Bron: http://champcar.gpupdate.(...)ars-en-irl-gefuseerdquote:Amerikaanse media: Champ Cars en IRL gefuseerd
19 februari 2008
Volgens berichten uit de Verenigde Staten zijn de organisaties van de Champ Car World Series en de Indy Racing League het eens geworden over een fusie van beide raceklasses. Volgens de Amerikaanse televisiezender Speed TV kregen de Champ Car-teams maandag te horen dat ze kunnen stoppen met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Woensdag wordt een officiële bekendmaking verwacht.
Hiermee komt een einde aan twaalf jaar onenigheid in de Noord-Amerikaanse openwielracerij. In 1994 stapte Indianapolis-baas Tony George uit de Champ Cars (toen nog CART) en richtte hij het rivaliserende IRL-kampioenschap op, een nieuwe raceklasse rondom de legendarische Indy 500. In 1996 ging deze klasse van start en werd de Amerikaanse racewereld in tweeën verdeeld. Teams, coureurs, sponsors en fans moesten vanaf dat moment een keuze maken. De overeenkomst die de beide organisaties nu hebben gesloten, zal een einde maken aan deze tweedeling.
Volgens de berichtgeving gaat de Champ Car-klasse op in de IRL. George zou de Champ Car-teams gratis auto's en motoren hebben aangeboden, plus een bedrag van 1,2 miljoen dollar, als zij bereid zijn om dit jaar op de startgrid van de IRL plaats te nemen en het hele seizoen mee te doen. De meeste teams lijken van dit aanbod gebruik te gaan maken. Het IRL-seizoen gaat op 29 maart van start in het Floridase Homestead. Enkele Champ Car-races zullen waarschijnlijk aan de IRL-kalender worden toegevoegd. Het zou hierbij gaan om de races in het Amerikaanse Long Beach, het Canadese Edmonton en het Australische Surfers Paradise. De toekomst van de Champ Car Grand Prix van Assen is vooralsnog zeer onzeker.
Bronquote:Newman/Haas/Lanigan, PKV, and Forsythe are expected to enter the IRL with two cars each, while Walker, Conquest, and Dale Coyne Racing are likely to field one each. The futures of Minardi Team USA and Rocketsports are unknown, and Pacific Coast Motorsports are believed to be heading for the American Le Mans Series.
idd, en daar gaat m'n race weekendquote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:58 schreef Fir3fly het volgende:
Geen race op Assen meer.
Ik heb Doornbos nog nooit op een oval zien rijden.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:55 schreef Atreidez het volgende:
Gemengde gevoelens als ik dit lees. Dit krappe stratencircuitjes waren ook niet alles, maar oval rijden is wel hele andere koek meteen natuurlijk, en wat dat betreft zal dat Doornbos niet echt heel goed uit gaan komen.. Wel beter dat de series weer bij elkaar zijn, maar ik zou me toch beter kunnen vinden in een 50/50 verhouding wb ovals/circuits
Vrouwen kunnen ook op ovals racen (Danicaquote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:44 schreef NED het volgende:
[..]
Ik heb Doornbos nog nooit op een oval zien rijden.
Misschien doet ie het wel heel erg goed, weten wij veel
Tja en de CC coureurs zullen wel even moeten wennen, handschakelen, geen power steering(?) rijden op ovals, rijden in een heel andere wagen op nieuwe circuits. Die zullen het wellicht moeilijk krijgen het eerste jaar.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:58 schreef PirE het volgende:
Vrouwen kunnen ook op ovals racen (Danica![]()
), dus dat moet Robert ook kunnen
. Het zal overigens wel lastig worden voor de oude Champcar teams. Ik denk dat de IRL-teams toch wat meer geld hebben.
Het is inderaad wel heel kort dag voor de teams en coureurs, als de kalender in de OP klopt is de eerste race al op 29 maart aanstaande.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 00:17 schreef NED het volgende:
Ik denk overigens dat het niet zo handig is om dit vlak voor het nieuwe seizoen te doen.
Bespreek dat dan tijdens het seizoen en gebruik de winterstop om alle puntjes op de i te zetten zodat iedereen aan een nieuwe start kan beginnen.
Zo ineens alles gehaast lijkt me nooit goed, maarja, wie ben ik
Ik zou er niet op rekenen, hooguit wat samenvattingen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 00:58 schreef mikezwet het volgende:
Nu maar hopen dat RTL in de buidel tast en nog ruimte weet te vinden om IRL te gaan uitzenden.
Nascar blijft natuurlijk gewoon dé nummer 1 in de VS (dus ook voor advertisement).quote:Op zaterdag 23 februari 2008 01:02 schreef mikezwet het volgende:
Sponsoren zullen nu ook wel weer warmlopen neem ik aan?
Dus woensdag weten we alles voor het nieuwe seizoen.quote:De geplande IRL-persconferentie zal a.s. woensdag op het circuit van Homestead plaatsvinden, zo melden diverse Amerikaanse kranten. A.s woensdag vindt voor de voormalige CCWS-teams een informatiemeeting plaats.
Tekst en Foto: Willem J. Staat
Woensdag persconferentie op Homestead
IRL-woordvoerder Fred Nation maakte vandaag bekend dat de te verwachten persconferentie a.s. woensdag tijdens de jaarlijkse voorjaarstests op Miami Homestead zal plaatsvinden. Aan deze tests zullen geen voormalige Champcarteams deelnemen. Ook de definitieve IRL-kalender zal op Homestead worden aangekondigd. A.s. maandag vindt er voor de ex-Champcarteams in Indianapolis een informatiemeeting plaats. Fred Nation: “Er is grote belangstelling van de Champcarteams en zij zullen met open armen ontvangen worden net zoals wij met de voormalige CART Teams(Penske, Ganassi, Rahal, Fernandez Racing) gedaan hebben. Er is nu al vriendschap en iedereen is opgelucht dat het familiegekibbel over is.”
Doornbos in IRL verwacht
Zoals bekend worden de teams van PKV Racing, Newman Haas, Forsythe, Conquest en Dale Coyne Racing in de IRL verwacht. Het team van PCM heeft haar beslissing om richting ALMS-series ineens 180 graden omgedraaid en heeft alsnog besloten om in American Open Wheel Racing te blijven. Teammanager Tyler Tadevice verklaarde tegenover de media dat het team er alles aan gelegen is om in Homestead met twee auto’s op de grid te staan. Saillant detail, van alle teams die de overstap gemaakt hebben is de naam van Minardi Team USA nog steeds niet gevallen. Wel de naam van Robert Doornbos. Bij Pacific Coast Motorsports misschien?
Ben zelf zowel Champcar and Indycar volger. Maar vanuit mijn Champcar standpunt een goede zaak, jammer voor Champcar maar zoals het de laatste jaren ging in Champcar ging het niet langer. Elk jaar weer hopen op een volle grid en uiteindelik toch weer op 16 tot 18 wagens uitkomen. Terug naar de glorie dagen toen beide series nog onder de Indycar vlag vielen.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:04 schreef Migue het volgende:
En wat vinden de ChampCar-liefhebbers nu van deze fusie? Ik kan me niet voorstellen dat de oude fans die gloriedagen van de CART Series nog meegemaakt hebben dit een slechte zaak vinden, ik heb de ChampCar Series enkele jaren terug dan ook niet voor de grap ingeruild voor de IndyCar Sereis.
quote:Robert's Logbook
ROTTERDAM, 23 Feb 2008 - I think the merger between IRL and CCWS is a good thing. It will provide me new chances and opportunities, so it's going to be an interesting period. For now, I'm back for a few days in The Netherlands to visit the finals of the ATP tennis toernament in Rotterdam tomorrow, among others. We keep in touch!
RD
AGR vult de grid aardig opquote:Op zondag 24 februari 2008 17:53 schreef Migue het volgende:
Die grid was idd huilen met de pet op. In de IndyCar Series was het de laatste jaren ook niet veel beter, maar wel beter, zoals in de grote races op bijvoorbeeld Michigan en Fontana al snel een stuk of 25, 26 wagens op de grid. In de ChampCars leek het gedurende het seizoen er juist alleen maar minder te worden
Dieptepunt blijft toch wel de ondergang van Dan Gurney's All American Racers/Eagle, wat een legendarisch team was dat, eeuwige zonde dat het zo ten onder heeft moeten gaan.
