Hier wel ja.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen.
Het is niet specifiek wettelijk vastgelegd dat holocaustontkenning verboden is. Er is wel een rechtszaak geweest waarin iemand veroordeeld is op basis van andere wetgeving. Ik denk echter nog steeds dat op basis van die uitspraak ook iemand voor ontkennen van de Armeense genocide zou kunnen worden veroordeeld.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
Deze topic naar aanleiding van een documentaire over de joodse lobby op Nederland 2
Waarom is het verboden om de holocaust te ontkennen? De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen. (Jaren wordt al doorverteld dat er mensen evrgasd werden, maar hoe sterk zijn de bewijzen?)
Discuss!
Kuisheidsgordels zijn echt gaaf.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:19 schreef Monidique het volgende:
kutslotje.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:15 schreef Soul79 het volgende:
Use the fucking search, dude.
Is paar weken geleden nog uitgebreid bediscussieerd in C&H NWS, voor de tachtig miljoenste keer.
Vier jaar cel voor ontkenning Holocaust
Zoek maar gewoon even op waar de uitspraak in het Verbeke arrest precies op gebaseerd is.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:38 schreef Hendrik_ het volgende:
Het verschil tussen de Armeense genocide en de holocaust is dat de holocaust "ons" aanging, terwijl er geen enkele Nederlander is vermoord bij de armeense genocide.
Dit is denk ik waarom de Holocaust hier (nog altijd) gevoeliger ligt dan de armeense genocide. Dit praat natuurlijk helemaal niks goed.
Hier krijg je ook rare, extreme straffen voor het ontkennen van de holocaust.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het is toch te debiel voor woorden eigenlijk dat je strafbaar bent als je iets ontkent? En dan maar kankeren op die Islamieten met hun rare, extreme straffen.
Dat is geen reden om de holocaust te ontkennen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er is wel wat gebeurt natuurlijk, maar die verderfelijke Joden gebruiken het alleen maar om hun positie te versterken.
Slachtofferrol.
Dat je de cel in moet vind ik iig raar en extreem simpelweg om iets wat je vindt of gelooft.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:51 schreef Gabry het volgende:
[..]
Hier krijg je ook rare, extreme straffen voor het ontkennen van de holocaust.
Nee hoor. Je mag de Holocaust ontkennen. En als niemand aangifte doet, gebeurt je niks. Nederland kent namelijk geen wettelijk verbod op de Holocaust. Het Verbeke-arrest is opgehangen aan artikel 137c WvS.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:51 schreef Gabry het volgende:
[..]
Hier krijg je ook rare, extreme straffen voor het ontkennen van de holocaust.
[herhalingsmodus]quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat je de cel in moet vind ik iig raar en extreem simpelweg om iets wat je vindt of gelooft.
En waarom moet antisemitisme strafbaar zijn?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:02 schreef Soul79 het volgende:
[..]
[herhalingsmodus]
Holocaustontkenning is gewoon een vorm van antisemitisme. Het is discriminatie, laster en opruiing en daarom terecht strafbaar.
Maar dat staat natuurlijk niet in verhouding tot, bijvoorbeeld, de doodstraf door ophanging of steniging voor het verkondigen van iets wat jij gelooft. Terwijl jij deed alsof dat bijna aan elkaar gelijk staat.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat je de cel in moet vind ik iig raar en extreem simpelweg om iets wat je vindt of gelooft.
Vanwege de gevolgen (holocaustquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En waarom moet antisemitisme strafbaar zijn?.
Kijk kijk, het fascisme komt weer boven.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:05 schreef Salvad0R het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=654178281151939378&
"Mr. Death" is a stylized documentary that deals with the life and work of Fred A. Leuchter, Jr., a US Federal Court qualified expert in execution technology. On the basis of his qualifications, in 1988 Leuchter was commissioned by German-Canadian publisher Ernst Zundel to conduct the first thorough forensic examination of the alleged Nazi gas chambers at Auschwitz and Birkenau in Poland. After Leuchter testified that the alleged facilities were not -- and could not have been -- used for mass extermination, Jewish activists ruined his life.
Dat is niet verboden. Maar het zij je vergeven, nauwkeurig denken is je sterkste kant niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
Waarom is het verboden om de holocaust te ontkennen?
Nou!quote:De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen.
Het wordt niet zo maar doorverteld, het is geen kringloopgesprek.quote:(Jaren wordt al doorverteld dat er mensen evrgasd werden, maar hoe sterk zijn de bewijzen?)
Waarom doe jij niet eens een poging tot coherent betoog? Op deze manier maak je het ons wel erg makkelijk om lak aan je te hebben.quote:Discuss!
Ik vind discriminatie natuurlijk ook een kwalijke zaak, maar kennelijk is antisemitisme erger dan anti-moslim zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vanwege de gevolgen (holocaust). Discriminatie mag niet.
Houdt uw kortzichtige minachting achterwege, gaarne.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kijk kijk, het fascisme komt weer boven.
Wat is er precies fascistisch aan dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kijk kijk, het fascisme komt weer boven.
Ik val jou lastig om je eigen tekortkomingen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:15 schreef Salvad0R het volgende:
beter ga je iemand anders met je tekortkomingen lastig vallen, in plaats van mij.
Vanwege je citaat. Ga eens Googlen op die zaak in plaats van dit soort oordelen zonder commentaar te citeren. "Jewish activists then ruined his life". Kom op, zeg...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Houdt uw kortzichtige minachting achterwege, gaarne.
Mij als fascistisch beschouwen is hetzelfde als zeggen dat Hitler een jodenvriend was.
Kennelijk ben je intellectueel gezien niet capabel om te bevatten wat "fascisme" eigenlijk inhoudt, beter ga je iemand anders met je tekortkomingen lastig vallen, in plaats van mij.
Hey, ga zeuren bij Universal Studios ipv bij mij. Bij voorbaat dank.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vanwege je citaat. Ga eens Googlen op die zaak in plaats van dit soort oordelen zonder commentaar te citeren. "Jewish activists then ruined his life". Kom op, zeg...
Wie zegt dat? Antisemitisme is in de afgelopen 3000 jaar gewoon wat vaker voorgekomen, en met desastreuzer gevolgen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind discriminatie natuurlijk ook een kwalijke zaak, maar kennelijk is antisemitisme erger dan anti-moslim zijn..
Nou ja, Leuchter heeft het wel voor z'n kiezen gekregen, maar die beschrijving is wel erg ondeugdelijk. Dr. Death is trouwens wel een goede documentaire.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vanwege je citaat. Ga eens Googlen op die zaak in plaats van dit soort oordelen zonder commentaar te citeren. "Jewish activists then ruined his life". Kom op, zeg...
Ja, ach, je roept het enigzins over jezelf af.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:46 schreef Salvad0R het volgende:
Grappig om te zien hoe anonieme figuren mij persoonlijk aanvallen, terwijl ik nog helemaal geen uitlatingen heb gedaan over mijn persoonlijke opvatting wat betreft de holocaust. Typerend weer.
Ik niet.quote:Ik heb een paar goede Joodse vrienden.
Dat is een heel andere zaak. Bovendien, tijdens de Holocaust werden tienduizenden mensen per dag gedood. Gelukkig is dat in Palestina niet het geval. Door in iedere mensenrechtenschending een Holocaust te zien, bagatelliseer je de misdaden van de Nazi's wel heel erg.quote:Sindsdien voeren zij zelf holocausts uit op de Palestijnse bevolking en dan doen ze nog steeds zielig over wat er met hun is gebeurd onder Hitler. Bah.
En het overlijden van Carlo Picorni bij de Slag van Beverwijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
ho·lo·caust (dem)
1 massale vernietiging, volkerenmoord
Iets anders kan ik het onrechtvaardig aanvallen van Libanon in 2006 jl. en het uitroeien van hele Palestijnse gebieden niet noemen, hoor.
Carlo Picorni was niet echt een heel volk eh.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:57 schreef Gabry het volgende:
[..]
En het overlijden van Carlo Picorni bij de Slag van Beverwijk.
Als dat tuig van Hezbollah nou uniformen zou dragen dan kon je er nog iets van zeggen. Nu worden alle Hezbollah doden als burgerslachtoffer geteld omdat ze geen uniform droegen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:04 schreef Apropos het volgende:
Het stoort me wel dat, bij alle analyses van de oorlog tegen Hezbollah die tot doel hebben aan te tonen dat Olmert weg moet, geen sprake is van de burgerdoden aan Libanese zijde.
Het stoort mij wel dat jij mij zonder reden een fascist noemt en beweert dat ik tekortkomingen heb, zonder deze uit te wijden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:04 schreef Apropos het volgende:
Het stoort me wel dat, bij alle analyses van de oorlog tegen Hezbollah die tot doel hebben aan te tonen dat Olmert weg moet, geen sprake is van de burgerdoden aan Libanese zijde.
Want, montov?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:19 schreef Monidique het volgende:
Kutkloon, kuttopic, kutslotje.
Nee hoor, net zo erg. Maar anti-semitisme heeft tot de holocaust geleid, dus dat ligt extra gevoelig. Misschien krijgen moslims dezelfde status als ze gedurende een paar jaar systematisch vervolgt en vergast worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind discriminatie natuurlijk ook een kwalijke zaak, maar kennelijk is antisemitisme erger dan anti-moslim zijn..
Neuh, dat is gewoon intellectuele tekortkoming, die 7% beseft niet dat de gevolgen van 9/11 veel zwaarder wegen dan de oorzaken ervan.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
7% van moslims is voor 9/11. Ook een vorm van genocide?
Nou nog een keertje dan maar weer:quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
quote:Uitspraak
Het Hof heeft in hoger beroep - met vernietiging van een vonnis van de Arrondissementsrechtbank te 's-Gravenhage van 16 maart 1995 - de verdachte ter zake van 1. "het zich in het openbaar mondeling, opzettelijk beledigend uitlaten over een groep mensen wegens hun ras, meermalen gepleegd", 2. "medeplegen van het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun ras beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd" en 3. en 4. "het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun ras beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd" veroordeeld tot zes maanden gevangenisstraf, voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaren, alsmede tot een geldboete van vijfduizend gulden, subsidiair vijftig dagen hechtenis, met onttrekking aan het verkeer zoals in het arrest omschreven.
De Joden in Duitsland hadden geen terroristische aanslagen gepleegd voor Hitler aan de macht kwam.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
ho·lo·caust (dem)
1 massale vernietiging, volkerenmoord
Iets anders kan ik het onrechtvaardig aanvallen van Libanon in 2006 jl. en het uitroeien van hele Palestijnse gebieden niet noemen, hoor.
http://internationalbastard.blog.com/1624036/quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:49 schreef sneakypete het volgende:
[..]
De Joden in Duitsland hadden geen terroristische aanslagen gepleegd voor Hitler aan de macht kwam.
Israël is een agressieve staat waar we best kritisch naar mogen kijken, maar de omgeving is dat ook en dat maakt het onmogelijk om eenzijdig één van de twee te veroordelen.
O, vergeef me. In een menselijk kader zal ik het voortaan zo zeggen:quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het stoort mij wel dat jij mij zonder reden een fascist noemt en beweert dat ik tekortkomingen heb, zonder deze uit te wijden.
Is niet goed voor je geloofwaardigheid hier.
quote:...Individuen die deze logica wel kúnnen doorzien en vervolgens de kant van de fascistische overheid kiezen en oeverloze discussies aangaan, informatiebrengers persoonlijk aanvallen ipv met een alternatief verhaal komen, dat zijn de werkelijke lafaards in de wereld.
Die War on FreedomTerror kent nog een goed aspect ook. Namelijk dat deze individuen aan de wereld tonen hoe laf, slaafs, onmenselijk en onderdanig bestaan zij leiden
Kruistochten vergeten? Godsdienstoorlogen in Europa vergeten? De uitroeiing van de Indianen vergeten? De slavernij vergeten?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:25 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Antisemitisme is in de afgelopen 3000 jaar gewoon wat vaker voorgekomen, en met desastreuzer gevolgen.
Ah ja, soldaten van de tegenstander zijn tuig, in plaats van concullega's.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als dat tuig van Hezbollah nou uniformen zou dragen dan kon je er nog iets van zeggen. Nu worden alle Hezbollah doden als burgerslachtoffer geteld omdat ze geen uniform droegen.
Over welke zaak gaat deze uitspraak??quote:Op dinsdag 26 februari 2008 21:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou nog een keertje dan maar weer:
[..]
Hoge Raad (Strafkamer) 25 november 1997, nr.105393 Mrs. Hermans, Koster, Schipper, Corstens, Aaftink; A-G Machielse) DD 98.083quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Over welke zaak gaat deze uitspraak??
Ja, haha.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoge Raad (Strafkamer) 25 november 1997, nr.105393 Mrs. Hermans, Koster, Schipper, Corstens, Aaftink; A-G Machielse) DD 98.083
Sr art.137c; EVRM art. 6
Ik wilde je enkel helpen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 02:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, haha.
Onderwerp graag.
Mij platslaan met juristencodes is wel erg makkelijk.
Dat is lief van jequote:
De zaak waarin iemand veroordeeld werd wegens strafbare belediging (art.137c), waarbij de belediging bestond uit ontkennen van de holocaust.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 03:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is lief van je![]()
, maar ik versta je codes niet
![]()
.
quote:1 Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Ja, daar was gelukkig geen spoor van antisemitisme.quote:
Zucht. Nogmaals dan maar? Iedereen MAG de Holocaust ontkennen. En zolang niemand aangifte tegen je doet, is er niks aan de hand. Die vrijheid van meningsuiting bestaat dus gewoon in dit land.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 01:38 schreef Wacky87 het volgende:
Ik vind iedereen de holocaust in zijn geheel wil ontkennen een weinig onderlegde idioot.
Toch vind ik dat mensen de Holocaust mogen ontkennen, gewoon omdat het onder vrije meningsuiting valt en dat mag niet beperkt worden door de gevoeligheid van groep individuen.
Wat een raar artikel zeg! Ras, verstandelijke handicap en geaardheid liggen buiten de menselijke invloedsfeer. Oftewel: je kan er niks aan doen als je een zwarte homo bent. Godsdienst of levensovertuiging ligt echter wel binnen de menselijke invloedsfeer, het is iets wat men naar believen kan veranderen. Het is een positie die men inneemt, en niet iets wat je overkomt (zoals bijv. homoseksualiteit je 'overkomt'). Daarom is het belachelijk dat je moslims of christenen niet mag beledigen.quote:1 Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Ja, want als ze niet beledigd willen worden, nemen ze maar een ander geloof aan?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:50 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wat een raar artikel zeg! Ras, verstandelijke handicap en geaardheid liggen buiten de menselijke invloedsfeer. Oftewel: je kan er niks aan doen als je een zwarte homo bent. Godsdienst of levensovertuiging ligt echter wel binnen de menselijke invloedsfeer, het is iets wat men naar believen kan veranderen. Het is een positie die men inneemt, en niet iets wat je overkomt (zoals bijv. homoseksualiteit je 'overkomt'). Daarom is het belachelijk dat je moslims of christenen niet mag beledigen.
En als iemand aangifte doet omdat je in een discussie over de holocaust gemeld hebt dat je er niet in gelooft?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 08:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Nogmaals dan maar? Iedereen MAG de Holocaust ontkennen. En zolang niemand aangifte tegen je doet, is er niks aan de hand.
Dan ben je de lul. Hoewel zoiets natuurlijk moeilijk te bewijzen is, omdat er niks op papier staat.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:18 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
En als iemand aangifte doet omdat je in een discussie over de holocaust gemeld hebt dat je er niet in gelooft?
Volgens iemand anders hier is het pas strafbaar als je de intentie had om ieman dt ebeledigen.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan ben je de lul. Hoewel zoiets natuurlijk moeilijk te bewijzen is, omdat er niks op papier staat.
Het ontkennen van de Holocaust IS anderen beledigen. Door die opstelling in te nemen beledig je automatisch de (nabestaanden van de) slachtoffers, alsmede de historici die de Holocaust onderzocht en gedocumenteerd hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:02 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Volgens iemand anders hier is het pas strafbaar als je de intentie had om ieman dt ebeledigen.
Volgens mij valt dat nog wel mee. In de betreffende strafzaak ging het om de volgende uitlaten in het openbaar:quote:Op maandag 3 maart 2008 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan ben je de lul. Hoewel zoiets natuurlijk moeilijk te bewijzen is, omdat er niks op papier staat.
en het verspreiden van pamfletten met teksten als:quote:- "Discriminerend is, dat de Holocaustmythe in stand wordt gehouden door de Joden en dat het Duitse volk ten onrechte wordt beschuldigd. " en
- "De Holocaustmythe betekent een onterechte beschuldiging ten aanzien van het Duitse volk en belediging zolang er geen bewijs is." en
- "Verhalen over vergassingen in de concentratie kampen in de Tweede Wereldoorlog zijn onzin. Uit proeven is gebleken dat er nooit mensen vergast kunnen zijn." en
- "Het Joodse volk is zelf misleid door valse berichten. Door haar geïsoleerde positie is het Joodse volk misleid. De Holocaustmythe sluit Joden op in een geestelijk getto." en
- "Niet de gaskamer was de oorzaak van de vele doden in Bergen Belsen, maar een typhusepidemie. De lijken werden voorgesteld als vergaste Joden." en
- "Het tonen door de KRO van beelden uit concentratiekampen, bergen lijken, is groteske volksverlakkerij."
Als iemand er persoonlijk het waanbeeld op na wil houden dat de holocaust niet plaats heeft gevonden dan heeft dat volgens mij weinig juridische consequenties.quote:1. Zijn er bewijzen dat de nazi's zes miljoen Joden hebben omgebracht? Neen. Als enig bewijs worden "ooggetuigen" ten tonele gebracht; hun verhalen spreken elkaar evenwel voortdurend tegen. Geen enkele overlevende kan staande houden persoonlijk "vergassingen" te hebben gezien. Er bestaan geen harde materiele bewijzen zoals: ashopen, verbrandingsovens met een voldoende kapaciteit, administratieve en bureaucratische archieven, technische plannen, demografische statistieken enz. M.a.w. zowel van het wapen van deze extravagante misdaad als van de archieven en van de slachtoffers: geen spoor!"
Vertel eens wat meer over die documentatie?quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het ontkennen van de Holocaust IS anderen beledigen. Door die opstelling in te nemen beledig je automatisch de (nabestaanden van de) slachtoffers, alsmede de historici die de Holocaust onderzocht en gedocumenteerd hebben.
Onbetrouwbare ooggetuigenverslagen en door marteling verkregen bekentenissen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer over die documentatie?
hier heb je een wiki dump:quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer over die documentatie?
Als je nou serieus interesse hebt in historisch onderzoek, in plaats van stompzinnig geneuzel op internetsitejes, dan lees je het driedelige The Destruction of the European Jews van Raul Hilberg maar eens.quote:There is no precise figure for the number of Jews killed in the Holocaust. The figure commonly used is the six million quoted by Adolf Eichmann, a senior SS official. Most research confirms that the number of victims was between five and six million. Early calculations range from 5.1 million (Professor Raul Hilberg) to 5.95 million (Jacob Leschinsky). More recent research, by Professor Yisrael Gutman and Dr. Robert Rozett in the Encyclopedia of the Holocaust, estimates the Jewish losses at 5.59–5.86 million, and a study headed by Dr. Wolfgang Benz presents a range from 5.29–6 million. The main sources for these statistics are comparisons of prewar censuses with postwar censuses and population estimates. Nazi documentation containing partial data on various deportations and murders is also used.
Discussie is niet zaligmakend. Er is allerlei discussie, maar niet over het feit dat de Holocaust heeft plaatsgevonden. Wel over de omvang, de oorzaken, enz. Zo is het wel met meer fenomenen, evolutie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:49 schreef Golden_Surfer het volgende:
Waarom worden wetenschappers die op basis van onderzoek onderkennen dat de holocaust plaats heeft gevonden wel geloofd, maar wetenschappers die op basis van onderzoek ontkennen worden niet geloofd? Alles wat het plaatsvinden van de holocaust on twijfel trekt is per definitie onjuist, zo heb je toch ook geen discussie?
Lees nou eerst eens gewoon bijvoorbeeld dat boek van Hilberg voordat je weer van dat zwakzinnige geneuzel uitkraamt. Ik ken geen historicus die 'de holocaust ontkent' op basis van gedegen onderzoek. Wel historici die de omvang van de holocaust in twijfel trekken, maar dan wel op basis van gedegen onderzoek. Het soort historici dat jij aanhaalt bestaat net als 'wetenschappers die op basis van onderzoek de evolutietheorie omverwerpen' voornamelijk in de hoofden van mensen die graag wensten dat ze bestonden.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:49 schreef Golden_Surfer het volgende:
Waarom worden wetenschappers die op basis van onderzoek onderkennen dat de holocaust plaats heeft gevonden wel geloofd, maar wetenschappers die op basis van onderzoek ontkennen worden niet geloofd? Alles wat het plaatsvinden van de holocaust on twijfel trekt is per definitie onjuist, zo heb je toch ook geen discussie?
Lusiter pretentieuze aap, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lees nou eerst eens gewoon bijvoorbeeld dat boek van Hilberg voordat je weer van dat zwakzinnige geneuzel uitkraamt. Ik ken geen historicus die 'de holocaust ontkent' op basis van gedegen onderzoek. Wel historici die de omvang van de holocaust in twijfel trekken, maar dan wel op basis van gedegen onderzoek. Het soort historici dat jij aanhaalt bestaat net als 'wetenschappers die op basis van onderzoek de evolutietheorie omverwerpen' voornamelijk in de hoofden van mensen die graag wensten dat ze bestonden.
Nee, jij bedoelt dat er geen gaskamers waren. Hij bedoelt iets heel anders, gelukkig.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:45 schreef Golden_Surfer het volgende:
, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.
Als jij maar consequent elke inhoudelijke reactie blijft negeren en feitelijke onwaarheden blijft dumpen dan hoef je niet al te respectvolle reacties te verwachten. Er is je al meerdere malen uitgelegd dat er gewoon serieus onderzoek wordt gedaan naar o.a. de omvang van de Holocaust en dat het naar beneden bijstellen van het aantal slachtoffers geen probleem is op basis van feiten, maar jij blijft maar beweren dat 'Serieuze wetenschappers die de Holocaust ontkennen niet geloofd worden'. Dan kan ik concluderen dat je daadwerkelijk het ontkennen van de Holocaust bedoelt of dat je niet in staat bent tot begrijpend lezen. Ik koos voor de eerste optie.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:45 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Lusiter pretentieuze aap, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.
Laat ik dan eens een vraag stellen, die ik mijn eerstejaars studenten voorlegde als ze weer een vreemde stelling in een werkstuk kwakten:quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:45 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Lusiter pretentieuze aap, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.
Misschien omdat dat soort crackpots altijd met bewijzen komen die een kind van 4 met een vinger in de neus kan ontkrachten? Hoe wil je in godesnaam iets ontkennen, waar een heel werelddeel ooggetuige van is geweest en waarvan gewoon schriftelijke weerslag te vinden is? Dan spoor je gewoon niet.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:49 schreef Golden_Surfer het volgende:
Een uitspraak van de Hoge Raad is overigens geen vonnis maar een arrest.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 04:59 schreef sigme het volgende:
[..]
De zaak waarin iemand veroordeeld werd wegens strafbare belediging (art.137c), waarbij de belediging bestond uit ontkennen van de holocaust.
Vonnis: http://www.meldpunt.nl/index.php?link=revisionisme
Wetboek van strafrecht, misdrijven tegen de openbare orde, artikel 137 c:
[..]
Iemand kan het bestaan van de Holocaust in twijfel trekken omdat hij een neiging heeft vraagtekens te plaatsen bij algemeen aanvaarde theorieën. Van de aanslagen in New York is vrijwel de hele wereld (indirect) ooggetuige geweest, toch bestaat er de nodige scepsis over de ware toedracht. Maarten van Rossum trekt de algemeen aanvaarde toedracht in twijfel. Dat lijkt me geen reden tot dwangverpleging.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien omdat dat soort crackpots altijd met bewijzen komen die een kind van 4 met een vinger in de neus kan ontkrachten? Hoe wil je in godesnaam iets ontkennen, waar een heel werelddeel ooggetuige van is geweest en waarvan gewoon schriftelijke weerslag te vinden is? Dan spoor je gewoon niet.
Doet het er dan iets toe WAT de doodsoorzaak was? Feit blijft, dat door die mensen in die kampen te stoppen, zij zijn gestorven. Of dat nou is door vergassing, doodschieten, ophangen of een uit de hand gelopen verkoudheid doet dan niet ter zake. Als die mensen niet in die kampen gestopt waren, waren ze niet gestorven.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar van de slachtoffers van de Holocaust staat de doodsoorzaak ook niet vast. Wel weten we dat er nauwelijks mensen zijn die de kampen levend verlaten hebben.
De Nazi's zelf gaven bewijs. Ze hadden geheime plannen en voerden die niet alleen uit, maar werden ook Deutsch grundlich administratief bijgehouden.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Iemand kan het bestaan van de Holocaust in twijfel trekken omdat hij een neiging heeft vraagtekens te plaatsen bij algemeen aanvaarde theorieën. Van de aanslagen in New York is vrijwel de hele wereld (indirect) ooggetuige geweest, toch bestaat er de nodige scepsis over de ware toedracht. Maarten van Rossum trekt de algemeen aanvaarde toedracht in twijfel. Dat lijkt me geen reden tot dwangverpleging.
Nu zul jij daar tegen willen inbrengen dat bij de aanslagen in New York de dood van de slachtoffers niet ontkend kan worden en ze dus niet te vergelijken zijn met de Holocaust. Maar van de slachtoffers van de Holocaust staat de doodsoorzaak ook niet vast.
Sattelietfoto's? Laat eens zien, dan?quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
Er bestaan satellietfoto's van de concentratiekampen, dus ook na de dood van overlevenden kan het bestaan van die kampen nog aangetoond worden.
Deze opmerking snap ik niet.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:39 schreef Apropos het volgende:
Trouwens, Golden_Surfer, als je de moord op de Joden ontkent, ontken je in wezen ook de moord op bijv. de Russische krijgsgevangenen, de zigeuners, de politieke tegenstanders van Hitler, enz. Is dat ook jouw doel, of is het je alleen te doen om het verdoezelen van de Shoah?
Pardon???quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..] Er bestaan satellietfoto's van de concentratiekampen, dus ook na de dood van overlevenden kan het bestaan van die kampen nog aangetoond worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |