook al jaren last van, maar verergert het soms. Ik wissel ook vrij veel en vaak met objectieven, dus dat is misschien wel een goede tip . Bedankt!


Ik overweeg trouwens de Tamron SP 11-18 f/4.5-5.6 Di II LD bij die 30D. Heb sinds december een Tamron 17-50mm 2.8 en ben er zooo tevreden over . In reviews krijgt-ie een 8 als cijfer en de samples van anderen met deze lens doen me kwijlen. Een sort of fisheye is eigenlijk het laatste wat ik nog wil
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:32:31 #95
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59395077
Je kunt altijd nog kijken naar de Peleng 8mm fisheye. DIe vindt je over het algemeen wel voor 225¤ en dat is een simpel stukje fun voor weinig geld. Ik gebruik hem echt met plezier.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59431347
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:28 schreef SEMTEX het volgende:
wissel ook vrij veel en vaak met objectieven, dus dat is misschien wel een goede tip . Bedankt!


Ik overweeg trouwens de Tamron SP 11-18 f/4.5-5.6 Di II LD bij die 30D. Heb sinds december een Tamron 17-50mm 2.8 en ben er zooo tevreden over . In reviews krijgt-ie een 8 als cijfer en de samples van anderen met deze lens doen me kwijlen. Een sort of fisheye is eigenlijk het laatste wat ik nog wil

Of kijk eens naar de Tokina 10-17. Dat is een fisheye@10mm en een 'normale' wide angle op 17. Hij is dacht ik wel een stukkie duurder dan de Peleng die El noemt, dus als je puur voor de fisheye gaat, kun je beter de Peleng nemen. De Tamron die je noemt haalt het niet bij de Canon 10-20 of de Tokina 12-24 of de Tokina 11-16, dus ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je daar mee moet.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 16 juni 2008 @ 15:27:05 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59433993
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:54 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Of kijk eens naar de Tokina 10-17. Dat is een fisheye@10mm en een 'normale' wide angle op 17. Hij is dacht ik wel een stukkie duurder dan de Peleng die El noemt, dus als je puur voor de fisheye gaat, kun je beter de Peleng nemen. De Tamron die je noemt haalt het niet bij de Canon 10-20 of de Tokina 12-24 of de Tokina 11-16, dus ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je daar mee moet.
Het effect van Fisheye ken ik wel, dat gaat gauw vervelen. Ik heb voor mijn analoge K1000 ook een Fisheye. Ik wil echt een extreme wideangle omdat ik toch wel veel landschappen fotografeer en ik juist het absurde, vervormende zo mooi vind. Mijn 17-50mm mist dat net, terwijl dat wel mijn meest gebruikte lens is.
Ik wil dus een extreme wide-angle die ergens begint bij 10-11mm.
De Tokina heb ik idd ook gezien en die is lichtgevoeliger dan de Tamron, maar ook 100 euro duurder. Ik heb samples bekeken van alledrie de lenzen, maar daar zie ik ook niet echt een duidelijk verschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 16-06-2008 16:56:15 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 16 juni 2008 @ 16:57:03 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59436387
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:32 schreef elcastel het volgende:
Je kunt altijd nog kijken naar de Peleng 8mm fisheye. DIe vindt je over het algemeen wel voor 225¤ en dat is een simpel stukje fun voor weinig geld. Ik gebruik hem echt met plezier.
Heb je voorbeeldjes?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 16 juni 2008 @ 22:45:38 #99
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59446481
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 00:17:01 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59449430
Gaaaaaf! Maar gebruik je hem ook voor andere dingen dan alleen funfoto's?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 17 juni 2008 @ 00:20:48 #101
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_59449516
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:45 schreef elcastel het volgende:
[ afbeelding ]
Die blijft leuk!
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 01:53:53 #102
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59450559
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 00:17 schreef SEMTEX het volgende:
Gaaaaaf! Maar gebruik je hem ook voor andere dingen dan alleen funfoto's?
Soms architectuur, maar het is en blijft een funlens, ik gebruik hem het liefst in het extreme, dus bovenop het onderwerp. Als je wijder fotografeert dan kun je misschien iets met landschappen doen, maar het wijde is erg beperkt door je cropfactor en het feit dat deze lens er niet uitspringt in kwaliteit langs de randen.

Maar als je de beperkingen onder de knie hebt en je wilt fun, dan is dit een goedkope leuke lens, die je toch regelmatig weer tevoorschijn haalt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59452099
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Lenzen zijn niet bepaald een probleem, ik heb in de afgelopen 3 jaar al aardig wat (leuke) lenzen bij elkaar gescharreld, al zou een 10-22mm of een fisheyelens misschien nog wel leuk zijn. Ik gebruik hem het vaakst voor portretten en het vastleggen van evenementen en meets.
Verder: bedankt voor je tip! Ik denk dat ik dan toch de 30D aanschaf . Ik wil hem sowieso gaan vervangen, ook omdat mijn 350D toch wat vaak foutjes begint te maken (een Error 99 als ik hem net opstart bijvoorbeeld...). Ik hou de 350D wel gewoon aan, want lijkt me altijd handig voor erbij.
Niet om je aan het twijfelen te brengen, maar gewoon mijn ervaring; ik heb een tijdje een 30D kunnen gebruiken en heb daarna voor mezelf een 40D aangeschaft. De 30 is naar mijn idee een stuk trager en wat me ook opviel is dat ie een stuk meer herrie maakt. Al met al kwam het op mij over dat er duidelijk een paar jaar extra R&D in de 40 zit wat met het oog op de toekomst en de cashback meegenomen mij het prijsverschil zeker wel waard was.

Ik heb trouwens ook een Sigma 10-20, die bevalt erg goed voor allround groothoekgebruik.

Voorbeeldje @ 10mm

http://www.flickr.com/photos/24977395@N04/2585944467/
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:12:46 #104
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59458085
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 08:54 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Niet om je aan het twijfelen te brengen, maar gewoon mijn ervaring; ik heb een tijdje een 30D kunnen gebruiken en heb daarna voor mezelf een 40D aangeschaft. De 30 is naar mijn idee een stuk trager en wat me ook opviel is dat ie een stuk meer herrie maakt. Al met al kwam het op mij over dat er duidelijk een paar jaar extra R&D in de 40 zit wat met het oog op de toekomst en de cashback meegenomen mij het prijsverschil zeker wel waard was.

Ik heb trouwens ook een Sigma 10-20, die bevalt erg goed voor allround groothoekgebruik.

Voorbeeldje @ 10mm
[ link | afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/24977395@N04/2585944467/
Prachtig!! Dat vind ik echt een mooi voorbeeld van wat je met zo'n lens kunt. Vind hem ook heel mooi langs de randen. Het is trouwens sowieso zo dat als ik een 40D koop, ik geen geld meer heb voor een extreme wideangle, dus ik ga toch voor de 30D. Herrie vind ik niet echt een punt en ik ben niet echt een burst-type, dus de snellere burst in de 40D zou ik niet vaak gebruiken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:41:46 #105
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_59460637
Hallo ,

In het lokale mediamarkt krantje staat een canon E0S 400D + 18-55 lens voor 399 euro ( inclusief de 60 euro retour van canon ) . Is dit een erg goede aanbieding of valt het wel mee?
happen naar de baas
  FOK!fotograaf dinsdag 17 juni 2008 @ 15:05:41 #106
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_59461354
is 40 euro goedkoper dan de laagste prijs in de pricewatch

http://tweakers.net/price(...)8-55mm-is-zwart.html
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_59461747
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:41 schreef Hijacking het volgende:
Hallo ,

In het lokale mediamarkt krantje staat een canon E0S 400D + 18-55 lens voor 399 euro ( inclusief de 60 euro retour van canon ) . Is dit een erg goede aanbieding of valt het wel mee?
459 ex cashback is geen slechte prijs. Let er wel op dat accesoires bij de MM vaak een stuk duurder zijn dan bij de grote fotozaken zoals kamera-express.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:28:42 #108
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_59462002
Oke nice dan ga ik hem halen denk ik !
happen naar de baas
pi_59499872
Wtf, mijn Eos 400D maakt sinds net voor elke foto een aparte map aan op mijn memorycard.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 juni 2008 @ 21:20:15 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59499919
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wtf, mijn Eos 400D maakt sinds net voor elke foto een aparte map aan op mijn memorycard.

Iemand enig idee hoe dit kan?
voor elke foto of voor elke 100ste foto?
want canon maakt voor bv foto1000 - 1099 een nieuwe map en voor 1100 - 1199
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59503006
Elke foto
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  woensdag 18 juni 2008 @ 23:53:46 #112
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59505937
eindelijk schadeformulier binnen . werd tijd :S .. vrijdag maar eens aan de slag met die 350d
staat wel raar met een 135 2.0 erop
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:30:02 #113
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59534417
hoort eigenlijk niet bij canon topic, maar heb geen zin om er een nieuwe voor te openen:

http://www.optomausa.com/PressRelease_Detail.asp?Press_id=67

genig ding. Zou zoiets best willen hebben . Vraag me alleen af wat t gaat kosten..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf vrijdag 20 juni 2008 @ 05:52:40 #114
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_59540674
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:30 schreef ebeaydojraes het volgende:
hoort eigenlijk niet bij canon topic, maar heb geen zin om er een nieuwe voor te openen:

http://www.optomausa.com/PressRelease_Detail.asp?Press_id=67

genig ding. Zou zoiets best willen hebben . Vraag me alleen af wat t gaat kosten..
Zulke dingetjes kom je de laatste tijd veel vaker tegen! Het is ineens hot om miniprojectoren te maken.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 23 juni 2008 @ 16:29:27 #115
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_59628854
Leuke websites met canon roddels: http://www.canonrumors.com

voorbeeld:
quote:
Canon EOS 6D (unknown model name)

Resolution: 14mp Full Frame
FPS: 5fps
LCD:3"
AF: 9 point
ISO: 100-3200
Memory Card: CF & SD
Proc: DIGIC III
Sealing: Some (40D)
Feature: Live View w/AF
Price: $1999 USD

Canon EOS 3D(unknown model name)

Resolution: 20mp Full Frame(Sounds unbelievable, but true)
FPS: 5fps
LCD: 3" VGA
AF: 19 point
ISO: 50-6400
Memory Card: CF & SD
Proc: DIGIC IV (if they use "4")*UPDATED*
Sealing: Yes, Full.
Feature: Live View w/AF
Price: $2999 USD

Canon's lineup for Christmas will be;

Rebel XS
Rebel XSi
40D
6D
3D
1D Mark III
1Ds Mark III

Is the "3D" close to the 1ds3? Yes it is, there will be an upgrade of the camera well before the 3 year product lifecycle of the last 2. Nikon has shown Canon they need to do more than incremental updates to their cameras.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:33:36 #116
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59813553
Canon komt eindelijk met een EF-S 18-200 IS 3.5-5.6 in september. Verder nog nix bekend qua prijs enzo
http://www.fotokonijnenberg.nl/news.php?news_id=1283

ook leuk btw. Goeie prijs. Maar die verkopen ze over 3 jaar als ik hem nodig heb ook nog wel
http://www.foka.nl/site/f(...)38rrk5o0c4giobb4ibr7
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Redactie Games dinsdag 1 juli 2008 @ 13:35:32 #117
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_59817589
18-200mm? Komen ze 3 jaar te laat mee..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_59823766
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
nou... ik schiet voorlopig in ieder geval ff helemaal geen foto's meer :S

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
camera focust niet meer en de 24-70 ... ach, ik hoef hier nix bij te zeggen denk ik .. :S
En hoe staat het er mee? Inmiddels al spullen laten repareren?
Neem anders eens contact op met ROFA in denhaag, daar heb ik net mijn 300D laten repareren, was binnen een dag klaar
pi_59824426
Gisteren een sigma 10-20mm gescoord in de lokale fotowinkel..
Gaar exemplaar wil maar geen scherpe foto's produceren met wat voor aperture dan ook, en de CA's zijn om van te janken, hoewel ik dat nog kan accepteren met een UWA lens..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:26:40 #120
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59825110
rofa is ook goedkoper idd, maar goed. de laatste keer dt ik keek, stond ie op de reparatie afdeling. maar ik heb genoeg andere problemen momenteel. me computer wordt aangevallen door trojans, waardoor xs4all me heeft afgesloten voor een groot deel en ik ben een usb harde schijf (2 zelfs) met al mijn fotowerk van 2003 t/m half 2007 kwijt, omdat de partitie verdwenen is en die probeer ik nu via dure omwegen te herstellen ...

en ja ik heb er geen back-up van, want dit was eigenlijk een soort van mijn back-up. gebruik da ding nooit, alleen was ik tijdelijk gbezig met herbewerken van oude foto's dus stond ie weer aangesloten... en dan moet juist dit gebeuren :S