Ik zie Doornbos het liefst bij het meest professionele team. die hem kan voorzien van de beste auto en set-up...quote:Op maandag 25 februari 2008 17:47 schreef mikezwet het volgende:
Ik zou doornbos liefst weer bij Minardi zien. Gewoon goede deal, geen gelul en 1 coureur een tijd aanhouden. Het is toch waardeloos als je ieder jaar een andere coureur hebt die vaak een paar weken van te voren in de wagen gezet word..... kansloos.
Dan zou die bij een Indy team moeten want ik denk dat de CC team zoiezo een jaar achterstand zullen hebben. Geen data van circuits, nieuwe wagens en coureurs met 0 ervaring op ovals.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik zie Doornbos het liefst bij het meest professionele team. die hem kan voorzien van de beste auto en set-up...
Scheckter gaat een paar oval races rijden. Zie dit berichtquote:Mogelijke extra inschrijvingen:
#00: Target Chip Ganassi - Alex Lloyd
#00: Team Penske - Tomas Scheckter
#00: Vision Racing - A.J. Foyt IV
#00: Dreyer & Reinbold Racing - Milka Duno / Buddy Rice
#00: Roth Racing - Marty Roth
#00: Roth Racing - Jay Howard
#00: Minardi Team USA - Ernesto Viso
#00: Rahal Letterman Racing - Roger Yasukawa
#00: Rocketsports - Enrique Bernoldi
Klopt vandaar ook in dat rijtje. Overigens zullen alle Champcar teams een achterstand hebben, en zo het er nu voorstaat zet Minardi misschien 1 auto in. Dan zie ik hem liever bij PCM met 2 auto's. Meer data, is in dit geval erg belangrijk.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:55 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Scheckter gaat een paar oval races rijden. Zie dit bericht
http://en.wikipedia.org/wiki/Dario_Franchittiquote:Op maandag 25 februari 2008 19:30 schreef 4-elements het volgende:
Waar is Franchitti eigenlijk heen?
Jammer. Maar hopelijk wordt Indycar weer populairder onder de coureurs door de samenvoeging en zullen ze minder snel voor een overstap naar de NASCAR kiezen.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:16 schreef mikezwet het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dario_Franchitti
Onderop: Nascar
Hoe gaan ze het noemen? Newman/Haas/Lanigan/Rahal/Letterman Racing of zo iets?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 09:35 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Newman/Haas/Lanigan Racing lijkt overigens met Rahal Letterman Racing samen te gaan om samen een team te vormen bestaande uit 3 wagens. IRL moedigt dit aan om zo de achterstand tussen de IRL en de oude Champcar teams te verkleinen.
[..]
Sinds hij zei dat je aan het rijgedrag van Danica Patrick kan merken welke periode van de maand het is, kan hij bij mij niet meer kapot, wat een held!quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:59 schreef mikezwet het volgende:
Wat vinden jullie van Dan Wheldon ?
Ik denk dat dat lastig wordt, aangezien de rechten in Nederland bij Sport1 liggen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:02 schreef Bernard0s het volgende:
Ik hoop dat Eurosport live verslag gaat doen van de IRL races.
Bronquote:Op woensdag 27 februari 2008 09:01 schreef Gijsje het volgende:
Update:
INDYCAR SILLY SEASON 2008:
[..]
Parttime inschrijvingen:
#29: Sarah Fisher Racing - Sarah Fisher
[..]
Sport1? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zit die op de sateliet ofzo?quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:07 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ik denk dat dat lastig wordt, aangezien de rechten in Nederland bij Sport1 liggen.
Film1 en Sport1 zijn het voormalige Canal+. Te ontvangen via digitale kabel en satelliet.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:44 schreef NED het volgende:
[..]
Sport1? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zit die op de sateliet ofzo?
Terug naar Kim Green! Maarja, Andretti zei vandaag nog dat daar geen plek meer is, dus helaasquote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:33 schreef mikezwet het volgende:
Jammer dat Forsyth er mee stopt. Tijdens het afscheid in LongBeach zetten ze nog wel 3 wagens in en hopen misschien alsnog op een sponsor. Waar zal Tracy nu heen moeten ?
Helemaal mee eens! Ik krijg nog regelmatig een harde piemel als ik al die oude Penskes, Lolas en Reynards zie, zelfs de Swifts waren nog goed te doen!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:03 schreef Gijsje het volgende:
Inderdaad ik vond de oude Champcars ook veel beter dan de huidige. Dit soort wagens moeten bruut en breed zijn. Het is tenslotte allemaal Amerikaans.
Paul Tracy is een klootzak cq galbak eerste klas, maar is natuurlijk wel een echt karakter en dat kan de series wel gebruiken na het vertrek van Sam Hornish Jr. en Dario Franchitti. Bovendien is het een extra stukje kwaliteit (al is het ook niet meer wat het ooit geweest is, zie AJ Allmendinger en Oriol Servià).quote:Overigens wordt Paul Tracy genoemd bij Vision Racing, Tony George eigenaar van de Indycar Serie en Vision Racing ziet Paul Tracy liever niet vetrekken.
Ja hallo! Je mag ons ook wel een harde piemel bezorgen hoor!quote:Ik krijg nog regelmatig een harde piemel als ik al die oude Penskes, Lolas en Reynards zie, zelfs de Swifts waren nog goed te doen!
En natuurlijk de Eagle, wat was die bizar mooi altijd!
Zou iig wel lachen zijn als die daar wat "vrienden" kon maken in de gevestigde Irl scene als vreemde eendquote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:57 schreef Migue het volgende:
Paul Tracy is een klootzak cq galbak eerste klas, maar is natuurlijk wel een echt karakter en dat kan de series wel gebruiken na het vertrek van Sam Hornish Jr. en Dario Franchitti. Bovendien is het een extra stukje kwaliteit (al is het ook niet meer wat het ooit geweest is, zie AJ Allmendinger en Oriol Servià).
Verder moet Minardi de naam natuurlijk weer terugveranderen in Bettenhausen Motorsports.
Over die Papis lees ik zojuist het volgende:quote:Mogelijke extra inschrijvingen:
#00: Target Chip Ganassi - Alex Lloyd
#00: Panther Racing - Roger Yasukawa
#00: Rocketsports - Enrique Bernoldi
#00: Walker Racing - Simon Pagenaud
#00: Dreyer & Reinbold Racing - Townsend Bell
#00: Dreyer & Reinbold Racing - Roger Yazukawa
#00: Rubicon Racing - Max Papis
Dat is toch die ene knakker van Beverly Hills 12345 of vergis ik me nu?quote:Max Papis doet mee aan Indy 500
Max Papis zal op 25 mei de 92ste Indianapolis 500 rijden voor Rubicon Racing, het team van acteur Jason Priestley. In 2006 deed de Italiaan voor het laatste mee. Toen eindigde Papis als 14de.
Ik las ook ergens dat Paul Tracy ten koste van Lloyd naar Ganassi gaat en dat Lloyd op zijn beurt naar Vision gaat.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
Nog even wat extra silly season geruchten gevonden op het internet
A.J. Foyt Racing - Pablo Donoso
Conquest Racing - Nelson Phillipe (ipv James Winslow / Matt Halliday ?)
KV Racing - Paul Tracy (ipv Tagliani ?)
SAMAX Motorsports - Mario Dominguez
Partial:
Davey Hamilton (HP Sponsorship) (Team - Unknown)
Rahal/Letterman zou een tweede coureur willen, waarschijnlijk Scheckter
Samax zou ook samen kunnen gaan met Dreyer & Reinbold Racing. Dominguez zou dan op zoek moeten naar een ander zitje.
Even in het kort voor wie hem niet kent:quote:Townsend Bell confirmed at D&R
By Simon Strang Friday, March 7th 2008, 10:08 GMT
Townsend Bell, Dreyer & Reinbold, IRL IndyCar SeriesDreyer & Reinbold have confirmed that US single-seater veteran Townsend Bell will share their second car with Milka Duno in the 2008 IRL IndyCar Series.
Bell last completed a full season in the IRL with Panther Racing in 2004, but has since enjoyed one-off outings with Vision Racing at Michigan in 2005 and the '06 Indianapolis 500. He will drive selected races in the 2008 season, which will include a return to Indy.
"I'm ready to get going," said the 32-year-old, who tested for the D&R Dallara at Sebring on Thursday. "There are a few new things [associated with the car], and obviously the driver has a lot of rust. That showed up on the very first lap. I've done 15 laps in one of these cars on a road course at Sonoma a year and a half ago, and prior to that I hadn't been on a road course in three years.
