Hey CraZaay,quote:Op maandag 31 maart 2008 14:01 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Waar in Den Bosch? Heb er net zelf ook iets gekocht namelijk
Voor mij ook, ik verhuis van Amsterdam naar daar, Paleiskwartier (achter het station).quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:07 schreef afterhourpower het volgende:
[..]
Hey CraZaay,
we hebben gekocht in het centrum. Is mn eerste keer in Den Bosch!
nice, we moeten nog hypotheek enzo rondkrijgen. de komende maand wordt onwijs druk. Als t goed is midden juli verhuizen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:01 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Voor mij ook, ik verhuis van Amsterdam naar daar, Paleiskwartier (achter het station).
Ik heb de hypotheek net rond en krijg begin mei de sleutelquote:Op dinsdag 1 april 2008 13:31 schreef afterhourpower het volgende:
nice, we moeten nog hypotheek enzo rondkrijgen. de komende maand wordt onwijs druk. Als t goed is midden juli verhuizen.
we wonen niet eens zo ver uit elkaars buurt
ja op zich heb je wel gelijk iddquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:35 schreef leonieke het volgende:
Er is niets mis met kieskeurig zijn, hoor, Sonnetje. Mijn man en ik hebben meer dan 2.5 jaar gezocht achter een huis/bouwgrond. Het is uiteindelijk bouwgrond geworden omdat we ons bijna nooit konden vinden in een huis (die paar keer dat het ons heel geschikt leek, was het ofwel net verkocht of wou de verkoper het niet meer verkopen).
Ik wil je alleszins al veel succes wensen met de zoektochtHet is soms vermoeiend maar eens je jouw huis gevonden hebt, is het allemaal de moeite waard geweest
Kun je geen foto's plaatsen van de betreffende ruimten? Dan kunnen we je misschien helpen met kiezen waar je slaapkamer moet komen.quote:Op woensdag 2 april 2008 01:06 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga per 1 mei verhuizen. Van een studentenkamer naar een kleine parterre woning, hele vooruitgang! Hoe we het gaan indelen is nog niet helemaal duidelijk, slaapkamer aan de voorkant of toch in de uitbouw..
![]()
.
Indeling:
- voorkamer 4x4m2 (wordt zitkamer of slaapkamer)
- tussenkamer 3x3m2 (staat nu een grote kledingkast in, kan evt een bureau bij)
- woonkeuken 4x7m2
- gang 2x7m2 (loopt langs voorkamer, eerste tussenkamer, woonkeuken)
- tussenkamer 2x3m2 (muziekkamertje)
- uitbouw 3,3x4m2 (wordt zitkamer of slaapkamer)
- 3 aparte hokken voor washok, wc en douche
Ben super blij mee!!
Moet nog wel wat aan gebeuren, huidige bewoners houden nogal van feesten en roken binnenshuis.. Plaffond is viesgeel geworden en wat muren ook. Maargoed verder is alles oke.
Ah, je moet het ook in het juiste perspectief plaatsen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn schoonvader anders omgaat met andere klanten (hij moet wel, of bestond nooit zo lang als nu) dus van de problemen die wij tegengekomen hebben, zullen veel andere mensen geen last hebben. Ook al ben ik er wel van overtuigd dat er bij bijna elke bouw wel eens problemen zijnquote:Op woensdag 2 april 2008 01:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ja op zich heb je wel gelijk idd
Maar denk dat ik toch wel een bestaand huis wil hebben ipv bouwen, vooral als ik jouw verhalen lees. Maar jouw huis wordt wel echt geweldigZou t er haast voor doen.
Dat van minder lang afwachten dan gepland, ken ik hier ook. Wij woonden heel vlug samen en de zoektocht naar een huis is er dus ook rapper gekomen dan eerst gedacht (achteraf gezien eigenlijk een geluk want het heeft nog steeds lang genoeg geduurdquote:Wil denk ook wel te snel, is ook niet echt handig
Zaterdag gaan we waarschijnlijk wel kijken bij een huis. Daar is dan open huis, dus ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat. Het huis lijkt me wel erg leuk, mja even de kosten bekijkenMijn vriend heeft een eigen bedrijf dus dat is ook best lastig met jaarcijfers enzo. De boekhouder heeft laatst een prognose gemaakt en mijn vriend heeft dat naar de bank gestuurd. Dus is even afwachten wat we precies kunnen krijgen. Wel spannend allemaal. Is een stuk eerder dan we eerst in gedachten hadden. Eerst wilden we afwachten tot ik van school af ben en een baan heb, zodat je met 2 salarissen zit, maar dat is dus nu veranderd. Ben wel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
De voeg staat nog altijd niet vast. De reden die jij aanhaalt waarom je het moeilijk vindt om te kiezen, is exact dezelfde reden als van mij. Ik kan me het huis niet voorstellen als het volledig in een bepaalde kleur zal gevoegd worden waardoor ik al helemaal niet durf te kiezen. We twijfelen nu ook nog tussen 934 en 938. Voor de donkere steen zal het waarschijnlijk 938 worden, de lichte steen... dat is nog een vraagteken. Phille's voorkeur gaat uit naar 934quote:Op woensdag 2 april 2008 06:04 schreef phluphy het volgende:
Leonieke, hebben jullie de voeg al gekozen? Ik vind 934 en 938 mooi, maar ik vind het moeilijk om voor te stellen hoe het er op het grote vlak uit zal zien. Het hout-met-grijze-waas vind ik ook mooi, het heeft iets "chique's".
En hou kon dat muurtje nou instorten door regen? Was het nog niet helemaal afgewerkt of droog?
Ok gefeliciteerd. is al best snel. Hoe kom je van A'Dam in den bosch terecht? Da's wel hele andere kant van NLquote:Op dinsdag 1 april 2008 15:04 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ik heb de hypotheek net rond en krijg begin mei de sleutel
Als je het moeilijk vindt om de keuze te maken uitsluitend op basis wat je mooi vindt, kun je de criteria misschien uitbreiden, naar bijvoorbeeld onderhoudsvriendelijker. Als 934 bijvoorbeeld sneller "vies" wordt, omdat hij wat lichter van kleur is, kan dat ook een reden zijn om voor 938 te kiezen.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:47 schreef leonieke het volgende:
De voeg staat nog altijd niet vast. De reden die jij aanhaalt waarom je het moeilijk vindt om te kiezen, is exact dezelfde reden als van mij. Ik kan me het huis niet voorstellen als het volledig in een bepaalde kleur zal gevoegd worden waardoor ik al helemaal niet durf te kiezen. We twijfelen nu ook nog tussen 934 en 938. Voor de donkere steen zal het waarschijnlijk 938 worden, de lichte steen... dat is nog een vraagteken. Phille's voorkeur gaat uit naar 934![]()
We hebben nog een kleine maand, denk ik. De schouw moet gevoegd worden vooraleer het dak wordt dicht gelegd. Kwestie van de leien niet kapot te maken.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:03 schreef phluphy het volgende:
Hehe. Nu ja, je kan altijd nog tossen.![]()
Wanneer moeten jullie beslissen?
Proficiat! Hoe ziet het huis eruit? Eerste keer samenwonen? En heb je er toevallig al foto's van?quote:Op woensdag 2 april 2008 13:10 schreef Damzkieee het volgende:
TVP
Half augustus ga ik samenwonen in een nieuw huurhuis
Ik heb nog geen duidelijke foto's. Zelf hebben we ook nog niet echt een goed beeld van de ruimtes, alles stond vol met banken enzoquote:Op woensdag 2 april 2008 06:04 schreef phluphy het volgende:
.
[..]
Kun je geen foto's plaatsen van de betreffende ruimten? Dan kunnen we je misschien helpen met kiezen waar je slaapkamer moet komen.
Een groot bed en leuke meid... and guess what...quote:Op woensdag 2 april 2008 23:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Gaaf
Een vakantiegevoel in je eigen slaapkamerWat wil een mens nog meer
Gefeliciteerd! Is het de eerste keer samenwonen? Spannend!quote:Op woensdag 2 april 2008 13:10 schreef Damzkieee het volgende:
TVP
Half augustus ga ik samenwonen in een nieuw huurhuis
1 juli is het zo hoor!quote:Op woensdag 2 april 2008 15:53 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Hypotheekstukken waren binnen bij de notaris, dus dat betekent dat nu alles rond is...
Nog wel wachten tot 1 juli voor de overdracht
Volgende week moet de koper zijn hypotheek rond hebben, hopelijk loopt dat ook allemaal soepeltjes!!!
Ik neem aan dat je ze gevraagd hebt om een exemplaar voor jou of tenminste een kopie? En hoe reageerden ze hier dan op?quote:Op woensdag 2 april 2008 21:48 schreef kkkk het volgende:
Hier ook de hypotheek definitief rond, maar ik geloof dat alle partijen de stukken naar de notaris aan het sturen zijn ipv ook wat naar mij.... hypotheekadviseur geeft aan het naar de notaris te sturen en de bank geeft aan het naar de notaris gestuurd te hebben. Help, ik wil ook papieren!!
En wanneer komen de foto's dan wél beschikbaar?quote:Op woensdag 2 april 2008 23:11 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb nog geen duidelijke foto's. Zelf hebben we ook nog niet echt een goed beeld van de ruimtes, alles stond vol met banken enzo. Zodra alles daar leeg is zal ik foto's maken!
We gaan 1 muur van de slaapkamer behangen met fotobehang, zie onderstaande foto:
[ afbeelding ]
Is 3,5 meter breed en 2,5 meter hoog!![]()
Wat gaat het opeens gigantisch hard, zeg!quote:Op donderdag 3 april 2008 11:17 schreef leonieke het volgende:Gisteren zijn we nog eens langs de bouw gepasseerd en alle binnenmuren zijn bijna af (nog één muurtje dat nog moet afgewerkt worden). Morgen komen ze langs met de welfselsEn daarom blijven we hier nog één dagje langer want het is voor mij de laatste kans om dit in real life te zien
De laatste keer welfsels
Daarna moet de schouw nog gemetst worden, moeten er nog een paar elektriciteitskabels naar de luifels getrokken worden en dan kan de schrijnwerker aan de slag. Er zit schot in de zaak
Idd! Weeral kiezenquote:Op donderdag 3 april 2008 12:21 schreef phluphy het volgende:
Hele mooie keuken Leonieke!
Moet je nou alwéér een kleur KIEZEN?
Yupsquote:
In dit geval zou ik het veel minder moeilijk vinden. Mijn persoonlijke smaak/mening: Grijs gaat snel vervelen, met créme wordt het moeilijker om te combineren met accessoires. Dus: gebroken wit, lekker rustig, altijd mooi, en het makkelijkst te combineren.
Ja, hé?quote:[..]
Wat gaat het opeens gigantisch hard, zeg!Het wordt al een echt huis!
Jaquote:Op donderdag 3 april 2008 11:55 schreef phluphy het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Is het de eerste keer samenwonen? Spannend!
Dat zijn nog behoorlijke grote kamers hoor Leonieke! En ook de badkamer is op deze manier ruim genoeg om alle benodigdheden te kunnen plaatsen.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:32 schreef leonieke het volgende:
Wat de oppervlaktes boven betreft:
Kamer 1 (de kleinste): 2,8 x 3,24
Kamer 2: 3,38 x 3,84
Kamer 3: 3,38 x 3,92
Kamer 4: 3,36 x 4,90
Badkamer: 2,90 x 3,29 (zonder douche en wc)
De kamer zijn niet overdreven groot, maar lijken ons wel groot genoeg. En waarom 4? De hoop op een kind is er nog steeds (gelukkig maar) en we moeten sowieso een logeerkamer hebben voor als mijn ma afkomt (100km naar mijn ma). En we hopen nog altijd om later een sort of bibliotheek te hebben... Maar dat zijn echt héél verre toekomstplannen.
En misschien begint de schrijnwerker al eind volgende week of de week erop aan het dak
Het gaat vast prima in orde komen en vooral mooi worden!quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:14 schreef leonieke het volgende:
Voor het dak heb ik nog altijd schrikhet is een constructie die ik eigenlijk nog nooit "in 't echt" gezien heb. We gaan dus spannende tijden tegemoet
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 4 april 2008 21:59 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Het gaat vast prima in orde komen en vooral mooi worden!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |