abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57451730
Spannend tirannetje

Wat er in België meestal in vermeld wordt is:
- opschortende voorwaarde voor het bekomen van een lening
- opschortende voorwaarde voor het bekomen van een bodemattest

Voor de rest: eng is het sowieso voor de meeste mensen, maar achteraf geeft het jou zo'n zalig gevoel
pi_57451818
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:14 schreef leonieke het volgende:
Spannend tirannetje

Wat er in België meestal in vermeld wordt is:
- opschortende voorwaarde voor het bekomen van een lening
- opschortende voorwaarde voor het bekomen van een bodemattest

Voor de rest: eng is het sowieso voor de meeste mensen, maar achteraf geeft het jou zo'n zalig gevoel
Thnx

Die eerste staat er ook in. En ga proberen daar een verlenging voor te krijgen.
Die tweede wat bedoel je daar mee? Bodemvervuiling?
Want dat is er ook in opgenomen gelukkig.

Verder uhm, spannend, eng, leuk, nieuwe uitdaging.
Er gaat even veel door me heen
pi_57451918
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:18 schreef tirannetje24 het volgende:

[..]

Thnx

ik was nog vergeten te zeggen : Succes!!!!!
Maar zoals leonieke al zegt: het voelt (als alles geregeld is) geweldig
pi_57451970
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:22 schreef suuske343 het volgende:

[..]

ik was nog vergeten te zeggen : Succes!!!!!
Maar zoals leonieke al zegt: het voelt (als alles geregeld is) geweldig
Thnx Suuske343

Ik kan morgen pas een update geven denk ik. En anders wat later op de avond.
Maar vind het wel spannend.
Dan mag ik straks ook kwijlen bij nieuwe keukens en meubels enzo als de financiering rond is. Naja daar voor ook al natuurlijk
pi_57452444
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:18 schreef tirannetje24 het volgende:

[..]

Thnx

Bodemvervuiling idd Je zit helemaal safe

En tuuuuurlijk gaat er veel door je heen. Het is ook iets wat je niet elke dag doet hé Ik vond het zo super toen ik vertrok bij de notaris en het ging dan nog maar om een bouwgrond.
pi_57452730
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:46 schreef leonieke het volgende:

[..]

Bodemvervuiling idd Je zit helemaal safe

En tuuuuurlijk gaat er veel door je heen. Het is ook iets wat je niet elke dag doet hé Ik vond het zo super toen ik vertrok bij de notaris en het ging dan nog maar om een bouwgrond.
Als ik t goed begrijp duurt de notaris nog even. Toch?

Ik ga nu bij de makelaar het voorlopig koopcontract tekenen. En ga dan als het bouwbedrijf ook getekend heeft en alles terug ontvangen heb de hypotheek (proberen) rond (te) krijgen.
En dan ga je toch pas naar de notaris? Toch?
Of moet ik nu nog banger worden omdat ik nu al moet?
Nee toch?

Owwwww...
pi_57452807
nee hoor, naar de notaris ga je pas als alles rond is en je ook echt de sleutel krijgt.
Dit is een contract dat je het huis neemt mits je de hypotheek rond krijgt en alle voorwaarden kloppen.
Is het een bestaand huis, of ga je bouwen (ik heb niet heel het topic gelezen)
pi_57452987
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:06 schreef suuske343 het volgende:
nee hoor, naar de notaris ga je pas als alles rond is en je ook echt de sleutel krijgt.
Dit is een contract dat je het huis neemt mits je de hypotheek rond krijgt en alle voorwaarden kloppen.
Is het een bestaand huis, of ga je bouwen (ik heb niet heel het topic gelezen)
pieuw hoef ik daar nu niet meer over na te denken

Nou ik heb om 16u een afspraak dus ga zo die kant op. Moet nog ff een eindje rijden.

Het is een nieuwbouw appartementje. En als alles goed gaat volgens planning wordt het uiterlijk in januari 2009 opgeleverd!
pi_57453019
ow leuk!!!
Succes dalijk.....komt vast goed!
pi_57453704
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:02 schreef tirannetje24 het volgende:

[..]

Ik ga nu bij de makelaar het voorlopig koopcontract tekenen. En ga dan als het bouwbedrijf ook getekend heeft en alles terug ontvangen heb de hypotheek (proberen) rond (te) krijgen.
Nee toch?

Owwwww...
Wat ik afgelopen vrijdag begreep toen ik bij de makelaar zat:

Je tekent het koopaannemingsovereenkomst, daarna gaat ie naar de bouwer of de ontwikkelaar ter ondertekening.
Dan moet je voordat ze beginnen met bouwen naar de notaris toe om nog iets (?) te ondertekenen, en dan is het klaar. Als je vervolgens alle termijnen betaald, krijg je bij de oplevering de sleutel.
pi_57455221
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:02 schreef tirannetje24 het volgende:

[..]

Nee toch?

Owwwww...
Bij ons wordt een compromis ook vaak bij de notaris getekend (zoals in het geval van mij en mijn man) want dan krijgt de koper er nog een gratis verzekering bij Daarom dus het misverstand. Geen zorgen maken
pi_57460174
Nu vertelde mijn schoonvader vanavond dat ze op twee muren al ter hoogte van de bovenkant van de ramen zitten. Ik kan het niet geloven aangezien de foto's die ik gisteren op de blog heb gezet effectief van gisteren waren. En ben ik dus keinieuwsgierig om te gaan kijken, maar ik zit al in pyjama

Planning
- eind deze week alle buitenmuren even hoog (bovenkant van de ramen)
- volgende week: vakantie
- binnen twee weken (einde van de week): verdiep klaar voor de welfsels

Ik kan het nog steeds niet geloven
pi_57461317
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:59 schreef leonieke het volgende:
Nu vertelde mijn schoonvader vanavond dat ze op twee muren al ter hoogte van de bovenkant van de ramen zitten. Ik kan het niet geloven aangezien de foto's die ik gisteren op de blog heb gezet effectief van gisteren waren. En ben ik dus keinieuwsgierig om te gaan kijken, maar ik zit al in pyjama

Planning
- eind deze week alle buitenmuren even hoog (bovenkant van de ramen)
- volgende week: vakantie
- binnen twee weken (einde van de week): verdiep klaar voor de welfsels

Ik kan het nog steeds niet geloven
Wouw gaaf dat het ineens zo hard gaat!!
pi_57463488
Goed nieuws leonieke! Ik zal voor je duimen dat het tempo erin blijft

Inmiddels heeft de bank heel handig de termijn voor de bankgarantie laten verstrijken. Geen ramp, donderdag kan ik tekenen en vrijdag is de bankgarantie bij de diverse spelers. Dan de taxatie nog, en het is helemaal rond!
pi_57463588
Ooooh, Leonieke wat gaan ze ineens hard!!! Dat moet echt een super goed gevoel zijn.

Voor de rest...sorry...ik kan alle verhalen niet meer zo bijbenen op het moment.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  Moderator dinsdag 18 maart 2008 @ 22:16:55 #116
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_57463726
Zo. De hypotheek is rond. De meubels zijn gekocht en worden deze week besteld. Zaterdag ga ik het voorlopige koopcontract tekenen en 15 mei kan het grote feest beginnen omdat ik dan de sleutels krijg!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_57472482
Zo,

Contract getekend!
Nu nog afwachten op een retourontvangst en mn week bedenktijd
Ben inmiddels wel aan de slag voor mn starterslening. Want dat kost ook wel wat tijd helaas

Maar nu de financiering dus maar rond gaan krijgen!
Hopelijk geen gekke dingen op die router!
pi_57486117
Timberwolf: wat een service van de bank Nog een geluk dat alles morgen in orde komt.

CoolGuy: gefeliciteerd Toch wel een fijn gevoel zeker nu de hypotheek rond is? En de meubels al besteld

Tirannetje: van harte proficiat Veel succes met de financiering
pi_57488536
thnx Leonieke!

Ik lees even als ik zo snel terug lees dat het tempo er nu aardig in zit bij jullie?
Dat moet wel een goed gevoel geven he!
Heb je ook weer even een beetje rust in je hoofd ipv het gepieker dat ze niet (snel) werken!

ik hoop dat het tempo erin blijft zitten!

En de foto's zien er goed uit! Het gaat echt ergens op lijken he!
Gaat steeds meer vorm krijgen van hoe je wilt dat het moet worden.
Mooi vooruitzicht
  donderdag 20 maart 2008 @ 11:04:08 #121
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57496069
Tirannetje van harte

Leonieke hopelijk zet dit tempo zich voort
pi_57507798
Het tempo zit er idd goed in
Volgende week moeten we echt heel dringend de kleur van de ramen gaan bepalen en onze keuken. Dat zal toch wel een goed gevoel geven, denk ik. Weer een paar beslissingen verder. Maar wat voor een beslissingen Ze zijn zo definitief en zo groot (en ik kan al niet kiezen tussen twee gsm's ).

En we hebben al superveel foto's genomen waardoor ik volgende week foto's kan kijken als ze niet verder zullen werken.
pi_57509001
Hier ook net mijn eerste huisje gekocht en begin mei wordt het opgeleverd als alles goed gaat.

Momenteel druk aan het wachten op het definitieve antwoord van de bank over de hypotheek. En wat zijn ze traag! De bank schijnt een week achter te lopen met de goedkeuringen, dus daar ben ik mooi klaar mee. De offertes aanleveren duurde ook al asociaal lang omdat ze niet in de gaten hadden dat de aanvragen er lagen.

Druk bezig met voorpret al hoop ik dat ik weinig hoef te klussen straks want de deadline is strak aangezien het verhuisbedrijf geregeld is en allerlei contracten reeds opgezegd zijn
pi_57515305
Gefeliciteerd kkkk!
Wat vervelend van de bank zeg. Als ik zulke verhalen lees vraag ik me wel eens af of 2 maanden voldoende is om de financiering te regelen en uberhaupt te snappen wat die adviseurs zeggen.
Ik ben nu druk bezig met de financiering.
Gisteren ergens geweest maar die man ratelde aan een stuk door en was drukker achter de computer dingen te berekenen dan mij uitleg te geven.
Vanmiddag nieuwe poging elders.
Ik vind het maar een lastig iets hoor. Maar moet even doorbijten he

Veel plezier met de voorpret. Waar staat je huisje ?
pi_57515312
Owwww Leonieke dat is echt zoooo fijn he.
dat het tempo er eindelijk in zit. En dat je nu gewoon de beslingen mag gaan maken (ook al zijn ze moeilijk)
Er is gewoon weer een vooruitzicht en je enthousiasme springt er gelukkig weer uit je post!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 09:39:02 #126
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57515495
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 09:24 schreef tirannetje24 het volgende:
Wat vervelend van de bank zeg. Als ik zulke verhalen lees vraag ik me wel eens af of 2 maanden voldoende is om de financiering te regelen en uberhaupt te snappen wat die adviseurs zeggen.
En dan te bedenken dat je meestal maar één maand hebt hiervoor
pi_57516437
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 09:39 schreef CraZaay het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat je meestal maar één maand hebt hiervoor
Serieus 1 maand?

Ik vind 2 maanden al kort
pi_57524413
Je hoeft je financien natuurlijk nog niet rond te hebben op het moment dat je financiele voorbehoud ophoudt te bestaan. Standaard is het een week of 3 geloof ik dat je krijgt. Wel moet je hypotheek natuurlijk rond zijn zodra je bij de notaris zit!

De beste tip bij hypotheekadviseurs: zorg dat je jezelf al goed hebt voorgelicht en dus weet waar je mee bezig bent. En let daarna op dat ze jou niet gaan overschatten en daardoor zelf wat lakser worden. En pas op dat de hypotheekadviseur niet te hard meeholt in je twijfels.

Ik was goed voorbereid, maar ik ben tevens een enorme twijfelkont. En elke keer als ik twijfel liet blijken, nam de hypotheek adviseur dat blijkbaar voor waarheid aan en liet het daarbij en liet die mogelijkheid buiten beschouwing. Héél erg fout. Daarna heb ik ook nog een fout uit de offerte zelf moeten halen wat me de nodige euro's per maand scheelde en wat eigenlijk hij had moeten doen. Als de bank verder allemaal akkoord gaat de hypotheek en dat allemaal geregeld zou zijn, dan is wat mij betreft het resultaat prima. Maar de weg er naar toe heeft me er van overtuigd dat je altijd moet zorgen dat je weet waar je mee bezig bent als je bij een hypotheek adviseur zit.
pi_57540007
De buitenmuren zijn net voor het bouwverlof af Heel goed nieuws natuurlijk

Maar nu volgt één van de moeilijkste keuzes: welke voeg gaan we gebruiken? Iemand een voorkeur of suggestie op basis van de foto's op onze blog? Laat het gerust weten!

En nu mag het lekker een hele week regenen wat mij betreft
  maandag 24 maart 2008 @ 19:32:13 #130
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_57584814
leonieke, jullie moeten veel geduld hebben maar dan heb je straks ook een kast van een huis!!!!

Qua voeg...... vriendlief en ik hebben even samen gekeken en zouden bij beide stenen voor voeg 938 gaan.

Hier dik een week geen internet en ook geen telefoon gehad. Waren bezig met het omleggen van de elektra. Wat een ***klus!!! Maar..... het is gelukt!! Alleen nog geen pics. Wel op digi, maar kan niet inloggen op mijn website. Morgen even bellen en dan eens gaan zitten voor een eigen topic!

In elk geval kan ik wel weer strepen in het lijstje

Benedenverdieping
- Behang verwijderen
- Gaten vullen/stuccen
- Witten
- Meubels opnieuw beitsen
- Nieuwe bank uitzoeken/bestellen
- Schouw schuren en schilderen
- Boekenkast (wand) maken
- Trap verfvrij maken en beitsen (inmiddels op de helft)
- Offertes kunststof voor- en achtergevel aanvragen (inclusief dakkapellen zolder)
- Behang uitzoeken
- Behangen
- Laminaat bestellen
- Laminaat leggen
- Mogelijkheden opknappen keuken uitzoeken
- Mogelijkheden opknappen toilet uitzoeken
- Barokstoel schilderen en stofferen
- Gordijnen uitzoeken
- Verlichting uitzoeken
- Traphekjes voor (tegen ) de honden kopen en ophangen
- Meterkast vernieuwen
- Elektra vervangen/verplaatsen (frezen dus, lekker klusje)
- Inbouwvaatwasser zoeken

1e verdieping
- Behang verwijderen
- Gaten vullen/stuccen
- Vloerbedekking verwijderen
- Witten
- Behang uitzoeken
- Behangen
- Laminaat uitzoeken
- Laminaat leggen
- Gordijnen uitzoeken
- Mogelijkheden opknappen badkamer uitzoeken
- Deur bovenaan trap plaatsen
- Trap naar zolder dicht maken
- Trap naar zolder verfvrij maken en schilderen

2e verdieping/zolder
- Nieuwe dakkapellen laten plaatsen
- Muur naar toekomstige cv/wasruimte doorbreken.
- 2 slaapkamers maken door muren te plaatsen.
- Vloer uitzoeken
- Behang uitzoeken
- Vloer leggen
- Behangen
[/quote]
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_57585891
Leonieke, Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn dat ze toch nog zo zijn opgeschoten zo vlak voor het verlof. Laat het nog maar lekker even sneeuwen deze week, als het dan daarna maar weer droog is zodat jullie huisje weer verder afgemaakt kan worden.

Diesz, Lekker dat je de eerste klussen nu van het lijstje kan strepen. De benedenverdieping is al bijna klaar zo te zien. Hopelijk vordert de rest ook allemaal zo snel en kunnen jullie straks lekker wonen en genieten van alles wat jullie opgeknapt hebben.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_57603497
Mooi lijstje en er wordt ook al het nodige weggestreept!
pi_57604481
Jeujjj de kogel is door de kerk!!

Afgelopen zaterdag het koopcontract getekend van ons nieuwe appartement!! D.w.z. ik ga samenwonen !! Ook meteen na maanden voorbereiding aan het shoppen geslagen!! Kga zo direct een topic openen met de eerste foto's en met meer info!

Pipo_ gaat samenwonen in Hintham-City! [#1] <- Dat issie!

[ Bericht 10% gewijzigd door Pipo_de_Clown op 25-03-2008 19:02:13 ]
  Moderator dinsdag 25 maart 2008 @ 22:53:27 #134
16180 crew  CoolGuy
pi_57611241
Zo. Ik heb mn internet weer terug na een week. Ik heb afgelopen zaterdag getekend. Het huis is officieel van mij Ben nu allerlei dingen aan regelen met keukens, schilders, vloerleggers en meer van dat soort dingen. 15 mei krijg ik de sleutel.

Het gaat nu dus echt gebeuren!
pi_57615643
Nou vandaag nog wat tekenen voor een verzekering en dan moet het rond zijn hoor.. begin het zat te worden dat de bank weer met van alles komt.. ondertussen zijn de ontbindende voorwaarden tot 1 april verschoven, het tekenen naar 8 april.. Hopelijk lukt het met de bank.. wat een gedoe..
pi_57615774
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 09:00 schreef wc-eend het volgende:
Nou vandaag nog wat tekenen voor een verzekering en dan moet het rond zijn hoor.. begin het zat te worden dat de bank weer met van alles komt.. ondertussen zijn de ontbindende voorwaarden tot 1 april verschoven, het tekenen naar 8 april.. Hopelijk lukt het met de bank.. wat een gedoe..
Fijn he banken

Mijn ontbindende voorwaarden zijn inmiddels lang en breed verlopen zonder dat ik een steek ben opgeschoten. De bank heeft gelukkig wel de notaris gebeld om uit te leggen dat het hun schuld is dat er nog geen bankgarantie ligt. Ik heb nu na meer dan een maand wel eindelijk de complete offerte in huis. Ik zou een boek kunnen schrijven over de ergernis van afgelopen maand
  Moderator woensdag 26 maart 2008 @ 09:37:18 #137
16180 crew  CoolGuy
pi_57616146
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 09:00 schreef wc-eend het volgende:
Hmm, ik heb dergelijke perikelen nog niet meegemaakt. *afklopt*. Hopelijk blijft dat zo en wordt het een smooth ride. Ik heb gisteren alle benodigde papieren (kopie bankafschrift, werkgeversverklaring, getekende documenten etc etc) afgegeven bij mijn makelaar. Hopen dat alles zo makkelijk blijft gaan.

Dan zou ik 15 mei naar de Notaris moeten, alwaar ik de sleutels zal gaan krijgen. Een paar dagen van tevoren krijg je bericht hoe laat je daar moet zijn, dus ik hoop maar dat alles goed gaat, en ik 15 mei inderdaad de sleutels heb, want als ik sommige verhalen hier lees word ik daar niet vrolijk van.
pi_57616202
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 09:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hmm, ik heb dergelijke perikelen nog niet meegemaakt. *afklopt*. Hopelijk blijft dat zo en wordt het een smooth ride. Ik heb gisteren alle benodigde papieren (kopie bankafschrift, werkgeversverklaring, getekende documenten etc etc) afgegeven bij mijn makelaar. Hopen dat alles zo makkelijk blijft gaan.

Dan zou ik 15 mei naar de Notaris moeten, alwaar ik de sleutels zal gaan krijgen. Een paar dagen van tevoren krijg je bericht hoe laat je daar moet zijn, dus ik hoop maar dat alles goed gaat, en ik 15 mei inderdaad de sleutels heb, want als ik sommige verhalen hier lees word ik daar niet vrolijk van.
Zo zou het ook moeten gaan, ik zal voor je duimen

Helaas gaat het niet altijd op rolletjes dus zorg dat je zelf een vinger aan de pols houdt. Wees niet bang om eens te bellen om naar de voortgang te informeren.
pi_57616246
Het klote is.. als de bank op 2 april zegt het gaat niet door.. dat ik wel ff mooi 13.000 euro op kan gaan hoesten.. Maarja.. de hypotheker zij dat het positief was waar de bank al naar had gekeken, bijna alles..
pi_57616404
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 09:42 schreef wc-eend het volgende:
Het klote is.. als de bank op 2 april zegt het gaat niet door.. dat ik wel ff mooi 13.000 euro op kan gaan hoesten.. Maarja.. de hypotheker zij dat het positief was waar de bank al naar had gekeken, bijna alles..
Klinkt herkenbaar. Ik heb in ieder geval alle correspondentie tot nu toe bewaard. Ik hoor steeds weer dat de hypotheek gewoon rond komt maar het risico ligt toch bij mij...
  woensdag 26 maart 2008 @ 09:58:42 #141
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57616492
Ja, mijn termijn voor ontbindende voorwaarden is ook al ruim verstreken en heb nog geen hypotheek ("oh, we zijn uw offerte helemaal vergeten"). Wel al netjes ruim 26.000 euri overgemaakt aan de notaris Maar goed, ik heb er het volste vertrouwen in
pi_57629298
quote:
Op maandag 24 maart 2008 19:32 schreef Diesz het volgende:
leonieke, jullie moeten veel geduld hebben maar dan heb je straks ook een kast van een huis!!!!

Qua voeg...... vriendlief en ik hebben even samen gekeken en zouden bij beide stenen voor voeg 938 gaan.
Zonder achter complimenten te willen zoeken of wat dan ook, maar het huis is niet zo gigantisch groot hoor Het is een gewoon huis dat misschien wat groot toont omdat het met een volledig verdiep is (zo ongeveer onze enige voorwaarde die is blijven bestaan uit ons oorspronkelijke droomhuis ). Maar het grondoppervlak beneden is 96m², heel standaard dus
quote:
Hier dik een week geen internet en ook geen telefoon gehad. Waren bezig met het omleggen van de elektra. Wat een ***klus!!! Maar..... het is gelukt!! Alleen nog geen pics. Wel op digi, maar kan niet inloggen op mijn website. Morgen even bellen en dan eens gaan zitten voor een eigen topic!

In elk geval kan ik wel weer strepen in het lijstje
Wat fijn dat je al zoveel zaken hebt kunnen schrappen van jouw lijstje En ik kijk al uit naar de foto's

Wat er me trouwens doet aan herinneren dat ik nog een foto moet nemen van ons hout voor de luifels

Is het trouwens een toeval dat er momenteel zoveel mensen zijn die problemen hebben met het in orde krijgen van hun hypotheek? Toch raar dat de banken zo onvoorzichtig omspringen met ontbindende voorwaarden
pi_57684531
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 19:37 schreef leonieke het volgende:
Is het trouwens een toeval dat er momenteel zoveel mensen zijn die problemen hebben met het in orde krijgen van hun hypotheek? Toch raar dat de banken zo onvoorzichtig omspringen met ontbindende voorwaarden
Ik verbaas me er ook over hoe vaak het toch nog mis gaat met dit soort dingen. Normaal hoor je dat soort dingen niet zo maar hier in het voorpret topic is het toch al heel wat keertjes voorbij gekomen intussen.

Gaan ze maandag weer verder met bouwen Leonieke? Of lag de boel nou komende week ook nog stil?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:36:38 #144
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57686109
Sohee, de hypotheekofferte is eindelijk binnen! Getekend en gaat morgen op de post
pi_57692134
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:37 schreef Nanook24 het volgende:

[..]
Gaan ze maandag weer verder met bouwen Leonieke? Of lag de boel nou komende week ook nog stil?
Volgende week gaan ze normaalgezien nog een tweetal dagen werken (hangt beetje van het weer af, maar ik denk dat ze beter weer uitgeven) en dan zouden de binnenmuren er moeten staan en is het wachten op de schrijnwerker die het gebinte van het dak moet komen plaatsen. Alhoewel, de schouw moet ook nog gemetst worden, bedenk ik me zo even.

Schrijnwerker komt normaalgezien binnen een tweetal weken, denk ik.
  zondag 30 maart 2008 @ 22:16:22 #146
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_57724781
Hier was het ook allemaal op het randje met de hypotheek, maar het is gelukkig goed gegaan.
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 19:37 schreef leonieke het volgende:

Zonder achter complimenten te willen zoeken of wat dan ook, maar het huis is niet zo gigantisch groot hoor Het is een gewoon huis dat misschien wat groot toont omdat het met een volledig verdiep is (zo ongeveer onze enige voorwaarde die is blijven bestaan uit ons oorspronkelijke droomhuis ). Maar het grondoppervlak beneden is 96m², heel standaard dus
Eeeuhm..... ons woonoppervlak beneden is maar 51m2 dus hebben jullie in mijn ogen wel een kast van een huis hoor
quote:
Wat fijn dat je al zoveel zaken hebt kunnen schrappen van jouw lijstje En ik kijk al uit naar de foto's
Ik heb dinsdag een aardige aanrijding gehad en me dus tot zaterdag koest gehouden. Zaterdag naar Antwerpen (mijn oma) en Terneuzen (chemo doggie) geweest en onderweg van Antwerpen naar Terneuzen flink wat in aanbouw zijnde huizen gezien, moest meteen aan jou denken!!! Gisteravond begonnen met tegels in toilet verwijderen en vandaag begonnen de laag tegels er onder weg te hakken. Het toilet is gewoon 10 cm breder nu we de zooi van de vorige bewoners verwijderd hebben. Heb foto's gemaakt, dus dat laat ik nog zien!! Heb eindelijk kabeltje van digi gevonden, dus morgen alle pics naar pc zetten
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_57724884
Ik kan het werkelijk niet meer bijhouden hier

Laatste nieuws is dat ons huis niet eind april/begin mei wordt opgeleverd maar dat het wel 2 a 3 weken later wordt
Nu weer een of ander verhaal over stuckwerk buiten dat alleen maar gedaan kan worden als het boven de 10 graden is. Zucht... Met een beetje pech kunnen we toch nog 2x verhuizen.

En het zure is dat het binnen gewoon zo goed als klaar is! We mochten woensdag een uurtje kijken en de verwarming was zelfs al aan.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57727396
Mooi stresstopic is dit, we zijn ook bezig met verkoop en aankoop van een huis! Je wordt er helemaal gek van (dit is mn 1e huis en mn vriendins 2e huis wat we gaan kopen).

Van hartje Utrecht naar Den Bosch! Op dit moment bezig met het voorlopig koopcontract, nog een bouwkundige keuring laten doen en als dat goed uitpakt gaat t goedkomen
pi_57736220
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:16 schreef Diesz het volgende:
Hier was het ook allemaal op het randje met de hypotheek, maar het is gelukkig goed gegaan.
[..]

Eeeuhm..... ons woonoppervlak beneden is maar 51m2 dus hebben jullie in mijn ogen wel een kast van een huis hoor
[..]

Ik heb dinsdag een aardige aanrijding gehad en me dus tot zaterdag koest gehouden. Zaterdag naar Antwerpen (mijn oma) en Terneuzen (chemo doggie) geweest en onderweg van Antwerpen naar Terneuzen flink wat in aanbouw zijnde huizen gezien, moest meteen aan jou denken!!! Gisteravond begonnen met tegels in toilet verwijderen en vandaag begonnen de laag tegels er onder weg te hakken. Het toilet is gewoon 10 cm breder nu we de zooi van de vorige bewoners verwijderd hebben. Heb foto's gemaakt, dus dat laat ik nog zien!! Heb eindelijk kabeltje van digi gevonden, dus morgen alle pics naar pc zetten
Was je gewond na die aanrijding of 'enkel' materiële schade?
Wat fijn dat je aan mij moest denken Die huizen stonden toch nog niet hoger dan het onze hé?
En vandaag de pics naar pc en dus naar FOK! Maar euh, tegels verwijderen en dan de laag tegels er onder weg hakken? Hoeveel lagen tegels zaten er zo op elkaar?
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:19 schreef snoopy het volgende:
Ik kan het werkelijk niet meer bijhouden hier

Laatste nieuws is dat ons huis niet eind april/begin mei wordt opgeleverd maar dat het wel 2 a 3 weken later wordt
Nu weer een of ander verhaal over stuckwerk buiten dat alleen maar gedaan kan worden als het boven de 10 graden is. Zucht... Met een beetje pech kunnen we toch nog 2x verhuizen.

En het zure is dat het binnen gewoon zo goed als klaar is! We mochten woensdag een uurtje kijken en de verwarming was zelfs al aan.
Dat moet gewoon verschrikkelijk zijn. Je mag er al in, de verwarming draait al en dan nog uitstel erbij (ik zou gek worden denk ik) Kan er echt niets geregeld worden dat er toch al een oplevering van de binnenkant komt ofzo?
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:42 schreef afterhourpower het volgende:
Mooi stresstopic is dit, we zijn ook bezig met verkoop en aankoop van een huis! Je wordt er helemaal gek van (dit is mn 1e huis en mn vriendins 2e huis wat we gaan kopen).

Van hartje Utrecht naar Den Bosch! Op dit moment bezig met het voorlopig koopcontract, nog een bouwkundige keuring laten doen en als dat goed uitpakt gaat t goedkomen
Mag ik jou alvast proficiat wensen?
  maandag 31 maart 2008 @ 14:01:52 #150
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57736474
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:42 schreef afterhourpower het volgende:

Waar in Den Bosch? Heb er net zelf ook iets gekocht namelijk
pi_57748341
Leuk topic dit
Ben nog lang niet zover als de meeste mensen hier, maar vriendlief en ik zijn aan t zoeken naar een leuk huis
Maar jeetje wat is dat moeilijk!!!!
Dachten we iets leuks gezien te hebben, rijden we er langs, is het echt helemaal niets (althans de buurt niet en een randstadrail zowat door de achtertuin, afgekeurd dus )
Toen het volgende huis wat we gezien hadden, konden we t niet vinden. Het adres stond niet in het ene navigatiesysteem en het andere navigatiesysteem stuurde ons naar een braakliggend terrein. Uiteindelijk wel gevonden, maar was toch niet zo leuk als op de foto's....

Zijn nog niet zolang aan t zoeken ofzo, maar jeetje of wij zijn zo moeilijk of er is hier gewoon niets leuks
Maar ik ga dit topic wel in de gaten houden
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:35:23 #152
61183 leonieke
Dan toch?
pi_57756212
Er is niets mis met kieskeurig zijn, hoor, Sonnetje. Mijn man en ik hebben meer dan 2.5 jaar gezocht achter een huis/bouwgrond. Het is uiteindelijk bouwgrond geworden omdat we ons bijna nooit konden vinden in een huis (die paar keer dat het ons heel geschikt leek, was het ofwel net verkocht of wou de verkoper het niet meer verkopen).

Ik wil je alleszins al veel succes wensen met de zoektocht Het is soms vermoeiend maar eens je jouw huis gevonden hebt, is het allemaal de moeite waard geweest
pi_57756751
quote:
Op maandag 31 maart 2008 14:01 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Waar in Den Bosch? Heb er net zelf ook iets gekocht namelijk
Hey CraZaay,

we hebben gekocht in het centrum. Is mn eerste keer in Den Bosch!
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:01:23 #154
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57757816
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:07 schreef afterhourpower het volgende:

[..]

Hey CraZaay,

we hebben gekocht in het centrum. Is mn eerste keer in Den Bosch!
Voor mij ook, ik verhuis van Amsterdam naar daar, Paleiskwartier (achter het station).
pi_57759508
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:01 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Voor mij ook, ik verhuis van Amsterdam naar daar, Paleiskwartier (achter het station).
nice, we moeten nog hypotheek enzo rondkrijgen. de komende maand wordt onwijs druk. Als t goed is midden juli verhuizen.

we wonen niet eens zo ver uit elkaars buurt
  dinsdag 1 april 2008 @ 15:04:22 #156
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57761270
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:31 schreef afterhourpower het volgende:

nice, we moeten nog hypotheek enzo rondkrijgen. de komende maand wordt onwijs druk. Als t goed is midden juli verhuizen.

we wonen niet eens zo ver uit elkaars buurt
Ik heb de hypotheek net rond en krijg begin mei de sleutel
pi_57772078
Ik ga per 1 mei verhuizen . Van een studentenkamer naar een kleine parterre woning, hele vooruitgang! Hoe we het gaan indelen is nog niet helemaal duidelijk, slaapkamer aan de voorkant of toch in de uitbouw.. .

Indeling:
- voorkamer 4x4m2 (wordt zitkamer of slaapkamer)
- tussenkamer 3x3m2 (staat nu een grote kledingkast in, kan evt een bureau bij)
- woonkeuken 4x7m2
- gang 2x7m2 (loopt langs voorkamer, eerste tussenkamer, woonkeuken)
- tussenkamer 2x3m2 (muziekkamertje)
- uitbouw 3,3x4m2 (wordt zitkamer of slaapkamer)
- 3 aparte hokken voor washok, wc en douche

Ben super blij mee!!

Moet nog wel wat aan gebeuren, huidige bewoners houden nogal van feesten en roken binnenshuis.. Plaffond is viesgeel geworden en wat muren ook. Maargoed verder is alles oke .

[ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 02-04-2008 01:12:28 ]
pi_57772152
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:35 schreef leonieke het volgende:
Er is niets mis met kieskeurig zijn, hoor, Sonnetje. Mijn man en ik hebben meer dan 2.5 jaar gezocht achter een huis/bouwgrond. Het is uiteindelijk bouwgrond geworden omdat we ons bijna nooit konden vinden in een huis (die paar keer dat het ons heel geschikt leek, was het ofwel net verkocht of wou de verkoper het niet meer verkopen).

Ik wil je alleszins al veel succes wensen met de zoektocht Het is soms vermoeiend maar eens je jouw huis gevonden hebt, is het allemaal de moeite waard geweest
ja op zich heb je wel gelijk idd
Maar denk dat ik toch wel een bestaand huis wil hebben ipv bouwen, vooral als ik jouw verhalen lees. Maar jouw huis wordt wel echt geweldig Zou t er haast voor doen.
Wil denk ook wel te snel, is ook niet echt handig
Zaterdag gaan we waarschijnlijk wel kijken bij een huis. Daar is dan open huis, dus ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat. Het huis lijkt me wel erg leuk, mja even de kosten bekijken Mijn vriend heeft een eigen bedrijf dus dat is ook best lastig met jaarcijfers enzo. De boekhouder heeft laatst een prognose gemaakt en mijn vriend heeft dat naar de bank gestuurd. Dus is even afwachten wat we precies kunnen krijgen. Wel spannend allemaal. Is een stuk eerder dan we eerst in gedachten hadden. Eerst wilden we afwachten tot ik van school af ben en een baan heb, zodat je met 2 salarissen zit, maar dat is dus nu veranderd. Ben wel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
  woensdag 2 april 2008 @ 06:04:47 #159
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57773127
Wat een boel nieuwe "gezichten" weer! Allemaal van harte gefeliciteerd met de voorgenomen plannen en succes/plezier met de voortgang.

Snoop, we blijven duimen dat de vertraging niet al te lang gaat duren.

CarOnline, hoe vordert de bouw?

Leonieke, hebben jullie de voeg al gekozen? Ik vind 934 en 938 mooi, maar ik vind het moeilijk om voor te stellen hoe het er op het grote vlak uit zal zien. Het hout-met-grijze-waas vind ik ook mooi, het heeft iets "chique's".
En hou kon dat muurtje nou instorten door regen? Was het nog niet helemaal afgewerkt of droog?

.
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:06 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga per 1 mei verhuizen . Van een studentenkamer naar een kleine parterre woning, hele vooruitgang! Hoe we het gaan indelen is nog niet helemaal duidelijk, slaapkamer aan de voorkant of toch in de uitbouw.. .

Indeling:
- voorkamer 4x4m2 (wordt zitkamer of slaapkamer)
- tussenkamer 3x3m2 (staat nu een grote kledingkast in, kan evt een bureau bij)
- woonkeuken 4x7m2
- gang 2x7m2 (loopt langs voorkamer, eerste tussenkamer, woonkeuken)
- tussenkamer 2x3m2 (muziekkamertje)
- uitbouw 3,3x4m2 (wordt zitkamer of slaapkamer)
- 3 aparte hokken voor washok, wc en douche

Ben super blij mee!!

Moet nog wel wat aan gebeuren, huidige bewoners houden nogal van feesten en roken binnenshuis.. Plaffond is viesgeel geworden en wat muren ook. Maargoed verder is alles oke .
Kun je geen foto's plaatsen van de betreffende ruimten? Dan kunnen we je misschien helpen met kiezen waar je slaapkamer moet komen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57775375
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:13 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ja op zich heb je wel gelijk idd
Maar denk dat ik toch wel een bestaand huis wil hebben ipv bouwen, vooral als ik jouw verhalen lees. Maar jouw huis wordt wel echt geweldig Zou t er haast voor doen.
Ah, je moet het ook in het juiste perspectief plaatsen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn schoonvader anders omgaat met andere klanten (hij moet wel, of bestond nooit zo lang als nu) dus van de problemen die wij tegengekomen hebben, zullen veel andere mensen geen last hebben. Ook al ben ik er wel van overtuigd dat er bij bijna elke bouw wel eens problemen zijn
We vinden het zelf ook nog steeds geweldig zoals het er nu uitziet. De grootste schrik die we nu nog hebben is voor de dakconstructie (het is ingewikkeld en raar ) Nu maar hopen dat die nog meevalt en dan zit het wel goed
quote:
Wil denk ook wel te snel, is ook niet echt handig
Zaterdag gaan we waarschijnlijk wel kijken bij een huis. Daar is dan open huis, dus ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat. Het huis lijkt me wel erg leuk, mja even de kosten bekijken Mijn vriend heeft een eigen bedrijf dus dat is ook best lastig met jaarcijfers enzo. De boekhouder heeft laatst een prognose gemaakt en mijn vriend heeft dat naar de bank gestuurd. Dus is even afwachten wat we precies kunnen krijgen. Wel spannend allemaal. Is een stuk eerder dan we eerst in gedachten hadden. Eerst wilden we afwachten tot ik van school af ben en een baan heb, zodat je met 2 salarissen zit, maar dat is dus nu veranderd. Ben wel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Dat van minder lang afwachten dan gepland, ken ik hier ook. Wij woonden heel vlug samen en de zoektocht naar een huis is er dus ook rapper gekomen dan eerst gedacht (achteraf gezien eigenlijk een geluk want het heeft nog steeds lang genoeg geduurd )
De kosten zijn meestal een dooddoener hé? Wij hebben ooit zo'n mooi herenhuis (echt ) gezien, maar het moest echt volledig gerenoveerd worden (elektriciteit, sanitair, vloer, keuken, ...) en de vraagprijs was toen al 200k. Maar echt.. ZO zo mooi! Telkens als we er aan passeren, kunnen we het niet nalaten om nog even om te kijken, terwijl we nu ook echt heel blij zijn met ons huis. Hadden we het geld gehad, dan gingen we er zeker ook iets heel ergs mooi van gemaakt hebben.
Ik hoop alvast dat die open bebouwing er in het echt ook heel goed uitziet en het kostenplaatje meevalt Al bij al is die zoektocht toch wel een leuke periode. Met z'n ups and downs, weliswaar
quote:
Op woensdag 2 april 2008 06:04 schreef phluphy het volgende:
Leonieke, hebben jullie de voeg al gekozen? Ik vind 934 en 938 mooi, maar ik vind het moeilijk om voor te stellen hoe het er op het grote vlak uit zal zien. Het hout-met-grijze-waas vind ik ook mooi, het heeft iets "chique's".
En hou kon dat muurtje nou instorten door regen? Was het nog niet helemaal afgewerkt of droog?
De voeg staat nog altijd niet vast. De reden die jij aanhaalt waarom je het moeilijk vindt om te kiezen, is exact dezelfde reden als van mij. Ik kan me het huis niet voorstellen als het volledig in een bepaalde kleur zal gevoegd worden waardoor ik al helemaal niet durf te kiezen. We twijfelen nu ook nog tussen 934 en 938. Voor de donkere steen zal het waarschijnlijk 938 worden, de lichte steen... dat is nog een vraagteken. Phille's voorkeur gaat uit naar 934

Die grijze waas wilden we inderdaad bekomen want de houtstructuur moet je in mijn ogen blijven zien. Je kan anders even goed pvc kopen. En dat "chique" vind ik een heel leuk compliment

Het muurtje was niet volledig af en het is heel hard beginnen regenen waardoor de metsers moesten stoppen. Ik denk dat de combinatie "niet af, niet droog en veel regen" de doodsteek was voor ons muurtje

[ Bericht 19% gewijzigd door leonieke op 02-04-2008 10:54:48 ]
pi_57775924
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:04 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ik heb de hypotheek net rond en krijg begin mei de sleutel
Ok gefeliciteerd. is al best snel. Hoe kom je van A'Dam in den bosch terecht? Da's wel hele andere kant van NL
pi_57776000
Ik gok op de liefde (zo ben ik namelijk ook een eindje uit de buurt gaan wonen )
pi_57776127
haha ik dus ook! komt door mn vriendinnetje dak naar denbosch ga
pi_57776149
Wat zijn we toch allemaal te goed voor onze partners
  woensdag 2 april 2008 @ 12:16:26 #165
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57777056
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:47 schreef leonieke het volgende:

De voeg staat nog altijd niet vast. De reden die jij aanhaalt waarom je het moeilijk vindt om te kiezen, is exact dezelfde reden als van mij. Ik kan me het huis niet voorstellen als het volledig in een bepaalde kleur zal gevoegd worden waardoor ik al helemaal niet durf te kiezen. We twijfelen nu ook nog tussen 934 en 938. Voor de donkere steen zal het waarschijnlijk 938 worden, de lichte steen... dat is nog een vraagteken. Phille's voorkeur gaat uit naar 934
Als je het moeilijk vindt om de keuze te maken uitsluitend op basis wat je mooi vindt, kun je de criteria misschien uitbreiden, naar bijvoorbeeld onderhoudsvriendelijker. Als 934 bijvoorbeeld sneller "vies" wordt, omdat hij wat lichter van kleur is, kan dat ook een reden zijn om voor 938 te kiezen.

Ik roep maar wat hoor, kiezen is gewoon moeilijk!
... ♥ ik mis je ♥
pi_57777864
Ik haat kiezen
Zoals ik vorige week nog tegen een verkoper zei: ik kan nooit kiezen, behalve voor mijn man, dat ging voor niets

Maar je hebt wel gelijk wat die kleur betreft. Die zal waarschijnlijk rapper vies worden... Gaan we toch moeten meenemen in onze overweging

Hoe gaat het nu eigenlijk bij jullie phluph? Al helemaal gesetteld?
  woensdag 2 april 2008 @ 13:03:53 #167
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57777892
Hehe. Nu ja, je kan altijd nog tossen.
Wanneer moeten jullie beslissen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_57777979
quote:
Op woensdag 2 april 2008 13:03 schreef phluphy het volgende:
Hehe. Nu ja, je kan altijd nog tossen.
Wanneer moeten jullie beslissen?
We hebben nog een kleine maand, denk ik. De schouw moet gevoegd worden vooraleer het dak wordt dicht gelegd. Kwestie van de leien niet kapot te maken.
De schrijnwerker voor het dak begint normaalgezien binnen 2 weken denk ik.

En nog een update! Vrijdag worden waarschijnlijk de welfsels op het verdiep gelegd Ik kan het nog altijd niet geloven dat het verdiep er bijna volledig staat
De dorpels zijn ondertussen ook besteld en hoe vlugger die er in komen, hoe beter want dan kunnen de maten voor de ramen genomen worden
  woensdag 2 april 2008 @ 13:10:19 #169
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57778032
TVP
Half augustus ga ik samenwonen in een nieuw huurhuis
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_57778048
quote:
Op woensdag 2 april 2008 13:10 schreef Damzkieee het volgende:
TVP
Proficiat! Hoe ziet het huis eruit? Eerste keer samenwonen? En heb je er toevallig al foto's van?
  woensdag 2 april 2008 @ 14:57:58 #171
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57780470
Ik heb wel wat foto's, die zal ik later posten.
Het is een eengezinswoning in een rij van 8 in een hofje. 3 slaapkamers (waaronder 1 grote op de middenverdieping) 1 zolder die groot genoeg is voor nog een slaapkamer.
Vrij grote tuin van 13 bij 6 meter.
29.10 Novastar HMH
pi_57781727
Hypotheekstukken waren binnen bij de notaris, dus dat betekent dat nu alles rond is...
Nog wel wachten tot 1 juli voor de overdracht

Volgende week moet de koper zijn hypotheek rond hebben, hopelijk loopt dat ook allemaal soepeltjes!!!
pi_57790471
Hier ook de hypotheek definitief rond, maar ik geloof dat alle partijen de stukken naar de notaris aan het sturen zijn ipv ook wat naar mij.... hypotheekadviseur geeft aan het naar de notaris te sturen en de bank geeft aan het naar de notaris gestuurd te hebben. Help, ik wil ook papieren!!

Snoopy, volgens mij is het de laatste paar dagen > 10 graden geweest, dus hopelijk hebben ze vaart kunnen maken!!
pi_57793500
quote:
Op woensdag 2 april 2008 06:04 schreef phluphy het volgende:

.
[..]

Kun je geen foto's plaatsen van de betreffende ruimten? Dan kunnen we je misschien helpen met kiezen waar je slaapkamer moet komen.
Ik heb nog geen duidelijke foto's. Zelf hebben we ook nog niet echt een goed beeld van de ruimtes, alles stond vol met banken enzo . Zodra alles daar leeg is zal ik foto's maken!

We gaan 1 muur van de slaapkamer behangen met fotobehang, zie onderstaande foto:

Is 3,5 meter breed en 2,5 meter hoog!
pi_57794522
Gaaf
Een vakantiegevoel in je eigen slaapkamer Wat wil een mens nog meer
pi_57794995
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Gaaf
Een vakantiegevoel in je eigen slaapkamer Wat wil een mens nog meer
Een groot bed en leuke meid... and guess what...
pi_57800418
liefkleinmeisjuh en kkkk: proficiat met de hypotheken Toch altijd een geruststelling als dit in orde is

Damzkieee: ik kijk al uit naar de foto's. Het klinkt alleszins al goed

Sport_Life: wat een foto (zou ik nooit durven eigenlijk )

Gisteren zijn we nog eens langs de bouw gepasseerd en alle binnenmuren zijn bijna af (nog één muurtje dat nog moet afgewerkt worden). Morgen komen ze langs met de welfsels En daarom blijven we hier nog één dagje langer want het is voor mij de laatste kans om dit in real life te zien De laatste keer welfsels Daarna moet de schouw nog gemetst worden, moeten er nog een paar elektriciteitskabels naar de luifels getrokken worden en dan kan de schrijnwerker aan de slag. Er zit schot in de zaak
  donderdag 3 april 2008 @ 11:55:18 #178
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57801278
quote:
Op woensdag 2 april 2008 13:10 schreef Damzkieee het volgende:
TVP
Gefeliciteerd! Is het de eerste keer samenwonen? Spannend!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 april 2008 @ 11:57:38 #179
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57801328
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:53 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Hypotheekstukken waren binnen bij de notaris, dus dat betekent dat nu alles rond is...
Nog wel wachten tot 1 juli voor de overdracht

Volgende week moet de koper zijn hypotheek rond hebben, hopelijk loopt dat ook allemaal soepeltjes!!!
1 juli is het zo hoor! Fijn dat het rond is!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 april 2008 @ 11:59:51 #180
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57801383
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:48 schreef kkkk het volgende:
Hier ook de hypotheek definitief rond, maar ik geloof dat alle partijen de stukken naar de notaris aan het sturen zijn ipv ook wat naar mij.... hypotheekadviseur geeft aan het naar de notaris te sturen en de bank geeft aan het naar de notaris gestuurd te hebben. Help, ik wil ook papieren!!
Ik neem aan dat je ze gevraagd hebt om een exemplaar voor jou of tenminste een kopie? En hoe reageerden ze hier dan op?
Ik probeer me te herinneren hoe dat destijds bij ons ging, of je inderdaad van alle papiersantemekraam zelf ook een exemplaar moet krijgen. Maar met het oog op controle op evt. gemaakte fouten (wat helaas maar al te vaak gebeurt) zou dit wel moeten, eigenlijk.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57801441
En nog eventjes het ontwerp van de keuken spammen

(beetje slechte kwaliteit, maar dat komt door het inscannen )

[ Bericht 20% gewijzigd door leonieke op 03-04-2008 12:17:12 ]
  donderdag 3 april 2008 @ 12:16:44 #182
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57801779
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:11 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik heb nog geen duidelijke foto's. Zelf hebben we ook nog niet echt een goed beeld van de ruimtes, alles stond vol met banken enzo . Zodra alles daar leeg is zal ik foto's maken!

We gaan 1 muur van de slaapkamer behangen met fotobehang, zie onderstaande foto:
[ afbeelding ]
Is 3,5 meter breed en 2,5 meter hoog!
En wanneer komen de foto's dan wél beschikbaar?

Mooi, dat behang. Lijkt me leuk om dan een paar mooie palm-kamerplanten in de kamer te zetten.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 april 2008 @ 12:21:25 #183
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57801873
Hele mooie keuken Leonieke!
Moet je nou alwéér een kleur KIEZEN?

In dit geval zou ik het veel minder moeilijk vinden. Mijn persoonlijke smaak/mening: Grijs gaat snel vervelen, met créme wordt het moeilijker om te combineren met accessoires. Dus: gebroken wit, lekker rustig, altijd mooi, en het makkelijkst te combineren.
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:17 schreef leonieke het volgende:Gisteren zijn we nog eens langs de bouw gepasseerd en alle binnenmuren zijn bijna af (nog één muurtje dat nog moet afgewerkt worden). Morgen komen ze langs met de welfsels En daarom blijven we hier nog één dagje langer want het is voor mij de laatste kans om dit in real life te zien De laatste keer welfsels Daarna moet de schouw nog gemetst worden, moeten er nog een paar elektriciteitskabels naar de luifels getrokken worden en dan kan de schrijnwerker aan de slag. Er zit schot in de zaak
Wat gaat het opeens gigantisch hard, zeg! Het wordt al een echt huis!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 april 2008 @ 12:23:41 #184
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57801920
Oh, en Leonieke, nog even over de voegsels!
We reden vanochtend door een paar plaatsjes en ik heb eens goed gelet op alle huizen, welke steen/voegsel combinatie er zoal was en wat ik mooi vond. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk alle licht gekleurde huizen het mooist vindt. En licht gekleurd wordt toch ook vaak mede bepaald door de voegkleur.

Misschien is dat ook een idee voor jullie, om te proberen voorbeelden van andere huizen te vinden, zodat je kunt zien hoe het er op het grote oppervlakte uitziet.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57803120
quote:
Op donderdag 3 april 2008 12:21 schreef phluphy het volgende:
Hele mooie keuken Leonieke!
Moet je nou alwéér een kleur KIEZEN?
Idd! Weeral kiezen En dan binnenkort nog de vloeren kiezen
quote:

In dit geval zou ik het veel minder moeilijk vinden. Mijn persoonlijke smaak/mening: Grijs gaat snel vervelen, met créme wordt het moeilijker om te combineren met accessoires. Dus: gebroken wit, lekker rustig, altijd mooi, en het makkelijkst te combineren.
Yups Ook een beetje onze mening Met grijs bedoelde ik niet echt grijs-grijs maar eerder wit-grijs (ik vraag me af of dat kleur zelfs bestaat ). Iets tussen grijs en gebroken wit dus. Echt wit wil ik echt totaal niet want dat is zo... wit
En qua crème is het wat moeilijk. Het zou niet zo gelig mogen zijn als op de foto, opnieuw weer iets tussen crème en wit.. Je snapt me wel hé
quote:
[..]

Wat gaat het opeens gigantisch hard, zeg! Het wordt al een echt huis!
Ja, hé? Ik blijf er nog steeds van versteld staan hoe snel het opeens gaat Eens het dak er zal opstaan, zal het echt wel heel erg echt worden

Wat die voegen betreft, hebben we ons eigenlijk enkel beperkt tot huizen kijken die in dezelfde stenen gebouwd zijn (maar dat zijn er nog niet zoveel en een hoop van die huizen zijn zelfs nog niet gevoegd ) maar misschien kan ik idd ook gewoon eens zo rondrijden en kijken. Naar huizen met dezelfde tinten en zien wat we het mooiste vinden.
Straks gaan we normaalgezien ff gaan fietsen, ideale gelegenheid
  donderdag 3 april 2008 @ 15:19:08 #186
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57805506
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:55 schreef phluphy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Is het de eerste keer samenwonen? Spannend!
Ja
Zo spannend vind ik het zelf eigenlijk niet. Nuchtere Tukker he. Gewoon gaan met die banaan.

Gisteren meeting gehad waar werd verteld dat we de sleutel 2 maanden (!!!) eerder krijgen. In plaats van half augustus nu half juni. Gelukkig hadden we alle meubels al besteld en kunnen die dan geleverd worden. We krijgen ook een zonneboiler voor de warmwatervoorziening (douche/kraan, geen cv).
29.10 Novastar HMH
pi_57812334
Leonieke, Wat gaan ze ineens hard , het gaat nu echt op een echt huis lijken.

En die keuken... daar wordt ik echt jaloers van. (Maar wij kunnen hier zoiets gewoon niet kwijt.)

Ik vroeg me alleen kijkend naar de plattegrond van de eerste verdieping af wat de oppervlakten zijn van de slaapkamers want 4 slaapkamers op 1 verdieping zie je toch niet in veel huizen.
pi_57812542
Ons budget voor de keuken hebben we redelijk ruim genomen omdat we die echt sjiek wilden hebben (al ben ik nog steeds niet goed van het kostenplaatje en is sjiek natuurlijk iets relatiefs, wat wij sjiek vinden, vinden andere mensen misschien IEUW! en BLAH! ). Het is ook een open keuken dus kunnen we hem niet verbergen van de woonkamer.

Wat de oppervlaktes boven betreft:
Kamer 1 (de kleinste): 2,8 x 3,24
Kamer 2: 3,38 x 3,84
Kamer 3: 3,38 x 3,92
Kamer 4: 3,36 x 4,90
Badkamer: 2,90 x 3,29 (zonder douche en wc)

De kamer zijn niet overdreven groot, maar lijken ons wel groot genoeg. En waarom 4? De hoop op een kind is er nog steeds (gelukkig maar) en we moeten sowieso een logeerkamer hebben voor als mijn ma afkomt (100km naar mijn ma). En we hopen nog altijd om later een sort of bibliotheek te hebben... Maar dat zijn echt héél verre toekomstplannen.

En misschien begint de schrijnwerker al eind volgende week of de week erop aan het dak
pi_57824024
Nou.. onze papieren zijn goed gekeurd, ze zijn nu onderweg naar het financial center of iets dergelijks, daar wordt alles nagekeken, gecontroleerd en goedgekeurd, 18 april is de overdracht
pi_57828279
Leonieke die keuken
Die is echt gaaf! Zoiets zou ik ook wel willen hebben, maar ja in de meeste huizen kan je zoiets niet kwijt Althans niet wat binnen ons budget is haha
  vrijdag 4 april 2008 @ 15:15:46 #191
61183 leonieke
Dan toch?
pi_57830221
@wc-eend: wat zal het opeens vlug gaan nog 14 dagen en je krijgt de sleutels al

@Sonnetje: thx voor het compliment en wat het budget betreft: het is kwestie van keuzes te maken, hé We hebben een aantal andere dingen uitgesteld en zelfs sommige geschrapt om die keuken te kunnen betalen.

En nu de foto's uploaden van de welfsels want die hebben ze er vandaag opgelegd En zonder dat we het wisten, zijn ze ook al aan de garage begonnen.

[ Bericht 12% gewijzigd door leonieke op 04-04-2008 15:58:36 ]
pi_57833264
Zo, ik krijg echt niks meer bijgelezen
Ga daar dit weekend eens tijd voor nemen

Vind het wel altijd fijn dat het bij jou nu toch echt vooruitgang boekt Leonieke. Je hebt t echt verdiend na alles!
Ik spiek tussen neus en lippen altijd ff snel op je weblog om dat bij te houden

Nou ik wacht nog steeds op een getekend koopcontract die retour moet komen.
zonder die retour kan ik niks met een starterslening aanvragen. En dat is nu dus bijna 3 weken geleden.

Even een vraagje tussendoor. Die 2 maanden die ingaan om je hypotheek te regelen gaan die in vanaf dat ik het contract heb getekend, of vanaf wanneer ik hem retour heb of vanaf wanneer de projectontwikkelaar heeft getekend?

En uhm die rekeningen van termijnen die ik nu al krijg die hoef en kan ik toch pas betalen als ik ook daadwerkelijk alles rond heb toch? DUs die kan blijven liggen totdat ik bij de notaris alles rond heb enzo he?

Verder is er weinig te vertellen. Ze zijn wel met de verdieping bezig waar ik mij ga bevinden
Dus dat is wel leuk om te weten. Misschien van de week eens fotootjes maken. Dat is wel leuk voor later!
pi_57833909
Wat een gave keuken, Leonieke!!
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:49:49 #194
61183 leonieke
Dan toch?
pi_57833984
Thx tirannetje! Ik vind het echt super dat je (samen met vele andere hier) al zo meegeleefd hebt en dat jullie mij altijd moed ingepompt hebben als het even minder was
Ik wou dat ik zelfs nog maar één van jouw vragen kon beantwoorden, maar in België gaat het er hier zo anders aan toe.

kkkk: supercompliment! Thx.
pi_57836528
quote:
Op donderdag 3 april 2008 20:32 schreef leonieke het volgende:

Wat de oppervlaktes boven betreft:
Kamer 1 (de kleinste): 2,8 x 3,24
Kamer 2: 3,38 x 3,84
Kamer 3: 3,38 x 3,92
Kamer 4: 3,36 x 4,90
Badkamer: 2,90 x 3,29 (zonder douche en wc)

De kamer zijn niet overdreven groot, maar lijken ons wel groot genoeg. En waarom 4? De hoop op een kind is er nog steeds (gelukkig maar) en we moeten sowieso een logeerkamer hebben voor als mijn ma afkomt (100km naar mijn ma). En we hopen nog altijd om later een sort of bibliotheek te hebben... Maar dat zijn echt héél verre toekomstplannen.

En misschien begint de schrijnwerker al eind volgende week of de week erop aan het dak
Dat zijn nog behoorlijke grote kamers hoor Leonieke! En ook de badkamer is op deze manier ruim genoeg om alle benodigdheden te kunnen plaatsen.

En wat zijn ze lekker opgeschoten de afgelopen dagen. Ik ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien als straks het dak er ook nog op zit. Want al heb je de tekeningen dan al laten zien, in het echt is het toch vaak weer net even anders.
pi_57836598
Tirannetje, Ik zou toch nog even achter dat koopcontract aan bellen als ik jou was. Dan weet je waar je aan toe bent en kun je gelijk je vraag over die termijn stellen.
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:14:08 #197
61183 leonieke
Dan toch?
pi_57837177
De kamers zijn idd ruim genoeg voor hetgeen waarvoor we ze willen gebruiken. We hebben echt getwijfeld of we voor 3 of 4 slaapkamers gingen gaan, maar die bibliotheek zit er nog altijd in en die krijgen we momenteel niet uit onze gedachten.
Ruimere kamers zijn natuurlijk altijd leuk, maar anderzijds, behalve slapen en seks doe je niet zoveel in een slaapkamer hé

Voor het dak heb ik nog altijd schrik het is een constructie die ik eigenlijk nog nooit "in 't echt" gezien heb. We gaan dus spannende tijden tegemoet
pi_57838482
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 21:14 schreef leonieke het volgende:
Voor het dak heb ik nog altijd schrik het is een constructie die ik eigenlijk nog nooit "in 't echt" gezien heb. We gaan dus spannende tijden tegemoet
Het gaat vast prima in orde komen en vooral mooi worden!
pi_57846639
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 21:59 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Het gaat vast prima in orde komen en vooral mooi worden!
Ik hoop het Binnen een paar weken zullen we het alleszins zeker weten Ik vind het trouwens heerlijk nu het zo vooruitgaat
pi_57855598
En nog een 270-tal dagen tot aan nieuwjaar En aangezien we voor nieuwjaar zullen verhuizen (ik blijf positief denken ) wil dat zeggen dat we binnen 270 dagen in ons eigen huis zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')