"This is just a lot of cobwebs getting out of the system. The first couple of laps when the track was green it was like, 'Oh, yeah, these things are pretty fast.' ''
Bell's first race for Dreyer & Reinbold will be at St. Petersburg on April 6, and team co-owner Dennis Reinbold is confident the former International F3000 and Champ Car driver will be ready.
"Townsend fits right into the Dreyer and Reinbold mold," he said. "We've seen what he’s done in the past in this series, and we’re excited to see him in one of our race cars for this year.
“We’re confident that we’re making great strides with our race team. To bring in someone like Townsend allows us to gather information from an experienced driver, and at the same time, he can help share information with Milka and help her continue to improve and gain."
Het begint er steeds meer op te lijken dat de merge een noodsprong is geweest, doordat de ChampCar Ws failliet is en men zonder al te veel concessies het IRL format heeft overgenomen. Doordat het runnen van een full season IRL team echter duurder is (4 miljoen dollar voor een CCWS wagen, 7 miljoen dollar voor een IRL wagen), kunnen een aantal CCWS teams de overstap niet maken, mede doordat sponsoren lijken af te haken.quote:The united IndyCar Series suffered another blow overnight, when it was revealed that Walker Racing would not be entering a team in the 2008 campaign.
The issued a short statement revealing that it had been forced to withdraw its attempt to join the series after the Team Australia partnership, which team boss Derrick Walker formed in association with Australian businessman Craig Gore, was brought to an unexpected end.
The revelation, which leaves 2007 drivers Will Power and Simon Pagenaud without a ride in the new series, came a something of a shock, not only because Walker Racing was the first Champ Car team to commit to switching codes, but also because Gore insisted that the Team Australia programme would not be affected by the business and health issues that had forced him to relinquish his two-entry Australian V8 Supercar programme last month.
Notwithstanding a commitment for 2008, Walker's decision to withdraw - which sees him join fellow Champ Car outfit Forsythe Racing on the IRL sidelines - ultimately came down to the lack of funding. After a lengthy search for new sponsorship partners drew a blank, ex-pat Scot Walker officially closed his programme on Friday.
Verder las ik ergens dat Will Power wel eens voor KV Racing zou kunnen gaan rijden nu Walker ook niet meedoet.quote:Paul Stoddart has decided not to enter his Minardi Team USA in the Indy Racing League this season.
He doesn't think the team, who ran Robert Doornbos to third in the Champ Car standings last season, could be competitive in their first year of IRL with the merger coming together so close to the start of the season.
When asked by autosport.com, he said: "I did enough tugging round at the back to know I don't want to do it again. I had a taste of victory last year and it was very nice, so I’ll just take a sabbatical and see what happens.
"I think realistically 2010 is the first opportunity for Champ Car teams to become competitive, when the new car comes."
Stoddart believes the unification of open-wheel racing in North America was for the best, but doesn’t think many Champ Car teams will make the switch for 2008.
“What happened was good for North American motorsport, it had to happen. But it wasn’t beneficial for any of the Champ Car teams. In anything like this there are winners and losers and all the Champ Car teams were the losers.
“Newman/Haas will be there or thereabouts but I don’t think we’ll see many other teams go across there. Not because they don’t want to, but with four weeks until the start of the season it’s a pretty big ask to change your entire operating facility to a car you’ve never seem, on ovals you’ve never raced on, and to go out and be competitive."
But Stoddart will field cars in the one-off Champ Car event at Long Beach next month.
“We’re going to have fun! I’m going to really enjoy that weekend and we’re going all out to do the best job we can for the last ever Champ Car race.
”More above anything else, Champ Car stood for entertainment and fun. I will be sad afterwards as it’s the end of an era, but it’s overwhelmingly right for North American motorsport to reunify.”
Zal waarschijnlijk weer HVM Racing worden.quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:44 schreef Migue het volgende:
Beter noemt Keith Wiggins het team dan weer Bettenhausen Motorsports, zoals het hoort. Zijn we van de naam Minardi af èn heeft het team de enige juiste naam terug
Team Nederlandquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:04 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
En de wagens van Conquest:
[ afbeelding ]
34. Frank Perera
36. Enrique Bernoldi
Erg mooie livery!
Nog 2 weken en dan begint het spektakel.
1 2 3 | 2 Oriol Servia (5) 0.1366 53.6035 3 Bruno Junqueria (18) 2.0728 55.5397 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 1. Briscoe 52.4202 114.689 112 2. Castroneves 52.4531 114.617 85 3. Wheldon 53.0131 113.406 113 4. Dixon 53.0286 113.373 129 5. Manning 53.0433 113.341 71 6. Meira 53.2467 112.908 122 7. Rice 53.3859 112.614 81 8. Bell 54.0505 111.229 77 |
1 2 3 4 5 6 7 | 1. Will Power KV Racing 52.968 77 2. Bruno Junqueira Dale Coyne Racing 53.234 61 3. Franck Perera Conquest Racing 53.492 23 4. Oriol Servia KV Racing 53.586 96 5. Mario Moraes Dale Coyne Racing 54.612 15 6. Enrique Bernoldi Conquest Racing 58.738 4 |
26 coureurs tot nu toe. Beter dan A1 en F1quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:03 schreef Atreidez het volgende:
Power voor Indycar Champdaar zou ik zo voor tekenen
quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:41 schreef Migue het volgende:
INDYCAR SILLY SEASON 2008:
Vaste inschrijvingen:
#14: A.J. Foyt Enterprises - Darren Manning
#33: HVM Racing - Ernesto Viso
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | No Driver Team 2 AJ Foyt IV Vision Racing 3 Helio Castroneves Team Penske 4 Vitor Meira Panther Racing 5 Oriol Servia KV Racing Technology 6 Ryan Briscoe Team Penske 7 Danica Patrick Andretti Green Racing 8 Will Power KV Racing Technology 9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing 10 Dan Wheldon Chip Ganassi Racing 11 Tony Kanaan Andretti Green Racing 14 Darren Manning AJ Foyt Racing 15 Buddy Rice Dreyer & Reinbold Racing 17 Ryan Hunter-Reay Rahal Letterman Racing 18 Bruno Junqueira Dale Coyne Racing 19 Mario Moraes Dale Coyne Racing 20 Ed Carpenter Vision Racing 23 Milka Duno Dreyer & Reinbold Racing 24 Jay Howard Roth Racing 25 Marty Roth Roth Racing 26 Marco Andretti Andretti Green Racing 27 Hideki Mutoh Andretti Green Racing 33 Ernesto Viso HVM Racing 34 Franck Perera Conquest Racing 36 Enrique Bernoldi Conquest Racing 02 Justin Wilson Newman Haas Lanigan Racing 06 Graham Rahal Newman Haas Lanigan Racing |
Zaterdag 29 maart is de eerste IRL race.quote:Op woensdag 26 maart 2008 08:26 schreef mikezwet het volgende:
Ok 30 maart de eerste Indy race. Is 30 maart ook de laatste champ car race in long Beach ?
Is er nog een manier om het in nederland te volgen, desnoods via internet? Ik download de race altijd een dag later.
Oke Thanxx.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zaterdag 29 maart is de eerste IRL race.
Zondag 20 april is de ChampCar finale in Long Beach.
TE-FOCKING-COOL-! nuja, noemde ik de Indy Pro Series toch altijd al de Indy Lights, maar tochquote:Indy Lights name returns to IRL
By Steven English Wednesday, March 26th 2008, 16:46 GMT
Indy Lights SeriesThe IRL IndyCar Series' feeder category has been relaunched as Indy Lights following the IRL's merger with Champ Car and the return of title sponsor Firestone.
The tyre manufacturer previously backed Indy Lights between 1991 and 2001, until the series disbanded and became the Indy Pro Series in 2002, and Firestone reduced their involvement to a supplier.
IRL boss Tony George is pleased to see the brand, which also supports the IndyCar Series and Indy 500, return to support the junior category.
"Firestone have been one of the most loyal suppliers to open-wheel racing - their involvement dates back to the first Indy 500 in 1911," he said.
"They have supported the development series in both CART and the IRL, which demonstrates their commitment to the future."
Firestone's Al Speyer added: "Tony George asked us to step up and support the sport even more than we have done in the past. With the unification of open-wheel racing, we thought it the perfect time to merge the IRL's growing support series with the rich history of Firestone Indy Lights.
"One of the most noticeable results of this agreement is that participants will see an increase in prize money of more than $250,000 throughout the season."
Current IndyCar drivers Tony Kanaan, Oriol Servia, Scott Dixon, and Townsend Bell are all previous champions of the Indy Lights series, which was also a stepping stone for Indy 500 winners Dan Wheldon and Helio Castroneves.
quote:Servia fastest IRL convert at Miami
By Simon Strang Wednesday, March 26th 2008, 11:01 GMT
Oriol Servia, KV Racing, IRL 2008US single-seater veteran Oriol Servia was the fastest of the Champ Car refugees on the final day of the IRL Homestead-Miami Speedway test arranged specifically for the nine converted entries.
Though the Roth Racing duo once again set the pace overall, with Marty Roth (212.816mph) and Jay Howard (211.668mph )topping the times, the Spaniard's 210.176mph proved that KV Racing were in the ball park with the regular IRL runners, despite limited running with the Dallara-Honda package in oval configuration.
"It would be tough even if we would have made the move in October," said Servia, whose lap was three miles per hour slower than Dan Wheldon's fastest from the IRL regulars' open test in February. "We're learning so much with the car, but the race weekend is here soon. We don't have much time."
Former Arrows Formula One driver Enrique Bernoldi was fourth quickest overall for Conquest ahead of Will Power in the second KV machine.
Graham Rahal set the sixth fastest time ahead of his Newman Haas Lanigan teammate Justin Wilson, despite causing the only crash of the session.
“The car felt really good,” said Rahal. “I caught Oriol and overtook him in Turn 1 and was almost past him. I was on a higher line than I had been taking and that was a lot bumpier with a little less grip up there.
"The rear stepped out on me and I caught it and then it did it a second time and I couldn’t catch it and crashed.”
Wilson, who could reasonably have expected to start the Champ Car season as favourite, is still getting used to the Dallara since the switch, having missed out on the Sebring test last week.
The Briton, himself a former Minardi and Jaguar F1 racer, admitted he was still not entirely at ease in the cockpit of the IndyCar.
“We just have a few more bits to do inside the cockpit to make me feel more comfortable,” he said. “Fitting in these cars is not a straight-forward thing.”
Franck Perera was eighth quickest for Conquest ahead of HVM's Ernesto Viso. Dale Coyne Racing's Bruno Junqueira, who only ran on the second day, and Mario Moraes completed the runners.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12Pos Driver Team Time Laps
1. Roth Roth Racing 25.1203 212.816 60
2. Howard Roth Racing 25.2565 211.668 101
3. Servia KV Racing 25.4358 210.176 95
4. Bernoldi Conquest 25.4472 210.082 132
5. Power KV Racing 25.4839 209.780 145
6. Rahal Newman Haas Lanigan 25.4918 209.714 35
7. Wilson Newman Haas Lanigan 25.4929 209.705 99
8. Perera Conquest 25.5560 209.188 93
9. Viso HVM 25.5682 209.088 100
10. Junqueira Dale Coyne 25.6231 208.640 82
11. Moraes Dale Coyne 25.8416 206.876 129
Je hebt een PMquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:29 schreef Migue het volgende:
Vorig jaar had iemand hier (daar) een link gepost naar zo'n site met allemaal p2ptv dingen voor IndyCars, NASCAR, Formule 1 en dat soort gedoe. Erg mooie site, maar ik ben de link door een pccrash kwijtgeraakt, dus als iemand mij daar mee wilt verblijden zou ik dat wel heel liev vindeDat was dus PM, en die site doet het helaas niet meer
Kunnen we de IRL wedstrijden daar verwachten?quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:34 schreef Atreidez het volgende:
Ik zit tegenwoordig op een site met een veel kortere responstijd
Al laat Eddie Irvine een scheet, hier staat t dan t eerste opquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kunnen we de IRL wedstrijden daar verwachten?
Deden wij vroeger op school ook, de vakken die we niet leuk vonden bij spijbelen.quote:Rahal mist eerste race van het seizoen
27 maart 2008
Graham Rahal neemt niet deel aan de eerste race van het IRL-seizoen, die komende zaterdag wordt verreden in het Floridase Homestead. De wagen van de Amerikaan liep eerder deze week zware schade op bij een crash tijdens een testsessie en zijn team kan de auto niet repareren omdat zij niet over voldoende onderdelen beschikt.
"Het is zeer teleurstellend dat ik niet kan rijden in de seizoensopener. Ik baal er ontzettend van", reageerde de voormalig Champ Car-coureur. "Ook al hadden we de beschikking over alle benodigde onderdelen, dan nog zou het ons waarschijnlijk niet zijn gelukt om de auto in elkaar te zetten voor de eerste training. Het heeft ook geen zin om de jongens de hele nacht door te laten werken. Ze hebben de afgelopen weken al zo hard moeten werken om ons te krijgen waar we nu zijn."
Rahal zal nu op 6 april zijn IRL-debuut beleven, in St. Petersburg.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | 1. Dan Wheldon Ganassi 25.0037 213.808 2. Scott Dixon Ganassi 25.0211 213.660 3. Ryan Briscoe Penske 25.1100 212.903 4. Helio Castroneves Penske 25.1202 212.817 5. Marco Andretti Andretti-Green 25.1379 212.667 6. Hideki Mutoh Andretti-Green 25.1729 212.371 7. Tony Kanaan Andretti-Green 25.1947 212.187 8. Danica Patrick Andretti-Green 25.2236 211.944 9. AJ Foyt IV Vision 25.2298 211.892 10. Ed Carpenter Vision 25.2504 211.719 11. Vitor Meira Panther 25.3317 211.040 12. Darren Manning Foyt 25.3749 210.681 13. Jay Howard Roth 25.3963 210.503 14. Ryan Hunter-Reay Rahal-Letterman 25.4354 210.180 15. Marty Roth Roth 25.4616 209.963 16. Justin Wilson Newman Haas Lanigan 25.5098 209.567 17. Franck Perera Conquest 25.5485 209.249 18. Buddy Rice Dreyer & Reinbold 25.5509 209.229 19. Will Power KV 25.5704 209.070 20. Milka Duno Dreyer & Reinbold 25.6054 208.784 21. Oriol Servia KV 25.6163 208.695 22. Enrique Bernoldi Conquest 25.6606 208.335 23. Ernesto Viso HVM 25.7520 207.596 24. Bruno Junqueira Dale Coyne 25.8475 206.829 25. Mario Moraes Dale Coyne 26.3722 202.713 |
Doe torrent ging zondag niet echt snel nee! Gister iig wel en gelijk bekeken.quote:Op maandag 31 maart 2008 16:21 schreef Migue het volgende:
En het heeft mij ook één fucking dag gekost om die torrent binnen te trekken, mag de volgende keer ook wel wat sneller![]()
Zojuist dus maar gekeken, zonder de uitslag te weten, en was een prima race, al heb ik ze wel eens beter gezien, al kan dat ook gelegen hebben aan dat ik afgeleid werd door msnGoede race van Marco Andretti, gaat weer een heel stuk beter dan vorig jaar, mocht ook wel.
Als hij langzaam rijd kan hij nooit de gene zijn die een eventuele crash veroorzaakt.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:18 schreef m1155 het volgende:
Ja stel dat hij een crash had veroorzaakt...
quote:Knock-out qualifying for IndyCar
IndyCar Series, St Petersburg, FLThe IndyCar Series will introduce a Formula One-style knock-out qualifying format for road and street courses this season, beginning at St Petersburg this weekend.
The series will continue to use single-car qualifying on ovals, but will run two group sessions for 20 minutes each on Saturday afternoons, with the fastest six cars from each progressing to the next stage. The rest of the cars will line up according to their times in the group sessions.
The remaining 12 cars will enter a 15-minute session with the quicker half advancing to the Fast Six Shootout, while seventh to 12th will fill those positions on the grid in order of their times from that session.
The final six cars will then have a 10-minute session to compete for pole position.
Indy Racing League president of operations Brian Barnhart is confident that the F1-style format will make qualifying more exciting for spectators.
"Qualifying for our road and street courses has been full of drama ever since we introduced the Fast Six concept in 2005," he said. "Expanding the group format into several stages will add to the intrigue and strategy and will keep fans entertained throughout."
Dan maar hopen dat ik nu niet te vroeg ga downloaden en zo het eind van de race misquote:Op donderdag 3 april 2008 15:17 schreef NED het volgende:
Op FTD gaat hij iig weer gepost worden.
Daar zit iemand die hem opneemt.
Hij is er uiteindelijk ook voor bestraft en mag de eerste 30 minuten niet aan de training voor St. Petersburg meedoen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 15:28 schreef Migue het volgende:
Natuurlijk gaat dat wel op, elke andere auto was direct naar de pits gestuurd. Doordat hij nu de herstart leidde kon hij het tempo niet aangeven (ja, langzaam rijden) en omdat we het hier over een 1.5mijl oval hebben is dat gewoon levensgevaarlijk als niemand op snelheid komt, kan ook voor veel verwarring zorgen.
quote:Kanaan penalized after all
Indy Racing League officials changed their minds Thursday and decided to penalize Tony Kanaan for disobeying race control instructions at the end of last weekend's IndyCar Series race at Homestead-Miami Speedway.
IRL president Brian Barnhart said Kanaan, who was leading the Gainsco Indy 300, will be held out of the first 30 minutes of today's practice for not pulling out of the racing line prior to the restart with three laps to go. Kanaan had a damaged car after contact with rookie Ernesto Viso and was nursing it around the track to finish as high as possible.
Barnhart approved Kanaan's driving so long as he could keep up with the race's pace car. But when the race was about to restart and it was clear Kanaan couldn't maintain a competitive pace, Barnhart wanted the 2004 series champion to pull onto the track's deceleration lane as the field came to the green flag.
Kanaan chose to remain in the middle of the track as the cars came through the fourth turn. The scramble behind him created a dangerous situation.
Barnhart, who is in charge of all on-track activities, shared his disappointment with Kanaan.
"We were pretty upset with him," said Barnhart, who initially said there would be no penalty.
Kanaan denies being told to relinquish the spot. He felt he gave enough room for others to pass. As soon as it was clear the race would stay green, he said he got out of the way.
"I followed my team orders and stayed out to see what would happen," he said. "If the IRL had wanted to pull me in, they had plenty of time to do so (under caution).
"What if the race restarts and somebody crashes (in the back of the pack)? There's a yellow flag and I probably finish (higher). Points toward the championship are really important."
Kanaan finished eighth.
The series resumes this weekend with the Honda Grand Prix of St. Petersburg. The race is at 2:30 p.m. Sunday.
Hier kun je veel races downloaden of via streaming kijken: (via Indycar.com dus officieel)quote:Op maandag 7 april 2008 14:27 schreef NED het volgende:
Godverdomme. Waarom kan ik de race nog nergens vinden online?
Ja op 1 plek, maar daar staat ie in fullHD en issie 15 gieg groot met 1 seeder.
Dat schiet lekke rop om die binnen te halen
Zo dan, dat was echt wel irritant lang. Ken de regels niet letterlijk, maar bij de F1 moet je iig zichtbaar aan de kant gaan. Misschien dat je bij Indycar alleen maar verboden wordt het gat dicht te gooien als iemand erin duikt. Het leverde iig spectaculaire beelden op met Viso die achterblijvers laptequote:Op woensdag 9 april 2008 22:40 schreef sasquatsch het volgende:
Worden er hier geen blauwe vlaggen gegeven voor achterblijvers? Danica hield Wilson wel erg lang op in het begin van de race.
Bobby Rahal is een professionele man hoor, heeft zichzelf ook nooit bevoordeeld toen hij zelf nog voor zijn Rahal Hogan Racing reed.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat vadertje Rahal zijn eigen auto leeg liet rijden om te kijken of Graham lang genoeg door kon, wat op zich wel slim is, maar sneu voor ze eigen coureur.
Eigenlijk best wel een bitch! Als ze spint zit ze gelijk te commanderen om aangeduwd te wordenquote:Op woensdag 9 april 2008 22:40 schreef sasquatsch het volgende:
Danica hield Wilson wel erg lang op in het begin van de race.
Bernoldi crashte die met die andere gozer, en die zat ook om een duwtje te vragen terwijl ze complete neus er door Rice werd afgeredenquote:Op donderdag 10 april 2008 20:56 schreef m1155 het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel een bitch! Als ze spint zit ze gelijk te commanderen om aangeduwd te worden
Ik zou niet graag met haar in 1 huis wonen. (Bed delen is een ander verhaal)
Heeft ie dat serieus gezegd?quote:Op donderdag 10 april 2008 22:40 schreef Migue het volgende:
Volgens Dan Wheldon kan je aan haar rijgedrag ook zien welke periode van de maand het is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | 2 A.J. Foyt IV Vision Racing 3 Helio Castroneve Team Penske 4 Vitor Meira Panther Racing 5 Oriol Servia KV Racing Technology 6 Ryan Briscoe Team Penske 7 Danica Patrick Andretti Green Racing 8 Will Power KV Racing Technology 9 Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing 10 Dan Wheldon Target Chip Ganassi Racing 11 Tony Kanaan Andretti Green Racing 12 Tomas Scheckter Luczo Dragon Racing 14 Darren Manning A.J. Foyt Enterprises 15 Buddy Rice Dreyer & Reinbold Racing 16 Alex Lloyd Rahal Letterman Racing 17 Ryan Hunter-Reay Rahal Letterman Racing 18 Bruno Junqueira Dale Coyne Racing 19 Mario Moraes Dale Coyne Racing 20 Ed Carpenter Vision Racing 21 TBA Playa Del Racing 22 TBA Vision Racing 23 Milka Duno Dreyer & Reinbold Racing 24 Jay Howard Roth Racing 25 Marty Roth Roth Racing 26 Marco Andretti Andretti Green Racing 27 Hideki Mutoh Andretti Green Racing 33 E.J. Viso HVM Racing 34 Franck Perera Conquest Racing 36 Enrique Bernoldi Conquest Racing 41 Larry Foyt A.J. Foyt Enterprises 44 Max Papis Sam Schmidt Motorsports 67 Sarah Fisher Sarah Fisher Racing 77 TBA Team Penske 83 TBA Panther Racing 91 TBA Hemelgarn Johnson 98 TBA CURB/Agajanian/Beck Motorsports 99 Townsend Bell Dreyer & Reinbold Racing 02 Justin Wilson Newman/Haas/Lanigan Racing 06 Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan Racing TBA TBA PDM Racing |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Justin Wilson Newman/Haas/Lannigan Graham Rahal Newman/Haas/Lannigan Alex Tagliani Walker Racing Mario Dominguez Pacific Coast Motorsports Alex Figge Pacific Coast Motorsports Roberto Moreno Minardi/HVM Racing Nelson Philippe Minardi/HVM Racing EJ Viso Minardi/HVM Racing Paul Tracy Forsythe/Pettit Racing David Martinez Forsythe/Pettit Racing Franck Montagny Forsythe/Pettit Racing Oriol Servia KV Racing Will Power KV Racing Jimmy Vasser KV Racing Bruno Junqueira Dale Coyne Racing Mario Moraes Dale Coyne Racing Franck Perrera Conquest Racing Enrique Bernoldi Conquest Racing Antonio Pizzonia Rocketsports Racing Juho Annala Rocketsports Racing |
Raar dat wilson enzo niet in Motegi starten...quote:Op donderdag 17 april 2008 16:20 schreef sasquatsch het volgende:
Bobby D. niet, Bobby M. (Moreno) wel, die rijdt in de Minardi #14.
Volledige startlijst:
[ code verwijderd ]
Ik denk het niet. Op Long Beach gelden dezelfde punten als in Motegi en hier kunnen ze waarschijnlijk meer punten scoren. Dat was een van de eisen bij het samengaan. Long Beach moest doorgaan, net zoals Motegi niet verplaatst kon worden (vanwege vakanties in Japan oid). Toen hebben ze besloten dat beide races meetellen voor het Indycar kampioenschap, waarbij de oude CCWS teams in Long Beach rijden (om aan hun verplichtingen te voldoen) en de IRL teams in Motegi.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:16 schreef m1155 het volgende:
[..]
Raar dat wilson enzo niet in Motegi starten...
Bobby D. geeft er de voorkeur aan om een stoeltje bij een Indycar team te bemachtigen, dan om in deze ene race te rijden.quote:Raar ook dat Doornbos niet meedoet in de Minardi. Hij heeft toch een succesvol seizoen gehad vorig jaar...
Erg goed voor de sport, kan nog niet over de race oordelen daar ik hem nog niet gezien heb.quote:Na een knotsgekke eindfase van de race heeft Danica Patrick haar eerste IndyCar Series race gewonnen. Patrick was de enige coureur die in de eindfase van de race voldoende brandstof aan boord had om de finish volgas te bereiken. Helio Castroneves zag het zwart/wit geblokt als tweede, voor Scott Dixon, die de meeste ronden van de race aan de leiding reed.
Na dagen vol regen was het zondagmiddag eindelijk droog in Japan en kon de race rond 11:00 uur lokale tijd gestart worden. Voor Marco Andretti was deze race al na één bocht voorbij; hij verloor de controle over de achterzijde van zijn wagen in de eerste bocht en kwam in contact met de muur, waardoor de eerste neutralisatie van de race een feit was. Tijdens de start behield Helio Castroneves zijn leidende positie, voor het Chip Ganassi duo Scott Dixon en Dan Wheldon.
Na een kwart race spinde Hideki Mutoh en raakte daarbij bijna de pacecar, waardoor de gele vlag voor de tweede keer ter hand kon worden genomen. Dertig ronden later was het Vitor Meira die in de fout ging en licht in aanraking met de muur kwam.
In de neutralisatie die volgde maakte Vision Racing de fout om Foyt IV te vroeg de pit uit te sturen, waardoor hij in aanraking kwam met Ed Carpenter. Dit betekende het einde van de race voor Foyt IV. Tijdens diezelfde pitstops wist Dixon Castroneves te passeren voor de eerste positie.
De pacecar kon voor de vierde keer op de baan komen in de 140ste ronde. Dit werd veroorzaakt door een brandende remschijf bij Roger Yasukawa, die hierdoor zijn wagen aan de kant van de baan moest parkeren.
Met nog tien ronden te gaan leek het een perfecte dag voor Chip Ganassi Racing te worden, met Dixon en Wheldon op de eerste twee posities. Maar met nog vijf ronden te gaan moesten beide coureurs de pit in voor brandstof, net als de meeste andere coureurs. De enige twee coureurs die niet meer hoefden te stoppen waren Helio Castroneves en Danica Patrick. Castroneves moest wel van het gas af om de eindstreep te bereiken, terwijl Patrick volgas door kon rijden naar haar eerste overwinning.
Ow crap! Ik dacht dat die vanavond pas wasquote:Op zondag 20 april 2008 11:36 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Danica Patrick heeft vanmorgen de race op Motegi gewonnen![]()
![]()
[..]
Erg goed voor de sport, kan nog niet over de race oordelen daar ik hem nog niet gezien heb.
En nu de Indy500quote:
Jammer, want ik vond dat Perera het best aardig deed. Blijkbaar hebben zijn sponsoren zich teruggetrokken. Hij blijft wel reserverijder voor Conquest.quote:aime Camara has replaced Franck Perera at Conquest Racing ahead of the fourth round of the IndyCar Series at Kansas Speedway which takes place this weekend.
The 27-year-old Brazilian will occupy the seat alongside Enrique Bernoldi for the rest of the season.
Nog niet gevonden op usenetquote:Op maandag 28 april 2008 23:12 schreef m1155 het volgende:
Kansas al gezien ? Ik zal niks zeggen nog
Danica heb wel gelijk een grote mond nu. Over Viso "i dont know the guy even" lekker minderwaardig alsof de champ car rijders kleuters zijn die bij de bovenbouw mogen spelen, bah stomme bitch
Marty Roth heeft gewoon syndroom van down, Ernesto Viso trouwens ook, Tomas Scheckter had zondag gewoon kunnen winnen. Dan volgende maand maarquote:Op dinsdag 29 april 2008 08:38 schreef m1155 het volgende:
Pit incident met Schleckter was ook wel ff heftig, gelukkig ging het niet zo hard anders had die monteur vast niet meer gelachen. En dan daarna, de een achteruit duwen en de rest vooruit, rijd die over zij voet en krijgt ie een klap op zijn helm van de betreffende monteur
Van www.champcar.nl , doen nu schijnbaar IndyCar nieuws, en ook foto's en uptodate, moeite waard om regelmatig te bezoeken. Staat overigens ook een leuk stukje van Arie jr.quote:Lazier joins Indy 500 line up
Buddy Lazier drinks the milk in 96, Indianapolis 12 yrs after winning his first Indy 500, Colorado born Buddy Lazier returns to Indianapolis this month with team owner Ron Hemelgarn for another kick at the can, attempting to qualify the No. 91 Hemelgarn Johnson entry for the 92nd running of the Indianapolis 500.
Lazier, who has participated in 15 Indianapolis 500's, made his Indy debut in 1991, winning the famous race on his fourth attempt in 1996 and eventually become series champion in 2000.
“I love the Indianapolis 500 and everything about the IndyCar Series,” said Lazier, who finished second in the 500 in 1998 and 2000 and fifth in 2005. “I lie awake at night because I want to be part of it. Ron has given me an opportunity to be part of it. We’ve struggled and we’ve had success together in the past. The two of us have experienced what it’s like to finish 33rd and have a horrible day, and we’ve experienced winning. It’s nice to be back together. It’s a last-minute program, but we’re going to make the best of it. I think we’ll have a strong race car and we’ll be a factor on race day.”
This year marks the 30th year that Ron Hemelgarn has participated in the Indianapolis 500 as either a sponsor or team owner.
“Buddy and I go back to 1989,” Hemelgarn said. “We’ve had great success together winning races, winning a championship and winning the Indianapolis 500. We’re assembling a team again to run the 500. We’re all very excited about it. We have the same crew chief as our championship year, Lee Kunzman is still there. We’re looking forward to it. It’s an exciting time, and hopefully we’ll do well.”
Ik meer dan ooit. Prachtig dat racen op ovals met een lekker vol veld.quote:Op donderdag 1 mei 2008 12:51 schreef Migue het volgende:
Is er nog wel iemand geinteresseerd in IndyCar hier?![]()
Buddy Lazier doet ook weer mee:
[..]
Van www.champcar.nl , doen nu schijnbaar IndyCar nieuws, en ook foto's en uptodate, moeite waard om regelmatig te bezoeken. Staat overigens ook een leuk stukje van Arie jr.
Ze had anders wel gelijk over Viso. Hij deed het goed, maar maakte wel een paar onnodige fouten, door Scheckter van de baan te duwen en ook Carpenter's pitstop te verknoeien, waardoor hij flink wat terug viel. En blijkbaar zat ze zelf ook bijna in de muur door een actie van Viso.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:30 schreef Migue het volgende:
[..]
Marty Roth heeft gewoon syndroom van down, Ernesto Viso trouwens ook, Tomas Scheckter had zondag gewoon kunnen winnen. Dan volgende maand maar![]()
Danica Patrick doet altijd van dat soort rare uitspraken, is niets nieuws. Het ligt altijd vooral aan anderen, nooit aan haar zelf. De rijders hebben een pre-race briefing, dat ze daar dan de nieuwe jongens wegwijs maakt in het ovalracing ipv achteraf te gaan huilen over hoe gevaarlijk ze wel niet zijn
Een echt bewijs van hoe leuk de F1 zou kunnen zijn is de GP2. Weet niet of je die wel eens volgt, maar dat is pas circuitracenquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:19 schreef m1155 het volgende:
Vorige week lag ik helemaal in een deuk van verbazing met de forumule 1. Na een herstart bleven ze gewoon allemaal netjes achter elkaar aanrijden. Niet eens een poging om in te halen.... Als ik een eigen tv zender had, Indy, superbike ect. uitzenden en mensen laten zien dat dat the real thing is!!
Zowel bij de GP2 als de Indycar zijn het dezelfde auto's in tegenstelling tot de F1. Dat maakt het racen misschien interessanter, maar ik zie niet graag 20 McLaren's of Ferrari's in een F1 race. Juist de verschillen tussen de diverse wagens maakt de F1 (voor mij) interessant. Daar gaat het om de combinatie auto/coureur terwijl het bij de andere raceklassen (bijna) alleen om de coureur gaat.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Een echt bewijs van hoe leuk de F1 zou kunnen zijn is de GP2. Weet niet of je die wel eens volgt, maar dat is pas circuitracen
Het inhalen in de F1 is niet zozeer het probleem van de verschillende auto's, maar de noodzaak voor downforce via luchtstroom (itt mechanische grip).. GP2 en ook Indycar zijn minder afhankelijk van downforce via de vleugels (of additionele vleugeltjes her en der op het bodywork) en hebben zoiezo al meer grip door de slicks waardoor dichter op elkaar racen mogelijk is, en dat resulteerd dus weer in meer inhaalacties.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:08 schreef sasquatsch het volgende:
Zowel bij de GP2 als de Indycar zijn het dezelfde auto's in tegenstelling tot de F1. Dat maakt het racen misschien interessanter, maar ik zie niet graag 20 McLaren's of Ferrari's in een F1 race. Juist de verschillen tussen de diverse wagens maakt de F1 (voor mij) interessant. Daar gaat het om de combinatie auto/coureur terwijl het bij de andere raceklassen (bijna) alleen om de coureur gaat.
Ik doelde niet direct op het inhalen, maar eerder op het feit dat door het gebruik van verschillende wagens in de F1 ook de onderlinge verschillen groter zullen zijn, dan bij GP2 of Indycar, ongeacht of het nu wel of niet mogelijk is om in te halen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het inhalen in de F1 is niet zozeer het probleem van de verschillende auto's, maar de noodzaak voor downforce via luchtstroom (itt mechanische grip).. GP2 en ook Indycar zijn minder afhankelijk van downforce via de vleugels (of additionele vleugeltjes her en der op het bodywork) en hebben zoiezo al meer grip door de slicks waardoor dichter op elkaar racen mogelijk is, en dat resulteerd dus weer in meer inhaalacties.
Maar ze gaan de goeie richting op .... hoop ikhttp://f1.gpupdate.net/en(...)st-overtaking-brawn/
Is dat wel zo vraag ik mij af,quote:Op zondag 4 mei 2008 14:30 schreef Migue het volgende:
....
Enige fatsoenlijke team waar nog plek is is dus Penske Racing, Paul Tracy's oude team, dus wie weet...
Ik vind Tracy altijd wel grappig. Vooral dat norse bij interviewsquote:Op zondag 4 mei 2008 19:35 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
dan zou het natuurlijk wel erg gaaf zijn dat PT in die auto gaat rijden!
In het IndyCar spel ook een van de makkelijkstequote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
Zit net kalender nog te bekijken, maar zie Michigan helemaal niet staanVan de ovals was dat altijd 1 van mijn favorieten. Weet niet waarom, maar dat is begonnen in 93. Zal wel goeie race geweest zijn in dat jaar
Staat flinke youtube van online ook nog trouwens:![]()
Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
Volgens mij was Fontana sneller. Ik meen dat Luyendijk daar het absolute snelheidsrecord voor openwheelers op een gesloten circuit heeft neergezet.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
quote:Roth Racing announced this morning that John Andretti, nephew of 1969 500 winner Mario Andretti, will be replacing rookie Jay Howard and taking over the driving duties for the #24 Roth Racing entry for the remainder of the month of May.
According to the team, it was both a financial and a timing decision, as crew/engineer changes earlier in the month left the team struggling to prepare and set up the car optimally on time for both qualifying and for the race.
Jay Howard had drawn the first qualifying slot today, but the team opted to wait until later in the session to take to the track.
Anthony Foyt overigens nog niet gekwalificeerd omdat ie dacht dat ie achteruit z'n rondjes moest doen... Koude banden dus, en heel veel geluk dat ie niet de muur in gingquote:The field was split into two groups for two 45min practice sessions this morning, in preparation for this afternoons qualifying session. The second group of cars is just finishing up their practice. One additional one hour final group session will follow that. Then the teams will regroup and prepare for qualifying.
Laying down the gauntlet so far is AGR's Marco Andretti, who drove a blistering 228.318mph during his group practice session, followed closely by former 500 winner Dan Wheldon 227.223mph
Bron: www.indy500.comquote:Twenty-two starting positions for the 92nd Running of the Indianapolis 500 remain in play as rain washed out Second Day Qualifying at the Indianapolis Motor Speedway.
Qualifications will continue Saturday, May 17 when positions 12-33 will be filled.
"We don't have a lot of track time left before the race, and we still have to work on qualifying," said Conquest Racing rookie Jaime Camara, who will use track time available May 14-17 to focus on preparing the No. 34 car for qualifications. "We are going to sit down with the engineers, but I think that we will focus on our qualifying all of this week and then focus more on the race during Miller Lite Carb Day. That is the challenge for everybody that is going to qualify the second week. We have to do the best with what we have and just try to reach our goals now."
It was the first time a qualification day has been rained out since 2006, but it's the third day this month that rain has forced the cancellation of all on-track activity. Scott Dixon won the PEAK Motor Oil Pole Award presented by AutoZone on Saturday, May 10 as the first 11 starting positions of the 33-car grid were filled. Dixon averaged 226.366 mph over a four-lap qualifying attempt in a Target Chip Ganassi Racing entry.
"We didn't have to have this conversation (regarding rain) last year," said Brian Barnhart, president of competition and operations for the sanctioning Indy Racing League and the race's chief steward. "It's a shame because it certainly alters everyone's plans for the week. The teams are going to be really anxious to get some quality track time Wednesday through Friday and even in between qualification runs next weekend.
"I anticipate a lot of track activity as teams are working on full tanks in preparation for the 92nd Running (of the Indianapolis 500)."
Thirty-one qualifying attempts were recorded (23 completed), which included six cars bumped, on an activity-packed Pole Day. Dixon and Dan Wheldon, who will start next to his Target Chip Ganassi Racing teammate on the front row, took advantage of the qualification rules and withdrew their initial times for another run at the pole. Team Penske's Ryan Briscoe, who will start third, also made two attempts.
"I think the format the last couple of years has played out very well," Barnhart said. "I think it's created a lot of excitement, drama, and I think it places a premium on strategic decisions and thoughts of the team manager, the drivers. Qualifying around here, the lowest downforce configuration, on the edge as much as possible, is not the easiest situation to put drivers in. And to put them in that situation to do it multiple times - a guy felt like he did a good job, gets a good run, could be sitting third or fourth on the grid, and then they make a decision, 'OK, we're going to pull this out, and you're going to do it again,' it puts a lot of pressure on that driver. I thought they all responded very well. It's good excitement, and I think it plays out well."
So, with the day off, drivers and crew members quickly made alternate plans.
"Now that we have the day off, I'm going to go shopping for some golf equipment for a golf tournament I will be in tomorrow at the Brickyard Crossing," Newman/Haas/Lanigan Racing's Graham Rahal said.
Aangezien ze ook regelmatig regen hebben zal het de dagen dat er gereden is ook niet echt warm geweest zijnquote:Op maandag 12 mei 2008 13:46 schreef Migue het volgende:
Slechte poletijd man, twee jaar terug was die nog bijna 2.5mp/h sneller
quote:At least Jeff Simmons will have more seat time before attempting to qualify for the Indianapolis 500 than he did in 2004.
A.J. Foyt Racing announced that it has hired Simmons to drive the No. 41 ABC Supply Honda-powered Dallara as a teammate to Darren Manning, driver of the No. 14 car, for the 92nd 500-Mile Race. Simmons will see his first track time May 14 and attempt to qualify for the 33-car field May 17.
Simmons and the four-time Indianapolis 500 winner have a history.
Simmons, 31, went through the 2004 Rookie Orientation Program at the Indianapolis Motor Speedway in a Foyt car. Three weeks later, he finished second in the Freedom 100 in a Foyt Indy Pro Series car. A few hours later, he was behind the wheel of the No. 21 Mo Nunn Racing car (Tora Takagi's backup) for his initial practice laps. He qualified 29th the next day - Bump Day - and finished 16th in his first 500-Mile Race.
Click it: Jeff Simmons IndyCar Series statistics
"I was pounding the pavement, trying to see what was out there, and I just told A.J. that if he was considering (entering a second car) to keep me in mind," said Simmons, who will be seeking to qualify for his fourth '500.' "A.J. being a racer at heart, he wants more cars out there if he can do it. I said I'm ready to go and away we went.
"Weather permitting, we should have a lot more time to get some laps in the car and obviously I have a lot more experience in an IndyCar in general (than in 2004). When I tried to qualify, I had only 30 or 40 laps.
"I'm looking forward to feeling out the car, getting up to speed and then be very efficient with our time making changes. With the way weather knocked out Sunday, it could work in our favor. We could qualify a little further forward."
Both A.J. Foyt Racing cars will attempt to qualify May 17 as positions 12-33 are open. Manning's lone attempt on Pole Day was waived off. Simmons spent a portion of the day with Manning, team manager Larry Foyt and the team owner.
"We've already talked about what we need to do to maximize the use of the two cars going into this week," said Simmons, who started 13th and finished 11th last year in the '500' in the No. 17 Team Ethanol car for Rahal Letterman Racing. "I think we should get a good race car and the qualifying car will come out of that same setup."
Simmons has been competing this season with Team Moore Racing in the Firestone Indy Lights, producing two top-10 finishes in three starts. He is entered in the Firestone Freedom 100 on May 23 in the No. 2 TMR-Xtreme Coil Drilling car. Simmons has seven victories in 37 Firestone Indy Lights starts.
"A.J. is fine with it, and it's another chance to do our version of the double," said Simmons, who is in the process of moving to St. Louis, where his wife will be co-host of a local morning TV show. "Hopefully, we'll have a good race like we did (in 2004). It's a good chance to go out there and get more laps."
In 25 IndyCar Series starts, Simmons has recorded 11 top-10 finishes. His best finish is sixth, which came last year at Texas Motor Speedway. He was replaced in the No. 17 car by Ryan Hunter-Reay in July.
"It would be great if the effort would translate into something for the remainder of the year or later down the line," Simmons said. "Right now, I'm just going to try to do the best job I can for A.J. and for Team Moore. We'll go out and try to do a professional job and get what the car is capable of."
Said Foyt: "I'm glad to be working with Jeff again. I like the way he drives and the way he hustles the car pretty hard which is what I look for in young drivers."
Ach, voor de Indy geldt altijd dat de auto wordt gekwalificeerd, niet de coureur. Dus wie er op Race Day instapt zien we wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:01 schreef Migue het volgende:
Ja, apart, wordt ook met geen woord over gerept in dat stuk... Larry Foyt staat wel ingeschreven voor de #41 car...
quote:
Roger Yasukawa will drive the No. 98 CURB Records/hhgregg/Real Power Dallara/Honda/Firestone for CURB/Agajanian/Beck Motorsports.
Yasukawa, 30, is a veteran of five Indianapolis 500s from 2003-07 and has posted two top-10 finishes. Overall, he has 38 IndyCar Series starts with a eight top-10 finishes.
Beck Motorsports has competed in the Indianapolis 500 since 1995, posting four top-10 finishes despite often arriving at the Speedway well after Opening Day.
ROGER YASUKAWA: "Hopefully we have the hardest part of the job done now, and we can concentrate on being on track and going fast. The good thing is Greg (Beck) has such huge experience here at the track, and I’ve been here five years so I feel comfortable just going into it. I’ve done the second-week deal last year, so this is nothing new to me. At this point, I really want to focus on the race setup. I have no question about getting into the field."
GREG BECK: "It’s a great opportunity to have a driver the caliber of Roger in our car. Being an Indy 500 veteran, he has the depth of experience a team looks for, plus it’s great to build on the relationship we started at Japan."
De eerste race van het Indy Car 2008 seizoen was te zien bij Sport1, heb zelf nog een stuk gekeken.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:09 schreef Atreidez het volgende:
Op Motors TV zie ik op voorlopig schema niks voor de 25e, Eurosport 2 ook niet, maar definitief zijn de programmeringen pas 7 dagen van te voren beschikbaar. Sport 1 zend niet eens F1 uit, dus het lijkt me sterk dat ze dan wel Indycar uit zouden zenden. En buiten dat is Sport 1 een betaalzender en zitten Motors TV en Eurosport 2 (die ook niet uitzend) gewoon in het pluspakket van mijn kabelmaatschappij.
Verplicht om via het browsertje te kijken lijkt me
Misschien mogen ze niet meer omdat Sport1 de rechten heeft.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
RTL heeft inderdaad al jarenlang trouw de Indy500 uitgezonden. Gaan ze daar nu mee stoppen?
Volgens mij gelden die regels alleen voor normale omroepen, en niet voor speciaal betaalde.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:47 schreef sasquatsch het volgende:
Misschien mogen ze niet meer omdat Sport1 de rechten heeft.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | 1. Scott Dixon Ganassi 226.366 2. Dan Wheldon Ganassi 226.110 3. Ryan Briscoe Penske 226.080 4. Helio Castroneves Penske 225.733 5. Danica Patrick Andretti Green 225.197 6. Tony Kanaan Andretti Green 224.794 7. Marco Andretti Andretti Green 224.417 8. Vitor Meira Panther 224.346 9. Hideki Mutoh Andretti Green 223.887 10. Ed Carpenter Vision 223.835 11. Tomas Scheckter Luczo Dragon 223.496 12. Townsend Bell Dreyer & Reinbold 222.539 13. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 222.531 14. Darren Manning Foyt 222.430 15. Bruno Junqueira Dale Coyne 222.330 16. Justin Wilson Newman/Haas/Lanigan 222.267 17. Buddy Rice Dreyer & Reinbold 222.101 18. Davey Hamilton Vision 222.017 19. Alex Lloyd Rahal Letterman/Ganassi 221.788 20. Ryan Hunter-Reay Rahal Letterman 221.579 21. John Andretti Roth 221.550 22. Sarah Fisher Sarah Fisher 221.246 23. Will Power KV 221.136 24. Jeff Simmons Foyt 221.103 25. Oriol Servia KV 220.767 26. EJ Viso HVM 220.356 27. Milka Duno Dreyer & Reinbold 220.305 28. Mario Moraes Dale Coyne 219.716 29. Enrique Bernoldi Conquest 219.422 30. Jaime Camara Conquest 219.345 31. AJ Foyt IV Vision 219.184 32. Buddy Lazier Hemelgarn 219.015 33. Marty Roth Roth 218.965 |
Ik denk eerder dat zij het zelf kijken in de studio van RTL dan dat RTL het uitzend. Dat staat in ieder geval niet op de website van RTLGPquote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:30 schreef type1 het volgende:
Van Allards weblog op de rtlgp site:
20 mei 2008
We zijn er bijna. Wordt een mooi weekend. Natuurlijk de GP van Monaco. De kers in de appelmoes. De mooiste van het jaar, dat meen ik dus echt. Verder veel nedrrlanders aan de start. Michael Bleekemolen rijdt de Porsche Super Cup, zijn zoons ook. Vader en twee zoons, dat moet een gaaf gevoel zijn, voor alledrie dus. Zondag avond kijken we met zijn allen bij RTL trouwens wel even de 92ste Indy 500. Go Kanaan, daar ga ik dus voor. Tot morgen vanuit het zonnige Monte carlo....zonnig...hoop ik....
Het feest wordt dus gelukkig gewoon uitgezonden
Met Doornbos in de studio i.p.v. op de baanquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:45 schreef NY_Giant het volgende:
In ieder geval wel zeker bij Sport1: http://sport1.nl/Programmagids/25-05-2008.html
quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:45 schreef NED het volgende:
Ik heb ze ff een mailtje gestuurd.
Zodra ik iets hoor post ik het wel
En zichzelf maar profileren als DE racezender van Nederland.quote:Goedemiddag,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Helaas staat er niets van de Indy500 bij ons in de planning.
Met vriendelijke groet,
RTL Nederland
Publieksvoorlichting
Wat dacht je van info@rtl.nl slimpiequote:Op donderdag 22 mei 2008 16:59 schreef Atreidez het volgende:
Wat is dat adres Vosss, ga ik ook eens een leuk mailtje sturen
Erg mager inderdaad.quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:37 schreef NED het volgende:
[..]
[..]
En zichzelf maar profileren als DE racezender van Nederland.
Donderstraal toch godverdomme op!
Stelletje hufters.
Over het waarom het vorig jaar wel te zien was en dit jaar niet heb ik dus geen antwoord gekregen
Talpa RTL
Schandalig. Natuurlijk is de VS een kutland, maar die klootzakjes weten wel verdomd goed wat sportbeleving is, en het is dan ook niet voor de grap dat de Superbowl en de 500 (of Baseball World Series om maar iets te noemen) sportevenementen zijn waar slechts het EK/WK-voetbal in Europa aan kan tippen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De Superbowl werd dit jaar ook niet meer uitgezonden in Nederland.
Beetje hetzelfde verhaal als de Indy500 waarschijnlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |