Makaay die alleen staat en te weinig doet om alsnog aan de bal te komen, en teveel spelers die Feyenoord als afbouwclub zien en waarvan een prijs niet persé meer hoeft.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:56 schreef RayMania het volgende:
Wat vinden jullie de oorzaak van wederom weer het mindere seizoen? De aanvoer naar Makaay? De verdediging, Bert van Marwijk? In principe staat er op papier een redelijk elftal, in ieder geval een team waar je van zou verwachten dat het zeker tien punten meer kan halen (tegen Heracles, NEC etc.).
Dit seizoen staat los van het vorige. Toen was er te weinig kwaliteit, nu is er te weinig mentale kracht en te weinig wil. 'Mooi' voorbeeld daarvan was Makaay's reactie toen er onterecht buitenspel gefloten werd. Was het er niet mee eens, maar haalde z'n schouders half grijzend op en ging weer door.quote:Ik vind het toch wel vreemd dat bijna geen enkele trainer Feyenoord niet echt aan het spelen krijgt. Gullit, Koeman, van Marwijk. Ligt het niet aan iets heel anders?
Allebei schuldig wat mij betreft.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:11 schreef Happel het volgende:
Mijn TT is mooier en tenminste niet Bert gerelateerd.
Dat is namelijk niet de oorzaak.
Vooral dankzij Sahin in mijn ogen. Bijna elke bal die hij speelde was 1 pass en vaak nog een goede ook.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:17 schreef TC03 het volgende:
Maar als het even loopt, dan loopt het. Eerste helft was gewoon prima, beste helft sinds maanden denk ik wel.
Help die gast i.p.v. met je achterlijke kutcamera te gaan fotograferen...quote:
quote:Op zondag 2 maart 2008 18:14 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Er is sowieso geen systeem. Nauwelijks automatismen (muv Bruins/De Guzman), geen idee, geen opbouw, mislukte uittrappen, hoge ballen op Makaay die op niemand terug kan leggen, middenveld dat wordt overgeslagen. Vraag me af of er uberhaupt op corners getraind wordt, het ziet er meestal uit alsof de veldspeler die het dichtst bij de hoekvlag staat, vandaag de gelukkige is
quote:Op zondag 2 maart 2008 18:24 schreef Happel het volgende:
[..]
De Guzman zet die ballen achteloos voor, zit totaal geen idee achter. Dat viel me wel op met de paar corners die hij in de eerste helft nam aan de kant van Z.
quote:Op zondag 2 maart 2008 18:32 schreef DRD het volgende:
Was vandaag te gast in de Kuip, maar ben me redelijk kapot geschrokken. Wat een slecht team staat er, met toch grote namen. Wat een onbegrijpelijke wissels. En wat een sfeerloze bende is de Kuip geworden.
Lucius kan niets, Greene kan niet verdedigen. Landzaat en Van Bronckhorst zijn zeer matige middenvelders. De Guzman is een naar egoistisch mannetje, Makaay was onzichtbaar. Enige die ik wel aardig vond spelen was De Cler, maar ook die laat grove steken vallen.
Ben benieuwd of Feyenoord er eigenlijk ooit nog wel bovenop komt.......of dat het definitief een suptopper is geworden.
Nou en, je hebt er toch (nog) niks aan gehad dit seizoen...quote:Op zondag 2 maart 2008 18:35 schreef jorienvdherik het volgende:
En die gaat van de zomer weer terug, heb je nog niks
De 0-1 van nec kwam omdat de guzman holman zijn man liet lopenquote:Op zondag 2 maart 2008 18:40 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Bruins.Ik snap dat hij de vorm niet heeft en ook niet op zijn beste positie staat.. maar hij doet er ook weinig aan. Loopt geen millimeter teveel, laat zijn man lopen, verstopt zich achter tegenstanders en neemt geen iniatief itt bijvoorbeeld De Guzman.
Waarom haat iedereen belgiequote:Op zondag 2 maart 2008 18:56 schreef TerroRobbie het volgende:
Kap eens met die Belgische tyfus TT's van je Jorien
Ik pleit mee. Ten koste van Jona aub! En die 2 achterin willen Bassie en Adriaan vervangen ofzo??quote:Op zondag 2 maart 2008 19:20 schreef Zjakkie het volgende:
Ik pleit voor Mols in de basis!
Precies.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:30 schreef jorienvdherik het volgende:
Of bij 1-1 gaat marwijk buijs er in de 71e min er af zetten en lucius er in doen
Buijs was lichtgeblesseerd, terwijl Sahin de tweede helft alleen maar schwalbes maakte.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:30 schreef jorienvdherik het volgende:
Of bij 1-1 gaat marwijk buijs er in de 71e min er af zetten en lucius er in doen
en waarom sahin in de 81e min er af, en fer er in doen
Allemaal de schuld van Van Marwijk, want die laat hem, op een voor Bruins, onbekende positie lopen.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:40 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Bruins.Ik snap dat hij de vorm niet heeft en ook niet op zijn beste positie staat.. maar hij doet er ook weinig aan. Loopt geen millimeter teveel, laat zijn man lopen, verstopt zich achter tegenstanders en neemt geen iniatief itt bijvoorbeeld De Guzman.
Ik zeg toch ook, help de gast, die door de stewards wordt vastgehouden. (Of ben ik blind...)quote:Op zondag 2 maart 2008 18:25 schreef De.Kromme het volgende:
Stewards moet je toch niet helpen maar doodslaan, Happel?
Mario is een held, niks mis mee.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:20 schreef H.M.Murdock het volgende:
Edit: Oh ja ook best triestig dat het halve stadion Mario Been begon toe te zingen.![]()
zag het net ook.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van Van Marwijk, want die laat hem, op een voor Bruins, onbekende positie lopen.
[..]
Ik zeg toch ook, help de gast, die door de stewards wordt vastgehouden. (Of ben ik blind...)
[..]
Mario is een held, niks mis mee.
Krullebol Jansen zat overigens bij FC Utrecht - PSV op de tribune.
Oh, hahaha. Had ze paardestaartjes?quote:Op zondag 2 maart 2008 19:36 schreef jorienvdherik het volgende:
was een vrouwelijke steward die door die 2 andere werd gedragen
Mm als je goed kijkt heeft die middelste persoon ook een geel hesje aan, tenminste zo lijkt het. Misschien een steward die iets naar zijn/haar kop heeft gekregen ofzo?quote:Op zondag 2 maart 2008 19:35 schreef Happel het volgende:
Ik zeg toch ook, help de gast, die door de stewards wordt vastgehouden. (Of ben ik blind...)
Wel als Feyenoord-trainer. Koppel symphatie en kwaliteit (als b.v. trainer of TD) toch eens los van elkaar.quote:Mario is een held, niks mis mee.
Het behalen van Europees voetbal en het overwinteren daarin bepalen echt niet de kwaliteiten van een trainer, Loek. Been gaat ooit trainer worden van Feijenoord, daar ben ik heilig van overtuigd. Mag het nu al worden, maar heb liever dat hij nog wat jaartjes wacht.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:39 schreef De.Kromme het volgende:
Wel als Feyenoord-trainer. Koppel symphatie en kwaliteit (als b.v. trainer of TD) toch eens los van elkaar.
Ik vind Been ook een prima kerel, maar die heeft voorlopig nog niets bij Feyenoord te zoeken. Laat hem eerst maar eens 2 of 3 keer Europees overwinteren met NEC, dan kijken we verder.
quote:Op zondag 2 maart 2008 19:39 schreef De.Kromme het volgende:
Laat hem eerst maar eens 2 of 3 keer Europees overwinteren met NEC, dan kijken we verder.
quote:Op zondag 2 maart 2008 19:35 schreef Happel het volgende:
Allemaal de schuld van Van Marwijk, want die laat hem, op een voor Bruins, onbekende positie lopen.
Eensch
Mario is een held, niks mis mee.
Ook mee eensch, maar het was nou precies bij de 1-3 (duidelijk buitenspel overigens).
denk een epelepsie aanvalquote:Op zondag 2 maart 2008 19:39 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Mm als je goed kijkt heeft die middelste persoon ook een geel hesje aan, tenminste zo lijkt het. Misschien een steward die iets naar zijn/haar kop heeft gekregen ofzo?
[..]
Wel als Feyenoord-trainer. Koppel symphatie en kwaliteit (als b.v. trainer of TD) toch eens los van elkaar.
Ik vind Been ook een prima kerel, maar die heeft voorlopig nog niets bij Feyenoord te zoeken. Laat hem eerst maar eens 2 of 3 keer Europees overwinteren met NEC, dan kijken we verder.
Mag ie eerst gaan presteren.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:41 schreef Happel het volgende:
[..]
Het behalen van Europees voetbal en het overwinteren daarin bepalen echt niet de kwaliteiten van een trainer, Loek. Been gaat ooit trainer worden van Feijenoord, daar ben ik heilig van overtuigd. Mag het nu al worden, maar heb liever dat hij nog wat jaartjes wacht.
timmer als die schiet is ook een dramaa.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:43 schreef FrankyMcG het volgende:
Feyenoord begon nog best aardig, in ieder geval fel op de bal. Hoe minder er tikkie terug wordt gedaan op Henk, hoe beter het gaat. Echt als Timmer een bal uittrap, steevast balverlies!
Sahin speelde een lekkere pot en ook Gio was wel weer een van de 'beteren', maar het is niet de aanvoerder die wat extra gif in het team kan krijgen. De Cler speelde volgens mij de hele wedstrijd bijtend op zijn tong van de pijn, kwam ook moeilijk tot rushes
Voor de rest was het kut met hoofdletter K.
hij laat toch echt samen met De Cler het goede voorbeeld zien, wordt gewoon niet opgepiktquote:Op zondag 2 maart 2008 19:43 schreef FrankyMcG het volgende:
en ook Gio was wel weer een van de 'beteren', maar het is niet de aanvoerder die wat extra gif in het team kan krijgen.
Ook gezien, maar toen begon het stadion te protesteren. Hingen ze het toch maar weer schijnheilig terug, alsof ze het goed wilden hangen. En wat te denken van die stewards die alle mensen bij de boardings weg kwamen halen.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:47 schreef FrankyMcG het volgende:
Overigens vond ik toch echt het dieptepunt van de wedstrijd het feit dat enkele stewards (tevergeefs) probeerde een spandoek te verwijderen: "100% Agressie, Strijd + Inzet" geloof ik.![]()
PSV en AZ wel. Goed, 2 keer danquote:Op zondag 2 maart 2008 19:48 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
NEC en 3x Europees overwinteren, dat lukken ajax, psv, az en Feyenoord niet eens
Dat zeg ik net hierboven. En hij presteert al met NEC. Het is nog vrij wisselvallig, maar hij behaalt wel regelmatig goede resultaten.quote:
was dat dat doek op de gele zijde?quote:Op zondag 2 maart 2008 19:47 schreef FrankyMcG het volgende:
Overigens vond ik toch echt het dieptepunt van de wedstrijd het feit dat enkele stewards (tevergeefs) probeerde een spandoek te verwijderen: "100% Agressie, Strijd + Inzet" geloof ik.![]()
Meen je niet.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:47 schreef FrankyMcG het volgende:
4real, het moet toch niet gekker worden.quote:
De laatste tijd doet hij het verassend goed met NEC, maar er was ook een tijd dat alles fout ging daar. Geef de beste man nog 1 a 2 seizoenen bij NEC en dan kunnen we zien of hij echt klaar is voor het echte werk.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zeg ik net hierboven. En hij presteert al met NEC. Het is nog vrij wisselvallig, maar hij behaalt wel regelmatig goede resultaten.
Kom op man, hij staat 4 punten boven de degradatiezone! NEC speelde 3 jaar geleden ofzo nog Europees voetbal.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zeg ik net hierboven. En hij presteert al met NEC. Het is nog vrij wisselvallig, maar hij behaalt wel regelmatig goede resultaten.
quote:Op zondag 2 maart 2008 19:39 schreef De.Kromme het volgende:
Laat hem eerst maar eens 2 of 3 keer Europees overwinteren met NEC, dan kijken we verder.
alweer, bij Z zeker. tegen zwolle ook.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:49 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Ook gezien, maar toen begon het stadion te protesteren. Hingen ze het toch maar weer schijnheilig terug, alsof ze het goed wilde hangen. En wat te denken van die stewards die alle mensen bij de boardings weg kwamen halen.![]()
serieus?quote:Op zondag 2 maart 2008 19:52 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
4real, het moet toch niet gekker worden.
Laatst is er ook al een spandoek geweigerd "Echte Molukkers zijn Feyenoorders!"... was racistisch.
Je vraagt je toch af....
Vind ik eigenlijk nog een softe doelstelling. Feyenoord moet een topclub zijn, geen subtopper waar genoegen wordt genomen met de eerste de beste eredivisietrainer die nog nooit echt goed gepresteerd heeft (zelfs al heet ie Been).quote:
Haha, dat is zo mooi. Ons in het hoekje slaan ze altijd over, beginnen ze met de rest die erna komt.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:55 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
alweer, bij Z zeker. tegen zwolle ook.
wat heb je dan voor baan joh
Jij gaat alleen maar op resultaten af, man. Dom gedoe. Kijk verder dan dat of wordt het dan te moeilijk voor je.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:54 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Kom op man, hij staat 4 punten boven de degradatiezone! NEC speelde 3 jaar geleden ofzo nog Europees voetbal.
Voetbal DRAAIT om resultaten.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:58 schreef Happel het volgende:
Jij gaat alleen maar op resultaten af, man. Dom gedoe. Kijk verder dan dat of wordt het dan te moeilijk voor je.
Verbeek is nog nooit kampioen geworden met Heerenveen, prutser. Jans, idem.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:58 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk nog een softe doelstelling. Feyenoord moet een topclub zijn, geen subtopper waar genoegen wordt genomen met de eerste de beste eredivisietrainer die nog nooit echt goed gepresteerd heeft (zelfs al heet ie Been).
Ancelotti, is dat iets? of Fergusson?quote:Op zondag 2 maart 2008 19:58 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk nog een softe doelstelling. Feyenoord moet een topclub zijn, geen subtopper waar genoegen wordt genomen met de eerste de beste eredivisietrainer die nog nooit echt goed gepresteerd heeft (zelfs al heet ie Been).
Dat doe ik. NEC is op geen enkel front beter geworden sinds Been's komst, 3 keer verliezen en ze spelen degradatie-playoffs. Dan kijk ik even verder naar het spel, en dat is ook nog eens 3 keer kut. En beperkt materiaal blablabla, hij heeft zelf ook wat in te brengen over NEC's aankopen hoor.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:01 schreef Happel het volgende:
[..]
KIJK eens verder dan dat, voordat je begint te oordelen over de situatie van NEC.
en met excelsior is die kampioen geworden tochquote:Op zondag 2 maart 2008 20:08 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Dat doe ik. NEC is op geen enkel front beter geworden sinds Been's komst, 3 keer verliezen en ze spelen degradatie-playoffs. Dan kijk ik even verder naar het spel, en dat is ook nog eens 3 keer kut. En beperkt materiaal blablabla, hij heeft zelf ook wat in te brengen over NEC's aankopen hoor.
Jans had ook beperkt materiaal, stond ook in de degradatiezone, maar je zag Groningen sinds zijn komst groeien op alle fronten. Been presteert dit seizoen slechter dan het seizoen daarvoor. En vorig seizoen was het ook minder dan het seizoen daarvoor.
De omschakeling is inderdaad om te janken zo slecht....quote:Op zondag 2 maart 2008 21:18 schreef Irritatie100 het volgende:
En wat ik ook zwaar irritant vind, is dat ze altijd uitlopen alsof ze de hond aan het uitlaten zijn ofzo..
Je bedoeld dat ze postbode willen worden! Greene word ik echt doodmoe van.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Onze spelers kunnen beter ober worden... Alsmaar de bal naar elkaar brengen ipv een keer de pass in eens te geven...
Been haalt op dit moment het maximale uit NEC. Wat aankopen betreft, Been had daarin niet veel te willen want er was geen geld voor. Been heeft juist aangedrongen op jonge spelers (Holman, Davids, Snoyl).quote:Op zondag 2 maart 2008 20:08 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Dat doe ik. NEC is op geen enkel front beter geworden sinds Been's komst, 3 keer verliezen en ze spelen degradatie-playoffs. Dan kijk ik even verder naar het spel, en dat is ook nog eens 3 keer kut. En beperkt materiaal blablabla, hij heeft zelf ook wat in te brengen over NEC's aankopen hoor.
Bel jij Ferguson even, om te vragen of hij Feijenoord wil komen trainen aankomend seizoen?quote:Op zondag 2 maart 2008 21:41 schreef De.Kromme het volgende:
Modale trainers halen het maximale uit hun selectie. Toptrainers net iets meer.
Mensen die bij de Kuip parkeren.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Om te beginnen al die files deze week richting De Kuip, vanaf de afrit tot De Kuip stond het tegen Fc Zwolle helemaal vast, en vandaag begon de rij iets later, voorheen was het altijd wel druk maar stroomde het verkeer altijd goed door. De laatste tijd wordt die doorstroming belemmerd door kneuzen die nooit bij De Kuip komen en verkeerd voorgesorteerd staan (op de linker rijstrook voor die parkeerplaats bij McDonalds terwijl die parkeerplaats voor abonnementhouders is).![]()
Ik parkeer niet bij De Kuip.quote:
Heeftie vandaag een bal bij zn medespelers gekregen dan?quote:Op zondag 2 maart 2008 22:47 schreef jorienvdherik het volgende:
Keeper mag blijven staan hoor
Iedereen zeikt maar over Bruins en de positie waar hij speelt. Wil ik hem daar wel eens zien. Moet Feijenoord wel 4-4-2 of 4-3-2-1 spelen o.i.d. en dat gaat niet gebeuren onder Van Marwijk...quote:Op zondag 2 maart 2008 23:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Wat een bullshit altijd dat Bert laf speelt. Hij speelt met 4 aanvallende spelers hoor, kolere. Zonder opbouw en met fouten achterin kan je alleen onmogelijk veel kansen creeren. Feit is wel dat Bruins naast Landzaat en Van Bronckhorst moet staan. Alhoewel dat op het moment mij sportieve zelfmoord lijkt.
quote:Op zondag 2 maart 2008 23:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Ben er al achter, is zijn zoon. Zijn andere zoon speelt overigens in de Jong Nac.
Ton was een harde en intimiderende speler bij heel wat clubs in de eredivisie. O.a. bekend van het incident waarbij hij nadat een speler een sliding op hem had gemaakt zijn broek omlaag deed en zijn kont liet zakken richting het hoofd van de betreffende speler. En zo zijn er nog tal van anekdotes over hem.
Dat zou ook raar zijn; wie zou er dan moeten komen? Een interim? En wat moet van Marwijk tot na het EK doen dan?quote:Op zondag 2 maart 2008 23:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Iedereen zeikt maar over Bruins en de positie waar hij speelt. Wil ik hem daar wel eens zien. Moet Feijenoord wel 4-4-2 of 4-3-2-1 spelen o.i.d. en dat gaat niet gebeuren onder Van Marwijk...
Mocht Van Marwijk deze week tekenen, dan verwacht ik dat hij meteen vertrekt. Nah, ik verwacht het niet, dat moet gewoon. Ondanks dat ik hem nog wel een tijdje als trainer zou willen hebben bij Feijenoord.
Ik verwacht het officiele bericht dinsdagmiddag ofzo. Ben je Bertje toch stiekem een beetje zat?quote:Op zondag 2 maart 2008 23:25 schreef Happel het volgende:
Mocht Van Marwijk deze week tekenen, dan verwacht ik dat hij meteen vertrekt. Nah, ik verwacht het niet, dat moet gewoon. Ondanks dat ik hem nog wel een tijdje als trainer zou willen hebben bij Feijenoord.
Adje interimquote:Op maandag 3 maart 2008 00:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat zou ook raar zijn; wie zou er dan moeten komen? Een interim? En wat moet van Marwijk tot na het EK doen dan?
Ik ben Van Marwijk niet zat, maar zie weinig redenen voor hem en Feijenoord om met elkaar verder te gaan als hij heeft getekend voor oranje.quote:Op maandag 3 maart 2008 00:16 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Ik verwacht het officiele bericht dinsdagmiddag ofzo. Ben je Bertje toch stiekem een beetje zat?.
Maar die blijft wel 100 % zeker nog tot de zomer hoor. En hij lijkt me ook wel zo correct om voluit te gaan tot ie uit dienst treedt.
En zijn zoontjes zijn twee verwende krengen. Ken ze nog uit de tijd dat ze bij Deltasport speelde. Jordao heeft nog wel enig talent, maar dat Edinho NAC beloftenelftal heeft gehaald is een wonder. Pattinama intimidatie?quote:Op zondag 2 maart 2008 23:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Ben er al achter, is zijn zoon. Zijn andere zoon speelt overigens in de Jong Nac.
Ton was een harde en intimiderende speler bij heel wat clubs in de eredivisie. O.a. bekend van het incident waarbij hij nadat een speler een sliding op hem had gemaakt zijn broek omlaag deed en zijn kont liet zakken richting het hoofd van de betreffende speler. En zo zijn er nog tal van anekdotes over hem.
Als ze Jol weten te strikken zou het kunnen natuurlijk, die kan in principe meteen aan de slag. Ik verwachtechter dat ze voor Verbeek gaan (of heel misschien Jans) dus dan zit Bert er gewoon tot einde seizoen hoor...quote:Op maandag 3 maart 2008 00:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat zou ook raar zijn; wie zou er dan moeten komen? Een interim? En wat moet van Marwijk tot na het EK doen dan?
Dan maak ik me op voor een plekje bij de beste 9 ipv beste 5quote:Op maandag 3 maart 2008 10:07 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Als ze Jol weten te strikken zou het kunnen natuurlijk, die kan in principe meteen aan de slag. Ik verwachtechter dat ze voor Verbeek gaan (of heel misschien Jans) dus dan zit Bert er gewoon tot einde seizoen hoor...
Gewoon de beker pakken, dan boeit de stand op de ranglijst ook niet meer...quote:Op maandag 3 maart 2008 10:11 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dan maak ik me op voor een plekje bij de beste 9 ipv beste 5
Ik denk echt niet dat ze die CL-playoffs gaan winnen hoor. Dat is nog veel onwaarcshijnlijker dan dat ze de beker pakken. Verder kun je dan dus ook nog naast een UC plaatsje grijpen als je alles in de Playoffs verliest en is de beker toch weldegelijk een prijs. Tenzij ze hun vorm weer te pakken krijgen en opeens goed gaan draaien, zie ik liever dat ze die paar wedstrijden voor de beker alles geven en dat ding binnenhalen, dan met hangen wurgen de 5e plek te halen om vervolgens kansloos te verliezen en naast Europees voetbal te grijpen...quote:Op maandag 3 maart 2008 10:24 schreef TJDoornbos het volgende:
Hoezo? Speel liever in de CL, dan in de Uefa Cup. Weet niet hoe het met jou zit?
Beker pakken? Van Nec winnen lukt ze niet en Zwolle brengt ons ook richting afgrond.........Stel we overleven NAC (moeten we snel uit de crisis) dan wacht of Roda of Heracles, nee daar winnen we makkelijk van als we zo doorgaan:+
Grapjas!
Ik bevrees dat er idd een ommekeer tegen AZ komt.... voor AZ welteverstaanquote:Op maandag 3 maart 2008 14:24 schreef MarkNMGN het volgende:
CL play-offs lijkt me een kansloze missie, heb sowieso weinig zin in nog 2 wedstrijden tegen ajax.
Hopelijk komt er een ommekeer tegen AZ, het moet toch een keer gebeuren lijkt me...
Als Ajax van PSV wint en alsnog kampioen wordt, kan het in de play-offs nog interessant voor ons worden. De crisis moet een keer voorbij zijn en wie weet gebeurt dat wel vlak voor de play-offs. Dan kom je geknakt en vermoeid PSV tegen en wat clubs als Heerenveen en NAC die ook een keer vermoeid zullen raken.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:24 schreef MarkNMGN het volgende:
CL play-offs lijkt me een kansloze missie, heb sowieso weinig zin in nog 2 wedstrijden tegen ajax.
PSV wordt gewoon kampioen, daar hoef je niet bang voor te zijn...quote:Op maandag 3 maart 2008 14:32 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Als Ajax van PSV wint en alsnog kampioen wordt, kan het in de play-offs nog interessant voor ons worden. De crisis moet een keer voorbij zijn en wie weet gebeurt dat wel vlak voor de play-offs. Dan kom je geknakt en vermoeid PSV tegen en wat clubs als Heerenveen en NAC die ook een keer vermoeid zullen raken.
Leg beide programma's eens naast elkaar... verder heb ik weinig zin in een discussie of ajax of PSV kampioen gaat worden.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:37 schreef De.Kromme het volgende:
Nou ja, Ajax draait goed en PSV staat nog maar 6 punten ofzo voor. Vorig seizoen hebben ze het dubbele aantal verspeeld.
Volgens mij kan die inderdaad prima in een ander topic gevoerd worden.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:38 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Leg beide programma's eens naast elkaar... verder heb ik weinig zin in een discussie of ajax of PSV kampioen gaat worden.
Bradley en Pranjic mogen er ook wel bij hoor.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:49 schreef don-diablo het volgende:
laat hem Sulejmani ook direct meenemen
Absoluut! Alleen zie ik Bradley sowieso naar het buitenland gaan na dit seizoen.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:52 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Bradley en Pranjic mogen er ook wel bij hoor.
Dus Van Marwijk is buiten oid.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:57 schreef ruud_fr het volgende:
Van Marwijk officieel nieuwe bondscoach Oranje
zo, dan kunnen we nu weer oogstrelend voetbal spelen
Dat is nog eens nuttige informatie.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van Marwijk is vanavond te gast bij Holland Sport.
quote:Van Marwijk: succestrainer of mislukkeling?
AMSTERDAM - De kogel is eindelijk door de kerk. Bert van Marwijk is maandag officieel gepresenteerd als de nieuwe bondscoach van het Nederlands Elftal. Een keuze die bij menigeen nogal wat gefronste wenkbrauwen zal opleveren.
Want is het niet dezelfde Van Marwijk die het noodlijdende Feyenoord niet aan de praat krijgt? Dit terwijl de Rotterdammers aan het begin van het huidige seizoen een keur aan ervaren spelers binnenhaalde. Tim de Cler, Kevin Hofland, Giovanni van Bronckhorst, Roy Makaay en in de winterstop nog Danny Landzaat.
Toch lukt het Van Marwijk niet om Feyenoord boven de grijze middenmoot uit te laten stijgen. Een kansloze thuisnederlaag tegen NEC, een blamerende uitnederlaag tegen ‘kleine broer’ Excelsior en maar twee punten verzameld in vijf topwedstrijden.
Succes
Maar het is ook diezelfde Van Marwijk die Feyenoord in 2002 de UEFA Cup bezorgde. Al zullen veel supporters zeggen dat deze winst geheel op het conto kwam van Pierre van Hooijdonk. Het was immers de spits die met zijn fenomenale traptechniek menig tegenstander over de knie kreeg.
Daarnaast leverde hij een prestatie van formaat door met Fortuna Sittard de bekerfinale te halen (2-0 verlies tegen Ajax) en hoog in de competitie te eindigen. Zijn avontuur bij Borussia Dortmund was ook geen daverend succes, maar hier kunnen de financiële problemen van de Duitse club aangewend worden als excuus.
Feyenoord
Zijn eerste jaar bij Feyenoord is echter ook geen daverend succes. Zijn ploeg heeft ondanks de brok aan ervaring zelfs minder punten behaald tot nu toe dan het drama-seizoen 2006-2007 en staat met meer geluk dan wijsheid op de vierde plaats. Bovendien is er geen enkele speler sinds zijn komst beter geworden bij de Rotterdammers.
Of het hem lukt om zijn kunstje te flikken bij Oranje, zal de tijd uitwijzen. Een ding is echter zeker. Mark van Bommel kan zijn ticket naar Zuid-Afrika in 2010 vast bestellen.
Mogen we hem uitzwaaien?quote:Op maandag 3 maart 2008 17:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van Marwijk is vanavond te gast bij Holland Sport.
Had je er ook nog een bepaald seizoen voor in gedachte?quote:Op maandag 3 maart 2008 19:01 schreef Happel het volgende:
Jeuh, nu worden we helemaal kampioen zonder die malloot aan het roer. Het team stroomt namelijk over van de geweldige voetballers.
Volgend seizoen natuurlijk. Kan niet mis gaan.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Had je er ook nog een bepaald seizoen voor in gedachte?
Als ze niet van AZ winnen wellicht niet, maar vooralsnog wel helaas!quote:Op maandag 3 maart 2008 19:06 schreef TerroRobbie het volgende:
Marwijk maak toch gewoon het seizoen af?
quote:Op maandag 3 maart 2008 19:01 schreef Happel het volgende:
Jeuh, nu worden we helemaal kampioen zonder die malloot aan het roer. Het team stroomt namelijk over van de geweldige voetballers.
Die gooien ze er heus niet tussendoor uit hoor.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:10 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Als ze niet van AZ winnen wellicht niet, maar vooralsnog wel helaas!
Als Jol de opvolger word zie ik het wel gebeuren!quote:Op maandag 3 maart 2008 19:16 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Die gooien ze er heus niet tussendoor uit hoor.
Één keer vragen lijkt me genoeg.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:19 schreef dvdfreak het volgende:
vraag blijft wie wordt nieuwe trainer?Wie moet de nieuwe trainer worden?
quote:Feyenoord-spelers die graag onder trainer Ron Jans willen spelen kunnen terecht bij Hans Nijland. De preses van FC Groningen kwam met die reactie na de geruchten over een mogelijk vertrek van Jans naar Rotterdam.
Nijland deed die uitspraken donderdag tijdens een toespraak bij de League of Experience, een bedrijf dat zich bezighoudt met sportsponsoring. "Ik las laatst ergens dat de spelers van Feyenoord graag onder Ron Jans zouden trainen. Nou, ik weet wel een oplossing: als ze goed genoeg zijn kunnen ze wel bij ons terecht", aldus de directeur.
Groningen groeide onder Jans weer uit tot een vaste subtopper. Dit seizoen staat de Eredivisionist vijfde, één punt achter nummer vier Feyenoord.
Ik bood toch aan om het over te nemen tegen kostprijs? Ik ben zondag in Alkmaar, met of zonder kaart.quote:
dan moeten we afsprekenquote:Op maandag 3 maart 2008 21:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik bood toch aan om het over te nemen tegen kostprijs? Ik ben zondag in Alkmaar, met of zonder kaart.
De kans om bondscoach te worden komt ook maar een keer voorbij. Kan het wel begrijpen dat Van Marwijk daarom kiest voor het bondscoachschap i.p.v. trainer van Feijenoord te blijven.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:48 schreef Sloggi het volgende:
Triest eigenlijk, dat je na 4 wedstrijden al nadenkt over een vertrek terwijl je nog een contract van 2 jaar hebt. Maar goed, zo werkt het nu eenmaal.
Moet eerst even overleggen met wat maten, die nu ook geen kaart hebben. Ga niet naar binnen, als zij buiten blijven. En heb zelf geen silvercard o.i.d. dus kom volgens mij niet eens met jouw kaart. Bedacht ik net, weet nie of het echt zo is....quote:Op maandag 3 maart 2008 21:54 schreef jorienvdherik het volgende:
Happel als je je msn pmt kunnen we het er over hebbe
Tuurlijk, ik begrijp het ook wel, maar hij zit gvd net vier wedstrijden op de bank.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:55 schreef Happel het volgende:
[..]
De kans om bondscoach te worden komt ook maar een keer voorbij. Kan het wel begrijpen dat Van Marwijk daarom kiest voor het bondscoachschap i.p.v. trainer van Feijenoord te blijven.
Ja en? Feyenoord gaat toch akkoord met die (begrijpelijke) clausule, of het nou na 1 dag of anderhalf seizoen was, ze wisten dat dit kon gebeuren. Bert had al een goed fundament gelegd (qua spelers etc.) dus al zou ie per direct vertrokken zijn dan nog had ie Feyenoord een goede dienst bewezen in z'n paar weken bij de club.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik begrijp het ook wel, maar hij zit gvd net vier wedstrijden op de bank.
Klopt, bij uitwedstrijden met vrij vervoer worden zowel de entreekaart als de clubcard gescant, en deze moeten matchen. Althans zo was het de keren dat ik mee ben geweest.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:55 schreef Happel het volgende:
[..]
[..]
Moet eerst even overleggen met wat maten, die nu ook geen kaart hebben. Ga niet naar binnen, als zij buiten blijven. En heb zelf geen silvercard o.i.d. dus kom volgens mij niet eens met jouw kaart. Bedacht ik net, weet nie of het echt zo is....
Heb nog nooit in het uitvak (met Europese wedstrijden een paar keer) gezeten, dus zou de eerste keer worden. Kärnten was tof. Zat ik lange zijde. Bier werd gewoon op de tribune gebracht.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, bij uitwedstrijden met vrij vervoer worden zowel de entreekaart als de clubcard gescant, en deze moeten matchen. Althans zo was het de keren dat ik mee ben geweest.
Zo kwam ik een keer bijna niet het stadion binnen in Oostenrijk bij het Europacup duel tegen Fc Kärnten, toen had ik een kaart die gekocht was door een vriend met zijn (dus andere) silvercard, en toen werd ik geweigerd bij de poort.
Gelukkig mocht ik na lang aandringen alsnog naar binnen zodat die hele teringreis niet voor niets was geweest.![]()
Gedurft en attractief voetbal is joods.quote:Goed dat Van Marwijk oprot btw. hopelijk laat de volgende trainer het elftal wat gedurfder en attractiever voetbal spelen, maar volgens mij is het goed mogelijk dat Feyenoord in de zoektocht naar een nieuwe trainer bij Ernie Brandts uitkomt, net zo'n behoudend en nuchter type als Van Marwijk.
Nee johquote:Op maandag 3 maart 2008 22:56 schreef Happel het volgende:
Maar verwacht inderdaad dat Feijenoord bij figuren, zoals Brandts uitkomt. God verhoede dat.
Ik dacht dat hij maar een 1-jarig contract had, met een optie voor nog wat jaren?quote:Op maandag 3 maart 2008 21:48 schreef Sloggi het volgende:
Triest eigenlijk, dat je na 4 wedstrijden al nadenkt over een vertrek terwijl je nog een contract van 2 jaar hebt. Maar goed, zo werkt het nu eenmaal.
Bron: In de Wandelgangen van voetbalzonequote:Fred Rutten kan daarentegen volgend seizoen bij Feyenoord aan de slag. De coach van FC Twente, ook op het verlanglijstje van Hamburger SV, moet de opvolger worden van de aanstaande bondscoach Bert van Marwijk. (TC Tubantia)
Nee, volgens mij 2 jaar met een optie voor nog een seizoen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:08 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij maar een 1-jarig contract had, met een optie voor nog wat jaren?
7, maar tis inderdaad wel bizar.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:26 schreef N.i.c.k het volgende:
. Toen had hij dus rond de 4 officiele wedstrijden met Feijenoord achter de boeg !
Een 2e Koeman. Ook ex-assistent van die boeren en doet het aardig met een andere club.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:19 schreef De.Kromme het volgende:
Rutten zou wel mooi zijn.
Makaay moet veel te veel doen, bij z'n vorige clubs stond hij in de spits en dat was het, doelpunten maken!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:41 schreef De.Kromme het volgende:
Bert heeft gelijk in deze. Makaay is al teveel aan het afbouwen lijkt het.
Opzich prima, maar kom dan wel met een goede trainer aan.quote:Feyenoord neemt de tijd
Rotterdammers op hun gemak op zoek naar nieuwe trainer.
Peter Bosz heeft Bert van Marwijk gisteren niet gefeliciteerd met zijn definitieve aanstelling als bondscoach van het Nederlands elftal. “Dat heb ik al een tijdje terug gedaan, want dit zat er al lange tijd aan te komen natuurlijk”, aldus de technisch directeur van Feyenoord. Dus had Bosz alle tijd om de profielschets voor de nieuwe trainer op te stellen. “Dat proces hebben we inmiddels afgerond.”
De criteria waaraan Van Marwijks opvolger moet voldoen, zijn anders dan de cv-eisen die afgelopen zomer in De Kuip werden opgesteld. “We zitten immers in een totaal andere situatie”, zegt Bosz. Feyenoord begon destijds weer op nul door schoon schip te maken binnen de selectie en naast Van Marwijk spelers als Kevin Hofland, Giovanni van Bronckhorst en Roy Makaay aan te trekken. Nu is er een basis waarop de nieuwe trainer kan voortboorduren. Dus kan er een ander type trainer worden aangetrokken. “Nee, ik ga niet in op welke punten die van ‘opbouwer’ Van Marwijks profielschets afwijkt.”
Over namen wil Bosz het al helemáál niet hebben. Gertjan Verbeek (SC Heerenveen), Martin Jol en Co Adriaanse (beiden clubloos) zijn de meest voor de hand liggende kandidaten. “We gaan er alle tijd voor nemen om een goede opvolger te vinden. Ik ga daar geen tijdfactor aan hangen, want dan word ik daar op den duur keer op keer mee geconfronteerd.”
Ondanks dat Bosz Van Marwijk het bondscoachschap van harte gunt, is hij enigszis teleurgesteld over het vroegtijdige vertrek van de trainer die Feyenoord nieuw leven inblies. “Het is erg jammer, omdat we samen een weg zijn ingeslagen en het karwei niet samen kunnen afmaken. Maar ik verwijt hem niets hoor. We hebben als volwassen mensen afspraken (contract met clausule, red.) gemaakt en daar maakt Bert nu gebruik van. Ik wens hem het allerbeste bij het Nederlands elftal.”
Ik schat hem hoger in dan Koeman, vooral om de voetbalstijl die hij Twente laat spelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Een 2e Koeman. Ook ex-assistent van die boeren en doet het aardig met een andere club.
Klopt. Maar de situatie is nu eenmaal niet anders, Bosz en Van Marwijk wilden persé een debiele kut-Koreaan met heimwee in plaats van een goede balvaste spits naast Makaay. Maar Makaay zal dus zelf harder moeten gaan werken en ballen ophalen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:31 schreef Luni het volgende:
[..]
Makaay moet veel te veel doen, bij z'n vorige clubs stond hij in de spits en dat was het, doelpunten maken!
Daar komt hij bij Feyenoord niet aan toe, hij moet meeverdedigen, zich in laten zakken om aanspeelbaar te zijn, dat gaat gewoon tenkoste van z'n spel.
Er lopen 3 creatieve voetballers achter dus hij zou ze niet op hoeven halen, en ik vind het belachelijk dat hij mee moet verdedigen met corners, ik zou altijd 1 man voorin houden.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:12 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Klopt. Maar de situatie is nu eenmaal niet anders, Bosz en Van Marwijk wilden persé een debiele kut-Koreaan met heimwee in plaats van een goede balvaste spits naast Makaay. Maar Makaay zal dus zelf harder moeten gaan werken en ballen ophalen.
quote:De Kuip wordt komende zomer verbouwd
Bron: Rijnmond.nl
De Kuip wordt komende zomer verbouwd en krijgt daardoor een iets grotere capaciteit, maar bovenal meer businessstoelen wat meer inkomsten betekent.
De kosten van de verbouwing komen voor rekening van het stadion. Feyenoord gaat meer huur betalen, maar rekent er op dat het door de verbouwing zo'n 3 tot 5 miljoen euro aan extra inkomsten binnen krijgt. Feyenoord zal de extra inkomsten aangrijpen om het elftal verder te versterken.
Ballen ophalen? En dan...?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:12 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Klopt. Maar de situatie is nu eenmaal niet anders, Bosz en Van Marwijk wilden persé een debiele kut-Koreaan met heimwee in plaats van een goede balvaste spits naast Makaay. Maar Makaay zal dus zelf harder moeten gaan werken en ballen ophalen.
Wat een hel hé?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Aangezien Feyenoord geen kaarten terug neemt, ga ik aanstaande zondag zelf naar alkmaar
Meer inkomsten is altijd goed natuurlijk, en hoe meer je die dikke bobo's verwend hoe meer geld ze willen investerenquote:
Hier ga ik ook vanuit.quote:,,Feyenoord heeft al lang iemand achter de hand,’’ zegt Been. ,,Je denkt toch niet dat ze zo lang gaan wachten met het zoeken naar een opvolger? Dat zou van weinig visie getuigen. Feyenoord is een megabedrijf, dat echt al wel met een aantal kandidaten een oriënterend gesprek heeft gevoerd. Bij mij zijn ze niet geweest. Vorig seizoen niet en nu niet. De naam Been is alleen door Willem (Van Hanegem, red.) een keer geopperd op tv. Er speelt dus helemaal niets.’’
Juist.quote:
Waarom neem je niet gewoon afstand van je goldcard?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:07 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
zin heb ik niet. ach ga nac nog uit, en misschien hou ik me goldcard nog dan
Vergeet niet dat dit dezelfde mensen zijn die Charisteas, Huysegems, Buijs, Lucius en Kolkka haalden.quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:14 schreef jorienvdherik het volgende:
heb ik voorrang voor de uefa cup finale van volgend jaar
hoe weet je dat zo zeker?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:15 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dit dezelfde mensen zijn die Charisteas, Huysegems, Buijs, Lucius en Kolkka haalden.
Maar goed, ik weet wel zeker dat er nog geen officiele gesprekken zijn geweest en dat er hoogstens alleen wat gepolst is onder voorbehoud.
hij heeft getekendquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:19 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Omdat je zoiets niet doet, zolang Van Marwijk nog niet getekend heeft.
Niks mis met Kolkka.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:15 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dit dezelfde mensen zijn die Charisteas, Huysegems, Buijs, Lucius en Kolkka haalden.
Staat er toch ook.quote:Maar goed, ik weet wel zeker dat er nog geen officiele gesprekken zijn geweest en dat er hoogstens alleen wat gepolst is onder voorbehoud.
Ik zou dat graag voor het einde van dit seizoen te horen krijgen...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:19 schreef MarkNMGN het volgende:
Op wat voor een termijn zal die nieuwe trainer trouwens gepresenteerd worden, na het eind v/h seizoen of binnenkort al?
voor het Ek mag ik hopenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:19 schreef MarkNMGN het volgende:
Op wat voor een termijn zal die nieuwe trainer trouwens gepresenteerd worden, na het eind v/h seizoen of binnenkort al?
Zou ik persoonlijk erg jammer vinden als die niet komen...quote:Celtic nog niet zeker voor Jubileumtoernooi
Datum: 04-03-2008 Bron: FR-Fans.nl
Op 1 en 3 augustus vindt in de Kuip het Jubileumtoernooi plaats ter ere van het 100-jarig bestaan van onze club. Daarvoor zijn uitgenodigd Tottenham Hotspur, Borussia Dortmund en Celtic, Feyenoords tegenstanders in de Europa Cup I- en twee UEFA Cupfinales. "Alleen de Schotten moeten hun komst officieel nog bevestigen", aldus Chris Woerts in De Telegraaf.
Kan je nou nooit een bericht plaatsen, waarin je geen kritiek uit?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:45 schreef De.Kromme het volgende:
Wat heeft Woerts met de komst van een club te maken? Hangt het af van een geldkwestie ofzo?
Maar erg jammer idd, dan is het toernooi eigenlijk al z'n charme kwijt.
Geen kritiek hoor, vond het alleen vreemdquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Kan je nou nooit een bericht plaatsen, waarin je geen kritiek uit?
Dat blijkt.quote:Woerts is Commercial director, zoals dat zo mooi heet. Dus ja, het lijkt me wel dat hij met zulke zaken te maken heeft.
snap niet dat ze uitbreiden als ze in 2011/2012 een nieuw stadion willen!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:12 schreef jorienvdherik het volgende:
trouwens uitbreiding welke plaatsen dan ?
2014/2015 is de bedoeling dat we in het nieuwe stadion spelen. Dat is over 7 jaar pas.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:29 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
snap niet dat ze uitbreiden als ze in 2011/2012 een nieuw stadion willen!
Dat zei ik vorige week al, maar dat volgens, wie anders, de Kromme niet zo.quote:
En dit zei Bosz dus letterlijk anderhalve week geleden, ze waren nog niet eens bezig met een lijstje volgens hemquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:53 schreef Luni het volgende:
Het zou van de achtelijke zijn als ze pas gaan kijken op het moment dat Van Marwijk definitief getekend heeft.
Is er eigenlijk al iets bekend over oefenwedstrijden in het buitenland?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:38 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Zou ik persoonlijk erg jammer vinden als die niet komen...
Ik vind Lurling ook een kneus, maar dit is eigenlijk wel een heel triest verhaal...quote:Fans de grootste vijand
[FEYENOORD 100 JAAR AFLEVERING 8] De verguisde speler.
Ofwel: hoe Anthony Lurling maar geen goed kon doen bij het Legioen en letterlijk vluchtte uit Rotterdam.
Anthony Lurling kon bij de fans van Feyenoord weinig goed doen. FOTO PICS UNITED
Als een verliefde puber was hij ’s ochtends in Den Bosch in de auto gestapt voor zijn eerste werkdag in Rotterdam.
Anthony Lurling voelde het kriebelen in zijn buik. Hier had hij jaren op gewacht.
Interesse van de club waar hij vroeger als supporter op de tribune zat, was er wel vaker geweest. Maar nu was hij dan eindelijk Feyenoorder. Een grote aankoop zelfs. Om geen slecht figuur te slaan had hij - tegen zijn gewoonte in - de hele vakantie hard doorgetraind. Hij zou die duizenden langs het bijveld van de Kuip wel even iets laten zien.
En toen gebeurde het.
,,Hij stonk alsof hij drie kratten bier had gedronken,’’ zegt Lurling over de supporter die hem in de zomer van 2002 op weg naar het trainingsveld staande hield. ,,Hij kneep me en zei: Ik accepteer je alleen als je tegen Ajax scoort. De volgende dag was mijn bovenarm nog paars. Ik ben die eerste dag bespuugd en uitgescholden. Toen mijn naam werd omgeroepen, floot de helft van de fans me uit. Het was zo erg dat Van Marwijk tegen de andere spelers zei: Laat Lurling er tijdens de partij straks maar een paar in schieten. Dat vergeet ik nooit meer.’’
Dat Lurling in het boek ‘Feyenoord, de top en flop 100’ met een zesde plaats de hoogst genoteerde Nederlander is - uiteraard op het lijstje miskopen - heeft niets te maken met zijn kwaliteiten. Er voetbalden in Rotterdam-Zuid immers zat met heel wat minder talent dan hij. De Brabander had echter de pech dat hij nog voor hij één bal had geraakt, bij een groot deel van de fanatieke aanhang geen goed kon doen. Daarvoor drukte het stempel van matennaaier - als speler van Heerenveen was hij anderhalf jaar eerder verantwoordelijk voor de rode kaart die Bonaventure Kalou kreeg - te zwaar op zijn schouders.
Na die rampzalige eerste training was het leed nog lang niet geleden. ,,Ik kan me herinneren dat we rondjes moesten lopen en ik de hele tijd van iemand langs het veld kreeg te horen dat ik op jodenschoenen liep. Dat soort dingen gebeurde de eerste twee maanden bijna dagelijks. Ik vroeg me elke dag af: wie zou me nu weer verrot gaan schelden? Niet met de vraag hoe ik zo goed mogelijk kon voetballen.’’
Misschien was het gemakkelijker geweest als hij niet in Rotterdam was gaan wonen. ,,Als ik boodschappen deed kwam ik supporters tegen die ‘rot lekker op’ zeiden. Dat vrat aan me als ik alleen thuis zat. Ik was toen nog jong en vrijgezel Na een half jaar ben ik verhuisd.’’
Hij wil het niet als excuus gebruiken voor het feit dat hij niet is geslaagd in de Kuip. ,,Ik wil me nergens achter verschuilen. Ik heb bewezen dat ik een subtopper ben. Bij Feyenoord wilde ik zó graag, maar heb ik het niet laten zien. Als je een echte topper bent, kun je er misschien wel tegen dat fans zo tegen je doen.’’
Lurling is niet de enige speler die door het Legioen werd verguisd. Ook Joonas Kolkka, zijn ploeggenoot bij NAC, werd als Feyenoorder uitgefloten in de Kuip. ,,Ik heb het er wel eens met hem over. Hij heeft het ook heel moeilijk gehad. Het valt niet mee om te presteren als je eigen fans tegen je zijn. Dan denk je op een gegeven moment: waar doe ik het allemaal voor? Feyenoord is een mooie club, maar ook een hele moeilijke om voor te spelen. Ik moet per wedstrijd vijftien acties maken. Dan lukken er drie, maar die zijn dan wel beslissend. Bij Feyenoord kwam het daar niet van. Als de eerste actie niet lukte, legde ik de tweede keer de bal vaak terug omdat ik niet weer iets fout wilde doen.’’
De verlammende werking van de Kuip heeft hij als tegenstander nooit ervaren. ,,Ik was er dan meestal op gefixeerd om het publiek stil te krijgen. Met Heerenveen heb ik veel tegen Feyenoord gescoord.’’
De bij NAC opgebloeide aanvaller verheugt zich op de halve finale van de KNVB beker, over twee weken tegen Feyenoord. Ook al wordt er in de Kuip dan misschien weer gescandeerd dat hij een matennaaier is en zijn moeder een hoer. ,,Dat doet met niets meer. Ik maak daar tegenwoordig grapjes over. Dan zeg ik tegen mijn moeder: Je moet vroeger wel goed zijn geweest, want ze hebben het overal nog steeds over je.’’
Meer om het feit dat er spelers zo ontvangen worden bij Feyenoord. Dit zijn gewoon joden-praktijken...quote:
Wat Lurling bij Kalou flikte, dát zijn jodenpraktijken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:11 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Meer om het feit dat er spelers zo ontvangen worden bij Feyenoord. Dit zijn gewoon joden-praktijken...
Was dat maar het enige, volgens mij flikte die meer in zijn tijd bij SC H tegen Fey. Maargoed boeit opzich niet hoeveel die deed. Met Kalou ging die al te ver.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:13 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Wat Lurling bij Kalou flikte, dát zijn jodenpraktijken.
Dag Loekiequote:Op woensdag 5 maart 2008 01:11 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Meer om het feit dat er spelers zo ontvangen worden bij Feyenoord. Dit zijn gewoon joden-praktijken...
Ook gewoon stom ja. Maar je eigen spelers bedreigen is het laagste van het laagste. Natuurlijk hoef je hem niet met open armen te ontvangen maar dit is triest.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:13 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Blijkbaar niet héquote:Op woensdag 5 maart 2008 01:11 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
dit zijn gewoon joden-praktijken...
Kolkka is geen matennaaier en judas.quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:17 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Met het uitfluiten etc. van jouw held Kolkka ben je het dan ook eens neem ik aan?
Zo zou ik het niet willen noemen, maar die Lurling mogen ze wel levend begravenquote:Op woensdag 5 maart 2008 01:13 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Charisteas was een Ajacied, en scoren was niet zijn sterkste punt, maar ik denk dat we aan hem een stuk meer hadden gehad dan Makaay dit seizoen. Hij is veel meer een aanspeelpunt en voetbalt veel meer mee. Met Charisteas in plaats van Makaay hadden we wel een paar punten meer gehad denk ik.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:15 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Maar goed, ik weet wel zeker dat er nog geen officiele gesprekken zijn geweest en dat er hoogstens alleen wat gepolst is onder voorbehoud.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Charisteas was een Ajacied, en scoren was niet zijn sterkste punt, maar ik denk dat we aan hem een stuk meer hadden gehad dan Makaay dit seizoen. Hij is veel meer een aanspeelpunt en voetbalt veel meer mee. Met Charisteas in plaats van Makaay hadden we wel een paar punten meer gehad denk ik.
Het was gewoon een eng achterbaks mannetje die zelf jodenpraktijken uithaalde!quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:11 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Volgens mij was hij toen zelfs al rond met Feyenoord toch?quote:Op woensdag 5 maart 2008 07:23 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Was dat maar het enige, volgens mij flikte die meer in zijn tijd bij SC H tegen Fey. Maargoed boeit opzich niet hoeveel die deed. Met Kalou ging die al te ver.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Charisteas was een Ajacied, en scoren was niet zijn sterkste punt, maar ik denk dat we aan hem een stuk meer hadden gehad dan Makaay dit seizoen. Hij is veel meer een aanspeelpunt en voetbalt veel meer mee. Met Charisteas in plaats van Makaay hadden we wel een paar punten meer gehad denk ik.
quote:Inmiddels heeft De Guzman een Nederlands paspoort. Wat er allemaal gaande is in ons land is echter niet aan hem besteed. "Beatrix" was het antwoord dat hij gaf op de vraag wie minister-president van Nederland is.
Wat heeft Makaay nou bijgedragen de afgelopen 10 wedstrijden? Hij heeft amper gescoord, misschien één of twee assists gegeven en verder had je helemaal geen flikker aan hem.quote:
Omdat hij verkeerd gebruikt word, bij z'n vorige clubs hoefde hij niks uit te voeren, alleen maar zorgen dat hij doelpunten scoorde.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat heeft Makaay nou bijgedragen de afgelopen 10 wedstrijden? Hij heeft amper gescoord, misschien één of twee assists gegeven en verder had je helemaal geen flikker aan hem.
Alsof we het ons kunnen permitteren om 10 man + 1 ballenafwachter op te stellen. We kunnen ze alle 11 goed gebruiken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:46 schreef Luni het volgende:
[..]
Omdat hij verkeerd gebruikt word, bij z'n vorige clubs hoefde hij niks uit te voeren, alleen maar zorgen dat hij doelpunten scoorde.
Triest verhaal inderdaad.quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:40 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Ik vind Lurling ook een kneus, maar dit is eigenlijk wel een heel triest verhaal...
Je speelt met 1 spits, als hij zich ook nog eens in moet laten zakken om aanspeelbaar te zien terwijl er 3 aanvallende middenvelders achter lopen, dat werkt niet.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alsof we het ons kunnen permitteren om 10 man + 1 ballenafwachter op te stellen. We kunnen ze alle 11 goed gebruiken.
Dat kunnen De Guzman en Bruins ook. Sahin speelde meer controlerend op de plaats van Landzaat, maar daar liet hij regelmatig een steekje vallen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:00 schreef Nashje het volgende:
Waarom speelt Sahin eigenlijk zo weinig de laatste tijd? Dat is juist een spelmaker die Makaay kan bedienen.
Maar toch, bedreigingen gaan me te ver.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:25 schreef Luni het volgende:
[..]
Het was gewoon een eng achterbaks mannetje die zelf jodenpraktijken uithaalde!
Ah oke. Dacht dat Sahin juist degene was die er mede voor zorgde dat feyenoord zo 'leuk' voetbalde.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:38 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat kunnen De Guzman en Bruins ook. Sahin speelde meer controlerend op de plaats van Landzaat, maar daar liet hij regelmatig een steekje vallen.
Lurling is gewoon een eng, vies mannetje.. gelukkig is daar later de rest van Nederland, met uitzondering van jou, ook achtergekomen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:05 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Maar toch, bedreigingen gaan me te ver.
Hoe kom je erbij dat ik het geen eng, vies mannetje vind?quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:28 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Lurling is gewoon een eng, vies mannetje.. gelukkig is daar later de rest van Nederland, met uitzondering van jou, ook achtergekomen.
Inderdaad, daarom scanderen ze tegenwoordig in Breda massaal zijn naam.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:28 schreef MarkNMGN het volgende:
Lurling is gewoon een eng, vies mannetje.. gelukkig is daar later de rest van Nederland, met uitzondering van jou, ook achtergekomen.
quote:Lurling: "Fans de grootste vijand"
De verguisde speler. Ofwel: hoe Anthony Lurling maar geen goed kon doen bij het Legioen en letterlijk vluchtte uit Rotterdam. Als een verliefde puber was hij ’s ochtends in Den Bosch in de auto gestapt voor zijn eerste werkdag in Rotterdam. Anthony Lurling voelde het kriebelen in zijn buik. Hier had hij jaren op gewacht.
Interesse van de club waar hij vroeger als supporter op de tribune zat, was er wel vaker geweest. Maar nu was hij dan eindelijk Feyenoorder. Een grote aankoop zelfs. Om geen slecht figuur te slaan had hij - tegen zijn gewoonte in - de hele vakantie hard doorgetraind. Hij zou die duizenden langs het bijveld van de Kuip wel even iets laten zien.
En toen gebeurde het.
,,Hij stonk alsof hij drie kratten bier had gedronken,’’ zegt Lurling over de supporter die hem in de zomer van 2002 op weg naar het trainingsveld staande hield. ,,Hij kneep me en zei: Ik accepteer je alleen als je tegen ajax scoort. De volgende dag was mijn bovenarm nog paars. Ik ben die eerste dag bespuugd en uitgescholden. Toen mijn naam werd omgeroepen, floot de helft van de fans me uit. Het was zo erg dat Van Marwijk tegen de andere spelers zei: Laat Lurling er tijdens de partij straks maar een paar in schieten. Dat vergeet ik nooit meer.’’
Dat Lurling in het boek ‘Feyenoord, de top en flop 100’ met een zesde plaats de hoogst genoteerde Nederlander is - uiteraard op het lijstje miskopen - heeft niets te maken met zijn kwaliteiten. Er voetbalden in Rotterdam-Zuid immers zat met heel wat minder talent dan hij. De Brabander had echter de pech dat hij nog voor hij één bal had geraakt, bij een groot deel van de fanatieke aanhang geen goed kon doen. Daarvoor drukte het stempel van matennaaier - als speler van Heerenveen was hij anderhalf jaar eerder verantwoordelijk voor de rode kaart die Bonaventure Kalou kreeg - te zwaar op zijn schouders.
Na die rampzalige eerste training was het leed nog lang niet geleden. ,,Ik kan me herinneren dat we rondjes moesten lopen en ik de hele tijd van iemand langs het veld kreeg te horen dat ik op jodenschoenen liep. Dat soort dingen gebeurde de eerste twee maanden bijna dagelijks. Ik vroeg me elke dag af: wie zou me nu weer verrot gaan schelden? Niet met de vraag hoe ik zo goed mogelijk kon voetballen.’’
Misschien was het gemakkelijker geweest als hij niet in Rotterdam was gaan wonen. ,,Als ik boodschappen deed kwam ik supporters tegen die ‘rot lekker op’ zeiden. Dat vrat aan me als ik alleen thuis zat. Ik was toen nog jong en vrijgezel Na een half jaar ben ik verhuisd.’’
Hij wil het niet als excuus gebruiken voor het feit dat hij niet is geslaagd in de Kuip. ,,Ik wil me nergens achter verschuilen. Ik heb bewezen dat ik een subtopper ben. Bij Feyenoord wilde ik zó graag, maar heb ik het niet laten zien. Als je een echte topper bent, kun je er misschien wel tegen dat fans zo tegen je doen.’’
Lurling is niet de enige speler die door het Legioen werd verguisd. Ook Joonas Kolkka, zijn ploeggenoot bij Nac, werd als Feyenoorder uitgefloten in de Kuip. ,,Ik heb het er wel eens met hem over. Hij heeft het ook heel moeilijk gehad. Het valt niet mee om te presteren als je eigen fans tegen je zijn. Dan denk je op een gegeven moment: waar doe ik het allemaal voor? Feyenoord is een mooie club, maar ook een hele moeilijke om voor te spelen. Ik moet per wedstrijd vijftien acties maken. Dan lukken er drie, maar die zijn dan wel beslissend. Bij Feyenoord kwam het daar niet van. Als de eerste actie niet lukte, legde ik de tweede keer de bal vaak terug omdat ik niet weer iets fout wilde doen.’’
De verlammende werking van de Kuip heeft hij als tegenstander nooit ervaren. ,,Ik was er dan meestal op gefixeerd om het publiek stil te krijgen. Met Heerenveen heb ik veel tegen Feyenoord gescoord.’’
De bij Nac opgebloeide aanvaller verheugt zich op de halve finale van de KNVB beker, over twee weken tegen Feyenoord. Ook al wordt er in de Kuip dan misschien weer gescandeerd dat hij een matennaaier is en zijn moeder een hoer. ,,Dat doet me niets meer. Ik maak daar tegenwoordig grapjes over. Dan zeg ik tegen mijn moeder: Je moet vroeger wel goed zijn geweest, want ze hebben het overal nog steeds over je.
Dat zijn ratten, zoals Lurling, dus begrijpelijk...quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom scanderen ze tegenwoordig in Breda massaal zijn naam.
NACquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom scanderen ze tegenwoordig in Breda massaal zijn naam.
Tsjah, hij komt van Den Bosch toch.. dan begrijp ik het wel. Oude jeugdliefde enzo.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:20 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
In Heerenveen, Keulen en Den Bosch trouwens ook. Maar dat zal ook welzijn he. NMGN
Kijk naar z'n usericonquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:23 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Tsjah, hij komt van Den Bosch toch.. dan begrijp ik het wel. Oude jeugdliefde enzo.
De vraag is, ken je ze allemaal ?quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:29 schreef Luni het volgende:
Kijk naar z'n usericon
Toch nietquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:47 schreef MarkNMGN het volgende:
Hé, dat bericht had ik nog niet gelezen...
Ik herken Lucius, Van Nistelrooy en Lurlingquote:Op woensdag 5 maart 2008 16:15 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
De vraag is, ken je ze allemaal ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asynchronous_JavaScript_and_XMLquote:Op woensdag 5 maart 2008 16:52 schreef TJDoornbos het volgende:
wtf er sta hier ajax widgets reclame onderaan de site....................
kijk dan eerst. wat voor nut heeft jou bijdrage hier ?quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:50 schreef PizzaSalami het volgende:
Ah, niet gezien.
Mogen ze wel een flink contract uit halen...quote:'Feyenoord gaat beslissen over nieuwe kledingsponsor'
Feyenoord zal dit jaar een beslissing nemen over de nieuwe kledingsponsor. Het contract van de huidige sponsor, Kappa, loopt af in 2009. Het is ook mogelijk dat het contract met Kappa zal worden verlengd.
De Rotterdammers zijn al in gesprek met mogelijke nieuwe kledingsponsors. Huidige sponsor Kappa verzorgt het shirt van Feyenoord al sinds het seizoen 2000/2001.
Juist, dus hopelijk geen kappa meer. Doe maar Nike, Adidas is tegenwoordig helaas verneukt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:27 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Mogen ze wel een flink contract uit halen...
quote:Aversie onder clubfans tegen Oranje geen Rotterdams fenomeen
De achterban van Feyenoord heeft gemiddeld genomen weinig op met het Nederlands elftal, zo staat elders op deze pagina’s.
De KNVB doet er niettemin álles aan om een zo breed mogelijk fundament te leggen onder het ‘nieuwe Oranje’, dat na het komend Europees kampioenschap moet ontstaan.
De nieuwe technische staf vertoont daarom alle kenmerken van een poldermodel. Bert van Marwijk mag gerust een Feyenoorder genoemd worden. Van de beoogde assistenten is Coocky Voorn de representant van de provincie. Phillip Cocu waarborgt toch vooral het gevoel voor Eindhovense sentimenten en Frank de Boer zal voortaan het DNA van Ajax afstaan in de dug-out van Oranje. Alle betrokkenen zullen het wellicht ontkennen, maar na het Amsterdams georiënteerde ‘kabinet Van Basten’ was het tijd voor een nieuwe wind. Ook die onuitgesproken wens pakte uit in het voordeel van Van Marwijk.
De lichte aversie tegen het Nederlands elftal moet overigens niet slechts als een in Rotterdam wortelend fenomeen beschouwd worden. Het vlaggenschip wordt sinds het einde van de jaren tachtig vooral gekoesterd door een combinatie van mensen uit de provincie, vooral uit het oosten, én niet hevig aan clubs gebonden voetballiefhebbers.
Dat heeft niet in de eerste plaats met de keuzen van de bondscoaches te maken. Het komt vooral door de mate waarin Oranje minder bereikbaar is geworden voor het ‘gewone’ publiek. Bij thuiswedstrijden en wedstrijden op WK’s en EK’s kom je eenvoudiger via sponsors of professioneel werkende, dure zwarthandelaren aan een kaartje dan via de sigarenboer. Gechargeerd gezegd, is Nationale Nederlanden in de beleving van een voetbalsupporter dominanter geworden dan de fanclub van het Nederlands elftal. Dat gevoel wordt tijdens het komende EK alleen maar sterker, wanneer Oranje zijn drie poulewedstrijden speelt in het stadion van Bern, waar krap 30.000 toeschouwers in passen.
Door die afstand tussen de gewone clubsupporter en het nationale elftal, is Oranje in de eredivisiestadions al lang niet meer zo’n populair gespreksonderwerp. In de vakken waar de fanatieke clubfans staan, is het zelfs ronduit ‘not done’ om blijk te geven van je eventuele sympathie voor het Nederlands elftal. In die ambiance wordt de entourage van ’slands beste voetballers gezien als het domein van mannen verkleed als oranje indiaan, als oranje sinterklaas, als oranje wegwerker, als oranje generaal en als bos wortelen. Die wereld staat mijlen ver af van de nogal wat rauwere gewoontes in de week in week uit bomvolle clubstadions.
Een supporter van Feyenoord, FC Utrecht of FC Groningen vindt, simpel gezegd, het korps van oranjeklanten een stelletje mietjes met wie hij nooit geïdentificeerd wil worden.
Hoewel die omstandigheid Oranje tot een instituut maakte, waartegen het eenvoudig schoppen is, ziet de KNVB zoiets niet als een probleem. Op reis door Europa en de rest van de wereld ontmoet het Nederlands elftal louter lachende ordehandhavers, tv-regisseurs zoomen verlekkerd in op roedels als kaasmeisjes verklede mannen, daar is security een opgelegde folklore en geen noodzaak. Bij de Engelse voetbalbond, dat dan weer wel, zouden ze willen dat het zo was.
Denk direct, maar vind het sowieso kort dag!quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:04 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik snap iets niet met die kaartverkoop voor Feyenoord-NAC.
De voorrangsperiode voor SCC om hun eigen plaats te kopen is van 8-10 maart.
Nu wil ik een paar vrienden meenemen, kan ik dan gewoon per SCC dan al 2 kaarten kopen of pas later?
Tsjah, was ook wel te verwachten hé...quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:18 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Denk direct, maar vind het sowieso kort dag!
Belachelijk. Eigenlijk zou Feyenoord hem niet moeten laten gaan zolang ie niet voor ons zelf speelt.quote:Feyenoord is Lensky twee weken kwijt
Feyenoord-coach Bert van Marwijk heeft de komende weken één speler minder tot zijn beschikking. Jacob Lensky is woensdag in het vliegtuig gestapt naar Californië, om daar met Jong Canada deel te nemen aan een kwalificatietoernooi voor de Olympische Spelen. De Canadees is hierdoor minimaal twee weken afwezig.
Jong Canada neemt het in de groepsfase van het toernooi op tegen Mexico, Haïti en Guatemala. Als de ploeg deze poule overleeft, is Lensky nog een week langer op pad. Een finaleplaats in Californië is voldoende om een ticket voor de Olympische Spelen, die in augustus in Peking gehouden worden, te veroveren.
Dan zitten er toch ook bij ons gloryhunters waarover de meeste roepen dat dat niet kan of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:38 schreef jorienvdherik het volgende:
tuurlijk zit het helemaal vol tegen nac, uitverkocht duh
kaart voor az uit verkocht
Wat een slecht stuk zeg, ik heb echt geen idee waar het over gaat.quote:
?????????quote:Dat heeft niet in de eerste plaats met de keuzen van de bondscoaches te maken. Het komt vooral door de mate waarin Oranje minder bereikbaar is geworden voor het ‘gewone’ publiek. Bij thuiswedstrijden en wedstrijden op WK’s en EK’s kom je eenvoudiger via sponsors of professioneel werkende, dure zwarthandelaren aan een kaartje dan via de sigarenboer. Gechargeerd gezegd, is Nationale Nederlanden in de beleving van een voetbalsupporter dominanter geworden dan de fanclub van het Nederlands elftal. Dat gevoel wordt tijdens het komende EK alleen maar sterker, wanneer Oranje zijn drie poulewedstrijden speelt in het stadion van Bern, waar krap 30.000 toeschouwers in passen.
Verwacht wel dat het uitverkocht gaat raken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:29 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat is inderdaad wel zo, ben benieuwd of de 2e ringen nu wel open zijn. Hoorde zondag voor aanvang ineens veel mensen over de beker terwijl er donderdag heel veel niet waren!
Waar je je druk over kan maken...quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:48 schreef TJDoornbos het volgende:
Van die 30 duizend is de 1/3 voor nederland en daarvan gaat nog een aantal % naar KNVB die het onder bobo's verdelen dus amper echte fans voor Oranje int stadion!
Tuurlijk zitten er gloryhunters, wat dacht je dan?quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:43 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dan zitten er toch ook bij ons gloryhunters waarover de meeste roepen dat dat niet kan of zie ik dat verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |