abonnement Unibet Coolblue
pi_57102815
Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met klussers met voorpret

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • wonderer gaat verhuizen! 19 november sleutels ingeleverd, nu werkelijk verhuisd!
  • phluphy heeft een huis gevonden! Verhuizen op 1 februari 2008?!
  • Dash-X heel druk aan het klussen Dash's eerste woning en verbouwing

    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • tirannetje24 Koopcontract getekend of niet?
  • Deirtje Heeft woning gekocht, overdrachtsdatum nog niet bekend.
  • Diesz: Heeft een bestaand huis gekocht. De overdracht is op 4 februari 2008
  • CarOnline Druk aan het bouwen in Duitsland. Woont momenteel in een tijdelijk huis.
  • leonieke: De welfsels liggen op het gelijkvloers! Onze eigen blog
  • snoopy: Heeft een nieuwbouwhuis gekocht dat eind 2007 zo goed als zeker februari 2008 mei wordt opgeleverd en we kunnen in ons huis blijven tot 1 juni.
  • Cutie In oktober de koop-aanneemovereenkomst getekend voor een nieuwbouwwoning in Rotterdam. De oplevering is medio 2009.
  • Quinazoline De zoektocht naar een huis in Eindhoven is begonnen.
  • Debsterr Ook op zoek achter een eigen plekje in Eindhoven. Het wordt waarschijnlijk huren.
  • Alicey Vergeet steeds een fototoestel mee te nemen bij het bezoek Foto's komen er dus aan
  • Rottdog sleutel op 1 juli 2008. Bezig met hyptoheekzaken
  • Semtex is naar een prachtig huis verhuisd!
  • liefkleinmeisjuh Een 2-onder-1-kap huis gekocht. Levering: 1 juli of vroeger. Eigen huis staat te koop.
  • Colin1985 heeft begin februari voorlopig koopcontract van een hoekhuis ondertekend. Er zal nog veel geklust worden!
  • wc-eend heeft op 19 februari een koopcontract getekend. Er zijn nog wat werken aan. Financiering wordt momenteel in orde gebracht.
  • suuske343 krijgt binnenkort haar droomkeuken.
  • Mert koopsubsidie is in orde!
  • Rhubarbje is omwille van een onveilig gevoel op zoek naar een andere studieplek.

    Vorige topic:

    Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 9

    Ik hoop dat ik iedereen in de OP heb opgenomen. Sta je er toch niet in na mijn heuse zoektocht in het vorige topic, geef dan maar een seintje (en wijzig de OP in de wiki )!

    En nu verder voorpretten

    [ Bericht 48% gewijzigd door leonieke op 02-03-2008 13:47:40 ]
  • pi_57103584
    tvp
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      zondag 2 maart 2008 @ 15:35:52 #3
    14938 Tito
    speelt spelletjes.
    pi_57105588
    Gelukkig heb ik de meeste klusjes klaar. gister nog een nieuwe vensterbank aangebracht. Wacht nu nog op wat meubels en gordijnen etc(die zijn aso duur)
    Dan is de tuin aan de beurt. Er zit nu een zitkuil in... lekker retro.
    pi_57112059
    Heb geen wiki account Mijn vrienden van de bank hebben mij voorzien van een flinke stapel papier, en ik ben 1 handtekening (nouja, 125 handtekeningen en 1833 parafen) verwijderd van de status van grootschuldbezitter. Morgen nog even doorlezen, en dan alle spullen opsturen. Bijna tijd voor champagne!
      zondag 2 maart 2008 @ 21:10:03 #5
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_57113025
    Mijn status is simpel: 8 april krijg ik de sleutel van m'n appartement.

    Tevens tvp.
    pi_57116289
    Begin donderdag met voorzichtig de oude keuken te slopen (leegmaken, deurtjes eruit ed)
    Na komend weekend moet hij d'r uit zijn.....vind het nog een beetje vreemd idee haha
    Dit is toch wel het grootste puinhoop project dat we gedaan hebben (op kunstof kozijnen na) maar ik heb er zin in!!
      maandag 3 maart 2008 @ 16:50:55 #7
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57129792
    Wat een leuke lange lijst in de OP! Iedereen veel succes, plezier, geduld, sterkte, etc. etc.

    Lievenieke, wat fijn om te zien dat er al weer wat gebeurd is in de afgelopen week. Het gaat dan misschien niet snel genoeg, maar het ligt in elk geval niet stil.
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 3 maart 2008 @ 17:30:49 #8
    50458 Mert
    ___,,,,_(º-º)_,,,,___
    pi_57130567
    Mijn status kan geupdate worden:
    Ik heb vanmiddag de sleutels gekregen
    Klussen kan beginnen. Ik zal z.s.m. een klustopic openen.
    Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
    XboxLive Gamertag: S2K Mert
    pi_57132939
    TeeveePee

    IK hoop morgen meer te weten over de hypotheek situatie..
    pi_57134097
    quote:
    Op zondag 2 maart 2008 23:20 schreef suuske343 het volgende:
    Begin donderdag met voorzichtig de oude keuken te slopen (leegmaken, deurtjes eruit ed)
    Na komend weekend moet hij d'r uit zijn.....vind het nog een beetje vreemd idee haha
    Dit is toch wel het grootste puinhoop project dat we gedaan hebben (op kunstof kozijnen na) maar ik heb er zin in!!
    dacht ik...toen ik thuis kwam was mijn man alvast achtjes begonnen met slopen
      maandag 3 maart 2008 @ 22:23:08 #11
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_57137929
    Ik heb mezelf ook maar in de Wiki-OP gezet bij rottdog

    Onze status: hypotheek is rond, het 'gedoe' met het tuinhuisje hebben we kunnen schikken met een compromis, nu nog een maandje of 4 wachten
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_57138947
    Ik krijg vrijdag de sleutel van m'n koopappartementje in het mooie Meppel. Heb toevallig 2 weke vrij dus kan direct aan het klussen (moet alles verfen of evt behangen, muurtje eruit beuken, (laminaat)vloertjes leggen etc).

    heb er zin in .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      dinsdag 4 maart 2008 @ 08:27:38 #13
    14938 Tito
    speelt spelletjes.
    pi_57143438
    quote:
    Op maandag 3 maart 2008 22:57 schreef du_ke het volgende:
    Ik krijg vrijdag de sleutel van m'n koopappartementje in het mooie Meppel. Heb toevallig 2 weke vrij dus kan direct aan het klussen (moet alles verfen of evt behangen, muurtje eruit beuken, (laminaat)vloertjes leggen etc).

    heb er zin in .
    Dat had ik ook tot dat ik bijna 6 maanden bezig was en het geld begon op te raken.
    Ik zou me cv ketel van de douche naar zolder verhuizen, bleek hij lek te zijn. Dus nieuwe cv ketel kopen.
    De keuken muur tegels wilden niet van de gipsmuur af, dus moest de muur opnieuw stuccen om een strakke wand gte krijgen.
    Het bleek allemaal wat meer werk.
    Maar nu alles klaar is zoals ik het wilde cq ontworpen heb is het toch wel relax!
      dinsdag 4 maart 2008 @ 08:50:28 #14
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_57143660
    quote:
    Op maandag 3 maart 2008 22:57 schreef du_ke het volgende:
    Ik krijg vrijdag de sleutel van m'n koopappartementje in het mooie Meppel. Heb toevallig 2 weke vrij dus kan direct aan het klussen (moet alles verfen of evt behangen, muurtje eruit beuken, (laminaat)vloertjes leggen etc).

    heb er zin in .
    Meppel

    Waar in Meppel?
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_57143843
    Ons huis is vrijdag verkocht, dat is in iets meer dan een week tijd.
    Wel een opluchting hoor dat je daar niet meer over hoeft te denken.
    Mocht de verkoop niet door gaan dan hebben we nog wat potentiele kopers op staan om te bellen, dus ik voel me er wel gerust op.

    Gisteren eindelijk het voorlopig koopcontract van ons nieuwe huis getekend, meteen gevraagd of we volgende week maandag de sleutel even mogen komen halen om dingen op te meten en foto's te maken. T huis staat toch al leeg dus was geen probleem.
    Vooral mn vriend wil wel erg graag weer eens kijken hij is er maar 1x geweest en heeft eigenlijk geen idee meer van hoe het er nou allemaal uit zag
    pi_57143946
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 08:50 schreef Berkery het volgende:

    [..]

    Meppel

    Waar in Meppel?
    In de buurt van de Aldi in de Haveltermade. Woonconcept verkoopt daar een zooi oude huurappartementjes. 80 m2 voor 117.000 leek me een redelijek deal .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      dinsdag 4 maart 2008 @ 09:18:22 #17
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_57143990
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 09:15 schreef du_ke het volgende:

    In de buurt van de Aldi in de Haveltermade. Woonconcept verkoopt daar een zooi oude huurappartementjes. 80 m2 voor 117.000 leek me een redelijek deal .
    Aha, ik kom er niet zo vaak maar ze zijn idd goed bezig in de Haveltermade Ik heb zelf een huis gekocht in de Koedijkslanden, tegenover het zwembad
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_57144018
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 08:27 schreef Tito het volgende:

    [..]

    Dat had ik ook tot dat ik bijna 6 maanden bezig was en het geld begon op te raken.
    Ik zou me cv ketel van de douche naar zolder verhuizen, bleek hij lek te zijn. Dus nieuwe cv ketel kopen.
    De keuken muur tegels wilden niet van de gipsmuur af, dus moest de muur opnieuw stuccen om een strakke wand gte krijgen.
    Het bleek allemaal wat meer werk.
    Maar nu alles klaar is zoals ik het wilde cq ontworpen heb is het toch wel relax!
    Ach ik ga het mezelf niet te moeilijk maken. Met een maandje wil ik er toch wel intrekken.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_57144048
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 09:18 schreef Berkery het volgende:

    [..]

    Aha, ik kom er niet zo vaak maar ze zijn idd goed bezig in de Haveltermade Ik heb zelf een huis gekocht in de Koedijkslanden, tegenover het zwembad
    koedijkslanden kom ik ook niet zo vaak (net als tot nu toe in de Haveltermade ) Maar die buurt gaat er inderdaad flink op vooruit. Lekker veel betaalbare koopappartementen momenteel. Zodat er veel starters heentrekken en dat is goed voor de buurt.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      dinsdag 4 maart 2008 @ 09:43:36 #20
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57144384
    Tsk, ik sta niet eens in de startpost 5 mei de sleutel!
      dinsdag 4 maart 2008 @ 11:06:18 #21
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_57145650
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 09:22 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    koedijkslanden kom ik ook niet zo vaak (net als tot nu toe in de Haveltermade ) Maar die buurt gaat er inderdaad flink op vooruit. Lekker veel betaalbare koopappartementen momenteel. Zodat er veel starters heentrekken en dat is goed voor de buurt.
    Ik ben waarschijnlijk vrijdag bij de Aldi, als ik iemand met een stofkapje, veiligheidsbril en een sloophamer in de weer zie dan zwaai ik wel even
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_57145824
    Na 11 uur ben ik er vast te vinden, al is het nog wel 150 meter voorbi jde Aldi ofzo.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      woensdag 5 maart 2008 @ 23:28:15 #23
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_57187100
    quote:
    Op zondag 2 maart 2008 11:06 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Het heeft niets met de funderingen te maken, want die waren al een tijdje af aangezien ons huis volledig onderkelderd is.
    Maar beneden zijn er een hoop grote ramen en blijkbaar duurt het een tijd vooraleer die constructie gemaakt is. Daarnaast zitten we ook nog met een oversteek en ook dat was blijkbaar nogal ingewikkeld. Maar al dat gedoe is voorbij
    Het verdiep zijn gewoon een hoop rechte buiten- en binnenmuren. Dat moet gewoon vlug gaan

    En al behang gevonden?
    Alles is helder, maar oversteek??

    Ik duim in elk geval voor je dat het lekker op mag schieten!!

    Behang inderdaad gevonden Maar wanneer het er op gaat?? Zijn nu bezig de trap van verf te ontdoen, daarna gaan we de elektra verplaatsen (stopcontacten midden in de Brooklyn Bridge is geen gezicht) en witten. Zodra dat is gedaan kan het laminaat gelegd worden en eindelijk het behang op de muur. Voorlopig zijn we dus echt nog even zoet!!

    Inmiddels hebben we wel al een nieuwe bank besteld en morgen komt de kunstofkozijnenboer een offerte maken. In principe laten we het door iemand in Duitsland doen, maar als deze vergelijkbaar is dan mag ie het ook doen

    Het kabeltje van mijn digi is nog foetsie, dus nog geen foto's. Ik wacht dus nog even met een eigen topic, wel knal ik hier alvast mijn lijstje neer, is toch een stok achter de deur

    Benedenverdieping
    - Behang verwijderen
    - Gaten vullen/stuccen
    - Witten
    - Meubels opnieuw beitsen
    - Nieuwe bank uitzoeken/bestellen
    - Schouw schuren en schilderen
    - Boekenkast (wand) maken
    - Trap verfvrij maken en beitsen
    - Offertes kunststof voor- en achtergevel aanvragen (inclusief dakkapellen zolder)
    - Behang uitzoeken
    - Behangen
    - Laminaat bestellen
    - Laminaat leggen
    - Mogelijkheden opknappen keuken uitzoeken
    - Mogelijkheden opknappen toilet uitzoeken
    - Barokstoel schilderen en stofferen
    - Gordijnen uitzoeken
    - Verlichting uitzoeken
    - Traphekjes voor (tegen ) de honden kopen en ophangen
    - Meterkast vernieuwen
    - Elektra vervangen/verplaatsen (frezen dus, lekker klusje)
    - Inbouwvaatwasser zoeken

    1e verdieping
    - Behang verwijderen
    - Gaten vullen/stuccen
    - Vloerbedekking verwijderen
    - Witten
    - Behang uitzoeken
    - Behangen
    - Laminaat uitzoeken
    - Laminaat leggen
    - Gordijnen uitzoeken
    - Mogelijkheden opknappen badkamer uitzoeken
    - Deur bovenaan trap plaatsen
    - Trap naar zolder dicht maken
    - Trap naar zolder verfvrij maken en schilderen

    2e verdieping/zolder
    - Nieuwe dakkapellen laten plaatsen
    - Muur naar toekomstige cv/wasruimte doorbreken.
    - 2 slaapkamers maken door muren te plaatsen.
    - Vloer uitzoeken
    - Behang uitzoeken
    - Vloer leggen
    - Behangen
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_57191243
    Morgen sleutel
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 6 maart 2008 @ 09:41:21 #25
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57191372
    Spannend du_ke

    Wat een geklus zeg... ik ben eigenlijk best blij dat ik alleen de muren en het plafond een keer hoef te texen
    pi_57195291
    Nou het aanvragen van de offerte is gedaan en erdoor.. Vanavond gaan we de officiele aanvraag voor een hypotheek indienen bij de bank (bij de hypotheker tekenen dus), mijn vrouw zei dat als de offerte er al doorheen komt dan ben je eigenlijk wel zeker, maar ik wacht wel tot ik een datum heb voor de sleutel
    pi_57203918
    Gisteren is er gebetonneerd op de bouw. Dit betekent beton op de welfsels van het gelijkvloers en de berging onder de garage en de trap naar het verdiep.

    We zijn vandaag gaan kijken en net toen ik een eerste foto wou nemen, kreeg ik op het scherm 'battery exhausted' te zien. Foto's volgen dus nog
    pi_57221512
    Vandaag de aktes getekend enzo, sleutel meegekregen en begonnen met klussen .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_57242605
    Gefeliciteerd du_ke Welke klussen zijn er al gebeurd ondertussen?

    Hier zitten we trouwens onder de 300 dagen-grens
    pi_57252331
    Heb een muurtje (of beter een weggewerkt kozijn met raam en deur) weggebroken en flink aan het schuren geweest. Morgen het plafond sauzen en daarna zien we wel weer verder.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_57259541
    Pff een nieuwe
    Nou daar ben ik dan weer
    Nu echt totaal huisloos voor mijn gevoel
    En mn vader is zo langzaam! Begin me zorgen te maken
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_57262044
    Zorgen te maken omdat je pa langzaam is?
    Ben je nog altijd verder aan het zoeken rhubarbje naar een betere studeerplek?
    pi_57262122
    Ja papa betaald dus ja
    Ik weet al waar ik wil wonen
    Maar we zijn nog steeds aan het zoeken en zoeken omdat hij niet kan beslissen
    Maar over 3 maanden is mn contract van waar ik woon op
    Dan moet ik of tijdelijk ergens anders heen of met een jaar gaan verlengen dat vind ik allebij niet echt een toffe oplossing
    Er moeten knopen worden door gehakt en als er iets is waar mn papa niet goed in is is het dat haha
    En als je hem gaat pushen doet ie helemaal niks meer
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      Moderator zondag 9 maart 2008 @ 18:24:41 #34
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57267039
    Zo. Nadat huizenjacht ivm einde-relatie op een heel erg laag pitje heeft gestaan ben ik nu toch weer aan het kijken. Morgen ga ik weer een bod doen op een huis....ik ben benieuwd..
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57267187
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 18:24 schreef CoolGuy het volgende:
    Zo. Nadat huizenjacht ivm einde-relatie op een heel erg laag pitje heeft gestaan ben ik nu toch weer aan het kijken. Morgen ga ik weer een bod doen op een huis....ik ben benieuwd..
    Weer? Je hebt al eens een bod gedaan?
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      Moderator zondag 9 maart 2008 @ 18:36:41 #36
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57267262
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 18:32 schreef rhubarbje het volgende:

    [..]

    Weer? Je hebt al eens een bod gedaan?
    Ja ik heb al 2x geboden op huizen, maar werd beiden niets. Dus ik ga morgen weer een bod doen
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57267299
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 18:36 schreef CoolGuy het volgende:

    [..]

    Ja ik heb al 2x geboden op huizen, maar werd beiden niets. Dus ik ga morgen weer een bod doen
    Maar waarom werd het dan niks? Ik ben een beetje blauw in het huizen gedoe
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      Moderator zondag 9 maart 2008 @ 18:44:30 #38
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57267431
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 18:38 schreef rhubarbje het volgende:

    [..]

    Maar waarom werd het dan niks? Ik ben een beetje blauw in het huizen gedoe
    Er zijn mensen die veel en veel te vragen, en ik ben natuurlijk niet achterlijk, ik ga niet zomaar alles betalen wat men vraagt natuurlijk. Nou dan moet je het dus met elkaar eens worden, en als dat niet lukt, dan houdt het op

    Nu kun je dan natuurlijk stellen dat ik gierig ben maar dat valt wel mee. Ik ben echter niet van plan om mensen die er net wonen en besluiten dat hun relatie niet gaat werken hun kosten koper terug te gaan betalen, zeker niet als het huis dat ze verkopen ook nog eens dermate veel kluskosten met zich meebrengt dat het eigenlijk te gek voor woorden is
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57267527
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 18:44 schreef CoolGuy het volgende:

    [..]

    Er zijn mensen die veel en veel te vragen, en ik ben natuurlijk niet achterlijk, ik ga niet zomaar alles betalen wat men vraagt natuurlijk. Nou dan moet je het dus met elkaar eens worden, en als dat niet lukt, dan houdt het op

    Nu kun je dan natuurlijk stellen dat ik gierig ben maar dat valt wel mee. Ik ben echter niet van plan om mensen die er net wonen en besluiten dat hun relatie niet gaat werken hun kosten koper terug te gaan betalen, zeker niet als het huis dat ze verkopen ook nog eens dermate veel kluskosten met zich meebrengt dat het eigenlijk te gek voor woorden is
    Maar toch... Als je al 2 keer een huis er door bent misgelopen zou ik enken dat je het misschein verkeerd inschat?
    Ik bedoel het is allemaal nogal duur tegenwoordig en zo....
    Naja ik heb er weinig verstand van zoals ik al zei
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      Moderator zondag 9 maart 2008 @ 18:57:18 #40
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57267706
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 18:48 schreef rhubarbje het volgende:

    [..]

    Maar toch... Als je al 2 keer een huis er door bent misgelopen zou ik enken dat je het misschein verkeerd inschat?
    Ik bedoel het is allemaal nogal duur tegenwoordig en zo....
    Naja ik heb er weinig verstand van zoals ik al zei
    Stel, een huis kost 200.000 euro. De k.k. zijn dan 10%, wat 20.000 euro is. Dat maakt dus samen 220.000. Dat is leuk, ALS het huis 200.000 waard is. Echter, wat deze mensen doen, is voor het huis 220.000 euro vragen, waar dan alsnog eens 10% boven op komt, wat dus 22.000 is.

    Dat voor een huis waar nog heel veel aan moet gebeuren. Nu heb ik het geluk dat ik een makelaar persoonlijk ken, en die kent de huizen op zich wel in de wijk waar ik wil wonen, dus ik denk dat ik wel aardig zit met mijn inschatting.

    Kijk ik woon momenteel nog thuis. Ik heb dus geen druk op me van dat ik een huis heb dat verkocht moet worden. Met andere woorden, in deze positie ga ik nooit meer komen. Ik heb absoluut geen haast. Het komt wel goed Ik ben geen dief van mijn eigen portomonnee. Ik weet ook wel dat ik gewoon 'ja' had kunnen zeggen, en dan had ik nu een huis gehad, maar ik ben Gekke Henkie niet he
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57269207
    Maar is het niet toevallig dan dat jij alleen maar stelletjes tegen komt die zoveel te veel vragen?
    Naja ik weet er niks van maar toch
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      Moderator zondag 9 maart 2008 @ 21:52:51 #42
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57271604
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 20:09 schreef rhubarbje het volgende:
    Maar is het niet toevallig dan dat jij alleen maar stelletjes tegen komt die zoveel te veel vragen?
    Naja ik weet er niks van maar toch
    Ik kan van tevoren aan het huis zelf niet zien wie de huidige eigenaren zijn en wat hun reden is om weg te gaan. Daarnaast weet ik ook niet hoe het huis er uit ziet. Dat zie ik pas als ik er binnen ben.
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57271800
    Nee duh dat snap ik
    Maar ik bedoel ik kom ook wel eens wat tegen wat echt te hoog ingeschat is zeg maar maar niet zo stelselmatig dat er al 2 keer een bod afgewezen is
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      Moderator zondag 9 maart 2008 @ 22:13:53 #44
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57272154
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 22:00 schreef rhubarbje het volgende:
    Nee duh dat snap ik
    Maar ik bedoel ik kom ook wel eens wat tegen wat echt te hoog ingeschat is zeg maar maar niet zo stelselmatig dat er al 2 keer een bod afgewezen is
    Ik weet niet wat je nou precies wil bereiken, maar feit is dat die huizen er al lang stonden, en nu beiden nog STEEDS te koop staan, en dat staan ze allebei al meer dan een jaar. Een van de 2 zelfs al 1,5 jaar. Dat zal niet zonder reden zijn, want er is animo genoeg voor (aangezien 1 van de huizen tegenover het huis van mn tante is, en die ziet dus hoeveel bezichtingen er zo zijn).
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57272259
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 22:13 schreef CoolGuy het volgende:

    [..]

    Ik weet niet wat je nou precies wil bereiken, maar feit is dat die huizen er al lang stonden, en nu beiden nog STEEDS te koop staan, en dat staan ze allebei al meer dan een jaar. Een van de 2 zelfs al 1,5 jaar. Dat zal niet zonder reden zijn, want er is animo genoeg voor (aangezien 1 van de huizen tegenover het huis van mn tante is, en die ziet dus hoeveel bezichtingen er zo zijn).
    Niks! Jeetje niet zo op je pik getrapt reageren!
    Ik probeer te bedenken of ik nou zulke inschattingsfouten maak zoals ik al een keer of honderd zeg ik heb er niet veel verstand van
    Maar ja als je zo gaat reageren krijg ik wel het idee dat het niet helemaal bij mij ligt Jeetje licht overtrokken die reactie maar ja
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      Moderator zondag 9 maart 2008 @ 22:20:48 #46
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57272362
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 22:16 schreef rhubarbje het volgende:

    [..]

    Niks! Jeetje niet zo op je pik getrapt reageren!
    Ik probeer te bedenken of ik nou zulke inschattingsfouten maak zoals ik al een keer of honderd zeg ik heb er niet veel verstand van
    Maar ja als je zo gaat reageren krijg ik wel het idee dat het niet helemaal bij mij ligt Jeetje licht overtrokken die reactie maar ja
    Ahhhh, jij gooit psychologie van de koude grond in de strijd! Je zinspeelt al vanaf de 1e reactie op iets. Ik heb dan liever dat je gewoon zegt wat je denkt, dan kan ik je zeggen dat je het mis hebt, en dan geloof jij dat, of niet, mij om het even. Maar ga nou niet steeds een vraag stellen, en dat vervolgens bagatelliseren door te zeggen dat je er niet veel verstand van hebt, maar ondertussen wel wat proberen te zeggen.

    Maak jij je nou lekker druk over of je pa wel of niet opschiet, dan wacht ik gewoon mijn kansen af en dan is er helemaal niets aan de hand
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57272448
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 22:20 schreef CoolGuy het volgende:

    [..]

    Ahhhh, jij gooit psychologie van de koude grond in de strijd! Je zinspeelt al vanaf de 1e reactie op iets. Ik heb dan liever dat je gewoon zegt wat je denkt, dan kan ik je zeggen dat je het mis hebt, en dan geloof jij dat, of niet, mij om het even. Maar ga nou niet steeds een vraag stellen, en dat vervolgens bagatelliseren door te zeggen dat je er niet veel verstand van hebt, maar ondertussen wel wat proberen te zeggen.

    Maak jij je nou lekker druk over of je pa wel of niet opschiet, dan wacht ik gewoon mijn kansen af en dan is er helemaal niets aan de hand
    Echt ik snap niet waarom je zo enorm onaardig moet doen
    Jij ziet dingen die er niet zijn
    Maar ga maar in je eentje zitten chagerijnen ik reageer er niet meer op
    Jeetje
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      Moderator zondag 9 maart 2008 @ 22:26:12 #48
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57272510
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 22:23 schreef rhubarbje het volgende:

    [..]

    Echt ik snap niet waarom je zo enorm onaardig moet doen
    Jij ziet dingen die er niet zijn
    Maar ga maar in je eentje zitten chagerijnen ik reageer er niet meer op
    Jeetje
    Hey! Ik doe niet onaardig hoor Ik ben gewoon direct. Sommige mensen waarderen dat, anderen hebben daar moeite mee. Ik ben ook niet chagrijnig hoor.
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57272705
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 22:26 schreef CoolGuy het volgende:

    [..]

    Ik ben gewoon direct.
    En enorm wantrouwend
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      Moderator zondag 9 maart 2008 @ 22:46:23 #50
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57272995
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 22:35 schreef rhubarbje het volgende:

    [..]

    En enorm wantrouwend
    Je bent iemand op internet, die mensen wantrouw ik altijd
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57277995
    Maarja..

    Afgelopen donderdag de officiele offerte getekend, hopelijk binnen nu en twee weken antwoord of de bank akkoord gaat..
    pi_57278149
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 08:37 schreef wc-eend het volgende:
    Maarja..

    Afgelopen donderdag de officiele offerte getekend, hopelijk binnen nu en twee weken antwoord of de bank akkoord gaat..
    Wij hebben zaterdag de offerte getekend en bij de bank afgeleverd. Volgens mij is het inderdaad zo dat als je een offerte hebt dat al redelijk vast is. Ik zag wel dat de bank uitdrukkelijk een voorbehoud had opgenomen in onze offerte van definitieve acceptatie. Oh well...
    pi_57280177
    Wat het is, bij het aanvragen van een offerte kijkt de bank vaak alleen naar gegevens die je tussenpersoon aanlevert (bij ons de hypotheker) als dan de bank de officiele offerte aanbied, gaan ze naar het koopcontract kijken, werkgevers verklaringen enzo.. En dan maar hopen dat de bank snel er doorheen loopt en akkoord gaat...
    pi_57283534
    Ben ook lekker aan het klussen, de zolder boven de garage zijnwe aan het ombouwen tot een hobbykamer. Op dit moment is het een grote puinhoop, alles eruitgehaald en ik heb mijn hoofd al 3x aan de balken gestoten! Manlief heeft daarom een veiligheidshelm voor me gekocht.... een roze!!! Wist niet eens dat ze die maakten... Maar goed, nu gaat het leuke deel beginnen: het aftimmeren!
    pi_57283814
    Ik meld me hier ook even, heb vorige week te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor een starterswoning in mijn gemeente. A.s. vrijdag heb ik een verkoopgesprek, dus zo heel veel info heb ik nog niet, maar ik wilde me toch alvast ff melden omdat ik het zo leuk vind.
    pi_57283995
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:57 schreef wc-eend het volgende:
    Wat het is, bij het aanvragen van een offerte kijkt de bank vaak alleen naar gegevens die je tussenpersoon aanlevert (bij ons de hypotheker) als dan de bank de officiele offerte aanbied, gaan ze naar het koopcontract kijken, werkgevers verklaringen enzo.. En dan maar hopen dat de bank snel er doorheen loopt en akkoord gaat...
    Ah. Mijn offerte komt direct van mijn huisbank af dus er zijn al wat checks geweest zeg maar.
    Je krijgt wel het lazarus van alle kopietjes paspoort die iedereen wil hebben van je.
    pi_57313186
    Even een update van de gebeurtenissen van de laatste weken op onze werf:
    - welfsels leggen
    - beton op de welfsels met de betonpomp
    - voorbereidingen voor het metselwerk op het verdiep

    Al bij al wel wat vooruitgang dus
    pi_57315379
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 20:13 schreef leonieke het volgende:
    Even een update van de gebeurtenissen van de laatste weken op onze werf:
    - welfsels leggen
    - beton op de welfsels met de betonpomp
    - voorbereidingen voor het metselwerk op het verdiep

    Al bij al wel wat vooruitgang dus
    Het gaat weer goed daar
    pi_57326839
    Ik ben alleszins blij dat ze effectief hebben verder gewerkt Alleen 'wringt' het een beetje bij mij dat de werken blijkbaar helemaal niet moeten stilliggen als het beton op de welfsels is gekomen (itt de vorige keer waarbij het zogezegd wel moest).

    Het komt nu wel een beetje uit dat die 2 weken pauze helemaal niet nodig waren en dat het dus onzin was.

    Maar ik zwijg er lekker over anders zal het misschien weer stil liggen
      Moderator woensdag 12 maart 2008 @ 22:23:31 #60
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57337976
    Jaaaaaaaaaaaaaaahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

    CoolGuy heeft een casa gekocht!!!
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57344909
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 22:23 schreef CoolGuy het volgende:
    Jaaaaaaaaaaaaaaahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

    CoolGuy heeft een casa gekocht!!!
    Gefeliciteerd Waar?
    pi_57345396
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 22:23 schreef CoolGuy het volgende:
    Jaaaaaaaaaaaaaaahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

    CoolGuy heeft een casa gekocht!!!
    Gefeliciteerd ...waar en wanneer...vertel, vertel, vertel
      donderdag 13 maart 2008 @ 09:26:46 #63
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_57345540
    Even lezen hoe het met iedereen gaat.
    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
    pi_57350828
    Er wordt vandaag weer gemetst bij ons op de werf
      Moderator donderdag 13 maart 2008 @ 13:52:19 #65
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57350991
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 09:16 schreef suuske343 het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd ...waar en wanneer...vertel, vertel, vertel
    Nou. Het is een tussenwoning, bij mij in het dorp (vlakbij Venlo) 3 verdiepingen, grote zolder en zo. Huis uit 2003, ik word de 2e eigenaar. Helemaal tof

    Ik ga wel de keuken veranderen (tis hoe dan ook niet mijn smaak maar hele adnere keuken is me te duur), en boven wil ik een andere vloer. En dan natuurlijk alles texen en (laten) schilderen.

    15 mei krijg ik de sleutel
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57351036
    En waar zijn de foto's CoolGuy? Zo'n post is zonder foto's namelijk heel moeilijk te begrijpen

    Alvast gefeliciteerd!
      donderdag 13 maart 2008 @ 15:35:32 #68
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57352897
    Gefeliciteerd TimberWolf en Coolguy!


    Lievenieke Lekker hoor! Ik ben heel blij voor je, hopelijk krijgen we nog vaak van dat soort meevallers!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_57357157
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 22:23 schreef CoolGuy het volgende:
    Jaaaaaaaaaaaaaaahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

    CoolGuy heeft een casa gekocht!!!
    Van harte! Foto's!
      Moderator donderdag 13 maart 2008 @ 21:50:14 #70
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57361568
    Heb ik nog niet zelf. Ik kan wel een link geven, maar ik heb nog niet getekend, dus ik geef pas foto's als ik heb getekend
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57368594
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 15:35 schreef phluphy het volgende:
    Lievenieke Lekker hoor! Ik ben heel blij voor je, hopelijk krijgen we nog vaak van dat soort meevallers!
    Ik ga volkomen akkoord

    In de paasvakantie gaan phille en ik normaalgezien plankjes schilderen Héél véél plankjes zelfs voor de oversteken van het dak (stuk dat over het huis komt, zo soort 'afdakje') en de luifels.
    Als ik het goed voor heb, komen de oversteken 45cm over het huis over de volledige omtrek van het huis en de luifels 60 cm (wel niet volledige omtrek van het huis) en het zijn redelijk smalle plankjes. Véél schilderwerk dus
    pi_57371760
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 09:33 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik ga volkomen akkoord

    In de paasvakantie gaan phille en ik normaalgezien plankjes schilderen Héél véél plankjes zelfs voor de oversteken van het dak (stuk dat over het huis komt, zo soort 'afdakje') en de luifels.
    Als ik het goed voor heb, komen de oversteken 45cm over het huis over de volledige omtrek van het huis en de luifels 60 cm (wel niet volledige omtrek van het huis) en het zijn redelijk smalle plankjes. Véél schilderwerk dus
    Ik ben echt blij voor jullie dat er vooruitgang is.....en veel "plezier" met het schilderen, daar ben je nog wel effe mee bezig denk ik.
    Maar het is voor een goed doel.
    pi_57372720
    Ik vind het gewoon super dat we zelf ook iets kunnen doen voor ons huis, suuske. Ook al ga ik na week 1 waarschijnlijk vinden dat het mag gedaan zijn, ben ik toch blij dat we terug zelf de handen uit de mouwen kunnen steken (en het zal ons ook toch iets besparen door het zelf te doen).

    Gaat ook wel super met jullie keuken, zie ik
    pi_57373564
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 12:50 schreef leonieke het volgende:
    Ik vind het gewoon super dat we zelf ook iets kunnen doen voor ons huis, suuske. Ook al ga ik na week 1 waarschijnlijk vinden dat het mag gedaan zijn, ben ik toch blij dat we terug zelf de handen uit de mouwen kunnen steken (en het zal ons ook toch iets besparen door het zelf te doen).

    Gaat ook wel super met jullie keuken, zie ik
    Het is altijd leuk als je iets zelf kunt doen voor je huis, dat vind ik ook. Maar het zijn denk ik wel heeeeeeel veel plankjes, maarja je hebt ook nog wel even denk ik.

    Met de keuken zijn we goed bezig haha Alleen wat tegenslagen gehad met lekke leidingen,die we vervingen en die we dan weer niet dicht kregen en... die lompe man van mij die door een electro leiding heen kapte (die zat ook maar een halve cm onder de tegel, dat wist hij natuurlijk ook niet)
    En de stuc moest er zo dik op dat we nu moeten hopen dat we de muren op tijd droog krijgen. We wilden eigenlijk het paas weekend goed gaan besteden, maar of we dat halen.
    Ik hoop, hoop, hoop, hoop, hoop het wel.
    pi_57373913
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 13:27 schreef suuske343 het volgende:

    [..]

    Het is altijd leuk als je iets zelf kunt doen voor je huis, dat vind ik ook. Maar het zijn denk ik wel heeeeeeel veel plankjes, maarja je hebt ook nog wel even denk ik.
    we hebben twee weken paasvakantie. Daarop moet het echt wel lukken. En anders heb ik nog wel ergens 50 dagen verlof staan, dus ik kan nog altijd een snipperdagje nemen
    quote:
    Met de keuken zijn we goed bezig haha Alleen wat tegenslagen gehad met lekke leidingen,die we vervingen en die we dan weer niet dicht kregen en... die lompe man van mij die door een electro leiding heen kapte (die zat ook maar een halve cm onder de tegel, dat wist hij natuurlijk ook niet)
    En de stuc moest er zo dik op dat we nu moeten hopen dat we de muren op tijd droog krijgen. We wilden eigenlijk het paas weekend goed gaan besteden, maar of we dat halen.
    Ik hoop, hoop, hoop, hoop, hoop het wel.
    En ik duim, duim, duim, duim, duim dat het gaat lukken
    Maar wat een tegenslagen toch al Nu jouw man kon niet veel doen aan die kapotte electro leiding. Ik denk nog altijd terug aan mijn pa met zijn boormachine. 6 gaten in de muur om 1 iets op te hangen. En dan moesten we hopen dat hetgeen opgehangen moest worden groot genoeg was om alle gaten te bedekken Oh wat was hij kwad als we hem toen uitlachten
    pi_57374296
    quote:
    denk nog altijd terug aan mijn pa met zijn boormachine. 6 gaten in de muur om 1 iets op te hangen. En dan moesten we hopen dat hetgeen opgehangen moest worden groot genoeg was om alle gaten te bedekken Oh wat was hij kwad als we hem toen uitlachten
    Nou naast die leiding waar hij inkapte zit nog een leiding...om die ene leiding te reparen hebben we ze allebei maar even bloot gelegd, want daar zat ook een plugje verdacht kortbij. In die ene leiding zat een plugje net 2-3 mm in de pvc pijp en in de leiding ernaast midden erin ...gelukkig bij allebei niet ver genoeg om de kabels te beschadigen, maar toch ook behoorlijk goed weggekomen.
    Ik heb nu alle leidingen maar even gefotografeerd voordat er gestuct werd....maar er zitten er toch ook echt heel veel daaro, dus ik ben benieuwd, of we die allemaal omzeilen met de keuken plaatsen
    pi_57376313
    Ik heb trouwens al leuke kussen gekocht voor mn huis
    Heb nog geen huis maar die kussens heb ik alvast wel
    En nu dus ook al een beetje een idee met welke kleuren ik wil gaan werken aangezien de kussens antraciet zijn
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_57377005
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 15:22 schreef rhubarbje het volgende:
    Ik heb trouwens al leuke kussen gekocht voor mn huis
    Heb nog geen huis maar die kussens heb ik alvast wel
    En nu dus ook al een beetje een idee met welke kleuren ik wil gaan werken aangezien de kussens antraciet zijn
    Haha je kunt maar vast iets hebben he
      vrijdag 14 maart 2008 @ 22:20:12 #79
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_57385694
    Hoi!

    Laat ik me ook maar even melden in dit topic want ik heb zojuist te horen gekregen dat ik maandag de sleutels krijg van mijn appartement Ik ga dus van een studentenkamer naar een 4-kamer appartement voor mezelf

    Zojuist ben ik bij Kwantum wezen kijken voor vloerbedekking en degene die ik op het oog had was 30 euro per strekkende meter. Via google kwam ik erachter dat een strekkende meter gelijk is aan 4 meter dus 30 delen door 4 = 7,50 euro per vierkante meter. Alles wat bedekt moet worden neemt 54 vierkante meter in beslag dus klopt het dat ik sowieso 450 euro kwijt ben? Ik ga er vanuit dat dit natuurlijk niet alles is ondanks dat Kwantum het gratis zal leggen. Hoeveel zal ik ongeveer kwijt zijn?

    Ik kan iig niet wachten tot ik maandag de sleutels krijg en het feest kan beginnen Het hele appartement is kaalgestript dus ik kan het precies zo maken als ik dat wil
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_57391115
    Afgelopen donderdag hebben wij de aktes getekend *\o/*

    We hadden de sleutel al eventjes (gekocht van een bekende), dus we waren er al in bezig
    We hebben het muurtje bij de keuken er al uit, de keuken er zelf uit, nieuwe keuken staat er half, rest wordt dit weekend geplaatst, trap zijn we aan het kaalschuren, op de verdieping hebben we in 2 slaapkamers al gesausd en laminaat gelegd, overloop is al gesaus, op zolder hebben we al 2 muren gesausd, 2 muren moeten worden behangen en gesausd, daar gaan we dit weekend ook mee beginnen. In de badkamer moet er nog een muur uit en dan gaan we daar helemaal mee beginnen

    10 april loopt het huurcontract van onze huidige woning af, dus dan moeten we eruit zijn Zodra de keuken staat, dan kunnen we in principe over. De badkamer wordt vergroot, nieuwe douchecabine komt in het bijgetrokken gedeelte, dus zodra de douchecabine staat, pakken we de oude badkamer aan.

    En van de zomer gaan we pas met de uitbouw beginnen. Klinkt heel ver weg, maargoed, we zijn er vast binnen no time!

    Coolguy en Timber: gefeliciteerd!
    pi_57394045
    Zo, even een teken van leven aan deze kant
    Sorry voor mn lange afwezigheid, maar t reallife leven had ook wat aandacht nodig.

    Nou hier eigenlijk weinig spannends. Zit nog steeds te denken over mn appartementje waar nog steeds dankzij de vriendelijke makelaar voor mij de optie op staat.
    En ik neig nu gewoon naar een JA!
    Gewoon mn eigen huisje, leuke dingetjes en wachten tot het klaar is.
    Alleen moet nog bellen voor een nieuwe afspraak om het voorlopig koopcontract te kunnen tekenen.
    Dat zal aankomende week zijn of de week erop!

    Maar mogelijk ben ik straks dus echt nog eigenaar van mn appartementje.
    Financiering is wel rond te krijgen lijkt het op. Maar garantie geef ik pas af als ik alles rond zou hebben

    Ik heb nog niet teruggelezen hoe t met iedereen gaat. Dat zal ik vandaag/morgen nog even doen!
    pi_57416439
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 13:14 schreef tirannetje24 het volgende:
    Zo, even een teken van leven aan deze kant
    Sorry voor mn lange afwezigheid, maar t reallife leven had ook wat aandacht nodig.

    Nou hier eigenlijk weinig spannends. Zit nog steeds te denken over mn appartementje waar nog steeds dankzij de vriendelijke makelaar voor mij de optie op staat.
    En ik neig nu gewoon naar een JA!
    Gewoon mn eigen huisje, leuke dingetjes en wachten tot het klaar is.
    Alleen moet nog bellen voor een nieuwe afspraak om het voorlopig koopcontract te kunnen tekenen.
    Dat zal aankomende week zijn of de week erop!

    Maar mogelijk ben ik straks dus echt nog eigenaar van mn appartementje.
    Financiering is wel rond te krijgen lijkt het op. Maar garantie geef ik pas af als ik alles rond zou hebben

    Ik heb nog niet teruggelezen hoe t met iedereen gaat. Dat zal ik vandaag/morgen nog even doen!
    Wat fijn om dit bericht te mogen lezen
    Een eigen huisje
    pi_57426070
    We zijn gisteren nog even gaan curieuzeneuzen op de werf. Kwestie dat niet alleen onze toekomstige buren weten hoe ver (of zeg ik beter hoog?) het precies staat met de bouw

    *trommelgeroffel*

    Ze zijn bezig met alle buitenmuren van het verdiep Dus niet alleen die ene muur van 12 meter, maar ook al de voorgevel, achtergevel en andere zijgevel De twee langste gevels staan ondertussen 6 snelbouwstenen hoog (ik denk ongeveer 90 cm ofzo) en de gevelsteen staat er uiteraard ook al voor gemetst

    Binnenkort als het nog niet te donker is foto's gaan nemen want gisteren was het rond 21u écht al te donker.
    pi_57428692
    Nou.. eerst was er wat met de verzekering.. nu met werkgeversverklaring.. schiet ook niet op bij de bank..
    pi_57428768
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 11:30 schreef wc-eend het volgende:
    Nou.. eerst was er wat met de verzekering.. nu met werkgeversverklaring.. schiet ook niet op bij de bank..
    Ik heb ook al een keer uitstel moeten aanvragen van de datum waarop de bankgarantie bij de notaris moet liggen. Het lijkt erop dat deze week de bankgarantie er dan eindelijk gaat komen. Daarnaast wachtten ze op het goedkeuren van mijn levensverzekeringsaanvraag (die ik dus nooit ontvangen heb). Vandaag, na drie telefoontjes van mijn kant hebben ze maar besloten om die aanvraag opnieuw aan me te gaan sturen. Het gaat lekker.
    pi_57428843
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 14:17 schreef Gurb het volgende:
    Ik meld me hier ook even, heb vorige week te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor een starterswoning in mijn gemeente. A.s. vrijdag heb ik een verkoopgesprek, dus zo heel veel info heb ik nog niet, maar ik wilde me toch alvast ff melden omdat ik het zo leuk vind.
    Ff een update, afgelopen vrijdag een verkoopgesprek gehad bij de makelaar en wat meer info gehad over het project (tekeningen, technische omschrijving) en een optie genomen op een woning.
    Het afgelopen weekend heb ik me er goed in verdiept en zojuist heb ik de makelaar gebeld om door te geven dat ik wil gaan kopen
      maandag 17 maart 2008 @ 11:38:40 #87
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_57428869
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 15:22 schreef rhubarbje het volgende:
    Ik heb trouwens al leuke kussen gekocht voor mn huis
    Heb nog geen huis maar die kussens heb ik alvast wel
    En nu dus ook al een beetje een idee met welke kleuren ik wil gaan werken aangezien de kussens antraciet zijn
    Ik heb van 't weekend met flink wat korting ook alvast m'n vloer gekocht, ondanks ik pas over een paar weken de sleutel krijg. De aanbieding was nu en in de juiste kleur, dus ik moest wel. Ondertussen heb ik ook zat ideeën voor meubels en kleuren, maar ik moet natuurlijk niet alles al van tevoren gaan doen.
    pi_57429188
    Poeh, ik heb al een tijd niet meegelezen hier Maar ik ben nu weer up to date
    Van mijn kant geen berichten. We gaan er nog steeds vanuit dat ons huis eind april/begin mei wordt opgeleverd. We wachten geduldig af...

    Mert, du-ke, Diesz, dorisW, succes met klussen!

    Suuske, succes met slopen!

    Berkery & Rottdog en CraZaay, succes met wachten!

    liefkleinmeisjuh, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis en met het tekenen van het voorlopig koopcontract.

    wc-eend en spotlessMind00, ik duim dat julie hypotheken er door komen

    leonieke, volgens mij gaat het helemaal goed daar hè? Fijn hoor!

    rhubarbje, hopelijk heb je snel iets gevonden.

    Gurb, gefeliciteerd met je beslissing om te kopen!

    CoolGuy en TimberWolf, van harte met jullie aankopen!

    Maraca, van harte met je nieuwe appartement en succes met klussen.

    Colin ook van harte en succes met klussen

    tirannetje 24, spannende beslissing!

    Vork, fijn dat je die vloer alvast hebt gekocht. Wat is het geworden?
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      maandag 17 maart 2008 @ 12:07:10 #89
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_57429423
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 11:53 schreef snoopy het volgende:

    [knip]hele lap tekst[/knip]

    Vork, fijn dat je die vloer alvast hebt gekocht. Wat is het geworden?
    laminaat met eiken patroon. Ik heb nog wat materiaal en meubels die ik op kan knappen/in elkaar kan zetten met die hout kleur, dus ik ben budgetgewijs nu redelijk goed op schema om m'n nieuwe interieur kloppend te krijgen.
      maandag 17 maart 2008 @ 13:00:33 #90
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_57430386
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 11:37 schreef Gurb het volgende:

    [..]

    Ff een update, afgelopen vrijdag een verkoopgesprek gehad bij de makelaar en wat meer info gehad over het project (tekeningen, technische omschrijving) en een optie genomen op een woning.
    Het afgelopen weekend heb ik me er goed in verdiept en zojuist heb ik de makelaar gebeld om door te geven dat ik wil gaan kopen
    Goed nieuws Gurb!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_57440193
    Zo, een nieuwe update met foto's van de bouwperikelen.
    pi_57440452
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 21:35 schreef leonieke het volgende:
    Zo, een nieuwe update met foto's van de bouwperikelen.
    Dat gaat toch langzaamaan wel op een echt huis lijken!! Heb je ondertussen al eens een datum van oplevering gehoord?
    pi_57440500
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 21:46 schreef Dash-X het volgende:

    [..]

    Dat gaat toch langzaamaan wel op een echt huis lijken!! Heb je ondertussen al eens een datum van oplevering gehoord?
    Eind december 2008 als alles meezit (ongeveer 6 maand vertraging dus). Ik vind het nog steeds een beetje verschieten dat je nu idd een huis begint te herkennen in de bouw en dat het nu toch nog meer dan 9 maand zal duren.
    pi_57441029
    Irritant is dat he Leonieke? Ons huis is gewoon eigenlijk al helemaal klaar, de spiegel hangt zelfs al boven de wastafel, maar omdat er staalkabels aan de buitenkant moeten komen levert het ook zo'n 4 maanden vertraging op
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_57446344
    Verschrikkelijk irritant, snoopy
    Gisterenavond trouwens vernomen dat we de plankjes niet zelf mogen schilderen (het is niet echt schilderen, hoor, eerder oliën ofzo) omdat het te moeilijk zou zijn Moeten we daar nu een schilder voor betalen (mijn schoonbroer weliswaar, maar ja, we hebben al zo'n positieve ervaringen met werken met familie ) Ik wil eerst wel eens zien hoe moeilijk dat is, want ik heb echt geen zin om een fortuin te betalen aan werkuren voor iets waar ik zelf toch zou moeten in staat toe zijn.
    Hoe moeilijk kan zoiets nu zijn?
    pi_57447597
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 07:49 schreef leonieke het volgende:
    Verschrikkelijk irritant, snoopy
    Gisterenavond trouwens vernomen dat we de plankjes niet zelf mogen schilderen (het is niet echt schilderen, hoor, eerder oliën ofzo) omdat het te moeilijk zou zijn Moeten we daar nu een schilder voor betalen (mijn schoonbroer weliswaar, maar ja, we hebben al zo'n positieve ervaringen met werken met familie ) Ik wil eerst wel eens zien hoe moeilijk dat is, want ik heb echt geen zin om een fortuin te betalen aan werkuren voor iets waar ik zelf toch zou moeten in staat toe zijn.
    Hoe moeilijk kan zoiets nu zijn?
    Duhhhh..volgens mij is oliën zelfs nog makkelijker dan schilderen. Het moet ook altijd geld kosten he.
    pi_57447947
    Ik word er gek van eigenlijk. Zeker omdat we twee weken vakantie hebben. Idealer kan het qua timing niet zijn.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 12:22:10 #98
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_57450606
    Ik kom me maar eens opnieuw melden. Had ik in november al gedaan, we hadden toen huis gezien waar we helemaal voor wilden gaan, maar toen raakte ik mijn baan kwijt en vielen de plannen een beetje in duigen. Dus heb ik hier uit pure afgunst een paar maanden niet gekeken Inmiddels ben ik weer aan de slag en alles staat weer open. Donderdag gaan we naar de bank om te kijken wat de mogelijkheden zijn
    disclaimer
    pi_57451112
    nog niet bijgelezen hoor

    Maar ehm ik ga zo een voorlopig koopcontract tekenen.

    Nog tips? Moet ik ergens rekening mee houden?
    Dingen verwachten?

    Vind het een beetje eng
    pi_57451369
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 12:45 schreef tirannetje24 het volgende:
    nog niet bijgelezen hoor

    Maar ehm ik ga zo een voorlopig koopcontract tekenen.

    Nog tips? Moet ik ergens rekening mee houden?
    Dingen verwachten?

    Vind het een beetje eng
    Ik heb geen tips voor je...het doet me wel terug denken aan de tijd dat wij ons huis kochten.
    Ik weet nog dat ik dat toen ook behoorlijk eng vond, maar alles komt goed.......
    pi_57451730
    Spannend tirannetje

    Wat er in België meestal in vermeld wordt is:
    - opschortende voorwaarde voor het bekomen van een lening
    - opschortende voorwaarde voor het bekomen van een bodemattest

    Voor de rest: eng is het sowieso voor de meeste mensen, maar achteraf geeft het jou zo'n zalig gevoel
    pi_57451818
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 13:14 schreef leonieke het volgende:
    Spannend tirannetje

    Wat er in België meestal in vermeld wordt is:
    - opschortende voorwaarde voor het bekomen van een lening
    - opschortende voorwaarde voor het bekomen van een bodemattest

    Voor de rest: eng is het sowieso voor de meeste mensen, maar achteraf geeft het jou zo'n zalig gevoel
    Thnx

    Die eerste staat er ook in. En ga proberen daar een verlenging voor te krijgen.
    Die tweede wat bedoel je daar mee? Bodemvervuiling?
    Want dat is er ook in opgenomen gelukkig.

    Verder uhm, spannend, eng, leuk, nieuwe uitdaging.
    Er gaat even veel door me heen
    pi_57451918
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 13:18 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Thnx

    Die eerste staat er ook in. En ga proberen daar een verlenging voor te krijgen.
    Die tweede wat bedoel je daar mee? Bodemvervuiling?
    Want dat is er ook in opgenomen gelukkig.

    Verder uhm, spannend, eng, leuk, nieuwe uitdaging.
    Er gaat even veel door me heen
    ik was nog vergeten te zeggen : Succes!!!!!
    Maar zoals leonieke al zegt: het voelt (als alles geregeld is) geweldig
    pi_57451970
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 13:22 schreef suuske343 het volgende:

    [..]

    ik was nog vergeten te zeggen : Succes!!!!!
    Maar zoals leonieke al zegt: het voelt (als alles geregeld is) geweldig
    Thnx Suuske343

    Ik kan morgen pas een update geven denk ik. En anders wat later op de avond.
    Maar vind het wel spannend.
    Dan mag ik straks ook kwijlen bij nieuwe keukens en meubels enzo als de financiering rond is. Naja daar voor ook al natuurlijk
    pi_57452444
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 13:18 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Thnx

    Die eerste staat er ook in. En ga proberen daar een verlenging voor te krijgen.
    Die tweede wat bedoel je daar mee? Bodemvervuiling?
    Want dat is er ook in opgenomen gelukkig.

    Verder uhm, spannend, eng, leuk, nieuwe uitdaging.
    Er gaat even veel door me heen
    Bodemvervuiling idd Je zit helemaal safe

    En tuuuuurlijk gaat er veel door je heen. Het is ook iets wat je niet elke dag doet hé Ik vond het zo super toen ik vertrok bij de notaris en het ging dan nog maar om een bouwgrond.
    pi_57452730
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 13:46 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Bodemvervuiling idd Je zit helemaal safe

    En tuuuuurlijk gaat er veel door je heen. Het is ook iets wat je niet elke dag doet hé Ik vond het zo super toen ik vertrok bij de notaris en het ging dan nog maar om een bouwgrond.
    Als ik t goed begrijp duurt de notaris nog even. Toch?

    Ik ga nu bij de makelaar het voorlopig koopcontract tekenen. En ga dan als het bouwbedrijf ook getekend heeft en alles terug ontvangen heb de hypotheek (proberen) rond (te) krijgen.
    En dan ga je toch pas naar de notaris? Toch?
    Of moet ik nu nog banger worden omdat ik nu al moet?
    Nee toch?

    Owwwww...
    pi_57452807
    nee hoor, naar de notaris ga je pas als alles rond is en je ook echt de sleutel krijgt.
    Dit is een contract dat je het huis neemt mits je de hypotheek rond krijgt en alle voorwaarden kloppen.
    Is het een bestaand huis, of ga je bouwen (ik heb niet heel het topic gelezen)
    pi_57452987
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 14:06 schreef suuske343 het volgende:
    nee hoor, naar de notaris ga je pas als alles rond is en je ook echt de sleutel krijgt.
    Dit is een contract dat je het huis neemt mits je de hypotheek rond krijgt en alle voorwaarden kloppen.
    Is het een bestaand huis, of ga je bouwen (ik heb niet heel het topic gelezen)
    pieuw hoef ik daar nu niet meer over na te denken

    Nou ik heb om 16u een afspraak dus ga zo die kant op. Moet nog ff een eindje rijden.

    Het is een nieuwbouw appartementje. En als alles goed gaat volgens planning wordt het uiterlijk in januari 2009 opgeleverd!
    pi_57453019
    ow leuk!!!
    Succes dalijk.....komt vast goed!
    pi_57453704
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 14:02 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Als ik t goed begrijp duurt de notaris nog even. Toch?

    Ik ga nu bij de makelaar het voorlopig koopcontract tekenen. En ga dan als het bouwbedrijf ook getekend heeft en alles terug ontvangen heb de hypotheek (proberen) rond (te) krijgen.
    En dan ga je toch pas naar de notaris? Toch?
    Of moet ik nu nog banger worden omdat ik nu al moet?
    Nee toch?

    Owwwww...
    Wat ik afgelopen vrijdag begreep toen ik bij de makelaar zat:

    Je tekent het koopaannemingsovereenkomst, daarna gaat ie naar de bouwer of de ontwikkelaar ter ondertekening.
    Dan moet je voordat ze beginnen met bouwen naar de notaris toe om nog iets (?) te ondertekenen, en dan is het klaar. Als je vervolgens alle termijnen betaald, krijg je bij de oplevering de sleutel.
    pi_57455221
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 14:02 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Als ik t goed begrijp duurt de notaris nog even. Toch?

    Ik ga nu bij de makelaar het voorlopig koopcontract tekenen. En ga dan als het bouwbedrijf ook getekend heeft en alles terug ontvangen heb de hypotheek (proberen) rond (te) krijgen.
    En dan ga je toch pas naar de notaris? Toch?
    Of moet ik nu nog banger worden omdat ik nu al moet?
    Nee toch?

    Owwwww...
    Bij ons wordt een compromis ook vaak bij de notaris getekend (zoals in het geval van mij en mijn man) want dan krijgt de koper er nog een gratis verzekering bij Daarom dus het misverstand. Geen zorgen maken
    pi_57460174
    Nu vertelde mijn schoonvader vanavond dat ze op twee muren al ter hoogte van de bovenkant van de ramen zitten. Ik kan het niet geloven aangezien de foto's die ik gisteren op de blog heb gezet effectief van gisteren waren. En ben ik dus keinieuwsgierig om te gaan kijken, maar ik zit al in pyjama

    Planning
    - eind deze week alle buitenmuren even hoog (bovenkant van de ramen)
    - volgende week: vakantie
    - binnen twee weken (einde van de week): verdiep klaar voor de welfsels

    Ik kan het nog steeds niet geloven
    pi_57461317
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 19:59 schreef leonieke het volgende:
    Nu vertelde mijn schoonvader vanavond dat ze op twee muren al ter hoogte van de bovenkant van de ramen zitten. Ik kan het niet geloven aangezien de foto's die ik gisteren op de blog heb gezet effectief van gisteren waren. En ben ik dus keinieuwsgierig om te gaan kijken, maar ik zit al in pyjama

    Planning
    - eind deze week alle buitenmuren even hoog (bovenkant van de ramen)
    - volgende week: vakantie
    - binnen twee weken (einde van de week): verdiep klaar voor de welfsels

    Ik kan het nog steeds niet geloven
    Wouw gaaf dat het ineens zo hard gaat!!
    pi_57463488
    Goed nieuws leonieke! Ik zal voor je duimen dat het tempo erin blijft

    Inmiddels heeft de bank heel handig de termijn voor de bankgarantie laten verstrijken. Geen ramp, donderdag kan ik tekenen en vrijdag is de bankgarantie bij de diverse spelers. Dan de taxatie nog, en het is helemaal rond!
    pi_57463588
    Ooooh, Leonieke wat gaan ze ineens hard!!! Dat moet echt een super goed gevoel zijn.

    Voor de rest...sorry...ik kan alle verhalen niet meer zo bijbenen op het moment.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      Moderator dinsdag 18 maart 2008 @ 22:16:55 #116
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57463726
    Zo. De hypotheek is rond. De meubels zijn gekocht en worden deze week besteld. Zaterdag ga ik het voorlopige koopcontract tekenen en 15 mei kan het grote feest beginnen omdat ik dan de sleutels krijg!
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57472482
    Zo,

    Contract getekend!
    Nu nog afwachten op een retourontvangst en mn week bedenktijd
    Ben inmiddels wel aan de slag voor mn starterslening. Want dat kost ook wel wat tijd helaas

    Maar nu de financiering dus maar rond gaan krijgen!
    Hopelijk geen gekke dingen op die router!
    pi_57486117
    Timberwolf: wat een service van de bank Nog een geluk dat alles morgen in orde komt.

    CoolGuy: gefeliciteerd Toch wel een fijn gevoel zeker nu de hypotheek rond is? En de meubels al besteld

    Tirannetje: van harte proficiat Veel succes met de financiering
    pi_57488536
    thnx Leonieke!

    Ik lees even als ik zo snel terug lees dat het tempo er nu aardig in zit bij jullie?
    Dat moet wel een goed gevoel geven he!
    Heb je ook weer even een beetje rust in je hoofd ipv het gepieker dat ze niet (snel) werken!

    ik hoop dat het tempo erin blijft zitten!

    En de foto's zien er goed uit! Het gaat echt ergens op lijken he!
    Gaat steeds meer vorm krijgen van hoe je wilt dat het moet worden.
    Mooi vooruitzicht
      donderdag 20 maart 2008 @ 11:04:08 #121
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_57496069
    Tirannetje van harte

    Leonieke hopelijk zet dit tempo zich voort
    pi_57507798
    Het tempo zit er idd goed in
    Volgende week moeten we echt heel dringend de kleur van de ramen gaan bepalen en onze keuken. Dat zal toch wel een goed gevoel geven, denk ik. Weer een paar beslissingen verder. Maar wat voor een beslissingen Ze zijn zo definitief en zo groot (en ik kan al niet kiezen tussen twee gsm's ).

    En we hebben al superveel foto's genomen waardoor ik volgende week foto's kan kijken als ze niet verder zullen werken.
    pi_57509001
    Hier ook net mijn eerste huisje gekocht en begin mei wordt het opgeleverd als alles goed gaat.

    Momenteel druk aan het wachten op het definitieve antwoord van de bank over de hypotheek. En wat zijn ze traag! De bank schijnt een week achter te lopen met de goedkeuringen, dus daar ben ik mooi klaar mee. De offertes aanleveren duurde ook al asociaal lang omdat ze niet in de gaten hadden dat de aanvragen er lagen.

    Druk bezig met voorpret al hoop ik dat ik weinig hoef te klussen straks want de deadline is strak aangezien het verhuisbedrijf geregeld is en allerlei contracten reeds opgezegd zijn
    pi_57515305
    Gefeliciteerd kkkk!
    Wat vervelend van de bank zeg. Als ik zulke verhalen lees vraag ik me wel eens af of 2 maanden voldoende is om de financiering te regelen en uberhaupt te snappen wat die adviseurs zeggen.
    Ik ben nu druk bezig met de financiering.
    Gisteren ergens geweest maar die man ratelde aan een stuk door en was drukker achter de computer dingen te berekenen dan mij uitleg te geven.
    Vanmiddag nieuwe poging elders.
    Ik vind het maar een lastig iets hoor. Maar moet even doorbijten he

    Veel plezier met de voorpret. Waar staat je huisje ?
    pi_57515312
    Owwww Leonieke dat is echt zoooo fijn he.
    dat het tempo er eindelijk in zit. En dat je nu gewoon de beslingen mag gaan maken (ook al zijn ze moeilijk)
    Er is gewoon weer een vooruitzicht en je enthousiasme springt er gelukkig weer uit je post!
      vrijdag 21 maart 2008 @ 09:39:02 #126
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57515495
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 09:24 schreef tirannetje24 het volgende:
    Wat vervelend van de bank zeg. Als ik zulke verhalen lees vraag ik me wel eens af of 2 maanden voldoende is om de financiering te regelen en uberhaupt te snappen wat die adviseurs zeggen.
    En dan te bedenken dat je meestal maar één maand hebt hiervoor
    pi_57516437
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 09:39 schreef CraZaay het volgende:

    [..]

    En dan te bedenken dat je meestal maar één maand hebt hiervoor
    Serieus 1 maand?

    Ik vind 2 maanden al kort
    pi_57524413
    Je hoeft je financien natuurlijk nog niet rond te hebben op het moment dat je financiele voorbehoud ophoudt te bestaan. Standaard is het een week of 3 geloof ik dat je krijgt. Wel moet je hypotheek natuurlijk rond zijn zodra je bij de notaris zit!

    De beste tip bij hypotheekadviseurs: zorg dat je jezelf al goed hebt voorgelicht en dus weet waar je mee bezig bent. En let daarna op dat ze jou niet gaan overschatten en daardoor zelf wat lakser worden. En pas op dat de hypotheekadviseur niet te hard meeholt in je twijfels.

    Ik was goed voorbereid, maar ik ben tevens een enorme twijfelkont. En elke keer als ik twijfel liet blijken, nam de hypotheek adviseur dat blijkbaar voor waarheid aan en liet het daarbij en liet die mogelijkheid buiten beschouwing. Héél erg fout. Daarna heb ik ook nog een fout uit de offerte zelf moeten halen wat me de nodige euro's per maand scheelde en wat eigenlijk hij had moeten doen. Als de bank verder allemaal akkoord gaat de hypotheek en dat allemaal geregeld zou zijn, dan is wat mij betreft het resultaat prima. Maar de weg er naar toe heeft me er van overtuigd dat je altijd moet zorgen dat je weet waar je mee bezig bent als je bij een hypotheek adviseur zit.
    pi_57540007
    De buitenmuren zijn net voor het bouwverlof af Heel goed nieuws natuurlijk

    Maar nu volgt één van de moeilijkste keuzes: welke voeg gaan we gebruiken? Iemand een voorkeur of suggestie op basis van de foto's op onze blog? Laat het gerust weten!

    En nu mag het lekker een hele week regenen wat mij betreft
      maandag 24 maart 2008 @ 19:32:13 #130
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_57584814
    leonieke, jullie moeten veel geduld hebben maar dan heb je straks ook een kast van een huis!!!!

    Qua voeg...... vriendlief en ik hebben even samen gekeken en zouden bij beide stenen voor voeg 938 gaan.

    Hier dik een week geen internet en ook geen telefoon gehad. Waren bezig met het omleggen van de elektra. Wat een ***klus!!! Maar..... het is gelukt!! Alleen nog geen pics. Wel op digi, maar kan niet inloggen op mijn website. Morgen even bellen en dan eens gaan zitten voor een eigen topic!

    In elk geval kan ik wel weer strepen in het lijstje

    Benedenverdieping
    - Behang verwijderen
    - Gaten vullen/stuccen
    - Witten
    - Meubels opnieuw beitsen
    - Nieuwe bank uitzoeken/bestellen
    - Schouw schuren en schilderen
    - Boekenkast (wand) maken
    - Trap verfvrij maken en beitsen (inmiddels op de helft)
    - Offertes kunststof voor- en achtergevel aanvragen (inclusief dakkapellen zolder)
    - Behang uitzoeken
    - Behangen
    - Laminaat bestellen
    - Laminaat leggen
    - Mogelijkheden opknappen keuken uitzoeken
    - Mogelijkheden opknappen toilet uitzoeken
    - Barokstoel schilderen en stofferen
    - Gordijnen uitzoeken
    - Verlichting uitzoeken
    - Traphekjes voor (tegen ) de honden kopen en ophangen
    - Meterkast vernieuwen
    - Elektra vervangen/verplaatsen (frezen dus, lekker klusje)
    - Inbouwvaatwasser zoeken

    1e verdieping
    - Behang verwijderen
    - Gaten vullen/stuccen
    - Vloerbedekking verwijderen
    - Witten
    - Behang uitzoeken
    - Behangen
    - Laminaat uitzoeken
    - Laminaat leggen
    - Gordijnen uitzoeken
    - Mogelijkheden opknappen badkamer uitzoeken
    - Deur bovenaan trap plaatsen
    - Trap naar zolder dicht maken
    - Trap naar zolder verfvrij maken en schilderen

    2e verdieping/zolder
    - Nieuwe dakkapellen laten plaatsen
    - Muur naar toekomstige cv/wasruimte doorbreken.
    - 2 slaapkamers maken door muren te plaatsen.
    - Vloer uitzoeken
    - Behang uitzoeken
    - Vloer leggen
    - Behangen
    [/quote]
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_57585891
    Leonieke, Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn dat ze toch nog zo zijn opgeschoten zo vlak voor het verlof. Laat het nog maar lekker even sneeuwen deze week, als het dan daarna maar weer droog is zodat jullie huisje weer verder afgemaakt kan worden.

    Diesz, Lekker dat je de eerste klussen nu van het lijstje kan strepen. De benedenverdieping is al bijna klaar zo te zien. Hopelijk vordert de rest ook allemaal zo snel en kunnen jullie straks lekker wonen en genieten van alles wat jullie opgeknapt hebben.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_57603497
    Mooi lijstje en er wordt ook al het nodige weggestreept!
    pi_57604481
    Jeujjj de kogel is door de kerk!!

    Afgelopen zaterdag het koopcontract getekend van ons nieuwe appartement!! D.w.z. ik ga samenwonen !! Ook meteen na maanden voorbereiding aan het shoppen geslagen!! Kga zo direct een topic openen met de eerste foto's en met meer info!

    Pipo_ gaat samenwonen in Hintham-City! [#1] <- Dat issie!

    [ Bericht 10% gewijzigd door Pipo_de_Clown op 25-03-2008 19:02:13 ]
      Moderator dinsdag 25 maart 2008 @ 22:53:27 #134
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57611241
    Zo. Ik heb mn internet weer terug na een week. Ik heb afgelopen zaterdag getekend. Het huis is officieel van mij Ben nu allerlei dingen aan regelen met keukens, schilders, vloerleggers en meer van dat soort dingen. 15 mei krijg ik de sleutel.

    Het gaat nu dus echt gebeuren!
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57615643
    Nou vandaag nog wat tekenen voor een verzekering en dan moet het rond zijn hoor.. begin het zat te worden dat de bank weer met van alles komt.. ondertussen zijn de ontbindende voorwaarden tot 1 april verschoven, het tekenen naar 8 april.. Hopelijk lukt het met de bank.. wat een gedoe..
    pi_57615774
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 09:00 schreef wc-eend het volgende:
    Nou vandaag nog wat tekenen voor een verzekering en dan moet het rond zijn hoor.. begin het zat te worden dat de bank weer met van alles komt.. ondertussen zijn de ontbindende voorwaarden tot 1 april verschoven, het tekenen naar 8 april.. Hopelijk lukt het met de bank.. wat een gedoe..
    Fijn he banken

    Mijn ontbindende voorwaarden zijn inmiddels lang en breed verlopen zonder dat ik een steek ben opgeschoten. De bank heeft gelukkig wel de notaris gebeld om uit te leggen dat het hun schuld is dat er nog geen bankgarantie ligt. Ik heb nu na meer dan een maand wel eindelijk de complete offerte in huis. Ik zou een boek kunnen schrijven over de ergernis van afgelopen maand
      Moderator woensdag 26 maart 2008 @ 09:37:18 #137
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_57616146
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 09:00 schreef wc-eend het volgende:
    Nou vandaag nog wat tekenen voor een verzekering en dan moet het rond zijn hoor.. begin het zat te worden dat de bank weer met van alles komt.. ondertussen zijn de ontbindende voorwaarden tot 1 april verschoven, het tekenen naar 8 april.. Hopelijk lukt het met de bank.. wat een gedoe..
    Hmm, ik heb dergelijke perikelen nog niet meegemaakt. *afklopt*. Hopelijk blijft dat zo en wordt het een smooth ride. Ik heb gisteren alle benodigde papieren (kopie bankafschrift, werkgeversverklaring, getekende documenten etc etc) afgegeven bij mijn makelaar. Hopen dat alles zo makkelijk blijft gaan.

    Dan zou ik 15 mei naar de Notaris moeten, alwaar ik de sleutels zal gaan krijgen. Een paar dagen van tevoren krijg je bericht hoe laat je daar moet zijn, dus ik hoop maar dat alles goed gaat, en ik 15 mei inderdaad de sleutels heb, want als ik sommige verhalen hier lees word ik daar niet vrolijk van.
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_57616202
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 09:37 schreef CoolGuy het volgende:

    [..]

    Hmm, ik heb dergelijke perikelen nog niet meegemaakt. *afklopt*. Hopelijk blijft dat zo en wordt het een smooth ride. Ik heb gisteren alle benodigde papieren (kopie bankafschrift, werkgeversverklaring, getekende documenten etc etc) afgegeven bij mijn makelaar. Hopen dat alles zo makkelijk blijft gaan.

    Dan zou ik 15 mei naar de Notaris moeten, alwaar ik de sleutels zal gaan krijgen. Een paar dagen van tevoren krijg je bericht hoe laat je daar moet zijn, dus ik hoop maar dat alles goed gaat, en ik 15 mei inderdaad de sleutels heb, want als ik sommige verhalen hier lees word ik daar niet vrolijk van.
    Zo zou het ook moeten gaan, ik zal voor je duimen

    Helaas gaat het niet altijd op rolletjes dus zorg dat je zelf een vinger aan de pols houdt. Wees niet bang om eens te bellen om naar de voortgang te informeren.
    pi_57616246
    Het klote is.. als de bank op 2 april zegt het gaat niet door.. dat ik wel ff mooi 13.000 euro op kan gaan hoesten.. Maarja.. de hypotheker zij dat het positief was waar de bank al naar had gekeken, bijna alles..
    pi_57616404
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 09:42 schreef wc-eend het volgende:
    Het klote is.. als de bank op 2 april zegt het gaat niet door.. dat ik wel ff mooi 13.000 euro op kan gaan hoesten.. Maarja.. de hypotheker zij dat het positief was waar de bank al naar had gekeken, bijna alles..
    Klinkt herkenbaar. Ik heb in ieder geval alle correspondentie tot nu toe bewaard. Ik hoor steeds weer dat de hypotheek gewoon rond komt maar het risico ligt toch bij mij...
      woensdag 26 maart 2008 @ 09:58:42 #141
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57616492
    Ja, mijn termijn voor ontbindende voorwaarden is ook al ruim verstreken en heb nog geen hypotheek ("oh, we zijn uw offerte helemaal vergeten"). Wel al netjes ruim 26.000 euri overgemaakt aan de notaris Maar goed, ik heb er het volste vertrouwen in
    pi_57629298
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 19:32 schreef Diesz het volgende:
    leonieke, jullie moeten veel geduld hebben maar dan heb je straks ook een kast van een huis!!!!

    Qua voeg...... vriendlief en ik hebben even samen gekeken en zouden bij beide stenen voor voeg 938 gaan.
    Zonder achter complimenten te willen zoeken of wat dan ook, maar het huis is niet zo gigantisch groot hoor Het is een gewoon huis dat misschien wat groot toont omdat het met een volledig verdiep is (zo ongeveer onze enige voorwaarde die is blijven bestaan uit ons oorspronkelijke droomhuis ). Maar het grondoppervlak beneden is 96m², heel standaard dus
    quote:
    Hier dik een week geen internet en ook geen telefoon gehad. Waren bezig met het omleggen van de elektra. Wat een ***klus!!! Maar..... het is gelukt!! Alleen nog geen pics. Wel op digi, maar kan niet inloggen op mijn website. Morgen even bellen en dan eens gaan zitten voor een eigen topic!

    In elk geval kan ik wel weer strepen in het lijstje
    Wat fijn dat je al zoveel zaken hebt kunnen schrappen van jouw lijstje En ik kijk al uit naar de foto's

    Wat er me trouwens doet aan herinneren dat ik nog een foto moet nemen van ons hout voor de luifels

    Is het trouwens een toeval dat er momenteel zoveel mensen zijn die problemen hebben met het in orde krijgen van hun hypotheek? Toch raar dat de banken zo onvoorzichtig omspringen met ontbindende voorwaarden
    pi_57684531
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 19:37 schreef leonieke het volgende:
    Is het trouwens een toeval dat er momenteel zoveel mensen zijn die problemen hebben met het in orde krijgen van hun hypotheek? Toch raar dat de banken zo onvoorzichtig omspringen met ontbindende voorwaarden
    Ik verbaas me er ook over hoe vaak het toch nog mis gaat met dit soort dingen. Normaal hoor je dat soort dingen niet zo maar hier in het voorpret topic is het toch al heel wat keertjes voorbij gekomen intussen.

    Gaan ze maandag weer verder met bouwen Leonieke? Of lag de boel nou komende week ook nog stil?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      vrijdag 28 maart 2008 @ 23:36:38 #144
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57686109
    Sohee, de hypotheekofferte is eindelijk binnen! Getekend en gaat morgen op de post
    pi_57692134
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 22:37 schreef Nanook24 het volgende:

    [..]
    Gaan ze maandag weer verder met bouwen Leonieke? Of lag de boel nou komende week ook nog stil?
    Volgende week gaan ze normaalgezien nog een tweetal dagen werken (hangt beetje van het weer af, maar ik denk dat ze beter weer uitgeven) en dan zouden de binnenmuren er moeten staan en is het wachten op de schrijnwerker die het gebinte van het dak moet komen plaatsen. Alhoewel, de schouw moet ook nog gemetst worden, bedenk ik me zo even.

    Schrijnwerker komt normaalgezien binnen een tweetal weken, denk ik.
      zondag 30 maart 2008 @ 22:16:22 #146
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_57724781
    Hier was het ook allemaal op het randje met de hypotheek, maar het is gelukkig goed gegaan.
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 19:37 schreef leonieke het volgende:

    Zonder achter complimenten te willen zoeken of wat dan ook, maar het huis is niet zo gigantisch groot hoor Het is een gewoon huis dat misschien wat groot toont omdat het met een volledig verdiep is (zo ongeveer onze enige voorwaarde die is blijven bestaan uit ons oorspronkelijke droomhuis ). Maar het grondoppervlak beneden is 96m², heel standaard dus
    Eeeuhm..... ons woonoppervlak beneden is maar 51m2 dus hebben jullie in mijn ogen wel een kast van een huis hoor
    quote:
    Wat fijn dat je al zoveel zaken hebt kunnen schrappen van jouw lijstje En ik kijk al uit naar de foto's
    Ik heb dinsdag een aardige aanrijding gehad en me dus tot zaterdag koest gehouden. Zaterdag naar Antwerpen (mijn oma) en Terneuzen (chemo doggie) geweest en onderweg van Antwerpen naar Terneuzen flink wat in aanbouw zijnde huizen gezien, moest meteen aan jou denken!!! Gisteravond begonnen met tegels in toilet verwijderen en vandaag begonnen de laag tegels er onder weg te hakken. Het toilet is gewoon 10 cm breder nu we de zooi van de vorige bewoners verwijderd hebben. Heb foto's gemaakt, dus dat laat ik nog zien!! Heb eindelijk kabeltje van digi gevonden, dus morgen alle pics naar pc zetten
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_57724884
    Ik kan het werkelijk niet meer bijhouden hier

    Laatste nieuws is dat ons huis niet eind april/begin mei wordt opgeleverd maar dat het wel 2 a 3 weken later wordt
    Nu weer een of ander verhaal over stuckwerk buiten dat alleen maar gedaan kan worden als het boven de 10 graden is. Zucht... Met een beetje pech kunnen we toch nog 2x verhuizen.

    En het zure is dat het binnen gewoon zo goed als klaar is! We mochten woensdag een uurtje kijken en de verwarming was zelfs al aan.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_57727396
    Mooi stresstopic is dit, we zijn ook bezig met verkoop en aankoop van een huis! Je wordt er helemaal gek van (dit is mn 1e huis en mn vriendins 2e huis wat we gaan kopen).

    Van hartje Utrecht naar Den Bosch! Op dit moment bezig met het voorlopig koopcontract, nog een bouwkundige keuring laten doen en als dat goed uitpakt gaat t goedkomen
    pi_57736220
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 22:16 schreef Diesz het volgende:
    Hier was het ook allemaal op het randje met de hypotheek, maar het is gelukkig goed gegaan.
    [..]

    Eeeuhm..... ons woonoppervlak beneden is maar 51m2 dus hebben jullie in mijn ogen wel een kast van een huis hoor
    [..]

    Ik heb dinsdag een aardige aanrijding gehad en me dus tot zaterdag koest gehouden. Zaterdag naar Antwerpen (mijn oma) en Terneuzen (chemo doggie) geweest en onderweg van Antwerpen naar Terneuzen flink wat in aanbouw zijnde huizen gezien, moest meteen aan jou denken!!! Gisteravond begonnen met tegels in toilet verwijderen en vandaag begonnen de laag tegels er onder weg te hakken. Het toilet is gewoon 10 cm breder nu we de zooi van de vorige bewoners verwijderd hebben. Heb foto's gemaakt, dus dat laat ik nog zien!! Heb eindelijk kabeltje van digi gevonden, dus morgen alle pics naar pc zetten
    Was je gewond na die aanrijding of 'enkel' materiële schade?
    Wat fijn dat je aan mij moest denken Die huizen stonden toch nog niet hoger dan het onze hé?
    En vandaag de pics naar pc en dus naar FOK! Maar euh, tegels verwijderen en dan de laag tegels er onder weg hakken? Hoeveel lagen tegels zaten er zo op elkaar?
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 22:19 schreef snoopy het volgende:
    Ik kan het werkelijk niet meer bijhouden hier

    Laatste nieuws is dat ons huis niet eind april/begin mei wordt opgeleverd maar dat het wel 2 a 3 weken later wordt
    Nu weer een of ander verhaal over stuckwerk buiten dat alleen maar gedaan kan worden als het boven de 10 graden is. Zucht... Met een beetje pech kunnen we toch nog 2x verhuizen.

    En het zure is dat het binnen gewoon zo goed als klaar is! We mochten woensdag een uurtje kijken en de verwarming was zelfs al aan.
    Dat moet gewoon verschrikkelijk zijn. Je mag er al in, de verwarming draait al en dan nog uitstel erbij (ik zou gek worden denk ik) Kan er echt niets geregeld worden dat er toch al een oplevering van de binnenkant komt ofzo?
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 23:42 schreef afterhourpower het volgende:
    Mooi stresstopic is dit, we zijn ook bezig met verkoop en aankoop van een huis! Je wordt er helemaal gek van (dit is mn 1e huis en mn vriendins 2e huis wat we gaan kopen).

    Van hartje Utrecht naar Den Bosch! Op dit moment bezig met het voorlopig koopcontract, nog een bouwkundige keuring laten doen en als dat goed uitpakt gaat t goedkomen
    Mag ik jou alvast proficiat wensen?
      maandag 31 maart 2008 @ 14:01:52 #150
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57736474
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 23:42 schreef afterhourpower het volgende:

    Van hartje Utrecht naar Den Bosch! Op dit moment bezig met het voorlopig koopcontract, nog een bouwkundige keuring laten doen en als dat goed uitpakt gaat t goedkomen
    Waar in Den Bosch? Heb er net zelf ook iets gekocht namelijk
    pi_57748341
    Leuk topic dit
    Ben nog lang niet zover als de meeste mensen hier, maar vriendlief en ik zijn aan t zoeken naar een leuk huis
    Maar jeetje wat is dat moeilijk!!!!
    Dachten we iets leuks gezien te hebben, rijden we er langs, is het echt helemaal niets (althans de buurt niet en een randstadrail zowat door de achtertuin, afgekeurd dus )
    Toen het volgende huis wat we gezien hadden, konden we t niet vinden. Het adres stond niet in het ene navigatiesysteem en het andere navigatiesysteem stuurde ons naar een braakliggend terrein. Uiteindelijk wel gevonden, maar was toch niet zo leuk als op de foto's....

    Zijn nog niet zolang aan t zoeken ofzo, maar jeetje of wij zijn zo moeilijk of er is hier gewoon niets leuks
    Maar ik ga dit topic wel in de gaten houden
      dinsdag 1 april 2008 @ 10:35:23 #152
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_57756212
    Er is niets mis met kieskeurig zijn, hoor, Sonnetje. Mijn man en ik hebben meer dan 2.5 jaar gezocht achter een huis/bouwgrond. Het is uiteindelijk bouwgrond geworden omdat we ons bijna nooit konden vinden in een huis (die paar keer dat het ons heel geschikt leek, was het ofwel net verkocht of wou de verkoper het niet meer verkopen).

    Ik wil je alleszins al veel succes wensen met de zoektocht Het is soms vermoeiend maar eens je jouw huis gevonden hebt, is het allemaal de moeite waard geweest
    pi_57756751
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 14:01 schreef CraZaay het volgende:

    [..]

    Waar in Den Bosch? Heb er net zelf ook iets gekocht namelijk
    Hey CraZaay,

    we hebben gekocht in het centrum. Is mn eerste keer in Den Bosch!
      dinsdag 1 april 2008 @ 12:01:23 #154
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57757816
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 11:07 schreef afterhourpower het volgende:

    [..]

    Hey CraZaay,

    we hebben gekocht in het centrum. Is mn eerste keer in Den Bosch!
    Voor mij ook, ik verhuis van Amsterdam naar daar, Paleiskwartier (achter het station).
    pi_57759508
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 12:01 schreef CraZaay het volgende:

    [..]

    Voor mij ook, ik verhuis van Amsterdam naar daar, Paleiskwartier (achter het station).
    nice, we moeten nog hypotheek enzo rondkrijgen. de komende maand wordt onwijs druk. Als t goed is midden juli verhuizen.

    we wonen niet eens zo ver uit elkaars buurt
      dinsdag 1 april 2008 @ 15:04:22 #156
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57761270
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 13:31 schreef afterhourpower het volgende:

    nice, we moeten nog hypotheek enzo rondkrijgen. de komende maand wordt onwijs druk. Als t goed is midden juli verhuizen.

    we wonen niet eens zo ver uit elkaars buurt
    Ik heb de hypotheek net rond en krijg begin mei de sleutel
    pi_57772078
    Ik ga per 1 mei verhuizen . Van een studentenkamer naar een kleine parterre woning, hele vooruitgang! Hoe we het gaan indelen is nog niet helemaal duidelijk, slaapkamer aan de voorkant of toch in de uitbouw.. .

    Indeling:
    - voorkamer 4x4m2 (wordt zitkamer of slaapkamer)
    - tussenkamer 3x3m2 (staat nu een grote kledingkast in, kan evt een bureau bij)
    - woonkeuken 4x7m2
    - gang 2x7m2 (loopt langs voorkamer, eerste tussenkamer, woonkeuken)
    - tussenkamer 2x3m2 (muziekkamertje)
    - uitbouw 3,3x4m2 (wordt zitkamer of slaapkamer)
    - 3 aparte hokken voor washok, wc en douche

    Ben super blij mee!!

    Moet nog wel wat aan gebeuren, huidige bewoners houden nogal van feesten en roken binnenshuis.. Plaffond is viesgeel geworden en wat muren ook. Maargoed verder is alles oke .

    [ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 02-04-2008 01:12:28 ]
    pi_57772152
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 10:35 schreef leonieke het volgende:
    Er is niets mis met kieskeurig zijn, hoor, Sonnetje. Mijn man en ik hebben meer dan 2.5 jaar gezocht achter een huis/bouwgrond. Het is uiteindelijk bouwgrond geworden omdat we ons bijna nooit konden vinden in een huis (die paar keer dat het ons heel geschikt leek, was het ofwel net verkocht of wou de verkoper het niet meer verkopen).

    Ik wil je alleszins al veel succes wensen met de zoektocht Het is soms vermoeiend maar eens je jouw huis gevonden hebt, is het allemaal de moeite waard geweest
    ja op zich heb je wel gelijk idd
    Maar denk dat ik toch wel een bestaand huis wil hebben ipv bouwen, vooral als ik jouw verhalen lees. Maar jouw huis wordt wel echt geweldig Zou t er haast voor doen.
    Wil denk ook wel te snel, is ook niet echt handig
    Zaterdag gaan we waarschijnlijk wel kijken bij een huis. Daar is dan open huis, dus ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat. Het huis lijkt me wel erg leuk, mja even de kosten bekijken Mijn vriend heeft een eigen bedrijf dus dat is ook best lastig met jaarcijfers enzo. De boekhouder heeft laatst een prognose gemaakt en mijn vriend heeft dat naar de bank gestuurd. Dus is even afwachten wat we precies kunnen krijgen. Wel spannend allemaal. Is een stuk eerder dan we eerst in gedachten hadden. Eerst wilden we afwachten tot ik van school af ben en een baan heb, zodat je met 2 salarissen zit, maar dat is dus nu veranderd. Ben wel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
      woensdag 2 april 2008 @ 06:04:47 #159
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57773127
    Wat een boel nieuwe "gezichten" weer! Allemaal van harte gefeliciteerd met de voorgenomen plannen en succes/plezier met de voortgang.

    Snoop, we blijven duimen dat de vertraging niet al te lang gaat duren.

    CarOnline, hoe vordert de bouw?

    Leonieke, hebben jullie de voeg al gekozen? Ik vind 934 en 938 mooi, maar ik vind het moeilijk om voor te stellen hoe het er op het grote vlak uit zal zien. Het hout-met-grijze-waas vind ik ook mooi, het heeft iets "chique's".
    En hou kon dat muurtje nou instorten door regen? Was het nog niet helemaal afgewerkt of droog?

    .
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 01:06 schreef Sport_Life het volgende:
    Ik ga per 1 mei verhuizen . Van een studentenkamer naar een kleine parterre woning, hele vooruitgang! Hoe we het gaan indelen is nog niet helemaal duidelijk, slaapkamer aan de voorkant of toch in de uitbouw.. .

    Indeling:
    - voorkamer 4x4m2 (wordt zitkamer of slaapkamer)
    - tussenkamer 3x3m2 (staat nu een grote kledingkast in, kan evt een bureau bij)
    - woonkeuken 4x7m2
    - gang 2x7m2 (loopt langs voorkamer, eerste tussenkamer, woonkeuken)
    - tussenkamer 2x3m2 (muziekkamertje)
    - uitbouw 3,3x4m2 (wordt zitkamer of slaapkamer)
    - 3 aparte hokken voor washok, wc en douche

    Ben super blij mee!!

    Moet nog wel wat aan gebeuren, huidige bewoners houden nogal van feesten en roken binnenshuis.. Plaffond is viesgeel geworden en wat muren ook. Maargoed verder is alles oke .
    Kun je geen foto's plaatsen van de betreffende ruimten? Dan kunnen we je misschien helpen met kiezen waar je slaapkamer moet komen.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_57775375
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 01:13 schreef Sonnetje85 het volgende:

    [..]

    ja op zich heb je wel gelijk idd
    Maar denk dat ik toch wel een bestaand huis wil hebben ipv bouwen, vooral als ik jouw verhalen lees. Maar jouw huis wordt wel echt geweldig Zou t er haast voor doen.
    Ah, je moet het ook in het juiste perspectief plaatsen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn schoonvader anders omgaat met andere klanten (hij moet wel, of bestond nooit zo lang als nu) dus van de problemen die wij tegengekomen hebben, zullen veel andere mensen geen last hebben. Ook al ben ik er wel van overtuigd dat er bij bijna elke bouw wel eens problemen zijn
    We vinden het zelf ook nog steeds geweldig zoals het er nu uitziet. De grootste schrik die we nu nog hebben is voor de dakconstructie (het is ingewikkeld en raar ) Nu maar hopen dat die nog meevalt en dan zit het wel goed
    quote:
    Wil denk ook wel te snel, is ook niet echt handig
    Zaterdag gaan we waarschijnlijk wel kijken bij een huis. Daar is dan open huis, dus ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat. Het huis lijkt me wel erg leuk, mja even de kosten bekijken Mijn vriend heeft een eigen bedrijf dus dat is ook best lastig met jaarcijfers enzo. De boekhouder heeft laatst een prognose gemaakt en mijn vriend heeft dat naar de bank gestuurd. Dus is even afwachten wat we precies kunnen krijgen. Wel spannend allemaal. Is een stuk eerder dan we eerst in gedachten hadden. Eerst wilden we afwachten tot ik van school af ben en een baan heb, zodat je met 2 salarissen zit, maar dat is dus nu veranderd. Ben wel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
    Dat van minder lang afwachten dan gepland, ken ik hier ook. Wij woonden heel vlug samen en de zoektocht naar een huis is er dus ook rapper gekomen dan eerst gedacht (achteraf gezien eigenlijk een geluk want het heeft nog steeds lang genoeg geduurd )
    De kosten zijn meestal een dooddoener hé? Wij hebben ooit zo'n mooi herenhuis (echt ) gezien, maar het moest echt volledig gerenoveerd worden (elektriciteit, sanitair, vloer, keuken, ...) en de vraagprijs was toen al 200k. Maar echt.. ZO zo mooi! Telkens als we er aan passeren, kunnen we het niet nalaten om nog even om te kijken, terwijl we nu ook echt heel blij zijn met ons huis. Hadden we het geld gehad, dan gingen we er zeker ook iets heel ergs mooi van gemaakt hebben.
    Ik hoop alvast dat die open bebouwing er in het echt ook heel goed uitziet en het kostenplaatje meevalt Al bij al is die zoektocht toch wel een leuke periode. Met z'n ups and downs, weliswaar
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 06:04 schreef phluphy het volgende:
    Leonieke, hebben jullie de voeg al gekozen? Ik vind 934 en 938 mooi, maar ik vind het moeilijk om voor te stellen hoe het er op het grote vlak uit zal zien. Het hout-met-grijze-waas vind ik ook mooi, het heeft iets "chique's".
    En hou kon dat muurtje nou instorten door regen? Was het nog niet helemaal afgewerkt of droog?
    De voeg staat nog altijd niet vast. De reden die jij aanhaalt waarom je het moeilijk vindt om te kiezen, is exact dezelfde reden als van mij. Ik kan me het huis niet voorstellen als het volledig in een bepaalde kleur zal gevoegd worden waardoor ik al helemaal niet durf te kiezen. We twijfelen nu ook nog tussen 934 en 938. Voor de donkere steen zal het waarschijnlijk 938 worden, de lichte steen... dat is nog een vraagteken. Phille's voorkeur gaat uit naar 934

    Die grijze waas wilden we inderdaad bekomen want de houtstructuur moet je in mijn ogen blijven zien. Je kan anders even goed pvc kopen. En dat "chique" vind ik een heel leuk compliment

    Het muurtje was niet volledig af en het is heel hard beginnen regenen waardoor de metsers moesten stoppen. Ik denk dat de combinatie "niet af, niet droog en veel regen" de doodsteek was voor ons muurtje

    [ Bericht 19% gewijzigd door leonieke op 02-04-2008 10:54:48 ]
    pi_57775924
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 15:04 schreef CraZaay het volgende:

    [..]

    Ik heb de hypotheek net rond en krijg begin mei de sleutel
    Ok gefeliciteerd. is al best snel. Hoe kom je van A'Dam in den bosch terecht? Da's wel hele andere kant van NL
    pi_57776000
    Ik gok op de liefde (zo ben ik namelijk ook een eindje uit de buurt gaan wonen )
    pi_57776127
    haha ik dus ook! komt door mn vriendinnetje dak naar denbosch ga
    pi_57776149
    Wat zijn we toch allemaal te goed voor onze partners
      woensdag 2 april 2008 @ 12:16:26 #165
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57777056
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 10:47 schreef leonieke het volgende:


    De voeg staat nog altijd niet vast. De reden die jij aanhaalt waarom je het moeilijk vindt om te kiezen, is exact dezelfde reden als van mij. Ik kan me het huis niet voorstellen als het volledig in een bepaalde kleur zal gevoegd worden waardoor ik al helemaal niet durf te kiezen. We twijfelen nu ook nog tussen 934 en 938. Voor de donkere steen zal het waarschijnlijk 938 worden, de lichte steen... dat is nog een vraagteken. Phille's voorkeur gaat uit naar 934
    Als je het moeilijk vindt om de keuze te maken uitsluitend op basis wat je mooi vindt, kun je de criteria misschien uitbreiden, naar bijvoorbeeld onderhoudsvriendelijker. Als 934 bijvoorbeeld sneller "vies" wordt, omdat hij wat lichter van kleur is, kan dat ook een reden zijn om voor 938 te kiezen.

    Ik roep maar wat hoor, kiezen is gewoon moeilijk!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_57777864
    Ik haat kiezen
    Zoals ik vorige week nog tegen een verkoper zei: ik kan nooit kiezen, behalve voor mijn man, dat ging voor niets

    Maar je hebt wel gelijk wat die kleur betreft. Die zal waarschijnlijk rapper vies worden... Gaan we toch moeten meenemen in onze overweging

    Hoe gaat het nu eigenlijk bij jullie phluph? Al helemaal gesetteld?
      woensdag 2 april 2008 @ 13:03:53 #167
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57777892
    Hehe. Nu ja, je kan altijd nog tossen.
    Wanneer moeten jullie beslissen?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_57777979
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 13:03 schreef phluphy het volgende:
    Hehe. Nu ja, je kan altijd nog tossen.
    Wanneer moeten jullie beslissen?
    We hebben nog een kleine maand, denk ik. De schouw moet gevoegd worden vooraleer het dak wordt dicht gelegd. Kwestie van de leien niet kapot te maken.
    De schrijnwerker voor het dak begint normaalgezien binnen 2 weken denk ik.

    En nog een update! Vrijdag worden waarschijnlijk de welfsels op het verdiep gelegd Ik kan het nog altijd niet geloven dat het verdiep er bijna volledig staat
    De dorpels zijn ondertussen ook besteld en hoe vlugger die er in komen, hoe beter want dan kunnen de maten voor de ramen genomen worden
      woensdag 2 april 2008 @ 13:10:19 #169
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_57778032
    TVP
    Half augustus ga ik samenwonen in een nieuw huurhuis
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_57778048
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 13:10 schreef Damzkieee het volgende:
    TVP
    Half augustus ga ik samenwonen in een nieuw huurhuis
    Proficiat! Hoe ziet het huis eruit? Eerste keer samenwonen? En heb je er toevallig al foto's van?
      woensdag 2 april 2008 @ 14:57:58 #171
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_57780470
    Ik heb wel wat foto's, die zal ik later posten.
    Het is een eengezinswoning in een rij van 8 in een hofje. 3 slaapkamers (waaronder 1 grote op de middenverdieping) 1 zolder die groot genoeg is voor nog een slaapkamer.
    Vrij grote tuin van 13 bij 6 meter.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_57781727
    Hypotheekstukken waren binnen bij de notaris, dus dat betekent dat nu alles rond is...
    Nog wel wachten tot 1 juli voor de overdracht

    Volgende week moet de koper zijn hypotheek rond hebben, hopelijk loopt dat ook allemaal soepeltjes!!!
    pi_57790471
    Hier ook de hypotheek definitief rond, maar ik geloof dat alle partijen de stukken naar de notaris aan het sturen zijn ipv ook wat naar mij.... hypotheekadviseur geeft aan het naar de notaris te sturen en de bank geeft aan het naar de notaris gestuurd te hebben. Help, ik wil ook papieren!!

    Snoopy, volgens mij is het de laatste paar dagen > 10 graden geweest, dus hopelijk hebben ze vaart kunnen maken!!
    pi_57793500
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 06:04 schreef phluphy het volgende:


    .
    [..]

    Kun je geen foto's plaatsen van de betreffende ruimten? Dan kunnen we je misschien helpen met kiezen waar je slaapkamer moet komen.
    Ik heb nog geen duidelijke foto's. Zelf hebben we ook nog niet echt een goed beeld van de ruimtes, alles stond vol met banken enzo . Zodra alles daar leeg is zal ik foto's maken!

    We gaan 1 muur van de slaapkamer behangen met fotobehang, zie onderstaande foto:

    Is 3,5 meter breed en 2,5 meter hoog!
    pi_57794522
    Gaaf
    Een vakantiegevoel in je eigen slaapkamer Wat wil een mens nog meer
    pi_57794995
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 23:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
    Gaaf
    Een vakantiegevoel in je eigen slaapkamer Wat wil een mens nog meer
    Een groot bed en leuke meid... and guess what...
    pi_57800418
    liefkleinmeisjuh en kkkk: proficiat met de hypotheken Toch altijd een geruststelling als dit in orde is

    Damzkieee: ik kijk al uit naar de foto's. Het klinkt alleszins al goed

    Sport_Life: wat een foto (zou ik nooit durven eigenlijk )

    Gisteren zijn we nog eens langs de bouw gepasseerd en alle binnenmuren zijn bijna af (nog één muurtje dat nog moet afgewerkt worden). Morgen komen ze langs met de welfsels En daarom blijven we hier nog één dagje langer want het is voor mij de laatste kans om dit in real life te zien De laatste keer welfsels Daarna moet de schouw nog gemetst worden, moeten er nog een paar elektriciteitskabels naar de luifels getrokken worden en dan kan de schrijnwerker aan de slag. Er zit schot in de zaak
      donderdag 3 april 2008 @ 11:55:18 #178
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57801278
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 13:10 schreef Damzkieee het volgende:
    TVP
    Half augustus ga ik samenwonen in een nieuw huurhuis
    Gefeliciteerd! Is het de eerste keer samenwonen? Spannend!
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 3 april 2008 @ 11:57:38 #179
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57801328
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 15:53 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
    Hypotheekstukken waren binnen bij de notaris, dus dat betekent dat nu alles rond is...
    Nog wel wachten tot 1 juli voor de overdracht

    Volgende week moet de koper zijn hypotheek rond hebben, hopelijk loopt dat ook allemaal soepeltjes!!!
    1 juli is het zo hoor! Fijn dat het rond is!
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 3 april 2008 @ 11:59:51 #180
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57801383
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 21:48 schreef kkkk het volgende:
    Hier ook de hypotheek definitief rond, maar ik geloof dat alle partijen de stukken naar de notaris aan het sturen zijn ipv ook wat naar mij.... hypotheekadviseur geeft aan het naar de notaris te sturen en de bank geeft aan het naar de notaris gestuurd te hebben. Help, ik wil ook papieren!!
    Ik neem aan dat je ze gevraagd hebt om een exemplaar voor jou of tenminste een kopie? En hoe reageerden ze hier dan op?
    Ik probeer me te herinneren hoe dat destijds bij ons ging, of je inderdaad van alle papiersantemekraam zelf ook een exemplaar moet krijgen. Maar met het oog op controle op evt. gemaakte fouten (wat helaas maar al te vaak gebeurt) zou dit wel moeten, eigenlijk.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_57801441
    En nog eventjes het ontwerp van de keuken spammen



    (beetje slechte kwaliteit, maar dat komt door het inscannen )

    [ Bericht 20% gewijzigd door leonieke op 03-04-2008 12:17:12 ]
      donderdag 3 april 2008 @ 12:16:44 #182
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57801779
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 23:11 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    Ik heb nog geen duidelijke foto's. Zelf hebben we ook nog niet echt een goed beeld van de ruimtes, alles stond vol met banken enzo . Zodra alles daar leeg is zal ik foto's maken!

    We gaan 1 muur van de slaapkamer behangen met fotobehang, zie onderstaande foto:
    [ afbeelding ]
    Is 3,5 meter breed en 2,5 meter hoog!
    En wanneer komen de foto's dan wél beschikbaar?

    Mooi, dat behang. Lijkt me leuk om dan een paar mooie palm-kamerplanten in de kamer te zetten.
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 3 april 2008 @ 12:21:25 #183
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57801873
    Hele mooie keuken Leonieke!
    Moet je nou alwéér een kleur KIEZEN?

    In dit geval zou ik het veel minder moeilijk vinden. Mijn persoonlijke smaak/mening: Grijs gaat snel vervelen, met créme wordt het moeilijker om te combineren met accessoires. Dus: gebroken wit, lekker rustig, altijd mooi, en het makkelijkst te combineren.
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 11:17 schreef leonieke het volgende:Gisteren zijn we nog eens langs de bouw gepasseerd en alle binnenmuren zijn bijna af (nog één muurtje dat nog moet afgewerkt worden). Morgen komen ze langs met de welfsels En daarom blijven we hier nog één dagje langer want het is voor mij de laatste kans om dit in real life te zien De laatste keer welfsels Daarna moet de schouw nog gemetst worden, moeten er nog een paar elektriciteitskabels naar de luifels getrokken worden en dan kan de schrijnwerker aan de slag. Er zit schot in de zaak
    Wat gaat het opeens gigantisch hard, zeg! Het wordt al een echt huis!
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 3 april 2008 @ 12:23:41 #184
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_57801920
    Oh, en Leonieke, nog even over de voegsels!
    We reden vanochtend door een paar plaatsjes en ik heb eens goed gelet op alle huizen, welke steen/voegsel combinatie er zoal was en wat ik mooi vond. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk alle licht gekleurde huizen het mooist vindt. En licht gekleurd wordt toch ook vaak mede bepaald door de voegkleur.

    Misschien is dat ook een idee voor jullie, om te proberen voorbeelden van andere huizen te vinden, zodat je kunt zien hoe het er op het grote oppervlakte uitziet.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_57803120
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 12:21 schreef phluphy het volgende:
    Hele mooie keuken Leonieke!
    Moet je nou alwéér een kleur KIEZEN?
    Idd! Weeral kiezen En dan binnenkort nog de vloeren kiezen
    quote:


    In dit geval zou ik het veel minder moeilijk vinden. Mijn persoonlijke smaak/mening: Grijs gaat snel vervelen, met créme wordt het moeilijker om te combineren met accessoires. Dus: gebroken wit, lekker rustig, altijd mooi, en het makkelijkst te combineren.
    Yups Ook een beetje onze mening Met grijs bedoelde ik niet echt grijs-grijs maar eerder wit-grijs (ik vraag me af of dat kleur zelfs bestaat ). Iets tussen grijs en gebroken wit dus. Echt wit wil ik echt totaal niet want dat is zo... wit
    En qua crème is het wat moeilijk. Het zou niet zo gelig mogen zijn als op de foto, opnieuw weer iets tussen crème en wit.. Je snapt me wel hé
    quote:
    [..]

    Wat gaat het opeens gigantisch hard, zeg! Het wordt al een echt huis!
    Ja, hé? Ik blijf er nog steeds van versteld staan hoe snel het opeens gaat Eens het dak er zal opstaan, zal het echt wel heel erg echt worden

    Wat die voegen betreft, hebben we ons eigenlijk enkel beperkt tot huizen kijken die in dezelfde stenen gebouwd zijn (maar dat zijn er nog niet zoveel en een hoop van die huizen zijn zelfs nog niet gevoegd ) maar misschien kan ik idd ook gewoon eens zo rondrijden en kijken. Naar huizen met dezelfde tinten en zien wat we het mooiste vinden.
    Straks gaan we normaalgezien ff gaan fietsen, ideale gelegenheid
      donderdag 3 april 2008 @ 15:19:08 #186
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_57805506
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 11:55 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd! Is het de eerste keer samenwonen? Spannend!
    Ja
    Zo spannend vind ik het zelf eigenlijk niet. Nuchtere Tukker he. Gewoon gaan met die banaan.

    Gisteren meeting gehad waar werd verteld dat we de sleutel 2 maanden (!!!) eerder krijgen. In plaats van half augustus nu half juni. Gelukkig hadden we alle meubels al besteld en kunnen die dan geleverd worden. We krijgen ook een zonneboiler voor de warmwatervoorziening (douche/kraan, geen cv).
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_57812334
    Leonieke, Wat gaan ze ineens hard , het gaat nu echt op een echt huis lijken.

    En die keuken... daar wordt ik echt jaloers van. (Maar wij kunnen hier zoiets gewoon niet kwijt.)

    Ik vroeg me alleen kijkend naar de plattegrond van de eerste verdieping af wat de oppervlakten zijn van de slaapkamers want 4 slaapkamers op 1 verdieping zie je toch niet in veel huizen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_57812542
    Ons budget voor de keuken hebben we redelijk ruim genomen omdat we die echt sjiek wilden hebben (al ben ik nog steeds niet goed van het kostenplaatje en is sjiek natuurlijk iets relatiefs, wat wij sjiek vinden, vinden andere mensen misschien IEUW! en BLAH! ). Het is ook een open keuken dus kunnen we hem niet verbergen van de woonkamer.

    Wat de oppervlaktes boven betreft:
    Kamer 1 (de kleinste): 2,8 x 3,24
    Kamer 2: 3,38 x 3,84
    Kamer 3: 3,38 x 3,92
    Kamer 4: 3,36 x 4,90
    Badkamer: 2,90 x 3,29 (zonder douche en wc)

    De kamer zijn niet overdreven groot, maar lijken ons wel groot genoeg. En waarom 4? De hoop op een kind is er nog steeds (gelukkig maar) en we moeten sowieso een logeerkamer hebben voor als mijn ma afkomt (100km naar mijn ma). En we hopen nog altijd om later een sort of bibliotheek te hebben... Maar dat zijn echt héél verre toekomstplannen.

    En misschien begint de schrijnwerker al eind volgende week of de week erop aan het dak
    pi_57824024
    Nou.. onze papieren zijn goed gekeurd, ze zijn nu onderweg naar het financial center of iets dergelijks, daar wordt alles nagekeken, gecontroleerd en goedgekeurd, 18 april is de overdracht
    pi_57828279
    Leonieke die keuken
    Die is echt gaaf! Zoiets zou ik ook wel willen hebben, maar ja in de meeste huizen kan je zoiets niet kwijt Althans niet wat binnen ons budget is haha
      vrijdag 4 april 2008 @ 15:15:46 #191
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_57830221
    @wc-eend: wat zal het opeens vlug gaan nog 14 dagen en je krijgt de sleutels al

    @Sonnetje: thx voor het compliment en wat het budget betreft: het is kwestie van keuzes te maken, hé We hebben een aantal andere dingen uitgesteld en zelfs sommige geschrapt om die keuken te kunnen betalen.

    En nu de foto's uploaden van de welfsels want die hebben ze er vandaag opgelegd En zonder dat we het wisten, zijn ze ook al aan de garage begonnen.

    [ Bericht 12% gewijzigd door leonieke op 04-04-2008 15:58:36 ]
    pi_57833264
    Zo, ik krijg echt niks meer bijgelezen
    Ga daar dit weekend eens tijd voor nemen

    Vind het wel altijd fijn dat het bij jou nu toch echt vooruitgang boekt Leonieke. Je hebt t echt verdiend na alles!
    Ik spiek tussen neus en lippen altijd ff snel op je weblog om dat bij te houden

    Nou ik wacht nog steeds op een getekend koopcontract die retour moet komen.
    zonder die retour kan ik niks met een starterslening aanvragen. En dat is nu dus bijna 3 weken geleden.

    Even een vraagje tussendoor. Die 2 maanden die ingaan om je hypotheek te regelen gaan die in vanaf dat ik het contract heb getekend, of vanaf wanneer ik hem retour heb of vanaf wanneer de projectontwikkelaar heeft getekend?

    En uhm die rekeningen van termijnen die ik nu al krijg die hoef en kan ik toch pas betalen als ik ook daadwerkelijk alles rond heb toch? DUs die kan blijven liggen totdat ik bij de notaris alles rond heb enzo he?

    Verder is er weinig te vertellen. Ze zijn wel met de verdieping bezig waar ik mij ga bevinden
    Dus dat is wel leuk om te weten. Misschien van de week eens fotootjes maken. Dat is wel leuk voor later!
    pi_57833909
    Wat een gave keuken, Leonieke!!
      vrijdag 4 april 2008 @ 18:49:49 #194
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_57833984
    Thx tirannetje! Ik vind het echt super dat je (samen met vele andere hier) al zo meegeleefd hebt en dat jullie mij altijd moed ingepompt hebben als het even minder was
    Ik wou dat ik zelfs nog maar één van jouw vragen kon beantwoorden, maar in België gaat het er hier zo anders aan toe.

    kkkk: supercompliment! Thx.
    pi_57836528
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 20:32 schreef leonieke het volgende:

    Wat de oppervlaktes boven betreft:
    Kamer 1 (de kleinste): 2,8 x 3,24
    Kamer 2: 3,38 x 3,84
    Kamer 3: 3,38 x 3,92
    Kamer 4: 3,36 x 4,90
    Badkamer: 2,90 x 3,29 (zonder douche en wc)

    De kamer zijn niet overdreven groot, maar lijken ons wel groot genoeg. En waarom 4? De hoop op een kind is er nog steeds (gelukkig maar) en we moeten sowieso een logeerkamer hebben voor als mijn ma afkomt (100km naar mijn ma). En we hopen nog altijd om later een sort of bibliotheek te hebben... Maar dat zijn echt héél verre toekomstplannen.

    En misschien begint de schrijnwerker al eind volgende week of de week erop aan het dak
    Dat zijn nog behoorlijke grote kamers hoor Leonieke! En ook de badkamer is op deze manier ruim genoeg om alle benodigdheden te kunnen plaatsen.

    En wat zijn ze lekker opgeschoten de afgelopen dagen. Ik ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien als straks het dak er ook nog op zit. Want al heb je de tekeningen dan al laten zien, in het echt is het toch vaak weer net even anders.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_57836598
    Tirannetje, Ik zou toch nog even achter dat koopcontract aan bellen als ik jou was. Dan weet je waar je aan toe bent en kun je gelijk je vraag over die termijn stellen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      vrijdag 4 april 2008 @ 21:14:08 #197
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_57837177
    De kamers zijn idd ruim genoeg voor hetgeen waarvoor we ze willen gebruiken. We hebben echt getwijfeld of we voor 3 of 4 slaapkamers gingen gaan, maar die bibliotheek zit er nog altijd in en die krijgen we momenteel niet uit onze gedachten.
    Ruimere kamers zijn natuurlijk altijd leuk, maar anderzijds, behalve slapen en seks doe je niet zoveel in een slaapkamer hé

    Voor het dak heb ik nog altijd schrik het is een constructie die ik eigenlijk nog nooit "in 't echt" gezien heb. We gaan dus spannende tijden tegemoet
    pi_57838482
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 21:14 schreef leonieke het volgende:
    Voor het dak heb ik nog altijd schrik het is een constructie die ik eigenlijk nog nooit "in 't echt" gezien heb. We gaan dus spannende tijden tegemoet
    Het gaat vast prima in orde komen en vooral mooi worden!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_57846639
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 21:59 schreef Nanook24 het volgende:

    [..]

    Het gaat vast prima in orde komen en vooral mooi worden!
    Ik hoop het Binnen een paar weken zullen we het alleszins zeker weten Ik vind het trouwens heerlijk nu het zo vooruitgaat
    pi_57855598
    En nog een 270-tal dagen tot aan nieuwjaar En aangezien we voor nieuwjaar zullen verhuizen (ik blijf positief denken ) wil dat zeggen dat we binnen 270 dagen in ons eigen huis zitten
    pi_57855873
    We hebben vandaag een nieuw bed gekocht! . Super mooi en stevig ding.

    Zie http://www.folderinfo.nl/morgana/folder10 en dan het eerste bed.
    pi_57856223
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 23:11 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    Ik heb nog geen duidelijke foto's. Zelf hebben we ook nog niet echt een goed beeld van de ruimtes, alles stond vol met banken enzo . Zodra alles daar leeg is zal ik foto's maken!

    We gaan 1 muur van de slaapkamer behangen met fotobehang, zie onderstaande foto:
    [ afbeelding ]
    Is 3,5 meter breed en 2,5 meter hoog!
    Een watervalvariant daarvan heb ik juist van een muur gesloopt .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_57856690
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 21:05 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Een watervalvariant daarvan heb ik juist van een muur gesloopt .
    zonde .

    Wij zijn er ook nog niet helemaal uit, staat niet echt leuk bij het bed
    pi_57856712
    Ik zou het persoonlijk nooit doen... Maar ja, ik ben dan ook iemand van: hoe soberder, hoe liever (is ook te zien aan het ontwerp van ons huis enzo )
    pi_57856826
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 21:27 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    zonde .

    Wij zijn er ook nog niet helemaal uit, staat niet echt leuk bij het bed


    Maar daarachter zat een doorgang die ik open wou

    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_57874550
    Nou, ben ik ook weer eens
    Morgen gaat er een bod uitgebracht worden op iets
    Wel bijna 10 procent onder de vraagprijs, te laag denk ik dus....
    Hoewel de makelaar al zei dat als we het meteen over nemen er best wel wat rek in de prijs zit
    Ik ben erg erg erg benieuwd
    Ik wil het zooooo graag
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_57880570
    Ik heb zaterdag met vriendlief 4 huizen bezocht
    2 ervan waren helemaal nix. Althans zaten wel veel kamers in, maar was super opgepropt, ook de straat enzo.
    Toen gingen we naar een huis dat op zich wel leuk was, maar de omgeving niet zo. De tuin keek uit op de a12, was niet zo geslaagd dus.
    En toen gingen we even naar makelaars om te kijken of er nog iets leuks was. Aangezien er veel open huizen waren keken we dus naar huizen waar we nog langs konden gaan. En dat huis dat we toen uitkozen was wel erg mooi
    Ruime woonkamer, er zit een uitbouw van 3 m aan. 3 Slaapkamers op de eerste verdieping, waarvan we 1 muur willen doorbreken, zodat we een grote slaapkamer hebben.
    De zolder is erg ruim. Het huis heeft aan de voorkant een plat dak en aan de achterkant loopt het schuin, waardoor je wel veel ruimte hebt.
    Morgen en dinsdag heeft mijn vriend een afspraak bij een hypotheek iets, dus dan horen we iets meer. Ben benieuwd We zijn allebei wel fan van het huis, is zo'n beetje t eerste huis dat alles heeft wat wij willen. En waar we wat mee kunnen.
    Vandaag zijn we naar het Alexandrium geweest, meubels hebben we al gevonden En ook even georiënteerd op keukens, omdat we de keuken van dat huis niet geweldig vinden. Op zich niet lelijk, maar niet onze smaak.
      maandag 7 april 2008 @ 17:12:05 #208
    4118 ToMaSZ
    Let the hammer fall!
    pi_57892146
    Wij krijgen de 15e de sleutel van ons nieuwe stulpje.. aardig klussenlijstje en errug weinig tijd!

    Wat gaan we doen:
    Benedeverdieping
    - Muren schilderen
    - Kozijnen schilderen
    - Nieuwe keuken plaatsen (eind mei)

    1e Verdieping
    - Verlaagd plafond slaapkamer wegslopen en aanhelen
    - Inbouwkast in slaapkamer uitbreken en nieuwe knutselen
    - Slaapkamer schilderen
    - Nieuwe laminaatvloer werkkamer en overloop
    - Inbouwkast werkkamer uitbreken
    - Schilderen werkkamer
    - Badkamer kaalstrippen
    - Leidingwerk opnieuw doen (infrezen)
    - Badkamer vloer ophogen
    - Inloopdouche maken (glas 120x90)
    - Afzuiginstallatie op zolder bouwen om geen herrie in de badkamer te hebben

    2e verdieping
    - Schilderen

    En dat alles, op de keuken na, willen we eigenlijk in 3 weken af hebben. Inclusief verhuizen. Volkomen kansloos natuurlijk, maar een loffelijk streven. Ben in elk geval van 15-4 tot 5 mei vrij... Hopen dat het in die tijd een beetje leefbaar te maken valt.
    Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
    pi_57900327
    rhubarbje, al iets gehoord op jullie bod? 10% onder vraagprijs kan best ok zijn, maar dan hangt het echt van de regio af en van hoe lang het huis te koop staat en in hoeverre ze zelf nog willen zakken (of misschien juist al gezakt zijn eerder en daardoor niet willen zakken). Ben benieuwd!

    Nobel streven TomasZ, ik ben benieuwd of het lukt om in ieder geval de helft voor elkaar te krijgen
    Of je moet echt minstens 10 vrienden per dag hebben helpen
    pi_57900540
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 23:16 schreef kkkk het volgende:
    rhubarbje, al iets gehoord op jullie bod? 10% onder vraagprijs kan best ok zijn, maar dan hangt het echt van de regio af en van hoe lang het huis te koop staat en in hoeverre ze zelf nog willen zakken (of misschien juist al gezakt zijn eerder en daardoor niet willen zakken). Ben benieuwd!

    Nobel streven TomasZ, ik ben benieuwd of het lukt om in ieder geval de helft voor elkaar te krijgen
    Of je moet echt minstens 10 vrienden per dag hebben helpen
    Is nog niet gedaan want er was al contact geweest met de makelaar vandaag om nog wat te vragen en papa wou niet te gretig zijn zeg maar
    Dus morgen waarschijnlijk

    Ik heb echt geen kijk op dat soort zaken dus ik ben alleen maar enorm bezorgt en zenuwachtig vandaag en de komende dagen haha
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      dinsdag 8 april 2008 @ 07:39:00 #211
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_57903365
    Vandaag contract tekenen.
      dinsdag 8 april 2008 @ 10:19:20 #212
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_57905447
    Wat een positieve berichten allemaal En rhubarbje: spannend Ik duim alleszins met je mee

    TomaSZ: dat worden 3 drukke weken, maar ach, voor je het goed en wel beseft, zijn de drie weken natuurlijk om
      dinsdag 8 april 2008 @ 12:06:00 #213
    4118 ToMaSZ
    Let the hammer fall!
    pi_57907355
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 10:19 schreef leonieke het volgende:
    TomaSZ: dat worden 3 drukke weken, maar ach, voor je het goed en wel beseft, zijn de drie weken natuurlijk om
    Jup... en daar zit 'm de kneep... tijd vliegt altijd als je er veel van nodig hebt

    Vandaag overigens te horen gekregen dat de huidige eigenaar graag de inbouwkasten op de beide slaapkamers toch wil meenemen! Dat scheelt ons weer een halve dag breekwerk!
    Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
    pi_57910376
    Nou de hypotheek is erdoor, volgende week dinsdag tekenen en de sleutel ontvangen!!

    Ben zo blij, gelijk als we de sleutel hebben beginnen met witten als basis want ze hebben donker geel behang gebruikt, en wij willen een lichte kleur in de woning..

    Ben zo blij
    pi_57910606
    We zitten even te praktischeren hoe we de verhuizing het beste kunnen doen. Vriendin + ik wonen apart op kamers (200km uit elkaar) en de huur is opgezegd per 1 mei. Dus 30 april moeten we eruit. De huur van de woning gaat in per 1 mei. Dat wordt dan smeken bij de huidige bewoners of die er 1 dag eerder uit willen of alle spullen 1 nacht op de gang van mn vriendin dumpen .

    Is dit een veel voorkomend probleem of hoe lossen jullie dit op?

    Nog 3,5 weekjes dan is het zo ver!
      dinsdag 8 april 2008 @ 14:55:42 #216
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57910697
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 14:51 schreef Sport_Life het volgende:

    Is dit een veel voorkomend probleem of hoe lossen jullie dit op?
    Volgens mij zorgt iedereen ervoor dat er wat overlap is, anders is het geen doen. Blijf je alles van A naar B naar C verplaatsen.

    Voor mij overigens nog 27 nachtjes tot de overdracht
      woensdag 9 april 2008 @ 08:57:01 #217
    4118 ToMaSZ
    Let the hammer fall!
    pi_57927520
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 14:51 schreef Sport_Life het volgende:
    We zitten even te praktischeren hoe we de verhuizing het beste kunnen doen. Vriendin + ik wonen apart op kamers (200km uit elkaar) en de huur is opgezegd per 1 mei. Dus 30 april moeten we eruit. De huur van de woning gaat in per 1 mei. Dat wordt dan smeken bij de huidige bewoners of die er 1 dag eerder uit willen of alle spullen 1 nacht op de gang van mn vriendin dumpen .

    Is dit een veel voorkomend probleem of hoe lossen jullie dit op?

    Nog 3,5 weekjes dan is het zo ver!
    Pfoe, da's niet echt een makkelijke situatie. Ik vond dat ik met 2 weken overlap al weinig tijd had om te verhuizen en op te leveren...

    Misschien opslagruimte huren voor een of twee weken in de buurt van je nieuwe woning? Kun je in de week voor 1 mei de spullen van beide kamers daarheen moven en vervolgens vanaf 1 mei rustig je nieuwe huisje inrichten... Zoiets zou ik doen iig. Verhuizen in 1 dag is sowieso bijna geen doen.
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 14:55 schreef CraZaay het volgende:

    [..]

    Voor mij overigens nog 27 nachtjes tot de overdracht
    Voor mij nog 6!
    Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
    pi_57927578
    Wat gaan jullie allemaal vlug
      woensdag 9 april 2008 @ 09:04:11 #219
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_57927600
    Pas bedacht dat ik mijn huis anders in wil richten maar het begint al best wel te kriebelen Jammer dat ik momenteel geen geld heb, anders was ik vandaag meteen begonnen. Maar misschien is het wat beter, ben nooit zo goed in het nemen van overhaaste beslissingen.
    For great justice!
    pi_57937487
    Q. heeft vanochtend wel op een leuke tijd gepost Zag er apart uit in myactive topics (sorry beetje offtopic)

    Vrijdag gaan we weer kijken bij t huis Hypotheek kan iig, en dan is er nog uit gegaan van de vraagprijs met nog eens 25000 verbouwkosten. Dus dat is wel fijn Ben benieuwd wat het gaat worden! Vind het wel spannend worden nu!
    pi_57940731
    Wat gaat het ineens hard Leonieke!
    pi_57951133
    Sonnetje: wat een fantastisch nieuws 25000 extra voor verbouwkosten is super Als je morgen gaat kijken, is het dan de bedoeling om te zeggen: oké we kopen het? Of heeft het een ander doel?

    Ja, hé, mrien Het is helemaal fijn om te gaan kijken voor ons omdat er regelmatig iets verandert Al weet ik niet wat we vandaag zullen te zien krijgen. Opnieuw spannend (maar wel rekening houden met het feit dat er niets meer veranderd is omdat ik er niets meer van gehoord heb). Straks nog eens passeren voor we gaan werken
      donderdag 10 april 2008 @ 10:37:38 #223
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_57952253
    Nog 81 dagen...

    Ondertussen al begonnen om wat troep van de kelder en zolder op te ruimen want we zien meer op tegen de oplevering van ons oude huis dan het inrichten van ons nieuwe huis. En langzaam maar zeker komen er ook al wat nieuwe spulletjes voor het nieuwe huis binnen, die onuitgepakt naar zolder gaan.

    Dus de kriebels beginnen hier ook een beetje te komen.
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_57953588
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 09:42 schreef leonieke het volgende:
    Sonnetje: wat een fantastisch nieuws 25000 extra voor verbouwkosten is super Als je morgen gaat kijken, is het dan de bedoeling om te zeggen: oké we kopen het? Of heeft het een ander doel?
    We willen nog even goed gaan kijken en letten op dingen waar we de vorige keer nog niet op gelet hebben, maar als dat allemaal goed is dan gaan we bieden
    Dus wordt wel spannend allemaal haha.
    En dat extra geld in de hypotheek is ook mooi meegenomen. Mijn vriend heeft veel spaargeld, maar is toch lekker als we dat nog even kunnen behouden ipv gelijk opmaken aan verbouwen. Aangezien we de keuken, badkamer en toilet beneden het liefst gelijk willen verbouwen.
      donderdag 10 april 2008 @ 11:38:25 #225
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_57953617
    Pff gisteren gordijnen/lamellen/luxaflex bekeken in de Praxis. Niks voor mij, maar moet toch gebeuren. Nadeel is alleen dat we pas op 30 mei (open dag bouw) de boel kunnen opmeten... Dus alleen nog maar beetje rondkijken nu.

    Ik zag trouwens dat bestellen van Internet (Telfort bijv) zo 4 tot 6 weken duurt, hoe moet ik dat in hemelsnaam fixen zonder dat ik straks 4 weken zonder internet zit?
    Ik kan mn huis nog niet in nu, dus post van die gasten krijgen wordt ook lastig. In het voren bestellen is dus niet mogelijk.
    Tips??

    Ook met de energiebedrijven ben ik nog aan het stoeien, geen idee van al die kosten enzo. Misschien maar gewoon voor het makkelijkste kiezen (hier Essent). Wel duurder maar dan ben ik/we er maar vanaf.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_57954863
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 11:38 schreef Damzkieee het volgende:

    Ook met de energiebedrijven ben ik nog aan het stoeien, geen idee van al die kosten enzo. Misschien maar gewoon voor het makkelijkste kiezen (hier Essent). Wel duurder maar dan ben ik/we er maar vanaf.
    Zou gewoon de traditionele nemen Essent dus in jou geval. Scheelt een hoop gezeik..

    Wat betreft Internet aanvragen, dat duurt bij ons 10 werkdagen oid, Casema. Dat bestel ik volgende week en laat het per 1 mei ingaan.
      donderdag 10 april 2008 @ 12:54:03 #227
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57955419
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 11:38 schreef Damzkieee het volgende:

    Ik zag trouwens dat bestellen van Internet (Telfort bijv) zo 4 tot 6 weken duurt, hoe moet ik dat in hemelsnaam fixen zonder dat ik straks 4 weken zonder internet zit?
    Ik kan mn huis nog niet in nu, dus post van die gasten krijgen wordt ook lastig. In het voren bestellen is dus niet mogelijk.
    Tips??
    Een nieuwe Telfort aansluiting duurt zo'n 3 weken. Ik heb hier gewoon contact over gezocht met de huidige bewoners, en die vonden het niet erg als ik het alvast aan zou vragen op (nu nog) hun adres. Dat lijkt me ook in jouw geval de beste oplossing. Als het nieuwbouw is snap ik het probleem niet zo; ze sturen alleen een bevestiging per post. Je hoeft niets terug te sturen. Wel is het lastig als het nieuwbouw ligt en de KPN heeft nog niet opgeleverd. Het adres staat dan niet in de database, en dan valt er niets aan te vragen.

    Ik heb overigens ook gewoon voor Essent gekozen, zoveel prijsverschil is er niet. Wel vergeleken met EnergieDirect enzo, maar daar is ook geen enkele positieve ervaring over te vinden op het net.
    pi_57955696
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 12:54 schreef CraZaay het volgende:


    Ik heb overigens ook gewoon voor Essent gekozen, zoveel prijsverschil is er niet. Wel vergeleken met EnergieDirect enzo, maar daar is ook geen enkele positieve ervaring over te vinden op het net.
    Ik heb op de helpdesk van ED gewerkt Ga voor safe en neem geen energiedirect/oxxio/greenchoice/NEM/etc.. Dan betaal je iets meer, maar voorkomt dat je ineens afgesloten wordt e.d.. 90% van de gevallen gaat het goed en bespraar je wel wat, maar bij zeker 10% levert het alleen maar gezeik op
      donderdag 10 april 2008 @ 13:32:13 #229
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57956218
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 13:08 schreef Sport_Life het volgende:

    Ik heb op de helpdesk van ED gewerkt Ga voor safe en neem geen energiedirect/oxxio/greenchoice/NEM/etc.. Dan betaal je iets meer, maar voorkomt dat je ineens afgesloten wordt e.d.. 90% van de gevallen gaat het goed en bespraar je wel wat, maar bij zeker 10% levert het alleen maar gezeik op
    Precies, en Essent reageert binnen een paar uur op mails enzo, ook heel praktisch.
      donderdag 10 april 2008 @ 13:32:25 #230
    4118 ToMaSZ
    Let the hammer fall!
    pi_57956223
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 13:08 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    Ik heb op de helpdesk van ED gewerkt Ga voor safe en neem geen energiedirect/oxxio/greenchoice/NEM/etc.. Dan betaal je iets meer, maar voorkomt dat je ineens afgesloten wordt e.d.. 90% van de gevallen gaat het goed en bespraar je wel wat, maar bij zeker 10% levert het alleen maar gezeik op
    * ToMaSZ is al jaren greenchoice klant en heb geen enkele aanleing om te klagen. Laatste onderzoek van de toezichthouder kwamen ze ook weer heel keurig uit. Afrekeningen altijd kloppend, op tijd en duidelijk.

    Telefonisch goed bereikbaar, nog nooit in de wacht gestaan, en per e-mail meestal dezelfde dag respons.
    Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
      donderdag 10 april 2008 @ 13:47:43 #231
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57956559
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 13:32 schreef ToMaSZ het volgende:

    [..]

    * ToMaSZ is al jaren greenchoice klant en heb geen enkele aanleing om te klagen. Laatste onderzoek van de toezichthouder kwamen ze ook weer heel keurig uit. Afrekeningen altijd kloppend, op tijd en duidelijk.

    Telefonisch goed bereikbaar, nog nooit in de wacht gestaan, en per e-mail meestal dezelfde dag respons.
    Dan hoor jij kennelijk bij die 90% waar het wel goed gaat Feit is dat ik een stuk minder horrorverhalen over Essent kon vinden dan over, bijvoorbeeld, een EnergieDirect. En dat terwijl Essent naar ik aanneem meer klanten heeft.
      donderdag 10 april 2008 @ 14:14:13 #232
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_57957149
    Bedankt voor de tips. Ik ga gewoon voor safe op Essent (ook gewoon gratis helpdesk).
    Qua internet ga ik gewoon eens informeren bij de woningbouw hoe het huis wordt opgeleverd (welke bekabeling enzo er al ligt).
    Dan meld ik me aan met als ingangsdatum de opleverdatum van de woning.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_57957252
    De garage is zo goed als gemetst (hoe we het in het budget gaan passen, moeten we wel nog eventjes zien )
    En de dorpels liggen er ook al in En dat is gewoon heel goed nieuws omdat de ramen heel binnenkort kunnen opgemeten worden zodat die ellenlange wachttijd kan ingaan

    Foto's zullen maar ten vroegste vanavond volgen want nu zit ik op mijn werk
      donderdag 10 april 2008 @ 14:23:31 #234
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57957348
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 14:14 schreef Damzkieee het volgende:

    Qua internet ga ik gewoon eens informeren bij de woningbouw hoe het huis wordt opgeleverd (welke bekabeling enzo er al ligt).
    Kabelinternet wordt in de regel overigens sneller opgeleverd dan ADSL, maar ik lees net op GoT dat Telfort tegenwoordig ook vaak binnen 2 weken oplevert, incl. de afkoelperiode van 7 dagen.
      donderdag 10 april 2008 @ 14:25:20 #235
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_57957399
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 14:23 schreef CraZaay het volgende:

    [..]

    Kabelinternet wordt in de regel overigens sneller opgeleverd dan ADSL, maar ik lees net op GoT dat Telfort tegenwoordig ook vaak binnen 2 weken oplevert, incl. de afkoelperiode van 7 dagen.
    Linkje voor mij?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      donderdag 10 april 2008 @ 14:29:46 #236
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57957502
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 14:25 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Linkje voor mij?
    http://gathering.tweakers(...)ge/29899496#29899496

    Er zijn vergelijkbare posts te vinden elders in de reeks
    pi_57962202
    Mij is verteld dat je ook gewoon kunt afzien van de annuleringstermijn van 7 dagen en dat je daar alweer een week mee kunt winnen.
      donderdag 10 april 2008 @ 19:24:58 #238
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57963566
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 18:20 schreef kkkk het volgende:
    Mij is verteld dat je ook gewoon kunt afzien van de annuleringstermijn van 7 dagen en dat je daar alweer een week mee kunt winnen.
    Ik ken niemand die dat daadwerkelijk gelukt is
    pi_57965959
    De 29e passeren *wiebel* Ik heb er zinnnn in!
    pi_57969246
    Jeujjj hypotheek 99% rond, alles getekend vanavond en nu 27 juni sleutel!
    pi_57989420
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 19:24 schreef CraZaay het volgende:

    [..]

    Ik ken niemand die dat daadwerkelijk gelukt is
    Ik ga het gewoon proberen, ik heb de naam van de sales man bij die internet provider die me dit verteld heeft
    pi_57996148


    zo wordt ongeveer de indeling, van links naar rechts:
    - slaapkamer 16m2
    - inloopkasten (tussenkamer)
    - woonkeuken 30m2 (met keukentafel & zithoek)
    - muziekkamer 6m2
    - tv kamer 10m2
    - apart douche/wc/washok

    pi_57996196
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 20:09 schreef kkkk het volgende:

    [..]

    Ik ga het gewoon proberen, ik heb de naam van de sales man bij die internet provider die me dit verteld heeft
    ik geef je weinig kans. Sterker nog, ik weet bijna zeker dat het niet mogelijk is. Het is namelijk wettelijk vastgesteld en die afkoelingsperiode is er niet voor niets..
    pi_57998256
    Ja hoor, ik weet dat het wettelijk vastgelegd is en dat het juridisch nog wel eens twijfelachtig kan zijn of het überhaupt wel mogelijk is om ervan af te zien is. Maar als een internet provider daarin mee zou willen gaan, dan prima toch? En zo niet, niet geschoten is altijd mis....
    pi_58000654
    Timberwolf: nog een kleine drie weken wachten en dan is het zover

    Pipo de clown: wat een mooie datum ( ) om de sleutel te krijgen. Verhuizen net voor de vakantie! Fijn nieuws!

    Sport_life: ziet er echt wel heel goed uit En een mooie ruime slaapkamer Die aparte tv-hoek is ook wel leuk! Sjiek hoor

    En even een oproepje voor mensen die in de OP willen staan in het volgende topic: gelieve de Wiki hiervoor aan te passen. Uit ervaring weet ik dat het niet makkelijk is om de OP naar de huidige situatie aan te passen
    pi_58036691
    Het is ZOOOOOO verkeerd van mij maar nu het zo goed vordert, zit ik te hopen dat we gewoon vóór eind december zullen kunnen verhuizen. Want wat zou het gewoon fantastisch zijn als we met kerst helemaal gesetteld in ons huis zitten. Niets meer moeten uitpakken, geen kasten meer moeten vullen, niet meer op zoek achter bestek en borden, gewoon een kerstboom in de living en genieten, genieten, genieten...
      maandag 14 april 2008 @ 08:33:00 #247
    4118 ToMaSZ
    Let the hammer fall!
    pi_58036822
    Stress is niet tof! Er loopt iemand te amateuren bij de hypotheekverstrekker, waardoor er wel geld bij de notaris is, maar geen hypotheekstukken.

    Ze hebben me verzekerd dat de overdracht morgenochtend(!) gewoon kan doorgaan... ik blijf lekker in de telefoon klimmen tot ik van de tussenpersoon, geldverstrekker en de notaris een bevestiging heb!
    Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
    pi_58036842
    Toen ik bij een notaris werkte, maakten we ons altijd minder zorgen als het geld er al was. Dan wisten we dat het ging doorgaan. Iemand van de bank moest dan maar de stukken persoonlijk komen afgeven als het nodig was. Kwestie van de positieve kant te tonen van deze situatie...
      maandag 14 april 2008 @ 08:49:35 #249
    4118 ToMaSZ
    Let the hammer fall!
    pi_58036959
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 08:34 schreef leonieke het volgende:
    Toen ik bij een notaris werkte, maakten we ons altijd minder zorgen als het geld er al was. Dan wisten we dat het ging doorgaan. Iemand van de bank moest dan maar de stukken persoonlijk komen afgeven als het nodig was. Kwestie van de positieve kant te tonen van deze situatie...
    Als het niet doorgaat heb ik een leuk appeltje te schillen met deze en genen. Maar ik blijf het irritant vinden, m.n. omdat ik al 2,5 week er achteraan loop te bellen en steeds te horen heb gekregen dat alles prima liep. Vervolgens hoor ik vrijdag van de notaris dat er nog steeds geen stukken zijn.... Erg irritant. En dan te bedenken dat ze 5,5 maand hadden om alles te regelen en het nu op de laatste dag moet aankomen. Het lijkt wel of die gasten dezelfde instelling hebben als ik had in mijn studietijd!
    Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
      maandag 14 april 2008 @ 08:58:20 #250
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_58037051
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2008 01:21 schreef Sport_Life het volgende:
    [ afbeelding ]

    zo wordt ongeveer de indeling, van links naar rechts:
    - slaapkamer 16m2
    - inloopkasten (tussenkamer)
    - woonkeuken 30m2 (met keukentafel & zithoek)
    - muziekkamer 6m2
    - tv kamer 10m2
    - apart douche/wc/washok

    Aparte woningindeling zeg. Niet van jou maar de woning zelf. Het heeft ook wel weer iets verrassends, denk ik.
    pi_58038191
    Nou over 24 uur de overdracht, gelijk daarna beginnen met schilderen enzo vanmiddag om 14:00 laatste woningcheck voor overdracht..
    pi_58069914
    Zo er is een bod gedaan....
    Vreemd hoor allemaal haha
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_58070434
    Ja he, ben het helemaal met je eens
    Wijj zitten ook vol in het bieden enzo.
    pi_58070685
    Ben benieuwd wat jullie terughoren op jullie bod
    pi_58070930
    wij hadden op ons eerste bod terug gekregen dat ze het geen serieusbod vonden (had mijn zus al voorspeld haha, want die makelaar heeft hun huis verkocht en zij kregen dezelfde reactie). Toen bod verhoogd, afgewezen, bod weer verhoogd en nu weer wachten *zucht*
    Spannend Vooral omdat we al hele leuke ideeën voor t huis hebben wil ik t eigenlijk wel hebben haha. Mja afwachten dus. Hoop dat t wat wordt.
      dinsdag 15 april 2008 @ 19:24:54 #256
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58071969
    Als je na je eerste bod al twee keer verhoogd hebt dan laat je wel heel duidelijk blijken dat je het graag wilt kopen. Je brengt jezelf imo zo niet echt in een goede onderhandelingspositie.
    pi_58077738
    gaan ook niet meer stijgen met bieden. Althans gaan niet meer actief bieden.
    Vriendlief heeft t allemaal goed doordacht
    pi_58080779
    Wat een spannende momenten voor jullie Een bod uitbrengen vond ik toch altijd nagelbijtend spannend

    Ik duim alleszins voor een goede afloop
      woensdag 16 april 2008 @ 08:19:10 #259
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58081018
    Probeer iig emotionele afstand te houden. Dit is misschien jullie droomhuis, maar zo zijn er nog honderden. Durf "nee" te zeggen, om te draaien en weg te lopen
      woensdag 16 april 2008 @ 09:49:12 #260
    4118 ToMaSZ
    Let the hammer fall!
    pi_58082414
    Nah lekker dan! We gaan morgenmiddag uiteindelijk passeren. 24 uur aan de telefoon gezeten, 700 euro extra kosten en de tussenpersoon en geldverstrekker wijzen naar elkaar. Uiteindelijk zelf met de geldverstrekker en de notaris aan de gang gegaan om alsnog deze week te passeren, godzijdank is dat gelukt, maar wel 2,5 dag van mijn toch al onhaalbare klusplanning weg
    Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
    pi_58083153
    700 euro extra? Hoe komen ze daar opeens aan?
    pi_58083947
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 08:19 schreef CraZaay het volgende:
    Probeer iig emotionele afstand te houden. Dit is misschien jullie droomhuis, maar zo zijn er nog honderden. Durf "nee" te zeggen, om te draaien en weg te lopen
    Zijn we ook van plan te doen. Hebben gewoon een bedrag in ons hoofd zitten wat we maximaal kwijt willen eraan.
    Ach we wachten af Maar vind t wel onwijs spannend (eigenlijk willen we t huis gewoon hebben En volgens mijn zwager moet t ook wel lukken, omdat ze over dingen begon waar ze t bij hun ook over had. Maar tis wel een lastige makelaar die echt gaat zitten zeuren over 1000 euro )
    Ben ook niet gemaakt ervoor, maar gelukkig is mijn vriend er wat handiger in

    Even een update: Hebben weer een bod van de makelaar gehad. Zitten 5000 euro van elkaar vandaan. Vriend heeft voorgesteld allebei de helft te nemen. Dus zitten we dan precies op ons bedrag. Ging de makelaar weer bespreken. Ze begon ook over de oplevering, namelijk op 1 juli. Dus dat zou wel relaxed zijn als t zo is. Nu nog even een paar dagen in spanning blijven zitten Maar kans is erg groot dat t m wordt
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 09:49 schreef ToMaSZ het volgende:
    Nah lekker dan! We gaan morgenmiddag uiteindelijk passeren. 24 uur aan de telefoon gezeten, 700 euro extra kosten en de tussenpersoon en geldverstrekker wijzen naar elkaar. Uiteindelijk zelf met de geldverstrekker en de notaris aan de gang gegaan om alsnog deze week te passeren, godzijdank is dat gelukt, maar wel 2,5 dag van mijn toch al onhaalbare klusplanning weg
    Lekker dan. Zit je ook niet op te wachten!

    [ Bericht 18% gewijzigd door Sonnetje85 op 16-04-2008 12:05:29 ]
    pi_58085527
    Wauw Sonnetje... het klinkt veelbelovend hoor
    pi_58085606
    Ja toch
    Gaat zo een stuk sneller dan ik ooit had gedacht haha.
    Maar goed blijft nog even spannend tot t echt rond is
    pi_58086649
    Ik hoop dat je snel iets terug hoort, dit is wel echt spannende zo.
    pi_58089094
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 12:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
    Ja toch
    Gaat zo een stuk sneller dan ik ooit had gedacht haha.
    Maar goed blijft nog even spannend tot t echt rond is
    Dan heb je binnenkort misschien al huisje, tuintje, boompje en je weet wat dan volgt hé?
    pi_58090429
    Eerst opleiding afronden
    Zijn allebei pas 22, komt nog wel
    En t boompje in de tuin wordt eruit gehaald
    pi_58094146

    Makelaar belde terug vandaag
    De eigenaar wil met zijn ouders overleggen
    Geen definitieve nee die ik had verwacht dus mijn hoop groeit stiekum!
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_58096771
    Wij gaan morgen een modelwoning van ons (mogelijke) toekomstige stulpje bekijken
    Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
    Zus van -Magnolia- *O*
    pi_58106624
    FF een update, gisteren mezelf verdiept in de koopaannemingsovereenkomst.

    Ondanks dat ik zelf bij een aannemer op kantoor werk die alleen maar nieuwbouwwoningen bouwt, snapte ik er helemaal niets van
    Vanmiddag dus even bij de makelaar langs voor wat toelichting.

    Ook lopen er momenteel her en der contacten met hypotheekverstrekkers en financieeladviseurs, dus dat gaat ook goedkomen binnen een paar weken.
    pi_58122568
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 09:49 schreef ToMaSZ het volgende:
    Nah lekker dan! We gaan morgenmiddag uiteindelijk passeren. 24 uur aan de telefoon gezeten, 700 euro extra kosten en de tussenpersoon en geldverstrekker wijzen naar elkaar. Uiteindelijk zelf met de geldverstrekker en de notaris aan de gang gegaan om alsnog deze week te passeren, godzijdank is dat gelukt, maar wel 2,5 dag van mijn toch al onhaalbare klusplanning weg
    laat de tussenpersoon maar wat zijn 2000+ euro provisie inleveren, die hij dankzij jou zou krijgen
    pi_58125486
    Nou wij zijn er uit, morgen akkoord geven
    Nog 3 maanden wachten en we hebben ons huisje dan
    Geen vakantie deze zomer, maar klussen
    pi_58126691
    Ja wel balen dat ons huisje huur is en geen koop.. Ik wil zo graag al die nutteloze tussenmuren eruit slopen En de badkamer groter maken met een mooi bad En het plaffond in orginele staat terug brengen..

    Maargoed ik mag niet klagen nog 2 weken!
      vrijdag 18 april 2008 @ 08:21:38 #274
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58128891
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 23:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
    Nou wij zijn er uit, morgen akkoord geven
    Nog 3 maanden wachten en we hebben ons huisje dan
    Geen vakantie deze zomer, maar klussen
    Gefeli! Die tijd vliegt voorbij, lijkt gisterendat ik nog 3 maanden moest wachten en nu is het opeens nog maar 18 dagen
    pi_58128907
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 23:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
    Nou wij zijn er uit, morgen akkoord geven
    Nog 3 maanden wachten en we hebben ons huisje dan
    Geen vakantie deze zomer, maar klussen

    Gefeliciteerd Wat een goed nieuws! En 3 maand? Dat is gewoon niets
    Krijgen we nu foto's te zien?
    pi_58129110
    Ons huis is nu ook echt verkocht (als in dat de verkoper de financiering rond heeft) voor ons ook de hele zomer klussen, we hebben geen echte streefdatum om klaar te zijn maar stiekem hoop ik toch eind dit jaar wel een heel eind te wezen!!

    23 juni gaat t geweld beginnen
    pi_58129112
    Heel scherp, rekening houden met enige vertragingen misschien, maar we hebben de planning voor de komende 12 weken gekregen van onze aannemer. Wie vond dat er nu al schot in de zaak zat, zal grondig verschieten van de planning, denk ik
      vrijdag 18 april 2008 @ 09:33:52 #278
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58129852
    Jezus LKM, een half jaar klussen?! Ben blij dat ik na 2 dagen texen klaar ben
    pi_58130116
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 09:33 schreef CraZaay het volgende:
    Jezus LKM, een half jaar klussen?! Ben blij dat ik na 2 dagen texen klaar ben
    Ik zou er ook niet aan moeten denken , als ons nieuwbouw huis klaar is , waar ze nog steeds niet aanbegonnen zijn , dan zit gelukkig de nieuwe keuken en badkamers erin, hoeven alleen nog de wanden een kleur of behang te krijgen , vloeren erin en verlichting voor bereiden en verhuizen maar.
    pi_58132210
    Wanneer moesten ze er normaalgezien aan beginnen m_a_w? Vreselijk hé dat wachten?
      vrijdag 18 april 2008 @ 12:25:17 #281
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_58133779
    Hier gaat alles voorspoedig. Vandaag de laatste dingen (meubelstukken) lakken en in elkaar zetten. Dan heb ik op de tafel na al het verf en lakwerk gedaan en kan morgen de vloer er in.
    pi_58137592
    Hmmm we houden een verschil over van 10.000 tussen wat wij zeiden en wat zij zeggen
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_58138268
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 15:16 schreef rhubarbje het volgende:
    Hmmm we houden een verschil over van 10.000 tussen wat wij zeiden en wat zij zeggen
    het is een vrij groot gat , hoeveel rek zit er nog bij julle in en hoe graag wil je
    pi_58139071
    Huis bekeken. Erg mooi! Wel aan de grote kant voor 2 personen. (Het is een 1 gezinswoning), maar die ruimte is wel vol te krijgen

    Nadeel was de tuin. Mijn vriend is geen tuinmens en ziet er tegenop om hem bij te houden. Ik heb er geen problemen mee, maar hij wil niet betalen voor iets waar hij niet blij mee is. Zit wat in. Waren toch eigenlijk op zoek naar een appartement tot dit huis ineens langskwam.

    Hebben hem uiteindelijk niet gekregen, maar gaan lekker door met zoeken
    Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
    Zus van -Magnolia- *O*
    pi_58139476
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 09:33 schreef CraZaay het volgende:
    Jezus LKM, een half jaar klussen?! Ben blij dat ik na 2 dagen texen klaar ben
    Wij zijn ook allebei helemaal geen klussers

    Maar goed we hebben allebei hele handige vaders en we vonden de plek + tuin + prijs goed dusja dan moet je er wel wat voor over hebben natuurlijk

    We gaan wel zien hoe het loopt, we hebben alle tijd we gaan gewoon lekker een tijdje in t stof wonen
    pi_58141390
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 15:41 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    het is een vrij groot gat , hoeveel rek zit er nog bij julle in en hoe graag wil je
    Ik wil heel graag!
    Maar het is mijn geld niet dus ik heb er allemaal geen zicht op haha
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
      zaterdag 19 april 2008 @ 10:45:07 #287
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_58155151
    Ik bedenkt me net dat ik dit topic een beetje vergeten ben.. Iedereen die een huis verkocht/gekocht heeft, en die verder zijn met het bouwen/verbouwen van, gefeliciteerd .

    Ik heb ook goed nieuws! We zijn ingeloot voor een huurwoning . Maandagochtend intakegesprek, spannend!

    Heeft iemand enig idee wat zo'n intakegesprek inhoudt bij sociale woningbouw? Wat ze allemaal willen weten enzo?
    Once in a while, I just wanna dance and feel good
    pi_58227363
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 08:23 schreef leonieke het volgende:

    [..]


    Gefeliciteerd Wat een goed nieuws! En 3 maand? Dat is gewoon niets
    Krijgen we nu foto's te zien?
    Dank je wel
    Foto's komen als alles helemaal geregeld is
    Zijn al druk "ons" huis aan t inrichten haha.
    Wel leuk, kunnen nu lekker een nieuwe badkamer uit gaan zoeken en misschien dat we de keuken ook helemaal doen. Ik vind van wel en vriendlief weet t nog niet zeker IIg gaat de keuken wel opgeknapt worden
      dinsdag 22 april 2008 @ 14:58:56 #289
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58227424
    Sonnetje85, ga je meubels vast bestellen (tenzij je Ikea wilt)! 12 weken levertijd is heel normaal
    pi_58229692
    Ik weet het. Willen dat ook zeer binnenkort gaan doen. Ze hadden ons al gewaarschuwd dat het zolang kan gaan duren
    pi_58236535
    Jullie zijn allemaal zo blij!

    Wij hebben vandaag een bod uitgebracht op een huis waar we echt kriebels van in de buik kregen. Nu word ik er chagerijnig van want ik vind dit onzekere gedoe niks. Het liefst zou ik gewoon zeggen,' dit geef ik ervoor, ja of nee en geen gelul verder!' De makelaar zei ondanks dat het echt een redelijk bod was dat ze niet akkoord zouden gaan. Toen dacht ik ook gelijk,' laat maar zitten, hou em maar!' Erg hè?
    We horen het wel wat de bewoners ervan vinden maar ik vind het nu al niks. Achterlijke koehandel dat het is.
    Go hard or go home
      dinsdag 22 april 2008 @ 21:47:23 #292
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58237197
    Die emotionele afstand gaat je juist veel geld opleveren
    pi_58237812
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 21:47 schreef CraZaay het volgende:
    Die emotionele afstand gaat je juist veel geld opleveren
    Zou het?
    Nadat hij zei al zeker te weten dat ze er niet akkoord mee zouden gaan heb ik aangegeven dat hij nu wel een idee heeft naar wat we zoeken aangezien we er anderhalf uur hebben rondgelopen dus mocht hij nog zoiets in zijn bestand krijgen dan zouden we het waarderen als hij contact met ons op zou nemen. Ik meen het ook nog, ook al is het een prachtig huisje met heel veel grond etc.
    Go hard or go home
      dinsdag 22 april 2008 @ 23:10:18 #294
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58239809
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 22:10 schreef noekje het volgende:

    [..]

    Zou het?
    Ja, want dat zorgt ervoor dat je nee kunt zeggen en weg kunt lopen. Da's beter dan er in gedachten al te wonen en daarom 10.000 meer te betalen dan je eigenlijk van plan was of het waard is.
    pi_58244863
    Precies, als je die emotionele afstand niet kunt nemen, dan kun je beter maar meteen de vraagprijs bieden. Als je onder de vraagprijs gaat zitten moet je ten alle tijden bereid zijn om het huis te laten schieten.
    (en oh wat vond ik dat op een gegeven moment moeilijk worden toen iedereen in mijn omgeving enthousiast werd en ik het huis eigenlijk niet meer wilde laten schieten, maar gelukkig toch nog "koel" gebleven )
    pi_58245526
    Ik kan me anderzijds wel voorstellen dat het heel moeilijk is om emotionele afstand te nemen/houden. Wij zijn (nu toch al meer dan 2 jaar geleden) gaan zien voor een oud herenhuis dat volledig vernieuwd moest worden. In gedachten wisten we al helemaal hoe we het gingen verbouwen. Waar welke ruimtes gingen komen en het ging fantastisch zijn Tot noch de aannemer, noch de architect een schatting wilden maken van de kosten... Het risico om het niet te kunnen betalen was te groot, maar elke keer als ik eraan terugdenk, zie ik me er toch nog in wonen eigenlijk En dat terwijl we nu bezig zijn met een nieuwbouwwoning
    Afstand? Ja Is het soms moeilijk? Zeker
      woensdag 23 april 2008 @ 09:47:18 #297
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_58246811
    Gisteren mijn flat verkocht (of naja, meneer betaald het zonder financiering, dus geen 3 weken wachttijd, wel moet er nog getekend worden & het zooitje de 3 dagen bedenktijd overleven).
    Nu nog een nieuw huis vinden .
    pi_58246937
    Goed nieuws bleiblei En veel succes met de zoektocht!
    pi_58253709
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 09:47 schreef bleiblei het volgende:
    Gisteren mijn flat verkocht (of naja, meneer betaald het zonder financiering, dus geen 3 weken wachttijd, wel moet er nog getekend worden & het zooitje de 3 dagen bedenktijd overleven).
    Nu nog een nieuw huis vinden .
    Gefeliciteerd!

    Zoals verwacht vandaag een tegenbod gehad. Zoals verwacht was ik het er ook niet mee eens en hakken in het zand. Wat mij betreft waren we al klaar mee maar de makelaar heeft me kunnen overtuigen dat het niks zegt over de uiteindelijke prijs en dat dit nog maar een eerste bod was. Ik moet nodig op cursus want dit gelul is echt niks voor mij. Zeg nou gewoon wat de vaste prijs is en dan ga ik daar over nadenken. Ik ben hier zo slecht in.

    Uiteraard heb ik in gedachten ook al de woonkamer behangen, weet al precies wat voor fotobehang ik wil etc. maar dat niet te temperen gevoel wat ik 5 jaar geleden wel zou hebben, heb ik niet meer. Het is een droomhuisje maar gaat het niet door, soit. Scheelt ook dat ik hier wel goed zit en het heeft geen noodzaak.
    Go hard or go home
      woensdag 23 april 2008 @ 15:14:34 #300
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58254872
    Hoe groot is het verschil tussen wat jij wilt geven en zij willen hebben?
      woensdag 23 april 2008 @ 15:37:45 #301
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_58255555
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 14:29 schreef noekje het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd!

    Zoals verwacht vandaag een tegenbod gehad. Zoals verwacht was ik het er ook niet mee eens en hakken in het zand. Wat mij betreft waren we al klaar mee maar de makelaar heeft me kunnen overtuigen dat het niks zegt over de uiteindelijke prijs en dat dit nog maar een eerste bod was. Ik moet nodig op cursus want dit gelul is echt niks voor mij. Zeg nou gewoon wat de vaste prijs is en dan ga ik daar over nadenken. Ik ben hier zo slecht in.

    Uiteraard heb ik in gedachten ook al de woonkamer behangen, weet al precies wat voor fotobehang ik wil etc. maar dat niet te temperen gevoel wat ik 5 jaar geleden wel zou hebben, heb ik niet meer. Het is een droomhuisje maar gaat het niet door, soit. Scheelt ook dat ik hier wel goed zit en het heeft geen noodzaak.
    Dank je .
    Maareh, wellicht heb je dat al verteld, maar heb je een aankoopmakelaar?
    Ik vind het juist wel een leuk spelletje, mijn huidige flat stond voor 179.000 te koop, heb ik na lang muggeziften voor 160.000 gekocht en nu 3 jaar later voor 185.000 verkocht. Nu hebben we een huis gezien dat een echt opa & oma huis is waar ze 350.000 voor vragen. No way dat ik dat er voor over heb. Onze max zit op 300.000 en who knows hoe ver we komen. It's all in the game. Zolang je nuchter blijft en kan zeggen "dan kijken we wel verder" zonder enige wrok is het een hartstikke leuk spelletje.

    Ik ben overigens vrij slecht in afdingen, maar daar zijn de aankopende makelaars voor . Hij zorgt maar dattie zijn geld waard is.

    Nieuw topic: Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 11

    [ Bericht 3% gewijzigd door bleiblei op 23-04-2008 15:54:37 ]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')