abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57123307
Welkom in het centrale Canon topic

Huidige line-up:

Powershot S5 IS

Powershot A560

Ixus 950 IS

G7

EOS 400D

EOS 40D

EOS 5D

EOS 1D mark III

EOS 1Ds mark III

Nieuws:

17-07-2007:

Canon bouwt CMOS fabriek - Canon gaat CMOS chips maken voor hun nieuwe compact camera's voor verdere onafhankelijkheid, ten opzichte van andere fabriekanten. Canon gebruikte voorheen CCD chips van Sony. Nieuwe fabriek zal klaar zijn halfweg 2008. Dan zal Canon ook OLED schermen in hun camera's gaan plaatsen.

02-08-2007:

Nieuwe Canon HDD HD video camera. Canon gaat eindelijk de markt op komen met een HardDisk camera. De camera zal dezelfde CMOS chip hebben als de HV20 (momenteel de beste HighDefenition camera op de consumenten markt). Hij zal dus ook 24P kunnen filmen, maar is helaas nog steeds anamorph 1440x1080 (dit in tegenstelling tot de nieuwe Panasonic lijn die wel 1920x1080 zijn, maar helaas weer hun 5.1 surround microfoons kwijt zijn en niet progressive kunnen opnemen).

04-08-2006
:

de nieuwe 40D al weer uitgelekt?. Met plaatjes van de viewfinder (ISO, sRAW)

20 Augustus:

embargo datum nieuwe Canon camera's.
Verwacht: Canon G9; Canon EOS 40D, Canon A650 IS, Ixus 80, Ixus 85, Ixus 1000Ti (12mp?)

Vorige delen:

[Centraal] Canon DSLR
Canon (D)SLR *2*
Canon (D)SLR deel 3
Canon (D)SLR Deeltje 4
[Centraal] Canon-topic - Deel 5
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_57123443
Ik ben op zoek naar een nieuw objectief. Nu maak ik veel party en uitgaans foto's dus moet ik een lichtsterke lens hebben.

Nu zag ik deze: Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro Canon

Maar wat houdt dat macro precies in? Betekent dat je het alleen voor macro kan gebruiken ofzo?

En kan ik beter iets anders nemen?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 maart 2008 @ 12:12:02 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_57123801
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:56 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuw objectief. Nu maak ik veel party en uitgaans foto's dus moet ik een lichtsterke lens hebben.

Nu zag ik deze: Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro Canon

Maar wat houdt dat macro precies in? Betekent dat je het alleen voor macro kan gebruiken ofzo?

En kan ik beter iets anders nemen?
Die 'macro' houdt in dat de lens een aparte stand heeft waarin hij bijzonder dichtbij kan scherpstellen. De lens is verder gewoon overal voor bruikbaar.
Die macro-toevoeging is wat misleidend. Strikt naar de letter van de ongeschreven wet is het namelijk geen macro wat geboden wordt(want het is niet 1:1 en dat telt bij numeriek gedreven fotografen vaak nogal zwaar). De geboden maatstaf is meestal iets van 1:4 en daarmee kun je de bloemetjesoorlog met gemak winnen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_57124301
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:12 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Die 'macro' houdt in dat de lens een aparte stand heeft waarin hij bijzonder dichtbij kan scherpstellen. De lens is verder gewoon overal voor bruikbaar.
Die macro-toevoeging is wat misleidend. Strikt naar de letter van de ongeschreven wet is het namelijk geen macro wat geboden wordt(want het is niet 1:1 en dat telt bij numeriek gedreven fotografen vaak nogal zwaar). De geboden maatstaf is meestal iets van 1:4 en daarmee kun je de bloemetjesoorlog met gemak winnen.
die "macro" lenzen zijn een stuk goedkoper. Betekent dat er een stuk minder mooie plaatjes uit (kunnen) komen als een zelfde lens zonder de "macro" toevoeging?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 maart 2008 @ 13:16:43 #5
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_57125099
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:35 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

die "macro" lenzen zijn een stuk goedkoper. Betekent dat er een stuk minder mooie plaatjes uit (kunnen) komen als een zelfde lens zonder de "macro" toevoeging?
't Is mij nog nooit opgevallen. Die macrostand is overigens geen vervanger voor een dedicated macrolens. Het streven van de fabrikant is eerder geweest om één stuk glas te maken dat alles kan. Aan de macrokant worden dan nogal wat compromissen gesloten die zich uiten in een wat mindere randscherpte en meer vertekening dan je zou willen. Voor een bloemetje op zijn tijd ga je dat echter niet merken, probeer er echter niet een goeie reproductie mee te maken maar wie doet dat nog tegenwoordig
pi_57127059
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:35 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Welke lenzen ben je nu aan het vergelijken?

Naar mijn weten is de 17-70mm een vrij goede lens, de macrostand levert een 1:2 vergroting op wat heel bruikbaar is, zoals Ouwesok al zegt.
Ik zou ook eens kijken naar bijvoorbeeld de 18-50mm 2.8 van Sigma, die is wellicht ook zeer bruikbaar voor feesten (en ook nog eens over het hele bereik 2.8). Of natuurlijk een andere lens in die range.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57209444
Ik heb een probleempje, ik was vandaag foto's maken in een sportzaal met TL licht enzo. En ik had het diafragma op 3,5 en iso op 400 en alsnog moet ik met lange sluitertijden foto's maken. Op ISO 800 en iets snellere sluitertijd, en diafragma op 5,6 ging het wel, maar die instellingen wil ik niet. Ik wil bijvoorbeeld kleiner diafragma en uiteraard snellere sluitertijd, en lagere ISO waarde. Is er iets wat ik over het hoofd zie? Ik kan wel steeds met flits gaan werken natuurlijk, maar dat is ook niet alles. (ik heb een externe flits)
  FOK!fotograaf vrijdag 7 maart 2008 @ 06:01:44 #8
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57214227
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:50 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb een probleempje, ik was vandaag foto's maken in een sportzaal met TL licht enzo. En ik had het diafragma op 3,5 en iso op 400 en alsnog moet ik met lange sluitertijden foto's maken. Op ISO 800 en iets snellere sluitertijd, en diafragma op 5,6 ging het wel, maar die instellingen wil ik niet. Ik wil bijvoorbeeld kleiner diafragma en uiteraard snellere sluitertijd, en lagere ISO waarde. Is er iets wat ik over het hoofd zie? Ik kan wel steeds met flits gaan werken natuurlijk, maar dat is ook niet alles. (ik heb een externe flits)
Dat is gewoon iets waar je altijd tegen aan zult lopen...
In zo'nzaal is relatief weinig licht.

Om dus toch een goed belichtte foto te hebben en wat snellere sluitertijden zou je toch echt of je ISO omhoog moeten gooien. Of een lichtsterkere lens nemen zodat je diafragma nog meer open kan op bijv 2,8 of 1,8.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_57218788
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:01 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dat is gewoon iets waar je altijd tegen aan zult lopen...
In zo'nzaal is relatief weinig licht.

Om dus toch een goed belichtte foto te hebben en wat snellere sluitertijden zou je toch echt of je ISO omhoog moeten gooien. Of een lichtsterkere lens nemen zodat je diafragma nog meer open kan op bijv 2,8 of 1,8.
Ja, maar dat is dus wat ik niet wilde hebben, omdat ik niet maar een klein gedeelte scherp wilde hebben. Maar ik dacht dat er wel genoeg licht was (was in een sportzaal en al het tl licht stond aan en dat was niet weinig ofzo)
pi_57220531
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:10 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus wat ik niet wilde hebben, omdat ik niet maar een klein gedeelte scherp wilde hebben. Maar ik dacht dat er wel genoeg licht was (was in een sportzaal en al het tl licht stond aan en dat was niet weinig ofzo)
Als je per se alles scherp wilt hebben in een donkere ruimte als een sportzaal (want het menselijk oog heeft veel minder licht nodig dan een camera!) dan zul je of een groot diafragma moeten gebruiken, of een hoge isowaarde, of moeten flitsen, of een statief + langere sluitertijd moeten gebruiken.
Het lijkt voor jou misschien licht in zo'n zaal, maar dat is het niet.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57222786
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:38 schreef Elefes het volgende:

[..]

Als je per se alles scherp wilt hebben in een donkere ruimte als een sportzaal (want het menselijk oog heeft veel minder licht nodig dan een camera!) dan zul je of een groot diafragma moeten gebruiken, of een hoge isowaarde, of moeten flitsen, of een statief + langere sluitertijd moeten gebruiken.
Het lijkt voor jou misschien licht in zo'n zaal, maar dat is het niet.
Dan zal het daar wel aan liggen dat het dus niet licht genoeg is ofzo. De reden dat ik eigenlijk niet met flitser wil werken is omdat ik daar nog niet zo goed in ben. Moet ik nog het 1 en ander over leren.
pi_57229334
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:37 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Dan zal het daar wel aan liggen dat het dus niet licht genoeg is ofzo. De reden dat ik eigenlijk niet met flitser wil werken is omdat ik daar nog niet zo goed in ben. Moet ik nog het 1 en ander over leren.
Vergeet niet dat je met een flitser maar een beperkte afstand kan belichten hé. Als je aan tien meter geraakt denk ik dat je je al gelukkig mag prijzen. Meestal zit je verder van het sportgebeuren af .
pi_57234158
Wat mij trouwens opviel bij mijn 400D is dat de gegevens in de zoeker heel onscherp zijn als ik de camera tegen mijn gezicht hou. Ik weet dat er een dioptrie-regeling (?) is, maar normaal zie ik relatief scherp (zeker ivm de zoeker) dus dacht ik dat ik dat niet nodig heb. Beetje vreemd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 8 maart 2008 @ 00:09:36 #14
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_57234798
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:44 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat mij trouwens opviel bij mijn 400D is dat de gegevens in de zoeker heel onscherp zijn als ik de camera tegen mijn gezicht hou. Ik weet dat er een dioptrie-regeling (?) is, maar normaal zie ik relatief scherp (zeker ivm de zoeker) dus dacht ik dat ik dat niet nodig heb. Beetje vreemd.
Kwestie van aan dat correctiewieltje bij je zoeker draaien tot je alle info wél scherp ziet.
pi_57247336
Ik weet dat dat daarvoor dient. Het vreemde is dat ik 't vandaag wel scherp kon zien... Denk dat 't door vermoeidheid ofzo kwam .
pi_57249117
Dat is handig voor als je bril draagt, maar zonder bril wil fotograferen!

Canon
pi_57328608
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:26 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Vergeet niet dat je met een flitser maar een beperkte afstand kan belichten hé. Als je aan tien meter geraakt denk ik dat je je al gelukkig mag prijzen. Meestal zit je verder van het sportgebeuren af .
Inderdaad, sportzalen zijn vaak ruk qua available light. In de VS hebben ze bij grote ijshockey of basketbal -wedstrijden meestal het hele plafond volhangen met wireless flitssystemen om de boel een beetje mooi op de plaat te krijgen. Ik heb ook weleens een basketbalwedstrijd gefotografeerd, maar daarbij had ik het geluk dat het een klein zaaltje was waarbij ik ook nog eens dicht bij het veld kon komen zodat direct inflitsen geen probleem was. (behalve voor de spelers dan misschien )
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_57332768
Wireless flitsen? Nog nooit van gehoord , sterke spots oké, maar 't lijkt mij dat zo'n flitsers toch veel te laat zouden komen? Allé, 't bestaat duidelijk, klinkt gewoon vreemd .
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 19:04:03 #19
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57332851
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:00 schreef tony_clifton- het volgende:
Wireless flitsen? Nog nooit van gehoord , sterke spots oké, maar 't lijkt mij dat zo'n flitsers toch veel te laat zouden komen? Allé, 't bestaat duidelijk, klinkt gewoon vreemd .
Wireless flitsen is tegenwoordig aan de orde van de dag, en de sluiter mist dat licht echt niet. Is goed afgestemd op elkaar.

In die toepassing als omschreven kende ik het niet. Maar dat kan zonder twijfel wel denk ik! Wellicht alleen irritant voor de spelers...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_57347566
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:00 schreef tony_clifton- het volgende:
Het wordt tegenwoordig heel veel gebruikt. Zelfs mijn opzet flitser heeft die functie.
pi_57363593
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:04 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Wireless flitsen is tegenwoordig aan de orde van de dag, en de sluiter mist dat licht echt niet. Is goed afgestemd op elkaar.

In die toepassing als omschreven kende ik het niet. Maar dat kan zonder twijfel wel denk ik! Wellicht alleen irritant voor de spelers...
Draadloos flitsen (en fotograferen) bij sport wordt vooral in de VS toegepast, in Europa krijgen de indoor sports niet zo'n grote media-coverage dat de gemiddelde beroepsfotograaf daarin wil investeren denk ik. Hier is nog een leuk artikel ter illustratie. Flitsen van bovenaf is trouwens minder storend dan direct flitsen voor de sporters!
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  FOK!fotograaf vrijdag 14 maart 2008 @ 11:31:41 #22
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57370846
Zo. Beslissing is genomen, mijn Peleng gaat de deur uit. Krengen zijn redelijk zeldzaam geworden zag ik! Zelfs met importeren uit het buitenland betaal je richting de 300 euro .

Erg toffe vertekening, maar gebruik hem zelden, en als ik wil fishen, dan heb ik ook een sigma... Koop er liever een lappie van .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_57373094
Heb hier een Canon 400D. Als ik de belichtingsinstelling gelocked heb, schuif ik de cokin filter erin. Maar al na 10 seconden ofzo schakelt de display van m'n 400D zichzelf uit, waarna ik de belichtinginstellingen kwijt ben. Is er geen methode om dit wat langer te laten duren, ipv steeds half op het ontspanknopje te indrukken.
pi_57373319
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:07 schreef ThinAir het volgende:
Heb hier een Canon 400D. Als ik de belichtingsinstelling gelocked heb, schuif ik de cokin filter erin. Maar al na 10 seconden ofzo schakelt de display van m'n 400D zichzelf uit, waarna ik de belichtinginstellingen kwijt ben. Is er geen methode om dit wat langer te laten duren, ipv steeds half op het ontspanknopje te indrukken.
Op M schieten. En belichten op de voorgrond want je wil je Cokin-filter juist je lucht wat minder fel maken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57373854
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:17 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Op M schieten. En belichten op de voorgrond want je wil je Cokin-filter juist je lucht wat minder fel maken
Op M-stand werkt de lockfunctie voor belichting vreemd genoeg niet. Het staat ook in de handleiding.

En ik moet dus m'n camera eerst richten op lichte vlakken, voordat ik 'm ga positioneren om een filter in te stoppen
  FOK!fotograaf vrijdag 14 maart 2008 @ 13:40:58 #26
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57373877
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:39 schreef ThinAir het volgende:

[..]

Op M-stand werkt de lockfunctie voor belichting vreemd genoeg niet. Het staat ook in de handleiding.

En ik moet dus m'n camera eerst richten op lichte vlakken, voordat ik 'm ga positioneren om een filter in te stoppen
Belichtingsmeter werkt wel in M, maar niet automatisch naar je instellingen. Je kan op M zien of het goed belicht is, en dan doe je je filter ervoor en druk je af.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_57374362
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:39 schreef ThinAir het volgende:

[..]

In plaats van gebruik te maken van de lockfunctie stel je gewoon je belichting in. Dat is ff oefenen, maar dat gaat vrij snel gemakkelijker. En je moet zorgen dat je voorgrond goed belicht is dus richt je de cam op de voorgrond om zo te kijken wat de belichting meot zijn. Vervolgens schuif je je filter erop en maak ej de foto
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57374846
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:04 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

In plaats van gebruik te maken van de lockfunctie stel je gewoon je belichting in. Dat is ff oefenen, maar dat gaat vrij snel gemakkelijker. En je moet zorgen dat je voorgrond goed belicht is dus richt je de cam op de voorgrond om zo te kijken wat de belichting meot zijn. Vervolgens schuif je je filter erop en maak ej de foto
Bedankt voor je reply, maar wat is dan het nut van de belichtingsmeter? Doordat je je filter eroverheen schuift, stelt de belichtingsmeter zich anders in, toch?
pi_57376725
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:20 schreef ThinAir het volgende:

[..]

Bedankt voor je reply, maar wat is dan het nut van de belichtingsmeter? Doordat je je filter eroverheen schuift, stelt de belichtingsmeter zich anders in, toch?
Als je belicht op de voorgrond (dus het donkere stuk) zal de sluitertijd automatisch langer worden. Dat betekent dus dat je lucht lichter zal worden danwel uitgebetener. Door dat graduele Cokin-filter compenseer je dat weer En daarom moet je dus overschakelen op de M-stand waar je alles zelf in kan stellen. Wat je kan doen is eerst bijv. in de A-stand je belichting meten en dat zelf instellen in de M-stand.
pi_57377149
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:43 schreef PdeHoog het volgende:
Wat je kan doen is eerst bijv. in de A-stand je belichting meten en dat zelf instellen in de M-stand.
Begrijp ik hieruit dat ik in M-stand m'n belichting niet kan meten
pi_57377479
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:05 schreef ThinAir het volgende:

[..]

Begrijp ik hieruit dat ik in M-stand m'n belichting niet kan meten
Leg ik het nou zo verkeerd uit Maar je begrijpt het niet goed. Je kan in de M-stand gewoon je belichting meten want je belichtingsmeter doet het gewoon. Als je alleen eerst even in A kijkt wat het moet zijn, kun je dat makkelijker in een keer instellen daar. Snap je?
pi_57431236
De belichting instellen in de M-stand zonder filter en dan met dezelfde instellingen afdrukken met het filter ervoor...lijkt mij het makkelijkst.
pi_57439238
Of gewoon even instellen dat het langer duurt voordat ie zichzelf uitschakeld?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 16:48:40 #34
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_57523253
als deze geruchten waar zijn, dan kan mij dit de stap naar een D3 wel weerhouden :

The new 5D II will not be released at Photokina, but instead will be a surprise announcement on April 22, according to a source I am unwilling to disclose.
The specs of the new camera are as follows (final name unavailable):

- 15.3 MP full frame CMOS sensor (vastly improved light-gathering capacity per pixel: improved micro lenses; miniaturized micro circuitry; enhanced signal/noise ratio)
- Weather sealing same as 1Ds Mark III

- Dual Digic III with all-new "CXR" NR system reported to best 3rd party NR software. Available as a C.F with 4 levels of customizable parameters.
14 bit A/D conversion

- ISO 12800 (C.F. up to 25600)

- Reported 1 2/3 stop sensitivity improvement

- All-new 29-point TTL CMOS sensor
with 12 cross-type for F/2.8 or faster lens
(35% faster than 40D)

- Micro lens fine adjustment for up to 14 lenses

- 300,000 exposure shutter durability

- 6.0 / 3.0 fps

- 3.0" LCD
922,000 pixels

- EOS Integrated Cleaning System

- Live View (improved from 450D; latest generation)

- 6/3 fps continuous shooting for up to 68 frames

- MSRP $3499, available June 2
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_57523396
Tf, ISO 25600, grapje zeker?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:10:45 #36
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_57523557
doet de D3 toch ook. zou dus niet zo gek zijn.
pi_57523606
O, wist ik niet... geeft dat niet mighty veel ruis?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:33:25 #38
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_57523911
ruis smuis. who cares? Ofcourse it's noisy! It's frickin' ISO 25600. Maar je kan met nul licht wel een foto maken en DAT scheelt.
pi_57524193
True.
pi_57578209
Ik heb een probleem. Ik heb gister wat foto's gemaakt, maar af en toe slaat er 1tje blauw uit! Vroeger had ik dat toen de WB op auto stond, maar hij stond nu op flitser.

Echt zonde van de foto!.

iemand enig idee? En het is een canon eos 400d
pi_57578307
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
als deze geruchten waar zijn, dan kan mij dit de stap naar een D3 wel weerhouden :

The new 5D II will not be released at Photokina, but instead will be a surprise announcement on April 22, according to a source I am unwilling to disclose.
The specs of the new camera are as follows (final name unavailable):

- 15.3 MP full frame CMOS sensor (vastly improved light-gathering capacity per pixel: improved micro lenses; miniaturized micro circuitry; enhanced signal/noise ratio)
- Weather sealing same as 1Ds Mark III

- Dual Digic III with all-new "CXR" NR system reported to best 3rd party NR software. Available as a C.F with 4 levels of customizable parameters.
14 bit A/D conversion

- ISO 12800 (C.F. up to 25600)

- Reported 1 2/3 stop sensitivity improvement

- All-new 29-point TTL CMOS sensor
with 12 cross-type for F/2.8 or faster lens
(35% faster than 40D)

- Micro lens fine adjustment for up to 14 lenses

- 300,000 exposure shutter durability

- 6.0 / 3.0 fps

- 3.0" LCD
922,000 pixels

- EOS Integrated Cleaning System

- Live View (improved from 450D; latest generation)

- 6/3 fps continuous shooting for up to 68 frames

- MSRP $3499, available June 2
Ok...dat zijn fijne specs Ben benieuwd wat-ie moet gaan kosten
pi_57578349
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:53 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb een probleem. Ik heb gister wat foto's gemaakt, maar af en toe slaat er 1tje blauw uit! Vroeger had ik dat toen de WB op auto stond, maar hij stond nu op flitser.

Echt zonde van de foto!.

[ link | afbeelding ]

iemand enig idee? En het is een canon eos 400d

Ik zie in de Exif dat je WB op manual stond... Misschien een verkeerd profiel gekozen perongeluk?
Gezien 't posterformaat heb je 'm misschien in RAW, dat zou je redding kunnen zijn.
pi_57579425
quote:
Op maandag 24 maart 2008 14:01 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik zie in de Exif dat je WB op manual stond... Misschien een verkeerd profiel gekozen perongeluk?
Gezien 't posterformaat heb je 'm misschien in RAW, dat zou je redding kunnen zijn.
Voor zover ik weet heeft de WB de hele avond op flitser gestaan. Maar helaas niet in RAW, daarvoor maak ik en teveel foto's op een avond, en dat is me teveel werk voor zoiets.
pi_57607999
nog een paar weken en dan heb ik eindelijk mijn 450D om mijn gejatte 400D te vervangen, ben van plan sowieso over te stappen op de opvolger van de 5D, maar geen zin zo lang dr op te moeten wachten
pi_57608570
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:49 schreef Vendris het volgende:
nog een paar weken en dan heb ik eindelijk mijn 450D om mijn gejatte 400D te vervangen, ben van plan sowieso over te stappen op de opvolger van de 5D, maar geen zin zo lang dr op te moeten wachten
Waarom geen 40D gekocht dan? Van 400/450D naar 5D MkII lijkt mij een nogal grote stap.
pi_57609466
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:11 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Waarom geen 40D gekocht dan? Van 400/450D naar 5D MkII lijkt mij een nogal grote stap.
Mijn vriendin heeft een 40D waar ik tot nu toe intensief gebruik van gemaakt heb, meer dan zijzelf.

De bedoeling is dus dat de 450D naar haar gaat en ik een 5D Mark II koop.

De 40D zal dan verkocht worden omdat hij overkill is voor haar.

Edit: dit leest wat makkelijker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vendris op 25-03-2008 22:48:34 ]
pi_57610665
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:46 schreef Vendris het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft een 40D waar ik tot nu toe intensief gebruik van gemaakt heb, meer dan zijzelf.

De bedoeling is dus dat de 450D naar haar gaat zodra de 5D Mark II beschikbaar is, en de 40D dan verkocht word omdat hij redelijk overkill is voor haar
Aha, dat maakt het een stuk logischer.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:59:30 #48
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57692346
straks mijn 40D ophalen die ik besteld heb.

Ik kan er nog niks mee want mijn lens die ik ergens anders heb besteld komt niet eerder als dinsdag.

Canon 40D
Lens: Sigma EX 50-150 mm F 2.8 APO DC HSM canon
UV Filter: B+W UV Filter MRC 67E

Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_57711969
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:59 schreef WEST het volgende:
straks mijn 40D ophalen die ik besteld heb.

Ik kan er nog niks mee want mijn lens die ik ergens anders heb besteld komt niet eerder als dinsdag.

Canon 40D
Lens: Sigma EX 50-150 mm F 2.8 APO DC HSM canon
UV Filter: B+W UV Filter MRC 67E

Leuke set! Maar geen groothoek oid erbij?
  zondag 30 maart 2008 @ 13:27:50 #50
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57713364
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:01 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Leuke set! Maar geen groothoek oid erbij?
nee die heb ik nog niet, maar dat komt in de toekomst nog wel. Net eerst de aanvraag van de cashback gedaan.

De Camera heb ik nu, alleen de lens nog.
pi_57713746
West waarom geen 5D gekozen , ligt in zelfde prijsrange of zat daar geen cashback op
  zondag 30 maart 2008 @ 16:25:20 #52
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57717009
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:47 schreef morpheus_at_work het volgende:
West waarom geen 5D gekozen , ligt in zelfde prijsrange of zat daar geen cashback op
zat 200 euro cashback op maar is ook wel een stukkie duurder ¤ 1.709,00 en dan heb je alleen de body. Voor 917 euro heb je de 40D al.
pi_57731597
Ik heb van het weekend een oude canon-lens gekocht, met een oude mount. (analoog)
Is hier iets voor te krijgen zodat hij op mijn 350D past?

Groet, Paul
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
pi_57732047
quote:
Op maandag 31 maart 2008 09:31 schreef Polleke83 het volgende:
Ik heb van het weekend een oude canon-lens gekocht, met een oude mount. (analoog)
Is hier iets voor te krijgen zodat hij op mijn 350D past?

Groet, Paul
er zijn FD - EOS convertors , maar houd wel rekening mee dat de werking niet conform verwachting kan zijn
pi_57732265
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:03 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

er zijn FD - EOS convertors , maar houd wel rekening mee dat de werking niet conform verwachting kan zijn
Het is een vaste brandpuntsafstand, en diafragma kiezen op het opjectief.
Mijn verwachting is dat ik manueel moet focussen en diafragma met kiezen, maar dat de camera er wel zelf een sluitertijd bij kan kiezen.
Klopt dit?
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
pi_57732510
Ja, klopt idd.

Houd er rekening mee dat er verschillende soorten converters zijn. Hele simpele, die alleen maar zorgen dat je lens past. Daarnaast ook iets geavanceerdere die wel een signaal geven dat je goed gefocussed hebt.

Voor sommige typen lenzen geldt ook dat je met een converter kunt misfocussen op oneindig. Duurdere converters vangen dit op. Ik weet niet hoe dit bij FD-EOS zit.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:07:15 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58591923
De topic zakt een beetje weg, maar goed. Ik kwam onlangs CHDK tegen. Ik zag dat ’t in deel 6 van deze topicreeks ook voorbij was gekomen, maar toen was er niet veel mee gedaan.

In het kort: Het is een soort van firmware-update voor veel Canon Point-and-Shoots, die veel meer functionaliteit biedt. Ik zeg een soort, omdat het niet permanent is. Je zet twee files op je flash-card, activeert dan ‘update firmware’ op je camera, en dan wordt je camera gereboot met die firmware. Er wordt echter niets permanent geüpdatet aan je camera, dus als je accu leeg raakt, of je de camera uitzet, dan krijg je weer je oude firmware.

Zelf heb ik geen Canon, maar m'n ouders wel (Ixus 70), dus die heb ik even ingepikt. Het resultaat is heel grappig, alhoewel de bediening wat omslachtig is. Je krijgt veel functionaliteit die je normaliter alleen bij duurdere modellen vindt, zoals een (live) histogram in je beeld, indicatie van overbelichte en onderbelichte stukken op je foto; meer mogelijkheden om diafragma en sluitertijd in te stellen, en hogere en lagere ISO’s in te stellen.

Verder kun je scripts draaien, zodat je b.v. automatisch elke 30s een foto kunt maken (leuk voor van die webcam-achtige filmpjes van voorbijtrekkende wolken zoals op het journaal) of dat je via je computer de boel kunt bedienen. Ook zijn er mogelijkheden voor bracketing (foto’s met verschillende mate van over en onderbelichting maken om later te mergen voor high dynamic range) en om in RAW te schieten.

Al met al is het wel een beetje behelpen, aangezien de camera maar een beperkt aantal knopjes heeft, maar toch, het is goedkoper dan een spiegelreflex-camera, en zeker als je wat stopmotion werk wilt doen is het fijn dat je de belichtingstijd en diafragma kunt instellen voor een constantere belichting. Ook RAW kan nuttig zijn, alhoewel dit ook een wat bewerkelijker proces is.

Hoe dan ook, het relatief risicoloos – je updatet je firmware dus niet echt, en je kunt er grappige resultaten mee behalen. Ik ben benieuwd of er hier meer users zijn die het al gebruikt hebben, of er zelfs voor geprogrammeerd hebben.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 10 mei 2008 @ 13:10:25 #58
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_58592818
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:32 schreef Vliegvrager het volgende:
Ja, klopt idd.

Houd er rekening mee dat er verschillende soorten converters zijn. Hele simpele, die alleen maar zorgen dat je lens past. Daarnaast ook iets geavanceerdere die wel een signaal geven dat je goed gefocussed hebt.

Voor sommige typen lenzen geldt ook dat je met een converter kunt misfocussen op oneindig. Duurdere converters vangen dit op. Ik weet niet hoe dit bij FD-EOS zit.
FD naar EOS vergt een extra elementje om de boel naar oneindig te laten focussen. Op de betaalbare adapters zal dat best wel een negatieve invloed op de kwalité hebben. Wil je het verliesvrij, dan is het zoeken geblazen naar een adaptertje dat Canon ooit in elkaar fabrutselde om de oplegmaten van de EOS en de FD te verrekenen, die schijnt het wel goed te doen, maar voor de prijs kun je je een heel leuk EF-lensje verwerven
  zaterdag 10 mei 2008 @ 20:32:30 #59
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_58599203
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 12:07 schreef Iblis het volgende:
De topic zakt een beetje weg, maar goed. Ik kwam onlangs CHDK tegen. Ik zag dat ’t in deel 6 van deze topicreeks ook voorbij was gekomen, maar toen was er niet veel mee gedaan.
Is me bekend, maar ik zie dat er eindelijk CHDK voor de Powershot S5 beschikbaar is!

* Meteen aan de slag gaat
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_58599486
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 20:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Is me bekend, maar ik zie dat er eindelijk CHDK voor de Powershot S5 beschikbaar is!

* Meteen aan de slag gaat
Nog een linkje:
http://lifehacker.com/387(...)-into-a-super+camera
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  FOK!fotograaf zondag 11 mei 2008 @ 00:43:32 #61
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58603891
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 13:10 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

FD naar EOS vergt een extra elementje om de boel naar oneindig te laten focussen. Op de betaalbare adapters zal dat best wel een negatieve invloed op de kwalité hebben. Wil je het verliesvrij, dan is het zoeken geblazen naar een adaptertje dat Canon ooit in elkaar fabrutselde om de oplegmaten van de EOS en de FD te verrekenen, die schijnt het wel goed te doen, maar voor de prijs kun je je een heel leuk EF-lensje verwerven
De officiele canon adapter is zeldzaam inderdaad. Heb zelf een cheapo versie, en die werkt redelijk. Handmatig focussen blijft helaas een crime. Is meer voor de fun, dan voor serieus gebruik, alhoewel ik stiekum best de MF lenzen eens wil proberen met een ander matglas in mijn 40D, zodat MF nauwkeuriger is...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:40:45 #62
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58701248
tvp-tje met opmerkelijk nieuws.
In de helpfile van de laatste software update van de DPP software, wordt een compatibiliteit gesuggereerd met de EOS 1000D.
Met andere woorden, come photokina komt er ook een EOS camera aan in een dramatisch lage prijs, wat onder de 400D wordt gepositioneerd.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 mei 2008 @ 11:38:26 #63
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58702549
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:40 schreef ebeaydojraes het volgende:
tvp-tje met opmerkelijk nieuws.
In de helpfile van de laatste software update van de DPP software, wordt een compatibiliteit gesuggereerd met de EOS 1000D.
Met andere woorden, come photokina komt er ook een EOS camera aan in een dramatisch lage prijs, wat onder de 400D wordt gepositioneerd.
Interessant? Misschien een reactie op de lage prijzen van een Olympus of zo? De markt is best rijp voor een wat simpelere DSLR. Je had al compact camera's met functies van DSLR's, maar misschien nu de keuze voor een DSLR point-and-shoot?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:49:14 #64
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58702765
ik zou eerder zeggen Nikon D40 á 359,- ... dus als ze een leuke plastic (ala 3000v) kit (3af, cleansensor 8mp) voor 299,- kunnen brengen (dwz 399 introprijs) ...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 08:28:23 #65
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59269138
en daar istie dan. de canon eos 1000d http://www.dpreview.com/news/0806/08061002Canon1000D.asp
549,- voor een body is toch eigenlijk net veel te hoog. Als ze die Live-View er nou eens niet op hadden gedaan ...
en f5.6 crosstype... te trage camera voor mij als 2de body... nee moet maar blijven kijken naar september ...
pi_59270463
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
en daar istie dan. de canon eos 1000d http://www.dpreview.com/news/0806/08061002Canon1000D.asp
549,- voor een body is toch eigenlijk net veel te hoog. Als ze die Live-View er nou eens niet op hadden gedaan ...
en f5.6 crosstype... te trage camera voor mij als 2de body... nee moet maar blijven kijken naar september ...
Dat is toch helemaal niet duur? Ik heb voor mijn eos 400d meer betaald
pi_59271949
quote:
Ik geloof ook niet dat jij de doelgroep voor de 1000D bent. En voor die doelgroep is live-view ws een enorm voordeel. De prijs zal ongetwijfeld zakken nadat de ongeduldige gagdget freaks hun portomonnee leeggestort hebben
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:57:59 #68
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59271957
tvp, ik heb afgelopen zaterdag de EF-S 17-85 IS USM gekocht en ik kan zeggen, das een moi dingetje!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:24:57 #69
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59275623
hij is te duur omdat hij zich richt op de amrktgroep van de D60 (alleen dan met Live view voor die prijs). Canon heeft een camera nodig in het prijspijl van de D40. Daar is nu nog steeds een gat. Canon doet het dus WEER fout ...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:46:02 #70
118003 Azathoth
Boundless Deamon Sultan
pi_59276236
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:57 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik geloof ook niet dat jij de doelgroep voor de 1000D bent. En voor die doelgroep is live-view ws een enorm voordeel. De prijs zal ongetwijfeld zakken nadat de ongeduldige gagdget freaks hun portomonnee leeggestort hebben

de nieuwe mode
Amorphous blight of nethermost confusion which blasphemes and bubbles at the center of all infinity
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:04:41 #71
141414 NordicBlue
pi_59278273
ffs, mijn 17-85 gaat waarschijnlijk alweer terug.
Een krasje in de binnenlens?
Als je vanaf de zijkant op de achterkant kijkt kun je zien dat hij niet oppervlakkig zit, maar er midden in zit -.-
* NordicBlue niet blij is
Die 1e is ingeflitst

pi_59284783
Ondersteunt de 400D eigenlijk microdrives? Ik heb een oude Hitachi microdrive (4GB) uit een ongebruikte iPod mini gehaald, werkt perfect in de cardreader... 400d doet enorm lang over opstarten, en als ik het ding wil formatteren krijg ik een error 99 (geeft ook de grootte van de drive niet aan)..
  dinsdag 10 juni 2008 @ 19:17:11 #73
141414 NordicBlue
pi_59284845
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:14 schreef Intrepidity het volgende:
Ondersteunt de 400D eigenlijk microdrives? Ik heb een oude Hitachi microdrive (4GB) uit een ongebruikte iPod mini gehaald, werkt perfect in de cardreader... 400d doet enorm lang over opstarten, en als ik het ding wil formatteren krijg ik een error 99 (geeft ook de grootte van de drive niet aan)..
Afaik doet de 400d alleen CF kaartjes slikken
pi_59285016
quote:
zonder live view is het toch gewoon eigenlijk een 300D ? en die kan je voor een prikie kopen op marktplaats,...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:10:41 #75
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59286501
nee dan is t een 350D. Maar technisch gezien is ie wel een stuk verder dan dat, ook qua fotokwaliteit. Maar dat is puur softwarematig. Canon mist gewoon de boot in de ultra-goedkope hoek. Ze brengen een goedkopere versie uit dan de 450D, maar hij is bij lange na niet goedkoop genoeg. 200 euro verschil is te weinig ...
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:01 #76
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_59290417
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:10 schreef ebeaydojraes het volgende:
nee dan is t een 350D. Maar technisch gezien is ie wel een stuk verder dan dat, ook qua fotokwaliteit. Maar dat is puur softwarematig. Canon mist gewoon de boot in de ultra-goedkope hoek. Ze brengen een goedkopere versie uit dan de 450D, maar hij is bij lange na niet goedkoop genoeg. 200 euro verschil is te weinig ...
Ik zie die prijs nog wel een flink stuk lager uitvallen, de indicaties die ik tot nog toe tegenkwam waren voornamelijk voor GB(duurder dan NL) en zo te zien is ie toch aardig compleet voor degene die geen 27 beelden per seconde hoeft te machinegeweren. Het is in elk geval gelukkig niet zo'n castraatversie geworden waar maar een fractie van de EF-lenzen op past, ontdaan van nuttige instelmogelijkheden.
Of Canon 'een boot mist' is nog moeilijk vast te stellen, na meer dan twintig jaar diverse EOS'sen hebben ze toch een aardig stukje handigheid opgebouwd in het breed in de markt zetten van camera's.
De concurrentie op de eerste verdieping van het prijsgebouw is momenteel stevig en daarin is het best knap van Canon om er een reflexje neer te zetten dat gewoon naadloos past bij de rest van de EOS'sen. Je zou dat kunnen vertalen als 'Canon laat zich niet gek maken' waarom zouden ze ook
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:40:24 #77
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59291585
waarom? Omdat ze de laatste adnerhalf jaar de strij al aan het verliezen zijn. Nikon heeft de marktleiding overgenomen en SOny is hard aan de weg aan het timmeren (harder dan Olympus, Samsung en Pentax). Na de desastreuze introductie van de 1D mark III (die nog steeds niet goed werkt) en de op zijn zachtst gezegd tegenvallende verkopen vand e EOS 450D, had je toch iets meer verwacht.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 juni 2008 @ 23:05:51 #78
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_59292672
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:40 schreef ebeaydojraes het volgende:
waarom? Omdat ze de laatste adnerhalf jaar de strij al aan het verliezen zijn. Nikon heeft de marktleiding overgenomen en SOny is hard aan de weg aan het timmeren (harder dan Olympus, Samsung en Pentax). Na de desastreuze introductie van de 1D mark III (die nog steeds niet goed werkt) en de op zijn zachtst gezegd tegenvallende verkopen vand e EOS 450D, had je toch iets meer verwacht.
Dat van die strijd snap ik even niet, volgens mij zien alleen de 'fanboys' iets van een strijd in cameraland, in de praktijk doen de fabrikanten hun dingetje om de centen binnen te halen en zijn om de beurt marktleider omdat er daarvan slechts één is. Zou alles terugvallen naar slechts één producent (die die eventuele strijd wint) dan kom je al snel op een concept van een soort staatscamera uit en dat moet je niet willen.
Canon heeft dat marktleidennu een paar jaartjes volgehouden en het zou me niet verwonderen als Sony in dat opzicht op ramkoers ligt (om nog maar eens wat strijdpraat te gebruiken). Op zich is dat niet vreemd, op het moment dat de EOS'sen uitkwamen(1987) was het alleen maar Minolta wat het uurwerk tikte en was het eerste verweer van Canon een regelrecht wanprodukt (de T80). Nikon liep toen zelfs nog verder achter de twee aan in aantallen maar zou dat later weer ruimschoots goed gaan maken.
Een beetje beweging in de cameramarkt kan volgens dus mij helemaal geen kwaad, je krijgt er alleen maar leukere produkten van, zelfs als Sony die in de markt moet zetten. Dan is Canon maar een poosje geen marktleidervoor zover ik kan zien verkopen ze er dan nog best wel veel.
pi_59298390
Persoonlijk denk ik dat de naam van Canon gewoon zo groot is momenteel dat veel mensen daar naartoe gaan gaan.
En het aanbod aan tweedehandsspul is ook groter dan van de concurrentie...
pi_59298691
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:17 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Afaik doet de 400d alleen CF kaartjes slikken
Hmm, toch lees ik overal in de specs dat de 400d CF type 1, 2, en microdrives moet slikken (formaatje CF-II).. heb het ding nog in de PC geformatteerd met FAT32, maar nog steeds niet herkend..
Opzich geen ramp verder, maar 4gb extra geheugen is nooit verkeerd met de vakantie in aantocht
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 juni 2008 @ 11:40:03 #81
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59300805
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:16 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Hmm, toch lees ik overal in de specs dat de 400d CF type 1, 2, en microdrives moet slikken (formaatje CF-II).. heb het ding nog in de PC geformatteerd met FAT32, maar nog steeds niet herkend..
Opzich geen ramp verder, maar 4gb extra geheugen is nooit verkeerd met de vakantie in aantocht
ben daar wel benieuwd naar waar je dat leest
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59301244
http://www.dpreview.com/n(...)neos400drebelxti.asp
Daar bijvoorbeeld
quote:
Storage
• Compact Flash Type I or II
• Microdrive supported
• FAT 12/16 and FAT 32 support
• No CF card supplied
• Up to 9999 images per folder *
  FOK!fotograaf woensdag 11 juni 2008 @ 12:12:53 #83
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_59301663
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:14 schreef Intrepidity het volgende:
Iets staat me bij dat die oude ipod microdrives niet werken. De allereerste serie deed het wel, maar omdat veel fotografen ipods kochten en meteen sloopten om de microdrive eruit te halen, heeft apple ze aangepast zodat ze niet meer werkten. (een ipod met 4GB Microdrive was voordeliger als de microdrive los)
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:50:50 #84
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59340774
nou... ik schiet voorlopig in ieder geval ff helemaal geen foto's meer :S

camera focust niet meer en de 24-70 ... ach, ik hoef hier nix bij te zeggen denk ik .. :S
  FOK!fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 17:54:50 #85
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_59340860
Jikes, wat is daarmee gebeurt?
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_59341148
ai, dat ziet er altijd naar uit, zo'n lens die open ligt. wat heb je vanplan om er mee te gaan doen? laten repareren? of is het een verloren zaak?
  donderdag 12 juni 2008 @ 18:47:36 #87
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59342149
tas is van me fiets afgevallen. Ik snap nog steeds niet hoe die dan zo kan afbreken (die tas is echt 5cm dik ofzo), maar goed.
De verzekeraar is al naar huis, dus ff wachten op bericht morgen. De camera kan vast wel gerepareerd worden denk ik, maar bij de lens zijn de contacten losgescheurd en om dat weer allemaal recht te zetten ... denk dat ze die wel total loss kunnen verklaren ..
pi_59342313
Misschien kunnen ze buitenste printplaat wel helemaal vervangen. Maar als ze hem inderdaad total loss verklaren, dan heb ik wel interesse om hem over te kopen en zelf een poging te wagen om die contacten te solderen. maargoed, weet niet hoe jij daar overdenkt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 12 juni 2008 @ 19:02:30 #89
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59342593
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 18:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
tas is van me fiets afgevallen. Ik snap nog steeds niet hoe die dan zo kan afbreken (die tas is echt 5cm dik ofzo), maar goed.
De verzekeraar is al naar huis, dus ff wachten op bericht morgen. De camera kan vast wel gerepareerd worden denk ik, maar bij de lens zijn de contacten losgescheurd en om dat weer allemaal recht te zetten ... denk dat ze die wel total loss kunnen verklaren ..
neem eens contact op met Dr Fles
die heeft dit ook meegemaakt met een 30 mm sigma
kostte aardig wat aan geld voor t repareren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:44:40 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59387627
Hoi fotodudes en dudettes.

Ik wil mijn vakantiegeld gaan opmaken aan een nieuw body. Mijn huidige body (350D) is alweer 3 jaar oud en ik wil eigenlijk het moment voor zijn dat hij ermee ophoudt. Ik fotografeer nog steeds heel erg vaak en veel en wat extra functies kan nooit kwaad, dus ik wil hem gaan vervangen met een iets duurder broertje. Ik zit te twijfelen tussen de 30D en de 40D. De 30D is nu al te krijgen voor 550 euro, zijn nieuwere variant de 40D voor 850 euro (als je hem goedkoper ziet, geef ff een gil ).
Is het de moeite waard om voor de duurdere 40D te gaan of is het de 300 euro niet waard?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 14 juni 2008 @ 15:27:58 #91
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_59388334
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:44 schreef SEMTEX het volgende:
Hoi fotodudes en dudettes.

Ik wil mijn vakantiegeld gaan opmaken aan een nieuw body.
Komkom dame, je ziet er toch prima uit
quote:
Mijn huidige body (350D)
Oh, op die manier
quote:
is alweer 3 jaar oud en ik wil eigenlijk het moment voor zijn dat hij ermee ophoudt. Ik fotografeer nog steeds heel erg vaak en veel en wat extra functies kan nooit kwaad, dus ik wil hem gaan vervangen met een iets duurder broertje. Ik zit te twijfelen tussen de 30D en de 40D. De 30D is nu al te krijgen voor 550 euro, zijn nieuwere variant de 40D voor 850 euro (als je hem goedkoper ziet, geef ff een gil ).
Is het de moeite waard om voor de duurdere 40D te gaan of is het de 300 euro niet waard?
Voor de megapixels en de kwaliteit zit je met een 30D al helemaal goed. Zaak dus om eens te kijken wat die 40D heeft dat voor jou het prijsverschil rechtvaardigt of zou kunnen rechtvaardigen. Is iets wat een ander moeilijk of niet voor je kan doen. Mocht het prijsverschil niet de aanschaf van een 40D rechtvaardigen, dan heb je mooi dat stukje budget over als beginnetje van een fraai stukje glas of zo. Kijk dus eens goed na wat je het meest fotografeert en wat je daarbij met je huidige camera tekort komt.
als ik bijvoorbeeld naar mijn eigen lijstje van belangrijke waarden aan een camera kijk, dan zou ik een 40D alleen voor zijn verwisselbare matglas aanschaffen en dan is 300 eur een hoop meerprijs. Resolutie, framerate en overige zaken staan bij mij zodanig op de prio-lijst dat ik meestal gewoon mijn 350D pak, alleen voor macro komt de 30D naar buiten, maar dat is dus míjn praktijk
  zaterdag 14 juni 2008 @ 15:37:58 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59388484
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:27 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Komkom dame, je ziet er toch prima uit
[..]

Oh, op die manier
[..]

Voor de megapixels en de kwaliteit zit je met een 30D al helemaal goed. Zaak dus om eens te kijken wat die 40D heeft dat voor jou het prijsverschil rechtvaardigt of zou kunnen rechtvaardigen. Is iets wat een ander moeilijk of niet voor je kan doen. Mocht het prijsverschil niet de aanschaf van een 40D rechtvaardigen, dan heb je mooi dat stukje budget over als beginnetje van een fraai stukje glas of zo. Kijk dus eens goed na wat je het meest fotografeert en wat je daarbij met je huidige camera tekort komt.
als ik bijvoorbeeld naar mijn eigen lijstje van belangrijke waarden aan een camera kijk, dan zou ik een 40D alleen voor zijn verwisselbare matglas aanschaffen en dan is 300 eur een hoop meerprijs. Resolutie, framerate en overige zaken staan bij mij zodanig op de prio-lijst dat ik meestal gewoon mijn 350D pak, alleen voor macro komt de 30D naar buiten, maar dat is dus míjn praktijk
Lenzen zijn niet bepaald een probleem, ik heb in de afgelopen 3 jaar al aardig wat (leuke) lenzen bij elkaar gescharreld, al zou een 10-22mm of een fisheyelens misschien nog wel leuk zijn. Ik gebruik hem het vaakst voor portretten en het vastleggen van evenementen en meets.
Verder: bedankt voor je tip! Ik denk dat ik dan toch de 30D aanschaf . Ik wil hem sowieso gaan vervangen, ook omdat mijn 350D toch wat vaak foutjes begint te maken (een Error 99 als ik hem net opstart bijvoorbeeld...). Ik hou de 350D wel gewoon aan, want lijkt me altijd handig voor erbij.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 14 juni 2008 @ 15:42:17 #93
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_59388532
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:37 schreef SEMTEX het volgende:
omdat mijn 350D toch wat vaak foutjes begint te maken (een Error 99 als ik hem net opstart bijvoorbeeld...).
Even voorzichtig met wat alcohol de lenscontactjes op lenzen en camera schoonmaken. Een Error99 bij een start lijkt ermee te maken te hebben dat je lens op de een of andere manier geen antwoord geeft.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 17:28:32 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59390267
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:42 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Even voorzichtig met wat alcohol de lenscontactjes op lenzen en camera schoonmaken. Een Error99 bij een start lijkt ermee te maken te hebben dat je lens op de een of andere manier geen antwoord geeft.
Ik dacht eerst dat het veroorzaakt werd door mijn Sigma 70-300mm, want die kwam het eerst met die error. Maar het verschijnt steeds vaker bij andere lenzen ook. Eigenlijk heeft mijn cam daar ook al jaren last van, maar verergert het soms. Ik wissel ook vrij veel en vaak met objectieven, dus dat is misschien wel een goede tip . Bedankt!

Ik overweeg trouwens de Tamron SP 11-18 f/4.5-5.6 Di II LD bij die 30D. Heb sinds december een Tamron 17-50mm 2.8 en ben er zooo tevreden over . In reviews krijgt-ie een 8 als cijfer en de samples van anderen met deze lens doen me kwijlen. Een sort of fisheye is eigenlijk het laatste wat ik nog wil
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:32:31 #95
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59395077
Je kunt altijd nog kijken naar de Peleng 8mm fisheye. DIe vindt je over het algemeen wel voor 225¤ en dat is een simpel stukje fun voor weinig geld. Ik gebruik hem echt met plezier.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59431347
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:28 schreef SEMTEX het volgende:
wissel ook vrij veel en vaak met objectieven, dus dat is misschien wel een goede tip . Bedankt!

Ik overweeg trouwens de Tamron SP 11-18 f/4.5-5.6 Di II LD bij die 30D. Heb sinds december een Tamron 17-50mm 2.8 en ben er zooo tevreden over . In reviews krijgt-ie een 8 als cijfer en de samples van anderen met deze lens doen me kwijlen. Een sort of fisheye is eigenlijk het laatste wat ik nog wil

Of kijk eens naar de Tokina 10-17. Dat is een fisheye@10mm en een 'normale' wide angle op 17. Hij is dacht ik wel een stukkie duurder dan de Peleng die El noemt, dus als je puur voor de fisheye gaat, kun je beter de Peleng nemen. De Tamron die je noemt haalt het niet bij de Canon 10-20 of de Tokina 12-24 of de Tokina 11-16, dus ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je daar mee moet.
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 16 juni 2008 @ 15:27:05 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59433993
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:54 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Of kijk eens naar de Tokina 10-17. Dat is een fisheye@10mm en een 'normale' wide angle op 17. Hij is dacht ik wel een stukkie duurder dan de Peleng die El noemt, dus als je puur voor de fisheye gaat, kun je beter de Peleng nemen. De Tamron die je noemt haalt het niet bij de Canon 10-20 of de Tokina 12-24 of de Tokina 11-16, dus ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je daar mee moet.
Het effect van Fisheye ken ik wel, dat gaat gauw vervelen. Ik heb voor mijn analoge K1000 ook een Fisheye. Ik wil echt een extreme wideangle omdat ik toch wel veel landschappen fotografeer en ik juist het absurde, vervormende zo mooi vind. Mijn 17-50mm mist dat net, terwijl dat wel mijn meest gebruikte lens is.
Ik wil dus een extreme wide-angle die ergens begint bij 10-11mm.
De Tokina heb ik idd ook gezien en die is lichtgevoeliger dan de Tamron, maar ook 100 euro duurder. Ik heb samples bekeken van alledrie de lenzen, maar daar zie ik ook niet echt een duidelijk verschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 16-06-2008 16:56:15 ]
  maandag 16 juni 2008 @ 16:57:03 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59436387
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:32 schreef elcastel het volgende:
Je kunt altijd nog kijken naar de Peleng 8mm fisheye. DIe vindt je over het algemeen wel voor 225¤ en dat is een simpel stukje fun voor weinig geld. Ik gebruik hem echt met plezier.
Heb je voorbeeldjes?
  maandag 16 juni 2008 @ 22:45:38 #99
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59446481
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 00:17:01 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59449430
Gaaaaaf! Maar gebruik je hem ook voor andere dingen dan alleen funfoto's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')