[ Bericht 28% gewijzigd door ebeaydojraes op 01-07-2008 19:38:57 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_59825359
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
rofa is ook goedkoper idd, maar goed. de laatste keer dt ik keek, stond ie op de reparatie afdeling. maar ik heb genoeg andere problemen momenteel. me computer wordt aangevallen door trojans, waardoor xs4all me heeft afgesloten voor een groot deel en ik ben een usb harde schijf (2 zelfs) met al mijn fotowerk van 2003 t/m half 2007 kwijt, omdat de partitie verdwenen is en die probeer ik nu via dure omwegen te herstellen ...
Oeps Da's niet tof zeg
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:07:44 #122
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59830350
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Oeps Da's niet tof zeg
pfff.. don't get me started, this ain't the half of it ...but ... tis immers t canon topic ... dus daar gaan we nie over door

nou ff ingelogd en ze staan nog steeds op:
26-6-2008 15:37:45 30 - Ontvangen op Reparatie Locatie

....
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_59842566
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:50 schreef Intrepidity het volgende:
Gisteren een sigma 10-20mm gescoord in de lokale fotowinkel..
Gaar exemplaar wil maar geen scherpe foto's produceren met wat voor aperture dan ook, en de CA's zijn om van te janken, hoewel ik dat nog kan accepteren met een UWA lens..
Zonde, kan je 'm nog ruilen? Ik heb ook een 10-20 en ik ben er dik tevreden mee.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  vrijdag 4 juli 2008 @ 07:16:41 #124
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59881151
3-7-2008 9:45:44 34 - Gereed voor reparatie
dat klinkt al beter
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_59895495
Canon gaat er nog een fabriek bij bouwen in Japan.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:20:03 #126
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_59896739
Hey ik ben nu al een beetje aan het spelen met mijn canon eos400d
alleen vroeg ik mij af wanneer je welke modus wilt gebruiken en hoe de modussen verschillen

betreft de volgende modussen

P
TV
AV
M
A-Dep
happen naar de baas
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:25:27 #127
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_59896844
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:20 schreef Hijacking het volgende:
Hey ik ben nu al een beetje aan het spelen met mijn canon eos400d
alleen vroeg ik mij af wanneer je welke modus wilt gebruiken en hoe de modussen verschillen

betreft de volgende modussen

P
TV
AV
M
A-Dep
Daarvoor moet je weten wat sluitertijd, diafragma en ISO betekenen. Anders heeft geen zin om het uit te leggen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 juli 2008 @ 20:29:34 #128
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59896936
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:20 schreef Hijacking het volgende:
Hey ik ben nu al een beetje aan het spelen met mijn canon eos400d
alleen vroeg ik mij af wanneer je welke modus wilt gebruiken en hoe de modussen verschillen

betreft de volgende modussen

P
TV
AV
M
A-Dep
PROGRAMMA'S IN DE CREATIEVE ZONE
P PROGRAMMA
Het diafragma en de sluitertijd worden automatisch
gekozen. Maar door aan het instelwiel te draaien, kunt u de
combinatie diafragma/sluitertijd variëren terwijl de juiste
belichting gehandhaafd blijft.

TV SLUITERTIJDVOORKEUZE
Stel de sluitertijd in tussen 1/8.000 en 30 seconden en
de camera berekent en selecteert de juiste instelling voor
het diafragma. U kunt alle overige variabelen zelf regelen,
inclusief de belichtingscompensatie.

AV DIAFRAGMAVOORKEUZE

Het ‘omgekeerde’ van Tv, waarbij u het diafragma instelt
op elke gewenste f-stop voor het gemarkeerde objectief
en waarna de camera voor een juiste belichting de juiste
sluitertijd instelt.

M HANDMATIGE BELICHTING

U kunt zowel de sluitertijd als het diafragma regelen.
Het bereik aan sluitertijden is verlengd tot Bulb, voor
belichtingen tot maximaal 2,5 uur*. Met spotmeting - iets
wat u meestal alleen op professionele camera's aantreft
- kunt u zeer nauwkeurig een bepaald deel van de scène
meten (3,8% bij de EOS 40D, 4% bij de EOS 450D).

Adept AUTOMATISCHE SCHERPTEDIEPTE
Het diafragma en de scherpstelafstand worden beide
door de camera ingesteld om een zo groot mogelijke
scherptediepte te bereiken, waarbij alle onderwerpen bij de
AF scherpstelpunten haarscherp in beeld blijven.
* Wanneer de Handgreep/batterijhouder BG-E2N (EOS 40D) of Handgreep
BG-E5 (EOS 450D) zijn aangesloten

staat ook heel duidelijk in de handleiding
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:01:12 #129
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_59907084
Hartstikke bedankt , ik had helaas geen nederlandse handleiding gekregen alleen duits en italiaans oid
Gelukkig vond ik de handleiding wel vandaag op het internet.
Oja ik ben nu bezig met het cashback formulier voor mn canon alleen dan vragen ze om
"Alle originele barcodes van de productvakjes in het aanvraagformulier. *"
Bedoelen ze daarmee de barcodes die op de verpakking staan , dus dat ik die moet uitknippen + opsturen.

Alvast bedankt,
happen naar de baas
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:14:03 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_59907306
vorige week een T50 gekregen met Canon FD 50mm 1.8 en een vivitar 70-150mm 3.8, dat wordt leuk experimenteren weer met de analoog
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:47:50 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59907870
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:01 schreef Hijacking het volgende:
Hartstikke bedankt , ik had helaas geen nederlandse handleiding gekregen alleen duits en italiaans oid
Gelukkig vond ik de handleiding wel vandaag op het internet.
Oja ik ben nu bezig met het cashback formulier voor mn canon alleen dan vragen ze om
"Alle originele barcodes van de productvakjes in het aanvraagformulier. *"
Bedoelen ze daarmee de barcodes die op de verpakking staan , dus dat ik die moet uitknippen + opsturen.

Alvast bedankt,
Yup, je kunt ze uit de verpakking knippen
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 5 juli 2008 @ 14:55:32 #132
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_59908851
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:29 schreef Ynske het volgende:

[..]

bla

staat ook heel duidelijk in de handleiding
Bedankt, ik wist niet wat die A-Dep was en was te lui om op te zoeken
Eigenlijk ook nooit echt gebruikt.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_59909149
Ik heb me regelmatig afgevraagd hoeveel onderdelen er nou in een camera zaten. Nou vond ik een heel gaaf filmpje op Yuoutube waar dat allemaal prima zichtbaar in is. Ik ben benieuwd hoe lang ze daar mee bezig zijn geweest. Het filmpje toont een animatie van een Canon 10D met een 24-85mm F/3.5-4.5 lens.

Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zaterdag 5 juli 2008 @ 15:48:23 #134
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_59909533
mooi filmpje idd , net het cashback formulier ingevuld beetje jammer dat het perse naar ireland moet en het 6 tot 8 weken duurt
happen naar de baas
  zondag 6 juli 2008 @ 12:37:09 #135
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59923260
nou.. nog een maandje ofzo voor de grote productonthullingen. Als het goed is moet deze herfst de lijn met CMOS chip compactcamera's gaan uitkomen.
Mijn verwachting?: Digic IV (voor de cmos verwerking en waarschijnlijk ook in een nieuwe 5D).
G10, raw, 14 megapixel ccd (sony)
SX200 IS .. met cmos? 6mp
S6 IS .. met cmos? 8mp
A750 IS, cmos, klapscherm
Ixus 890 IS, cmos en 28mm
eos 5d mark II - AF als 40d met 14mp, digiv VI, live view etc.
eos 2d - 19 af (met onzichtbare punten die helpen bij AF), 16 mp, digiv VI, cf & sd kaartslot
misschien eos 50d met sd en 14mp, aps-c of misschien ipv 5dII een 6d met eos 1D mark III chip?

wishfull thinking.
owja , dat en een GOEIE groothoek zou ook wel leuk zijn. iets van 12-24 f4 ofzo
dat naast de al aangekondigde 18-200 is dus.
en misschien een leuke fisheye in ef-s?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Redactie Games zondag 6 juli 2008 @ 19:39:04 #136
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_59931640
Ik was zelf nog even aan het kijken naar die Groothoek lens van Canon, de 10-22mm godskolere, de goedkoopste prijs was rond de ¤600,-
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 7 juli 2008 @ 00:25:59 #137
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59939365
ja, maar die is zo soft als de ... . dan kan je beter die 10-20 van Sigma nemen. Alleen die vind ik dan net weer niet lichtsterk genoeg.
en die 12-24 zou dan wel een fullframe lens moeten worden. Zoiets als de Nikon . Prijs mag ook wel in die regio.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_59943960
Even een centrale vraag: ik fotografeer nu met de Canon 10D, alleen er is me een 30D aangeboden. Zijn hier mensen die met een 30D fotograferen of er anders ervaring mee hebben?

Mijn 10D doet het nog prima, maar misschien is de 30D wel een enorme vooruitgang?
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_59945459
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:28 schreef nimarad het volgende:
Even een centrale vraag: ik fotografeer nu met de Canon 10D, alleen er is me een 30D aangeboden. Zijn hier mensen die met een 30D fotograferen of er anders ervaring mee hebben?

Mijn 10D doet het nog prima, maar misschien is de 30D wel een enorme vooruitgang?
Loop je al tegen de grenzen van de camera aan, merk je tekortkomingen aan je 10D die de 30D niet heeft, ben je toe aan een nieuw speeltje? De 30D heeft natuurlijk een aantal nieuwere technieken aan boord, maar als je de extra selheid, megapixels en dergelijke niet echt nodig hebt zou ik het geld in glas of andere uitrusting steken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_59957447
Nee, zoals ik aangeef kan ik er nog prima overweg. Ik heb er eens overna gedacht en ik denk inderdaad dat het beter is om wat meer glas en eventueel een externe flitser eerst aan te schaffen en als ik daar mee overweg kan pas verder te gaan kijken naar een nieuwe body/camera.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_60018806
Ik hoop dat iemand mij zou kunnen inwijden in de Canon-beginselen

Binnenkort ben ik jarig en hoop ik mijn oude Canon Powershot A510 ( ) te kunnen vervangen voor een 2ehands 350d. Ik ben zeker geen ervaren fotograaf maar wil toch graag meer en vooral betere foto's maken met een snellere camera. Nu heb ik in het verleden wel een aantal keer met een d30 (oudere model dus) geschoten, en dat beviel al erg goed.

Met mijn zoektocht ben ik al wel zo ver dat de camera zelf een goede keus lijkt, ik hoor alleen over de lenzen zeer veel verschillende berichten. De kitlens (18-55) zou niet heel denderend zijn, maar daarbuiten weet ik door de bomen het bos niet meer echt te vinden (bijv 18-200 Tamron, 18-75 Canon, een sigma?).
Kan iemand mij wat basale tips bieden waarop ik moet letten? Veel dank mijnerzijds!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_60019638
Kitlens vervangen door dezelfde maar dan met IS lijkt mij de beste oplossing...
Of een 50mm 1.8
pi_60026450
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 08:54 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Niet om je aan het twijfelen te brengen, maar gewoon mijn ervaring; ik heb een tijdje een 30D kunnen gebruiken en heb daarna voor mezelf een 40D aangeschaft. De 30 is naar mijn idee een stuk trager en wat me ook opviel is dat ie een stuk meer herrie maakt. Al met al kwam het op mij over dat er duidelijk een paar jaar extra R&D in de 40 zit wat met het oog op de toekomst en de cashback meegenomen mij het prijsverschil zeker wel waard was.

Ik heb trouwens ook een Sigma 10-20, die bevalt erg goed voor allround groothoekgebruik.

Voorbeeldje @ 10mm
[ link | afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/24977395@N04/2585944467/

Dat is mooi zeg! Zeker gemaakt met een Canon?
pi_60026576
quote:
Op zondag 6 juli 2008 19:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik was zelf nog even aan het kijken naar die Groothoek lens van Canon, de 10-22mm godskolere, de goedkoopste prijs was rond de ¤600,-
Godskolere, 3 maanden geleden dokte ik bij Foka nog 750 euro voor. .
pi_60026587
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:25 schreef ebeaydojraes het volgende:
ja, maar die is zo soft als de ... . dan kan je beter die 10-20 van Sigma nemen. Alleen die vind ik dan net weer niet lichtsterk genoeg.
en die 12-24 zou dan wel een fullframe lens moeten worden. Zoiets als de Nikon . Prijs mag ook wel in die regio.
Hoezo soft? Bij m'n weten is de 10-22 juist scherper dan de 10-22 van Sigma .
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:58:37 #146
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60032209
fredmiranda.com
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60034092
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 23:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
fredmiranda.com
Bij consumentenreviews van 10-22 roemen ze juist z'n scherpte..
  vrijdag 11 juli 2008 @ 08:49:02 #148
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60035173
tsja... en lees dan de reviews van de sigma (of de tokina) ...
en ook photozone.de
als je een goeie versie schijnt te hebben dan schijnt hij wel goed te zijn, maar als er zovelen zijn di ehem slecht vinden, dan vraag ik me zelfs af of diegene die zeggen dat ie scherp is, wel weten waar ze over praten ..

en dan deze van onze vriend van the-digital-picture:
quote:
On the sharpness issue, I found the Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Lens to be a very good performer. Keep in mind that when shooting at these focal lengths, details tend to get extremely small. Our DSLR sensors struggle to produce sharp results when details get down to the pixel or couple-of-pixel size.

The Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Lens is a little soft at 10mm with some softness in the corners. Sharpness at 10mm improves slightly when stopped down, but the corners retain some of their softness. At 16mm, the Canon 10-22 has decent sharpness wide open and improves little when stopped down. Corners retain some softness until stopped down beyond f/4 or so. Sharpness at 22mm was good and again, improved little stopped down. Corner sharpness was best at 22mm. Resulting images take post-process sharpening well.

Wide open (especially at 10mm), the 10-22 shows strong vignetting. Stopping down or increasing the focal length reduces vignetting.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60040105
Wel, hoe zie je of je een slechte versie hebt? Heb wel opvallend veel vertekening in de hoeken, btw.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 11 juli 2008 @ 15:34:27 #150
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60043045
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:30 schreef tony_clifton- het volgende:
Kitlens vervangen door dezelfde maar dan met IS lijkt mij de beste oplossing...
leg mij eens uit waarom je dit zou doen?

dit soort adviezen kan ik gewoon weg niet volgen
net of alles beter als er maar IS op staat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Games vrijdag 11 juli 2008 @ 16:11:48 #151
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60043880
Voor mensen met Parkinson is het iig wel handig..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60134604
Ik heb een ixus 80 IS gekocht, had hier voor een ixus 50, gewoon voor huis tuin en keuken gebruik..
Echter vind ik dat er redelijk wat mogelijkheden zijn qua instellen...
Ik vind het leuk om dat zelf een beetje te doen...
Nu wil ik graag weten of er een site of ducument is waar ik een beetje standaard waarden/tips kan vinden voor bijvoorbeeld:
-Concert/house party
-strand
-in huis met minder licht
-heel zonnig weer

Met betrekking tot ISO waarden, hoe stel ik de flits in etc etc etc..

Bvd!
Eens een Baaron, altijd een Baaron!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:05:53 #153
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60182991
pfff.. remind me de volgende keer naar Rofa te gaan .... fok dat hele etbass....
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60183213
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:05 schreef ebeaydojraes het volgende:
pfff.. remind me de volgende keer naar Rofa te gaan .... fok dat hele etbass....
Wil je er over praten?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_60183252
vraagje: Waarom is de 450D eigenlijk in verhouding met andere Canon modellen zo goedkoop? Volgens allerlei reviews is het een hele goeie camera waar niks mee is. Wat ik ermee wil zeggen is dat normaal je voor een soortgelijke camera +/- ¤ 1000,- minimaal kwijt bent en deze 450D zit er dik onder.
Dus zou je zeggen: Raar.. Iemand?
75 topics = FIN
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:26:19 #156
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60183385
omdat de sluiter niet zo lang meegaat als de 40D,5D,1D
omdat het een plastic body is, geen magnesium
omdat hij niet zo snel kan scherpstellen als een 40d, 5d, 1d
omdat hij minder snel aaneen foto's kan maken als een 40d,5d,1d
omdat zijn lichtmeter niet zo nauwkeurig is als die van een 40d,5d,1d
etc., etc., etc.

met andere woorden: waarom een Ferrari kopen als je ook een FIAT kan kopen? Je kan toch vaak niet harder dan 120 per uur rijden ...

en nee ik wil er niet over praten ... (rofa repareert binnen 24 uur, bij etbass blijkbaar een wachtlijst van 5 weken ofzo) ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60183388
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:19 schreef FP128 het volgende:
vraagje: Waarom is de 450D eigenlijk in verhouding met andere Canon modellen zo goedkoop? Volgens allerlei reviews is het een hele goeie camera waar niks mee is. Wat ik ermee wil zeggen is dat normaal je voor een soortgelijke camera +/- ¤ 1000,- minimaal kwijt bent en deze 450D zit er dik onder.
Dus zou je zeggen: Raar.. Iemand?
De 450D is niet goedkoop, hij heeft gewoon een heel goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar voor een vergelijkbare Nikon ben je ongeveer net zo veel (of weinig) kwijt hoor.
En wat ebeaydojraes hierboven zegt natuurlijk.

Heeft allemaal te maken met bouwkwaliteit, testen van nieuwe ontwikkelingen, toch iets mindere features dan duurdere modellen en prijsplaatsing van camera's van de concurentie. Maar dat geldt vaker voor producten in de zelfde prijscategorie.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_60193189
'k heb net Canon EOS30 gekocht. deze camera bevat 'eye control' dat houdt in dat de camera kan zien naar welke AF-punten je kijkt en stelt dan daar scherp. Super handig vind ik dit, vooral als je zoals bij de nieuwere camera’s veel AF-punten hebt. Maar waarom wordt deze techniek niet gebruikt in de DSLR modellen?
pi_60193350
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:08 schreef Kamermans het volgende:
'k heb net Canon EOS30 gekocht. deze camera bevat 'eye control' dat houdt in dat de camera kan zien naar welke AF-punten je kijkt en stelt dan daar scherp. Super handig vind ik dit, vooral als je zoals bij de nieuwere camera’s veel AF-punten hebt. Maar waarom wordt deze techniek niet gebruikt in de DSLR modellen?
Dat klinkt idd heel handig. Werkt het ook goed of vergist de camera zich nogal eens?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 18 juli 2008 @ 17:27:42 #160
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60193512
er is te weinig vraag naar is het antwoord van Canon. (volgens Chuck Westfall)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60193540
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:17 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat klinkt idd heel handig. Werkt het ook goed of vergist de camera zich nogal eens?
Werkt goed als je het goed hebt ingesteld. Als die voor mij goed werkt hoeft die niet voor iedereen goed te werken. Maar je kan het dus zelf kalibreren en de camera kan zo 5 profielen opslaan

Tijdens het kalibreren worden omstebeurt de AF-punt opgelicht, wat je dan moet doen is er naar kijken en de ontspanknop indrukken.
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
er is te weinig vraag naar is het antwoord van Canon. (volgens Chuck Westfall)
ja maar toch, ze zijn in het bezit van die techniek, waarom er dan ook niet gewoon gebruik van maken?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:17:26 #162
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_60195359
Ik heb een aanbieding gevonden van:

Canon Speedlite 430EX Flitser
Power2000 NiMH 4pk AA ( 2700mAh ) Batterijen met lader, Auto lader
Sto-Fen Omni-Bounce voor Canon Speedlite 430EX

voor een bedrag van 285 euro! Is dit een beetje schappelijk?
Want ik kan ook de 430EX II al bestellen voor 220 euro.. maar dan heb ik nog geen
omni bounce erbij.. en die krengen zijn ook erg duur
anyone advise?
PSN-ID: SoliD_S
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:30:24 #163
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60196659
Omnibounce kost in de regel 25¤ toch ? En mijn oplaadsetje (compleet) kostte me iets van 40¤. De 430EXII is wat sneller met herladen geloof ik, in mijn geval (580EXI) de bottleneck van mijn flitser.
Het lijkt me dat de 430EXII de betere koop is dan.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 20:32:04 #164
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_60214111
Mijn nieuwe speelgoed:

Komt dinsdag binnen ^^
pi_60217529
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 20:32 schreef NordicBlue het volgende:
Mijn nieuwe speelgoed:
[ afbeelding ]
Komt dinsdag binnen ^^
Dat lijkt me meer iets voor Fotografische Aankopen Meldtopic 16 waneer het binnen is.

Maar wel lekker speelgoed, die 70-200.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_60225720
Ik heb deze week een Eos400D gekocht en ben nu een beetje aan het kijken naar een 2e beginnerslens om naast de kitlens mee te schieten. Ben een totale noob op gebied van fotografie. Ik heb echter zelf na wat proefshots het gevoel dat ik toch wel graag een wat groter bereik wil hebben dan de kitlens kan bieden.

Ik dacht zelf aan de Canon EF-S 55-250 mm F/4-5.6 IS, in mijn ogen betaalbaar en kwa bereik ook een goede aanvulling. Wat denken jullie? Vind de aanwezigheid van IS ook ergbelangrijk, zeker bij een lens met een groter bereik.

van de andere kant is een lens met een groot bereik ook erg leuk, waardoor je minder hoeft te wisselen, vrraag me alleen af hoe groot de compromissen zijn die je dan moet sluiten? Ik denk dan aan bijvoorbeeld de Canon EF 28-105mm II USM of de Sigma 28-200mm F3.5-5.6 ASF DG. Voordeel is minder wisselen en dus ook voor mijn vriendin makkelijker om foto's mee te nemen?

[ Bericht 25% gewijzigd door sander- op 20-07-2008 16:17:02 ]
  zondag 20 juli 2008 @ 19:07:10 #167
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60230030
tamron 28-300 VC (509,-) is wel een leuke. had hem zelf bijna meegenomen, maar ik moet op de centjes letten helaas, anders komt die MacBookPro er nooit ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60232087
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:07 schreef ebeaydojraes het volgende:
tamron 28-300 VC (509,-) is wel een leuke. had hem zelf bijna meegenomen, maar ik moet op de centjes letten helaas, anders komt die MacBookPro er nooit ...
Budget wise is die wel de lenzen die ik noem x2 . Op dit moment nog een beetje te veel voor een beginnende hobby van iemand die (nog) echt een prutser is. Ik twijfel nu dus een beetje tussen een echte allround lens of een lens die ik naast de kitlens ga gebruiken. Ik ben best bereid om in de toekomst als ik de smaak te pakken heb meer te investeren in andere lenzen, maar wil nu graag eerst aan de slag...
pi_60240479
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:10 schreef sander- het volgende:
Ik heb deze week een Eos400D gekocht en ben nu een beetje aan het kijken naar een 2e beginnerslens om naast de kitlens mee te schieten. Ben een totale noob op gebied van fotografie. Ik heb echter zelf na wat proefshots het gevoel dat ik toch wel graag een wat groter bereik wil hebben dan de kitlens kan bieden.

Ik dacht zelf aan de Canon EF-S 55-250 mm F/4-5.6 IS, in mijn ogen betaalbaar en kwa bereik ook een goede aanvulling. Wat denken jullie? Vind de aanwezigheid van IS ook ergbelangrijk, zeker bij een lens met een groter bereik.

van de andere kant is een lens met een groot bereik ook erg leuk, waardoor je minder hoeft te wisselen, vrraag me alleen af hoe groot de compromissen zijn die je dan moet sluiten? Ik denk dan aan bijvoorbeeld de Canon EF 28-105mm II USM of de Sigma 28-200mm F3.5-5.6 ASF DG. Voordeel is minder wisselen en dus ook voor mijn vriendin makkelijker om foto's mee te nemen?

die 55-250 is een hele behoorlijke lens, voor een alleszins redelijke prijs. Die 28-105 is ook niet slecht (let wel op de je de II neemt!), maar levert relatief weinig bereikwinst op tov je kitlens. De Sigma die je noemt, ken ik niet, maar in de regel zijn lenzen met zo'n grot zoombereik optisch niet echt fantastisch
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 21 juli 2008 @ 11:44:24 #170
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_60241409
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:17 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat klinkt idd heel handig. Werkt het ook goed of vergist de camera zich nogal eens?
Ik heb een EOS3 en als je het goed calibreert werkt het goed.
Een docent van me had wel 1 minpunt; Als je een modellenshoot aan het doen bent en je kijkt alsmaar naar de borsten van het vrouwelijke model is er een mogelijkheid dat terug te zien op de foto`s
pi_60244665
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:01 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

die 55-250 is een hele behoorlijke lens, voor een alleszins redelijke prijs. Die 28-105 is ook niet slecht (let wel op de je de II neemt!), maar levert relatief weinig bereikwinst op tov je kitlens. De Sigma die je noemt, ken ik niet, maar in de regel zijn lenzen met zo'n grot zoombereik optisch niet echt fantastisch
Ja dat idee had ik ook al over die Sigma. Die andere Canon lens heb ik met name uitgekozen als allround lens die eigenlijk voor een groot deel de kitlens vervangt en me dus het voordeel oplevert van een kwalitatief betere lens icm een groot bereik waardoor mijn vriendin er ook makkelijk (en zonder te wisselen) mee kan schieten. Meer een ingreep om in het wat simpelere point en shoot genre uit te komen (voor haar).

Wat zou je adviseren in dit geval? Ik neig op dit moment zelf meer richting de 55-250, maar heb zo mijn twijfels, aangezien de kitlens ook geen IS heeft. Help me

(Ik ga vanmiddag sowieso even langs de FOKA om advies in te winnen)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 21 juli 2008 @ 14:07:55 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60244699
over die 28-105 sinds ik die heb, gebruik ik mijn kitlens nauwelijks meer, ja als ik een grotere groothoek wil hebben in een kamer bv
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60245042
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:07 schreef Ynske het volgende:
over die 28-105 sinds ik die heb, gebruik ik mijn kitlens nauwelijks meer, ja als ik een grotere groothoek wil hebben in een kamer bv
Maar, schiet hij veel beter dan de 18-55? En heeft die IS echt veel effect in dat bereik? Dat zijn eigenlijk de voornaamste overwegingen tov de 55-250.
pi_60247710
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:06 schreef sander- het volgende:


Wat zou je adviseren in dit geval? Ik neig op dit moment zelf meer richting de 55-250, maar heb zo mijn twijfels, aangezien de kitlens ook geen IS heeft. Help me

pfft, dat hangt van heel wat persoonlijke factoren af. Persoonlijk zou ik er iig geen punt van maken dat de kitlens geen IS heeft, maar zelfs dat is persoonlijk. Check even bij je kitlens welke sluiterijd je nog handheld schiet @55mm. Bij miij is dat 1/60. Bij dat soort sluitertijden biedt IS je nauwelijks winst, omdat het object dat je fotografeert in veel gevallen toch te snel is. Bij 1/100s is de winst van IS beperkt en pas bij nog kortere sluitertijden begint het wat te op te leveren.

Tenzij je stilstaande objecten fotografeert, maar dan is een monopod een stuk goedopere optie.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_60253304
Als ik een 55-250mm lens voor een EOS 400D wil aanschaffen, is het dan onverstandig om er eentje van Sigma te nemen (de Sigma 55-200mm f/4-5.6 DC Zoom Lens for Canon mount), want deze heeft geen IS? Scheelt vijftig euro met die van Canon zelf die wel IS heeft. Of moet ik daar niet op bezuinigen?
Een 18-200 is uit den boze, lees ik al. Maar het is zo verrekte handig.

Nog een vraagje, de foto's die ik buiten had gemaakt vind ik zo onscherp.
De instellingen bij onderstaande foto zijn:
f/5,6
1/800 sec.
iso-800
Het was verder een bewolkte dag.
Diafragma te ver open? Of is er iets met de focus niet goed?

  maandag 21 juli 2008 @ 21:32:07 #176
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60253768
als je een sigma 55-200 wilt hebben dan mag je die van mij over nemen voor 100 euro. gebruik dat ding toch nooit (te lage resolutie voor mijn smaak op 200mm .. maja, ik ben L-glas gewend )
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60254031
Nieuw kan ik 'm ook voor 100 krijgen.
Ik heb trouwens echt geen verstand van dit soort dingen, ben helemaal nieuw. Hoe bedoel je dat de resolutie te laag is (ik ken dat alleen van monitoren) en wat is L-glas?
Maar had jij er geen last van dat er geen IS in de lens zit?
Ben zelf een beetje wiebelig, vind daarom mijn Powershot A610 ook zo fijn, lekker groot en zwaar.
pi_60254352
L-glas is de professionele lijn Canon lenzen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 21 juli 2008 @ 22:37:08 #179
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60255340
resolutie van de lens... moet je eigenlijk zo zien, dat de lens te weinig details kan produceren en dat het allemaal te waterververig wordt.
en geen IS.. ach, ik zie het altijd zo. 50 jaar geleden wisten ze niet eens wat stabilisatie betekende ... alsof ze toen geen foto's konden maken.

en die van mij is nieuw, aangezien ik heb uberhaupt maar 5 keer gebruikt heb ofzo. in 4 jaar tijd.. Kheb een 1D en da wil niet helemaal werken met da ding .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60262780
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
resolutie van de lens... moet je eigenlijk zo zien, dat de lens te weinig details kan produceren en dat het allemaal te waterververig wordt.
en geen IS.. ach, ik zie het altijd zo. 50 jaar geleden wisten ze niet eens wat stabilisatie betekende ... alsof ze toen geen foto's konden maken.

en die van mij is nieuw, aangezien ik heb uberhaupt maar 5 keer gebruikt heb ofzo. in 4 jaar tijd.. Kheb een 1D en da wil niet helemaal werken met da ding .
Ik heb eventueel wel interesse. Ik heb de tip gekregen van een kennis om eens goed naar de EXIF info te kijken van mijn oude compactcamera (Lumix FZ-18) en dan te kijken welk bereik ik ongeveer gebruikte en aan de hand daarvan de keuze voor een lens te maken.

Dus ik laat het hier nog wel even weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander- op 22-07-2008 10:41:43 ]
  dinsdag 22 juli 2008 @ 19:57:27 #181
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_60276716
*grin* Lens is alweer RMA
Megolen van KameraExpress hadden de 70-200 F4 USM opgestuurd, en niet de bestelde 70-200 F4 IS USM.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 00:37:31 #182
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_60502108
He mensen
Ik heb van de week een Canon eos 400d gehaald, maar ik ben een beetje een n00b wat camera's betreft... vandaar 2 vragen

1) Hoe zorg ik ervoor dat de cameraview zeg maar op het schermpje is te zien?

En op het lcd schermpje staat altijd zo'n display (wit achtergrond) met allerlei informatie, maar dat blijft steeds knipperen, als ik bijv. foto's wil bekijken springt hij ook telkens terug naar het display, best wel irritant eigenlijk. Hoe krijg ik dat weg?
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_60502262
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 00:37 schreef J.Herrer het volgende:
He mensen
Ik heb van de week een Canon eos 400d gehaald, maar ik ben een beetje een n00b wat camera's betreft... vandaar 2 vragen

1) Hoe zorg ik ervoor dat de cameraview zeg maar op het schermpje is te zien?

En op het lcd schermpje staat altijd zo'n display (wit achtergrond) met allerlei informatie, maar dat blijft steeds knipperen, als ik bijv. foto's wil bekijken springt hij ook telkens terug naar het display, best wel irritant eigenlijk. Hoe krijg ik dat weg?
Wat je door de zokeer ziet kan je alleen mar bekijken door een foto te maken. Je bent waarschijnlijk gewend met een compact camera te werken waarbij je op het scherm achterop door de lens kan kijken. Doordat de 400D een iets andere bouw heeft is dat bij deze camera niet mogelijk.
Je tweede vraag begrijp ik niet echt. Klinkt alsof er iets niet goed zit in je camera, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:04:04 #184
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60505831
misschien moet je de review tijd wat langer maken, dan blijft ie ook langer op het LCD te zien .
en als je met je hoofd bij het oog van de camera komt, dan springt ie automatisch uit om ervoor te zorgen dat je ook wat kan zien door die zoeker (lichtbron is erg storend)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:06:55 #185
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60505876
ff een kleine quote van Rob Galbraith:
quote:
Quality and Cropability The EOS-1D Mark III produces the best overall file of any digital SLR we've ever used. A CR2 coming from this camera contains a level of detail, dynamic range, tonality and overall quality that is hard to match. The Nikon D3, for example, produces a better NEF at really high ISO settings (plus very good quality generally), but at lower ISOs it can't quite deliver the fineness of detail from each pixel that the EOS-1D Mark III does.

This makes for impressive printed enlargements from the EOS-1D Mark III's 10.01 million image pixel sensor, and great cropability too. Click on the thumbnail at right to see an example of how you can pull out a usable photo from this ISO 800 file. The enlarged view is only about 1/6 of the frame.

And as many of you have written to say, an EOS-1D Mark III photo, when it's in focus, is really sweet, because it's got a lot going for it in all image quality areas.
tsja. je moet ergens goed in zijn .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_60605789
Hallo!
Ik heb een smerig cameraatje. Er zit stof (spikkeltjes) in de zoeker van mijn 350D. Kan ik dit eruit krijgen? Het zit niet op het makkelijkst berijkbare spiegeltje natuurlijk...

Iemand tips?
  Redactie Games woensdag 6 augustus 2008 @ 18:32:28 #187
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60605877
Artic Visible Dust...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60730721
Ik ben mijn Canon cd kwijt (die bij mijn EOS 400D zat). Maar nu kan ik op de Canon site alleen updaters vinden van zoombrowser en canon utility. Kijk ik verkeerd of kan ik nu fluiten naar de software?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  Redactie Games maandag 11 augustus 2008 @ 13:14:48 #189
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60730839
Ik heb heel die Canon Cd niet eens gebruikt , wat voor nuttigs moet er op staan dan?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:32:35 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_60731327
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:10 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik ben mijn Canon cd kwijt (die bij mijn EOS 400D zat). Maar nu kan ik op de Canon site alleen updaters vinden van zoombrowser en canon utility. Kijk ik verkeerd of kan ik nu fluiten naar de software?
nee, je MOET ook de Wia Drivers kunnen downloaden: die heb je nodig om je camera te zien. Als je die niet kunt vinden, kun je event. een kaartlezer aanschaffen en dan zo de foto's van je kaartje afhalen: wel een stuk onhandiger.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 augustus 2008 @ 13:34:54 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60731386
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als je die niet kunt vinden, kun je event. een kaartlezer aanschaffen en dan zo de foto's van je kaartje afhalen: wel een stuk onhandiger. sneller
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60731496
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:34 schreef Ynske het volgende:

[..]


eensch is. En bovendien kun je je camera blijven gebruiken terwijl de kaartlezer leest.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  Redactie Games maandag 11 augustus 2008 @ 13:46:21 #193
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60731697
Pfff, WIA-drivers, die dinger zijn zo ruk als de pest, ik hou het idd mooi bij een Cardreader, niet te doen als je stuk of 500 foto's over moet zetten...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 13 augustus 2008 @ 15:06:43 #194
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60795497
hell yeah. me camera kan EINDELIJK gemaakt worden. (t werd tijd, ik mis h'm )

[ Bericht 0% gewijzigd door ebeaydojraes op 13-08-2008 15:13:46 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 13 augustus 2008 @ 15:11:11 #195
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60795635
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb heel die Canon Cd niet eens gebruikt , wat voor nuttigs moet er op staan dan?
Een programma voor remote shooting, oftwel:

-Canon aan PC koppelen
-Progje opstarten
-Alle instellingen op PC maken (sluitertijd, diafragma, wb, iso etc)
-Muisklik -> Tadaa, foto gemaakt en direct op de PC te zien.

Kan best eens handig zijn.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 15:15:16 #196
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60795747
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:17 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat klinkt idd heel handig. Werkt het ook goed of vergist de camera zich nogal eens?
Heb ook zo'n EOS 30, en het werkt, maar hij vergist zich als je opeens in een heel andere situatie zit (minder/meer licht oid)

Ik heb 't uitstaan
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_60835641
even een vraag.

ik heb een eos400 met de standaard lens die toen in het pakket zat.
nu wil ik er 1tje die alles dichterbij haalt maar nog wel in goede kwaliteit is.
welke moet ik dan hebben? ben een echte noob wat dit betreft.
[url=http://www.digicamshop.nl/keuzehulp/61/?pricerange=&sort=price&dir=a&option[1]=2746&gclid=CNLLqrCCjpUCFQkYQgodpkUhfg]http://www.digicamshop.nl/keuzehulp/61/?pricerange=&sort=price&dir=a&option[1]=2746&gclid=CNLLqrCCjpUCFQkYQgodpkUhfg[/url]

hoeft niet zon prof. te zijn. maar voor een hobbyfotograaf gewoon een aardig ding.

alvast bedankt.
pi_60836169
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:09 schreef nelisb het volgende:
even een vraag.

ik heb een eos400 met de standaard lens die toen in het pakket zat.
nu wil ik er 1tje die alles dichterbij haalt maar nog wel in goede kwaliteit is.
welke moet ik dan hebben? ben een echte noob wat dit betreft.
[url=http://www.digicamshop.nl/keuzehulp/61/?pricerange=&sort=price&dir=a&option[1]=2746&gclid=CNLLqrCCjpUCFQkYQgodpkUhfg]http://www.digicamshop.nl/keuzehulp/61/?pricerange=&sort=price&dir=a&option[1]=2746&gclid=CNLLqrCCjpUCFQkYQgodpkUhfg[/url]

hoeft niet zon prof. te zijn. maar voor een hobbyfotograaf gewoon een aardig ding.

alvast bedankt.
Hangt er van af. Als je er niet te veel geld aan uit wil geven is een goedkope 55-200 een prima keus. Die sluit ook weer netjes aan bij de kitlens. En hoe kritischer je bent, des te verder de buidel open zal moeten.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_60836469
Dank je. We gebruiken hem nu zeg maar als een normale digitale camera,willen er wel meer mee gaan doen. alleen iets wat ver weg is krijgen we genoeg met de huidige lensen 18-55 geloof ik niet goed dichtbij.
waarom zou ik een 55-200 nemen ipv een 70-300? Wat is het verschil. Budget ligt tussen de 100 - 200 euro. Lijkt me een mooit bedrag als beginnelingen.
pi_60837177
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef nelisb het volgende:
Dank je. We gebruiken hem nu zeg maar als een normale digitale camera,willen er wel meer mee gaan doen. alleen iets wat ver weg is krijgen we genoeg met de huidige lensen 18-55 geloof ik niet goed dichtbij.
waarom zou ik een 55-200 nemen ipv een 70-300? Wat is het verschil. Budget ligt tussen de 100 - 200 euro. Lijkt me een mooit bedrag als beginnelingen.
De 55-250 (ik neem dat die hier bedoeld wordt) is van een aanzienlijk betere kwaliteit dan een 70/75-300 van dezelfde prijs (de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM is een uitzondering, maar die is pakweg 2x zo duur). Als algemene regel geldt dat je bij gelijke prijs een uitruil hebt tussen range en kwaliteit. De meeste 70-300s zijn bovendien juist zwak (lees: onscherp) aan het tele-eind. Dus net waar je het extra bereik hebt, zijn de prestaties matig. Daar komt nog bij dat de 55-250 een gunstige prijs-kwaliteit verhouding heeft, en mooi aansluit op de 18-55 die je al hebt.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_60837648
Klopt, alleen de 70-300 is net zo goed een mooie aanvulling op een kitlens, want het gat van 55-70 mist niemand.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_60837900
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:55 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

De 55-250 (ik neem dat die hier bedoeld wordt) is van een aanzienlijk betere kwaliteit dan een 70/75-300 van dezelfde prijs (de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM is een uitzondering, maar die is pakweg 2x zo duur). Als algemene regel geldt dat je bij gelijke prijs een uitruil hebt tussen range en kwaliteit. De meeste 70-300s zijn bovendien juist zwak (lees: onscherp) aan het tele-eind. Dus net waar je het extra bereik hebt, zijn de prestaties matig. Daar komt nog bij dat de 55-250 een gunstige prijs-kwaliteit verhouding heeft, en mooi aansluit op de 18-55 die je al hebt.
ik bedoelde wel de 55-200 aangezien de 55-250 rond de 269 euro kost,.
de 55-200 is tussen de 109 en 149 euro.

[url=http://www.digicamshop.nl/keuzehulp/61/?page=2&pricerange=&option[0]=2746&sort=price&dir=a]welke moet ik dan hebben, zie pagina 1 of 2[/url]
pi_60850768
Ik kan je aanraden gewoon eens wat reviews te gaan lezen van de lenzen die je overweegt (zie dit artikel) en dan voor jezelf af te wegen welke voor en nadelen opwegen tegen elkaar en de prijsverschillen. Dat helpt je veel beter om je keuze te maken

Overigens is de 55-250 bij Konijn al weer een stuk goedkoper.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 18 augustus 2008 @ 18:09:21 #204
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_60929567
Voor de liefhebbers van instapreflexjes heeft dpreview eindelijk een verhaaltje over de EOS 1DsMkIII in elkaar gezet. Lees hier het hele verhaal
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:15:01 #205
13368 NiGeLaToR
pi_60950359
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:09 schreef Ouwesok het volgende:
Voor de liefhebbers van instapreflexjes heeft dpreview eindelijk een verhaaltje over de EOS 1DsMkIII in elkaar gezet. Lees hier het hele verhaal
Goed verhaal, heb er maar eentje besteld!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:58:52 #206
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61051692
pfff. UPS stond vandaag voor de deur. of ik ff 580 euro wil dokken ... alsof ik dat cash in huis heb ofzo.

Je me camera en lens zijn klaar

en dt terwijl net de Panasonic LX3 zijn binnengekomen ... *zucht* geen geld ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61052524
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
pfff. UPS stond vandaag voor de deur. of ik ff 580 euro wil dokken ... alsof ik dat cash in huis heb ofzo.

Je me camera en lens zijn klaar

...
Nu al?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:18:16 #208
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61068137
na 2 maanden ja .....
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61073859
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 18:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
na 2 maanden ja .....
Damn, wat een ballentent, dat etbass.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_61083762
ik wil me een nieuwe camera kopen
maar ik weet niet waar ik moet beginnen met welke camera en wat voor een camera...

tips?

mijn fotos zijn meestal fotos van landschap steden en vakantiefotos.
  FOK!fotograaf zondag 24 augustus 2008 @ 13:54:36 #211
13368 NiGeLaToR
pi_61084083
De Canon EOS 1D mark III is net uit (zie de review hierboven) en is de ideale camera voor jou Kreeftje88!
pi_61084297
Dan zou ik toch gaan voor de 1Ds, meer megapixels jeweets
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:28:38 #213
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61084913
koop dan meteen een hasselblad ofzo
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61086474
Als je naar konijnenberg gaat in Den Ham (OV) krijg je ook zo gigantisch veel advies naar je hoofd geslingerd. (Positief hoor!)
Kunnen ze je ook goed helpen. En je komt er altijd tevreden weg. (Tenminste ik wel. Woon er vlakbij dus kan er elke dag wel even heen op de fiets.. ( Dames en heren: Het paradijs _
pi_61086811
Ik heb een beetje op internet informatie gezoekt en deze 2 cameras zijn eruit gekomen:

canon powershot xs100 IS
en
Sony cybershot dsc H3
pi_61089340
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:53 schreef kreeftje88 het volgende:
Ik heb een beetje op internet informatie gezoekt en deze 2 cameras zijn eruit gekomen:

canon powershot xs100 IS
en
Sony cybershot dsc H3
Ga je er twee kopen?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_61095107
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:53 schreef kreeftje88 het volgende:
Ik heb een beetje op internet informatie gezoekt en deze 2 cameras zijn eruit gekomen:

canon powershot xs100 IS
en
Sony cybershot dsc H3
Iemand ervaring met deze camera? Ik ben aan het kijken naar een nieuwe camera aangezien mijn oude op is na 6 jaar. Ik gebruik het absoluut niet als échte fotograaf - maar wil toch wel iets meer dan de gemiddelde huis- tuin en keukenfotocamera met 3x optische zoom en 4 megapixels Mijn vorige camera was ook een Canon en dat is me in het gebruik + qua kwaliteit van de foto's altijd erg goed bevallen.

Een digitale spiegelreflexcamera heb ik wel over nagedacht - maar dat begint pas bij 400 á 500 euro als ik het goed heb en dat vind ik nog net iets teveel geld voor iets wat nu maar een beetje hobbyen af en toe is. Misschien over een tijdje, want het lijkt me wel gaaf om weer eens zo'n ding te hebben (heb een aantal jaren geleden op school een half jaar fotografielessen gehad, dus weet er nog wel wat van).

Wat ik zo lees op kieskeurig enzo zijn de meeste mensen behoorlijk content met deze camera, maar misschien zijn er hier mensen die het juist niks vinden of een veel betere camera kunnen aanraden in dezelfde prijsklasse (+/- 200-250 euro).

Ik wil er minimaal het volgende mee/op hebben

- 6x optische (of hoger) zoom
- Bepaalde mate van vrijheid aan instellen van diafragma, sluitertijd etc.
- Compact
- Gebruik: landschappen, vakantie, huis- tuin- keuken, concerten, gebouwen. Goede macrofotografie is dit ding zeker te simpel voor?

Hopelijk kunnen jullie me helpen! Alvast bedankt iig
Bleuh.
  FOK!fotograaf zondag 24 augustus 2008 @ 22:05:05 #218
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_61095790
@PimD: je kunt je vraag ook hier kwijt: [centraal] Wie helpt me een nieuwe camera vinden, deel 13 Dat topic is iets algemener dan deze.

@Buitenbeentje: Hou maar op met de flauwe grappen en laten we kijken of we kreeftje88 kunnen helpen om een goede keuze te maken.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_61096443
komt de 50D er aan?


op www.canonrumors.com staat er wat over. blijkt dat er op de chineese canon site tijdelijk wat zichtbaar was van de 50D, hier een mirror en hier wat specs

Sensor: 1.6x crop CMOS
Proc: DIGIV IV
MP: 15.1MP
LCD: 3" VGA LCD
VF: 95% viewfinder .97 magnification
AF: 9 point af
ISO: 100-3200 (Expansion to 6400 & 12800)
FPS: 6.3/3fps
Buffer: 16 RAW - 60 JPG - 10 RAW+JPG
Feature: Dust Reduction
Feature: Auto Brightness Processing
Feature: Microadjustment
Feature: Face Recognition AF
Feature: Auto CA correction
Feature: HDMI Output
pi_61097265
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:23 schreef Kamermans het volgende:
komt de 50D er aan?
[ afbeelding ]

op www.canonrumors.com staat er wat over. blijkt dat er op de chineese canon site tijdelijk wat zichtbaar was van de 50D, hier een mirror en hier wat specs

Sensor: 1.6x crop CMOS
Proc: DIGIV IV
MP: 15.1MP
LCD: 3" VGA LCD
VF: 95% viewfinder .97 magnification
AF: 9 point af
ISO: 100-3200 (Expansion to 6400 & 12800)
FPS: 6.3/3fps
Buffer: 16 RAW - 60 JPG - 10 RAW+JPG
Feature: Dust Reduction
Feature: Auto Brightness Processing
Feature: Microadjustment
Feature: Face Recognition AF
Feature: Auto CA correction
Feature: HDMI Output
Rekening houdend met de 18 maanden product levensduur zou deze dus komend jaar april officieel voorgesteld gaan worden.

Ik ben wel benieuwd wat het verkleinen van de pitch van de pixels in de CMOS gaat doen met de ruis bij 15.1 MP. Bji de 40D is de pitch 5.7 µm, bij de 50D zou dat dan op ongeveer 4.7 µm komen.

Her en der lopen trouwens ook al diverse speculaties over al dan niet full-frame, maar die worden bij deze vooralsnog pootje gelicht.

[ Bericht 2% gewijzigd door buitenbeentje op 24-08-2008 23:00:35 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:21:50 #221
71115 Rnej
I walk the line
pi_61113464
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:48 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Rekening houdend met de 18 maanden product levensduur zou deze dus komend jaar april officieel voorgesteld gaan worden.

Ik ben wel benieuwd wat het verkleinen van de pitch van de pixels in de CMOS gaat doen met de ruis bij 15.1 MP. Bji de 40D is de pitch 5.7 µm, bij de 50D zou dat dan op ongeveer 4.7 µm komen.

Her en der lopen trouwens ook al diverse speculaties over al dan niet full-frame, maar die worden bij deze vooralsnog pootje gelicht.

ik heb liever 5 mpx minder en een full frame sensor... dan 15 mpx op een aps-c sensor... kan je alleen nog maar met primes en L lenzen schieten...
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:29:59 #222
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61113676
ik denk dat het heel lang gaat duren voordat de XXD serie vol kleinbeeld wordt. het zou nu de wind uit de zeilen voor de opvolger van de 5D nemen. Ik verwacht dat de opvolger van de 5D een 40D/50D is met een kleinbeeld sensor.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_61113917
Ik heb mijn keuze waarschijnlijk gemaakt en het wordt de canon 5s
Nu was ik vandaag in Cosmos, en daar hadden ze de camera niet meer. Om precies te zijn waren er nog 5 cameras in heel Oostenrijk (bij Cosmos dan).
(woon in Oostenrijk) Nu wil ik het morgen proberen bij mediamarkt, maar is dat niet vreemd?

De camera is toch niet oud, of niet gewild?
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:48:34 #224
71115 Rnej
I walk the line
pi_61114141
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:39 schreef kreeftje88 het volgende:
Ik heb mijn keuze waarschijnlijk gemaakt en het wordt de canon 5s
Nu was ik vandaag in Cosmos, en daar hadden ze de camera niet meer. Om precies te zijn waren er nog 5 cameras in heel Oostenrijk (bij Cosmos dan).
(woon in Oostenrijk) Nu wil ik het morgen proberen bij mediamarkt, maar is dat niet vreemd?

De camera is toch niet oud, of niet gewild?
er komt een opvolger over een paar weken, dus de productie is stilgelegd denk ik

http://www.canonrumors.com/index.php?entry=entry080722-103047
  FOK!fotograaf dinsdag 26 augustus 2008 @ 07:44:31 #225
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_61130552
De Canon 50D - opvolger van de Canon 40D - is gepresenteerd:



Features at a glance:

* 15.1 Megapixel APS-C CMOS sensor
* 6.3fps continuous shooting, max. burst 90 JPEGs with UDMA card
* DIGIC 4 processor
* ISO 100-3200, expandable to 12800
* 9-point wide area AF
* 3.0” Clear View VGA LCD with Live View mode & Face Detection Live AF
* Magnesium alloy body, with environmental protection
* EOS Integrated Cleaning System
* HDMI connection for high quality viewing and playback on a High Definition TV
* Full compatibility with Canon EF and EF-S lenses and EX-series Speedlites


Meer info
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_61133387
nu nog ff wachten totdat ze ook het prijskaartje presenteeren

//edit:
Hands-on Preview
• US: $ 1,299
• EU: ¤ 1,299

[ Bericht 20% gewijzigd door Kamermans op 26-08-2008 11:22:28 ]
pi_61134534
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 07:44 schreef CompuMess het volgende:
De Canon 50D - opvolger van de Canon 40D - is gepresenteerd:

[ afbeelding ]

Features at a glance:

* 15.1 Megapixel APS-C CMOS sensor
* 6.3fps continuous shooting, max. burst 90 JPEGs with UDMA card
* DIGIC 4 processor
* ISO 100-3200, expandable to 12800
* 9-point wide area AF
* 3.0” Clear View VGA LCD with Live View mode & Face Detection Live AF
* Magnesium alloy body, with environmental protection
* EOS Integrated Cleaning System
* HDMI connection for high quality viewing and playback on a High Definition TV
* Full compatibility with Canon EF and EF-S lenses and EX-series Speedlites


Meer info
Nette update, maar niet echt een reden om m'n 40D al te verkopen.
Weet iemand of er binnenkort nog een cashback actie oid te verwachten is?
Ik wil binnenkort namelijk een 580EX II aanschaffen...
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  FOK!fotograaf dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:19:16 #228
13368 NiGeLaToR
pi_61136969
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:58 schreef Kamermans het volgende:
nu nog ff wachten totdat ze ook het prijskaartje presenteeren

//edit:
Hands-on Preview
• US: $ 1,299
• EU: ¤ 1,299
Zonder of met lens? Op zich redelijk pittig prijsje, maarja, nieuw model. Heb mijn 40D met 17-85 voor 888,- na cashback op kunnen halen bij de MM Maarja, voor de 50D in de cashback gaat komen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:27:14 #229
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_61137193
Mooi cameraatje hoor, effe de andere kant op kijken maar weer een tijdje.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_61138619
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:19 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Zonder of met lens? Op zich redelijk pittig prijsje, maarja, nieuw model. Heb mijn 40D met 17-85 voor 888,- na cashback op kunnen halen bij de MM Maarja, voor de 50D in de cashback gaat komen
alleen de body
Als je dan kijkt naar de introductie prijzen van de andere modellen dan krijg je dit lijsjte:

50D ¤ 1,299
40D ¤ 1,299
30D ¤ 1,399
20D ¤ 1,599
10D ¤ 2,200

bron: dpreview
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:54 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Nette update, maar niet echt een reden om m'n 40D al te verkopen.
Weet iemand of er binnenkort nog een cashback actie oid te verwachten is?
Ik wil binnenkort namelijk een 580EX II aanschaffen...
er komt wel een cashback actie op de 40D van ¤75

http://www.canon.co.uk/eos40dcashback/

[ Bericht 13% gewijzigd door Kamermans op 26-08-2008 14:36:39 ]
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:41:24 #231
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61140847
ik las net dat de 40D NAAST de 50D verkocht zal blijven worden....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:46:37 #232
81996 Bond
License to kill
pi_61140981
Heb paar weken geleden een 40D gekocht, dus ga hier ook meelezen
(Eerst wilde ik voor de 450D gaan, maar na veel gelezen te hebben toch de 40D gekozen)
Geen commentaar
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:12:51 #233
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_61144787
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:41 schreef Shark.Bait het volgende:
ik las net dat de 40D NAAST de 50D verkocht zal blijven worden....
En de 30D gaat er dan uit ? Het is overigens vrij gebruikelijk dat er een (flinke) overlappingsperiode is voor zover ik me kan herinneren ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:54:33 #234
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61145812
de 50D is alles wat de 40D had moeten zijn (HDMI,920.000 pixel LCD met anti reflextie scherm, en nog betere ISO) ...

en dan nu de 5d nog .... (waar oh waar ...)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:04:36 #235
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61146034
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 18:12 schreef elcastel het volgende:

[..]

En de 30D gaat er dan uit ? Het is overigens vrij gebruikelijk dat er een (flinke) overlappingsperiode is voor zover ik me kan herinneren ...
die is er lang uit (zolang de voorraad strekt)
quote:
[b]Op dinsdag 26 augustus 2008 18:54
en dan nu de 5d nog .... (waar oh waar ...)
herfst dit jaar beloofde een Canon rep.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:21:02 #236
18921 freud
Who's John Galt?
pi_61146478
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 18:54 schreef ebeaydojraes het volgende:
de 50D is alles wat de 40D had moeten zijn (HDMI,920.000 pixel LCD met anti reflextie scherm, en nog betere ISO) ...

en dan nu de 5d nog .... (waar oh waar ...)
Ja, is in mijn ogen ook de grote stilte... Hele grote stilte, aangezien ik een FF wil aan het begin van 2009.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:23:50 #237
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61146545
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 19:21 schreef freud het volgende:

[..]

Ja, is in mijn ogen ook de grote stilte... Hele grote stilte, aangezien ik een FF wil aan het begin van 2009.
tsja.. tis dat ik een MacBookPro wil kopen, anders was alles in de verkoop gegaan en dan ging ik een D700 halen.

ik ga wel me G7 verkopen voor die LX3 .. damn wat een lekker cameratje...

owja en ik heb voor de gein ff geprobeert die Tokina 12-24 op me 1D te zetten ... lol .. over vignettering gesproken.. er blijft nog iets van 6 miljoen pixels zichtbaar over
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:28:18 #238
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61146656
quote:
According to Swedish forum Fotosidan, who attended a press conference this morning:
http://www.fotosidan.se/cldoc/21293.htm

"På rak fråga om Canon kommer komma till Photokina utan en uppföljare till EOS 5D så säger produktchefen Roel Lammers - "ingen kommentar", men marknadschefen Magnus Nilsson meddelar kryptiskt att ytterligare systemkamera kommer under hösten."
Translated:

"On a direct question if Canon will go to Photokina without a successor to EOS 5D, product manager Roel Lammers says - "no comment", but marketing manager Magnus Nilsson cryptically adds that another SLR will arrive this fall."
bron

En deze onafhankelijke melding:
quote:
Tijdens de persbijeenkomst vandaag in Amsterdam, liet Hans Smittenaar, Marketing Director van Canon Nederland een aantal indirecte opmerkingen vallen over een ‘langverwachte opvolger’. Volgens Smittenaar moeten we nog ‘even’ geduld hebben, maar de camera zou nog dit jaar aangekondigd worden. Wellicht is er een kans dat Canon het grote nieuws bewaard voor de Photokina-fotobeurs, welke eind september van start gaat. Al worden traditiegetrouw producten meestal al voor de beurs aangekondigd. Een ander populair moment voor productaankondigingen is de PMA-fotobeurs in Las Vegas, maar deze vind pas maart volgend jaar plaats.
bron
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:36:41 #239
18921 freud
Who's John Galt?
pi_61146883
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 19:23 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

tsja.. tis dat ik een MacBookPro wil kopen, anders was alles in de verkoop gegaan en dan ging ik een D700 halen.

ik ga wel me G7 verkopen voor die LX3 .. damn wat een lekker cameratje...

owja en ik heb voor de gein ff geprobeert die Tokina 12-24 op me 1D te zetten ... lol .. over vignettering gesproken.. er blijft nog iets van 6 miljoen pixels zichtbaar over
Haha, ja, zo'm MB pro hakt er ook wel in ja. En tja, die vignettering lijkt me wel ja
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:41:52 #240
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61147049
tsja. dat ie er komt dat weet ik ook ... maar dat ze hem niet nu aankondigen... ik bedoel, zoveel kan je niet meer veranderen aan je camera zo kort voor de introductie.. dus bang voor wat sony brengt hoeven ze ook niet te zijn ... tsja en dat ie pas in december leverbaar gaat worden... das met zoveel canon producten ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:02:13 #241
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61147662
nee, maar de prijs kunnen ze wel op het laatste moment bepalen. En omdat de sony in de20 MP heeft, en deze gast zegt dat de 5D replacement er 21 zal hebben kunnen ze de prijs omhoog of naar beneden bijstellen....

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=28481545
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:21:05 #242
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61148266
ach.. dan gooien ze er een maand later een rebate overheen en als die is afgelopen een definiteive prijsdaling... denk niet dat ze daar moeilijk over doen ...

hmzzz.. en als je de Nikon D90 naast de 50D legt... dan wint de 50D het momenteel.. ok 11 tegen 9 AF punten en video functie, maar beeldkwaliteit schijnt beter te moeten zijjn ...

als dat een voorbode is voor de sensor van de nieuwe 5D ... hmmm

[ Bericht 53% gewijzigd door ebeaydojraes op 26-08-2008 22:15:40 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:27:56 #243
71115 Rnej
I walk the line
pi_61154645
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 18:54 schreef ebeaydojraes het volgende:
de 50D is alles wat de 40D had moeten zijn (HDMI,920.000 pixel LCD met anti reflextie scherm, en nog betere ISO) ...

en dan nu de 5d nog .... (waar oh waar ...)
ben ik het niet helemaal mee eens, het gaat om wat er uit de camera komt, en qua ruis en beelkwaliteit van de foto's is de 40d onwijs veel bang for your buck... de 40d liet nikon ver achter zich met de gelijkwaardig presterende d300 die letterlijk 2 keer zoveel kost.....

hdmi kan me aan mn reet roesten, als ik mn fotos maar af kan drukken, alleen de betere iso prestatie is een pluspunt waar ik geld voor neer wil leggen..... dat en full frame...

dat laatste is natuurlijk subjectief, maar de DSLR cameramarkt wordt zelden gedomineerd door een camera die een extra aansluitingkje heeft of een mooier schermpje, t gaat vooral om de pure prestaties qua beeldkwaliteit en opties die het foto's schieten an sich gemakkelijker maken....
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:33:24 #244
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61154793
die HDMI aansluiting zat op de Nikon en had de canon ook moeten hebben. daarom zit hij er nu wel op.. en dat mooiere schermpje is wel degelijk van belang. Volgens mij heb je nog nooit op het scherm van een D300/D3/D700/A350/etc gekeken ... dat is echt een wereld van verschil met elk ander scherm. en beoordeling van je foto is in het digitale tijdperk wel erg belangrijk, zeker ook als je liveview wilt gebruiken (niet zeggen ddat ik dat zou willen, maar er zijn er genoeg die dat wel willen en dus liep de 40D achter).
en zoveel beter presteert die 40D qua ruis echt niet dan de 300D. Zit nog geen half procent verschil tussen. en de punten waar de d300 echt wel beter op scoort is handling, focus snelheid (WEL voor sport te gebruiken. de 40D niet en helaas de 50D dus ook niet), aantal focuspunten (does matter), robuustheid en zo kunnen we nog even doorgaan ... dus wel degelijk zijn geld waard.

owja en dat schermphe maakt het dus makkelijker om foto's te schieten .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61155211
De Canon EF-S 18-200 F:3.5-5.6 IS is nu ook officieel aangekondigd. Hij is al te vinden op de Amerikaanse site van Canon, op de Nederlandse site nog niet.

Prijs die ik tegen kwam lag ergens rond de 600-700 dollar meen ik (en dus ook in euro's), maar ik kan de link zo snel niet meer vinden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 27 augustus 2008 @ 08:13:59 #246
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61158554
dat wordt dus 519 ofzo in de winkel. beetje jammer nog steeds dat het geen USM motor heeft.
en de Nederlandse site loopt altijd achter omdat de vertaling eeuwen op zich laat wachten. Kijk daarom ook op Canon Europa.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2008 @ 08:15:22 #247
13368 NiGeLaToR
pi_61158563
40/50D focus te sloom voor sport? Das toch afhankelijk van de gebruikte lens of heb ik het nou mis? De betere L en/of USM lenzen focussen vrijwel 'direct', wat is daar mis mee?

Punt is dat de 40 en 50D als redelijke einzelganger tussen 'instap' en 'profi' in zit, als je net wat meer te besteden en wensen hebt dan bij een 400 of 450D en je wilt niet voor de enkele cijfers gaan, dan is de 40 en nu de 50D een mooie opstap. Van andere merken is er niet echt zoiets wat er tussenin zit... toch?

Overigens is voor mij de grip overtuigend geweest om een 40D te kopen, icm de cashback actie kostte deze dan ook 888,- netto incl 17-85 IS USM. Geen geld zeg ik

50D zal instappen rond de 1200~ 1300,-.. met kitlens?
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:46 schreef buitenbeentje het volgende:
De Canon EF-S 18-200 F:3.5-5.6 IS is nu ook officieel aangekondigd. Hij is al te vinden op de Amerikaanse site van Canon, op de Nederlandse site nog niet.

Prijs die ik tegen kwam lag ergens rond de 600-700 dollar meen ik (en dus ook in euro's), maar ik kan de link zo snel niet meer vinden.
Dpreview, 700USD, dus 700 euro
  woensdag 27 augustus 2008 @ 08:31:39 #248
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61158686
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
40/50D focus te sloom voor sport? Das toch afhankelijk van de gebruikte lens of heb ik het nou mis? De betere L en/of USM lenzen focussen vrijwel 'direct', wat is daar mis mee?

http://www.robgalbraith.c(...)7-8740-9068-9537#40d
quote:
Canon's current midrange camera doesn't suffer from the heat-related autofocus problems of early EOS-1D Mark III cameras, nor does it exhibit the same frontfocus shift pattern. In testing of slow and medium speed moving subjects, the focus error has been mostly frontfocus, but in real world photography of fast moving and erratic subjects, the camera backfocuses and frontfocuses about equally. When things really get hectic, it will at times appear to hunt for focus behind and in front of the subject for as many as four or five frames before producing a sharp photo (as was the case with the soccer picture above, and despite the fact the active AF point was firmly on the player at left throughout).

...

the EOS 40D is not a viable sports camera. A midrange digital SLR with a midrange price tag probably can't be expected to offer the same autofocus performance as the company's best. Even taking that into account, though, the 40D doesn't fare well. It's not that it can't do the job at the level of a more expensive camera, it's that it can't do the job really at all.

List price
(body only)
• US: $ 1,299
• EU: ¤ 1,299

zeg 1099 in de winkel ..

[ Bericht 27% gewijzigd door ebeaydojraes op 27-08-2008 08:38:41 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61158807
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:33 schreef ebeaydojraes het volgende: (WEL voor sport te gebruiken. de 40D niet en helaas de 50D dus ook niet), aantal focuspunten (does matter)
Grote onzin, ik schiet regelmatig sport met m'n 40D, meestal met de 70-200L f2.8 IS met focus op servo, 6bps haarscherp. Een 1D-whatever zal vast sneller zijn, maar de 40D is afgaande op de praktijk meer dan snel genoeg voor voetbal, autosport etc. dus de 50D zal dat ook zijn. Geen idee waar die Rob het over heeft, front/backfocus heb ik nog nooit last van gehad.

En dan nog; de fotograaf maakt de foto's, niet de camera.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 27 augustus 2008 @ 08:49:18 #250
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_61158904
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:41 schreef MaartenGrendel het volgende:
En dan nog; de fotograaf maakt de foto's, niet de camera.
spelbreker [/commercie]
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2008 @ 14:34:56 #251
13368 NiGeLaToR
pi_61166063
quote:
the EOS 40D is not a viable sports camera. A midrange digital SLR with a midrange price tag probably can't be expected to offer the same autofocus performance as the company's best. Even taking that into account, though, the 40D doesn't fare well. It's not that it can't do the job at the level of a more expensive camera, it's that it can't do the job really at all.
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:41 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Grote onzin, ik schiet regelmatig sport met m'n 40D, meestal met de 70-200L f2.8 IS met focus op servo, 6bps haarscherp. Een 1D-whatever zal vast sneller zijn, maar de 40D is afgaande op de praktijk meer dan snel genoeg voor voetbal, autosport etc. dus de 50D zal dat ook zijn. Geen idee waar die Rob het over heeft, front/backfocus heb ik nog nooit last van gehad.

En dan nog; de fotograaf maakt de foto's, niet de camera.
Wat een vreemd verhaal inderdaad. Ben geen mega-expert op dit vlak, maar vind juist de snelheid van de 40D met focussen en afdrukken hoog tov kleinere modellen.

1099,- voor 'n 50D is een logische prijs in de winkel, over 'n jaar (of twee?) de cashback maar weer afwachten
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2008 @ 20:16:32 #252
18921 freud
Who's John Galt?
pi_61174515
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
die HDMI aansluiting zat op de Nikon en had de canon ook moeten hebben. daarom zit hij er nu wel op.. en dat mooiere schermpje is wel degelijk van belang. Volgens mij heb je nog nooit op het scherm van een D300/D3/D700/A350/etc gekeken ... dat is echt een wereld van verschil met elk ander scherm. en beoordeling van je foto is in het digitale tijdperk wel erg belangrijk, zeker ook als je liveview wilt gebruiken (niet zeggen ddat ik dat zou willen, maar er zijn er genoeg die dat wel willen en dus liep de 40D achter).
en zoveel beter presteert die 40D qua ruis echt niet dan de 300D. Zit nog geen half procent verschil tussen. en de punten waar de d300 echt wel beter op scoort is handling, focus snelheid (WEL voor sport te gebruiken. de 40D niet en helaas de 50D dus ook niet), aantal focuspunten (does matter), robuustheid en zo kunnen we nog even doorgaan ... dus wel degelijk zijn geld waard.

owja en dat schermphe maakt het dus makkelijker om foto's te schieten .
@ruis van de 40D: trust me, verschil in de praktijk echt heel veel, en ik vind de praktijk ietsje belangrijker dan een statische test.
@sport met 40D: werkt prima, en focust goed mee, zelfs in erg lastige situaties met weinig licht zoals zwemwedstrijden... Kijk, de 1Dmk3 wint het hands down, maar hey, die is er voor gebouwd.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_61189639
Ja het focusssyteem van een 1D is natuurlijk wel wat anders dan die in een 30D/40D/50D. Nu heb ik nooit problemen gehad met mijn vorige camera's of die van vrienden, maar met een 1D pak je wel echt alles, daar kun je niet tegenop met 7 of 9 focuspuntjes natuurlijk.

Verder heeft een 1D nog wel wat meer voordeeltjes, maar check ook even de prijs.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_61192192
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:38 schreef elcastel het volgende:
Ja het focusssyteem van een 1D is natuurlijk wel wat anders dan die in een 30D/40D/50D. Nu heb ik nooit problemen gehad met mijn vorige camera's of die van vrienden, maar met een 1D pak je wel echt alles, daar kun je niet tegenop met 7 of 9 focuspuntjes natuurlijk.

Verder heeft een 1D nog wel wat meer voordeeltjes, maar check ook even de prijs.
Ben ik toch benieuwd, waar gebruiken jullie de focuspuntjes allemaal voor, ik pak meestal de middelste en doe het daar mee.. ?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:45:52 #255
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61199481
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:16 schreef freud het volgende:

[..]

@ruis van de 40D: trust me, verschil in de praktijk echt heel veel, en ik vind de praktijk ietsje belangrijker dan een statische test.

i don't think so dude. Heb beide uit den treure getest (net als 3 andere collega's)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61226268
Ik weet niet precies of dit de juiste thread is om het te vragen zo niet hoor ik het wel. Ik heb een Canon Powershot SD750 in Nederland is dat een Ixus 75. 7.1 mega pixels en ik heb foto's waarbij de zijkanten naar mijn idee waziger zijn dan de rest van de foto. Zoals goed te zien op onderstaande foto.


De linkerkant naast het reservewiel is waziger dan de rechterkant. Hoe kan dat? Ligt het gewoon aan de camera, heb ik een verkeerde instelling gebruikt, gefotografeerd met de auto functie en valt zoiets nog (eenvoudig) te verbeteren?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:54:50 #257
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_61227338
Mischien heb je een middelste scherpstel punt geselecteerd ?
happen naar de baas
pi_61227660
Die foto is genomen met de instelling center weighted average. Dat zal het dan wel zijn. Is zoiets naderhand nog te verbeteren of moet ik mijn vakantie opnieuw doen met een andere camera instelling .
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:15:54 #259
71115 Rnej
I walk the line
pi_61227828
allebei mis:

in het midden scherpstellen boeit niet, t gaat om de afstand vanaf de camera, als het linker en t rechterwiel binnen het scherpe veld vallen van je focus, moet de scherpte tzelfde zijn

center weighted average heeft met je lichtmeting te maken..

dat je lens bij de randen wat onscherper is dan in het midden is normaal, hoe hoger de kwaliteit, hoe minder last je hiervan hebt...
pi_61230048
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 19:15 schreef Rnej het volgende:
allebei mis:

in het midden scherpstellen boeit niet, t gaat om de afstand vanaf de camera, als het linker en t rechterwiel binnen het scherpe veld vallen van je focus, moet de scherpte tzelfde zijn

center weighted average heeft met je lichtmeting te maken..

dat je lens bij de randen wat onscherper is dan in het midden is normaal, hoe hoger de kwaliteit, hoe minder last je hiervan hebt...
Heldere uitleg .

Het focussen is sowieso lastig want dat kiest hij zelf door middel van groene rechthoeken. Ik kan zelf niet kiezen waarop ik wil focussen .
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:45:28 #261
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61235959
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
en zoveel beter presteert die 40D qua ruis echt niet dan de 300D. Zit nog geen half procent verschil tussen.
Om je betoog kracht bij te zetten een graph

tot ISO 400 ietsie beter, dan blijft de 40D omhoog gaan (noisier) en de D300 gaat weer omlaag (de reden dat ik van ISO 200 de 400 skip en meteen naar ISO 800 ga) en gaat dan weer omhoog.



En dat enorme LCDscherm dat is idd een beauty. Als die van de 50D hetzelfde typ is dan is dat 1 reden om ervoor te gaan


Maar ik ben benieuwd naar reviews van de 50D. Ik zag net een moie ISO 1600 pic, die zag er goed uit, alleen was die was onscherp terwijl ie genomen was met een ragscherpe 600mm--waarmee volgens een canonian bewijs was dat de 50D niet geschikt is voor sports. (Maar iemand die een 600mm kan kopen zal toch wel ook een 1Dmk3 hebben? )
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:27:01 #262
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_61236917
hoeft niet perse, ik heb ooit eens een dame ontmoet die op haar canon 300D een 400 L IS 2.8 had zitten. Zag er zeer gek uit, dat wel.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 07:43:40 #263
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61239757
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:27 schreef Marc H het volgende:
hoeft niet perse, ik heb ooit eens een dame ontmoet die op haar canon 300D een 400 L IS 2.8 had zitten. Zag er zeer gek uit, dat wel.
ach. zelfs een 135 2.0 ziet er raar uit op een 350d ... ik heb zelfs ooit mijn 20D op de 1200mm geschroeft op de Kina. Das pas raar (maar zelfs een 1D ziet er dan raar uit)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 4 september 2008 @ 09:20:57 #264
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61368483
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 4 september 2008 @ 18:44:38 #265
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61381493
ach,. laten we eerst 12 september eens afwachten

(o.a. nieuwe 5d, SX1s en G10)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:08:37 #266
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61403222
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:35:52 #267
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61404083
nou. in ieder geval geen pop-up flash dus net als de 5
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:05:39 #268
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61404931
och, met een beetje superlijm kan je dat euvel op elke cam verhelpen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_61413017
interessant, of een foutje van K'nijn?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_61413204
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 20:57 schreef Vliegvrager het volgende:
interessant, of een foutje van K'nijn?
Hij komt er wel aan, hier en hier staan bij voorbeeld reviews, en hij staat ook al op de site van Canon USA. Dat is de huidige, die bij K'nijn is de MK II.

Op dpreview wordt er ook al over gespeculeerd, omdat de lens bij B&H (what's in a name ) de lens ook al een aantal dagen niet meer op voorraad is.

[ Bericht 8% gewijzigd door buitenbeentje op 05-09-2008 21:15:58 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zaterdag 6 september 2008 @ 02:41:17 #271
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61420202
opzich goed, maar ik zie liever iets van een 14-24 ala Nikon ... maar da zal voorlopig wel niet gezien de 16-35...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zaterdag 6 september 2008 @ 09:48:07 #272
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61421490
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 02:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
opzich goed, maar ik zie liever iets van een 14-24 ala Nikon ... maar da zal voorlopig wel niet gezien de 16-35...
de komst van de 18-200 van Canon laat imo toch zien dat R&D 2 jaar in beslag neemt. dus over 1 jaar zou er eventueel een 14-24 van Canon kunnen komen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zaterdag 6 september 2008 @ 18:33:31 #273
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61431478
grrrrr. ik ga me 1D weer terug sturen. Hij stelt voor geen meter scherp ... zelfs iso 100 levert met een 135mm en 500s nog geen scherp plaatje op.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61434239
Had jij nou een 1DII of 1DIII e ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:53:14 #275
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61435075
IIn
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:05:59 #276
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61435383
weer? het is dus al eerder voorgekomen?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zaterdag 6 september 2008 @ 22:14:27 #277
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61436989
nee, maar as you might now, ik heb hem net twee weken terug en heb hem nu pas kunnen testen ... maar zit er nu over na te denken om het maar eens NIET via ETBASS te doen ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61450766
Waarom niet?
  zondag 7 september 2008 @ 18:51:55 #279
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61454156
slecht. lange wachttijden etc. behalve als je een CPS pas hebt natuurlijk. Nee je kan beter naar Rofa gaan...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 8 september 2008 @ 01:06:08 #280
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_61465226
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
slecht. lange wachttijden etc. behalve als je een CPS pas hebt natuurlijk. Nee je kan beter naar Rofa gaan...
Absoluut, daar is mijn camera ook ooit heen geweest, extra service (dingen die ze meenemen omdat hij toch open ligt), snel en zeer goeie prijs. Bovendien zijn het nog vriendelijke mensen ook, je brengt je camera er graag heen (ja liever niet dus !).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 8 september 2008 @ 09:57:04 #281
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61468053
Rofa is idd een top bedrijf. Heb er mijn Nikon D100 laten ombouwen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 8 september 2008 @ 17:19:11 #282
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61477120
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 8 september 2008 @ 19:05:54 #283
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61479942
zegt nog weinig ... nog 3 dagen
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf dinsdag 9 september 2008 @ 15:21:34 #284
13368 NiGeLaToR
pi_61500160
Goed, hier iemand die serious advies nodig heeft
Er is wat budget losgekomen en ik wil dat steken in camera-spul.

Wat wil je doen?

Binnen betere foto's maken, bijvoorbeeld; verjaardag met in-huis-disco, fotografie tijdens een concert, maar ook bijvoorbeeld tijdens een trouwerij (binnen & buiten).

Wat dacht je er zelf van?


  • Een (semi) groothoek, iets als een wat hier staat?
  • En of de nifthy fifthy 50mm Canon lens (maar de 24 of 28mm leek me een beter bereik!!).
  • Plus een fijne flitser, 580 EX MarkII, tot 14mm.

    Wat heb je al?


  • Canon 40D
  • 70-300 IS USM
  • 17-85 IS USM

    Graag uw advies
    Als ik hier uit ben, dan komt de volgende vraag
  •   dinsdag 9 september 2008 @ 15:23:59 #285
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_61500245
    koop een lens die lichtsterk is, in plaats van plastic met IS .... daar heb je veeeel meer aan als je onderwerp beweegt (bij concerten)

    de 85 mm 1.8 is ge-wel-dig om mee aan concertfotografie en portretfotografie te doen..... en een stuk beter dan de 50mm 1.8

    die flitser doe je mensen bij een concert geen plezier mee, maar maak je binnen wel prima foto's mee.

    en bruiloftsfoto's zitten een beetje tussenin, kan je goed met een flitser omgaan is dat prima, maar een lichtsterke lens is dan ook gewoon heel handig....
      FOK!fotograaf dinsdag 9 september 2008 @ 15:37:57 #286
    13368 NiGeLaToR
    pi_61500624
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 15:23 schreef Rnej het volgende:
    koop een lens die lichtsterk is, in plaats van plastic met IS .... daar heb je veeeel meer aan als je onderwerp beweegt (bij concerten)

    de 85 mm 1.8 is ge-wel-dig om mee aan concertfotografie en portretfotografie te doen..... en een stuk beter dan de 50mm 1.8

    die flitser doe je mensen bij een concert geen plezier mee, maar maak je binnen wel prima foto's mee.

    en bruiloftsfoto's zitten een beetje tussenin, kan je goed met een flitser omgaan is dat prima, maar een lichtsterke lens is dan ook gewoon heel handig....
    Wat me opvalt bij de laatste zooi bruiloften is dat alle profi fotografen met een groothoek schoten, evt. geholpen met een invulflitsje bij tegenlicht. Wat is daar dan handig in? Kan me voorstellen als de mensen dichter op elkaar staan je groothoek gebruikt om iedereen tot aan de voetjes erop te krijgen. Lichtsterk is ook handig, aangezien er bijvoorbeeld op 't feest gedanst gaat worden

    De 85mm 1.8, waarom die beter, door het grotere bereik?

    Plastic met IS heeft ook zo z'n nut: Laatst bijvoorbeeld lekker zitten zoomen vanaf een zeilboot
      dinsdag 9 september 2008 @ 15:50:39 #287
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_61500933
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 15:23 schreef Rnej het volgende:
    de 85 mm 1.8 is ge-wel-dig
    Heb ik
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
      dinsdag 9 september 2008 @ 15:51:57 #288
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_61500958
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 15:37 schreef NiGeLaToR het volgende:

    [..]

    Wat me opvalt bij de laatste zooi bruiloften is dat alle profi fotografen met een groothoek schoten, evt. geholpen met een invulflitsje bij tegenlicht. Wat is daar dan handig in? Kan me voorstellen als de mensen dichter op elkaar staan je groothoek gebruikt om iedereen tot aan de voetjes erop te krijgen. Lichtsterk is ook handig, aangezien er bijvoorbeeld op 't feest gedanst gaat worden

    De 85mm 1.8, waarom die beter, door het grotere bereik?

    Plastic met IS heeft ook zo z'n nut: Laatst bijvoorbeeld lekker zitten zoomen vanaf een zeilboot
    IS heeft z'n nut, maar zodra je onderwerp beweegt ben je beter af met een lichtsterke lens die kortere sluitertijden haalt

    enne, bijna alle bruiloften die ik meegemaakt heb worden geflitst.... waarom weet ik niet, ik heb zelf ook een flits met een dikke diffusor erop om hier en daar in te vullen, maar ik zou eerder mn geld in lichtsterk glas stoppen dat mooiere foto's produceert dan alles inflitsen en met plastic blijven werken....

    maargoed, dat is mn mening.... daar hoef je t niet mee eens te zijn

    en die 85 1.8 zit beter in elkaar dan de 50, focus is sneller, foto's zijn scherper.... en nja, wel wat meer tele, maar voor concerten is dat juist fijn

    je kan ook voor iets meer geld dan die 85 voor de 50 1.4 gaan... dan heb je ook iets in handen dat erg lekker fotografeert en heb je je ideale portretbereik op je 40d te pakken (50x1,6 )
      dinsdag 9 september 2008 @ 15:52:37 #289
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_61500980
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 01:06 schreef elcastel het volgende:

    [..]

    Absoluut, daar is mijn camera ook ooit heen geweest, extra service (dingen die ze meenemen omdat hij toch open ligt), snel en zeer goeie prijs. Bovendien zijn het nog vriendelijke mensen ook, je brengt je camera er graag heen (ja liever niet dus !).
    Rofa zijn fijne meneren. Zelfde gedaan met een Canon Videocamera. Canon Roosendaal zelf wilde het voor minimaal 200 euro doen, Rofa deed het voor 65 . Rofa heeft de vakantievideo gered, sindsdien kunnen ze niets meer fout doen
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
      dinsdag 9 september 2008 @ 15:59:49 #290
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_61501158
    Op aanraden van Toeps heb ik een Canon gekocht, dus ik plaats maar even een TvP.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_61501381
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 15:37 schreef NiGeLaToR het volgende:

    [..]

    Wat me opvalt bij de laatste zooi bruiloften is dat alle profi fotografen met een groothoek schoten, evt. geholpen met een invulflitsje bij tegenlicht. Wat is daar dan handig in? Kan me voorstellen als de mensen dichter op elkaar staan je groothoek gebruikt om iedereen tot aan de voetjes erop te krijgen. Lichtsterk is ook handig, aangezien er bijvoorbeeld op 't feest gedanst gaat worden
    Ik heb nog wel een leuke lichtsterke groothoek voor je in de aanbieding:

    Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel III
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      FOK!fotograaf dinsdag 9 september 2008 @ 16:15:37 #292
    13368 NiGeLaToR
    pi_61501600
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 16:07 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    Ik heb nog wel een leuke lichtsterke groothoek voor je in de aanbieding:

    Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel III
    Dank je ik zal er naar kijken.

    Dan de volgende vraag, wat is een waardig vervanger van de 17-85 IS USM?
    Voordelen: Bereik, snelheid, bouw, IS
    Nadelen: Lichtarm, vervorming op uitersten is viez.

    Overwegen om 'groothoek' 'middenbereik (vast focus evt.)' en 'zoom' in losse lensjes onder te brengen?


    50mm 1.4 klinkt goed, zeker mooi portret bereik en lichtsterk.
    Groothoek zijn niet veel fans van, of wel?
    pi_61505858
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 16:15 schreef NiGeLaToR het volgende:

    [..]

    Dank je ik zal er naar kijken.

    Dan de volgende vraag, wat is een waardig vervanger van de 17-85 IS USM?
    Voordelen: Bereik, snelheid, bouw, IS
    Nadelen: Lichtarm, vervorming op uitersten is viez.

    Overwegen om 'groothoek' 'middenbereik (vast focus evt.)' en 'zoom' in losse lensjes onder te brengen?
    Dat hangt ervan af wat je wilt. Je hebt een uitruil tussen prijs, flexibiliteit en optische kwaliteit. Primes (vaste brandpunten) bieden veel kwaliteit voor weinig geld, maar nul flexibiliteit. Wil je flexibel én goed, dan kost dat een bom duiten. Een veel gekozen combi in de range die je hier noemt is de 17-40 f/4 L, de 50/1.4 en de 85/1.8. Dan heb je flexibiliteit waar je er wat aan hebt (groothoek tot normaal) en lichtsterkte waar dat belangrijk is (portret en tele). Natuurlijk moet je dan vaker wisselen dan nu en de totaalprijs van die 3 is -hoewel alleszins redelijk- flink boven die van de 17-85, maar dan heb je ook wel een mooi setje. Het gat tussen de 50 en de 85 kan soms net te groot zijn, maar ook dat verschilt per persoon. Eventueel zou je dat gat (later) op kunnen vullen met de EF-S 60/2.8, heb je gelijk een macro-lens. Zoek je meer lichtsterkte in de groothoekrange, dan kom je op de zeker niet slechte Tamron 17-50/2.8, de nog iets betere Tokina 16-50/2.8 of de veel duurdere (en nog betere) Canon 16-35/2.8L (let op de je versie II neemt), of op primes. Canon primes zijn erg goed (op de 20/2.8 na), die van Sigma zijn alleszins redelijk en een flink stuk goedkoper.

    Maar goed, eigenlijk is dit meer iets voor het lenzentopicje
    quote:
    50mm 1.4 klinkt goed, zeker mooi portret bereik en lichtsterk.
    Groothoek zijn niet veel fans van, of wel?
    Ik verkoop mn 20mm omdat ik de Tokina 11-16/2.8 wil gaan kopen
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      FOK!fotograaf dinsdag 9 september 2008 @ 22:13:27 #294
    13368 NiGeLaToR
    pi_61511242
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 19:04 schreef Vliegvrager het volgende:


    Maar goed, eigenlijk is dit meer iets voor het lenzentopicje

    Ik ben het lenzen topic kwijt, vandaar dat ik hier aan het debatteren ben
    Super adviezen, ben er meteen mee aan de slag gegaan!

    De opties op een rij:

    canon 17-40 f/4 L 588,-
    canon 50 1.4 288,-
    canon 85 1.8 295,-
    tamron 17-50 2.8 315,-
    Tokina 16-50/2.8 492,-
    Canon 16-35/2.8L 1245,-

    Als standaardglas voor op de camera ziet de Tokina 16-50 er super uit. Het ontbrekende stuk naar 85mm kan ik nog opvullen met een prime, of gewoon met de 70-300 IS USM die ik al heb. De ontbrekende 25mm doen we met de voeten-zoom wel oplossen En/of evt. aanvullen met de twee genoemde primes, totaal komt dan op ruim 1000,-.

    De lichtsterkte trekt me behoorlijk moet ik zeggen, IS zal zeker op dat bereik weinig boeiends brengen - wellicht dat het daarom op niet al te veel lenzen zit.
    pi_61525879
    Hmm, nu ik een poosje aan het lezen ben geslagen komt de Tokina 16-50 niet zo best uit tests. Op de build quality na komt de Tamron 17-50 regelmatig beter uit de test, of zie ik wat over het hoofd?

    Argh, dit is zo lastig, van te voren uitvinden wat beter zou moeten zijn.
      woensdag 10 september 2008 @ 21:51:05 #296
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_61536338
    tokina is alleen niet snel, maar qua scherpte is het top.
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
    pi_61536701
    hey, is er nou meer zichtbaar van de '5D mk II' op http://www.canon.com/moon/en/index.html
    je kan je canon en EOS lezen. kon volgens mij eerst niet, of verbeeld ik me gewoon van alles.

    en op canon rumors staat:
    quote:
    I've been told that Canon has a new "miracle sensor" coming that has the ability to sense the proper ISO needed for several "zones" within a photo at once. IE, the bright sky will get ISO 50, while the shaded area under the brim of a person's hat may get ISO 400....all automatically to allow the entire image to be correctly exposed. Something similar to in-camera, one-frame only HDR results.

    This tip was free...so take it for what you paid for it!"
    pi_61537138
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 21:59 schreef Kamermans het volgende:
    hey, is er nou meer zichtbaar van de '5D mk II' op http://www.canon.com/moon/en/index.html
    je kan je canon en EOS lezen. kon volgens mij eerst niet, of verbeeld ik me gewoon van alles.

    en op canon rumors staat:
    [..]
    Gewoon wachten tot morgen, dan wordt bekend wat Canon wil dat er bekend wordt.
    Work mode_ [ ] on
    __________ [x] off
    relax mode_ [x] on
    __________ [ ] off
      woensdag 10 september 2008 @ 23:03:23 #299
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_61539196
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 22:09 schreef buitenbeentje het volgende:

    [..]

    Gewoon wachten tot morgen, dan wordt bekend wat Canon wil dat er bekend wordt.
    op 9/11 ... humor ..

    p.s. hmm. ligt het aan mij of is de camera al meer zichtbaar dan paar dagen geleden?
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
      donderdag 11 september 2008 @ 12:17:33 #300
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_61547418
    ligt aan jou
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      donderdag 11 september 2008 @ 12:21:18 #301
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_61547509
    Hier gaat een slotje op.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')