Hier wel ja.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen.
Het is niet specifiek wettelijk vastgelegd dat holocaustontkenning verboden is. Er is wel een rechtszaak geweest waarin iemand veroordeeld is op basis van andere wetgeving. Ik denk echter nog steeds dat op basis van die uitspraak ook iemand voor ontkennen van de Armeense genocide zou kunnen worden veroordeeld.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
Deze topic naar aanleiding van een documentaire over de joodse lobby op Nederland 2
Waarom is het verboden om de holocaust te ontkennen? De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen. (Jaren wordt al doorverteld dat er mensen evrgasd werden, maar hoe sterk zijn de bewijzen?)
Discuss!
Kuisheidsgordels zijn echt gaaf.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:19 schreef Monidique het volgende:
kutslotje.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:15 schreef Soul79 het volgende:
Use the fucking search, dude.
Is paar weken geleden nog uitgebreid bediscussieerd in C&H NWS, voor de tachtig miljoenste keer.
Vier jaar cel voor ontkenning Holocaust
Zoek maar gewoon even op waar de uitspraak in het Verbeke arrest precies op gebaseerd is.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:38 schreef Hendrik_ het volgende:
Het verschil tussen de Armeense genocide en de holocaust is dat de holocaust "ons" aanging, terwijl er geen enkele Nederlander is vermoord bij de armeense genocide.
Dit is denk ik waarom de Holocaust hier (nog altijd) gevoeliger ligt dan de armeense genocide. Dit praat natuurlijk helemaal niks goed.
Hier krijg je ook rare, extreme straffen voor het ontkennen van de holocaust.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het is toch te debiel voor woorden eigenlijk dat je strafbaar bent als je iets ontkent? En dan maar kankeren op die Islamieten met hun rare, extreme straffen.
Dat is geen reden om de holocaust te ontkennen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er is wel wat gebeurt natuurlijk, maar die verderfelijke Joden gebruiken het alleen maar om hun positie te versterken.
Slachtofferrol.
Dat je de cel in moet vind ik iig raar en extreem simpelweg om iets wat je vindt of gelooft.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:51 schreef Gabry het volgende:
[..]
Hier krijg je ook rare, extreme straffen voor het ontkennen van de holocaust.
Nee hoor. Je mag de Holocaust ontkennen. En als niemand aangifte doet, gebeurt je niks. Nederland kent namelijk geen wettelijk verbod op de Holocaust. Het Verbeke-arrest is opgehangen aan artikel 137c WvS.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:51 schreef Gabry het volgende:
[..]
Hier krijg je ook rare, extreme straffen voor het ontkennen van de holocaust.
[herhalingsmodus]quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat je de cel in moet vind ik iig raar en extreem simpelweg om iets wat je vindt of gelooft.
En waarom moet antisemitisme strafbaar zijn?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:02 schreef Soul79 het volgende:
[..]
[herhalingsmodus]
Holocaustontkenning is gewoon een vorm van antisemitisme. Het is discriminatie, laster en opruiing en daarom terecht strafbaar.
Maar dat staat natuurlijk niet in verhouding tot, bijvoorbeeld, de doodstraf door ophanging of steniging voor het verkondigen van iets wat jij gelooft. Terwijl jij deed alsof dat bijna aan elkaar gelijk staat.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat je de cel in moet vind ik iig raar en extreem simpelweg om iets wat je vindt of gelooft.
Vanwege de gevolgen (holocaustquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En waarom moet antisemitisme strafbaar zijn?.
Kijk kijk, het fascisme komt weer boven.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:05 schreef Salvad0R het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=654178281151939378&
"Mr. Death" is a stylized documentary that deals with the life and work of Fred A. Leuchter, Jr., a US Federal Court qualified expert in execution technology. On the basis of his qualifications, in 1988 Leuchter was commissioned by German-Canadian publisher Ernst Zundel to conduct the first thorough forensic examination of the alleged Nazi gas chambers at Auschwitz and Birkenau in Poland. After Leuchter testified that the alleged facilities were not -- and could not have been -- used for mass extermination, Jewish activists ruined his life.
Dat is niet verboden. Maar het zij je vergeven, nauwkeurig denken is je sterkste kant niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
Waarom is het verboden om de holocaust te ontkennen?
Nou!quote:De genocide in Armenie kun je zonder problemen ontkennen.
Het wordt niet zo maar doorverteld, het is geen kringloopgesprek.quote:(Jaren wordt al doorverteld dat er mensen evrgasd werden, maar hoe sterk zijn de bewijzen?)
Waarom doe jij niet eens een poging tot coherent betoog? Op deze manier maak je het ons wel erg makkelijk om lak aan je te hebben.quote:Discuss!
Ik vind discriminatie natuurlijk ook een kwalijke zaak, maar kennelijk is antisemitisme erger dan anti-moslim zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vanwege de gevolgen (holocaust). Discriminatie mag niet.
Houdt uw kortzichtige minachting achterwege, gaarne.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kijk kijk, het fascisme komt weer boven.
Wat is er precies fascistisch aan dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kijk kijk, het fascisme komt weer boven.
Ik val jou lastig om je eigen tekortkomingen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:15 schreef Salvad0R het volgende:
beter ga je iemand anders met je tekortkomingen lastig vallen, in plaats van mij.
Vanwege je citaat. Ga eens Googlen op die zaak in plaats van dit soort oordelen zonder commentaar te citeren. "Jewish activists then ruined his life". Kom op, zeg...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Houdt uw kortzichtige minachting achterwege, gaarne.
Mij als fascistisch beschouwen is hetzelfde als zeggen dat Hitler een jodenvriend was.
Kennelijk ben je intellectueel gezien niet capabel om te bevatten wat "fascisme" eigenlijk inhoudt, beter ga je iemand anders met je tekortkomingen lastig vallen, in plaats van mij.
Hey, ga zeuren bij Universal Studios ipv bij mij. Bij voorbaat dank.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vanwege je citaat. Ga eens Googlen op die zaak in plaats van dit soort oordelen zonder commentaar te citeren. "Jewish activists then ruined his life". Kom op, zeg...
Wie zegt dat? Antisemitisme is in de afgelopen 3000 jaar gewoon wat vaker voorgekomen, en met desastreuzer gevolgen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind discriminatie natuurlijk ook een kwalijke zaak, maar kennelijk is antisemitisme erger dan anti-moslim zijn..
Nou ja, Leuchter heeft het wel voor z'n kiezen gekregen, maar die beschrijving is wel erg ondeugdelijk. Dr. Death is trouwens wel een goede documentaire.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vanwege je citaat. Ga eens Googlen op die zaak in plaats van dit soort oordelen zonder commentaar te citeren. "Jewish activists then ruined his life". Kom op, zeg...
Ja, ach, je roept het enigzins over jezelf af.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:46 schreef Salvad0R het volgende:
Grappig om te zien hoe anonieme figuren mij persoonlijk aanvallen, terwijl ik nog helemaal geen uitlatingen heb gedaan over mijn persoonlijke opvatting wat betreft de holocaust. Typerend weer.
Ik niet.quote:Ik heb een paar goede Joodse vrienden.
Dat is een heel andere zaak. Bovendien, tijdens de Holocaust werden tienduizenden mensen per dag gedood. Gelukkig is dat in Palestina niet het geval. Door in iedere mensenrechtenschending een Holocaust te zien, bagatelliseer je de misdaden van de Nazi's wel heel erg.quote:Sindsdien voeren zij zelf holocausts uit op de Palestijnse bevolking en dan doen ze nog steeds zielig over wat er met hun is gebeurd onder Hitler. Bah.
En het overlijden van Carlo Picorni bij de Slag van Beverwijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
ho·lo·caust (dem)
1 massale vernietiging, volkerenmoord
Iets anders kan ik het onrechtvaardig aanvallen van Libanon in 2006 jl. en het uitroeien van hele Palestijnse gebieden niet noemen, hoor.
Carlo Picorni was niet echt een heel volk eh.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:57 schreef Gabry het volgende:
[..]
En het overlijden van Carlo Picorni bij de Slag van Beverwijk.
Als dat tuig van Hezbollah nou uniformen zou dragen dan kon je er nog iets van zeggen. Nu worden alle Hezbollah doden als burgerslachtoffer geteld omdat ze geen uniform droegen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:04 schreef Apropos het volgende:
Het stoort me wel dat, bij alle analyses van de oorlog tegen Hezbollah die tot doel hebben aan te tonen dat Olmert weg moet, geen sprake is van de burgerdoden aan Libanese zijde.
Het stoort mij wel dat jij mij zonder reden een fascist noemt en beweert dat ik tekortkomingen heb, zonder deze uit te wijden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:04 schreef Apropos het volgende:
Het stoort me wel dat, bij alle analyses van de oorlog tegen Hezbollah die tot doel hebben aan te tonen dat Olmert weg moet, geen sprake is van de burgerdoden aan Libanese zijde.
Want, montov?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:19 schreef Monidique het volgende:
Kutkloon, kuttopic, kutslotje.
Nee hoor, net zo erg. Maar anti-semitisme heeft tot de holocaust geleid, dus dat ligt extra gevoelig. Misschien krijgen moslims dezelfde status als ze gedurende een paar jaar systematisch vervolgt en vergast worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind discriminatie natuurlijk ook een kwalijke zaak, maar kennelijk is antisemitisme erger dan anti-moslim zijn..
Neuh, dat is gewoon intellectuele tekortkoming, die 7% beseft niet dat de gevolgen van 9/11 veel zwaarder wegen dan de oorzaken ervan.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
7% van moslims is voor 9/11. Ook een vorm van genocide?
Nou nog een keertje dan maar weer:quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
quote:Uitspraak
Het Hof heeft in hoger beroep - met vernietiging van een vonnis van de Arrondissementsrechtbank te 's-Gravenhage van 16 maart 1995 - de verdachte ter zake van 1. "het zich in het openbaar mondeling, opzettelijk beledigend uitlaten over een groep mensen wegens hun ras, meermalen gepleegd", 2. "medeplegen van het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun ras beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd" en 3. en 4. "het anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving een voorwerp waarvan men wist of redelijkerwijs moest vermoeden, dat daarin een uitlating was vervat, die voor een groep mensen wegens hun ras beledigend is, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving aan iemand, anders dan op diens verzoek, doen toekomen, meermalen gepleegd" veroordeeld tot zes maanden gevangenisstraf, voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaren, alsmede tot een geldboete van vijfduizend gulden, subsidiair vijftig dagen hechtenis, met onttrekking aan het verkeer zoals in het arrest omschreven.
De Joden in Duitsland hadden geen terroristische aanslagen gepleegd voor Hitler aan de macht kwam.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:53 schreef Salvad0R het volgende:
ho·lo·caust (dem)
1 massale vernietiging, volkerenmoord
Iets anders kan ik het onrechtvaardig aanvallen van Libanon in 2006 jl. en het uitroeien van hele Palestijnse gebieden niet noemen, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |