abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56989150
Deze topic naar aanleiding van een documentaire over de joodse lobby op Nederland 2

Waarom is het verboden om de holocaust te ontkennen? De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen. (Jaren wordt al doorverteld dat er mensen evrgasd werden, maar hoe sterk zijn de bewijzen?)

Discuss!
pi_56989220
Use the fucking search, dude.

Is paar weken geleden nog uitgebreid bediscussieerd in C&H, voor de tachtig miljoenste keer.

Vier jaar cel voor ontkenning Holocaust
pi_56989284
Omdat we in een Nazi-staat leven?
pi_56989304
Kutkloon, kuttopic, kutslotje.
pi_56989393
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen.
Hier wel ja.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_56989563
quote:
Deze topic naar aanleiding van een documentaire over de joodse lobby op Nederland 2

Waarom is het verboden om de holocaust te ontkennen? De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen. (Jaren wordt al doorverteld dat er mensen evrgasd werden, maar hoe sterk zijn de bewijzen?)

Discuss!
Het is niet specifiek wettelijk vastgelegd dat holocaustontkenning verboden is. Er is wel een rechtszaak geweest waarin iemand veroordeeld is op basis van andere wetgeving. Ik denk echter nog steeds dat op basis van die uitspraak ook iemand voor ontkennen van de Armeense genocide zou kunnen worden veroordeeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 16:35:47 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56989716
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:19 schreef Monidique het volgende:
kutslotje.
Kuisheidsgordels zijn echt gaaf.
Carpe Libertatem
pi_56989778
Het verschil tussen de Armeense genocide en de holocaust is dat de holocaust "ons" aanging, terwijl er geen enkele Nederlander is vermoord bij de armeense genocide.

Dit is denk ik waarom de Holocaust hier (nog altijd) gevoeliger ligt dan de armeense genocide. Dit praat natuurlijk helemaal niks goed.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:38:27 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56989787
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:15 schreef Soul79 het volgende:
Use the fucking search, dude.

Is paar weken geleden nog uitgebreid bediscussieerd in C&H NWS, voor de tachtig miljoenste keer.

Vier jaar cel voor ontkenning Holocaust
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_56989827
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:38 schreef Hendrik_ het volgende:
Het verschil tussen de Armeense genocide en de holocaust is dat de holocaust "ons" aanging, terwijl er geen enkele Nederlander is vermoord bij de armeense genocide.

Dit is denk ik waarom de Holocaust hier (nog altijd) gevoeliger ligt dan de armeense genocide. Dit praat natuurlijk helemaal niks goed.
Zoek maar gewoon even op waar de uitspraak in het Verbeke arrest precies op gebaseerd is.
pi_56989867
Er is wel wat gebeurt natuurlijk, maar die verderfelijke Joden gebruiken het alleen maar om hun positie te versterken.
Slachtofferrol .
-
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:42:13 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_56989893
Omdat er nog nooit een politicus is geweest met het idee het te verbieden en er kennelijk dus geen behoefte aan is
pi_56989933
Het is toch te debiel voor woorden eigenlijk dat je strafbaar bent als je iets ontkent? En dan maar kankeren op die Islamieten met hun rare, extreme straffen.
-
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:51:30 #14
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56990134
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het is toch te debiel voor woorden eigenlijk dat je strafbaar bent als je iets ontkent? En dan maar kankeren op die Islamieten met hun rare, extreme straffen.
Hier krijg je ook rare, extreme straffen voor het ontkennen van de holocaust.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:55:02 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56990221
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er is wel wat gebeurt natuurlijk, maar die verderfelijke Joden gebruiken het alleen maar om hun positie te versterken.
Slachtofferrol .
Dat is geen reden om de holocaust te ontkennen.

Sterker nog, het pleit juist voor de holocaust. Mensen die vroeger (seksueel) misbruikt zijn worden vaker wel dan niet zelf dader. Het holocaust-trauma is de oorzaak van het onderdrukken van de Palestijnen. Q.E.D.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56990226
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:51 schreef Gabry het volgende:

[..]

Dat je de cel in moet vind ik iig raar en extreem simpelweg om iets wat je vindt of gelooft.
-
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:00:52 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_56990368
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:51 schreef Gabry het volgende:

[..]

Nee hoor. Je mag de Holocaust ontkennen. En als niemand aangifte doet, gebeurt je niks. Nederland kent namelijk geen wettelijk verbod op de Holocaust. Het Verbeke-arrest is opgehangen aan artikel 137c WvS.
pi_56990412
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:55 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat je de cel in moet vind ik iig raar en extreem simpelweg om iets wat je vindt of gelooft.
[herhalingsmodus]

Holocaustontkenning is gewoon een vorm van antisemitisme. Het is discriminatie, laster en opruiing en daarom terecht strafbaar.
pi_56990450
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:02 schreef Soul79 het volgende:

[..]

[herhalingsmodus]

Holocaustontkenning is gewoon een vorm van antisemitisme. Het is discriminatie, laster en opruiing en daarom terecht strafbaar.
En waarom moet antisemitisme strafbaar zijn? .
-
pi_56990492
http://video.google.nl/videoplay?docid=654178281151939378&

"Mr. Death" is a stylized documentary that deals with the life and work of Fred A. Leuchter, Jr., a US Federal Court qualified expert in execution technology. On the basis of his qualifications, in 1988 Leuchter was commissioned by German-Canadian publisher Ernst Zundel to conduct the first thorough forensic examination of the alleged Nazi gas chambers at Auschwitz and Birkenau in Poland. After Leuchter testified that the alleged facilities were not -- and could not have been -- used for mass extermination, Jewish activists ruined his life.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:06:06 #21
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56990508
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:55 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Maar dat staat natuurlijk niet in verhouding tot, bijvoorbeeld, de doodstraf door ophanging of steniging voor het verkondigen van iets wat jij gelooft. Terwijl jij deed alsof dat bijna aan elkaar gelijk staat.

Er zijn haast geen landen waar je zoveel mag zeggen als in Nederland. Wanneer je het gaat vergelijken met andere landen heeft Nederland eerder rare en extreme vrijheden dan rare, extreme straffen.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:09:06 #22
pi_56990594
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:03 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En waarom moet antisemitisme strafbaar zijn? .
Vanwege de gevolgen (holocaust ). Discriminatie mag niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_56990624
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:05 schreef Salvad0R het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=654178281151939378&

"Mr. Death" is a stylized documentary that deals with the life and work of Fred A. Leuchter, Jr., a US Federal Court qualified expert in execution technology. On the basis of his qualifications, in 1988 Leuchter was commissioned by German-Canadian publisher Ernst Zundel to conduct the first thorough forensic examination of the alleged Nazi gas chambers at Auschwitz and Birkenau in Poland. After Leuchter testified that the alleged facilities were not -- and could not have been -- used for mass extermination, Jewish activists ruined his life.
Kijk kijk, het fascisme komt weer boven.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_56990717
quote:
Waarom is het verboden om de holocaust te ontkennen?
Dat is niet verboden. Maar het zij je vergeven, nauwkeurig denken is je sterkste kant niet.
quote:
De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen.
Nou!
quote:
(Jaren wordt al doorverteld dat er mensen evrgasd werden, maar hoe sterk zijn de bewijzen?)
Het wordt niet zo maar doorverteld, het is geen kringloopgesprek.
quote:
Discuss!
Waarom doe jij niet eens een poging tot coherent betoog? Op deze manier maak je het ons wel erg makkelijk om lak aan je te hebben.
pi_56990734
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vanwege de gevolgen (holocaust ). Discriminatie mag niet.
Ik vind discriminatie natuurlijk ook een kwalijke zaak, maar kennelijk is antisemitisme erger dan anti-moslim zijn. .
-
pi_56990759
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:10 schreef Apropos het volgende:

[..]

Houdt uw kortzichtige minachting achterwege, gaarne.
Mij als fascistisch beschouwen is hetzelfde als zeggen dat Hitler een jodenvriend was.
Kennelijk ben je intellectueel gezien niet capabel om te bevatten wat "fascisme" eigenlijk inhoudt, beter ga je iemand anders met je tekortkomingen lastig vallen, in plaats van mij.
pi_56990791
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:10 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat is er precies fascistisch aan dan?
Altijd lachen met die pro-Joodse lobbyisten. .
-
pi_56990810
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:15 schreef Salvad0R het volgende:
beter ga je iemand anders met je tekortkomingen lastig vallen, in plaats van mij.
Ik val jou lastig om je eigen tekortkomingen.
pi_56990830
Kijken of ze nog steeds lachen als ze een uitnodiging van de cops in de brievenbus hebben liggen wegens laster en smaad.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:17:47 #30
66444 Lord_Vetinari
pi_56990839
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:15 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Houdt uw kortzichtige minachting achterwege, gaarne.
Mij als fascistisch beschouwen is hetzelfde als zeggen dat Hitler een jodenvriend was.
Kennelijk ben je intellectueel gezien niet capabel om te bevatten wat "fascisme" eigenlijk inhoudt, beter ga je iemand anders met je tekortkomingen lastig vallen, in plaats van mij.
Vanwege je citaat. Ga eens Googlen op die zaak in plaats van dit soort oordelen zonder commentaar te citeren. "Jewish activists then ruined his life". Kom op, zeg...
pi_56990892
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vanwege je citaat. Ga eens Googlen op die zaak in plaats van dit soort oordelen zonder commentaar te citeren. "Jewish activists then ruined his life". Kom op, zeg...
Hey, ga zeuren bij Universal Studios ipv bij mij. Bij voorbaat dank.
pi_56991079
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:14 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik vind discriminatie natuurlijk ook een kwalijke zaak, maar kennelijk is antisemitisme erger dan anti-moslim zijn. .
Wie zegt dat? Antisemitisme is in de afgelopen 3000 jaar gewoon wat vaker voorgekomen, en met desastreuzer gevolgen.
pi_56991581
Grappig om te zien hoe anonieme figuren mij persoonlijk aanvallen, terwijl ik nog helemaal geen uitlatingen heb gedaan over mijn persoonlijke opvatting wat betreft de holocaust . Typerend weer.

Ik heb een paar goede Joodse vrienden. Ik ontken de holocaust geenszins, integendeel, ik weet genoeg feitelijke geschiedenissen om te weten dat Joden weldegelijk vervolgd werden.
Dat er niet alleen Joden werden vervolgd, maar iedereen die "ongewenst" was, maakt het niet minder lelijk wat er is gebeurd.
Wie ik wel triest vindt, zijn de Joden die zich in plaats van een sterke constructieve rol aanmeten, een zielige slachtofferrol spelen en praktisch verdrinken in hun zelfmedelijden.
Er zijn anno 2008 concentratiekampen voor Moslims. Joden hebben toendertijd Israël gekregen van Europa. Sindsdien voeren zij zelf holocausts uit op de Palestijnse bevolking en dan doen ze nog steeds zielig over wat er met hun is gebeurd onder Hitler. Bah.
pi_56991621
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou ja, Leuchter heeft het wel voor z'n kiezen gekregen, maar die beschrijving is wel erg ondeugdelijk. Dr. Death is trouwens wel een goede documentaire.
pi_56991704
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:46 schreef Salvad0R het volgende:
Grappig om te zien hoe anonieme figuren mij persoonlijk aanvallen, terwijl ik nog helemaal geen uitlatingen heb gedaan over mijn persoonlijke opvatting wat betreft de holocaust . Typerend weer.
Ja, ach, je roept het enigzins over jezelf af.
quote:
Ik heb een paar goede Joodse vrienden.
Ik niet.
quote:
Sindsdien voeren zij zelf holocausts uit op de Palestijnse bevolking en dan doen ze nog steeds zielig over wat er met hun is gebeurd onder Hitler. Bah.
Dat is een heel andere zaak. Bovendien, tijdens de Holocaust werden tienduizenden mensen per dag gedood. Gelukkig is dat in Palestina niet het geval. Door in iedere mensenrechtenschending een Holocaust te zien, bagatelliseer je de misdaden van de Nazi's wel heel erg.
pi_56991759
ho·lo·caust (dem)
1 massale vernietiging, volkerenmoord

Iets anders kan ik het onrechtvaardig aanvallen van Libanon in 2006 jl. en het uitroeien van hele Palestijnse gebieden niet noemen, hoor.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:57:55 #37
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56991846
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
ho·lo·caust (dem)

Iets anders kan ik het onrechtvaardig aanvallen van Libanon in 2006 jl. en het uitroeien van hele Palestijnse gebieden niet noemen, hoor.
En het overlijden van Carlo Picorni bij de Slag van Beverwijk.
pi_56991860
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:57 schreef Gabry het volgende:

[..]

En het overlijden van Carlo Picorni bij de Slag van Beverwijk.
Carlo Picorni was niet echt een heel volk eh.
pi_56991951
Het stoort me wel dat, bij alle analyses van de oorlog tegen Hezbollah die tot doel hebben aan te tonen dat Olmert weg moet, geen sprake is van de burgerdoden aan Libanese zijde.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:16:34 #40
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56992174
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:04 schreef Apropos het volgende:
Het stoort me wel dat, bij alle analyses van de oorlog tegen Hezbollah die tot doel hebben aan te tonen dat Olmert weg moet, geen sprake is van de burgerdoden aan Libanese zijde.
Als dat tuig van Hezbollah nou uniformen zou dragen dan kon je er nog iets van zeggen. Nu worden alle Hezbollah doden als burgerslachtoffer geteld omdat ze geen uniform droegen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_56993098
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:04 schreef Apropos het volgende:
Het stoort mij wel dat jij mij zonder reden een fascist noemt en beweert dat ik tekortkomingen heb, zonder deze uit te wijden.
Is niet goed voor je geloofwaardigheid hier.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 19:01:04 #42
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56993331
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:19 schreef Monidique het volgende:
Kutkloon, kuttopic, kutslotje.
Want, montov?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:24:47 #43
pi_56995818
quote:

[..]

Nee hoor, net zo erg. Maar anti-semitisme heeft tot de holocaust geleid, dus dat ligt extra gevoelig. Misschien krijgen moslims dezelfde status als ze gedurende een paar jaar systematisch vervolgt en vergast worden.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 20:32:12 #44
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56996018
7% van moslims is voor 9/11. Ook een vorm van genocide?
pi_56996626
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
7% van moslims is voor 9/11. Ook een vorm van genocide?
Neuh, dat is gewoon intellectuele tekortkoming, die 7% beseft niet dat de gevolgen van 9/11 veel zwaarder wegen dan de oorzaken ervan.
pi_56997227
quote:

[..]

Nou nog een keertje dan maar weer:
quote:
Uitspraak
Het Hof heeft in hoger beroep - met vernietiging van een vonnis van de Arrondissementsrechtbank te 's-Gravenhage van 16 maart 1995 - de verdachte ter zake van 1. "het zich in het openbaar mondeling, opzettelijk beledigend uitlaten over een groep mensen wegens hun ras, meermalen gepleegd", 2. "medeplegen van het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun ras beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd" en 3. en 4. "het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun ras beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd" veroordeeld tot zes maanden gevangenisstraf, voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaren, alsmede tot een geldboete van vijfduizend gulden, subsidiair vijftig dagen hechtenis, met onttrekking aan het verkeer zoals in het arrest omschreven.
pi_56998817
NIet afdwalen, we hadden het oevr de joden
pi_56999308
You're kidding, right?
I´m back.
pi_56999478
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
ho·lo·caust (dem)

De Joden in Duitsland hadden geen terroristische aanslagen gepleegd voor Hitler aan de macht kwam.
Israël is een agressieve staat waar we best kritisch naar mogen kijken, maar de omgeving is dat ook en dat maakt het onmogelijk om eenzijdig één van de twee te veroordelen.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 23:12:48 #50
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57000295
Och ja. Duidelijk dat je in de miljoenen moet gaan, anders krijg je geen aandacht van de rest van de wereld.

Of heb je geen olie....
pi_57000944
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:49 schreef sneakypete het volgende:

[..]

De Joden in Duitsland hadden geen terroristische aanslagen gepleegd voor Hitler aan de macht kwam.
Israël is een agressieve staat waar we best kritisch naar mogen kijken, maar de omgeving is dat ook en dat maakt het onmogelijk om eenzijdig één van de twee te veroordelen.
http://internationalbastard.blog.com/1624036/
pi_57010964
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:53 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het stoort mij wel dat jij mij zonder reden een fascist noemt en beweert dat ik tekortkomingen heb, zonder deze uit te wijden.
Is niet goed voor je geloofwaardigheid hier.
O, vergeef me. In een menselijk kader zal ik het voortaan zo zeggen:
quote:
...Individuen die deze logica wel kúnnen doorzien en vervolgens de kant van de fascistische overheid kiezen en oeverloze discussies aangaan, informatiebrengers persoonlijk aanvallen ipv met een alternatief verhaal komen, dat zijn de werkelijke lafaards in de wereld.
Die War on FreedomTerror kent nog een goed aspect ook. Namelijk dat deze individuen aan de wereld tonen hoe laf, slaafs, onmenselijk en onderdanig bestaan zij leiden
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:03:58 #53
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_57018273
Het mag ook nog wel eens open.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_57018954
Holocaustontkenning is in Nederland niet strafbaar. Wel strafbaar is laster en smaad, en er is ooit iemand veroordeeld wegens strafbare belediging, waarbij de belediging bestond uit een hele theorie waarin geldzuchtige joden de holocaust verzonnen hadden om mensen geld uit de zak te kloppen (oid).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57051250
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:25 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Antisemitisme is in de afgelopen 3000 jaar gewoon wat vaker voorgekomen, en met desastreuzer gevolgen.
Kruistochten vergeten? Godsdienstoorlogen in Europa vergeten? De uitroeiing van de Indianen vergeten? De slavernij vergeten?
Hoezo 3000 jaar?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57051291
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als dat tuig van Hezbollah nou uniformen zou dragen dan kon je er nog iets van zeggen. Nu worden alle Hezbollah doden als burgerslachtoffer geteld omdat ze geen uniform droegen.
Ah ja, soldaten van de tegenstander zijn tuig, in plaats van concullega's.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57051364
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 21:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou nog een keertje dan maar weer:
[..]
Over welke zaak gaat deze uitspraak??
pi_57051965
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Over welke zaak gaat deze uitspraak??
Hoge Raad (Strafkamer) 25 november 1997, nr.105393 Mrs. Hermans, Koster, Schipper, Corstens, Aaftink; A-G Machielse) DD 98.083
Sr art.137c; EVRM art. 6
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57052406
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 01:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoge Raad (Strafkamer) 25 november 1997, nr.105393 Mrs. Hermans, Koster, Schipper, Corstens, Aaftink; A-G Machielse) DD 98.083
Sr art.137c; EVRM art. 6
Ja, haha.
Onderwerp graag.
Mij platslaan met juristencodes is wel erg makkelijk.
pi_57052596
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 02:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, haha.
Onderwerp graag.
Mij platslaan met juristencodes is wel erg makkelijk.
Ik wilde je enkel helpen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57052656
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 03:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik wilde je enkel helpen.
Dat is lief van je , maar ik versta je codes niet .
pi_57052825
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 03:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is lief van je , maar ik versta je codes niet .
De zaak waarin iemand veroordeeld werd wegens strafbare belediging (art.137c), waarbij de belediging bestond uit ontkennen van de holocaust.
Vonnis: http://www.meldpunt.nl/index.php?link=revisionisme

Wetboek van strafrecht, misdrijven tegen de openbare orde, artikel 137 c:
quote:
1 Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57071773
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kruistochten vergeten?
Ja, daar was gelukkig geen spoor van antisemitisme.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 01:38:57 #64
145992 Wacky87
Zekerheid begint met twijfel
pi_57074671
Ik vind iedereen de holocaust in zijn geheel wil ontkennen een weinig onderlegde idioot.

Toch vind ik dat mensen de Holocaust mogen ontkennen, gewoon omdat het onder vrije meningsuiting valt en dat mag niet beperkt worden door de gevoeligheid van groep individuen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 08:44:04 #65
66444 Lord_Vetinari
pi_57076240
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:38 schreef Wacky87 het volgende:
Ik vind iedereen de holocaust in zijn geheel wil ontkennen een weinig onderlegde idioot.

Toch vind ik dat mensen de Holocaust mogen ontkennen, gewoon omdat het onder vrije meningsuiting valt en dat mag niet beperkt worden door de gevoeligheid van groep individuen.
Zucht. Nogmaals dan maar? Iedereen MAG de Holocaust ontkennen. En zolang niemand aangifte tegen je doet, is er niks aan de hand. Die vrijheid van meningsuiting bestaat dus gewoon in dit land.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:50:13 #66
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57082695
quote:
1 Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Wat een raar artikel zeg! Ras, verstandelijke handicap en geaardheid liggen buiten de menselijke invloedsfeer. Oftewel: je kan er niks aan doen als je een zwarte homo bent. Godsdienst of levensovertuiging ligt echter wel binnen de menselijke invloedsfeer, het is iets wat men naar believen kan veranderen. Het is een positie die men inneemt, en niet iets wat je overkomt (zoals bijv. homoseksualiteit je 'overkomt'). Daarom is het belachelijk dat je moslims of christenen niet mag beledigen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:54:18 #67
66444 Lord_Vetinari
pi_57082777
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:50 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wat een raar artikel zeg! Ras, verstandelijke handicap en geaardheid liggen buiten de menselijke invloedsfeer. Oftewel: je kan er niks aan doen als je een zwarte homo bent. Godsdienst of levensovertuiging ligt echter wel binnen de menselijke invloedsfeer, het is iets wat men naar believen kan veranderen. Het is een positie die men inneemt, en niet iets wat je overkomt (zoals bijv. homoseksualiteit je 'overkomt'). Daarom is het belachelijk dat je moslims of christenen niet mag beledigen.
Ja, want als ze niet beledigd willen worden, nemen ze maar een ander geloof aan?

Hoe idioot kun je zijn, zeg?
pi_57088258
holocaust?
  zondag 2 maart 2008 @ 00:59:45 #69
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57096985
Wilders-arrest 13 november 2009

Uitspraak
Het Hof heeft in hoger beroep - met vernietiging van een vonnis van de Arrondissementsrechtbank te 's-Gravenhage van 16 maart 2007 - de verdachte ter zake van 1. "het zich in het openbaar mondeling, opzettelijk beledigend uitlaten over een groep mensen wegens hun religie, meermalen gepleegd", 2. "medeplegen van het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun religie beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd" en 3. en 4. "het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp (zie noot*) waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun religie beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd" veroordeeld tot zes maanden gevangenisstraf, voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaren, alsmede tot een geldboete van vijftienduizend Euro, subsidiair vijftig dagen hechtenis, met onttrekking aan het verkeer zoals in het arrest omschreven.

* noot: voorwerp betrof een zogeheten 'film' althans een audiovisuele boodschap welke als zodanig door verdachte aangeduid werd en hoewel dit Hof twijfels heeft over de vraag of hier sprake is van een film in de oorspronkelijke artististieke betekenis, is er geen twijfel over de vraag of dit een voorwerp ter verspreiding, -in de zin van een gegevensdrager- is dat voldoet aan de wettelijke definitie.

[ Bericht 13% gewijzigd door voyeur op 02-03-2008 01:06:49 ]
Here we are now, entertain us.
pi_57097618
Wat is de toegevoegde waarde van een dergelijk topic in politiek ?!
Kan die niet naar ONZ. ?
  zondag 2 maart 2008 @ 02:00:52 #71
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_57097683
"Opdat wij nooit vergeten".

Men wil gewoon niet dat er ooit een groep mensen het aan de rest van de wereld versleten krijgt dat de holocaust maar een fabeltje is en eigenlijk nooit heeft plaatsgevonden.

Een beetje zoals Turkije nu met de Armeense genocide lijkt te doen. Als die ooit plaats heeft gevonden dan, maar daar weet ik niet genoeg van om daar een harde uitspraak over te doen. Dit toont meteen de meerwaarde van het niet mogen ontkennen van zoiets...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_57130338
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 08:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zucht. Nogmaals dan maar? Iedereen MAG de Holocaust ontkennen. En zolang niemand aangifte tegen je doet, is er niks aan de hand.
En als iemand aangifte doet omdat je in een discussie over de holocaust gemeld hebt dat je er niet in gelooft?
  maandag 3 maart 2008 @ 17:29:38 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_57130546
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:18 schreef Golden_Surfer het volgende:

[..]

En als iemand aangifte doet omdat je in een discussie over de holocaust gemeld hebt dat je er niet in gelooft?
Dan ben je de lul. Hoewel zoiets natuurlijk moeilijk te bewijzen is, omdat er niks op papier staat.
pi_57184335
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan ben je de lul. Hoewel zoiets natuurlijk moeilijk te bewijzen is, omdat er niks op papier staat.
Volgens iemand anders hier is het pas strafbaar als je de intentie had om ieman dt ebeledigen.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:18:56 #75
66444 Lord_Vetinari
pi_57184982
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:02 schreef Golden_Surfer het volgende:

[..]

Volgens iemand anders hier is het pas strafbaar als je de intentie had om ieman dt ebeledigen.
Het ontkennen van de Holocaust IS anderen beledigen. Door die opstelling in te nemen beledig je automatisch de (nabestaanden van de) slachtoffers, alsmede de historici die de Holocaust onderzocht en gedocumenteerd hebben.
pi_57191887
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat nog wel mee. In de betreffende strafzaak ging het om de volgende uitlaten in het openbaar:
quote:
- "Discriminerend is, dat de Holocaustmythe in stand wordt gehouden door de Joden en dat het Duitse volk ten onrechte wordt beschuldigd. " en
- "De Holocaustmythe betekent een onterechte beschuldiging ten aanzien van het Duitse volk en belediging zolang er geen bewijs is." en
- "Verhalen over vergassingen in de concentratie kampen in de Tweede Wereldoorlog zijn onzin. Uit proeven is gebleken dat er nooit mensen vergast kunnen zijn." en
- "Het Joodse volk is zelf misleid door valse berichten. Door haar geïsoleerde positie is het Joodse volk misleid. De Holocaustmythe sluit Joden op in een geestelijk getto." en
- "Niet de gaskamer was de oorzaak van de vele doden in Bergen Belsen, maar een typhusepidemie. De lijken werden voorgesteld als vergaste Joden." en
- "Het tonen door de KRO van beelden uit concentratiekampen, bergen lijken, is groteske volksverlakkerij."
en het verspreiden van pamfletten met teksten als:
quote:
1. Zijn er bewijzen dat de nazi's zes miljoen Joden hebben omgebracht? Neen. Als enig bewijs worden "ooggetuigen" ten tonele gebracht; hun verhalen spreken elkaar evenwel voortdurend tegen. Geen enkele overlevende kan staande houden persoonlijk "vergassingen" te hebben gezien. Er bestaan geen harde materiele bewijzen zoals: ashopen, verbrandingsovens met een voldoende kapaciteit, administratieve en bureaucratische archieven, technische plannen, demografische statistieken enz. M.a.w. zowel van het wapen van deze extravagante misdaad als van de archieven en van de slachtoffers: geen spoor!"
Als iemand er persoonlijk het waanbeeld op na wil houden dat de holocaust niet plaats heeft gevonden dan heeft dat volgens mij weinig juridische consequenties.
pi_57328217
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het ontkennen van de Holocaust IS anderen beledigen. Door die opstelling in te nemen beledig je automatisch de (nabestaanden van de) slachtoffers, alsmede de historici die de Holocaust onderzocht en gedocumenteerd hebben.
Vertel eens wat meer over die documentatie?
pi_57328326
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:12 schreef Golden_Surfer het volgende:

[..]

Onbetrouwbare ooggetuigenverslagen en door marteling verkregen bekentenissen.
Ik neem aan dat je op zoek was naar een dergelijke uitspraak.
pi_57328472
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:12 schreef Golden_Surfer het volgende:

[..]

hier heb je een wiki dump:
quote:
There is no precise figure for the number of Jews killed in the Holocaust. The figure commonly used is the six million quoted by Adolf Eichmann, a senior SS official. Most research confirms that the number of victims was between five and six million. Early calculations range from 5.1 million (Professor Raul Hilberg) to 5.95 million (Jacob Leschinsky). More recent research, by Professor Yisrael Gutman and Dr. Robert Rozett in the Encyclopedia of the Holocaust, estimates the Jewish losses at 5.59–5.86 million, and a study headed by Dr. Wolfgang Benz presents a range from 5.29–6 million. The main sources for these statistics are comparisons of prewar censuses with postwar censuses and population estimates. Nazi documentation containing partial data on various deportations and murders is also used.
Als je nou serieus interesse hebt in historisch onderzoek, in plaats van stompzinnig geneuzel op internetsitejes, dan lees je het driedelige The Destruction of the European Jews van Raul Hilberg maar eens.
pi_57328701
Trouwens, Golden_Surfer, als je de moord op de Joden ontkent, ontken je in wezen ook de moord op bijv. de Russische krijgsgevangenen, de zigeuners, de politieke tegenstanders van Hitler, enz. Is dat ook jouw doel, of is het je alleen te doen om het verdoezelen van de Shoah?
pi_57328931
Waarom worden wetenschappers die op basis van onderzoek onderkennen dat de holocaust plaats heeft gevonden wel geloofd, maar wetenschappers die op basis van onderzoek ontkennen worden niet geloofd? Alles wat het plaatsvinden van de holocaust on twijfel trekt is per definitie onjuist, zo heb je toch ook geen discussie?
pi_57329047
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:49 schreef Golden_Surfer het volgende:
Waarom worden wetenschappers die op basis van onderzoek onderkennen dat de holocaust plaats heeft gevonden wel geloofd, maar wetenschappers die op basis van onderzoek ontkennen worden niet geloofd? Alles wat het plaatsvinden van de holocaust on twijfel trekt is per definitie onjuist, zo heb je toch ook geen discussie?
Discussie is niet zaligmakend. Er is allerlei discussie, maar niet over het feit dat de Holocaust heeft plaatsgevonden. Wel over de omvang, de oorzaken, enz. Zo is het wel met meer fenomenen, evolutie bijvoorbeeld.
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:56:39 #83
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57329059
Omdat het onzinnig is. Theoretisch gezien is er binnen de wetenschap plaats voor elke hypothese (mits het wetenschapsfilosofisch te verantwoorden is), maar er zijn binnen elk discipline nou eenmaal feiten waarvan de kans dat ze waar zijn 99.99%. Ontkennen dat Napoleon bestaan heeft, is onzinnig. Duizenden hebben hem onafhankelijk van elkaar en op verschillende tijdstippen gezien. We hebben zelfs lichaamsdelen van hem. Het is gelijk eender met de Holocaust. Dat ontkent geen zinnig mens.
pi_57329213
quote:
Lees nou eerst eens gewoon bijvoorbeeld dat boek van Hilberg voordat je weer van dat zwakzinnige geneuzel uitkraamt. Ik ken geen historicus die 'de holocaust ontkent' op basis van gedegen onderzoek. Wel historici die de omvang van de holocaust in twijfel trekken, maar dan wel op basis van gedegen onderzoek. Het soort historici dat jij aanhaalt bestaat net als 'wetenschappers die op basis van onderzoek de evolutietheorie omverwerpen' voornamelijk in de hoofden van mensen die graag wensten dat ze bestonden.
pi_57329956
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lees nou eerst eens gewoon bijvoorbeeld dat boek van Hilberg voordat je weer van dat zwakzinnige geneuzel uitkraamt. Ik ken geen historicus die 'de holocaust ontkent' op basis van gedegen onderzoek. Wel historici die de omvang van de holocaust in twijfel trekken, maar dan wel op basis van gedegen onderzoek. Het soort historici dat jij aanhaalt bestaat net als 'wetenschappers die op basis van onderzoek de evolutietheorie omverwerpen' voornamelijk in de hoofden van mensen die graag wensten dat ze bestonden.
Lusiter pretentieuze aap, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.
pi_57330032
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:45 schreef Golden_Surfer het volgende:
, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.
Nee, jij bedoelt dat er geen gaskamers waren. Hij bedoelt iets heel anders, gelukkig.
pi_57330053
Gewoon uit pure interesse: zijn er joden in deze topic
pi_57330180
quote:

[..]

Lusiter pretentieuze aap, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.
Als jij maar consequent elke inhoudelijke reactie blijft negeren en feitelijke onwaarheden blijft dumpen dan hoef je niet al te respectvolle reacties te verwachten. Er is je al meerdere malen uitgelegd dat er gewoon serieus onderzoek wordt gedaan naar o.a. de omvang van de Holocaust en dat het naar beneden bijstellen van het aantal slachtoffers geen probleem is op basis van feiten, maar jij blijft maar beweren dat 'Serieuze wetenschappers die de Holocaust ontkennen niet geloofd worden'. Dan kan ik concluderen dat je daadwerkelijk het ontkennen van de Holocaust bedoelt of dat je niet in staat bent tot begrijpend lezen. Ik koos voor de eerste optie.
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:01:07 #89
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57330289
Het ontkennen van de Holocaust is onzinnig. Een verstandig mens twijfelt evenmin aan de Holocaust als aan de evolutietheorie of de feitelijkheid van historische gebeurtenissen als de Eerste Wereldoorlog. Het is echter de vraag of wij dat moeten verbieden. Want waarom verbieden we het ontkennen van de Holocaust wel, maar het ontkennen van de evolutietheorie niet? M.i. vanwege de gevoeligheid en de enorme impact van de Holocaust. Enerzijds ben ik voor de vrijheid van meningsuiting, anderzijds was de Holocaust zo verschrikkelijk dat een iedereen die het ontkent het niet waard is om uberhaupt in een open, vrije samenleving te leven.
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:55:59 #90
66444 Lord_Vetinari
pi_57331335
quote:

[..]

Laat ik dan eens een vraag stellen, die ik mijn eerstejaars studenten voorlegde als ze weer een vreemde stelling in een werkstuk kwakten:

Op basis van wat meen jij dat er reden moet zijn om de Holocaust 'zoals die ons wordt voorgeschoteld' in twijfel te moeten trekken? En welke aspecten ervan meen je dan in twijfel te moeten trekken? Aantallen? Omvang? Manieren van uitroeiing?

Je moet ergens iets van een basis hebben voor je twijfel. Vaag gelul als 'de overwinnaars schrijven de geschiedenis' en zo zijn leuk voor aan de borreltafel, maar hebben geen plaats in een serieus historisch debat. Temeer, en dit nogmaals, omdat ook historici van de 'verliezende partij' (Duitsers dus) tot dezelfde conclusies komen als mensen als Bullock en kershaw, die tot de 'winnende partij' behoren.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:10:43 #91
66444 Lord_Vetinari
pi_57331641
quote:
Misschien omdat dat soort crackpots altijd met bewijzen komen die een kind van 4 met een vinger in de neus kan ontkrachten? Hoe wil je in godesnaam iets ontkennen, waar een heel werelddeel ooggetuige van is geweest en waarvan gewoon schriftelijke weerslag te vinden is? Dan spoor je gewoon niet.
pi_57332145
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 04:59 schreef sigme het volgende:

[..]

De zaak waarin iemand veroordeeld werd wegens strafbare belediging (art.137c), waarbij de belediging bestond uit ontkennen van de holocaust.
Vonnis: http://www.meldpunt.nl/index.php?link=revisionisme

Wetboek van strafrecht, misdrijven tegen de openbare orde, artikel 137 c:
[..]
Een uitspraak van de Hoge Raad is overigens geen vonnis maar een arrest.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_57332608
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Misschien omdat dat soort crackpots altijd met bewijzen komen die een kind van 4 met een vinger in de neus kan ontkrachten? Hoe wil je in godesnaam iets ontkennen, waar een heel werelddeel ooggetuige van is geweest en waarvan gewoon schriftelijke weerslag te vinden is? Dan spoor je gewoon niet.
Iemand kan het bestaan van de Holocaust in twijfel trekken omdat hij een neiging heeft vraagtekens te plaatsen bij algemeen aanvaarde theorieën. Van de aanslagen in New York is vrijwel de hele wereld (indirect) ooggetuige geweest, toch bestaat er de nodige scepsis over de ware toedracht. Maarten van Rossum trekt de algemeen aanvaarde toedracht in twijfel. Dat lijkt me geen reden tot dwangverpleging.

Nu zul jij daar tegen willen inbrengen dat bij de aanslagen in New York de dood van de slachtoffers niet ontkend kan worden en ze dus niet te vergelijken zijn met de Holocaust. Maar van de slachtoffers van de Holocaust staat de doodsoorzaak ook niet vast. Wel weten we dat er nauwelijks mensen zijn die de kampen levend verlaten hebben. Het zou beledigend en aanmatigend zijn wanneer het bestaan van concentratiekampen ontkend wordt, maar dat wordt nauwelijks gedaan. Er bestaan satellietfoto's van de concentratiekampen, dus ook na de dood van overlevenden kan het bestaan van die kampen nog aangetoond worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zwaardvisch op 12-03-2008 19:04:29 ]
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  donderdag 13 maart 2008 @ 06:08:45 #94
66444 Lord_Vetinari
pi_57344387
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Maar van de slachtoffers van de Holocaust staat de doodsoorzaak ook niet vast. Wel weten we dat er nauwelijks mensen zijn die de kampen levend verlaten hebben.
Doet het er dan iets toe WAT de doodsoorzaak was? Feit blijft, dat door die mensen in die kampen te stoppen, zij zijn gestorven. Of dat nou is door vergassing, doodschieten, ophangen of een uit de hand gelopen verkoudheid doet dan niet ter zake. Als die mensen niet in die kampen gestopt waren, waren ze niet gestorven.

Echter, het kernpunt van Holocaust-ontkenners is nou juist dat ze niet geloven dat zoveel mensen in die kampen zijn gestorven...
  donderdag 13 maart 2008 @ 07:35:19 #95
pi_57344557
quote:

[..]

Iemand kan het bestaan van de Holocaust in twijfel trekken omdat hij een neiging heeft vraagtekens te plaatsen bij algemeen aanvaarde theorieën. Van de aanslagen in New York is vrijwel de hele wereld (indirect) ooggetuige geweest, toch bestaat er de nodige scepsis over de ware toedracht. Maarten van Rossum trekt de algemeen aanvaarde toedracht in twijfel. Dat lijkt me geen reden tot dwangverpleging.

Nu zul jij daar tegen willen inbrengen dat bij de aanslagen in New York de dood van de slachtoffers niet ontkend kan worden en ze dus niet te vergelijken zijn met de Holocaust. Maar van de slachtoffers van de Holocaust staat de doodsoorzaak ook niet vast.
De Nazi's zelf gaven bewijs. Ze hadden geheime plannen en voerden die niet alleen uit, maar werden ook Deutsch grundlich administratief bijgehouden.
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:29:25 #96
66444 Lord_Vetinari
pi_57345577
quote:

Er bestaan satellietfoto's van de concentratiekampen, dus ook na de dood van overlevenden kan het bestaan van die kampen nog aangetoond worden.
Sattelietfoto's? Laat eens zien, dan?

(Hint: De eerste satteliet (de Spoetnik) werd gelanceerd op 4 oktober 1957)
pi_57346231
De juiste spelling is: satellietfoto's.

En ik bedoelde eigenlijk luchtfoto's gemaakt vanuit een militair vliegtuig. Dat ik er voor het gemak maar even van uit ging dat de satelliet al bestond, is mijn fout. Historische domheid.
pi_57355118
De Holocaust kan je maar beter niet ontkennen, doe dat dan ook niet!!

pi_57365779
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:39 schreef Apropos het volgende:
Trouwens, Golden_Surfer, als je de moord op de Joden ontkent, ontken je in wezen ook de moord op bijv. de Russische krijgsgevangenen, de zigeuners, de politieke tegenstanders van Hitler, enz. Is dat ook jouw doel, of is het je alleen te doen om het verdoezelen van de Shoah?
Deze opmerking snap ik niet.
In de eerste plaats is het ontkennen van de ene moord niet automatisch het ontkennen van de andere.
In de tweede plaats: waarom lijkt jou het ontkennen van andere moorden een probleem? Alleen het ontkennen van de moord op de joden is strafbaar. De andere krijgen geen voorkeursbehandeling.
In de derde plaats: het lijkt wel alsof je de moord op de joodse mensen extra gewicht wilt geven m.b.v. de moord op anderen. Meestal is het andersom: dat de klaagzangen van de joden gerelativeerd worden m.b.v. de moorden op allerlei anderen.
pi_57365947
quote:

[..] Er bestaan satellietfoto's van de concentratiekampen, dus ook na de dood van overlevenden kan het bestaan van die kampen nog aangetoond worden.
Pardon???
Er waren nog helemaal geen satellieten in die tijd: de raketten bereikten amper Londen vanuit Peenemünde.!

En sinds de bewijzen van de kerncentrale in Syrië en de massavernietigingswapens in Irak is dit toch al een zwak argument.

Oh, en dat Maarten van Rossum de toedracht in twijfel trekt, is echt nieuw voor me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')