abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57855873
We hebben vandaag een nieuw bed gekocht! . Super mooi en stevig ding.

Zie http://www.folderinfo.nl/morgana/folder10 en dan het eerste bed.
pi_57856223
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:11 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik heb nog geen duidelijke foto's. Zelf hebben we ook nog niet echt een goed beeld van de ruimtes, alles stond vol met banken enzo . Zodra alles daar leeg is zal ik foto's maken!

We gaan 1 muur van de slaapkamer behangen met fotobehang, zie onderstaande foto:
[ afbeelding ]
Is 3,5 meter breed en 2,5 meter hoog!
Een watervalvariant daarvan heb ik juist van een muur gesloopt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57856690
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een watervalvariant daarvan heb ik juist van een muur gesloopt .
zonde .

Wij zijn er ook nog niet helemaal uit, staat niet echt leuk bij het bed
pi_57856712
Ik zou het persoonlijk nooit doen... Maar ja, ik ben dan ook iemand van: hoe soberder, hoe liever (is ook te zien aan het ontwerp van ons huis enzo )
pi_57856826
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:27 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

zonde .

Wij zijn er ook nog niet helemaal uit, staat niet echt leuk bij het bed

Maar daarachter zat een doorgang die ik open wou

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57874550
Nou, ben ik ook weer eens
Morgen gaat er een bod uitgebracht worden op iets
Wel bijna 10 procent onder de vraagprijs, te laag denk ik dus....
Hoewel de makelaar al zei dat als we het meteen over nemen er best wel wat rek in de prijs zit
Ik ben erg erg erg benieuwd
Ik wil het zooooo graag
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_57880570
Ik heb zaterdag met vriendlief 4 huizen bezocht
2 ervan waren helemaal nix. Althans zaten wel veel kamers in, maar was super opgepropt, ook de straat enzo.
Toen gingen we naar een huis dat op zich wel leuk was, maar de omgeving niet zo. De tuin keek uit op de a12, was niet zo geslaagd dus.
En toen gingen we even naar makelaars om te kijken of er nog iets leuks was. Aangezien er veel open huizen waren keken we dus naar huizen waar we nog langs konden gaan. En dat huis dat we toen uitkozen was wel erg mooi
Ruime woonkamer, er zit een uitbouw van 3 m aan. 3 Slaapkamers op de eerste verdieping, waarvan we 1 muur willen doorbreken, zodat we een grote slaapkamer hebben.
De zolder is erg ruim. Het huis heeft aan de voorkant een plat dak en aan de achterkant loopt het schuin, waardoor je wel veel ruimte hebt.
Morgen en dinsdag heeft mijn vriend een afspraak bij een hypotheek iets, dus dan horen we iets meer. Ben benieuwd We zijn allebei wel fan van het huis, is zo'n beetje t eerste huis dat alles heeft wat wij willen. En waar we wat mee kunnen.
Vandaag zijn we naar het Alexandrium geweest, meubels hebben we al gevonden En ook even georiënteerd op keukens, omdat we de keuken van dat huis niet geweldig vinden. Op zich niet lelijk, maar niet onze smaak.
  maandag 7 april 2008 @ 17:12:05 #208
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_57892146
Wij krijgen de 15e de sleutel van ons nieuwe stulpje.. aardig klussenlijstje en errug weinig tijd!

Wat gaan we doen:
Benedeverdieping
- Muren schilderen
- Kozijnen schilderen
- Nieuwe keuken plaatsen (eind mei)

1e Verdieping
- Verlaagd plafond slaapkamer wegslopen en aanhelen
- Inbouwkast in slaapkamer uitbreken en nieuwe knutselen
- Slaapkamer schilderen
- Nieuwe laminaatvloer werkkamer en overloop
- Inbouwkast werkkamer uitbreken
- Schilderen werkkamer
- Badkamer kaalstrippen
- Leidingwerk opnieuw doen (infrezen)
- Badkamer vloer ophogen
- Inloopdouche maken (glas 120x90)
- Afzuiginstallatie op zolder bouwen om geen herrie in de badkamer te hebben

2e verdieping
- Schilderen

En dat alles, op de keuken na, willen we eigenlijk in 3 weken af hebben. Inclusief verhuizen. Volkomen kansloos natuurlijk, maar een loffelijk streven. Ben in elk geval van 15-4 tot 5 mei vrij... Hopen dat het in die tijd een beetje leefbaar te maken valt.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_57900327
rhubarbje, al iets gehoord op jullie bod? 10% onder vraagprijs kan best ok zijn, maar dan hangt het echt van de regio af en van hoe lang het huis te koop staat en in hoeverre ze zelf nog willen zakken (of misschien juist al gezakt zijn eerder en daardoor niet willen zakken). Ben benieuwd!

Nobel streven TomasZ, ik ben benieuwd of het lukt om in ieder geval de helft voor elkaar te krijgen
Of je moet echt minstens 10 vrienden per dag hebben helpen
pi_57900540
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:16 schreef kkkk het volgende:
rhubarbje, al iets gehoord op jullie bod? 10% onder vraagprijs kan best ok zijn, maar dan hangt het echt van de regio af en van hoe lang het huis te koop staat en in hoeverre ze zelf nog willen zakken (of misschien juist al gezakt zijn eerder en daardoor niet willen zakken). Ben benieuwd!

Nobel streven TomasZ, ik ben benieuwd of het lukt om in ieder geval de helft voor elkaar te krijgen
Of je moet echt minstens 10 vrienden per dag hebben helpen
Is nog niet gedaan want er was al contact geweest met de makelaar vandaag om nog wat te vragen en papa wou niet te gretig zijn zeg maar
Dus morgen waarschijnlijk

Ik heb echt geen kijk op dat soort zaken dus ik ben alleen maar enorm bezorgt en zenuwachtig vandaag en de komende dagen haha
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 8 april 2008 @ 07:39:00 #211
3878 Vork
Manisch creatief
pi_57903365
Vandaag contract tekenen.
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:19:20 #212
61183 leonieke
Dan toch?
pi_57905447
Wat een positieve berichten allemaal En rhubarbje: spannend Ik duim alleszins met je mee

TomaSZ: dat worden 3 drukke weken, maar ach, voor je het goed en wel beseft, zijn de drie weken natuurlijk om
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:06:00 #213
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_57907355
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:19 schreef leonieke het volgende:
TomaSZ: dat worden 3 drukke weken, maar ach, voor je het goed en wel beseft, zijn de drie weken natuurlijk om
Jup... en daar zit 'm de kneep... tijd vliegt altijd als je er veel van nodig hebt

Vandaag overigens te horen gekregen dat de huidige eigenaar graag de inbouwkasten op de beide slaapkamers toch wil meenemen! Dat scheelt ons weer een halve dag breekwerk!
pi_57910376
Nou de hypotheek is erdoor, volgende week dinsdag tekenen en de sleutel ontvangen!!

Ben zo blij, gelijk als we de sleutel hebben beginnen met witten als basis want ze hebben donker geel behang gebruikt, en wij willen een lichte kleur in de woning..

Ben zo blij
pi_57910606
We zitten even te praktischeren hoe we de verhuizing het beste kunnen doen. Vriendin + ik wonen apart op kamers (200km uit elkaar) en de huur is opgezegd per 1 mei. Dus 30 april moeten we eruit. De huur van de woning gaat in per 1 mei. Dat wordt dan smeken bij de huidige bewoners of die er 1 dag eerder uit willen of alle spullen 1 nacht op de gang van mn vriendin dumpen .

Is dit een veel voorkomend probleem of hoe lossen jullie dit op?

Nog 3,5 weekjes dan is het zo ver!
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:55:42 #216
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57910697
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:51 schreef Sport_Life het volgende:

Volgens mij zorgt iedereen ervoor dat er wat overlap is, anders is het geen doen. Blijf je alles van A naar B naar C verplaatsen.

Voor mij overigens nog 27 nachtjes tot de overdracht
  woensdag 9 april 2008 @ 08:57:01 #217
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_57927520
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:51 schreef Sport_Life het volgende:
We zitten even te praktischeren hoe we de verhuizing het beste kunnen doen. Vriendin + ik wonen apart op kamers (200km uit elkaar) en de huur is opgezegd per 1 mei. Dus 30 april moeten we eruit. De huur van de woning gaat in per 1 mei. Dat wordt dan smeken bij de huidige bewoners of die er 1 dag eerder uit willen of alle spullen 1 nacht op de gang van mn vriendin dumpen .

Nog 3,5 weekjes dan is het zo ver!
Pfoe, da's niet echt een makkelijke situatie. Ik vond dat ik met 2 weken overlap al weinig tijd had om te verhuizen en op te leveren...

Misschien opslagruimte huren voor een of twee weken in de buurt van je nieuwe woning? Kun je in de week voor 1 mei de spullen van beide kamers daarheen moven en vervolgens vanaf 1 mei rustig je nieuwe huisje inrichten... Zoiets zou ik doen iig. Verhuizen in 1 dag is sowieso bijna geen doen.
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:55 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Voor mij overigens nog 27 nachtjes tot de overdracht
Voor mij nog 6!
pi_57927578
Wat gaan jullie allemaal vlug
  woensdag 9 april 2008 @ 09:04:11 #219
141482 Q.
JurassiQ
pi_57927600
Pas bedacht dat ik mijn huis anders in wil richten maar het begint al best wel te kriebelen Jammer dat ik momenteel geen geld heb, anders was ik vandaag meteen begonnen. Maar misschien is het wat beter, ben nooit zo goed in het nemen van overhaaste beslissingen.
For great justice!
pi_57937487
Q. heeft vanochtend wel op een leuke tijd gepost Zag er apart uit in myactive topics (sorry beetje offtopic)

Vrijdag gaan we weer kijken bij t huis Hypotheek kan iig, en dan is er nog uit gegaan van de vraagprijs met nog eens 25000 verbouwkosten. Dus dat is wel fijn Ben benieuwd wat het gaat worden! Vind het wel spannend worden nu!
pi_57940731
Wat gaat het ineens hard Leonieke!
pi_57951133
Sonnetje: wat een fantastisch nieuws 25000 extra voor verbouwkosten is super Als je morgen gaat kijken, is het dan de bedoeling om te zeggen: oké we kopen het? Of heeft het een ander doel?

Ja, hé, mrien Het is helemaal fijn om te gaan kijken voor ons omdat er regelmatig iets verandert Al weet ik niet wat we vandaag zullen te zien krijgen. Opnieuw spannend (maar wel rekening houden met het feit dat er niets meer veranderd is omdat ik er niets meer van gehoord heb). Straks nog eens passeren voor we gaan werken
  donderdag 10 april 2008 @ 10:37:38 #223
46794 Berkery
Fat bastard
pi_57952253
Nog 81 dagen...

Ondertussen al begonnen om wat troep van de kelder en zolder op te ruimen want we zien meer op tegen de oplevering van ons oude huis dan het inrichten van ons nieuwe huis. En langzaam maar zeker komen er ook al wat nieuwe spulletjes voor het nieuwe huis binnen, die onuitgepakt naar zolder gaan.

Dus de kriebels beginnen hier ook een beetje te komen.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_57953588
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:42 schreef leonieke het volgende:
Sonnetje: wat een fantastisch nieuws 25000 extra voor verbouwkosten is super Als je morgen gaat kijken, is het dan de bedoeling om te zeggen: oké we kopen het? Of heeft het een ander doel?
We willen nog even goed gaan kijken en letten op dingen waar we de vorige keer nog niet op gelet hebben, maar als dat allemaal goed is dan gaan we bieden
Dus wordt wel spannend allemaal haha.
En dat extra geld in de hypotheek is ook mooi meegenomen. Mijn vriend heeft veel spaargeld, maar is toch lekker als we dat nog even kunnen behouden ipv gelijk opmaken aan verbouwen. Aangezien we de keuken, badkamer en toilet beneden het liefst gelijk willen verbouwen.
  donderdag 10 april 2008 @ 11:38:25 #225
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57953617
Pff gisteren gordijnen/lamellen/luxaflex bekeken in de Praxis. Niks voor mij, maar moet toch gebeuren. Nadeel is alleen dat we pas op 30 mei (open dag bouw) de boel kunnen opmeten... Dus alleen nog maar beetje rondkijken nu.

Ik zag trouwens dat bestellen van Internet (Telfort bijv) zo 4 tot 6 weken duurt, hoe moet ik dat in hemelsnaam fixen zonder dat ik straks 4 weken zonder internet zit?
Ik kan mn huis nog niet in nu, dus post van die gasten krijgen wordt ook lastig. In het voren bestellen is dus niet mogelijk.
Tips??

Ook met de energiebedrijven ben ik nog aan het stoeien, geen idee van al die kosten enzo. Misschien maar gewoon voor het makkelijkste kiezen (hier Essent). Wel duurder maar dan ben ik/we er maar vanaf.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_57954863
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:38 schreef Damzkieee het volgende:

Ook met de energiebedrijven ben ik nog aan het stoeien, geen idee van al die kosten enzo. Misschien maar gewoon voor het makkelijkste kiezen (hier Essent). Wel duurder maar dan ben ik/we er maar vanaf.
Zou gewoon de traditionele nemen Essent dus in jou geval. Scheelt een hoop gezeik..

Wat betreft Internet aanvragen, dat duurt bij ons 10 werkdagen oid, Casema. Dat bestel ik volgende week en laat het per 1 mei ingaan.
  donderdag 10 april 2008 @ 12:54:03 #227
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57955419
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:38 schreef Damzkieee het volgende:

Ik zag trouwens dat bestellen van Internet (Telfort bijv) zo 4 tot 6 weken duurt, hoe moet ik dat in hemelsnaam fixen zonder dat ik straks 4 weken zonder internet zit?
Ik kan mn huis nog niet in nu, dus post van die gasten krijgen wordt ook lastig. In het voren bestellen is dus niet mogelijk.
Tips??
Een nieuwe Telfort aansluiting duurt zo'n 3 weken. Ik heb hier gewoon contact over gezocht met de huidige bewoners, en die vonden het niet erg als ik het alvast aan zou vragen op (nu nog) hun adres. Dat lijkt me ook in jouw geval de beste oplossing. Als het nieuwbouw is snap ik het probleem niet zo; ze sturen alleen een bevestiging per post. Je hoeft niets terug te sturen. Wel is het lastig als het nieuwbouw ligt en de KPN heeft nog niet opgeleverd. Het adres staat dan niet in de database, en dan valt er niets aan te vragen.

Ik heb overigens ook gewoon voor Essent gekozen, zoveel prijsverschil is er niet. Wel vergeleken met EnergieDirect enzo, maar daar is ook geen enkele positieve ervaring over te vinden op het net.
pi_57955696
quote:
Op donderdag 10 april 2008 12:54 schreef CraZaay het volgende:

Ik heb overigens ook gewoon voor Essent gekozen, zoveel prijsverschil is er niet. Wel vergeleken met EnergieDirect enzo, maar daar is ook geen enkele positieve ervaring over te vinden op het net.
Ik heb op de helpdesk van ED gewerkt Ga voor safe en neem geen energiedirect/oxxio/greenchoice/NEM/etc.. Dan betaal je iets meer, maar voorkomt dat je ineens afgesloten wordt e.d.. 90% van de gevallen gaat het goed en bespraar je wel wat, maar bij zeker 10% levert het alleen maar gezeik op
  donderdag 10 april 2008 @ 13:32:13 #229
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57956218
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:08 schreef Sport_Life het volgende:

Ik heb op de helpdesk van ED gewerkt Ga voor safe en neem geen energiedirect/oxxio/greenchoice/NEM/etc.. Dan betaal je iets meer, maar voorkomt dat je ineens afgesloten wordt e.d.. 90% van de gevallen gaat het goed en bespraar je wel wat, maar bij zeker 10% levert het alleen maar gezeik op
Precies, en Essent reageert binnen een paar uur op mails enzo, ook heel praktisch.
  donderdag 10 april 2008 @ 13:32:25 #230
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_57956223
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:08 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

* ToMaSZ is al jaren greenchoice klant en heb geen enkele aanleing om te klagen. Laatste onderzoek van de toezichthouder kwamen ze ook weer heel keurig uit. Afrekeningen altijd kloppend, op tijd en duidelijk.

Telefonisch goed bereikbaar, nog nooit in de wacht gestaan, en per e-mail meestal dezelfde dag respons.
  donderdag 10 april 2008 @ 13:47:43 #231
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57956559
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:32 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

* ToMaSZ is al jaren greenchoice klant en heb geen enkele aanleing om te klagen. Laatste onderzoek van de toezichthouder kwamen ze ook weer heel keurig uit. Afrekeningen altijd kloppend, op tijd en duidelijk.

Telefonisch goed bereikbaar, nog nooit in de wacht gestaan, en per e-mail meestal dezelfde dag respons.
Dan hoor jij kennelijk bij die 90% waar het wel goed gaat Feit is dat ik een stuk minder horrorverhalen over Essent kon vinden dan over, bijvoorbeeld, een EnergieDirect. En dat terwijl Essent naar ik aanneem meer klanten heeft.
  donderdag 10 april 2008 @ 14:14:13 #232
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57957149
Bedankt voor de tips. Ik ga gewoon voor safe op Essent (ook gewoon gratis helpdesk).
Qua internet ga ik gewoon eens informeren bij de woningbouw hoe het huis wordt opgeleverd (welke bekabeling enzo er al ligt).
Dan meld ik me aan met als ingangsdatum de opleverdatum van de woning.
29.10 Novastar HMH
pi_57957252
De garage is zo goed als gemetst (hoe we het in het budget gaan passen, moeten we wel nog eventjes zien )
En de dorpels liggen er ook al in En dat is gewoon heel goed nieuws omdat de ramen heel binnenkort kunnen opgemeten worden zodat die ellenlange wachttijd kan ingaan

Foto's zullen maar ten vroegste vanavond volgen want nu zit ik op mijn werk
  donderdag 10 april 2008 @ 14:23:31 #234
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57957348
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:14 schreef Damzkieee het volgende:

Qua internet ga ik gewoon eens informeren bij de woningbouw hoe het huis wordt opgeleverd (welke bekabeling enzo er al ligt).
Kabelinternet wordt in de regel overigens sneller opgeleverd dan ADSL, maar ik lees net op GoT dat Telfort tegenwoordig ook vaak binnen 2 weken oplevert, incl. de afkoelperiode van 7 dagen.
  donderdag 10 april 2008 @ 14:25:20 #235
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57957399
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:23 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Kabelinternet wordt in de regel overigens sneller opgeleverd dan ADSL, maar ik lees net op GoT dat Telfort tegenwoordig ook vaak binnen 2 weken oplevert, incl. de afkoelperiode van 7 dagen.
Linkje voor mij?
29.10 Novastar HMH
  donderdag 10 april 2008 @ 14:29:46 #236
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57957502
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:25 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Linkje voor mij?
http://gathering.tweakers(...)ge/29899496#29899496

Er zijn vergelijkbare posts te vinden elders in de reeks
pi_57962202
Mij is verteld dat je ook gewoon kunt afzien van de annuleringstermijn van 7 dagen en dat je daar alweer een week mee kunt winnen.
  donderdag 10 april 2008 @ 19:24:58 #238
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57963566
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:20 schreef kkkk het volgende:
Mij is verteld dat je ook gewoon kunt afzien van de annuleringstermijn van 7 dagen en dat je daar alweer een week mee kunt winnen.
Ik ken niemand die dat daadwerkelijk gelukt is
pi_57965959
De 29e passeren *wiebel* Ik heb er zinnnn in!
pi_57969246
Jeujjj hypotheek 99% rond, alles getekend vanavond en nu 27 juni sleutel!
pi_57989420
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:24 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ik ken niemand die dat daadwerkelijk gelukt is
Ik ga het gewoon proberen, ik heb de naam van de sales man bij die internet provider die me dit verteld heeft
pi_57996148

zo wordt ongeveer de indeling, van links naar rechts:
- slaapkamer 16m2
- inloopkasten (tussenkamer)
- woonkeuken 30m2 (met keukentafel & zithoek)
- muziekkamer 6m2
- tv kamer 10m2
- apart douche/wc/washok

pi_57996196
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 20:09 schreef kkkk het volgende:

[..]

Ik ga het gewoon proberen, ik heb de naam van de sales man bij die internet provider die me dit verteld heeft
ik geef je weinig kans. Sterker nog, ik weet bijna zeker dat het niet mogelijk is. Het is namelijk wettelijk vastgesteld en die afkoelingsperiode is er niet voor niets..
pi_57998256
Ja hoor, ik weet dat het wettelijk vastgelegd is en dat het juridisch nog wel eens twijfelachtig kan zijn of het überhaupt wel mogelijk is om ervan af te zien is. Maar als een internet provider daarin mee zou willen gaan, dan prima toch? En zo niet, niet geschoten is altijd mis....
pi_58000654
Timberwolf: nog een kleine drie weken wachten en dan is het zover

Pipo de clown: wat een mooie datum ( ) om de sleutel te krijgen. Verhuizen net voor de vakantie! Fijn nieuws!

Sport_life: ziet er echt wel heel goed uit En een mooie ruime slaapkamer Die aparte tv-hoek is ook wel leuk! Sjiek hoor

En even een oproepje voor mensen die in de OP willen staan in het volgende topic: gelieve de Wiki hiervoor aan te passen. Uit ervaring weet ik dat het niet makkelijk is om de OP naar de huidige situatie aan te passen
pi_58036691
Het is ZOOOOOO verkeerd van mij maar nu het zo goed vordert, zit ik te hopen dat we gewoon vóór eind december zullen kunnen verhuizen. Want wat zou het gewoon fantastisch zijn als we met kerst helemaal gesetteld in ons huis zitten. Niets meer moeten uitpakken, geen kasten meer moeten vullen, niet meer op zoek achter bestek en borden, gewoon een kerstboom in de living en genieten, genieten, genieten...
  maandag 14 april 2008 @ 08:33:00 #247
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_58036822
Stress is niet tof! Er loopt iemand te amateuren bij de hypotheekverstrekker, waardoor er wel geld bij de notaris is, maar geen hypotheekstukken.

Ze hebben me verzekerd dat de overdracht morgenochtend(!) gewoon kan doorgaan... ik blijf lekker in de telefoon klimmen tot ik van de tussenpersoon, geldverstrekker en de notaris een bevestiging heb!
pi_58036842
Toen ik bij een notaris werkte, maakten we ons altijd minder zorgen als het geld er al was. Dan wisten we dat het ging doorgaan. Iemand van de bank moest dan maar de stukken persoonlijk komen afgeven als het nodig was. Kwestie van de positieve kant te tonen van deze situatie...
  maandag 14 april 2008 @ 08:49:35 #249
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_58036959
quote:
Op maandag 14 april 2008 08:34 schreef leonieke het volgende:
Toen ik bij een notaris werkte, maakten we ons altijd minder zorgen als het geld er al was. Dan wisten we dat het ging doorgaan. Iemand van de bank moest dan maar de stukken persoonlijk komen afgeven als het nodig was. Kwestie van de positieve kant te tonen van deze situatie...
Als het niet doorgaat heb ik een leuk appeltje te schillen met deze en genen. Maar ik blijf het irritant vinden, m.n. omdat ik al 2,5 week er achteraan loop te bellen en steeds te horen heb gekregen dat alles prima liep. Vervolgens hoor ik vrijdag van de notaris dat er nog steeds geen stukken zijn.... Erg irritant. En dan te bedenken dat ze 5,5 maand hadden om alles te regelen en het nu op de laatste dag moet aankomen. Het lijkt wel of die gasten dezelfde instelling hebben als ik had in mijn studietijd!
  maandag 14 april 2008 @ 08:58:20 #250
3878 Vork
Manisch creatief
pi_58037051
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 01:21 schreef Sport_Life het volgende:
[ afbeelding ]

zo wordt ongeveer de indeling, van links naar rechts:
- slaapkamer 16m2
- inloopkasten (tussenkamer)
- woonkeuken 30m2 (met keukentafel & zithoek)
- muziekkamer 6m2
- tv kamer 10m2
- apart douche/wc/washok

Aparte woningindeling zeg. Niet van jou maar de woning zelf. Het heeft ook wel weer iets verrassends, denk ik.
pi_58038191
Nou over 24 uur de overdracht, gelijk daarna beginnen met schilderen enzo vanmiddag om 14:00 laatste woningcheck voor overdracht..
pi_58069914
Zo er is een bod gedaan....
Vreemd hoor allemaal haha
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_58070434
Ja he, ben het helemaal met je eens
Wijj zitten ook vol in het bieden enzo.
pi_58070685
Ben benieuwd wat jullie terughoren op jullie bod
pi_58070930
wij hadden op ons eerste bod terug gekregen dat ze het geen serieusbod vonden (had mijn zus al voorspeld haha, want die makelaar heeft hun huis verkocht en zij kregen dezelfde reactie). Toen bod verhoogd, afgewezen, bod weer verhoogd en nu weer wachten *zucht*
Spannend Vooral omdat we al hele leuke ideeën voor t huis hebben wil ik t eigenlijk wel hebben haha. Mja afwachten dus. Hoop dat t wat wordt.
  dinsdag 15 april 2008 @ 19:24:54 #256
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58071969
Als je na je eerste bod al twee keer verhoogd hebt dan laat je wel heel duidelijk blijken dat je het graag wilt kopen. Je brengt jezelf imo zo niet echt in een goede onderhandelingspositie.
pi_58077738
gaan ook niet meer stijgen met bieden. Althans gaan niet meer actief bieden.
Vriendlief heeft t allemaal goed doordacht
pi_58080779
Wat een spannende momenten voor jullie Een bod uitbrengen vond ik toch altijd nagelbijtend spannend

Ik duim alleszins voor een goede afloop
  woensdag 16 april 2008 @ 08:19:10 #259
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58081018
Probeer iig emotionele afstand te houden. Dit is misschien jullie droomhuis, maar zo zijn er nog honderden. Durf "nee" te zeggen, om te draaien en weg te lopen
  woensdag 16 april 2008 @ 09:49:12 #260
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_58082414
Nah lekker dan! We gaan morgenmiddag uiteindelijk passeren. 24 uur aan de telefoon gezeten, 700 euro extra kosten en de tussenpersoon en geldverstrekker wijzen naar elkaar. Uiteindelijk zelf met de geldverstrekker en de notaris aan de gang gegaan om alsnog deze week te passeren, godzijdank is dat gelukt, maar wel 2,5 dag van mijn toch al onhaalbare klusplanning weg
pi_58083153
700 euro extra? Hoe komen ze daar opeens aan?
pi_58083947
quote:
Op woensdag 16 april 2008 08:19 schreef CraZaay het volgende:
Probeer iig emotionele afstand te houden. Dit is misschien jullie droomhuis, maar zo zijn er nog honderden. Durf "nee" te zeggen, om te draaien en weg te lopen
Zijn we ook van plan te doen. Hebben gewoon een bedrag in ons hoofd zitten wat we maximaal kwijt willen eraan.
Ach we wachten af Maar vind t wel onwijs spannend (eigenlijk willen we t huis gewoon hebben En volgens mijn zwager moet t ook wel lukken, omdat ze over dingen begon waar ze t bij hun ook over had. Maar tis wel een lastige makelaar die echt gaat zitten zeuren over 1000 euro )
Ben ook niet gemaakt ervoor, maar gelukkig is mijn vriend er wat handiger in

Even een update: Hebben weer een bod van de makelaar gehad. Zitten 5000 euro van elkaar vandaan. Vriend heeft voorgesteld allebei de helft te nemen. Dus zitten we dan precies op ons bedrag. Ging de makelaar weer bespreken. Ze begon ook over de oplevering, namelijk op 1 juli. Dus dat zou wel relaxed zijn als t zo is. Nu nog even een paar dagen in spanning blijven zitten Maar kans is erg groot dat t m wordt
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:49 schreef ToMaSZ het volgende:
Nah lekker dan! We gaan morgenmiddag uiteindelijk passeren. 24 uur aan de telefoon gezeten, 700 euro extra kosten en de tussenpersoon en geldverstrekker wijzen naar elkaar. Uiteindelijk zelf met de geldverstrekker en de notaris aan de gang gegaan om alsnog deze week te passeren, godzijdank is dat gelukt, maar wel 2,5 dag van mijn toch al onhaalbare klusplanning weg
Lekker dan. Zit je ook niet op te wachten!

[ Bericht 18% gewijzigd door Sonnetje85 op 16-04-2008 12:05:29 ]
pi_58085527
Wauw Sonnetje... het klinkt veelbelovend hoor
pi_58085606
Ja toch
Gaat zo een stuk sneller dan ik ooit had gedacht haha.
Maar goed blijft nog even spannend tot t echt rond is
pi_58086649
Ik hoop dat je snel iets terug hoort, dit is wel echt spannende zo.
pi_58089094
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja toch
Gaat zo een stuk sneller dan ik ooit had gedacht haha.
Maar goed blijft nog even spannend tot t echt rond is
Dan heb je binnenkort misschien al huisje, tuintje, boompje en je weet wat dan volgt hé?
pi_58090429
Eerst opleiding afronden
Zijn allebei pas 22, komt nog wel
En t boompje in de tuin wordt eruit gehaald
pi_58094146

Makelaar belde terug vandaag
De eigenaar wil met zijn ouders overleggen
Geen definitieve nee die ik had verwacht dus mijn hoop groeit stiekum!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_58096771
Wij gaan morgen een modelwoning van ons (mogelijke) toekomstige stulpje bekijken
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58106624
FF een update, gisteren mezelf verdiept in de koopaannemingsovereenkomst.

Ondanks dat ik zelf bij een aannemer op kantoor werk die alleen maar nieuwbouwwoningen bouwt, snapte ik er helemaal niets van
Vanmiddag dus even bij de makelaar langs voor wat toelichting.

Ook lopen er momenteel her en der contacten met hypotheekverstrekkers en financieeladviseurs, dus dat gaat ook goedkomen binnen een paar weken.
pi_58122568
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:49 schreef ToMaSZ het volgende:
laat de tussenpersoon maar wat zijn 2000+ euro provisie inleveren, die hij dankzij jou zou krijgen
pi_58125486
Nou wij zijn er uit, morgen akkoord geven
Nog 3 maanden wachten en we hebben ons huisje dan
Geen vakantie deze zomer, maar klussen
pi_58126691
Ja wel balen dat ons huisje huur is en geen koop.. Ik wil zo graag al die nutteloze tussenmuren eruit slopen En de badkamer groter maken met een mooi bad En het plaffond in orginele staat terug brengen..

Maargoed ik mag niet klagen nog 2 weken!
  vrijdag 18 april 2008 @ 08:21:38 #274
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58128891
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
Gefeli! Die tijd vliegt voorbij, lijkt gisterendat ik nog 3 maanden moest wachten en nu is het opeens nog maar 18 dagen
pi_58128907
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:22 schreef Sonnetje85 het volgende:

Gefeliciteerd Wat een goed nieuws! En 3 maand? Dat is gewoon niets
Krijgen we nu foto's te zien?
pi_58129110
Ons huis is nu ook echt verkocht (als in dat de verkoper de financiering rond heeft) voor ons ook de hele zomer klussen, we hebben geen echte streefdatum om klaar te zijn maar stiekem hoop ik toch eind dit jaar wel een heel eind te wezen!!

23 juni gaat t geweld beginnen
pi_58129112
Heel scherp, rekening houden met enige vertragingen misschien, maar we hebben de planning voor de komende 12 weken gekregen van onze aannemer. Wie vond dat er nu al schot in de zaak zat, zal grondig verschieten van de planning, denk ik
  vrijdag 18 april 2008 @ 09:33:52 #278
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58129852
Jezus LKM, een half jaar klussen?! Ben blij dat ik na 2 dagen texen klaar ben
pi_58130116
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:33 schreef CraZaay het volgende:
Ik zou er ook niet aan moeten denken , als ons nieuwbouw huis klaar is , waar ze nog steeds niet aanbegonnen zijn , dan zit gelukkig de nieuwe keuken en badkamers erin, hoeven alleen nog de wanden een kleur of behang te krijgen , vloeren erin en verlichting voor bereiden en verhuizen maar.
pi_58132210
Wanneer moesten ze er normaalgezien aan beginnen m_a_w? Vreselijk hé dat wachten?
  vrijdag 18 april 2008 @ 12:25:17 #281
3878 Vork
Manisch creatief
pi_58133779
Hier gaat alles voorspoedig. Vandaag de laatste dingen (meubelstukken) lakken en in elkaar zetten. Dan heb ik op de tafel na al het verf en lakwerk gedaan en kan morgen de vloer er in.
pi_58137592
Hmmm we houden een verschil over van 10.000 tussen wat wij zeiden en wat zij zeggen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_58138268
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:16 schreef rhubarbje het volgende:
Hmmm we houden een verschil over van 10.000 tussen wat wij zeiden en wat zij zeggen
het is een vrij groot gat , hoeveel rek zit er nog bij julle in en hoe graag wil je
pi_58139071
Huis bekeken. Erg mooi! Wel aan de grote kant voor 2 personen. (Het is een 1 gezinswoning), maar die ruimte is wel vol te krijgen

Nadeel was de tuin. Mijn vriend is geen tuinmens en ziet er tegenop om hem bij te houden. Ik heb er geen problemen mee, maar hij wil niet betalen voor iets waar hij niet blij mee is. Zit wat in. Waren toch eigenlijk op zoek naar een appartement tot dit huis ineens langskwam.

Hebben hem uiteindelijk niet gekregen, maar gaan lekker door met zoeken
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58139476
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:33 schreef CraZaay het volgende:
Wij zijn ook allebei helemaal geen klussers

Maar goed we hebben allebei hele handige vaders en we vonden de plek + tuin + prijs goed dusja dan moet je er wel wat voor over hebben natuurlijk

We gaan wel zien hoe het loopt, we hebben alle tijd we gaan gewoon lekker een tijdje in t stof wonen
pi_58141390
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:41 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

het is een vrij groot gat , hoeveel rek zit er nog bij julle in en hoe graag wil je
Ik wil heel graag!
Maar het is mijn geld niet dus ik heb er allemaal geen zicht op haha
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 19 april 2008 @ 10:45:07 #287
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58155151
Ik bedenkt me net dat ik dit topic een beetje vergeten ben.. Iedereen die een huis verkocht/gekocht heeft, en die verder zijn met het bouwen/verbouwen van, gefeliciteerd .

Ik heb ook goed nieuws! We zijn ingeloot voor een huurwoning . Maandagochtend intakegesprek, spannend!

Heeft iemand enig idee wat zo'n intakegesprek inhoudt bij sociale woningbouw? Wat ze allemaal willen weten enzo?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_58227363
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 08:23 schreef leonieke het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Wat een goed nieuws! En 3 maand? Dat is gewoon niets
Krijgen we nu foto's te zien?
Dank je wel
Foto's komen als alles helemaal geregeld is
Zijn al druk "ons" huis aan t inrichten haha.
Wel leuk, kunnen nu lekker een nieuwe badkamer uit gaan zoeken en misschien dat we de keuken ook helemaal doen. Ik vind van wel en vriendlief weet t nog niet zeker IIg gaat de keuken wel opgeknapt worden
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:58:56 #289
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58227424
Sonnetje85, ga je meubels vast bestellen (tenzij je Ikea wilt)! 12 weken levertijd is heel normaal
pi_58229692
Ik weet het. Willen dat ook zeer binnenkort gaan doen. Ze hadden ons al gewaarschuwd dat het zolang kan gaan duren
pi_58236535
Jullie zijn allemaal zo blij!

Wij hebben vandaag een bod uitgebracht op een huis waar we echt kriebels van in de buik kregen. Nu word ik er chagerijnig van want ik vind dit onzekere gedoe niks. Het liefst zou ik gewoon zeggen,' dit geef ik ervoor, ja of nee en geen gelul verder!' De makelaar zei ondanks dat het echt een redelijk bod was dat ze niet akkoord zouden gaan. Toen dacht ik ook gelijk,' laat maar zitten, hou em maar!' Erg hè?
We horen het wel wat de bewoners ervan vinden maar ik vind het nu al niks. Achterlijke koehandel dat het is.
Go hard or go home
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:47:23 #292
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58237197
Die emotionele afstand gaat je juist veel geld opleveren
pi_58237812
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:47 schreef CraZaay het volgende:
Die emotionele afstand gaat je juist veel geld opleveren
Zou het?
Nadat hij zei al zeker te weten dat ze er niet akkoord mee zouden gaan heb ik aangegeven dat hij nu wel een idee heeft naar wat we zoeken aangezien we er anderhalf uur hebben rondgelopen dus mocht hij nog zoiets in zijn bestand krijgen dan zouden we het waarderen als hij contact met ons op zou nemen. Ik meen het ook nog, ook al is het een prachtig huisje met heel veel grond etc.
Go hard or go home
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:10:18 #294
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58239809
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:10 schreef noekje het volgende:

[..]

Zou het?
Ja, want dat zorgt ervoor dat je nee kunt zeggen en weg kunt lopen. Da's beter dan er in gedachten al te wonen en daarom 10.000 meer te betalen dan je eigenlijk van plan was of het waard is.
pi_58244863
Precies, als je die emotionele afstand niet kunt nemen, dan kun je beter maar meteen de vraagprijs bieden. Als je onder de vraagprijs gaat zitten moet je ten alle tijden bereid zijn om het huis te laten schieten.
(en oh wat vond ik dat op een gegeven moment moeilijk worden toen iedereen in mijn omgeving enthousiast werd en ik het huis eigenlijk niet meer wilde laten schieten, maar gelukkig toch nog "koel" gebleven )
pi_58245526
Ik kan me anderzijds wel voorstellen dat het heel moeilijk is om emotionele afstand te nemen/houden. Wij zijn (nu toch al meer dan 2 jaar geleden) gaan zien voor een oud herenhuis dat volledig vernieuwd moest worden. In gedachten wisten we al helemaal hoe we het gingen verbouwen. Waar welke ruimtes gingen komen en het ging fantastisch zijn Tot noch de aannemer, noch de architect een schatting wilden maken van de kosten... Het risico om het niet te kunnen betalen was te groot, maar elke keer als ik eraan terugdenk, zie ik me er toch nog in wonen eigenlijk En dat terwijl we nu bezig zijn met een nieuwbouwwoning
Afstand? Ja Is het soms moeilijk? Zeker
  woensdag 23 april 2008 @ 09:47:18 #297
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_58246811
Gisteren mijn flat verkocht (of naja, meneer betaald het zonder financiering, dus geen 3 weken wachttijd, wel moet er nog getekend worden & het zooitje de 3 dagen bedenktijd overleven).
Nu nog een nieuw huis vinden .
pi_58246937
Goed nieuws bleiblei En veel succes met de zoektocht!
pi_58253709
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:47 schreef bleiblei het volgende:
Gisteren mijn flat verkocht (of naja, meneer betaald het zonder financiering, dus geen 3 weken wachttijd, wel moet er nog getekend worden & het zooitje de 3 dagen bedenktijd overleven).
Nu nog een nieuw huis vinden .
Gefeliciteerd!

Zoals verwacht vandaag een tegenbod gehad. Zoals verwacht was ik het er ook niet mee eens en hakken in het zand. Wat mij betreft waren we al klaar mee maar de makelaar heeft me kunnen overtuigen dat het niks zegt over de uiteindelijke prijs en dat dit nog maar een eerste bod was. Ik moet nodig op cursus want dit gelul is echt niks voor mij. Zeg nou gewoon wat de vaste prijs is en dan ga ik daar over nadenken. Ik ben hier zo slecht in.

Uiteraard heb ik in gedachten ook al de woonkamer behangen, weet al precies wat voor fotobehang ik wil etc. maar dat niet te temperen gevoel wat ik 5 jaar geleden wel zou hebben, heb ik niet meer. Het is een droomhuisje maar gaat het niet door, soit. Scheelt ook dat ik hier wel goed zit en het heeft geen noodzaak.
Go hard or go home
  woensdag 23 april 2008 @ 15:14:34 #300
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58254872
Hoe groot is het verschil tussen wat jij wilt geven en zij willen hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')